Zaraz zleca się "miłośnicy" sony i będą komentarze w stylu. "HAHA Wiedziałem ze Msshit ze swoim gównianym XBOXem nie ma szans z PS3 tyle narzekali na BD, że wolny, że drogi, a teraz mają swoje DVD. PS: Kocham Cię PS3"
No i odpowiedzi "Może i gorsza grafa ale nie bede musiał isntalować jej na HDD, co za poryty pomysł instalować gry na konsoli! Poza tym mamy lepsze gry i tańsza konsole i PS3 śmierdzi."
Na koniec przyjdą dzieci od PC i będzie "jejejejee Jak super pujdzie na mojim kompie na średnich detalach mam P4 1.6 512 ram i GF3. Odpowiedzcie PIZZZZZZZZZZ."
Jeżeli gameplay nie będzie dobry, to i grafiką tego nie nadrobią, przynajmniej na 360-tce
Czyli koszt dodatkowej płyty jest za duży na X`a ale już na PC nie ?
Ciekawe ilu ludzi ma napęd Blu Ray w swoich kompach.
Diobeuek na pc tworcy nie musza placic takich sporawych oplat licencyjnych ;] .
Co do blu-raya to ja mam ,a do 2010 bedzie je mialo sporo ludzi . Sam czytnik kosztuje coraz mniej ,nagrywarki zreszta tez juz cena nie zabijaja ;]
Ceny nagrywarek blu-ray poszły ostro w dół o jakieś 50-60%, szczególnie te combo jakieś tam, teraz można kupić za niewiele ponad 900zł więc nie jest tragicznie. Tylko nie widzę celu dla kupowania takiej nagrywarki teraz, co do filmów to wystarczy zwykły odtwarzacz można kupić w promocji dobre od Sony.
a ja powiem że czekam na tę grę ... D3 i Q4 mi się podobały a w Rage widzę potencjał
Carmack tyle gada zawsze, a silnik z D3 do niczego nie został wykorzystany, no może do Condemned.
pietrulka_rz
Ahaha ! Dobre :D
To było pewne. Po tym jak id na prezentacji Rage powiedziało, że użyto do niej "20 coś" GB tekstur było oczywistym, że pojemność DVD tu nie wystarcza.
@hansatan - nagrywarki są już nawet po niecałe 700 zeta, a co do silnika to o Quake IV albo Prey nie słyszałeś??
@[12]Windows XP 16 [ Level: 35 - Burnout Master ]: kilku developerow w przeszlosci tez juz to mowilo i okazalo sie to bzdura. Co to za problem narobic ilestam GB nieskompresowanych totalnie danych? Zaden.
Może i można nagrywarki blu-ray kupic już za 700 zł ale dla jednej gry tego robić nie zamierzam ;)
Mr_Hyde - nie wiem dokładnie o co Ci chodzi z tymi opłatami ale chętnie się dowiem - płaci się za każdą dodatkową płytę ?
PS
Wiadomo, że w 2010 roku bedzie inaczej jesli chodzi o sprzęt, koniec końców HD-DVD umarło.
hansatan - Condemned używało silnika Jupiter FX znanego z Fear. Monolith nie kupuje silników tylko pisze swoje - pamiętasz lithtech (Blood 2, No one lives forever 1 i 2, Aliens versus Predator 2, Tron 2.0, Shogo itd)?
Engine Dooma 3 z kolei został użyty w Quake 4 i Enemy Teritory Quake Wars i Prey. No i podobno w Duke Nukem Forever ;)
A Pamiętam że Cormac chwaił się kilka tygodni przed premierą Dooma 3 że ich silnik zakupiły 4 firmy nie powiązane z ID :P
Diobeuek - nie bądź taki pewien z tym HD-DVD, gdzieś czytałem, że w środkowej Azji mają zamiar tego używać...
Tja. Może tak było RedCrow tylko gry nigdy nie powstały. Wikipedia Mówi, że nie pominąłem żadnego tytułu. A może wykupili go do użycia nie w grach? Hanna Gronkiewicz Waltz.
No to się pogubiłem, ale w porównaniu do takiego unreal engine 3 to silniki iD kiepsko wypadają...
hansatan - mają o NIEBO lepszy support i technologię. Ale co tam ;) najważniejsze że Epic umie swój silnik wykorzystać, reszta nie musi i nawet nie powinna :P
Tech 5 jeszcze nie widzieliśmy w akcji, a tech 4 jednak w momencie pojawienia się był wypas. Porównywalnie wyglądały tylko Kroniki Riddicka i Thief Deadly Shadows. No i Far Cry, ale ten wymagał mocniejszej maszyny, żeby błysnąć.
A jak patrzę na screeny i filmiki z nadchpdzącego Wolfensteina to za pierwszym razem pomyślałem, że to jest właśnie unreal engine 3. Poza tym i na nim da się zrobić brzydką grę - vide Turning Point.
"główny projektant, stwierdził, że Rage pojawi się „gdy będzie fajny oraz skończony”, ale nie stanie się to później niż w 2010 roku"
heh oby tylko - przy tak szybkim rozwoju technicznym - w 2010 nie okazalo sie ze grafika bedzie o kilka lat zacofana
Tech 4 był wspaniały? Przecież ten silnik powstawał od 2002 roku, a gdy się ukazał to mocno odbiegał od standardów, które wyznaczyły inne silniki, chociażby ten z HL2, czy FC. Najbardziej w oczy rzucały się słabe tekstury.
@CFH to samo było przy Doom 3 :)
Hansatan
Osobiście nie padam na kolana przed grafiką w HL2 - brak dynamicznego cieniowania i oświetlenia oraz bump-mappingu sprawia, że wyglądał "płasko". Co do tekstur w Doom 3 zgoda. Ale spójrz na Prey na tym samym silniku. Poza tym w Far Cry i Doom 3 za pierwszym razem grałem na moim poprzednim kompie - Doom 3 na maxa w 1280x1024, Far Cry - średnie detale w 1024x768. A wtedy różnica nie jest już taka oczywista. Nie mów, że Doom 3 nie był wspaniały, bo jednak grafika w okresie jego premiery robiła wrażenie. A że nie był najładniejszym tytułem na rynku? Nie można zawsze być na pierwszym miejscu.
Pomijając te nudne technologiczne gadki - gameplay jest tym co się liczy. Ja nie chcę, żeby Rage, czy Doom 4 były najładniejszymi grami jakie widziałem. Chcę się dzięki nim dobrze bawić.
Tu jednak mam pewne obawy. Przy okazji premier gier Id zawsze wszyscy zastanawiają się jaki będzie silnik graficzny, a same gry wydają mi się jakby mniej ważne. A zarówno Doom 3 jak i Quake 4 były oldschoolowymi shooterami w ładnej oprawie. Carmack to spec od technologii. Twórcą gier jest niezłym, ale artystycznego geniuszu nie ma.
Nie no nie mówię, że Doom 3 był brzydki, chodzi tylko o to, że powstawał za długo jak na tak prosty shooter (prawie 4 lata)... I to źle wpłynęło na jego jakość. Co do Prey to bazował na nieco podrasowanym silnikiem Doom 3, ale tam jakoś lepiej pasował :D
Nie wiem czemu, ale od wydania Q4 id Software idzie w złym kierunku, jako dawny fan tej firmy, i jako twórca jednej z największych stron o Doom 3 w Polsce (swego czasu) - ubolewam.
No i w tym się zgadzamy. Tyle, że ja jakoś nie potrafię być fanem firmy - ani Blizzard, ani Bioware ani ID, czy choćby IO (które uważam za naprawdę fajnego producenta). Jeśli legendarna firma zaczyna robić słabe tytuły, to niech pada na pysk. A z gier ID najbardziej lubię Q2 - ten klimat sf wymieszany z gore to było coś.
W Doomie 3 była właściwie tylko gra świateł i tylko na tym opierał się silnik, bo modele i tekstury były nędzne...nie mówiąc o braku interakcji z otoczeniem z kolei Sourcowy silnik zasilający HL2 może i oświetlenia nie miał, ale jakość/ostrość tekstur i wygląd modeli wyglądał i nadal wygląda nieprzeciętnie... a Doom 3 juz dawno temu sie zestarzał
Zobaczymy po premierze, a nie takie gadanie rok przed wydaniem gry.
Druga sprawa – posiadacze Xboxa 360 będą musieli pogodzić się z gorszą grafiką.
to nie jest pewne a wy już piszecie jakbyście grali w pełną wersję
na razie pokazali jakiś render, wątpię żeby ta gra tak wyglądała
Zobaczymy po premierze, a nie takie gadanie rok przed wydaniem gry.
Druga sprawa – posiadacze Xboxa 360 będą musieli pogodzić się z gorszą grafiką.
to nie jest pewne a wy już piszecie jakbyście grali w pełną wersję
na razie pokazali jakiś render, wątpię żeby ta gra tak wyglądała
a co, juz nerwosol zawibrował bo Xboxik będzie miał gorszą grafę? Carmack tak powiedział to znaczy ze tak będzie - z czym tu sie chcesz kłócić baranie?
spoiler start
nie, nie zmieniłem strony, po prostu skretyniali fanboye wkurzają mnie z obu stron.
spoiler stop
Coy2k
Tak naprawdę ta dyskusja dotyczy kwestii estetycznych. Mnie Doom 3 bardzo pasuje. Zgadza się - zestarzał się- tekstury nie za ostre, potwory kanciaste. a wszystko jak ulepione z modeliny, ale to był horror, a gra świateł w takim jest bardzo ważna. Grafika miała swój klimat + dźwięki tworzyła nastrój. Za pierwszym razem przechodziłem Dooma z kulką w żołądku. HL może i wygląda "ostrzej", ale jak dla mnie zabrakło mu właśnie klimatu - jakiejś spójnej wizji. Dużo lepiej nastrój dekadencji był oddany w S.T.A.L.K.E.R-ze. Ja nie traktuję gier jako złożonego produktu kilku elementów, ale jako całościowe doświadczenie. W tej roli lepiej IMO sprawdził się D3. Może nie jest najładniejszy, ale ma swój styl. A HL wygląda trochę na zasadzie " co by im jeszcze pokazać" - no i mamy kanały, porty, partyzantkę miejską, horrorowe Ravenholm, futurystyczną cytadelę, kopalnie itd. - ja rozumiem potrzebę różnorodności, ale jednak w HL za dużo różnych rzeczy chyba wymieszali.
Po to jest forum, żeby dyskutować. Co do tej gry świateł to fakt masz racje. Doom 2 i Q2 to zdecydowanie najlepsze gry w historii i obydwie są od id. :)
id Software dużo straciło od kiedy Nine Inch Nails z nimi nie współpracuje. Przypomnijmy sobie, że ostatni projekt jaki tworzyli razem to Doom 3 Alpha (pamiętna) były tam ciekawe dźwięki, później w finalnym Doom 3 dźwięki był już jakieś biedne.
Co do silnika HL2, to bardzo mi przypadł do gustu. Dla czego? Bo jest prosty, bez fajerwerków, ale wszystko dopracowane w każdym detalu, do tego świetna fizyka :)
Tu to już przesadziłeś hansatan.
No ale tak to bywa z fanami (bez obrazy). Możemy dyskutować w temacie FPS - tu jak dla mnie chyba jednak Far Cry.
A ogólnie najlesza gra to chyba wstępna - polecam :)
Matysiak G tylko że problem w tym, że w Doomie 3 ta gra świateł to nic innego jak tylko tuszowanie sporych niedociągnięć graficznych - wyglądało ładnie bo tak naprawdę mało co było widać. W HL2 było ślicznie, a woda jak na tamte czasy wyglądała przekozacko, eksplozje były gwałtowne i wszystko to można było ładnie wkomponować - o czymś takim jak niemożności zbicia szyby mowy być nie mogło, a w Doomie 3 ledwo co szklanke ze stołu można było strącić.
Mówisz o klimacie - HL2 miało swoj specyficzny klimat, to nie miał być mroczny Doom czy postapokaliptyczny Stalker, można tu faktycznie podyskutować o tej różnorodności, ale nie można napisać że przy HL2 sie ktoś nudził... każdy etap miał coś w sobie, choćby autostrada czy jak wspomniałeś Ravenholm - i tam się właśnie nie nudziłem, bo każdy etap miał coś do pokazania, coś nowego... a D3 nużyło już po godzinie grania, bo wszystko było takie same - no i nie było juz tego klimatu, bo każdy wiedział, ze zza otwieranych drzwi zaraz cos wyskoczy
Dobra będąc sprawiedliwym można powiedzieć, że 3 gry powstawały niemal w tym samym czasie: D3, HL2, STALKER. Pamiętam jak na forach o tych grach toczyły się boje nt. grafiki w tych produkcjach itd. No i co Doom 3 robili za długo powstał średni shooter, Stalker powstawał za długo, miał przestarzałą grafikę i wycieli z niego 70% rzeczy, które miały w nim być. Najbardziej rzetelnie z tego pojedynku wyszedł HL2, choć idea epizodów jest idiotyczna. Pamiętam filmy z 2004 roku w bink video i pokazy fizyki z HL2, wtedy to naprawdę był opad szczeny.
Zgadzam się co do oceny grafiki w Doomie. Tyle, że ludzie podświadomie boją się mroku. Doom ! miał być mroczny i taki był. HL2 miało być totalitarną antyutopią, ale wile miejsc w tej grze wygląda po prostu ładnie. A tak być nie powinno. City 17 powinno wyglądać jak nasze blokowiska - a wygląda jak dekoracje z filmu katastroficznego. Za kolorowo. Paradokslanie jakoś za żywo i za ładnie (w sensie estetycznym, a nie technologizcynym). Mówię o wizji artystycznej. Doom 3 był z założenia bajką (zmyślony w całości). HL2 chciał przedstawiać sytuacje z historycznym precedensem. Jako mieszkaniec byłego PRL możesz stwierdzić, że nie do końca im wyszło.
oj te binki oglądałem w nieskonczoność :)
HL2 zawsze zadziwiał mnie bardzo ostrymi i wyraźnymi teksturami, a nie rozmytymi kupami przykrytymi masą filtrów :)
co do postapokaliptycznej wizji wykorzystywanej w grach pałeczkę przejął Cod 4 z misją w Pripyat :)
Ale Stalker i tak jest najbardziej komplksowy i najdłuższy. I z tej trójki jak dla mnie najlepszy hansatan.
Coy -> niestety w HL2 kilkakrotnie się wynudziłem i to mocno. Gra raziła mnie swoją nierównością. To dobry tytuł, możliwe, że najbardziej uznany shooter w historii, ja jednak po znakomitym Far Cry czułem straszny niedosyt. Inna sprawa z Doom III: ten był aż za 'równy'. I moje znudzenie nim szło równią pochyłą w dół.
Może to dziwnie zabrzmi, ale QIV (jestem starym fanem Q) bardzo mi się podobał :)
Q4 był bardzo przeciętny moim zdaniem, ale wiadomo o gustach się nie dyskutuje. Co do klimatu w Doom 3 to był bardzo fajny, i akurat tam taka graficzka pasowała :)
Zdaję sobie sprawę, że q4 jest jednym z najbardziej niedocenianych tytułów. Po prostu podszedł mi klimatem. Może akurat miałem odpowiedni nastrój i nie zmieszałem gry z błotem? sam nie wiem, po prostu dobrze mi się w niego grało, o wiele lepiej niż w D3.
Po jakiego grzyba oni wogóle o tych grach gadają jak nie zamierzają jeszcze tak długo ich wydać :].O grze można nawijać jak do premiery jest max kilka miechów a nie lat :D
No panowie świat się kończy. Idealny temat na walkę pomiędzy fanboyami a tu taka kultura :) Jestem miło zaskoczony, zastanawiam się tylko co się z nimi stało. Mi D3 się podobał pod względem grafiki zaś HL 2 zachwycił mnie fizyka.
pietrulka_rz
Nie wiem jak koledzy, ale w moim przypadku to kwestia perspektywy? Jest mnóstwo ważniejszych rzeczy o które warto walczyć niż gry. Tak to już się ludziom z wiekiem robi ;)
na moim kompie to raczej za dobrze nie pogram (jezeli wogule), wiec zostaje wersja na ps3
myślę że do tego czasu to będzie już wymienny odtwarzacz blu ray do iksa bo M$ zobaczy ile traci na tym pie*******m dvd. zobaczycie. jak już slyszymy o tym że sie gry nie mieszczom na płytach co napewno coś z tym zrobią.
szczerze w to wierze bo sam mam 360'tkę
widzisz wolkov wychodzi na to, ze ile ludzi tyle gustów, bo mnie akurat w FarCry odrzucala monotonia otoczenia - zresztą podobnie było z Crysisem, wole bardziej zróżnicowane poziomowo gry :)
no ale wszystkim sie nie dogodzi :)
A ja się znowu z panem hansatanem nie mogę w ocenie q4 zgodzić. To samo co q2 tylko w lepszej oprawie - a skoro lubię q2, q4 podszedł mi bardzo. Swoją drogą polecam do q2 moda quake2xp - dodaje shadery, cienie, tekstury wysokiej rozdzielczości, lepsze eksplozje, eax i mnóstwo innych bajerów, oraz eliminuje błędy związane z xp.
Na zachętę link do screena:
http://quake2xp.quakedev.com/quake2xp_125/Gameplay/index.php?ss=off&action=displayBig&iteminfo=solo|q2xp0011.jpg
http://images.gamersyde.com/gallery/public/9119/1716_0001.jpg
http://images.gamersyde.com/gallery/public/9119/1716_0002.jpg
Ciekawe ile wspólnego z rzeczywistością mają te zrzutki, bo jeśli dużo to jestem skłonny powiedzieć, że ta gra jest graficznie mocna :D
Na mocnym sprzęcie może tak wyglądać. Coś mi się zdaje, że ID chce odebrać tytuł najbardziej obrzydliwego shootera z rąk twórców Clive Barker's Jericho.
Mam nadzieje, że na moim 8800GTX pójdzie, choć pewnie do tego czasu zmienię sprzęt, bo to wyjdzie gdzieś w 2012 :)
No chyba, że dzień po DNF....wiem, dowcip, który czytał sam Cheops. I już wtedy był stary.
Trailer wygląda obiecująco - jak to trailer. Ale sceneria postapokaliptyczna to miłe, rzadko eksploatowane klimaty. Może być fajnie.
To będzie tak najpierw odgrzeją w oczekiwaniu na D4 kotleta pt. Wolfenstein. Później wyjdzie po obsuwie D4, a na końcu z mega obsuwą Rage, który graficznie nie dorówna grą na UE4.0 :D
Najlepsze to jest to, że po premierze D3 Carmack zastrzegał się, że nie odgrzeją kotleta i nie będzie D4, więc jak zobaczyłem pierwszego niusa o D4 to się zdziwiłem :D
A ja ostatnio ukończyłem Dooma 3 z dodatkiem, HL2 i Quake 4 (naszło mnie jakoś na FPSy :P) i moim zdaniem tylko Doom 3 wytrzymał próbę czasu... Quake 4 który jest od niego nowszy więc teoretycznie powinien być ładniejszy. A tak nie jest, z prostej przyczyny, w Q4 dokładnie widać nieco juz przestarzałe textury, a w D3 nie :D HL2 jest dosyć ładny jak na swoje lata, ale w nim tak jak w Q4 widać wszystkie "zmarszcki", które D3 ukrywa pod warstwą cienia :]
Poza tym nie zwracając uwagi na grafikę i tak uważam że D3 jest z tej trójki najlepszy, a to za sprawą klimatu i horrorowej otoczki, które bardzo lubię w grach.
A co do STALKERa - moim zdaniem to najlepszy shooter jaki ostatnio się ukazał, a to za sprawą klimatu, złożoności i fabuły (no i te cRPGowe elementy :D).
@hansatan: te screeny sa na enginie, ale czy ta gra wyglada az tak mocno? przyjrzyj sie screenowi w wyzszej rozdzialce:
http://media.teamxbox.com/games/ss/2068/full-res/1217614962.jpg
http://media.teamxbox.com/games/ss/2068/full-res/1217614963.jpg
Masa normalmap/bumpow, troszke fotoszopa.
Jestem sklonny powiedziec, ze zlozonoscia to te modele po prostu nie grzesza.
Imo jest ok, nic rewolucyjnego, ale zobaczymy nieco pozniej, jak pokaza wiecej footage'u, najlepiej in-game.
_MaZZeo
weź się schowaj kretynie
gówno mnie obchodzi co o tym myślisz
siedzisz jak debil na tym forum i w każdym temacie czepiasz się każdego
Ja powiem tak Half-life 2 pod wzgledem grafiki jest sto razy lepszy od tych cienkich gier na engine doom 3.W końcu np. według game spy najładniejszą grą 2006 roku był Half-life 2 episode one a nie Prey który nawet nie dostał wyróżnienia .
Podsumowując Half-life 2 nawet i dzis w 2009 roku wygląda świetnie no i do tego jeszcze fizyka.
A jeśli idzie o ta całą sprawę Rage i ID software to mam złe przeczucia.ID SOFTWARE od czasu doom 3 robi takie sobie gry na tym niezbyt ciekawym engine(no jedynie prey jakoś wygląda)
z postaciami jak z barbie.