Przegląd MMO (02/03/2010)
dla mnie zwiazek miedzy szturmem na ruby sanctum a kataklizmem jest oczywisty. niem oge sie doczekac nowego dodatku, niech nas zniszczy ;]
ja raz na jakiś czas gram w Exteel nawet fajna gra jakiś czas temu dodali patch który pozmieniał że tak sie wyraźć na dobre bo poprzednia wersja też była dobra
na +
-dużo możliwości prowadzenia postaci (jak dla mnie)
na -
-też by sie znalazło co osobiście mi nie pasuje
TAKIE SĄ MOJE ODCZUCIA WASZE MOGĄ BYĆ INNE :D
Mam dziwne wrażenie, że jeżeli chodzi o news dotyczący Guild Wars, to Autor albo nie ma zielonego pojęcia o grze, albo napisał go w oparciu o bardzo optymistycznie podchodzący do sprawy serwis.
Gracze już doskonale poradzili sobie z 'nerfem' w wielu przypadkach (z pozostałymi pewnie poradzą sobie wkrótce). Balans umiejętności ma miejsce co miesiąc (lub co dwa) i nie jest niczym szczególnym, raczej normalnym. Fakt tym razem był wyjątkowo oczekiwany prawdopodobnie ze względu na przekładanie go przez ANet chyba już ze 3 razy.
Fakt doczekaliśmy się ładnego boosta skilli warriora i rytualisty. Pytanie ile z nich pozostanie na dłużej w nie zmienionej formie.
Inna sprawa, że w przypadku systemu zastosowanego w GW nie ma czegoś takiego jak 'solidna przebudowa postaci'. Jeżeli już, to przebudowie ulegnie sposób myślenia graczy.
@Aurora Borealis - podejście do nerfów, to bardzo indywidualna sprawa. Sam balans owszem nie jest czymś nadzwyczajnym, ale te zmiany przyznasz były jednak większego formatu. Z jednej strony piszesz, że moje podejście jest zbyt optymistyczne, ale sam zwracasz uwagę, ze gracze poradzili już sobie z nerfem ;) Na temat Guild Wars mam jako takie pojęcie, gorzej z moją obecnością w community, doba ma tylko 24 godziny :-)
Zresztą przyznasz chyba, że reakcje graczy mają bardzo szerokie spektrum. Nie wszystkich nerf dotyka, jednak wśród tych, którzy padli jego ofiarą trafiają się skrajne reakcje.
Gracze poradzili sobie z nerfem, bo był on mniej dotkliwy niż większości z nich się wydawało. Co z resztą ANet wyjaśniła w komentarzach dotyczących aktualizacji.
Jeżeli chodzi o ten optymizm, to bardziej zawiera się on w twierdzeniu "ArenaNet poświęca swemu dziecku tyle samo uwagi jakby było nowo narodzone.". W kontekście śmierci XTH, gdzie oficjalnie zostało powiedziane, że powodem braku prac nad naprawieniem błędów jest praca nad GW2 oraz rzeczywistości (jedyne zmiany jakie obecnie mają miejsce to balans skilli i naprawa błędów - z o dziwo całkowitym wyłączeniem naprawy błędów polonizacji, gdzie niektóre z nich były przez graczy już niejednokrotnie zgłaszane) powyższe stwierdzenie jest nieprawdziwe.
@Aurora - tak chyba masz rację, chociaż ja patrzę na to w kontekście innych produkcji MMO, czasami zdarzają się znacznie gorsze zaniedbania. Tak czy siak będę miał na uwadze, żeby się za bardzo nie ekscytować :)
Jako stały gracz Aion mam mieszane odczucia co do premiery Aion Magasine...
Z jednej strony rozumiem starania NCSoft do budowania wiernej społeczności wokół gry i takie medium jak pismo z insajderską informacją wprost od producenta jest jak najbardziej na miejscu by utrzymywać z community stały kontakt, oczywiście koszty składu i profesjonalnej publikacji tez kosztują. Rozumiem też całą innowacyjność tego przedsięwzięcia i opór niektórych przed wydawaniem pieniędzy, jak można mieć to za darmo....
Z drugiej strony 3 EUR to nie jest jakiś wygórowany koszt w porównaniu z 12 EUR miesięcznym abonamentom, zasadnicze pytanie jakie zweryfikuje community czy jednak będzie to pismo w raz z dodatkami (Czarne/Białe niedostępne w grze barwniki, skrzydełka na +60s za 12m prenumeratę) [przypomina to bardzo znany system mikropłatności] warto swojej ceny... czy nie...
Ze swojej strony chyba jednak się skuszę na pierwszy numer (barwniki + zawartość) i być może drugi by zobaczyć czy jednak warto...
Ale stwierdzenie że wprowadzenie Magazynu świadczy o tym że złe jest z grą --- świadczy tylko o tym że liczy się tylko zły news, staranie by zrobić grę jeszcze lepszą natomiast nie...
Hmmm zaciekawiła mnie ta TERA :)
@pionier18 - Oj przesadzasz, osobiście nie jestem przekonany do tego pomysłu, co przecież nie znaczy, ze to pomysł zły. Mam nadzieje, że Aion będzie z każdym dniem lepszy, gra ma spory potencjał :)
w sumie to co dodaja do EvE ciezko nazwac dodatkiem... nazwanie tego patchem bylo by na miejscu.
Tera hmm cuchnie Aionem tylko ze sterowanie inne , reszta bez zmian czyli : male misie , ludki z mieczami trzykrotnie wiekszymi od nich , jedynie tych mangowych piskow tam slychac nie bylo jak wykonuja jakas czynnosc :]
Jedyną gra MMO w jaką gram to Guild Wars, więc tylko do opisu tej gry mogę się odnieść. Opis autora dość ogólny i lakoniczny ale jak na krótką wzmiankę możne być, szkoda że autor nic nie napisał o trybie PvP. Co do ostatniego updatu (z 25 lutego) to dotyczył on głownie pve, choć trochę pozmieniał również w pvp (np. nowe buildy aski stosowane nawet w GvG czy Hammer Wojownika). Co do mnie to czekam cały czas, na nerf spamu "oślepienia" elementalisty, który czasami potrafi zabić całą przyjemność z gry na arenach.
Ja TERA Online obserwuję od sporego czasu. Liczyłem, że Aion będzie grą mmo, na którą czekam... Niestety to nie to, niby elektrownia od cryteku, a jednak tak mało z niego wycisnęli, że zwykły unreal by dał radę. Co do pokonania WoW'a, mam mieszane uczucia. WoWuś dość mocno wbił się w arenę gier mmo. Dzięki bogu ja w to nie gram bo dla mnie wow jest nudny i monotonny ;P Więc czekam na TERA i zacieram rączki na tani abonament :D
Właśnie miała miejsce prezentacja głównych założeń Aion patch 1.9 (marzec) i zapowiedziany został Aion 2.0 patch - 55lev cup, pets (Maj).
Pełna lista patch notes (ponad 20 stron) Aion patch 1.9 będzie opublikowana dalej w tym tygodniu.
Zapraszam po szczegóły na aiononline.com aionsource.com
http://www.aionsource.com/forum/news-announcements/108843-secret-aion-1-9-meeting-notes-released.html
Używamy translate.google.com na
http://aion.gamechosun.co.kr/board/view.php?bid=report&num=121222
Aion wiecznie żywy!!! Ahh jak mi brakuje tych dodatkowych pasków na skille - na obrazkach patch 1.9 daje +2 do obecnych 4ch;))
Wśród ciekawostek:
Nowe skille dla każdej klasy (w tym nowe skille przeciwdziałające stunom)
Dziesiątki nowych “daily questów”, które posiadać będą różnorakie cele oraz nagrody
Nowe questy, ulepszone nagrody z questów oraz zwiększony drop rating z instancji
Ulepszenia odnośnie Dredgionu
Podniesiony maksymalny lvl enchantmentu itemu do +15
Zwiększona ilość otrzymywanego exp (w tym nowy system bonusowego expu “Energy of Salvation”
Zmniejszony koszt Soul Healing, Soul Binding, oraz Flight Transportation.
Nowa mechanika, która pozwala “łączyć” dwa 2-ręczne bronie, by stworzyć jeszcze bardziej potężną jedną dwu-ręczną broń.
Poprawienie funkcjonalności Looking for group (LFG)
Kilka poprawek w obrębie User Interface (UI)
@pioner18 - dzięki, przyjrzę się temu dokładniej i zarezerwuje miejsce w następnym Przeglądzie :)
A kiedy doczekamy się przeglądu/recenzji polskich produkcji MMOG ??? Wiem, że nasze tytuły nie są konkurencją dla światowych produkcji, ale warto byłoby się przyjrzeć temu co dzieje się na naszej scenie deweloperów a dzieje się coraz więcej... Czy jest szansa, że jedna z części "Przeglądu" poruszy ten wątek ??? - chociażby dla wiadomości graczy...