woda z „efektami” nie wygląda jak falujący kisiel?
Masz rację, trochę przesadzili. Faktem jednak jest, że gra na Dx10 prezentuje się lepiej niż dobrze, czyt. bardzo dobrze :)
Hm roznice widac tylko w wodzie. I po co wydawać kase na viste?
Eee, tam. Niedługo dx 11 :D
Ta woda wygląda jak w DX, ale w wersji 7.0
A od kiedy DX 7.0 obsługiwał shadery ?! Odpal sobie Morrowinda na GF 4 MX440 i będziesz wiedział o co mi chodzi :P
Nie wiem, jak z punktowym oświetleniem, ale reszta efektów jest dostępna pod dx9, więc wygląda do tak, jakby wyłączyli je tylko po to, żeby napisać na pudełku o obsłudze dx10. Underwater caustiscs miały nawet mody graficzne do quake'a 2 (q2xp czy q2evolved). Ładniejszą wodę widać było już w wielu grach z Crysisem na czele. HDR jest pod dx9 - vide choćby HL2 Lost Coast. Jednym słowemn dx10 w AoC to jedna wielka ściema.
Jednym słowemn dx10 w AoC to jedna wielka ściema.
No wiesz - FC robi kolejne MMO, planuje dodatek do AoC... DX10 to tylko kolejna "miła" dla graczy informacja, by zapomnieli o tym, że AoC kuleje (PvP) i że FC się obija z istotnymi poprawkami... Czekają na WAR-a, aż w końcu się za późno zrobi i obudzą się z ręką w nocniku.
ZNALAZŁEM RÓZNICĘ.
podstawowa różnica jest taka, że age of conan NIE OBSŁUGUJE dx10.
mimo tego, że na pudełku jest napisane że obsługuje.
Z tego co czytam i widzę to w AoC to tylko szata graficzna ma się dobrze. Bo reszta podobno jest strasznie zabugowana.
Wszystkie tego typu porównania można sobie o kant d... rozbić. Widać jak na siłę pogarszana jest grafa na dx9 do fotek i ulepszania tych na dx10. Spokojnie taka grafa mogłaby istnieć pod dx9, ale po co skoro można naciągnąć ludzi na zmianę systemu i sprzętu.
Wiem co mówię, bo sam niedawno przesiadłem się na dx10 i jakoś w największych hitach pod nowego dx (Company of Heroes, World in Conflict, Crysis) widocznej różnicy nie ma (doszło kilka mało znaczących efektów w stylu przebłyski promieni słońca przez chmury itp.). A przecież miała to być wręcz graficzna rewolucja :/
Arxel
Ja osobiście w MMO nie grywam. Ale podejrzewam, że te gry nie są tak popularne ze względu na grafikę, tylko na możliwość współpracy i rywalizacji z mnóstwem różnych ludzi. Jeśli jest tak źle, jak mówisz, to z pewnością oszustwa związane z grafiką grze nie pomogą.
Scorpinor
Dobrze gadasz. O tym właśnie piszę bo to z tych porównawczych screenów wynika.
Stolek541--->Pierwszy Unreal nie miał shaderów, a woda wyglądała podobnie - moze troszke gorzej, ale w 1998 roku to był szał łał (była oparta na dynamicznie zmieniających się teksturach).
Nie chce tu bronic AoC bo DX 10 w tej grze rzeczywiscie jest "nieco" naciagany, ale rzadko kiedy screeny wygladaja lepiej niz gra w akcji. Zwlaszcza ze podczas gry woda w morzu faluje i swiatlo odbija sie od niej roznorodnie. Nawet screeny, na ktorych nie ma wody jak te z drugiej i trzeciej partii powyzej nie oddaja wszystkiego co widac podczas gry, a statyczne screeny na ktorych jest woda juz w ogole nie sa w stanie oddac graficznej jakosci wody.
Różnica? Jednie na 10 jest trochę jaśniej, i może jakiś tam minimalnie mniejszy blur, tzn. na upartego można stwierdzić, że obraz jest trochę ostrzejszy. Ale to może jestem ślepy i na siłę staram się coś znaleźć.
Nawet fajnie wygląda oprucz tego kisielu niejest dokońca tym czym powinno być
Najlepsze są screeny porównawcze, z których jeden DX10 ma włączony HDR, a DX9 - nie ma. Teraz zagadka - dlaczego? :-)
Kpina i tyle. :-) Nie wiem, kto się na to nabierze...
i bedzie jak z crysis'em.kozaki znajda odpowiednie pliki i okaze sie ze na xp bedzie wygladalo tak samo + 10-15 fpsow wiecej;D
OpenGL 3.0 ma to samo co DX10 i działa na XP !
Causticsy były już chyba w pierwszym Far Cry i to nie tylko pod wodą
HDR można odpalić nawet na shaderach 2.0 co udowodniło Valve.
Real time ambient occlusion przy odrobinie samozaparcia można włączyć nawet w Mount&Blade.
volumetryczne światło - szczerze to nie wiem co to daje, ale volumetryczne mgly i swiatla widywalem juz kilka lat temu w demach technicznych
specular reflections to juz absolutna kpina
Kiedy developerzy przestaną okłamywać klienta i powiedzą wprost, że Directx 10 oznacza zmiany tylko dla programisty. Ostatni Directx, który rzeczywiście pozwalał na nowe efekty do wersja 9c i to ona powinna nazywać się 10, bo zmiany były ogromne. Ale trzeba było poczekać do Visty.
Do posta wyżej:
OpenGL 3.0 prawie się nie różni od 2.0 z tego co słyszałem.
7ymek-> To jak na Xpeku w Crysis będziesz miał Object Blur to powiedz.
Faktycznie na tych screenach różnica jest minimalna. Ja czekam na grę, która będzie tylko w DX10(Ensemble[czy jak to się tam pisało;)] Studios chyba taką robi), dopiero wtedy będzie można zobaczyć na co tak naprawdę stać DX10, bo nie będzie trzeba się skupiać na DX9.
A tak wogóle to oczywiście że większość efektów DX10 można osiągnąć na DX9, tyle że na DX10 uzyskuje się je lepiej i szybciej. Nikt nie mówił że w DX10 to jest super dużo więcej efektów(chyba tylko papka marketingowa), względem DX9.
Ale jednak tutaj to jest przesada, żeby w DX9 nie było HDRu.
WoW, rewolucyjne zmiany po prostu... Nie mogę się doczekać, aż abonament przedłużę! :D
Jeżeli ktoś nie widzi różnic między DX9 i DX10, to może po prostu nie sprawdzał ? Oglądałem niedawno polskie Call of Juarez i "hit" Crysis w DX10 i nowe efekty po prostu RAZIŁY w oczy (dosłownie, bo dotyczyły głównie gry światło/cień i promieni/smug słonecznych). Na powyższych screenach także to widać, jednak jak ktoś trafnie zauważył, wersje DX9 są podejrzanie kiepskie.
a jednak widac różnice, gdy porównamy to widoczne są ale podczas gry...kto tam by sie głowił :D
PRAKTYCZNIE WSZYSTKIE TE EFEKTY DA SIE ZROBIC NA DX9
NIE LIZMY TYLKA MICROSYFTU
TRZEBA BYC FRAJEREM ZEBY KUPOWAC GRAFE POD DX10 I SIEDZIEC NA TAKIM SZAJSIE JAK VISTA
Tylko prędzej czy później będziesz musiał zmienić kompa i system, a wtedy i dx10 i vista będzie nieunikniona. A co do samego systemu to nie dramatyzowałbym. Sam flugałem na Vistę ile wlezie, ale przesiadka z xp była bardzo płynna i wręcz nie zauważalna. Jak ma się porządnego kompa to z vistą i z grami pod nią nie ma żadnych problemów (tylko miejsca zajmuje gdzieś o 10x za dużo).
Tu chodzi o fakt, że pod dx10 nie potrafią robić jeszcze gier, które by się w poważnym stopniu różniły od dx9. A pokazywanie specjalnie modyfikowanych screenów nic tu nie zmienia.
Co za żal - kolejna firma chwyta po ściemy marketingowe, crysis na dx9 miał to wszystko i wyglądał lepiej, a oni się chwalą , że mają takie efekty na dx10 - zwykłe lenistwo firmy i tyle bo w dx10 się łatwiej robi te wszystkie efekty, żenada i tyle powinni im to zbojkotować..
takie zycie... po 10 bedzie 11 a pozniej 12 i tak dalej... tak samo jak z windowsem. co chwile nowy tylko ze przewaznie starsze sa lepsze %)
remakra -> zobaczymy za rok na czym ty będziesz siedział. A "szajs" bo...? O xp też tak mówili przez wiele lat.
To mów to do Ijona. Ja się tylko śmiałem z jego tekstu. Za rok będę pewnie siedział na Viście, tak samo jak teraz siedzę na niej i nie widzę że jest szajsem. Jeśli ktoś kupuje nowego PC, to nie ma sensu siedzieć na Xpeku, bo po co? Vista jest bezpieczniejsza, ładniejsza a w niektórych miejscach szybsza niż Xp, a jak nie szybsza to tak samo szybka jak Xp. Owszem na początku Vista była słaba, ale teraz kiedy jest Service Pack 1 i ma się wszystkie aktualizacje to jest to świetny system. Jest wsparcie DX10, który coraz częściej będzie w grach(FC2 ma niby chodzić o wiele szybciej w tym trybie).
A większość ludzi, którzy tak bardzo narzekają na Vistę pewnie jej na oczy nie widzieli. Świetnie to obrazuje eksperyment Windows Mohave(w Google poszukać).
a to w takim razie sorka - nie zauważyłem, że to cytat, bo za szybko wątek cały przejrzałem ;)
T_bone<--- tyle, że w Silent Hunter 4 'pływasz statkami' więc woda jest jednym z najważniejszych aspektów gry, nie dziw się, że mimo, że jest to Dx9 to woda wygląda tam lepiej. Z resztą już nie raz były poruszane takie tematy. Gdyby producenci dobrze optymalizowali gry to cieszylibyśmy się Crysisem Very High na dx 8
też mam viste i uważam że jest okey. dobry sprzęt, aktualizacje i śmiga bez problemu.
co do AoC na dx10-tce to oczywiście się cieszę. już teraz gra wygląda świetnie, więc będzie jeszcze świetniej wyglądała.
Ale MS ma parcie na sprzedaż tej Visty... Kurde, pakują ten szajs do laptopów (przez co cena +300 zł co najmniej), teraz zaczynają namawiać producentów gier, żeby tą kupę promowali (bo tak to odbieram). Zrobili gów.no i próbują to wepchnąć klientowi w każdy możliwy sposób...
UOKiK się do sprzedaży lapków z Vistą przyczepił. Uważają, że jeśli cena z OS-em jest większa, to kupujący powinien mieć wybór, czy chce mieć system postawiony, czy nie. Możliwe, że niedługo lapka bez Windy będzie można bez problemu kupić - nie płacąc wspomnianych 300 pln.
Wy jesteście chyba ślepi !! Przecież widać znaczną różnicę między DX10 a DX9 w tej grze !!
tylko skąd wiadomo ze ten cały DX10 to nie pic na wodę, tak jak w Cryshicie? czyli niektóre efekty twórcy zablokowali dla DX9 po to by je dodać na DX10, mimo że te mogłyby być na starszym directxie...
potęga DX10, a wszyscy się podniecają.
_MaZZeo<<
dokładnie
beziko
dx9 crysis odblokowane v high > to chyba też caustics:)?>>
pod wodą jest to samo(awet na high dx9)
woda jest lepsza w crysisie>>(moje subiektywne odczucie)
PS.
nie jestem jakimś fanem crysisa - pokazuje to co można uzyskać na dx9 na tytule,
który miał być marką dx10
Jak już napisałem wcześniej, jak osiągniesz Object Blur na Xp to powiedz, życzę szczęścia.
Odblokowanego V High też nie masz, ot nie ma chociażby POMa na drugim screenie. A nawet jak już się go ma to czasami szwankuje(raz działa, raz nie).
Poza tym różnicę widać dopiero w ruchu, wiem bo grałem w obu trybach i DX9 i DX10.
Poza tym na tym tweaku co wgrałeś wszystko się strasznie świeci.
może i się świeci,
może i nie ma object blur,
może i nie ma POM
cokolwiek to znaczy :P
:)
ale efekty same w sobie są łudząco podobne a oko lajka raczej nie wychwyci że w tym i w tym momencie jest zastosowany super transfer lighting shader consulting :P
no i masz przewage bo nie grałem na dx10 :)
A od kiedy kisiel faluje ?
Woda jest sliczna.
remekra --> tyle ze nikt nie udowodnił, ze tego efektu nie da się uzyskać na DX9. Jeden Object Blur, phi, ale reszta "cudownych" efektów jest dostępnych po pogrzebaniu w configu.
Śmiać mi się chce jak widze te porównawcze screeny z newsa. HDR dostępny tylko na DX10? rotfl... Niech ktoś udowodni, ze te wszystkie efekty nie są dostępne na DX9. Bo dla mnie, ten cały DX10 to jeden z największych bzdur w ostatnich latach który miał na celu zrobienie w balona sprzętowych onanistów.
uprzedzam nie czytalem wczesniejszych wszystkich postow
wszystkie te efekty mozna uzyskac na dx9 dobry przyklad crysis wszyscy juz stwierdzili ze mozna do samo zrobic na dx9 co na dx10 tylko ze na dx10 podobno to latwiej zrobic - podobno bo tak czytalem nie wiem tego z wlasnego doswiadczenia.
a jezeli dalej ktos nie moze uwierzyc w takie efekty jak hdri na dx9 niech wlaczy grid'a tam bez przerabiania czegokolwiek na dx9 otrzymujemy hdri blur i te inne wszystkie bajery tylko ambient shadows chyba tam nie znajdziemy ale w crysisie na dx9 po odblokowaniu mozna i to zobaczyc
caustic w crysisie mozna normalnie zobaczyc na dx9 i ladniej wyglada niz w conanie
ambient occlusion i hdri tez jest
volumetric lights mozna latwo zaobserwowac np. w dzungli
spectacular reflections tez jest
jedynie czego nie jestem pewien na 100% to volumetrycznej mgly ale jak da rade zrobic na dx9 wolumetryczne chmury - takie jak w crysis - to mgle tez na pewno da rade
moje zdanie jest takie ze dalsze oszukiwanie ze dx 10 jest potrzebny jest bez sensu
popatrzmy na crysis warhead tam zeby wlaczyc very high nie bedzie potrzebna juz vista/dx10
i co dalo sie? dalo bo czemu nie jezeli w crysisie sie dalo to wczesniej zrobic programikiem ktory zajmowal 50kb i tylko omijal zabezpieczenia poziomu detali
chyba tyle mialem do powiedzenia
mam nadzieje ze kiedys ludzie zmadrzeja
Marketingowa papka mówiła że niby(i nawet jej to wyszło) DX10 dodaje super nowe efekty, a tak nie jest. Większość tych samych efektów można by było osiągnąć na DX9. Ale na DX10 można je osiągnąć mniejszym nakładem pracy, łatwiej po prostu. Pierwszy lepszy przykład, gdzieś był news że w konsolowej wersji World in Conflict, grafika może(albo będzie nie pamiętam) odpowiadać wersji DX10 na PC, ale będzie to wymagało większej ilości pracy. DX10 to głównie ułatwienia dla programistów, a także możliwość obliczania fizyki przez kartę graf. A nie masa nowych efektów i tak było mówione od początku(nie mówimy tutaj o marketingowcach).
I zanim już kompletnie zjedzie się DX10 może lepiej poczekać na pierwszą grę, która będzie działała tylko w tym trybie. Wtedy będzie można zobaczyć na co to API stać, bo nie będzie trzeba się skupiać na tym aby jakoś to działało na obu trybach, nie będzie trzeba sobie zawracać głowy DX9, więc cała uwaga pójdzie na DX10. Ensemble Studios taką grę robi i mam nadzieję że wyjdzie ona jak najszybciej.
Co do HDR pod direct-x 9 to oczywiście, że jest.
Grałem w Test Drive Unlimited z włączonym HDR-em na Windows XP i ge-force 7600 gs (ma shadery 3.0 jeśli to ma znaczenie).
Tak poza tym to HDR daje naprawdę świetne efekty wizualne.
Myślę, że ja poczekam jednak z wymianą kompa na direct-x 11.
Czytajcie ludziska CALY news, bo rece opadaja
<<<---
W newsie jest wyraznie napisane: Słynny już HDR, którego część osób w ogóle nie trawi. Dlaczego nie włączono go w wersji DX 9? Przecież też jest dostępny. - 'go'=HDR na DX9
remeka -> I zanim już kompletnie zjedzie się DX10 może lepiej poczekać na pierwszą grę, która będzie działała tylko w tym trybie.
już taka powstała... halo 2 na PC - kolejny dowód na bezużyteczność dx10 bo każdy wie jak ta gra wyglądała graficznie... ale liczyła się jak zwykle KASA , aczkolwiek osobiście uważam dx10 za mimo wszystko lepsze api od dx9 bo po prostu ułatwia wiele spraw programiście i stąd widzimy lepsze efekty na viście bo po prostu na dx10 chce się firmom robić bo jest łatwiej - oczywiście mogliby też zrobić to samo na dx9 ( oczywiście tak do końca nie wszytko bo jednak dx10 wprowadza nowe specyfikacje także w sprzęcie np. wspomniany Object Blur czy shader model 4 ) ale trwało by to za długo, po za tym dx10 jest naprawdę zoptymalizowany i pozbyto się w nim możliwości własnych rozszerzeń co w przyszłości według mnie zaprocentuje jak nie w tej wersji to w dx11.
Halo 2 akurat działało tylko na Viście nie przez to że gra mocno wykorzystywała DX10(nawet nie wiem czy wogóle go wykorzystywała, czy tylko tak na papierze) tylko przez widzimisie M$. Pomijając fakt że i tak udało się ją uruchomić na Xpeku po paru dniach od premiery.
Mi chodzi o grę od początku tworzoną na DX10 i tylko na niego. I taką właśnie grę tworzy Ensemble Studios. Wtedy będzie można zobaczyć na co to API stać. A stać na wiele.
Jedne z Tech dem nvidii dla serii 8, pokazywało co można w nowym DX zrobić, chodzi dokładnie o to demo gdzie tworzyło się kliknięciem myszy wodospady, a wszystkie obliczenia z tym związne były wykonywane przez kartę. Może i takie coś dało by się zrobić pod DX9, ale potrzeba by było o wiele, wiele więcej pracy.
Nazwijmy to tak - wygląda lepiej... ale może tak wyglądać na DX9... nawet lepiej... co pokazuje (nielubiany przeze mnie ogólnie, ale przyznaję, ładny) Crysis albo Devil May Cry 4...
Skąd pewnośc ze to DX10 ?????
ściągnełem AOC z netu i po instalacji gry w panelu simple settings w zakładce Graphics directx 10 jest nie aktywne co zrobić aby było można włączyć
posiadam vista 64 i 32 bit 4gbram karta 2x gts 8800
i na jedny i na drugim kompie brak możliwości zaznaczenia dx10
O co chodzi ???
a to ściemniacze
Ściemniacze jak nie wiem