Stara gra, gralem w nia dawno nawet recenzje robilem w 1410
zapowiada sie zajekurwabiście ^^
Blizzard chyba trochę już przegina z kopiowaniem własnych gier. Nie dość, że znowu to samo, to robią te gry wiecznie ;) I tak pewnie SCII i DIII będą megahitami.
Brak losowego generowania terenu to zaleta a nie wada. Teraz przynajmniej gra będzie wyglądała olśniewająco a nie za każdym razem tak samo. Generacja jest o tyle zła, że KAŻDY poziom przez nią zbudowany będzie wyglądał zabójczo podobnie do każdego innego wygenerowanego.
To jest to. Ta gra zmiecie wszystko i nawet kurzu nie zostawi... HELL YEAH!
Nie lubię takich gier.
dobywając nowe poziomy doświadczenia, automatycznie poprawiamy statystyki dotyczące siły, zdrowia, zdolności magicznych i inteligencji.
O to dowód dla kogo robi się teraz gry:
DLA IDIOTÓW!
Dawniej dzięki rozkładaniu statystyk można było zjebać postać wiec trzeba było uważać a teraz prowadzą nas za rączkę ehhh... N/C
Takimi rozwiązaniem diabli biorą różnorodność i o ile na singlu to nie będzie aż tak drażniące to na multi będzie porażką.
No niestety Blizzard od czasu WoW pokazał, że gry dla idiotów są bardziej popularne od gier skomplikowanych więc musi być prosto i kolorowo aby 8 latek (a raczej jego rodzice) też mogli kupić mu grę za 60 euro :)
Mugrim
Mam nadzieje ze to rozwiazanie zostalo wprowadzone jedynie na potrzeby targow i w koncowej wersji gry sie to zmieni tak abysmy sami mogli decydowac o pelnym rozwoju postaci tak jak to mialo miejsce w poprzednich czesciach.
Inaczej bedzie to EPIC FAIL.
jak widać typowo pecetowy developer swoich graczy podobnie potraktował, więc gdzie są teraz ci krzykacze, ktorzy na każdym kroku próbują udowodnić, że jeśli tytuł jest upraszczany to jest upraszczany z myślą o graczach konsolowych ? :)
czyżby Blizzard uznał, że za dużo klawiszy ma myszka i wszystko zautomatyzował ? lol :)
Coy2K bo to prawda że upraszcza się z myślą o konsolach taki jest trend a ja mówię akurat o uproszczeniu rozwoju postaci a to ma niewiele wspólnego ze sterowaniem...
Oczywiście Diablo III kupię bo to najlepszy hcknslash jaki można sobie wyobrazić w tej grze tłuczenie hord potworów naprawdę daje przyjemność a składa się na to:
-ilość przeciwników,
- częstotliwość używania umiejętności czyli dynamika teraz dodatkowo zwiększona wypadającymi orbami,
- fizyka otoczenia mozliwość niszczenia przewracania etc.
Dodawanie punktów jest reliktem przeszłości. Tak naprawdę nie wiesz na początku jakie proporcje będą ci potrzebne do puki nie przejdziesz gry i tego nie sprawdzisz. W poprzednich wersjach diablo aby zmienić swoją postać musiałeś za każdym razem zrobić ją od nowa, jest to trochę prymitywny sposób na przedłużenie żywotności gier.
Wersja z kreowaniem swojej postaci za pomocą talentów jest znacznie bardziej elastyczna, i nie zmusza do przechodzenia gry tą samą postacią kilka razy. Tylko sama gra musi być przez to odpowiednio dłuższa.
Nie będzie można rozdawać pkt w siłe/agila itp? łe... Multi już traci =/... każda taka gra online opiera się na dobrym buildzie postaci... a tutaj tego nie bedzie? =/
Ja tam i tak tylko w Singla pogram... ale sam fakt =x
Pytanie do autora!
Panel ekwipunku nie uległ większym modyfikacjom
Jak jest w koncu z tym ekwipunkiem? Miecz czy zborja zajmuja 1 slot tyle samo co miksutrka (jak w WOW'ie)? Czy powrocili do tego z Dibalo 2 gdzie duza bron zajmowala 8-6 slotow?
Mugrim i co, jest coś w dobrego w tym, że zjebało się postać i trzeba od nowa grać? To tylko zniechęca do gry.
draug_xiii nie, to nie jest na potrzeby targów. Tak będzie. I się cieszę.
FranekKartuzy przecież build będzie zależał od umiejętności a nie od tego, że dasz za dużo pkt. w siłę.
Mnie osobiście w D2 zniechęcało to, że nie można zresetować umiejętności. Na szczęście i to zmieni się z patch'em 1.13.
czemu tak mało konkretów ?/ prawie nic o umiejetnosciach tylko takie ogólne wrażenia z ggry
Mugrim tyle, że upraszczanie sprowadza się też do automatycznego wchłaniania health potions i braku napojów many - co za tym idzie - mniej klikania :)
no i szczerze nie wyobrazam sobie sytuacji, gdy w ferworze walki korzystamy z czarów i musimy czekac az się nam mana "zregeneruje"
tak apropos automatycznego dodawania punktów do statystyk. to przecież nie nowość u blizzarda. w wow jest to samo. o ile nie spieprzą sprawy tak, że tylko jeden sprzęt i jedna rotacja skili będzie dawała wielką moc, to będzie ok.
poza tym, diablo ma moim zdaniem dawac fun z rezania i siekania, więc zmiany mnie nie dziwią.
Dla tego nie gram w MMO dla prymitywów gdzie nie da się tworzyć zróżnicowanych postaci ponieważ za pomocą 3 drzewek talentów nie da się stworzyć niczego wyjątkowego.
W WoW-a nie gralem
Tylko jesli tak ma byc to po co wogole jakiekolwiek wspolczynniki jak sila zrecznosc etc.
Skoro gracz na nie nie ma zadnego wplywu to rownie dobrze mogloby ich nie byc.
Ja tam akurat lubialem sobie owe punkty ciulac i starac sie je odpowiednio rozplanowac, byc moze lepiej poprostu dac mozliwosc resetu owych punktow za jakas oplata w zlocie tak jak i w przypadku umiejetnosci.
Tyle macie do powiedzenia w sprawie tych punkcików, a nawet nie wiecie jak to się sprawdza w praktyce (bo piszecie że w WoWa nikt z was nie grał, a niektórzy nawet w żadne MMO). Ja w WoWa grałem (nawet dosyć długo), dlatego widzę doskonale, jakie bzdury wypisujecie.
Mugrim: "Dawniej dzięki rozkładaniu statystyk można było zjebać postać wiec trzeba było uważać a teraz prowadzą nas za rączkę ehhh... N/C"
Przypomnę tobie i innym jak to wyglądało w poprzednim Diablo. Aby zrobić dobrą postać (uczciwie, w klasyczny sposób, bez taxowania i run'ów), trzeba było ukończyć grę 3 razy (na każdym poziomie trudności). Początkującemu, ukończenie gry na jednym tylko poziomie trudności, zajmowało około 15-20 godzin (w zależności od tego jak, kto sobie radził z tym gatunkiem, jakie miał doświadczenie). Wyższe poziomy, to oczywiście conajmniej taka sama (albo większa) ilość czasu potrzebna do ukończenia... (Ja osobiście wymiękałem gdzieś w połowie koszmaru [2 z 3 poziomów trudności], uczciwe klepanie tych samych questów i tych samych potworów, w tych samych lokacjach, było ponad moje siły... ale mniejsza z tym). Teraz dajmy na to, ktoś taki po wbicu maxymalnego poziomu, popełnia błąd, wpakowuje jeden punkcik w złą umiejętność. I co? Postać do kasacji, trzeba zaczynać od nowa - ale jaja, świetna zabawa, z uśmiechem na twarzy i pełen zapału poświęce kolejne kilkadziesiąt godzin na robienie nowej postaci, tłukąc te same questy, te same potwory...
FranekKartuzy: "każda taka gra online opiera się na dobrym buildzie postaci..."
Mugrim: "nie da się tworzyć zróżnicowanych postaci ponieważ za pomocą 3 drzewek talentów nie da się stworzyć niczego wyjątkowego."
Obaj się mylicie. Mugrim - Oczywiście że się da, tyle że ZAWSZE po pewnym czasie, poawiają się bardziej udane schematy, które potem wędrują do internetu i zostają powielane przez innych graczy, tak jest z talentami w WoWie, ale z D2 także. Co z tego że (teoretycznie) masz większe pole do popisu mieszając, ze sobą różne konfiguracje statystyk i umiejętności, skoro i tak większość graczy korzysta z najlepszych build'ów (czyli konfiguracji), opracowanych przez maniaków? Odzwiedź jakieś strony o D2 a potem o WoWie, w poszukiwaniu build'ów, napewno cię to zadziwi, ale tych do WoWa jest więcej!
FranekKartuzy - Prawda jest taka, że build nie odgrywa wielkieo znaczenia (bo prawie każdy korzysta z tych gotowych, znalezionych w internecie, więc sytuacja że "ja wymyśliłem sobie mega postać więc wszystkich rozwalam", nie może mieć miejsca), najważniejsze jest to jaki sprzęt ma twoja postać i jak dobrze się nią posługujesz. Te 2 czynniki mogą spowodować że np. mag nastawiony na leczenie, pokona wojownika nastawionego na PvP (Player vs Player)... I to jest w takich grach najlepsze.
RedCrow
Tyle pisania a ja sie nadal nie dowiedzialem po co owe wspolczynniki istnieja skoro nie ma sie na nie zadnego wplywu ? Na dobra sprawe mogloby ich calkowicie nie byc.
Może Tobie to wystarcza ale mnie nudzą takie gry jak : WoW, AoC, WAR, AION wypróbowałem wszystkie (aion na chinskiej becie:)) właśnie ze względu na to ze buildy opierają się na talentach i umiejętnościach postaci.
Poza tym jak odkrywam jakiś zaajebisty build to nie będę go zdradzał :D.
Dla mnie idealny był Skilrkoad Online tworzysz postać gołą a w co pakujesz to zależy od ciebie możesz mieć postać magiczną tzw. nukera w pełnej ciężkiej zbroi z mieczem i tarczą.
Nie wiem dla czego ludziom tak przeszkadza kolorowsza grafika. Przecież napięcie, w większym stopniu buduje oprawa dźwiękowa. A ja wolę widzieć na ekranie co się dzieje, a nie szukać na omacku. Zresztą zobaczymy ile Blizuś sobie zażyczy ża te cukierki, i czy spolszczą. Diablo I mam do dziś w orginałku, i to po polsku.
draug_xiii - Już wyjaśniam (na przykładzie WoWa). Mamy dajmy na to 2 klasy magiczne - Maga i Paladyna, obie korzystają z czegoś takiego jak mana (eneria magiczna). Zgodnie z archetypami i kanonem fantasy (to przydaje się także w PvP, w określaniu roli w instancjach), te klasy nie mogą mieć takiej same ilości tejże energii (przynajmniej jako gołe, "surowe" postaci, potem gracz może to regulować przedmiotami i talentami, choć i tak cudów nie uzyska). Aby dysproporcja ta, utrzymywała się przez cały czas (wraz z nabieraniem przez postaci doświadczenia), potrzebne są właśnie statystyki. Dzięki nim, można łatwo manipulować klasami, i trzymać je w ryzach, by nie powstawały groteskowe sytuace (w takim D2, na dobrą sprawę "kruchutka" czarodziejka, mogła mieć tyle pary w łapach i żywotności co napakowany barb...). Poprostu, co poziom Mag dostaje np. +5 do inteligencji (regeneracja many) i tyle samo do punktów many (podnosi trwale jej ilość), Paladyn natomiast otrzymuje do tych samych statystyk, dajmy na to +3, ALE poza tym dostaje +7 do siły i energii życiowej, na marne +2 dla Maga. Statystyki są właśnie po to, by klasy były wyodrębnione nie tylko z nazwy...
Rozumiesz już?
Nie rozumiem, nadal wychodzi na to iz te statystyki sa calkowicie zbedne skoro gracz nie ma na nie zadnego wplywu. Rownie dobrze mogly by byc ukryte czyli tak jakby ich nie bylo.
Co mi daje to iz klasy sa wyodrebnione nie tylko z nazwy a rowniez przy pomocy statystyk na ktore sie nie ma wplywu ? Jest to zabieg czysto kosmetyczny/estetyczny czyli calkowicie zbedny. Ja tam jednak wolalem miec jednak mozliwosc ingerencji w statystyki.
A skoro jest to takim problemem dla ludzi to niech dadza te mozliwosc resetowania owych statystyk juz lepsze to niz ich calkowity brak.
wyjdzie na to że blizzard przekombinuje i wyjdzie kaszana. To już wygląda jak wow dla single player'a.
[26] Diablo I mam do dziś w orginałku, i to po polsku.
Kiedy Diablo I zostało wydane po polsku? Diablo II po polsku ma gorszy klimat, niż wersja oryginalna. Nie mam zamiaru kupować żadnej gry Blizza w wersji PL, innych gier, jak się da, również (chyba, że to polska gra, vide Wiedźmin). :P
Do modyfikowania statsów z tego co pamiętam będą runy. Więc po co ten krzyk?
Podstawowe staty nabijają się same. Ich ręczna modyfikacja imho jest zbędna bo i tak wszyscy w D2 pakowali podobnie, adekwatnie do postaci, którą grali. Wypasiona postać i tak miała w około 60% statsów z builda. Reszta była z przedmiotów....
HEHE ŚWIĘTE SŁOWA :D
Mugrim tym Silkroadem to normalnie pojechałeś po bandzie. Nieźle się uśmiałem. Wywalasz nie wiadomo jakie wywody a tu się okazuje, że stawiasz Silkroad np. nad AoC, WAR czy Aion. LOL. Gratuluję hmm, inteligencji? A coś tam wcześniej wspominałeś o idiotach. Ciekawe kto jest większym idiotą. Btw. w Silku są AŻ dwa współczynniki - jeden odpowiedzialny za siłę i zdrowie, drugi za manę. Zajeb... dużo tych współczynników.
draug_xiii - Jak to żadnego?!?!? Widzę że ciągle nie rozumiesz, statystyki są potrzebne, a gracz musi mieć do nich cały czas dostep. Załóżmy że znalazłeś rękawice +10 do zręczności, a każde 5 punktów zwiększa szansę na krytyk o 1%. Żeby wiedzieć jaką mamy SZnK, MUSIMY mieć możliwość sprawdzenia w każdej chwili naszej zręczności... (bo dajmy na to, mamy już 100% i nie potrzeba nam więcej) Statystyki są BARDZO WAŻNE, to że nie możesz ich zmieniać manualnie, nie znaczy że nie masz na nie wpływu, a skoro możesz je modyfikować, to MUSISZ je cały czas znać! Buffy, klątwy, umiejętności, kapliczki, przedmioty, runy, eliksiry - one wszystkie modyfikują statystyki...
Jeżeli nawet teraz nie pojmujesz to sorry, nie masz pojęcia na czym polega rozwój postaci w tego typu grach...
RedCrow
Jakiego typu grach ? H&S ? Poniewaz mi sie cos wydaje iz ty caly czas nawiazujesz do MMO a ja jak juz mowilem w wowa nie gralem, znaczy gralem przez jakies 2 tygonie nie spodobal mi sie i przestalem.
Stary system rozgrywki mi bardzo w Diablo odpowiadal wiec naprawde nie widze powodu dla ktorego miano by rezygnowac z kontroli gracza nad wspolczynnikami. Pragne przypomniec ci iz ma byc to kontynuacja diablo a nie kolejne MMO typu WoW.
Ja tam nie przepadam, mam 2 pierwsze części, tą pewnie też kupie żeby tylko leżała ^^
draug_xiii - Co wy się tak czepiliście, czy modyfikowanie statystyk (a raczej jego brak) powoduje że Diablo 3 będzie klonem WoWa? :/ Taka jest decyzja Blizza, a ja ją pochwalam, bo zwyczajnie mi się podoba, rozdawanie statystyk w H&S uważam za całkowicie zbędny przeżytek. Możesz mieć inne zdanie, ale wychodzisz ze złego założenia, że skoro manualnie nie można wpływać na statystyki, to należy je usunąć lub ukryć. Zapomniałeś przy tym całkowicie że w takich grach jak Diablo istnieje BARDZO WIELE INNYCH modyfikatorów, które wpływają na statystyki (wymieniłem w poście wyżej), i dlatego stwierdziłem że mało się znasz na tej tematyce... Jaki był by sens hełmu +13 do żywotności albo +10 do szybkości, gdyby gracz nie znał swoich statystyk? (to samo się tyczy pozostałych modyfikatorów, gdyby nie one, Diablo było by czystą grą akcji w stylu God of War). Bez statystyk należało by także wywalić przedmioty (bo i po co one, skoro z piąchy walę tak samo jak toporem? coś takieo jak obrażenia czy siła przecież nie istnieje...), złoto, kapliczki... Cała gra, straciła by sens.
Omg, ale płacze o te współczynniki. Po pierwsze, to ich automatyzacja w podnoszeniu nie jest wymysłem Blizzarda, bo w takim Final Fantasy 7 już była. Z hack&slash to Nox tak miał, a jest uważany za bardzo dobrą grę (zresztą słusznie - grałem i mordowało się przeciwników bardzo fajnie).
Statystyki nawet jak są automatycznie podnoszone to są potrzebne do opisania postaci, charakteryzowania klasy itp. Potem gra w wielu aspektach na nich bazuje i są potrzebne. W takim Baldur's Gate czy pierwszym IceWind Dale statystyki były ustalane przy tworzeniu postaci i potem w ramach awansu na poziom nic się nie zmieniały. Wszystko bazowało na przedmiotach.
Diablo II i HOMM3 - dla mnie to do tej pory dwie najlepsze gry w jakie grałem. Setki spędzonych z nimi godzin i kupa zabawy. O ile HOMM nie miał równie grywalnej kontynuacji (HOMM4 - tragedia, HOMM5 - całkiem całkiem) to liczę na to, że DiabloIII przynajmniej dorówna poprzednikowi. Nie mogę się doczekać. Mam tylko nadzieję, że dwie podstawowe zalety DiabloII pozostaną bez zmian: olbrzymia liczba i różnorodność przedmiotów do znalezienia, dobrze zrównoważone klasy postaci i dobrze zrównoważone drogi rozwoju danej postaci (chociaż większość twierdzi że Palladyn na na drodze"młotka" był najlepszą postacią).
No nic zobaczymy, przecież moje narzekanie i tak nic nie zmieni, co nadal nie zmienia faktu iż jestem do tego pomysłu sceptycznie nastawiony.
RedCrow <-- Czyli jakby statystyki były ukryte to "hełmu +13 do żywotności albo +10 do szybkości" byłoby bez sensu ? Zaiste ciekawe rozumowanie. W D2 dzięki statystykom można było samemu zadecydować czy lepiej mieć helm +15 czy helm +10 +jeszcze cos, a brakujace 5 punktow dodac samemu z puli uzyskanej przy awansie. Skoro teraz bedzie wystarczylo manipulowac na samych przedmiotach to w pizdu te statystyki.
Ja nie przebadam za serią Diablo z powodu kamery, która jest umieszczona wysoko na bohaterem...
Oromu -->
To naprawdę masz problem. Pewnie wg Ciebie kamera powinna być umieszczona w du*** bohatera?
Diablo III zapowiada się świetnie, jako wierny fan serii na pewno zagram. W ogóle mi nie przeszkadzają wprowadzone zmiany, m. in. brak losowych map. Twórcy znają się na rzeczy i trzeba im zaufać.
TobiAlex grałem w więcej MMO niż potrafisz zliczyć.
Grałeś w silkroad?
Ja oprócz tego że gram w te tzw. HITY o których jest głośno grałem też w słabsze produkcje nawet darmowe typu Silkroad Online czy Cabal Online.
W Warhammera przestałem grać bo tam byłeś po prostu jednym klonem jakich były setki ot takim pionkiem nic nie znaczącym a gra była tak skonstruowana że w żaden sposób nie można się bylo wyróżnić.
Mówisz że w Silkroadzie są 2wspólczynniki i masz rację i zdziwiłbyś się ile rozmaitych kombinacji z tego wychodziło. Jak ja grałem max lvl był 70, więc do rozdysponowania miałeś 210 punkcików za levele, dzięki temu nie było żadnych zdefiniowanych klas. Gracze sami nadawali nazwy bo i umiejętności dobierało się samemu jakie chciałeś niczym nie byłeś ograniczony.
W kwestii tworzenia postaci stawiam Silkroad Online ponad WoW, WAR, AoC i AION razem wzięte i pomnożone przez twoje IQ.
@@@ - Sorry, ale to WY macie jakieś chore rozumowanie... Gdyby nie było statystyk to po cholere mi wogóle jakiekolwiek przedmioty? Gdyby były ukryte to i w przedmiotach należało by je ukryć, ale wtedy jak niby gracz miał by zdecydować który przedmiot jest lepszy? po wyglądzie? po cenie? zgadywać?
"Skoro teraz bedzie wystarczylo manipulowac na samych przedmiotach to w pizdu te statystyki."
No właśnie z powodu, który tłumacze już chyba 4 raz!!!! Każdy bohater musi zostać opisany przez jakieś właściwości, które sprawiają że jest lepszym magiem, czy wojownikiem, to są właśnie statystyki, mają na wszystko wpływ... Odebrano wam 1 z 6 możliwych sposobów manipulowania statystykami (a być może pojawią się nowe), a wy już "wywalić statystyki!" Tamte 5 pozostałych modyfikatorów (przedmioty, zaklęcia, kapliczki, eliksiry, runy) już się nie liczą?
"W D2 dzięki statystykom można było samemu zadecydować czy lepiej mieć helm +15 czy helm +10 +jeszcze cos, a brakujace 5 punktow dodac samemu z puli uzyskanej przy awansie."
Takich "zabaw" już nie będzie, ale po co to komu? Gra pozostawia inne możliwości, mniej upierdliwe, więc czy jest to powód do płaczu? Manipulacja talentami, przedmiotami i runami też powinna być wciągająca więc nie widzę problemu...
Co za ludzie, podstaw nie rozumieją...
Mugrim: "Mówisz że w Silkroadzie są 2wspólczynniki i masz rację i zdziwiłbyś się ile rozmaitych kombinacji z tego wychodziło"
Widzisz? Jesteś niekonsekwętny, tutaj uważasz że 2 współczynniki wystarczą, a 3 drzewka talentów to dla ciebie za mało...
RedCrow <-- Po co ci wiedzieć jakie masz statsy? Nie wystarczy wiedza, ze masz przedmiot +x do tego czy przedmiot +x do tamtego ? Nie musisz sobie dodawać tych punkcików do statsów, skoro każda postać będzie je miała tak samo rozwinięte to liczą się tylko bonusy z przedmiotów. Musisz koniecznie operować na większych cyferkach żeby być pro ?
@RedCrow
Nie uwazasz ze decydowanie o statach manualnie jest lepsze ?
Nie zdazylo ci sie kiedys odkladac statow tzn np od 20 do 25 lvl odlozyc 25 statow?(5/1lvl)
bo na przyklad spodziewales sie jakiegos itemu to wolales nie miec zonka ze nie wlozysz go gdyz nie masz wolnych statow a np on wymagal 15 zrecznosci(3 levele na wyzszych poziomach bilo sie dlugo-Single player ofc)
i dlatego to bylo wg mnie dobre
tzw niespapranie charu juz nam nie grozi jezeli dobrze rozumiem - a szkoda :P
Dla mnie to jest conajmniej dziwne
a moze ja chce wbic np i Barba 80 vita kosztem sily?
a ktos wbije 50 vita i bedzie mial wiecej dmg bo wlozy w str ?
tego bedzie brak :P
@@@ - OMG... (już o tym pisałem) postaci nie będą takie same - co dla mnie jest oczywiste... To że nie my decydujemy o obłożeniu statystyk co poziom, nie oznacza że będą rozkładane jednakowo dla każdej klasy (głupota totalna, jaki by to miało sens?!?). Każda klasa będzie zaczynała z innymi statystykami, i będzie inaczej rozwijana wraz z nabywanym doświadczeniem. Mag będzie dostawał dużo do many, mało do siły, barb odwrotnie, doktor jeszcze inaczej itd...
To takie trudne do pojęcia? Chyba miło jest w każdej chwili móc sprawdzić ile mamy dango współczynnika, zamiast zliczać: "Co poziom dostaję +5 do zręczności, mam poziom 56, jeszcze 237 do zręczności z przedmiotów, dodatkowo 140 z aury, aha i jeszcze runy..."
"Rozumieta" wreszcie? -.-
PhoneNumber - Owszem, miewałem takie sytuacje, że przetrzymywałem punkty na później, bo nie wiedziałem do czego mogą się przydać. W przeciwnieństwie do ciebie jednak, mnie to wkurzało zamiast bawić :] Nabardziej jednak, denerwowała mnie NIEODWRACALNOŚĆ naszych decyzji, bo robiąc postać na początku, skąd mam niby wiedzieć co będzie lepsze dla mojgeo Paladyna, siła? zręczność? witalność? Jeżeli wybiorę niewłaściwie (a większość początkujących właśnie tak robiła), to postać trafia szlag (i gracza pewnie też :D). Ja bym nie miał nic przeciwko manualnym statystykom z możliwością wymazania (choć i tak system automatyczny bije go na głowę, kto grał w WoWa ten wie. Na początku też byłem sceptyczny, ale szybko się przekonacie, że manualne grzebanie w statystykach nie jest wam do niczego potrzebne ;P, talenty rekompensują wszystko). Blizzard zdecydował tak, nie inaczej i ja jestem zadowolony.
no przeciez Barb bazowo( z itemami tez) bedzie mial wiecej str/vita niz Mag ale za to mniej energy...
to jest OCZYWISTE
a jakie beda roznice miedzy 2 barbami ?
RedCrow <-- Staty w obrębie poszczególnych klas będą takie same. Dotarło wreszcie ? Po co ci ich wiedza. Jeśli jakieś będą wymagane do założenia przedmiotu, to skoro nie mamy na nie wpływu de facto to poziom będzie wpływał na możliwość założenia przedmiotu. Skasować staty, skoro poziom o tym decyduje (w poprzednich częściach był to poziom i staty jednocześnie). Jeśli nie rozumiesz prościej, to chyba nie ma o czym dyskutować.
Buildy postaci i strategie rozwoju były istotnym elementem gry, brak ręcznie sterowanych statystyk to ułatwienie dla casuali, jak komuś to nie pasowało to nie wiem, dlaczego nie poprzestanie na najprostszych strzelankach - w sumie wystarczą mu dwa przyciski myszy. To samo dotczy braku losowych terenów - zdaje się ukłon dla ludzi lubujących się w strzałkach na minimapie wskazujących ścieżkę do rozwiązania danego questa. Nie podobają mi się te tendencje.
W obrębie tej samej klasy statystki będą identyczne, ale tylko na początku, potem gdy zaczniemy postać ubierać i modyfikować, to się zmieni. Poza tym, nawet jeżeli cudem się trafi, że będzie np. 2 identycznych barbów (takie same przedmioty, runy, talenty, najemnicy [też tak samo ubrani]), to co z tego? O tym który z nich jest lepszy zadecydują ich umiejętności... W D2 myślicie nie było identycznych postaci? To były istne wojny klonów, buildy stworzone przez graczy obejmowały WSZYSTKO! - statystyki, przedmioty, umuejętności, nawet ubiór najemnika! Komuś to przeszkadzało? Nie wydaje mi się, teraz nagle zaczeli sie obawiać o wtórność...
Skasować, wywalić statystyki piszecie - OK, "świetny" pomysł, ale jak by wtedy wyglądała gra?
Nie ma statsów to wywalamy przedmioty (bo po co komu, skoro poza wyglądem nic nie dają?). Nie ma przedmiotów to nie ma sensu grać, bo i po co? Możemy dla zabawy z godzinkę porozwalać potwory, ale nic ponadto. Zabijanie ich się nie opłaca, bo nic nam to nie daje (nie ma przedmiotów), wykonywanie zadań i poznawanie fabuły w H&S też nie ma większego sensu (bo są zwyczajnie płytkie)...
W grach tego typu (prawie) zawsze chodzi o Grind - zabijamy setki potworów, by zdobyć sprzęt, tenże podnosi nasze współczynniki, a to owocuje wzrostem naszej potęgi, którą ostatecznie możemy wykorzystać w walce z innymi graczami.
@RedCrow
Powtarzalnosc wystepuje w KAZDEJ grze natomiast pytanie sie nasuwa
Czy lepiej zrobic cos zeby to wylaczyc czy moze lepiej zrobic cos zeby powtarzalnosc nas zalala ?
Ja jednak wole te 1 opcje :P
2 takich samych barbow i wygra ten kto lepiej naparza w myszke ? :P
Kicha :P
To moze lepiej od razu niech zrobia 20 klas postaci wtedy powtarzalnosc bedzie mniejsza :P
Poza tym nie kazdy wbil ten 99 lvl
Jak spotkal sie level 60 to mogl nakopac 80 bo mial dobrze zrobiony BUILD (staty sa jego elementem) a teraz jak to widzisz ?
Walka Owcy z Owca Dolly ?
"W grach tego typu (prawie) zawsze chodzi o Grind - zabijamy setki potworów, by zdobyć sprzęt, tenże podnosi nasze współczynniki, a to owocuje wzrostem naszej potęgi, którą ostatecznie możemy wykorzystać w walce z innymi graczami."
Chodzi tez o to ze nie kazdy ten sprzet mogl zalozyc jak cos przekombinowal (dobre wg mnie ) :P
Nówka z Blizzarda :D tylko szkoda że za rok :(
Myśle żę gra dostarczy mi dużo zabawy jak dwójka :)
PhoneNumber [ Level: 7 - Chorąży ]
Jak spotkal sie level 60 to mogl nakopac 80 bo mial dobrze zrobiony BUILD (staty sa jego elementem)
Demagogia. Jeżeli ta 60 pokonała 80 to widać ten z doświadczoną postacią to idiota. Normalnie mając przewagę 20 punktów w umiejętnościach i 100 punktów do statów nie było siły, żeby przegrał. Zresztą teraz też może przegrać, bo sobie rozrzuci punkty po drzewkach, zamiast się w czymś wyspecjalizować.
Mnie tam cieszy, że w końcu grając magiem muszę uważać co robię, a nie lać na wszystko, bo i tak mam 150 siły i topór rozpierdzielator w łapie.
PhoneNumber - Jednego nie rozumiem, co jest w tej powtarzalności złego? Z jednej strony uniknąc się jej nie da, a z drugiej nawet nie wiem za bardzo, po co wogóle próbować :P W WoWie (w którym o klony jest dużo łatwiej, każdy wie gdzie dany przedmiot wypada...) nie bylo to jakoś bardzo rażące. W D3 drop ma być (jak zwykle) losowy, więc jeżeli postarają się o dużą bazę itemów, nie powinno być źle.
Który barb wygra pytasz. Nie, wcale nie ten który szybciej nawala w mysz, lecz ten który lepiej panuje nad swoją postacią, który lepiej dobrał talenty i potrafi z nich korzystać.
"Jak spotkal sie level 60 to mogl nakopac 80 bo mial dobrze zrobiony BUILD (staty sa jego elementem) a teraz jak to widzisz ? Walka Owcy z Owca Dolly ?"
Żeby ten na 60 mógł wygrać, musiał mieć dobre przedmioty, dobry build i musiał być dobrym graczem - a jego oponent wręcz przeciwnie, inaczej tego nie widzę. Jestem pewien że teraz sytuacja będzie identyczna - tyle że build będzie oznaczał obłożenie talentów, no i dysproporcja levelowa nie będzie mogła być tak duża (dlatego że teraz automatycznie punkty zostaną rozdane najlepiej jak się da, żaden kretyn nie będzie miał okazji tego spierdzielić :D).
Na pocieszenie (do was wszystkich)
MULTI:
Nie wiem czy graliście w D2 w multi, jeżeli tak to wiecie że i tak wszystko rozbijało się o umiejętności graczy. Pro (czyli większosć BattleNetowej społeczności) mieli postacie robione "od linijki" wedle ustalonych wzorców, ze zgodnością do jedneo punkcika, dlatego ostatecznie całe te statystyki na BN były g*** warte, dowolność w ich materii była niemal zerowa (pod warunkiem, że chciało się mieć dobre wyniki w PvP)...
SINGLE:
Tutaj nie ważne czy wy rozdacie punkty, czy ktoś rozda je za was, nie ma to wielkiego znaczenia... Nawet koszmarny build może pozwalać na przyjemną i satysfakcjonującą grę, dopiero PvP weryfikuje trafność waszych wyborów (którego w singlu nie ma...)
Mardil ==> Diablo I nigdy nie zostało wydane po Polsku, ale jeden z fanów tej gry zrobił Moda/ path który powoduje że teksty są po Polsku.
No ja bym obstawiał, że gra najwcześniej pojawi się w grudniu 2010, a taka optymalna data to połowa 2011r ;). Jest na co czekać.
kurde kawał genialnej gry ale tle czekać... ?? może być nie wypał...zazwyczaj tak jest że coś na co długo wyczekujemy nie zadowala nas w 100%
Ale ponoc bedzie mozna(tak slyszalem wczesniej) zresetowac Skille
co w polaczeniu z brakiem statow robi kupe wg mnie :F
"SINGLE:
Tutaj nie ważne czy wy rozdacie punkty, czy ktoś rozda je za was, nie ma to wielkiego znaczenia... Nawet koszmarny build może pozwalać na przyjemną i satysfakcjonującą grę, dopiero PvP weryfikuje trafność waszych wyborów (którego w singlu nie ma...)"
Oj nie zawsze :P
Czasem w grach tego typu (ogolenie w RPGach , niekoniecznie tylko w typowym H&S) mozna miec mocny char i nagle zatrzymac sie na jakims bossie dluzej (Powod? za szybko nas rozwala :) )
Reasumujac dziwnie sie bede czul jak ciwsne "C" a tam nie ma statow do wbicia ^_^
PhoneNumber - Jakim brakiem statów? Staty będą, tylko automatyczne :P.
Wiadomo ze jakies wbudowane w sumie a raczej pozostajace poza naszym wplywem staty sa
aczkolwiek chcialbym miec PELNA swobode w zarzadzaniu charem
"Jak sie nie wywrocisz to sie nie nauczysz" :P
@Mugrim
Ile Ty grałeś w tego WoW'a ?? tydzień, dwa?? pewnie zdobyłeś 10 pkt. talentów i grałeś na zbugowanym prywatnym serwerze.
Grałem w Silkroad... I co tam widziałem?? co czwarta postać wyglądała tak samo jak ja o.O wszycy nosili takie same pancerze itp. itd.
W WoW'ie odnośnie kombinacji talentów masz duży wachlarz możliwości. Na przykładzie priesta. Możesz zrobić go jako głównego leczącego w PvE lub jako support, możesz zrobić go Shadow na bitkę w PvE (zapewniając drużynie regularny napływ many), zrobić build specjalny na lvl'owanie, masz dwie kombinacje do PvP: Shadow PvP i Discipline + Holy... Nie wspomnę o możliwościach jakie dają nam inne postaci :).
I jestem naprawdę ciekaw czy na WoW'a poświęciłeś chociaż 1/10 z tego co poświęciłeś na SRO.
Peace ;)
@Edit
Odnośnie statystyk w WoW'ie... mamy tam staminę, inteligencję, siłę, zręczność i spirit (nie wiem jak przetłumaczyć :D). Siła wpływa m.in na ilość zadawanych obrażeń oraz skuteczność bloku tarczą, zręczność na obrażenia krytyczne, spirit ma wpływ na skuteczność leczenia kapłana oraz prędkość regenracji many oraz punktów zdrowia, inteligencja zwiększa pkt. many oraz szansne na krytkyka z czarów. Są również talenty, które korzystają z ów atrybutów (np. priest im ma większy spirit tym ma mocniejsze leczenie).
Wlasnie dowiedzialem sie o tym zonku ze statsami... i tbfh powoli gra z "must have" zamienia sie na "whatever". Jak WOW byl jeszcze w developingu tez byl dla mnie must have ale do czasu kiedy wyszedl zalozenia zmienily sie tak bardzo ze darowalem sobie. Tutaj jest podobnie. Na starcie samo D3 oznaczalo gre ktora trzeba kupic. Ale widze ze rozwiazania jakie sie pojawiaja powoli przypominaja gre dla debili.
Jeszcze tylko czekam na to az blizz wywali dziesiatki przedmiotow i zamiast tego da kazdej postaci jeden set itemkow na dany level (albo i 10). Dobijasz do lv80? nowy set. Do lv90? nowy set. Bo po co sie meczyc i skladac rozne combo ekwipunku - przeciez kazdy i tak chce miec ten NAJlepszy (tak samo jak staty - klazdy dostanie NAJlepiej rozplanowane). De facto skille tez moglyby byc automatycznie przydzielane. kazdy by mial te NAJlepsze. Idac za ciosem mozna by ulatwic gre tym co graja tylko dla zbierania itemkow. Moze jedno klikniecie i dostajemy NAJlepszy sprzet?
Zalosne... Co nastepne? DLC co miesiac? 5 dolla' za nowy miecz?
MULTI:
Nie wiem czy graliście w D2 w multi, jeżeli tak to wiecie że i tak wszystko rozbijało się o umiejętności graczy. Pro (czyli większosć BattleNetowej społeczności) mieli postacie robione "od linijki" wedle ustalonych wzorców, ze zgodnością do jedneo punkcika, dlatego ostatecznie całe te statystyki na BN były g*** warte, dowolność w ich materii była niemal zerowa (pod warunkiem, że chciało się mieć dobre wyniki w PvP)...
I? A wiesz ze bylo duzo buildow? I zarowno statystyki jak i skille wplywaly na buildy? Teraz wywalono statsy, zostaja skille. Czyli gra zostala uproszczona. Bo tak trudno jest statsy ustawic?
o co wy sie tak sprowacie staty beda wideoczne ale nie bedzie mozna w nie "wchodzic" z nagrody za awans
Imo kazde uproszczenie rozwoju postaci (w zasadzie uproszczenie juz uproszczonego rozwoju postaci) tylko skroci zywotnosc tej gry. Z automatycznymi statami i mozliwoscia cofania skillpointow po pol roku gra nie bedzie miala juz zadnej tajemnicy. W d2 nawet po paru latach pojawialy sie nowe i oryginalne buildy. Dlaczego? Bo dopracowanie do perfekcji buildu postaci wymagalo poswiecenia sporej ilosci czasu, analiz statow, ich odpowiedniego rozdania pod konkretne itemy, odpowiednie rozdanie skillpointow tak samo... a teraz co bedzie? Auto staty i mozliwosc cofania skillpointow = najlepsze buildy znane po kilku miesiacach gry. Moze i niektorym nie podobalo sie poswiecanie masy czasu na wyliczenia i testowanie konkretnych buildow ale wlasnie dzieki temu gra potrafila jeszcze czyms zaskoczyc pare lat po premierze. Upraszczanie juz prostej gry to zly pomysl imo i nic nie zmieni mojego zdania chyba ze blizz da rade czyms te braki nadrobic ale widzac w jakim kierunku ida z d3 to szczerze watpie by chcieli to zrobic.
Na Diablo III czekam od dawna. Dwóka mi sie podobała w jedynke niewiele grałem. Zaś trzecia część się jak narazie świetnie zapowiada i raczej jest to wątpliwe by była to pierwsza zła gra Blizzard-a
Asmodeusz - Przeczytaj moje posty to się wszystkiego dowiesz...
PS. Pytasz się mnie czy wiem że "zarowno statystyki jak i skille wplywaly na buildy", a odpowiedź masz w cytacie...
Widzę że masz skłonność do paniki i przesady, Blizzard zautomatyzował statystyki - owszem jest to jakieś tam ułatwienie, ale BEZ PRZESADY!, ty już proponoujesz wszystko uprościć i strywializować, spłycić do samego dna... W WoWie też nie ma manualnych statystyk, a jakoś nikt nie narzeka że za prosta (tak wiem, napewno teraz jakiś baran, który grał w WoWa 2 dni na pirackim servie, napisze triumfalnie że WoW jest dla idiotów. Dziwne że ci którzy pograli dłużej, nie podzielają tej opinii.).
Jestem niemal pewien, że większość płaczących tutaj za statystykami, nie grała nigdy (na serio) na BN. Gdybyście grali, to wiadome by wam było że w multi mało kto tworzy własne buildy, lepiej korzystać z gotowych wzorów, bo to się poprostu bardziej opłaca. Poza tym 90% buildów wygląda tak (jeżeli chodzi o statystyki) że wpakowujemy minimum w zręczność (blok), siłę (pod itemy) a reszta idzie w żywotność lub energie... Owszem można tworzyc coś własnego, ale najprawdopodobniej postać trafi na śmietnik bo w PvP będzie dostawała baty od tych starych, wypróbowanych buildów. W PvM natomiast statystyki nie mają większego znaczenia, nawet jeżeli rozdacie je kiepsko a nawet kretyńsko, dalej będziecie mogli czuć się jak wymiatacze...
Obawiacie się też o małą różnorodności... Dziwne że w WoWie (na oko) jest ze 2 razy więcej buildów niż w D2, i co jakiś czas trafiają się nowe...
Ja wysiadam, ani was nie przekonam, ani wy mnie, poczekamy do premiery i wtedy będziecie przepraszać :))
Nie wiem co ten Blizzard od...dala. Automatyczne podnoszenie statystyk? Może jeszcze Automatyczne namierzanie wrogów, automatyczne chodzenie. Najlepiej to niech gra sama się przejdzie! Tworzenie własnych buildów? Po co, Blizzard stworzy buildy za was!
Najlepszy patent jest z Guild Wars, gdzie można swobodnie dodawać i odejmować statystyki. Dlaczego nie możnaby zrobić coś takiego, że można wyzerować statystyki niewielkim kosztem doświadczenia i potem rozłożyć je na nowo jak kto chce? Ale gdzue tam, Blizzard to jest genialna firma która stworzyła same najlepsze gry to teraz może stworzyć kupe i ludzie dalej będą chwalić geniusz Blizzarda.
@RedCrow
Nie traktuj grajacych jak bezmozgie Yeti
Po 1 nikt tu nie placze a jedynie dyskutujemy wiec skad taki zarzut ?
Nie mozna nikomu odmowic prawa do wlasnego zdania
poza tym nikt nie bedzie cie przepraszal za X czasu jak juz gra wyjdzie
Chodzi o to po prostu zeby gracz mial pelna nieograniczona swobode w tym co robi i juz -_-
CIagle piszesz o WoWie dzieje sie to CHYBA dlatego ze BLiz juz wmowil tobie (i tobie podobnym) ze nowe diablo moze byc drugim wowem i ze moze bezkarnie z niego czerpac
a MY chcemy Diablo 3 ktore bedzie Lepszym Diablo 2
i bynajmniej niemozliwosc rozdania statow nas do tego "lepszego" nie przybliza
Reasumujac
-brak dodawania statow (ogranicza)
-skille ktore mozna resetowac (obled)
- Czarodziejka z toporem? (tak to naturalny widok maga w grach mhm)
D3 bedzie fajne poniewaz na szczescie staty to jakis % gry a gra sklada sie z WIELU roznych aspektow
ale w TYM konkretnym(buildy) dla mnie nie bedzie juz taka sama
Wiadomo ze ogolnie walka z mobami, grafika, animacje i inne sa na wielki + ale nie o tym tu rozmawialismy :)
RedCrow - a co mnie obchodzi wow? Mowilmy o hack and slashu a nie o MMO dla niepelnosprytnych. Czyli zakladam ze nowa era to granie wedlug "gotowych buildow i rozpisek" bo "przypadkiem cos mozna spieprzyc robiac postac"? Gratuluje - czyli jest jak mowilem. Po co dawac 100 roznych zestawow przedmiotow jak kazdy zapieprza z jednym i tym samym - bo najlepszy build taki proponuje.
Po drugie zakladam ze zaden idiot-player ktory moze zle rozdac statystyki nie zagra i tak w PvP bo przerasta to jego mozliwosci. Wiec w czym problem? Idioci zostana przy PvE gdzie jak sam zauwazyles zly dobor statsow nie przeszkadza. A ci co chca eksperymentowac z out-of-the-box buildami? Nie moga - bo sa limitowani przez debilne rozwiazanie.
Chociaz i tak najbardziej mnie rozpieprzylo wyjasnienie blizza. Dlaczego tak? "bo tak jest w WOW a WOW to najlepszy RPG jaki kiedykolwiek wyszedl". lmao
nie ma się czym podniecać
Ta gra pomimo tego że nic nowego w zasadzie nie wniesie i tak będzie hitem i nie mogę się jej doczekać... Trochę mnie martwi to automatyczne rozdzielanie statystyk ale inwestowanie w dane umiejętności może być rozwiązaniem różnorodności postaci o ile będzie zrobione z głową a Blizzard shitu nie wydaje więc jestem spokojny... Największy minus to brak losowego generowania map... dzięki temu wracałem do 1 i 2 niezliczoną ilość razy a np Titan Quest szybko mnie znudził przez to...
PhoneNumber - Źle zrozumiałeś moje intencje, ja także dyskutuję, nie narzucam wam swojego zdania, ani nie odmawiam wam prawa do posiadania własnego, poprostu na tym polega dyskusja, każdy ciągne w swoją stronę :)
"poza tym nikt nie bedzie cie przepraszal za X czasu jak juz gra wyjdzie"
To był żart...
"CIagle piszesz o WoWie dzieje sie to CHYBA dlatego ze BLiz juz wmowil tobie (i tobie podobnym) ze nowe diablo moze byc drugim wowem i ze moze bezkarnie z niego czerpac "
Bo grałem w WoWa przed dłuższy czas i wiem że prawie wszystkie rozwiązania w nima zastosowane są świetne - dlatego. Zagraj a sam się przekonasz.
Asmodeusz
"Czyli zakladam ze nowa era to granie wedlug "gotowych buildow i rozpisek" bo "przypadkiem cos mozna spieprzyc robiac postac"? Gratuluje - czyli jest jak mowilem. Po co dawac 100 roznych zestawow przedmiotow jak kazdy zapieprza z jednym i tym samym - bo najlepszy build taki proponuje"
Niestety nie, muszę cię zasmucić ale to co opisałeś to nie jest WoW, nie jest to nawet nowa era w grach. Jest to cała kwintesencja Diablo 2 :P
"nie o MMO dla niepelnosprytnych"
Tak jak pisałem w poprzednim poście... Zawsze najwięcej do powiedzenia o WoWie mają ci którzy w niego nie grali (lub grali parę dni - przykro mi WoW powstawał w epoce grindu w MMO, oznacza to że zanim zaczniesz grać, musisz przez pewien czas [ze 2 miesiące] przecierpieć [jeżeli nie lubisz tego stylu], wtedy zaczyna się prawdziwa zabawa). Z WoWem jest tak, że prawie każdy (nawet menda i sceptyk) kto zagra i pozwoli się tej grze wciągnąć (a jak pisałem wymaga to czasu), zaczyna ją uwielbiać. Druga grupa to tacy którzy nie grali (lub widzieli jak kolega grał na zabugowanym, pirackim servie), ale mają dużo do powiedzenia o tym że gra nudna, że głupia, że dla idiotów - plują jadem a nie wiedzą z czym mają do czynienia... Zazdrość?, zawiść?, polskość?
Tak w ramach zakończenia. Blizzard to doświadczona firma, ale i bardzo konserwatywna, sami wiecie że nie wprowadzają zmian jeżeli nie jest to konieczne i dobrze przemyślane, to co działa dobrze zostaje takie jakie jest. Skoro więc postanowili zmienić ten system, napewno ma to uzasadnienie i napewno będzie się dobrze sprawdzał (jak juz pisałem, jest obecny w wielu produkcjach i gracze są zadowoleni). A jeżeli tak was to razi, to olejcie D3 i złego Blizza, skoro taki mało znaczący element wystarczy by rozstać się z lubianą serią to... sami ocencie. Uważam że powinniście dać grze szansę, a nie odrazu na nie - WoW jest bee, nowe Diablo też bee - skąd w was taki sceptycyzm? Też na początku uwierzyłem durnym krzykaczom dyskredytującym WoWa, byłem przekonany że to masówka dla debili, przemogłem się, zagrałem i odpłynołem...
Pozdrawiam, dzięki za dyskusję :]
A kto mowil o odrzuceniu D3 calkowicie ?
Zapewne sie zagra i sie przejdzie pytanie tylko czy (zasadnicze pytanie) czy przejdzie sie raz czy moze dwa a czy moze jak w wypadku D2 ludzie maja ze nawet DZISIAJ(po kilku latach) potrafia wrocic do tego
Nie wiem czy tak bedzie z D3 skoro powtarzalnosc w tej grze bedzie wieksza niz w Diablo 2 co juz ustalilismy :]
A dlaczego poprostu nie mogło by być MOŻLIWOŚCI włączenia i wyłączenia rozdawania statow w ten sposób taki maniak WoWa ( np. RedCrow ) i maniak ( normalnej a nie robionej według " swietnych " rozwiązan z WoWa ) serii diablo ( np. PhoneNumber ) mogł by grać tak jak mu się podoba a nie tylko tak jak podoba się fanom WoWa ( i jego " swietnych " rozwiązan ).
Poza tym to ma być nowe diablo a nie WoW ( ze swoimi " swietnymi " rozwiązaniami ) w nowej nazwie DIABLO III ( przy czym najwieksza rożnica między tym a WoWem to opcja single player )
PhoneNumber - O różnorodności już pisałem (ale jakoś do TEGO nie nawiązałeś :D). W WoWie jest dużo więcej buildów niż w Diablo 2 (mimo braku manualnych statystyk, możemy operować tylko talentami i przedmiotami. W D3 będzie pewnie podobnie - czyli umiejętności i przedmioty, choć słyszałem też coś o jakichś runach...), wystarczy nowy patch, zmieniąjący właściwości jednego tylko talentu czy umiejętności, a wszystko się zmienia, pole do popisu rośnie, nowe buildy mogą powstawać :)
Grałem w obie gry "super trudnego i rozbudowanego" D2 oraz "prostackiego, przystosowanego dla idiotów" WoWa, jerstem wielkim fanem obydwu (D2 mam na dysku nieprzerwanie od 5 lat, często do niego wracam). Mimo tego nie obwaiam się o podobieństwo D3 do WoWa, bo ten także jest świetny (ale dla ludzi którzy w WoWa nie grali to podobieństwo to wielki minus, większość wierzy złośliwcom, rozsiewającym bzdury o WoWie, i uprzedza się na zapas).
Krycho65
Wypraszam sobie, nie jestem maniakiem WoWa, jak napisałem bardzo lubię obie te gry, i żadnej nie faworyzuje. Blizzard wprowadził pewien system, który istnieje też w WoWie, wiem że się doskonale sprawdza i jestem spokojny. Ci którzy nie grali w WoWa panikują, bo nie mają pojęcia z czym to sie jje...
"przy czym najwieksza rożnica między tym a WoWem to opcja single player"
Nie prawda, WoW nastawiony jest na grę drużynową, sam niczego tam nie osiągniesz. Siłą D3 ciągle ma być samotna walka z hordami potworów...
PS. Jak wam się wydaje, czy Blizzard zrobił by coś przeciwko graczom? Jeżeli podjeli taką decyzję, to jestem pewien że wiedzą co robią, dają ludziom to czego chcą...
Gratuluje - czyli jest jak mowilem. Po co dawac 100 roznych zestawow przedmiotow jak kazdy zapieprza z jednym i tym samym - bo najlepszy build taki proponuje"
Niestety nie, muszę cię zasmucić ale to co opisałeś to nie jest WoW, nie jest to nawet nowa era w grach. Jest to cała kwintesencja Diablo 2 :P
Chyba jednak nie skoro nawet rozdawanie statow upraszczaja. Oznacza to ze diablo 2 bylo ZBYT SKOMPLIKOWANE. Czyli kwintesencja diablo3 maja byc gracze-idioci ktorych trzeba prowadzic za reke?
Tak jak pisałem w poprzednim poście... Zawsze najwięcej do powiedzenia o WoWie mają ci którzy w niego nie grali (lub grali parę dni - przykro mi WoW powstawał w epoce grindu w MMO, oznacza to że zanim zaczniesz grać, musisz przez pewien czas [ze 2 miesiące] przecierpieć [jeżeli nie lubisz tego stylu], wtedy zaczyna się prawdziwa zabawa). Z WoWem jest tak, że prawie każdy (nawet menda i sceptyk) kto zagra i pozwoli się tej grze wciągnąć (a jak pisałem wymaga to czasu), zaczyna ją uwielbiać. Druga grupa to tacy którzy nie grali (lub widzieli jak kolega grał na zabugowanym, pirackim servie), ale mają dużo do powiedzenia o tym że gra nudna, że głupia, że dla idiotów - plują jadem a nie wiedzą z czym mają do czynienia... Zazdrość?, zawiść?, polskość?
Znam inny MMO co powstal w erze grindu (jak to tam nazywasz) a jednak nie trzeba "przecierpiec 2 miesiecy" aby w niego grac. Przypadkiem mam link do strony podany obok nicka. Wiec nie oceniaj MMO przez pryzmat jednej sredniawej gry.
W WoWie jest dużo więcej buildów niż w Diablo 2 (mimo braku manualnych statystyk, możemy operować tylko talentami i przedmiotami.
Bullshit. Sorry ale ilosc buildow = ilosc mozliwosci przydzielenia statow/skilli/ekwipunku/bonusow na ekwipunku (w przypadku np rare'ow). I dzieki temu D2 z bazy ma najwiecej buildow jakie mozna spotkac w grach online. A to ze wiekszosc nie dziala to inna bajka. Fakt jednak jest taki - ze MOZNA sprobowac i mozna rozwijac postac niestandardowo. Prosty przyklad: necromancer - mozesz isc w poison daggera - a zeby uzywac sztylety musisz miec miec wysoki dex. Czy autorozdawanie w d3 pozwoliloby nam nosic kazdy sztylet z gry? Watpie. A bawilem sie poisonmancerem opartym o sztylet - calkiem fajna postac (chociaz nic uber ale da sie pograc). Ofc ty i tak pewnie bys o nim nie slyszal - bo "kazdy w pvp gra jednym buildem". I to jest roznica miedzy plebsem ktory uzywa tylko buildow innych ludzi a tymi ktorzy lubia eksperymentowac.
I fakt nie jestes maniakiem wowa. Jestes raczej maniakiem blizza i na wszystko co blizz proponuje patrzysz bezkrytycznie (jak blizz zorbil to MUSI byc dobre)
stealth1947 - jest tak jak w Diablo 2. Tarcza, miecz lub laska zajmują sporo miejsca w ekwipunku.
Hehehe EVKA i WOW nie powinny stac kolo siebie w jednym zdaniu, mimo ze oba to MMO. :)
"jest tak jak w Diablo 2. Tarcza, miecz lub laska zajmują sporo miejsca w ekwipunku."
NIE JEST tak jak w Diablo. Sa dwa rodziaja ikonek - duza i mala. Duza (bron 2H, Shield, itp..) zajmuje 2 sloty, mala (dagger, potka, ring) 1 slot. Koniec.
"Nie prawda, WoW nastawiony jest na grę drużynową, sam niczego tam nie osiągniesz. "
Hly, hly, hly - lol. WoW to Single Player MMO. :) Jak levelowalem shamana teraz to od 1-80 w party bylem ze 3 razy, nie jestem w gildii. Full epic postac zrobilem z craftow i bicia repy solo. NIe jest to ofc najlepszy gear w grze ale nie czuje parcia na 2 miesieczne farmienie Ulduaru zeby DPS mi skoczyl o 100-200. Tyle. WoW to gra solo.
Ja nie wiem co Blizz mysli, nie jestem jasnowidzem :P natomiast nie pamietam zeby gdzies bylo wielkie halo o to ze "ojej musze staty dodawac a to mnie przerasta , wywalcie to plix :/ "
Moga sie chlopaki z BLizza bawic w jakies serduszkaFULLHP z zabitego monstra ale cos tak fundamentalnego w postaci jak mozliwosc dodawania cech wedle WLASNEGO uznania powinni zostawic :P
a to ze w WoW to sie sprawdza to inna bajka
Diablo 3 powinno wyjsc (ze sie tak wyraze) spod szyldu DIABLO a nie mieszac to z czyms innym
zachcialo im sie krzyzowek :P
btw RedCrow grales kiedys w dungeon siege II ?
tam bylo podobnie- brak mozliwosci rozdawania statow (one rosly z czasem jak postac sie rozwijala)
bohater zakladal item w zaleznosci od klasy i levelu a skille mozna bylo resetowac (darowalem sobie gdyz to tak jakbym sam sobie strzelil z liscia :P )
I co z tego wyszlo ? ano przeszedlem to dawno temu RAZ i tyle te gre widzialem :)
Oby Magia D3 nie uleciala w momencie gdy Diablo znowu wyzionie ducha gdy Barb pocisnie go Toporkiem +5 do wizerunku
tyle :P
Pinokio21 - Wiesz, full epic i 80 lvl to każdy może zrobić, ale kwintesencja WoWa to Instatny, Raidy, BG i Areny, a tak się przypadkowo składa że żadnej z tych możliwości nie wykorzystasz solo... Bić moby i klepać levele to można w co drugim MMO, ale to nie znaczy że na tym polegają, jeżeli tak myślisz o WoWie, to nie przebiłeś się nawet do sedna gry :/
Asmodeusz
"Chyba jednak nie skoro nawet rozdawanie statow upraszczaja. Oznacza to ze diablo 2 bylo ZBYT SKOMPLIKOWANE. Czyli kwintesencja diablo3 maja byc gracze-idioci ktorych trzeba prowadzic za reke?"
Nie widzę związku między tą wypowiedzią, a cytatem pod którym się znalazła. Niemniej jednak, chodziło mi że twoja najczarniejsza wizja Diablo 3, przypomina to czym obecnie jest Diablo 2, dziwne prawda? :D
"Bullshit"
Skąd wiesz ile jest buidów do WoWa skoro nie grałeś? :P
"Jestes raczej maniakiem blizza i na wszystko co blizz proponuje patrzysz bezkrytycznie (jak blizz zorbil to MUSI byc dobre)"
Ahaaaa, czyli gybym krytykował D3 za automatyczne statystyki to był bym cool gość, ale skoro mi się podoba, to jestem maniak Blizza...? Ty jesteś prawdziwym fanem, a skoro tobie się nie podoba to innym także ma się nie podobać tak? Kto nie myśli tak jak ty, to maniak Blizza i fanatyk...
Tobie już podziękuję, widze że coraz bardziej w swoich postasz odbiegasz od tematu i koncentrujesz się na mnie, moja osoba nie ma nic wspólnego ze statystykami... Chcesz gadać zmień ton, i zejdz ze mnie. Wybacz że ośmielam się mieć inne zdanie i że nowy system mi się podoba, o ja niewierny...
Napisałem że system mi się podoba, podałem argumenty dlaczego tak jest, jeżeli to kwalifikuje mnie jako maniaka (w twoich oczach) to masz chyba problem...
A Blizza krytykuje, niezbyt często, ale to dlatego że to co robią zazwyczaj mi pasi. Uprzedzam pytanie i odpowiadam, co konkretnie: SC2 pocięty na 3 części, pewne zmiany wprowadzone w TBC, płatny BN 2.0, brak lanu w SC2... starczy?
Dosyć mam tego tematu więc powiem na koniec tyle:
Oba systemy (manualny i automatyczny) uważam za bardzo dobre, zwisa mi który znajdzie się w D3, z obu będe tak samo zadowolony - takie jest moje zdanie.
Na pocieszenie powiem wam że ani moje, ani wasze zdanie się nie liczy, decyzja należy do Blizza...
cYa.
Automatyczne czy nie, ja czekam na ten niesamowity klimat który oferują gry blizzarda:)
btw: nową klasą w diablo III jest "monk", podobno można już ją zobaczyć na stronie głównej diablo zmieniając język na koreański:)
"Pinokio21 - Wiesz, full epic i 80 lvl to każdy może zrobić, ale kwintesencja WoWa to Instatny, Raidy, BG i Areny, a tak się przypadkowo składa że żadnej z tych możliwości nie wykorzystasz solo... Bić moby i klepać levele to można w co drugim MMO, ale to nie znaczy że na tym polegają, jeżeli tak myślisz o WoWie, to nie przebiłeś się nawet do sedna gry :"
PROSZE CIE.... rozmawiasz do gracza WoW od koreanskiej bety, raidowalem starego naxxa, AQ40, BT i cala reszte po drodze. Jesli za kwintesenscje MMO uwazasz powtarzalne do bolu farmowanie mobkow w instach, napieprzanie tego samego bossa przez 2 miechy non stop aby ci dropnal jeden smieszny itemek podnoszacy dps o 5,5, farmowanie heroicow z zamknietymi oczami i tylem do ekranu bo sa tak latwe, ewentualnie smieszne PvP zamkniete na smiesznych arenkach niczym w CSie to sie mylisz. :) Tak samo granie stylem - login -> portal -> farma HC przez 2h -> logout.
JA z tego "sedna" gry juz wyroslem. Ja sobie leveluje alty, robie i CZYTAM questy, robie czasem inst (raz-dwa max bo mi sie nudzi potem), spekuluje na AH, zbieram kwiatki/ore robie achivementy takie jak "Loremaster" czy polowania na rare mobki (nie te "fajne inaczej" - collect 50 emblems from dungeons"), zwiedzam sobie swiat, itd.... swietnie sie bawie i nie wydaje mi sie zebym mijal "sedno" gry - ba od twojego sedna chce juz trzymac sie jak najdalej bo w WOTLK ono smierdzi moczem. :P
Pommijajac juz fakt ze to sedno jest 15 razy latwiejsze niz jak zaczynalem grac i nie daje mi zadnej satysfakcji.
Wlasciwie gram w WoWa bo podoba mi sie grafika, MUZYKA i swiat Warcrafta - tyle. :)
Gram tez w EVE Online (z przerwami) i ta gra oferuje mi wszytko to czego WoW nie moze, min normalne PvP. :)
Co da tematu przewodniego to nie wiem o co niektorzy placza. W D2 i tak atrybuty przyznawalo sie na scisle okreslonej zasadzie i 99% "buildow" wygladalo tak samo.
Przykladowo : SILA pod sprzet, ZR pod sprzet, EN - zero, full w VIT.
I tak w 99% przypadkow. Teraz gra to zrobi za ciebie - tylko sie cieszyc. :P
Natomiast poziom skomplikowania mysle ze wyrowna wiecej skili poprostu i tu bedzie mozna kombinowac = boski jak dla mnie system run.
Nie napisałem że to jest sedno MMO, ale że jest to sedno WoWa i nadal to podtrzymuje :] Może nie dla każdego, ale napewno dla większości graczy, wymienione przeze mnie elementy stanowią cel i główną materię rozgrywki. Bo jeśli nie to to co? MMO to gra dla mitomanów, chodzi o zdobywanie potęgi, wokół niej się wszystko kręci, a ta pochodzi głównie z itemów... :] (w większości MMO).
Określając WoWa sparafrazuje Winstona Churchilla:
"WoW to najgorsze możliwe MMO, ale nie wymyślono nic lepszego"
Ja wiem że teoretycznie to co oferuje WoW jest dalekie od doskonałości (Na papierze WoW wydaje się nudny, przestarzały, monotonny - ale w praktyce wciąga jak diabli, sam nie wiem z czego to wynika. Przekaz podprogowy jakiś? :D), ale tak jak napisałem wyżej, chwilowo ciężko o lepszą konstrukcję MMO (oczywiście to jest dyskusyjne, każdy może uważać że X jest lepsze od WoWa, ale mimo wszystko w statystykach przoduje właśnie ten ostatni, i chyba nie bez powodu, przecież nikt ludzi do grania w niego nie zmusza, a jednak to robią :P). Wierzę w to (i mam taką nadzieję) że pojawi się coś co rozwali WoWa (ale nie tylko w statystykach, pod względem grywalności także. Coś co zaoferuje ciekawą rozgrywkę, jakieś odświeżenie gatunku... Może to będzie SW:TOR?).
A co do [90] - to samo staram się im wytłumaczyć :P
BTW - Nowa klasa w Diablo 3 - MONK. Oraz nowy dodatek do WOW'a - WoW: Cataclysm. :)
Live news from Blizzcon. :)
są jakieś pogłoski/plotki mówiące o tym że Diablo III ukaże się dopiero w 2011 roku !!! mam nadzieję że to nie jest prawda...
Zapowiada się nieźle, ale powiedzmy sobie szczerze tyle czekania, a gra ani nie ma wybitnych efektów graficznych, ani jakiegoś ogromnego świata, więc na co w ogóle czekamy?
A ja mam pytanie - Czy wie ktoś, coś na temat Diablo III w wersji na konsolę Playstation 3 ???
wątpie żeby w ogóle było diablo III na konsole ale jakieś pogłoski były
ostatnim 5 herosem będzie jakaś postać posługująca się łukiem. Blizzard raczej tej broni nie pominie :)
efekty graficzne sa zarabiste co wy gadacie...ale mowie wam GRA WYJDZIE 2009\2010, nie 11:()
Ciekawe czy bendzie na xbox 360 ??
Już nie mogę się doczekać! czekam na ta grę bardziej niż na GW2! TO BĘDZIE HIT!