Witamy fanów gier TOTAL WAR!
Oto już 64-ta odsłona wątku poświęconego grom z serii Total War.
Mam przyjemność powitać wszystkich w nowej i wiecznie żywej odsłonie wątku o grach z serii Total War (Shogun, Mediewal, Rome, Medieval II oraz Empire).
Z dniem 3-4 Marca 2009 trafiło na półki sklepowe kolejne dziecko ze studia Creative Assembly - Empire: Total War.
Tym razem gra nawiązuje do najważniejszych wydarzeń XVIII wieku. Zupełną nowością jest możliwość uczestniczenia w starciach rozgrywanych na morzu.
Empire: Total War jest piątą już częścią tytułowego cyklu, zapoczątkowanego w 2000 roku i reprezentowanego przez takie gry jak Shogun: Total War, Medieval: Total War oraz Rome: Total War. Najnowsza odsłona serii wprowadza do rozgrywki pewne rewolucyjne zmiany, oferując kilka zupełnie nowych opcji. Podstawowe założenia rozgrywki pozostały jednak bardzo zbliżone. W dalszym ciągu operujemy więc na dwóch ekranach. Warstwa taktyczna służy do zarządzania dowodzonym przez siebie imperium. Ruchy wykonuje się tu w systemie turowym. Walki są już natomiast rozgrywane na warstwie bitewnej. W tym przypadku zastosowano naturalnie czas rzeczywisty, upodabniając grę do innych RTS-ów. - za Gry-online.pl
Pełną recenzję gry można znaleźć pod tym adresem: https://www.gry-online.pl/recenzje/empire-total-war-recenzja-gry/zf14f4
Poradnik Gry-OnLine do Empire: Total War: https://www.gry-online.pl/poradniki/empire-total-war/
Ważne informacje dotyczące pozostałych pozycji z serii Total War:
Medieval: Total War + Viking Invasion
http://www.pudliszki4.webpark.pl:
- wersja 7.5 spolszczenia Medieval'a oraz Viking Invasion:
- patch v.1.1 (MTW)
http://spacetarget.com/games/pc_medieval_total_war.shtml - patch 2.01
Rome: Total War
Patch v1.1:
http://www.twcenter.net/downloads/db/?act=download&id=64&agree=yes
http://www.gamerhell.com/download_7208.shtml
Patch v1.2:
http://download.activision.com/totalwar/RomeTW_1.2_Patch.exe
http://gamerhell.com/download_8226.shtml
http://www.3dgamers.com/dlselect/games/rome/rometw_1.2_patch.exe.html
Patch v1.3:
RTW patch v1.3 english version
http://www.sega.com/support/pcdownloads/ro...r_patch_1-3.zip
Patch v1.5:
http://www.sega.com/support/pcdownloads/rometotalwar_patch/v1.5/English/rome_total_war_patch_1-5.zip
Medieval: Total War II + Kingdoms
Patch v1.2:
http://www.gamershell.com/download_19011.shtml
Patch v1.2: - Dla kompatybilnosci z dodatkiem Kingdoms (wymaga zainstalowanego 1.2)
http://www.gamershell.com/download_20881.shtml
Baza Modów dla serii Total War:
http://www.twcenter.net/forums/index.php?showtopic=10285
No i bardzo dobre strony dotyczące serii Total War:
- http://www.totalwar.org.pl/
- http://www.totalwar.org/
- http://www.totalwar.com/
--------------------------------------------------
Na tapecie:
- dzielimy się wrażeniami z bitew w Empire;
- narzekamy na usterki techniczne w ETW.
--------------------------------------------------
Adres ostatniego wątku:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=8790454&N=1
Pewnie:D
tu, tu i tu:
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=25
http://forums.totalwar.org/vb/forumdisplay.php?f=40
http://forums.totalwar.org/vb/forumdisplay.php?f=74
Grałem i polecam XL 3.0 Mod + Tyberius add-on oraz BKB Siper Mod(Blind King of Bohemia mod) oraz Age of Warlords
XL - http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=31201
Tyberius - http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=105344
http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=105344&page=4
bkb - http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=30858
AoW - http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=87085
Fajną bitwę morską miałem. Wysłałem 2 okręty 6 klasy by przejęły jakiś szlak handlowy. Akurat miałem wojnę ze Szwedami (Polską). Przechwycili mnie na Bałtyku 2 słupami, 3 brygami i jednym statkiem handlowym. Bitwa trochę trwała, ale zatopiłem wszystkie okręty wroga z wyjątkiem statku handlowego, który zdobyłem:) Ochhhhh jak miło!:D
Niedawno stoczyłem bitwę mp w M2(1vs1) no i wygrałem. Wygrałem dzięki muszkieterom i pikinierom, ufortyfikowałam się na wzgórzu i czekałem na atak. Zastosowałem taką taktykę, iż po ataku piechoty na pikinierów od razu daję im wsparcie ciężkiej piechoty która utrzymuje na pewną odległość piechtę wroga, dzięki temu pikinierzy cały czas kuli wroga. Po zabiciu generała wróg zaczął pierzchać no i koniec bitwy.
Zeby zmienic ustroj jak dlugo trzeba pozwalac na bunty? Bo mnie juz cholera bierze z nimi ;)
LooZ
Bunt trzeba mieć w stolicy. Wystarczy jeden (przetestowane:D)
Pytanie do wszystkich:
Czy i wasi generałowie biegają po całej mapie nie mogąc trafić do miejscowości wskazanej na początku?
Już mnie z tym cholera bierze...
I druga sprawa: Najmłodszy generał, jakiego udało mi się zwerbować miał 59 lat. Co to za jest hospicjum????!!!
Czy i wasi generałowie biegają po całej mapie nie mogąc trafić do miejscowości wskazanej na początku?
Bardzo rzadko miałem z tym problemy. Przeważnie jest ok. Zdarza Ci się to na dłuższych dystansach? Nic nie blokuje najkrótszej drogi?
I druga sprawa: Najmłodszy generał, jakiego udało mi się zwerbować miał 59 lat. Co to za jest hospicjum????!!!
Hm... peszek :) Owszem, trochę starzy są werbowani ludzi, lecz w moim przypadku generałowie przeważnie byli w okolicach czterdziestki. Tak z ciekawości - werbujesz ich z dawno uformowanych oddziałów, czy z jakichś świeżaków?
LooZ^ - podatki podnieść maksymalnie dla obu klas i wysłać wszystkich żołnierzy do innych prowincji. Jeśli to nie daje rady, możesz spróbować usunąć paru dobrych polityków i zburzyć farmy/przystanie rybackie (generalnie chodzi o odcięcie ludności od jedzenia).
Gra mi sie wywala po zdobyciu jakiegokolwiek regionu.... :| Ja wiem, ze Rzeczpospolita Obojga Narodow nie siegala nigdy do Bagdadu i Szkocji, ale bez jaj...
Dalej sie wiesza... :|
Jakos mozna wybrac ustroj ktory przyjmie rzad porewolucyjny?
LooZ
Jest tak jak było w medievalu pierwszym. Pojawia się bunt a ty masz do wyboru stronę rewo0lucji albo legalną.
W Polsce nie warto rewolucjonizować. masz monarchię konstytucyjną, w związku z czym wszystkie prowincje (przynajmniej u mnie) na zielono:)
Nie spotkałem się z problemem wywalania gry po zdobywaniu jakichś regionów. Być może jakiś błąd w zapisie albo co? Miałem podobnie podczas którejś poprzedniej gry, gdy próbowałem wprowadzić jedną flotę do portu. Wystarczyło ją rozwiązać i było po problemie.
Sandro
Zdarza Ci się to na dłuższych dystansach? Nic nie blokuje najkrótszej drogi?
Na wszystkich dystansach. A gdyby coś blokowało, to bym nie zadawał głupich pytań:)
Tak z ciekawości - werbujesz ich z dawno uformowanych oddziałów, czy z jakichś świeżaków?
No tak. To może być przyczyna. Armie werbuję wyłącznie na początku. Zwykle dwie. Potem nabijam im tylko doświadczenie:) a teraz mam połowę XVIII w. i do tego podbijam właśnie Indie:)
Mam do Was takie małe jedno pytanko :
Jak można budować miny przeciwpiechotne i kiedy?? Wiem że kiedy ostrokołem jest otoczone moje wojsko, ale mogę budować tylko okopy i osłony dla artylerii oraz te pale, ale nie mam opcji z tymi minami, więc jakie warunki muszą być spełnione ??
Szlawq, zapewne chodzi ci o fugasy, w fazie obrony takowe może zbudować lekka piechota.
Pogrywam sobie w MII Polska, ale jakoś trudno jest.
I mam pytanie czy Empire lepszy ?
Nie chodzi mi o bitwy na mapie, ale o politykę i walka o świat
Może w końcu będę miał dźwięk i będę mógł znowu grać.
Podobno w tym tygodniu ma wyjść łatka 1.2 (znając życie na początku przyszłego tygodnia będzie), która ma być wielgachna i ma pozwolić AI dokonywać inwazji od strony wody... Oby.
Wróciłem do MTW2. Empire wynudziło mnie jak nigdy.
Lada dzień wyjdzie mod Third Age:Total War osadzony w realiach Władcy Pierścieni. Pod tym linkiem jest gameplay http://files.filefront.com/TRAILER+TATW+Map+Largempg/;13358198;/fileinfo.html/1/1 . Po więcej informacji zapraszam na forum totalwar.org.pl
A ja wrocilem do Rome, konkretnie do moda do RTRPE, pod nazwa Imperator ;)
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=385
Mod jest przeznaczony tylko do gry Rzymem, i z kilku tur jakie do tej pory przeszedlem jest po prostu nieziemsko trudny. Nie wiem jak to zrobiono, ale w czasie bitwy, gdy spanikuje jeden oddzial w linii, jezeli nie zalata sie natychmiast wylomu rezerwa, to po chwili zaczyna panikowac cala armia i bitwa przeksztalca sie w bezladna ucieczke. Super, ale przez to bitwy sa bardzo stresujace i wymagajace, bo niekiedy szarza oddzialu komputerowej kawalerii przechyla cala szale na korzysc AI. Standardowy, jednoliniowy szyk z miotaczami z tylu zupelnie sie nie sprawdza, za to niezle sobie radzi rzymski szyk manipularny. Dosyc podobny jest ten mod do moda Roma, ktorym zachwycalem sie tuz przed wyjsciem RTR 6.0, ale jest trudniejszy :). Pelno ciekawych smaczkow, lacinskie nazwy budowli i asymilacji, reforma Mariusza, ktorej w RTRPE nie bylo, mozliwosc nadawania statusu obywateli lub sprzymierzencow prowincjom.
Powiem szczerze, nie spodziewalem sie, ze tyle sie jeszcze dzieje w swiatku Rome. Na pierwszy rzut oka ten mod przeskakuje o kilka stopni wszystkie mody, jakie widzialem do Medievala II.
Po kilkunastu turach zajalem tylko dwa neutralne miasta, dwa razy cale armie stracilem w walce z buntownikami, z Pyrrusem balem sie jak na razie zadrzec, za to z desantem Kartaginy wygralem (a to byl full stack, w dodatku bardzo ladnie skomponowany jako armia), ale doslownie o wlos, bo mieli wiecej kawalerii i wiedzieli jak jej uzywac ;).
Już jest!!!
Part1: http://files.filefront.com/TATW+10+Part1exe/;13655049;/fileinfo.html
Part2: http://files.filefront.com/TATW+10+Part2exe/;13661807;/fileinfo.html
Fanów Władcy Pierścieni zapraszam do ściągania.
LAJTUS dzieki za info
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=654
Brakuje mi teraz tylko modu z swiata Warhammera .
Oooo, no to ciupanie w M&B zamieniamy na Med2 :D (chociaż wolałbym na Meda1 :P)
Mod z pewnością umili czekanie na TLD i PoP2 do M&B :D
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=227087
przyznam, że ten modzik wygląda rewelacyjnie! do tego, tworzy go ekipa od SS, więc będzie dobrze;)
A wracając do Empire. Na dzisiaj na 20 zapowiedzieli wreszcie patcha:
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/53425
Jak by ktoś miał taki problem jak na zdjęciu to zainstalujcie tego hotfixa http://files.filefront.com/TATW+Hotfix1exe/;13662491;/fileinfo.html
Lista zmian do Empire
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/55220
Update 3 for Empire: Total War will be available to download later tonight. In the mean time, below is a list of all the major fixes included with the release.
Many thanks,
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
CRASH FIXES
- Fixed crash when disbanding generals unit.
- Fix for crash on trying to merge ships from port into ships next to port.
- Fixed rare crash relating to boarding.
- Fixed crash to do with reinforcing armies.
- Fixed crash on revolution video attempting to play.
- Fixed crash for double clicking on sinking ship on campaign map.
- Fix for crash on merging units but moving into fort before army arrives.
- Fixed several crashes related to rakes.
- Fixed crashes relating to battles when running Czech or German versions of the game.
- Fixed crash on moving army into region of faction player has military access and then cancelling military access.
- Fixed crash on trying to exchange ships between 2 fleets.
- Fixed crash on spamming move orders to puckle guns locked in melee combat.
- Fixed hard lock on inviting host to their own MP game.
- Fix to prevent loading of mod causing crash post patch.
- Various end turn crash bugs fixed.
- Fixes to crash bugs relating to completion of revolutions.
- Some fixes relating to merging and disbanding.
- Fix for several crashes in land battles.
- Several crashes relating to attacking cities fixed.
- Several load save game crashes fixed.
CAMPAIGN
- Armies now placed correctly on battlefields in relation to campaign.
- Fix for nearby ships sometimes not being included as reinforcements for battles.
- Fix for incorrect numbers sometimes showing on trade routes.
- Units with limits on how many can be recruited now show how many are available.
- Various fixes relating to rakes and infiltrating.
- Fixes relating to problems moving armies/merging into army's right next to settlements.
- Various trade bug fixes.
- Fix for moving agent from settlement moving army instead of agent.
- Fix for several bugs relating to military access and armies being in regions.
- Fix for tattered flags appearing on fleet/armies even when at full strength/fully repaired.
- Fix for sallying out armies breaking siege at times even when losing the battle.
- Fix for bugs relating to capturing ships on returning to campaign map from naval battle.
LAND BATTLE
- Improvements to path finding have been made.
- Some fixes to units not garrisoning buildings.
- Fort gate ownership made clearer with faction flags appearing at the gatehouse.
- Fix for problem relating to artillery unlimbering after being ordered to limber.
- Fix for puckle guns moving on their own in some circumstances.
- Fix for big slowdown in unit movement on some battle maps in the Road to Independence episodes.
- Fix for missile cavalry not reloading when out of combat.
- Jaegers now have muskets instead of incorrect rifles, Prussian Jaegers keep rifles.
- Quebec episodic land battle fixed ground type in deployment area
- Fix for unrealistic numbers when ending a land battle by quitting on the battle results screen.
NAVAL BATTLE
- Several fixes for ships clipping into each other.
- Improvements to boarding have been made. Crew is more fluid in attack and more resolute in defence. Men survive long fall and officers join in the boarding attack.
- Crew uniforms improved to make identification of the crew type and faction easier.
- Defending ship is not allowed to fire cannons anymore during boarding procedure.
- Improved naval grouping UI and group movement made.
- Improvements made to ship collisions to reduce chance of ships getting stuck.
- Fix for sail damage not being shown when volumetric effects turned on.
MULTIPLAYER
- Various fixes for joining games/game lobby issues.
- Fixes for problems relating to spectators being kicked/locking up on other players joining games in certain instances.
- Long riflemen and winged hussars removed from early era battles.
- Fix for insufficient funds always showing on unit cards even when enough money is available.
- Player name is now displayed on unit tooltips.
- Team chat is now displayed in a different colour.
AI
- Basic fix for AI being unable to move army by fleet.
- Aggression of factions in campaign improved, as well as tweaks to diplomacy.
- Improvements to campaign AI relating to its waging of wars, recruitment and movement of armies.
- Improvements made to battle AI to make it more reactive, use buildings better as well as squares and rakes.
- Siege battle AI improvements made.
- Improvements to naval AI to make it bunch up less, its use of galleys and long range units such as bomb ketches.
MISCELLANEOUS
- Delete save game button added to save game list.
- View replays button added to single player Play Battle menu.
- Various sound fixes and improvements.
- Various incorrect text messages fixed.
- Fixes to various graphical glitches with display of walls.
- Fixes made for stuttering videos.
- Fix for several game option settings not being saved correctly, including settings such as floating flags.
- Fix for unit voices/attack confirmation being heard for all units in an alliance instead of just for the player's army.
- Armour and shield values are now added into melee defence value shown on unit cards.
- Lots of other small and minor bug fixes.
BALANCING
- Land unit recruitment cost in campaign has been increased, with higher cost on higher difficulty level.
- Ship recruitment and upkeep costs have been increased in campaign.
- Various balancing and cost adjustments to improve multiplayer land battle balance.
- Ship costing improvements made for both campaign and multiplayer.
- Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign.
EXTRA NOTE:
- We are aware of an issue with community created maps that results in a crash when someone without the map tries to join the game. This crash will be fixed in the next patch.
- Further work is being done on improving AI Naval invasion behaviour and this will be included in the next upgrade patch.
- Please also note that this update is save game compatible but you should start a new game to see all of the benefits.
No i łatka gotowa do ściągnięcia.
Sam poczekam aż się dowiem, że dźwięk jest naprawiony i gdy mody zostaną przystosowane do nowej wersji gry.
A ja już zaliczyłem biały ekran i standardowe: Empire.exe spowodował błąd itd…
Wczoraj zainstalowałem sobie świeżutką, nieużywaną grę w nadziei na łatę. Niestety wyszła dopiero dzisiaj. Instalowało się „toto” nawet dosyć krótko, bo niecałe 10 min. Próba uruchomienia gry skończyła się jak wyżej. Teraz zainstalowałem grę od początku. A jeśli chodzi o uaktualnienia, to stanęły na 33% poczym jego wysokość steam zawiadomił mnie, że rozpoczyna pobieranie i… i tak to już trwa 15 min…
Zephar --> Standardowo, im większy patch tym więcej rzeczy spieprzy. Sporej ilości osób się nie odpala.
Żeby było śmieszniej to teraz w kampanii regiony nie generują kasy. :))))
edit: to chyba ten fix - Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign. :D :D
dobrze ze się powstrzymałem i nie kupiłem, oszczedziłem nerwy i gotówkę.
Trochę jeszcze poczekam az gierkę doprowadzą do stanu grywalności
i może jakaś przecena sie trafi :)
Lajtus
świetny mod - dzięki:) Właśnie próbuję przetrwać oblężenie drugiej części miasta na wielkiej rzece (nie pamiętam nazwy) Bawię się Gondorem. Miasto obsadziłem niecałymi 2 tys. ludzi (mniej więcej połowa to łucznicy) a obległo mnie około 10 tys orków. Wychodzi więc 5:1:) Póki co udało mi się skanalizować ich ekspansję do jednej wierzy i tłukę całe to tałatajstwo ile wlezie:) Niestety, strzały już się skończyły i zostały nagie miecze:)
Z Osgiliatem mam sporo problemów bo trzeba ciągle odpierać ataki orków, ale jakoś się trzymam.Też gram Gondorem
Czy aby ten mod poprawnie mi dzialal musze miec dodatek Kingdoms czy starczy sama podstawka czyli Medieval II Total War ?
Powiem tak - jestem bardzo zły. Jako, że wszystkie Total Wary posiadam oryginalne, bo to jedne z moich ulubionych gier, tak też ostatnio w przypływie kasy zakupiłem Empire. Wiem, że mój laptop to nie siódmy cud świata, więc sprawdziłem wcześniej minimalne wymagania - nawet nieco je przewyższyłem.
Ale... mimo tego nie da się grać. Nie oczekuję od gry na minimalnych ustawieniach graficznych fajerwerków, bo i to się dla mnie nie liczy, ale żeby na tych ustawieniach, na kompie spełniającym wymagania chodziła PŁYNNIE! A tak naprawdę grać się nie da! Tury trwają cholernie długo, przewijanie mapy też, nie wspominając już o bitwach, na których wojska zamiast maszerować, bo niemal bezanimacyjnie przesuwają się po mapie, a wyglądają jak 2d sprity. Czuję się oszukany i gra pewnie zaraz trafi na allegro - ale nie miałbym do nikogo pretensji, gdyby oficjalne wymagania były wyższe, wtedy bym się nie naciął... A tak - wstyd na całego.
Musich-->Musisz trochę poczekać aż wyjdzie jakiś porządny patch. Ja na razie nie kupuje póki nie będzie można normalnie grać.
kamil0749-->Trzeba mieć dodatek Kingdoms
Ściągam tego moda z Władcy Pierścieni i mam pytanie jak go zainstalować
Z góry dzięki
Swider122 instalujesz te dwa party w folderze z grą, potem włączasz grę bierzesz szybką bitwę i patrzysz czy jest tak jak na screenie [30] jeśli tak zainstaluj to z [30]
ok dzieki
Lajtus
czego używasz na trolle? Wczoraj wjechałem do Morii, gdzie zaatakowała mnie armia mająca w składzie 2 zestawy Troli. Wjechałem tam wypasioną armią składającą się z włączników Gondoru, takiejże piechoty, łuczników Gondoru, dwóch chorągwi ciężkiej jazdy i 2 zestawów balist. Te dwa zestawy troli wżarły mi się w szyk niczym kwas siarkowy i w mgnieniu oka i bez strat własnych wytłukły mi połowę piechoty. Podem dadeszły orki i reszta tego tałatajstwa i dokończyły roboty. Na te trole nic mi nie działało! Ani balisty (widziałem, jak pocisk z balisty trafił w trolla i nic mu nie zrobił), ani łucznicy - nic nie skutkowało! Pierwszy raz od bardzo dawna przerżnąłem bitwę z kretesem. I nie dość, że przerżnąłem, to jeszcze niemal nie zadając strat wrogowi!
Już wiem dlaczego - one mają 6 pkt życia!!! Pierwszy raz coś takiego widzę!
Jeszcze się nie spotkałem z Trolami, ale walka powinna być podobna jak ze słoniami w zwykłym medievalu, powinieneś mieć dużo łuczników i artylerii wtedy jest szansa że je ubijesz, zresztą możesz poćwiczyć w własnych ustawianych bitwach gdzie za przeciwników wziąłbyś sobie Trole.
Jak byś spotkał mumakile to dopiero miałbyś kłopoty, są o wiele silniejsze i wytrzymalsze niż słonie w zwykłym medievalu ;)
Attyla, trolę są delikatnie mówiąc przegięte, polecam ściągnąć real combata pod thirda, gra jest znacznie realistyczniejsza, jeśli tak można mówić o wojnie z orkami ;)
nawiasem mówiąc modzik jest rewelacyjny, właściwie mogli by go udostępniać za kasę;) dzięki niemu zapomniałem o mdłym Empajerze;)
Trolle są klasyfikowane jako ciężka piechota, najskuteczniej zwalczają je oddziały krasnoludów w stylu Iron Guard czy Dragonslayers które też są ciężką piechotą... Teoretycznie więc piechota u innych nacji też powinna brać na siebie główny ciężar walk.
Mumakile to chodzący cel gdy ma się katapulty, jeden celny strzał (o który nie trudno) i słonik leży.
Jak się jest Gondorem najlepiej zwalczać Trole też pikinierami którzy kują ich, można też ciężką jazdą przytrzymać, aby nigdzie nie uciekli i ich okrążyć w tedy nie poniesie się dużych strat.
Siemka ściągnąłem te dwa party ale jeden jest uszkodzony rozumiem ze musze sciagac jeszcze raz, tak??
W tego moda lepiej nie grać na podstawowej wersji :D Jest bardzo słabo zbalansowany.
Gra staje się ciekawa gdy dołączymy Additional units mod i Real Combat dla additional units.
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=1154
Witam
Mam pytanko, czy mój poczciwy 1.8 GHz, 1 GB RAM, 6600GT uciągnie Empire: Total War?
A procesor ilu rdzeniowy masz?
Targo79 --> Zgodnie z minimalnymi wymaganiami gry na opakowaniu, wymagany jest pentium 4 1.8GHz lub odpowiednik AMD, 512 MB RAM oraz grafika rzedu GF 4 Ti 4400.
Teoretycznie wiec (grajac raczej na minimalnych ustawieniach) powinno Ci ruszyc. Pod warunkiem, ze ten twoj procek to nie jest zaden Celeron - bo jesli tak to jednak bym sobie darowal.
Attyla --> mozna zapytac, jaka jest ostatnia wersja twojego moda do M2TW i gdzie jest dostepna? Pod wplywem informacji o modzie ThirdAge kusi mnie zeby zainstalowac na nowo M2TW, a wtedy przy okazji chetnie zarzucilbym rowniez najnowsza wersje twojego moda :) Z gory dzieki za informacje.
Manolito
Jeszcze ze mną nie jest tak źle żebym musiał ściągać jakieś combaty czy inne takie:D. Zmniejszyłem trollom o połowę (do 3) ilość hp i jest "nieco" lepiej - tj. nie są już nieśmiertelne:). Nie zmienia to jednak faktu, że w obronie jakiejś rzeki na północ od Osgiliath, czy jak mu tam, trolle i tak zdążyły mi wytłuc połowę piechoty zanim same padły:)
A łucznicy na te bestie są zupełnie nieskuteczni. Jedyne co działa to balisty. Dodaję teraz 4 zestawy do każdej armii polowej. Zanim trolle dojdą zawsze ich kilka upolują :) a potem daję ostrzał na generała, którego śmierć znacznie ułatwia sprawę.
Próbowałem ostatnio uruchomić to badziewie - empire. Zainstalował znowu jakąś łatę ale gra i tak nie startuje. W poniedziałek dzwonię do nich i żądam zwrotu kasy, bo to - delikatnie rzecz ujmując - małe przegięcie.
Llordus
zuploaduję to na jutro i podrzucę linkę. Z nowych rzeczy - dodałem na wschodzie katafraktów, którzy są konnymi łucznikami. Katafrakci włócznicy dostępni są tylko na zachodzie.
Mój procek to jedno rdzeniowy AMD Athlon. A jak ta gra prezentuje się na niskich detalach?
Targo
jeżeli masz bardzo mocne nerwy. W każdym razie szkoda na to kasy.
Lepiej kup sobie MTW2 z dodatkiem.
Llordus
Zacząłem też zmieniać system rekrutacji w ten sposób, że rekrutacja ma być uzależniona od udziału wyznania religii nacji w regionie. Nie wiem tylko, czy zechce mi się to skończyć:)
Targo79 --> cholera, teraz dopiero sobie uswiadomilem, ze pytales o Empire TW, nie Medieval2 TW :/ Sory za wprowadzanie w blad.
Ale mysle, ze Attyla ma racje i nie ma co z takim sprzetem do Empire podchodzic. Do M2TW - mysle ze warto sie pokusic.
Attyla --> Byloby fajnie, jak by Ci sie chcialo :)
Attyla, Llordus ---> Dzięki za info, szkoda, że nie pójdzie :( Będę musiał poczekać na zmianę sprzętu. M2TW mam i śmiga całkiem ładnie.
Proszę - oto linka:
http://files.filefront.com/deus+vult+3zip/;13737352;/fileinfo.html
Fajnie by było, ale to wymaga przerobienia całego moda na kingdoms - a to jest robota po prostu kosmiczna. Najwięcej roboty wymaga przerobienie mapy strategicznej.
Attyla --> dzieki za linke.
A co do przerobek to domyslam sie, ze nie jest to 5 minut roboty, nie sadzilem jednak, ze zmiany sa az tak ogromne :(
Zauważyliście może na mapie wielkiej kampani w modzie Third Age w prawym górnym rogu osade o nazwie SHOULD NOT BE SEEN,jak nie widzicie to wpiszcie taki kod toggle_fow
Ciekawe co tam jest??
a propo ciekawostek, pamiętacie w RTW osady z amazonkami, zasuwające na super ekstra wypasionych rydwanach, albo miotaczy uli, głów, stada psów szczekających dupami, wrzeszczące baby, to był dopiero SF;)
Attyla, ostatnio zaatakowały mnie w armi mordoru trzy odziały górskich i dwa olog hai, no to poprostu rzeźnia, oczywiście uciekłem na plac by efektywniej wykorzystywać łuczników, na szczęście "lecieli" pojedyńczo i przy stracie 700 chłopa udało mi się wybronić, tylo że to dopiero pierwsza armia z pięciu "krucjatowych", chyba stracę wschodni osgiliath;]
Był ktos w tej osadzie??
Manolito
Ja poszedłem po najmniejszej linii oporu i zmniejszyłem tym paskudom ilość hp o połowę,w związku z czym raz udało mi się nawet pokonać ich w polu:)
Ostatnio dodałem do armii polowych 4 zestawy balist, więc udaje mi się osłabić te paskudy zanim dojdzie do zwarcia (wczoraj ustrzeliłem 3 pokraki). Zastanawiam się jednak by zrezygnować z balist, bo potem brakuje mi piechoty...
Łucznicy są zupełnie nieskuteczni.
cześć mam pytanko, można jakoś wcześniej odblokować altylerię i akrebuzy lub muszkiety w MTW2 niż przed 1400 rokiem. A i polecam www.totalwar.honga.net dobra stronka choć trochę pomieszana. Pozrdo dla was
można:)
Attyla, łucznicy do pewnego stopnia są skuteczni, mianowicie strzelam zapalonymi strzałami, za nim dolecą do pierwszych szeregów dostaną co najmniej trzy "pakiety", górskie trolle dostają szoku i zwykle szybko pękają, natomiast na olog hai łucznicy są .......................................nie skuteczni;)
OK, kumam wewnętrzne forun kilku kolesi, poszukam na innych forach odp. Pozdro
PN
zamiast strzelać focha trzeba zadać ładnie pytanie:)
w pliku descr_export_buildings przy broni palnej usuń dopisek
and event_counter gunpowder_discovered 1
Pytanie do wszystkich
udało mi się dodzwonić do "pomocy technicznej" CD projektu, gdzie powiedzieli mi, żebym zdjął ochronę folderu gry z firewalla i antywirusa. Nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić. Mam Kerio + awasta
help!:)
Attyla --> hmm, nie uzywalem takich opcji, ale w moim Avast-cie mozna kliknac prawym przyciskiem na ikonce w systray-u.
Wybierasz kolejno:
Ustawienia programu (otwiera sie okno) -> Wykluczenia -> Przegladaj.
Co do kerio - nie pomoge, bo juz od lat nie uzywam (nawet nie mam instalki pod reka zeby sprawdzic).
Kim gracie w Third Age Total War??
Witam,mam pytanie otóż.zamówienie przyszło do mnie z erą wielkich instaluje, no i napotykam problem,a mianowicie kiedy chcę włączyć medievala 2 pokazuje że nie można znaleźć płyty,mimo iż sprawdzałem każdą po kolei i dalej nic :(,mam nadzieję że ktoś odpowie i pomoże mi z problemem.Z góry dziękuje,odinstalowałem deamona nawet ale i to nic nie dało
dobra to już nieaktualne,zainstalowałem jeszcze łaty do windowsa,zrestartowałem i odpaliło bez problemu :D,teraz tylko muszę poszukać jakiś mini obraz żebym płyty nie musiał wkładać:S,aa i jeszcze jak rozumiem dodatek królestwa jest ,,wbudowany''w medievala 2?nie trzeba uruchamiać go osobno?
Chyba znalazłem metodę na te paskudy:) Po prostu linię bojową złożoną z włóczników zastąpiłem linią złożoną z marines:). Mają oni możliwość ciskania przed walką oszczepy, więc przed samą walką paskudy po uprzednim ostrzale artylerią polową i łukami wchodzą w pole rażenia oszczepów. W pierwszej bitwie wytłukłem tym sposobem połowę atakujących paskud a te, które przeżyły niemal natychmiast spanikowały. W trakcie ucieczki skoncentrowałem na nich łuczników, dzięki czemu zginęły prawie wszystkie. Mam tylko nadzieję, że to nie był jakiś fuks:D
Grałem sobie Polska wczoraj (M II)
I obrałem ekspansję na wschód, żeby zdobyć jak najszybciej łatwe prowincje, i wyeliminować Rosję.
I to nie był dobry pomysł :(
Na zachodzie Węgry z Niemcami mają dużo wojsk , podczas gdy ja długi -20 tysiaków i ciągle rosnie, chyba oleje tą kampanie, i sprubuje grać kimś lepiej geograficznie ułożonym (hiszpania chyba będzie)
Myślałem że będzie łatwiej niż w Rome :D
Grałem sobie Polska wczoraj (M II)
I obrałem ekspansję na wschód, żeby zdobyć jak najszybciej łatwe prowincje, i wyeliminować Rosję.
I to nie był dobry pomysł :(
Na zachodzie Węgry z Niemcami mają dużo wojsk , podczas gdy ja długi -20 tysiaków i ciągle rosnie, chyba oleje tą kampanie, i sprubuje grać kimś lepiej geograficznie ułożonym (hiszpania chyba będzie)
Myślałem że będzie łatwiej niż w Rome :D
Ja dzisiaj również rozpoczełem kampanie Polską i swoją kampanie skierowałem na zachód oraz południe.
Wybrałem taki kierunek właśnie z powodu że tereny wschodnie często się buntują i w poźniejszym czasie są pierwszymi celami ataków Mongołów.
po 50 turach mam chyba 9 lub 11 prowincji , głównie podebranych węgrą i niemcą .
Dzieki temu ze utrzymuję w zamkach takie garnizony aby utrzymały porządek w miastach (tzn. 3 oddziały lucznikow , 3 milicji i 2 konnicy) mam zapas pieniędzy i na turę przybywa mi średnio 1-3 k florentow.
Zobaczymy co będzie dalej
kamil0749---> Szkoda wg mnie tyle wojska zostawiać w mieście. Utrzymanie ich też kosztuje, a te jednostki by się przydały w dalszej ekspansji. Pamiętaj że jest okreslona ilość tur i czas utyka :D
Ale jak mówisz ze masz stały przychód to super.
Ja musze spokojniej grać, nie ataki tylko gospodarka i gospodarka, potem wojna. Nie można miec kolosa na glinianych nogach.
Najbardziej denerwuje mnie w Medku II system dyplomacji.
Miałem taką sytuację :
Sojusz z Węgrami trwał od 11 tur a oni nagle bez powodu , nie wstapilem nawet na ich ziemie wojskiem a oni nagle zaatakowali mnie ... totalna glupota ... i to zaaatakowali chlopami z lucznikami ... w ilosci 6 oddzialow ...
Właśnie podbiłem Kijow i Wilno .. nie mogłem się oprzeć tak łatwemu lupowi :P ale dalej nie mam zamiaru powiekszac swojego terytorium w tamtych stronach.
W tej chwili mam wojne z Cesarstwem Niemieckim , Węgrami i Rusią .. wojna z 2 pierwszymi sa nieuniknione grajac Polska..
Jak żyję - nie walczyłem z Węgrami. A ty - jeżeli denerwuje cię podstawka - załaduj sobie moda jakiegoś. Polecam third age
No to załaduj chociażby mojego moda.
Pytanie do wszystkich
właśnie udało mi się uruchomić znowu to badziewie Empire. Oczywiście bez wielokrotnej reinstalki się nie obyło:D ale w końcu udało się.
Kłopot tylko w tym, że żadną miarą nie udaje mi się uruchomić tego na modzie Datrha (jest wersja 1,9). Niby wszystko jest ok. Łącznie z Dane Aplikacji a nie Application Data (:D) a i tak za cholerę nie daje się to odpalić. Spróbowałem wersji 1.5 ale też bez skutku. Ma ktoś pomysł co się sypnęło?
Kamilo079--->Gdybyś miał dodatek Kingdoms i zainstalował mod Stainless Steel to byś nie musiał się martwić dyplomacją.
P.S. W SS grając Polską miałem o wiele lepszą sytuację niż bym miał w podstawce.
Pobrałem i zainstalowałem ostatnio moda Third Age: Total War. Naprawdę świetny mod z nudnego
Medievala 2 mam super gre.
To jest jakaś kpina... Odpalam dzisiaj, po raz pierwszy od dłuższego czasu Empire: Total War, a tutaj wywala mi grę do Windowsa... Co ciekawe, przed ściągnięciem łatki nie miałem tego problemu.
Oni naprawdę jeszcze tego błędu nie naprawili? Czy to u mnie cos nie tak?
Mam od miesiaca Empire: TW i 0 wywalen do windy, 0 problemow, wszystki smiga, plynie - sama przyjemnosc z gry, a gra mi sie podoba. Tylko to smutne ai, no ale czekamy na 1.3 ktore juz testuja i sporo powinno namieszac.
taka informacja, na totalwar.org.pl sa zapisy na lige morska 1v1 -> http://totalwar.org.pl/news/start-ligi-morskiej-1v1/5844 polecam, im wiecej ludzi tym lepiej :)
Panowie gdzie są savy z Empire TW ?? Swegoc zasu usuwałem wszystkie a teraz nie mogę znaleźć ??
Może ktoś spotkał się z takim problemem. Rozpoczynam kampanię i wszystko jest ok, lecz gdy próbuję rozpocząć nową system melduje błąd i pyta czy wysłać info do windy. Myślałem, że to wina któregoś moda (sam też testuję moje próby) - ale nie. Dotyczy to wersji "czystej" jak i zmodowanej. Mam - delikatnie mówiąc - mały z tym problem, bo wszystkie modyfikacje, jakie robię, robię "w ciemno".
Empire to jednak straszny kał...
Pytanie i propozycja zarazem
Mam zamiar poprawić empire na tyle, by dało się w to bawić. Co więcej, chcę przenieść to z wieku XVIII do XVII. I do pracy tej potrzebuję ludzi, którzy radzą sobie z grafiką 3D, ludzi, którzy mają ochotę pogrzebać nieco w źródłach i chętnych nauczyć się i wziąć udział w robieniu kodu.
Grał ktoś w M: Kingdoms z modem Stainless Steel i do tego packiem sub-modów od Point Blank(RR+RC+CBUR+BGR IV)?
Czy też macie tak, że wszystkie sąsiednie nacje was atakują, a z innymi nie możecie stworzyć żadnego sojuszu, ponieważ macie reputację "nie wart zaufania", a przez to wszelkie propozycje sojuszu są od razu jako "demanding" i za nic się nie da przebłagać nacji, chociaż nawet ma wojnę z tą, z którą my również walczymy.
Zacząłem grać Francją od 1370 i generalnie gra wydaje mi się przez w/w fakty coraz bardziej bezsensowna(ciężko odeprzeć ataki Anglii, Niemiec, Aragonii i Milanu naraz....)
Attyla, tutaj będzie ci ciężko kogoś znaleźć, ale ze swej strony gdybyś potrzebował jakieś grafiki, to z chęcią coś wyrysuję, a w załączniku "dzieło" zainspirowane wiadomym modem ;)
Witam
Potrzebuje pomocy. Mógłby ktoś zamieścić zdjęcie statystyk jakiejś jednostki piechoty brytyjskiej oraz jednostki piechoty strony amerykańskiej? Pilnie ich potrzebuje.
Może mi ktoś powiedzieć czy Medieval II Total War pójdzie mi na moim co nie da się ukryć starym kompie.
Config:
Procesor: AMD Athlon 4200 GHz
Karta Graficzna: GeForce 7300GT 256mb
Pamięć Ram: 1 GB Ram Kingston
Jeżeli tak to na jakich detalach ?
Z góry dzięki za odpowiedzi :]
Nie musisz sie obawiac. Medieval Total War 2 ruszy na Twoim "staruszku" bez najmniejszych problemów. Uważam, że nawet na max detalach moglbys sprobować.
Wymagania systemowe:
Pentium 4 1.8 GHz
512MB RAM
Grafika 128MB (GeForce 4 lub lepsza)
11 GB HDD
Windows 2000/XP
Ok
Dzięki po raz drugi Montera :)
Coś przycichło widzę?
No to opiszę bitwę, jaką ostatnio rozegrałem. Nic nadzwyczajnego. No, może to, że przeciwnik miał trzykrotną przewagę liczebną.
Empire, kampania Rzeczpospolitą.
Sytuacja polityczna: jak zwykle: sojusz z Rosją, Zajęcie Inflantów rozzłościło Szwedów, więc mam z nimi wojnę niemal od zawsze:). Austriacy - jak zwykle - zdradzili, tyle, że prawie ich już nie ma:) Mam (ściśle rzecz biorąc miałem:D) też wojnę z Prusakami. I z nimi doszło do pamiętnej bitwy nad przedpolach Berlina. Prusacy swoją sprośną herezją obrażają Boga, więc też nie mieli swojego cudu nad Odrą:D
Na kampanię pruską wyruszyłem w standardowym składzie: 8 regimentów liniowych, 2 chorągwie ułanów, 3 baterie 12- stofuntówek piechoty, generał, więc w sumie około 1800 luda. Ich było prawie 6000 ludzi: mnóstwo piechoty liniowej, od groma kawalerii, ze 6 baterii artylerii polowej.
Nie wiem, czy dałbym im radę w szczerym polu, ale miejsce bitwy ja wybierałem i wybrałem dobrze: most na Odrze, w okolicach którego był także bród.
6 regimentów liniowych wysłałem do obrony brodu a 2 do obrony mostu. Artylerię ustawiłem wzdłuż rzeki, ale ta wielkiej roli odegrać nie mogła z uwagi na ogromną przewagę wroga. Kawalerię ustawiłem w lasku, w pewnej odległości za brodem.
Wróg rzucił się do szturmu. Większość sił poszła na bród, jako, że most okazał się redutą nie do zdobycia. Był broniony tak silnie, że spokojnie mogłem wycofać 1 regiment liniowy do obrony brodu. Bród obstawiłem w ten sposób, że 3 regimenty blokowały go od czoła, 2 na skrzydłach i 1 w odwodzie.
Przeciwnik w pierwszej kolejności rzucił na bród kawalerię, licząc, że zdąży ona sforsować rzekę, zanim moja piechota zablokuje tą możliwość. Na szczęście nie miałem za daleko, więc rachuby ich się nie sprawdziły. Niestety, moja piechota nie została jeszcze wyszkolona do strzelania szeregami, więc mimo ogromnych strat, kawaleria zdołała przejść bród i zaatakować wręcz. Zwłaszcza regiment z lewej flanki znalazł się w bardzo trudnej sytuacji, więc wsparłem go regimentem odwodowym. Straty były wysokie, zwłaszcza, że artyleria na te właśnie 2 regimenty liniowe położyła silny ogień. jednak udało się. kawaleria z wielkimi stratami wycofała się. Jej miejsce zajęła piechota. I tu zaczęła się strzelanina, przy czym moi stali rozstawieni pełnymi frontami (z wyjątkiem regimentów flankujących) a wróg tłoczył się w brodzie. Wykorzystałem to karząc kłaść artylerii ogień zaporowy na bród. Walka ogniowa trwała dosyć długo, przerywana okazjonalnie atakami piechoty włóczniczej Prusaków. jednak straty zadawane były tak wysokie, że kolejne regimenty Prusaków podawały tyły. Niestety, pomimo wprowadzenia odwodowego regimentu, sprowadzonego znad mostu, zaczęło brakować amunicji, więc po jej zupełnym wyczerpaniu rzuciłem piechotę do szturmu. Przy szturmie poniosłem dotkliwe straty, lecz złamałem opór wroga i wyszedłem na drugi brzeg rzeki. W tym momencie do ataku poszła kawaleria i ta zakończyła sprawę niszcząc artylerię a następnie biorąc się do wyrzynania uciekających. O dziwo, moje straty nie były wysokie i poza regimentami flankującymi obronę brodu z lewej strony, gdzie straty sięgały 60%, straty nie przekroczyły 30% stanów wyjściowych. Prusacy ponieśli tak wielkie straty, że przeprowadzony w następnej turze szturm Berlina zakończył się pełnym sukcesem.
No a ja czasami gram na multi w medka i dzisiaj wygrałem jedną bitwę wykorzystując taktykę z pikinierami i ciężką piechotą, mój przeciwnik wziął sobie Bizancjum, a ja Francuzów, moja armia składała się z 4 oddziałów najemnych pikinierów, 5 oddziałów rycerzy, 5 ciężkiej konnicy+1 straż generalska, 4 odziały ciężkich łuczników i 1 straż pancerna. Przeciwnik miał 4 odziały ciężkiej jazdy, 2 konnych łuczników, 2 waresgka gwardia, 4 łacienników, 6 ciężkich łuczników. Po rozstawieniu armii czekałem na atak i czekałem dość długo i w tym czasie przeciwnik prowokował abym zaatakował lecz się nie ugiąłem i po 15-20 min rozpoczął się desperacki atak przeciwnika. I tu taktyka ciężkiej piechoty i pikinierów się sprawdziła się w 100%, łuczników potraktowałem jako piechotę wsparcia i też wysłałem ich w bój, w krótkim czasie piechota przeciwnika zaczęła panikować, chwilę później wrogi generał padł rozpoczął się pościg za pierzchającą piechotą i łucznikami i koniec bitwy.
A ja właśnie pracuję nad modem przenoszącym realia medka do wczesnego średniowiecza - tj. do III-IV w.
Ja próbowałem grać w SS'a na patchu RR_RC 8 April, ale podczas bitwy robi się czarny ekran i słychać dźwięk komunikatu/błędu.
SS'a na patchu RR_RC 8 April ? Co to znaczy?
Dodane nowe kampanie, nowe jednostki (szczególnie urozmaicono jednostki z bronią palną) i wiele innych poprawek, cały patch waży ponad 700mb.
http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/571f64e61fa1cc9da876c2e4977fd0ec59bb4157.png
http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/13e146af10829b459682db9477cc88b33362c908.png
http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/9acf2b3e82ec566eb6080ac29d91ad37237ba00b.png
http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/4478c25eb3f725406811374c2d67e53aaf4718f0.png
http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/7ed539cd63e4562158ba448c109144de434c3902.png
http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/a4ec81e5ff07b5b45379916c695f67e8c26cd5f4.png
ma to jakąś nazwę, czy występuje tylko jako rr_rc?
Ktoś tu zagląda jeszcze ?
Jaki mod polecacie do R:TW ( ewentualnie do dodatków ), pozostawiający jednak gre w realiach rzymskich ?
Próbowałem dzisiaj pograć w Third Age. Niestety kampania się za każdym razem wywala..... trzeba poczekać na hotfixa ..
up ?
Zaryzykowałem i wgrałem Europa Barbarorum :)
Lajtus -- > ta, znam tą stronę jednak przeszedł przez nią tajfun i forum praktycznie jest wyczyszczone .. :(
Mam prośbę do starych wyjadaczy :)
Szukam moda, który sprawia, że jest dużo więcej prowincji [ do Medieval II Total War ]
A jest tych modów tyle, że nie ogarniam. Podpowiedzcie coś sprawdzonego.
MP-ror-->Najpopularniejsze mody do Medievala 2 to Stainless Steel,Deus La Volt, Third Age i tam jeszcze niedawno wyszło kilka modów, zajrzyj na totalwar.org.pl
czy wiadomo cos o Rome 2
ta czesc mi najbardziej sie podobala i z checia bym zobaczyl remake. w google cos jest ale to wszystko stare wiesci
MP-ror -> ogólnie to w każdym modzie jest więcej prowincji, taki standard. Najlepsze mody średniowieczne to właśnie Stainless Steel(numer jeden jeśli dodasz do niego pack sub-modów RC+RR) oraz Deus lo Vult, chociaż w to grałem kiedyś i było wtedy o-krop-nie zabugowane.
A jeśli masz dość wojowania w "naszym" świecie, to najlepszym wyborem będzie Third Age(robiony przez ekipę Stainless), który jak dla mnie powinien być wydawany jako osobna gra(szczególnie z packiem sub-modów RC+RR :P), Bitwa o Pierścień i Total War, czego więcej trzeba :P
Orrin -> Na razie będzie Napoleon TW, ciekawym co planują po tym think-tanki w CA, ja najchętniej zagrałbym w następcę Shoguna albo Medievala, ale porządną, mroczną i surową jak jedynka.
Pewnie twórcy pójdą do przodu i zrobią Wojnę Secesyjną na zmodernizowanym silniku Empire, tak byłoby najłatwiej.
Szukam kogoś kto by mógł pograć ze mną w M2TW multiplayer. Xfire:lajtus06pl. Nick w grze:LajtusPL06
2 filmiki z bitwy multiplayer:
http://www.xfire.com/video/149081/
http://www.xfire.com/video/14ad4f/
A wgrałem se po prostu BigMap. Żadnych udziwnień tylko więcej prowincji. Gra się super. Zwłaszcza na wschód od Polski dużo więcej do podbicia. Ale Rusków zostawiam se na deser. Póki co Europa zachodnia jęczy u mych stóp :) Nie dlatego, że taki miałem plan ale mnie chamy atakowały :)
a to już jest mistrzostwo świata! teraz już wiemy dlaczego empajer jest taki słaby
Tydzień temu na stronie internetowej The Total War Blog ukazała się wypowiedź jednego z twórców gier z serii Total War – Mike Simpsona. Niby nic szczególnego, gdyby nie dwie bardzo ważne informacje, które zawarł w swojej wypowiedzi, a mianowicie:
Oficjalnie przyznał, że ETW w chwili wyjścia na rynek była grą lekko mówiąc niedopracowaną.
Podał przyczyny (i to jakie!!!), które utrudniają poprawę tej gry.
W wypowiedzi M. Simpsona czytamy: „(…)mówiąc prosto, jakość tego co produkujemy zależy bezpośrednio od wydatków jakie ponieśliśmy na rozwój. A ile wydajemy zależy bezpośrednio od tego, ile osób kupuje nasze gry. Opinie klientów na stronach internetowych, takich jak IGN, przekładają się bezpośrednio na wyniki sprzedaży, a to wpływa na to, jak nasz wydawca postrzega przyszłość serii Total War i w ostateczności ile my wydajemy na rozwój gier.
Jest to po prostu błędne koło i to pozwoliło nam na bycie bardzo ambitnym w tym co robimy. Nie byliśmy w pełni zadowoleni ze stanu ETW gdy wyszło na rynek i dopiero teraz ta gra dochodzi do stanu, z jakiego jesteśmy usatysfakcjonowani. Cele, jakie sobie wyznaczyliśmy odnośnie funkcjonowania gry, są zdecydowanie wyższe od celów, jakie stawia przed nami wydawca. Jesteśmy, podobnie jak cała społeczność Total War, wielkimi fanami naszych produktów i wszystkie niedoskonałości nas wkurzają.
W przypadku ETW błędne koło okazuje się lekko zjadliwe. Społeczność wykorzystuje oceny gier na takich stronach jak ING czy Metacritic, aby wskazać wszelkie błędy w grze i jednocześnie zachęca nas do ich naprawiania, zanim rozpoczniemy prace nad czymś nowym. Nie twierdzę, że nie zasłużyliśmy na tak wiele kamieni rzucanych w naszą stronę. Jednak krytyka ta odnosi odwrotny skutek od zamierzonej. Gracze oraz recenzenci, handlowcy, wydawcy będą zniechęcać do tej gry innych. To przełoży się na niższą sprzedaż i niższe wydatki na poprawę jakości tej gry (…)”
No cóż, po raz pierwszy spotykam się ze stwierdzeniem, że fatalna jakość produktu to wina kupujących, którzy poprzez rozpowszechnianie złej opinii o tym produkcie powstrzymują innych od jego zakupu i dlatego producent nie ma pieniędzy na jego poprawę. Teraz już wiem dlaczego na rynku są kiepskie samochody, sprzęty RTV, golarki i co tam jeszcze… bo to wszystko nasza wina!!!
łUpnę wątek bo chyba został kompletnie zapomniany. ;)
Słuchajcie jak to teraz wygląda z Empire: Total War? Zastanawiam się nad kupnem ale nie wiem czy jest sens bo chcę się pobawić a nie toczyć pianę z ust na błędy. Na początku była pod tym względem straszna bieda z tego co wiem. Czy w chwili obecnej gra jest jako tako dopracowana?
Napewno jest lepiej ale niczego wybitnego bez modow nie doswiadczysz (polecam DarthMod Ultimate Commander ) co jest chyba niestety ostatnio standartem jesli chodzi o gry z tej serii.
Człowiek po długiej przerwie wraca do Medievala II i widać wiele zapomniał. Z finansami zaczynają się problemy.
A ja mam problem z Empire - po wgraniu nowego patcha są straszne problemy, grafika tak jakby "przenika", nie da się grać.
Wcześniej tego nie miałem, sterowniki najnowsze. Karta graficzna - GeForce 8800 GTX.
Ej,chłopaki
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=9785413&N=1
Gra mi sie cholernie podoba,ale w 15 minut wygrać bitwę troszkę ciężko :D
Ja gram w SS'a na submodzie RR/RC. Teraz stworzenie armi jest kosztowne i długie, stratę takiej można naprawdę odczuć. Pojawiło się bardzo dużo nowych jednostek w porównaniu do SS 6,1. Gram teraz Polską i po 50 turach mam wojnę z Litwą i Cesarstewm Niemieckim. Póki co skupiony jestem na wojnie z Litwą. W miastach graniczących z CN mam duże garnizony więc to powinno wystarczyć. Bitwy są bardziej wymagające niż w poprzedniej wersji, ponoszę większe straty. Podoba mi się też to że nie które jednostki mają typ lokalny np. nie mogę rekrutować wschodnich włoczników w Szczecinie tylko w Haliczu lub Toruniu, do tych jednostek mają też dostęp inne nacje np. Litwa.
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=300716
Teraz wróciłem sobie do Roma i chciałbym zagrać w jakiegoś moda. Możecie mi jakiegoś polecić?
W końcu ktoś odświeżył wątek, który niestety umarł :<
Powodem tego był zapewne nie do końca udana gra Empire Total War ...
Ale nie dla tego tu napisałem .
Kilka dni temu chciałem sobie przypomnieć Medievala II lecz kiedy gra się instaluje na 2 płycie wyskakuje błąd informującym coś o dźwięku i instalacja się kończy , niepomyślnie oczywiście...
Wie ktoś jak na ten problem zaradzić ?
Playboy95--->http://forum.totalwar.org.pl/viewforum.php?f=36
kamil0749--->http://forum.totalwar.org.pl/viewforum.php?f=98&sid=e3e3292f2bd7141d69cb7a2cbe7563f8
W jakim stanie jest płyta?
No to dla reanimacji (chwilowej zapewne) wątku:
Ostatnio przekonałem się nieco do empire. Wkurza mnie nadal piłowanie sprzętu i straszliwie ciągnące się przerwy przed i po bitwach ale bitwy morskie rekompensują wiele. Zwłaszcza, gdy zainstaluje się moda imperial coś_tam II (nie pamiętam dokładnej nazwy:D).
Autor wpadł na pomysł, by milicje zastąpić piechotą z zaciągów narodowych. Dla Polski jest to piechota łanowa nie wiedzieć czemu nazywana "dymową", choć dragonia nosi - nie wiedzieć czemu - nazwę "dragonia łanowa". Do tego są pancerni (jazda kozacka) i lisowczycy.
Bitwy stały się też bardziej zaskakujące. W "waniliowej" wersji empire wszystko szło szablonowo: piechota strzelcza strzelała a piechota niestrzelcza nie strzelała:D Teraz piechota strzelcza potrafi atakować wręcz, co robi - zwłaszcza jeżeli posiada przewagę.
Całkiem niedawno miałem bitwę, w której ja/Rzeczpospolita stłukłem Szwedów. Miałem do dyspozycji 4 regimenty piechoty łanowej, 4 cudzoziemskiego autoramentu, 1 baterię armat, 2 chorągwie dragonów + generała. Wróg dysponował armią złożoną z około 10 regimentów piechoty liniowej, 3 regimentów gwardii pieszej, 2 regimentów gwardii konnej (mocna jazda), ok. 4 regimentów jazdy lekkiej (tej w napierśnikach i hełmach czółenkowych) + 2 baterie armat i generał.
Przy takiej dysproporcji sił nie mogłem dążyć do walki dystansowej za pomocą armat (przewaga 2x1) i nie mogłem atakować. Pozostało więc cofnąć się maksymalnie, licząc, że tym samym wyjdę z zasięgu wrogich armat (częściowo zamiar zrealizowany) i ustawić linię piechoty (regimenty cudzoziemskie + bateria w centrum, po 2 regimenty piechoty łanowej i po 1 chorągwi dragonów na skrzydłach szyku, generał z tyłu) i czekać na wroga, licząc, że nie dotrze do mojej linii całością sił, dzięki czemu da mi to możliwość bicia go częściami. I - na szczęście - częściowo przewidywania moje się sprawdziły. Wyjątkiem była kawaleria, która ruszyła do natarcia nie licząc się z ruchami piechoty. Szarżę z trudem zatrzymałem i zadałem kawalerii znaczne straty. jednak zdezorganizowana, wycofała się tylko chwilowo.
Potem przyszedł atak linii piechoty i się zaczęło... Początkowo wróg zachowywał dystans, dzięki czemu mogłem swobodnie ostrzeliwać go kartaczami baterii armat. jednak "zcwanili" się i ruszyli do ataku na bagnety. I tu zaczęły się problemy. Bateria armat padła pierwsza, przez co powstała luka w moim szyku, przez który wlewać zaczęli się gwardziści, by natychmiast ruszyć w lewo i prawo zaczynając rolować mój front. 2 regimenty piechoty cudzoziemskiej zostały by zatrzymać jak najdłużej atakujących a 2 kolejne ustawiły się frontem do centrum. W chwili, gdy te 2 regimenty podały tyły nastąpił atak resztek kawalerii ze skrzydeł.
Mało brakowało... Na szczęście straty zadane kawalerii na początku starcia były na tyle wysokie, by atak okazał się nieskuteczny. W pościg wysłałem swoich dragonów. Niestety, jedna z chorągwi wpadła na nie zdezorganizowane resztki regimentu gwardii konnej i niewielu zostało w niej żywych.
Po rozprawieniu się z kawalerią dragoni zawrócili, by uderzyć od tyłu na szturmującą mój rozczłonkowany szyk piechotę wroga. Przyszli w samą porę, bo 1 z 2 regimentów cudzoziemskich został zniszczony a w 2 zostało może ze 40 ludzi. Natarli od tyłu i niemal natychmiast zginął ichni generał. Piechota jednak długo nie podawała tyłów (byli to starzy wiarusi z co najmniej 3 szewronami). resztki jednej chorągwi dragońskiej uciekły z pola bitwy a 2 straciła prawie połowę stanu, zanim mogła przejść do fazy pościgu.
Gdy podała tyły piechota, uciekli też artylerzyści. Ostateczny wynik to świetne zwycięstwo, choć armia chwilowo nie nadawała się do użytku (straty sięgały 80% stanów wyjściowych)
Nie mniej ciekawie było na morzu. Bałtyk to małe jezioro a ja miałem jeden jedyny port handlowy w zdobytej na początku rozgrywki Branderburgii. Szwedzi zaś dysponowali min 2 portami wojennymi, w których produkowali najpierw liniowce 6 klasy a z czasem nawet 2 klasy.
Krucho było u mnie z kasą (nie miałem żadnych szlaków handlowych), więc krucho było z flotą wojenną. Zdołałem zbudować 4 liniowce 6 klasy.
zacząłem więc od wojny "szarpanej", tj. atakowałem niewielkie zespoły wroga.
Opracowałem też fajny sposób prowadzenia bitew. Początkowo waliłem po chamsku, w kadłuby z tą nadzieją, że któregoś szlag trafi i eksploduje. po 1 bitwie zostały mi 2 okręty liniowe, które ocalały dlatego tylko, że zwiałem. Udało mi się naprawić uszkodzenia i wystawić kolejny okręt 6 klasy. Tym razem zmieniłem taktykę i zacząłem walić po takielunku. Taktyka okazała się zabójcza. Po 1, 2 przejściach mojej linii, wrogie okręty nieruchomiały. Wykorzystując brak manewru tak manewrowałem własnymi, żeby salwą burtową walić do okrętu wrogiego usytuowanego w stosunku do mojego dziobem lub rufą. Okręty te jeden po drugim, poddawały się.
W 1 bitwie bez strat własnych zdobyłem w ten sposób 4 okręty liniowe 6 klasy i 1 okręt klasy 4.
Z czasem dysponowałem już tak wielką flotą, że to ja dyktowałem warunki:)
Na Bałtyku pozostawiłem flotę złożoną z 5 okrętów liniowych 2 klasy i jednego 3 klasy. Resztę wysłałem na podbój szlaków handlowych Szwedów. Szybko przejąłem wszystkie ich statki i szlaki i zaczęło mi się powodzić. Mimo to nadal nie budowałem własnych okrętów. Po diabła, skoro co chwilę zdobywałem nowe?!:D
W chwili, gdy byłem już potęgą morską, zaatakowali Holendrzy, dzięki czemu uzyskałem stałe źródło galeonów:D
razem - bawiłem się jak za dawnych, dobrych czasów:)
Witam, lada dzień powinna do mnie przyjść wreszcie upragniona kopia gry z serii TW. Mianowicie kupiłem Medieval II jako iż klimat średniowiecza najbardziej mi pasuje:P A i cena też zrobiła swoje gdyż jest tańsza od Empire i Napoleona. Poza tym grałem w demu M2 i głównie przez to w końcu zdecydowałem się na zakup, gdyż po demie został masakryczny niedosyt:P
Już nie mogę się doczekać kiedy dostanę ją w łapy i żeby trochę zaspokoić głód postanowiłem tu napisać i się popytać:P
W demie miałem okazje spróbować tryb walki w tej grze, ale większość czasu stanowi w niej chyba wątek ekonomiczno - polityczny na mapie świata, przeglądając masę statystyk i wiadomości, jako iż nigdy wcześniej za bardzo nie miałem kontaktu z tego typu grami pytanie czy jest to trudne zajęcie? Może jakieś wskazówki żeby się nie zniechęcić?
Opłaca się żółtodziobowi brać Polskę do gry?
Polecacie jakieś mody do niej? Widziałem zajebiście ciekawy mod z świata LOTR. Jak on się prezentuje?:)
123456789max - Hm dobrze wiedzieć. A co ten dodatek dodaje? Przyznam że specjalnie brałem wersje bez niego bo sądziłem że podstawka mi i tak starczy, no chyba że ten dodatek wprowadza jakieś naprawdę istotne dodatki to może dokupiłbym go za niedługo:) Hmmm i czyli jednak jest trudna. Mam nadzieję , że mimo wszystko to przeboleje:P
PaJot-Do większości fajnych modów(takich jak ten z LOTR'a czy Warhammera) potrzebujesz dodatku-Kingdoms (on też nie drogi jest).Na start Polska bym nie grał,lepiej bierz Anglię albo Hiszpanię.Co do ekonomii w tej grze...cóż,ja się chciałem skupić na zdobywaniu toteż add_money,ale bez kodów,to tak.Od cholery trzeba myśleć,nad dobrym gospodarzeniu pieniędzmi (które idą jak woda)
EDIT:
Dodatek wprowadza 4 nowe kampanie (plus nowe frakcje,jednostki),każda z inną mapą i właśnie obsługę tych bardziej ingerujących modów.Co do ekonomii,nie chcę cie zniechęcać,ale...ja też tak myślałem :D
Hmmm... No więc gram. I pytanie czemu gdy daje wielką kampanie to dostępnych jest tylko 5-6 frakcji? Jest tylko Anglia, Francja, Hiszpania, Wenecja, Niemcy.. może coś pominąłem, ale to wszystkie. Oczywiście najbardziej boli brak Polski:P Kurde tylko nie gadajcie, że reszta jest w dodatku..:(
Ja gram w M2:tw i mam pytanie.Jak chce zrobić drugą szarsze to się nie da wycofuje na odpowiednią odległość bieg i potem dobywa mieczyków ( moja kawaleria nie jest zmęczona). Jest jakiś mod pod to czy coś innego.
[137]
Przejdź krótką kampanie Anglią (tą frakcją najłatwiej się przechodzi), a odblokują się wszystkie pozostałe państwa, w tym i Polska.
Musisz odblokować ( zniszczyć frakcje) lub poszperać w plikach ta -> world -> maps -> campaign -> imperial_campaign -> otwierasz notatnikiem "descr_strat.txt", przenosisz nazwy państw z nonplayable i unlockedplayable do playable. W ten sposób odblokujesz też niegrywalne frakcje np. Tatarzy ,Aztekowie. I Jak chce zrobić drugą szarsze to się nie da wycofuje na odpowiednią odległość bieg i potem dobywa mieczyków ( moja kawaleria nie jest zmęczona). Jest jakiś mod pod to czy coś innego. Co z ty?
Na czym polegają ulepszenia po zbudowaniu budynków takich jak warsztat garbarski i analogicznych budynków dostępnych później? Pisze że dodaje np. ciężką kolczugę, zbroje ćwiekowaną... Jak to ulepszenie wpływa na moje oddziały? Nie wiem czy wystarczy wybudować coś takiego tylko w jednej osadzie na całe królestwo i ulepszenie te dostaną wszyscy żołnierze na obszarze całego królestwa, czy to ulepszenie będzie dotyczyło np. tylko żołnierzy zwerbowanych po wybudowaniu takiego budynku w danej osadzie, a może tylko i wyłącznie tych co będą w niej siedzieć, a może wojsk w obrębie dzielnicy? Nie wiem jak to sobie tłumaczyć:P
Gram od niedawna i gra się świetnie:) Jedyna wada: niemiłosierny zżeracz czasu:P Przeszedłem już swoją pierwszą kampanię. Zajęło mi to prawie tydzień, choć właściwie 3-4 dni bo pierwsze podejście do niej skopałem po 2 dniach i zacząłem grać od nowa. Mimo wszystko to szmat czasu jak na "krótką kampanię":P Grałem Anglią na normalnych trudnościach. W 110 turze wypełniłem ostatni warunek wygranej zajmując ostatnią osadę Francuzów. Uszeregowanie ogólne na wykresie miało najwyższy wskaźnik spośród wszystkich frakcji, pełna satysfakcja:P Teraz zabiorę się za odblokowane frakcje:)
PS. Są jakieś ciekawe mody do podstawki? Nie posiadam jeszcze dodatku.
Jak wybudujesz taki budynek co ulepsza zbroje (np.warsztat grabarski) to jednostki które nie posiadają takiego pancerza lub w ogóle go nie posiadają można przeszkolić je i po przeszkoleniu otrzymają ten pancerz a gdy będziesz rekrutował nowe jednostki to od razu będą miały ten typ pancerza (oczywiście jednostki które mają np. kolczugę nie mogą mieć tego pancerza bo jest słabszy). Ulepszenie działa tylko w osadzie której jest wybudowany ten budynek. O ulepszeniu będzie świadczyć mała tarcza przy jednostce. Oczywiście taka zmiana będzie widoczna w czasie bitwy, i tym lepszy pancerz tym bardziej jest odporny na strzały i uderzenia.
Aha zatem wszystko jasne teraz:)
A istnieje możliwość zmiany kampanii z krótkiej na długą kiedy już zaczęliśmy grę? Nie boję się grzebać w plikach jeśli to miałoby pomóc:P
W Zavvi mozna kupic Imperialna Edycje Napoleona za 18 funtow (przesylka do PL to 1 funt)
http://www.zavvi.com/games/platforms/pc/napoleon-total-war-imperial-edition/10076099.html
Jest to z tego co widze podstawowa edycja wzbogacona o dodatkowe jednostki wiec wydanie zdecydowanie biedniejsze od tego z CDP jednak cena jest dosc atrakcyjna .
Czy ktoś mógłby mi zrobić ikonki przedstawiającą Młodszą drużynę? Sam zdecydowanie sobie z tym nie radzę.
Wczoraj podczas gry w Empire przydarzyła mi się bardzo dziwna rzecz...
Otóż gram sobie Polską i zamarzył mi się podbój Pragi należącej do prusaków.
Zebrałem armię(2 pułki lekkiej jazdy huzarskiej,2 pułki konne,3 12sto funtówki piechoty,3 haubice i do kompletu piechotę liniową oraz grenadierów).Po zabezpieczeniu granic(w razie ewentualnej porażki) 2 mniejszymi zgrupowaniami wojskowymi ruszyłem do ataku.
Faza rozstawiania itd...Zaczynam bitwę.Widzę że wróg pędzi jednym odziałem ciężkiej jazdy na moje lewe skrzydło a reszta jego jednostek chaotycznie stara się utworzyć jakąś sensowną formację.W szarżujący oddział kawalerii wycelowałem działa i po krótkim ostrzale jednostka zaczęła uciekać.Na prawej flance zauważyłem idealne miejsce na przeniesienie artylerii oraz konnicy a mianowicie wzgórze ze spadem wprost na pozycje przeciwnika.Jak pomyślałem tak zrobiłem i po paru chwilach pole ostrzału dział było tak duże że systematycznie wykańczałem oddział po oddziale do momentu ich wycofania się poza zasięg dział.Następnie przy murku odgradzającym pole od reszty aglomeracji rozstawiłem 3 pułki piechoty wspierane przez jeden pułk konny(co by dobijał uciekające oddziały).Świetnie wypełniały swoją rolę i po jakiś 15min przystąpiłem do ostatecznej fazy.Rzuciłem do boju resztę piechoty(która do tej pory stała w odwodzie)i podziwiałem jak wróg ulega.Zachęcony sukcesami w polu postanowiłem przesunąć działa bliżej co by przypieczętować nieuniknione.I TU MNIE SPOTKAŁA NIESPODZIANKA.
W połowie drogi którą owe działa miały do przebycia wyskoczył komunikat o MINIMALNEJ PRZEGRANEJ pomimo tego że 3/4 oddziałów wroga uciekało a ostatni zdolny do walki był atakowany przez 2 pułki piechoty i jeden kawaleryjski...Zaprawdę powiadam Wam - Empire to dziwna gra...
AyenoKanno
A nie masz czasem ustawionego ograniczenia czasu bitwy? Wydaje mi się też że komputer liczy ilość żywych żołnierzy przy obliczaniu wyniku walki
Lobotomia --->A wiesz że nie wiem:P
Na multi na pewno bo w którymś rogu jest zegareczek odliczający czas do końca.
Jeżeli na singlu też mam to się jeszcze bardziej zdenerwuje bo na oko to ze 2-3 minuty do ostatecznego rozprawienia się wystarczyło :(
To jak? Nie ma chętnych do pomocy?
Panowie mam taki problem z Napoleonem: TW.
Po załadowaniu mapy nie mam UI, dopiero ponowne załadowanie - np po alt+tabie - pozwala grać.
Ktoś się z tym spotkał?
am Radka 5850
Istnieje możliwość zrobienia tak żeby jedna tura trwała tylko jeden rok, a nie jak teraz 2 lata? Za szybko jak dla mnie te lata mijają. Raptem zdąży się zbudować elitarną armię na bazie broni białej, a już pojawia się proch który burzy cały porządek i nie pozwala pobawić się takimi wykoksanymi ciężkozbrojnymi na starych dobrych zasadach.
Do tego pytanie czy jest jakiś mod, co by usunął, albo chociaż zmniejszył znaczenie frakcji Mongołów? Gram Polską, w pewnym momencie miałem wojnę z 5 państwami... zrobiłem porządek na południu niszcząc Węgry, na północy niszcząc Danię, w międzyczasie odpierając nieustające ataki ze strony Mediolanu i Niemiec, oraz sporadyczne pierdnięcia Rosjan:P właśnie zacząłem dobierać się do skóry Niemcom koncentrując siły na zachodzie mając w końcu najlepsze oddziały ciężkozbrojne z pierwszymi bombardami, Husarią i polskimi rycerzami na czele, (czyli nie jak to było dotychczas, że musiałem przez ~90tur rzucać do walki "milicję" na rycerzy) a tu na wschodzie Mongoły popsuły mi cały misterny plan, który zakładał że w końcu po takich ciężkich bataliach to ja przejmę inicjatywę testując swoje nowe nabytki na Niemcach:| Także czy istnieje jakaś możliwość żeby utemperować tych Mongołów? W ogólnie nie podoba mi się cały pomysł na tą frakcję.. Jak na mój gust jest przesadzona i mogłaby trochę zwolnić z tą ekspansją..
I jeszcze jedno pytanie, czy jest jakiś mod poprawiający SI wrogów podczas bitew? Głównie przez to że wrogowie potrafią być na tyle tępi żeby stać jak kołki pomimo stojącymi za nimi jazdą strzelczą, która powoli po kolei wystrzeliwała całe oddziały dałem sobie radę z wojną na praktycznie wszystkich frontach. Do listy życzeń mogę dopisać jeszcze może trwalsze sojusze, które w tej grze tak naprawdę chyba nic nie znaczą. Wiem, że jest mod Ultimate AI, który poprawia te błędy. Byłby w sumie dobry gdyby nie to, że dodatkowo utrudnia grę podnosząc choćby koszta wszystkich wydatków i czas budowy budowli, a ja jeszcze nie nagrałem się jeszcze na tyle, żeby zależało mi na aż takim realizmie;) Dlatego czy są takie rzeczy dostępne osobno?
Chodzi oczywiście o MTW2:)
spróbuj mojego moda.
Nie ta z filmów o panu Wołodyjowskim:D, więc bez skrzydeł, kopii i ciężkich folgowych pancerzy ale jest:)
Attyla - to znaczy? Wybacz że może to się okaże głupie pytanie, ale nie kwapię się do przeczytania całego wątku, a i żadnej wskazówki gdzie mogę taki mod znaleźć nie podałeś. :)
Playboy95 - A owszem jest i to nawet w menu wyboru frakcji w rubryce wyjątkowej jednostki danej frakcji:P Chociaż widnieje jako lekka jazda to sprawdziłem ją już w boju i trzeba przyznać że to bardzo konkretna siła. Raz udało mi się dwoma oddziałami husarii wziąć w kleszcze jakieś 4-5 oddziałów najemnych włóczników, którzy biegli w stronę bramy od miasta i stłoczeni byli na małym obszarze:) (nie byli "złamani" ) W jednej chwili przeciwnik stracił ponad 200 ludzi:P A wyglądają jak sarmaci na koniach:P
Husaria z XVI wieku-->
Więcej screenów http://www.xfire.com/profile/lajtus06pl/screenshots/?view#94370878
To znaczy, że swego czasu napisałem modyfikację podstawki mediewala, która zwiera dużo większą mapę zawierającą około setki nowych prowincji, system rekrutacji, który stanowczo ogranicza możliwość prowadzenia wojny błyskawicznej, trochę nowych jednostek (choć pod względem grafiki w całości korzystałem z pracy innych moderów i osiągnięć innych modów), mocno zmodyfikowane drzewka budowli właściwych dla kręgów kulturowych (słowianie, germanie, Francuzi, Italczycy, iberyjczycy, postceltowie Brytyjscy, Turcy i arabusy) a do tego modyfikacje dot. AI (mało udane - niestety) na mapie strategicznej i stosunkowo niezłe na mapie taktycznej (tzn. nie uświadczysz wroga, który stoi biernie aż twoi łucznicy wystrzelają całą amunicję:D, choć zdarzają się ataki nieskoordynowane i rozczłonkowane).
Mod nazywa się Deus Vult (nie mylić z Deus io vult).
Z uwagi na moje osobiste zainteresowania, mod koncentruje się na Bizancjum, więc Bałkany i Azja Mniejsza mają najwięcej nowych prowincji a Bizancjum nowych jednostek.
Do tego istnieje możliwość rekrutowania wielu jednostek "tubylców":)
Postaram się wrzucić gdzieś najnowszą wersję. Tylko - uwaga - to waży około 400 Mb.
Raczej nie. jest tylko w wersji poslkiej. Nie chciało mi się go tłumaczyć:)
Nowy patch 1.6 do Empire Total War
http://store.steampowered.com/news/3655/
"March 31, 2010, 9:08 am - Valve - Product Update
SEGA Europe Ltd. is pleased to announce that "Update 1.6" for the award winning Empire: Total War will be available today. The update introduces a large number of revisions to the Artificial Intelligence in real time battles. Amongst many other improvements, the Battle A.I. now maintains its lines more rigorously, has better army movement and engages in melee more tactically. It is also better at protecting its own advance and engaging opponents with flanking attacks."
Mam problem z mediewalem 2 otóż zainstalowałem moda i odinstalowałem i tera pod jednostkami niemam takich zielonych znaczników po kliknięciu..i kilka innych pytań mam-https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=10187464&N=1
prosze o pomoc!!!
http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=98&t=424-to do problemu.
Jeśli chcesz grać w mody to powinieneś mieć dodatek Kingdoms. Co do husarii to tylko taki mod jest http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=31&t=2476&start=0 i po niemiecku. Jeśli chodzi o polskie jednostki ze średniowiecza to polecam sub-moda RR/RC http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=30&t=1626&start=0 ale musisz mieć zainstalowanego moda
Stainless Steel 6.1 http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=30&t=178&start=0
Dzięki LAJTUS ale ja mam kingdoms i mody Third age total war i English ciwil war właśnie z tej strony stainless steel też mam ale niepodobąją mi się jednostki...Chciałm zainstalować baltic mod ale mi się nieudało..Dzieki jak coś ;)
Witam, ostatnio zainstalowałem sobie kompilacje stainles steel 6.2 RC/RT co okazało się strzałem w 10 ( mod bardzo dobry na odświeżenie medka :) ) tylko trapi mnie jedna rzecz, czy w zwykłym medievalu widać jak łucznicy - kusznicy, wyjmują strzały z kołczanów czy ładują bełty do kuszy bo u mnie dziwnie to wygląda -> pojawiają się dopiero przy wystrzeliwaniu i nie wiem czy to jakiś bug czy to tak ma być ;/
Coś mnie ostatnio wzięło na strategie umieszczone w średniowieczu. Odpaliłem Twierdzę i Twierdzę: Krzyżowiec, trochę się pobawiłem ale spore ograniczenia i nieco szpetna już grafika sprawiły, że oglądam się za czymś innym.
W Total Wara nie grałem nigdy, w żadną część. Chciałbym jednak nadrobić zaległości. Najbardziej mnie interesuje Medieval II, którego chyba sobie kupię. Zastanawiam się czy wziąć podstawkę (za 40 zł) czy wersję poszerzoną o dodatki (ok. 60-70 zł). Opłaca się brać wersję z dodatkami na początek?
Tylko z dodatkami, bo czysty Medieval II jest dosc prymitywny i szybko sie nudzi, natomiast wszystkie mody sa robione pod Medievala + Kingdoms.
Rod nie ma sensu brac samej podstawki bo z tego co pamietam wiekszosc modow nie bedzie ci dzialac. Nawet taki mod Stainless Steel ktory znacznie poprawia w niej rozgrywke wymaga posiadania Kingdoms .
100 lat chyba minęło i postanowiłem powrócić do ROME.
Problem w tym, że mam Win 7 x64, zainstalowałem, spaczowałem i... niestety, wystąpił błąd: brak pliku mss32.dll
Czy ktoś próbował uruchomić ROME na systemie 64 bitowym (siódemce albo Vista)? Czy to się w ogóle da zrobić?
Monther, może spróbuj jeszcze raz zainstalować directx, zwykle po formacie mam tak że niektóre gry wołają o jakiś plik z końcówką dll, wgranie dx zwykle załatwia sprawę;)
Próbowałem zainstalować starego DX 9c, który chyba był wymagany w tamtych czasach do uruchomienia gry, ale Win7 nie pozwala na takie numery :)
Monther, w sieci można znaleźć taki kombajn dx który ma w sobie 10 i 9 razem i win 7 go instaluje bez problemu, przesłał bym ci go, ale waży 83mb;(
a może zwyczajnie zainstaluj jeszcze raz dx10, czasami jest tak, że gra woła o plik dll mimo tego że w OSie masz już zainstalowany odpowiedni directx.
Zainstalowałem tę "specjalną" wersję DX, lecz niestety - nic to nie pomogło. Natomiast jest pewna poszlaka - prawdopodobnie za problemy jest odpowiedzialna karta graficzna ATI. Mam Radeona z seri 3800 i chyba to jest przyczyną. Odpala się pierwszy splash screen, po czym gdy wchodzi w DirectX, jest czarny ekran, wychodzi do Windows i nic. Ani śladu po procesie, nic się nie dzieje.
Kumpel odpalił u siebie, również Win7 x64, ale ma kartę nVidii i poszło bez probelmów.
"Próbowałem zainstalować starego DX 9c, który chyba był wymagany w tamtych czasach do uruchomienia gry, ale Win7 nie pozwala na takie numery :)"
hahahaha żal.pl
jak narazie to 2-3 gry (dopiero w produkcji) nie chodzą na 9.0...
witam
Skończyłem oglądać serial Spartacus:blood and sand i naszła mnie ochota pograć znów w Rome:total war.
Zamówiłem sobie antologie (podstawka +dodatki)
W dodatki wcześniej nie grałem co możecie o nich powiedzieć warto?
Słyszałem o RTR i myślę ze pograłbym w to tylko nie wiem, która wersje ściągnąć tyle tego jest, ktoś pomoże?
Czy są jakieś plotki o Rome2? ;)
Ja medku 2 jak szarżowałem chłopów templariuszami ( 1 odział ) to 1 szarsza i koniec z nimi. Komp był głupi bo ustawił ich na flance i cała armia padła.
Można w tym temacie o Napoleonie rozmawiać ?
[176]Reaper1996- ma końcówkę total war to chyba tak. Mam pytanie jak zrobić np. 100 rycerzy w kampanii w 1 oddziale bo w historycznych tak jest i na niektórych scenrach
[177] Chodzi chyba o Medievala II.W opcjach możesz sobie ustawić ilość żołnierzy w oddziałach
Mam pytanie o M2:TW.
Pożyczyłem sobie parę dni temu grę od kolegi i wczoraj się za nią zabrałem żeby sprawdzić czy warto to kupować oryginalne dla siebie, jednak od razu przy pierwszym szturmie natrafiłem na irytujący problem, że po zajęciu bramy, obrońcy nadal do mnie strzelają. To jest normalne, czy da się przejąć wieże "na stałe"?
zapomnialem_stary_login --> To nie błąd. Wieże najlepiej przed szturmem zniszczyć katapultami. Jeżeli ich nie posiadasz, to musisz zająć mury i wysłać jakieś jednostki do wieżyczek.
BlackBolt--> ok, dziękuję. Byłem przyzwyczajony do Rome, gdzie żołnierze zajmując bramę, od razu automatycznie deaktywowali jej strzelców.
witam,
mam problem w NTW, wczoraj próbowałem z qmplem grać w sieci, założyłem grę ale kolega nie mógł się połączyć, wywalało błąd. To samo się działo jak on zakładał grę a ja próbowałem dołączyć. Natomiast w przypadku innych istniejących gier na steamie bez problemu kazdy z nas mógł dowolnie do każdej dołączyć i grać. Ktoś ma pomysła o co kaman?
dzięki
Pograłem ze 2 godziny w M2 TW i szczerze mówiąc gra mnie nie zachwyca. Wolałem bardziej dynamiczne bitwy z Rome, gdzie potężną szarżą można było złamać szeregi nieprzyjaciela. A tutaj robię szarżę, ginie ze 3-5 wrogów, po czym zaczyna się jatka w której zazwyczaj konnica ponosi ogromne straty. W Rome moim zdaniem konnica była wręcz zbyt mocna, ale tutaj jest z kolei za słaba. W tamtych czasach kawaleria rządziła na polach bitewnych, czego w M2 zupełnie nie widać. Wprawdzie grałem tylko początkowymi jednostkami z kampanii, więc nie wiem jak się sprawują te cięższe i późniejsze, jednak póki co uważam że przesadnie ją upośledzili.
Jak się atakuje lekką konnicą na włóczników to się nie dziw że ponosisz duże straty.
Mnie MTV2 wciągnęło bez reszty od dwóch tygodni ale... rzeczywiście konnica jest mocno osłabiona w przeciwieństwie do poprzedniczek . Może to i dobrze bo pamiętam jak MTW przechodziłem SAMĄ KONNICĄ + kilka jednostek do atakowania miast. Taktyka : "Send the horse , full attack !" - zbyt prosta i zbyt skuteczna.
Mnie bardziej denerwuje że konnica jakoś dziwnie sie zachowuje. Nie reaguje na polecenie szarży . Czasem ni stad ni zowąd zatrzymuje się tuż przed celem. Tragedia jeśli obca jednostka sie rozejdzie - wtedy nasza kawaleria w ogóle szaleje. To samo w mieście.
ps. Mam pytania:
Co oznaczają te migające ikonki w szczegółach miasta. Te przy : przyroście, porządku, religi i dochodu. ( nic nie piszą o tym w instrukcji)
W niektórych modach szarża konnicy rozwala większość oddziału piechoty (nawet włóczników).
Witam, zrobiłem sobie w medievalu kooperacje wszystko ładnie ale nie działają tam kody? Gdy wpisuje w konsole to wyskakuje mi
"err: console currently disabled for multiplayer, no commands available"
co zrobić żeby działało?
Gilmur --> Przecież wszystko jest dokładnie napisane w komunikacie. Kody zostały wyłączone w multiplayerze.
Mam problem z instalacją patcha 1.5. Jak chce go zanstalować wyskakuje mi że "błąd Cel C/program files/SEGA/Medival 2 total war/mods/americas/data/animations/pack.dat uszkodzony albo nieznany" . I tak przy każdej kampanii. Zrobiłem reinstal i nic. proszę o pomoc
P.S mało osób tu jest przenieśmy się do http://totalwar.org.pl/
Witam mam pytanie czy ktoś zna nazwy jednostek ( medieval 2 ) po angielsku ? mam zainstalowana polske wersje jezykowa ... z góry dzieki za pomoc
arczi2003--> http://totalwar.honga.net/faction.php?v=m2tw przy okazji fajna strona. Zapraszam na
http://totalwar.org.pl/
Hej. CZy opłaca się kupowac medieval II? Grałem w empire no i mi się podobało, oprócz jednego - przejmowałem teren i budowałem na nim wszystko co można a i tak w zamku musiała siedzieć cała armia by utrzymać porządek na 0. Oczywiście teren zwolniony z podatków... ;/ A może dało się temu jakoś zapobiec? A co do medievala to nie chciałem go kupić tak bardzo, ale wyszedł ten mod Third Age, a lubie bardzo władce pierścieni- a szczególnie te walki co na filmie pokazali:) Czy trzeba mieć dodatek kingdoms? Czy jak uruchomie ją na maksa detalach to będzie ładnie wyglądała? chodzi o to żeby nie była kanciasta itp. Lubie ładne gry, ale pogram rownież w starsze z przyjemnością jak CoD, CoD 2, GTA SA, GTA 3, Gothic 2. Czy walki sa epickie? Tzn ile ludzi może być naraz na mapie, ale w moim wojsku? Czy sterowanie jest równiez takie proste i przyjemne jak w empire?