Jestem początkującym graczem i Nwm jak wyjść z zamku więcej niż jednym oddziałem . Jak zaznaczyć więcej jednostek .
siemka mam pytanie poczytałem trochę waszą dyskusje i zastanawiam się jak zniewalać miasta jestem nowym graczem i nie za bardzo ogarniam i jeszcze jedno pytanie co jest potrzebne w mieście rzeby robić łuczników i kuszników
Mam pytanie dotyczące Medieval 2 Total War
Gram Polską i mam tam Husarów czy też Spieszone Rycerstwo Polskie liczba jednostek to
Husarzy - 40 szt
Spieszone Rycerstwo Polskie - 60 szt
wiem że można zwiększyć jednostki przynajmniej jednokrotnie czyli z 40 robi 80 i z 60 robi 120 szt
gdzie w ustawieniach mogę to znaleźć
Cześć wszystkim mam takie nietypowe pytanie do was mianowicie czy można jakoś dodać moździerze do innej frakcji na przykład Portugalii czy Hiszpanii ??? bo są bardzo dobre jeśli chodzi o obronę zamku czy miasta
Witajcie chyba każdy zna Medievala 2 Total War??
Na moim forum mogę pomóc innym graczą a także wymienić się poglądami na grę , opisem jednostek,frakcji , oraz użycia strategii w grze
Może chciałby ktoś kody proszę bardzo nie chce się komuś szukać oto one ( te najważniejsze)
process_cq X - natychmiastowa budowa budynków w mieście/zamku (X- miasto/zamek),(miasto musi zaczynać się z dużej litery)np. process_cq Antiochia
add_money X -pieniądze ( X pieniądze maksymalnie 40000)
toggle_fow - mapa odkryta
add_population X Y - populacja ( X - nazwa miasta/zamku, Y - ilość populacji) np. add_population Antiochia 10000
auto_win attacker/defender - następna bitwa rozegrana automatycznie zostanie wygrana przez atakującego/broniącego
poniższe kody działają jeżeli jest armia z generałem poza zamkiem( bez generała nie zadziała chyba że tylko w zamku)
rogan - słoń athilerry
madras - słoń
george - wielkie organki
houston - wyrzutnia rakiet
istanbul - bombarda
Na tym forum można także rozmawiać o Rome Total War!!!
Od razu dam kody do Rome
jericho - burzenie murów( podczas bitwy)
bestbuy - jednostki tańsze o 10 %
toggle_fow - odkryta mapa
process_cq X - wszystkie budowle w mieście/zamku zostają wybudowane oczywiście te w kolejce ( X nazwa miasta)
add_money X - pieniądze gdzie X to liczba pieniędzy maksymalnie 20000
Jak ktos pisze takie rewelacje
Ja osobiście mam w tej chwili grając Maurami 12 prowincji i w każdej wyprodukowałem sobie po 3 kupców i dalej ich tworzę jak mam kasę. Każdy z kupców bierze na turę od 21 do 38 florentów czyli średnia to mniej więcej 30 florentów za turę. A więc 12 prowincji razy 3 kupców po tyle mam w każdej prowincji to razem mam kupców 36. Więc 36 razy 30 florentów (średnia na turę) razem 1080 florentów na turę. 1080 florentów starczy mi na utrzymanie kilku oddziałów I tak mam załatwioną opłatę tych oddziałów i mam zysk w moim państwie.
To raczej pojecie o tej grze ma bardziej niz mizerne :)
Spóźniłeś się. Powstało już 60 części takiego wątku - https://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=6521457&N=1
Dracula -----> coś ci nie pasuje??
Ja naprawdę wiem o tej grze prawie wszystko jak nie wszystko o niej wiem.
Jak chcesz powiedzieć coś mądrego to napisz a nie gadasz bzdury;)
DJ Pinata ----> 60 wątków?? ale na pewno nie o tych grach jakie są w temacie.
Osobiście gram teraz Mediolanem i po 36 turach podbiłem już 2 prowincję francji ,1 Niemec ,2 Wenecji i uwaga podbiłem państwo papieskie ale przed tym atakiem umocniłem granice swojego państwa ponieważ wiedziałem że gdy zgładzę Państwo papieskie to wszystkie katolickie frakcje mnie zaatakuja i tak się stało . Lecz straciłem tylko 1 prowincję Marsylię którą wcześniej podbiłem. Szkoda że nie chcąinne państwa ze mną już podpisaćpaktów pokojowych.
Ale trudno gram dalej!!!
WIE KTOŚ CZY PAŃSTWO PAPIESTKIE WRÓCI PO KILKU TURACH.Nie wiem czy wrócą ponieważperwszy raz ich zaatakowałem..
PROSZE O ODPOWIEDZ
LAJTUS - muszęci niestety powiedzieć ze dostepne frakcje nie moga tworzyc sloni tylko Tatarzy je mają.
to ja poproszę podpowiedź do Rome:
co zrobić, aby nie spadało zadowolenie mieszkańców podbitych terytoriów? Nie mogę przecież w nieskończoność zwiększać liczebności garnizonu. Jakie budowle stawiać? A może: jakie burzyć?
stary-->jak podbijasz obce terytorium mozesz zabic ludnosc i wtedy bedziesz mial zadowolenie na maksa lub budowac budynki do premi zadowolenia .Jezeli grasz rzymianinami np.juliuszowie itp to buduj budynki takie jak mury - one daje zadowolenie ale te lepsze mury ,drewniany chyba nuiewiele daje,łażnie publiczne,koloseum,arena,wszystkiego rodzaju świątynie,pałac napiestnika jest jeszcze wiecej takich budynkow wplywajacych na zadowolenie ale te ktore ci podalem wystarcza.
ALE NAJWIECEJ DAJE ZABIJANIE MIESZKONCOW PRZEJETEGO TERYTORIUM
dzięki, ale nie rozumiem jak mury mogą wpływać na zadowolenie?
i czy sprawdzają się dla innych ludów (gram Egipcjanami)?
stary - jeśli to pytanie na serio to najlepiej zostawić miasto bez garnizonu z podatkami na very high i poczekać aż się zbuntuje, podbić je i wybić populacje.
Jak chcesz powiedzieć coś mądrego to napisz a nie gadasz bzdury;)
Widzę że nie tylko ja jestem śpiący :P
stary-->mury wpływają na zadowolenie ponieważ mieszkancy w coraz o lepszych murach czuja sie bezpieczni.
Sensai3D - zostawić miasto bez garnizonu? wybić populację powiadasz? chmm, to może pomóc, choć nie wiem czy nadaje się, bo to moje centrum produkcyjne: przemysłowo-wojenne
stary jezeli nie chcesz utracic tego miasta to nie niszcz go tylko ustal go stolica twojego panstwa to powinna pomoc i oczywiscie nie zapominaj o budowie tych budynkow ktore wczesniej podalem.
Wybijanie miast jest polityką krótkowzroczną. Lepiej jest je zniewolić - wtedy materiał ludzki przejdzie do innych miast. Albo zamiast wybijać mieszkańców, to zmobilizować wszystkich do armii.
Wybijając miasto 'tracisz' je na ładnych kilkanaście tur. Gdy prowadzisz wojny to jest to bez sensu.
alexej --> zgadzam sie z toba ale niekiedy trzeba to zrobic bo inaczej wogole stracisz miasto
No więc wyszedłem z tego miasta i się zbuntowało. Wystawili taką armię, że nie mieściła się w obrębie miasta (ponad 20 jednostek) i to dobrych najemników:((
Szturm był krwawy, nie wiem czy to było opłacalne
Ja zazwyczaj najpierw stawiam budynki dające większy porządek publiczny, a później budynki gospodarcze chociaż można budować na przemian, raz budynek dający ludności szczęście, a raz budynki gospodarcze. Niski poziom porządku publicznego może wynikać z dużym procentem heretyzmu lub innej nie pasującej religii do danej frakcji.
stary---> jak masz problemy z jakims miastem w porzadku publicznym to ustal to miasto stolica twojego panstwa.To powinno pomoc jak napisalem w poprzednim poscie.
powiedz jak wyjsc z debetu 20k gram egipcjanami, i ciagle mi jerolozolima sie buntuje:/
sebekg ---> jerozolima to twoja stolica?? jak nie to ustal ja stolica
daj tam dobrego generała dobra polityka gospodarcza
kamil0749 - dzięki, ustanowienie stolicy w tym mieście pomogło!
Hej:) mam takie pytanko do Ciebie:) czy jeżeli walczę z kimś kto ma wszystkie pola jednostek zajęte i możliwość dostania posiłków to czy te posiłki pojawiają się już na samym początku bitwy czy dopiero jak wybiję część jego armii?? proszę o odpowiedź:) pozdrawiam:)
Andrade87--->pisiłki przeciwnika dojda dopiero gdy zwolnia mu sie miejsca w szeregasz armii czyli jezeli wybijesz mu lub sprawidz zeby uciekly 2 oddzialy wroga to dwa oddzialy posilkowe przybede aby uzupelnic luke
stary
kwestia różnic kulturowych. Należy wyburzać struktury należące di innej kultury i zastępować własnymi albo nadbudowywać budowle zastane własnymi ale o wyższym poziomie.
Ja to robiłem w 3 etapach
1. zniewolenie lub rzezanie (w zależności od efektów)
2. zastąpienie budowli sakralnych zastanych własnymi
3. zastąpienie innych budowli własnymi
kamil0749 -> dzięki za odpowiedź:)
kamil0749 ---> jaką frakcją najlepiej startować na początku i dlaczego
najlepiej chyba hiszpania i anglia poniewaz maja dobre polozenie .
Anglia lezy na wyspie wiec na poczatku gry niebedziesz raczej atakowany chyba ze przez szkotow ale oni sa zazwyczaj pokojowi i latwi do pokonania ale nawet nie oplaca ci sie zawiazywac sojuszu z francja bo predzej czy pozniej zaczna wojne albo ty zaczniesz wojne bo bedą ci blokowac najazd na europe
A Hiszpania to ma tez swietne polozenie graniczysz na poczatku z portugalia i maurami i masz sporo prowincji rebelianckich wiec latwo je podbic , portugalia tez jest slaba , noi powinienes jak najszybciej zdobyc rebelianckie prowincje w bordeux bo pozniej przejmie je francja i bedzie trudno je odbic
wiec te frakcje sa najlepsze na poczatke i maja calkiem dobre wojska
ale wybor zalezy do ciebie . minusem grajac panstwem katolickim jest to ze mozesz zostac ekskomunikowany a wtedy masz przerabane jezeli chcesz sobie atakowac bez strachu ze zostaniesz eks. to zagraj panstwem np.egipt,turcja,maurowie bizancjum
Ja gralem Bizancjum fajnie sie nimi gra lecz musisz byc przygotowany na dlugoletnie wojny z turcja,wegrami , wenecja a pozniej z mongolami i tatarami
Mediolanem nieźle się gra, ma dużo pieniędzy, choć Wenecja dość szybko atakuje (ok. 20-30 tur). Dobrym pomysłem na początku jest kupno Bolonii od Niemiec.
A ja się chciałem spytać kamil0749 czy ty w ogóle masz dodatek kingsoms bo jeżeli grasz w kampanie z podstawki to można z tego wywnioskować że nie masz kingdoms. Racja czy wolisz po prostu kampanię z podstawowej wersji gry?
No i chyba że ewentualnie się pomyliłem i że jest taka kampania w kingdoms.
29.06.2008
10:37
[155]
kamil0749 [ Level: 3 - Konsul ]
zaczelem grac krzyzakami i narazie gra sie fajnie
Patryk555 ---> warto kupic dodatek nowe budynki , nowe nacje , nowe jednostki za 40zł naprawde warto.
A teraz juz na poważnie mówisz że kupujesz za kilka dni?
tak ja kupuje za kilka dni
wczesniej pisalem ze gralem u kuzyna na chwile i pisalem ze po prostu warto
teraz to ja mam problem.
zmodyfikowałem ten plik gdzie moge grac panstwami niedostepnymi i chcialem zainstalowac moda to nie moglem bo cos pisalo ze jakis plik zostal zmieniony wiec ten plik ktory modyfikowalem przywrocilem to poprzedniego stanu i mod nadal sie nie chce zainstalowac.
wie ktos co trzeba zrobic??
Pisze się jaśniej i tak dla przypomnienia to temat tego wątku brzmi " Medieval 2 Total War wiem o tej grze wszystko zgłaszać się po pomoc.I mo..." - jak wiesz wszystko to po co się pytasz a po drugie prędzej uzyskasz odpowiedź tu http://totalwar.org.pl << wpisz w opcji szukaj na forum a jak nie to stwórz tam nowy temat. :)
no to zajrzyj tu http://totalwar.org.pl/board/index.php
A co do kingdoms to w innym wątku napisałeś że :
28.06.2008
11:34
[152]
kamil0749 [ Level: 3 - Konsul ]
no nareszcie kupilem Medieval 2 total war Kingdoms
tak dlugo wyczekiwalem na ten dodatek i wreszcie go mam
doradzcie mi jakim panstwem zagrac na poczatku gry??
dzieki za link
zawsze zapominam jak nazywa sie ta strona o grach z serii total war
https://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=7711996&N=1
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Witam!Mam problem z grą Medieval 2,mimo dobrego kompa kiedy atakuja tatarzy zwłaszcza słonie nie mogę rozegrać bitwy na mapie bo gra zgłasza problem(mogę tylko w automacie) nie pomagają pache ani ponowna reinstalacja gry,nie pomaga włączenie najsłabszych ustawien,zaczynając wzajemny ostrzał gra się zamyka,wyposarzenie kompa to Gt 8600 1 G,procek AMD 5200,o reszcie nie wspomne.Proszę podpowiedzcie co mam zrobić!
Najpierw pytanie : Czy masz orginała??
Takie problemy ma wiele osób ja osobiscie nie mam takich problemów . Powod tych problemow : nie wiadomo dlaczego chyba ze nie masz orginala to sie nie dziw
spartan
podejrzewam, że to mod jakowyś. zacytuj 5 ostatnich linijek z logs.txt. Jeżeli na końcu zobaczysz coś w rodzaju "Total War napotkał bł", to jest to najprawdopodobniej błąd w modeldb albo EDU (czasami jednostki najemne "przerobione" na rekrutowalne wariują jeżeli nie usunąć w opisie jednostki w EDU fonkcji "mercenary".
Dzięki! Mam orginał ale jest ryska na płycie może coś jest uszkodzone,sprawdzę mody,dzięki jeszcze raz!!
jak jest ryska to nic sie nie stanie
ja osobiscie mam cala plyte porysowana i gra , bez zadnej zacinki
Ja mam pytanie odnosnie tego co stanie się gdy zaatakuje państwo papieskie w medievalu 2 ?
Licze na szybką odpowiedz !
Tr@wer$ -----> Jeżeli zaatakujesz państwo papieskie to zostaniesz ekskomunikowany ( czyli będziesz wykluczony z wiaty katolickiej i inne frakcje będą mogły cie atakowac bez strachu ze zostaną ekskomunikowane) .
Dlatego nie polecam takiego wariantu .
Ponieważ będziesz miał masę ataków na twoje ziemie i bez silnych garnizonów w miastach/zamkach szybko bedziesz tracil ziemie . Jezeli zdecydujesz sie jednak na atak na papieza to przed tym w miastach/zamkach ustal bardzo silne garnizony tzw.conajmniej 3 oddzialy lucznikow lub kusznikow, 3 oddzialy ciezkiej piechoty i 3 armie konne taka armia w wiekszosci przypadkow pozwoli obronic twe ziemie .
Aha .
dzieki za informacje i porady.
Ja tam zawsze w miastach i zamkach trzymam po 3-4 oddzialy lekkiej piechoty ( milicja) i nawet nie tworze jakiejs zaawansowanej piechoty czy konnicy.
Po prostu stawiam na rozwuj ekonomiczny . W tej chwili grajac Sycylią mam po 51 turach 19 tyś florentów i na ture moja kase zwieksza sie o 8 tys florentow.
Co takiego??!
Tr@wer$ musisz budować wojsko , w miarę czasu coraz lepsze bo inaczej zobaczysz ktoś cię zaatakuje i nie zdołasz obronic twoich ziem co skutkować będzie zarobienia mniejszych pieniędzy!
W zamkach/miastach trzymaj takie garnizony jakie ci napisalem w poprzednim poscie.Bez tego szybko skonczysz gre !
Dobra postaram się tak robić jak mi napisaleś ale jakie budynki mam stawiać tak abym mógł tworzyć ciężką piechotę?
Tr@wer$ -----> żeby móc tworzyć ciężką piechotę będziesz musiał w ciągu upływu tur budować coraz to wyższy poziom warsytatu grabarskiego itd.
masy tu napisane jakie budznki tworyz abz mc tworyz wojsko y opisem budowli
Mam nadzieje ze pomoglem
Stajnie
Umożliwia szkolenie:
Lekka jazda (Dostepne maksymalnie: 4)
Każdy zamek, kóry posiada własny garnizon, musi też mieć specjalne miejsce do trzymania koni, co oznacza też konieczność budowy stajni. Stajnie najniższego rzędu to niewiele więcej niż duża, drewniana buda, zaprojektowana po to, by chronić grupę koni przed warunkami atmosferycznymi i kłusownikami. Produkcja konnicy z prawdziwego zdarzenia wymagać będzie bardziej rozbudowanych stajni.
Rycerskie stajnie
Umożliwia szkolenie:
Rycerze w zbrojach (Dostepne maksymalnie: 4);
Lekka jazda (Dostepne maksymalnie: 6)
Rycerskie stajnie stanowią znaczne ulepszenie w stosunku do podstawowych stajni. Poza samym faktem trzymania koni, stajniom tym towarzyszą inne budynki, na przykład mała kuźnia i placyk do podkuwania i ujarzmiania koni, a także prywatne kwatery dla oficerów dowodzących i jednostek konnicy stacjonujących w zamku.
Stajnie barona
Umożliwia szkolenie:
Rycerze fuedalni (Dostepne maksymalnie: 4);
Rycerze w zbrojach (Dostepne maksymalnie: 6);
Lekka jazda (Dostepne maksymalnie: 6)
Aby wykształcić elitarne jednostki konnicy nie wystarczy mieć wiele koni w stajniach. Stajnie barona posiadają miejsce dla koni, wojsk oraz oficerów, stając się tym samym akademią dla oddziałów konnicy, poświęconą pracy nad wszystkim, co związane z końmi. Dla wielu frakcji budynek ten stanowi najważniejszą inwestycję, jeśli chcą one dochować się najlepszych jednostek konnicy.
Stajnie hrabiego
Umożliwia szkolenie:
Rycerze fuedalni (Dostepne maksymalnie: 4);
Rycerze w zbrojach (Dostepne maksymalnie: 6);
Lekka jazda (Dostepne maksymalnie: 6)
Stajnie hrabiego to zbór budynków, które służą miejscowej konnicy oferując kompleks miejsc do treningu i kwaterunku dla małej armii. Zatrudnienie znajdują tu kowale podkuwający konie, kwatermistrzowie i stajenni, którzy utrzymują w gotowości wielki oddział zróżnicowanej konnicy, dzięki specjalistycznemu szkoleniu i wyposażeniu umożliwiając tworzenie oraz szkolenie elitarnych jednostek.
Urząd werbunkowy
Umożliwia szkolenie:
Chłopi (Dostepne maksymalnie: 4)
Urząd werbunkowy pozwala na dokonanie poboru do wojska i dalsze szkolenie w kwestii podstaw służby wojskowej. Jeśli rekrut potrafi stać prosto i utrzymać włócznię - może zostać już żołnierzem, w pewnym sensie przynajmniej! W auli powołań dowódcy mogą się dobrze przyjrzeć kandydatom - i ich umiejętnościom - zanim każą im stanąć na polu bitwy.
Garnizon zamkowy
Umożliwia szkolenie:
Włócznicy brańscy (Dostepne maksymalnie: 4);
Chłopi (Dostepne maksymalnie: 6)
Życie żołnierza pełne jest znoju, a potrafi przy tym nieco wiać nudą, szczególnie, gdy wojak zamknięty jest w granizonie zamkowym. Z drugiej strony łatwiej jest szkolić i selekcjonować świerzych rekrutów pod czujnym okiem dowodzącego rycerza, a z kolei sklepy zamkowe dostarczają wszelkiej maści sprzętu potrzebnego wojownikowi.
Plac musztry
Umożliwia szkolenie:
Włócznicy brańscy (Dostepne maksymalnie: 6);
Chłopi (Dostepne maksymalnie: 6)
W życiu żołnierza musztra to zło konieczne. jego gotowość i posłuszeństwo na polu bitwy może zdecydować o życiu i śmierci, zwycięstwie lub porażce! Nawet żołnierze z garnizonu zamkowego muszą stale dbać o udoskonalanie swoich umiejętności wojskowych, a musztra potrzebna jest do tego, by żołnierze walczyli jak przystało na zwarty oddział, a nie motłoch. Te same umiejętności można przekazać nowym rekrutom, gdy uczą się rzemiosła wojskowego.
Koszary
Umożliwia szkolenie:
Opancerzeni miecznicy (Dostepne maksymalnie: 4);
Włócznicy brańscy (Dostepne maksymalnie: 6);
Chłopi (Dostepne maksymalnie: 6)
Szkolenie armii wymaga odpowiednich obiektów, jak choćby placu do musztry, warsztatu płatnerskiego i zbrojowni. Koszary grupują w jednym miejscu wszelkie te zasoby pod dowództwem, zatrudnionych na pełen etat, doświadczonych żołnierzy, którzy w zorganizowany sposób przekazują swoją wiedzę przyszłym wojakom.
Zbrojownia
Umożliwia szkolenie:
Opancerzeni miecznicy (Dostepne maksymalnie: 6);
Włócznicy brańscy (Dostepne maksymalnie: 6);
Chłopi (Dostepne maksymalnie: 6)
Zbrojownia pozwala na szkolenie i wyposażenie najlepszych oddziałów piechoty i to zwykle na doskonałym poziomie. Produkcja broni oraz pancerzy zapewnia żołnierzom dostawy sprzętu bojowego, podczas gdy profesjonalni wojownicy wbiją zasady obowiązujące na polu walki nawet największym beztalenciom żołnierskim! Radosne okrzyki rekrutów, doprowadzanych do stanu używalności, odbijają się echem wśród murów zamku...
Łuczarz
Umożliwia szkolenie:
Chłopscy łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6)
Dorastający chłopcy pochodzący z plebsu często uczą sie korzystania z łuku, ale każdy władca pragnący posiadać u swego boku jednostki łuczników i kuszników musi zatrudnić profesjonalnego łuczarza. Zasadniczo jest to wyspecjalizowany cieśla, który z drewna ciosa łuki, a ze szpagatu i żywicy cięciwy. Nadto zajmuje się też nieco żmudną produkcją setek strzał s ptasich piór.
Strzenica ćwiczebna
Umożliwia szkolenie:
Ciężkozbrojni łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6);
Chłopscy łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6)
Co prawda niewykwalifikowani chłopi z kuszami i łukami mają pewną wartość bojową, jednak zbudowanie profesjonalnej strzelnicy pozwala im na rozwinięcie podstawowych umiejętności. Poza strzelaniem do tarczy, strzelcy trenują grupowe ataki na większe cele, posyłając pociski po wyższej trajektorii - tym samym uczą się, jak razić przeciwnika z dalszej odległości.
Strzelnica łuczników
Umożliwia szkolenie:
Wolni łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6);
Ciężkozbrojni łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6);
Chłopscy łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6)
Strzelnica łuczników to konieczna inwestycja, jeśli władca pragnie wyszkolić profesjonalne jednostki strzeleckie, zamiast opierać się na przeskolonych oddziałach chłopów z umiejętnościami na poziomie milicji. Usprawnienia to między innymi bardziej wymagające cele, kwatery dla oficerów i duży warsztat łuczarza zdolny do produkowania dobrej broni, godnej wysoce wykwalifikowanej armii.
Strzelnica kuszników
Umożliwia szkolenie:
Ciężkozbrojni przyboczni łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6);
Wolni łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6);
Ciężkozbrojni łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6);
Chłopscy łucznicy (Dostepne maksymalnie: 6)
Strzelnica kuszników to rozwiązanie dla władcy, który nie uznaje kompromisów w kwestii umiejętności jednostek strzeleckich. Budynek służy za koszary, jest też tam warsztat łuczarza, strzelnica ćwiczebna oraz centrum szkolenia taktycznego. Kusznicy mają tutaj swoje kwatery, szkoląc się w kwestii użycia broni strzeleckiej wszelkiej maści, za wyłączeniem tej, która używa prochu strzelniczego.
Warsztat garbarski
Dostarcza:
Udoskonalone pancerze: Ćwiekowana zbroja
Wnętrze wartszatu garbarskiego może u najsilniejszego człowieka wywołać odruchy wymiotne. Ten obrzydliwy proces produckji wykorzystuje gnojówkę wytworzoną z psich odchodów (zwanych ironicznie "czystymi") nawet przy produkcji najpiekniejszych skór. Z drugiej jednak strony, skórzane zbroje chronią właściciela przed ciosami i siniakami, a mogą nawet załamać cios miecza.
Plac ćwiczeń
Dostarcza:
Premia doświadczenia dla zebranych rycerzy: +1
Ze względu na olbrzymią popularność turniejów rycerskich i honor, jakim było uczestnictwo w nich, większość rycerzy z całej zachodniej Europy marzyła o możliwości ćwiczenia walki kopią. Władcy, którzy budują proste place ćwiczeń do walki kopią mogą oczekiwać, że jego ludzie będą spędzać w siodle kilka godzin więcej, a do milicji zgłaszać się będzie więcej ludzi.
Pola turniejowe
Dostarcza:
Premia do porządku społecznego wynikająca z wysokiego poziomu szczęscia: 5%;
Liczba oddziałów o zerowym koszcie utrzymania: 1;
Premia doświadczenia dla zebranych rycerzy +2;
Zamek mogący poszczycić się polem turniejowym ma większe szanse stać się domem zarówno dla prostych ludzi, jak i biorących udział w zmaganiach zawodników. Lud jest szczęśliwszy, bo może napawać się widokiem tych samych zawodów co szlachta, a dzielni, młodzi rycerze postrzegają ten zamek jako idealne miejsce dla zrealizowania swojego snu o jawie.
Kiedy chce zainstalowac dodatek "królestwa" pokazuje się bład: "this 1.03.000 update cannot be applied to the 1.00.000 version of the game".
Wtedy instaluje patch z płyty: "Update2"- tak wyczytałem bo innego sposobu nie znalazłem. A teraz po zainstalowaniu patcha pokazuje mi sie komunikat ze gra chce się znowu zaktualizować do wersji 1.03.000.
Ktoś wie co mam robić??
Może mi ktos powiedziec jaki rodzaj zolnierzy jest dobry na Tatarskie slonie?
wlasnie przybyli tatarzy i ja gram Wegrami do dyspozycji mialem 4 oddzialy ochotniczych oszczepnikow , 2 milicji miejskiej , straz przyboczna , 2 oddzialy rycerzow w zbrojach i 1 oddzial chlopskich lucznikow a wrog mial 4 oddzialy sloniow , 4 oddzialy ciezkiej mongolskiej konnicy, 3 lekkiej monolskiej konnicy , 4 mongolscy lucznicy konni
I za nic nie moglem powalic sloni.postawilem na poczatek 1 oddzial oszczepnikow i slonie ich po prostu staranowaly,pozniej szarza rycerzy w zbrojach - powalone . juz 5 moich oddzialow ucieklo z pola bitwy, reszta morale na wahajace puscilem ich na konnice mongolska a staraza poboczna ucieklem aby nie stracic dobrego generala
Wiec kto mi poradzi co jest dobre na slonie??
Naślij na nich łuczników i najlepiej żeby mieli włączony tryb z płonącymi strzałami. Ja osobiście nie walczyłem jeszcze z Tatarami w kampanii M2TW chyba że w grze wieloosobowej niedawno stoczyłem bitwę z Tatarmi i bitwa była nierozstrzygnięta (grałem wtedy Cesarstwem Niemieckim).
Dzieki LAJTUS sprobuje w nastepnej bitwie zastosowac taka taktyke
ale nie bede prokurowac wojny niech sami mnie zaatakuja
A jaka jest wasza ulubiona kampania w Królestwach?
Ja najbardziej lubię kampanię krzyżacką no ale też bardzo mi się podobała kampania krzyżowców.
Ja najbardziej lubię kampanię krzyżowców.
czy ta gra działa na viście??
i jeszcze jedno pytanie czy dodatek do tej gry jest samodzielny czy potrzebna jest podstawka?
kamil0749---> zrobiłem jak pisałeś zagrałem Anglią i dobrze mi szło ( grałem u wujka bo mam za słabego kompa ) ale niedługo rodzice kupią mi nowy komputer spełniający wymagania Medievala II z tej okazji dokupiłem za 40 zł dodatek Kingdoms stąd moje pytanie jaka frakcją i w jakiej kampanii zacząć grę? Ja osobiście zastanawiałem się nad kampanią krzyżacką jako zakon lub królestwem jerozolimskim w kampanii krzyżowców.
Królestwem Jerozolimskim fajnie się gra i to moja ulubiona frakcja w kampanii krzyżowców.
A, i nie odpowiadajcie na pytanie użytkownika adasiek3, bo już mu pomogłem w innym wątku.
Mam oryginalną grę medieval 2 total war zainstalowałem ją już raz na moim komputerze ale musiałem naprawić system i teraz po zainstalowaniu gra nie chce się włączyć proszę o szybkom odpowiedz najlepiej na mój e-mail [email protected]
Z góry dziękuje
mam pytanko czy można grać państwem papieskim
Wejdź na oficjalny wątek o Medievalu 2 i tam w jest napisane co przestawić w plikach aby grać państwem papieskim.
czy patche do MII:TW cos pomagaja? jesli tak to czy musze sciagnac wszystkie? 1.1; 1.2; 1.3 czy wystarczy tylko ten ostatni... chcialbym pograc jak najszybciej a nie mam ostatnio dostepu do neta
i czy jest jakiś jeden duzy mod na dodatkowe misje, bitwy itp. ? do wersji polskiej
Jeśli nie grasz w multiplayer to raczej nie musisz ich mieć ale poprawiają wiele drobnych błedów.
mam pytanie odnośnie generałów w medieval2
1. co wpływa na ich pobożność i czy ktoś wie jak ją można podnieść
2. co wpływa na powiększenie się straży przybocznej generała
3. ile jest członków świty oraz ich cechy i jak ich można zdobyć
4. proszę o szybką odpowiedzi i z góry dziękuję za nią
Pobożność można powiększyć poprzez uczestnictwo w krucjacie, lub jeśli generał przebywa w prowincji gdzie religia wyznawana przez twój lud jest dominująca. Z czasem gdy generałowi przybywa lat to i powiększa mu się straż przyboczna oraz gdy często uczestniczy w bitwach, Najliczniejszą świtę ma król potem jest następca tronu a reszta ma po ok 20 żołnierzy świty (w przypadku gdy masz małą skale jednostek).
dzięki za odpowiedz LAJTUS
Mam oryginalną wersje Medieval2total War złota edycja ale kiedy chce zainstalować dodatek Królestwa robię para razy dalej i instaluj pokazuje mi się taki jakby wszystko było dobrze i po chwili wyskakuje błąd proszę o pomoc i z góry dziękuje Maks
Jak treść błędu?
A masz zainstalowane patche 1.2 i 1.3 bo bez z nich może się zdarzyć że nie chce się zainstalować dodatek (powinny się same zainstalować same bo są na płytce ale czasami nie chce się instalować i trzeba ręcznie)?
Wiem ze panstwo papieskie jest niedostepne ale na Youtubie widzialem jak koles mial wszystkie panstwa tatarow,mongolow,aztekow i panstwo papieskie wiec mam pytanie co zrobic zeby odblokowac te panstwa.
I) Jak mieć dostęp do wszystkich nacji?
1) Wchodzimy do katalogu gdzie mamy zainstalowanego Meda np.
C:\Program Files\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign 2) Zmieniamy właściwości pliku „descr_strat.txt” aby nie był "tylko do odczytu".
3) Otwieramy go i przenosimy interesujące nas nacje „o piętro wyżej” – najlepiej zostawię
w spokoju resztę, bo gra może się może wykrzaczyć.
Możesz zaryzykować.
Dzieki zaryzykuje
Dzieki zaryzykuje
Witam mam pytanko jak poprawić swoją reputacje w medievalu i co na nią wpływa?
SOWA
tak chodzi o total war 2 podstawa. za cholerę nie potrafie utrzymac reputacji na przyzwoitym poziomie. Inne frakcje maja reputacje na poziomie "rzetelny" czy "prawdomówny" ja natomiast jestem "bardzo niegodny zaufania" mimo że nikogo nie zdradziłem... :) baa nawet nikogo jako pierwszy nie zaatakowałem. Poza tym zawarcie pokoju z jakąkolwiek frakcją z którą prowadzę wojnę graniczy z cudem:( chyba że oni zaproponują:) Raz na próbe zaproponowałem 4 dzielnice w zamian za pokój - też sie nie udało. Proszę o pomoc:)
Sojusze można zawierać na początku gry lecz i tak zostaną zerwane, ja bym się tak nie martwił reputacją gdyż, żeby zawrzeć sojusz z jakąś frakcją trzeba mieć z nią co najmniej dobre stosunki dyplomatyczne, reputacją zależy od tego czy prowadzisz dużo wojen oraz czy często zawierasz umowy handlowe, dawanie mapy czy też sojusze. Lepiej nie zawierać pokoju z frakcja tylko walczyć dopóki ci tego papież nie zakazuje.
W grze jest okreslona ilośc tur do win. Czy po tym limicie da rade dalej grać ?
Witam mam kilka pytan odnosne do medieval 2 total war 1, jak ulepszać swoje jednostki? 2, jak uzupelniac swoje jednostki po bitwie? 3, co zrobic zeby nie bylo tych tur, z gory dziekuje.
1.Jednostki są ulepszane gdy:
-walczą w bitwach i zdobywają doświadczenie
-uczestniczą w krucjacie, którą muszą ukończyć aby zdobyć doświadczenie
-gdy w zamku/mieście wybudujesz budynek odpowiedzialny za ulepszanie zbroi (pierwszy to warsztat grabarski)
-może być też zaproponowane wybudowanie gildii mieczników (przy odrobinie szczęścia może ci zaproponują wybudowanie siedziby gildii w jednej z osad) która ulepsza broń
-może jeszcze są inne sposoby ale te najczęściej stosowane do ulepszania jednostek.
2.Sposoby uzupełniania jednostek:
-po bitwie możesz przegrupować (złączyć) te same jednostki w jedną całą (gdy łączysz jednostki doświadczenie się dzieli)
-możesz też przeszkolić odpowiednie jednostki w zamku lub mieście
3.co zrobic zeby nie bylo tych tur
-lol przecież to strategia turowa.
edit:następnym razem pisz w oficjalnym wątku o Medievalu
Witam mości Panowie:) Przeszedłem kampanię krótką w MTW2 długą też już kończę. Krótką grałem szkotami ( najpierw w 4 tury ich podbiłem Anglią) i odblokowałem sobie frakcje. Teraz gram długą Osmanami i zostały mi chyba 4 prowincje zeby zakończyć gre na długiej. Ale coraz dłużej mi tury mijaja a chce mieć piechote Janczarską ( z muszkietami of course). Czy znacie jakiś sposób na wcześniejsze ich odblokowanie?. Próbowałem w plikach tekstowych gry ale tych export_buildigs nie moge znależć a i w describ_events nie wiem jak wpisać date wynalezienia prochu, który właściwie już wynalazłem ( u mnie jest rok 1220? chyba) nie wiem jak wpisać tam są jakieś nielogiczne współrzędne Byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
czesc . mam problem związany z medievalem . gdy chce zagrac i wchodze w kampanie biore jakiś kraj po załadowaniu gry komputer mi sie resetuje . z wymagań komputera mam większe niż na pudełku od gry więc niewiem w czym problem może ktoś by mi pomugł z gury dziękuje
czesc . mam problem związany z medievalem . gdy chce zagrac i wchodze w kampanie biore jakiś kraj po załadowaniu gry komputer mi sie resetuje . z wymagań komputera mam większe niż na pudełku od gry więc niewiem w czym problem może ktoś by mi pomugł z gury dziękuje
Po pierwsze radzę najpierw zapoznać się z słownikiem ortograficznym ...
Gra orginalna ? Jak nie to się nie dziw że wywala.
Daj zdjęcie pudełka z swoim nickiem to uwierze ze orginal ... ;p
Może masz coś nie tak ze swoim blaszakiem, bo ja takiego przypadku M2TW nie miałem.
Ja też nie. doghunters -------> A nie grzebałeś coś w plikach tekstowych z ustawieniami krajów?
Witam
Mam pytanie dotyczące Meda na multi playerze. Chciałbym tak jak kiedyś u kolegi zagrać na dwóch ale na jednym pc-ecie. Nie wiem jak on to ustawiał, bo ja mam tylko opcje lan, gdzie niemoge grać w kampanie(jest możliwa tylko bitwa). a na online musze mieć Game spy. Mój kolega jakoś tak to robił, że włanczał się ekran jak dla jednego gracza(wybór nacji i ich opis) i każdy mógł sobie wybrać kraj.
Gdyby ktoś wolał, to prosze pisać na 2203544(gg) bo niemam pamięci do adresów forów i mogę tu już nie zawitać
mam problem zabiłem wszystkie jednostki oprucz kuszników i straciłem całą konnice zostały mi tylko 2 jednostki ciężkiej piechoty i jak ide na kuszników to oni ciągle uciekają i tak ciągle co mam zrobić??
poczekaj aż wystrzelają całą amunicję:D
no tak tyle że mam 2 jednostki i to nie całe zabijąmnie a zresztąjużczekałęm i mnie zabili
ej a jak sie zmieni żeby można grać np maurami to sie gra nie spieprzy ?
mam ten sam problem co spartan i nie wiem co to jest "modeldb albo EDU" moze ktos wyjasnic gdzie tego szukac?
do logan: nie powinna ja w rome dałem wszystkie na grywalne i tylko z senatem był problem
dobra juz rozwiazalem problem
Siema wszystkim mam pytanko odnosnie trybutu bo na kruciacie zdobylem Akke i oddalem ja papiestwu za 200 kasy przez 40 tur tylko jak wchodze z nimi w dyplomacje po kilku turach to tam caly czas jest ze zaplacili mi 0 :( czego nie dostaje kasy?
witam wszystkich. Głupio zaczynać od prośby, no ale.... Mam problem ze znalezieniem spolszczenia do Mediavala 2 Kingdoms w wersji 1.5. Posiadam zarówno podstawkę jak i rozszerzenie w wersji ENG, stopień angielskiego w grze może i nie jest wymagający, chciałbym jednak spróbować w PL. Bardzo prosze o linka lub przelanie na e mail: [email protected] plików localized, znajdujących sie w folderach:
Medieval II Total War\mods\americas\packs
Medieval II Total War\mods\british_isles\packs
Medieval II Total War\mods\crusades\packs
Medieval II Total War\mods\teutonic\packs
Widze ze juz malo kto tu zaglada ale jeszcze spytam o jedno wie ktos czy i jak mozna wytrenowac spiesznych rycerzy gotyckich grajac niemcami mam kilka cytadel na maxa rozbudowanych i ich nie ma
ej czy ktoś wie jak zmienić stolice i jak podbić państwo papieskie?
Państwo papieskie można podbić jeśli masz już potężne państwo i dużo wojska (w przypadku frakcji katolickiej) gdyż wojna z papieżem wiąże się z ekskomuniką i wyprawą krzyżową na stolice twojego państwa, lecz jeśli masz państwo muzułmańskie lub prawosławne to konsekwencją może być wyprawa krzyżowa i wojny z licznym państwami. Jeśli chodzi o przeniesienie stolicy to masz pokazane jak to zrobić na screenie.
bardzo dięnkuję za ifo i screna
Pomocy czy ktoś wie jak zbudować w mediolanie coś lepszego niż bombarda niestety mnie niemcy atakują całom potęgom i ledwo daje rade za odp dziękuję
i w której turze!!
To zależy również od twojego rozwoju państwa.
Im lepsze będziesz stawiał budynki tym szybciej będziesz mógł budować lepsze działa.
A ktoś wie jak we wszystkich miastach ustawić np:automatyczne zarządzanie postawione na rozwój,lub we wszystkich na raz zmienić podatki?
http://www.youtube.com/watch?v=pbBjbvcmvKY&feature=player_embedded
zapowiada się całkiem smacznie ;)
jak w końcu odblokować te państwo papieskie ja podbiłem ich miasto Rzym i papież pojawiał się obok a więc jak ich podbić? i czy w ogóle da się nimi grać?
Zabij papieża najlepiej dobrze wyszkolonym zabójcą
126-> Czyżby się szykował najlepszy mod do Medka w świecie fantazy?
a nie moge wojskiem?
wie ktoś jak udostepnic wszystkie panstwa, bo gry zaczyna sie gre jest do wyboru tylko pare :/
Walka z Państwem papieskim jest prosta
Można zostać ekskomunikowanym gorzej jeżeli dopuścimy do zwołania krucjaty ale i z tym można sobie łatwo poradzić :P
Zatem kilka słów na temat walk z tym przeciwnikiem
Grając Sycylijczykami jesteśmy raczej skazani na konflikt z papieżem, należy zająć jak najszybciej Rzym. Warunek konieczny to posiadanie batalisty. Przyblokowanie głównej armii papieskiej przez jednostkę. Zdobycie Rzymu jest proste kilka jednostek nie stanowi problemu.
Zostajemy w murach i czekamy aż w następnej turze papież zacznie nas oblegać.
taktyka przydatna w obleganiu naszych miast.
łucznicy na mury :P (oczywiste) Jakąś słabą jednostkę wysyłamy za mury i biegniemy z dala od ognia kuszników łuczników.
Przeciwnik przesunie swoich strzelców do przodu, wysyłamy naszą lekką i ciężką konnicę, krótka walka i przeciwnik juz jest pozbawiony większosci strzelców w razie potrzeby ponawiamy atak.
Po rozbiciu strzelców wysyłamy naszych w pole, oni powinni rozbić resztki schowany w piechocie.(ściąmy na nich ogień) W tym czasie wysyłamy batalisty(katapulty są do niczego) na skrzydło ostawiamy je dokładnie na linii atakowanych jednostek. Ognia jeden strzał i 5 wojowników mniej. W ciągu chwili jednostki przeciwnika zostają zdziesiątkowane. Cel główny to papież.
Nasza konnica rusza na tyły przeciwnika i scigają uciekające jednostki.
W dobrym rozegraniu można rozbić wielokrotnie silniejsze armie.
Wniosek batalista to najlepsza jednostka defensywna.
Inteligencja przeciwnika jest gorsza niż w Rzymie(chociaż tam też wojsko przeciwnika zachowywało się idiotycznie. Przynajmniej starało się zwalczać w sposób aktywny różne rajdy na własne jednostki.
Jak pozbyliśmy się Papieża to czekamy a zbierze się konklawe i nastąpi wybór nowego Papieża o ile mamy szczęście a zazwyczaj tak jest nowy papież będzie w prowincji Rzymu. Wystarczy wysłać kilku włuczników i w nastpnej turze mamy nowego papieża. Zawsze wybieramy Papieża z innej nacji. Powtarzamy ataki aż zostanie ostatni kardynał, nasz.
Efekt stosunki z papiestwem doskonałe podpisujemy pokój a Rzym jest nasz.
Innym rozwiązaniem jest nie dopuszczenie do odnowienia papieża wówczas mamy moliwość atakowania katolickich frakcji bez groźby ekskomuniki(bo juz jesteśmy:P ) Jednak inne frakcje nie wypowiedzą nam wojny ponieważ papież nie zwoła krucjaty przeciw nam. :P
Odnośnie zdobywania miast i ich eksterminacji :P
No cóż z mojego doświadczenia wynika że zawsze lepiej jest wyciąć w pień mieszkańców miast. W zamkach lepiej jest ograbić (większy zysk)
wie ktoś może jak wpisywać kod na okręty w Medieval II Total War???
wiem że kod jest : create_unit P Q R S T W
czy mógłby mi ktoś podać przykład jak wpisywać ten kod.
bede wdzięczny.
Fajnie teraz to już wspaniale ledwo c oodbudowałem mediloan i już mnie wenecja atakuje wie ktoś jak się z nimi pogodzić? Tak a propo "Całom potęgom idź na niemcy, nie dięnkuj tylko...
KUP SŁOWNIK!"
No przepraszam że jestem dyslektykiem.
Zacznij od nowa bo to nie ma sensu, możesz yrż zgromadzić garnizon w Mediolanie jeśli cię jeszcze na to stać. A jak zaczniesz od nowa to pokieruj ekspansje w kierunku Francji, zawrzyj na początku sojusz z Wenecją to będziesz miał kilkanaście tur spokoju.
Z tego co wiem firefox i Opera podkreślają błędy czerwoną falowaną linią.
Witam!Mam problem z grą Medieval 2,mimo dobrego kompa kiedy atakuja tatarzy zwłaszcza słonie nie mogę rozegrać bitwy na mapie bo gra zgłasza problem(mogę tylko w automacie) jak rozwiazac ta sytacje wyzej widziałem jakies rady na temat tego ale nic mi one nie mowia pomocy!!! bo musze ich dojechac
tyran86 --> Masz wgrane najnowsze patche?
co zmieni patch i z kad najlepiej sciagnac? wtedy bedzie sie dalo walczyc z tatarami na mapie bitewnej?
Jeżeli to był znany błąd to pewnie został naprawiony. Patcha ściąga się z różnych miejsc. Jak nie chcesz szukać w Google to wejdź na stronę dystrybutora/wydawcy/producenta (wszystkie adresy znajdziesz na ostatnich stronach instrukcji) i gdzieś tam na 100% będzie. Jak masz abonament to tu znajdziesz do wersji PL:
https://www.gry-online.pl/download/medieval-ii-total-war-v12-pl-patch/ze3c7a
A jak nie masz abonamentu, to sobie chociaż opis przeczytasz mówiący, co ten patch mniej więcej daje (jak widać jest bardzo długi, więc naprawiono wiele błędów).
Wez byś się niechwalił że wiesz wszystko popierwsze...kamil0749
Dawaj powiedz mi jak od początku gry mieć wszystkie państwa dostępne?
Wchodzisz do katalogu gdzie mamy zainstalowanego Meda np.
C:\Program Files\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign 2) Zmieniamy właściwości pliku „descr_strat.txt” aby nie był "tylko do odczytu".
Otwieramy go i przenosimy interesujące nas nacje „o piętro wyżej”
Można w tej grze grać POLAKAMI ? Właśnie rozpoczynam kampanie i mam tylko 5 frakcji :/ To jakim cudem potem walczy się z Aztekami np. ?
Z Aztekami walczy się chyba w Empire Total War. A więcej frakcji odblokować można albo podanym już w tym wątku sposobem, albo normalnie grając i wygrywając kampanie.
udało ci się..:D
Ale o mediewalu zadużo to wiedzieć nietrzeba..
Ja niewiem jednego..
JAK GRAĆ ESKIMOSAMI!!
:D
Gram na razie 30 minut i mam pytanie czy dobrze rozumiem koncepcje kupców ?
Szkole kupca , wysyłam go na pole z zasobami i to juz koniec ? Mój kupiec produkuje 20 florenów na turę z barwnika. To dużo ?
grattz dobrze rozumiesz. 20 florenów na turę to mało. Możesz wysłać go gdzieś dalej np. do Egiptu. Tam zasoby są cenniejsze i otrzymujesz z nich więcej florenów. Oczywiście to ile będzie zbierał twój kupiec zależy też od jego doświadczenia.
Ja w ,,mediewal II: total war", gram Cesarstwem Bizantyjskim. Do 65 tury podbiłem cały Egipt, Wenecję, Węgry, Turcję, Sycylię i Państwo papieskie. Miłem pod kontrolą cały wshodni świat, prócz Rusi na północnym-wshodzie mapy. W dalszych turach wszystko się skomplikowało. Po zniszczeniu Państwa papieskiego, kraje takie jak Mediolan, Cesarstwo Niemieckie, Polska, Francja, Hiszpania i Porugalia najechały mnie i musiałem walczyć z olbrzymimi wojskami chrześcijan. Na zachodnich granicach zginęło wielu żołnierzy i część generałów. Jednak najgorsze było dopiero przedemną. Ci, którzy doszli do 65 tury, wiedzą, co się wtedy wydarzy... przybyli Mongołowie. W błyskawicznym czasie zajeli tereny dawnej Turcji. Podczas zaciekłych walk o te tereny, zgineło wielu najlepszych generałów. Najazd Mongołów zatrzymałem dopiero przy Konstantynopolu. W tym miejscu zgineło kilka mongolskich armii. Przez około 17 tur odpierałem w tym miejscu ataki. Potem zebrałem wszystkie swoje armie (bez tych na zachodzie) i ruszyłem do kontrataku. W 88 turze pokonałem Mongołów i wyparłem ich z okupowanych terenów. W tej chwili ruszyłem na zachód, by wesprzeć osłabione siły. Straciłem całe Włochy. Mam 91 turę.
Kamil nie podniecaj się i tak bym cię rozwalił :)
Ja w ,,mediewal II: total war", gram Cesarstwem Bizantyjskim. Do 65 tury podbiłem cały Egipt, Wenecję, Węgry, Turcję, Sycylię i Państwo papieskie. Miłem pod kontrolą cały wshodni świat, prócz Rusi na północnym-wshodzie mapy. W dalszych turach wszystko się skomplikowało. Po zniszczeniu Państwa papieskiego, kraje takie jak Mediolan, Cesarstwo Niemieckie, Polska, Francja, Hiszpania i Porugalia najechały mnie i musiałem walczyć z olbrzymimi wojskami chrześcijan. Na zachodnich granicach zginęło wielu żołnierzy i część generałów. Jednak najgorsze było dopiero przedemną. Ci, którzy doszli do 65 tury, wiedzą, co się wtedy wydarzy... przybyli Mongołowie. W błyskawicznym czasie zajeli tereny dawnej Turcji. Podczas zaciekłych walk o te tereny, zgineło wielu najlepszych generałów. Najazd Mongołów zatrzymałem dopiero przy Konstantynopolu. W tym miejscu zgineło kilka mongolskich armii. Przez około 17 tur odpierałem w tym miejscu ataki. Potem zebrałem wszystkie swoje armie (bez tych na zachodzie) i ruszyłem do kontrataku. W 88 turze pokonałem Mongołów i wyparłem ich z okupowanych terenów. W tej chwili ruszyłem na zachód, by wesprzeć osłabione siły. Straciłem całe Włochy. Mam 91 turę.
Czytałem tu i tam ale jak zrobić patcha 1.2 żeby wszystko było po polsku bo w tym 1.2 nie ma np. okien dyplomacji po lewej.
- Czy można jakoś zatrzymać samowolkę budowlaną w miastach gdzie nie mamy gubernatora ?
- Czy opłaca się produkować na początku gry handlarzy ?
@up
1. Przy rozpoczynaniu rozgrywki się ustawiało że możemy budować bez gubernatora lub wyłącz automatyczne budowanie w miastach.
(grałem w to dawno, nie pamiętam już tak bardzo tego)
Mam pytanko, co do kodów.
Nazwy budynków, jednostek, muszą być wpisane po angielsku ?
Czy jak mam Polską wersję gry, to mogą być po Polsku ?
Co wpływa na reputację u Papierza ? Wykonuje wszystkie jego polecenia. Nie udało mi sie tylko dotrzeć do Jerozolimy ( krucjata - skończyła się zanim tam dotarłem) . Mimo to mam zero krzyżyków i Papież mnie nienawidzi. Zeby było lepiej ostatnio zmienił się Papierz ale nic to nie zmieniło.
Czy to że nie mam kardynałów ma jakiś wpływ ?
A weź sprawdz na regionach jaki masz poziom swojej wiary. Jak masz wszędzie 0% to sie nie dziw.
Własnie to jest dziwne ze wszędzie mam od 95-99%
ps. Czy balisty mogą strzelać z murów ?
grattz --> jeżeli atakujesz katolickie państwa to Państwo Papieskie jest do Ciebie coraz bardziej negatywnie nastawione.
Dobrym sposobem jest przejęcie w jednej turze za jednym zamachem, bez oblężenia prowincji i w następnej turze PP prosi Cię o zaprzestanie ataków na kilka tur. te kilka tur przeczekujesz i powtarzasz operację :)
Jest jakiś mod który zapewni mi trwałość sojuszy ( żeby sojusznik nie stał w miejscu jak ja atakuje dane państwo , )?????
Witam, zrobiłem sobie w medievalu kooperacje wszystko ładnie ale nie działają tam kody? Gdy wpisuje w konsole to wyskakuje mi
"err: console currently disabled for multiplayer, no commands available"
co zrobić żeby działało?
działają wystarczy edytować w medieval2.preference linijkę z
disable_console i zmienić wartość na 0.
Mam wersję 1.03 ( taka już była na płycie )
I mam problem :
Gdy podczas pauzy daje konnicy rozkaz "szarży" to pojawia sie jej symbol biegu ale zaraz po wyłaczeniu PAUZY konnica zaczyna iść.
W ogóle jaja z tą konnicą . Czasem gonią 8 KM uciekających łuczników i nic im nie robią. Czasem nawet stana bez powodu.
Strasznie to irytujące.
hej
kamil mam wiele pytan skierowanych do gry rome total war , mógłbyś mi pomóc ?
"Medieval 2 Total War wiem o tej grze wszystko"
hahahaha, to powiedz ważniaku ile tranzystorów użyto do tworzenia gry? co nie wiesz????
hej lajtus a może ty mógłbyś mi pomoc ?
skoro wiecie wszystko to powiedzcie mi czemu przy wiekszych wojskach mi ścina a mam proca amd atcholn 4600+ dual coe processor 2.40 GHz 2 gb ram geforce 8600gt 512mb???
Póki co nie posiadam Rome Total War.
Jak miałem 8600GT też mi trochę ścinało przy większych bitwach ale dało się grać.
pójdzie mi ten medieval na moim lapku?
radeon 4250, 4gb ram, amd athlon x2 2.3ghz?
Witam,
gram juz jakis czas w ta gre, jest naprawde swietna ale nie wiem jak zagrac w nia on-line ( na najwyzszym poziomie kazda bitwe wygrywam to nudne juz troche i chce sie zmierzyc z czlowiekiem wreszcie :) ), gra jest oryginalna......normalnie wchodze w tryb on-line widze innych graczy ale co musze zrobic zeby zagrac??, jakas gre utworzyc czy cos??? pomozcie :)
Dobry wieczór.Gdy grzebałem w kodzie źródłowym Medieval II to zobaczyłem takie oto linijki
Marian_reforms_disabled
Gladiators_uprising_disabled
Jeżeli zmienię na enabled to gra mi się zcrashuje?
witam, mam 2 pytania, proszę o pomoc:
1. skończyłem podbój świata Hiszpanią, ale dalej nie wiem dlaczego warsztat płatnerski na najwyższym poziomie produkuje zaawansowany pancerz płytowy, którego nie można używać, bo nie ma takiej jednostki w grze, która by mogła sobie tak ulepszyć pancerz, więc po co ta budowla?
kończę grę teraz Maurami i jest ten sam problem tyle, że z odpowiednikiem zbroi muzułmańskiej.
2. cytadela to najbardziej rozbudowany poziom grodu, więc po co informacja, że liczba ludności wymaganej do osiągnięcia kolejnego poziomu to 18000, skoro po jego przekroczeniu nie można dalej jej rozbudowywać? nic się nie zmienia, ani nowych wojsk, budynków, żadnych bonusów, czy innych podobnych rzeczy.
z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie, być może coś mi umknęło.
kamil0749 co ty za głupoty im tu opowiadasz, nic nie wiesz o tej grze. Słuchajcie wszyscy przechodzę tą grę na wysokim poziomie w około 45 tur. ta gra jest bardzo wciągająca lecz bezmyślna. Teraz dam wam kilka sztuczek jak w to grać:
1. obojętnie jakie państwo, w zamku zostawiaj zawsze jedną jednostkę w mieście 3 chyba że miasto jest na zaawanoswanym froncie wtedy więcej to się tyczy również zamku i budujcie im ratusze miasta żeby byli zadowoleni
2 nie zwracajcie uwagi na sojusze nie przydają się robcie armie i ruszajcie na państwa (wszystkie łącznie z państwem papieskim) oczywiście nie na wszystkie na raz.
3 Gdy będziecie na półwyspie apenińskim (Włochy) atakujecie szybko włoskie państwa gdyz po 30 turach mogą być dosyć silne, państwo papieskie można rozwalić kiedy tylko się chce są naprawde są słabi nie zwracajcie uwagi na ekskomunikę.
4 Problem zaczyna się gdy przychodzą Mongołowie i Tatarzy jeśli masz w tamtych terenach wojska i tak nie uda Ci się ich powstzymać. Lecz doprowadziłem do i zniszczenia w 130 turze zajmowali u mnie wielkie tereny wschodnie tatarzy i mongołowie lecz zniszczyłem ich frakcje. ponieważ jak są już rozsiedleni są jak normalne państwo no może trochę mocniejsze.
Kamil0 naprawdę nie umiesz w to grać, więc nie dawaj bez sensownych rad
Dlaczego na moim komputerze (nawet nie z najwyższymi ustawianiami) kiedy na mapie pojawiają się większe armia komputer przycina?
[173]
Lepiej w wracaj do CS, Metina czy tam Tibii, tam gra najwięcej twoich rówieśników.
Aktualnie gram Rusią,położoną na północno-wschodnim krańcu mapy.Od początku gry do około 25 tury rozwijałem głównie gospodarkę i handel w 5 prowincjach:Nowogród,Helsinki,Ryga,Wilno i Smoleńsk.Przyjazne stosunki otrzymywałem tylko z Danią i w dalszych etapach gry tego nie zmieniłem.Około 30 tury zacząłem wielką ekspansję.Najpierw skupiłem się na podboju wschodu,a zatrzymałem się przy Kaukazie.Następnie z Kijowa wysłałem kilka garnizonów w stronę Węgier,zatrzymując się dopiero po zdobyciu Budapesztu.Kolejny najazd poprowadziłem z Wilna w stronę Polski.Wciągu 10 tur zająłem cały polski naród,a w tym najbardziej wysunięte na zachód miasto w moim państwie - Magdeburg.Około 55 tury skończyłem z podbojami,po zajęciu Polski i zająłem się rozbudową i uporządkowaniem państwa.A jak każdy wie,w końcu ze wschodu przybywa najgroźniejszy wróg - Mongołowie.W krótkim czasie zajęli większość terytorium na wschodzie i zagrozili całemu państwu.Wkrótce zajęli stolice - Nowogród oraz północne tereny państwa.Obecnie region Wilno i Kijów graniczą z Mongołami i są dość mocno obsadzone,ale nie na tyle żeby odeprzeć kolejny najazd.Zagrażają także nowej stolicy,którą utworzyłem w Kijowie.A na dodatek straciłem na budowę armii ponad 80 % skarbca i jest możliwość,abym zbankrutował,bo wojsk wciąż jest za mało.Czy ktoś mógłby objaśnić jakąś dobrą strategie,aby wyratować moje państwo z takiej sytuacji?
http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=21&t=421 myślę że powinieneś tam znaleźć rozwiązanie twojego problemu z Mongołami.
więc jak wpisałem kod na odsłonięcie mapy, tak z ciekawości to zobaczyłem na zachodzie są karaiby i inne wyspy i tam są jacyś Indianie?, chciałem tam popłynąć i się nie da więc jak się tam dostać???
Mam pytanie. Co konkretnie daje władza nad innym krajem w tej grze??? Bo tak naprawdę po przejęciu kontroli nad innym państwem (wasalstwo) nie mam nad nimi żadnej władzy. Proszę odp. Z góry dzięki ;)
daniel1918----> W II poł. XV wieku ( dokładnie nie pamiętam ) pojawia się event z odkryciem ameryki i wtedy odsłania się lewa część mapy. tam są Aztekowie. Można do nich dopłynąć jeśli ma się karaki ( potrzebna gildia odkrywców ).
olo95289---. Masz tak jakby z nim sojusz tzn. ktoś ci wypowiada wojnę , wasal wypowiada wojnę agresorowi. Wasal prędzej czy później i tak się zbuntuje przeciw tobie.
do Czynczyl, ja bym zmienił stolicę na inne miasto w Europie, może Kraków po pierwsze; podbiłbym szybko Danię i zajął kilka miast Niemiec, bo to one Ci dadzą pieniądze na armię; nie przejmuj się tak tymi Mongołami, bo oni dalej na zachód nie pójdą, więc masz czas, trochę czasu w zasadzie żeby im dać radę i zebrać wojsko, ale tylko ciężką konnicę proponuję, bo w inny sposób to raczej nie mas szans, a i tak przyjdą prędzej, czy później Tatarzy ze słoniami artyleryjskimi i to wtedy pojawi się problem, Mongołowie to tylko rozgrzewka. Zatem proponuję kontynuować podbój Europy, zmienić stolicę, na miasto, które jest w środku twojego państwa, czym zmniejszysz odległość pozostałych miast od stolicy, a co ma wpływ na szczęście ludności, a Mongołów jeszcze bym nie ruszał, bo nie stać cię na walkę z nimi, a odbijać utracone miasta/grody nie ma sensu teraz, bo i tak dużo pieniędzy nie dają.
lepiej w to grać przez cop-op. Zacząć np. Portugalią i Hiszpanią. Podbić Maurów i ruszyć z ekspansją na Europe. Praktycznie żadnych przeszkód a jeszcze lepiej gdy zbierzecie sie w 5 i zaczniecie wielką kampanie (tylko bitwy wtedy na auto)
Mógłby ktoś mi napisac jak do dac mojemu dyplomacie(Rui de Cana) troche "wpływów"?
Bo wpisuje kod i mi niedziała :/
+ jak zmniejszyc nędzę w misatach?(oprócz obniżania podatków)
Bardzo prosze o odpowiedź
Niniejszym podaję sznurek do moda urealniającego i znacznie utrudniającego rozgrywkę w Medievala 2:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?p=9751649#post9751649
Zapraszam do ściągania i zabawy.
Mogę wam obiecać tylko krew, znój, łzy i pot :)
Niniejszym podaję sznurek do moda urealniającego i znacznie utrudniającego rozgrywkę w Medievala 2:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?p=9751649#post9751649
Zapraszam do ściągania i zabawy.
Mogę wam obiecać tylko krew, znój, łzy i pot :)
Witam.
Mam problem, mianowicie podbiłem Hiszpanią, Portugalczyków i Maurów, potem zdobyłem trochę z Afryki północnej (Marakesz) i po szybkich uzbrojeniach ruszyłem na Francuzów. Los chciał, że moi sprzymierzeńcy Mnie zdradzili (Medional) i wcześniej ogłosili (a raczej komputer ogłosił), że są najsilniejszą frakcją i powinienem się śpieszyć, bo Mediolańczycy będą podbijać świat. Utknąłem między młotem, a kowadłem, bo Francuzi na rozejm nie pójdą, a Mediolan idzie jak burze i do Półwyspu Iberyjskiego im niedaleko. Zapewne będę musiał zacząć Wielką Kampanię od nowa, jednak może ktoś poleci jakiś łatwiejszy do ogarnięcia kraj, w miarę bezpieczny i w miarę silny dla początkującego w Total Wara?
Btw. Zna ktoś stronę, gdzie spokojnie przeczytam opisy jednostek, porady etc.?
Pozdrawiam
Siemka.
Mam takie pytanka, czy ktoś zna jakaś strone z modami do m2tw i jakie mody polecacie?
I czy idzie jakoś zwiększyć ilość żołnierzy biorących udział w bitwie? Żeby np. w oddziale nie było ich 75 tylko 100? ;) Z góry dzięki za pomoc ;D
Polecam mod Stainless Steel http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?t=178 (dodam że działa tylko na kingdomsach) ewentualnie możesz sobie jakiś mod wybrać z tego linku
http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=19&t=192
Da sie zmienić w ustawieniach kamery jest taka opcja "rozmiar jednostki" max jest chyba 150 żołnierzy w jednostce.
Ok działa ;D Dzięki wielkie ;) A mógł byś mi powiedzieć co w tym modzie sie znajduje?
Ok dzięki Gilmur ;) Mod się ściaga. Jeszcze jakieś mody doradzacie?
Jeszcze mam jedno pytanie do Gilmura. Jak z językiem po zainstalowaniu moda? Czy pozostanie polski czy zmieni się na angielski?
niestety do moda Stainless Steel w wersji 6.3/6.4 nie ma spolszczenia, wiem że było tylko do 6.1
Duża różnica jest między tymi wersjami? Sorry że tak wypytuje ale nie znam się za bardzo na modach... ;/