Na zwieńczenie trylogii SCII czekało mnóstwo graczy. Między innymi i ja mimo iż RTSy traktuje jako płodozmian i odskocznie od FPSów.
Zacząłem grać na NORMALu i w piątej misji „Last Stand” zwyczajnie nie wyrabiałem z klikaniem na jednostki oraz na budowanie budynków i rozjechali mnie chwila moment. Zatem zrestartowałem misję i rozpocząłem rozgrywkę na najniższym poziomie czyli EASY i tak już pozostało do samego końca… gry. Odnalazłem się na EASY, to mój poziom, który dał mi ogromną satysfakcję i dostarczył mnóstwo soczystego gameplayu. Nie trzeba było się spinać i misja za misją szła bez problemu. Granie na wyższych poziomach to dla mnie abstrakcja i bez perfekcyjnego opanowania skrótów klawiszowych chyba nie ma co podchodzić.
Prolog bym wyrzucił bo zamula. Im dalej w las tym więcej drzew. Na początku właściwych misji jest delikatny samouczek wprowadzający świeżaka w mechanikę rozgrywki. W tej części programiści zaimplementowali bardzo przydatną funkcję i co mnie najbardziej dziwi, że dopiero teraz a nie od razu w „Wings of Liberty”. No ale lepiej późno niż później. Mianowicie chodzi mi o klawisze funkcyjne F1 i F2. F1 wybiera automatycznie...
Więcej na Supreme STAMNET: http://supremestamnet.blogspot.com/2016/02/1010-krol-rtsow-w-najlepszym-wydaniu.html
Ta gra jeszcze żyje?
Dwa tygodnie temu zacząłem swoją przygodę z SC2. Teraz, po przejściu wszystkich 3 rozdziałów nie wiem co mam począć ze swoim życiem.
Dobra, a tak na poważnie - grało się świetnie, sama gra także wykonana świetnie - te wszystkie filmiki, cut-scenki, interakcja z innymi bohaterami gry, sam gameplay, muzyka, historia(banalna a jednak taka życiowa, mogąca dotknąć każdego człowieka) - wszystko wypadło po prostu świetnie. Koniec gry szczęśliwy, ale jednak trochę smutny. Wszystko skończyło się tam, gdzie się zaczęło - w barze na Mar Sarze. Mam nadzieję że to nie koniec uniwersum SC. ode mnie solidne 8,5. Co mi się tylko nie podobało - misje "na biegu" gdzie nie dało się spokojnie okopać, rozwinąć bazy, pobawić się w ekonomie i rozwój, bo najczęściej szybko trzeba było realizować cele. Niedosyt zostawiła także sama końcówka. Jako zakończenie trylogii cinematic mógł być nieco dłuższy i pokazać nieco więcej.
Dla ludzi lubiących takie gry - pozycja warta polecenia.
rafq4 Bardzo lubię Starcrafta, lecz fanboyem nie jestem. Grałem w pierwszą część 20 lat temu, potem dodatek Brood War...
Wings Of Liberty był super, fabuła petarda, wciągnęła mnie bardzo /ogólne wrażenie: Świetna Gyera, godny powrót po latach. Potem drugi epizod - Zergi. Poczucie ,że coś się rozmyło, kampania już nie taka, ale nadal było OK, duże OK . Teraz ujeżdżam Legacy I przykre wrażenie - fabularnie Starcraft 2 , oceniając poszczególne epizody ,to równia pochyła. Przynajmniej ja mam takie odczucia. Nie żeby Legacy Of The Void był złą grą. Tak nie jest, zwłaszcza dla ludzi mających sentyment do serii. No ale...pewien niesmak w ustach zostaje. Całość taka pompatyczna i nadmuchana, typu:
- Niech Jan podleje kwiatki!
- Ależ Panie Hrabio Pada deszcz!
- To niech Jan weźmie parasol !!!) ---------> dramaturgia coś w ten deseń.
Co prawda całej kampanii jeszcze nie przeszedłem (większą część) lecz czytałem, że końcówka ekhem(jak to młodzież ma w zwyczaju mówić) dupy nie urywa. A szkoda, bo jak najbardziej powinna urwać razem z kawałkiem pleców i to z przytupem. No ale cóż, będę musiał z tym żyć :)
to jest samodzielny dodatek czyli nie wymaga 2 poprzednich części, tak? ale jeśli kupię tylko tę cześć to 2 poprzednie kampanie będę mieć zablokowane? a co z multi?
Siema mam takie głupie pytanie ale nie moglem znalesc odp w internecie, a chodzi mi o to czy jak kupie StarCraft II: Legacy of the Void to tez bede mial kampanie zergami i teranami czy musze osobno kupic cd z zergami i teranami?
Tak zauważyłem, że ostatnie słowa Tychusa w pierwszym filmiku WoL są dokładnie te same, jak ostatnie słowa Raynora przed napisami końcowymi w LotV. Przypadek? :D
Jest to chyba jedyny znany mi RTS w którym kampania jest niemal tak wymagająca jak multi.
Kiedy w końcu obniżą cenę? 2 lata po premierze za dodatek i trzeba bulić 100 zł. Kogoś chyba pogrzało zwłaszcza, że gra nie jest uważana za jakieś arcydzieło.
Gra fajna jak i SC1 grałem 10 lat , tylko jest ten sam problem co w SC1 i przez co SC1 upadło czyli czity , A bizzard nic z tym nie robi 90% graczy na multi hacku gra , opcja zgłoś gracza nie działa , dałem 1 rep z czitem na forum i od razu dostałem bana i mój temat usuneli bo oficjalnie w SC2 nie ma czitów...
2 Sprawa , nie dostałem odpowiedzi gdzie mogę zwrudzić grę ( Powód czity + opcja zgłoś gracza nie działa czyli oszustwo nie mam zamiaru grać przeciwko czitom i chcę grę oddąć i kase spowrotem ale robią mnie w chu.....
W SC2 cheaterzy to jakis promil o ile w ogole sa.
Z tego co wiem po premierze dodatku LotV Blizzard zmodyfikowal engine gry i stare cheaty w ogole przestaly dzialac a nowych nie ma. Musisz sie pogodzic z tym, ze przegrywasz bo poki co jestes slabszy od przeciwnikow. Na wymowki szkoda czasu.
PS. zamiesc replay z gry, w ktorej uwazasz, ze ktos cheatowal - chetnie obejrze.
No i dalej prawie 100 zł za dodatek, a 3 lata minęły. Jakbym wiedział to nie kupowałbym każdej części z osobno, bo battlechest jest tańszy. Mogliby w końcu obniżyć cenę
gra słaba dużo cheaterow i smerf acount połowa ludzi w brązie to byli masterzy co grają dla statystyk
looknijcie sobie stream avilo na twitchu on dużo pokazuje cheaterow
Zgadzam się z przedmówcami - b.dobre zakończenie trylogii, chociaż pod względem fabularnym HotS ciut lepszy.
4 lata po premierze, a StarCraft dalej za 100 zł w Empiku to jest jakiś dramat. Jak nie obniża ceny na Black Friday to będzie dramat.
Ale narzekacie na ceny jest przecież wersja dla biedaków. Ja osobiście Blizzarda nie lubię bo zawsze mieli i mają chore ceny drożej nawet od Ubisoft.
Zna ktoś może sensowny i działający mod graficzny do Starcraft II Legacy of the Void ? Prośba o linka. Na GOL'u nic takiego nie znalazłem.
Moja ocena 8.0
Jestem miło zaskoczony bo to bardzo dobry dodatek.
Jest według wszystkich przypuszczeń zbyt pompatycznie, ale to tu pasuje bo fabuła jest epicka ( sporo cinematic) z mniej oczywistymi zwrotami akcji niż w Heart of the Swarm. Ciągłe poczucie końca i bezsilności świetnie nakreśla wyższy poziom trudności niż w poprzednich kampaniach ( musiałem nauczyć się paru skrótów klawiszowych) Zakończenie epilogu może nie jest tak efektywne ale jest naprawdę satysfakcjonujące. Jedyną uwagę bym miał do przepowiedni Zeratula z Wing of the Liberation. Według niej to Kerrigan miała powstrzymać Amona przed powrotem w tym cyklu, a tak naprawdę w głównej kampanii jej udział był niewielki.
Włócznia Aduna jest naprawdę fajnie zaprojektowanym statkiem wraz z jej zdolnościami i załogą. Postacie pompatyczne, ale o różnych odcieniach tego stanu. Słabsze niż podstawka lepsze niż pierwszy dodatek.
Na plus różne wariacje jednostek Protosów. Na minus – siły Amona z otchłani to po prostu jednostki tych trzech ras i hybrydy . Szkoda że Blizzard nie wymyślił jakiś innych oryginalnych istot otchłani.
Misje nie są długie, choć czasami wszystko dzieje się za szybko. Sporo misji jest na czas, a jeśli chcemy zrobić osiągnięcia danej mapy to prawie na każdej trzeba się spieszyć.
Mogę doczepić się w gameplay’u na dość długie ładowania mapy, brak możliwości włączenia menu (pauzy ) klawiszem „Esc” oraz bardzo niewielka możliwość oddalenia mapy.
Jednak podsumowując osobiście polecam – świetne zakończenie tej epickiej historii.
Ciekawosta. Nie wiem, czy ktoś z forumowiczów ogląda, ale właśnie się zakończył niezły turniej w SC2 - ESL Pro Tour 2021/22 - DH SC2 Masters 2021 Summer: Europe
https://liquipedia.net/starcraft2/ESL_Pro_Tour/2021/22/Masters/Summer/EU
Wygrał Clem - w półfinale rozwalił Reynor 3:2 (best of 5) https://www.youtube.com/watch?v=iAHLOJcYGkw a potem znów zmierzyli się w finale i też wygrał Clem 4:1 (best of 7).
Gra zbyt trudna szkoda nerwów 5/10 jak ktoś chce się męczyć z nauką obrony na wszystkie rodzaje cheesow i allinów aby po wbiciu platyny pograć normalnie 7/10
Piętnaście lat temu, fabuła w rts była kompletnie mało znacząca, ale tam się nie wylewał wiadrami ten nudny patos. Protosi niby najbardziej rozwinięta rasa, jednocześnie kompletnie p....dy, od początku dostają w dupę na każdym kroku ich odzyskanie planety.... Skomentowałem śmiechem. Jak mam się utożsamiać z rasą, która ciągle przegrywa nie opanowała medycyny ,przegrywa a robotykę ma najwyższym poziomie - gdzie tu logika? Tam rannego zamyka się w metalową konserwę. Głowna piechota walczy wręcz.... genialne.
W jedynce było bzdur naciąganych od groma, ale fabułę się fajnie wciągało, Raynor rześki chłop z lekkimi tekstami, a nie zmęczony dziadzio w dwójce lepiej mi podchodził od gustu. Konflikt był ciekawej pokazany. Sojusze i ich rozpady, zdrady, przewroty. Tu tylko hybrydy, hybrydy i mrok nadchodzi. Bueeee
Lepiej poczekać , aż spadnie o połowę i kupić. Na otarcie łez polecam Grey goo, gra się bardzo lekko i przyjemnie i kieszeń nie czuje wydatku. Nie powiem , że to zła gra. Dobrych rts jest mało, więc można i tak ograć.
Nie polecam. Bizz ma tylko dobrych grafików reszta do bani. Największym problemem jest to że gra na dal jest grą demo i cały czas bo aktualizacji coś się zmienia co jest nie do przyjęcia.
bo 2 parę ważnych opcji nie działa
Bo 3 ilość graczy grających jest 90 procentowa. kto grał w sc1 wie że z tym nic nie robiono w sc 1 , Tak samo jest w sc 2 9/10 gier to sv multi .
Bo 4 patrz punkt 3 , Bizzard sra na zgłaszanie zażaleń . Na forum polskim niema co pisać bo tak niema nikogo z najmniejszymi wpływami co to gry . na angielskim cie oleją . A jak napiszesz Do bizzarda na ich stronie to nie dostaniesz odp chodzi by nie wiem co ...
Opcja zgłoś oszustwo nie działa wogóle .
Bo 5 Wydająć gre demo nie powinno się za nią płacić a niestety ja zapłaciłem. Bo 2 w sprawie nie działających opcji i czitów co jest nie zgodne z regulaminem napisanym przez bizzard praw .... Należy się reklamacja jak już taką zgłaszamy
Pisałem żeby mi oddali kase bo to co pisali mija się z prawdą lecz bo 5 postach bez wyzywania itp nie dostałem odp.. tylko bana za zawsze :D
jeżeli cenicie sobie w grach to aby liczył się wyłącznie rozum i doświadczenie TO JAK NAJBARDZIEJ NIE POLECAM
zmieniam z 90 procent hacków na 100 , 20 gier 2v2 sv 20 hacków multi
Wiele osób w tym szanowna redakcja, ocenia tą grę pod względem single player. A to błąd singla to można oceniać w Far Cry lub Uncharted. A nie w BF1 lub właśnie SC2. To gry typowo pod multi. Ale i tak single w SC jest bardzo dobry.
Najlepsza strategia wszechczasów i długo to się nie zmieni . Zapraszam na kampanię z całej gry . Moja ocena 8,5/10 pkt . https://www.youtube.com/watch?v=dmlhh_fa6AA&list=PLVYHO_RNJKKg0KZUZs1c0J4KvCM6zCWe2&index=1
Gra jest nie normalna zagrełem dzisiaj 40 meczów 2v2 i co sv 40 hacków 100 procentowych multi hacków to samo jest co w sc 1 przez 13 lat nie zrobili z czitami nic anty hacka ani banów nie dawali z Sc2 to samo gówno bedzie ??????
Nie polecam Nuda Nuda. Jak można takiego gniota wypuścić. NIc nowego nie wnosi tylko grfe z 2010 roku :) Wole odpalić w dos box starego Starcrafta TO BYŁA GRA wile godzin spędzonych miłe wspomnienia a tu Nuda Nuda Nuda - 2 misje i uninstall
kowal18913 --> to chyba nie jest dodatek ;] mozna ktoras z tych czesci kupic odzdzielnie :P ja jeszcze nie wiem jaka kupie :P bo na 3 to mi raczej kasy nie starczy:P
Super xD. Oby wydali Starcrafta II "pierwszą" część w Czerwcu.
Trzymam kciuki żeby wszystko dobrze poszło i żeby ta gra zdobywała same 10-tki
Jak nie będzie lana mogą jedynie zdobyć ale 8-9 max bo LAN-u gracze im nie przepuszczą.
KIEDY ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
stary dobry SC z nową grafiką..
macie chyba blad bo skoro ta czesc jest trzecia to dlaczego u was pisze ze druga wychodzi dopiero w 2011 a ta w 2010?
niebędę spekulowaćna temat ceny gry, ale możecie sami pomyścleć ile sobie zażyczą za zakończenie gry...
ta jest ostatnia, także dla tego że powracają Xel’Nag a to raczej będzie główną osią rozgrywki...
Jak to jest 2 dodatek lub 3 odslona starcrafta 2 ( jak kto woli) to czemu zostanie wydana wczesniej niz Heart of the Swarm ??
podstawka jest fajna ale te 2 dodatki , jeżeli nie będą o połowe tańsze to nie ruszę nawet
andrzej1 za kilka miesięcy wyjdzie już te dodatki mają gotowe.
Qwik15 ---> Tak , tylko że data następnego dodatku to 2012.. :|
Szkoda że dopiero w 2012 i nie zagramy protami bo w 2012 koniec świata
bo tak się zarabia na jednej grze 3 razy, a Ja mam wrażenie że będzie potem jeszcze z jeden dodatek tylko nic nie mówią bo to trzyma w napięciu
Nom gra wyjdzie na przełomie 2015/2016 nie wcześniej, nad Hots pracowało ponad 900 osób i uwineli się w 3 lata, wolę poczekać parę lat niż dostać niegrywalny chłam. Oczekiwania po Hots i Wol są duże ponieważ ta trylogia jest tak świetna że szkoda słów. Starcraft III wyjdzie gdzieś w 2400 roku :D
UP Tak, tak...
Ja już chcieć to! :D
[26] Raczej roczek, Blizz nie będzie czekał 3 lata z wydaniem Legacy of the Void tak jak z Heart of the swarm ;p.
Moim zdaniem StarCraft 3 będzie o inwazji xel'naga a dodatek Legacy of the Void będzie o przeszłości Protossów albo o przygotowaniach do nadejścia xel'naga itp.
2015 obstawiam wyjście - swoje przy sc2 już odsiedziałem, nie zostałem pro, ale do gry jeszcze z chęcią wrócę, czekam na dodatek!
Też obstawiam, że ten dodatek nie wyjdzie w 2014, lecz najprawdopodobniej w 2015. ...Cholera, nie mogę się doczekać! :D
Jestę fanem serii Sc grałem w Wol i Hots ale ten dodatek wygłada no..... podobnie d pierwowzory i na screnach nie widze różnicy graficznej ale czekam bardziej niż na wiedżmina 3
Starcraft to jedna z 2 strategi rts która przykuła mnie do tego stopnia że miałem 2 godziny snu przed wyjściem do szkoły. Do dziś posiadam Oryginalną grę z opakowaniem w idealnym stanie. Co do nowego SC nie podoba mi się że rozbili grę na na 3 oddzielne. W pierwowzorze miałeś wszystkie kampanie.
Ale SC1 cały (bez BW) liczył tyle misji, ile jedna kampania w SC2, czyli licząc 1:1, to w SC2 masz przynajmniej 3 razy tyle grania.
@up -> SC1 + Brood War = 56 misji dla kampanie.
SC2 x 3 = 69 misji. Czyli 29 misji z Wings of Liberty (wliczając w to alternatywne misje dokonane przez Raynor i mini-kampanie Protossie), Heart of the Swarm 20 misji oraz Legacy of the Void według zapowiedzi będzie 20 misji.
Dla mnie, niech twórcy podzielą StarCraft II na trzy części, jeśli to daje ich dużo czasu do przemyślenia i podnoszenia jakości kampanie (wyglądy mapy, pomysły, wyzwanie, scenki i mnóstwo jednostki z ulepszenie i alternatywne). :)
Niestety, ja myślę, że poczekamy dwa lata (2016) na Legacy of the Void i dopiero w w wakacje (tak gdzieś między majem a sierpniem) zagramy w trzecią część trylogii. Między WoL a HotS było trzy lata przerwy, to podejrzewam że będzie tak samo tutaj. Prawda jest taka że ja bym chciał tylko kampanię a te "mody"( Allied Commander, Archont mode) mogliby dołożyć z kolejnymi patchami - to tylko moje zdanie, nikt nie musi się z Nim zgadzać. Mam nadzieje tylko że nie będzie żadnych poślizgów jak to było z Heart of the Swarm z powodu "dopracowania innych produkcji Blizzarda".
youtu.be/-VCyt4_INJg Video ze zmianami w LOTV oczami fana od SC1. Trochę nie tego się chyba wszyscy spodziewaliśmy.
Po tym co zrobili z Hots nie oczekuję hitu a kolejną umierającą część niezbalansowanej gry
Ja piszę swoje odczucia z gry HOTS. A nie czy prosi sobie radzą czy nie Terranem ze swoim 300 APM itp itp
dla przeciętnego gracza 100 APM+ A MOVE gra jest niezbalansowana
Pewnie znów ok 200 zł za tą samą grę z kilkoma zmianami, które mogłyby być wydane w "większym" patchu. Zaczynam się bardzo niepokoić o przyszłość gier.
O matko i ta grafika w 2015 żal No niestety ja widzę że tutaj spora część osób na słowo Blizzard czy Starcraft da 10 a ja nie \
za tą grafikę na starcie gra dostanie ode mnie -1 punkt
Bogate studio a grafika jak z 2007 roku
W LOTV robię switch na Protosa i z moim skillem itp którym zdobyłem zdobywając gold terranem
zdobędę diament na starcie (w lotv protosem)
o i jestem pewny że z takim ADM który sądzi że balans jest = pokażę mu że nie
niech on zagra ze mną terranem a ja Protosem (grałem raptem 10 gier)
pokażę mu siłę mass stalker oraz proxy void rasz
przecież Protos to wymaga nauczenia się perfekcji buildu oracle rasch czy stalker rasz by wbić diament
a terran wymaga podstawy micro,wiedzy o sc2 oraz podstawowe timingi itp itp by wbić gold
a platyna jest dla hardcorowców.Wówczas gdy Diament u protossa to miesiąc gry na oracle rasz czy stalker rasz
A skad wiesz? Bo tak ci powiedzial avilo czy grales protkiem? :D
A co do tego golda. Najpierw go wbij na EU a potem placz bo poki co grasz na amerykanskim serwerze gdzie poziom jest duzo nizszy niz w EU.
przecież ja widzę co mnie ro... zazwyczaj jakiś all in protosa typu mass stalker puch czy void stalker rasz
avilo ciągle pokazuje imbe protosa \
no taki mądry jesteś napisz co terran może zrobić gdy w ok 5 minuty widzi promień otchłani + parę stalkerów pod bazą
Ja tak samo jak on płaczę na protssa z 35 % win ratio w tvp a w rankingowych meczach miałem po 55% win ratio i tak w każdej lidze widzę
o i jak taki mądry jesteś to podaj mi swój link do profilu jak kiedyś będę miał czas
i zobaczę że jesteś w grze to wyśle ci zapro i ja zagram tossem a ty terranem
Zapraszam SnakeDoctor#2138 :)
co terran może zrobić gdy w ok 5 minuty
Scoutowac i pompowac marine/mara z 3 barakow? :) Ale do tego trzeba miec jakis gamesense i chec do nauki tymczasem u ciebie widze obwinianie wszystkiego poza wlasnymi bledami. Z takim podejsciem nie wroze ci wyjscia z tego golda.
dominik12 naucz się scoutować bo z tego co czytam to w tym tkwi Twój problem.
Gra nie jest balansowana pod poziom gold terranów. Ciężko zbalansować grę pod każdą dywizje. Poziom high diam/master już jest odpowiedni aby widzieć jak wygląda balans. Co do łatwości Protossa, Protoss od Broodwara jest najłatwiejszą rasą do gry co nie znaczy, że jest łatwy. Wymaga odrobine mniej umiejętności Macro/Micro/APM. Jednak nie usprawiedliwiaj swoich porażek tym, że musisz troszkę więcej poklikać. W pewnym momencie i tak każdy z graczy musi mieć te minimum 130 efektywnego apm. Jeśli jesteś Goldem tzn. że masz konkretne braki w rozumowaniu gry, a nie że rasa trudna:)
Z jednym się z Tobą zgodze. W SC2 jest za duże natężenie all-inów(u wszystkich ras), przez co jeśli ktoś ma problem ze scoutingiem i nie potrafi wyczytać z drobnych elementów co zamierza robić przeciwnik to gra sprawia wrażenie chaotycznej. Jednak przed każdym allinem da się obronić, jeśli posiadasz wiedze co robi przeciwnik. Kiedyś w podstawce Prot robił 4-gate'a i nawet jak się go wyscoutowało to trzeba było się napocić aby wyjść z opresji w całości:)
Wracając do balansu... nie jest taki zły jak myślisz. Spróbuj sobie wyobrazić jak ciężko zbalansować taką grę, jak dużo testów i analizy wymaga takie działanie. Mamy 3 odrębne rasy drastycznie różniące się gameplayem. Blizz pod względem balansu wypada bardzo dobrze w porównaniu z innymi grami.
Starcraft II z dodatkiem za 60 zł (Oczywiście na amerykańskim battle.net). Efekt: 4 Moich znajomych już kupiło. Blizzard jest mistrzem marketingu :)
Ech, już nie mogę się doczekać. Kocham gry Blizzarda, grałem chyba we wszystkie z ich stajni. Jedno jest pewne: Będzie to najlepsza strategia 2015 i jedna z najlepszych gier w ogóle!
W historii gier mam wbity diament randomem. Nie gram allinów, rzadko rushuje.
Uważam, że nie potrafię grać ale znam (w teorii, nie w praktyce) grę dość dobrze i stąd taka a nie inna liga.
Jeżeli ktoś z golda twierdzi, że potrafi grać... to czemu nadal jest w tym goldzie?
Jeżeli ktoś narzeka na balans to proponuję mu zmienić rasę i wreszcie zacząć wygrywać. W końcu przecież wszyscy grają tą op rasą, prawda?
@dominikanów - wiele osób na 1 miejscu stawia sobie grywalnosc a nie grafikę wiec nie marudz
@dominik12kow
Po czym oceniasz grafikę? Po screenach? Żal mi cię :(
Jestem bardzo ciekawy czy gra trafi w tym roku na rynek. Wydaję mi się że będzie tak jak z Hotsem i Legacy wyjdzie gdzieś za rok w kwietniu... Oby nie!
Czemu wcześniejszy dodatek ma większe wymagania od nowego? xD. Zmniejszyli grafikę czy co ? :P
Wymagania się nie zmieniły.
Jak dla mnie może być, grafika mi lata koło dupy.
Zapowiada się świetna gra od studia Blizzard, tylko boję się żę znowu przesuną premierę.
28.VII w multikinie będzie fajny dokument o e-sporcie i przy okazji pokażą streaming z rozgrywek Cloud9 na tym dodatku. Aż się przejdę zobaczyć :)
Legacy of the Void będzie dobrą grą ale dla mnie poprzednie były lepsze (grałem w betę - zmiany mi się średnio podobają). Oglądając mecze na twitch-u z rozgrywek e-sport(extreme master league czy jakoś tak) zdziwiło mnie jedno w statystykach wygranych mapek które pokazywano - w Hots na każdej mapie wygranych protosami i terranami było prawie 2 razy więcej niż zergami. Świadczy to może, że znacznie mniej ludzi gra zergami (ja w to nie wierze bo w ankietach najbardziej lubiana rasa to właśnie zergi) więc jedno się nasuwa - balans kuleje. Liczę, że zaczną w dodatku poprawiać balans
Fajne bylo tylko wings of liberty.
Teraz starcraft to praktycznie trup w ktorego nikt nie gra. Jakby wydawali cala trylogie co roku, dodawali contenty, dodatki i patche to moze byc uciagneli sukces.
A tak czekac 5 lat zeby przejsc kampanie w 1-2 dni.
siara rzeczywiście wyczuwalne jest, że gra w to mniej ludzi niż w pierwsze Wings of Liberty, ale nie zgadzam się, że prawie nikt w to nie gra - nadal gra sporo ludzi. W popołudnia i weekendy zawsze od razu mi znajduje gracza. Zgodzę się tylko że w Wings gra co najmniej 3/4 mniej graczy co przy premierze WoL, ale w Hots-ie nadal sporo jest graczy - więcej niż przy WoL-u.
Chyba, że chodziło ci o Starcraft 1 - tak to rzeczywiście trup - czasem znaleźć gracza w 15 minut w weekendy jest trudno a na czacie jedynie kilka osób - w większości pewnie boty
ILE MOŻNA CZEKAĆ NA TEN DODATEK!!!????? :/
Już niedługo premiera gra :) dopiero wyjdzie 10 listopadzie 2015 rok
żadne dead game, cały czas jest stabilna ilość ludzi oglądających a lotv....hmm mam co do niego wątpliwości, dodanie robotników na starcie i zmniejszenie liczby minerałków zmusza do szybszej ekspansji,early game praktycznie nieistnieje bo i tak musisz szybko expansje postawić, więc scautowanie niema sensu. Pozatym alliny,chessy znikną :/ niebędzie takich przypadków jak na iem katowice. To już jest inna gra, buildy ani żadne timingi raczej niebędą grały tak dużej roli a poprostu dobra ekonomia i szybkie zakładanie baz, kto kogo zniszczy ekonomicznie. Niewszystkim się to podoba, ale cóż zobaczymy jak już wyjdzie.
Zmieńcie to, że polska wersja będzie z napisami. Wszyscy wiemy, że będzie pełna polska wersja językowa.
Hej! nie grałem nigdy w sc2, ale się zastanawiam nad kupnem całej trylogii. Pytanie czy w tym wol i hots nadal gra ktoś w sieci, czy teraz już wszyscy rzucą się na lotv? :P
floncik w hotsa gra mnóstwo osób w wola już mniej
@up Ta, a potem pierwszy miesiac pełno ludu, a po drugim miesiacu pustki.
Ta, a potem pierwszy miesiac pełno ludu, a po drugim miesiacu pustki.
Wystarczy mi by tacy jak ty nie grali i już będzie git.
@up Mi wystarczy, żebym nie oglądał na tym forum takiego buraka jak ty : D
yeeehaaaw ---> Jedyne pustki jakie tu widzę to w twojej głowie, a nie na serwerach Bizzarda w SCII...
@up Szczególnie na twitchu coraz mniej osób ogląda streamerów. Kiedyś była większa oglądalność.
Po drugim miesiacu pustki??? Chyba w twojej glowie hahahah
Coś battle-net nie działa? Pisze ciągle o zmianie regionu. Jest jakaś przerwa techniczna o której nic nie wiadomo?
2 pytania.
Polecicie jakieś streszczenie fabuły 1 części i dodatku (np. film YT, jakiś txt, może być po angielsku) bo już trochę temu się w to grało.
Czy jest w planach wydanie całej trylogii 2 części SC w jakimś fajnym pakiecie czy muszę osobno kupić każdą z nich?
@Telo - na stronie oficjalne starcrafta II masz streszczenie fabuły. Jest w wersji polskiej nawet. Taka ciekawostka - na płycie z grą z Wings of Liberty podczas instalacji jest omawiana historia pierwszej części. Warto, żeby się tym zainteresował w razie zakupu.
Jeśli chodzi o pakiet, to jest aktualnie w sprzedaży Battlechest z podstawką Wings of Liberty + dodatek Heart of the Swarm. Prawdopodobnie po wydaniu Legacy of the Void, będzie zmieniony Battlechest, który w pakiecie będzie miał wszystkie dodatki. Cena pewnie będzie coś koło 200 zł. Tutaj link do przypadkowego sklepu: https://saturn.pl/konsole-i-gry/gra-pc-starcraft-ii-battle-chest?querystring=battlechest
@Vegost - Dzięki wielkie. Poczekam na nowego Battlechesta i się pewnie zaopatrzę. Tyle już czekałem, aż wyjdą wszystkie części to wytrzymam trochę dłużej. Pozdrawiam.
@Telo - nie opłaca się czekać, bo akurat teraz podstawka + Heart of the Swarm jest po 69 zł. W Battlechescie nie będzie to specjalnie taniej. Jeśli wolisz czekać aż stanieje Void i wtedy kupić nowego Battlechesta to już twój wybór. Ja kupowałem podstawkę za 200zł w dniu premiery i dodatek po 100 zł :) To boli. Teraz masz o wiele lepszą sytuację.
Starcraft to odgrzewany kotlet. Natomiast filmiki to majstersztyk. Czekam na nie z niecierpliwoscia. Kerrigan to interesujaca kreatura ale mam nadzieje, ze Artanis albo Zeratul ja w koncu zabija.
Wie ktoś może, czy w głównej kampanii Artanis będzie takim samym głównym bohaterem, jak Kerrigan, czyli że będzie się go dało ulepszać i wysyłać do walki ? I czy w tym trybie sprzymierzonych dowódców bohaterowie są grywalni (tzn. da się nimi sterować, czy po prostu się niby w nich "wciela") ?
Nie będzie się grać Artanisem, tylko statek włócznia aduna będzie miał specjalne skille :)
Dodatek już jedzie do empiku. Świetnie się wywiązują z umowy i po 129 zł :P Będę akurat miał na 10 listopada :)
grę już posiadam teraz tylko czekam aż mi się zainstaluje i sprawdzę kampanię Protosów :) już się nie mogę doczekać jak się zakończy trylogia
Skończyłem kampanię ... ostatni raz tak się rozczarowałem zakończeniem w Mass Effect 3. Epilog trochę ratuje sytuację, ale i tak jak na Blizzarda to kiepsko im wyszło to epickie zakończenie, jak by było składane na kolanie. Trailer był kozacki, ludzie sobie pewnie fapali do niego, wielki hype na odbicie ojczyzny Protosów, sam się jarałem i zastanawiałem jak trudno będzie odbić Aiur, jakie kłody pod nogi będą nam rzucać Zergi bądź Amon ... i co? 1 misja.
Nie widzę tutaj opcji ukrycia spoilera więc więcej spoilerować nie będę.
Najgorsza część serii moim zdaniem, HOTS najlepsza.
@Killaherz Za co mieli by ją zabić? Za to że Mengsk ją zdradził i zostawił na pewną śmierć? Za to że nadświadomość postanowiła zrobić z niej królową ostrzy? Za to że była pod wpływem Amona? Jedyne co jej można zarzucić to że podczas swojej zemsty na Mengsku trochę Terran po drodze straciło życie, ale jak byś grał w HOTSa to byś wiedział że nie zabijała jak nie musiała, cywilów na koniec też oszczędziła.
@LuckyLuke SPY, @boy3 - jest co najmniej jedna misja w której gra się Artanisem, co najmniej jedna w której gra się Kerrigan, ale jeśli chodzi o sam sens pytania - to spodziewaj się bardziej epizodów takich jak granie Raynorem w WOLu.
wie ktos moze czy gra jest dostepna w media markt w m1 krakow? i za ile?
Pojawi się recenzja dodatku ? Czy tylko Fallout 4 jest piorytetem.
tak skromnie zapytam, czy jak ktos nie gra w hearthstone to moglby podeslac koda na darmowa paczke na priva?:) bede wdzieczny
Świetna kampania jak dla mnie 9.5/10 jeśli chodzi o kampanie.
Powiem tak: Przeszedłem kampanie na brutalu i w końcu brutal jest trudny, nie to co w hotsie i wolu. Gra bardzo mi się podobała, choć zadania za bardzo przypominały mi czasówkę, niemal w każdej misji coś jest na czas, coś bronić, coś atakować, być szybszym od wroga. Wiem, że się ścigamy z Amonem, ale bez jaj. Mapy są stosunkowo małe i rzadko kiedy można poexpić.
Gameplay i mechaniki są genialne! Zdecydowanie na plus. Jednostki, mechaniki mapy, przedstawienie kast protossów i to "jednoczenie protossów" jest ciekawe, interesujące i przyjemne.
Niestety ta część wg mnie trochę odbiega fabularnie do swoich poprzedniczek. Po ukończeniu ostatniej misji czuje się pewien niedosyt, który ma być wypełniony przez shitowy epilog, na którym uroniłem łzę, bo jak tak można było tak to zjebać (przepraszam za słownictwo, no ale...). Nawet nie czepiam się ostatniej sceny, która jest nawet na plus jako happyend, ale to co się dzieje w misjach epilogu to porażka :(
Oprócz tego są luki z drugoplanowymi bohaterami jak np. Niadra, Nova, ale to niby ma być rozwiane w dodatkowych mapach. Coś jak DLC. chyba.
Aha i trochę to krótkie: 19+3 misje, wol dla przykładu miał 26 (+3), a hots chyba 29 (ale licząc bez misji ewo, to coś koło 23). Na szczęście poziom trudności nieco wydłużył mi niektóre mapy (np. achi na normalu 10min, brutal 35min ^^', też to idzie w drugą stronę, jeżeli chodzi o czasówki. Na normalu masz 15 min na brutalu 5...)
Na tych trudniejszych achivmentach się trochę zawiodłem, bo w większości przypadków to czasówki na trudnym, lub ubij całą mapę. (choć są gdzie nie gdzie fajnie pomysły takie jak "zniszcz 60 budowli wroga w 1/2 min" xD). Niestety nagrody za achivmenty (portrety) są najbrzydsze ze wszystkich, aż wstyd takie coś założyć.
Mam wrażenie, że robili te grę na czas i blizzard się skończył(brzydkie ico, shitending), gdyż blizz nie dałby czegoś takiego. (pamiętam jeszcze czasy wc3, wc2, sc/bw nawet wol i hots były dobre fabularnie) imo to wina Activision! (To jest spisek!)
Innymi aspektami LotV'a jest coop, który jest bardzo dobry, niestety z czasem szybko się nudzi i jest monotonny, może to być zmienione w tych dodatkach, ale wątpię.
Autoturnieje są na +, archona nie grałem, zaś jeżeli chodzi o ladder to nowe jednostki są wk**wia***e. Multi zrobili na zasadzie kto pierwszy sharasuje wroga ten wygra. Granie macro jest nieopłacalne, bo przez jeden błąd, lub przez twoją zbyt wolną reakcje cała ekonomia idzie ci w pi***. Tak naprawdę nie ma już podziału na ligi tylko jest noob i 300apm pro.(Sam teraz uważam się za nooba - plat/diam player)
Nie ma już 6 poola, tylko jest 12 pool i kiedy kończy ci się gate/rax wbijają speedlingi zamiast 6lingów, lub ravager rush i inne. Protossi grają 4gate adept i jest to prawie nie do powstrzymania. Terran na jednej bazie liberator 3rax.
Pod względem balansu bardzo osłabili pozycje macro, a wzmocnili 1baseplay, a przecież nie o to w starcrafcie od broodwara chodziło :S (avilo,Morrow,Mana i inni myślą podobnie :( )
No, ale może meta się jakoś rozwinie, ale wątpię w to. Teraz zrobili coś jak Face SMOrc Hunter,Mech Cancer Mage i inni z Hearthstona.
Teraz gra jest może bardziej widowiskowa, zrobili masę ułatwień w mechanice jak auto chrono, ale jak chcą zachęcić casuali, skoro jeden ich błąd, nawet z niewiedzy jest potworny w skutkach.
Powiem tak, blizz to zjebał i sc2 już powoli umarło.
Pozdrawiam fanboy Blizza.
Jeżeli chodzi o produkt to polecam dla tych którzy chcą wiedzieć co się stanie po fabule z HotS'a, lub Terminatorom laddera. W przeciwnym razie ten najlepszy RTS nie jest warty.
SC był i jest grą dla "elit", ale teraz jest to "wkur******* gra dla elit".
PS. Przepraszam za słownictwo, ale leciały prosto z serca :<
Pod względem balansu bardzo osłabili pozycje macro, a wzmocnili 1baseplay
I dlatego mineralki na 1 bazie koncza sie duzo szybciej niz w wol/hots?
@up
To jest właśnie taki paradoks.
Minerały na pierwszej bazie co prawda kończą się szybciej co prowadzi do wymuszenia wręcz grania fast expo, co prowadzi to większej skuteczności 1 base allinów, bo wiemy że nasz przeciwnik praktycznie nic nie ma.
Dla przykładu: Najbezpieczniejszym zagraniem expa był terran grający 1/1/1 opener. W lotvie kiedy on robi 1/1/1 i stawia expa, już kończą mu się minerały w mainie co powoduje tak naprawdę, że nadal gra na 1 baze. Gdy przeciwnik zagra fast expa to terran ma praktycznie po grane (dwie bazy na jedną) i tutaj przychodzą harras mechaniki, które ułatwiają cheasowanie i allinowanie, bo nie ma nic zabawniejszego od ubicia 20 z 40 robotników wroga w ciągu zaledwie kilku sekund, a następnie wbiciu całą armią woja, a mamy ją, bo nie robiliśmy expa ^^.
Nie wiem czy wystarczająco wytłumaczyłem
Ja rozumiem, co mowisz - po prostu fundamentalnie sie z tym nie zgadzam. Zagralem poki co kilka meczy i w kazdym z nich albo myslalem o 4 bazie, albo bylem w trakcie jej stawiania. Pierwszego expa stawia sie praktycznie z marszu. Nie wiem jak mozna to interpretowac, ze gra skupia sie na 1base allin.
A harass nie zmienil sie od hotsa. Jak dajesz sobie rozbic caly mineral line w 5 sekund to nie jest to przeciez wina gry. Miny (bo tylko miny moga to zrobic tak szybko) nie dostaly zadnego buffu.
Więc miałeś zwykłe gry w których oboje z graczy grają expa into harras, etc. Czyli standardowa gra jaka była w bw/wol/hots. Też mi się takie zdarzały, ale od bety coraz to mniej.
Sam mówisz, że pierwszego expa stawia się z marszu :P
Zagranie byle jakiej szybkiej agresji wygrywa gry, po prostu ludzie zaczynają to zauważać i jest problem. Sam zagraj byle co, bez pojęcia o buildzie i się przekonasz. Dlatego porównałem to do facehuntera z HS'a.
Zaś problem z harrasem jest w tym, że grając na miny można je łatwo skontrować, grając robo/cannony (akurat przykład pvt). Teraz z kolei mamy liberatory atakujące z zasięgu i jedynym sposobem na zatrzymanie tego jest granie stargate'a(bo liberator kontruje stalkery, a z ulepszeniem zasięgu który blizz zbalansował na zasadzie że upg dopiero można zrobić po fusion core, jest nieuchwytny dla ground unitów), a ten stargate jest kontrowany przez timeing attacki terrana. Zwykłe papier kamień nożyce :S Nie możemy odeprzeć ataku contr pushem, gdyż liberatory w sprawie obrony sprawują się lepiej niż tanki. btw. Rzadko kiedy widuje tanki, bo liberatory są lepsze we wszystkim.
W tym problem, że harrass się zmienił od hotsa. Protoss ma adepty, które wymuszają na tobie granie fullwalla(na rampie) i oczekiwania jakiegoś 4gate/7gate, a może 7gate upg.adept dropa. Adepty idealnie się do tego nadają przez swoje statystyki i cost/efective. W PvP są distruptory gdzie jedna sekunda przeważa o tym, że nie masz 70 supply. Terran ma liberatory, a zerg jest niestety niejako pokrzywdzony i jest stosunkowo zbalansowany, ze swoim siege lingami into muta/hydra/ult/lurk/co się chce lub w lategame viper deadball, ale mu się to nie opłaca, bo może wygrać w 2 min grając standardowe speedlingi, tylko szybsze.
Jestem graczem z małą ilością apm'u i grałem zaskakująco dobrze, teraz gra polega na szybszym reagowaniu, a nie na mechanice. Przegrane stały się strasznie frustrujące, zaś wygrane mało satysfakcujące.
Ale już schodzimy trochę na offtopic balansu, a o tym wole rozmawiać, a zwłaszcza czytać na TL ;)
W pierwszym poście opisałem moje wrażenia z gry, oraz ocenę. Swego rodzaju recenzje. Dałem jej 7,5 bo uważam, że ta gra to kawał dobrej roboty, niestety nawet ja wielki fanboy blizza gdzie kupuje każdą ich grę na ślepo potrafię widzieć jej wady.
Fabuła jest Genialna, ale zakończenie ssie. Portrety są brzydkie.
Coop Genialny, ale zbyt monotonny.
A o multi już się wystarczająco wypowiedziałem.
LotV jest must have'em dla każdego fana sc, ale jeżeli z tą marką zmagasz się pierwszy raz to w mojej opinii mało komu przypadnie do gustu.
Bardzo dobry dodatek. Obowiązkowy dla fanów SC. Polecam!
Jednostki Dragoon, Dark Archon, Reaver, Arbiter i Corsair z SC1 powrócili w SC2 (tryb dla pojedynczego gracza)! :D
Skończyłem kampanie SP, w sumie od początku grałem tylko w kampanie dla pojedynczego gracza w całej trylogii. Piękne zakończenie, a całość na poziomie poprzedniczek, czyli bardzo wysoko. Ode mnie z zasłużone 9/10. Mam nadzieję że zapowiedziane mikrokampanie pojawią się szybko.
Kupować SC2 tylko po to aby zagrać w single campanie . Profanacja.
Witam..Mam pierwszy i drugi dodatek, mam zamiar kupić Legacy of void w przyszłości..Ale chciałbym was spytać czy mając te dwa dodatki można w misjach współpracy grać postaciami(bohaterami) Artanis czy Reynor'em? Bo widziałem że Kerriganem grali, a nie wiem jak zrobić by grać bohaterem..Mógłby ktoś pomóc? :)
Mam pytanie :D
Czy tak jak w przypadku dodatku Heart Of The Swarm, przy którym można było grać w Wings of Liberty, Legacy of the Void umożliwia granie w poprzednie części ? :D
@cyraxbot -> Masz w tym jakiś problem? Nie wszyscy są dla multi.
overlord - serio tak było? :P na darmo kupiłem battlechesta? ;(
Multi mnie nie interesuje kompletnie, nie jestem nastolatkiem, który ma dwa życiowe problemy - wycisnąć pryszcze i chodzić do szkoły. Interesuje mnie kampania. Ta wypada blado, to całe smucenie o jakimś bóstwie powoduje u mnie niestrawności. Stary Starcraft miał fajna dynamikę wciągającą historię, gdzie akcja nie toczyła się wokół trzech postaci. Kampania to nie była ściema , oszustwa, spamowanie jednostek komputera na małych mapkach po to bym się spieszył jak jakiś głupek. Po co? By szybciej w multi grac czy wykasować grę? Poszło to w zła stronę, to nie jest ten fantastyczny stary Starcraft, w który gram do dziś.
@124
Moze lepiej wroc do tej szkoly, bo mimo, ze SC2 to tylko space opera to nie zrozumiales o co tam chodzilo :) Maly hint: nie o bostwa.
boy3 tylko wiesz mam Artanisem 7 poziom w misjach współpracy a nie mogę jego budować tak jak jednostek, choć koleś jeden który grał ze mną Kerrigan powiedział mi że w koszarach można a u mnie nie ma tego a inny mi pisał że można tylko Kerrigan i Zagarą grać(bohaterowie).. co jest dziwne o_0 Nie wiem co jest i jak zrobić by móc nimi grać.
przeszedlem ponad polowe kampanii i mam takie pytanie czy tylko ja mam takie wrażenie jak bym grał w mass effect 3 widzianego z lotu ptaka:)?
i jeszcze jedno u was filmiki tez sa takiej jakby gorszej jakosci? jakby takie lekko wyblakle (ustawienia jakosci na najwyzsze)...hmmm nie ma takiej zylety i ostrosci kolorow jak w diablo 3
ponadto jakby mi sie wydaje ze filmiki pomiedzy misjami sa gorszej jakosci niz filmik wprowadzajcy, jakosc cos pomiedzy cinematic, a filmiki na silniku gry
i ten filmik wprowadzajcy chyba widzialem lepszej jakosci z ostrzejsza paletą kolorów na youtube
no wiem, ale mi chodzi o filmiki np.
spoiler start
jak artanis wchodzi do swiatyni i spotyka pierwszy raz kerrigan i walcza z ta paskuda
spoiler stop
i one nie sa na silniku gry tylko sa nie wiem jak one sa robione ale na cinematic to tez nie wyglada
To jest jedyny, co do ktorego mam watpliwosci czy byl na silniku czy nie. Z jednej strony sporo jego scen wyglada lepiej niz te na enginie, ale z drugiej gorzej niz ten openic cinematic.
Jest na silniku gry tylko jest pre-renderowany. Jakby to miałby być filmik w stylu cinematic intro to wyglądałby zupełnie inaczej. Każdy filmik w WoL-u poza 4 (intro, Kerigan na Tarsonis, Zeratul w świątyni, outro) każdy jest renderowany na silniku gry w czasie rzeczywistym i dlatego zmiana ustawień graficznych jest w nich widoczna. Za to już w Hotsie te filmiki były zrobione tak jak LotVie, zrenderowane wcześniej na silniku z gry i tylko odtwarzane w grze, więc zmiana grafiki nie wpływa z żaden sposób na jakość filmików...
No wlasnie, ale ten akurat wyglada lepiej niz te inne, ktore ewidentnie sa na silniku. A w opcjach graficznych mozna wybrac czy filmy maja byc high czy low wiec nie jestem pewien czy one sa tylko i wylacznie odtwarzane. Klatki tez normalnie zlicza wiec cos tam sie dzieje; nie tylko playback.
Widocznie nie wszystkie są tak zrobione, tylko chyba te najważniejsze, sam nie wiem...
@Wolfman_PL -> Cytat: "to całe smucenie o jakimś bóstwie powoduje u mnie niestrawności" -> [+1] Zgadzam się z Tobą. To jest po prostu tanie i naciąganie, jakby autor nie miał już dobre pomysły na scenariusze. Zupełnie ono nie pasuje do klimatu SC. Samo istnienie hybrydy i artefakty Xel'nage w zupełnie mi wystarczy, a nie jakiś tam bóstwo.
Historia SC1 jest bardziej dojrzały i wiarygodny. Nawet cele królowa ostrzy w kampanie SC1 są ambitniejsze od "dziecinne" zemsty w SC2, a niektóre postacie w SC2 popełniają takie oczywiste głupoty. Takie jest niestety minus dla SC2 w porównanie do SC1. Takie jest moje odczucie.
Ale na szczęście dla mnie nie jest aż tak źle. Mogłoby być gorzej.
Mnie to nudzi po prostu, te proroctwa i te bóstwa, ten bullshit jest dobry moze w tym WoW czy Diablo3. Gram już , którąś misję z kolei i cały czas to samo. W Starcrafcie 1 był świetny klimat od samego początku do końca. Tu jest po prostu męcząca nuda, o ile jeszcze w podstawce była jakby kontynuacja wątków z jedynki, tak tutaj jest wszystko naciągane.
AI komputera i oszustwa w kampanii są żenujące. Niechby już popracowali nad ai trochę, bo z dokładnością w zegarku atakują mnie te same siły w tych samych miejscach (wychodzą sobie spoza planszy, nic nie musi produkować). Misje są naciągane do bólu, bieg, bieg i bieg, każda to czasówka. Wróg ma statki kosmiczne, ja ma tylko dwa rodzaje piechoty ..... Może niech zrobią z tego platformówkę, bo ja jednak chciałbym pograć w strategię.
Grałem ileś lat temu KKND czy stary C&C i mogłem zaznaczyć produkcję nielimitowaną, w SC muszę się ciągle skupaiać nie na rozgrywce, ale na bzdurach, dosłownie na bzdurach produkcyjnych. Jednostki powinny wychodzić taśmowo do bólu dopóki jest kasa.
Nieuprzejmość jednostek dalej to samo blokują się i wchodzą sobie w drogę, pierwszy rząd strzela, reszta się juz nie przeciśnie. O ile to zrozumiem w wykonaniu czołgów, tak w przypadku piechoty jest to bezsens. Lepsze rozwiązania oferują stare rts niż nowy SC2.
To gra miliarda kliknięć , tu nic prostym sposobem nie zrobisz tylko jak w starym Dune 2 musisz jednostkę po jednostce produkować bądź teleportować we wrotach.
Multi jak pisałem nie obchodzi mnie ani trochę. Nie mam czasu na to.
Miloviper i Wolfman_pl trafiliście w sedno - niestety najbardziej skopany jest finał właśnie też odniosłem takie wrażenie po becie i po filmikach z youtube. Dodam tylko, że grę ratuje naprawdę jedynie gameplay - fabularnie nawet jedynka to bulshit. Oceniam na trzeźwo nie kierując się sentymentem - gry z dzieciństwa zazwyczaj się wybiela - ja grając w starcrafta 1 16 lat po premierze powiem, że fabuła to gniot, ale sama gra jest świetna już po 1 godzinie zapomina się o niedoskonałościach graficznych - grało mi się lepiej w kampanie jedynki niż w kampanie Wola. Cały czas zastanawiam się, czy kupić lotv - nie chcę brać udziału w skopanym multi tej części - dodając tą część do konta utracę możliwość grania w multi hotsa. Jak myślicie czy dla tej części lepiej zakładać nowe konto, żeby mnieć dostęp do multi hotsa na osobnym koncie?
czy może jest jakiś sposób aby mieć dostęp do multi hotsa i lotv na jednym, koncie?
SC2 jest bardzo dobra gra i świetne się bawiłem, ale ciężko nie zgodzić się z wasze krytyki. :P
Faktycznie SC2 jest bardziej nastawiony na szybkość (szybkie palce i wydawanie rozkazów), a nie głębokie myślenie i podejmowanie odpowiednie kroki, żeby móc uniknąć duże straty w armii. Byłem zmuszony grać w SC2 na poziomie normalny, bo na poziomie trudny nie mogę się nadążyć w wydawanie rozkazów! W grze Age of Empires 2, Command&Conquer i Company of Heroes nie miałem takie problemy. Twórcy SC2 trochę przesądzają z tym. Kampania dla pojedynczego gracza to nie e-sport i speedrun! :P
Wielka kpina jest to, że kampanie w HotS i LotV w ogóle nie mają jednostki zwiadowcze do wypróbowanie (nadzorca i obserwator)! Ani nie było misje w kampanie Hots i LotV, gdzie zwiadowcy odegrają ważne roli tak jak było w SC1 i niektóre misje w SC2 WoL. To przecież podstawa w większości gier RTS i wojny w realu! Co z tego, że można wysyłać robotnicy do zwiadu?
Drogie twórcy SC2, nie tędy droga, jeśli chodzi o niektóre rozwiązanie.
Fabuła gry SC2 faktycznie jest trochę nieprzemyślany (nie całkiem), a epilog jest zbyt przekombinowany. Za to wielu momenty w grze są naprawdę świetne. Ale scenariusz SC1 był znacznie lepszy od SC2.
Grafika? Nie mam nic do narzekanie oprócz momenty zbliżeniowe w niektóre sceny. ;)
Z tego powodu nie mogę dać 10 do oceny i niech będzie tylko 9.5. Wiem. To trochę zawyżona ocena. ;)
P.S. Jeśli chodzi o multi... Nie mam nic do napisanie, bo nie grałem w to często.
@Wolfman_PL -> [139] Czytaj uważnie wszystkie dialogi w grze, historie w instrukcje oraz opisy w stronie oficjalnej, a znajdziesz odpowiedź na wielu pytanie. ;)
Nie zapomnijmy o tym, że Cesarstwo Rzymskie jako rozwinięta cywilizacja też upadło. Nie wspominając o samuraje w bitwie z strzelców. Protosie są stworzone na wzór samuraje, rzymianie i takie tam. Wielu cywilizacje w historii ludzkości też mają swoje wzloty i upadki. ;)
@up
Jakie to ma znaczenie jak terranie naprawiają i leczą mi jednostki ..... Jak ktoś umie produkować taki złom to i go musi umieć naprawić. Medycyna , nie oszukujmy się , istniała i istnieć musi. Mogli ustawić balans sensowniej, dać im słabsze ciała , ale duże osłony.
Gra jest z tych w które chce się grać i powoli nawet ta niesamowita szybkość przestaje mnie męczyć :) Dodam że jestem typowym amatorem choć w sc grywam od bardzo dawna ale 4fun ;] Kampanie zostawiłem sobie na później kiedy skończę nie wiem ale o jej jakość jestem spokojny na pewno będzie to dobry poziom zabawy :D Ja w tej części zamiast protosa odkryłem terrana i gra mi się nim super :D Nowe jednostki każdej z ras są całkiem całkiem na pewno coś nowego. Trochę nie podobają mi się zmiany u protosa w HotS był fajniejszy zbytnio go teraz zagmatwali. Nowy tryb coop tez daje radę jak dodadzą misji to będzie super :)
@Wolfman_PL -> [141] Widać, że naprawdę nie grałeś w kampanie LotV i mało wiesz. ;P
Ludziska. Mam pytanie, co daje zakup tylko LOTV? Nie mamy dostępu do kampanii zergów i terran?? Coś poza tym? Czy w trybach online posiadamy wtedy wszystkie jednostki z wotl i hots czy jak to jest???
w SC muszę się ciągle skupaiać nie na rozgrywce, ale na bzdurach, dosłownie na bzdurach produkcyjnych.
Ale za to wlasnie fani kochaja starcrafta - za polaczenie zarzadzania jednostkami (micro) z zarzadzaniem baza (macro). Nie rozumiem placzu bo przeciez w SC1 ta kombinacja byla jeszcze trudniejsza. Narzekanie na ten element w Starcrafcie to jakby narzekac, ze w Call of Duty trzeba celowac a przeciez moglby byc wlaczony auto aim.
Wolfman_PL to chyba urodził się z księżyca że narzeka na zbyt szybkie klikanie, które i tak jest baardzo ułatwione w porównaniu do sc1, tym bardziej że grał w sc1 oO Najlepiej zróbmy turowego sc2 to faktycznie by wyszło tej grze na dobre ( F.A.C.E.P.A.L.M)
Protosi niby najbardziej rozwinięta rasa, jednocześnie kompletnie p....dy, od początku dostają w dupę na każdym kroku ich odzyskanie planety.... Skomentowałem śmiechem. Jak mam się utożsamiać z rasą, która ciągle przegrywa nie opanowała medycyny ,przegrywa a robotykę ma najwyższym poziomie - gdzie tu logika? Tam rannego zamyka się w metalową konserwę. Głowna piechota walczy wręcz.... genialne.
Dlatego że rój opanował Aiur, który liczony jest w miliardach? Nie mają medycyny, a to dobre :> A artanis który psionicznie leczy, tak samo Alarak się leczy dzięki energii życiowej. Po prostu ciała protossów są bardziej skomplikowane od terran, więc logiczne że trudniej je leczyć. Czaisz ?? A a tarcze mogą odnawiać, i praktycznie martwy wojownik może dostać drugie życie, oczywiście to nie wcale medycyna że ktoś może dostać drugie życie, no bo dla ciebie medycyna to tylko leczenie!!!!! I ty zdajesz sobie sprawę że promy medyczne naprawiają pancerz, a nie leczą? Generał warfield nie odzyskał ręki Ostrza psioniczne praktycznie przecinają wszystko jak masło, ale co z tego, bo walczą wręcz, NORMALNIE SKANDAL, ZACOFANE MURZYNY.
Podsumowując gówno wiesz o samej grze sc, i jej fabule. Dziękuje za uwagę.
@up
Ty grałeś w tą gre czy filmiki na yt oglądałeś?
Terranie leczyli i naprawiali mój sprzęt, bo Protosi nie potrafią. Normalnie logiczne, Terranie lepiej znają budowę ciał Prosów.
Ostrzami psionicznymi w realnej walce to oni sobie mogą owce przystrzygać. Nie rozśmieszaj mnie. Biegnij w otwartym polu na przeciwnika , który będzie walił z czołgu , albo innej grubej rury. Dolecisz, a raczej te kawałki , które zostaną muhahaha.
Psioniczne ostrza, owszem ale jako druga broń do zmiany w walce w zwarciu.
To , że jest ułatwione sterowanie, nie oznacza , że dużo wygodniejsze, Wciąż kolejka to 5 jednostek i muszę sobie d... pę zawracać kolejnymi klikami po budynkach. W starym KKND mogłem wybrać nieskończoność. Niestety nie odkryli paneli jak w serii C&C, który zagościł wiele lat temu. A tu jak w dobie pierwszego Warcrafta1 xD, chcesz woja produkować znaj skróty , albo klikaj po chałupkach
Filmow scifi pewnie tez nie lubisz bo dzwieku w kosmosie przeciez nie ma :>
A brak autobudowania to nie jest wada tylko design choice. My fani starcrafta lubimy zarzadzac baza i nie chcemy, zeby gra sama sie za nas grala. Jak chce popatrzec na rtsa to uruchamiam jakies company of heroes; od gry mam starcrafta.
@boy3 -> Cytat: "I ty zdajesz sobie sprawę że promy medyczne naprawiają pancerz, a nie leczą?" -> Mała poprawka. Nie tylko naprawiają pancerz, ale również leczą powierzchniowe i średnie rany (otrzymane po przebiciu pancerz). W SC1 też leczą choroby spowodowane przez zergowie. Inaczej medycy w ogóle nie są potrzebni i wystarczyło nam robotnicy do naprawy. ;P
Zgadzam się z Tobą, że ciało protosie dużo się różnią od ludzi. ;P
@Wolfman_PL -> Jeśli chodzi o naprawy, to spróbuj sam naprawić uszkodzony procesor CPU i GPU na polu bitwy. Bez pomocą zaawansowane urządzenie w fabryce procesory, oczywiście. Maszyny i roboty protosie są tak skomplikowane, że nie dało się w ogóle naprawiać na polu bitwy z dala od fabryki. Roboty i fabryki nie są produkowane na polu bitwy, lecz zostali teleportowani gdzieś z daleko czyli z zaawansowane fabryki lub statek-matki. Budynki protosie są nic więcej jak tylko teleporty, a nie warsztaty i koszary. Małe roboty (robotnicy) są tylko do "przywołanie" budynki oprócz wydobywanie minerały. Było widać.
Poza tym, flota Artanis po odpowiednie ulepszeniu może naprawiać uszkodzone pojazdy i roboty na odległość! To dowód, że w ogóle nie grałeś w SC2 LotV i mało wiesz!!!
Przypominam Ci też, że to jest po prostu sci-fi, a nie realistyczny kosmos. Na dodatek piszemy o GRY, a nie filmy i książki. ;)
Więc daj się spokój na forum i graj gdzieś indziej. Albo w ogóle nie graj w SC2 i lepiej oglądaj film "Grawitacja".
wczoraj skonczylem kampanie i musze przyznac solidne 8,5
ale jak dla mnie jest to najsłabsza cześć
bardzo rozczarowal mnie epilog, byl poprostu slaby, a szczytem wszystkiego byla ostatnia misja i uzeranie sie z tymi kamieniami!!! serio jak mialem zniszczyc ostatnie 2 to jeden lewitowal mi gdzies poza mapa i z zegrakiem w reku 17 minut nic nie robilem i patrzylem sie w ekran jak w slup soli, poniewaz nie mialem do niego zasiegu a on nie chcial podleciec w swoim slimaczym tempie....kpina!
obnizona ocena tez za jakosc filmikow, ktore jak wyzej ludzie pisali byly renderowane na silniku gry...serio? za 140zł, wymagam pelnego cinematic jak w diablo, a nie tego czegos... przeciez blizz nawet z tego slynal a tu takie gowno
wymagam pelnego cinematic jak w diablo, a nie tego czegos
Przeciez ty nawet nie wiesz o czym mowisz. Cinematici w SC2 nadal sa, a ze *dodatkowo* zrobiono filmowe cutscenki (zamiast wycinkow z gry jak w WC3) to zle?
no wlasnie jakosciowo prawdziwy cinematic to jest tylko we wstepie i na koncu a reszta to jest slaba jakosc i kolo cinematicu nawet nie lezalo
np ten filmik z kerrigan powinien byc jakosci tej samej co filmik wprowadzajacy, a napewno nie jest bo to golym okiem widac
w wings of liberty sa miedzy misjami cinematici pelna geba a nire to co tu pseudocinematic
W wings of liberty sa 2 cinematici w kampanii a reszta tak samo na enginie gry.
w wings of liberty tak co daje lacznie 4: jeden na poczatku, 2 w kampanii i jeden na koncu.... a teraz jest jeden tylko jeden na poczatku, bo na koncu to nie jest cinematic tylko na silniku gry po obrobce
teraz wszystkie zobaczylem na youtube
pozatym mi nie chodzilo juz nawet o ilosc tylko o jakosc
No właśnie, nawet outro nie było renderowanego. Blizzard się coraz bardziej rozleniwia.
r_ADM ---> Są 4, wyżej wymieniłem jakie...
Liczyłem że w Lotvie będzie też coś ze 3-4, a okazuje się że jak na ostatnią część SCII dali tylko jeden...Myślałem że chociaż zobaczę jak rozmiarowo prezentuje się kolos,albo carrier...
WoL - 4
HoTS - 2
LoTV - 1
@Xan
Czy u Cb wysiadły obwody logiki? Czytasz brednie, piszesz i je potwierdzasz? Ze Terranie potrafią naprawiać , leczyć z infekcji i ran jednostki Protosów na polu bitwy to normalne? przecież oni tym bardziej nie powinni znać budowy ciała , jak i technologii każdego ich pojazdu. Efekt głupizny z powodu braku jednostek naprawczych u samych Protosów kwitujesz , że to sf? Muhahaha. Głupszej teorii nie słyszałem.
Brak tych jednostek naprawczych jest wynikiem lenistwa Blizzardu, że tak ustawili nędznie ten balans.
Jestem w połowie gry, bo jak zwykle sama kampania wrzuca mi po jednej jednostce co jest nudne samo w sobie. W starym SC, szybko dochodziły w dodatku jednostki
@r_ADM
Jasne lepiej kliknąć 20x niż 5x i mieć ten sam efekt. Jasne, "popieram" xD
@UP Ale ty nie czaisz że to co w grze robisz, nie ma odzwierciedlenia w fabule starcrafta?
@156
tak 4, pisalem o 2 wewnatrz kampani + plus oczywiscie intro i outro. A kolosa widac w statku jak przechodzi obok Artanisa, Rohanny i Vorazun ;P
@157
Silisz sie tu na jakąś szydere a nie rozumiesz podstawowego faktu, ze ja jestem fanem starcrafta (w tym jego designu rozgrywki) a ty nie. A twoj placz, ze w Starcrafta trzeba grac bo nie gra sie sam tylko mnie smiesza.
Tak, w Starcrafcie trzeba wiedziec co, gdzie i kiedy wyprodukowac i nie da sie tego zamknac w automat. Choc oczywiscie kampanie mozna przejsc nie potrafiac optymalnie zarzadzac baza, ale wtedy nie nalezy plakac, ze gra jest za trudna. I nie potrzeba do tego miec koreanskiego 300APM.
Niezmiernie bawia mnie natomiast twoje komentarze skierowane do Xana
Brak tych jednostek naprawczych jest wynikiem lenistwa Blizzardu, że tak ustawili nędznie ten balans.
Balansu w kampanii nie ma i nigdy nie bylo, to raz. Wszystkie jednostki sa maksymalnie przypakowane (przynajmniej wzgledem multiplayeru) a roznice pomiedzy rasami wynikaja nie z idiotycznych dyskusji typu 'protossi na pewno potrafiliby sie leczyc' tylko swiadomego wyboru projektowego, ktorego celem jest maksymalne zroznicowanie 3 ras w grze. Zergi powoli odnawiaja cale hp jednostek, terranon hp sie samo nie odnawia, ale moga sie leczyc za pomoca innych jednostek, z kolei protossom odnawiaja sie tylko oslony.
W starym SC, szybko dochodziły w dodatku jednostki
W SC1 bylo po 10 misji na kazda rase. Idac twoja logika lepiej przygotowac po 2 misje na rase to szybciej uzyskiwaloby sie dostep do wszystkich jednostek.
@up
Co mnie obchodzą fanboje SC i ich opiewanie tego multi, zwracam uwagę na idiotyzmy. Rts mam ograne od wielu lat, a sztucznie kombinowanych poziomów trudności kosztem AI nienawidzę. To że sam lubisz sobie miliard razy klikać po budynkach, nie oznacza , że taki interfejs jest dobry. Skoro w starszych produkcjach, można było to wszystko uprościć bym się skupiał na walce i ekonomii, a nie klikaniu po budowlach to świadczy o tym , jak bardzo jest on przestarzały, a fanboje ślepi.
@Wolfman_PL -> Cytat: "To że sam lubisz sobie miliard razy klikać po budynkach, nie oznacza , że taki interfejs jest dobry." -> Jakoś mnie nie przeszkadza i bardzo to lubię.
Od dawna było wiadomo, że większości gry nie mają wspólnego z 100% logiki. Apteczki w FPS, wysokie skakanie w platformówki, produkowanie jednostki w krótkim czasie i takie tam. Taki jest urok gry. ;P
Cytat: "Czy u Cb wysiadły obwody logiki?" -> Już obrażasz innych? W takim razie nie ma co dyskutować z Tobą. Nie masz prawa do głosu. Miłego BAN. Bez odbioru. ;P
"Od dawna było wiadomo, że większości gry nie mają wspólnego z 100% logiki. Apteczki w FPS, wysokie skakanie w platformówki, produkowanie jednostki w krótkim czasie i takie tam. Taki jest urok gry. ;P"
Jak to ma być kontrargument na grę klasy AAA to ja już podziękuję.
Jestem świeżo po ukończeniu kampanii. Powiem, że jestem zaskoczony tak niskim poziomem fabularnym dodatku, który miał zakończyć historię StarCrafta. Przez całą fabułę praktycznie skupialiśmy się na uwaga, tym samym co w Heart of the Swarm. Przez cały dodatek walczymy z przydupasami Amona. Jakakolwiek walka z nim to czysta fikcja. Tak samo końcowa walka to jakieś nieporozumienie. Zakończenie uproszczone do granic możliwości. Od trzy arty i jedno zdanie na scenę. Końcowy filmik pokazujący niedole Raynora. Można by jeszcze wymienić minusy. Ciężko znaleźć pozytywy jakieś. Na początku miałem uśmiech, potem co misja to co raz gorzej. 5/10 to moja ocena na świeżo. Zdecydowanie Wings of Liberty było najlepszą odsłoną tej serii. Potem był Heart of the Swarm i na niechlubnym ostatnim miejscu Legacy of the Void. Domyślam się, czemu gra została okrojona z szat, ale zostawię to dla siebie. Teraz wiem, że kupowanie ich produkcji to teraz wielkie ryzyko. Zdecydowanie 120 zł to nieporozumienie cenowe.
grubo ponad 5 lat trzeba było czekac na kompletną trylogie!!! brak słów.
To ja tylko dodam, że jestem bardzo zadowolony z dodatku. Owszem, końcówka nie urwała tyłka ale jestem mile zaskoczony, że mieli jaja zakończyć to, a nie ciągnąć 25 DLC z powrotami itd.
Dialogi mi się bardzo podobały, narracja ogólnie poprowadzona bardzo fajnie, niestety jest ten niedosyt na koniec mimo wszystko ale cieszę się, że tak się stało. Wolę zakończyć grę i rozpocząć nowy etap, serię, niż znowu jakiś powrót złego i zjednoczmy galaktykę bla bla.
Będą fabularne DLC z Novą. Czekam :)
@Psychosocial -> Nom. To kawał czasu. :P
Jak widać, nie ma gry na tym forum, gdzie nie byłoby kłócących się dzieci :(
Pytanie z innej beczki, czy to jest dodatek stand alone ? Jeśli tak, czy zawiera wszystkie części w sobie ?
@Altarian -> Cytat: "gdzie nie byłoby kłócących się dzieci :(" -> Czyli też należę do "dzieci"? :P
Nieważne. Taki jest forum GryOnline.pl.