Taka wysoka ocena ? Przecież ta gra to shit !!!
spoiler start
Joke ;) Czemu takich gier na PC nie robią(GRID jest biedny ;/)
spoiler stop
No no jedna z nielicznych uczciwych recenzji podoba mi się a co do grafiki to jest strasznie nie równa raz wygląda naprawdę oszałamiająco a czasami bez rewelacji no ale miodność wypływa z ekranu a to się liczy ;]
Przecież sam Del mówił , że jeżeli wyścigi są długie i wymagające to cofanie czasu się przydaje , to co da wyłączenie jak późnej bd wnerw na grę i skończy się w nią grać (bo tak przeważnie jest)
widac ze ekipa zna sie tylko na grach, a z prawdziwymi autami troche gorzej. dla kazdego fana motoryzacji zaliczenie abartha 500 do "dziwactw" jest bluznierstwem :|
villie wyrażają własne poglądy, nie każdy musi być fanem motoryzacji żeby móc wyrazić o jakimś aucie opinię.
Cofanie czasu jest dlamnie niepotrzebne jak gram w Gran Turismo to mimo że przegrywam mam frajde z samej rewalizacji i wyścigu pewnie dlatego że w Gt jest 16 samochodów na torze a nie 8
no przeczytałem recenzje więc dla fanów wyścigów są najwaniejsze informacje
+bardzo dobry model jazdy(najlepszy na rynku w tek chwili)
+bardzo dobra Si przeciwników(Na najwyższym poziomie)
+zniszczenia
+Opcje tuningi i wizualizacji
Więcgra świetna
Teraz pytanie skoro forza 3 dostało 8,9 to ile uzyska GT5
Czekam na króla wyścigów
Nie posiadam XBOX'a, ale czy NFS Shift nie jest zerżnięty od tej gry (pod względem gameplayu)?
Taka niska ocena . ? .. Przecież ta gra to dzieło . ! . Ale niech będzie . ; ] .
Za nisko. Słabszym grom dajecie wyższe...
Słyszałem że GT5 ma wyjść w komplecie z Duke Nukem Forever... ;)
A swoją drogą to:
Pierwszy news o Forza 3 na golu jest datowany na 19 października 2007 - dwa lata i mamy premierę gry.
Gran Turismo 5: pierwszy news że gra jest już gotowa mamy 23 sierpnia 2005 - i dalej dopieszczają grę... :))))
Gra naprawdę zasługuje na ponad 90%, 89% dla tak świetnej gry to naprawdę za mało grafika wcale nie jest zła gra wyglada ślicznie może auta w gran turismo 5 wygladają bardziej realistycznie,oświetlenie itp to otoczenie i całe tory wygladają poprostu świetnie w forzie 3.Gra jest obecnie najlepszym symulatorem jazdy,jestem ciekaw co skłoniło recenzenta by nie dać forzie tych 90%.
Mówcie co chcecie dla mnie ta gra i tak jest zaje... onieo wyprzedza produkcje typu Shift czy GT5
8,9 hmm, trochę mało. Wiedziałem że na grafie trochę straci, ale w ocenie ogólnej zasługuje na więcej. Cofanie czasu wg jest bardzo ok, naprawdę jak ktoś chce może sobie poćwiczyć wchodzenie w zakręt :), wg mnie to zaleta. No graficznie - nie oszukujmy się xboxik nie daje rady z AA, no i przy grach tego typu to widać, aczkolwiek Chłopaki z Codemasters mają inne podejście do tego problemu i Dirt 2 wygląda rewelacyjnie (przynajmniej okolice, bo modele mają biedne) - coś za coś. Jeżeli nowy Xbox ma wyjść za parę lat to powodzenia im życzę i nam też bo raczej nic ładniejszego nie zobaczymy w najbliższym czasie. Forza 3 choć trochę bardziej "poszarpana" i tak bije na głowę MTV-dirta 2 i GRIDPRO-NFS Shifta. Pozdro dla fanów FORZY 3.
PS. No jeszcze będzie F1 2010 - Codemasters :D - więc śpijcie spokojnie
Grałem w forze 3 i te uczucie prędkości jest żenujące, shift i grid pod tym względem są dużo lepsze, jadąc veyronem w shifcie czujesz tą moc a w forzie nie. Grafika w shifcie tez jest lepsza.
Idiotycze jest ciągłe minusowanie tego, że nie ma opcji cofania czasu. Jak koleś chce grać w 100% symulacje to tego nie bedzie używał chociaż to jest. Twórcy nie dali takiej opcji, bo po co skoro nie trzeba jej używać?
w pełni zgadzam sie z oceną, nareszcie recenzent GOLa nie przedobrzył. Gra ma mnóstwo zalet, ale wady sa ciekawsze:
- debilne AI na poziomie "trudnym", które nie umie dobrać dobrego auta do wyścigu (20sekundowe straty AI na owalach). Ściga nas właściwie jeden samochód bo reszta się nie liczy zupełnie. Najlepsze jest to całą stawkę ( nawet jeśli ruszamy z ostatniego pola) mijamy w 95% wyścigów jeszcze przed pierwszym zakretem na trasie i tak już zostaje. Jechac wystarczy przeciętnie dobrze, wygramy spokojnie.
- paskudne kokpity, co prawda nie tak marne jak w PGR4 ale do tych ze starego juz TDU dużo im brakuje. Brak szyby, widok jak by kierowca miał kierownice w zębach. Bardzo liczyłem na dobry widok z wnętrza auta niestety na tym polu porażka. Włączenie opcji multscreen (pozwala odsunąć kierowcę od kokpitu i trochę poprawić sytuacje) zawiesza permanetnie konsole przy ładowaniu wyscigów. Brawo Micro, bravo Turn 10.
- model jazdy niezły ale słabszy niz w F2. Przy mocnych dochamowaniach z np. z 280km/h przed samym zakrętem wydaje się nam że auto "niemal stoi", wchodzimy w zakręt i ... wypadamy na zewnątrz. Mozna się do tego przyzwyczaić ale brak odczucia prędkości przy niskich/średnich jej wartościach jest mylący. Auta do klasy R są dość podsterowne, potem jest lepiej.
Przy mocnych dochamowaniach z np. z 280km/h przed samym zakrętem wydaje się nam że auto "niemal stoi"
czyli identycznie jak w realu, tak samo sie mozna przejechac na zakrecie;)
Shift to zupełna pomyłka, gra ma tylko dobre kokpity, nie ma co nawet pisac o tej grze tutaj bo się ma nijak do forzy.
Contah--->po prostu w f2 to wychodziło jakoś naturalniej, tutaj jedziemy tak powoli przy 100km/h że "wizualnie" i "optycznie" powinniśmy spokojnie zakręt przechać ale bywa inaczej. Jak pisałem to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Sporo grałem ostatnio w f2, trzeba sie przestawić. W f2 można było jeszcze hamować w zakręcie (przy włączonym abs) albo starać się zarzucic tyłem, tutaj jest trudniej, liczy się bardziej kąt najazdu i predkość na wejściu. Tak jest na starcie, możliwe że zabawa w ustawieniach aut coś pomoże.
Szczerze to powiem że to średniak i trochę mnie zawiodła i tak mało zmian a i grafika taka sobie, trochę zazdroszczę posiadaczom ps3 serii GT z ręką na sercu powiem ze są lepsze od Forzy
Trochę dziwne ze na fotografii podpisanej "zabytki" jest audi R8 i ferrari f360 o ile się nie mylę
Może na początek - ludzie jeśli dla Was 89% to jest niska ocena to mnie po prostu brak słów :/
Recenzja nieźle napisana, choć wady które wymienia g40st dla mnie osobiście są dziwne. Możliwość cofania czasu - to jest tylko i wyłacznie plus, poza tym jest to rzecz całkowicie opcjonalna. Wspomniane ułatwienia dla casuali również nikomu nie przeszkadzają - wszystko to są opcje, które można włączyć/wyłączyć. Warto byłoby wspomnieć, ze dla hardkorowców dodano obsługę skrzyni manualnej ze sprzęgłem (w tekście nie ma o tym ani słowa).
Czepianie się grafiki - cóż są gusta i guściki. Niektórzy lubią bardzo ładnego, ale zablurowanego w cholerę Dirta 2, inni stawiają na realistyczną (i mniej efekciarską) grafikę Forzy. Postęp w stosunku do części drugiej jest ogromny - znacznie większy niż w innych tego typu grach, więc zarzuty recenzenta w tym wzgledzie wydaja mi się kuriozalne. Są to najładniejsze w chwili obecnej wyścigi, IMO z tronu strąci je (pod względem oprawy) dopiero GT 5.
Jeżeli już coś koniecznie mam zaliczyć do minusów to :
- brak zmiennych warunków atmosferycznych (po świetnym w tym względzie PGR4 jest to dla mnie najpoważniejsza wada nowej Forzy)
- brak animowanych pit - stopów. Smutne, bo naprawa auta wyglada tak żenująco jak w dwojce (osoby grające na niższych poziomach trudnosci tego nie zauważą, bo wtedy nie trzeba zjeżdżać do "pita")
Co do drugiej wady - są jakies szanse, że poprawią to w jakimś patchu, na deszcz lub śnieg nie ma niestety szans :/
Cała reszta - to cud, miód i orzeszki: kapitalny model jazdy, świetna fizyka, klimat "motorsportu", tysiace opcji. Zapowiada się wiele miesięcy grania (bo nie jest to tytuł na dwa wieczory) w tym niekończąca się zabawa w multi. Jak już mi naprawią klocka - bo złom wyzionął ducha (RRoD) akurat drugi dzień po kupnie Forzy - więc za wiele sobie nie pograłem.
To tyle wrażeń tak na szybko.
ps. Osiem aut w multi recenzentowi przeszkadza w tej grze, a w innych jakoś nie przeszkadza :) ?
look16-->mylisz sie ale nie odnośnie aut a odnosnie tego co tam jest napisane.
lord pilot---> 89% to jest niska ocena biorąc pod uwagę że takie cos jak shift dostało 83%. Generalne ja zawsze biorę poprawke na ocene na golu i zakładam że max to jest 120%, wtedy wszystko sie zgadza (niestety wszystko oprócz relacji między grami)
Niska ocena, z tego co widzę to FanBoy.. Grafika świetna a ja nie wiem co to za minus brak możliwości wyłączenia cofania czasu przecież jak ktoś nie chce to nie musi tego używać. Multi to kwestia gustu. Jak widzicie z żadnym minusem się nie zgadzam oprócz zniszczeń tu masz rację. Ja bym dał ocenę przynajmniej 95%. Conajmniej.
Ojjojojjojo liczyłem od Gola na minimum 9,5 a to 8,9. Ale i tak gra jest świetna!!!!!
Ja tam się nie sugeruje ocenami recenzentów, każdy ma swoje subiektywne zdanie. Dla mnie ta gra jest rewelacyjna, chce się grać, nie nudzi się jak konkurencja, co do grafy to faktycznie nie jest tak dobra jak na zdjęciach, ale według mnie na pewno nie gorsza niż np. w nfs shift.
Zauważcie, że pod względem grafiki gra nie będzie porównywana do FM2 tylko do GT5, przy którym pod tym względem wypada słabo. Gry na ps3 zawsze dostają zawyzone noty, a na Xboxa zaniżone.. Żałośni jesteście, a ja nie mogę się doczekać, jaką ocenę wystawicie GT5. 90% by mnie zadowoliło, bo to w końcu jedno oczko wyżej ;)
Grafika ładna [bez fajerwerków które rozmywają obraz (patrz Dirt)]. Obraz wyostrzony jak należy chciałbym w to kiedyś zagrać.
Heh 8.9 dla Forzy wcześniej niecałe 8 dla BL a dla Risen 9 dla Fify nowej też:/
Recenzja spoko, ocena wydaje się odpowiednia w porównaniu z opiniami grających które czytałem. Czyli grzech nie zagrać, ale cudów nie ma, a te być może będą jak pojawi się Gran Turismo 5 Forever. Tam z kolei pakują całą moc w genialnie wyglądające autka, ale czy trasy będą ładne to zobaczymy. W Prologue grafa była super. No ale to wątek o Forza 3. Z gry na razie zrezygnowałem, na dniach łykam dodatki do GTA, potem trzeba kupić Modern Warfare 2, ale przed grudniem muszę sobie sprawić Forzę 3, kocham samochodówki a ta jest jak widać po opiniach po prostu super.
Kolejny powód aby przestać wierzyć recenzentom. Jak w przypadku BL ja kupiłem i bawię się świetnie ale nie lepsze oceny muszą odgrzewane kotlety. Echh dobrze że was nigdy na medium co do kupna nie powoływałem bo bym połowy gier nie kupił w które tak dobrze mi się grało.
oj, spodziewałem się wyższej oceny. niby ta gra taka super rewelacja, a tu poniżej oczekiwań.
Kolejny tytuł Microsoftu z zaniżoną oceną... Swoją drogą zrobiłem sobie mały przegląd recenzji wyścigów na GOL'u i mam pytanko - może ktoś mi powie dlaczego TDU na PC ma ocenę 92 a na 360'ke tylko 80 ?? To ponad cały rząd różnicy...
Gra się przyjemnie , ale grafika nie ścina z nóg, jest niespecjalna , myślę że dostając ocenę 89% F3 nie została skrzywdzona, opinie na jej temat ktore były jeszcze przed recenzją że to super mega gra samochodowa były przesadzone, przed odpaleniem oczekiwałem czegoś naprawdę ekstra , a tak naprawdę to już NFS:Shift i widok z kokpitu zrobił na mnie dużo większe wrażenie, niby polepszyli to odczucie prędkości, ja tego nie czuję kompletnie, jadąc camaro SS mam wrażenie jakbym jechał maluchem.
sony zapłaciło.
A tak poważnie gra ma kilka elementów niedopracowanych (spartolonych) co wcale nie oznacza że sie w nią świetnie nie gra, nie rozumiem co sie w ocenie nie podoba co niektórym? To juz w grę 89% nie mozna sie dobrze bawić, przeciez są ludzie co nawet w nfs sift graja czy innego maluch racera i tez im sie podoba. Wszystkim pan recenzent nie dogodzi. Duze oczekiwania były po tych wszystkich zapowiedziach, nic dziwnego że pojawiają się głosy rozczarowania grafiką czy innymi rzeczami.
zgadzam się z SDRaid, coś w tym jest ze redakcja faworyzuje tytuły z konsoli sony, a oceny z konsoli Microsoftu Xbox360 są niższe niż na gamerankings.com
a co do minusu "brak możliwości wyłączenia opcji cofania czasu" przecież to chore jak nie chcesz nie używasz, a wy dajecie minusa. doradzam wyjść z pokoju raz w życiu i zaczerpnąć świeżego powietrza...
jak to brak odpadajacych kawalkow karoserii? to jakies zarty, prawda? chyba gram w to juz tydzien i nie zgadzam sie z tym co autor tu nawypisywal! panboj PSa
jak ktoś myśli to wie że jest sposób na oddalenie kamery w kokpicie ;] chociaż sam nie wiedziałem że da się takim sposobem to zrobić lecz tracimy możliwość rozglądania się więc dalej jest słabo czary mary i wyczarowałem mój ulubiony samochód w photomode >>>>
GosuRALF-->co jest chore? Przecież autor recenzji napisał że sam fakt istnienia tej opcji niejako wymusza jej użycie. Sie mówi "nie bedę używał", "nie będe przeklinał" itp. a potem wypadasz z zakrętu i korzystasz, nie omijasz wzrokiem małego guziczka na padzie odpowiedzialnego za cofanie żeby zacząć 60 kilometrowy wyścig od nowa. Sam fakt istenia tej opcji robi z człowieka casuala i mięczaka. Podobnie w wyscigach w klasie R3 AI nie używa nigdy ferrari ffx które jest sporo lepsze od pozostałych aut w tej klasie, to co mam go nie używać też żeby było fer?
Gdyby można było wyłączyc ten guzik gdzies w opcjach albo gdyby nie był obecny na poziomie np. trudnym/pro to ok ale jak jest to weź spróbuj go nie użyć. Zgadzam się z autorem że opcja cofania czasu psuję tą grę. Duży minus.
1. Grafika owszem, nie jest najlepsza - ale trzyma xboxowy standard, nie odrzuca. Modele aut są OK. Widok z kokpitu graficznie dość ubogi, ale moim zdaniem całkiem wygodnie się z niego gra, aż się sam zdziwiłem.
2. Poziom trudności - najbardziej widać w trybie sezonu, gdzie mamy ograniczenia klasy aut. Oczywiście, jak mamy zawody, gdzie kryterium jest dwoje drzwi to możemy ulepszyć sobie auto do klasy A, podczas gdy inni mają D i wygrywamy bez trudu. Przy zbliżonych osiągach aut na "trudnym" jest już pewne wyzwanie.
3. Gra jest o niebo łatwiejsza od FM2. W FM2 mocny wóz z napędem na tył był niezwykle trudny do opanowania, w FM3 trzeba się starać, żeby wyprowadzić z równowagi np. Ferrari California (wszystkie wspomagacze wyłączone, poza automatyczną skrzynią biegów).
4. Poczucia prędkości nadal nie ma.
5. Uszkodzenia - takie sobie, może bardziej realistyczne, ale ja lubię bardziej widowiskowe. Ogólnie sztucznie to wygląda, bo mamy kolizję i nagle na aucie pojawia się tekstura uszkodzeń, która ma się nijak np. do mocy uderzenia. Ale to w sumie szczegół.
6. Tworzenie grafik etc. W FM2 ograniczyłem się do przemalowywania całych samochodów. Tutaj też nie chce mi się bawić w te wszystkie pierdółki, samochód najlepiej wygląda w fabrycznym kolorze i tyle. Ale, jak kto lubi i ma cierpliwość, to na pewno doceni.
7. Gra się fajnie, spędziłem mnóstwo godzin nad FM2 i FM3 też mi się podoba.
8. Co do symulacji - mówiono, że FM2 jest super realistyczna, odwzorowuje prowadzenie samochodu. FM3 to samo. Ale, dajmy na to, ten sam model Corvette w FM2 i FM3 prowadzi się zupełnie inaczej (W FM2 wyrywało auto spod dupy, w FM3 nie). To która w końcu odzwierciedla?
aaa... cofanie czasu. Chyba lepszy był patent z DiRT-a i GRiD-a, gdzie cofanie czasu było ograniczone. W FM3 NIE DA się nie skorzystać, skoro wystarczy wcisnąć przycisk, kusi jak cholera. Faktycznie trochę wypacza to sens ścigania się i rekordów w trybie single player. Z drugiej strony, jak ktoś woli miło spędzać czas a nie frustrować się, to polubi cofanie czasu.
Saves35--->no jest mozliwość ustawienia w opcjach wielu ekranów, co z tego skoro w trybie zwykłego wyścigu zawiesza sie konsola. Oddalenie działa w trybie kariery (nie zawiesza konsoli), ale kokpit jakoś specjalnie lepiej przez to nie wyglada. Ale co to ma do myslenia to nie wiem bo na wszystkich forach o tym piszą geniuszu.
Mała literówka:
Na drugiej stronie pod screenem z Fiatem Abarth jest napisane "manu" zamiast "menu" :D
Z oceną się zgadzam, gdyby grafika prezentowała się jak w Shifcie to z pewnością dostałaby przynajmniej 9.5
Jak już pisałem ocena za niska . Jak GT5 dostanie chociaż o jedną dziesiątą lepszą ocenę od Forzy 3 zaleją nas post Fanbojów Sony jak to ich konsola przebija Xboxa 360 itd ... Męczące to jest . jak czytam np ."kluha666 Taka wysoka ocena ? Przecież ta gra to shit !!!..." Ile razy czytam komentarze pod grami od Microsoftu znajduję co najmniej 5 tego typu komentarzy . To chyba o czymś znaczy . ; ] .
Nie rozumiem pretensji co do oprawy graficznej - wczoraj gralem sobie z dobre 3 godzinki w forze i bylem zachwycony.
Potem jak odpalilem shifta myslalem ze gram na ps2...
Ludzie jeśli piszecie że na was większe wrażenie robił NFS SHIFT czy GRID to spoko, macie do tego prawo. Nawet na mnie GRiD robi wrażenie chociaż nie jestem fanem tego typu produkcji. Ale to nic nie znaczy w kontekście Forzy 3 - to jest gra dla fanów lżejszej symulacji i motoryzacji. W tej grze chodzi o grywalność w sensie:
- czerpanie przyjemności z jazdy, z fizyki, z opanowywania torów, wygrywania wyścigów
- ustawianie oraz ulepszanie samochodu, obserwowanie realnego wpływu naszych ustawień i zakupów na osiągane przez nas wyniki,
- (opcjonalnie) tuningowanie optyczne samochodu
Dlatego w widoku z kokpitu ma być przede wszystkim praktyczny tak żeby dało się cały czas jeździć go używając (a nie podziwiać na replay'ach) - i taki właśnie jest, przy okazji jest całkiem ładny - gorszy niż w TDU czy NFS SHIFT ale napewno nie jest brzydki.
Dlatego też w grafice najważniejsze jest żeby była super płynna i ostra, bajery graficzne są na drugim planie - jak na grę chodzącą 60 klatek na sekundę grafika moim zdaniem jest doprawdy rewelacyjna, przestańcie ją porównywać z gierkami które chodzą 20-30 klatek na sekudnę (TDU, NFS itp itd)
Moim zdaniem JEDYNYM DUŻYM i RAŻĄCYM minusem jest brak KWALFIKACJI przed wyścigami przez co mamy absurdalne zadania przed sobą jak wyprzedzić 7 aut na 3 ultra krótkich okrążeniach - nie ma to nic wspólnego z prawdziwym ściganiem się. Przypomina to jakiś "bonus mission" albo coś takiego... Dla każdego fana wyścigów to powinna być podstawowa wada. To że nikt przede mną o tym nie wspomniał tylko wszyscy zajmują się pierdołami że w widoku z kokpitu co jest nie dość ładne, albo że komuś brakuje poczucia prędkości mówi samo za siebie. Z takimi "expertami" nie ma sensu nawet dyskutować....
Wiele osób które nażekają na słabą ich zdaniem grafike w tej grze zapomina że grafika nie jest najwarzniejsza. Każdy jednak niech sobie gra w gre która mu sie podoba. Jesli Forza mu się nie podoba są inne wyscigi, droga wolna.
Mr_Baggins- jezeli chodzi o bicie rekordow to jesli uzyjesz cofania czasu to twoj lap time jest automatycznie gorzej klasyfikowany niz kogos, kto przejechal "czysto".
co do modelu jazdy to bylo bardzo duzo dyskusji na fm.net i ogolnie przewazala opinia ze w fm2 "wyrywanie dupy" bylo przegiete w 2 strone- auta za mocno zamiataly tylem. a ferrari california to bardzo ciezkie i dobrze wywazone auto:P pozdrawiam
edit: PePe PL- no tak, ale Forza to symulator jazdy samochodem, gra o motoryzacji, a nie "czysty" wyscigowy sim. co nie zmienia faktu, ze np. w multi kwalifikacje bardzo by sie przydaly.
Ja mam jakiegoś wybitnego pecha do Forzy. FM2 kupowałem w wersji kolekcjonerskiej z dvdcrave (Australia) - przesyłka nie doszła na czas premiery, wszyscy grali a ja nie. Potem się okazało, że w ogóle nie przyjechała. A potem jeszcze były jaja z danymi z karty kredytowej bo ktoś się po raz 2 włamał do systemu dvdcrave.
Potem złożyłem zamówienie na LE FM3 w wersji polskiej - żeby ją anulować po ujawnieniu 'ekskluzywności' tego wydania. Złożyłem zamówienie na grę z kierownicą - bo inaczej kierownicy dzisiaj się nie da kupić tylko z FM3 - i grzecznościowo u yazza zamówienie na prawdziwą LE. Gra już pewnie do mnie jedzie ale zestawu kierownica + FM3 jeszcze NIE MA i zaczyna mnie powoli trafiać szlag: wydałem 1000 PLN na stojak, kierownicę i grę i mogę sobie na razie pozazdrościć innym, że grają od zeszłego tygodnia.
Podpowie mi ktoś czy jest szansa na ten dodatkowy kontent z prawdziwej wersji LE - do uzyskania inna droga niż przez zakup bidnej polskiej wersji LE ;) ? Dzięki
Mam pytanie do pana Zamęckiego. Dlaczego 89% a nie 90%?
hmm czy dlatego że powtóki mają 30 klatek? Z tego co wiem w GT5 mają tyle samo. Więc w czym problem?
A może to ta opcja cofania czasu? Nie rozumiem. Więc się pytam.
do pana martina1841 - Musi być jakaś przestrzeń na ocenę GT5.
@albz74
Poprostu jestem ciekaw dlaczego akurat 89%? Dlaczego nie 90 lub 88 lub 87 lub 91 tylko 89.
Czy ta gra nie zasługuje na 90?
Ta gra zasługuje na 90 bez dwóch zdan ale widocznie recenzent dodam tylko ze niczego nie sugeruje ale widocznie recenzent woli serie GT.
Nie mam ps3, gram na x360 ale kolega ma playstation 3 i bardzo czesto gram u niego w wiele gier w tym gt5p. Z czystym sumieniem moge powiedziec ze gt5 (z tego co obecnie wiemy) jest lepsze w tm ze ma:
-wiecej aut na torze
-bedzie miec nocne wyscigi/efekty pogodowe
-auta wygladaja bardziej realistycznie
Forza 3 ma 8 aut na torze brak nocnych wyścigów czy to powód by nie dać grze pełnej 90-tki?
Wg mnie absolutnei nie!
martin - a czy 89% to zła ocena ???
Wg mnie to bardzo dobra ocena.
martin - a czy 89% to zła ocena ???
Wg mnie to bardzo dobra ocena.
tylko 8 aut w multiplayerze...
no nie wiem czy taka dobra?
Mam pytanie do pana Zamęckiego. Dlaczego 89% a nie 90%?
hmm czy dlatego że powtóki mają 30 klatek? Z tego co wiem w GT5 mają tyle samo. Więc w czym problem?
A może to ta opcja cofania czasu? Nie rozumiem. Więc się pytam.
forza ma 400 aut, GT5 chyba z 10000 (! ?) wiec sam widzisz dlaczego...
spoiler start
EDIT: tylko ze ja dalbym tej grze mniej :P GT5 zmiecie forze z powierzchni ziemi. taka jest moja opinia i nie jestem fanbojem bo nie mam ps3 ani x klocka.
spoiler stop
Ocena jest taka, a nie inna, bo FM3 nie zasługuje na pełną dziewiątkę. Powody wymienione są w tekście, więc nie będę się powtarzał. Dodam tylko, że kolejnym minusem jest brak jakiejkolwiek animacji zmieniania biegów. Taki tam szczegół mi się przypomniał...
Ktoś tam wystawił FM3 6 czy 6-. Ciekawe co zrobi, jak wyjdzie FM4. Zdaje się, że braknie skali żeby docenić geniusz.
A już bez złośliwości, to powiem tylko, że gra jest świetna i nie mogę się od niej oderwać ;)
To jest ocena ktora pasuje idealnie. Wszystkie te oceny typu 9.5/10 sa z deka przesadzone bo gra ewidentnie ma troche rzucajacych sie w oczy niedopracowanych elementow. Paradoksalnie mysle ze fm3 bylaby lepsza gra gdyby to sony bylo wydawca i tak jak w przypadku Polyphony, T10 dostaloby czasu tyle ile potrzebuje (tzn bez przesady, nie popadajmy w az takie skrajnosci).
Takie rzeczy jak brak animacji zmiany biegow to ewidentnie detal ktory nie pojawil sie w grze ze wzgledu na deadline postawiony T10 przez MS a brak tej animacji zostal potwierdzony juz 1-2 miechy temu kiedy ludzie robili raban na oficjalnym forum. Przyczyna: brak czasu na implementacje, animacja byla ale byla nie dosc dobra wiec zostala wycieta z gry tak jak kilka innych rzeczy ktore mialy sie pojawic. 8,9/10 absolutnie nie jest krzywdzace dla gry - patrzac na caloksztalt gra wymiata ale mimo wszystko ma swoje wyrazne wady ktorych w takim tytule byc nie powinno.
CFH--->a więc jestes fanbojem bez konsoli, najgorszy typ :)
G40st---> to faktycznie strasznie głupie że obserwując auto od tyłu widzimy jak "pan" zmienia bieg a przy właczeniu kamery z kokpitu już nie chce, już mogli się trzymać tej wersji z biegami w łapatkach przy kierownicy. Pal licho animacje zmiany ale niekonsekwencji nie lubię.
Gdzies koło 45 lvl gra zaczyna się nudzić, a właściwie nie tyle gra co powtarzające się tory, mogli dorzucić jeszcze pare torów, tak lubię SPA np. największym minusem F2 była mała ilość torów, mogli zaskoczyć w F3 przygniatając graczy setkami torów, a tutaj nawet wszystkich z 2ki nie ma. A ponad 2gb na drugiej płycie wolne, no ale jeszcze dlc musza pewnie sprzedać.
Ocena jest ok w okolicach 90%. 100% byłoby zarezerwowane dla gry idealnej czyli pozbawionej wad a jak wiadomo wyeliminowanie wszystkich niedociągnięć jest niemożliwe. Recenzent wymienia kilka minusów tytułu za które obcina kilka procent w ocenie, jednak nie zmienia to faktu,że nota jest wciąż bardzo wysoka a gra świetna, nie jest po prostu bez wad.
6% - to brak zjawisk pogodowych oraz pór dnia
wg mnie mogloby te 85% byc a i tak nic by sie nie stało
"Ocena jest taka, a nie inna, bo FM3 nie zasługuje na pełną dziewiątkę. Powody wymienione są w tekście, więc nie będę się powtarzał. Dodam tylko, że kolejnym minusem jest brak jakiejkolwiek animacji zmieniania biegów. Taki tam szczegół mi się przypomniał...
Ktoś tam wystawił FM3 6 czy 6-. Ciekawe co zrobi, jak wyjdzie FM4. Zdaje się, że braknie skali żeby docenić geniusz."
#1 - jakby dostała 91 to dalej byłoby trochę miejsca dla gry lepszej
#2 - dlaczego takie coś jak Risen, ze swoją mega badziewną grafiką, nieproporcjonalnymi wymaganiami oraz różnymi archaizmami też dostaje 89 ??
#3 - dlaczego Gran Turismo PSP oceniane dosyć nisko nawet w typowo konsolowej prasie (przychylnej bardzo marce SONY i tej serii) tutaj dostało aż 88 - sorry ale ta gierka jest mega uboga pod prawie każdym względem...
#4 - dlaczego Test Drive na PC dostał ponad 90 ?? Przecież poza ładnymi kokpitami i otoczeniem w tej grze nic nie ma
@PePe PL
at. 1 - true, ale na 9 nie zasługuje
at. 2 - nie wiem, nie recenzowałem, więc się nie wypowiadam. Chociaż mi się podoba ;)
at. 3 - bo na PSP GT jest bezkonkurencyjna i wciąga jak odkurzacz. Oczywiście później wymaga jakiejś przerwy, bo zaczyna zanudzać.
at. 4 - nie wiem, nie grałem w żadną wersję Test Drive Unlimited
@CFH
nie 10000 tylko chyba ok 900 czy ponad 900.
Forza 3 ma 400 i wszystki są świetnie "wybrane" jeśłi można tak to nazwać.
@g40st
Co do tych 8 aut w mp.
Grałem w Fm2 multi i na 8 osób w pokoju jedna to wariat, drugi się będzie wygłupiał a pozostałe 5 czy 6 osób naprawde będzie się chciało ścigać.
Dlaczego 8 aut?
Podobno wiąże się to z fizyką gry która pracuje z częstotliwością 360hz, pisze podobno bo czytałem to kiedyś na forum forzy więc nie wiem tego na 100%.
Jeśli to prawda to w kolejnej Forzie jeśli wyjdzie na x360 dalej będziemy mieć 8 aut i mi to w zupełności nie przeszkadza. Fizyka aut liczy się bardziej niż ich ilośc.
Brak animacji zmiany biegów, tak i co z tego a o tym że jest tyreflex czyli symulacja fizyki opon to w recenzji pan nie wspomina. Dlaczego?
Dodam tylko że na powtókach naprawde świetnie to wygląda.
Forza zasługuje na 90 a metacritic jest tego dowodem.
41 recenzji dało grze wynik 90 lub ponad 90 a wszystkich recenzji jak narazie jest 47.
Ogólny wynik 92/100.
Cóż GRY online dały grze 89 ale pkt widzenia zależy od siedzenia.
Pisząc obrazowo na 47 miejsc 41 miało bardzo dobry pkt widzenia :).
Swoją drogą dlaczego metacritic nie uwzględnia rezencji "GIER online"? To jedna z największych polskich stron.
Dogadajcie się jakoś z nimi.
o co chodzi z tą fizyką 360hz? Mozna po ludzku?
Na razie to fizyka jest taka że auta AI potrafią się zaciąć na owalach (auto piłowało zawzięcie ten lekki podjazd po wewnętrznej stronie toru), a na trasie/petli w NY po 8 okrążeniach w klasie R3 cztery auta to były jeżdzące trupy z dymiącymi silnikami ledwo jadące (powbijali się w bandy po drodze...kilka razy). Oczywiscie AI na 'hard'.
Ktos tu pisał że w grze brakuje mu kwalifikacji, jakich kwalifikacji? Przecież w tej grze i tak 90% wyścigów jedzie się na pierwszym miejscu od pierwszego zakrętu. Oczywiście mam na myśli sytuacje gdy startujemy jako ostatni bo inaczej to mijamy ich jeszcze wcześniej. Poziom trudności w tej grze jest takim samym ukłonem w stronę casuali jak ten przycisk do cofania czasu i ocja automatycznego hamowania na zakrętach.
leon691: sorki, ale zastanów się co piszesz, to ze ktoś nie potrafi powiedzieć sobie "nie" to nie oznacza ze jest to minus gry... raczej minus osoby, która mówi ze nie będzie, a w rzeczywistości tak robi. To takie logiczne...
może i logiczne ale nieprawdziwe. Bądźmy życiowi. zresztą to nie jest mój wymysł, autor recenzji to ładnie opisał. W gridzie to było powiązane z poziomem trudności, kasa za wyścig itp. tutaj pomysł zrealizowano tak że wielu osobom psuje wrażenia z gry niezaleznie czy jak to napisałes jest to "minus osoby" czy gry.
"dlaczego Gran Turismo PSP oceniane dosyć nisko nawet w typowo konsolowej prasie (przychylnej bardzo marce SONY i tej serii) tutaj dostało aż 88 - sorry ale ta gierka jest mega uboga pod prawie każdym względem... "
Może dlatego, że jest na platformę przenosną i grę ocenia się pod kątem jej możliwości?
"o co chodzi z tą fizyką 360hz? Mozna po ludzku?
Na razie to fizyka jest taka że auta AI potrafią się zaciąć na owalach (auto piłowało zawzięcie ten lekki podjazd po wewnętrznej stronie toru), a na trasie/petli w NY po 8 okrążeniach w klasie R3 cztery auta to były jeżdzące trupy z dymiącymi silnikami ledwo jadące (powbijali się w bandy po drodze...kilka razy). Oczywiscie AI na 'hard'.
Ktos tu pisał że w grze brakuje mu kwalifikacji, jakich kwalifikacji? Przecież w tej grze i tak 90% wyścigów jedzie się na pierwszym miejscu od pierwszego zakrętu. Oczywiście mam na myśli sytuacje gdy startujemy jako ostatni bo inaczej to mijamy ich jeszcze wcześniej. Poziom trudności w tej grze jest takim samym ukłonem w stronę casuali jak ten przycisk do cofania czasu i ocja automatycznego hamowania na zakrętach."
Chyba Ci się pomyliła fizyka ze sztuczną inteligencją. Jak nie rozumiesz co znaczy fizyka przeliczana 360 razy na sekundę to cóż... A co do kwalfikacji - jeśli by były to przeciwnicy mogliby jeździć szybciej i byłaby emocjonująca walka (oczywiście gdyby nie cofanie czasu :( ) A tak to siłą rzeczy inne auta muszą jeździć wolniej żebyśmy mieli w ogóle szanse wygrać...... Jeśli wiec gra zasługuje na ocenę poniżej 9 to faktycznie przez mix brak kwalfikacji+ cofanie czasu + wolni pozostali kierowcy. Przy czym tak jak mówie - te wady się nawzajem zazębiają i niestety sprawiają że gra będzie emocjonująca tylko w trybie MP (gdzie nie ma problemów z AI, cofaniem czasu itp.). Pewne ukłony w stronę niedzielnych graczy jednak kosztują za dużo....... Z tym się zgadzam
Zerknąłem teraz na recenzje Forzy 2, autor "BK" dał grze 90% w 2007 roku.
Forzie 3 g40st dał 89% więc jeśłi dobrze rozumiem trójka to krok wstecz w porównaniu z dwójką?
Hmm trójka:
-wygląda lepiej
-ma więcej aut
-ma lepszą fizyke (dachowanie, tyreflex)
-ma więcej torów
Ogółem jest lepiej, wydaje mi się że autor recenzji F3 powinien przynajmniej zerknąc na recenzje F2 kolegi BK.
@martin1841
Ależ oczywiście zerkał :) Tylko, że myślenie typu, że z każdą kolejną, bardziej rozbudowaną częścią należy się za samo to choć punkcik więcej, oznacza, że przy Forza XII :D nie ma bata i 100% musi być.
A poważnie, 89% jest właśnie za brak rewolucji. Im dłużej gram, tym częściej nachodzi mnie refleksja, że tak właśnie powinna wyglądać i działać już dwójka, a Turn 10 zmarnowało gdzieś te 2-3 lata.
PePe-->ale czemu tak uważasz? Sztuczna inteligencja nie istnieje bez fizyki. Auta przeciwników unoszą sie magicznie nad torem? Jesli AI nie wyrabia na zakręcie to właśnie działa na niego ta super fizyka w 360hz który ty rozumiesz a ja podobnie jak wiekszość nie? Auto piłujace płaski podjazd to też jakaś nieudana kolizja obiektów, to jest jak by nie patrzył fizyka PePe, przyjmj to do wiadomosci.
martin1841--> ale gry ocenia się w czasie w którym wychodzą a w swoim czasie f2 zasługiwało na 90% , na dzień dzisiejszy f3 ze słabszym AI i gorszym modelem jazdy zasługuje na 89%. Owszem biorąc pod uwagę liczbę torów i lepszą grafike gra się rozwineła ale widac za słabo.
@g40st
Nie wypada mi się nie zgodzić :).
Faktycznie tak powinna wyglądać już dwójka a nie trójka.
Czytałem że podobno turn 10 wzieło poprostu silnik z forzy 1 na pierwszego xboxa dodało do niego 60 klatek i podbiło rozdzielczość do 720p i jak patrze na forze 2 to wg mnie jest to prawdą.
Dwójka ma świetne wszystko ale nie grafike, na trójke patrze z przyjemnością.
Tory wyglądają świetnie a auta bardzo ładnie do tego świetna fizyka.
Gt5 wyprzedza jeszcze Forze 3 pod wzgledem wyglądu aut może nie chodzi tu o modele ale oświetlenie, błyski światła na karoserii itp.
Ale podkreslam chodzi mi tylko o auta "na torze" bo w menu prezentuja sie poprostu cudownie.
Jeśli Turn 10 dopracuje oświetlenie aut to "graficznie" zrówna się z gt5.
@leon691
Forza 3 ze słabszym modelem jazdy? Eeee nie zgodze sie model jest świetny już dwójka miała świetny ale trójka z fizyką opon bije dwójke.
"TYREFLEX" niskoprofilowe gumy, i wybitny wplyw na fizyke jazdy, sorry, ale rownie dobrze mogli dodac wyginanie sie dzwigni zmiany biegow.
no właśnie co ma jakies wyginanie sie opon do fizyki jazdy? Gram na padzie i lepiej mi się gra w F2. Bardziej auto czuć, czuć większe róznice w prowadzeniu, nadsterownośc, podsterowność, szybkość.
Nie wiem nie jestem specem od fizyki aut ale widocznie ma to wplyw na jazde.
W realu opony też sie odkształcają tylko nikt tego chyba jeszcze nie nagrał.
W Forzie 3 odpalcie jakąś sportową bryke, zmniejszcie ciśnienie w oponach(wtedy najlepiej widać) potem pare kółek na torze i zerknijcie na powtóki. Wygląda to naprawde dobrze.
ale mnie to bardziej interesuje czy to ma realny wpływ na prowadzenie a nie jakieś bajery na powtórkach których i tak nigdy nie oglądam. Z tego co grałem (45lvl) to nawet wymiana opon na najlepsze to raptem kilka procent przyczepności, często nawet nie do odczucia w jeździe.
@leon691
Przecież drobnych zmian nie odczujesz w wirtualnej grze, grając na padzie.
Do takich rzeczy musieli by zrobić prawdziwy wypaśny fotel który by symulował siły G, wibracje jak w prawdziwym wozie.
Ale zmiany są, widać to np w setnych lub tysięcznych sekund.
Przeszłem całą kariere w Forzie 2(50 level i kilkanaście milionów z samych wyścigów)
Na niektóre tory np Nürburgring mam po kilka ustawień auta.
Co do ciśnienia w oponach, jeśli masz poziom zniszczeń na "symulacja" i przegniesz z barami to opone rozwali.
Ale tak jak pisałem większość zmian w tuningu odczujesz w czasie jaki uzyskasz.
To chyba jedna z lepszych gier wyścigowych ale czy jest lepsza od Shifta
Gra jest piękna, stylowa i nieprawdopodobnie grywalna -niezależnie od poziomu zaawansowania. Zakochaliśmy się w niej z synem niemal od pierwszego kontaktu. Jeżeli nowe GT okaże się jeszcze lepsze (co ciężko sobie wyobrazić po kontakcie z FM3) to chyba powiększę domowy park komputerowy o PS3 :-).
Dla mnie FM3 to 95%.
Polecam z całego serca nie tylko fanom samochodówek.
Posiadam tą grę.
Ludziska szukamy chetnych do grania w Forze 3 online
www.maxi-forzateam.pun.pl ZAPRASZAMY