Nowa prezentacja silnika CryENGINE 3
piękne. trzeba będzie mieć potwora żeby to uciągnął na max detalach
dokładnie, mam nowego PC-ta a i tak nie wiem czy pociągnie Crysis-a 2
A ja w tym tygodniu właśnie sobie odświeżyłem Cysisa i Crysisa: Warhead. I stwierdzam, że przy tych FPSach nadal świetnie się bawię!
podobne rzeczy to ja w U2 widziałem.
Przecież cały test jest uruchomiony na GTX285, więc skąd wziąłeś HD5970 na minimalne? Poza tym nie widzę (praktycznie) żadnej różnicy w porównaniu do CryEngine2.
Prezentacja nie zrobila na mnie wrazenia, nadal uwazam ze jest to tylko zmodyfikowany Cry Engine 2 i to nie tak bardzo. Dodali kilka bajerow i tyle.
Real-time'owe Global Illumination i Glossy Reflections... szczęka na ziemi, mimo że to pewnie jest trochę fake'owane. Ci goście naprawdę wiedzą jak pisać silniki. Zobaczcie na koniec porównanie z mental rayem.
Tylko że konsole nie będą miały takiej jakości jakie będzie można uzyskać na wypasionym PC. Zgadzam się z razielem88ck, że to jest tylko zmodyfikowany CE2 a nie żaden nowy silnik więc na tych PC na których Crysis śmigał na wysokich Crysis 2 pójdzie conajmniej na średnich.
Oprócz tego fragmentu gry (który wyglądał fatalnie jak na owe czasy) to nic nowego nie pokazali a i Crytek chyba już nie jest liderem wśród twórców silników graficznych.
Słuchajcie Karrde bo dobrze prawi - dla przeciętnego zjadacza chleba różnice na filmiku są znikome. Dla grafików natomiast to ciekawy ficzer. Ta prezentacja z zamiaru nie ma być efektowna.
Słuchajcie, przecież ta prezentacja nie miała na celu pokazania jakiegoś wypasionego "eye-candy", tylko technologii. Jeśli dla Was real-time'owe global illumination czy takie np. glossy refelctions (niezaleznie jak bardzo fake'owane - widać że działa) to tylko bajer to nie wiem co Was może zadowolić. :)
To jest ogromny krok naprzód w real-time'owych silnikach renderujących.
Hehe, widzę sami eksperci się zebrali ;).
Proponuję najpierw zapoznać się z pojęciem 'tech demo', a dopiero później błaźnić się w komentarzach. Pozdrawiam :).
edit: Heh, widzę Karrde jako jedyny ogarnia tutaj temat :].
Nie robi to na mnie żadnego wrażenia...
Pokazali jak się cienie robią. Tak na dx 9 będzie takie samo jak crysis 1 i będzie chodziło może nawet szybciej, bo jest robione pod konsole.
Dla mnie jest najważniejsza i tak finalna wersja tego wszytkiego, czyli użycie i wygląd w grze. Poczekamy, zobaczymy. Aż miło było zobaczyć, że to szło na karcie, która posiadam. Mam więc nadzieję, że Crysis 2 pójdzie mi przynajmniej na średnich. Pozdro.
@Karrde [ Level: 84 - Visual Effects Artist ]: czy umieja, to sie okaze, jak GI pokaza bezposrednio w grze, gdzie ilosc detali oraz skala samych map bedzie duzo, DUZO wieksza, niz na tych techdemkach [na ktorych detali w zasadzie prawie nie ma].
Nie jestem ekspertem w dziedzinie renderowania grafiki w real-time, ale różnice są spore. Szczególnie interesują mnie efekty Global Illumination (każdy obiekt odbija światło i rzuca np. na ścianę delikatny ślad tego odbicia) i Massive Lightning (możemy na mapce wstawić tysiące źródeł światła http://www.youtube.com/watch?v=G4kZIdgHxs4&feature=related uzyskując przy tym wysoką ilość fps, normalnie w enginach trzeba ostrożnie stawiać źródła świateł, bo np na słabszym kompie fps'y mogą drastycznie spaść).
Drau
No ba. Ale są na bardzo dobrej drodze - nie pokazywali by takiego tech demka gdyby nie byli pewni możliwości wykorzystania tego w pełnym środowisku.
@Karrde [ Level: 84 - Visual Effects Artist ]: oj nie bylbym taki pewny :) w techdemach developerzy zawsze pokazuja wiecej, niz bedzie w samej grze i dopoki nie zobacze pelniaka Crysis 2 i jak GI wyglada w nim - bede raczej sceptycznie nastawiony :)
A ze to dobra droga, to jasne jak slonce.
takie se... ogladalem ziewając... sam mam 285-tke i nie robi na mnie wrazenia takie demo....
Ładnie to wygląda, ale napewno to nie jest taki skok jaki był pomiedzy jedynka a dwojka cryengina
nie ma różnicy a wymagania rosną. Po co lepsza grafika ? Mnie grafika juz zadowala, wygląda nawet realistycznie. Nie lepiej grafika zostawić w spokoju?
Najbardziej realistyczna grafika moim zdaniem jest w Fra Cry2, Medievalu II, i kilka innych.
Ja bym chciał raczej wielki Single i rozbudowany Multi a nie grafike. Jak wymagania beda ogromne to ja to pierdole i nie kupuje. Bo po co, nie bede wkładał kasy żeby zagrać sobie w Crysisa jak sie go przejdzie w pare dni. Są ładniejsze gry i lepsze z mniejszymi wymaganiami, dojące więcej frajdy.
Sorry ale ten trailer pomimo tego, że ładny, jak to trailery, nie prezentuje niczego czego już wcześniej gdzieś nie widziałem.
Ładnie to wygląda, ale napewno to nie jest taki skok jaki był pomiedzy jedynka a dwojka cryengina
Po tym http://www.youtube.com/watch?v=2WJG14uLA3k&feature=channel porównaniu dwójki z trójką jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że żadnego postępu nie ma.
Nawet pomimo tego, że jest to wcześniejszy trailer.
Ja bym chciał raczej wielki Single i rozbudowany Multi a nie grafike.
+1
Ludzie zrozumcie, że to nie jest trailer a tech demo. To jest przeznaczone dla developerów, a nie dla graczy! Jak nie rozumiecie co znaczą napisy przed każdą scenką, to tego nie oglądajcie, a już broń Boże nie komentujcie. Wypowiedzieć się na temat grafiki w Crysis 2 będziecie mogli jak wyjdzie trailer czy game footage.
WOW! To CE3 nie jest już okrojonym CE2? Tak sie niektórzy upierali, że ten silnik jest gorszy od poprzednika. Bo przecież konsole. Forum GOLa to taka zabawa, że boki zrywać i tylu hipokrytów, że tylko ręce rozkładać. I wciąż te same linki na yt do prezentacji sprzed pół roku, przy wersji silnika jeszcze starszej. Pogratulować niektórym inteligencji, naprawdę, brawo.
@raziel88ck - o przelomie mozesz zapomniec, chyba, ze znow ludzie zaczna preferowac granie na PC. A tak jeszcze wiele lat bedziesz ogladal to samo w innym opakowaniu :/ i jako user ps3 mnie to drazni.
Co do Global Illumination - to juz przeciez bylo w CryEngine2 oO.
Nie, CryEngine 2 nie miał GI.
Może i Ci goście wiedzą jak pisać silniki - pytanie brzmi tylko po co? Ile gier jest opartych na CryEngine2? Do EPIC'a im jeszcze bardzo daleko...
Też zastanawiam się czemu CryEngine nie jest bardziej wykorzystywany. Zbyt trudny, za mało elastyczny? Czy po prostu panowie dobrze się znają na pisaniu silników, ale na ich sprzedawaniu/marketingu już nie. :)
@TobiAlex, @Karrde: przecież to oczywiste. CE2 był dostępny tylko na pecetach. UE jest multiplatformowy. Kupując licencję na CE firmy zamknełyby sobie drogę na konsole, a to jest finansowe samobójstwo. Dlatego triumfy święci gorszy UE - jest multiplatformowy. I mam nadzieję, ze takie same triumfy będzie święcił multiplatformowy CE3. Crytek wreszcie poszedł po rozum do głowy, że tworzenie silnika tylko na pc jest nieopłacalne i bezsensowne, jeśli myśli się o wysokiej sprzedaży i dużych zyskach.
aope
Rzeczywiście, masz rację. Przeoczyłem ten oczywisty fakt. :)
Nie ważne jaka kartę trzeba będzie kupić żeby pograć na max detalach (Crysis 2), wiem jedno MUSZĘ TO ZOBACZYĆ !!!
Też jestem ciekaw CE3 :) Na pecetach rozwinie skrzydła i będziemy mieli nowa jakość. Niemniej ciekaw jestem przede wszystkim, jak to będzie wyglądało i działało na konsolach. No i mam już trochę dość tych błyszczących, plastikowych, wyglądających niemalże tak samo gier na UE3. Cieszę się, że będzie konkurencja, bo skorzystamy na tym my - odbiorcy. A widząc, co potrafi CE aż strach pomyśleć, co będzie potrafił w rękach najlepszych programistów z różnych grup deweloperskich. Ja już zacieram dłonie i mlaskam prosząc o premierę ;) Bioshock 3 na CE3? Chyba trzeba będzie podłożyć poduszkę pod szczękę, a sama perspektywa (jeśli by tak było) wywołuje u mnie apetyt na wykwintne danie, mniam ;)
Tyle, ze podobienstwo gier na tym silniku nie wynika z winy samego silnika (Unreal Engine 3), bo sa gry ktore wygladaja inaczej - Mirror's Edge i Borderlands. Niestety taka sytuacja byla w przypadku Unreal Engine 2, gdzie wiekszosc gier wygladala tak samo m.in Pariah, Unreal 2, Halo - ba, nawet ceolownik w Pariah i Halo byl identyczny, duzy i do kitu.
@raziel88ck: pewnie, są perełki, nie twierdzę, że nie. Taki Borderlands pomimo swoich wad to jak dla mnie jedna z najlepszych gier co najmniej ostatniego pięciolecia. Ale nie zaprzeczysz, że gry na tym silniku (UE) da się rozpoznać po jednym rzucie okiem...i to nie jest już fajne. Niemniej kilka fajnych tytułów było. Ja kibicuję Crytekowi, jeśli dobrze to przygotują, porządnie zoptymalizują i wydadzą w zjadliwej dla deweloperów formie, to szykuje nam się wielka bitwa między UE4 a CE3. Perspektywa gier na nich działających przyprawia mnie o przyjemne dreszcze i tylko zaostrza apetyt ;)
Ano nie jest fajne jak sie gra w kilka gier, ktore wydaja sie byc swoimi klonami. Rowniez czekam na sukces Cry Engine 3 jak i Chrome Engine 4, bo trzeba przyznac, ze jest to rowniez dobry silnik.
raziel88ck - przecież Halo Combat Evolved działał na własnym silniku. nie na UE2.
W dodatku, Pariah był znacznie ładniejszy niż Unreal 2, a Halo był ładniejszy od obu gier. Wiem to, bo grałem we wszystkie jakie podałeś.
Mirrors Edge faktycznie, ma bardzo ładna grafikę, tyle, że wielu twórców woli użyć gotowych tekstur, a mniej zrobić samemu, a w tych 2 grach co podałeś, to nad tym posiedzieli i wyszło coś pięknego :)
Co do CE3, to cieszy mnie ten filmik, myślałem, przez poprzednie pokazy, że będzie krok w tył, z myślą, ale jednak się myliłem. Chcę to juz zobaczyć w praktyce :)
Ja tam czekam na UE4. To nic, że jest multiplatformowy. CE3 jest po prostu nowszy a nie lepszy. No i EPIC zawsze udostępnia darmową wersję (najpier UE2 teraz UE3). To też ma znaczenie.
A ja czekam na następcę RAGE (i kolejne gry robione na nim m.in. RDR, MP3 i Agenta). Gry na tym silniku bardziej mi się podobają od gier na UE3. No i ciekawe czy 2K będzie sprzedawało silnik Mafii II, byłoby super. Wreszcie byłaby jakaś różnorodność bo już rzygam kolejnymi wersjami Unreal Engine.
Ciekawi mnie czy zrobią dwie różne (technicznie) gry osobno na konsole i PCty, czy może uśrednią i rzucą to samo dla wszystkich platform. W obu przypadkach widzę raczej same plusy - jeżeli osobno to być może będzie to nowa jakość w grafice, wyjdzie coś co zdetronizuje Crysisa jako najpiękniejszego, będziemy mieli nowy wyznacznik realizmu w grach. Jeżeli zrobią jeden silnik multiplatformowy to też nie będzie źle - gra będzie i tak wyglądała świetnie (choć nie aż tak dobrze ja Crysis, powiedźmy że jak FC2 - czyli też nieźle) przy dość średnich wymaganiach (nie piszę tego złośliwie ale w dzisiejszych czasach sprzęt który dorówna konsolom drogi nie jest...). Ponadto będziemy mieli nowy, multiplatformowy engine który być może spodoba się developerom (jeżeli będzie odpowiednio przystępny i łatwy we "współżyciu") i stanie się standardem na miarę wszystkich Unreal Engine czy Quake Engine (większość zapewne wie że te silniki napędzają ogromną ilość produkcji). Nam da to świetnie wyglądające gry (bez rosnących co miesiąc wymagań sprzętowych) a Crytekowi kasę, dzięki której może wyjdzie więcej takich rewolucji technicznych jak Crysis, tworzonych dla wąskiego grona wybranych, którzy zdołąją odpalić nowe cudeńko. Istna sielanka, prawda? :)
@RedCrow: CE3 ma być przede wszystkim bardzo mocno skalowalny. A to oznacza tylko tyle, że będzie jedna technologia, która zadziała i na konsolach i na pecetach, a jakość generowanego środowiska będzie dynamiczna. Innymi słowy na mocnym pececie silnik będzie wypalał gałki oczne, a na konsolach po prostu wyglądał świetnie, ale wciąż będzie to ten sam CE3 :)
ps. Jak tam ME? Czeka do wakacji? :)
Pctowców aż zjada chściowsc że ich ukochany crysis 2 będzie na XBoxie 360 i to wjeszcze lepszej grafice niż jedynka.
RPGfan - oj z pewnoscia na twojej ukochanej konsoli Crysis 2 nie bedzie ladniejszy od pecetowej wersji Crysis 1. Przede wszystkim Crysis w przeciwienstwie do innych gier nie stosowal praktyki - bardziej widoczne miejsca = lepsze tekstury, mniej widoczne = gorsze - tylko na calej wyspie sa wysokiej jakosci. Stad te wymagania gry. Tworcy nie poszli na kompromis, dlatego gdyby Crysis 2 mial miec takie lub lepsze tekstury, z wygladzaniem krawedzi, ktorego konsola nie posiada w swojej architekturze, to plynnosc bylaby taka jak u mikasa na wysokich w Crysisie na jego lapku ;]. A poza tym nie taki ukochany ten Crysis jest. Poza tym slyszalem, ze specjalnie dla God of War 3 zamierzasz sprzedac x360, by zakupic ps3.
Endex - a to jesli tak, to przepraszam za pomylke
Nawet Dark Sector, ktory zostal stworzony na zmodyfikowanym silniku UE3, zwany w tej grze Evolution Engine dawal o sobie mocno znac, ze jest to UE3. Szczerze nie moge pojac czemu tworcy tak zrobili, skoro ten zmodyfikowany silnik wyglada tak jak zwykly. Rozumiem gdyby tak promowali tworcy Borderlands czy Mirror's Edge, gdzie nie widac podobienstw do innych gier, ale w Dark Sector? :D
RedCrow - O ile Id Tech 3 faktycznie w wielu grach sie ukazal, o tyle Id Tech 4 w niewielu.
raziel88ck
Tak jasne ,bzdury prawisz.Porównujesz cry engine 2 do 3.A co god of wara nie zamierzam grać we flaki i erotyke cieknącą z ekarny na Xboxie sa bartdziej ambitne gry.
RPGfan - no z ta ambitnoscia to niezle pojechales :D. No przeciez nie myslisz, ze twoja konsola dalaby rade z takimi teksturami i grafika? Chyba zauwazyles, ze juz znacznie mniej wymagajace gry od Crysisa, maja slabszej jakosci tekstury, brak wygladzania oraz mniejszy zasied widzenia w stosunku do edycji pecetowych. Nie zaprzeczysz przeciez, ze tak nie jest. Nie wspominajac juz o teselacji i innym bajerom ;]
raziel88ck -> Lepiej badz cicho, nie wiesz ze xbox360 jest najlepsza konsola ever? Z najlepszym sprzetem ever? Przeciez wszyscy "wiedzom" ze halo reach i tak bedzie miec ladniejsza grafike, od crysisa 2, ba nawet od crysisa 3... A kto twierdzi inaczej ten jest fanbojem sony... Kto w ta gre zagra na pc ten jest funboyem sony! Jedyna sluszna platforma do grania jest nie inaczej jak konsola od microsoftu - x360! Wszystkie inne sa dla funboyow sony. Spytaj sie rpgfana, on wie najlepiej co dla ciebie jest najlepsze. All hail Microsoft! Long live X-tri-siksti!
spoiler start
hehehehe
spoiler stop
@RPGfan: jesteś najlepszy :) Najzabawniejsze jest to, że coraz więcej ludzi odpowiada na Twoje prowokacje, mistrz :) Pozdrawiam serdecznie czekając na wypluwający z siebie kawę ekspres, aby wygodnie, z kawą w kubku czytać dalej :)
@Blackthorn: proszę, tylko nie funboy... bo później ludzie tę bzdurę powtarzają.
@raziel88ck: luz :)
aope - ja odpowiedzialem, bo lubie sie draznic. Troche rozrywki nie zaszkodzi :]. Poza tym podziwiam RPGfan, bo sprawia wrazenie jakby wierzyl w to co pisze. Jest bardzo naturalny w swoich prowokacjach.
RPGfan, przyjacielu, taka mała rada, jak będziesz miał crysisa2 na xcrapa, to nie siedź blisko konsoli, bo ci się białko w oczach zetnie od jej temperatury.
aope - Wlasnie dobrze napisalem - Gracze dziela sie na Graczy konsoli xbox360(Normalny gracz) oraz na "Funboyow Sony" badz tez potocznie nazywani sonowcami(Gracz ktory nie ma wposiadaniu konsoli xbox360, nie modli sie do niej oraz nie ma stworzonego oltarzyka zrobionego z: Kartonu po xboxie, gwarancji, instrukcji i zdjecia Billa Gate'a i zaopatrzyl sie w komputer lub kazda inna platforme innej firmy).
raziel88ck -> przez to nie bedziesz zbawiony! W niebie nie przyjmuja funboyow sony!
spoiler start
Zacznij wkoncu wyczowac ten Aromat Paradoksu w polewie Ironicznym :)
RpgFAN BOJ sie microsoftu
spoiler stop
Blackthorn
To żeś pojechał po całości ;]
raziel88ck
Doprawdy.Graficznie gry Pctowe i xboxowe nie różnią się niczym ,jeśli oba tytuły wychodzą w tym samym dniu premiery.Inne przypadki są kiedy firma robi port gry pół roku póżniej wtedy dopakowuje tekstury i wyższą rozdzielczość.Ale różnice są i tak mało dostrzegalne dla przeciętnego gracza a co dopiero o maszynce która musi dysponowac gracz żeby ten port uruchomic w wyższych detalach i rozdzielczości niż na konsoli ,np. GTA IV.
A co GoW III.Zakładam że na Xboxie ta gra zmieściła by się jednej płytce góra dwie,a niech SONY tymi 40 GB się nie chwali ,bo te 40 GB to 9 wersji językowym plus powielone tekstury.Zreszta taką grafike jak w gowie 3 ,widziałem u mnie na emulatorze grając w natywnej rozdzielczości w gowa 2.Więc ta gra która opiera się na rzeźi,niebywałej brutalności i kopulowaniu z boginami bez żadnych zachamowań ma być gra roku?Nie rozśmieszajcie mnie.Wychodzi lub wyszło multum tytółów o lepszej lub porównywalnej grafice i co najważniejsze tytułami o wiele bardziej ambitnymi np. red dead redemption,halo Reach,Mass Effect 2,Bayonetta,Nine nighty nights 2,Deus Ex III,Mafia II,Rage,Alan Wake,Falout new vegas,metro 2033.Więc fanboyki japończyków w tym roku GOTy dla ME 2
jak nowa jak stara to juz było... chyba ze to było CryEngine 2 ale wątpie
RPGfan - czemu zawsze podajesz tytuly ktore jeszcze nie wyszly? Jakis kompleks co do braku dobrych tytulow ktorymi mozesz sie zachwalac?
RPGfan - a co jak wole Nintendo? Też jestem fanbojem? Bo trochę nie rozumie, jak się wypowiem o niczym nie związanym z Klockiem to staję się fanbojem PCta? Zauważ, że jak napiszę niepochlebna opinię na temat Exa od PS3 (tu akurat U2) to jestem nazwany Xbotem, Ty nazywasz mnie botemPC, zaś nie jeden Xboxowiec napisał mi, że jestem fanbojem PS3 bo napisałem, że na próbkach CE3 lepiej wygląda wersja na PS3. Nawet fanbojem Nintendo zostałem nazwany.
Wiec oświeć mnie, czym jestem?
"Zreszta taką grafike jak w gowie 3 ,widziałem u mnie na emulatorze grając w natywnej rozdzielczości w gowa 2."
Pojechałeś z tym tekstem, GoW 3 ma piękną oprawę prawie dorównującą Crysisowi na najwyższych ustawieniach. GoW2 na emulatorze nie ma takiej grafiki jak najnowsza część.
Zgodzę sietylko z tym, że GoW3 to istna rzeź. Mnie też to aż tak nie jarało w 2 pierwszych odsłonach i też nie rozumie tego ogólnego uwielbienia dla tej serii. Ot przyjemny slasher.
Halo jest tak samo ambitne jak ty inteligentny.
"Zakładam że na Xboxie ta gra zmieściła by się jednej płytce góra dwie"
Zgadzam się, pierwszy lepszy przykład FFXIII! jedna? dwie? nie! trzy płyty dvd plus okrojone tekstury! Xbox FTL!
Semir
Zgadzam się to prawda że FF XIII wyglada gorzej na Xboxa 360.Ale to nie względu na technologie,lecz ze względu na to że silnik FF XIII był przystosowywany wyłącznie pod PS3.Widocznie żółtki nie poradziły sobie z tym silnikiem na Xboxa 360.A dlaczego na 3 płytach a to ze wzgledu na filmiki CGI.W GoW III tych filmików niema ,więc obstawiłem że gra jakby wyszła to by wyszła na jednym góra dwóch DVD.
Endex
Widze w sygnaturce żeś Fanboy PS3.Pokaż mi dowody że CE3 wygląda gorze na Xboxie 360.Bo o ile pamiętam nikt z Cryteka takcih rzeczy nie mówił,ba zarzekali się że wszystkie wersje będa wyglądac tak samo.
Widze w sygnaturce żeś Fanboy PS3
A ja widze w twoich postach zes niedorozwoj, i chyba mam racje :)
Chlopczyku idz lepiej na spacer z swoim x-boxikiem, bo zaraz rroda dostanie i zawalu sie dorobisz w wieku 13 latek.
RPGfan - dziękuję i nie mam pytań. Niestety, masz własny świat i nie rozumiesz, że jedna platforma nie zrobi z Ciebie gracza. Graj na klocku, ja sobie będę grał na poniższych platformach wliczając w to jeszcze emulator nesa i snesa.
Chciał bym widzieć Manhunta na tym silniku. Takie realistyczne zarzynanie ludzi było by super. Marzenia.. eh :/
aope - tak, czeka do wakacji, teraz czasu brak :/ W weekendy to jeszcze, ale ja przy cRPG lubię mieć więcej czasu, nie spieszyć się :)
Jakoś specjalnie wrażenia ta prezentacja na mnie nie zrobiła :)
Ale i tak wierze że Silnik będzie świetny jak i sam nowy Crysis , Trzymam kciuki za Crytek'a
Duze mozliwosci to kazdy silnik ma, ale w grach takich efektow wizualnych nie zobaczymy. Silnij z COJ2 tez byl ciekawy ale gra calkiem inaczej wygladala
KONSOLOWCY krzyczący że wymagania tych efektów nie są duże "bo wystarczy konsola"- uspokójcie się- WAM TE EFEKTY NIE GROŻĄ...
(żeby nie było- sam gram na konsolach, ale taka prawda...)
Pewnie na pc będą ciężkie do zrobienia- skoro gtx285 rusza SAME te efekty, a gdzie tu reszta gry- większa widoczność itp. To raczej pokaz na co stać silnik, a nie pokaz Crysis 2.
Jak ktoś mówi że na nim film nie robi wrażenia- jego prawo, nie każdy musi się znać na "technikaliach" ale wiedzcie że właśnie takie efekty to KLUCZ do fotorealizmu. Bez tego stoimy w miejscu.
Film jest miażdżący.
oczywiscie Crytek jak zwykle do przodu :) nawet jeszcze konkurencja nie podskoczyla Warheadowi a
silink CE3 latami swietlnymi wyprzedzi wszystkie inne :] brawa! nie moge sie doczekac premiery
RPGfan - dobrze, ze nie uznales, iz Gears of War 2 jest ambitna produkcja, ale ciekawi mnie co sadzisz o Heavy Rain, ktory to ambitnych produkcji z pewnoscia nalezy. A poza tym jak moge byc fanbojem japonczykow skoro, nie mam i nie mialem nigdy Playa :P. Poza tym mam zastrzezenia. Zostawmy w spokoju gry, ktore nie mialy jeszcze swojej premiery, dlatego biore pod uwage Mass Effect 2 (dostepny rowniez na pc), Bayonetta (dostepna rowniez na ps3), Ninety nighty nights - nie znam. No coz, nie przekonales mnie tym razem. Co do roznicy graficznych gier na konsolach, a pc - jesli producent robi olewke i wypuszcza najzwyklejsza konwersje, gdzie mamy do wyboru tylko rozdzielczosc to nie dziwota, ze nie widac roznicy, ale wiekszosc gier mimo wszystko na PC w tej chwili wyglada lepiej i to widac. Owszem na ps3 i x360 gry rowniez wygladaja ladnie. Co do gta 4 - to jedna z nielicznych gier, ktore maja zla optymalizacje.
Rozumiem, ze kochasz swoja konsolke, ale pozwol miec innym swoje zdanie na ten temat. Jeden lubi kolor czarny, a drugi czerwony. Co w tym zlego? Kwestia gustu, a o gustach sie nie dyskutuje.
Adi-C - masz w sumie racje, bo na przykladzie prototypow samochodowych. Przypuscmy design wnetrz dzisiejszych Fordow - dzis przypominaja one wyglad kokpitow concept carow sprzed 6 lat.
Koktajl Mrozacy Mozg - owszem kazdy swiezy silnik, bo taki ktory napedza Call of Duty juz dawno osiagnal swoj limit.
raziel88ck
Zobaczymy jak będziesz grał w metro 2033 już sobie dokupiłeś 8 GB ramu?Dla przykładu kiedyś zobaczyłem SW: TFU na konsolach i PCtach i je z oczywiustych w zgledów porównałem.I dla mnie lepsza jest konsolowa edycja tej gry wydaje sie ładniesza,płynniej chodzi bez żadnych tnięć itp. rzeczy.Zresztą po co mam inwesrtowac w co rok w nowy sprzęt?Ja kupuj konole i gram na niej przez 7-8 lat nie martwiąć się o wymagania.W tej chciwli gram na Xboxie ze świetną startegie pod tytułem Halo wars ,które osobiście polecam.Zreszt a wy PCtowcy dalej żałujecie takich tytułów jak red dead redemption,SW TFU 2,L.A Noire,i wiele innych .I wyładowujecie swpje kompleksy bo oprócz gier Blizzarda lub Bioware które łaske wam robi że wydaję gry na waszą platforme ni macie w co grać.
RPGfan - widze zdecydowanie co innego. To ty w kazdym temacie probujesz wyladowac swoje kompleksy piszac glupoty i toczac wojenki. Czy ja zaatakowalem jakakolwiek platforme? Nie. A ty? Zawsze to robisz. I kto tu ma kompleksy? A ja znam wiele gier, ladniejszych niz w wersjach konsolowych, ktore chodza plynniej niz na konsolach. Poza tym swojego kompa mam juz 1.5 roku i nadal nie uwazam, ze jest zly. Tylko nieliczne gry nie chodza mi na max detalach, a GTA 4 mimo, ze nie chodzi u mnie na maxa wyglada i tak lepiej niz u ciebie na konsoli i chodzi tak samo jak u ciebie na x360. Co do Metro 2033 - widzisz te wymagania nie dosc, ze nei sa sprecyzowane, to na dodatek beda dostepne tylko dla posiadaczy kart z nowymi technologiami, ktorych nie ujrzysz na swojej konsoli, tak samo jak i ja na swoim pececie. Wiecej mozemy podyskutowac na temat tej gry (o ile bedzie warta dyskusji) gdy odbedzie sie jej premiera. Owszem kupujac konsole nie trzeba sie obawiac wymagan przez kilka lat (no chyba, ze konsola padnie przedwczesnie, a zdarzaja sie takie przypadki, bo dzis nie robia trwalych rzeczy). Za to premierowe gry na konsolach sa zdecydowanie drozsze niz te na pc, wiec roznica kosztow wcale nie musi byc tak duza pomiedzy tymi dwoma platformami. Wiadomo, ze jak ktos przeplaci i kupi kompa z tesco, to bedzie musial ulepszac go od razu :P. No, ale takich przypadkow lepiej nie brac pod uwage. Poza tym komputer sluzy nie tylko do grania. Nie jestem fanbojem peceta, chetnie kupilbym konsolke, ale cena nowych konsol + ceny gier skutecznie zniechecaja mnie do zakupu. Zdecydowalem, ze kupie ps2, bo jest tansze, tak jak i gry wydane na te konsolke, a i jest duzo wypasionych eksluzywow. Poza tym jak nie mamy w co grac, skoro pecet i x360 maja co najmniej 80% wspolnych gier. Poza tym w interesach nie ma dobrych samarytaninow, ktorzy bez zysku wypuszczaliby swoj towar, bo zal im kogos. Oni patrzac na siebie i chca zarobic jeszcze wiecej.
Uh, jak dobrze, że akurat zrobiłem sobie kawę, jest co czytać :) RPGfan, jesteś mistrzem :) No to dawajcie, a ja czytam ;)
@tankem3: nic dodać, nic ująć :)
RPGfan -> jakim cudem Blizzard robi laske skoro wydaje swoje gry tylko na PC?
To nie jest prezentacja dla laikow ktorzy wiedza tylko jak trzymac myszke lub pada :], wiec nie dziwie sie ,ze nie widza roznic . Prezentacja jest ludzi obeznanych w tym temacie i dla nich jak i dla mnie jest MEGA .
aope - owszem na konsolach ce3 bedzie takim okrojonym dosc mocno ce2 :] . Tutaj ogladamy to co ce3 potrafi na blaszakach :]
Drau ciutke slabsza forma GI byla juz w pierwszym Crysisie :] . W CE3 troche ladniej pofake'owali :] .
RPGfan ehhhhh.... ja rozumiem ,ze zalujesz ,ze kupiles ta zabawke (x360) ,albo ,ze tez chcialbys wypasionego pc z core i7 i mega grafa :] . Kazdy by chcial lub czegos zaluje . Duma ci nie pozwala przyznac sie do bledu czy jak ?? :> Tlumaczysz sobie zakup na mase roznych sposobow .
CryEngine 3 na pewno taki rewolucyjny nie jest i dlatego wkurza mnie fakt że na pewno będą dużo większe wymagania od pierwszej częśći.Bo tak na pewno będzie biorąc pod uwage fakt że takie Metro 2033 czy Just Casue2 mają porównywalną grafike do pierwszego Crysisa a wymagania o wiele większe -.-
RPGfan-->Wywyższasz Xboxa 360 od Pc...Nie mieści mi sie to w głowie.A to co rześ nagadał to jest śmiech na całe forum i tyle.Gry na Xboxa ambitniejsze od od gier na PS3?!
Większej bzdury tu nie słyszałem.Masz racje takie pseudo Rpg falbe III jest o wiele ambitniejsze od Heavy rain czy God of War..Spytam wprost.Co masz do PS3???Bo ja do twojego kochanego Microsoftu i jej konsoli nie mam nic..tak jak wielu tutaj fanboyu
raziel88ck
Jakbyś nie wiedzial.Xbox 360 też wspiera Directx.Ceny gier na konsole są już niskie np. takie Halo odst w dniu premeiry 99 zł.,Fifa 10 150 zł.A reszta gier stoi na różnych aukcjach po 160 zł.A co wyglądu gier ,czy ty wogóle czytałes moja wsześniejszą wypowiedź powświęconą właśnie temu?Widocznie nie,a jak czytałeś to pewnie jej wystarczająco nie zrozumiałeś.Dlatego radzę ci poucz się troche czytania ze zrozumieniem na pewno ci pomoże.Bo nie zamierzam po raz wtóry pisać to samo.
Mr_Hyde
Dobre sobie ,nadal procesory konsol wyprzedzaja technologicznie i wydajnościowo to co macie na swoich PCtach.Power PC Xenon i CELL(oba od IBMu) ,nadal niestety wyprzedzają o generacje takie procesory jak icore7 Intela.
@RPGfan [ Level: 9 - Konsul ]: jako swiadomy posiadacz x360 powiem tyle: skoncz sie ciagle i nieustannie kompromitowac, bo to, co teraz mowisz, przechodzi juz kazde mozliwe pojecie.
RPGfan - owszem Xbox360 wspiera, ale DX9. Oczywiscie, ze zrozumialem, ale za to ty nie zrozumiales mnie. No wlasnie, bo ty potrafisz pisac w kolko to samo w wielu watkach, poswieconych innym tematom. Po prostu zabraklo ci argumentow. Dzisiejsza bitwe przegrales z kretesem. Jesli chodzi o procesor:
"3.2 GHz trójrdzeniowy PPC Xenon, ze względu na awaryjność wprowadzono nowe procesory w technologii 65 nanometrów, początkowo Zephyr, następnie Falcon"
Jedynie co zauwazylem to to, ze procesor PS3 jest lepszy niz ten od X360. Zaczales z procesorami, ale o grafikach konsol zapomniales celowo jak sie domyslam.
A skoro tak nie lubisz pecetow to pozbadz sie swojego i pisz na golu za pomoca swojego x360 :) W koncu tylko ta platforma sie dla ciebie liczy, wiec dlaczego korzystasz ze swojego wroga?
I zapamietaj jedno: Kazda, absolutnie kazda platforma ma swoje zalety i wady. Nie ma tak, ze tylko jedna jest dobra, a reszta zla.
edit. ja tu widze, ze to z ciebie sie smieja i ze to ty sie kompromitujesz. :D
raziel88ck [ Level: 29 - Legend ]
Kompromitujesz się.PowerPCXenon i Cell są sobie równe ,nawet John Carmack kiedyś o ty wspominał nawet sami architekci z IBMu,jak również wspominał(carmack) że xbox360 ma lepszy układ graficzny .Ich rewolucyjna graficznie gra bez problemu poszła w 60 klatkach nampierw na XBoxie 360, a z PS 3 się meczyli niemiłosiernie.Zreszta praktycznie każdy niezależny (od SONY) developer na świecie o tym wspomina lub o tym wie.Więc sam się kompomitujesz,wypisując bzdury .Ale przynajmniej można się pośmiać z tego co piszesz.
Czy ty masz jakieś kompleksy, bez przerwy atakujasz posiadaczy PC i PS3 ale dlaczego czy to cię podnieca??
Właścicielom innych platform zarzucasz brak szacunku i inteligencji (wywyżaszajac siebie pod niebiosa) a sam w każdym temacie piszesz posty typu "Kij w oko posiadaczom PC i PS3".
Bez przerwy prowokujesz oraz nawołujesz do kłótni, podobnie jeśli gra nie wychodzi na X zaraz jest przez ciebie zjechana a jej wysoki oceny u recenzentów są według ciebie spowodowane tym że producenci zapłacili za ocenę.
Czy to naprawdę jest potrzebne.
Zastanawiam się jak się czujesz gdy grasz w grę na PC, zapewne po każdej sesji w grę na pieca musisz się dobrze wyszorować lub odkazić bo czujesz się zbrukany.
Skoro tak nie lubisz gier na PC to z takim zainteresowaniem czekasz na Star Wars: The Old Republic, to źle o tobie świadczy, czyżbyś chciał zdradzic swojej świętej 360-tki dla "jakiejś tam gry na kompa".
Jak ci nie wstyd. :)
Po prostu wszystko jest dla ludzi. Zależy kto czego potrzebuje. Jak ktoś jest casualem i gry dla niego to tylko rozrywka to niech gra sobie na konsoli i nic nikomu do tego. Jeśli ktoś woli trudniejsze gry bo chce się podskillować (w myśleniu - przygodówki; w celowaniu - FPP; w robieniu paru rzeczy na raz - RTS itd.) - niech gra na PC. Dobrze, że jest wybór. To szufladkuje ludzi, ale to detal. Po prostu co kto lubi.
A co do wydajności, mocy i grafiki to dobrze każdy wie, że dzięki Crysisowi grafa na PC poszła ostro do góry (razem z wymaganiami) i dlatego o tej grze się pisze zawsze wtedy, kiedy jest mowa o ładnej grafice. Nie wiem jak wam, ale ja zdawałem sobie sprawę gdy kupowałem kompa, że co jakiś czas trza będzie go unowocześniać. Lubię to robić. Trzeba to lubić, żeby konkretne granie na kompie się kleiło i nie męczyło.
Tylko niech nikt mi teraz nie wyjeżdża z jakimiś problemami z instalowaniem sterowników itp. Windowsa ostatnio instalowałem rok temu - i wszystko chodzi normalnie. Jak się dba to nie ma problemów (za parę miesięcy będę musiał zrobić formata, ale to przede wszystkim dlatego, że będę wymieniał swój stary dysk 120GB). I żeby nie było - programów i gier to wcale mało nie było instalowanych (lubię sobie odświeżać co jakiś klasyki, które dumnie stoją na półce)
@tybet2 [ Level: 8 - Centurion ]: jednym slowem: konsolwy gracz, to nie gracz, a PCtowy gracz, to Gracz. Tak wynika z twojej wypowiedzi, bo przeciez gry konsolowe [to nic, ze te dzisiejsze na PC sa IDENTYCZNE, jesli chodzi o myslenie, rozwiazania mechaniki itd] sa z zasady gorsze i dla nie-graczy.
Co za bulszit.
.Ale przynajmniej można się pośmiać z tego co piszesz
I kto to mówi?!!!Haha wsyzscy mają z Ciebie pompe że jesteś dzieckiem MS(i świata po za nimi nie widzisz) i ciągle wywyższasz to swoje Xpudło a mówisz do kogoś innego że to jest śmieszne co pisze?!
Na prawde jesteś niepoważny i głupi..I na dodatek raziel ma racje a Ty mu mówisz że jest śmieszny.<lol2>
@Drau: to Ty nie wiesz, że gracze pc to elyta nad elytami a konsolowi to dno? Gry pecetowe to terytorium dla wysmakowanej, wybrednej elyty, to nadludzie, którzy stoją w łańcuchu ewolucji ponad wszystkim i wszystkimi. To wyborni koneserzy, którzy ostrożnie i ze smakiem wybierają gry, nie kupują chłamu jak ci od konsol, tylko wysmakowane produkcje na najwyższym poziomie. To bardzo wybredny gatunek, który jako jedyny może mówic o sobie z dumą GRACZ. To nie to, co ci durni konsolowcy, co łykaja jakieś ochłapy, które rzuci im wydawca. Konsolowy gracz to nie gracz, to margines, który nie wie, jak potężnym narzedziem do rozgrywki jest - wstać- pecet (ups, poprawiem się) PeCet.
Drau
Jakiś argument? Nie bo po co. Heh, widzę, że będzie ciekawie.
aope
Fajnie, ale żadnego hardcore'u ani pro-gamingu na konsolach nie ma, więc?
Nie ma? A jesteś tego pewien? Bo ja słyszałem o rozgrywkach gier konsolowych na ESL oraz o czymś takim jak CSL.
Jest niestety jedna wielka różnica między PCtami, a konsolami. Przygodówki i rozbudowane strategie. Niestety troszkę boli, że te pierwsze coraz rzadziej się pojawiają nawet na PC (ale jest ich wystarczająco dużo, szkoda, że nie tak dużo jak kiedyś:(), a strategie na konsoli są często ułatwione z powodu pada. Niestety jakby twórcy konsol poszli na kompromis to nawet na konsoli można by było znaleźć dobre bardzo rozbudowane strategie (kompromis = możliwość grania z mychą i klawiaturą (skróty klawiszowe)). Z całym szacunkiem do strategi z konsol, ale na razie wydaje mi się, że gry typu Total War były by nie możliwe na padzie. Może trza wymyślić jakiś uniwersalny kontroler, albo jak już pisałem mychę z klawą do konsol zrobić.
Od razu dodam, że dala mnie pad do FPSa nie jest złym kontrolerem, ale do strategi odwrotnie. Dziwnie się tym steruje, nie da sie robić tylu rzeczy na raz jak z mychą.
tybet2 - czasem na EuroSport puszczali relacje z rozgrywek gier komputerowych, obok CSa, Quake'a, StarCrafta i innych PCtowych gier, można było znaleźć rozgrywki w Dead or Alive na X360 jak i (ja akurat takie widziałem) PGR4 (chyba 4, nie jestem pewny ile części tego było na X360). Moze wiecej na PCtach się walczy, ale konsolowe też istnieją, np. w Fifie (na tym samym kanale)
@tybet2 [ Level: 8 - Centurion ]: ale jaki argument ty chcesz uslyszec? ze dzielenie spolecznosci zrzeszonych w okol platform do grania na Graczy i nie-graczy jest czyms elo? To debilizm nad debilizmy, bo gry PCtowe nie oferuja praktycznie niczego wiecej, niz konsole. Dzis gry na obie platformy sa praktycznie identycznie, rozni je tylko sterowanie - w obu tok myslenia jest narzucany taki sam, w obu podejscie do rozwiazywania problemow jest takie samo. Wiec WTF? Co tak gorszego jest w konsolach? Z tego co piszesz wynika, ze PC to maszyna dla elit, ktora pobudza myslenie, poprawia zrecznosc i ogolnie jest to narzedzie do udoskonalania siebie jako czlowieka w ogole. To jest po prostu smieszne.
Takie podejscie oburza mnie, bo nie dosc, ze sam mam konsole [i tak, uwazam sie za gracza - nie za Gracza, a po prostu za gracza], to gram dosc regularnie na PC [pochodze zreszta ze srodowiska PCtowcow] i zwyczajnie mam porownanie. Oburza mnie szufladkowanie ludzi na lepszych i gorszych tylko dlatego, ze maja na tyle otwartosci w sobie, by potrafic cieszyc sie z gry na wiecej niz jednej platformie, a co ty i tobie podobni czesto wlasnie tutaj robia.
Fatality1
A jakieś (nazwę to, aby było porównanie) robią gdzie są konsole? Są takie akcje, gdzie jest kilkaset stanowisk i tam ludzie grają o coś? Jeśli słyszałeś o takim czymś to napisz
Drau
Oprócz sterowania masz więcej możliwości. Ustawianie sterowania dokładnie pod siebie (cfg) - więc twój pierwszy argument padł. Dalej mody, np. pro mody do Qauke albo do CoD MW, że już o modach do SP nie wspomnę. Po prostu możesz pobudzić myślenie, poprawić zręczność etc. jak grasz w gry na PC bo jesteś wtedy bardziej skupiony (oczywiście nie we wszystkie gry - to wiadomo) niż jakbyś grał na konsoli. Bo granie na konsoli prawie zawsze sprowadza się tylko i wyłącznie do czystego funu. Nie masz zbytnio możliwości jak ty to napisałeś doskonalenia siebie. Casuale wolą się rozłożyć na fotelu z chipsami czy tam piwem. Ja wolę się skupić i podjąć wyzwanie w jakiejś grze. Na PC masz więcej możliwości. Jeśli twierdzisz, że to na konsoli jest więcej możliwości - napisz. Zobaczymy co wymyślisz. To ty napisałeś, że PC są dla elit, ja tego nie napisałem.
A i jeszcze coś - jeśli uważasz, że nie oferują praktycznie niczego więcej niż konsolowe to podaj przykład rozbudowanej gry na konsole w obrębie określonego gatunku (FPP, wyścigi etc.), ja podam potem swój przykład - na PC
Endex - do tego rozgrywki w takie gry jak Call of Duty 4: Modern Warfare, Killzone 2, Halo 3, Gears of War, PES i wiele innych. Nie wspomnę jeszczeo ogromnej scenie Tekkena na całym świecie. Zresztą spójrzcie na to consoles.net/pl/ - wcale nie ma pro-gamingu. Ale jak się wypowiada na tematy, o których się nie ma pojęcia (tybet) to potem takie kfiatki wychodzą
tybet owszem, są. Na WCG nie raz były turnieje Halo, Viruta Fighter V czy PESa.
youtube.com/watch?v=Kbj19_jbMcE
@tybet2: Casuale wolą się rozłożyć na fotelu z chipsami czy tam piwem. Ja wolę się skupić i podjąć wyzwanie w jakiejś grze.
Temu panu już podziękujemy.
Temat watku - prezentacja silnika Cry Egine 3
Aktualna rozmowa - x360 vs reszta swiata, nastepnie pc vs konsole.
Jak ja to lubie ^^
A tak od siebie dodam, gry sa robione po to aby dawac frajde a nia katorge, ale co kto lubi. Jeden lubi wyzwanie, drugi beztroska zabawe. Kazdy wybiera to co mu bardziej odpowiada.
Fatality1
No spoko, ale mi nie chodzi o jakiś podrzędną imprezę, na której oni nawet nagród nie dostali. Porównaj takie coś co podałeś do np. Dreamhack (tak, wiem, grają tam w Guitar Hero XD, ale dobrze wiesz, że tutaj nie chodzi o takie gry)
raziel88ck
Jeśli ktoś lubi wyzwania w grach to wierz mi - one nie są katorgą (chyba, że ktoś jest masochistą i podejmuje takie wyzwania, na które ma za niski poziom i sobie nie poradzi - wtedy to rzeczywiście jest katorga. No ale taki człowiek także jest idiotą w takim przypadku)
tybet2 przecież WCG to jedna z największych tego typu imprez na świecie. Zresztą tu nie chodzi o wielkość imprezy tylko o progaming, a ten może istnieć nawet w zwykłej kafejce, jak grupa ludzi zorganizuje nocny turniej.
"(...) GoW 3 ma piękną oprawę prawie dorównującą Crysisowi na najwyższych ustawieniach"
tutaj pojechałeś...owszem GoW3 to bardzo ładna gra, ale gdzie jej do dzieła Cryteka. Chyba faktycznie tego Crysisa to na "high" nie widziałeś
Coy2K - owszem widziałem, to co napisałem może i było przesadą. Dopiero jak teraz mi o tym wypomniałeś to zauważyłem błąd, chciał napisać na wysokich :) Uważam, że Do wysokich mu blisko, o Ultra nie myślałem, po prostu tak mi się napisało.
Crysis jeszcze porządzi w tych sprawach, ale Crysis 2 prawdopodobnie go wyprzedzi, patrząc na to co widzieliśmy w filmiku z tego newsa (w wersji PC).
Jeszcze jestem ciekaw jak Metro 2033 z teselacją i DX11 (wersja na PC) wygląda. Widziałem tylko 1 filmik z tej gry, może być ciekawie (tak grafika mi się podobała).
Ludzie tak narzekaja na rpgfana, a sami sa poczesci NIM...
Dyskusja jak najbardziej bezsensowna... Komputery istenieja od wielu lat, x360 i ps3 ledwie od kilku lat... Gry na nie sa upraszczane jesli chodzi o sterowanie(pad nie dorowna w precyzyjnym sterowaniu myszce i klawiaturze, z naciskiem na MYSZ). Na pc sa tysiace gier, na konsolach obu znacznie mniej. Konsole maja znacznie mniej gier sieciowych(1 tytul mmo i kilkanascie dobrych multiplayerowych fpsow). Wiec o co wy sie klocicie? Graczy pc moze i sa wybredni(chodzi o normalnych graczy, a nie dzieciaki ktore zachwycaja sie byle jaka gra nowa). Cena gier konsolowych tez zostawia wiele do zyczenia(jaki bylby problem gdyby gry kosztowaly tyle co na pc?), wiec zatwardziali gracze pc zostana przy swoich maszynach(i nie dadza sie namowic na kupno konsoli jesli wciaz gry beda takie drogie). Ja osobiscie gram tylko na pc, jakos nie narzekam na brak gier ani na cene. Porownam w ilosci gry pc ktore mam w swojej kolekcji do ilosci gier konsolowych(PS3 i X360) ktore by mnie mogly zainteresowac:
- PC ok. 50 gier - konsole - ok 15(Uncharted 1 i 2, god of war 3, gears of war 2, fable 2, Killzone 1 i 2, Infamous i Little big planet i Army of two 1 i2 i jeszcze pare innych)
Wiec co jak co, ale gracze pc maja wiekszy wybor... A piractwo jak i na pc tak i na x360 rosnie wciaz(wiec o tym nie ma sensu dyskutowac, grunt ze ja nie pirace, reszta mnie nie interesuje). Jedynie co mozna sie przyczepic to dobre gry coraz zadziej wychodza(jedynie to ps3 troche ruszylo, x360 bez zmian te same gry mnie interesowalyby co pare lat temu). Po za tym sami macie pc, bez niego nie potraficie sie obejsc, wiec w czym problem?
Aope- Mowa oczywiscie o rynku polskim.
spoiler start
sorry za bledy, ale troche zmarzlem na dworzu i niechce mi sie ich poprawiac... I nie wyjezdzac z zadnymi tekstami fanatycznymi, tylko mowie jak ja to widze z mojego punktu widzenia, a i nie chce mi sie wymieniac gier na pc, za duzo tego poprostu...
PS: nie bralem pod uwage darmowych gier i samochodowek
spoiler stop
@ Blackthorn [ Level: 5 - Generał ]: misiu, z tymi tysiacami gier na PC i brakiem tych tysiecy gier na konsolach - radze jeszcze raz wszystko dobrze sprawdzic, bo takie ilosci jak tysiace to jzu dawno na konsolach zostaly przekroczone [i sa przekraczane praktycznie w kazdej generacji].
A to ile kogo gier zainteresuje na dana platforme, to radze zostawic w ogole. Jaki ma sens podawanie skrajnie subiektywnych ilosci, kiedy dla mnie ta wartosc podana przez ciebie moze byc calkowicie odwrotna? Widzisz bezsens tego pseudoargumentu?
@tybet2 [ Level: 8 - Centurion ]: nie no, rzeczywiscie, w konsolowych grach nei da sie zmieniac przeciez przypisania klawiszy... tak, to ironia bo w wiekszosci sie akurat da.
Wiesz, grajac w gry, jestem skupiony na graniu tak na PC, jak i na konsoli. Nie rozumiem jakie znaczenie ma tu platforma? I nie przytaczaj tu stereotypow, ze gracz konsolowy rozklada dupe na kanapie, popija piwo w miedzyczasie "pogrywajac" tak zupelnie "przy okazji", bo to czysta bzdura. Pokazujesz tylko jak plytkie jest twoje myslenie i jaka wielka elita sie czujesz, na kazdym kroku podkreslajac swoja pseudowyzszosc. I tak, ja napisalem o twoim poczuciu elitarnosci, bo to jest jasne jak slonce, kiedy sie czyta jakie to glupoty wypisujesz.
Co do wiekszych mozliwosci - a gdzie ja cos podobnego napisalem? Czy ty w ogole czytasz co ktos do ciebie pisze? Czy tak tyko po lebkach? Napisalem przeciez wyraznie, ze poza inna forma sterowania, gry oferuja to samo na obu platformach - taka jest cecha gier multiplatformowych w koncu. To taki trudny koncept do pojecia? jesli robisz gre na wiecej, niz jedna platforme, to logiczne jest, ze musisz ustandaryzowac rozgrywke, podstawowa mechanike i sposob podejscia do rozwiazywania problemow w owej grze. Naprawde, to zadne odkrycie Ameryki.
Gry multiplatformowe nie są żadną siłą. Ale chcesz przykład - ok. COD4: MW. Od możliwości ustawiania własnego cfg (łącznie z sensem i akceleracją całkowicie dowolnie z miejscami po przecinku oraz ustawieniami graficznymi jak kto lubi) aż do modów. A przykład z przypisaniem klawiszy to doprawdy niezły żart bo ja nawet o takim czymś nie pomyślałem. I mi nie chodzi o gry multiplatformowe tylko o exclusive'y. Więc ci się nie udało. Postaraj się bardziej jeśli oczywiście umiesz
jak ktos chce miec konto na której zbiera sie ptz a potem za nie sie kupuje nowiutkie gry, laptopy, telewizory , ps3 itd to neich pisze na pw...jedynie trzeba płacic od 3 do 6% vat za produkt i sie czeka 5 tygodni za przesyłką bo to z ameryki idzie
Endex tak nie przesadzając to myślę że bliżej Bad Company 2 do Crysisa (zwlaszcza etapy w dżungli) jeśli o poziom graficzny chodzi.
Coy2K --> sorry, ale wydaje mi się że chyba nie zagrałeś w GoW 3 na 1080p Telewizorze, jakkolwiek gra by wyglądała
Jakos specjalnie mnie to nie poruszylo... tym bardziej znajac wymagania jakie trzeba bedzie spelnic na PC zeby toto odpalic plynnie. Nadzieja w PS3 i X360.
tankem3--> Szkoda tylko, że demo jest w 720p.
Drau - same mmo i mmorpgi zlicz, to sie zbierze calkiem niezla sumke.
tankem3 oczywiscie ze nie zagrałem, co nie zmienia faktu, ze wyższa rozdzielczość wcale nie poprawia tekstur - jest nawet wręcz odwrotnie. Ja wiem, ze chcesz bronić swojego i nie przeczę - artyzm (nie techniczny aspekt) w GoW3 jest genialny i owszem - taka dżungla w Crysisie i żółtki z kałaszami to banał w zestawieniu z genialnymi lokacjami i świetnymi bossami w GoW3, ale cała reszta przemawia za Crysis, który w FullHD na UltraHigh wygląda nie przesadzając - fotorealistycznie, a eksplozje i fizyka to wisienka na szczycie
GoW3 i Crysis to dwie zupełnie rózne gry i trudno je porównać. IMO pod względem artystycznym GoW 3 bije Crysisa na głowę - wygląd lokacji, przeciwników, bossów itd, a to też zalicza się do efektu końcowego. Poza dżunglą, inne miejscówki w Crysis nie robią już takiego wrażenia. Sam Kratos też wygląda lepiej niż np postacie w Crysis.
Fatality1 - Kratos wygląda świetnie jak i szefowie, ale płotki są dość proste jak Koreańce w Crysis. Zaś Ten wielki mechaniczny pająk w Crysis (nie jestem do końca pewien czy mechaniczny) jest obłędny. Co do artystyczności to się zgadzam, ale jak zobaczyłem dżungle na maksymalnych ustawieniach (u kolegi, ja niestety nie mam takiego sprzętu) to mnie zachwyciło. Pomyślałem sobie, te cieniowanie, te tekstury, ta fizyka, te oświetlenie, czysty obłęd :) Artyzm oczywiście lepszy w GoW, ale Crysis też ma w tym swoje piękne chwile :)
tankem3 - GoW3 niestety będzie skalowany z 720p na 1080p czy 1080i. To nie będzie fullHD jak na początku zapowiadali. Niestety, ale i tak przyjemnie wygląda :)
Coy2K - zgadzam się, ze Bad Company 2 pięknie się prezentuje. Jestem ciekaw BF3. Ponoć ma być przełom, może będzie graficznie lepszy niż BC2, a zarazem mała kopia MAGa z PS3 (do 256 graczy na raz :)).
Piękno może mieć różne oblicza :) Bywają gry które powalają swoją realistyczną oprawą (np. Crysis, Far Cry 2, Assassin's Creed, Uncharted, Heavy Rain itp.), ale są i takie które zazwyczaj nie mają zaawansowanej technologii, ale umiejętnie operują dostępnymi zasobami i udaje im się stworzyć coś równie pięknego, lecz bardziej idącego w stronę artyzmu (tzw. "art design") niż realizmu jako takiego (np. Prince of Persia, Mirror' Edge, Borderlands, RAGE, XIII, Fable, Brutal Legend itp.). W obu przypadkach trzeba się solidnie napracować by efekt był zadawalający (lub nawet powalający), ale osobiście stawiam na te drugie (sztuka ważniejsza niż technika :D), choć i pierwsze są bardzo przyjemne (pod warunkiem że uda się je odpalić na high lub full :P).
PS. Polecam wszystkim zobaczyć sobie na YT moda do UE 3, który zwie się "Airborn" - jak na amatorską robotę to poprostu piękne :)
PS2. O co się tak żrecie ludzie? Cieszcie się z nowej, multiplatformowej technologii (która być może zrewolucjonizuje grafikę w grach!) zamiast skakać sobie do gardeł.
RedCrow-->powiedz to takiemu osobnikowi jak RPGfan, który prowokuje wszystkich do żarcia sie o inne tematy odbiegające od newsa...-.-
Edit:Henrar-->napisałeś "konsole", pamiętaj że dla niego PS3 sie nie liczy...
Szczytem możliwości technologicznej wg RPGfana jest Halo, czyli kilka blaszanych puszek z pukawkami na rozmytej teksturze, więc jego zdanie w tym temacie nie ma żadnego znaczenia.
Panowie, czy zamierzacie dalej brnąć w prowokację i tym samym mam sobie zrobić kolejną kawę i w spokoju się pośmiać, czy odpuścicie, olejecie i zaczniecie normalną dyskusje zgodną z tematem? :) Czekam na propozycje ;)
aope-->niestety nie wszyscy tak potrafią.Sam sie przyznam że ten gościu mnie irytuje i prowokuje do tego żeby mu coś wywalić że jest nienormalny.taka moja natura ;>
@SzymEn: wiem, wiem :)
Ale, jak ktoś już napisał, jest RPGFan, jest impreza :D
@aope: taki jest efekt skutecznej pracy RPGFana i tu i na gramie :D
I znowu tuziny dzieci będa płakać że na swoich słabych maszynkach, na średnich detalach nie potrafią rozrurznić liścia klonu od dębu w lesie.
Ale bardziej serio. Jak dla mnie Zero postępu, kolejny silnik tworzony tylko i wyłącznie po to aby snoby leciały kupić nową grafe do sklepu. Dla czego? Ano dla tego że silnik i tak będzie wykorzystany do robienia FPSów, a już dawno udowodniono że podczas gry i tak się nie zwraca uwagi na szczegóły po 5 minutach. W takim Tomb Raider, no tam może by i te wszystkie efekty i bajery miały znaczenie, ale w FPSie, już nie ma to takiego znaczenia poza reklamowym.
TAk mam Crysisa z ciekawości, ale gra ani graficznie, ani jakością mnie nie powaliła, ot taki poprawiony tu i tam FAR CRY. Grafa bez dobrego scenariusza, niestety nie ratuje gry.
raziel88ck -> Co sadzisz o silniku Source?
W jakiej grze multiplatformowej była grafa na tyle dobra, iż zrewolucjonizowała grafikę w grach w ogóle? (tak jak Wolfenstein 3D, Doom, Quake 1,2,3, Morrowind, Far Cry, F.E.A.R., Oblivion, Crysis)
Do listy świetnych, a nie tak nagłośnionych silników dodałbym jeszcze RenderWare i Gamebryo :) Duuużo tytułów na nich pływa :)
@tybet2: w życiu. Niesamowita grafika i fizyka. Rewolucja dla wszystkich.
tybet2 - Popatrz na to inaczej. Ile gier trzyma graficzny poziom Crysisa? Prosta odpowiedź - tylko on sam! A teraz wyobraź sobie że w 80% gier zamiast Unreal Engine 3 (który jest fajny, ale nie oszukujmy się - lata świetności ma już za sobą, choć napewno jeszcze stać go na całkiem sporo - patrz Singularity :P), będziesz miał engine który wyświetli grafikę tylko trochę gorszą od Crysisa (i to w wielu grach, a nie w jednej i do tego raz na kilka lat!). Awans z UE3 (który napędza teraz prawie wszystko) do (niemal) fotorealizmu, czyż to nie rewolucja?
Mnie ciekawi czy Valve ma zamiar pracowac nad ulepszeniem lub nowa wersje swojego silniku(Source w dniu premiery zrobil na mnie ogromne wrazenie, ktore wciaz trwa, ale nie tak jak kiedys). Co do Crysisa, to zwrocilbym uwage ze ta gra ma juz pare lat, a wciaz dorownuje, lub wyprzedza gry obecnie wychodzace...
Blackthorn - bardzo lubie ten silnik, chociaz nie bede ukrywal, ze po prostu sie zestarzal, ale szanuje go za to, ze nadal mozna zrobic z niego ladna i niewymagajaca gre. Pamietam czasy z Half-Life 2, gdzie szczeka opadala mi na ziemie, a przy tym moglem grac na wysokich detalach w przeciwienstwie do takiego Doom 3, gdzie musialem grac na srednich, a w Far Cry na srednio-wysokich. Poza tym woda wygenerowana na silniku Source do dzis sprawia swietne wrazenie, niewiele gier oferuje ladniejsza. Wlasciwie tylko jedna gra ma znacznie ladniejsza wode - Crysis.
tybet2 - Nie jestem pewien, ale chyba Unreal Engine 2 w grze Unreal Tournament 2003 z 2002 roku. W sumie ciezko bylo znalezc ladniejsza gre.
aope - oba kojarze, RenderWere glownie z serii GTA (3,vc,sa), Tony Hawk (chyba 4), Skokow Narciarskich 2003. Ten 2 silnik tez znany, ale nie moge skojarzyc gry wydanej na nim.
RedCrow - w sumie UE3 pojawilo sie w 2006 roku w grze Gears of War, wydanej na X360 o ile sie nie myle. Wiem jedno, graficznie pozamiatala w tamtym czasie. Ma swoje latka, ale i tak jest jednym z najlepszych silnikow graficznych. Gdy zagralem w Mass Effect 2 to oprawa wizualna zrobila na mnie wrazenie. Gra jest piekna.
Mnie zadziwiaja rowniez mozliwosci Id Tech 3, silnika z 99 roku, ktory zadebiutowal w grze Quake 3 Arena. Mozemy zobaczyc (r)ewolucje tego enginu w serii Call of Duty. Roznice byly ogromne, mimo tego samego silnika. Infinity Ward wycisnelo chyba juz wszystko z tego silnika, ale wielki podziw budzi to, ze mw2 mimo ze juz nie wyglada nowoczesnie i miodnie, to nadal ladna gra.
RedCrow
Masz rację, jednak to nie będzie taki opad szczęki (jeśli chodzi tylko o grafikę) jak przy grach, które wymieniłem. Zaznaczam - grafika nigdy nie była u mnie najważniejsza ale piszemy o grafice. Wyobraziłem sobie takie 80% gier. Miłe uczucie:). Jednak to tylko opcja, iż inne studia będą robiły gry na CE3. Nie śpieszy mi się do tego, jednak miło byłoby zobaczyć następnego killera graficznego (Czyt. lepsza grafa od Crysisa). Jak ktoś napisał - grafa i tak już wymiata, mogliby się skupić na fizyce/interakcji z otoczeniem; np. serie Red Faction i Bad Company to mały krok we właściwą stronę jeśli chodzi o destrukcję otoczenia
raziel88ck -> ten drugi jest od morrowindow/oblivionow i falloutow 3. ID Tech 3 wymiata tez, po za tym spodobal mi sie jeszcze silnik z Tomb Raiderow(legend, anniversary i underworld), kilka fajnych efektow ma :D No i oczywiscie niezapominajmy o silniku Chrome engine.
A to rowniez swietny silnik. Pamietam opad szczeki przy Morrowindzie i Oblivionie, bo Fallout 3 nie zrobil juz na mnie takiego wrazenia. Ale pewnie wersja tego silnika jest inna w Morku, a inna w Oblivionie, bo roznica jest kolosalna.
Chrome Engine ladnie sie rozwinal. Trzeba przyznac, ze byl naprawde dobry w 2003 roku, wersja 2 niewiele sie roznila, dodali jedynie pixel shader i wsparcie dla dx9, wiec byla w tyle za swieza konkurencja w postaci Source Engine, Id Tech 4 oraz Cry Engine. Wersja 3 przyniosla wieksze zmiany, ktore mozemy zaobserwowac w Call of Juarez, ale rewolucje przeszedl silnik w 4 generacji wraz z pojawieniem sie Wiezow Krwi, ktore sa nie dosc ze bardzo dobra gra, to na dodatek bardzo ladna. na dodatek wymagania gry rowniez nie sa wysokie. Mialem chyba z ponad 70fpsow, miejscami nawet znacznie wiecej.
Co do silnikow Tomb Raiderow trylogii Crystal Dynamics, powiem tyle - bardzo ladne sa, szczegolnie skok jakosciowy mozna zauwazyc w Underworld.
Unreal Engine 1 rowniez byl boski w 98 roku :)
W 2002r. jednak lepszy był Morrowind od Unreala. I to podziwianie wody u każdego szczęściarza, który się zaopatrzył w GF3, heh. Przynajmniej tak większość graczy mówiła
Ja w sumie trzymam kciuki za rozwoj silnikow graficznych w grach 2d(Trine niezly dal pokaz). Takie cos tez ladne jest http://www.youtube.com/watch?v=Rll-fDn-8YM&feature=player_embedded# I z pewnoscia gre kupie jak wyjdzie(jakos lubie wspierac niezalezne produkcje)
Piękne.. Ale będzie można z fizyką namieszać. Dla takich gier warto wydawać kasę, aby małe studia mogły rozwijać takie genialne pomysły
Blackthorn - Trine był ładny, ale jakby nie spojrzeć to ta gra była napędzana silnikiem jak to mówią 2.5D, czyli jest to 3D, ale z wyglądu 2D. Takie 2D to jest Braid który mnie osobiście zachwycił. Nigdy nie widziałem takiej jakości w prawdziwym 2D, zaś filmik jaki dałeś wyżej jest świetny, gra mnie już zaciekawiła :)
Co do silnika Morrowinda, to jak zobaczyłem lata temu pierwszy raz wodę w tej grze, nie chodziłem sobie wokół niej i oglądałem z różnych miejsc :D Wtedy nigdy czegoś takiego nie widziałem.
Sorce od Valve do dziś mnie zachwyca, Left4Dead napędzany tym silnikiem wygląda bardzo dobrze, ale bardziej mi się w tym silniku podoba, jak panowie z Valve potrafią wykorzystać Havoka, nie dość, że ma niskie wymagania i ładnie wygląda, to jeszcze fizyka w nim jest prześwietna.
UE3 jest przyjemny, niskie wymagania, wysoka jakość grafiki. Gearsy na nim świetnie działają na dość starym komputerze, i to nie na minimum :) Czekam na jednego moda w świecie Terminatorów (http://www.moddb.com/mods/gow-fps-terminator) Mod a pięknie się prezentuje.
Nie zapominajmy też o UE2.5 który napędza nowego Splinter Cella i Bioshocki (nie wiem, ale Killing Floor chyba też), fakt jest mocno zmodyfikowany, ale pokazuje pazur. Stare silniki wciąż mają potencjał, przykład CoDa to potwierdza jak, Bioshocki i np. Wiedźmin takze itp.
Od siebie dodam, że silnik Halo też jest przyjemny, od jedynki według mnie jest bardzo ładny, choć nie tak bardzo jak ten z Killzone 2, to jednak bardzo ładny. Halo Reach będzie działał na zmodyfikowanym silniku Halo 3, a zaś Halo 2 siedział na silniku pierwszej części :) Ten engine też ma jeszcze cos do pokazania.
W każdym wątku tego typu zawsze musi dojść do flejma ;-)
RPGfan jak zwykle "zarządził" - pierwsze miejsce jeśli chodzi o wypisywanie głupot, podium należy mu się też bezapelacyjnie za "alternatywną ortografię".
Kolega tybet2 również dzielnie się stara - nabzdyczony ton, ślepa miłość do "blaszanego kompana" i ściany tekstu wypełnione idiotyzmami sprawiają, że przyznaje miejsce drugie :) Brawo ! Do najwyższego miejsca zabrakło niewiele - poziom bulszitu jaki osiągnąłeś w swoich postach dorównuje bzdurom jakie wypisuje RPGfan, zdecydowanie lepsza jednak jest ortografia (niech zgadnę - włączyłeś autokorektę w Wordzie ?), co sprawia że na razie srebrny medal. Ale staraj się - być może na drugi raz będzie złoto :)
Ach, jakże przyjemnie zajrzeć na gol-a w pracy, choć na chwilę. Aż by się chciało zacytować ś.p. Lema :) Ubaw po pachy :)
Mnie tam powala, bo gdybym sam stworzył ten pokoik z flagami, ścianami i tymi wszystkimi refleksami, jedna klatka renderowałaby się...dłużej:P a tam jest realtime..gdyby dodali porządny edytor leveli do tego i jakiś scripting, kto wie czy nie stałoby się to najpopularniejszym i najszybszym środowiskiem renderingu 3D. Ja tam bez żadnych skrupułów porzucił wszystkie softy jakie próbowałem ogarniać:]
Win XP --> a co ma piernik do wiatraka? wystarczy że obsługuje 1080p to taki TV juz sie przyda
@tybet2 [ Level: 8 - Centurion ] > W 2002r. jednak lepszy był Morrowind od Unreala. I to podziwianie wody u każdego szczęściarza, który się zaopatrzył w GF3, heh. Przynajmniej tak większość graczy mówiła
I te pojekiwania wszystkich kolegow, ktorzy nieopatrznie zaopatrzyli sie w GF2MX400 bez jakichkolwiek shaderow.
Bezcenne.
Drau - pomyliles grafy, nie Geforce 2MX tylko 4MX :). 2 naturalnie, ze nie miala pixel shaderow, bo nie byla nowoscia na rynku, ale 4 jako nastepca 3jki - to byl cios. Tylko Titanum mialy ten przywilej i mogly godnie zastapic 3 generacja. Oj nie ladnie sie wtedy Nvidia zachowala, bardzo nie ladnie.
Moze dlatego, ze 2mx a 4mx byly niemal, ze takie same? :P Tylko, ze 4 byla sporo szybsza.
Znalazłem na jakimś zagranicznym forum, już nie pamiętam nazwy ale była poświęcona grom itp. No i były wymagania niby potwierdzone Crysisa 2 no i żeby pociągnąć grę na maksa to niby potrzeba: GeForce 295 GTX, 6 GB RAM i Intel i7 bądź jego odpowiednik AMD... Nie chce mi się za bardzo wierzyć, że aż takie... Toż to smoka trzeba było by mieć :P Poszukam jeszcze potem tą strone to przy okazji podesle linka, bo wczoram sam kątem oka tylko przeczytałem.
UE 3 raczej nie pobije po wzglęndem popularności