Wymówka pierwsza klasa, a Crysis, GOW czy inne to jak wyglądają ? Przecież nowa fifa nie ma aż tak surrealistycznej grafiki, ludzie bez przesady(mówię o x360 bo ps3 nie posiadam).
Innymi słowy mówiąc, gra wygląda kiepsko, bo macie kiepskie komputery.
tak jest... jesteście do dupy wiec tak macie
Djpinata --> i dobrze mówili, bo była gorsza, a co do sprzetu, nie mnie to oceniać
Żałosne. Już teraz mocny pecet połyka konsolę bez beknięcia. Ciekawe czy za rok użyją tej samej wymówki.
A jesli ktos gra na bardzo dobrym komputerze, na ktorym Crysis sie nie tnie, a Fifa 09 wyglada okropnie to zapewne tez wina kompa ?
lOl a ja ma mam mocnego pecta i co kurde? (crysis mi na maksa chodzi).
Przeciez istnieje opcja konfihuracji nie?
Ea so żałosni a konsole wcale juz takie mocne nie są, mocne byly 2-3 latat temu a teraz pc rzondzi mocą wiec ta wymowka jest beznadziejna.
jak za rok powiedza to samo to.....
planet killer
Twoja wypowiedz tez "rzondzi"
Żałosne. Choćby przez ten wykręt nie zamierzam kupić tej gry. Potem się dziwią że sprzedaż poniżej oczekiwań, jak rzucają takie ochłapy.
EDIT: 1-3 % To jakie są wymagania tej FIFY?
Fifa nie jest grą przeznaczoną dla hardkorowców. Fifę kupują ludzie, którzy nie grają w żadne inne gry, nie mówiąc, że nie wiedzą jaki procesor i ile ramu mają w komputerze.
Jak dla mnie to w ogóle mogą nie wydawać takich gier... Już wolę sobie po boisku pobiegać ze znajomymi niż siedzieć przed kompem i cieszyć się, że piksele mają znane nazwiska...
bo w sumie taka gra do kompów nie jest jakimś świetnym rozwiazaniem, takie gry odpala sie na padzie na imprezkach, kiedy to jest dużo chętnych kumpli
chociaz wersje PS2 mogli by sobie darować... nic sie nie zmieniło od czasow 06
Niestety ale taka jest prawda.Nie każdy posiada takiego kompa by mógł pociągnąć fife na duzych wymaganiach.Taka gra na pc jest zrobiona dla graczy casualowych i zrobiona jest tak by kazdy mogl praktycznie mogl w nia zagrac.To zadna wymowka to prawda zgadzam sie z programistami
Electronic Arts UK.pozdrawiam
Nie dziwię się takiemu posunięciu. Ogromna częsc ludzi grająca w te Fify ma słabe kompy z czego EA zdaje sobie sprawę. W końcu grafa tu nie jest najważniejsza
Dobre, dobre :) - a już się prawie dałem nabrać, że FIFA faktycznie wykonała duże kroki w kierunku poważnej modernizacji serii.
No i nie dziwie się im! przeważnie szczeniaki kilunastoletnie którzy są głównym zaopatrzeniem płaczę że gra im chodzi wolno a jak by zrezygnowali ze slabej grafy żeby gra chodziłą szybciej to płaczą że grafa fatalna ;/ ale z drugiej strony to ci kolesie mają chyba jakies spierdzielone informacje , bo standardem jest 2-rdzeniowy procek 1-2gb ram i karta min. 7600GT i jeżeli ktoś jest na etapie budowy kompa fify 2005 to teraz nie ma sie co dziwic ze gra mogła by mu chodzic tragicznie! a szczerze wątpie ze wiecej osbob ma 1-dno i niz 2-rdzeniwe procy!
Jak widać ea naprawdę nie mogło znaleźć lepszej wymówki! Po prostu żal mi tej firmy, na marginesie i tak cały czas kupuje pes-a na pc ,ponieważ nie mam konsol ps3 i x360 kupuje na pc!!
Mam tylko ps2 ale w 2008 to juz obciach mieć ps2!
Głupoty gadaja. Zapewne przy dobrej optymalizacji dało by radę. Tylko iż PC i konsola to różne urządenia. Ich mocy nie można porównać. Jaki procek porównasz do Xboxowego trzy rdzeniowego 128 bitowego power PC? Core Quad-a? Ale on jest 64 bitowy. PS2 stare już jest a do tej pory nie dobrego emulatora mimo iż możemy mieć po 32 gb ramu i 3xGTX280.
Grendel- sądze, że ea i tego nie zmieni, ponieważ robią oni gry tylko dla kasy!
W zeszłym roku mowili o 10%.... nie mam pojecia, o co chodzi ea z takimi posunięciami
gdzie sa jakies screeny porownawcze?
To taki chwyt by wiecej zarobic - zaraz sie okaze ze 09 mozna uruchomic na 233mhz z 64mb ram i 3dfx'em :)
tam 233mhz i 3dfx.. Ta gra pojdzie na kalkulatorze.
Powiem tak, cieszmy się bo mogliśmy mieć grafę taką jak w 08 lub na PS2 :) Ale zróbcie sobie demo na minimalne detale, gra wygląda gorzej niż 08 więc nie wiem czemu takie wytłumaczenie. Mogli jeszcze dodać w opcjach bardzo wysokie detale, jakość cieniowania na 3 i jeszcze lepiej by było :) A ta murawa 3D to śmiech na sali. Porządnie wygląda tylko jak się wybija bramkarzem piłkę. A tak podczas przerywników różnego rodzaju murawy "nie widać"
Naczelnyk --> Żałosne. Już teraz mocny pecet połyka konsolę bez beknięcia. Ciekawe czy za rok użyją tej samej wymówki.
Masz rację, PlayStation 2 połyka bez połknięcia, ale Xboksowi i PS3 jeszcze długo nie dorówna, bo należy wziąć pod uwagę, że wciąż są to platformy wykorzystywane najwyżej w 50% i technologicznie peceta znacznie wyprzedzają (wielordzeniowe jednostki CPU).
Już tak się rozleniwili... czyżby zapomnieli o opcji zmienianiu grafiki w grze? I wtedy te 1-3% graczy cieszyłoby morde bo im gra pięknie wygląda ^,^ Ale nie, lepiej od razu grę przeznaczyć dla starych kompów i mówić że konsole są lepsze. Owszem są lepsze, ale tylko PS3.
Grendel_1987--> Zastanów się co piszesz... 128,64 czy 32 bity nie wpływają w ogóle na wydajność procesora. W pewnych specyficznych zastosowaniach, gdzie wymagana jest duża precyzja, owszem można uzyskać znaczący wzrost wydajności, ale w grach? Tutaj bardziej zależy na użyciu pamięci, a zmienna 32 bitowa zajmuje 4x mniej pamięci niż 128 bitowa...
Porównywanie mocy na podstawie emulatora, to już totalna głupota. Znane Ci emulatory są pisane przez ludzi, którzy NIE MAJĄ DOSTĘPU do specyfikacji sprzętowej konsol.
Obecne konsole to tak naprawdę pecety. Co z tego, że mają procesory PPC, skoro dla programisty nie robi to prawie żadnej różnicy. Nie mówiąc, że pecetowe układy graficzne obsługujące DX10 posiadają wszystkie funkcje jakie mają układy zamontowane w konsolach. Zatem konwersja na PC to nie jest duży problem...
Strasznie głupia wymówka...
Żal mi krytykantów. Facet ma absolutną rację - większość ludzi nie posiada jeszcze w swoich domach pecetów o mocy choćby zbliżonej do tego, co oferują X360/PS3. Ja wiem, że nowy pecet o porównywalnej bądź lepszej mocy kosztuje niewiele więcej od tych konsol, ale to nie zmienia faktu, że mało kto takiego peceta posiada. I nie dotyczy to tylko europy, w stanach jest to samo. Jak myślicie - czemu pecetowe listy przebojów okupowane są przez takie gry jak Simsy, WoW? Czemu taki CoD4 jest daleko w tyle, czemu nie ma na tych listach gier ze świetną grafiką a tym samym ze sporymi wymaganiami? Zastanówcie się.
Ktoś powyżej napisał, że EA robi gry tylko dla kasy. To ja przepraszam, mają je za darmo rozdawać? Niech ten ktoś pokaże mi chociaż jedną firmę na całym świecie, która nie robi dla kasy". Przecież to jest podstawa ich funkcjonowania.
Ja na miejscu graczy pc cieszyłbym się, że nie dostane znowu konwersji z PS2. Cieszyłbym się również, że będzie można podpiąć pada (jak można grać w takie gry na klawiaturze/myszy??? To tak, jakby przechodzić DMC4 na klawiaturze, albo za pomocą pada obsługiwać Photoshopa), że będą nowe tryby.
Więc proszę przestać marudzić. Za jakieś 2 lata dostaniecie FIFĘ o lepszej grafice, co wyniknie z tego, że ludzie jednak będą mieli lepsze komputery. Ale wtedy ta grafika też będzie kiepska. Tak to jest z pecetowym graniem...
na 3 letnim kompie demo leci w 1920x1200 z 4xmsaa i 16 anizotropia wygląda dużo lepiej od 08 ale i tak śmieciarsko szkoda kasy na fife na pieca.
EA SUX .
@deer667: EA SUX
Czemu SUX? Bo chce aby jak najwięcej ludzi kupiło jej produkt mając pewność, że zagrają? Dlatego sux? Weź się człowieku stuknij w głowę...byle mocno.
Dlatego żę istnieje coś takiego jak ustawienia grafiki i można sobie grę dostosować do sprzętu a to co robi ea z fifa to syf ... spójrz na crysisa ja gram na medium bez problemów a kompa mam 3 letniego ... Ludziki w fifie są głupie AI nie istnieje i ogólnie grafa wygląda jak pięcio letnia ... polecam luknąć na DMC 4 które śmiga jak zwariowane na średniej klasy sprzęcie wyglądając lepiej niż na konsolach (chodzi o jakość tekstur) ... EA SUX
Fifa 09 wygląda naprawdę bosko ;) I wymagania wcale nie są takie małe, bo na 1024x768 na średnich na 512 ram, R9550 i A2800+ przy większej grupie zawodników lekko przycina.
jasne. grafike fify na konsoli nie jest piekna a nowe Pc sa szybsze od konsol.
aope --> dzisiaj x360 z dyskiem kosztuje ~900zl. Za komputer, ktory ma 9600gt,6000+x2,i 4gb ramu - czyli taki, na ktorym pojda wszystkie gry z xboxa na rozdzialce wyzszej niz xboxowe hd ( moze procz assasina i lost planet, ale to sa wyjatki) i ustawieniach graficznych wyzszych niz na xboxie, bez ZADNEGO przyciecia - dasz GORA 1500zl, a orpocz maszyny do gier masz wypasiony komp z plyta na pcie2.0 i am2+ ,czyli jeszcze do upgradeu bez koniecznosci wymiany calego kompa. YY sorx? Kiedys normalny, przecietny komputer kosztowal miedzy 2,5 - 3K i ludzie narzekali, teraz jest 2x tanszy, mocniejszy od wspolzcesnych konsol i dalej narzekaja? jeszcze rok temu moze to by byla dobra wymowka, ale nie dzisiaj kiedy tak ceny kompow poszly w dol, a za miesiaczna wyplate z najnizszej krajowej mozna pograc w gry z xboxa360.
edit: co do twojego [28] --> jakims cudem (to chyba cud) gry na ue3 chodza na komputerach za 700zl. Bez zadnego przyciecia! Sam sie styuknij w glowe bo twoje fanbojstwo przeslania ci logike
[22]
Koczkodann---> tchnologicznie wyprzedzaja.... procek z ps3 bedzie jeszcze dlugo wyprzedzal, tylko szkoda ze grafika jest na poziomie gf7900, czyli dzisiaj kosztuje ile? 200zl? Idz, ciesz sie folding@home, i tym ze 90% gier nie osiaga na ps3 30fps... A o xboxie i machlojkach z obnizaniem rozdzielczosci ani nie bede wspominal... Zreszta co sie bede tlumaczyc, na necie masz wiele materialow na ten temat i jakbys nei chcial gadac bzdur, to bys najpierw uruchomil osrodek w mozgu zwnay google.
@deer667: Zobacz, w jakim nakładzie sprzedał się ten Crysis. Mało coś, prawda? Facet mądrze mówi i już. FIFA to masówka, tak samo jak 99% obecnie wydawanych gier. Tu nie liczy się ambicja czy cokolwiek innego, tylko zysk. Mówisz o ustawieniach grafiki - świetnie. Tylko komu chce się w to bawić? Szkoda kasy i programistów, na przystosowywanie ustawień. Zwłaszcza, że ta kasa się nie zwróci ze sprzedaży wersji pc. Więc po co?
DMC4? Nie śmiga dobrze na średniej klasy sprzęcie, bez bajek. 3 lata temu były czasu GeForce'a z serii 6, 2 lata temu premierę miała seria 7, więc co Ty mówisz o 3 letnim pececie z Crysisem i DMC4? Takie bajki to na dobranoc się opowiada, a mamy ranek...
ps. Szkoda, że nie było haseł EA SUX jak ogłaszali np. Burnout Paradise na pc. No ale tak to jest z polakami - punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia.
Loooool, dawno się tak nie uśmiałem z newsa na Golu :D.
Przecież wymagania Fify09 to śmiech na sali, a oni się jeszcze tłumaczą, że to wina słabych PCtów. Buahahaha :D.
Ale co prawda to prawda. Nie wiem jak na konsolach, ale na PC demo Fify09 wygląda przeobleśnie. Nie będę porównywał do poprzednich gier z serii bo po prostu w nie nie grałem, gdyż takich gier nie lubię. To demko ściągnąłem, tylko dlatego, by przetestować to nowe sterowanie z gryzoniem.
I ciężko mi uwierzyć, że w 2008/9 można wydać takiego paszteta :|.
@$aimon: oczywiście, masz rację z pecetami. Ale widzisz - problem nie leży w podzespołach. Problem leży w tzw. pc gamingu i wszystkim, co się z nim wiąże. Nie z wydajnością. Problem jest taki, że wydajne pecety posiada właśnie te 3% użytkowników. Dla nich mają tę grę robić?
Grafika taka jak na konsolach obecnej generacji stanie się standardem na pc za rok-dwa lata. Tyle, że wtedy wyjdą nowe konsole i historia się powtórzy. Oczywiście nie mówie tutaj o takich pojedynczych przypadkach jak Crysis, który ledwo co sprzedał się powyżej 1 mln egz. A to daje do myślenia. Jak widać, EA też dało.
@rlistek: I ciężko mi uwierzyć, że w 2008/9 można wydać takiego paszteta :|
Można. O ile mamy do czynienia z pc. Z konsolami by nie przeszło. Po prostu chcą zapewnić lepszą dostępność, co przełoży się na zysk. Proste.
dalej uwazam ze nie masz racji. 3% to moze jest odsetek ludzi majacy highendowe komputery, a middle-end, czy nawet te pasztety z media i saturna, spokojnie sobie radza w grach z konsol (moze nie na high, ale jednak). Dla mnie wyjasnienie jest proste: Ea albo nie umie optymalizowac kodu, czy nawet zrobic tak banalnej funkcji jak obnizanie jakosci tekstur, albo te wszystkie bajery z 250-ma poprawkami tak zżeraja zasoby, ze faktycznie potrzebuja 7rdzeni. Tak czy siak, nei ma dla nich usprawiedliwienia - dziesiatki innych tytulow z konsol hula ładnie, tylko oni twierdza ze pecet jest za slaby.
no fakt sorry grafe mam 2 letnią
szkoda
Ech, konsola nigdy nie była lepsza od PC. Tzn. czasami było blisko ale nigdy nie była lepsza i zawsze tak będzie. PC rozwija się, można w nim wymieniać części czego nie można powiedzieć o konsolach. Pieprzenie że FIFA 09 będzie wizualnie lepsza... niestety, to po prostu pierdolenie. Nie widzę powodów dla których konsolowa wersja miała by być lepsza graficznie. Tzn. są wyuzdane powody EA. Nigdy za tą firmą nie przepadałem, ale to już przesada. Nie wiem jaki EA ma w tym cel (przecież i tak wyniki sprzedaży były by takie same)... Ale jednego jestem pewien: pierwszego zakupię PESa 2009, a na nową fifkę co najwyżej splunę...
Mogli dać zmianę poziomu detali i każdy byłby zadowolony
Heh i ktoś ma płacić za niedorobiony produkt?? Żadna tam strata, badziewia nie zamierzam nawet piracić.
aope --> masz racje, dlatego ludzie wydają coś takiego jak Obscure II, których porty są niewiele lepsze od Wii & PS2, ale faktycznie, ludzie mają racje... powiedzcie mi czemu Simsy sprzedały sie w nakładzie 100 mln kopii(no... z 10 mln można odjąc do konsol), bo ta seria jest dostepna dla każdego... Facet potrzebuje komputer do robienia notatków, drukowania dokumentów... takie byle co z powiedzmy 512 ramem "hmm to sobie simsy załatwie, albo i fife... im nowsza tym lepsza" i tak koleś ma fun, to samo tyczy sie ps2, a żeby w końcu oprawa szła do przodu to usprawiają wszysko na kolejnej generacji konsol, bo tam jest ich priorytem, na tych 2 konsolach najwiekszą mają sprzedaż
A to zabawne. Tylko panowie z EA nie wiedzą chyba, że obecnie przeciętny pecet gracza ma na pokładzie kartę pokroju 8800/9600 GT. A na czymś takim śmiga Crysis na High. Więc raczej z FIFĄ z konsol nie byłoby większego problemu.
@Quachodron: Ech, konsola nigdy nie była lepsza od PC.
Ale co oznacza "lepsza"? Bo moim zdaniem, tu nie ma co porównywać. To są zupełnie inne od siebie urządzenia. I wciąz nie rozumiem, co oznacza "lepsze".
Tzn. czasami było blisko ale nigdy nie była lepsza i zawsze tak będzie.
Co oznacza "była blisko"? Reszta - jw.
PC rozwija się, można w nim wymieniać części czego nie można powiedzieć o konsolach.
I to jest jednocześnie największą wadą i zaletą pc.
pieprzenie że FIFA 09 będzie wizualnie lepsza... niestety, to po prostu pierdolenie.
Trochę kultury.
nie widzę powodów dla których konsolowa wersja miała by być lepsza graficznie.
To pomyśl o tym, że każda konsola ma jasną, niezmienną specyfikację, pod którą mozna produkt zoptymalizować i który u każdego będzie wyglądał tak samo i chodził tak samo. Wciąż nie widzisz?
zn. są wyuzdane powody EA. Nigdy za tą firmą nie przepadałem, ale to już przesada. Nie wiem jaki EA ma w tym cel (przecież i tak wyniki sprzedaży były by takie same)... Ale jednego jestem pewien: pierwszego zakupię PESa 2009, a na nową fifkę co najwyżej splunę...
Szkoda, że nie napisałeś tego jak EA ogłaszało nowego Burnouta czy Mirrors Edge. Jaki EA ma cel? Taki jak każda firma - sprzedać produkt.
A co do PESa. On też wygląda gorzej niż na konsolach. Co więcej. To tytuł typowo konsolowy. Dlaczego nikt na niego nie pluje?
A to zabawne. Tylko panowie z EA nie wiedzą chyba, że obecnie przeciętny pecet gracza ma na pokładzie kartę pokroju 8800/9600 GT
masz na to jakieś dowody czy wyniki badań? Bo jak na razie to tylko Steam zrobił taką sondę i z tego co pamiętam średnia karta graficzna to 6600GT.
Ciesze się że wersja PS360 > PC, bo ściągnąłem tą drugą i się srodze zawiodłem, myślałem że EA zapowiadało że wersje z nowych konsol i pctów będą takie same.
@Big Macs: A to zabawne. Tylko panowie z EA nie wiedzą chyba, że obecnie przeciętny pecet gracza ma na pokładzie kartę pokroju 8800/9600 GT. A na czymś takim śmiga Crysis na High. Więc raczej z FIFĄ z konsol nie byłoby większego problemu.
A to zabawne. Przecież Ty wiesz lepiej od panów analityków, badaczy rynku i specjalistów z EA, co posiadają gracze. Przecież decyzja odnośnie wydania takiej fify to działanie mające na celu tylko dokopanie graczom pecetowym, niepoparte żadnymi analizami rynku, badaniami, itd. Pewnie tę decyzję podjął jakiś dyrektor będąc na kacu. Proponuję Ci pracę w EA. Ty z pewnością pokażesz im, jak wygląda rynek pc na świecie, bo oni nie mają o tym zielonego pojęcia. Gratuluję wiedzy. Z całego serca. Takich jak Ty potrzeba nam więcej i będzie lepiej. Respect.
@_MaZZeo: Bo jak na razie to tylko Steam zrobił taką sondę i z tego co pamiętam średnia karta graficzna to 6600GT.
Dokładnie :) Dodać należy również, że z sondy wynikało - jeśli dobrze pamiętam - że średnio było to także 512 MB RAM i monitor CRT 15". Może to zamknie usta krytykującym i otworzy oczy na to, że ludzie wcale nie posiadają mocnych pecetów. Nawet Ci grający. A to przekłada się na brak sensu wydawania wymagających gier, bo i tak mało kto taką kupi (vide Crysis).
@Quachodron: Ech, konsola nigdy nie była lepsza od PC.
Ale co oznacza "lepsza"? Bo moim zdaniem, tu nie ma co porównywać. To są zupełnie inne od siebie urządzenia. I wciąz nie rozumiem, co oznacza "lepsze".
Tzn. czasami było blisko ale nigdy nie była lepsza i zawsze tak będzie.
Co oznacza "była blisko"? Reszta - jw.
PC rozwija się, można w nim wymieniać części czego nie można powiedzieć o konsolach.
I to jest jednocześnie największą wadą i zaletą pc.
pieprzenie że FIFA 09 będzie wizualnie lepsza... niestety, to po prostu pierdolenie.
Trochę kultury.
nie widzę powodów dla których konsolowa wersja miała by być lepsza graficznie.
To pomyśl o tym, że każda konsola ma jasną, niezmienną specyfikację, pod którą mozna produkt zoptymalizować i który u każdego będzie wyglądał tak samo i chodził tak samo. Wciąż nie widzisz?
zn. są wyuzdane powody EA. Nigdy za tą firmą nie przepadałem, ale to już przesada. Nie wiem jaki EA ma w tym cel (przecież i tak wyniki sprzedaży były by takie same)... Ale jednego jestem pewien: pierwszego zakupię PESa 2009, a na nową fifkę co najwyżej splunę...
Szkoda, że nie napisałeś tego jak EA ogłaszało nowego Burnouta czy Mirrors Edge. Jaki EA ma cel? Taki jak każda firma - sprzedać produkt.
A co do PESa. On też wygląda gorzej niż na konsolach. Co więcej. To tytuł typowo konsolowy. Dlaczego nikt na niego nie pluje?
Bo PES jest lepszy. PES ma dużą grywalność. PES miał lepszą grafikę. PES wprowadzał zmiany. Dlatego też nikt na niego nie splunął. Owszem, to że w kompie można wymieniać części to tak jak stwierdziłeś "zaleta jak i największa wada". Tu się zgodzę. No ale właśnie dlatego konsole są mniej rozwinięte technologicznie od PeCetów. No bo czy jakaś konsola MOŻE mieć póki co GeForce'a GTX 280? Niby jest to największa wada, ale jeśli kupisz załóżmy GeForce'a GTX 180 czy Radka 4870 X3 i dużo pamięci i jakiś tam wypaśny procek, to taki komp starczyć może starczyć na 4-3 lata, czyli najprawdopodobniej do wypuszczenia nowej konsoli. Wiem wiem, niby nie każdego na to stać, ale jakiegoś spragnionego krwi gracza pewnie tak. Z reszta są kolesie którzy mówią "nie stać mnie" a mają jakoś CoDa4, GoWa, UT 3, Assassin's Creed, czy inne hiciory... A więc takie tłumaczenie dla mnie to żadna wymówka! Kiedyś byłem o dziwo fanem tych.... fiflaków, ale kiedy zobaczyłem że twórcy przez 7-9 lat wciskają mi ten sam shit i ulepszają tylko grafikę, po prostu szlag mnie trafiał!
No na serio to na razie mam kiepskiego kompa bo "doskonały" poszedł do naprawy przez BIOSa :/
No ale właśnie dlatego konsole są mniej rozwinięte technologicznie od PeCetów.
nie powiedziałbym, 3-4 lata po premierze widać już duże postepy w optymilizowaniu(Black, Tomb Raider Anniversary, god of war, resident evil 4, tekken 5) ale chcesz PCta to go miej
Bo PES jest lepszy. PES ma dużą grywalność. PES miał lepszą grafikę. PES wprowadzał zmiany.
O, zobacz. A ja mam inne zdanie. Gram w PESa już baaardzo długo, jeszcze za czasów, jak nie było go na pc. I nie mam zielonego pojęcia, o czym piszesz. Lepsza grafika? Gdzie? Na konsolach każda fifa zjada pesa na sniadanie, pod kątem grafiki. Lepsza grywalność? Kwestia gustu, ale gra się faktycznie dobrze. Zmiany? Jakie zmiany? PES od kilku lat w ogóle się nie zmienia, a jeśli odnieść tempo zmian w PESie do FIFY, to PES tkwi jeszcze w latach 90, z brakami trybów, brakami licencji itd. Odgrzewany kotlet. Mam nadzieje, że wersja 09 coś zmieni.
No ale właśnie dlatego konsole są mniej rozwinięte technologicznie od PeCetów. No bo czy jakaś konsola MOŻE mieć póki co GeForce'a GTX 280? Niby jest to największa wada, ale jeśli kupisz załóżmy GeForce'a GTX 180 czy Radka 4870 X3 i dużo pamięci i jakiś tam wypaśny procek, to taki komp starczyć może starczyć na 4-3 lata, czyli najprawdopodobniej do wypuszczenia nowej konsoli.
Eh...Ty nie rozumiesz. A ja się zapytam - CO Z TEGO że do pc wsadzisz tego GeForce'a 156000, te 10 GB RAM, ten super dziesięcio rdzeniowy procesor? Co to Ci da, skoro przez te 3-4 lata pojawią się może 3-4 tytuły, które wykorzystają tę moc? Przecież to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Po co mam inwestować w coś, z czego mocy nie skorzystam? Co z tego, że pecety dogoniły już konsole, skoro NIKT tego nie wykorzystuje? Co z tego, że karty graficzne mają wielkość przekraczającą nowe PSP i ważą podobnie, co po najnowszych procesorach intela/amd, co po 1200 W zasilaczach? Zobacz jakie gry są na topie na pc, zobacz, jakie gry pojawiają się na pc - to marnowanie mocy. Brak optymalizacji. Nowe tytuły przy odrobinie chęci mogłyby być tak zoptymalizowane, że działały by na średniej klasy pececie. Ale po co? Zawsze lepiej znaleźć łosia, który kupi nową kartę/zmodernizuje komputer dla jednej gry, a później będzie się patrzył, jak jego sprzęt starzeje się w zastraszającym tempie a nowe produkcje to poogląda co najwyżej na "medium".
świetna wymówka
różni się od wersji konsolowych z powodu ... mocy procesora wymaganej przez architekturę gry. Ponieważ większość PeCetów nie ma odpowiedniej konfiguracji, wersja gry przeznaczona na komputery osobiste została stworzona tak, aby oferować jak najlepszą grafikę oraz przyjemność z rozgrywki jak największej ilości fanów. Gdyby Electronic Arts chciało stworzyć grę identyczną jak na Xboxa 360 czy PS3, wtedy FIFA 09 byłaby dostępna tylko dla 1-3% graczy.
większych bzdur nie czytałem XD
ps.
Gdyby Electronic Arts chciało stworzyć grę identyczną jak na Xboxa 360 czy PS3, wtedy FIFA 09 byłaby dostępna tylko dla 1-3% graczy.
i wszystko jasne.....
przeprowadzam się na PES'a
Innymi słowy mówiąc, gra wygląda kiepsko, bo macie kiepskie komputery.
Hahaha jak się wydaje kiepską grę to tak jest, żałosne co roku to samo, zawód i płacz widząc koleją FIFĘ:) Oby tak dalej to niedługo już FIFY na PC nie zobaczymy :)
@BLACK_SUN_ROXI: większych bzdur nie czytałem XD
Pooglądaj raporty jaki sprzęt mają gracze, zastanów się jeszcze raz nad wypowiedzią człowieka z EA i uzasadnij swoją.
przeprowadzam się na PES'a
A nie będzie Ci przeszkadzało, że PES to port z konsoli, wyglądający na PC gorzej niż na X360/PS3?
aope jakoś PES 2008 wyglądał identycznie na PC jak na konsole i wcale nie miał wielkich wymagań.
Po drugie teraz 2 rdzenie i 2gb ramu to standart do tego karty teraz są w tak śmiesznych cenach już nawet nie mówi o radeonie hd4850 który jest hitem tego lata ale taki hd4670 spokojnie dal by rade z ta FIFA na 1280 wiec niech EA zachowa te bzdury dla siebie.
@Mati 88 !?: PES 2008 wyglądał identycznie na PC jak na konsole
Raczysz kpić? Czy Ty tak na poważnie? Widziałeś wersje na X360/PS3 na oczy w ogóle? Nie u "kolegi przez 5 minut"?
Po drugie teraz 2 rdzenie i 2gb ramu to standart
Pisze się standard. Odpowiedź znajdziesz w poście 47 i 48.
[55]PitbullHans
Oby tak dalej to niedługo już FIFY na PC nie zobaczymy :)
Wiesz, nie sądzę, by spowodowało to jakiś powszechny płacz.
---
[56]aope
Pooglądaj raporty jaki sprzęt mają gracze,
W swojej wypowiedzi miałeś na myśli GRACZY czy osoby które mają komputer do pisania i raz na tydzień odpalą sobie simsy czy cs1.6? Sądzę, że nie to pierwsze, bo wtedy pytanie byłoby nie na miejscu.
@rlistek: W swojej wypowiedzi miałeś na myśli GRACZY czy osoby które mają komputer do pisania
Auć, przepraszam. Faktycznie, miałem na myśli tę drugą grupę, do której zalicza się pani Jola pisząca w Wordzie i od czasu do czasu odpalająca Steama aby wysłać dane swojego sprzętu i pograć w Orange Box. Dzięki za wyprowadzenie z błędu. O ja głupi... No i gracze, ups, przepraszam, GRACZE oczywiście mają najnowszy, high-endowy sprzęt, wszyscy, nawet Ci w małych miastach i na wsi. EA SUX. Faktycznie.
aope dzizas przestan juz nawijac o tym ,ze malo ludzi ma sprzet ktory sie do czegokolwiek nada . Nie wyjasnia to wogole postepowania EA. Mogli poprostu dac kilka opcji wylaczajacych co trzeba aby dzieci z komputerkami z marketu mogly pograc i nie pozbawiac przyjemnosci ludzi z niezlymi zabawkami .
Co do standardu graficznego na PC to jest on wyzszy i nigdy nie ustepowal w tej generacji (nawet jesli port z np. ps3 wyglada tak samo to rozdzielczosc i upiekszacze zawsze dodadza cos od siebie ;]). Pomijam tu low budgetowe gniotki i serie fifa . Bo macie(mam ;]) cos podobnego w wersji live arcade czy ps store na konsolach ;p
Grendel_1987 co do ciebie to powerpc w x360 czy ps3 to uklady 64 bitowe ,nie slyszalem wogole aby ta architektura przekroczyla ow 64 bity . Do tego G5'tki to staruszki umywajace sie juz wydajnoscia do nowych jajeczek od amd czy intela . NIe wliczam tu tych spe w ps3 ktore i tak swoja wydajnosc osiagaja tylko w waskim zakresie obliczen (co zreszta widac xD).
EA dalo ciala i jak zawsze sie tlumaczy ;] .
@Mr_Hyde: jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Skoro EA tak zrobiło, oznacza to tylko tyle, że to o czym piszesz, nie opłacało się. Koniec kropka.
Jak się nie umie zoptymalizować gry na PC to się nie dziwie, że jedynie 1-3% komputerów by to uciągnęło. Tak na serio to rzeczywiście chodzi w 100% o pieniądze i tego typu tłumaczenia są po prostu śmieszne i żałosne...
No tak oczywiście, bo przecież nie można było zrobić nawet przy instalacji wyboru - tryb normalny, tryb next gen. Żałosne.
@Dym14: No tak oczywiście, bo przecież nie można było zrobić nawet przy instalacji wyboru - tryb normalny, tryb next gen. Żałosne.
Sam jesteś żałosny.
Padłem po tej wymówce.... Bez sensu.
Nie wiem czemu, akurat na konsole wygląda dużo lepiej niż na PC. Dla mnie to jest niepojęte, wychowany na PCcie, teraz gram w Fife na X0 bo jest lepsza....ale jak ktoś nie ma konsoli, a PC, to co? Już nie pogra bo większość ludzi ma słabe komputery....jasne...... Nie wierzę w to.
aope skoro przyznajesz racje, to czemu tak bronisz ea? Ea sux i tyle, sam to przyznales.
mowie o poscie nr 63
i dobrze . buehee
@$aimon: no to nie ea sux, tylko ea to normalna firma, która musi zarabiać, a na pecetowej fifie zarabiają widocznie na tyle mało, że nie opłacało się zaimplementować tych funkcji, o których mowa :)
aope nie nie żartuje, nie widzę różnicy między PES 08 na pc a xboxa, a jeżeli mówisz, że jest to udowodnij.
[67]-> No tak. Bardzo twórcza odpowiedź wraz z uzasadnieniem. Nawzajem. Cieszysz się?
Widocznie Fifa jest zbyt zajebista na danie wyboru detali Low(np. wtedy wygląda jak wersja z PS2), Medium(wygląda jak Fifa 09 obecnie) i High(jak wersja z konsol).
Co do tych 2-3% to nawet śmiać się nie chce. Obejrzałem gameplaye z 09 w HD a także video recenzje wersji 08 też w HD i nie widzę niczego z czym średni komputer by sobie nie poradził.
A na komputerze z jakimś 8800(kwestia 320zł) i dwurdzeniowcem z 2GB Ramu powinno latać na Maks bez żadnego "ale". Zachowują się jakby ta gra miała minimum grafikę 4D.
No ale cóż jak chcą sobie mnie olewać to olewają, tylko niech nie liczą że kupię ich badziewia.
2-3%? Toż to na GOLu jest więcej osób z minimum 8800GT.
aope
To niech powiedzą to wprost a nie dają takie głupie wymówki, że procesory za słabe(to już poza skalą głupoty jest).
Btw Crysis nie sprzedał się słabo. Ponad 1.5mln egzemplarzy(samo EA powiedziało że nie spodziewali się tak dobrego wyniku), plus to że gra weszła na Steam, więc sprzedaż też podskoczy.
Masz rację, PlayStation 2 połyka bez połknięcia, ale Xboksowi i PS3 jeszcze długo nie dorówna, bo należy wziąć pod uwagę, że wciąż są to platformy wykorzystywane najwyżej w 50% i technologicznie peceta znacznie wyprzedzają (wielordzeniowe jednostki CPU).
Wystarczy sobie znaleźć statystyki Folding@Home.
Od momentu wprowadzenia przez nVidie wesji F@H, która liczy na kartach. 11 000 komputerów z 8800 przegoniło ponad 30 000 PS3. Więc odpuść sobie to gadanie o mistycznej mocy wielordzeniowych CPU.
@remekra: Btw Crysis nie sprzedał się słabo. Ponad 1.5mln egzemplarzy(samo EA powiedziało że nie spodziewali się tak dobrego wyniku),
O ile dobrze pamiętam, to hype na Crysisa był budowany od kilku lat. Pokazywali screenshoty, mówili, jak to Crysis zredefiniuje pojęcie komputerowego FPS, jaką rewolucję wywoła. To miał być tytuł, który innym miał pokazać, jak się robi dobre i innowacyjne FPSy i jak dobrymi maszynami do gier są PCty. Hype był większy, niż na niejeden konsolowy HIT. Kilkanaście milionów wpakowanych w produkcję, drugie tyle w marketing i co? Ano 1,5 mln. sprzedanych kopii. To już nawet nie wygląda jak kpina w obliczu gry, która miała zrewolucjonizować całą branżę. To nie wygląda nawet jak żart. To sromotna porażka i klęska na całej linii. Że EA jest zadowolone z wyników? Bullshit. Zwykły PR, nic więcej. Jak można być zadowolonym z takiego wyniku, który nie zwrócił nawet kosztów produkcji i nakładów na reklamę? Proszę Cię. To czysty PR i próba ratowania resztek godności po wydaniu takiego gniota, aby jeszcze ktoś się może nabrał na te "rewolucję" i kupił.
Patrz Ty no ja kupiłem i nie żałuję.
Cóż możesz mówić co Ci się podoba. Nawet na GC, kiedy był podany koszt tej gry, sami powiedzieli że zarobili. Widocznie Ty wiesz lepiej niż EA i Crytek, nie wnikam. Ważne że za parę dni wychodzi Warhead i znowu jest tylko na PC. Hmm, dziwne nie? Gra okazała się według Ciebie kompletną porażką, a oni już Sequel robią. I znowu go nie wydają na konsole. Przecież mogli zrobić również wersje na konsole, bo silnik w tej wersji jest już gotowy.
Co do gniota. To recenzje mówią co innego. No ale pewnie byli przekupieni przez EA.
I chyba znowu EA sypnęło kasą. Bo Warhead od IGNu dostał 9.4, od Eurogamera 9/10 a od PC Zone UK 92%. No ale kasa od EA robi swoje...
aope na grze zarobili, przykro mi.. a fifa to nie pierwszy raz gorzej wyglada na pc niz konsolach, wiec ja nie widze powodu do szumu.
dodatek jest sequelem? no popatrz... z resztą przyznasz chyba ze wynik na poziomie konsolowego Turoka(recki 7-8/10) jakoś nie jest przełomem, a im mniejsze wymagania tym wiecej graczy
no widocznie tego, crytek nie przekupił(6/10)
http://www.g4tv.com/xplay/reviews/1685/Crysis.html
@remekra: Czy wiem lepiej? Tego nie wiem ;) Niemniej pracuje w firmie zajmującej się PR dużych przedsiębiorstw, także komputerowych i wiem na pewno, jakie rzeczy się robi, aby ludzi przekonać, że czarne jest białe a białe jest czarne :)
Czemu nie zrobili Crysisa na konsole? Odpowiedź jest prosta - bo to gniot :)
ps. Warhead, to nie sequel, tylko dodatek, który był już w fazie produkcji, kiedy robili Crysisa :)
ps2. tankem - słuszny strzał z tym Turokiem :) remekra - widzisz rewolucję? Crysis sprzedał się jak Turok, ten WIELKI pecetowy hit, sprzedał się jak fpsowy przeciętniak, przy którym w ogóle nie robiło się szumu...faktycznie sukces EA ;)
Bierzesz pod uwagę sprzedaż z obu konsol, czy jednej? Bo jak z obu to trochę to takie nie fair.
Dodaj może że ten dodatek, nie potrzebuje podstawki. Zawiera osobne Multi(będzie Auto Downloader co oznacza że będzie cała masa, map do Multi, więc wątpię aby szybko się to znudziło), starcza biegiem na 6 godzin, lekko wolniejszym Gameplayem na 8 godzin. Usprawniony Silnik, wraz z Sandboxem 2, chyba najlepszym edytorem do gier jaki dotąd powstał, który daje to że nawet jak się go nie używa, to dostaje się wzamian, ogrom map(ponad 200 map do podstawki), modów, itp. itd. A to wszystko za 30$(64.90zł w Pre Orderze na Ultimie, mogę się założyć że na Allegro po 50 zł będzie chodził).
Edit
Proszę cię nie dawaj znowu tej recenzji. Bo idzie się popłakać ze śmiechu jak się czyta tą "profesjonalną" recenzję.
Najlepszy jest jeden z minusów
# Enemy AI has trouble with invisible foes
No jasne, w końcu zobaczenie niewidzialnego wroga jest takie łatwe.
Więc odpuść sobie, jak masz dawać recenzje takich "profysjonaltuw".
Poza tym piractwo robi swoje. Gra nadal ma masę seedów na torrentach a jeszcze więcej ją ściąga.
Czemu nie zrobili Crysisa na konsole? Odpowiedź jest prosta - bo to gniot :)
No, to sprzedał by się na konsolach świetnie.
@remekra: No, to sprzedał by się świetnie.
:D Dzięki :) Udało Ci się mnie rozśmieszyć :D Świetna puenta, chociaż się z nią nie zgadzam :) Zdrowie :)
Demko odpaliłem i powiem,że niezła ta fifa 09 aczkolwiek na Xboxie360 wygląda dużo lepiej niż na PS3 sam porównywałem.Pozdro
Witam ;]
Mam pytanie do aope
(pomiajajc ze gadasz sensownie) to mam jednak pytanie
Czemu GTA 4 wyjdzie na PC (podobno lepsze ma byc)?
i czemu oni nie rozkminiaja czy komus pojdzie czy nie?
Oni WIEDZA ze wiekszosci pojdzie
to czemu nie mozna tak zrobic z fifa?
Sam chcialbym zagrac w wersje konsolowa na swoim PC...
no ale ze dla mnie PES jest delikatnie mowiac niefajny to ciesze sie z obecnej fify aczkolwiek do idealu jej jeszcze conieco brak -.-
@PhoneNumber: bo GTA IV co zarobić miało, to zarobiło. Na konsolach. Na PC zysk w porównaniu do wersji konsolowej będzie znikomy. Więc i nie ma co się martwić. Poza tym dla takich gier jak GTA IV ludzie modernizują komputery/kupują konsole :)
@aope
heh no spoko ale jak ktos nie ma kasy to chcac nie chcac kompa nie ulepszy
Z pustego salomon nie naleje
Ja osobiscie uwazam ze ludzie (z kasa :P) tez dla fify by kompy ulepszali bo duzo jest zapalencow/fanatykow
Ogolem szkoda ze nie mam takiej wersji na PC jak na konsole ehhh
Moze dobrym pomyslem byloby wypuszczenie fify na konsole a np 3 miechy pozniej wersji na PC ale next-gen?
ehh szkoda ze to nie od nas zalezy :)
btw
Co zabawne paru (jak mniemam) pesowcow mowilo o tym ze fifa by smigala ludziom na max detalach przeniesiona z konsoli
hmm ciekawe
Bo juz ta wersja obecna demo wielu osobom sie tnie lub chodzi na full z lekkimi przycinkami
a wcale nie jest podrasowana o 100%
Mi chodzi na Max w 1680x1050 bez nawet najmniejszej zacinki(nie sprawdzałem Frapsem, ale na oko widać że nie spada poniżej 50-60kl/sek). Wszystko by zależało od optymalizacji.
A sprzęt taki jak mój można dostać za bardzo niską cenę.
Jeszcze co do tych słabych komputerów
http://www.steampowered.com/status/survey.html
Dziwne Steam mówi co innego. Najwięcej osób ma 8800. Większość ma 2GB Ramu.
Więc nich sobie te 2-3% odpuszczą.
Edit
aope jakieś dowody z tym PESem2008? Bo ja żadnej różnicy nie widzę.
@remekra
mnie rowniez ta gra chodzi plynnie gdy mam detale full i rozdzialke taka
niemniej jednak duzo osob narzeka juz teraz
to co byloby na next genie ? o_O
btw
tutaj sa niby zalecane wymagania gta 4
* System operacyjny: Windows XP SP2
* Procesor: Dual core (Intel Pentium D lub lepszy)
* Pamięć RAM: 2GB
* Dysk twardy: 18GB wolnego miejsca
* Karta graficzna: 512MB, kompatybilna z Direct3D 10 lub Direct3D 9 (z obsługą shaderów)
i.. nie sadze zeby fifa 09 miala miec duzo wieksze
wielka szkoda ze nie sproboja nawet "przerobic" tej fify na Pecety -.-
Z tych wymagań wynika tylko tyle, że na dysku zajmie 18gb i potrzebuje 2gb ramu nie podano żadnego modelu karty ani taktowania procesora.
Równie dobrze ktoś sobie może pomyśleć, że gra pójdzie mu na maxaa na gf 8400gs bo karta obsługuje dx10 i posiada 512mb.
[81]aope
Czemu nie zrobili Crysisa na konsole? Odpowiedź jest prosta - bo to gniot :)
Rozumiem, że mówiąc "gniot" masz na myśli konsole - zatem trafiłeś w sedno :D
Bo PES jest lepszy. PES ma dużą grywalność. PES miał lepszą grafikę. PES wprowadzał zmiany.
O, zobacz. A ja mam inne zdanie. Gram w PESa już baaardzo długo, jeszcze za czasów, jak nie było go na pc. I nie mam zielonego pojęcia, o czym piszesz. Lepsza grafika? Gdzie? Na konsolach każda fifa zjada pesa na sniadanie, pod kątem grafiki. Lepsza grywalność? Kwestia gustu, ale gra się faktycznie dobrze. Zmiany? Jakie zmiany? PES od kilku lat w ogóle się nie zmienia, a jeśli odnieść tempo zmian w PESie do FIFY, to PES tkwi jeszcze w latach 90, z brakami trybów, brakami licencji itd. Odgrzewany kotlet. Mam nadzieje, że wersja 09 coś zmieni.
No ale właśnie dlatego konsole są mniej rozwinięte technologicznie od PeCetów. No bo czy jakaś konsola MOŻE mieć póki co GeForce'a GTX 280? Niby jest to największa wada, ale jeśli kupisz załóżmy GeForce'a GTX 180 czy Radka 4870 X3 i dużo pamięci i jakiś tam wypaśny procek, to taki komp starczyć może starczyć na 4-3 lata, czyli najprawdopodobniej do wypuszczenia nowej konsoli.
Eh...Ty nie rozumiesz. A ja się zapytam - CO Z TEGO że do pc wsadzisz tego GeForce'a 156000, te 10 GB RAM, ten super dziesięcio rdzeniowy procesor? Co to Ci da, skoro przez te 3-4 lata pojawią się może 3-4 tytuły, które wykorzystają tę moc? Przecież to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Po co mam inwestować w coś, z czego mocy nie skorzystam? Co z tego, że pecety dogoniły już konsole, skoro NIKT tego nie wykorzystuje? Co z tego, że karty graficzne mają wielkość przekraczającą nowe PSP i ważą podobnie, co po najnowszych procesorach intela/amd, co po 1200 W zasilaczach? Zobacz jakie gry są na topie na pc, zobacz, jakie gry pojawiają się na pc - to marnowanie mocy. Brak optymalizacji. Nowe tytuły przy odrobinie chęci mogłyby być tak zoptymalizowane, że działały by na średniej klasy pececie. Ale po co? Zawsze lepiej znaleźć łosia, który kupi nową kartę/zmodernizuje komputer dla jednej gry, a później będzie się patrzył, jak jego sprzęt starzeje się w zastraszającym tempie a nowe produkcje to poogląda co najwyżej na "medium".
Ech, pieprzysz aż się czytać nie chce... W takim razie dlaczego twoja fifka w zagranicznych serwisach i polskich czasopismach dostaje baty za wtórność? A PESie mówi się o innowacyjności? Druga rzecz to nie że wydajesz pieniądze w błoto tylko kupujesz przyszłościowy komp, i taka jest prawda. Otóż, mówiąc o wypasionym kompie nie miałem na myśli 7 rdzeni tylko 4 rdzenie lub 2. A karta GeForce 280GTX wraz z 2 GB RAMu DDR 2 i prockiem Core 2 Quad [jakiś tam numerek] Extreme będzie to komp który będziesz mógł mieć na jakieś 4 lata. I właśnie w ciągu tych 4 lat pojawią się technologie które będzie można wykorzystać w grach. Napisałeś też w którymś poście że Crysis to gniot. Owszem, grywalności za dużej to ten tytuł nie miał ale miał grafikę której do dziś jakoś na konsoli nie widzę ^^ I to właśnie na tym gniocie jak to określiłeś konsola nie dałaby sobie rady, albo i dała by ale chodziłaby tak fatalnie że prędzej czy później zostałaby wycofana ze sprzedaży... Jeśli mówisz o klientach zrobionych w konia/nabitych w butelkę to twoje "znakomite" Electronic Arts robi to niemal cały czas, orzykładowo wypuszczając te mało wnoszące do gry dodatki do The Sims 2 ^^" Albo chociażby cykl Fifa, czy... Crysis którego nazwałeś gniotem. EA w każdym z tych tytułów maczało palce chłopie, więc nie broń go tak zaciekle bo non stop sobie zaprzeczasz! Ech, wyluzuj stary, prawda jest taka że EA niestety za bardzo chce tą kasę mieć i tyle. To właśnie ta firma po mistrzowsku znajduje frajerów którzy kupują gry tego dystrybutora!
Ech, pieprzysz aż się czytać nie chce... W takim razie dlaczego twoja fifka w zagranicznych serwisach i polskich czasopismach dostaje baty za wtórność? A PESie mówi się o innowacyjności?
Zatrzymałeś się w czasie jakieś 2 lata.
"... a teraz pc rzondzi mocą wiec ta wymowka jest beznadziejna."
Odpuściłem sobie czytanie reszty komentarzy.
Co do Fifa 09: marny tekst na temat mocy większości PC z tamtego roku, nieładnie EA.
Ciekawe, co powiedzą za rok?
Że monitory nie są w stanie wyświetlić tej zajebistości Fify z konsol.
Btw Fajnie by było jakby ktoś(nie koniecznie EA albo Konami) zrobił grę piłkarską, ale z Euphorią. To by było coś.
Szkoda, że nie dodali 95% pececiarzy ma monitory 15-calowe:)
A tak na poważnie: to dur... niemądra wymówka.
Na szczęście sportówki mnie nie interesują. Ale denerwuje mnie fakt, że EA ma informacje sprzed 3 lat...
A to nie chodzi o to przypadkiem ze pc mają 64 bitowe procki a konsole 128?
A co ma jedno do drugiego?
To po pierwsze. Po drugie Procesor w X360 to PowerPC(Xenon chyba) od IBMu ten ma wersje tylko 64Bitowe i 32Bitowe.
Ale dalej nie mogę zrozumieć co ma jedno do drugiego.
Jeny, najgorsze jest to że większość Amerykanów czy innych Anglików może w takie g*wno uwierzyć. Mój PeCet, który w przeciągu ostatnich miesięcy mocno się podstarzał (ale to dobry znak, że kompy coraz szybciej dostają lepszy sprzęt), tj GF 8800 GTS, C2D 6600, 1GB RAMu, mimo że teraz nie robi takiego wrażenia (a w momencie kupowania nikt nie chciał mi uwierzyć, że takowy posiadam ^^) i tak jest potężniejszy od PS3, na którym dzisiaj grałem w demo FIFY 09. Grając w to, czułem się jak za dawnych lat, gdy jeszcze zaczynałem poznawać świat gier i właśnie trafiałem na jakiś tytuł, który mnie pochłaniał. Niby zwykła piłka, nie jakichś hiper-ultra FPS-RPG, a gra się w to po prostu c u d o w n i e. Grafika miażdży, gameplay również, po prostu wszystko jest genialne, idealne. PES 09 będzie musiał się naprawdę postarać, żeby na konsolach powalczyć z nową FIFĄ (i bardzo może mu w tym pomóc Liga Mistrzów). Dobrze chociaż, że Konami wydaje takie same wersje na konsole i PC (a szczerze mówiąc, wydaje mi się że w ostatniego PESa na PC lepiej się grało niż na konsolach) i będziemy mogli się cieszyć chociaż jedną, bardzo dobrą kopanką na kompy.
"Mój PeCet, który w przeciągu ostatnich miesięcy mocno się podstarzał (ale to dobry znak, że kompy coraz szybciej dostają lepszy sprzęt), tj GF 8800 GTS, C2D 6600, 1GB RAMu, mimo że teraz nie robi takiego wrażenia (a w momencie kupowania nikt nie chciał mi uwierzyć, że takowy posiadam ^^) i tak jest potężniejszy od PS3"
Kiedy ludzie w końcu zrozumieją, ze porównywanie danych technicznych konsol i PC nie ma sensu. Pod koniec życia PS3 wyjdą takie gry, których Twój komp nie pociągnie, mimo ze jest "potężniejszy"
1. Rafiraf2 - "Jeny, najgorsze jest to że większość Amerykanów czy innych Anglików może w takie g*wno uwierzyć."
oj nie uwierza, wsrod moich kolegow w firmie konsole + pc sa w kazdym domu i kazdy ma min 8800GT - wiec nawet "anglicy" wiedza, ze takie cos to bzdet.
Nie niedoceniaj tez amerykanow - srednia ilteligencji nie jest mniejsza niz w jakims malym miasteczku w polsce.
wszystko zalezy od ludzi.
2.Luczas_AT - pociagnie, poprostu nie wyjda. Przy calej sympati do konsol - bo mam 360-tke i pc - gry na konsole dlatego sa pewniejsza produkcja, ze bardzo przypominaja gry na amige - kiedy ta byla u szczytu popularnosci - poprostu optymalizuje sie raz (czy tam dwa lub trzy na inne konsole) i reszta juz nie interesuje. Z Pc zawsze jest i bedzie innaczej - bo to laboratorium dla kazdej nowej technologi - czy to ps3,4,5,6,7 czy xb10360 - bo gdzies te technologie trzeba (albo ich wczesne wersje) przetestowac. Tak dziala swiat - i o ile porownywanie mocy konsol i pc nie ma sensu ze wzgledu na "od podstaw" inne zastosowanie o tyle - jesli ktos chce to sredniej klasy pc pociagnie wszystko co oferuja dzis konsole. To kwestia kasy - rzecz jasna, nikt nie chce zeby inwetstycja byla niszowa - inwestycja ma sie zwracac. Pracuje przy developingu - sam nieraz mowiem: mac ? mamy czas ? nie ? olac to - dla 1-2% klientow - jak juz to zrobimy to jako ostatni. Bo w pracy oprocz tego, ze starsz sie wykonac ja jak najlepiej - przedewszystkim starasz sie ja wykonac.
I tak konsola-pc dla panow z IE jest komputer z 2003 - bo wtedy w gre zagra np. nie 100tys. ludzi a 300tys. i tyle.
Statystyki mówią same za siebie(tzw. nie zgadzają się wyliczeniami panów z EA) ~250 tys. wpisów daje w miarę rzeczywiste dane.
http://www.techpowerup.com/gpuz/stats.php
Jeszcze coś.
Jak myślicie - czemu pecetowe listy przebojów okupowane są przez takie gry jak Simsy, WoW? Czemu taki CoD4 jest daleko w tyle, czemu nie ma na tych listach gier ze świetną grafiką a tym samym ze sporymi wymaganiam
Czekaj, czekaj a w tych rankingach NPD Group jest uwzględniona sprzedaż online?
Nie? No to masz odpowiedź. Ostatnio byl nawet news o tym że właśnie ten typ sprzedaży to 70% rynku PC. Wystarczy wejść na fora zagraniczne, aby zobaczyć jak wiele osób korzysta ze Steama. Ot najświeższy przykład, czyli dodanie Crysis i Crysis Warhead do tego serwisu, 3/4 osób "skacze" z radości. Więc te rankingi można sobie wiesz gdzie wsadzić.
fresherty
To popatrz sobie w takim razie na statyski Steama. Pierwsze miejsce należy do 8800, trzecie do 8600 i ta karta sobie by spokojnie poradziła z tą grą(no jak by zje**li optymalizację to by nawet na GTX280 nie poszło). Większość ma 2GB Ramu(wbrew temu co pisał aope). Więc te 3% można sobie między bajki włożyć. Na GOLu jest więcej osób z minimum 8800GT nie mówiąc już o zagranicznych forach.
"Masz rację, PlayStation 2 połyka bez połknięcia, ale Xboksowi i PS3 jeszcze długo nie dorówna, bo należy wziąć pod uwagę, że wciąż są to platformy wykorzystywane najwyżej w 50% i technologicznie peceta znacznie wyprzedzają (wielordzeniowe jednostki CPU)."
--------------------
Oglądasz chyba za dużo konferencji prasowych firmy SONY czy komunikatów MS. Komfort grania na konsolę jest dużo wyższy, ale pod względem grafiki Crysis czy nawet nowy Stalker znacznie przewyższają graficznie produkcje konsolowe.
P.S. Mam x360 oraz PC z GTX 280 na pokładzie
Jedno z najbardziej debilnych wytłumaczeń jakie w życiu widziałem.
kiepska wymówka, jeśli to w ogóle prawda. Gdyby tak było to gra powinna wykrywać jaki procesor jest w komputerze i instalować taką wersję, która była by optymalna dla danej konfiguracji...
Remreka[98]---->przeciez spytałem czy to chodzi o to...Więc czego problem robisz.Łatwo wywnioskować z mojej wypowiedzi ze nie wiem co ma jedno do drugiego lecz gdzies coś usłyszałem i nasówam takie coś.Proste.
Masz rację, PlayStation 2 połyka bez połknięcia, ale Xboksowi i PS3 jeszcze długo nie dorówna, bo należy wziąć pod uwagę, że wciąż są to platformy wykorzystywane najwyżej w 50% i technologicznie peceta znacznie wyprzedzają (wielordzeniowe jednostki CPU).
@Koczkodann, to się uśmiałem, za dużo bajek o konsolach się naoglądałeś facet. PS3, X360 to już słabe konsole w porównaniu do takich składów PC jak są obecnie, co nie zmienia faktu, że nawet obecne karty dla PC sobie źle radzą z stalkerem CS czy crysisem (1) przy na prawde wysokich ustawieniach.
ale po co znowu porównywać możliwości techniczne ?
mimo, ze technologicznie bebechy high endowego PC zjadają konsole to nie zmienia to faktu, że gry, ktore wychodzą na konsole wciąż wyglądają ślicznie i narazie nic nie zapowiada tego by mialo byc inaczej, wiec po co mi blaszak za 3 koła skoro równie ładną grafikę uzyskam na konsoli za 900 zł
po prostu robia was w konia, nie tylko ea ale i kazda inna firma robiaca gry na kompie, wymagania gry sa tak podnoszone zeby kupowac lepszy sprzet, a firmy piszace gry maja uklady z firmami robiacymi sprzet, nie zastanawialiscie sie nigdy dlaczego uruchamiajac gre widzimy np logo nvidia, ja przejzalem na oczy i dlatego mam laptopa do internetu, programow, nagrywania plyt itd, a konsole do grania (na kompie tez zagram na w diablo, settlers), ale juz sie martwie ze jakas gra mi nie pojdzie albo bede musial zmniejszyc detale. Teraz napisze o fifie, gralem na kompie i na ps3, a wiec sa to dwie rozne gry, wersja z pc przegrywa pod kazdym wzgledem, grafika, animacja, sterowanie... no wlasnie a propo sterowania ,nie da sie grac w ta gre na klawiaturze tak samo jak nie da sie grac w fps na padzie, oczywiscie zagrac idzie ale....
OSZUKALI nas jednym slowem . . . banda dec . . . . dentow . . .
Lucas_AT>>>No tak, w końcu PS3 co godzinę zwiększa swoją moc, coś jak pojemność gmaila. Gdyby gry były optymalizowane (czyt. wyszłaby konsola z takim wnętrzem), powiedzmy pod najnowszego Quada, GF 280 GTX + 4 GB RAMu, fotorealizm w grach nie byłby niczym nowym.
Odnośnie newsa - brak słów dla debili z EA xD 1-3%? LOL. Może 0,71-2,24%?
Ale odnośnie Steamu i jego ankiety - owszem, na pierwszym miejscu był GF6600GT, ale tuż za nim była karta 8800GT i nawet mocniejsze. Tak więc nie manipulujcie faktami. Szczególnie, że wiadomo, w jaką grę made from Valve ludziska grają na tej platformie - CS 1.6. A ta gra chyba nie ma dużych wymagań, nie?
Zresztą popatrzmy choćby na stopki kolegów z GOLa - są tam jakieś 7300LE? (Na którym to, BTW, da się grać w FIFĘ).
Rafiraf2 --> kto mówi o zwiększeniu mocy? Ja mówie o grach. Co roku ich jakość na konsolach się zwiększa. Na kompie sprzed dwóch lat nie pograsz np. we Far Cry 2 na wysokich detalach.
Lucas_AT na pewno na konsolach bedziesz mial jakosc pc , zobaczysz ;]
Według dyrektora kreatywnego Far Cry 2 tak.
Według ostatnich wywiadów nie. Gra na konsoli ma odpowiadać detalom Medium-High na PC.
Nawet w wywiadach na GOLu o tym jest mówione.
Ja widziałem wywiad, w którym mówiono ze ma odpowiadac na high.
Nie żebym był za EA ale ludzie, o co się tu kłócić? User "aope" ma tu całkowitą rację. Mówicie, że niby duża grupa graczy ma sprzęt, który niby pociągnie wszystko na high. Guzik prawda. Wiem to bowiem sam mam w klasie 2 (DWÓCH!) kolegów oprócz mnie, którzy mają sprzęt podobny do tego co mam w sygnie. Klasa liczy 31 osób. Czyli na 31 osób u mnie tylko 3 zagrają w Crysis'a. I czemu się słabo sprzedał? Mamy odpowiedź. Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Konsola jest każda taka sama (PS3 albo X360) więc programiści mogą pieścić kod i optymalizować go do bólu bo wiedzą, że każdemu użytkownikowi konsoli gra będzie działać i wyglądać tak samo! A co z PC? Jeden ma taką kartę grafiki, następny ma taki a taki procek i każdy jest niezadowolony bo jego FIFA wygląda inaczej. Niestety, jakby EA chciało wydać na PC FIFA 09 taką samą jakościowo co na X360 lub PS3 to zamiast sprzedaży na poziomie 10 mln egzemplarzy, kupiło by ją tylko może 1,5 mln. Dlatego cieszmy się tym co mamy.