Konkret gierka. 692 godziny na steamie.Wielokrotnie ukończona na najtrudniejszym poziomie kilkoma postaciami.
Idealna gierka na odmóżdżenie.Mam w niej jeszcze kilkanaście osiągnięć do zrobienia żeby dobić do 100 % Wracam do niej od czasu do czasu. Słuchając jakiegoś audiobooka :)
Build 31 wyszedl wczoraj. Gra wlasciwie skonczona. Premiera w czwartek.
Intro: https://www.youtube.com/watch?v=mZXyxZK28QY
Polecam kazdemu fanowi HnS/loot-hunt games. Gra jest boska.
Zreszta kon jaki jest kazdy widzi na zalaczonym obrazku.
Ciekawostka:
Today, 05:27 AM
medierra
Crate Employee - Designer
"Funny story, I had a friend, a former Iron Lore artist who went to Blizzard, who mentioned that Jay Wilson was interested in talking to me about the lead design position on D3. I ended up declining to talk because I felt like I was already committed to GD and I didn't want the temptation. This was around 2010 I think. It was a tough choice only because, back then, I wasn't sure how I was even going to pull GD off.
This was also before I heard enough to know D3 wasn't going in a direction I was happy about. I certainly don't regret it. It's far better to be at the top of a small studio than some middle manager type at a giant company and it's been a wild adventure as well. "
http://www.grimdawn.com/forums/showpost.php?p=337190&postcount=3
@vito74m Kurcze, chłopie. Ja Cię miałem za inteligentnego gościa.Ale Tyto jesteś jednak debil...Wchodzisz na forum o grze Hack&slash i piszesz,że gra dla bezmózgowców...Debil do kwadratu...No cóż..Bez urazy ;)
Wybitny tytuł. Zbliżam się do 120 h grania i nawet elite nie skończyłem ani razu. Mam 4 bohaterów rozpoczętych i nie wiem kim grać ponieważ wszystkimi gra się rewelacyjnie.
Bardzo fajny lore, z przyjemnością czytałem wszystko co wpadło w ręce i wszystkie konwersacje. Super klimatyczne miejscówki, świetnie zaprojektowany świat, który stanowi całość i mapę można całą przebiec bez wczytywania. I oczywiście multum przedmiotów, multum buildów, ulepszenia, crafting, frakcje.
Doskonale, że przejdą na DX11. Obecnie silnik trochę nie domaga i potrafi ścinać na naprawdę mocnym sprzęcie. Nawet jeśli ktoś nie lubi h&s i farmienia to warto grę przejść ten jeden raz, co zajmuje około 30h.
Dzisiaj ukończyłem całość wraz z dodatkiem i choć nie jestem jakimś specjalnym fanem hack 'n' slashy, to jednak kilkanaście tego typu tytułów ograłem i tylko 2 mnie tak wciągnęły - lata temu Diablo 2 i teraz Grim Dawn.
PLUSY
-świetny, mroczny klimat
-dobry projekt mapy oraz rozmaitych lokacji
-przyjemna, soczysta i wciągająca walka (grałem Grenadierem)
-interesujące lore, ciekawa fabuła i sekrety
MINUSY
-za dużo lootu, który zwykle był mało użyteczny dla mojej klasy postaci
-system rozwoju mógłby być bardziej satysfakcjonujący, i bardziej odczuwalny progres - a tak wystarczy zadbać o dobry pancerz oraz przede wszystkim odporność na żywioły
-w odwiedzonych lokacjach przeciwnicy nie skalują się do poziomu bohatera przez co misje ze stołu zleceń nie są zbyt ciekawe
lvl 72 i to pewnie z op legacy itemami i narzeka ze za latwo. Zagraj sobie od nowa. Grasz przelevelowana postacia bo oni najpierw podnosili i podnosili cap (bo ludzie chciali) a teraz poporostu rozlozyli te levele na cala gre. Powinienes juz byc dawna postacia na 72lvl na Elite ale poprostu nie masz odblokowane.
Ogolnie, postacia nietwinkowana (jesli ogarniasz czyli np grales w inne HnS a nie Diabolo Czy lol) to normal jest latwy, normal na veteranie potrafi dac w kosc, sa miejsca juz w drugim akcie gdzie nietankowa postac moze zostac ztwoshotowana, ewentualnie zjechana w 3 sek przez grupe championkow + rare, zwlaszcza ze sie nie ma resow ale to takie difficulty spiki w niektorych miejscach - tego sie po takiej grze oczekuje.
Przejscie Normal -> Elite jest dosc plynne ale jesli miales pecha do dropa to moze byc potrzeba dofarmic sprzet i lvl.
Przejscie Elite -> Ultimate to pare tygodni temu byl lekki hardcore (moze wyrownali troche), wiekszosc charow jakie mialem i znajomych musialo grubo farmic na Elite (resy, resy, resy i jeszcze raz resy) i powoli sie przebijac przez Ultimate (na niektorych minibossow trzeba zmieniac gear - again resy:).
Ogolnie bardzo to przypomina mi dawne czasy grania self found single w D2LOD i TQIT. Napewno gra nie jest facerollem i nie ma sensu sprawdzac balansu postacia paromiesieczna.
Serio nie zauwazyles ze jestes 30-40 lvli wyzej niz moby?
/rence tak troche ;)
Lvl cap jest 85 a nie 200. I w retail tez bedzie 85. 200 to taki rumor ktorego poprostu nie zdementowali chyba.
I bardzo dobrze ze sa 3 poziomy trudnosci - przynajmniej nie ma tego chujowego poczucia grania w arcade gowienko z losowymi questami jak w D3. Czuc progres i przez content i rozwoj postaci i nie polega to na zmianie poziomu trudnosci i sztucznemu pomnozeniu cyferek razy 10 co pare h. Do tego jest farmienie repki i fajnie sie itemki pokolei u vendorow odblokowuja, Jest ciekawie i nie nudno (grajac normalnie ofc) nawet majac ktoras z rzedu postac.
Hacki oczywiscie beda ale dzieki temu beda tez mody (jak ktos spedzil 3k godzin w TQIT to moze widzial jakie tam mody powychodzily - poezja.). Sa gry do single/friend coop i sa competitive ala Path Of Exile (choc tutaj za wersje offline z mozliwoscia modowania oddalbym reke ;)). Nie wszystko musi byc takie samo.
HINT. W opcjach jest pole do wlaczenia lvlv mobow. ;)
A co do tego co jest lepsze TQIT czy GD to sam mam do tej pory ciezki orzech do zgryzienia. ;) Natomiast z czystym sercem moge powiedziec ze panowie z Crate sa aktualnie geniuszami gatunku ogolnie (zaraz obok panow z GGG).
25.11.2016 Gregory Portman prosił o zaktualizowanie strony o grze i dodanie informacji,że jest pełna polska wersja językowa. Dziś mamy 8 grudnia a informacji takiej jak nie było ,tak nie ma. Teraz Ja proszę administrację o aktualizację. Gra jest świetna , a Brodaty i Gregory wraz z jednym z fanów zrobili kawał dobrej roboty i warto to odnotować :) Żeby nie było tak,że prędzej wróble z polski odlecą niż Wy to zaktualizujecie ;) Pozdrawiam.
Ponieważ gry-online.pl nie śledzą rozwoju tej niezależnej gry (pewnie nie płacą hajsu za promocję swojego nekromanty jak zamieć), to poinformuję zainteresowanych o następujących faktach:
- dodatek ma się pojawić na przełomie Q2/Q3 2017r.
- druga klasa jaka zostanie dodana do gry w dodatku to Nekromanta, skoncentrowany na minionach i żywiołach: zimna, aetheru oraz wysysania witalności.
- gra dostanie port na konsolę MS Xbox - na ten moment nie wiadomo czy autorzy skorzystają ze spolszczenia fanowskiego, by dać możliwość graczom na konsolach cieszyć się grą polsku
- gra dostanie wsparcie dla DX 11, co ma poprawić wydajność silnika i umożliwić port (patrz punkt wyżej)
- w dodatku pojawi się 20 nowych setów legendarnych, a 27 z niskolevelowych (=50) setów legendrnych dostanie również wersje mityczne, czyli swoje odpowiedniki wysokolevelowe (=94)
Poza tym dodam od siebie, że wygląda na to, iż gra sprzedała się w około 1mln egzemplarzy na obu platformach łącznie licząc(gog+steam). Chyba nieźle jak na produkt niszowy od niezależnego dewelopera fundowany z kick-startera i bez większego zainteresowania/wsparcia ze strony mediów elektronicznych (patrz zainteresowanie redakcji gry-online tym produktem)?
Diablo 2 naszych czasów. Jest mrocznie, klimatycznie i pieprznięcie mieczem miota wrogami. Brawo.
Muszę stwierdzić że to najlepsza gra hack'n'slash w jaką grałem zaraz po Diablo 1 i 2. Ogromna kampania, ciekawy świat (przypomina mi świat w grze Sacred), mamy mokradła, lasy, stepy, pustynię, pola uprawne, wioski, wzgórza pokryte śniegiem, forty. Do tego masa jaskiń, katakumb, podziemi. Sam starałem się odkrywać wszystko co tylko się da, ale i tak pominąłem masę sekretów i ukrytych lokacji. Świat gry jest przeogromny i niezwykle bogaty.
Bardzo inteligentny i świetnie zrobiony rozwój postaci. Masa możliwości, do tego dochodzą tzw punkty poświęcenia (mapa gwiazdozbiorów) które dodatkowo pomnażają możliwości rozwoju naszego bohatera.
Od kilku dni dosłownie nie mogę się od tej gry oderwać, mam 60 poziom Czarodzieja (połączenie Grenadiera z Arkanistą) a nadal masa rzeczy do odkrycia, gra w ogóle nie nuży. Im dalej tym ciekawiej.
Do tego gra typowo pod single player, nie trzeba grindować setki godzin żeby coś zdobyć sensownego. Itemów jest MNÓSTWO, ale balans dropu jest naprawdę dobry. Gra nas nagradza wystarczająco by nie trzeba było grindować po 500 godzin, a na tyle rzadko byśmy mieli nadal satysfakcję ze znalezienia epickiego lub legendarnego przedmiotu bądź rzadkiego ulepszenia.
Jedynie fabuła jest taka średnia, w tym aspekcie twórcy mogliby się bardziej postarać, chociaż to i tak nie jest priorytetem w grach tego typu.
No i jeszcze jest sporo wyborów które musimy podjąć podczas grania i które mają znaczenie odnośnie naszej postaci i rozgrywki. Niektóre mniejsze, inne większe, ale to ciekawy smaczek w stronę gier RPG.
Do tego niezłe fanowskie spolszczenie, co prawda jest kilka błędów tu i tam ale ogólnie polska wersja jest jak najbardziej grywalna i wcale nie odstaje poziomem od profesjonalnych spolszczeń.
Dla mnie ta gra to przykład tego jak powinno wyglądać Diablo 3. Mroczna, miodna przygoda z genialnym systemem rozwoju postaci, bogatym i wielkim światem pełnym sekretów oraz ze świetną itemizacją.
Ode mnie mocne 9/10, może gra nawet zasługuje na jeszcze wyższą ocenę, ale jako że fabuła jest przeciętna i początek gry jest dość niemrawy to jednak 9/10 jest wg mnie oceną adekwatną.
P.S. Grałem w bardzo podobny Titan Quest, i to była całkiem spoko gierka, ale i tak nawet nie była w połowie tak dobra jak Grim Dawn...
Grim Dawn polecam z całego serca wszystkim fanom diablopodobnych gier.
Gra oczywiście genialna. Idealna kopia Titan Questa osadzona w post apo. Drzewka skili i ogólnie wszystko przypomina Titana ale to dobrze. Jeśli się sprawdza to super. Regen hp też nie jest nieskończony więc to na plus. Potki do tanich nie należą na początku a potwory sprawiają trudności. Czego więcej chcieć xD
to bedzie kosmos a nie gra jak to wyjdzie to nie spotykam sie i nie uprawiam sexu przez 2 miesiace tylko gram
No, nareszcie ;-) Po spartaczonym Dunegon Siege'u III w końcu jakiś porządny H&S. Jedna prośba do fanów DIII, którzy zapewne niebawem się tu zlecą, z łaski swojej, nie próbujcie porównywać GD z DIII, bo fanów GD to naprawdę guzik obchodzi. Grajcie sobie w spokoju w DIII, i pozwólcie w spokoju grać innym w GD. Te gry nie muszą rywalizować, one mają po prostu dawać fun i tyle. Peace.
Hellios masz rację. Tym bardziej, że póki co Grim Dawn jest nastawiony raczej bardziej na rozgrywkę w singlu. Diablo 3 wiadomo... Więc dalej idące porównywanie mija się z celem trochę ;-)
Narazie przegrane 10 godzin i mi sie podoba, natomiast ciagle mnie wywala z gry gdy chodze po "hidden laboratory", na obecna chwile daje grze mocne 7 :P
Witam. Wiele sobie obiecywałem po tej grze.Ale po pograniu 15 h stwierdzam,że to jest po prostu...słabiutka gra :(
Po kolei.Nie zwracam uwagi na grafikę w grach, a przynajmniej nie jest ona najważniejsza. Ale Grim Dawn jak dla mnie jest cholernie brzydkie i nieczytelne. Efekty dźwiękowe okropne. Muzyka jakaś tam jest, czasem wydaje mi się,że klimaty zerżnięte z Diablo 2.Animacje postaci i potworów są słabiutkie przez co feeling walki leży totalnie.Na plus gry zasługuje to,że sami możemy rozwijać postać a nie tak jak ostatnio jest w modzie,że gry grają się same.Jednak to rozbudowanie po pewnym czasie zaczyna też kuleć, bo okazuje się,że gra się jednym a max. dwoma skilami. Fajny jest też system frakcji i to jaki ma to wpływ na przedmioty w sklepach. Drop też jest ogromny . Ale na koniec jedna wada która zabija dla mnie tą grę całkowicie. Autorzy wprowadzili skalowanie poziomu potworów :( Sprawia to,że nie czujemy tego ,że nasza postać staje się coraz potężniejsza.To jest gwóźdź do trumny tej gry . Całe szczęściem,że jeszcze jej nie kupiłem bo bym żałował. No cóż, projekt był ambitny, ale moim zdanie nie wyszło.
Moja opinia po 30 godzinach - przecietne; gra sie przyjemnie bo hack'n'slasha ciezko spitolic, przynajmniej dla mnie - wielkiego fana gatunku... Diablo III bez zmian na 1wszym miejscu wsrod nowej generacji rabaninek, mimo ze klimat nie lezy mi w ogole i te kolosalne liczby ktore totalnie pokomplikowaly balans w trybie pvp, ktorego rzec mozna nie ma. Nic tylko czekac na remastera D2 :D
Witam . A Ja zastanawia się nad jednym. Czy kupić grę czy grać w pirata. Po tym jak Crate potraktowali Brodatego który prosił ich o to żeby można było język polski mieć od razu na Steam, odnoszę wrażenie,że Nas generalnie mają w d..... To może Ja też będę miał ich w d.....? Jestem starym graczem, i akurat z angielskim problemów nie mam, ale inne języki są na steam ,a My musimy sobie wklejać osobno.Niby prosta sprawa,ale chodzi o zasadę.A tak wogóle, to spolszczenie jest już gotowe.Zostały tylko itemy do przetłumaczenia nad czym Brodaty mozolnie pracuje :) Gregory_portman, gregorius i brodaty odwalili kawał solidnej pracy :) Na razie grywam u znajomego, On już kupił. A Ja się zastanowię.....A póki co dla mnie gra na 9,0. Pozdrawiam :)
Po 112h na HC i zrobieniem 4 postaci myślę że Grim Dawn wcale taką dobrą produkcją nie jest jak się wydaje na początku.
Gra nam oferuje bardzo dużo opcji gry, w szczególności rozwoju postaci a i to ma kolosalną wadę np. taką że nie można cofnąć wyboru klasy a po 10-40h grania jedna postacią z dwoma klasami orientujemy się że to w co idziemy jest gówniane lecz drogi mamy zamknięte i dylemat grać z tą wiedzą czy też tworzyć nową postać która zajmie tyle samo czasu....
Kolejna wada lub nie to system dropu, kto go zrobił nie mam pojęcia ale wydropić coś na swoją konkretną postać i build jest mało możliwe co sprawa że mamy 20broni palnych lecz przeznaczonych dla wszystkich innych klas lecz nie dla "Demolitionist", jeśli uda ci się wydropić pod twoją klasę to parametry mogą się nie zgadzać.
Więc Ta gra oferuje nam podobnie to samo co D3 lecz strasznie zagmatwane i jak D3 przy tworzeniu postaci daje nam kilka torów do których musimy dążyć, aczkolwiek Grim Dawn oferuje nam jeszcze kilka całkowicie wyjętych z logiki torów rozwoju postaci lecz na te tory nie dropią itemy które są najważniejsze...
Temu ja głupi męczę się postacią Demolitionist + Night blade zrobionym pod obrażenia od żywiołów nie mówi że jest słaba, jest zajebista lecz średni lvl' eq to 53 na 72lvl a dps to 18,4k co mimo że jest taki duży nie daje wiele w starciu z
Bogiem (dla kumatych :D) biegając z bronią zieloną kupioną z Devil's Crossing.
Ta gra to kpina w wieli przypadkach, czeka ją jeszcze wiele zmian póki co nie polecam kupować, nie warto tracić czas.?
Pograłem trochę i. Pierwszą postacią na 49 levelu dałem sobie spokój. Zacząłem drugą inną i to samo gierka w okolicach 30,40 level nudzi. Główną jej wadą jest mało zróżnicowany świat, jak się przechodzi z aktu do aktu, to cały czas jest praktycznie to samo. A gdyby tak każdy akt był zupełnie inny tak, jak np. w Titan Quest, grałoby się lepiej i gra by tak nie nudziła. Druga sprawa to loot jest tego dużo, ale co z tego skoro nie ma kompletnie balansu, bardzo często, gdy się ma wysoki level takie gówno wypada co powinno wypaść ze 20 leveli wcześniej. Na początku dobrze się w to gra, ale później jest coraz gorzej.
Daje teraz grze trzecie już podejście, przegrałem łącznie może z 50 godzin , teraz mam 30 druida no i niestety zgodzę się z kilkoma powyższymi opiniami. Świat strasznie mało zróżnicowany, wiadomo zombie apokalipsa no ale mogli się postarać. Titan Quest byl świetny, był egipt, były chiny , grecja . Tutaj wieje nudą... Ale pogram jeszcze no... Może przejdę w końcu trzeci akt.
Podoba mi się wiele pomysłów w tej grze. Stosunki z frakcjami, przedmioty pozostawiane dość zgodne z ich poprzednimi właścicielami, brak płaczu przy źle wybranym skillu, losowo pojawiające się postacie, umiejętności. Trochę brakuje balansu znowu grając magiem. Pierwszy raz w RPG idę bliżej środka hołoty i puszczam lodową novę i rozpierdzielam cały ekran. Rzadko trafiają się postacie z początku, które trzeba by dobijać. Bardziej bym tą metode nazwał clear screenem. Głównie czego brakuje to jakaś jasna prosta główna fabuła. Z początku się czyta, a potem jak w Sacred idzie patrzy na cyferki. Wolę rozwiązanie z D3 gdy patrzę głównie na 2 cyfry, obrażenia od broni i życie. Chodzenie do sklepu i sprzedaż iteamów to w pewnym momencie męka. Przydałby się automat, jakiś doradca, który by chodził za tobą, zbierał na muła śmieci i pokazywał lepsze iteamy tylko. Zaczynało się znowu postać, któryś raz przyjemnie, ale już bliżej końca znużenie. Klimat mroczny, wszystko się wydaje jakby martwe, nawet żywi ludzie. Fajnie czasem spotkać po drodze kogoś siekającego z tobą. W miastach natomiast nuda - złoty pytajnik głównie i exp jest bardziej fabułą tej gry. Doszły punkty dewocji. Kojarzy mi się populous gdzie modląc się zyskiwało się jakąś siłę. Dla mnie przyznam trochę mało przekonujący zabieg jeśli chodzi o treść, ale fajny. Bardziej to coś zmusza kogoś do "wiary" w jakieś bóstwa. Lepsze byłoby coś w stylu nastawienia psychiki na jakąś gildię, ideały i zdobywanie bonusów przez to np. w czasie walki. Znowu widać wyraźnie, że pokonuje się zło złem, zwłaszcza okultystą. To taki nonsens wielu tego typu gier. Gra spoko.
Strona tej gry wymaga aktualizacji o informację, że gra posiada od niedawna pełną polską wersję językową (bez oprawy dźwiękowej). Proszę admina o aktualizację. Na steam z przyczyn technicznych niestety tej informacji brak i prędko jej nie będzie, taką przynajmniej wiadomość otrzymałem od developerów. Spolszczenie jest dostępne przez oficjalne forum gry, a wkrótce pojawi się również w samej aplikacji i będzie tam na bieżąco aktualizowane.
Tak, ja dokonałem korekty tego spolszczenia na tyle na ile się dało. W tej chwili 100% treści plików gry jest w języku polskim. Nadal zamierzam pracować nad szlifowaniem treści i dodawaniem aktualizacji po kolejnych patchach. Czy jest to oficjalne spolszczenie, raczej tak bym go nie nazwał. Jest spolszczenie fanowskie, od fanów dla fanów. Pomimo to deweloperzy umieszczą nasze nazwiska w credistach jako współtwórców gry, więc doceniają naszą robotę. Od kolejnego patcha polska wersja językowa będzie normalnie w menu gry wraz z innymi językami, więc laik specjalnie nie będzie się zastanawiał na ile oficjalne czy też nie jest to tłumaczenie, po prostu je odpali i będzie miał fun, tak jak i my mamy go teraz grając w rodzimym języku. Polacy nie gęsi itd. ;-) Pozdrowienia. GP
Gra dobra, bez rewelacji ale dla fanów hack'n'slash myślę że pozycja warta sprawdzenia. 7/10
Gra jest dobra, to nie jest jeden z tych samograjów gdzie gracz jest prowadzony za rączkę. Jednak tym co mnie strasznie zirytowało było urwanie fabuły w połowie bez żadnego wyjaśnienia. Może są planowane jakieś rozszerzenia, ale mimo wszystko to solidny minus.
Gra po prostu idealna !
Grim Dawn pobija takie gry jak Diablo 3 , Path Of Exile oraz Titan Quest gdyż ma lepszą grafikę , większy świat gry , nie nudzi się po 1-2 dniach gry i można robić własne serwery . Jest też DLC np Arena gdzie można na arenie zmierzyć się z falami wrogów za co dostaje się nawet cenne nagrody . Dużo by mówić o tym jak świetnym tytułem jest Grim Dawn ponieważ ta gra jest boska .
Plusy :
-Grafika
-Duży otwarty świat gry
-Możliwość stworzenia swoich serwerów
-Trade działa idealnie w każdej sytuacji
-Fabuła
-Bardzo dużo klas w tym można je łączyć (tzw Hybrydy)
-Dużo umiejętności
-Gwiazdozbiór
-Punkty frakcji
-Crafting na wysokim poziomie
-Maks lvl 85 a potem grind lub bossy
-Stabilna gra sieciowa
-Bardzo dużo przedmiotów jak i dungeonów , lokacji oraz bossów
Minusy :
- nie odnotowałem żadnych
Na podstawie powyższego i mojej gry w Grim Dawn swierdzam że takie gry jak Diablo 3 , Path Of Exile czy Titan Quest mogą nie istnieć gdyż Grim Dawn to najlepsza gra tego typu .
Zaprasza na mój serwrer w grze o nazwie Polska Gra grywam dosyć często aktualnie mam Strażnika 25 lvl .
Gra zajebista. Najlepszy hack&slash na rynku. W końcu ktoś pobił Path of Exile. Mówię o wersji z dodatkiem.
Obecnie najlepszy H&S na rynku, szczególnie z dodatkiem AoM i Crucible, a za chwilę wchodzi kolejny. Nic, tylko grać!
Mój chyba piąty start do tej gry. Niby dużo class i spelli, niby sporo opcji łączenia buildów. Ale niestety zabijanie w tej grze nie daje żadnej frajdy i jest nudne. Nie wiem czy to animacje, czy słaby design potworów ale zero satysfakcji odczuwam z przechodzenia tej gry. To już 20 letni diablo 2 jest bardziej miodne. Nie polecam nuda i strata czasu
Nie wiem czy wiecie ale jest niesamowity mod do tej gry dla fanów D2. Reign of terror. Dosłownie replikacja D2 na silniku Grim Dawn. Dodatkowo ten mod waży tyle co grim dawn z większością DLC. Same dodatki kupiłem tylko po to aby zagrać w tego moda. Z tego co widzę mod istnieje od ponad 3 lat i jest w miarę aktualizowany.
https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/35347
Mam pytanie, orientuje się ktoś może czy ta gra będzie w polskiej wersji językowej? Z tego co widzę, to obecnie na Steam jest tylko wersja angielska, ale być może w dniu premiery się to zmieni?
W dniu premiery na pewno nie będzie polskiej wersji. Na oficjalnym forum Crate'ów był wątek o polonizacji gry, ale już jakiś czas temu się stracił i sam pomysł póki co umarł śmiercią naturalną. Z tego co pamiętam to ktoś coś, że niby mają robić, ale... Toteż spokojnie można sobie dać radę. Choć miło by było :)
Oby multi nie było tak dziurawe i zbugowane jak w TQ, bo właśnie cheaty, dupowanie itemów itp. zabiły multi w Titan queście.
czy jesli teraz kupie klucz do bety to czy potem tez bede musial kupic na nowo gre. prosze o odpowiec pls.
No można powiedzieć że przeszedłem normal :)
Grę miałem już od dawna ale jakoś tak nie chciało mi się testować i dopiero zasiadłem w ubiegły weekend no i co my tu mamy :)?
Wodotrysku raczej tu nie ma jako że robią to ludziki od Titan Questa (jeden z moich topowych h&sów jak nie najlepszy) to tu mamy dokładnie Titan Questa tylko w innym uniwersum.
Od zera do bohatera i to się tu sprawdza jest progres jest co zbierać (nawet dużo zbierania) no i jest co zwiedzać :)
Spore lokacje,teren mocno zróżnicowany,groty,kopalnie i sekretne wejścia czyli eksploracja na całego.Czasami nie możemy gdzieś wejść bo zamknięte(quest lub klucz) klucz czasami trzeba sobie zrobić.
Na każdym kroku masa przeciwników no i mini bossowie których jest bardzo dużo i Ci końcowi potrafią sporo wymęczyć gracza.
Questy raczej standart,przynieś,zabij,pozamiataj
Craft mocno rozbudowany a i trzeba się matsow naszukać.
Cóż więcej chcieć i pragnąć od h&sa :) Grim Dawn w tym momencie osiągnął dla mnie stopień mistrzowski ot po prostu stara dobra szkoła tego typu gier i nie będę tu porównywał do innych tytułów bo mnie hejterzy zajeżdżą :).
Czyli co? mamy ideał? Troszkę o tym co mi nie pasuje :) albo nie wiem jak zaradzić:)
- Lokacje fajne,duże mocno zróżnicowane ale często w trakcie walki jak się rzuci na mnie ze 20 potworków to mam taki chaos na ekranie że nie wiem kogo
biję a i drzewa potrafią zasłonić cel.
- Jak bijemy bossa na moście lub na kładce gdzie pod spodem jest przepaść to pożegnajmy się z dropem :)
- Questy i bounty których jest naprawdę sporo czasami sprawiają kłopot ze znalezieniem ich na mapie.
- w sumie przeszedłem normal lvl 44 wchodzę na elite(nightmare) i zgon od pierwszych mini bossów
i tu pytanie do pro-graczy czy aby wejść na elite trzeba mieć jakiś konkretny lvl czy też żmudnie grindować normal aż wypadnie cosik co pomoże
wyżej.
- No i chyba najważniejsza rzecz to multi,i tu niestety mam najgorsze obawy jako do singla doczepić się tak naprawdę nie ma o co ,to multi też
jest takie jak w Titan Queście i tu tylko czekać na wysyp megabroni,mega armorów i całej masy cheatów jakie zabiły multi w TQ
Ogólnie sumując :) chyba najfajniejszy singiel h&s ostatnich lat a fani tego typu rozgrywki powinni być zachwyceni:) idę ciupać na elite.
Pozdrawiam
Witam :) Też sobie już pyka w Grim Dawn. Jestem dopiero w drugim akcie, ale o pierwszych spostrzeżeniach moge już napisać:)
Grafika jest bardzo ładna, mroczna i klimatyczna. Dźwięk i muzyka są takie....normalne :) Mechanika walki i rozwój postaci genialne. Gra jeszcze oficjalnie nie wydana a jest niemal pozbawiona bugów. Jedyne co mi troszkę przeszkadza, to tak jak pisał przedmówca, czasem na ekranie jest za duży chaos. do tego jest sstraaszne dużo różnych efektów, błysków itp. I jeszcze jedna sprawa....hmmm....za dużo dropów :)
Ta gra obsługuje pada od Xboxa360 ?
Pare dni do premiery wiec postanowilem po prawie dwumiesiecznej przerwie wrocic do gry i zoabczyc co sie zmienilo.
Pierwsze co sie rzucilo w oczy to fakt ze gra jest duzo latwiejsza. Zreszta nie - to za malo powiedziane - gra jest teraz wrecz idiotycznie banalna jesli chodzi o trudnosc. Jednoczesnie zmuesza mnie do przejscia obecnego poziomu trudnosci by moc sprawdzic sie na wyzszym (identycznie jak w TQ czy D2).
Cholernie to meczace.
Kilka godzin biegania przez ostanich 5-6 waypontow i robienia questow podczas gdy walka sprowadzala sie do schametu - trzymaj lpm wcisniety i trash pada bez mrudniecia okiem a elity po maks 2 sekundach. Bossowie w tym byli "wyzwaniem" bo zabicie ich dobijalo do 5 sekund.
Brak mozliwosci zwiekszenia poziomu trudnosci w takiej sytuacji sprawil ze grajac praktycznie przysypialem.
No ale dobrnalem do ostatniego bossa i tu prawi sie ucieszylem bo zabicie go zajelo juz prawie 20 sekund.
Problem w tym ze po przejsciu na Elite sytuacja wyglada praktycznie identycznie. Dobrniecie do Burrwitch Village (czyli jakies 4-5 WP od startu) znow wg tego samego schematu.
Tu wiec pytanie w nadziei ze jednak jestem slepy. Czy na pewno nie ma opcji by od razu grac 3 poziom trudnosci? Musze brnac przez kampanie na Elite? To praktycznie niewykonalne zadanie. No chyba ze naprawia ten balans, na co nie licze skoro premiera za tydzien.
Hmm skoro masz aż tak mocną postać że końcowy boss na "veteran normal" zajmuje Ci 20 sec to kampania "elite" powinna Ci w tym tempie zająć ok 2 godzin:)
Żaden z h&sów nie miał możliwości przeskoczenia przysłowiowego środka czyli "nightmare" i tu zapewne takiej opcji nie będzie.
Czy gra jest łatwa to pojecie względne bo na pewno w zielonych itemach nie biegasz a i poziom też masz niczego sobie więc jest dużo łatwiej niż osobie która zaczyna grę i wszystko musi sobie wydropić.
Jest masa miejsc które w moim przypadku odkrywam (jakieś przejścia,komnaty,groty) co nie zmusza mnie do parcia do przodu za wszelką cenę aby zrobić normal,zresztą kwestia dropu fioletowych itemów też jest umowna bo raczej nie sypią się jak z rękawa.
Mnie martwi bardziej to co wspominałem wcześniej że będzie masa hacków(co juz widziałem) lvl 85 w grze bez ani jednego wykonanego zadania dla frakcji.
Gra będzie dla pasjonatów singla bo raczej o sieciówce zapomnijmy.
A spytam Ciebie "poltar" z ciekawości na którym lvl masz tą postać(i jaka klasa) bo w moim przypadku lvl 50 nie daje mi takiej swobody bicia mobków na "elite".Patrząc na grę zastanawiam się po co jest lvl cap 200 skoro streamerzy na 85lvl śmigają na najwyższym poziomie trudności.Pozdrawiam
Tak podejrzewałem że ok 70 :) Jak pisałem normal przeszedłem na 44 lvl co przypłaciłem wieloma zgonami ale chciałem zobaczyć jak wygląda całość gry chociażby w minimalnym zarysie a poleciałem postacią klasyczną czyli 1h/tarcza.
I właśnie tu miałem ścianę na "elite" bo pierwszy mini boss,baa kilka mobków mnie po prostu rozniosło.
Więc grzecznie wróciłem na normal i farmię.
Tylko cały czas nurtuje mnie temat tego lvl capa = 200 w jakim celu??
Uff dzięki TheKingInYelllow za rozjaśnienie.
P.S. a jeszcze pytanie czy jest gdzieś opcja wyłączenia dropu (białego)? bo przy dużych ilościach leżących na glebie to nie widać co bić :)
co do oszustów i hakerów to będą gdyż twórców nie stać na architekturę serwerów zamkniętych i dla tego postacie są brane z dysku. Gra ma taką samą możliwość modowania co tq już podobno robią lilith pod grim dwan.
Dobrze to wygląda!
Tworcy troche klada laske na multi w tej grze. Sam fakt ze czesc ludzi by moc hostowac musi w routerze grzebac z ustawieniami (o czym jest info w samej grze) mowi o tym ze ten tryb jest na doczepke by sie ludzie nie burzyli. A i to grzebanie nie zawsze pomaga i hostowac sie nie da. Nie bo nie i tyle :)
Sama gra niewiele wnosi w stosunku do poprzedniczki. Wlasciwie wszystko poza Devotion System juz bylo w TQ. Gra sie calkiem przyjemnie ale szybko zaczyna wiac nuda. Porownujac do TQ jest tez wyjatkowo krotka (choc w H&S to zaden wyznacznik).
Na pewno jednak warto zagrac, poeksperymentowac z laczeniem klas. Robiac rozne kombinacje, dolaczajac jeszcze devotion skille mozna troche przedluzyc zywotnosc gry.
Mimo wszystko po pierwszych zapowiedziach oczekiwalem czegos wyjatkowego. Czegos takiego na wielkie Woooow. Dostalem cos na takie "W sumie moze byc".
Niby dziś jest premiera, wchodzę na STEAM, a tutaj nadal komunikat, że gra znajduje się w fazie Early Access...?
Grafika jak sprzed 10 lat a optymalizacja kuleje. Mimo to gram bo podoba mi się.
Wiadomo, czy i ewentualnie kiedy będzie wersja z polskimi napisami?
Po odpaleniu, na pół ekranu czarno, widać jedynie kursor i słychać muzykę. Miał ktoś podobny problem ?
Wszystko działa tylko co jakieś 40min wyskakuje czarny ekran i nic nie widac (chociaz gra dalej dziala)
Największym plusem jest cena. 44zł, czyli średnio 3h pracy w Polsce.
Ok, u mnie black screeny naprawione, wchodzimy do katalogu z gra i klikamy na Repair. AntyGimb gdzie za 44zł widziałeś ?
@vito74m
Dla bezmózgowców? To ja Ci powiem tak... 20-pare lat temu, to ja może szukałem wyzwań w grach. A teraz to chcę się chwilę zrelaksować po dniu pracy, czyli odpocząć od myślenia. Tak więc może jest dokładnie odwrotnie niż Ci się wydaje? Jak ktoś nie przemęcza się myśleniem, to go szuka w grach?
Gra rewelacyjna niby multi na siłę ? Ale jest spoko na równi jak dla mnie z multi w torchlight ale za długo jeszcze w niego nie grałem może nie ma urozmaiceń ale też zdobywasz eq , masz pvp i grasz ze znajomymi .
Chwilowo 9/10
Jak na razie nuda - gra wymusza granie tylko z jednym skillem aktywnym i pasywami, może się zmieni na 30-40 poziomie, ale póki co nudny spam. (stormcaller shaman, i to byla jednyna opcja na sensowne area dmg)
"Path Of Exile" miażdży tę grę. Nawet Diablo 3 lepsze. Niestety :(.
@AntyGimb Należy pamiętać w sumie o tym, że zarówno PoE jak i Diablo 3 robione są przez duże studia ( zwłaszcza D3) i za dużo większe pieniądze. Grim Dawn jest tworzony przez 10 osób. Nie zmienia to faktu,że jak się coś robi to na maksa a nie półśrodkami, bo tylko wtedy można coś osiągnąć.Doceniam wysiłek twórców, czytałem jak ciężko i z jakimi problemami tworzono tą grę. Niestety,że nie wyszło moim zdaniem. Może łatki coś naprawią, choć ciężko będzie poprawić dynamikę walki aby nie była tak sztywna. Wydaje mi się,że w Titan Quest wyglądało to dużo, dużo lepiej. Szkoda :( I ten nieszczęsny levelscalling :(
Najsztywniejsza dynamika walki to w diablo 3 :D i te słabe udzwiekowienie i jak gówno wyglądający bossowie ^^
Path of exile grałem ale nudzi mnie po całości :D
Wiecie co ? po 4 latach przerwy wróciłem do diablo 2 ^^
I czekam jeszcze na Lost Ark ostatnia nadzieja HS i to od azjatów .
Orientuje sie ktos czy jest mozliwosc kupienia klucza poza steamem ?.
Trochę za mało zróżnicowany świat, przeciętna grafika i animacje, ale i tak jest lepsza niż Diablo. Przypomina mi trochę grę Sacred. System rozwoju postaci wymiata. ;>
jak dla mnie Grim Dawn to świetna produkcja która w mych oczach nie musi mieć wywalonej w kosmos grafiki bo grafika w grach to nie wszystko a obecni producenci zbyt bardzo stawiają na grafikę w obecnych grach, ja osobiście bym się nie obraził gdyby powstał nowy GOTHIC na bazie grafiki z GOTHICA 2
Dobra gra jeszcze nie ukończyłem, ale do końca zostało już nie wiele. Dla mnie lepsza od D3, ale co kto lubi. Jak poprawią balans (tzw. lootu). Będzie, się grało jeszcze lepiej na tę chwilę, daje ocenę 8.5
Wiadomo coś na temat spolszczenia ? kupiłbym dla ojca bo lubi Diablopodobne produkcje, ale brak PL przekreśla moje chęci :/
@Malanga pokazujesz że nie grałeś w diablo 2 życie ^^ Diablo 3 to shit i nie ma systemu walki ogólnie mechanika jest zbyt sztywna najlepsza byla w diablo 2 i torchlight 2 potem jest patch of exile :)
Choć w diablo 2 unikat np na 10 lvl był lepszy od takiego na max lvlu zalezy jak cięzko było go wydropić i jak z buildem ^^
Ale ogólnie grim dawn to titan quest jedynie mroczny .
Dobra gra na rozrywkę po męczącym dniu, odrobina relaksu dla każdego.
Dodam że właśnie fani tworzą spolszczenie do tej gry. I można go już używać w takiej formie jak jest, aktualizacja spolszczenia nie wymaga reinstalacji gry.
Więcej informacji o spolszczeniu w temacie na oficjalnym forum gry w dziale:
Grim Dawn Forums > Grim Dawn Community Section > Translations >Spolszczenie grim dawn - polish translation for grim dawn
Gram od kilku dni, gra niezla, ale dupy nie urywa. Przede wszystkim- to Titan quest w innym settingu, z wszystkimi jego wadami i zaletami. Po drugie- gra jest poki co za prosta. Wiem ze dalej bedzie trudniej i na wyzszych poziomach to olaboga zyc sie nie da, ale zanim tam dojde to sie musze meczyc z gra bez wyzwania, co szybko staje sie meczace.
Po trzecie- gra zapewne sie spodoba hardkorowym fanom D2, ze wzgledu na podejscie do buildow, mnie sie jednak to rozwiazanie wydaje juz archaiczne. Chodze i uzywam w kolko 3 skilli, co powoli staje sie nudne. Rozwiazanie z Diablo 3 podobalo mi sie znacznie bardziej, mianowicie ciagle dostajemy nowe skille i mozemy je sobie dowolnie zmieniac, kombinowac, eksperymentowac. Tu za to jest klepanie malych punkcikow w kilka skilli, bo jak je rozrzucisz za bardzo na wiele umiejetnosci to beda one zbyt slabe i na wyzszym poziomie trudnosci nie powalczysz. Troche szkoda, bo oprocz tworzenia uber-buildu chcialbym jednak przyjemnie spedzac czas z gra i bawic sie w odkrywanie kombinacji, a tu tego nie ma. Niby respec jest, ale ceny potrafia byc kosmiczne.
Nie wiem, moze sie jeszcze poprawi, ale jak na dzis siedem z minusem.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jak rozwiązać problem migającego ekranu? Podczas gry co jakiś czas na ułamek sekundy ekran robi się czarny, dłubałem w ustawieniach, ale nic nie wskórałem. Nadmieniam tylko, że sprzęt mam wystarczający do wszelkich farcrajów, crysisów. Obecnie grać się nie da...
Jesli ktoś jest zaintesowany spolszczeniem to tutaj macie postep prac :)
http ://www.grimdawn.com/ forums/showthread.php?t=34600
usunąć spacje.
Witam. Mam takie wrażenie,że Grim Dawn to jest gra już zapomniana, pomimo iż nowa. Nie ma wokół Niej rzeszy fanów, a w sumie szkoda.To pewnie przez dość słabe multi. Ja osobiście w multi nie gram wcale więc dla mnie to nie minus. Gra jest świetna. Rozwój postaci, fabuła, ciekawy mechanizm frakcji, długa.Dla mnie jedno tą grę zabija albo zabije w najbliższym czasie.Chodzi o levelscallling. Sam się już łapię na tym, że mi to cholernie przeszkadza teraz.Na początku było ok. Ale teraz nie czuję już potęgi swojej postaci, a czucie się coraz potężniejszym to esencja gier H&S. Pozdrawiam.
juz dawno jest spolszczenie pelne wpiszcie sobie w google podmieniacie tylko pliki i macie full spolszczenie wiem bo mam je.
link do spolszczenia
http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=34600
tworzony przez brodatego i kogos tam jeszcze ciagle jest uaktualniane
dodam jeszcze ze mam orginalna wersje na steam gry i spolczenie dziala.
Gra potrafi wciągnąć na długie godziny (pierwsze pół dnia po pracy zarwane :) klimatyczna muzyka ale to już wielu pisało, że jest po prostu świetna. Polecam każdemu miłośnikowi Titan Quest
Czy gra gdzieś jest do kupienia w jakimś polskim slepie?
Gra jest Steamowa, ale oczywiście można kupić na różnych stronach, nie tylko w sklepie Steam.
Można np. na stronie Humble Store albo na oficjalnej stronie gry.
Ludziska czy was pogięło? Przeca na GOG ta gra jest o ponad dwie dychy tańsza niż na STEAM. Jak dla mnie gra świetna i jak ktoś wyżej napisał, tak i w mojej opinii jest lepsza od D3. W pierwszym podejściu z mieczem w garści i dobrą strzelbą gra się super. Zobaczymy jak będzie w drugim gdzie zamierzam czarować wszystkich milusińskich do ubicia. Jak dla mnie gra warta zakupu kto lubi ten gatunek.
Qrczę. Co prawda nie grywam zazwyczaj w multi w grach.Ale tu chciałem z ciekawości zobaczyć. I tu zonk. Wchodzę wczoraj w różnych porach dnia by dołączyć do jakiejś gry i nikt nie gra.Wchodzę dziś kilka razy i nikogo nie ma.Założyłem więc grę w nadziei,że ktoś dołączy i też nikogo nie ma :( Gra jest martwa chyba definitywnie.W sumie nie wiedzieć czemu się nie przebiła. No nic, idę dalej ogrywać single w taki razie :)
Ludzie robią buildy pod STRZELEC-OKULTYSTA (Piromanta). Dlaczego ja nie mogę tak jak inni założyć 2 broni?
Jak rozwiązać problem z multiplayerem - pokazuje mi się informacja stan UPnP nie jest dostępny?
Gre oceniam bardzo wysoko, choc zgadzam sie z innymi komentarzami, ze im dalej w las tym nudniej. Jesli chodzi o loot to faktycznie trudno znalezc cos idealnie pod postac (przyklad: gram occultist, wypada przepiekny legendarny chest armor - cos kolo 5 pkt w sciezke bloody pox... w ktora ja akurat zainwestowalem 0 pkt). Kazda specjalizacja doszedlem do co najmniej 40 poziomu, a dwoma skonczylem gre. Narzekanie na brak interakcji z innymi postaciami uwazam za chybione - ta gra to slasher, a nie rpg.
Swietny pomysly to frakcje i relacje miedzy nimi oraz jak nasze questy wplywaja na to. Bardzo mi sie podoba mozliwosc przezucania lupow miedzy postaciami - np blademaster znajdzie cos idealnego pod commando, nie ma sprawy, przerzucamy lup do commando i cieszymy sie np nowiutka bronia. Duzo rzeczy jest w tej grze uproszczonych, ale skladam to na karb tego, ze ma byc rozpierducha, a nie przegadane rpg. Ogolnie spokojnie polecam wszystkim ta gre. Zwlaszcza poczatki sa fascynujace kiedy dosc szybko awansujemy i mamy dobra zabawe z ksztaltowaniem naszych umiejetnosci. Polecam tez kazda postacia zagrac do 20lvl, zabawa przednia, a potem juz pelna swiadomoscia mozna zdecywowac, ktorej sciezce chemy poswiecic wiele godzin rozrywki.
Po ponad 100h skończyłem grę na ultimate na conjurerze, przy czym max rozwój postaci (85lev i 50 znalezionych kapliczek) nastąpił wiele godzin wcześniej, a tym samym dalsza i tak dość nudnawa mija się z celem. Czy ktoś wie, czy są zamierzane jakieś rozszerzenia zwiększające max poziom postaci? Sam rozwój skłaniał mnie do dalszej gry, słabo jest za to z lootem, rzadko wypadają potrzebne przedmioty. Walka z bossami też nie porywa, a samo sczyszczanie map bywa po prostu nużące. Tak więc póki nie wyjdzie jakieś dlc grę zawieszam z mieszanymi uczuciami...
Jako fan gatunku, na początku byłem zauroczony tą grą i chciałem wystawić 9-10. Olbrzymie możliwości rozbudowy postaci. Ogromny świat. Klimat. Jednak... poziom trudności gry jest wg mnie zbyt mało wymagający. Przeszedłem kampanie na poziomie VETERAN, a następnie gdzieś w połowie ELITE miałem tej gry już totalnie dosyć.
Gdyby była tańsza dałbym 8.
Mamy 4 stycznia a na Waszej stronie nadal jest napisane,że gra jest w angielskiej wersji językowej. Brawo "redaktorzy" , brawo. ;)
Slasher bez większych możliwości. I bardzo boli brak save'ów w dowolnym momencie. Plus powrót do lokacji po krótkim czasie i ci sami przeciwnicy. Trzeba grać godzinami non stop żeby nie było nudne.
Świetna gra w singlu, plus ogromna, świetna praca polskich translatorów. Teraz to dopiero klimat ;) Polecam fanom singlowych h'n's. 10/10.
Ponoć jest npc, który zmienia wygląd eq jak w Diablo 3, tylko gdzie on jest, bo go znaleźć nie mogę.
Grim Dawn: Ashes of Malmouth
http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=56366
Data: 11 października
Cena: $17.99
Średnia fabuła, średni klimat. Rozwiązania multiplayer rodem z Diablo 2 które były fajne i owszem, ale 15 lat temu. Na plus umiejętności i rozwój postaci. Dla mnie niestety przeciętna gra.
Może jeszcze tu ktoś bywa ... Może ktoś by mógł pomóc , bo już nie wiem gdzie się czegoś dowiedzieć a gra mnie wciągnęła ... Zainstalowałem Grim Dawn jakiś tydzień temu i gra przypadła mi do gustu ... kiedyś dawno temu grałem w podobną Diablo ... niestety od poziomu gracza 10 gdy po skończonej misji wracałem przez portal ekran monitora robił się czarny i zostawał kursor ... Żeby cokolwiek zrobić musiałem włączyć menedżera zadań a tam przy otwartej aplikacji Grim Dawn - brak odpowiedzi . Na chwile obecną gdy chcę włączyć grę , uruchamia się - widać specyficzny kursor , słychać muzykę w podkładzie , ale ekran jest czarny ... Jakieś wskazówki ?
Przeszedłem właśnie podstawkę z dodatkami, jak dla mnie gra świetna.
Głównie dzięki świetnie pomyślanemu rozwojowi postaci gdzie wybiera się dwie klasy i konstelacje na gigantycznym drzewku "poświęcenia"
Jedynie klimat i soundtrack mi nie za bardzo podszedł, ale tak czy siak gra jest warta każdej złotówki.
Gra fajna, ale mogła być lepsza.
Plusy:
Grywalność,
Grafika,
Podobna do Diablo II (usprawnia wiele mechanik z tej gry),
Minusy:
Często zawiesza się,
Niedopracowana,
W dłuższej perspektywie czasu nudzi!
Nadmiernie rozbudowana (wszystkiego na ilość nie jakość- za dużo przedmiotów, zbyt rozległe i podobne do siebie poziomy)
Fabuła, zadania
Siema : ) Mam mały problem....zainstalowałem i wszystko śmiga aż miło tylko jest problem z językiem bo jak wchodze w opcje w grze i chce pobrać polski język to niby sie pobiera ale nie mozna go potem zaznaczyć by działał. W okienku jedynie pojawia sie English i tyle. Możecie jakos pomoc ?
Osoby które mają problem ze zmianą języka - Pobieramy paczkę, ale gra jej nie widzi. Trzeba edytować w niej plik: language.def i wpisać waszą wersje gry.
Niedawno było kolejne Steam Sale które znowu bym olał gdyby nie dwa czynniki. Po pierwsze - drobna zniżka na nowe do gry (Forgotten Gods). Drugie to wypalenie i znudzenie Path of Exile i jego bezowocnym grindem. Gdy grałem w pierwsze DLC - Ashes of Malmoth - próbowałem postaci Inquisitora która miała sprawić że broń palna stanie się użyteczna na wyższych poziomach niż Normal. Niestety było słabo mimo że DLC skończyłem, w bólach.
Potem przyszło kolejne DLC.
Jedną z nowości w FG jest NPC któremu dajemy część setu, by zamienił go na inny element tegoż seta. W grach tego typu zawsze był problem ze złożeniem setów, bo do tego czasu śmigasz na legendarkach czy im podobnych.
Kolejną nowością z FG jest możliwość kupienia przedmiotów, które odblokowują poziomy trudności nowo utworzonym postaciom, oblokowując im wszystkie portale, dodatkowe miejsca w ekwipunku a także daje wszystkie punkty (skille, staty, devotions) za questy.
Mając na oku FG wybrałem inną postać - Mage Hunter (Arcanist+Inquisitor) który przechodził przez Normal jak
rozgrzany nóż przez ciepłe masełko :] tym nożem było AAR (Albrecht's Aether Ray) które dosłownie topi bossów.
Ważnym elementem wyposażenia jest Pulsing Shard, dropi z Almagation w Homestead, który daje life leech.
W połączeniu z Inquisitor Seals+Haunt+Word of Pain trywializuje to grę.
Poziom Normal skończyłem na poziomie 62 mając status Honored u większości frakcji (wystarczyło wykonywać misje zbierackie i Relics a nie latać po mapie za bossami).
Nowe DLC to także kolena metoda na szybszy start. W nowej lokacji na pustyni są rozsiane notatki dające masę XP.
Zbierasz je na poziomie normal a jeśli masz taką możliwość - na poziomie Elite oraz Ultimate.
Kupiłem też The Crucible - arenę wyzwań. Jest to też niezła metoda na start. Robisz 10 fal, idziesz po nagrodę (loot!) a Tributes pożytkujesz u NPCa za punkty Devotion. Pakujesz je w Crossroad i możesz od razu przeznaczać inne punkty na bardziej przydatne znaki :]
Może następnego lata spróbuję nowego DLC do Titan Quest AE, o ile nie wyjdzie kolejne w międzyczasie :]
Ludzie zamiast stękać że nie wychodzą dobre gry powinni najpierw zacząć w nie grać :]
Najlepszy hack&slash. Raz na kilka miesięcy do niego wracam. Niesamowicie długa gra.
Grałem kilka godzin. Grę mogę porównać do diablo czy Path of Exile. Na plus na pewno klimat i szata graficzna. Niestety moja miłość do H&S chyba ulotniła się z wiekiem, także nie wciągnęło mnie jakoś bardzo, aczkolwiek fun z gry miałem, mimo małej ilości czasu który tam spędziłem.
Chodzi jeszcze na Win XP :) wg mnie brawa dla studia Crate E.
Gra b. dobra, ale brakuje troche powiewu świeżości w porównaniu do Diablo 2/3 - trochę za mocny klon.
Twórcy dłubią teraz przy innym projekcie - jest to strategia skoncentrowana na budowaniu miasta
https://www.reddit.com/r/Grimdawn/comments/d73osw/what_are_the_devs_up_to_now_are_they_making_a_new/
z jednej strony - dobry sposób na odsapnięcie (dla twórców) od gatunku hack'n'slash
z drugiej strony - zrobili tak dobrą grę że ma się apetyt na więcej i ta informacja trochę boli...
Chyba czas przyjrzeć się modom, na pierwszy ogień - Grimarillion
https://forums.crateentertainment.com/t/rel-grimarillion-v72/46587
Pojawił się pakiet gra+DLCki
https://store.steampowered.com/bundle/12695/Grim_Dawn_Definitive_Edition/
obecnie w promocji za 100zł
ale myślę że lepiej było kupić DLCki oddzielnie w promocji (z czasem robią się tańsze) a podstawkę upolować gdzie indziej znacznie taniej
ale to moje zdanie
Bardzo dobra gra Zaraz po POE najlepsza to co jest w niej lepsze według mnie ładniejszy świat i fajniejsze itemki w dodatku rozwój postaci też jest świetny zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=gBejmckjQ_4&list=PLI2HRQC_mAWTXLgeH5-Fx2eWHohTWPzq6&index=1
Pograłem trochę, wrażenia jak najbardziej pozytywne. Mnogość opcji rozwoju postaci potrafi trochę przytłoczyć, ale to jak najbardziej na plus. Zobaczymy jak będzie później.
Tak się ostatnio zastanawiam, czy to tylko mój problem z wypaleniem..Po co gram w takie gry jak Grim dawn,ETS 2 czy WOWS? W statki ,po osiągnięciu 10 tieru, po prostu mi się grać nie chce,bo są lepsze gry.ETS2 raz na jakiś czas wskoczę,ale po przejechaniu wszystkiego, i zrobieniu osiągnięć, jakoś mi się rzadko chce. TO samo z Grim dawn.A w sumie z każdą grą tego rodzaju. To już nie czasy Diablo 2, gdzie miało się jedną grę na x lat, i łupało się i łupało każdą postacią ,po kilka razy, i zbierało się artefakty.
Na razie Grim dawn przeszedłem 3 buildami .I zrobiłem sobie przerwę na coś innego...i teraz grać mi się już chce średnio.Praktycznie robię to samo, tylko innym builidem .I to tyle:/ Dodatki znowu obudzą we mnie miłość, ale znowu 3 razy i wsio. Po prostu już mnie chyba nie jara,robienie tego samego 10 razy,i granie tylko pod zdobywanie czegoś lepszego:( Jakoś ta radość zgasła . Gdybym nie było innych gier do nadrabiania, to pewnie bym grał tylko w to. I grał wszystkimi możliwymi połączeniami . A tak niestety nie. Ale oczywiście świetna gierka:) Ciacha się przyjemnie. Dodatki przejdę z radością . Ale po prostu czuję już chyba nudę.To samo mnie w D3 złapało . Trzema postaciami się grę przeszło, resztą skończyłem połowę 5 aktu, pobawiłem się na szczelinach, i mi się kompletnie nie chce. Ale wszystkim maniakom polecam ;D
Gra bardzo dobra w swoim gatunku. Bardzo dobrze mi sie gralo na normalnym poziomie trudnosci, ukonczylem rowniez dodatek. Niestety - poziom Elite jest dla mnie kompletnie niegrywalny; byle zuk moze mnie zabic w ciagu 2 sekund i mam problemy w ogole z wyjsciem poza pierwszy teleport :) a szkoda, bo potluklbym jeszcze troche
Czy można w tej grze wyłączyć wyskakujące numerki z obrażeniami z wrogów. Strasznie mi to przeszkadza na filmikach, a nie chce kupować be ciemno.
Nie mogę ukończyć gry. Odkryłem wszystkie lokacje i nie mam żadnych zadań głównych, tylko zlecenia. Jak dokończyć grę?
Ukończyłem gierkę. Warto zagrać :)
Ukończyłem też fanowski remake Diablo 2 ( 5 aktów ) i Diablo 1 ( 6 akt ) na jej silniku :) "Reign of Terror" polecam. Jest to trochę inne doznanie pod względem mechaniki niż oryginały , natomiast lokacje i klimat są równie dobre.
Gra ma 1 wadę system itemizacji a konkretnie dropu zbyt dużo losowości i wydropienie np. bonusy zwierzaków do tego w dobrym itemie i połączeniu to nie raz cała wieczność by coś ulepszyć sobie.
Panowie,jak to jest z tym poświęceniem.Myślałem że jak pisze 35 % szans,na coś tam,to tyle mam,albo wzrasta wraz z poziomem.Ale teraz po 400 godzinach, ogarnąłem że niektóre umiejętności, dają 100% szans powodzenia.
Skończyłem swojego czasu podstawkę, całkiem niezła gra - szczególnie dla graczy ceniących sobie single player; dodatki warte uwagi?
Panowie jak przejść tego wielkiego Trolla w Ścieżce Przemytnika ? bo już się morduję z nim parę razy :( a gram żołnierzem. pomocy
Aż 8 rodzajów obrażeń od żywiołów, żeby gracz dłużej gapił się w cyferki.
Zbędne rozdrabnianie parametrów np.: obrażenia od ognia/podpalenia, zimna/zamrożenia; X % obrażeń fizycznych zamieniane w obrażenia od żywiołów, zamiast nadać broni bazowe obrażenia od żywiołów.
Symulator sortowania złomu.
gra mocno...średnia.
Chyba za bardzo przyzwyczaiłem się do mechanik w Diablo 3 i choć tutaj system rozwoju postaci jest świetny, daje dużo możliwości to jednak całość psuje drewniana walka (a myślałem że gorzej niż w PoE być nie może) i system lootu...
Przypominają się czasy D3V gdzie często przedmioty żółte były znacznie mocniejsze od legendarnych albo co gorsza item który dropnął na 10 lvl postaci jest lepszy niż tej samej kategorii item legendarny na 30lvl. Zaczyna wtedy docierać do nas, że system lootu w Grim Dawn jest najzwyczajniej w świecie skopany.
Trochę za duzo zalatuje Titan questem i czuje się jakbym grał w kilkunastoletnią grę, okno postaci, spora część animacji są takie same.
Na plus klimat, róznorodność skilli i przedmioty które mozna ulepszać i dostając dodatkowe skille, trochę jak z runami w D2 przez co gra nie jest tak monotonna jak bablo 3 a biorąc pod uwagę ile środków mieli twórcy GD a ile bablo 3 które jechało na fejmie dwójki to Grim Dawn jest całkiem niezłą gierką.
mam pytanie, nie potrafię nigdzie znaleźć zapisów, SAVE, moich zawodników gdzie są one ukryte na kturyms z dysków czy też na STEAM-ie
Podsyłam wszystkim zainteresowanym link do oficjalnego spolszczenia.
[link]
Jest naprawdę dobre.
Jak dla mnie, to gra niczego wielkiego sobą nie reprezentuje. W TQ grałem godzinami, tej gry nie chce mi się odpalać na 5 minut. Umiejętności sprawiają na mnie wrażenie ubogich w zawartość. Po prostu idziesz i napierdzielasz przeciwników, nuda jak cholera. Może przesadzam, ale jak dla mnie ta gra jest słaba. Lepiej pograć kolejny raz w Sacreda.
Bardzo przyjemnie gra się w tą grę. Na plus na pewno ilość rodzajów broni i przedmiotów. I fakt że gra jest usprawniana do tej pory (wydawane są patche co jakiś czas).
Polecam grać od razu na weteranie. (Jeszcze wyższe poziomy odblokowują się po przejściu gry. Szkoda). Według mnie zbyt łatwo zdobywa się w tej grze mocny pancerz. I ciężko jest zginąć grając w zwykłym poziomie. Wystarczy pilnować tego aby mieć mocne elementy naszego ubrania/pancerza zrobić postać arcanisty i rozwinąć jeden czar wtedy tylko jakiś mocniejszy przeciwnik jest nam wstanie zagrozić. Gra więc zbyt łatwo ulega schematom. Ponieważ jedna dobra strategia i nasi przeciwnicy nie mają szans do końca gry. (Coś w stylu "Przeciwnik zawsze nas atakuje a nigdy nie ucieka"). Brakuje tutaj sztucznej inteligencji przeciwników dostosowujących się do poczynań gracza. Jest to jednak cRPG w starym stylu więc też nie można się tego czepiać.
Jak ja grałem aby mieć wersję PL trzeba było wgrywać spolszczenie ręcznie i nie było w nim polskich nazw przedmiotów. Teraz wersja PL jest zaimplementowana w grze oraz jest to spolszczenie kompletne (również nazwy i przedmiotów). Nie wiem tylko jak z dodatkami.
Grafika jest w porządku jednak gdy widziało się już wiele gier to chciało by się jeszcze lepszą grafikę i efekty czarów. Ale fajnie niektóre elementy są zniszczalne, nawet widać roślinność która porusza się gdy nasza postać się przemieszcza ;) Wiadomo że Grim Dawn nie działa na bardzo zaawansowanym silniku (typu CryEngine) więc cudów nie można się spodziewać. Ma być przejście na DX11. Ciekawe co to da grze w praktyce. Ale tak czy inaczej narzekać nie można. Bo przynajmniej twórcy coś robią aby gra była lepsza (rzadkość w tego typu grach)
Fabuła i świat nie porywa (Przynajmniej mnie). Zombie, smoki, pająki ile razy to już się widziało.
Tak czy inaczej ktoś kto lubuje się w grach typu hack and slash na pewno się w tej grze odnajdzie i spędzi miło czas pod czas grania. Na pewno ciężko było by znaleźć świeżego konkurenta dla tej gry biorąc pod uwagę te cechy: walki w czasie rzeczywistym, widok izometryczny, ilość przedmiotów, skilli i czarów, przyzwoita grafika i fizyka, długość grania, levelowanie powyżej 80 poziomu. The Incredible Adventures of Van Helsing to jednak klasa trochę niża (w mojej opinii). Jest Path of Exile ale PoE wymaga dostępu do sieci a Grim Dawn nie. (PoE nie ma też wersji PL) Więc z takich klasycznych w miarę nowych cRPG Grim Dawn nie ma konkurencji. Przynajmniej do czasu gdy nie wyjdzie finalna wersja Wolcen: Lords of Mayhem ;)
Gra średnia , grafa i gameplay przyjemne, ale niestety po 10-15h gry nuda i jeszcze raz nuda, fabuła miałka, dialogi słabe, wiekszość czasu klasyczny hack&slash, do tego bardzo prosty, itemy wypadają z zabitych wrogów hurtem i już 12 levelu nie ma przeciwnika który sprawi nam jakiś większy problem.
"Ale po prostu czuję już chyba nudę.To samo mnie w D3 złapało . Trzema postaciami się grę przeszło, resztą skończyłem połowę 5 aktu, pobawiłem się na szczelinach, i mi się kompletnie nie chce."
to "pobawienie" się szczelinami to endgame Diablo i dopiero
wtedy zaczynasz grę - zrobienie drugiej postaci w D. nie pierwszej a kolejnej to około PÓŁ godziny - panie newbie
wygląda że dla ciebie nie są "slashe" typu D. czy PoE czy G.D
chyba czas rozejrzeć się za nowym gatunkiem gier ale to nie jest rada tylko taka moja refleksja.
pozdrawiam
Fabuła jest fajna i długa? Nigdy nie grałem w tę grę, ale już kilka razy się nad nią zastanawiałem (boję się jednak, że po kilku minutach się od niej odbiję). Można grać kobietą czy tylko facetem? Tytuł ma fajny tytuł, ale na gameplayu nie wygląda jakoś specjalnie zachęcająco (permanentna akcja).
Widzę,że koledzy powyżej narzekją na loot..hmm. Powiem Wam,że akurat loot jest idealny. W Grim Dawn aby znaleźć sprzęt idealny pod klasę którą gram trzeba się baardzo naszukać.I to jest piękne.W Diablo3(na marginesie też bardzo fajnej grze) loot jest na maksa uproszczony pod naszą klasę :) W Grim tak nie ma.Fajne itemki nie wypadają z pierwszego lepszego moba, trzeba szukać dłuuugo.I to jest GENIALNE. Gra na dłuuuugo.Dla twardzieli anie dla zniewieściałych ciotek :) Pozdrawiam :)
cześć , serdecznie zapraszam na gameplaya z rewelacyjnego hack and slasha w wersji Polskiej ! https://goo.gl/nHkFVq
Ciekawe czemu na steamie ta gra nie ma polskich napisów ana Gogu ma?
Skasowało mi wypociny więc w skrócie:
6,5-7/10
-1 za brak głównej (moim zdaniem) klasy/broni - łucznik/łuk (starsze (Diablo 2, Torchlight 2 czy Dungeon Siege 2) i inne gry tego typu mają więc nie ma tłumaczeń)
-2 za ciemność i brak choćby jednostronnego portalu w Pustkach
-0,5 za syf nie pod graną klasę
PS. Grałem w duo i wątek fabularny zajął ~16h, ponadto zakończyłem grę na ~36lvl mając na wyposażeniu przedmiot/y z 17-20lvl :/
Od czasu do czasu nachodzi mnie ochota, aby pograć w jakiegoś hack'n'slasha. Tym razem przyszła kolej na Grim Dawn. Zachęcony pozytywnymi opiniami i stylistyką fantasy-steampunk uznałem, że to będzie dobry wybór.
No i skończyło się jak zawsze: pograłem kilka godzin i odinstalowałem.
Może gdyby wrogów nie było aż tak wielu. Da się to zrobić. Przykład: Divine Divinity.
Uwielbiam gry H'n'S, ale Grim Dawn jest okropnie nudny i powtarzalny... po 12h zwyczajnie rezygnuje z gry, bo wieje nudą. Ogromnym minusem gry jest niedostosowany interfejs oraz średnio zrobione sterowanie padem. Zawiodłem się tym tytułem, bo myśłałem, że będzie rozwinięciem Titan Questa, ale tu jest znacznie gorzej pod każdym względem.
@up Na GOG ta gra kosztuje dokładnie tyle samo czyli 24,99 euro. Pozatym GOG to moim zdaniem najgorsza platforma do gier(gorsza nawet niż Origin) Więc kto nie kupił, niech trzyma się z dala od tego czegoś.
H&S = Bezmózgowe napitalanie w klawisz myszki = masakrowanie tabunów wrogów w ładnej scenerii:)
dziecinada na maxa, nawet 20 lat temu takie gry mnie nie interesowały, teraz tym bardziej.
Więc proszę "FANÓW" rozrywki dla bezmózgowców o nie sugerowanie się moją opinią:)
Oceny nie wystawiam, bo było by to oczywiście w granicach 2.0 :) czyli jak zawsze dla H&S...
Niestety, ale debilny level-scalling całkowicie położył tę grę.
Ci, którzy wpadają na pomysł, żeby w szeroko rozumianych grach RPG wprowadzać level-scalling (jak np. w Sacred, Oblivionie czy Grim Dawn) powinni mieć dożywotni zakaz pracowania przy grach. Gra RPG, w której istnieje level-scalling, z samego założenia nie może być grą dobrą. Ba, jest wręcz grą złą, bo nie spełnia podstawowego założenia gier RPG - rozwoju postaci, dzięki któremu protagonista staje się coraz potężniejszy, i od zera rośnie do bohatera. Jeżeli natomiast w grze jest level-scalling, to po co, do jasnej anielki, jest rozwój postaci?!
Grając w Grim Dawn, jeszcze bardziej doceniłem Titan Questa.
jak podobne di D2 to na pewno kupie. Trzeba sobie jakąś radzić i czekać przed premierą trójki xd
Robią tą grę twórcy rewelacyjnego Titan Questa
w związku z tym Grim Dawn nie wymaga chyba dodatkowej rekomendacji :)
Ja biorę w ciemno!
Z tego co widzę po screenach na oficjalnej stronie to niezbyt to wygląda no ale z oceną poczekam do premiery.
Mi grafa z Titan Questa by w zupełności wystarczyła + dobra grywalność, fajne drzewko rozwoju postaci i w miarę fabułka i będzie miła gierka...
Na pewno kupię tę grę.
Mam sentyment do studia Iron Lore z którego wywodzą się twórcy GD.
Jak robią to ludzie od Titan Questa to będzie naprwade zaje**sta giera zostaje tylko czekać na więcej informacji
Na filmie który można obejrzeć na oficjalnej stronie gry to silnik graficzny robi ogromne wrażenie, a to jeszcze jest wersja Pre-Alpha. WOW !!!!
" Econochrist Robią tą grę twórcy rewelacyjnego Titan Questa w związku z tym Grim Dawn nie wymaga chyba dodatkowej rekomendacji :) Ja biorę w ciemno!... " - jeżeli to prawda to na pewno zagram :) Titan Quest rządził ! ! ! Więc i ta gra powinna być super cool gites majonez :).
szlak przenieśli na wrzesień co to ma być ale na taki hit to warto poczekać coś mi się widzi że Grim Dawn będzie lepszy niż diablo 3
Super! Titan Quest był genialny pomimo niewielkich błędów. Zachwycał grafiką, unikalny system mistrzostw pozwalał tworzyć dziesiątki klas postaci. I ten model szmacianej lalki, któż nie kochał wysyłać 1 hitem potworków na orbitę? :D
Czekam z niecierpliwością. Diablo 3 nie ma żadnej klasy postaci, która by mi pasowała, wtórność kombinatorstwo ponad miare, a teraz na dodatek wymagany net do single player i save'y online'a.
Porażka, Blizzard kopie sobie grób.
Możemy wspomóc developerów w rozwoju gry, by mieli kasę na dodatkowe bajery w grze.
http://www.grimdawn.com/contribute_buynow01.php
Za 19,85 dolara amerykańskiego = 56,0861212 złotego polskiego można kupić grę w pre-orderze.
Za 32 dolary amerykańskie = 90,4159132 złotego polskiego jesteś objęty testami beta i twoje imię i nazwisko będzie w napisach końcowych gry. :)
Za 48 dolarów amerykańskich = 135,62387 złotego polskiego masz to samo co wyżej + testy w fazie alfa.
P.S
Sorry za 2 komentarze pod sobą, ale nie będę płacić abonamentu za możliwość edycji po kilku godzinach od napisana komentarza.
Ja już od długiego czasu śledzę witrynę twórców i oglądam materiały z gry. Zapowiada się świetny tytuł i przy tym, co wyrabia Blizzard (o czym wspomniał z0ltar), tym bardziej nie mogę się doczekać premiery. No ale to niestety nie prędko, trzeba się uzbroić w cierpliwość, tyle że jeśli gra będzie przynajmniej tak dobra jak Titan Quest, to myślę, że warto.
"tryb multiplayer, w którym nacisk położony został na rozgrywkę grupową." No bez kitu, nie domyśliłbym się.
Smutne wieści. Podana tu data premiery nijak ma się do rzeczywistości.
Wyczytałem na forum Grim Dawn, że testy alfa(!) przewidują na styczeń - marzec 2012.
Także, Diablo 3 na pewno wyjdzie wcześniej.
Na pocieszenie powiem wam, że deweloperzy tej gry liczą się z graczami. Śledzą wątki na forum, udzielają odpowiedzi, a co najważniejsze są otwarci na pomysły graczy. Przeprowadzają sondy np. na temat automatycznego podnoszenia złota. ;)
Można było się tego spodziewać, bo jak by ta gra miała wyjść w tym roku to by się pojawiła na przedpremierowej sprzedaży na amazon.com więc będziemy musieli jeszcze poczekać ale coś czuję że Grim dawn wyjdzie i tak wcześniej nisz diablo 3
Niech tak robią dalej. W końcu wydadzą świetną grę w którą nikt nie będzie chciał grać -bo wszystko ma swój czas. Ja wiem że trzeba wszystko doszlifować -ale umówmy się -to jest bardzo rozbudowany mod TQIT z nową kampanią i nowymi balansami. Nie tworzą od nowa silnika. To przypomina trochę sytuację w kinie -jak ktoś za długo składa super fajny film sf, to w momencie premiery może się okazać że efekty specjalne sa już z innej epoki, a w swoim czasie mogły robić wrażenie. Zresztą gra ma swoje 5 min przed premierą Diablo3. I te 5 minut zamiast wykorzystać przesuwającą się premierą Blizzarda wciąż się skraca. Czym Grim Dawn chce później konkurowac z nowymi tytułami wychodzącymi na przełomie 2011/2011? No chyba że chce trafić do niszowej mini grupki graczy -a to ok. Tylko niech nie płacza potem że tytuł jest fajny tylko się nie sprzedaje i nie daje na siebie zarobić. Kilku osobą będzie się zawsze podobał (np. mnie) nawet jak wyjdzie w 2014
@trejangry
Zadałeś sobie odrobinę trudu żeby przeczytać cokolwiek o ekipie, która tworzy tą grę?
Oni tworzą tą grę z własnej kasy (+preorder), w wolnym czasie, na weekendach. Każdy z nich ma swoją pracę, jak to mówią stanach "day job". Nie dostają za to kasy co miesiąc. Taki wolontariat, z nadzieją na zapłatę.
Mody maja to są siebie, że są darmowe. Więc nikt nie będzie głośno narzekał, że coś nie działa tak jak należy.
Oni chcą zarobić na Grim Dawn, więc nie mogą sobie pozwolić na narzekanie ludzi, bo to im zrobi czarny PR.
Byłbym zapomniał: "Niech tak robią dalej. W końcu wydadzą świetną grę w którą nikt nie będzie chciał grać -bo wszystko ma swój czas. " Powiedz to Blizzardowi. LOL
Niczego nie cofam. Zobaczysz że tytuł dla znawców będzie świetny a dla innych którzy nie poznali się na TQIT będzie kolejnym h&s i przegra z innymi tytułami.Nie mam pretensji do ekipy -jeśli robią to na zasadzie wolontariatu -to ok, ale niech nie nastawiają się na sukces -zrobią dobry produkt dla nielicznych i za to im dziękuję, bo będę jednym z nich. A swoją drogą -nawet jak na taki model to i tak trwa to nieprawdopodobnie długo -zwróć uwagę że technologię już mieli -chodziło tylko o swoistą przeróbkę. Co do Blizzarda -zwróć uwagę że cały tytuł i siła starcraft'a II opiera się na multi -gdyby nie to -tytuł byłby jednym z wielu. Poza tym w blizzardzie wpływ na daty ma czynnik chciwości -nawet jeśli tytuł był wczesniej gotowy to chcieli do maksimum wycisnąć wszystko z poprzednich tytułów.
@trejangry
Czynnik chciwości ładnie to ująłeś. :D Równy z ciebie gość. :)
Autorzy obiecali, że pod koniec roku pojawi się nowe wideo z gameplayem. :)
Owszem trwa to długo, ale ja się im nie dziwie. Sam studiowałem na dziennych i cały 5ty rok pracowałem na 1/2 etatu. Jak się wracało to już na nic nie miało się siły.
OK. To co napisałem. Jeśli wolontariat, prezent dla fanów (wiemy że nie) to jest zrozumiałe, ale jeśli w ten czy inny sposób chcieli jednak zarobić -to się chyba już przejechali. Bo co jest fajne za 0 zł to nawet za 1 zł jest olewane. Dam Ci przykład. Kiedyś swego czasu był Warcraft II. I wtedy - w swoim czasie, była rewelacyjna. I wyobraź sobie że ktoś wtedy mówi że wyda na silniku Warcraft'a II nowy tytuł z jeszcze lepszą fabułą i jeszcze lepszymi kampaniami oraz AI przeciwnika. No po prostu super!!! No i pracuje, pracuje, pracuje, nawet po godzinach, więc wolno... i po 4 latach wydaje ją i.... No cóż. Młodzież nie sięga bo grafa odrzuca, starsi z sentymentem ale pozostają tak naprawdę tylko najwytrwalsi dla których grafika nie ma znaczenia. A generalnie sprzedać tego nie sposób, jedynie za free w internecie albo do gazetki i to też nie jako wiodący dodatek tylko jakieś uzupełnienie. No tak jest, sorry. Ja myślę że w ogóle tytuł nie wyjdzie, tylko po prostu trochę już wzięli kasy i nikt nie ma odwagi powiedzieć jak jest (były i są przedpłaty). Ludzie, nie takie tytuły padały. Albo w 2012 w marcu (dzisiejszy oficjalny tytuł wydania) ogłoszą że.... pracują jednak nad nowym silnikiem, albo wybrali jakiś inny.... Był pomysł, ale brutalna rzeczywistość, brak sponsora dla studia i nic nie będzie...
Ja jestem optymistą. Wierzę, że chłopaki dadzą radę.
Co drugi dzień wchodzę na forum GD i sprawdzam newsy.
Owszem kasę wzieli i nawet prowadzą ewidencję na forum, jest tego około 60k USD.
Są ludzie, którzy pochopnie kupili i jak chcą się wycofać to kasę zwracają.
Co do daty... ta data jest bo ja w komentach napisałem że poprzednia jest mocno nie aktualna. W marcu 2012 będzie bankowo wersja alfa!. Wtedy sprawa nabierze tempa. Obstawiam, że beta pojawi się w maju lub czerwcu. Sierpień to realny termin premiery. To są moje przewidywania. Jak wyczytam coś więcej to na pewno dam tutaj znać.
A przykład trochę nie trafiony, wczoraj skończyłem na normalu Titan Questa z dodatkiem nową postacią, po templarze przyszła pora na elementaliste. Wg mnie grafika nic się nie zestarzała (to nie FPP).
Grim Dawn Pre-Alpha: Occultist Class (Video!)
http://www.youtube.com/watch?v=XYI2DMPWpWg&feature=youtu.be&hd=1
Titan Quest byl dosc wciagajacy ale troche latwy (szczegolnie multi). W tym tytule wolal bym lepsza troche grafika bo nie wiele sie rozni od TQ
Lada moment startuje Kickstarter dla Grim Dawn. Twórcy dali link na forum, żeby społeczność wyraziła swoje zdanie i ewentualnie podpowiedziała co poprawić. Na razie projekt ma status NOT LIVE. Wystartuje za kilka dni, link --> http://www.kickstarter.com/projects/crateentertainment/1420270001?token=e2d626b8
Zbiórka funduszy na dokończenie gry (jest głowa, brakuje ciała) właśnie ruszyła: link --> http://www.kickstarter.com/projects/crateentertainment/grim-dawn
co oni zwariowali znowu przenieśli datę premiery, nie no co się dzieje
OK. Jednak jest informacja że zebrano fundusze wystarczające do ukończenia projektu. Nie wierzę ale... życzę im powodzenia. Chciałbym zwrócic uwagę na tylko jeden aspekt -technologia nie stoi w miejscu. Jak oddadzą ten tytuł w połowie 2013 na tej samej technologii to.... zainteresują się tylko sami fani -choćby nie wiem jak był udany ten tytuł. A to oznacza że nie zarobi na siebie itd. itp..... Daję 40% że wyjdzie i 60% że nie...
Ja tam bym się o to nie bał kompletnie... Największy komkurent i zawód tego roku diablo 3 nie powala niczym, a już napewno nie grafiką, więc jestem spokojny. Gram w TQ i dodatek do dziś i wierze, tzn. wiem to napewno, że warto czekać na ich kolejną grę
Chyba jedyny h&s którym jestem zainteresowany. Sieczka i to tego klimat. Lokacje prezentowane i muzyka udostępniona na stronie są po prostu bardzo klimatyczne :)
[32] Wiesz w grach nie liczy się grafika (oh no zniszczyłem ci przemyślenie pewnie), D3 miało swój urok choć przez casualowców za mocno je uprościli w pierwotnej postaci po wyjściu poziom trudności podobał mi się bardzo stawiał wyzwanie przed graczem.
Czeeeekam !! :):)
Zapowiada się świetny h&s jak za najlepszych czasów. Titan Quest był bardzo dobry, a to będzie to samo, tylko w lepszej grafice i innych realiach, więc jest na co czekać. TQ miał jeden z najlpeszych cykli dobowych jakie widziałem w grach, i już nie mogę się doczekać wschodu słońca gdzieś na zamglonych bagnach pełnych, a jakże, szkieletów! :P
Właśnie przeszedłem całą zawartość z wersji alpha i musze powiedzieć, że jestem pod wrażeniem, jest wiele podobieństw do titan questa, widać, że gra leci na tym samym silniku :)
Mamy 3 klasy(przynajmniej narazie), drzewko również wygląda jak w titan quescie, podoba mi sie fakt, że dodali pistolety, od razu mi sie ta opcja spodobała :)
Klimat i muzyka jest bardzo mroczna i cholernie klimatyczna, grafika niestety nie jest na najwyzszym poziomie, wyglada to jak na dzisiejsze czasy dosyc slabo, ale urokliwie!
Trzeba jednak pamietac, ze to alpha i wiele moze sie jeszcze zmienic, ale juz teraz z czystym sumieniem moge powiedziec ze gra spelni oczekiwania.
Na dole zamieszcza screena, ktory pokazuje drzewko zeby pokazac co mam na mysli mowiac ze jest podobne do titana :P
Warto pamiętać, że to wersja alpha, którą pokazywali na kickstarterze (czyli całkiem stara). To tłumaczyłoby brak niektórch opcji :)
Beta będzie już bardziej kompletna.
Hej sciągnołem sobie dzisaj i powiem super sprawa ale hmmm bez spolszczenia tego nie widze gra ma potencjał kawał dobrej roboty hmm troche chaosu w misjach ale to tylko alfa wiec.... klimat 9/10 jak w diablo 1 niezły rozwój postaci 9,5/10 potwory 7/10 może to poprawią moje zdanie jest takie napewno lepsze niz D3 lepszy klimat oby tego niezdup.....no narazie dobra robota panowie
No, muszę zjeść własny beret. Pisałem wcześniej że daję 40% szans że wyjdzie i 60% że umrze śmiercią naturalną. Jednak wyjdzie -i super. Ale przeciągając tak długo czas produkcji podnieśli poprzeczkę. Gra musi być naprawdę dobra -bo grafiką już nie powali nikogo. Ale mam nadzieję że po TQIT sprostają zadaniu. I tylko jedna uwaga: albo to kwestia rozdzielczości albo czegoś innego -ale na aktualnych screenach gra jest po prostu nieczytelna. Chyba że w pełnej rozdzielczości w wersji końcowej będzie to wyglądało inaczej -lepiej. Oby :-)
Miałem przyjemność zagrać w Grim Dawn w wersję alpha. Miło się grało i spędziłem przy niej ok 12-13 godzin. Klimat jest mroczniejszy i ponury co jest na plus. Podoba mi się lokacja startowa, zburzone miasto, którego broniła grupa niedobitków. Przechodząc dany obszar gry jeszcze raz przeciwnicy dostosują się do naszego poziomu. Początkowo z wyjścia mają level 1-3, a później już 5. Aż w końcu gdy przejdziemy dalej to mają nasz poziom.
Można obracać kamerą o 360 stopni, nie mówiąc o przybliżaniu. Super sprawa :) Jest waluta: żelazo (iron). Gra przypomina Titan Questa: podobne menu początkowe, podobny interface postaci, sklep itd. Dodano nawet pistolety i wszelkiej maści spluwy. Memu sklepu/sprzedawania broi też wygląda czytelnie i ładnie. Mamy nawet skrzynie z depozytem, który można pobrać wracając do miasta, jak z TQ.
Ale do TQ tej grze jeszcze daleko. Czasami podczas walki grafika jest zamazana i nieprzejrzysta. Są questy, ale nieposortowane. Ogólnie jest w nich chaos. Rozmieszczone są główne teleporty (oprócz tego z jaskiń i dowolnego miejsca na mapie można się przenieść pod klawiszem L) co ułatwia poruszanie do miasta, a właściwie tego co z niego zostało. Są też urwane mosty, które w przyszłości mogą posłużyć jako przejście do nieokrytych jeszcze lokacji.
Co mnie w grze brakuje? Są niby frakcje, czy odłamy (faction). Ok! Awansujemy na kolejny poziom i nie ma z tego nic. Nawet jednego punktu do umiejętności czy reputacji. Np. w Torchlight 1-2 za zdobycie odpowiedniej ilości punktów sławy dostawaliśmy punkt do umiejętności. Może to poprawią w GD, a może nie... Nie wiem... A może po prostu będziemy przynależni do jednego z odłamów i dla niego zabijać i zbierać punkty, np 5000/5000 itd.
Przypomina mi to bijatykę bez celu. Dla mnie to za mało.
Twórcy obiecali m. in.:
1) Rozbudowę miast(a) i czerpać z tego określone korzyści w żelazie lub lepszych przedmiotach. I od nas będzie zależało czy wydamy kasę na rozbudowę miasta czy zachowamy ją dla siebie. Według mnie bardzo dobry pomysł. Zobaczymy jak się z tego wywiążą...
2) Będzie można dobić do 200-tnego level postaci.
3) Otwarty świat, albo przynajmniej rozbudowany i duży na tyle, żeby niektóre miejscówki były wyzwaniem na naszego herosa itd.
Daję Grim Dawn ocenę ok 75-80%. Mam nadzieję, że poprawią grę od strony graficznej. Klimat mroczny jest tutaj na miejscu, ale sprawia wrażenie zamazanego. Nic przez to nie widać czasami. Mam takie wrażenie, że TQ był bardziej czytelniejszy i przejrzysty. Za to miód płynący z mordowania hord przeciwników jest przedni :) Jak w prawdziwym hack'and'slash. Pamiętajmy, że jest to tylko wersja alpha. Dużo się może jeszcze zmienić. Oby na lepsze.
Oby wszelkie poprawki, dodatki i smaczki wyszły tej grze na dobre. Tego życzę w wersji finalnej twórcą Grim Dawn.
Dziękuję za uwagę i przepraszam za wszelkie błędy :) Pozdrawiam wszystkich fanów TQ i GD :)
Też grałem napewno już przebija diablo 3 :) tą kolorowanke itp nie trzeba pisać . Wkońcu chociarz firma od titan questa zrobi nowy tytul nowy hackslash i bedzie wypasowy-zajebisty :) Daje odrazu 10/10
Też grałem napewno już przebija diablo 3 :) tą kolorowanke itp nie trzeba pisać . Wkońcu chociarz firma od titan questa zrobi nowy tytul nowy hackslash i bedzie wypasowy-zajebisty :) Daje odrazu 10/10
Przetłumaczy ktoś na polski?
i tak MU2 ktore bedzie jeszcze w tym roku nic nie przebije...