Zergi w StarCraft II
Wszystko ładnie pięknie, ale powiedzcie mi dlaczego zabrakło legendarnych lurkerów? :( Nie jestem hardcorowym graczem SC ale uważam że była to świetna jednostka do przeprowadzania nagłych, bardzo szybkich ataków, a teraz jej nie ma... Zamiast tego jakiś roach... bleh.
Ps. nie ma i nie będzie już "pierwszego"! >:[
Świetny artykuł, niestety nie ustrzegł się kilku mniejszych i większych błędów:
- W S2 nie ma możliwości powiększania creepu za pomocą koloni z pierwszej części, taką możliwość ma tylko Queen dzięki jednej ze swoich umiejętności. Miejsca na budynki też zwykle nie brakuje, "maź" poszerza się natomiast po to żeby zwiększyć szybkość jednostek poruszających się w bazie, lub ukryć ważną budowle przed Terranem który skanuje bazę przeważnie tylko w pobliży pierwszej wylęgarni .
-zeglingi- jeżeli przeciwnik nie skontruje ich (np Helionami, zelotami +1 do ataku lub Colosusami) to przez całą grę stanowią dobry trzon armii. Ponadto świetnie kontują niemal całe wojsko naziemne protosów (stalkery, immortale, zeloty bez przewagi ulepszeń ataku, sentry). Problemem jest jednak intensywność z jaką zużywają larwy.
-hydralisk- W S2 nie ma możliwości ulepszenia prędkości, jest tylko zwiększenie zasięgu.
-roach- zadaje zwiększone obrażenia małym jednostką, doskonale kontruje zeloty, marines, dark templarów, i stanowi trzon armii przez pierwsze 20 minut w walce z innym zergiem (mam nadzieje że blizz zrobi coś z tym w którymś pachu)
-Queen- jej atak jest ważnym składnikiem obrony przeciwko rushującemu przeciwnikowi, dobrze też sprawują się w odpieraniu jednostek latających przeciwnika, do puku obrona się do nich nie dostosuje.
-infestor- nie musi połykać terran aby móc ich wypluwać, pewnie nie o to ci chodziło ale to mniej więcej wynika z tekstu
"W S2 nie ma możliwości powiększania creepu za pomocą koloni z pierwszej części, "
Jak to nie? Observery mają możliwość "wypluwania" pod siebie creepu. Warto jednak zaznaczyć, że po przemieszczeniu się observera, creep z powrotem znika.
^
Nie pomyślałem o tym. Do tej pory używałem tego tylko do budowanie ekspansji na wyspach przy pomocy nydus worma. No w sumie dzięki temu ukrycie techu w mutaliski jest zdecydowanie łatwiejsze (a przynajmniej nie wymaga poświęcenia larw). Dziki, wykorzystam.
Nie zgodzę się, żeby przydatność lingów spadała do zera w późniejszym etapie - przy dobrej ekonomii i pomysłowo posadzonym nydusie, można tanim kosztem wylać przeciwnikowi 100-200 zerglingów do bazy - po upgradzie z Hive'a zjadają budynki jak masło... Są też świetne na Siege Tanki, Thory i Stalkery
"Szczególnie niebezpieczne są (...) oraz artyleria Protossów w postaci Reaverów." Panie! W SC2 nie ma Reaverów!
"Wróci też możliwość polepszenia prędkości ich pełzania" nie, nie wróci. Hydry mają tylko upgrade zasięgu ataku.
"Na koniec stwór otrzyma także możliwość wyhodowania (dosłownie) zainfekowanych Terran (uprzednio połkniętych). W przeciwieństwie do pierwszej części, ci ostatni przestaną pełnić rolę samobójczych bomb. W zamian staną się konwencjonalnymi jednostkami przeznaczonymi do skupiania na sobie uwagi przeciwnika." - WTF? Po pierwsze - nie trzeba połykać Terran, żeby ich produkować. Po drugie - wcale nie skupiają uwagi, bo są słabe, wolne, łatwe do zabicia i mają limitowany czas. Może po patchach go ulepszą? Na razie jest stosowany wyłącznie przez AI
Roach ma słaby atak? Dobry dowcip. Damage 16 lub 14, marny koszt, szybko dostępne. Jedyna prawdziwa wada to brak atakowania celów latających, ale to żadna wada: kiedy Roach wchodzą do gry to lataczy i tak jeszcze nie ma. Nawet po nerfie to najlepsza w grze jednostka z tier 1.5
krótko: www.terran.pl
Nie grałem w pierwszego Starcrafta i może się nie znam, ale czy nie powinno być "zergowie"? To tak, jakby na orków mówić orki.
Sa to stworzenia insektoidalne chyba (moze sie myle). Mimo wszystko niezbyt myslaca rasa. Jezeli mialbym obstawiac to zostal bym przy 'Zergi'.
oprócz tego że w komentarzach naczytałem się steku bzdur, to ponownie chciałbym zwrócić uwagę autora tekstu że jako że Blizzard w pełni zlokalizował nam grę, dobrze by było chociaż w nawiasach umieścić polskie nazwy jednostek.
Najlepsza rasa. For the hive!
A jako że to nie jest polski wyraz, to pewnie obie formy są poprawne. Ja mówię "zergi".
SC2 pl die! jestem ciekaw jak bedziecie sie dogadywac z jakims angolem na bn w 2v2 z pl wersja na pokladzie
Tak jak było z Diablo2. Wszystkie przedmioty spolszczone, więc trzeba było zgłębić tajniki wersji anglojęzycznej.
dobry arytkuł