Już nie moge się doczekać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GT jak zwykle nie doscignione ;)
Trochę śmiesznie by to wyglądało gdyby jedne samochody były podatne na zniszczenia a inne nie, ale pożyjemy zobaczymy
haha, o zal! Ruchy glowy na realu sluzace do rozgladania sie po kokpicie :D to jak ja rusze glowa w prawo to albo nie bede widzial TV, albo bede musial tak oczami skrecac ze bedzie to strasznie meczace. Smiech na sali :D
DarnassusGamgee- tak tak, niedoscignione...;)
ile ja bym dal za gre gdzie byloby 10 samochodow, ale odwzorowanych w kazdym szczegole... ale nie w postaci modelu 3d z miliarda polygonow, ale z fizyka potrafiaca wiernie symulowac prace silnika, zawieszenia, skrzyni biegow...
edit: paprys- cos takiego juz od dawna swietnie sie sprawdza we wszelakich symulatorach na pc, delikatny ruch glowa- duze wychylenie widoku na ekranie, bardzo duzo ludzi sobie to chwali.
Chwyt marketingowy z tym 1000 samochodów. Pewnie 800 z nich nikt nigdy nie będzie jeździł. Spokojnie wystarczyłoby te 170 modeli premium, bo po cholerę 50 wariacji na temat Toyoty Corolli?
Wiecie przecież, że 1000 samochodów nie oznacza 1000 odmiennych samochodów. Także mnie to nie jara.
500 samochodów będzie :D a reszta 500 to używane :D jak to we wcześniejszej serii było. Tak mi sie wydaje bo nie wierze ze będzie 1000 modeli aut i każde b.dobrze odwzorowane.
Ale już 400 samochodów oznacza 400 odmiennych samochodów ? ;)
Po prostu myślę ze 1000 to przesada i jeszcze ten podział Premium etc. każde samochody powinny być traktowane z należytym szacunkiem... jak dla mnie za wysoka poprzeczkę sobie dali , ilość to nie wszystko , ale i tak pogram (sentyment)
tyle ze kazdy z tych 400 bedzie mozna sobie do woli tuningowac i personalizowac:)) flame war: engage! :D
A już największe przekręty robiło swego czasu SimBin, reklamując ochoczo ponad 100 wozów bodajże w jednym z GTR-ów. Póxniej okazało się, że jest ich z 20 i róznią się naklejkami sponsorów. ;)
Cały Neogaf i inne pajace się podniecają oczywiście 1000 samochodów. Panowie z PD zamiast renderować stare Datsuny i inne japońskie szroty powinni zająć się modelem jazdy albo czymś innym wpływającym na gameplay.
1000 aut... przeciętny gracz zapewne nie wsiądzie nawet do 200 z nich...
btw. to tyczy się też FM3 - oddałbym te wszystkie suvy i inne pierdzikółka za jakieś efekty pogodowe, albo noc.
btw. to tyczy się też FM3 - oddałbym te wszystkie suvy i inne pierdzikółka za jakieś efekty pogodowe, albo noc.
.......... które to będziesz miał w GT5 ;) O ile nie wycofają :D
Co niektórzy tutaj chyba za wiele nie grali w GT :) Owszem może i jest trochę przegięta ilość wariacji danego modelu samochodu ale nie wszystkie są one identyczne i nie różnią się tylko rocznikiem produkcji. Kiedy pojawiło się na rynku pierwsze GT właśnie bardzo fajne było to że można sobie pogrzebać w starszych modelach z różnych roczników i faktycznie one się różniły między sobą bebechami i prowadzeniem a nie tylko naklejką. To jest dla mnie duży atut tej gry bo masę frajdy sprawiało mi wyszukiwanie takich modeli które różniły się między sobą np skrzynią biegów i potem testowanie ich. W tym tkwi dla mnie cały fun GT. Jest co robić i w czym grzebać. Więcej spędziłem czasu na Time Trialach niż normalnych wyścigach bo nie o to w tym chodzi żeby pozaliczać jakieś banalne wyścigi najlepszymi furami w grze.
Będzie 1000 samochodów? 30 odmian nissana skyline? Dla mnie bajka :) A inni powinni być zadowoleni z faktu że dostaną 400 zupełnie różnych furek a nie marudzić że pozostałe 600 to strata czasu co jest totalną bzdurą. Taka specyfika GT i ludziom się to podoba skoro ciągną to aż do dzisiaj.
Debile, debile i jeszcze raz debile. 830 ''zwykłych'' samochodów + 170 specjalnych wersji. Zmienne warunki pogodowe. Wyścigi w nocy. Stałe 60 klatek (co prawda forza tez ma, ale graficznie nizsza liga). Zniszczenia liczone w czasie rzeczywistym (i tutaj cell pokaze pazur, nie to co te odpadające części karoserii a'la pro street). Tuning. ''Opiekowanie'' sie poprzez wizytę w myjni albo wymianę oleju.
Z resztą kto tu mówi ochwycie marketingowym. Założę się, że te 400 to nei więcej niż 300 samochodów. Do tego dodam, że 60 tras zostało potwierdzonych, bez różnych wariacji. A te wasze 100 to jak kazy wie z 3 wariacjami na trasę ;)
Albz74 => Oczywiscie trzeba powiedziec ze Gt iloscia contentu miazdzy jak zwykle wszystko ale nie bedziesz chyba ukrywal ze kilkadziesiat modeli skyline'a nie jest lekka przesada (tzn wiem ze sa maniacy ale raczej w sporej mniejszosci)? Druga rzecz - czy w forzie samochod po kompletnej przerobce ukladu jezdnego lacznie z wymiana ukladu przeniesienia napedu i silnika mozna ciagle nazwac tym samym modelem? Bo nie wiem czy poprzez taki motyw samochod nie bedzie roznil sie mocniej od defaultowego niz np Lancer Evo IX '05 od Lancera Evo IX '06 w gt. Teoretycznie nie ale roznice sa conajmniej spore. Kogos kogo rajcuja takie drobne roznice miedzy poszczegolnymi rocznikami tego samego modelu to oczywiscie bedzie jarac ale malo kto jest az takim maniakiem.
Inna bajka teraz - Co znaczy 170 samochodow premium? Szczerze nie wyobrazam sobie by 170 z 1000 samochodow podlegalo destrukcji i 170 z 1000 miala widok z wnetrza samochodu (co mnie osobiscie zwisa bo nie bede uzywal widoku z wnetrza ale...)? Tzn nie wierze ze Polyphony po tylu latach developingu nie wymodelowalo wnetrza wiecej niz 170 samochodow. Rozumiem zniszczenia, to juz kwestia licencji i z tym jest ciezko ale w dalszym ciagu jezli 170 samochodow z 1000 bedzie mozna zniszczyc a reszty nie... to troche dziwne. Forza potrafila zunifikowac model uszkodzen tak by dalo sie go zaaplikowac do wszystkich samochodow. Nie jest on zbyt rewelacyjny dzieki temu (i nie bedzie nawet w 3) ale przynajmniej kazdy samochod jest podatny na zniszczenia. Byc moze Poly to wyjasni w najblizszym czasie i okaze sie to jakims nieporozumieniem, szczerze nie spodziewalem sie takiego posuniecia by dzielic samochody na podatne i niepodatne na zniszczenia i na te z wymodelowanym i niewymodelowanym wnetrzem. Tak czy siak nie mialoby to wiekszego plywu na zabawe dla mnie bo po bandzie sie robi restart a widoku z wnetrza samochodu i tak nie uzywam, pytanie tylko w co wiec poszlo tyle lat developingu? Miejmy nadzieje ze np w model jazdy bo ten z Prolouge nie jest dla mnie do konca satysfakcjonujacy.
btw tez sie zgodze ze suvy i te wszystkie yarisy itp gowienka w forzie (i gt zreszta tez...) to wymysl jakiegos chorego na umysle, zupelnie jakby brakowalo na swiecie samochodow bardziej nadajacyh sie na torowe wyscigi... Gre wyscigowa kupuje by pojezdzic czyms szybszym od rowerzysty. Biorac pod uwage slabe poczcie predkosci (mniej lub bardziej ale zawsze) w grach to jazda 90 konna toyota bedzie prawdziwym... wyzwaniem (ziew) -_- Forza ma tu jeszcze ten atut ze taka 90 yariske bedzie mozna zamienic w kilkuset konna bestie ale w dalszym ciagu... wolalbym cos bardziej... wyscigowego.
Conath --> W GT5 też będzie tuning, więc nei szalej ;)
StoogeR --> Chyba nie wiesz, co znaczy ''zniszczenia liczone w czasie rzeczywistym''. Każdy pojazd bedzie podatny na zniszczenia.
SDRaid => No poki co wszedzie biega plotka ze NIE wszystkie samochody beda poddane uszkodzeniom i szczerze jezeli to maja byc na prawde porzadne zniszczenia z liczona w czasie rzeczywistym deformacja nadwozia to jestem prawie pewny ze nie kazdy auto bedzie temu poddane. Dlaczego? Licencje. Malo ktory producent sie zgodzi by miazdzyc ich samochody i poki Polyphony nie potwierdzi na 100% ze KAZDE auto bedzie mialo pelna deformacje to po prostu w to nie uwierze. Chyba ze to bedzie dynamiczny model zniszczen ale w pewnym dosc ograniczonym zakresie dzialania...
SDRaid ---> co ty tu probujesz udowodnic? "cell pokaze pazur" srer sie zesta debilu! co z tego ze PS3 ma tego "cwela" jak nie mozna z niego nic wycisnac i duza jego czesc jest niewykorzystana?
FM nizsza liga? haha, czlowieku ty wiesz o czy ty piszesz? moze FM2 byla ciut brzydsza, ale FM3 bije GT5 na leb na szyje! tyle mam do powiedzenia!
wczesniej mialem PS3 ale zamienilem go na X360 i nie zaluje. X rzadi!
Bije na łeb? Przymknij się lepiej. Cell jest doskonaly jeżeli chodzi o obliczenia w zakresie fizyki.
Z resztą o czym tu pisać, skoro twierdzić, że tak brzydka gra jak FM2 była ciut gorsza od prologue. Z resztą zauważ, że gt5:p wyszedl ponad rok temu, więc gt5 skopie fm3 tyłek.
http://www.youtube.com/watch?v=irqQxkcQlew
GT5 wyglada obłędnie, cudna grafika. Ciekawe jak z fizyka jazdy.
no i co ze rok temu? kazdy wie ze GT5:P to kaszana! po co sie spieszyc skoro mozna zrobic cos porzadnie i bez pospiechu? zauwaz ze GT jest juz 5 czesci, a zaraz bedzie kolejna. Turn 10 ma mniejsze doswiadczenie w tworzeniu symulatorow a juz moga konkurowac z GT5. Ucza sie szybciej, wiec sory, ale FM3 bedzie lepsza! juz nie mowie o FM4, ale to odleglejsza perspektywa.
Niezly masz podpis :D "Forza 3 > The screenshots are a little better looking. As we know you can use photomode to get that perfect "look"
niewiem czy wiesz, ale photomode nie sluzy do renderingu, nie poprawia w zadnym wypadku grafiki i nie dodaje wiecej poligonow :D ale zem sie usmial :P
na pewno bedzie paprys, ja rowniez tak uwazam, a teraz idz juz sobie potrollowac do jakiegos watku z x360
Lutz --> ciesze sie ze sie zgadzamy, ale czasem trzeba fanbojom troche wytlumaczyc zeby przejrzeli w koncu na oczy i sie przestali oszukiwac!
Jak już wreszcie to GT5 wyjdzie i faktycznie będzie tak dobre, to pewnie kupię PS3. Do tego jeszcze God of War 3. Potrzebuję jeszcze 3 tytułów uzasadniających kupno tej konsoli.
Ja tam nie wiem czemu stękacie. Jak jest dobra fizyka to jazda nawet niezbyt wyczynowymi samochodami daje dużo radochy. Np. w Enthusia Professional Racing na PS2 lubiłem sobie bryknąć po Nurburgringu Citroenem DS albo Mini Morrisem starym w przerwach między biciem rekordów Bugatti czy Detomaso Panterą.
paprys ty skonczony idioto, wypier*alaj! Nigdy nie miałeś ps3, nigdy nei grales w gran turismo 5. No ale poczekajmy na recenzje.
Inna bajka teraz - Co znaczy 170 samochodow premium? Szczerze nie wyobrazam sobie by 170 z 1000 samochodow podlegalo destrukcji i 170 z 1000 miala widok z wnetrza samochodu (co mnie osobiscie zwisa bo nie bede uzywal widoku z wnetrza ale...)? Tzn nie wierze ze Polyphony po tylu latach developingu nie wymodelowalo wnetrza wiecej niz 170 samochodow.
Jak podawało PD, wymodelowanie jednego auta do GT5 z deską rozdzielczą, mimo planów cyfrowych i zdjęć zajmuje jednemu grafikowi 6 miesięcy. To tyle w temacie.
@SDRaid
grałeś w GT5:P ??
ja grałem wczoraj i powiem tylko, że grafa i model jazdy nie powala
wiem, wiem, demo....
proponuje wszystkim poczekać na wydanie GT5 albo pokaz gameplay'u, a nie trailerów
Fanboje xpudelka, wypad z topicu, jak wam sie gt5 nie podoba. I tak zawsze będzie wojna, i tak.
Najnowszy film, ukazujący nieco uszkodzeń: http://www.youtube.com/watch?v=D44OC5LJ6xw
Mam nadzieje, że to nie są uszkodzenia na najwyższym poziomie...
Lutz - na razie dwie, których jeszcze nie ma - GT5 i GoW3.
iskandiar => [28]
to w przeciwienstwie do forzy bardzo duzo, bo z forzy widzialem jak na razie tylko retuszowane obrazki (ewentualnie z jakiegos photo mode, ktory jak sie okazuje jest rowniez w gt5)
musialbym przeleciec sie po twoich postach baggins zeby profil postaci sprawdzic ;) ale ja od wczoraj jestem naprawde pozytywnie zaskoczony uncharted (no i little big planet) nie kreca mnie strzelanki ktorych jest mnostwo, wole jakies bardziej "cywilizowane" rzeczy.
Iskandiar --> Grafika faktycznie nie powala, ale przyznaj, że rok temu była bezkonkurencyjna. Jeżeli chodzi tylko o wyścigi to nadal jest. Z resztą widzaiłem gameplay z fulla i jest po prostu fenmenalnie. A co do tych 130 ekskluzywnych pojazdów, to chodzi o to, iż w tylu będzie się niszczyło wnętrze. Tak, wnętrze! A 1000 czyli wszystkie będą podlegać zniszczeniom zewnętrznym.
Do ego dodam, że model jazdy będzie zupełnie inny niż w prologue. O wszystkim możecie przeczytać tu http://www.ps3site.pl/gc-09-kilka-faktow-na-temat-gran-turismo-5/20308/#more-20308
@albz74 [ Level: 49 - Legend ] > Jak podawało PD, wymodelowanie jednego auta do GT5 z deską rozdzielczą, mimo planów cyfrowych i zdjęć zajmuje jednemu grafikowi 6 miesięcy. To tyle w temacie.
Jesli mowimy o samym tylko modelowaniu, to to jest czysta bzdura. 6 miesiecy to trwa dla kogos, komu sie to przejadlo i kto ma tego dosyc.
Zreszta sami siebie osmieszaja mowiac cos takiego. To niby skad wzieli ten tysiak wirtualnych modeli? Jesli tyle to trwa, to ile mamy czekac na gre? 20 lat?
Daj pan spokoj z takimi wypowiedziami, bo nawet nie da sie ich brac napowaznie :)
Podobnie jak twojego trollowania panie Drau.
Albz akurat w temacie tego modellingu to musi byc jakies niedopowiedzenie, bo z planow cyfrowych modeluje sie cos takiego maksymalnie w tydzien (dla zawodowca oczywiscie) chyba ze dochodzi proces weryfikacji i zatwierdzania i wtedy juz moze to trwac nawet dwa lata ;)
Ja swoich informacji z d... nie wyciągam więc oburza mnie śmiech z tego, że powiedziałem co ktoś inny powiedział.
SDRaid --> zniszczenia liczone w czasie rzeczywistym mówisz...
http://gamersyde.com/stream_gran_turismo_5_gamescom_damages-12436_en.html
Lutz - ja lubię wyścigi samochodowe, piłkę nożną i taktyczne strzelanki jak Ghost Recon. No i krwawe bijatyki jak God of War (w którego nie grałem, ale na pewno bym polubił). Po prostu patrząc na gry, które są w tej chwili na PS3 a nie ma ich na xboxa nie odczuwam większej potrzeby, żeby PS3 kupować. Argument o blu-ray czy wbudowanym wifi nie ma znaczenia ;) Ale kto wie, jak GT5 będzie lepsze od Forza 3...
albz74 => To jak rozumiem Polyphony nie outsourceuje swoich modeli do zewnetrznych wykonawocow? Nie mowie ze to zle, forza 2 byla idealnym przykladem jak zle taki outsourceing moze wplynac na jakosc modeli i mam nadzieje ze przy produkcji fm3 lepiej dobrali sobie partnerow.
Jak jednak jest w koncu z tym modelowaniem wnetrza i uszkodzeniami? Wszedzie widze sprzeczne info. Ciagle watpie w super deformacje nadwozia przy licencjach na tysiac samochodow (co zreszta potwierdza filmik z gameplaya gdzie model uszkodzen jest na standardowym dla takich gier poziomie).
StoogeR - z tego co wiem to PD nie outsourcuje tych prac.
Problem z informacjami jest taki, że pojawiły się na stronie GT w wersji japońskiej, ludzie to przepuścili przez translatory i hajda. PD już zdjęło to ze swojej strony. Ale nawet sajty typu IGN podały informacje niezweryfikowane przez ludzi, którzy rozumieją japoński. Więc na ten moment pewne rzeczy są niejasne.
_MaZZeo triumfuje - będzie mógł czuć się LEPSZY od kolegów bo ma Forzę.
W sumie na cholerę zniszczenia, skoro zniszczenie i tak kończy się restartem wyścigu.
Albz --> ale o co ci znowu chodzi bo nie rozumiem :D że pokazuje, że prawda jest inna niż na papierze? Że te super zniszczenia prezentują poziom Forzy 2, jak nie gorszy? (bo w Forzie lusterka sie niszczyły i światła rozbijały). I jak to zwykle bywa znów próbujesz docinać, bo nie wiadomo co odpisać nie? Pewnie też jesteś zawiedziony filmikiem? Nie no rozumiem, bo dużo osób już jest :>
Lutz --> odwołanie się do Forzy 3 - CHECK! :D Wiedziałem że tak będzie. Tylko w którym miejscu napisałem, że Forza 3 jest pod tym względem "super"?
a kto pisze ze forza 3 nie jest super ?
ja tam juz kiedys wspomnialem, bedzie fajna, kupie sobie x-a, wielkiego halo nie ma, jak na razie gt5 oferuje duzo wiecej i pewnie zostane tylko przy zakupie g25 (ktory nie do konca jestem pewien czy pracuje z x-em)
Lutz - Foraz 3 nie jest super
A teraz do rzeczy. REDAKTOR TEGO NEWSA BŁEDNIE ZINTERPRETOWAŁ INFORMACJE O GT5
Napissał np. że tylko 170 samochodów będzie się niszczyć. Jaka jest prawda? Wszystkie 1000 samochodów będzie ulegać zniszczeniom. A te 170 będzie miało "gratis" zniszczenia wnętrza.
Dalej. Widok z wnętrza samochodu tylko w 170 samochodach. Jaka jest prawda? Wszystkie samochody będą miały widok z wnętrza! Tak można przeczytać na forum GT Planet, do którego link jest w newsie. O ile osoba czytająca nie jest fanboyem Xboxa, tak jak jest w przypadku redaktora.
Pozdrawiam,
Harry
Nie pracuje z X'em, nie ma kierownicy działającej na obu konsolach, dlatego zakup GT5 dla mnie jest narazie baaardzo daleko, zwłaszcza po tym, co ta gra prezentuje.
Przyglądając się bliżej filmikowi można stwierdzić, że Lancer nie miał nawet ryski po dzwonie, po drugie sam wypadek wyglądał standardowo jak na GT - odbijanie się pudełek.
Zniszczeniu uległa tylko Impreza, co może potwierdzać ploty które sa już na forach - zniszczenia będą tylko dla aut wyścigowych.
Szczerze powiedziawszy nie wiem po co dawać tyle wozów. Wg mnie 300 to jest max zresztą w Forzie też już powoli twórcy przesadzają. No ale cóż Sony ze wszystkim przesadza i wydaje kupę kasy na gry które potem się średnio sprzedają (Killzone 2 - bardzo duże koszty, bardzo mała sprzedaż, Heavy Rain - 20 zakończeń a sprzeda się pewnie max w 1,5mln sztuk)
Zniszczeniu uległa tylko Impreza, co może potwierdzać ploty które sa już na forach - zniszczenia będą tylko dla aut wyścigowych.
Lancer jest dostawczakiem, to fakt....
Zresztą od kiedy Impreza to samochód wyścigowy?
_MaZZeo - trochę nie na miejscu jest powoływać się na damage FM2 bo póki co to większosć osób na NeoGAF w wątku FM3 przyznaje, że damage w FM3 nie jest na takim poziomie póki co, jak w FM2.
legrooch nie mądrzyj się tylko zadzwoń, mam sprawę ;P
No GT zawsze stało na tronie gier i wszystko wskazuje na to że tak pozostanie.
160 w pełni zniszczalnych aut, 60 tras i 800 pozostałych aut to tyle co w przynajmniej kilku grach wyścigowych konkurencji. A co do sprzedaży to bym był spokojny bo demko GT5 jest jedną z najlepiej sprzedającej się gierki na PS3 ponad 3 miliony sztuk .
Umarł król niech żyje król GT5
legrooch --> nie wiesz o czym mówisz, a się wypowiadasz. Lancer na filmiku to był zwykły samochód produkcyjny. A Impreza to oklejony samochód wyścigowy, z ospojlerowaniem, naklejkami, kratami w środku i pilotem. Obejrzałeś filmik wyżej?
albz --> post [52] ostatnie zdanie.
nie wiesz o czym mówisz, a się wypowiadasz. Lancer na filmiku to był zwykły samochód produkcyjny. A Impreza to oklejony samochód wyścigowy
Powiedział, co wiedział. ROTFL. Wiesz, co to jest wyścig (wyścigowy)? Rajd (rajdowy)?
A wiesz co to chwytanie za slowka i komentowanie niewaznych rzeczy w nadzieji ze nikt nie zauwazy ze nie masz argumentow?
Doskonale wiesz o co chodzi i widac to wlasnie na tym filmiku.
BTW. Nie odpadajaca/zamykajaca sie maska przez ponad minute - priceless. :)
Widzę że chciałeś zabłysnąć tą dostępną dla nielicznych wiedzą. Tylko co to ma do rzeczy w tym momencie? Auta występujące w zawodach. Albo Racecar - lepiej, czy nadal będziesz drążył temat? Jak naprawdę nie masz nic do napisania to nie pisz. I odsyłam po raz kolejny do filmu.
Pinokio argumenty na podstawie oswiadczen prasowych i gameplaya z youtube to do dupy argumenty. To sa stary spekulacje, nie argumenty i dopoki ktos (z reguly jakis nawiedzony typek) nie zaczyna traktowac tego wszystkiego jak misji od boga to wydaje mi sie ze jest ok.
To dotyczy wszystkich gier.
"Pinokio argumenty na podstawie oswiadczen prasowych i gameplaya z youtube to do dupy argumenty" ofc zgadzam sie ale jak narazie to jedyne zrodla "wiedzy". :P
BTW. Moje teoria jest taka ze jesli nie wszytkie auta beda "zniszczalne" i nie wszytkie beda mialy widok z wnetrza to mamy DLC na 5 lat zapewnione. :) Nie zeby to byla dobra sytuacja bo jak zobacze na PSstore packa "Nissan destruction pack 1/5", ktory doda do gry zniszczenia w Nissanach z rocznikow 80-85 powiedzmy to sie zalamie. Ale z marketingowego punktu widzenia - swietny pomysl. :)
Bardzo słabo wygląda model jazdy na tych filmikach, nadal nie wyeliminowali odbijania się od band (sic!) takie typowe arcade.Wygląda na to że Forza znów będzie lepsza, a GT, no cóż, każda kolejna odsłona tej serii jest coraz niżej oceniana...
Hm ekskluzywne zniszczenia wnetrza dla 170 samochodow to juz jakby to nazwac... przerost formy nad trescia imo. Zwlaszcza ze poziom zniszczen zewnetrznej czesci samochodu bedzie prawdopodobnie standardowy (czyt ograniczony licencjami). Wyjatkowo zabawnie zreszta wyglada wizja jak po dzwonie przy 100km/h z wnetrza samochodu nie widac nic poza odpadajacym lusterkiem wewnetrznym :D
Mr_Baggins ma troche racji, po przyklejeniu sie do bandy i tak zwykle daje sie restart race bo najczesciej sie juz nie nadrobi strat zwlaszcza biorac pod uwage uszkodzenia wplywajace na zachowanie samochodu (jak dobrze pamietam w forzie nawet uszkodzenie samego nadwozia psulo aerodynamike ograniczajac przyspieszenie i vmax a utrata spojlera pozbawiala nas nie mniej waznej sily docisku). To nie grid gdzie mozna bylo wygrac wyscig z ostatniej pozycji jadac rozsypujacym sie gruchotem i jak by te uszkodzenia swietnie nie mialy wygladac to w dalszym ciagu ich wizualna strona ma marginalne znaczenie skoro i tak trzeba zaczynac wyscig od nowa a nie podziwiac precyzyjnie obliczone wgniecenie nadkola jak w burnoucie czy gridzie. Osobiscie nawet w scigalkach bez modelu uszkodzen zawsze restartowalem wyscig by replay lepiej wygladal (takie zboczenie mam jakies -_-).
No to się część tajemnic wyjaśnia. Damage w części aut, zapewne w kilku klasach (Rally na pewno, skoro jest w demo). Ciekawe, która gra zgarnęła Porsche.
All kidding aside, Gran Turismo 5 feels real -- that's all there is to it. As I'm not a seasoned veteran of the franchise, I can't speak to the intricacies of the experience, but what I can confirm is that the game runs beautifully and the controls feel as pristine as ever. I was lucky enough to speak to Kazunori Yamauchi following my hands-on time and confirm a few bits of information that GT fans might be curious about. First: Kazunori was still unwilling to give a solid release date for Gran Turismo 5. Although, Kazunori explained, as Gran Turismo PSP is right around the corner, its upcoming PS3 counterpart shouldn't be too far away. That sounds like "sooner rather than later" to me.
The next detail Kazunori touched on was regarding damage models. I can confirm that not every car in Gran Turismo 5 will sport damage models -- it will only be select sets. However, Kazunori has yet to decide on a finalized list of featured car types for damage support.
Lastly, it sounds like Porsche will not make it into Gran Turismo 5. As disappointing as this was for Kazunori, Porsche signed an exclusive arrangement elsewhere and will probably not be included. It looks like Porsche fans will have to wait.
That's all from Cologne. Keep your eyes peeled for more GT goodness in the near future.
@albz74 [ Level: 49 - Legend ]: powiedz mi, od kiedy posiadanie informacji innych, niz ty, jest trollowaniem?
Chlopie, jesli grafik 3d zna swoje narzedzie i pracuje w nim nie od wczoraj, to takie samochody klepie w tydzien, gora dwa, a nie szesc miesiecy. Dlatego smieszy mnie ta wypowiedz, takze biorac pod uwage ile "unikatowych" aut obiecuja ludzie z PD, a ile jedno takie wg nich sie modeluje.
Przeciez to wypowiedz to kompromitacja i gdybys sie chwile nad nia zastanowil, to doszedlbys do takich samych wnioskow i trollowaniem to bys tego nie nazywal.
Akurat na brak Porsche nie ma co tak narzekać, bo zawsze jest RUF, a poza tym teraz produkują same pasztety. ;)
Drau - wiesz oczywiście, że PD modeluje auta nie jako puszki tylko składa z wymodelowanych osobno części ? Tydzień to oni klepali jedno auto do GT3 10 lat temu.
"World of Albz: WIEM LEPIEJ"
6 miesiecy jedna auto ?... nigga plz. :) NIedalej jak wczoraj ktos w temacie o konfie Sony pisal mi zebym przestal slepo wierzyc we wszytko co pisza devsi ale widze ze to nie tylko moj problem. :)
Z tego co wiem firma zatrudnia ok 110 ludzi, jesli wszycy by pracowali przy modelowaniu aut to liczac ze jeden pracownik robi jedno auto 6 mcy to wymodelowanie 1000 samochodzikow zajeloby - bagatela 54 miesiace. Teraz wez sobie pod uwage ilu moze naprawde byc grafikow w PD i jesli robiliby jeden model 6mcy to ile by im to zajelo.
Odpowiem ci - ok. 20 lat przy zalozeniu ze grafikow jest 20-25. Jesli wezmiemy pod uwage ze modeluja z gotowcow i te gotowce sa wykorzystywane przy roznych samochodach z niewielkimi zmianami to niech ten czas skroci sie nawet o polowe... dalej jednak mamy "nigga plz". :)
No dobra, widzę, że nie ma innego sposobu na tych samych trolli, co zawsze (w okolicach targów z grami) :
http://arstechnica.com/gaming/news/2007/12/kazunori-yamauchi-dishes-more-gran-turismo-5-details.ars
Gran Turismo 5 has been a long time coming for Western fans of the series. While Japan has been enjoying a taste of the title for a while now thanks to the release of Gran Turismo 5 Prologue, we must continue to sit and wait. Many have come to question just what is taking Polyphony Digital so long, and a recent interview Polyphony's Kazunori Yamauchi divulges some key details about the process of making the game, as well as a few new tidbits of information about the game itself.
There's no question that the level of quality and attention to detail in the painstaking recreations of real cars that Gran Turismo is known for must take a lot of work, but Yamauchi was quick to explain just how much work is really necessary. "In GT and GT2, both for PS1, a designer spent a day to model a car. In GT3 and GT4, for PS2, the same worker spent a month modeling the same car due to the increased amount of polygons. In GT5 for PS3, they require six months to do the same job," Yamauchi explained.
With regards to car damage, Yamauchi noted that the original promise of realistic and full car damage has been slightly compromised. Some cars will suffer from damage, and some won't, as allowed by the respective manufacturers. He also noted that should you suffer from the "ultrarealistic simulation" of a high-speed crash, you would "lose your car," perhaps hinting that totaling a car would remove it from your garage.
However, the team does see a light at the end of the tunnel. Yamauchi confirmed that the team was shooting for a release in December 2008. He also noted that Prologue should be viewed as not only a hearty sample of the full game, but also a beta test of sorts meant to allow feedback on the engine.
You can check out the fully-translated interview in warcrow's post on our forums. Gran Turismo 5 Prologue will be hitting the Western world early next year, exclusively for the PlayStation 3.
I co, ŁYSO ?????
Nie. Nie lyso bo koles poprostu pierdoli glupoty.
Sorry ale moc obliczeniowa kompow i mozliwoscie programow graficznych poszly w ciagu 10 lat na tyle do przodu ze dzisiaj zrobienie modelu nawet 500 razy bardziej skomplikowanego (polygony) niz model z GT4 na PS2 zajmuje mniej czasu niz wtedy. Sorry ale to jest bullshit.
Nie wierz we wszytko co mowia devsi - tyle.
Wezmy np Blizzarda, ktory robi swietne rendery/cinematici. Intro do WoW podobno robili 6mcy. Dluzsze i ladniejsze "graficznie" intro do WOTLK robili polowe tego czasu. 4 lata roznicy - polowa mniej czasu na ukonczenie bardzo podobnego zadania, wymagajacego ogromnego nakladu pracy grafikow i progsow graficznych.
Pinokio - oczywiście wiesz lepiej od szefa studia Polyphony Digital.
NIe twierdze tego ale staram sie rozroznic marketingowo/usprawiedliwiajacy (dlaczego tak dlugo to robia) belkot od gadania na serio.
BTW. Czlowieku na serio irytujace jest twoje nazywanie KAZDEGO kto ma odmienne zdanie i kto nie lize bezkrytycznie pupki Sony i kazdej firmie robiacej cos dla Sony trollem.
Gwiazdki tez za to dostales? Bo jakos nie reprezuntejesz tych gwiazdek w rozmowie.
Pinokio - za swoje wpisy na GAF dostałbyś bana w 30 sekund, dlatego nazywam je trollowaniem.
Ale tu jest GOL a nie NeoGAF, najwieksze i najsmieszniejsze na necie zbiorowisko bezkrytycznych fanboyow wszelakich.
Mozesz isc tam - nikt cie tu nie trzyma.
BTW. Dali by mi bana za napisanie ze nie wierze w kazde slowo szefa PD ? LOL fajne forum. Welcome in fanboys paradise. pfffff.....
Dla mnie trolowaniem jest nazywanie trolem KAZDEGO majacego inne poglady niz ja - ba nawet nazwe to glupota.
Prostuję, 10 sekund by wystarczyło. Zajrzyj tam kiedyś, po GOL to niezła odmiana dla PRAWDZIWYCH entuzjastów gier i profesjonalistów. Bo developerów tam jest więcej niż tutaj dzieci Neo.
Neogaf to te forum, gdzie przez pare stron analizowali gifa i narzekali na animacje wyważania drzwi w KZ2 albo (tak jak dzisiaj czytałem) spuszczanie się nad modelingiem rąk pilota w GT5. Olaboga, co to za forum? Na dodatek wspominanie o tamtejszym moderatorstwie jest śmieszne - co drugi post zawiera "fuck", "fucking" i pochodne. Nie mówiąc o spamowaniu.
Albz --> To idz tam plz jak jest tam tak fajnie i elitarnie. Bo widze ze tutaj chyba sie meczysz skoro widzisz wszedzie troli i dzieci neo, gdzie widac jak na dloni po krotkiej analizie twoich postow ze w znakomitej wiekszosci sa to tylko ludzie majacy troszke inne poglady na pewne sprawy i nie wychwalajace na kazdym mozliwym rogu Sony pod niebiosa.
Tak jakby do ciebie nie dodatrlo - w dupie globoko mam NeoGAF - nie jest dla mnie zadnym wyznacznikiem jakosci forum a wrecz przeciwnie. :)
Doskonalym przkladem jest fakt jak w temacie o PS3 slim (czy tam o konfie Sony) KAZDE zdanie negatywne na temat wygladu PS3SLim kwitowales slowami "troll" i "fanboy X360". Rozumiem ze moze ci sie w glowie nie miescic ze kazdy ma inny gust i to czy dana konsola mi sie podoba czy nie jest sprawa ogromnie SUBIEKTYWNA ale nie musisz tego non stop pokazywac.
TAk wiec eot z mojej strony - skoncz juz tez bo zal sie robi.
A pewnie, że się robi, zwłaszcza że piszesz nieprawdę.
Doskonalym przkladem jest fakt jak w temacie o PS3 slim (czy tam o konfie Sony) KAZDE zdanie negatywne na temat wygladu PS3SLim kwitowales slowami "troll" i "fanboy X360".
Poproszę o przykład.
_MaZZEo jeżeli kwestionujesz jakość NEoGAF jako forum o grach to cóż ja mogę powiedzieć. Zawsze masz GOL a potem jeszcze onet jak tutaj już zbanują.
@albz74 [ Level: 49 - Legend ] > Drau - wiesz oczywiście, że PD modeluje auta nie jako puszki tylko składa z wymodelowanych osobno części ? Tydzień to oni klepali jedno auto do GT3 10 lat temu.
Wiem.
I to nadal nie zmienia tego, co ja wiem o modelowaniu.
Naprawde, jesli jzu mowimy o profesjonalistach, to nie robmy z modelowania samochodow rzeczy arcytrudnej. Zwlaszcza, ze pod reka majapelne specyfikacje i blueprintsy - i nie modeluja kazdej istniejacej w samochodzie czesci, a tylko pewien stosunkowo neiwielki ich zakres.
Drau - kiedyś był na youtube reportaż nakręcony przez M6 w PD, w którym przez dobre parę chwil pokazywano modelowanie deski rozdzielczej do jakiegoś Mercedesa. Gdybyś go zobaczył, to byś mógł sobie wyrobić zdanie o tym jak graficy PD pracują nad modelowaniem. A nie jak mogliby - bo co do tego to już chyba dawno było stwierdzone, że PD specjalnie nie oszczędza czasu na produkcję gry i że konkurencja robi to znacznie szybciej.
albz to już się na prawdę nudne robi, za każdym razem jest to samo, po raz kolejny próbuje pokazać drugą stronę medalu i że nie wszystko co piszesz jest takie różowe, ale ty oczywiście do tego się nie odniesiesz. Tak chwalisz moderatorstwo na neogafie? Jest ono dla ciebie wyrocznią? To super że banują trolli, czemu tylko pozwalają na taki burdel w tematach?
Przyznać się do błędu oczywiście też nie potrafisz, bo kiedy pokazuje jak na prawdę wyglądają "zniszczenia" w GT5 to jedyne co potrafisz to docinać na każdym kroku. Przykre.
Ciężko nie dyskutować i ciężko nie komentować twoich postów człowieka, który ma takie klapki na oczach. Spróbuje jednak, po raz kolejny, przestać.
6 miesięcy rzekomo poświeca na zrobienie samochodu od zera. Czyli poza modelingiem dochodzi jeszcze dźwięk, jego własności jezdne i inne pierdółki. Choć 6 miesiecy to przesada. A tak w ogóle to skończcie jechać po gt5 i przypatrzcie sie swojej fm3. Zauważcie, jakie śmieszne otoczenie. I to oświetlenie. Pewnie crap będzie, co nie? ... brak mi słów
_MaZZeo - o jakiej drugiej stronie medalu mówisz? Twój medal ma jedną stronę. Podyskutować o za i przeciw zawsze można, pod warunkiem że się to szczerze robi. Niekoniecznie z pozycji posiadacza wszystkich platform - niemniej mądry post jest wart więcej niż 100 głupich.
Adios, idę pograć w Shadow Complex a na deser w demko Lost Planet 2. To tyle.
@SDRaid [ Level: 2 - Chorąży ]: jestes jak chore dziecko w pelnej goraczce. W ktorym miejscu jade po GT5?
@albz74 [ Level: 49 - Legend ]: cokolwiek. Ty bezkrytycznie wierzysz we wszystko, co mowia ludzie zwiazani chociazby najcienszymi powiazaniami z Sony, a ja wiem, jak sie pracuje w 3d.
Tak, wierze, ze w GT3 robili jeden model tydzien. Ale od tamtej pory minely w informatyce cale wieki, a narzedzia, jak i ich funkcje plus latwosc ich obslugi poszla do przodu kosmicznie mocno. Duza ilosc poligonow? To dzisiaj nie jest _zaden_ problem, bo i tak wszystko robi sie w low poly, a dopiero potem na to narzuca odpowiednie meshe zageszczajace siatke. Jesli wierzysz, ze w dzisiejszych czasach nadal modeluje sie milion punktow punkt po punkcie recznie, to musze cie rozczarowac - wcale tak nie jest.
Pomijam tu juz _zupelnie_ takie formy pracy, jak rzezbienie modeli [choc wierze, ze tych maja i tak w pyte pod reka od odpowiednich wlascicieli marek samochodowych] i pozniejsze ich skanowanie, jako trojwymiarowych modeli, gdzie ew. wykancza sie szczegoly i dodaje wnetrze od zera. A to jeszcze bardziej przyspiesza prace.
Kurwa, naucz się czytać mądralo. Tamtego zdania nei skierowałem bezpośrednio do ciebie.
przyszedlem z roboty i oswiadczam: flame war: disengage :D
ale na deser... http://www.youtube.com/watch?v=1vYAggI8tgE
Lutz --> odwołanie się do Forzy 3 - CHECK! :D Wiedziałem że tak będzie. Tylko w którym miejscu napisałem, że Forza 3 jest pod tym względem "super"? Mazzeo
moze po prostu jesteś żałosny? jak uderzenie wygina maske to słabo, jak w Fortzie wygląda to jeszcze słabiej to nic, jak forza ma 400 aut to super, jak GT ma 1000 to "nic takiego", jak w Fortzie nie ma nawet pór dnia(patent osławiony w Burnoucie P) ani zjawisk pogodowych to "nic takiego" jak ma to GT to jest to "niezauważalny szczegół". Jeśli GT bedzie korzystać z patentów kamerki to (naturalnie) jest to patent gówniany"
dziwne ze jeszcze nie spuściłeś sie na widok Natala, chyba nigdy nie powiedziałeś czegoś na przeciw fortzie bo w koncu jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma... ja jestem skromnym człowiekiem ktorego zadowoliłoby 5 aut
@up
Dobrze gada! Dobrze gada! Polać mu!
tankem, przed tym się nie uchronimy. Dzieci M$ będa istnieć zawsze. Hołota zasrana!
Tankem --> ja jestem żałosny? To nie mnie uważają za synonim PS3fandebila, więc daruj sobie takie wycieczki.
Jesteś taki detektyw, wiesz co pisałem, to super, to może też przypomnij te posty w których pisałem, ze mnie zadowoliłaby Forza 2 + lepsza grafika, a dostałem ponadto (bo dużo więcej aut + widok z kokpitu + duzo więcej tras). Odwołanie do aut - oczywiście też możesz sprawdzić co sądze o suvach i innych badziewiach w FM3, ale oczywiście do tego się nie odniesiesz, bo to niewygodne.
Poza tym oprócz jednej głupoty (mianowicie 10x więcej polygonów) to 10turn nie walą bulszitów na lewo i prawo. I mam prawo śmiać się i narzekać z GT5, jeżeli widzę, że od GT5P praktycznie nic się nie zmieniło w kwestii fizyki ani modelu zniszczeń (bo chyba nie nazwiemy nim machającego się zderzaka i otwartej maski)?
Chcesz dyskutować, chcesz odnosić się do moich postów? To rób to rzetelnie, bo inaczej to nie mam ochoty tracić czasu na kolejnego człowieka z klapkami na oczach.
@ _MaZZeo
widzisz tylko gt5prologue od premiery przesz,ło 3 duże modyfikacje i aktualnie fizyka jest bardzo dobra porównywalna z rfactor i innymi simami. i jesli twierdzisz że gt5p ma słabą fizykę jazdy to się cholernie myslisz zrób update do spec 3 , odpal sobie g25, ustaw na simulation włacz sprzęgło to pogadamy o modelu jazdy, baa powiem ci więcej nawet zmienili dźwięki pisku opon może nie wyeliminowali piszczenia całkowiecie przy mocniejszych skrętach, ale jest już dużo mniej uciążliwy i raczej pojawia się w raczej możliwych sytuacjach a nie jak wczsniej przy dowolnej prędkości skręcając.
. Sory ale jak pieprzysz głupoty to nie da się wytrzymać. Neogaf to jedne z leszych forów ku twojej trollowskiej wiadomości. I cholernie dużo przecieków było własnie z neogafa nietylko gt5 ale i innych gier czy samych konsol.
Pozatym kto powiedział że te 6 miechów to tak naprawde 170 dni razy 24h. 6 miechów składa się na wszystko do tego czasem pewnie musieli sprowadzić jakies auto do garażu myślisz że ot tak sobie wykombinujesz Corvete ZR1 ? Albo jakiegoś starego camaro ? :> Nagraj głosy, zrób fizyke, sam widzisz ze pieprzysz głupoty.. Tak samo z trasami myślisz że to ot tak hop siup bierzemy zdjęcia do xera scanujemy i wrzucamy w wizarda jakiegoś ? Ogarnij się bo bzdury piszesz..
@ Drau aktualnie to składali jedno auto dla gt3 w miech może zewnątrz w tydzień renderowali ale głosy itd w sumie miech
Co do samego tematu zaśmieconego przez niektórych znawców, to jestem szczerze zaskoczony i to co mówiłem wcześniej raczej się potwierdziło ( wywalono z rozkładówki konfy Sony gt5 ze wzgledu na spóźnienie ((może tłumacz się spóźnił :D :D ). Co do samych filmików i opini wygląda na to że od Spec 3 fizyka równierz się sporo różni, wystarczy spojrzeć na filmik gamesyde ze zniszczeniami gdy niekontrolowany obrót po nieudanym zakręcie, w gt5prologue inaczej by się zachował (inna prędkość/ szybkość reakcji ?)
Co do zniszczeń to spodziewał się czegoś takiego i te przecieki z translatora wydały mi się zbyt dobre. Moim zdaniem nie jest możliwe wykonanie pełno wymiarowego uszkodzenia fuzy w real timie tak wymodelowanymi furami. Sory ale z 200 tys polygonów na brykę zrobiło by się natychmiastowo jakiś milion i nawet największe dziś rigi od crysisa zadławiły by się.
Co całego tego premium cars to nie wydaje mi się by wogóle były powiązane jako tako z dosłownymi zniszczeniami a tym bardziej z zniszczeniami środka ( sory może przy xbox720 i ps4 może). Moim zdaniem te premium cars będą miały poprostu w pełni interaktywny pulpit z wyswietlaniem awarii itd, i własnie może do tego uszkodzenia zewnętrzne.
_mazzeo mysle ze dyskusje na temat wyzszosci forzy3 nad gt5 spokojnie zamyka ten filmik:
http://www.gametrailers.com/video/design-walkthrough-forza-motorsport/53172
@ Lutz,
filmiki początkowe z twojego linku były prerenderowane stąd taka shitowa fizyka , później dopiero jak włączył dopiero był real gameplay.
btw co ma zamknąć ? :> drzwi ?
dyskusje, tak jak napisalem. widze gdzie byl real gameplay i fizyka a przede wszystkim grafika, nie byly wiele mniej shitowe, brak cienia podczas dachowania to dla mnie juz tylko dopelnienie calosci. wniosek jest jeden, zreszta powtarzam go juz ktorys raz, fanboy jeden z drugim zabieraja sie za ocenianie gry na podstawie video z gry i nie daj boze jeszcze obrazkow a to jest absurd.
film z tej forzy obejrzalem praktycznie zmuszony cala ta jazda po gt paru fanboyow, i nie wiem co tam jest takiego, co dawaloby jakiekolwiek podstawy do tych smiesznych dyskusji, moze dlatego ze jestem czlowiekiem ktory gral w gp legends i rbr, kiedy klotnie o fizyke jazdy prowadzili zwolennicy colina 2, mam dystans do fizyki w grach, jakbym chcial sie meczyc, to wlacze rfactora.
I jeszcze jedno, wszystkim ktorym nie pasuje bo "za wolno", albo opony "zle piszcza" i wogole polecam to: http://rockingham.co.uk/drivingdays/index.asp najlepiej w f360 albo one seaterze.
To nie mnie uważają za synonim PS3fandebila
no to Xdebila, jeden pies,
typowe mówienie, xx jest całkowicie do dupy, ale xy nie jest lepsze...
to tak jakby powiedziec ze samochody są gówniane jako środek transportu, nawet jesli póki co nie wymyslono nic lepszego
Widać, że Gran Turismo 5 będzie kolejną świetną częścią tej serii. Nie mogę doczekać się premiery.
o kurde a ja się podniecałem parunastoma brykami w NFS! szkoda, że nie wyjdzie na pc chociaż jak pomyślę o niskiej jakości tekstur na psx3 to nie żałuję braku możliwości pyknięcia