Pytanie brzmi, czy kolejna generacja konsol pozwoli na filmową grafikę i w 100% odzwierciedlone prawa natury? (Fizyka, grawitacja itd.)
Jestem baaardzo ciekawy jakie beda wyniki prac. I jaki sprzęt udzwignie produkcje oparta o cryengine 3, ale to najmniejszy problem bo do 2011-2012 jeszcze duzo sie zmieni.
Biorąc pod uwagę tempo rozwoju podzespołów do komputerów stacjonarnych data 2011, czy 2012 wydaje się niedorzeczna. Crytek nie pozwoli sobie na zapadnięcie w sen zimowy. Zwłaszcza, że konkurencja z przyjemnością wykorzysta moc drzemiącą w nowych układach graficznych.
Mamy początek roku 2009, a z nowo powstałych produkcji widać, że obecnie dostępne konsole pod względem możliwości wygenerowania realistycznego obrazu znacznie odbiegają od średniej klasy zestawu PC. Np. Killzone 2 prezentuje się gorzej od 2-letniego Crysisa (mam PS3; PC z ASUS TOP512 4850).
Kolejna odsłona silnika, opatrzona numerkiem 2, została wykorzystana między innymi w obu odsłonach Crysis
A jakie są te inne, między którymi plasują się obie odsłony Crysis?
ja bym na miejscu crytek'a nie tworzył silnika na konsole następnej generacji, które wyjdą dopiero za 3-4 lata...
ujemny
Killzone 2 prezentuje się gorzej od Crysisa, ale wziąłeś pod uwagę, żeby tak się stało - potrzeba kompa który udźwignie odpowiednie detale?
a skąd wiesz, że wyjdą za 3-4 lata? masz jakieś pewne źródło czy tak sobie tylko "gdybasz" ?
Biobuster, chociażby pare gier MMO które są w produkcji:
Blue mars, Forged by chaos, The day, Entropia Universe itd
BioBuster np. taka gra multiplatformowa o której pewnie nie słyszałeś a mianowicie Merchants of Brooklyn. Gra co prawda jest utrzymana w stylu połączenia komiksu z jak największym realizmem ale to też jest na cry engine 2.
szkoda ze dopiero gdy wejdzie ps4:(
pewnie mój komp juz nie pociągnie gier z cry engine 3:(
nie rozumiem... oni coś w ogóle na tym zarabiają?
przecież koszt stworzenia nowego silnika jest ogromny, zamiast dopracowywać CryEngine2 pod lepszą optymalizację, żeby twórcy się nim szerzej zainteresowali to wolą wydać nowy... troche brakuje w tym wszystkim logiki
skoro silnik jest robiony pod konsole jakiegoś WOW nie ma się co spodziewać
szkoda ze już nie będzie Crysisa na PC a może to tylko plotki Cryteka
ps. ile może kosztować CryEngine2 500,000 EU czy nawet więcej ???? tak pytam po prostu mnie to ciekawi
Fajnie fajnie...oby tylko wykorzystali go dobrze i stworzyli grę w której poza grafą będzie jeszcze coś ciekawego...kolejnych Crysisów nam nie trzeba... Far Cry'jów... wręcz przeciwnie :D
/RESH
Zawsze trudno mi poruszać temat cen, gdyż jak to bywa z ludźmi jeden szuka, a drugi od razu kupuje. Poziom cen w zestawieniu mocy obu platform, oraz kosztu gier (zasadniczo zwłaszcza ten element jest istotny) nie różnią się znacząco. Należy tez pamiętać, o elemencie modernizacji, oraz rynku wtórnym PC.
Osobiście, jak wspomniałem jestem posiadaczem PS3, i przyznaje się, że nie wszystko złoto co się świeci. Wg moich kalkulacji PS3 przy rosnących cenach gier, za chwile pęknie bariera 300 zł, nie jest zakupem optymalnym. Kolejny trend to skracanie długości czasu rozgrywki. produkty szybciej odchodzą na półkę, itd.
Temat rzeka.
Chociaż jedno trzeba przyznać, że obecnie nie opłaca się cokolwiek kupować. Trzeba czekać.
siara15madrid->
A ja wolę Crysisa niż nowego FC, który jest jak papier toaletowy: szary, długi i do dupy.
Ujemny
W jednym, z przeglądów tygodnia ktoś mówił, że warto właśnie kupować, bo ceny zaczynają rosnąć.
Jak ktoś ma ciągle na dysku far cry1 to polecam sciągnąc mod THE DELTA SECTOR. To niecałe 400mb a zobaczycie na co stać engine z 1ki. Trzeba mieć dośc mocny sprzęt (na 4850ce troche muli)
Nie będzie to taki przełom jak Cry Engine 1 lub 2, ale napewno będzie prezętować bardzo ładną grafikę oraz fizykę. Czyli zaczynają pracę nad nowym silnikiem, który będzie przystosowany do next-genów? to zakładając pracę potrwają około 2~ lat. Więc nowego Xboxa i Playstation można spodziewać się na przełomie 2011/2012 lub nawet wcześniej.
EnX - Analfabetyzm forum trwa w najlepsze! Doczytaj do końca wiadomość, to nie może być takie trudne.
Osobiście, jak wspomniałem jestem posiadaczem PS3, i przyznaje się, że nie wszystko złoto co się świeci. Wg moich kalkulacji PS3 przy rosnących cenach gier, za chwile pęknie bariera 300 zł, nie jest zakupem optymalnym. Kolejny trend to skracanie długości czasu rozgrywki. produkty szybciej odchodzą na półkę, itd.
Tak, te ceny rosną i będą pękać w granicach 300 zł. Dlatego RE5, który ma premierę jutro, będzie kosztować w MM 199 zł, zarówno na X360 jak i PS3.
======>
Straszny ten kryzys...
<-----
No - wreszczie postawili na uniwersalność i multiplatformowość. CryEngine 2 z technologicznego punktu widzenia jest sukcesem (bo chyba nikt nie zaprzeczy że "Crysis" to najładniejsza obecnie gra), ale z marketnigowego to ogromna porażka. Na tym silniku wyszły raptem dwie gry (Crysis i Warhead), obie zrobione przez jego twórców (tak wiem - ktoś coś tam pichci, ale na razie efektów tej pracy nie widać)
Cóż inni developerzy potrafili na swoich silnikach zarabiać (Valve na Source, ID na Tech 4, Epic kosi kasę na U.E 3 że aż miło). A Crytek ? Zero, null. Pozostaje mieć nadzieję że trzecia odsłona CryEngine ten stan rzeczy zmieni i że porządnie popracują nad optymalizacją (bo pod tym względem do mistrzów z Valve czy Epica to im daleko).
Niemniej - czekam na prezentację :)
Ładnie się zapowiada, tylko żeby panowie z Cryteka użyczyli swojego silnika innym developerom, bo wydanie dwóch, czy trzech gier w jednej generacji góry złota nie przyniesie (czyt. Crysis i FarCry).
O tak Gastovski jutro wielki dzień xD
IMO Crytek się MOCNO spóźnił. Ich największym błędem było przygotowanie silnika tylko na pc i wiara w ten rynek. W efekcie, kiedy gry z największymi budżetami najpierw pojawiają się na konsolach, a później *czasem* na pc, brak multiplatformowego silnika przekreśla jego wykorzystanie. Szkoda, że dopiero teraz poszli po rozum do głowy i silnik przygotowują głównie pod konsole. Epic zrobił to już wcześniej i dzieki temu, że UE3 był pisany właśnie głównie pod konsole i mógł od razu niemalże się na nich pokazać, schodzi jak ciepłe bułeczki.
Szkoda, bo CryEngine jest świetny, a prawdopodobnie tak jak teraz, pozostanie marginesem. Niepotrzebnie zaufali w pc, bo zamiast sprzedać łączenie 3 mln serii Crysis, mogli jej sprzedać spokojnie kilka razy więcej, gdyby nie olali konsol. No ale mądry deweloper po szkodzie.
lordpilot Prisonbull
A nie przyszło wam do głowy, że tego się nie użycza(Prisonbull) tylko płaci
grubą kasę, przecież to jest silnik na pewno droższy od ue3, który mało
nie kosztuje, cena rzędu ponad 1 mln dolarów skutecznie odstrasza, więc
to nie jest tak, że crytek nie chce devów, po prostu nie każdego stać, a
kupując taki silnik trzeba robić hit a też nie każdy taki ma czy też
podoła.
@Szefoxxx: przy obecnych nakładach na gry, cena 1 mln nie odstrasza. Odstrasza to, że to silnik tylko na pc i na rynku pc ta cena odstrasza. Gdyby działało to też na konsolach, to byśmy mieli wiele gier na tym silniku a tak - nie opłaca się. Proste.
He he chyba nie myślisz że w moim rozumowaniu prawa do wykorzystania silnika dostaje się za darmo ^^ Bez ryzyka nie ma zysku, ale panowie z Cryteka chyba poszli po rozum do głowy i wiedzą jak go wykorzystać.
No ciekawe jak to będzie jak Cry Engine 2 był super co było widać w Crysis lepszej grafiki do tej pory nie widziałem
bo pod tym względem do mistrzów z Valve czy Epica to im daleko).
A to już jest przezabawne, mistrzowie z Valve i Epica: jakby Crysis wyglądał tak jak dzieła tych dwóch firm to śmigałby aż miło, nie rozumiem jak można porównywać prosty i kameralny silniczek w rodzaju UE3 czy archaiczny z zamierzchłej epoki Source z CryEngine 2?
Do niektorych - Cryengine 2 zostal sprzedany juz okolo 10 deweloperem! Niestety kazda z tych gier to bedzie MMO.
Bo naprawdę to jest tak że najbogatsi/najwięksi developerzy robią gry tylko na konsole albo na PC/konsole. Skoro Cryengine wyszedł na PC to żaden z developerów go po prostu nie kupi.. a mniejsze firmy nie stać na taki wydatek.
Soplic ---> Porównanie dotyczy się tylko i wyłącznie optymalizacji. O czym zresztą wyraźnie napisałem. W momencie kiedy ukazywał się Half Life 2 (2004 r.) to był zooptymalizowany pod karty obecne na rynku - te najsilniejsze potrafiły go uciągnąć "na cały gwizdek". To samo tyczy się gier na UE 3.0. O "Crysisie" tego powiedzieć się nie da, bo pod koniec 2007 r. kiedy się ukazał to w najwyższych detalach zarzynał każdy sprzęt, co o deweloperach nie świadczy najlepiej. No chyba że uznajesz to za standard - wychodzi gra, a pół roku/rok po premierze pędzisz do sklepu, bo właśnie ukazała się grafika która to pociągnie na full :)
łee, nie potrafią przepisać Crysisa na konsole a już się biorą za następny... Będzie pewnie wyciskał wszystko z ps4 i następnego x-klocka
Najnowszych technologii AntiAliasingu? Mógłby mi ktoś pokazać gdzie jest dokładnie o tym napisane w oficjalnej wersji(bez tłumaczenia na pl)?
Bo tam to ja tylko zauważyłem zdanie:
It provides the complete game engine to create AAA quality next generation games
Ale wątpię aby ktoś popełnił taką gafę i "AAA quality" przetłumaczył na najnowsze technologie AA.:)
No i nigdzie także nie widzę zdania o tym że jest przygotowywany głównie pod konsole.
Co do samego CE3 to przekopiuje tylko to co napisałem w innym wątku.
Bardzo ciekawi mnie jak będzie to wyglądało(szczególnie na konsolach obecnej generacji), skoro nadal CE2 jest najbardziej zaawansowanym silnikiem graficznym.
Tak jak zapowiadano nowy silnik poszedł głównie w stronę mutliplatformowości i skalowalności, od gier MMO, przez konsole, do DX10, a także konsol następnej generacji.
Jeśli miałbym bawić się w spekulacje, to stawiał bym na to że ostatnio zakupione przez Crytek studio Free Radical Design, będzie robić tytuł tylko na konsole(ewentualnie także na PC), a Crysis tak jak z resztą zapowiadano pozostanie exclusivem na PC.
No i ciekawe kiedy premiera pierwszej gry na CE3.
PS Fajne logo;).
@C++ & eysmond
Skoro te gry są w produkcji, to na dzień dzisiejszy CryENGINE2 "zostanie" w nich wykorzystany, a nie "został wykorzystany".
Chyba, że zgodzimy się, że w Duke Nukem Forever został wykorzystany silnik Quake II, wszak ta gra też jest "w produkcji". ;-)
2-3 lata to całe eony w branzy dlatego on muszą juz pracować nad nastepną wersja swojego silnika.
He he chyba nie myślisz że w moim rozumowaniu prawa do wykorzystania silnika dostaje się za darmo ^^ Bez ryzyka nie ma zysku
Że co ? Że niby mają pracować nad silnikiem 3 lata a później dać go za darmo ?
W każdym razie ja bardzo chciałbym zobaczyć gre II wojenna rozgrywająca sie na pacyfiku (w ostateczności w wietnamie lub ameryce południowej) na którejś wersji tego silnika. Bez obcych, mutantów i innych pierdół.Z realizmem podobnym do ArmA , ale to pewnie tylko pobożne życzenia.
lordpilot ->
FarCry też jak się ukazał zarzynał każdy sprzęt, optymalizacja, ba ale powiedz mi jakie masz dowody na to CE2 jest źle zoptymizowany, jaki silnik o podobnych możliwościach działa lepiej.
Half Life 2 jak się ukazał działał świetnie, tyle że o tyle lepiej działał o ile gorzej wyglądał od Dooma 3 i Far Cry... Nie można porównywać działania silników nieporównywalnie wyglądających...
Twoja stara gra w gry na CryEngine 3 :D
już trzeci CryENGINE powstaje przede wszystkim z myślą o konsolach najnowszych generacji i to mi się podoba.
Nie rozumiem co za twórcy wykorzystując tak "wymaganiożerne" silniki do MMO - to zwykły strzał w stopę. Wystarczy popatrzeć jakie produkcje i o jakiej grafice są najbardziej popularne. W sieciówkach nie chodzi raczej o super grafe tylko o taką która spokojnie pociągnie kilkudziesięciu (set) graczy na raz.
gdyby wykorzystali cryengine 2 do przygodówek jak Fable,taki klimat plus taka grafika to było by coś:)
CryEngine 2 jest niepokonane a już mowa o CryEngine 3^^ mój komp już gier na ten silnik chyba nie uciągnie^^
xklocek ,wszystko da sie zlamac to tylko kwestia czasu i checi.
aope jakby cryengine 2 byl multiplatformowy to mozna by bylo zapomniec o takich mozliwosciach jakie niesie dzieki napisaniu go tylko pod PC.
RESH zapomnij tezo tym ,ze nastepna generacja pozwoli an filmowa grafe z fizyka bez uproszczen itp ;] ,moze przy playstation 5 ... Sa to zabawki budzetowe i nie wsadza w nie technologii z najwyzszej pulki ale z tej aby sie to oplacalo i za zle nie wypadalo w praniu .
[31] Konfighter
Bo naprawdę to jest tak że najbogatsi/najwięksi developerzy robią gry tylko na konsole albo na PC/konsole.
A Blizzard? On nawet nie zamierza produkować gier na konsole (zrobił tylko diablo na PSX, ale to kiedyś i nie jest zw. z tematem, który tutaj poruszamy)
Niech się w gwizdek cmokną z grami na konsole nowszej generacji niż ta co reklamowana jest dzisiaj jako najnowasza i najlepsza.
A Blizzard?
Jak to zawsze pada nazwa tej firmy jako argument....a Blizz chce zarabiać pieniążki? - Chce, chce więcej i więcej, choć i tak już kosi siana jak lodu - ale Firma ma za zadanie, rozwijać się i zarabiać!
Jeszcze zagrasz w WOWa na konsolach.....
Jakby CE2 był taki "super" i wogóle jak Source i UE3 (choć graficznie to wiadomo, że je kładzie na glebę), to powstało by troche więcej opartych na nim gier niż 2......
IMHO, Crytek powinien pomyśleć nad optymalizacją CE2 pod względem obecnych konsol, wiadomo że, to by były gry w zmienionej formie, i okrojone graficznie - ale tak czy siak, zarobili by na tym kasę. A skoro zarobili by kasę, to władowali by ją w inwestycje w badania i pracę nad nowym silnikiem.... ja nie widzę tutaj nic zdrożnego aby tak właśnie zrobili. To tylko wyszłoby nam wszystkim na plus.
no to juz wiemy przynajmniej kiedy bedziemy musieli kupic nowy PC ;p i mozna spokojnie zaczac odkladac kase na potworka ;P
Biobuster merchant of brooklyn ma premierę 17 marca br więc za 5 dni. Gra jest już od jakiegoś czasu ukończona więc silnik ZOSTAŁ w niej wykorzystany.
IDWLTB
Blizzard ? przecież on prawie gier nie robi. Kosi kasę tylko z Wow. Przez ponad 8 lat udało im się zrobić 1 gre :D ... i jest nią Wow. Dodatkowo akurat oni zawsze używają swoich przed potowych silników.. dzięki temu gry w dniu premiery wyglądają na nie dzisiejsze.
Żeby nie było... w tej chwili mówię o grafice ... nie ma tutaj nic do rzeczy grywalność :)
Soplic -> Ja nie mówię o nowym Far Cry'u. Jako przykład podałem Far Cry który był na CryEngine oraz Crysisa na CryEngine 2. Chodziło mi o to że mam nadzieje że gra na CryEngine 3 którą stworzy Crytek będzie choć tak dobra jak Far Cry i nie będzie tak słaba jak Crysis...
Ja czekam na nowe konsole. Teraz mam X360. Skoro za jakiś czas wyjdzie Xbox(?) i PS4, to na pewno którąś z konsól sobie sprawię. W końcu Crytek ruszył głową, i zauważył, że inwestowanie tylko w PC nie ma sensu. Jestem bardzo ciekaw, jak wyglądać będzie CryEngine3.
Blizzard ? przecież on prawie gier nie robi.
Gwoli ścisłości - robi Starcrafta II, Diablo III, tajemniczy projekt "next gen MMO" i - na razie nie potwierdzone, ale pewne - kolejny dodatek do WoW-a. Cztery tytuły to wcale nie takie nic :P
Pizystrat--->a po co nowe konsole? Mało to nieszczęścia przez stare? Pełno tylko wszędzie casualowego badziewia typu fallout3, fable2 czy far cry2 przez te konsole.
siara15madrid->
No to zgoda, mnie FC bardzo leżał natomiast FC2 to jak pisałem: długie, nudne i szaro-bure...
Crysis natomiast nie jest najgorszy, da się grać :)
@leon691 [ Level: 3 - Konsul ]: przyznaj szczerze czyim klon-kontem jestes? Raziela czy logotusa? :)
xanat0s
Faktycznie teraz chyba poszli po rozum do głowy i zaczęli coś produkować ale wątpię żeby obie gry wyszły w 2009 roku (Dibalo i starcraft). Dodatków nie liczę bo to nie pełnoprawne tytuły :)
Drau--->przyznaję szczerze że swoim własnym(kontem), a ty czyim? - "jedynej słusznej racji" czy misia Yogi ?
Jeżeli Crysis 2 [CryEngine 3] nie wyjdzie na PC to będzie największa katastrofa w historii gier PC!
Przecież najlepiej się gra w FPS-y na PC!
Diu
Wątpię żeby nie wyszedł. W końcu Crytek pisał gdzieś że PC jest ich priorytetem (czy jakoś tak).
Ciekawy jestem tylko czy ich pierwsza gra wyjdzie równolegle na trzech platformach.
Zdaje mi się że Crytek chce bardzo stworzyć silnik który będzie bardzo wydajny na słabszych kompach, przez co producenci będą chcieli go zakupić do swoich gier. Bo tak naprawdę ile gier korzysta z silników Cryteka(1 i 2)? Przydałaby się jakaś alternatywa dla U3 engine.