Jestem świeżo po ukończeniu tego potworka... Kampania starcza na około 6h, poza tym nudna, toporna i mozolna rozgrywka. Szkoda że wyszedł z tego taki gniot. Nie polecam.
Gra powinna dawać rozrywkę, a nie nawarstwiać irytację. Mechanika walki i ogólnie samego poruszania się, uników itd. to skandal, a jeżeli taka podstawa leży, to żaden klimat nie pomoże.
Chciałem pograć dla fabuły ale nie da się. Pan doktorek najpierw ucina 5 głów siekierą prawdopodobnie 1 raz kogoś zabijając a potem nagrywa pamiętnik w którym mówi że jest strasznie zszokowany tym że strażnik kogoś tam kopał ato ze właśnie stał się mordercą to tam pikuś. Dialogi słabiutkie, gra aktorska leży i kwiczy, mechanika gry słaba, nie dam rady w to dalej grać no, daję 4/10
Gra tragiczna.Ten system walki i toporne ruchy postaci mnie totalnie zniechęciły do tej produkcji.Poza ciekawą fabułą która jako jedyna wypada jakoś lepiej na tle samej rozgrywki.
Przeszedłem. Grafika w miarę przyzwoita. Lokacje z początku ok później monotonne. Fabuła, animacje, dialogi w cutscenkach, dubbing to tragedia. Zarządzanie bronią to tragedia - bierzesz gnata w łapę i siekiera (czy cokolwiek) wypada Ci na ziemię. Ogólnie gra jest przeraźliwie nudna. Oceniam ją jak każdą inną produkcję nie dając bonusów za "polskie pochodzenie". Gra nie powinna być wydana i nawet patche wiele nie pomogły bo nie można patchem załatwić tego czego brakowało: umiejętności (za które się płaci) i czasu (minimum roku).
Coś ostatnio mam zajawkę na post-apo, chociaż do tej pory jakoś mnie niespecjalnie kręciło, choć nadal wolę fantasy, dark fantasy. Przeszedłem RAGE, jestem w trakcie przechodzenia Fallouta 3 i jeszcze w tym roku zamierzam zagrać w Afterfall. Mam tę grę na Steamie, pewnie gdzieś kiedyś rozdawali za darmo. :) Grałem kiedyś w demko i było ok. Do gry jakiś czas po premierze wyszła Edycja Rozszerzona, która coś tam podobno poprawia względem podstawki. Może i średniak albo wręcz kaszanka, ale gier post-apo dziejących się na terenie Polski nie ma wcale, więc już samo to jest ciekawe, a i fabuła podobno niezła. Poza tym nawet i w średniaka albo słabą grę warto zagrać raz na jakiś czas by bardziej doceniać te dobre. W końcu rynek gier to nie tylko hity, ale i kaszanki, warto znać przekrój i wiedzieć ile dzieli kaszankę do arcydzieła, a więc znać pełną skalę ocen z czym problemy mają nawet zawodowi recenzenci.?
Wizytę w Polskim schronie Chwała na pewno nie zapamiętam zbyt pozytywnie. Poza klimatyczną muzyką, nie najgorszą fabułą, średnią grafiką oraz przyzwoitymi modelami postaci nie ma w tej grze nic dobrego.
Bug niedaleko od początku gry - drzwi się nie otwierają. Po 4 restartach i nieudanych próbach kończę z grą i dostaje ona miano najgorszej polskiej produkcji na komputery począwszy od tych ośmiobitowych (a widziałem parę amatorskich gniotów na Atari 65XE). Afterfall: InSanity nie jest produktem który jest nic nie wart - za zagranie powinni dawać odszkodowanie i to bez żartów.
Zaskakująco udana produkcja. Bardzo fajnie wrzuciła polski klimat i lokalne motywy, w taki sposób, że nie są one żenująco patetyczne i nie pasują do reszty, ale właśnie bardzo spoko ten świat wypada. Do tego sama historia przewrotnie odnosi się do narodowej niechęci wobec systemu i wszelkich zasad i zakazów. Gdzie nawet jeśli końcowy zwrot akcji można przewidzieć dość szybko, to i tak zakończenie jest satysfakcjonujące.
To prawda, że te animacje szczególnie twarzy, ale też całych postaci są mocno kaprawe, ale i tak propsy za wstawienie wielu cutscenek, które poprawiają odbiór historii. Lepsze takie nieco koślawe przerywniki filmowe, niż takie nic jak chociażby w "Chernobylite", gdzie mieli świetną historię, a tym jak ją przedstawili, nieco zepsuli odbiór i wydźwięk emocjonalny.
Niedoświadczenie zespołu widać też w tym, że na pierwsze kilka poziomów dali najnudniejszą lokację w grze. Stąd początek zaczyna nużyć nieco, a później nagle zaczyna się robić ciekawiej, gdy nie ma już zagadek na czas, oraz randomowych korytarzy i powtarzających się przełączników. Wtedy mega polski klimat wjeżdża i może trochę więcej znajdziek by się przydało, ale i tak jest dobrze.
Mimo nawet tego, że system walki jest nużący, mało urozmaicony i ekstremalnie toporny. Nawet zacząć biec nasza postać nie potrafi, tylko potrzebuje chwili, żeby ruszyć ten żelbetonowy kloc. Zrobienie uniku to też jakaś masakra, ale przy tym wszystkim dużo życia mamy i samoczynnie się ono odnawia, a punktów kontrolnych jest sporo, więc gra się płynnie i nie ma tu wielu miejsc, w których się można na długo zawiesić. Ogólnie ta korytarzowość spoko wypada, bo po prostu idzie się do przodu i robi swoje, choć trochę przypadło by się kilka lokacji w stylu obozów z Mad Maxa, gdzie można różnymi ścieżkami w jedno miejsce przejść. Nie widzę też sensu istnienia tylu broni białych, gdzie nie ma wielkiej różnicy w korzystaniu z większości z nich. Lipnie ktoś pomyślał również, że żadnej broni białej nie można właściwie przy sobie nosić.
Ale przy tej całej toporności przygrywa spoko muzyka i pełne szczegółów miejscówki ładnie się nawet dzisiaj prezentują, także gra ma swój charakter i pomysł na siebie, no i przechodzi się ją bez większych problemów, stąd naprawdę warto spróbować, mankamenty techniczne nie są takie tragiczne.
@Janczes
Trochę z opóźnieniem, ale odpowiem, może ktoś jeszcze skorzysta :D
Uwaga, masa spojlerów. Jeżeli nie grałeś w grę to przeskocz punkty z odpowiedziami, ostrzegam. SPOJLER!
1. Albert Tokaj najprościej mówiąc sam miał ten syndrom zamknięcia, chociaż trafniej mówiąc to schizofrenię (dwie osoby w jednym ciele). Dlatego jest jednocześnie psychiatrą jak i sabotażystą.
2. Odpowiedź już w części masz, Albert Tokaj nieświadomie zwariował i sam doprowadzał wszystko do ruiny. Nadludzkie moce mogę wytłumaczyć tym, że tak naprawdę sabotażysta był dla Tokaja przywidzeniem, więc aby go skrzywdzić sam musiał by siebie uszkodzić.
3. Tokaj mówi że makieta była poligonem wojskowym/doświadczalnym, jakby symulacją życia w takich warunkach. Na pewno wiedział o tym szef schronu Chwała, chociaż w czasie gry raczej nie możemy się o tej makiecie czegoś więcej dowiedzieć, chyba że pominąłem ważne notatki.
4. Miasto słoneczne było poza makietą, dlatego tam już występowały problemy ze światłem, uszkodzoną atmosferą. Makieta była całkowicie otoczona i miała symulowaną pogodę. Co prawda to trochę dziwne, że nie widać jej z poziomu zniszczonego miasta, chociaż można to tłumaczyć dużą technologią kamuflażu.
5. Nie nie, Pułkownik, czyli przywódca schronu Chwała raczej sam niewiele wiedział o Pięści, chociaż o mieście makiecie już chyba tak. W drugim schronie wcale go nie było, te schrony do siebie raczej niewiele mają.
6. Nie wiadomo, myślę że zginęła na powierzchni lub została przechwycona przez władze schronu chwała.
7. Nie zapominajmy, że to gra akcji więc dużo rzeczy było dostosowane pod strzelaninę czy walkę, jak chociażby naciągnięcie fabuły po pierwszej konfrontacji z wariatami. Tokaj nie widział w tym nic złego :D Duchy objawiały się Tokajowi tylko podczas problemu ze światłem, więc raczej nie były prawdziwe. "Spaleńcy" prawdopodobnie też nie, nie wyglądały na żywe istoty.
8. Już napisałem. Tokaj jest jednocześnie sabotażystą, twórcy akurat wtedy trochę nam naciągneli obraz abyśmy mogli to zrozumieć. Na filmie podczas przesłuchania widać wygląd postaci którą my graliśmy, więc tak wygląda prawdziwy Tokaj, głos i ciało sabotażysty jest tylko wyobrażeniem naszego bohatera.
9. Albercik ich zabił, padło mu na łeb. Tokaj martwił się, niczego nie rozumiał, ale jednocześnie bez świadomości sam działał na szkodę schronu.
KONIEC SPOJLERÓW
Mam nadzieję że da się to czytać, trochę późno to pisałem x) W grę warto grać w nocy, nie ma strachu jak w Amnesi czy Outlast, ale klimat jest. Ogólnie to ocena redakcji i ekspertów jest okropnie zaniżona, tak szczerze to nie warto kierować się cudzymi ocenami. Grałem w rozszerzoną edycję, pierwsze wydanie mogło mieć trochę błędów co pewnie na początkowe oceny wpłynęło, ale to nie zmienia faktu że jednak gra jest świetna i warto w nią zagrać. Z tylu przegranych produkcji to chyba tylko ta gra jest w PEŁNI polska. Nie pamiętam, aby jakieś polskie studio poszło tak daleko na rękę rodakom. Dubbing jak dla mnie jest w porządku, chociaż kilka kwestii można by poprawić. Długość gry jest odpowiednia, na grafikę zawsze zwracam uwagę i tutaj jest jak najbardziej w porządku, jedynie mimika postaci kuleje i część animacji. System walki mi pasuje, ktoś może pisać że toporny i banalny, ale akurat moim zdaniem prostota pewnych akcji nie zaszkodziła, każdy sobie poradzi. Przez dziecinne podejście recenzentów i hejterów dobre zespoły producentów upadają, a obok sztucznie promuje się słabe gry, takie jak Ethan Carter.
Afterfall posiada pewny rzeczy których nie posiadał Dead Space. Te gry są podobne. Lecz uzupełnianie braków ds-a to nie droga do sukcesu. Po za tym Afterfall też nie posiadał wiele rzeczy które posiadał DS. Mówiąc o tym czego zabrakło w Dead Space mam na myśli używane narzędzi jako broni. Kilof, młot, młotek itp. Niestety nie wykorzystano tych broni zbyt dobrze w grze. Zabrakło sekwencji QLB, techniki walki, a walka z przeciwnikami wyglądała waląc na oślep i na dziko używając jedynie lewego przycisku myszy. I jeszcze posiadaliśmy shotgun którym mogliśmy załatwić bez problemu przeciwników. Więc walka z przeciwnikami nie była zbyt wymagająca. A śmierć bohatera na normalnym poziomie była prawie nie możliwa. Gra ma dobry klimat. Lecz większość gry nic się nie dzieje. Przeszedłem jedynie z połowę gry. Dalej mi się nie chciało. Zabijamy po dwa trzy potworki. Raz na jakiś czas wyleci wieksza grupka ale z nimi nie trzeba walczyć. Można uciec przez komorę odkażania do następnej mapy. Rzadko się trafia ta gra w pełni po polsku zrobiona przez polskie studio więc miałem nadzieję na coś dobrego.
zainstalowałem wersję Extended Edition tej gry. Jest to jakby poprawiona wersja. Polecam. Wg mnie gra bardzo spoko. Wg mnie mechanika dużo lepsza niż w Dead Space. Sporo zagadek do rozwiązywania. Fajny klimat. Wciągnęła mnie.
aż takiej tragedii nie ma mimo to polecam przynajmniej dla fabuły bo zła aż taka nie była :)
Gra naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła, spodziewałem się crapa, a dostałem przyjemną grę, nie jakąś super, ale przyjemną. Wnioskując po wypowiedziach na tym forum (i nie tylko) produkcja zapewne była w o wiele gorszym stanie podczas premiery, jednak wyszło parę patchy i gra jest teraz nawet warta zagrania.
Ujmę to szybko
- Grafika jest niezła, ale poza twarzami postaci, jak na 2011rok, gra wypada nieźle.
- Klimat jest no... klimatyczny, w miarę. Trochę mnie tylko śmieszyli "POTĘŻNI HUSARZY" (tzn. ludzie w super pancerzach, którzy z jakiegoś powodu mieli husarskie skrzydła), ale tak to jest fajnie.
- Fabuła jest naprawdę dobra, jeżeli chodzi o sam pomysł, i o końcowy plot-twist, niestety, wedle mnie została dosyć przeciętnie przedstawiona, a okropny, polski dubbing w tym nie pomaga... tak samo jak okropne animacje w cutscenkach.
- Sam gameplay jest "ok", chodzenie po korytarzach i spamowanie przycisku, aby zabić, czasem trochę postrzelać, jakieś proste łamigłówki, twórcy próbowali trochę to urozmaicić QTE, bossami i sekcjami z ucieczką... wyszło "tak se", ale przynajmniej próbowali.
Największym problemem gry, jest to, że mogło być dobrze, ale brakuje paru szlifów. U podstaw gra jest dobra, ma pomysł na siebie, ale po prostu nie została dopracowana. Gdyby przynajmniej premierowa wersja gry, była w jakości aktualnej i bardziej poszliby w marketing, to może obok Wiedźmina czy Dying Light, Afterfall byłby kolejną polską marką, znaną na całym świecie.
Na ten moment największy atut gry, to... cena. 5zł za pudełko, nówka sztuka (ja sam dałem za to... 2zł, widać popyt tak wielki, że cena poszła w górę ;).
Jak ktoś jeszcze skusi się na wydanie pudełkowe to musi się liczyć z tym, że jego klucz może nie działać. Niestety na rynek trafiło sporo kopii z błędnymi kluczami. Mi na szczęście sklep wymienił klucz z innego pudełka. A sama gra nie jest taka zła i warto zagrać.
Udało mi się ukończyć dopiero za trzecim podejściem po trzech latach od pierwszego. Tym razem gra się nie zbugowała w recepcji na początku rozdziału 2. System walki prosty i drewniany. Gdyby bardziej dopieścić to drewno było by dużo lepiej. Klimatyczne dużo easter eggów jak kosz na śmieci który jest podpisany zus. Polski dubbing słąby choć tragedii nie ma. Animacje też drewno, ale historia dość ciekawa i zakończenie które wyjaśnia podtytuł gry "InSanity" - obłęd. Za drobniaki warta uwagi.
"AlkoPc" Skoro ci gra ni odpala to może masz jakieś błędy w systemie. Lub nie zainstalowany Dirext z płytki z grą lub inny potrzebny dodatek umieszczony na płycie. Często bywa tak że trzeba właśnie instalować akurat tego Direxta co jest na płycie z grą, ponieważ zawiera potrzebne pliki .dll lub inne.
A jeśli chodzi o tego patcha co zajmuje 4096 MB to tak ciężko co niektórym poszukać w internecie jakie on zmiany wprowadza. Powiem tylko tyle że zmienia wersję gry na Edycja Rozszerzona, i w końcu gra jest taka jaka miała być od początku. Dodatkowo wprowadzono kilka usprawnień, nie ma durnego systemu walki jaki był na początku, dodano mimikę twarzy.
A mnie się gra podoba i daję mocną 8 ;)
ta gra ma niepowtarzalny klimat kto grał ten wie,oby więcej takich produkcji
Moja Ocena 6.0
Powiem szczerzę że jestem naprawę zaskoczony. Gdyby nie okropne podłożenie głosu, pokraczne animacje postaci oraz fatalnie zrobiona walka w zwarciu, Polskie Afterfall spokojnie mógłby konkurować z Rosyjskim Metro. Powiem więcej jest tu bardziej gesty klimat a fabuła naprawdę ryje mózg. Nietypowy bohater ( psychiatra ) oraz polskie klimaty ( husaria itp.) przyprawiają dodatkowo całość. Nie sądziłem że tak wszędzie nazywany „gniot” może aż tak wciągnąć. Jednak w ostatecznym rozrachunku jest to średniak, ale sam czekam na pozbawiają błędów kontynuacje oraz polecam wszystkim fanom post-apo ( za aktualną cenę naprawdę warto )
Klimat jest świetny. Polecam. ps. ocena jest zaniżona kompletnie...
Niska ocena tej gry wynika głównie z tego, że autorzy diametralnie zmienili początkowe założenia i końcowy efekt jest zupełnie innym produktem niż zakładany na początku i oczekiwany przez społeczność. Stąd lawina gówniarskiego "hejtu", który zwyczajnie należy zignorować, ponieważ gra jest bardzo dobra, szczególnie klimat robi wrażenie.
Jesli ktos zacznie grac z nastawieniem ze ta gra jest slaba.... to moze zostac na koniec mile zaskoczony... Gra jest slaba to fakt.. dialogiow nie slychac, napisy nie nadazaja, system walki jest nudny....
ale klimat muzyka i fabuła nadrabiaja, i to dobry przyklad jak te 3 rzeczy moga uratowac gre....
Poczatek rozdzialu o nazwie "kurtyna w góre" wgniotl mnie w fotel.... to co zobaczylem w polaczeniu z delikatna fortepianowa muzyka to cos co pozostanie mi w pamieci na długo... jak ladowanie w normandii w pierwszym MOH.
Byłoby super jakby mogl mi ktos jeszcze wyjasnic fabułe bo nie do konca zrozumialem chyba... w Spolierze mam troche pytan , takze jakby mogl ktos kto ogarnal ocb odpowiedziec na nie :)
spoiler start
1. Kim jest naprawde Albert Tokaj? tym ogosciem co go prowadzimy cala gre czy tym gosciem na koncu przy przesluchiwaniu?
2. Kim jest sabotażysta? Dlaczego nim został? Czemu ma nadludzkie moce? (unikane kul, stwory go nie atakuja)
3. czemu miasto slamsów bylo makieta? Gdzie ono sie znajdowalo, w jaskinii? Kto to zbudowal i po co?
4. Czy miasto słoneczne, tez bylo w jaskini? Chyba niekoniecznie skoro slonce tam swiecilo....
5. Pułkownik był dowodca 2 schronow na raz? Dlaczego był w drugim? Czy mieszkancy schronu piesc, slyszeli o schronie chwala?
6. co z Karolina?
7. stwory typu duchy czy te spalency to tylko wytwor wyobrazni czy istnialy naprawde?
8. Co z gosciem ktorego prowadzilismy cala gre skoro na przesluchanie trafil ten drugi?
9. Dlaczego na nagraniach podczas przesluchania bylo widac ze to nasz bohater morduje min. Marcina(ktory sam sie zabil) czy profesora(ktorego zabil potwor) a tak naprawde bylo inaczej? Ktos zmanipulowal wideo czy to naprawde on ich zabił?
spoiler stop
Kur... ale zbieżność z ocenami ludzie oceniajcie gry po ich przejściu a nie po pierwszych 15-20 minutach bądź godzinach.
Postanowiłem dać szansę tej grze. Mam wersję steamową, która jest nico inna niż wersja pokazywana na yt przez graczy z serii walktrought. Gram na trudnym poziomie i jakoś nie widzę większych trudności. Nawet oszczędzam ammo i robię rozjebut siekierą dookoła.
Prosta, łatwa, przyjemna. Bardzo łatwe zagadki. Liniowa, ciężko się zgubić.
Taki średniaczek, ale pograć można.
Z ciekawostek, w statach steam w osiągnięciach widać, że 2/3 graczy nie ukończyło prologu. Z tych, co ukończyli, jakieś 40% ukończyło 2 level.. A potem.. Jak ktoś już dał szansę tej grze i ukończył 2 level, to szedł do końca, bo fabuła wciąga.. Leveli jest 10, ostatni ukończyło 40% tych, którzy ukończyli 2 level.
Grę ukończył co 12 gracz, co 20 zrobił to na hardzie.
Ja jeszcze oceny nie wydaję, bo jestem w połowie, ale zamierzam ukończyć i wrażenia są w miarę pozytywne, ale nie ma rewelacji. Pograć można..
Ukończyłem. 6.5 solidne..
Minusy:
- za łatwa nawet na hardzie (niby odblokowałem nowy wyższy poziom, ale jakoś nie chcę do niej wracać, bo do bólu liniowa)
- monotonna walka, ale to może być plusem, jak ktoś woli odkrywać fabułę..
- za łatwe zagadki logiczne
Plusy:
- fabuła i zakończenie..
- nie najgorsza grafika, dużo lepsza niż na tych screenach chyba z wersji z konsoli
Gra na raz i do zapomnienia.. Ale za 10 zł jeśli będzie, to polecam.
.....
Tu jeszcze dodam edit, że staram się obiektywnie oceniać gry.. W skali 1-10 nie znalazłem jeszcze tytułu, który moim zdaniem zasłużył na 10.
Tak jak pokazują statystyki steam - jeśli się ktoś nie zrazi na początku do tej gry, to potem będzie coraz lepiej.. Wyjście ze schronu, efekt WOW...
Fajnie, jeszcze nie wyszedł Afrerfall a już sequel xD
KqBA ----> To nie sequel tylko 2 gra w uniwersum Afterfall. 1 Afterfall będzie cRPG a ten grą akcji.
Na screenach wygląda spoko :D Może coś z tego wyjdzie dobrego, ba zajebistego ;p
Ta gra to będzie badziew, że HOHOHO :D. Szkoda, ze coś się pozmieniało, bo pierwszy Afterfall zapowiadał się genialnie.
Przecież nadal jest w produkcji!
Powstają równolegle DWIE GRY.
Poza tym brakuje jeszcze 3 screenów w tej galerii.
Ja myślałem że ten projekt upadł że Afterfall nigdy nie powstanie....a tu się dziś dowiaduję że nie tylko gra wyjdzie na PC i konsole ale że jeszcze ma powstać jeszcze jedna gra z podtytułem Insanity która będzie survival horrorem a nie postapokaliptycznym RPG. Czuje się totalnie zagubiony.....
i hope it don't be the next "DEAD SPACE game"... ;/
Shinigam1, ale popisales sie jezykiem obcym, oh... - it dont lol
Świetny pomysł ze skrzydłami husarskimi. Fajnie że twórcy dodają do gier szczyptę patriotyzmu w takich smaczkach.
Czy ta gra to taki "prolog" do Afterfall????
dzis o 13 mozna było ogladnac gamepleya na zywo.Gra wygladała całkim całkiem choc jak wspominano pokazano tylko animacje testowe.Jak tak dalej pójdzie to moze z tego wyjsc bardzo dobra gra maja jeszcze 1.5 roku na poprawe animacji i dubbingu
Czekałem na tą konferencję od rana, ale nie stety się spuźniłem :/ (szkoła).
Tylko podobno modele postaci są słabe, i animacje ale te mają być poprawione
Trzymam kciuki za ten tytuł, liczę że będzie to gra na poziomie przynajmniej europejskim. Twórcy dostają mój kredyt zaufania.
Grafika jak dla mnie się nie liczy. Gram sobie ostatnio w Outcast z 99' gdzie grafika jest wyświetlana dzieki mocy procesora a nie karty graficznej. :P A fabula jest świetna.
Klikając w ten link możecie zobaczyć rozgrywkę zaprezentowaną na konferencji CDProjektu.
http://vimeo.com/16958260.
Ten link jest poprawny z oficjalnej strony gry.
http://www.afterfall-universe.com/pl/Aktualnosci/Film-Z-Gry
A co do samej gry to grafika jest przyzwoita, klimat jest spoko, tyle że gra jest trochę toporna i zbyt powolna, a jeśli chodzi o animację bohatera i walkę z oponentami to jest prymitywna i drętwa. Jak chcą rzeczywiście sprzedać 1 mln kopii tej gry to jeszcze wiele pracy przed nimi, bo jak na razie różowo to nie jest.
http://www.youtube.com/watch?v=5zkzTvBBF6E
Ehh..początek super ,ale im dalej tym tragiczniej.Możliwe ,że jeszcze coś poprawią,ale animacja postaci jak i inteligencja wrogów na poziomie nisko budźetowym ;] Narazie podoba mi się lokacja i trochę kilmat ,który psuje animacja ;/ detekcja kolizji podczas walk też byle jaka.A już nie wiedziałem ,czy się śmiać czy płakać jak wyskoczył ten boss-myślałem ,że się potknie o samochód xD Wszystko zerżnięte z innych gier,takich jak alone in the dark,dead space i resident evil.
W sumie trzymam kciuki ,ale nad poprawą a)animacji b)detekcji kolizji c) naturalności ruchów -bo wszystko takie sztywne
Przydały by się dalsze info na temat gry, choć by to czy poprawili ruchy głównego bohatera, i zachowanie oponentów jak się do nich strzela, bo na prezentowanym filmie na stronie www gry wygląda to okropnie.
P.S- przez jakiś czas widniała data Kwiecień a teraz ponownie zmieniono na Marzec.
To będzie PC'towy ex przez miesiąc. Pierwszy raz widzę taką sytuację w której dany tytuł wychodzi wpierw na PC ,a dopiero później na konsolach. ;) Przynajmniej jeśli chodzi o tą generację.
Ta gra ma szanse ukazać się w Marcu.
Z ostatniego wpisu z dnia 9 luty ze strony www gry piszą że prace nad gra idą pełną parą, i udostępnili dziennik developera w którym jest mowa o motion-capture i procesie tworzenia postaci i potworów.
W końcu wzięli się za m-c, dzięki temu gra będzie prezentowała się o wiele wiarygodniej i wygląda to naprawdę super a i projekty potworów tez są konkretne.
Ale w Marcową datę nie wierzę.
Ciekawe co z tego będzie. Gra akcji czy coś innego....
http://www.youtube.com/watch?v=ewhES7joSjk&feature=player_embedded
Pod tym linkiem można zobaczyć krótki fragment rozgrywki, w porównaniu do tego co pokazywali kilka miesiecy to jest git i sesja motion-capture zrobiła swoje.
Trochę zalatuje Dead Space, ale nie ma co się czepiać.
No muszę przyznać, że teraz materiały z gry (filmy, screeny) prezentują nieporównywalnie wyższy poziom w porównaniu z tym, co prezentowany jeszcze rok temu. Świetna atmosfera i bardzo ciekawe oświetlenie poziomów. Zaczyna mnie ta gra interesować ;)
Trochę cicho się zrobiło o tej grze.Twórcy mogli by coś udostępnić, jakieś nowe screeny, dziennik developera lub coś w tym stylu.
"Afterfall ukaże się już wkrótce więc i zwycięzcę poznamy szybko. Stawiam dobrą whisky (nie jestem prezesem więc proponuję 21YO Hibiki bądź 24 letnią Glenmorangie:)), jeśli w trakcie trwania pre-ordera na Afterfall InSanity uzbieramy mniej zamówień niż Wiedźmin 2 sprzedał się do tej pory. Zaokrąglając liczby: proponuję zakład o to, że uzbieramy więcej niż milion zamówień na Afterfall (w pre-orderze)."
Produkt będzie dobry skoro koleś taki pewny siebie ;)
oby dubbing nie był zryty
Na konferencji CDP 22 Września nie będzie prezentowany Afterfall, a przyczyną jest jak to tłumaczą twórcy brak polskiej wersji językowej.
Nie było ich na Gamescomie teraz tu, do bani. Robią wszystko aby gra po prostu się nie sprzedała i zaliczyła klapę,a na dodatek problemy z edycją konsolową.Nie wróżę sukcesu komercyjnego.
Szkoda że im nie wyszło z wydaniem tej gry również na konsole w tym samym czasie, był by większy rozgłos i zainteresowanie.
Bo to jak gra sobie poradzi w sprzedaży to jest jedna wielka niewiadoma.
Gra nabiera rumieńców...Dead Space'a raczej nie pokona ,ale myślę ,że gniota nie będzie i załapie się na średnią ocenę 7/10
http://www.youtube.com/watch?v=8es3rLOtfus&feature=player_embedded
nigdy bym nie pomyślał, że będę tyle grał w polskie gry wiedźmin, bulletstorm(?), dead island i że te gry będą takie dobre, a teraz jeszcze to gra w stylu "dead space" awesome:P
Pre-order Afterfall można kupić za 1$!!! Jest jeden warunek, mianowicie musi zostać złożonych 10 000 000 (słownie dziesięć milionów) pre-oraderów. Jeśli tak się nie stanie cała uzbierana kwota zostanie przekazana na cele dobroczynne. Więc kasa nadal nie idzie na marne. Więcej informacji na: http://www.afterfall-universe.com/pl/index
Dziwi mnie, że na gry-online nie było o tym newsa jeszcze. Akcja trwa od dzisiaj od rana, więc dopiero się rozkręca. Kupujcie bo 1$ to nie dużo, a może uda się uzbierać odpowiednią kasę i dostaniecie dobrą gra za prawie darmo? Ja już kupuje pre-order!
@up
ja jestem zaskoczony tym co Polacy wyczynili. Rzadko kto sprzedaje tak rozbudowane gry za 1$ a i tak nic na tym nie tracą bo jak się nie uda to będzie dystrybucja pudełkowa a pre-orderów w tym przypadku nie będzie, gdybym miał kase na PayPalu odrazu bym zamawiał a tak to lipa :(
Jeszcze około 15:00 było 500 zamówień, teraz wchodzę na ich strone ... patrze ... i 12 kafli zebrali, nie no trzeba trzymać kciuki żeby się udało :P
Gratuluje pomysłowości.
Wooow niezła akcja z tym 1$, mam nadzieje że im sie uda :D
Ja również mam nadzieję, że się uda (będę wtedy miał dobrą grę za 1$). Jest to swego rodzaju akcja reklamowa. Dodatkowo nawet jak uzbierają te 10 mln pre-orderów i będą musieli je sprzedać po 1$ to na tym nie stracą a nawet nadal sporo zarobią.
Rzeczywiście super pomysł! Udziału nie wezmę, bo jestem przeciwny dystrybucji elektronicznej (jak tak dalej pójdzie z jej populanrnością, za 10 lat nie będzie już można dostać gry w pudełku), ale taka akcja to naprawdę niezła reklama. No i te cele charytatywne, bardzo szczytne.
Życzę tej akcji jak najlepiej, jednak patrząc realistycznie... no niestety nie ma najmniejszych szans na 10mln zamówień.
Zero reklam, zero marketingu. Jeśli zbiorą milion, to to już będzie duży sukces (choć wątpię).
Ta gra miała sie ukazac na konsole równiez i co nie wyjdzie dziadostwo!!!
To jest tytuł na który najbardziej czekam w tym roku....
Jest już pierwsza ocena gry! 28/100 jedynie, więc wychodzi na to, że gra jest niewypałem. http://www.gamechronicles.com/reviews/pc/afterfall/insanity.htm
Butryk89 - ocenami takich śmieciowo-niszowych serwisów jak GameChronicles to szkoda to forum zaprzątać... Jak już podajesz oceny to wypadałoby wymienić też 8/10 od GamingExaminer za demko.
paul oren's - inSanity wyjdzie na PS3 i Xboxa, ale dopiero w Q1 2012. Niestety, cała wina leży w podwykonawcy "Just a Game" wynajętym przez Nicolasa do przekonwertowania gry na konsole... Więcej tutaj: https://www.gry-online.pl/newsroom/w-konsolowe-afterfall-insanity-zagramy-najwczesniej-w-2012-roku/z1ef51
m@a88, gdyby był smieciowo-niszowy jak go nazwałeś to nie trafiłby do ocen podległych przy średniej na metacritic ;)
Demo Afterfall Insanity
Zagrałem w demko i powiem tak....porównania do Dead Space'a jak najbardziej słuszne (zwłaszcza lokacje i strój bohatera) Gra się w miarę przyjemnie,lokacje są w porządku ze specyficznym oświetleniem.Cała rozgrywka polega na przechodzeniu między lokacjami-korytarzami i przełączaniu tysiąca przycisków aby przejść dalej.A to znajdź kartę lub odkręć zawór ,żeby odblokować dzwi...trafiła się nawet mini gra z odpowiednią kombinacją i kolejnością przycisków.
Po drodze jest kilka straszaków w postaci a to przewijającego się wroga w oddali lub odpowiednich dźwięków.Walka ze zmutowanymi jest średnio ekscytująca ,rażą trochę dziwne i nienaturalne ruchy.Najgorsza część to filmiki przerywnikowe ,nie dosyć że są trochę nijakie to i można się uśmiać podczas zaatakowania zarażonego o imieniu ...Romek ?! :D
Mieszane uczucia mam do projektów stworów...zjawy i boss-rewelka! ale umarlaki i te potężne stwory..hmm coś tak sobie.Zwłaszcza w tych dużych stworach mają jakąś nienaturalną sylwetkę (jakby za krótki tułów i za duża głowa)
Jest tu kilka fajnych motywów ,ale do całości czegoś tu brakuję (budżetu :d ) Demo jest dość długie ,optymalizacja jest koszmarna ,bo nieraz przy filmikach spadki fps'ów do 10kl/s xD
Demo jest długie i pokazuję 2 różne części gry...później sprawdzę polską wersję ,bo grałem na angielskiej.
Jak na razie ocena 6+ / 10
Pograłem troche w demo tej gry. Trudno jest mi to ocenic. Przyzwyczajony jestem do szybszych gier akcji. Sterowanie jest troche oporne. Bohater strasznie sie wlecze. System ekwipunku jest troche dziwaczny moim zdaniem. Trzeba przyznać że cięzko znależc konkurecje tej grze (nochyba Dead Space 2) ale ta gra przewyższa go pod każdym względem 9/10.
tez zagralem w demo. taka kicha, rzeklbym. mialobyc chyba cos w stylu deadspace ale nie wyszlo...
No animacje twarzy są słabe. Dubbing jest lekko, że tak powiem wymuszony - Ci co podkładali nie wczuwali się za bardzo w rolę. Poza tym te imienia :P Romek :D
Grafika daje radę, lokacje są Ok ;)
Usłyszałem na temat tej gry bardzo dużo i jestem zadziwiony sceptycyzmem graczy. Ludzie klimat w tej grze zniszczy wasze umysły, fabuła okraszoną dużą dozą polskości. Lokacje, które są w tej grze potrafią urwać głowę. Naprawdę wiem sporo na temat tej gry, więc jak dla mnie must have.
i dead space to to nie jest.
zagrałem wreszcie w demo. gra jest strasznie nierówna. z jednej strony ŚWIETNE lokacje (zwłaszcza te na powierzchni), bardzo dobra, klimatyczna grafika (kolorystka), fajne smaczki ("w razie potrzeby zbić szybkę"), ogólnie przyjemny gameplay, nieźle sprawdzają się wszelkie strzelby, modele niektórych postaci są również ok. a poza tym klimat - ten jest bez zarzutu, nawet pomimo oklepanych straszaków (przebiegający paszczak w oddali).
z drugiej strony, o czym już było mówione, straszna animacja postaci: koledzy tokaja mają najwyraźniej chory kręgosłup, a typek a'la Piłsudski wymachuje łapami jakby próbował się opędzić od much. być może takie są właśnie realia życia w schronie? marne jest udźwiękowienie, przerywniki w których nie wiadomo o co chodzi, jakby zabrakło reżysera, leży ich dynamika. dialogi - nie znam zbyt wiele gier w których dialogi byłyby naprawdę dobre. te tutaj mogą być, gorzej z tym jak są wygłaszane (j. angielski). podobała mi się sugestia typka, który zaproponował by spytać się zamkniętych drzwi o ich dzieciństwo.
dziwna jest walka bronią białą, nie podobał mi się wygląd krwi oraz nadmiernie odpadające kończyny. qte chyba trochę wciśnięte na siłę.
generalnie gra sprawia wrażenie bety, gry która miała duży potencjał, ale zabrakło czasu/budżetu na jej doszlifowanie.mimo wszystko w demo grało się całkiem przyjemnie.
z tego co mam rozumieć to jak kupie gre za 1$ to nie znaczy ze mi wyślą klucz:/ tylko w tedy jak osiągną 10 milionów to dostane ten klucz ?
@SoulBOSS tak, klucz dostaniesz dopiero jak pójdzie 10 mln gier czyli nie dostaniesz.
"18940 kupionych do tej pory" w tym i ja ;p Trzymam kciuki :) Jest dotpay, także płatność przelewem przebiega bezproblemowo już ze zwykłego internetowego rachunku bankowego typu ipko, mbank itd. itp. . Dochodzi jeszcze możliwość zapłaty za pomocą sms.
Jak dla mnie ta gra zalatuje trochę sierpem i młotem. Swoją drogą pozwala nimi walczyć :D Pograłem w demówkę i pierwsze co mi przyszło na myśl to Dead Space. Nie mam na myśli samej bliźniaczej grafiki czy ciężkawego powolnego survivalowego klimatu, lecz nawet sposób poruszania i ciężkie buty którymi możemy wykańczać po powaleniu przeciwnika sierpem (swoją drogą po co im w podziemiu sierpy). Niestety sporo do niego brakuje. Grafice nie można nic zarzucić, lecz przez to że jest szara nie zachwyca. Odniosłem wrażenie że autorzy też to dostrzegli, gdyż jest nałożone sporo filtrów, nie wiem czy nie za dużo. System walki jest całkiem ciekawie zrobiony. Powoli zaczynam odnosić wrażenie że walki w zwarciu stają się polską specjalnością, zaczął wiedźmin, potem dead island i teraz afterfall. Grałem na xbox-owym padzie i klawisze są jakoś dziwnie poprzypisywane. Klawisz aktywności to Y, gdzie zazwyczaj jest X, z tego co pamiętam w Tomb Raider Legenda był jeszcze Y odpowiedzialny za "akcje", lecz to tylko kwestia przestawienia z Batmana. Nie wiem jak na innych etapach ale w demo odskok był bezużyteczny w przeciwieństwie do bloku który mógłby być przypisany do LT. Po tych drobnych detalach nie dało się nie zwrócić uwagi na kolejne niedociągnięcia. Możliwe że nie zwróciłem uwagi w innych grach, lecz już dawno nie spotkałem się ze znikaniem ciał. Co było jeszcze dość irytujące to że w losowy sposób znikają bronie, człowiek zacznie hakować komputer i w miedzy czasie zniknie mu jego ulubiona siekiera którą miał w ręku, a w zamian będzie miał lipne rurki na podłodze. Strasznie drętwe były filmiki robione na silniku gry, które uwidoczniły mi że ludzie mają tam nienaturalnie zachowujące się szyje :D. Gdyby była możliwość przemieszczania się(bądź nawet rozglądania) podczas tej nudnej gadki gościa wzorowanego na Piłsudskim zdecydowanie nie wspominał bym o tym jako minus. Światło latarki padające tam gdzie patrzymy, a nie gdzie jest skierowana latarka to również detal, co więcej myślę że on wręcz sprawia rozgrywkę wygodniejszą. Poza kilkoma rozwiązaniami technicznymi z poprzedniej generacji (ciała, filmiki) mechanice nic nie można zarzucić. Klimat nie jest tak gęsty jak w wcześniej wspomnianym DeadSpace ale i tak jest zdecydowanie na plus. Szkoda tylko że nie dopełnia go dźwięk który chwilami wręcz psuje wszystko. Szkoda że demo poza wprowadzeniem w akcję nie zarysowało nic fabuły/historii, pozostaje mieć nadzieję że taka istnieje :D. Myślę że gra zasługuje na 7,5
Tak Polska będzie wyglądać za kilka lat. Jedyny naród, który da się wyniszczyć z własną aprobatą.
ktoś wrzucał info o pierwszej recenzji. teraz można przeczytać na stronie portalu, który recenzował grę, że
"We were mistakenly given a preview build for our original review, which was not complete or indicitive of the final release quality. We are currently in the process of obtaining, playing, and reviewing the FINAL version of the game and will have a new information and scores available shortly."
jestem bardzo ciekawy pierwszych recenzji. na ostatnim trailerze animacja postaci sprawia nieco lepsze wrażenie, więc mam nadzieję, że ten element gry w wersji finalnej faktycznie będzie lepszy. trzymam kciuki.
Pograłem trochę i nie mam w ogóle ochoty, żeby ukończyć tą grę. Gra jest nudna, zapowiadanego klimatu prawie nie ma, walki są schematyczne, fabuła taka sobie. Jedyne co mi się w tej grze na prawdę podoba to zajebiste tekstury. 6/10 to max ile ta gra dostanie.
HalaL bo to jest pałac kultury
omg ale dziadostwo. Pomysl niezly ale wykonanie .... kolejna gra do kolekcji "nigdy wiecej nie dotykaj"
Te animacjie postaci ... to juz kurde 11 lat temu byly lepsze.
PORAZKA!
tak czekałem na tą grę, a tu widze powyżej takie negatywne komentarze? naprawdę jest tak źle? jak z optymalizacją ?
Wydaje mi się że część z negatywnych recenzji bierze się z tąd że wielu ludzi chce go porównywać z typowymi FPS, a to jest typowy survival horor. Co do optymalizacji myślę że nie jest źle. Zresztą jak gra na Unrealu może zarzynać komputer :D ? W mechanice jest gdzieś między silen hil a dead space
Grałem w to coś i mogę powiedzieć że to gniot.Eh nie chce mi się już pisać o tym.
Grałem w dużo gier FPSy, Strategie , Przygodówki wiem co pisze.
Sorry za Duble Post ale Ocena Wynosi 2/10.
Tyle czekania i piszecie że gniot jest aż tak źle???
@ollbrzym wiem co pisze. Przegralem juz tyle godzin, gier, lat! Mam duze doswiadczenie w grach i mysle ze smialo moge powiedziec ze to nie tyle ze gniot ale bardzo nie dopracowana gra. Same animacje byly lepsze 11 lat temu. Do tego jak wezmiemy i ogladamy te przerywniki , jak widze jak jest dopasowany glos do postaci to az mi sie plakac chce. Wogole postac naszego bohatera sie tak giba, za przeproszenie huj wie co on robi, czy zaraz pawia pusci, czy kurwa jakies skurcze miesni ma, poprostu nie rozumie tej gry. Staralem sie pociagnac jak najdalej moze sie rozkreci ale spasowalem.
Odradzam.
Jak dla mnie gra jest zajebista poprostu . Tak właśnie sobie ją wyobrażałem . Grafika na najwyższym poziomie i gra trzyma napięcie .Są momenty prawdziwej grozy , ale przecież ta gra jest od 18-stki .
Beznadziejna Gra 3/10.
@fil21 bez obrazy ale wyglada na to ze ty chyba grasz tylko w, ze sie tak wyraze, nisko budzetowe gry :P
Słuchaj kupa ...o sorrki kiupa , w niskobudżetowe to zapewne ty grasz ,jeśli nie potrafisz obiektywnie ocenić . Ja gram od zawsze i mam prawo wyrazić własną opinię i to właśnie robię
Gra jest bardzo dobra.Grafika niezła,fabuła ciekawa,a bronie różnorodne.
Gdybym miał teraz oceniać dałbym 7-8/10.Nie rozumiem komentarzy typu:Gra beznadziejna,ocena 2/10.Osoby,które tak piszą powinny docenić ile pracy i trudu twórcy włożyli w tą gre.Skoro się im nie podoba to niech grają w inne gry,a tą zostawią w spokoju.Mam nadzieje,że gra bedzie dalej ulepszana i kontynuowana.
Uwaga spojler! Mam małe pytanie odnośnie gry: co trzeba zrobic, żeby schłodzić reaktory w 2 bądź 3 misji? Próbowałem na różne sposoby i lipa. Prosiłbym o odpowiedź. Z góry dzięki.
Gra warta tylko 40-30 zł.Animacje są słabe,walki są nudne,dżwieki i dialogi to porażka.
Ale grafika,lokacje są dobre.
Gra to taki "lepsza kaszana".
2.5/10
Porażka normalnie szkoda kasy na to kupkę.1/10
Wstyd że, robią takie śmieci.
Gra sprawia wrażenie za wcześnie wydanej. Technologicznie i "klimatycznie" jest bardzo dobra (stabilna, wydajna, okraszona ładną, stylizowaną grafiką) ale koszmarnie niedopracowana na poziomie koncepcyjnym. Paradoksalnie ma doskonałe pomysły, które niestety nie zostały wystarczająco wykorzystane, wyeksploatowane...
Fearlock, który twórcy tak zachwalali, który miał być taki rewolucyjny, taki cudowny, po prostu jest... i tyle. Sprowadza się to tak naprawdę do nałożenia filtru na obraz i odgłosu tłuczącego się w piersi serca. Najgorsze jest to że nie jest dynamicznie trigger'owany tylko oskryptowany. Finał jest taki że czasem wskakuje zupełnie od czapy.
Walka w zwarciu (jej mechanika - kolejny osławiony przez twórców, rewolucyjny freefight mimo negatywnych wrażeń na początku, po pewnym czasie uznałem za dość udany) to kolejne niedociągnięcie. Koncepcja jest dobra. Wszędzie wala się masa rurek, młotków, pałek, prętów, siekier i.t.d., wszystko można podnieść i użyć jako zaimprowizowanej broni. Pytanie tylko po co? Raz podniesiona broń wystarcza do końca rozdziału. Po co więc ta masa śmiecia walającego się po ziemi? Wystarczyło żeby broń zużywała się po kilku ciosach, a wymusiłoby to korzystanie z zaimplementowanego systemu, który teraz nie bardzo ma sens...
Ostatnie i największe niedociągnięcie: cutscenki. Niektóre są tak tragicznie "wyreżyserowane", że myślałem że komputer mi się zwiesił i część nie została "odegrana". Naprawdę uważam że mając gotowe modele, animacje i całą "infrastrukturę" zrobienie przerywnika który nie zarzyna klimatu, nie jest wielkim wyzwaniem.
Na koniec 2 słowa o fabule. Początek jest naprawdę drętwy i nijaki, wymaga sporo samozaparcia żeby przez niego przebrnąć. Po jakiejś godzinie może dwóch jednak się rozkręca i jest się naprawdę ciekaw co będzie dalej, o co tak naprawdę chodzi.
Gry jeszcze nie skończyłem także nie będę oceniał. Na razie jednak nasuwa mi się sformułowanie "zmarnowany potencjał" ...
No niestety ale jakaś biedna polska firma nie ma takich możliwości jak Electronics Arts. Jak na nasze realia to jest naprawdę dobra gra i jedna z nielicznych gier które nie są durne pod względem wszystkiego. Podoba mi się w niej nutka polskości i patriotyzmu. Więcej czegoś takiego a chociaż na polskich graczy zawsze ta gra może liczyć i ci właśnie producenci. Nawet piraci kupią aby wspomóc gry PC bo inaczej będziemy grać tylko na konsolach.
mam pytanie wam też fabuła tej gry wydaje sie bardzo płytka i bez sensu czy to tylko tak mi się wydaje.
Kasza na poziomie wilczego szańca,Polaki tylko takie śmieci umią robić.
Hańba Hańba! 0.5/10 to max. do tego ścierwa mamuta.
Fendl96 <--- Jest wiele polskich produkcji, które są naprawdę znakomite, więc nie wymyślaj, że polak nie potrafi. Oczywiście tutaj się nie popisali, ale w końcu to nowe studio, zapewne bez doświadczenia i dużego budżetu.
@MareckiSD
Przy każdej kadzi z chłodziwem jest terminal. Każdy terminal obsługuje tylko "odejmowanie" danej ilości chłodziwa z danej kadzi, do sąsiednich. Jak wylejesz za dużo, musisz dolać z innej. Twoim celem jest doprowadzenie do sytuacji, gdzie w każdej kadzi jest "zielony" poziom chłodziwa. Mam nadzieje, że pomogłem.
Przykro mi o tym pisać , jednak wiem ,że na forum są podstawione osoby , które pragną porażki tej gry !!!! Niegrając w nią wydają negatywną recenzję . Zastanówcie się sami czy niektóre posty nie są podejrzane ???
Na potwierdzenie tego o czym pisałem ...link . Jak ktoś ma chwilkę to niech wejdzie na bankiera forum wszystko zrozumie ...
http://www.zlecenia.przez.net/aukcja,86774,pisanie-postow-na-temat-gpw
Tylko negatywnie oceniać umiecie. Jak na amatorów gra jest całkiem znośna, wiadomo że do takich gier jak chociażby Dead Space jest jej daleko. Trzeba wsiąść pod uwagę, że Electronic arts to firma z doświadczeniem i z wachlarzem wielu doświadczonych ludzi od grafiki itp. Te grę stworzyła grupa amatorów z małym budżetem i z mniejszymi umiejętnościami w porównaniu do znanych firm zajmujących się tworzeniem gier. Jak wszyscy jesteście tacy mądrzy to zróbcie sami lepszą i bardziej grywalną grę i dopiero wtedy oceniajcie innych tak nisko. Jak na ich pierwsze dzieło wyszło bardzo ładnie i jestem ciekaw kolejnych projektów tej grupy.
GÓÓÓÓWNOOOOOOOOO gra za 9.99zl
Przeszedłem.
Moja mini recenzja (przepraszam za powtórkę)
Gra sprawia wrażenie za wcześnie wydanej. Technologicznie i "klimatycznie" jest bardzo dobra (stabilna, wydajna, okraszona ładną, stylizowaną grafiką) ale koszmarnie niedopracowana na poziomie koncepcyjnym. Paradoksalnie ma doskonałe pomysły, które niestety nie zostały wystarczająco wykorzystane, wyeksploatowane...
Fearlock, który twórcy tak zachwalali, który miał być taki rewolucyjny, taki cudowny, po prostu jest... i tyle. Sprowadza się to tak naprawdę do nałożenia filtru na obraz i odgłosu tłuczącego się w piersi serca. Najgorsze jest to że nie jest dynamicznie trigger'owany tylko oskryptowany. Finał jest taki że czasem wskakuje zupełnie od czapy.
Walka w zwarciu (jej mechanika - kolejny osławiony przez twórców, rewolucyjny freefight mimo negatywnych wrażeń na początku, po pewnym czasie uznałem za dość udany) to kolejne niedociągnięcie. Koncepcja jest dobra. Wszędzie wala się masa rurek, młotków, pałek, prętów, siekier i.t.d., wszystko można podnieść i użyć jako zaimprowizowanej broni. Pytanie tylko po co? Raz podniesiona broń wystarcza do końca rozdziału. Po co więc ta masa śmiecia walającego się po ziemi? Wystarczyło żeby broń zużywała się po kilku ciosach, a wymusiłoby to korzystanie z zaimplementowanego systemu, który teraz nie bardzo ma sens...
Ostatnie i największe niedociągnięcie: cutscenki. Niektóre są tak tragicznie "wyreżyserowane", że myślałem że komputer mi się zwiesił i część nie została "odegrana". Naprawdę uważam że mając gotowe modele, animacje i całą "infrastrukturę" zrobienie przerywnika który nie zarzyna klimatu, nie jest wielkim wyzwaniem.
Za wielki plus natomiast uważam fenomenalny klimat. Polska w klimatach POSTAPO wyszła naprawdę bardzo dobrze. Na każdym kroku jest pełno typowo polskich smaczków. Przemycono sporo treści, które doceni jedynie ktoś znający naszą historię i niestety nie zawsze będące powodem do dumy narodowe dziedzictwo. Widać, że autorzy nie wstydzą się swojego pochodzenia, nie próbują zrobić z siebie na siłę kogoś innego. Wielka pochwała.
Na koniec 2 słowa o fabule. Początek jest naprawdę drętwy i nijaki, wymaga sporo samozaparcia żeby przez niego przebrnąć. Po jakiejś godzinie może dwóch jednak się rozkręca i jest się naprawdę ciekaw co będzie dalej, o co tak naprawdę chodzi. Koniec może nie jest specjalnie zaskakujący, ale wyjaśnia przynajmniej wszystkie (niemal) niedorzeczności.
spoiler start
dla mnie fabuła to połączenie fight club, sanitarium i fallout'a... ciekawa mieszanka
spoiler stop
Mój werdykt:
Niestety podtrzymuje stwierdzenie o zmarnowanym potencjale. Widać ogrom pracy, który został zaprzepaszczony przez... no właśnie, skąd te niedoróbki? Za krótki termin...? Brak funduszy...?
Szkoda szkoda i jeszcze raz szkoda.
Ocena dla POLAKÓW lubujących się w klimatach POSTAPO: 6/10
Ocena dla gracza zza wielkiej wody: 4/10
Znam jednego z programistów, którzy pracują/pracowali nad Afterfall i potwierdzam, że gra została wydana na długo przed jej ukończeniem. Problemy finansowe firmy nie pozwoliły na przeniesienie premiery, więc dostaliśmy niedokończony produkt.
@fil21 podstawione? hmm zgodze sie ze ciebie ktos podstawil bo nie wiem jak komus taki gniot moze sie podobac...
Nie ma co gry porównywać do Dead Space bo tam fundusze były 5 razy większe niż Afterfall.A co do gry to gra jest dobra.
póki co namierzyłem dwie recenzje (nie ma ich na metacritic), ocena 7
Czekam na recenzję i pierwsze wyniki sprzedaży. Ciekawi mnie to czy gra będzie miała jakieś wzięcie wśród graczy na w kraju i na świecie.
Najgorsze z możliwych recenzji są właśnie niestety tu . Ja również czekam i mam nadzieję na bardziej merytoryczne wypowiedzi . Grę jak ktoś wcześniej wspomniał wydali Polacy i to niskim budżetem , może dajmy im szansę i trzymajmy kciuki za jej powodzenie !!
UWAGA! Producent sam sobie nabija WYNIK! wczoraj poźnym wieczorem była ocena 6.1 i lekko ponad 500 głosów. Dzisiaj RANO jest już 1500 i ocena 8,3. Ściema, żal i padaka! Gra jaka jest każdy widzi!
Ktoś tu wyraźnie próbuje podwyższać ocenę na GOL'u. Mam jedynie nadzieję, że nie są to rączki nicolas games (czy jak to się teraz nazywa).
Wczoraj było 500 Głosów a dzisiaj aż 1700 i ocena 8.1.Pachnie to oszustwem.
Gra Jest maxymalnie 4.5/10 a nie jakie 8.0/10 hehhe.
Mam problem z wpisaniem cd-keya, wychodzi mi komunikat: Numer seryjny dla danego produktu jest niewazny. Ktos wie co z tym zrobic?
Gra naprawdę dobra. Połączenie Survival hororu z postapokalipsą przy kamerze z trzeciej osoby dało naprawdę świetny efekt. Co prawda początek gry jest mierny, ale po godzine grania fabuła oraz świetny klimat klimat zaczynają wciągać na długie godziny.
Oprawa Graficzna - Ponieważ nie jestem bardzo wymagający w tej kwestii to uważam ze grafika jest ładna, troszeczkę może podstarzała, ale żadne tekstury i niedociągłości nie biją po oczach.
Oprawa Audio - buduje niezły klimat lecz nie ukrywam ze mogła by ona być ciut lepsza tak aby gracz nieraz ze strachu podskoczył na krześle, ale i tak jest nieźle.
Bardzo mi się spodobał FearLock, który czasem potrafi dodatkowo podnieść dreszczyk emocji, zatem ten pomysł zaliczam jak najbardziej na plus.
Strzelanie jak najbardziej standardowe czyli nic dodać nic ująć. System walk wręcz uważam niestety za trochę ograniczony przez co zabijanie potworków daje średnią satysfakcje, jednak po części jest to rekompensowane tym ze kiedy nasz przeciwnik dostanie parę strzałów to czasami pada na kolana a my możemy z pełną soczystością odstrzelić mu łeb lub przyłożyć z całej siły siekierą - jak dla mnie jest to bardzo miłe zakończenie całej walki xD
Ogólnie daje tej grze 8/10 za kawał porządnej rozrywki którą funduje sobie po dniu pracy. Mam nadzieje że gra dobrze się sprzeda w kraju i za granicą bo mam bardzo lubię grać w dobre polskie gry gdzie pełno naćkanych jest swojskich klimatów.
P.S. Nie należy porównywać tej gry do Dead Space bo to tak jak porównywać naszą Ekstraklasę do Premier League - dużo mniejszy budżet, mniejsze doświadczenie i dopiero co zaczynają produkować dla nas gry więc wspomóżmy naszych twórców i kupmy grę w sklepie a może kiedyś nasze gry będą równie dobre jak te najgłośniejsze hity od EA czy innych gigantów.
Dziękuje, pozdrawiam! :)
Gra się fajnie, dwóch moich kolegów też gra i też twierdzą, że idą do końca. Aha... nikt mnie nie opłacił żebym wypisywał pochwały na forum tylko stwierdzam fakt, że pograć warto. Fajna gra. Pozdr.all
Tak kupili mnie więc muszę napisać, że gra jest całkiem spoko. Nie jest to światowy hit ale jest spoko.
SloNiks--->
ja miałem inny problem - nie miałem cd-key'a w ogóle :/ z tyłu instrukcji po prostu było białe pole. Powiem Ci co zrobiłem. O ile masz orginała ( a zapewne masz ) napisz do cdprojekt ( cdprojekt.pl - tam masz formularz do wypełnienia ). Ja po 2 godzinach dostałem swój cd-key. Być może Ty dostaniesz nowy, ale będziesz musiał zrobić fotkę gry i tyłu instrukcji ( oczywiście żeby mieli dowód że masz org ). Pozdro.
Co do samej gry - dla mnie bardzo fajny i klimatyczny survival. 7,5/10
UWAGA! OSZUSTWO! Nabijanie głosów. W niedzielę wieczorem była ocena 6.1 i 500 głosów! Rano w poniedziałek już 1500 i ocena 8.3. Dzisiaj już 2200 i ocena 8.5!!! ŚCIEMA!!!
A tam ściema po prostu dobra gra nie ma się co dziwić że ludzie mocne ocenki nabijają
Hehe..nie to ,że się tym przejmuję bo wiszą mi oceny na tym serwisie (taki sobie system ocenania) ,ale ta gra już ma 8.5....a 2 poprzednie Dead Space'y mają 8.6 xD
A po ograniu dema fakt,że nie było tragicznie ,ale w tej grze czuć różnicę w jakości między Dead Space'm w sensie negatywnym
No i faktem jest ,że ktoś tu podwyższa oceny :P NORMALNY gracz,raczej by wystawił tej grze góra 6-/10
@jakus znany, nie pogrążaj się, dobra w/d kogo? paru etatowców od wypisywania bzdur na forach, poczytaj opinie graczy tutaj, na polygamii na gamezilli. Gra jest kaszanką zasługującą co najwyżej na 4/10.
@MarcinPodol Podaj mi recenzję na gamezilli, a potem się dopiero wypowaidaj. Powiedz mi czy chociaż grałeś w tą grę, żeby po niej jedzić jak rolnik po polu. Jeśli nie grałeś to domyślam się że bazujesz na demie, więc gratuluję pomysłowości. Jeśli tak bardzo chcesz bazować na ocenach portali, a nie na swojej to przejrzyj jeszcze jakieś serwisy (w tym międzynarodowe). Jak do tej pory nie znalazłem żadnych recenzji.
Podsumowująć: Trolle forumowe mają się całkiem dobrze jak widać powyżej
Daję linka do strony z dnia otwartego w studiu Nicola . Można zobaczyc jak gra powstawała...pozdrawiam
http://www.nextgames.pl/newsy/616-dni-otwarte-nicolas-entertainment-group
Jeżeli ktoś wierzy w to, że ocena z około 4/5 do 8,5 (czyli więcej niż np. Battlefield 3) oraz liczba głosów o 1500/2000 głosów podskoczyła w dwa dni tylko z pomocą uczciwych graczy to mam prośbę aby poprzeglądali te forum;
http://www.bankier.pl/forum/forum_o_nicolas-games,6,21,10000000467.html
Gracze giełdowi bardzo starają się podwyższyć ocenę na najpopularniejszej stronie o grach w Polsce bo wiedzą, że nie uzyska w prawdziwych recenzjach dobrych ocen a marketing był na poziomie... płatków śniadaniowych w Lidlu.
Co do oceny to zgadzam się że może być zawyżona. Nie wiem jeszcze bo czekam na klucz. Jeśli oczekujesz kampanii reklamowej a la ea albo ubisoft to nie wiem skąd się urwałeś. Wiadomo, że reklama gry tworzonej przez studio, które ma problemy finansowe nie będzie wielka. Ale mimo to próbowali zamiast po cichu wydać jakąś tam gę o której nikt nie słyszał
Nie spodziewałem się światowej kampanii reklamowej, miałem jedynie nadzieję, że będzie godna. Te zamieszanie z "Łan Dalar" słynnego Patricka Hamerlaka, dzienniki dewelopera nagrywane suszarką do włosów z lektorem który był chyba po napojach wyskokowych, słynna konferencja prasowa która okazała się klapą. Po prostu wszystko robione na odwrót niż być powinno.
O projekcie Afterfall słyszało stosunkowo bardzo dużo osób przed faktycznym ogłoszeniem - po prostu nie umiano przekuć tego w sukces.
Btw, ta gra kosztowała ich około 10 milionów złotych - przecież za takie pieniądze nie powstał nawet Sniper: Ghost Warrior
Bez wersji konsolowych graniczyć będzie z cudem zwrócenie się tych 10 mln zł wyłożonych na grę, a jeśli chodzi już o ewentualne zyski to należy to przemilczeć.
gralem tylko chwile w demo bo w to nie da sie grac po prostu, jesli komus ta gra sie podoba to sa 3 wyjasnienia takiej sytuacji
- ma akcje
- niedzielny gracz
- patriota
kicha 0/10
Haha a ocena nadal rośnie jak i ilość oceniających ;-)
Obecnie (po poprawce) gra zasługuję co najwyżej na 5/10 i to maksimum ;-/
Nooby grałem w demo i mi się podobało czekam na wersje na ps3 i kupuje to jest mieszanka dead space i fallout 3 na dodatek polskiego studia więc naprawdę warto
Haha, ta gra do Fallout'a 3, czy do New Vegas to nawet do pięt niedorasta ;-(
Dead Space także lepsze zarówno 1 jak i 2.
P.S. Gorąco witamy pracownika/ów Nicolas Games i CD Projekt ;-)
szkoda, że tyle pisze się o całym gnoju dookoła gry, a niewiele na temat samej gry (to, ze cutscenki i dubbing nędzne wszyscy już wiemy).
szkoda mi ludzi którzy grę robili, bo nie oni są odpowiedzialni za a) dziwne akcje z podwyższaniem ocen, pisaniem postów (?) b) to, że gra - a na to wygląda - została wydana za wcześnie c) idiotyczne formy promocji gry
CO sie tak rzucacie o ta ocene. Popatrzcie na ilosc glosow oddanych na Battlefield'a 3 na PC - ponad 6000 glosow, Wiedzmin 2 - ponad 13.000 glosow. Afterfall to polska gra, wiec nie dziwcie sie, ze zainteresowanie moze miec wieksze.
Zaintersowanie zainteresowaniem ale nagly skok ilosci glosow i punkacji jest zalosny, wiadomo ze gra jest niedorobiona choc miala wielki potencjal, ocena zbliza sie do 9.0 a tak oceniane sa gry naprawde dobre.
Studio ich rodziny i znajomi namietnie wala oceny pow. 9.0 to i rosnie ona bardzo szybko, ale to nic nie zmienia jak gra jest slaba taka pozostanie, maja nadzieje ze jacys frajerzy kupia gre bo zobacza wysoka ocene.
Lepiej zamiast nabijac punkcki by sie wzieli do roboty i naprawili gre to by oceny dostali zasluzenie,a tak to ich tylko zal.
Na metacritic jest ocena 5.2 a rozne recki kraza w okolicach 7.0 i to jest zapewne adekwatna ocena tej gry.
@Brzydal_pl Pomogłeś i to dużo :D Dzięki wielkie!
jeszcze trochę a ta superprodukcja w rankingu na głównej stronie przebije Skyrim. Żałosne....
Radziłbym administracji przyjrzeć się głosom oddanym przez "graczy" bo niedługo Afterfall będzie jedną z najlepiej ocenianych gier na GoLu nie przez redakcje a przez użytkowników ;o.
Rzeczywiście GOL powinien rozpocząć śledztwo i przyjrzeć się na poważnie tej absurdalnie wysokiej ocenie.Chyba ingerencja osób trzecich.
P.S - może to jakaś akcja "10 mln głosów na Afterfall inSanity" ;P
Pobralem "demo" i niestety jest tragicznie:
- bloom/hdr paskudny, pomaga gamma na 0
- poczatek gry nudny i nijaki, pamietacie atmosfere i akcje na poczatku DS2?, to byl poczatek survival'a a nie taka sciema
- animacja postaci i walka LOL:d, dawno nie widzialem tak dretwej gry
- postaci stoja w miejsci i gadaja bez sensu, masakra
- dubbing angielski tez marny
- porazka z optymalizacja, gra wyglada slabo a tnie az milo
- nie mialem sily grac dluzej niz kilkanascie minut i wywalilem ten crap
- zero uczucia zagrozenia, osaczenia itd., po prostu idziesz za wskazaniem PDA i ogladasz nieciekawe lokacje
- nasz super hero jest chyba niesmiertelny, na srednim poziomie dopadlo mnie dwoch kolesi, naparzali mnie rurkami, bez problemu zalatwilem obu golymi rekami dostajac sporo obrazen co specjalnie nie zrobilo zadnego wrazenia na kolesiu, rambo czy co?:D
teraz cos na plus:
- podobno fabula ale jej nie poznalem
- muzyczka spoko
- obsluga pada, milo ze grac mozna wygodnie
- szybko sie instaluje i jeszcze szybciej usuwa nie zostawiajac smieci po sobie
Nie bede tak surowy jak redakcja i za dobre checi dam ocene 5.5,gra miala potencjal mimo tego ze to slaba kopia DS, mozna bylo zrobic ciekawa gre nawet kopiujac elementy z innych gier ale to sie nie udalo.
Teraz slowo do wydawcy/producenta, duzo lepiej by bylo jakby gra nie wyszla wcale, pozostalby smaczek na dobrze zapowidajaca sie gre, niestety wydaliscie CRAP wart najwyzej 20zl w cenie pelnoprawnej dobrej gry.
po demie powiem suppeerrr gierka czekam na wersje na ps3
Dlaczego nie można ocenić gry Afterfall: InSanity? Czyżby sabotaż?(ile...) Śmiesznie oceniliście tą grę na 4.0. Gra powinna mieć co najmniej 5.5>6.0. Gracz
ten serwis okazał się wybitnym debilizmem wystawiając tej grze ocenę 4/10. W dodatku zostało zablokowane oddawanie głosów na tę grę LOL.
Sprawdzilem tez polska wersje i pogralem dluzej, ocena subiektywna wzrosla do 6.8
na "+" :
-klimat niezly i wciagajaca fabula
-wszedzie walaja sie bronie i dobrze bo podobalo mi sie testowanie ich na krejzolach:)
-lokalizacja mimo wszystko daje rade choc jakas specjalnie dobra nie jest, slyszalem duzo gorsze
-wszedzie widac napisy po naszemu i polskie smaczki
-szalencow nie wyskakuje cala chmara tylko po kilku
-gra jest dosc krwawa i brutalna jak na survival przystalo
na "-" :
-muza w niektorych momentach nie pasujaca wcale do klimatu
-graficznie nudna i nieciekawa, ciemo i ponoru, brak ostrosci obrazu, mialo budowac nastroj ale nuzy po parudziesieciu minutach
-te paredziesiat minut gry to parktycznie bieganie od drzwi do drzwi i co jakis czas ubijanie krejzoli, z dobra siekiera czy duzym mlotem nawet fajne ale kto wymyslil ze musze zwyklego szalenca zdzielic taka duza zabawka 3 razy zeby padl na glebe ?, malym mloteczniem to bym sie moze i zgodzil ale nie wielka strazacka siekiera.
-schematycznosc i powtarzalnosc nudzi niestety po dluzszym czasie
Pomijam animacje i jej niuanse jak i inne niedociagniecia techniczne, gra nie miala wielkiego budzetu wiec jakis kompromis musial byc, lokacje sa dosc dobrze zaprojektowane ale graficznie nudza.
Fabula wciaga a klimat niezly wiec jest chec do gry i poznania calej historii.
Wiem ze jest jakas aktualizacja ktorej nie mam ale potrzeba sporo aby naprawic ta gre do poziomu dobrej pozycji, gdybym mial pewnosc ze gra zostanie naprawiona dalbym nawet te 100zl za nia ale w tej formie i nieznanym dalszym losie za duze ryzyko a w domu juz za wiele crapow sie wala w ktore sie nie chce grac albo zwyczajnie sie nie da.
Kawałek gry już przeszedłem i jest spoko. Zerkam na forum i widzę, że niektórzy takim żarem sr*ją jakby od tego zależało cokolwiek. Ludzie wyluzować. Kto nie chce grać to niech nie gra, kto chce zagrać to i tak zagra. A co do oceny wydanej przez gry-online: to jest właśnie efekt małego budżetu przeznaczonego na wsparcie sprzedaży... nie ma kasy nie ma wyników. Jak w każdym biznesie. ha ha.
4/10 CO WAS POJEBAŁO!!! tyle dostają kaszanki ze śmietnika a ta gra to jedna z większych polskich produkcji wykonana na przyzwoitym poziomie co najmniej 7/10
Uważam, że tak niska ocena jest krzywdząca. Rozumiem, że Afterfall to projekt z budżetem i animacje, które w wielu przypadkach wyglądają jakby prace nad nimi zostały zatrzymane po powstaniu konceptu są wielkim minusem. Gra jednak jest ciekawa, ma momenty historia jest świetna. Husaria, Polska, świat przedstawiony postapo no przecież to jest GENIALNE. Afterfall to średniak ale jednocześnie perełka. Nie dziwie się, że ktoś postanowił zaprotestować nad niesprawiedliwą oceną, która w dzisiejszych czasach jest być albo nie być dla nowej gry.
Uprzedzając moje jedyne kontakty z Nicolas to kupno Half-Life 2, które NG wypuściło na rynek na 5CD :P
w pełni popieram poprzednie 2 wpisy. Recenzja mocno krzywdząca dla tej gry, w którą bardzo fajnie się gra. Rozumiem, że każdy chce poziom Dead Space, ale pewnie ekpia z Nicolasa miała o 2 zera mniejszy budżet niż Elektornicy. Klimat, świat, grafika stoją na przyzwoitym poziomie. Można się nieco przyczepić do walki wręcz czy dubbingu ale ogólnie jest spoko. 7,5 / 10 spokojnie. Polecam.
PS Pierwsza moim zdaniem "krzywdząca" ocena od czasu recki AvP ( oczywiście biorąc pod uwagę GOL'a )
Zastanawiam się nad kupnem tej gry. recenzja w GOLu mnie dość solidnie ostudziła ale czekam na recke w CDA, są dla mnie najbardziej miarodajne.
nie można ocenić gry bo zostało to zablokowane przez to że ktoś stworzył skrypt omijający zabezpieczenia serwisu i korzystający z serwerów proxy oraz internetu mobilnego. Jego zadaniem było ciągłe przyznawanie Afterfall: InSanity noty 9,5 i 10.
Myślę, że gdy minie pierwszy szok związany z dużymi różnicami pomiędzy oczekiwaniami, a realną jakością gry, to wtedy, bez zbędnych emocji, będzie można ocenić grę. Gracze przestaną porównywać grę do światowej klasy RPG-ów, a zorientują się, że mają do czynienia z dość dobrym survival horrorem i niczym więcej. Nie ma tu mowy o konkurencji z grami RPG. Producent często poruszał ten motyw, co okazało się sporym błędem i tylko rozpaliło, płonne jak się okazuje, nadzieje Bogu ducha winnych graczy...Rozsądni ludzie przewidywali, że ten projekt zaliczy klapę jako gra RPG i mieli rację. Zwykle rację ma mniejszość. Elita każdej społeczności to zawsze mniejszość...Pozdro!
Co do jakości gry, to wątpię aby kluczową rolę odgrywał budżet, jak sugerują niektórzy. Gra miała całkiem niezły budżet i 3 lata ją tworzono. Ważniejsze w tym procesie są umiejętności poszczególnych twórców, umiejętność współpracy oraz samodyscyplina i szacunek do szefów, ponieważ to oni podejmują ostateczne decyzje, a tym samym są odpowiedzialni za finalny efekt.
Według mnie powinni pozostać przy produkcji pierwszego Afterfall, wtedy pewnie wyszło by coś lepszego niż robione na szybko Insanity. Widząc pierwsze zarysy Afterfall na Warsztacie spodziewałem się jakiejś fajnej gierki, a tu lipa.
To niesprawiedliwe ,że ten portal mający słabe zabezpieczenia ,wini wszystkich tylko nie siebie ! Mam nadzieję, że już niedługo będzie można głosowac na Afterfall. To co nam często się niepodoba jest dobrze oceniane na całym Świecie .
Recenzja wcale nie jest krzywdzaca, jest otrzezwiajaca, zaprezentowano nam produkt ze sredniej polki jako topowy a jego jakosc pozostawia wiele do zyczenia aby wskoczyc na ta polke.
Gra ma fajny klimat i nawet fajnie sie gra ale z cena jak gry z wysokiej polki sami sobie strzelili w kolano, gra nie prezentuje takiego poziomu, jest lepsza niz pozycje za 19.90zl ale nie powinna kosztowac wiecej niz 50-60zl,obecna cena jest zartem jakims.
Kupie jak zobacze cene adekwatna do jakosci produktu bo gra mi sie dosc podoba, nie pierwszy przypadek ze polscy producenci maja fantazje do cen swoich gier.
Jak na gre ze sredniej polki moglbym ja ocenic nawet na 8.5 ale jako topowa tylko na 6.0 bo zwyczajnie sie nie lapie w tej kategorii i w jej ramach jest ponizej przecietnej.
pogralem narazie moze z godzine, poltorej i mam mieszane odczucia. Z jednej strony klimat, polski watek, jako taka historia i fabula, nienajgorsza grafika. Z drugiej kiepskie wykonanie: bledy, toporne sterowanie, tandetna 'narracja'. Smiesznie sie troche gra, nawet nie wiem gdzie jest zycie bohatera, walka wrecz to straszny niewypal, ale jest w tej grze cos, co przyciaga, czuc ze to gra zrobiona z duchem (moze to jedynie wplyw polskosci gry). Na razie za wczesnie na ocene, ale na pewno bardziej pozytywnie jak negatywnie. Jak na debiut nienajgorzej, niektore 'renomowane' studia wypuszczaja wieksze gnioty.
Nie jest tak bardzo źle...druga część gry lepsza....na plus bossowie....ta gra to poprostu średniak , ale dobry średniak ...no i miałem uczucie żalu jak nastąpił koniec gry. Plus za umiejscowienie gry w postapokaliptycznej Polsce . Życzę chłopakom z Nicolas Games żeby druga część im wyszła lepiej bo potencjał jest.....
[150] - do drugiej części to raczej droga daleka albo wręcz droga nie do przebrnięcia.Można śmiało rzec że 10 mln zł jakie zostały wpompowane w ten projekt jak psu w dupę.Twórcy płacą frycowe za swój debiut na rynku. Zarobek na tej grze będzie zapewne zerowy co sprawi że powstanie drugiej części będzie stało pod sporym znakiem zapytania.
Nie wiem czy taka krzywdząca ta recenzja, na metacritic.com średnia z 5 recenzji to 47/100.
jak przejść scenę z drzwiami i radiem , chodzę w kółko . pomocy, z góry dziękuję.
Dno i metr mułu. Po wielu dobrych polskich grach(Wiesiek 2, Dead Island, CoJ Więzy Krwi), przyszedł czas na następnego gniota. Przez tą grę przypomniały mi się "złote" czasy City Interactive...
To co odjeb... twórca gry to jest już szczyt bezczelności. Otóż wszyscy, którzy brali udział w składaniu pre-ordera za $1 otrzymali (przynajmniej ja dziś otrzymałem) maila z ofertą promocyjną do zakupu gry. Grę można kupić 50% taniej w serwisie gamersgate. Wiecie jaka jest tam standardowa cena? 34.70 EURO!!! 50% ceny to jest jakieś 17.35 EURO a to daje jakieś 80 zł. ZAJEBISTA PROMOCJA PANOWIE!!! Gratuluje! Ku..., mam nadzieję, że ktoś z ekipy tworzącej grę przeczyta ten post. W dupę sobie wsadźcie tę syfiastą grę łącznie łącznie z tą promocją. DLA POLAKÓW POWINNIŚCIE DAĆ ZA DARMO!!!
@TobiAlex, trzeba było przeczytać dokładnie o co chodzi z tym pre-orderem za $1, ja sam mimo że byłem na 99.(9)% pewien że nie będzie milion zamówień to wydałem tego symbolicznego dolara, przynajmniej kasa pójdzie w dobre miejsce. A ten kod na rabat 50% zawsze możesz sprzedać za tego dolara, bo z tego co wiem to twórcy gry na to pozwalają, przynajmniej tak mówili przed premierą.
Tytuł ten mnie bardzo zaciekawił, wielu na niego narzeka, ale że są też pozytywne odzewy, no i jest to Polska produkcja, postanowiłem sam przetestować.
Na razie grałem pół godziny i jest... całkiem dobrze. Zobaczymy, jak będzie potem, ale już teraz mogę stwierdzić:
Na "+":
- grafika trzyma poziom wysokobudżetowych pozycji, jest naprawdę solidna,
- optymalizacja jest jak najbardziej dobra, w końcu to UE3,
- Polskie wątki są czymś wyjątkowym, nigdzie indziej takiego czegoś jeszcze nie było i oby było tego jak najwięcej (już jedna z pierwszych postaci, jakiś ważny chyba-komandor, wygląda jak Józef Piłsudski :D).
Na "-":
- nie wiem czy to przez to, że sobie ustawiłem maksymalne detale, ale mam czasami swego rodzaju bullet-time'a,
- może to być siła autosugestii, bo czytałem negatywne opinie nt. animacji, ale właśnie ruchy bohatera i NPCów w cutscenkach nie wzbudzają dobrych emocji.
No, więc wcale nie ma tak źle, przynajmniej na razie... Polskich smaczków jest pełno i głównie to one zachęcają mnie do dalszej zabawy.
Co prawda posiadam tą gre ale jeszcze w nią nie grałem (w najbliższym czasie to zrobie). Zastanawia mnie natomiast co innego, JAK MOŻNA TAK ZGNOIĆ WŁASNĄ RODZIMĄ PRODUKCJĘ !? Rozumiem że gra ma jakieś niedociągnięcia ale bez przesady. Wydaję mi się że niektórzy nie potrafią docenić czyjejś pracy która w taki przypaku (tworzenie gry) trwa latami...
Zgadzam się z przedmówcą. Ocena tej gry jest zdecydowanie za niska, ja już ją ukończyłem i według mnie zasługuje na conajmniej 6/10, owszem ma swoje wady i pewnego rodzaju niedorzeczności, ale taka ocena jaka jest tutaj prezentowana przez redakcje <według mnie oczywiscie> jest kompletnie niesprawiedliwa.
ta gra ma potencjał... ale samego potencjału się nie ocenia. Ludzie z NGI powinni jeszcze przy najmniej z rok czasu posiedzieć nad tą grą, 5,5/10 i myślę że nie krzywdzę nikogo.
GAMESPOT recenzuje i w konkluzji- But the longer you play Afterfall, the more appealing it becomes, and the steady climb to respectability makes you glad you stayed with it. Afterfall: Insanity is an uneven adventure, but it's worth putting up with its problems to discover the good portions hidden below the surface.
I ZGADZAM SIE. Najbardziej skrzywdzona polska gra. A nie jest to zła gra. Zatem pytanie....czy recenzenci grali 10 minut czy dłużej....ja po skończeniu gry daje z pełną odpowiezialnościa 8-10.
Mortalking [151]
moze bys tak najpierw zainteresowal sie projektem a nie pierdoly gadasz ! tam jest zbudowane Universum Afterfall i ono jest przeznaczone na 3 gry i juz jest zapowiedz nastepnej. Pewnie zagrales w demo i udajesz wielkiego znawce. Jakos za granica ma duzo lepsze oceny niz sniper. gra sie sprzeda i beda nastepne a wasze plakanie nic nie zmieni.
Nie wiem kiedy zagram ale wiem, że ze względu na tą "polskość' chcę zobaczyć Afterfalla. Nie rozumiem też czemu od rodzimych graczy tyle jadu jest wylewane na ta grę. Gra nie jest przełomowa czy wybitna ale poza Polską odbiór wydaje się lepszy niż u nas.
[163] - nie grałem ani demo ani w pełna wersję.
A jeśli chodzi o kolejne części gier w tym uniwersum to bez dobrej sprzedaży nie ma co liczyć na kontynuacje.Sama zapowiedź jeszcze o niczym nie świadczy i była ona już umieszczona po kryjomu w zwiastunie przedpremierowym i zapewne twórcy nie zdawali sobie wtedy sprawy że na grę wyleje się tyle pomyj co raczej przyczyni się do niklej sprzedaży i braku odzyskania włożonych w ten projekt pieniędzy.
Problem z gra jest taki ze jakosciowo jest dosc slabo a wycenili ja jak gre z wysokiej polki i za to gra dostala baty, spadnie cena do normalnego poziomu to sam z checia kupie bo mimo tych wszystkich bledow i niedorobek gra sie niezle jak na produkcje ze sredniej polki.
Na zachodzie pewnie nie ma problemu bo gra tam kosztuje jak kazda slabsza produkcja polowe czy 60% ceny topowej gry, wiec oceniaja ja jak inne produkcje z Indii i innych egzotycznych krajow a na tym poziomie wypada pewnie dobrze.
Po tak niskich ocenach ekspertów i wypowiedzi graczy nie można chyba sie spodziewać,że to wyjdzie na konsole a szkoda!!!
Właśnie ukończyłem ostatni etap gry w angielskiej wersji językowej i jestem trochę rozczarowany. Podsumuję plusy i minusy jakie dostrzegłem w tej produkcji.
PLUSY
- dość ładna grafika (nie licząc animacji)
- ciekawy klimat
- w miarę wciągający główny wątek fabuły (z twistem na końcu)
- ciekawe minigierki
- dużo polskich akcentów ("Joł Ziom!", Polonez, Żuk, fabryka broni Łucznik w Radomiu, itp.)
MINUSY
- tragiczne animacje (zarówno w grze jak i w cutscenkach)
- amatorski dubbing (ogladałem gameplay z wersji polskiej na YouTube i niestety tam jest to samo)
- FearLock (zupełnie bezsensowny i bezużyteczny)
- walka (powolna, toporna, zero dynamiki, kiepskie finishery)
- sztuczne i czasem bezsensowne blokady zmuszące nas do poruszania się wyłącznie jedną drogą
- kiepskie cutscenki (często nieprzemyślane i niedorzeczne, tragiczna praca kamery)
- tragiczne elementy fabularne
Dwa ostatnie minusy były dla mnie czasem nie do przelknięcia i aż załamywałem ręce. Często zastanawiałem się, czy niektóre elementy fabularne wymyślili twórcy gry, czy może ich dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Niestety, ale nie raz fabuła i przerywniki filmowe sprawiają właśnie takie wrażenie. Są nieprzemyślane, niedorzeczne i często zamiast zainteresować powodują zamieszanie i zażenowanie. Mimo faktu, że czasem płakać mi się chciało z rozpaczy, widząc co się dzieje na monitorze udało mi grę ukończyć i to bez przymusu i to chyba zasługa klimatu i głównego wątku fabularnego i faktu, że mam słabość do historii postapokaliptycznych i czasem uda mi się wcisnąć wszystko w tych klimatach. Mam nadzieje, że twórcy wyciągną wnioski i poprawią błędy i zaserwują nam znowu coś ciekawego w świecie Afterfall, ale za to tym razem bardziej sensownego i przemyślanego.
Tylko polacy najniżej ocenili ten produkt. Jestem pewny że gra zasługuje na wiecej niż 4. To skandal, polak polakowi nigdy nie da obiektywnie oceny. To jest poprostu nasza śmierdząca cecha narodowa. Obiektywne opinie są na poziomie 6. A niektórzy userzy dają nawet po 8/9. Kwestia mądrego podejscia i obiektywnej oceny. To jest ich pierwsza gra !
A mi się ta gra podoba. Głównie udźwiękowienie, fabuła i polskie akcenty. I nie rozumiem co się w tym ludziom może nie podobać -_- Gdyby nie "drewniane" animacje postaci (cutscenki są przez nie torturami dla oczu) to dałbym 9/10. A tak 7/10.
btw. Jak do cholery pokonać Gladiatora mając zaledwie 20 pocisków do obrzyna i 34 do pistoletu maszynowego? -_-
Rafiraf, zgadzam sie w 100%, Potocki wygląda jak klon Piłsudskiego :D Ten charakterystyczny wąs xD
A napisy na murach na początku etapu na powierzchni (jeśli przez alkohol masz problemy ze szkołą, to rzuć szkołę, czy jakoś tak) rlz xD
Fakt faktem-cena wyjściowa za wysoka...
Mi klimat pasuje w tej produkcji,kojarzy mi się trochę z klimatem Neuroshimy,
tyle że dziejącej się w Polsce.
A te roboty z głową dziecka ? Niepokojące to,ale klimatyczne bestie !
Gra z czasem robi się coraz ciekawsza,co najwyżej początek zasługuje na 4.9,
ale cała reszta to już solidne 6-6.5
Nie jedźmy po tej produkcji,bez solidnej argumentacji..
jak na nową markę jest...no nawet ok.
No, to jest fakt, im dalej tym lepiej. Akcja w budynku korporacji AiD mnie naprawdę zaskoczyła. Podobnie końcówka.
Przy czym nie ogarniam Zjaw i Żywego Popiołu -.- Chociaż należy się pochwała za wrzaski tych drugich. Czyżby przypiekali osoby podkładające pod nich głos? :D