demo pesa bylo juz wczoraj po godzinie 23 na jednym z zagranicznych serwisów gier :) i powiem Wam Panowie PES powraca w wielkim stylu, grywalność i grafika zmiata fife, która kolejny raz błyszczy tandetnymi dodatkami xD
P.S na GF 8600GTX, Core 2 duo 2,4 i 4GB ramu śmiga na full detalach :)
no nie powiedziałbym bym poza tym fifa jest tak sztywna i sztuczna, że nawet mi się nie chce w nią grać, odinstalowałem ją zaraz po pierwszym meczu...
chudy--->Porównaj sobie twarze z fify i pesa różnica jest gigantyczna.Pes jest fajną grą ale jakoś mnie nie przyciąga.
wiesz dla mnie PES lepiej wygląda, to kwestia gustu :)
Jezeli Fifa przegrywa z PESem grywalnoscia to fanboye zawsze znajda cos o jest lepsze w ich produkcie. Padlo na twarze , cieszcie sie bo macie ladniejsze buzki w fifie :)
Sorry ale nie jestem fanboyem fify poprostu fifa przypadła mi do gustu a PES 09 nie.
Jedni lubia dziewczynki, inni chlopcow.
Zagralem w nocy w demko i polecial preorder.
Mam tylko nadzieje, ze bedzie mozna bez zadnych problemow grac online.
vinni nie ma to jak wybrać najlepsze twarze z fify i porównać je ze standardowymi z pesa ;) bardzo obiektywne porównanie
gratuluję
Ja właśnie ściągam demko ^^ I zobaczymy czy pes dalej jest jak dla mnie najlepszy ^^
Jak dla mnie to PES 2009 zmiata całą konkurencję, i to nie pod dywan, tylko od razu do kosza... Gameplay znakomity, piłka nie klei sie nóg, tylko może odskoczyć przy przyjęciu... Gra się super. Grafika to nieznacznie ulepszony silnik PES 2008, ale i tak wygląda lepiej niż ta przereklamowana FIFA. Jeśli dla Ciebie Vinni w grze najważniejsze są twarze, to zagraj w Simsy. FIFA mimo zmiany w grafice nadal jest odgrzewanym kotletem. Te same ruchy piłkarzy, podania, schematy...
Przed chwilą dosłownie doszła do mnie FIFA 09 na x360, ale demo PESa też z chęcią sprawdzę:)
Ja właśnie grałem na Xboxie360 w demo i powiem, że mnie zawiodła ta gra. FIFA 09 jest lepszym produktem. Ma lepsze animacje, jest ich więcej, więcej się dzieje na boisku (bo piłkarz potrafi np. tak wykopać piłkę, jak nie wydarzy się to nigdy w PESie). Animacje w PESie są bardzo skromne i proste. I sztywne... Bramkarze również są do kitu, kiedy wyskoczy piłkarz sam na sam. Dwukrotnie puściłem piłkarza sam na sam i dwukrotnie TAK SAMO padła bramka dla mojego przeciwnika. Śmiesznie wygląda jak piłkarz z piłką przy nodze zmienia kierunek. Wtedy ta piłka wygląda jakby mu się do nogi przykleiła... Gra wygląda ładnie graficznie. Ale zmian w gameplayu ma za mało... Tak powinien wyglądać PES 2008 - teraz powinniśmy dostać coś więcej. FIFA 09 przebija również PESa opcją manualnych podań, które dodają realizmu. Nie muszę mówić o ligach, całej radości z gry. Szkoda, bo PESa kochałem. Nawalałem od 3 części i trochę mnie zniechęciła wersja 2008. FIFA 09 pokazała klasę.
A po drugie - narzekacie na FIFĘ, ale wydaje mi się, że graliście w nią na kompie, gdzie jest o wiele gorsza niż na Xboxie. FIFA 09 na X360 jest naprawdę genialna! W dwóch recenzjach dostała oceny 9 i 9,25/10.
Nie wiem jak się gra w FIFE na next genach, więc moja wypowiedź dotyczy TYLKO wersji PC...
jurasikpiotr - Zgadzam sie z tym co napisales. Ludzie porownuja zawsze PES'a do wersji fify na pc, a prawda jest taka, ze konsolowa wersja fify jest o wiele lepsza. Rowniez ja bylem kiedys fanem PES'a az do momentu kiedy zagralem w fife 08 na konsoli ps3. No i oczywiscie nie wachalem sie w tym roku jaka gre wybrac, moja fifa 09 jest juz w drodze. :)
jurasikpiotr ja gralem w demo Fify 09 na PS3 i szczerze powiedziawszy to jest Fifa 08 z dopisanym numerkiem 09... a murawa jest tak żałosna ze brak slow... w PESa 09 jeszcze nie gralem wiec sie nie wypowiem... ale ja zawiodlem sie na fifie tak jak Ty na PESie... jak widac wszystko kwestia gustu... Jeżeli bedziesz chcial podyskutować na ten temat to zacznij od tego co sie w Fifie na konsole zmienilo w porownaniu do edycji 08... bo ja nie widze nic... no moze jeden trick dodali :P
Zgodnie z tytulem watku rozmawiamy tutaj o PESie na PC !
W dupie mam PS3, 360, Wii, C64, Amige 500 itp.
Łał, i ci się to tam mieści?
PES, jeśli taki niehalo jak 2008, jeśli mało zmian - to pierwszy raz od lat "Noł Fenks".
Jesli ktos twierdzi ze jest malo zmian w stosunku do 2008 to radze by lepiej juz nic wiecej nie pisal.
Silnik jest po sporych zmianach a Wy tylko o grafice ktora lekko poprawili :)
Albo graliscie 10 min w PES2008 albo 10 min w 2009 bo innego wytlumaczenia nie widze.
A u mnie będzie znowu tak jak zawsze. Fifa wychodzi wcześniej niż PES. Więc gram w fife dopóki nie wyjdzie PES. Fifa jest zawsze o rok gorsza od PESa. Fifa 09 będzie lepsza od Pes 2008, ale gorsza od Pesa 2009. ;] Oczywiście mówię tu o konsolowych wersjach obu gier. Bo fifa PC to zupełna kiszka była. Może w tym roku coś ulepsza ;]
Fifa jest baaardzo mała przy pesie. Dobra, grafike może ma ładniejszą (jak dla kogo).
Nie jestem fanboyem PES'a. Zawsze była tylko fifa. Od czasu gdy pierwszy raz zagrałem w PES'a nie chyciłem się kopanki od EA. Ostatnio z ciekawości pobrałem demo FIFY09 (ostatnia fifa w jaką grałem to chyba 2006) - wywaliłem gre po dosłownie 2 min rozgrywki. Jest tak sztywna, że aż razi tą sztywnością.
Chcesz pograć w dobrą kopanke? Kup PES'a !
Przyznam rację, że Konami "leci w kulki" i zmian jest naprawdę nie tak wiele jakbym chciał/spodziewał się, jednak to co poprawiono jest na +, gra się przyjemniej, oczywiście pełny obraz ujrzymy po premierze pełnej wersji, ale i tak wiem, że jednak fifa 09 nie dała rady, a grałem na PC jak i na X360.
PROSZE O POMOC!
To demo jest moim pierwszym kontaktem z PES-em i prosze mi wytlumaczyc jak moge ustawic zeby dana czynnosc przypisac do danego guzika na padzie. Mam pada Saitek P2600.
Z gory dzieki.
a ja sie wypowiem jeszcze przed zagraniem powiem szczerze ze znowu fanboye fify sie wypowiadaja o buzkach jeszcze dodam ze lepszy jest pot na twarzach no i ... hmm pilkarze ktorzy skacza jak kroliki i hmm co jeszcze no sam nie wiem;) prawda jest taka ze fifa 09 PC to wypocina naprawde na next genie fifa 09 jest swietna rownie dobra co pes (przynajmniej porownuje narazie fife 09 z pes 08) i jedna i druga gra ma swoje niezaprzeczalne plusy i minusy ale jak widze tutaj porownanie twarzy to powiem szczerze ze normalnie smiac mi sie chce:) mam nadzieje ze pes bedzie swietny gameplayem co 5 a grafika lepszy niz 2008:) i mam nadzieje ze za 20 minut sie o tym przekonam. Pozdrowienia dla wszystkich fanow pilki kopanej :)
gra jest wspaniała !! ale mam maly problem: gdy zagram 1 mecz wychodze do menu i wybieram nastepny. sek w tym, ze jak sie skonczy ten 2 mecz to wychodzac do menu wyskakuje mi intro i nie moge go pominac... ma ktos jeszcze tak?
p.s. co trzeba miec ustawione w opcjach settings, zeby gra lepiej chodzila?
vinni- ty chyba patrzysz tylko na grafike... moze PES 09 bedzie podobny pod wzgledem grafiki do poprzednika ale to tylko grafika... zmienilo sie naprawde wiele... 3 nowe tryby LM, Legends i Be a Legend, gameplay jest wolniejszy a obrona sie lepiej ustawia, fizyka pilki jest jeszcze lepsza, framate nie spada gra jest plynna i nie tnie na powtorkach, nie mozna juz biegac jednym pilkarzem po calym boisku, bramkarze graja zdecydowanie lepiej, kibice maja lepsze przyspiewki, cale menu jest calkiem inne niz w 08. to wszystko mozna wywnioskowac tylko z dema. a jezeli ty tych zmian nie widzisz to poprostu jestes slepym fanem fify... i tyle na ten temat.
Ludzie, opamiętajcie się. Kiedyś uważałem, że te sprzeczki są śmieszne. Grupa graczy oddających się zabawie przy ulubionej grze zażarcie udowadnia, że własne ego nie jest w stanie przyjąć odmiennego poglądu jako przypuszczalnie realnego.
Później doszedłem do wniosku, że są one po prostu nudne, te same grupy (z małymi przetasowaniami oczywiście) powtarzają do znudzenia te same argumenty, nierzadko czerpiąc je ze wszystkich możliwych źródeł poza własnym doświadczeniem.
Teraz wydaje mi się, że są żenujące. Jedni drugim na siłę wpajają swój nie do końca określony światopogląd, wartościując świat na tych i tamtych be.
Zacząłem od "opamiętajcie się", ale dochodzę do wniosku, że był to bzdurny postulat, cofam go... będę miał czym karmić frustrację dnia powszedniego.
Tak na sam koniec, proszę nie nikt nie bierze tego do siebie, bywają takie dni gdy człowiek siada do komputera i musi półanonimowo wlać coś do wspólnego kociołka.
Skąd biorą się ludzie którzy oceniają grę na podstawie twarzy, ilości zespołów, po muzyce w menu, po korkach, po piłkach? Prawda jest taka że jak ktoś szuka czegoś bardziej wymagającego i nieprzewidywalnego to wybiera PES. Jeśli natomiast szuka czegoś żeby sobie fajnie pograć nie wysilając się zbytnio przy tym bierze FIFE.
I co fajne to demo ? jakeis nowosci ? ;>
Pograłem trochę... FIFA 09 na PC zostanie przez nowe ProEvo zniszczona, ale nawet PC-towa (bo konsolowe wersje ProEvo zawsze były słabe) wersja PES 2009 nie wygra z FIFA 09 na X360... sad but true, trzeba się pogodzić z faktem że FIFA na X360 (na PS3 nie grałem) zawsze pobije inne gry o piłce nożnej, jest po prostu niepokonana!
Mu2!
Trzeba usunąć plik pes09pv z folderu img i juz intro sie nie bedzie wlaczac :)
rog1234 - zartujesz ?
Chyba żarcik, jestem z tą serią od początku praktycznie, i to właśnie na konsolach były najlepsze, ile błagaliśmy aby wyszła ta seria na PC? A teraz? Jestem po demie 09 na X0, i powiem jedno - ROZCZAROWANIE! I to wielkie, nie może tak być! Kurde, to co obiecali, jeśli chodzi o rozgrywkę to gdzie jest to spełnione? Bramkarze nadal zachowują się jak słupy, a jednym piłkarzem można zrobić rajd....ehhh, może troszkę poprawili grę obronną, ale to ZA MAŁO! W tym momencie FIFA 09 zjada PESa na śniadanie. Sorry no bonus. I mnie przez to krew zalewa, Konami weźcie się do roboty! Nie jesteście już liderem!!! A tak nie może być!
wiec po zagraniu musze powiedziec PES 09 w wersji PC zjada FIFE 09 PC na sniadanie!!!
Pograłem 2-3 mecze. Jak zwykle o wiele lepiej mi się grało niż w nową fifkę, ale jednak coś mi nie pasuje w tej edycji :) Muszę pograć jakieś jeszcze kilkanaście meczy, aby wydukać co to. Ogólnie podoba mi się demko i czekam na pełną wersję.
Nawet twarze w fifie 09 nie są lepsze od tych z PES 2009. Nie ma mowy, sam grałem i przyglądałem się twarzom w replayach, w fifie również. Stwierdziłem że w fifie podobieństwo piłkarzy choćby ManUtd jest bardzo niewielkie, natomiast w PESIE JAK NAJBARDZIEJ REALNE. I NIC mnie nie przekona że fifa jest lepsza od PESA, nawet na konsoli. Bo PES to PIŁKA NOŻNA, a fifa to coś co dąży do tego by ta gra STAŁA SIĘ piłką nożną, ale niestety nic z tego nie będzie.
Kto gra w fife, idzie na łatwiznę, typowa arkadówka, natomiast PES jest symulacją, dla prawdziwych fanów piłki kopanej.
Dziękuję.
silnik graficzny moze i ten sam, ale duzo lepiej zoptymalizowany i 'ladniejszy' (na 'high' pes09 smiga na moim blaszaku lepiej niz pes08). popatrzcie na murawe! szczegolnie na zblizeniach w replay'u! cos pieknego ;) no i wreszcie odswiezanie ekranu > 60Hz! nawet dzwiek 5.1 dodali! tylko strasznie rozgrywka spowolnila :\ szybkie tempo pes08 duzo bardziej mi odpowiadalo. wydawalo mi sie bardziej realistyczne. i do tego kontrola pilki.. w pes08 lepiej sie dryblowalo.. co nie oznacza ze latwiej.. ale to dopiero zagralem 2 mecze :) moze to kwestia przestawienia sie. no kur** dalej 'nurkujac' w dowolnym miejscu boiska dostaje zolta kartke! xP a i sklady.. porazajaco nieaktualne, ale to napewno poprawia przed wyslaniem do tloczni ;)
p.s.: czy tylko ja nie moge wykrecic ruletki? prawy 'grzybek' zawsze byl do triczkow, a teraz.. nie chce manual pass :\
Nie jestem fanem gier futbolowych, ale i PESa 09 i Fifę o tym samym numerku postanowiłem przetestować (na PS3 ofcourzzz).
Jak nie pamiętam ileset godzin mi przeleciało przy pesie 05 (wtedy był jeszcze numerkowany, był to bodajże 11, czy 12), tak tutaj PES wypada.. słabiutko. Powtarzam, że nie jestem fanem soccerówek, ale FIFA swoją efektownością mnie zmiażdżyła. Owszem, żółwie tempo, ale jak już się jakaś sytuacja trafi... Do tego Be a Pro... Miód!
Gra się świetnie! W końcu poprawione rażące błędy wersji 2008. Wszystko aspekty gry wyglądają bardzo dobrze. Gra bramkarzy, grafika, podania(!), piłkarze wybiegający na pozycje, brak tak zwanych 100% akcji, obrona gra o wiele lepiej itd. itd. Na dodatek tryb legends i gra w czwórkę po sieci... Już teraz widać, że mecze z kumplami będą niesamowicie wciągające :]. Zapowiada się nieziemsko :]
po zgraniu i w fife i w pesa na pc i ps3 moge stwierdzic ze na pc lepszy jest pes ogolnie fajniej sie gra, ale to co jest na konsoli to pes fife nawet do piet nie dorasta
kedzior_msz --> Ruletkę można zrobić na d-padzie, ale jak narazie wychodzi mi to niezależnie od sytuacji xP Jeszcze za bardzo nie orientuję się w tych trickach, jedynie Messim jakoś ładnie przechodzę rywali.
A tak na marginesie to się zastanawiam dlaczego tutaj za to demo trzeba płacić skoro jest ogólnie dostępne dla każdego i to za zupełną darmochę??I ktoś to w ten sposób ściąga??Niepojęte..
O lol...Nie płacisz za demo tylko za obciążanie serwera swoim pobieraniem(korzystanie z serwerów GOL-a).
BallroQ---> używanie tego co wyrosło na szyi nie boli, wystarczy pomyśleć zanim się coś napisze. Jeżeli jest gdzieś napisane, że musisz ściągnąć to demo z GOL pod groźbą śmierci to zgłoś to CBŚ.
Nowa odsłona Pro Evolution Soccer to żadna rewolucja, zasadniczo nazwałbym ją łatką wersji poprzedniej.
Pierwsze co się rzuca w oczy to nowy system przełączania się pomiędzy zawodnikami - tryb manualny. Niezwykle uciążliwy bo każdorazowo będąc w ataku gracz jest zmuszony do wciśnięcia L1, w innym przypadku to komputer zacznie kontrolować piłkarza.
Z oceną i jakąkolwiek recenzją trzeba się wstrzymać do czasu wydania pełnej wersji, wtedy to pod lupę bujdzie gameplay, oraz możliwości sterowania drużyną za biurka, realizacja taktyk, etc.
Szurkowski - Po Twojej wypowiedzi jasno wynika, ze nie miales stycznosci z fifa 09 na konsole nowej generacji.
ujemny - tryb manualny oczywiscie mozna zmienic na automatyczny w cursor settings.. widac ze nie grales duzo w pesa bo juz od wielu czesci mozna bylo ustawiac kursor automatyczny badz manualny....
PES 09 bardzo rozni sie od poprzednika poziomem gry... przez caly rok gralem w PESa 08 na poziomie Top Player i nie mialem zadnych problemow by wygrac mecz... grajac w demo przez nawyki z 08 potrafie przegrac na Amatorze... hehe ale nie irytuje sie... bo to oznacza ze trzeba wiecej pokombinowac niz przelecicec skrzydlem dosrodkowac po ziemi i strzelic... jedyna wada dla mnie jest jednak szybkosc... troche za wolno biegaja pilkarze... choc bycmoze musze sie poprostu przyzwyczaic...
Chrees_Rosse, jak to nie ma zmian w FIFIE 2009 w stosunku do poprzedniej wersji?? Jest 250 zmian w samym gameplayu, grafika jest o wiele lepsza, dodali również całkiem nowy, naprawdę świetny system animacji i kolizji. A skoro tak to cała gra jest jakby zrobiona od nowa. Ja zawiodłem się na PESIE 2009. Animacje jak na PS 2 (czyli ile lat stoi PES w miejscu pod tym względem? 9?), małe zmiany w gameplayu, grafice... To jest mistrzostwo - bulenie kasy mało dając. Tak wygląda prawda panowie i panie! Kiedyś gadano na FIFĘ, że zjada własny ogon. I patrzcie państwo, jak teraz to samo dzieje się z PESem!!! Różnica pomiędzy PESem 2009, a PES 5? Lekkie zmiany kosmetyczne w gameplayu, dodanie KILKU nowych animacji i poprawienie grafiki. I mamy nową, fenomenalną grę!! Ludzie, przejrzyjcie na oczy. A co do FIFY 09 - na PC ma ocenę 7,3/10, zaś na konsolę nowej generacji ma ocenę 9,3/10. A oto porównanie obu gameplayów. FIFA 09 kontra PES 2009.
http://pl.youtube.com/watch?v=gRT21M9HYAM
dziwne, ja nie miałem żadnych problemów by wygrać w tym demku na Top playerze tak jak grałem cały sezon w 2008. Może zły dzień miałeś;p
jurasikpiotr---> jakie 250 zmian? Człowieku, te 250 zmian obejmuje wersje konsolowe(X360-PS3).
Na PC dano o wiele mniej zmian. Ło tyle. Zagrałem w demo, i przyznam, że to będzie hit. Gra jest niesamowita, wiadomo, trochę dziwny ten gwizdek sędziego i siatki są do bani, ale to wszystko się zmieni z patchami ;) Ogólnie wszystko inne jest perfekcyjne. Gra na Geforce 7600 GS, 1 GB RAM chodzi świetnie na HIGH i 1024x768 :) Bardzo się cieszę. Nie mogę się doczekać pełnej wersji. A twarze to już jest miazga.... :) W to demo można grać godzinami.
A jutro jeszcze FIFA 09 wychodzi, idę do sklepu po wersję X360. Będzie się grało, oj będzie :)
Ja pierd... a moje Legacy i Forester miazdza i Fife i PESa.
Jak dzieci: moj tata jest wiekszy i silniejszy... nie bo moj, a nie bo...
Grajcie sobie w co chcecie i przestancie pieprzyc.
250 zmian w Fifie 09 ? buahahahahaha... buahahahaha... ahahahahahahahahaha padam na cycki... wymien mi 10 zauwazalnych to ci pogratuluje...
Czy wam też demo chodzi maksymalnie na 60 fps, przez co gra jest straszliwie wolna i przeciętnie płynna?
Macu z tego co wiem 60 FPS to jest max jakie twoje oko da rade zauważyć wiec nie gadaj głuopt że nie działa płynnie bo u mnie jest git wszystko i jest 60FPS.
Co do dema, moim zdaniem krok do przodu wzgledem realistycznej fizyki. Piłka sie zachwouje bardzo dobrze i nie ma już dziwnych zachowań. Poprawiono AI co mnie bardzo cieszy nie ma rozstęów w obronie i śmiesznych samobójów.W demie mozna nastwaić ze gra sie jednym zawodnikiem z opcją kamery ala "become a legend" Jak dla mnie jest świetna i zapewnia zabawe wiecej niż jedenj osobie na ekranie ( grałem z kumplem w duecie messi henry cuś pięknego ^^ ) Gra sie bardzo przyjemnie i troche trudniej.Czekać teraz tylko na premiere Demko PES`a przycmiło niedawno sciagnietą full wersje fify 09. No wkońcu PES królem był i nie zapowiada sie by fifa tytuł mu ten odebrała.
http://www.gamershell.com/news_61408.html
dodaje twaek do dema który może wydłuzć mecz do 90 minut a także zmienić kąt kamery
"Macu z tego co wiem 60 FPS to jest max jakie twoje oko da rade zauważyć wiec nie gadaj głuopt że nie działa płynnie bo u mnie jest git wszystko i jest 60FPS.
Co do dema, moim zdaniem krok do przodu wzgledem realistycznej fizyki. Piłka sie zachwouje bardzo dobrze i nie ma już dziwnych zachowań. Poprawiono AI co mnie bardzo cieszy nie ma rozstęów w obronie i śmiesznych samobójów.W demie mozna nastwaić ze gra sie jednym zawodnikiem z opcją kamery ala "become a legend" Jak dla mnie jest świetna i zapewnia zabawe wiecej niż jedenj osobie na ekranie ( grałem z kumplem w duecie messi henry cuś pięknego ^^ ) Gra sie bardzo przyjemnie i troche trudniej.Czekać teraz tylko na premiere Demko PES`a przycmiło niedawno sciagnietą full wersje fify 09. No wkońcu PES królem był i nie zapowiada sie by fifa tytuł mu ten odebrała.
"
Bys sie wstydzil czlowieku...
Co do reszty zgadzam sie, tylko te max 60 klatek i ludzkie oko to raczej nie halo :)
/Chrees_Rosse
Przeanalizuj jeszcze raz to co napisałem. Widać, że od dawna nie miałeś książki w rękach, stąd duże problemy ze zrozumieniem prostego zdania.
Cytując:
"Niezwykle uciążliwy bo każdorazowo będąc w ataku gracz jest zmuszony do wciśnięcia L1, w innym przypadku to komputer zacznie kontrolować piłkarza".
W wersji poprzedniej w trybie manualnym podczas rozgrywania ataku nie było konieczne wciskanie przycisku L1. Komputer automatycznie przełączał nas na zawodnika do którego leciała piłka.
ujemny - to Ty nie umiesz czytac ze zrozumieniem... napisalem ze mozesz to o czym piszesz wylaczyc (przestawic) w cursor settings w opcjach gry na automatyczne przelaczanie tak bys nie musial juz za kazdym razem wciskac L1 czyli tak jak bylo ustawione we wczesniejszych edycjach... Tak wiec nie pieprz ze to jest uciazliwe bo w kazdej chwili mozesz to wylaczyc...
/Macu
Sprawdź ustawienia gry - konfiguracja w Menu Start -, w ostatniej zakładce masz informację, czy twój komputer spełnia minimalne wymagania.
/Chrees_Rosse
Nie będę się z tobą wykłócał. Piszesz bzdury, bo nie rozumiesz czytanego tekstu. Zauważ że odnoszę się do wersji poprzedniej. Wytykam niepotrzebną zmianę w trybie manualnym. Ty natomiast piszesz o trybie półautomatycznym - zarówno w ataku, jak i obronie. Mi chodzi o zmianę stanu rzeczy tylko w ataku.
Jeśli znów nie zrozumiałeś to nie komentuj. Ja przynajmniej już nie będę.
/Chrees_Rosse
Jeszcze jedno: tryb półautomatyczny w najnowszej odsłonie to nie tryb półautomatyczny w wersji 2008.
Reczne przelaczanie zawodnika (L1)
[IMG]http://i322.photobucket.com/albums/nn425/chrisdelarosa/manualcursor.jpg[/IMG]
Automatycznie przelaczanie zawodnika
[IMG]http://i322.photobucket.com/albums/nn425/chrisdelarosa/autocursor.jpg[/IMG]
PS. czlowieku... nie ma czegos takiego w tej grze ze sie tylko w ataku manualnie przelacza zawodnikow...
Sciagnalem demo i jest super.
Gram na dual shocku i mam pytanie odnosnie strzalow na bramke:
strzelajac wystarczy nacisnac tylko przycisk bez zadnych kierunkow? Czy tez nalezy wybrac: strzal + gora, dol, prawo, lewo?
Jak doatad wszystkie strzaly leca w kosmos.
I jeszcze jedno: jak podkrecic pilke w lewo, prawo?
kierunek zawsze dobrze jest dac przy strzale... co do samego strzalu to niestety trzeba bardzo delikatnie wciskac strzal poniewaz pasek strzalu bardzo szybko sie laduje :]
co do podkrecania... przy rzutach wolnych i roznych mozesz podkrecic pilke trzymajac kierunek...
Pozdro
MAŁA RECENZJA DEMA.
Czekałem z niecierpliwością i przyznam że jestem rozczarowany.
Ale po kole:
Zainstalowałem. Najpierw Settings. tylko 1024x768? O boże! Nie no...w XX wieku to był szpan. Plus bezsensowne opcje wyboru pomiędzy 4:3 a 16:9. Po co to skoro te zaledwie 3 rozdzielczości w menu obsługują tylko 4:3?! no ale dobra. zaznaczam 16:9.
Włączam grę. Jak zwykle przy takich rozdzielczościach jakość średnio wychodzi. Szczególnie jeśli ma się 22" monitor. Ale bez przesady. Menu daje radę. Muzyka chyba najlepsza z serii, ale przecież tutaj chodzi o gameplay co nie? Odpalam mecz. Pierwsze co się u mnie rzuca w oczy to za duża odległość kamery i grafika - lekko podrasowane PES2008 + postacie jakieś takie chude. TONA MUŁU. Wszyscy zawodnicy poruszają się jak by mieli nadwagę. Słabo, z opóźnieniem. A przecież to nie wina mojego sprzętu bo program mi pokazał wszystko na "GOOD". Na dobitkę tylko 3 opcje kamery? Co to ma znaczyć? Kończę mecz i oto największe zaskoczenie. Ukazuje się trailer promocyjny - super dynamiczny mecz, wiele akcji i świetne animacje postaci. No panowie - na reklamie to się znacie;] Ale na gameplay'u niestety nie. Już PES2008 był bardziej dynamiczny.
Wyłączam grę. Znowu Settings - Przywracam 4:3 zamiast 16:9 i o dziwo gra zyskuje TROSZECZKĘ na tempie. Plus nie spłaszcza już tak wszystkiego. No ale to tyle jeśli chodzi o plusy w minusie.
Jest ŹLE.
A dla wymagającego gracza jak ja który jeszcze pamięta czasy pierwszej części na PSX wydaje się że KONAMI leci sobie w kulki z odbiorcami. Z roku na rok coraz mniejszy postęp. Czekam na FULL'a. Może dodatkowe tryby wynagrodzą jakoś gameplay.
Tym czasem [sam nie wierzę że to powiem] trzeba przetestować nową Fifę.
bleblebleble
:)
dzix_x - wybacz ze skomentuje Twoja recke... dostempne rozdzielczosci w grze sa zalezne od Twojego sprzętu... dziwne ale take niestety "zabezpieczenie" wprowadzilo konami... co do gameplaya...wszystko zalezy od tego na co sie nastawiles... czy na szybkie rajdy skrzydlami ala PES 08 gdzie mozna bylo przejsc jednym zawodnikiem cale boisko i strzelic z 25 m petarde Adriano nie do obrony czy na dokladne i dosc powolne rozgrywanie ala ISS z PSX... Najwieksza wada dema sa niestety strzaly z dystansu co bylo zawsze mocna strona PESa... fakt ze jest realistycznie gdy pilkarz strzela swoja slabsza noga to pilka leci wolniej i bardziej balonowato... a strzaly mocniejsza noga sa silne lecz bardzo nie dokladne co mnie martwi... podania prostopadle sa swietne... rzuty wolne takze... jedynie te strzaly z dystansu... Moja nadzieja w tym ze na zagranicznych stronach pisza ze Demo to ta wersja z lipska ktora byla ukonczona w 70%... tak wiec bycmoze jeszcze nie wszystko stracone :-)
Strzaly z dystansu to pewien sprytny myk ktory wlasnie rozpracowac postanowilem.
Zauwazylem ze lepiej przy strzale z daleka nie zatrzymywac sie ale tez nie miec wlaczonego sprintu. Ja po prostu robie zwod i kawaleczek podbiegam, naciskam z wyczuciem X i podkrecam strzal. Pilka nie leci juz w kosmos a zazwyczaj w swiatlo bramki lub 0,5 metra nad nia :D
Moze nie z bardzo daleka ale na szybko tylko taki strzal udalo mi sie "cyknac" ===>
Chrees_Rosse ---> gdybyś nie był idiotą to byś wiedział że te 250 zmian jest w wersji na X-a i Ps3. Na Pc Fifa ssie zresztą tak samo jak PES.
sam jestes idiotą bo ja ciagle pisze o wersji na PS3 bo sam tylko na chlebaku gram... i nie badz taki cfany tylko wymien mi chociaz 10 tych zmian bo ja nie widze... i mowie downie o PS3
to jest wlasnie najwiekszy i jedyny zarazem argument podawany przez fanboyow Fify..."jak nie widzisz to kup se okulary..." przeczytales gdzies wywod jakiegos programisty EA ze bedzie 250 zmian i juz wszedzie to wypisujesz... szkoda ze nie widac tych 250 zmian, no chyba ze mowili o zmianie numerka z 08 na 09, aktualizacja skladow... jezeli sie myle to oswiec mnie prosze...
PS. pewnie z tych 250 zmian 200 to transfery a pozostale to nowe tracki w menu itp.. heh
Ja cie ale GOL zdziera żeby za demo płacić ... Tragedia.
Mozecie przestac "piac" o glupotach? Jedni lubia schabowego a inni mielone.
TO JEST PES2009 NA PC, a nie pes na xboxa czy fifa na x360...
Unife - Zdziera z jeleni ktorzy nie potrafia poszukac na necie :)
Pierdolic pesa to gowno czas na FIFA 09 pozdro dla fanow fify
Zagralem wlasnie w demo PES'a na ps3. Musze powiedziec, ze gra w ogole nie zrobila na mnie wrazenia a co lepsze bardziej podobala mi sie rozgrywka w wersji 2008. Tworzenie akcji jakies takie monotonne i szybkosc rozgrywki bardzo powolna.
[78]Chrees_Rosse --> animacje, zachowanie bramkarzy, przyjęcia, fizyka piłki, be a pro, 10vs10, twarze, grafika, kibice, sędziowie, nowe opcje taktyczne, gra w powietrzu, gra ciałem.
mam ci dalej udowadniać że jesteś idiotą czy wystarczy ?
No cóż, demko przetestowane i nowy PES jest znacznie lepszy od edycji zeszłorocznej.
Świetny gameplay, na początku jest trudny, ale można się przyzwyczaić. Aż chce się grać!. Nic tylko czekać na premierę. Jedynie oprawa graficzna jest wg mnie gorsza niż w pecetowej wersji najnowszej FIFY. Szkoda, że grafika gorsza, ale za to jest idealna płynność na maksymalnych detalach - to cieszy :]
Screen z PES 2009
Screen z FIFA 09 -->
FIFA ma lepszą murawę, trójwymiarową w dodatku, świetne stroje i jakość twarzy (szczególnie podobają mi się facjaty z Xboxa 360). Zaś PES 2009 ma słabą murawę i za dużo rozmycia, bez efektu potu :/.
Rozegrałem mecz Fc Barcelona - Manchester UTD. w PES 2009 i we FIFIe 09.
Powiem jedno: Mecz w PESie 2009 był bardziej emocjonujący :).
Obie gry ustawione na full 1440x900
gameplay
FIFA + za prześliczne powtórki i oprawę audio-licencjacką ;)
PES + za wszystko, grafika też daje radę :)
10 * FIFA = PES
zagralem pare meczy wiecej... mysle, ze za brak dynamiki z pes08 (o ktorym pisalem wczesniej) moze byc odpowiedzialny moj procek, a nie sama gra.. :\\ jednak i tak widac, ze ludziki jakos za wolno sie zbieraja.. no i strzaly z dystansu leza! nie da sie juz tak zajebiscie huknac bomby z 30m jak w pes08... albo przynajmniej dotychczas mi sie takowej nie udalo. jest za to jeden ogromny plus. ai! juz nie tak latwo skonstruowac efektowna, ladna, skladna akcje. pilkarzyki w koncu wykazuja sie pewnym refleksem i podanka lecace zbyt blisko przeciwnika zaraz koncza sie przechwytem. naprawde trzeba sie napracowac! pierwszy raz od pes3 jest radocha z kazdej strzelonej (niekoniecznie ladnej) bramki! ;)
Jako wielki zwolennik serii Pro Evolution Soccer zawiodłem się na demie PES 2009. Gra jest dla mnie zbyt łatwa (na najwyższym stopniu trudności). Ruchy postaci niemalże takie same jak w PES 2008 (czyli coś w stylu Fifa 2004=Fifa 2008). Dźwięk radości kibiców po golu taki mdły i cichy, że aż żal dupe ściska. Powtórki zdobytych bramek i ładnych sytuacji bramkowych są jakieś ciemne. Kibice krzyczą tak sztucznie jak na jakiejś paradzie faszystowskiej.
Jednakże są też plusy. Gdy przejdę na rozdziałkę, na której się pojawią czarne pasy na górze i na dole ekranu, czuję się jakbym oglądał prawdziwy mecz. Ładna grafika (powiedziałbym, że zadowalająca). Image menu też korzystne i przejrzyste. Myślę, że Konami idzie w ślady EA i będzię nam odgrzewać kotleta. Myślałem, że będzie fajnie, a jest tak sobie.
ahahahahahhahahaha... Niech ktos jeszcze napisze o dynamice PESa 09, proooosze... Wlasnie pogralem w Fife 09 na xboxie i porownojac do PESa, Fifa wyglada na gre turowa ;|. Przeciez to wolne takie, zajebiste animacje, fajnie ludziki wygladaja, ale jakos rozegrane akcje tak nie ciesza i w ogole trudno cos ugrac bo jakis obibok biegnie 2x szybciej od Ciebie. Tego nie lubilem w 08 (wszyscy grali barcelona w trybie online, granie Ruchem Chorzow bylo niemozliwe) i jak widac nadal jest to powielane. Tak pozatym to nie widze jakichs szczegolnych zmian.
No nie moge... zanim sie koles obroci i poda pilke do kogos to 2 przeciwnikow juz do niego podbiega ;|. Co to armata? Nie, nawet ja szybciej obracali...
Naprawde jestem bezstronny, ale grajac w PES'a nie czuje sie naprawde zadnej rywalizacji i emocji ?. Postacie poruszaja sie niczym maszyny, roboty i dynamiki. BBlacKK102 - poruszyles temat dynamiki w fifie 09 a wiec postaram sie to sprostowac. Fifa jest duzo bardziej realistyczna, ruchy zawodnikow, ich animacja (masa zawodnikow) wszystko wyglada duzo bardziej realnie. Strzaly, podania, podania prostopadle w fifie sa na duzo wyzszym poziomie niz w PES'ie. Oczywiscie nie poruszam kwestii licencji. Fifa w wersji n PC to jednak nie to samo, animacje bardzo odbiegaja od tych z xbox'a i ps3, pod tym wzgelem dla blaszakow duzo lepiej wypada PES 2009. Jednak jako posiadacz konsoli duzo bardziej odpowiada mi fifia 09, ktora jest bezkonkurencyjna.
Nie ma co porównywać FIFY 2009 z konsoli do PES 2009 lub FIFY na PC. Wiadomo, że EA na konsole wygra bezpardonowo.
Pograłem jeszcze trochę w PES 2009 i stwierdziłem, że KONAMI podpisało chyba jakąś umowę z EA, dzięki której PES przejął "fifowskie", drewniane ruchy piłkarzy. Mam również wrażenie, że zamiast dobrej płynności gry, obraz bardzo szybko przeskakuje (taki super szybki pokaz slajdów). Tak w ogóle to zero dynamiki. Muszę zainstalować najnowsze demo FIFY i się przekonać co lepsze.
Jeśli komuś obraz przeskakuje to niech wyłączy opcję "Frame Skipping" w Settings.
Co ta opcja daje ? Myślę, że to nie wina mojego sprzętu, bo jest on bardzo dobry.
Wyłączyłem tą opcję, jednakże nie widzę większych zmian. To skakanie obrazu nie jest duże, jednkaże może odrobinę irytować. Pojawia się ono gdy spada piłka wybijana np. przez bramkarza albo na powtórkach.
TOTALNE dziadostwo, grałem w demo na x360 i muszę powiedzieć 0/10, gra ma beznadziejną grafikę, zachowania piłkarzy są jak w pes 04/05, otrzymujemy całkiem inny produkt niż pokazywany ma screenach, taktyka na bardzo niskim poziomie, piłkarze wręcz latają w kółko, nie wychodzą na pozycje, nie polecam, a jeżeli ktoś chce to coś jeszcze porównywać z FIFA 09 to nie wie co to jest piłka nożna.
Niekiedy trzeba umieć spojrzeć prawdzie w oczy PES 09 to "0"
Większość nie bardzo chciała traktować serio przebąkiwania tych testerów, którzy ośmielali krytykować się wersję beta PES 2009. Twierdzili, że jeśli produkt Konami będzie wyglądał tak, jak wygląda, ludzie będą wybierać FIFA 09. Problem w tym, że PES wychodzi za tydzień, a stosunkowo niewiele osób zapoznało się z demo. Przyłączam się do krytyków PES. Gra jest kolejnym krokiem wstecz w przypadku grywalności. Piłkarze są drętwi, śmieszni i nie robią nic pożytecznego. Nawala między innymi gra bez piłki. Ludziki po prostu albo stoją czekając na przebieg wydarzeń, albo biegną w stronę bramki. To miał być symulator, a Takatsuka zrobił z tej gry irytującą zręcznościówkę. Gdybym tylko mógł, wysłałbym Takatsukę i te jego pomysŁy w cholerę i kazał zamknąć serię.
PES 09.... JAK JA NA NIEGO CZEKAŁEM.... JEST SUPER!!!!!!!!!! MAM NADZIEJE ZE BEDZIE TAK DALEJ;) PZDR
daza---> powiem Ci, że ja mam dobre "spojrzenie" na pewne rzeczy, i określam, że twój poziom umiejętności w PES a także znajomości piłki nożnej jest równy "0" :)
Demo mnie nie przekonało, kupiłem pełną wersję, i jednak mi się spodobało. Trochę dziwne, jest fajnie :)
gdzie sa te kody zeby sciagnac gre???????????????