Wieści ze świata (God of War III, Mass Effect 2, Torchlight) 15/03/10
"Sig Asmussen z Sony Computer Entertainment Santa Monica oświadczył, że najnowsza gra studia – fenomenalne God of War III – wykorzystuje zaledwie 50-60% możliwości konsoli PlayStation 3 (mimo że oferuje niesamowitą jakość oprawy graficznej)."
A teraz ladnie wsadzamy to miedzy bajki i tyle.
Czuje, ze sie zacznie zbedny flejm.
A może to nie prawda?
Ostatnie produkcje wychodzące na PS3 mają obłędną grafikę.
Zaczynając od roku 2009: Killzone 2, Uncharted 2 . . no i kończąc na tegorocznych Heavy Rain i God of War 3.
Drau - NaughtyDog nie kłamało przy okazji premier dwóch części Uncharted, więc nie widzę żadnych powodów, by w słowa Asmussena wątpić. Zresztą jego słowa pokrywają się z którąś wypowiedzią jakiegoś ważniaka od Sony, który twierdził, że (teraz parafrazuję przekazując jedynie sens wypowiedzi, sam się na tym nie znam, więc nie bierzcie tego tak dosłownie) nie przekazali developerom wszystkich "tajemnic" PS3, i że zamierzają co jakiś czas udostępniać jakieś rozwiązania mogące sprawić, że gry będą wyglądać lepiej. Dzięki temu PS3 ma mieć co roku ładniejsze gry, dzięki czemu konsola utrzyma się znacznie dłużej na rynku.
do torchlight lepiej dorobiliby multi a nie portowali na konsole ;)
Niech dorobią multi i później sportuja na konsole :)
EDIT:
Ale co nie prawda, że 50 % używa, przecież on może sobie powiedzieć ile % chce, to ja też powiem, że crysis wykorzystuje zaledwie 10% możliwości pc.
Tyle, że on się na tym zna i opowiada o grze, którą tworzył. A ty jesteś zwyczajnym pieniaczem na zwyczajnym forum o grach.
Niby taka super grafika, a gry jak bayonetta chrupią
A nie dziwi ciebie, że taki Uncharted 2 czy Gears of War 2 (ładniejsze od Bayonetty) nie "chrupią"? Zresztą Platinum Games przyznało, że z Bayonett'ą na chlebaka spieprzyło sprawę i następną grę, Vanquish, robią najpierw na PS3 po to, by poziom grafiki i wykonania był na każdej platformie taki sam.
Ale co nie prawda, że 50 % używa, przecież on może sobie powiedzieć ile % chce, to ja też powiem, że crysis wykorzystuje zaledwie 10% możliwości pc.
Niby taka super grafika, a gry jak bayonetta chrupią, tak samo są narzekania na ostatni ff, gta4 też ma problemy...
Podsumowując nie jesteś w stanie sprawdzić/zweryfikować czy te 50% to prawda i w drugą stronę czy te 50% to jest nie prawda, on może sobie mówić bo wie że nikt tego nie sprawdzi... tego typu oceny wykorzystania ps3 w % są żałosne i tylko wysocy rangą debile z sony mogą się ich dopuści i tylko kompletne fanboye ps3 będą w takie debilstwa wierzyć....
@Kaszanka
Nie emocjonuj się tak. PS3 ma zamkniętą architekturę sprzętową w odróżnieniu od PC, który każdy jest inny i stale się rozwija. Mimo to będziesz miał poważny problem ze znalezieniem takiego, w którym Crysis wykorzysta wspomniane 10% :)
Przespałeś kilka generacji konsol, by nie zauważyć jak bardzo różnią się gry na danej konsoli w momencie premiery, a jak u szczytu popularności? To chyba logiczne, że żaden tytuł startowy nie ukazuje maksymalnych możliwości sprzętu. Każdy kolejny musi czymś zaskakiwać, uruchamiać nowe pokłady mocy danego sprzętu.
W ogóle to śmiesznie czytać jak się ludzie gorączkują i opluwają innych tylko dlatego, że opisują coś czego nie masz. Co się kryje pod tą nienawiścią? :D
Goście od torchlight powinni zająć sie obiecanym multiplayer'em a nie robić na konsole konwersje:)
jutro albo po jutrze bede mial juz god of war 3
Takie tam pieprzenie. Wiadomo, że lepiej zoptymalizowany silnik pod jakąkolwiek platformę daje lepsze możliwości (między innymi graficzne). Im lepszy soft, tym lepsza wydajność. Na cholerę pieprzyć bajki o jakiś tam procentach.
Znalazłem wypowiedź w oryginale i nie ma tam ani słowa o mocy konsoli, tylko o POTENCJALE SILNIKA GRY, więc to po prostu sztuczne wywoływanie flame'u na forum
Whatever. Gdyby to, co mowi ten koles bylo prawda, to GoW3 bylby w 1080p ze stalymi 60fps.
A jak jest, kazdy z nas wie.
Tyle w temacie ukrytej i specjalnie-niewykorzystanej mocy.
Econochrist--> z tym Havy Rain to przesadziłeś ;] Grafika tam jest jakaś sztuczna i drętwa jak dla mnie..
grunt to umiec czytac ze zrozumieniem, 50-60% mozliwosci silnika, to nie 50-60% mozliwosci ps3, baranie lby.
Orginalny cytat z newsa:
,,Sig Asmussen z Sony Computer Entertainment Santa Monica oświadczył, że najnowsza gra studia – fenomenalne God of War III – wykorzystuje zaledwie 50-60% możliwości silnika, na bazie którego powstała (mimo że oferuje niesamowitą jakość oprawy graficznej).
Cytat tej wpowiedzi ale przerobiony przez Drau:
,,Sig Asmussen z Sony Computer Entertainment Santa Monica oświadczył, że najnowsza gra studia – fenomenalne God of War III – wykorzystuje zaledwie 50-60% możliwości konsoli PlayStation 3 (mimo że oferuje niesamowitą jakość oprawy graficznej)."
Niby Drau przekopiował tekst ale sam przerobił jeden wyraz i wycią ze środka trzy.
Czuje, ze sie zacznie zbedny flejm.
A ja czuję że jesteś niezły prowokator i krętacz.
Nie misiu. Teskt w niusie zostal juz zmieniony, bo wczesniej bylo o mozliwosciach konsoli PS3, ale ktos wyzej zauwazyl, ze w oryginale chodzi o silnik, nie o konsole.
Takze kretaczy zachowaj dla siebie, prowokatorow zreszta takze.
@Lutz [ Level: 71 - Senator ]: to samo co do gizio1, "barani lbie".
ladnie 50% a juz wyglada lepiej niz jakakolwiek gra na x360. ps3 z miesiaca na miesiac odstawia coraz bardziej x360. najpierw byl killzone 2 potem uncharted 2 teraz god of war 3. zlombox jak na razie nie osiagnal nawet grafiki na poziomie kz2 ktory wg guerilla wykorzystuje 40-60% spu. przewaga ps3 pewnie bedzie sie coraz bardziej poglebiac
Lutz - a co za różnica? Czy to, że posiadasz X360 ogranicza Cię umysłowo?
Przecież ten silnik działa tylko i wyłacznie na PS3.
Jeżeli silnik zamontowany w Ferrari rozpędził Ferrari do 250km/h, a mechanik mówi, że silnik ma taką moc by pociągnąć nawet 500km/h - to nie mówi o tym, że wstawi ten specjalnie skontruowany silnik pasujacy tylko do tego wozu ferrari do malucha bo byłoby to bez sensu.
Oni po prostu potrafią wycisnąć ostatnie soki z konsoli, to co zrobili na ps2 to mistrzostwo... W gow3 oczywiście jeszcze nie grałem, (a zagram niestety na zwykłym TV, więc oprawa 'nieco' straci) a już jestem niezmiernie ciekaw co pokażą następnym razem...
Co nie zmienia faktu , że
"Gdyby to, co mowi ten koles bylo prawda, to GoW3 bylby w 1080p ze stalymi 60fps.
A jak jest, kazdy z nas wie. "
Drau ma rację, a Wulfen to kretyn - napisz może jeszcze raz o gow 3 i tym 1080p i 60 hz co ci się przyśniło w innej wypowiedzi żałosny debilu... ta kz2, unchared 2 wszystko 50% i wszystko poniżej 1080p to co nie chcą użyć drugiego 50% żeby było 1080p NIE bo to jest nieosiągalne w tej generacji konsol..
Zostaw wulfena, on ma podłączone 2x PS3 w SLI i on ZAWSZE ma od nas wszystkich więcej, ładniej, w full HD i w 120 klatkach. Nawet grafa z AAx16Q w Crysis 2 siada przy tym. Zrozumcie - 'on wie lepiej' XD
kaszanka9
uncharted jedynka wykorzystywal podobno 30% a mimo to chodzil tylko w 720p i 30fpsach. czy oznacza to ze tak naprawde uncharted jedynka wykorzystuje 100% a naughty dog gadalo glupoty? nie, dowodem tego jest uncharted2 ktory jest na prawde duzym postepem w stosunku do jedynki, po prostu na dzien dzisiejszy nikt nie potrafi jeszcze wykorzystac maks z ps3.
a 1080p jest jak najbardziej osiagalne co udowadnia gt5 do tego 60fps, AA x4 i 16 samochodow
Tak było zawsze PS2 było trudne w programowaniu gry pierwszej i ostatniej generacji dzieliła przepaść w jakości wizualnej chociaż technologicznie to ten sam sprzęt.
W przypadku ps3 mamy podobnie od gier pierwszej generacji widzimy że co roku gry wyglądają ZNACZNIE LEPIEJ.- i to jest fakt.
Dobrym przykładem jest X-boks który posadająć architekturę PC nie stanowił wielkiego wyzwania dla programistów i po dwóch latach dotarł do kresu swoich możliwości technicznych.
PS3 zaskakuje nas co roku a najlepsze ma jeszcze przed sobą.
Sam fakt że kilkuletni sprzęt nie odstaje zbytnio od obecnych komputerów daje do myślenia.
Jako człowiek grający już od 30 lat mam takie zdanie jeśli ktoś ma inne zapraszam do dyskusji.
@Wulfen [ Level: 0 - Legionista ]: tak, udowadnia to GT5, ktorego nie ma na rynku - i nie wiadomo w sumie kiedy bedzie. Osobiscie spodziewam sie kolejnej obsuwy.
nie ma to jak poprzez swoje zdanie "argumentem" z niewydana gra.
U i U2 nie komentuje, bo ten caly postep to kwestia gustu, o czym mozna sie bylo przekonac przy okazji Gearsow 2, o ktorych kazdy z was PS3 fanbojow mowil, ze postepu nie ma.. Z takim podejsciem to ja nie mam pytan i szkoda rozmawiac :)
Zas co do tych 30%.. Skoro wiedza dokladnie ile mocy wykorzystali, to znaczy, ze maja dostep do wszystkich jej zasobow. A jesli tak.. to dlaczego od razu nie wydali U i U2 w 1080p@60fps? Przeciez mogliby zagiac wszystkich i wszystko, ale... no wlasnie, jakos nie zagieli.
Proste pytanie, licze na odpowiedz.
Nie zagieli bo po co.
Czy sądzisz że intel nie może zrobić procesora o 100% wydajniejszego, odpowiedz brzmi może ale po co, jak można co miesiąc zwiększyć moc o 10 procent i zarabiać na każdej nowości.
Po co pisać grę na 100% przecież w następnej części trzeba gracza czymś zaskoczyć, troszkę upraszczam bo programowanie 8 rdzeniowego procesora nie jest łatwe ale pewnie coś w tym jest
Ja nie mam nic przeciwko temu żeby gry pierwszej generacji wyglądały jak na sprzęcie konkurencji a każda następna znacznie lepiej i tak przez około 6-7 lat.
Nie mam nic przeciwko takiemu rozwiązaniu dzięki temu sprzęt nie starzeje się tak szybko.
Drau
gt5 nie ma ale jest gt5 prologue i tam masz 1080p, 60fps, aa x2(w pelnej wersji bedziex4).
postemp miedzy uncharted a u2 jest na prawde duzy patrz na to:
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=17119492&postcount=920
w ruchu roznica jest jeszcze wieksza.
a czemu nie wykorzystali od razu maks z ps3? wiadomo przeciez ze gry na ps3 sie bardzo ciezko robi nd dopiero poznawalo nowa architekture konsoli, zabraklo im czasu na wycisniecie wiecej i mowili o tym w jednym filmiku(nazywal sie chyba mastering the cell). podobnie jest z grami multiplatformowymi ktore czesto wygladaja gorzej na ps3. czy to oznacza ze ps3 jest slabsze i wiecej nie da sie juz nic wycisnac? nie po prostu lenistwo programistow czy tam niewystarczajacy czas na stworzenie gry pod architekture ps3. przy u2 nd juz lepiej poznali ps3 i tym samym wykorzystali (prawie)cala moc spu z tym ze jak nd twierdzi za jakis czas kod zostanie jepiej zoptymalizowany wiec ich nastepna gra bedzie wygladac jeszcze lepiej.
Ciekawe co tam Crytek ma w zanadrzu. Mam nadzieję, że coś godnego Crysis'a, czy chociaż Far Cry'a :)