Killzone 3 ze wsparciem 3D i kontrolera Arc
Nareszcie, nie ma wątpliwości ps3 atakuje z niespotykaną do tej pory siłą :D
Ouuba pod jakim względem? W poważnych grach przebije, Natal w takich miałby sens, gdybyśmy grali w hełmach. Ja czekam na Arc i mam nadzieję, że zrobi się z niego podstawowy kontroler w każdej kolejnej grze Sony.
Natal raczej tylko dla casuali w casualowych gierkach w stylu odbijanie piłeczki. Sprawdzałem na EyeToy-u - do niczego poważnego to się nie nadaje.
Ja i tak w Killzone 3 będę poginał na padzie - mam tylko nadzieję, że twórcy zostawią taką opcję (chyba muszą zresztą).
Co do 3d - ktoś wie jaki standard zamierza przyjąć sony? Bo jest tego trochę obecnie - te czerwono-zielone okularki chyba najbardziej przestarzałe - mam nadzieję, że to nie to ;)
Oczywiście że "wibrator Pottera" nie przebije natala.Natal to przyszłość tej branzy.Tylko wyobraście sobie siedzimi przed tv/monitorem ,nie musimy miec pada klawiatury /myszy tylko dłonie .Tylko nimi sterujemy interfejsem poruszamy się w grach.Juz nie bedzimey musieli garbic sie nad klawiatura ,ale usiądziemy sobie wygodnie i zamiast pisac jakiś tekst będziemy go dyktowac.Natal to rozwiązanie prosto z najlepszych filmów sci-fi.I nie należy porównywac natala do eye toya ,bo eye toy to przy natalu trchnologia archaiczna.Tak samo jak "wibrator Pottera" od SONY jest kopia kontorlera z wii.Natal to bedzie rewolucja wszyscy analitycy rynky tak piszą i mówia.W tym roku MS odstawi konkurencje na dobre.
No jasne, a do tego bijemy wszystkich w poblizu, rozwalamy meble w mieszkaniu (większość Polskich, nie jest tak dużych jak w Stanach etc. :P) Do tego odczuwamy ból ręki, skurcze, robi się słodko mdlejemy... cuuudownie :P
Btw. Jakby nie było to na chwile obecną Natala ma niezłe opóźnienia reakci, pare ms jest i już psuje zabawe. Lubisz miziać powietrze, nie masz kobiety - kup. Coś w ten deseń. Za dużo filmów sci-fi gdzie jest to normalka, a zastosowanie będzie bardziej drętwe. Lub jeszcze opcja, pozbądź się kanapy bo jest za blisko kamery ;s
Natal będzie dla casuali. A dlaczego? Ponieważ nie damy rady trzymać kilka godzin rąk w powietrzu (nie mówiąc o nogach) Po ok. 3h gry w FPS'a przez sieć nie ruszysz się o własnych siłach ;) Tak samo gry RPG odpadają. Technologia może i podoła natomiast nasz organizm nie. Już widzę masowe zgony z wycieńczenia w chinach :>
Zresztą poczekamy, zobaczymy.
O ile ktoś nie mdleje po intensywnym, wielogodzinnym nadużywaniu pada, to z machaniem rękami też się oswoi ;)
Rock Alone miałem Wii i nie trzeba tam machać jak w reklamach, starczy ruch nadgarstkiem, który jest równy wysiłkowi ruszaniem myszką.
Oczywiście Arc kopiuje Wiilota, ale Natal Eyetoy'a już nie. Takie rzeczy, to tylko u fanboy'ów:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=10041892&N=1
Natal najlepsze zastosowanie w tej generacji - godne uwagi moim zdaniem - będzie miał w pisaniu tekstów przy pomocy głosu. Wygoda i tempo operacji miażdży.
trans, okulary są z filtrem polaryzacyjnym. czyli tv musi mieć te 120hz żeby moc wyswietlic 2x tyle klatek, okulary pokazywali przy okazji demonstracji 3d w gt5.
czerwono zielone okulary to raczej bedą w xboxie, tam nie trzeba jakichś wysublimowanych technologii bo konsola miałaby trudności z pociagnieciem tego (co widać po natalu własnie) da się ludziom byle co i będzie radocha, najwazniejsza jest reklama.
Lutz okulary nie sa z filtrami polaryzacyjnymi ;[ , sa to szkla aktywne ,migawkowe ktre synchronizuja sie do odpowiedniej klatki dla danego oka :] (cos wrecz identycznego do 3D Vision nVidii) . Zastosowania pasywne (tv z specjalnym filtrem) jest narazie sporo drozszy od zwyklej 120 hz'owki do ktorej podpina sie jak u sony zwykle aktwyne szkla migawkowe ktore synchronizuja sie z dana klatka na dane oko .
Obydwe konsole sa za slabe do stereoskopowego 3D ,jedna klatka 2d 720p zamieni sie pewnie w dwie po 640x720 przeskalowane dla kazdego oka :]. Konsola nie wyczaruje nagle mocy na 2x wieksza ilosc klatek jesli aktualnie juz ich brakuje :] . Czrow nie ma , cos za cos .
Co do samego killzone 3 i 3d . Jesli nadal bedzie taka masywna ilosc motion blura maskujaca niewielka ilosc fps do tego jak dojdzie do degradacji rozdzialki w trybie 3D . Otrzymamy niezla papke . Takie jest moje zdanie :› .
Prawdziwe 3D nadejdzie dopiero z PS4 i X720 :] . Beda wystarczajaco silne (mam nadzieje) do wyswietlania stereoskopu w wysokiej rozdzielczosci :] .
Jak ktos jest niecierpliwy to zawsze moze kupic mocnego PC ,monitor 120hz , szkla nvidii i jazda :].
Co do fanboyow sony .... czesto tak jechali kontroler w konsoli Wii ,a gdy do ps3 dodaja to samo to chca aby jednak byl stosowany gdzie sie da ... :]
Szkoda, że nikt z was nie zauważył, że Natal w porównaniu do Arca ma trochę większe możliwości w grach niecasualowych. Zważywszy na fakt, iż Natal jest "czytnikiem" a ciało "kontrolerem" w rękach można mieć jeszcze pada, co pozwala na zwiększenie zakresu wykonywanych czynności czyt. grasz normalnie na padzie (chodzisz, strzelasz, skaczesz itd.), a takie czynności jak wychylanie wykonuje się poprzez ruch. Arc tego nie umożliwia, bo zajmuje ręce, a żonglowanie pad-arc-pad to głupi pomysł. Co prawda nie do końca jestem przekonany czy chce grać w taki sposób, no, ale chyba lepsze to niż kolejne przyciski na padzie, albo cała klawiatura.
Harry Potter i RPGfan już wkrótce w kinach . Oglądasz na własne ryzyko. Hehe
nie bardzo wiem o co ci biega, ale na pewno nie jest potrzebna dwukrotnie wieksza moc zeby wyswietlic poprawny obraz 3d, kwestia technologii, wystarczy zastanowic sie nad tym czy obraz musi byc tworzony w 3D dopiero po wyrenderowaniu na ekran.
co do podpuszczenia naszego forumowego idioty tekstem o xboxie, byla to raczej dedykacja konkretnemu kretynowi, w konkretnym celu, niekoniecznie prawdziwa opinia.
co do "maskujacego" motion blura, proponuje przejsc sie do najblizszego kina i poogladac filmy.
RPGfan [ Level: 8 - Konsul ]
Oczywiście że "wibrator Pottera" nie przebije natala.Natal to przyszłość tej branzy.Tylko wyobraście sobie siedzimi przed tv/monitorem ,nie musimy miec pada klawiatury /myszy tylko dłonie .Tylko nimi sterujemy interfejsem poruszamy się w grach.Juz nie bedzimey musieli garbic sie nad klawiatura ,ale usiądziemy sobie wygodnie i zamiast pisac jakiś tekst będziemy go dyktowac.Natal to rozwiązanie prosto z najlepszych filmów sci-fi.I nie należy porównywac natala do eye toya ,bo eye toy to przy natalu trchnologia archaiczna.Tak samo jak "wibrator Pottera" od SONY jest kopia kontorlera z wii.Natal to bedzie rewolucja wszyscy analitycy rynky tak piszą i mówia.W tym roku MS odstawi konkurencje na dobre.
A potem wsiadziemy do swojego statku kosmicznego i z predkoscia worpowa odlecimy do innej galaktyki.
A potem wsiadziemy do swojego statku kosmicznego i z predkoscia worpowa odlecimy do innej galaktyki.
Nie no natal to technologia z przyszlosci, MS w roku 2559 wynajdzie maszyne czasu i przerzuci sobie ta technologie do roku 2010 by zarzadzic na rynku. Nawet Picard nie mogl marzyc by sterowac za pomoca tak zaawansowanego urzadzenia swoim USS Enterprise. Musial biedak zatrudnic slepego murzyna by siedzial za konsola sterowania ;D
RPGfan => Powiedz mi jak bedziemy natalem sterowac w np grach fpp/tpp? Bedziemy "chodzic" stylem klasycznym czy motylkiem przed monitorem/tv? A moze bedziemy chodzic palcami po stole? ;D
Widze, ze niektorzy juz wszystko wiedza na temat Natala, jaki bedzie, co przebije a co nie ma szans przebic ["z zasady" oczywiscie..].
Smieszni jestescie :)
@Mr_Hyde [ Level: 78 - Farma ]: ciekaw jestem czy jestes swiadom istnienia takiej gry pt. Avatar. otoz ona obsluguje stereoskopie, bodajze na tym samym standardzie, co ta z filmu i jakos gra dziala plynnie na dzisiejszych konsolach, tak x360 jak i PS3. zatem po co czekac na next geny z tym?
StoogeR - kurcze masz racje. W Star Treku tez nie mieli Natala - co za niepowetowana strata :)
Drau - Zgadzm sie z Toba. Niektorzy juz wszystko wiedza, a jeszcze inni wiedza jeszcze wiecej niz ci pierwsi. Roztaczaja przed nami piekne Matrixowe wizje - nic, tylko zyc nie umierac :P
Mnie 3D w ogóle nie rusza, bo na razie zasada jest taka, że im większą "głębię" obrazu otrzymujemy, tym płytszy jest sam produkt. Porównanie z Natalem jest rzeczywiście mocno na wyrost. W końcu Wii też wydawało się rewolucją dla "prawdziwych graczy", a skończyło się na "gadżecie".
RPGFan umrzesz w końcu? Zbanowali cię na polygamii, na gramie peel to jeszcze tutaj siedzisz? Szkoda że moderatorzy tutaj nie są bardziej czuli na takich osobników.
Fajnie było spojlerowac ludziom na polygamii zakończenie Heavy Rain? Wszyscy zainteresowani już dobrze wiedzą, że byłeś to m.in. ty. Jaką miałeś z tego satysfakcję? Męczyłeś goblina przy tym? Jakim trzeba być skurwysynem żeby to robić?
Ta zawiść, on nie ma to nie da innym. Pojęcia nie mam, po co tu nienawiść, sobie szkodzi stresem i innym psuje nastrój.
Jeśli chodzi o 3D, moim zdaniem jeśli będzie sensownie działała, to ma rację bytu jak wyświetlacze odpowiednio potanieją.
Dzięki Lutz, trzeba się będzie zaopatrzyć w nowy telewizor w takim razie. Jak te czerwono-zielone okularki rzeczywiście bedą do X360 - to porażka (oczywiście dla posiadaczy tej konsoli) - to najstarszy rodzaj 3d i przynajmniej pod wzgledem jakości barw traci się z 70%.. Dobrze, że telewizory ostatnio tanieją (braciak 3 tygodnie temu kupił nową plasmę panasonica 50" 400Hz Full HD za 800F).
RPGFan - czym Natal się tak różni od EyeToy-a? Przecież to jest dokładnie to samo przynajmniej od strony hardwaru. No w Natalu masz kamerkę o większej rozdzielczości, ale to oczywiste bo od czasu premiery EyeToya minąło ponad 5 lat (EyeToy miał premierę na PS2). Sony zarzuciło ten pomysł i imho słusznie bo tak naprawdę tworzenie kontrolera tylko pod casulowe gierki nie ma sensu. Wyobraź sobie, ze w Killzone 3 grasz na Natalu - naprawdę sądzisz, ze kamera microsoftu ma rentgen i zobaczy to czego nie widać czyli np. taki szczegół, kiedy naciskasz spust, czyli robisz mały ruch palcem wskazującym? Rotfl...
Chyba, ze zamiast symulacji naciskania spustu lewą ręką będziesz machał do kamery, albo tupał nogą.. ale ja dziękuję za takie sterowanie... Wolę trzymać w ręku jakiś kontroler ze spustem. Szybciej, precyzyjniej, taniej, prościej, bardziej realistycznie - na prawdziwym polu walki też nie biegasz z pustymi rękoma.
I nie wspominajac o dokładnści w celowaniu. Natal moze co najwyżej wkazać kierunek a nie dokładny punkt. Już pady potrzebują auto celowania a co dopiero natal?
druga sprawa to trzymanie rak w powietrzu z sposób dosyć nieruchomy (wyścigi i strzelanki)
po 10min każdy odpadnie. Żeby mięśnie nie zmilkły trzeba wykonywać ruchy i rozluźniać co jakiś czas mięśnie co akurat w tych grach odpada.
Natal nadaje sie do prostych szybkich casualowych gierek jak malowanie słoni czy odbijanie piłeczki.
Ooo własnie malowanki i kolorowanki to będzie to. Kupię dla dziecka X360 jak tylko pojawią się takie gierki (i dorobię się dzidziusia).
Killzone 3 na gwiazdkę tego roku? hmm to podobnie jak Crysis 2 ciekawe która gra będzie miała lepszą grafikę ;D założę się że pojawi się pełno porównań obu tytułów.
(i dorobię się dzidziusia).
o boże! to ty zamierzasz się rozmnażać?! to będzie koniec tego świata...
[23]Transcended
Skoro trzymanie ciezkiego pada nie zostawiło po sobie kontuzji.To co ma za soba pozostawić sterowanie dłońmi?Nic Po prostu siadamy wygodnie , wyciągamy dłonie i gramy.A sterowanie będzie zależec o danej konfiguracji sterowania w grze.Zresztą obstawiam że machanie wibrusem będzie jeszcze bardziej uciążliwe.
KZ3 to wymarzony prezencik na gwiazdke ;]
Natal będzie dla casuali, jak potwierdził ostatnio sam Microsoft. Do dużych gier raczej się nie nada, ze względu na to, że Natal będzie zużywał moc procesora X360. Rewolucją też żadną nie jest, gdyż to samo mieliśmy wiele lat temu, gdy powstał Eye Toy - i mimo, że Natal jest bardziej zaawansowany technicznie to rewolucją już nie jest.
Arc jak pokazuje ten news zostanie wykorzystany w dużych produkcjach, dlatego IMO jest ciekawszy i przyniesie większą frajdę. To będzie nowość - popierdółek na Wii ludzie mają już dość, a Natal tylko przyniesie to samo. Arc w grach dla hardkorowców to może być coś.
Jeśli się okaże, że Killzone 3 rzeczywiście wyjdzie jeszcze w tym roku to PS3 IMO ostatecznie pod względem exów przewyższy X360.
[28]RPGfan
To co ma za soba pozostawić sterowanie dłońmi?Nic Po prostu siadamy wygodnie , wyciągamy dłonie i gramy.
Długotrwała praca całymi ramionami w powietrzu, bez osadzania ich na jakimkolwiek podparciu szybko męczy i nie ma porównania z wysiłkiem (jeżeli to dla kogoś wysiłek) jaki wkładamy w gre na padzie czy przesuwanie myszki gdzie zawsze czymś się podpieramy. I myślę, że gdybyś raz ruszył d*pe sprzed telewizorni lub komputera na którym spędzasz czas na "wyżywaniu" się na użytkownikach innych platform i poszedł dajmy na to na siłke (kurde co ja mówie, przecież to jeszcze podstawówka!), to wiedziałbyś o czymś tak oczywistym i przestał pie*dolic debilizmy tylko po to żeby na twoje wyszło.
A sterowanie będzie zależec o danej konfiguracji sterowania w grze.
No co ty nie powiesz, tak jakby dotąd było inaczej... -.-
Zresztą obstawiam że machanie wibrusem będzie jeszcze bardziej uciążliwe.
Widząc, że stosujesz tu określenie "wibrus" trudno mi się z tobą nie zgodzic. Tak, jego używanie może byc dla ciebie bardziej uciążliwe, chociaż wydawac by się mogło, że ma już doświadczenie w tej dziedzinie...
Natal może byc fajnym urządzeniem, ale na pewno nie potrzebuje promocji ze strony zakłamanego dupoliza majkroszitu za jakiego niewątpliwie możesz się uważac.
PS: halo reach sśie pałke. Killzone 3 zmiecie graficznie tą ch*jnie, chociaż i tak Killzone 2 już to dawno zrobił... ;]
RPGFan po raz kolejny udowodnił, że jest totalnym fanboyem X'a. Imo ja uważam, że Arc, Natal i Wii powstają tylko na potrzeby gierek casualowych i dlatego jako zawzięty K2'owy gracz boję się, że K3 w ten kierunek skręca. :P
RPGFan po raz kolejny udowodnił, że jest totalnym fanboyem X'a.
Przecież on nawet Nie jest człowiekiem...
Jego profil na GOLu to nic innego jak kawałek programu pisany w pascal'u
moge się mylić, ale moim zdaniem będzie coś jeszcze w natalu, jak dla mnie aż się prosi o jakieś "hantelki" trzymane w dłoniach, możliwości interfejsu drastycznie by się powiekszyly, póki co Microsoft o tym nie mówi bo mogłoby położyć cała kampanie, ale wydaje mi się ze to będzie naturalna kolej rzeczy
"moge się mylić, ale moim zdaniem będzie coś jeszcze w natalu,"
Jesli Sony wydaje wibrator to juz wiem jaka bedzie kolejna funkcja natala, wysylanie obrazu na zywo do stron porno po odpowiednim montazu w locie.
Sorry panowie, że nie w temacie ale było już rozwiązanie z konkursu z Necrovision (z tymi obrazkami zombie)?
Trzeba będzie poczekac i zobaczyc co z tego wyjdzie, bo to troche dziwne połaczenie, 3D + kontroler Arc.
RPGfan---> Użytkownicy PlayStation3 mają Eye Toy'a więc jego kopia nie jest nam potrzebna.
Juz nie bedzimey musieli garbic sie nad klawiatura ,ale usiądziemy sobie wygodnie i zamiast pisac jakiś tekst będziemy go dyktowac
A w jaki sposób? Bedziesz wyginał się na kształt liter, cyfr i znaków?
Pewnie najlepiej będzie wychodzić Ci @ :P
Jezeli ktos mial kontakty z Wii, to doskonale wie, ze Natal bedzie dla casuali. Nie da sie dlugo machac rekoma, nawet po krotkiej sesji czujesz sie zmeczony. Nie wyobrazam sobie takiego np. Modern Warfare z Natalem. Nie wspominajac o tym, ze dokladnosci nie bedzie to mialo zadnej (headshot? zapomnijcie...)
Co z tego, ze w Japonii pokazywali jak laska grala w Burnout Paradise uzywajac Natala. I tak rece musi trzymac w powietrzu tak jakby trzymala na kierownicy. Dlugo tak sie wytrzymac nie da, zreszta juz bym wolal opierac rece na prawdziwej kierownicy, chocby tej od MS. Zreszta zagrajcie w TotemBall tam sie steruje wylacznie rekoma uzywajac kamery Xbox Vision. Co jakis czas sa nawet odpoczynki na rece, bo tworcy wiedzieli, ze dlugo sie tak rak nie da utrzymywac w przedziwnych pozycjach. Wniosek nasuwa sie jeden - to bedzie do gier wiipodobnych. Zreszta EyePet rowniez pokazuje, ze ta technologia pozostawia jeszcze wiele do zyczenia.
Wprawdzie Natal bedzie znacznie bardziej zaawansowany niz EyeToy czy Vision, ale nie sadze by nadawal sie do "prawdzowyuch gier". Jedyna szansa, to to, ze projekt daje spore mozliwosci i moze powstac czesc gier, ktorych do tej pory jeszcze nawet nie widzielismy na oczy. Pamietacie "Raport Mniejszosci"? O takich rzeczach mowie. Ale prawdziwy gracz i tak pozostanie przy padzie.
PS. Zbanuje ktos w koncu tego kretyna RPGfana? Bo niektorzy wciaz biora jego posty na powaznie, co jest rownie idiotyczne jak ich autor...
Przepraszam, że mój poprzedni post wygląda troche idiotycznie, ale RPGfan jest tak irytujący, że napisałem to co napisałem....
Mam nadzieje, że kontroler Arc i Natal odniosą duży sukces, bo wtedy Sony i Microsoft wydadzą sporo gier dla niedzielnych graczy, a takich gier na tych konsolach najbardziej brakuje.
Akurat wykorzystam ten temat do pytania o Killzone 2.
Czy w ekranach ładowania w Killzone 2 wykorzystano jakąś "lekką" technologię 3D? Ja byłem w szoku, bo wydawało się, że obraz na ekranie jest trójwymiarowy. I nie jest to tylko moje wrażenie, każdy komu to pokazywałem, był zdziwiony. Czy jest to jedynie sprytne złudzenie optyczne czy też zalążek jakiejś specjalnej technologii? Przyznam, że perspektywa gry w takim trójwymiarowym otoczeniu wydaje się być niezwykle ciekawa.
RPGFAN
"nie musimy miec pada klawiatury /myszy tylko dłonie .Tylko nimi sterujemy interfejsem poruszamy się w grach."
Fascynujące!
Rozumiem, że w ffpsach będziesz tak hasać. =>
Powodzenia. Ja wolę pozostać przy tradycyjnych kontrolerach.
Guildgu --> co ty pleciesz? Po co komu gry dla niedzielnych graczy? Bardzo dobrze że takich gier jest stosunkowo mało ale i tak prawie każda gra jest już skrzywiona w stronę każuali. Mam w dupie takie ułatwienia dla bez mózgów.
Nieźle. To może być krok do przodu dla gier wykorzystujących kontrolery ruchu no i 3D :P
gizio1 ---> Zgadzam się z tobą że dzisiejsze gry idą bardziej w strone każuali niż prawdziwych i wymagających gier, ale nawet przy takich grach dla mas nie można odpocząc. Są po prostu nudne. Na PS3 i X360 brakuje takiego czegoś jak Eye Toy z PS2 lub gry z Wii żeby od czasu do czasu można było odprężyc sie i zagrac razem z rodziną. Narazie jedyną dobrą konsolą do tego jest Wii które ciągle nie schodzi z ceny bo nie ma konkurencji. A ambitniejsze i trudniejsze gry to inna sprawa (takich tak naprawdę teraz tylko garstka bo wszystko upraszczają do granic możliwosci).
W żadnym wypadku nie chodzi mi o to żeby upraszczali normalne gry, a o to by dla Natala i Arc'a tworzyc nowe.