WoW: Cataclysm - szczegóły zmian klas Maga, Druida oraz Huntera
save the Tree! "skazani"? lol o ile pamientam nikt ci nie kazal grac klasa u ktorej podstawa jest zmiana formy... nie ma to jak dziennikarski obiektywizm!
@wowuser - polecam zastanowić się nad tym, czy forma Tree of Life była w ogóle dostępna, gdy większość graczy tworzyła postać druida. Nawet jeśli jednak pominiemy ten fakt, to i tak gracze mają prawo uważać, że coś jest nudne, mimo jednostkowych głosów, że nie jest. Obiektywizm (o ile w ogóle istnieje) nie polega na tym, żeby własny głos dostosować do opinii mniejszości i udawać, że skoro nie zgadzam się z większością, to zarazem jestem obiektywny :)
ten cały "wild mushroom" jest dosłownie zerżnięty z gry League of Legends, z championa Teemo, gdzie ma dosłownie takie same działanie
@mblade - to prawda, zresztą Blizzard nigdy się specjalnie nie krył z kopiowaniem cudzych udanych pomysłów. Co dla graczy jest oczywiście plusem. Mimo, ze oczywiście reputacja dewelopera na tym traci.
ok ani pala ani druid nie potrafil dps'owac ani tankowac na 60lvl, a druid nawet nie potrafil leczyc. ten argument jest z du%#%#
hmmm zastanowmy sie wiec na czym polega gra druidem... odkad pamietam druid w warcrafcie zmienial formy zeby cos robic lepiej... to bylo w pierwszym warcrafcie, co wprowadzil druidow do gry(wc3), to bylo w lore nawet wczesniej... tol zostal dodany jako forma leczaca, fakt ze wczesniej o formie leczacej nie bylo mowy ale nie da sie ukryc ze drzewo zycia jakos pasuje do idei healera natury
Też tak uważam,że druid jest jedną z częsciej wybieranych klas. Co i rusz można spotkać druida w miescie. Np ja gralem ostatnio po stronie alliance ale po stronie hordy jest podobnie :)
pozdro
@wowuser - jednym pasuje, innym nie. Nie warto się o to spierać :) @DanuelX - jak widać, ja mentalnie funkcjonuje w Vanila WoW, mea culpa :)
Popularność druida sięgnęła wyżyn w TBC, kiedy to resto na arenach był po prostu potwornie OP. Przez to dane (przykładowo censusa) są odrobinę zawyżone.
i wogole co to za stwierdzenie ze jestem w mniejszosci? na forum przewaga tych co zmiany nie chca jest jakas 5:1(sledze chyba wszystkie oficjelne tematy druida, nie liczylem ale takie mam wrazenie). nawet jesli przyjac ze 3 razy wiecej osob wypowiada sie negtywnie niz pozytywnie(a tak zaklada sie w marketingu) to i tak negatywne opinie sa w zdecydowanej wiekszosci....
@wowuser - niezadowoleni z reguły są najbardziej widoczni, szczególnie po ogłoszeniu zmian. Osobiście śledziłem wątek związany z druidem, na długo przed ogłoszeniem jakichkolwiek zmian i na tym bazuje swoje spostrzeżenia. Inna sprawa, że sam gram druidem od startu WoW i wiem na jakiej zasadzie wprowadzono ToL, początkowo miała to być forma na specjalne okazje, jednak negatywne efekty jakimi ją obłożono nie zniechęciły graczy do jej ciągłego używania.
W rezultacie Blizzard poszedł graczom na rękę oferując specjalna formę, której użycie było konieczne aby osiągnąć ten poziom leczenia co inne klasy.
Cała historia sprowadza się do tego, że z formy, która początkowo była jedynie pewny aspektem, zrobiła się konieczność, która nie wszystkim musi odpowiadać. Charakterystyką druida od zawsze było przyjmowanie formy, niedźwiedzia i kruka, kota chyba dopiero od WoW, pozostałe formy nie pasują w żadnym wypadku do Lore, a zostały wprowadzone tylko i wyłącznie po to, aby uzupełnić braki, jakie niektóre specjalizacje druida miały na pewnych etapach gry. Tak chociażby było z formą moonkina, która oferowała dodatkowy pancerz i podnosiła szanse na trafienie krytyczne. pancerz tylko i wyłącznie dlatego, że balance druid zbierał potworne bęcki w PvP... co zresztą nie rozwiązało na dłuższą metę problemu.
Nareszcie cos zmienia w Drzewku, moze przy okazji resto drut nie bedzie niemal niesmiertelny przeciwko niektorym klasom na arenach.
Ogólnie dobrze by było, gdyby większość healerów, nie była nieśmiertelna w 1v1. Przetrwanie nie jest tylko domeną druida, co niestety zamienia niektóre walki 2v2 w "niekończące się historie"
"Nareszcie cos zmienia w Drzewku, moze przy okazji resto drut nie bedzie niemal niesmiertelny przeciwko niektorym klasom na arenach."
z tych nielicznych wypowiedzi pozytywnych spora czesc jest ludzi nie grajacych druidem, why?
tak jak napisalem nawet jesli policzy sie pozytywne komentarze x3 to i tak negatywnych jest wiecej, a czesc tych pozytywnych to ludzie robiacy po prostu na zlosc, albo tacy co im sie wydaje(wydaje bo jedno z 2 nie ma zwiazku) ze w ten sposob nerfuja druida w pvp
faktycznie drzewko ani sowa nie bylo wczesniej w lore, i byly to zmiany wynikajace z koniecznosci mechaniki gry. ale skoro feral musi sie zamieniac i zostac w formie caly czas, to czemu resto ma miec inaczej?
Nasz spór na szczęście rozstrzyga Blizzard, który w kwestiach tego co druid powinien, a czego nie podejmuje ostateczną decyzję. Jeśli chodzi o mnie, to wytrzymałem z ToL dwa dodatki i pewnie wytrzymałbym dłużej, chociaż przyznam, że bylem już tym odrobinkę znudzony.
Prawda jest taka, że zmiana nie wpłynie na możliwości druida, jest to jedynie kwestia kosmetyczna, a jako taka chyba w ogóle nie jest warta sporu :)
"Nasz spór na szczęście rozstrzyga Blizzard, który w kwestiach tego co druid powinien, a czego nie podejmuje ostateczną decyzję."
cale szczescie, teraz normalnie bede spal spokojnie... co do kwesti kosmetycznej to polecam przeczytac posty na us forum, druidem bedziesz sie uczyl grac od 0. nie zostanie z neigo nic co jest teraz(no moze po za nazwami spelli, chodz nawet tego nie byl bym pewny)
Uproszczą grę kotem? Toż nim się łatwiutko gra, w PvE przynajmniej :P
Mogliby jeszcze różne skiny Flying Form dorzucić.
Niech się lepiej zabiorą za zbalansowanie paladyna na pvp, bo to co jest teraz to jest żenada, klasa dla noobow z skillami.
nie zdziwie sie jesli wsrod zmian o ktorych zapomnialo im sie powiedziec bedzie ban na berserka. to troche przegiete ze 1 dps robi 40k aoe dps a reszta do 20k. bo dla mnie moglo by tak zostac aoe dps nic nie znaczy, a fajnie od czasu do czasu zobaczyc na pierwszym miejscu kogos innego niz rogue
wowuser - nie ma czegoś takiego jak dziennikarski obiektywizm. Osoby, które starają się pisać obiektywne recenzje mają przekichane już na wstępie, gdyż... w recenzjach o to chodzi, że są subiektywne ;).
A gracze preferujący Resto, nie będą już skazani na przebywanie w dosyć nudnej formie Tree of Life.
heh, to brzmi dla mnie jak profanacja. Forma drzewa jest genialna i nie rozumiem po co z niej rezygnować. Sam efekt wizualny jest świetny i w życiu nie nazwalbym go 'nudnym'. Nudny jest wygląd magów, paladynów i tym podobnych, a specyfilacja druida od podstaw zakladała shapeshift, i tak powinno zostać. Nie pasi, to rollujta sobie holy paladyna.
Również nie zgodzę się z faktem że druidzi są mało popularni. Resto spec jest jednym z najpopularniejszych i najlepszych healerskich speców (często same hotsy od druida wystarczą). Często łączony z offspecem pod postacią kota (melee dps). Tank jest już mniej popularny, a moonkinów to już generalnie jest najmniej (choć to kwestia serwera i faktu, że od boostu starfall'a moonkinów zaczęło przybywac).
a mi od samego początku drut najbardziej pasował..... munkin + tree..... i nie chce tracic tree
W sumie resto drutem nigdy nie gralem, wiec tak naprawde ciezko mi sie tu wypowiadac, nigdy sie z forma drzewka nie zzylem, ale IMO jakas forma musi byc, czy to drzewo, czy smokozord resto drut musi sie zmieniac.
Troche smuci fakt, ze chca uproscic rotacje dla kotka, milo bylo w koncu grac jakas wymagajaca klasa i mi to zabiora ;<. Lipa z faktem, ze resto nie dostanie nowych heale, w sumie nie wiem co by sie tam przydalo, ale jak wszyscy dostaja, to dlaczego druid nie?
No i cos co moim zdaniem powinno dodac juz dawno - ranged silence dla misia. Niby da rade grac bez tego, ale nie jest juz tak bajecznie prosto jak chociazby DK, czy innym palasem.