1024 na 600... full HD jego mać. =P
ciekawe kiedy kazda gra bedzie w full hd ....
przynajmniej ma 2x antyaliasing. Niektóre gry może i są w rozdziałce 720p, ale bez antyaliasingu- coś za coś...
640/600p, big deal...
Czekam teraz na albza i jego wyklad o tym, jak to dopiero 1080p@60fps daje radosc :>
nie 640 tylko 720
Kogo to obchodzi? To nie PC, by zgłębiać się w pierdoły.
Cieszę się, że należę do ludzi, którzy nie widzą różnic między rozdzielczościami :D
Sam kiedy grałem jeszcze na PC wolałem grać w 800x600 z detalami na max niż w 1600x1400 (czy jakoś tak mniej więcej xP) z detalami na medium :P
Drau napisz petycję żeby gry wychodziły w 240p. A co tam. Ale wyobraź sobie jakby to wyglądało w 1080p natywnie renderowanym. Niestety, tylko paru developerów na świecie ma jaja żeby się tego podjąć.
Nie czekając na komentarze super specjalistów zapodam kilka cytatów:
kibolek [ Chorąży ]
xbox360 na swojej sztandarowej produkcji dostał zadyszki??? Kolejny powód by kupić PS3
$aimon [+deathmatch 2 +map dm4]
nie wyglada jak powinien, a niekompletne hd jeszcze dobija gwozdz do graficznej trumny.
NFSV fan
Hm... najpierw Bizzare z PGR3, teraz Bungie z Halo 3 obniżają rozdzielczość. Ciekawe kto następny?
albz74 [ Legend ]
Widzę pewną tendencję:
PGR3 robiło w 700p
Halo3 robi w 640p
W jakiej rozdzielczości powstanie (na bank) Halo 4 - stawiam na 480p
https://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=6915579
A teraz CoD 4 na IGN
10 Graphics
From top to bottom, one of the best-looking console games around.
Oraz Gamespot
Terrific audiovisual presentation.
Flamewar begins!
mineral jedyny flamewar wywołujesz Ty, zresztą news mowi o 600p na obie platformy
Niestety, tylko paru developerów na świecie ma jaja żeby się tego podjąć.
Ja mogę nawet podać przykład :D Criterion Games. Ci to dopiero umieją robić gry, i wykorzystać możliwości sprzętu! Jak dla mnie jeden z najlepszych developerów.
Kolejny nie miał co robić i siedział z lupą przy telewizorze?
<--------
Jezu, kogo to obchodzi? Jak siedze 2 metry od TV to tego nie widzę, więc o co ten raban? Żeby pctowcy mogli się dowartościować?
Coy2k--> ja wywołuje flame? Nie, ja tylko zestawiam to co było napisane kiedyś, z teraźniejszą sytuacją. Po premierze Halo 3 news o 640p - Halo 3 jest brzydkie, lepiej kupić PS3. Teraz się okazuje, że jest tak samo na obydwu platformach. Co więcej, mimo tak niskiej rozdzielczości CoD dostaje maksymalne noty za grafikę.
Ostatnie 2 cytaty forumowiczów to tylko ciekawostka :)
Poza tym to w końcu jak: to wina konsol czy Infinity?
Śmiać tylko mi się chce, jak czytam te komentarze...
I tak grafika na konsolce będzie lepsza niż na piecu.
--------------------------->
JA CIĘ!!! Ewidentnie widać że to 600p!!! Jak oni kurna mogli!!! Infinity WArd SUCKS!!1! Konsole SUCKS !!1!!!
Czy ten "efekt dwukrotnego wygładzania krawędzi standardzie 600p" to jest to samo co 2xAA na PC? Czyżby z konsol nowej generacji uszła nagle moc, która w nich drzemała? Mając X360 wybrałem wersję CoD4 na PC, choćby ze względu na cenę oraz multi. Teraz jeszcze dowiedziałem się, że mój komp jest w stanie poradzić sobie z grafiką lepszą niż na X360 :) Pocieszające, bo grając płynnie w rozdz. 1024*768 (2xAA i wszystkie efekty na max) myślałem, ze konsolę przebiję dopiero po zmianie karty graficznej, a tu taka miła niespodzianka :b A już wkrótce moje Xpudło mnie opuszcza, w zamian dostanę kilka setek, które mam zamiar wydać na zakup 8800GT i wtedy na poważnie przysiąść do grania w CoD4 i kilka innych nowych gierek. A jeśli ktoś nie widzi różnicy w jakości grafiki na wyższych rozdzielczościach, to albo przyszedł czas na zmianę monitora/TV , albo okularów ;)
Nie bede bronil konsol choc sam taka posiadam, ale gdybym teraz nie przeczytal to by mi nawet do glowy to nie przyszlo ze jest 600.W tylku to mam.Zabawy mi to nie popsuje.
mineral - ani to wina konsol ani developerów. Na początku podjęli pewne decyzje - budżet poligonów, tekstur, ilości świateł, etc etc. i wyszło że mogą to zrobić w 600p. I dobrze że perfekcyjnie to zrealizowali. Niektórzy nawet tego nie potrafią.
Chociaż oczywiście nie zmienia to faktu że w wyższej rozdzielczości wyglądałoby to lepiej :D
PCtowcy mogą się śmiać. To chyba oczywiste, że jedne gry będą lepiej wykonane na konsole, a inne na kompy. Czyżby nadeszła era LOW Definition? Fakt, że to tylko pojedyncze incydenty, ale nie przy tytułach takiej rangi...
śmiać się nie śmieję, ale nie spodziewałem się, że mój komp pociągnie to lepiej niż X...
Ze wszystkich możliwych cięć, lekkie obniżenie rozdzielczości zawsze jest najlepszym rozwiązaniem niosącym ze sobą często ledwo zauważalną utratę jakości.
A że takie akcje w przypadku PS3 i X360 będą miały miejsce coraz częściej, trzeba się przyzwyczaić:)
Weźmy takie GT5 - cała moc GPU wpakowana w renderowanie modeli samochodów. Ceną za to jest kiepskie odbicie w lusterku wstecznym i słabo wykonane otoczenie. Możliwe, że gdyby Polyphnony nie uparło się na 1080p tory wyglądałyby znacznie lepiej.
skoro miliony nie zauwazyly roznicy to nie wiem o co ten halas
ps. konsolowcy, nie broncie juz konsol w tym temacie, przeciez nikt nie ma zamiaru obrazac waszych maszynek :P
na moim kompie cod4 demo odpalił się na low w rozdzielczości 640x480, dlatego też cod4 kupię w wersji na x360, bo i tak będzie wyglądać lepiej... szkoda mi tylko trochę multi, które jednak na konsolach jest trochę gorsze, ale nie mam czasu na kolejny nałóg jakim jest gra klanowa.
To teraz wychodzi na co stac konsole troche wiecej efektow i fajerwerkow graficznych i juz trzeba obnizac rozdzialke zeby nie dostaly zadyszki.
Chriso25 wiem ze to naprawde boli, ale zamiast mielić ozorem wyskocz do jakiegos Empiku czy Media Markt i zobacz jak ta gra wyglada na konsoli, a potem strugaj alfe i omege
ale za to maja takie gry pokroju heavenly sword :P
a tak serio, to mysle ze gdyby zechcieli to mogliby zrobic w 720p, ale za duzo pracy by z tym bylo. poza tym, gry na konsole lapia pewien pc'towy syndrom. otoz na PC wielu developerow nie meczy sie specjalnie zeby zoptymalizowac kod, bo przeciez wystarczy podrasowac sobie kompa, a teraz na konsole zaczynaja odpuszczac bo wystarczy zmiejszyc rozdzielczosc...
w grach fpp zwlaszcza online potrzeba grac na niskiej rozdzialce by widac ruszajaca sie 1 pixele przeciwnika w oddali :>
Coy2k ---> Akurat widzialem gry na X360 w Media Markt (nawet gralem troche ale nie wiem co to byl za tytul bo bylo to kilka miesiecy temu) i nie powiem ze bylo kiepsko.
Wyglada na to ze X360 dochodzi do swoich mozliwosci graficznych i chyba nie bedzie juz ladniejszych gier niz chodzby COD4. PS3 to w sumie jeszcze niewiadoma bo Sony twierdzi ze programisci musza opanowac cella zeby kosnola pokazala na co ja stac i mam nadzieje ze tak bedzie bo tez mi zalezy zeby konsole generowaly piekna grafike po to zeby konwersje na PC tez wygladaly pieknie.
Chriso25---> żebyś się nie dziwił. Ostatnio ponoć szczytem możliwości miał być Gears of War, a tak naprawdę był to tylko pokaz możliwości jakie ma konsola i na pewno wyjdzie jeszcze wiele dużo lepiej wyglądających niż CoD4 gier, nie mówiąc już o GOW.
tyle, ze nikt nie mianował Cod4 najładniejszą grą na x360, no i z tym kresem mozliwosci kazdy tak mowi przy okazji nowej, ładnej gry. Zresztą jedyną odskocznią graficzną jest jak narazie Crysis a i tak tylko garstka moze pozwolic sobie na prawdziwy pokaz mozliwosci tego tytułu
Chriso25-> Podaj mi jakiego masz PC :) Chce się trochę pośmiać :))
btw.
Grałem na moim PC w demo CoD4, a teraz gram na X360 w pełną wersję. Rożnicy naprawdę nie zauważyłem gigantycznej, a grałem na najwyższych możliwych detalach w 1680x1050 ;p
Nie chce sie klocic moze macie racje ale ja mam watpliwosci czy beda ladniejsze gry zwlaszcza ze przynajmiej X360 byl projektowany zeby udzwignac Unreal Engine 3.0 nawet ponoc Microsoft zdecydowal sie wyposazyc konsole w 512 Mb pamieci a nie jak pierwotnie planowano w 256 ale Eipc pokazal GOW na dwoch konsolach zeby pokazac jaka jest roznica grafiki na jednej i drugiej i wygrala wersja z 512.
A wiadomo ze UE 3.0 nie bedzie na topie caly czas pewnie za rok czy dwa bedzie juz wersja 4.0 i konsole na pewno juz sobie nie poradza nie zle napisalem poradza ale nie beda wykorzystywac pelnych mozliwosci tego silnika.
No ale to przyszlosc i trzeba sie cieszyc tym co jest teraz.
Jak ktos chce poznac mojego PC to niech zajzy na moja strone wizytowke i moze sie smiac do woli.
Zastanawiam sie czy niektórzy naprawde nie widza roznicy miedzy 600p a 1080??? Czy tylko pala głupa?? Akurat mam mozliwosc porównania COD4 w 1920x1200 pełne detale max AA i anizo na PC i z X360 na tym samym monitorze i jezeli ktos nie widzi roznicy to naprawde czas sie wybrac do Vision express ale bardziej prawdopodobne jest to ze nie chce widziec bo przeciez to niemozliwe zeby na te super mocne konsoleczki było cos gorszego niz na słabiutkie piece.
I zeby nie było mam głeboko to na czym kto gra... W tym wypadku na PC jest duzo lepiej i tyle.
Tyle krzyku o nic. Gdyby to jeszcze robiło kolosalną różnicę, wpływało na jakość odbioru gry lub też w jakiś sposób kłuło w oczy. A tu psikus - gra wygląda genialnie, jednak niektórzy muszą się dowartościować.
Tak, Wasze PC obsługują lepsze rozdzielczości (płynnie?), komfort gry jest doskonalszy, a tak w ogóle to kres możliwości konsol. Idę się powiesić (ironia - dla niekumatych), bywajcie!
Jak zwykle nie mogę wytrzymać i muszę poprosić NFSV fana o obejrzenie sobie screenów z GT5 w porównaniu z 'inną wiodącą grą wyścigową' - może te otoczenie nie jest takie brzydkie :D
Poza tym cieszy mnie raz obrany przez Polyphony kierunek: GT to gra o samochodach a nie o torach/asfalcie/widzach wokół torów !!!!
Nie jestem człowiekiem, który jest zdania, że "jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma". Mając X360 potrafiłem skrytykować go za awaryjność, głośność a nawet za grafikę, która w porównaniu z grafiką wyświetlaną przez GF8800GTX wypadała już blado. Tylko, że jeszcze 3 miesiące temu byłem tu "linczowany" przez fanów X'a, którzy poza nim chyba świata nie widzieli. Znam osoby, dla których nie ma różnicy w jakości obrazu X360 wyświetlanym na TV LCD a wyświetlanym na TV CRT, tylko dlatego, że zakupili X'a, ale niestety mogą obraz oglądać tylko na CRT.
Co stało się nagle z argumentami typu - developerzy znają doskonale sprzęt, dzięki temu mogą tworzyć gry zoptymalizowane dla danej konsoli. Jak to w końcu jest, osiągnęli maks na dzień dzisiejszy, czy nie? Poszli na łatwiznę, czy starali się zrobić grafikę na takim poziomie, żeby wszystko działało płynnie? Pewnie zostawili sobie zapas, który wykorzystają w CoD5 ;)
Czy nie miało racji Crytek twierdząc, że konsole są zbyt słabe, żeby zaprezentować na nich Crysis? Owszem, konwersja zawsze może mieć miejsce, ale czy będzie wyglądać tak dobrze jak na PC?
Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że AMD wygrało wojnę z nVidią na rynku konsol, a na PC pozostaje daleko w tyle :) do tego wojnę wygrało dzięki AA, z którym kompletnie nie jest sobie w stanie poradzić na PC :)
A to dzięki AA zostajemy oszukani, a raczej nasze oczy i mamy złudzenie podobnej jakości w obrazach o różnej rozdzielczości.
Polecam np udanie się do wspomnianego już wcześniej "sklepu nie dla idiotów" i oglądnięcie 3 wersji jakościowych filmu "Casino Royale"
1) DVD 480p
2) BD 720p
3) BD 1080p
Jeśli ktoś nie jest w stanie dostrzec różnicy między jakością obrazu w tych 3 trybach i np grafiką w grze w rozdz. 1024*768 a 1680*1050 (pomijając fakt np natywnej rozdzielczości monitora czy TV), to zalecana jest chyba wizyta u dobrego okulisty :)
Dokładnie mam takie same zdanie jak MastinoPL. Jeśli ktoś nie widzi różnicy przy zmianie rozdzielczości to nie ma prawa się wypowiadać. Różnica między 1024x768 a 1680x1050 jest ogromna. Wszystko dokładniejsze, wyraźniejsze widać dokładny szczegół.
Ale z drugiej strony to, że COD4 nie będzie w full hd na konsoli nie oznacza, że jest jakiś gorszy od wersji PC. To nadal fantastyczna gra, która moim zdaniem zasługuję na miano gry roku. Pozatym na konsolach dokładność grafiki całkowicie rekompensuje duży ekran TV. Z drugiej strony myszka + klawa + masa dodatków przemawia za PC. Aczkolwiek.... na konsoli nie musimy się martwić o płynność rozgrywki.... poprostu siadamy i gramy. Widzicie do czego zmierzam ? Nieważne na jakiej platformie kupicie COD'a 4, ważne że go kupicie i zagracie. Zamknąć japy i nie zaczynać flamewary tylko jazda grać, grać i grać. Eh szkoda że jutro praca...
albz74 ----> A czy ja gdzieś pisałem, że NFS ma najlepszą grafikę?;) (jak mniemam o to o tą "wiodącą grę wyścigową Ci chodzi).
Ja z kolei mam na myśli PGR4, gdzie zamiast 200 000 polygonów Bizzare dało "tylko" 90 000 na każde auto, a zamiast rozdzielczości 1080p ograniczyli się do 720p. W ten sposób wystarczyło mocy i na ładne tory i świetnie wykonane efekty pogodowe. A auta przy 90 000 polygonów i tak wyglądają rewelacyjnie bijąc pod względem wykonania praktycznie wszystkie wyścigi jakie się do tej pory ukazały na wszelkie możliwe platformy.
Natomiast co do GT5 to część screenów rzekomo "z gry" na 99% z gameplay-a nie jest, względnie jest z trybu photo mode bądź retuszowana na potrzeby reklamówek do magazynów. Niestety w przeważającej części na początek właśnie takie "screeny" są wypuszczane, a jak gra wygląda naprawdę okazuje się dopiero jak ktoś w nią zagra i zrobi zrzuty takie jakie rzeczywiście są.
Tak jak z Crysisa Crytek dawał zrzuty porównujące miejsca z gry do rzeczywistych. A jak wygląda finalnie gra wszyscy widzą. Jasne, że świetnie, ale nie AŻ TAK świetnie....
oczywiscie ze jest ogromna roznica miedzy 1024x768 a 1680x1050 i tylko zaślepiony fanatyk tego nie zobaczy. Gry na konsole w pewnym momencie nie będą w stanie nadgonic pecetowych, bo na blaszaku mozna zmieniac ustawienia graficzne w zaleznosci od potwora jakiego sie posiada, wiec śmieszą mnie te tańce triumfalne wszystkich tych, ktorzy mogą sobie pokrzyczeć, że konsole wcale nie są tak mocne jak kompy.
Problem polega tylko na tym, ze ta roznica w rozdzielczosciach bedzie ogromna tylko wtedy gdy te 1680x1050 pusci sie na jakims wiekszym monitorze, a nie na 19-21 calowym knypku :)
mialem okazje zobaczyc jak sie Cod4 prezentuje na mocnym kompie w 1600x1200 i roznica byla choc nieznaczna, no ale była
albz sory ale nie moglem sie powstrzymac :)
GT to gra o samochodach a nie o torach/asfalcie/widzach wokół torów !!!!
no to wychodzi na to, ze odpowiadaloby Tobie gdyby te samochody jezdzily po "zawieszonej w powietrzu" przestrzeni, no bo w koncu chodzi tu o tylko o samochody :))
Mr.Kappa > "(..)poza tym, gry na konsolę łapią pewien pc'towy syndrom.(..)" - kurczę, mam wręcz odwrotne wrażenie. Od czasu (nie)sławnego R6 Lockdown gry na pieca jakoś podejrzanie upodabniają się do produkcji konsolowych. Tak, jakby twórcy bali się, że (Broń Boże!) amerykański nastolatek czegoś nie zrozumie lub coś będzie za trudne. Nastolatek - dyslektyk ..a co mi tam, jak już wrzucamy 'do jednego worka', to dalej: nastolatek, dyslektyk, ciemnoskóry, czasem nawet potrafi zmienić przyciski w grze, gdy pad zajęty.. ;). I to jest target takich gier. Potem normalny (powiedzmy..) gracz jak ja siada do Tego-Czegoś i się w***ia uproszczeniami czując się taktowany jak uczestnik olimpiady specjalnej. Albo walczy z myślami, że 'robi się na te głupoty za stary'. Albo (najczęściej) idzie na piwo: ponarzekać na te nowe, głupiutkie gry - z grupą podobnych, malkontenckich starych pryków ;). A potem wraca i.. dalej szuka perełek wśród gier, z desperacją pana w toalecie, w której właśnie skończył się papier.
Nie wiem czemu ludzie się tak czepili torów w GT5P. Czy kots widział coś więcej prócz tego toru na szybkensa przygotowanego do dema? Pewnie nie, ale już co niektórym wystacza by ferować wyroki. Po drugie mylicie zagadnienia. Jaką ma rozdzielczośc TV? Każdy by przeciez chicał mieć gry wygladające jak filmy, nie prawdaż?, więc tak naprawdę nie tylko o rozdzielczość tutaj chodzi, ale o grafikę. Odzwierciedlenie aury, światła, a przedewszystki ilości detali. To jest grafika, dopiero potem możemy mowić o podrasowaniu jej odpowiednimi rozdzielczościami. Gdy rozdzielczość jest za duża, a grafika niedopracowana, mamy efekt plastiku czy sterylności. Wszystko musi iśc w parze. Cod4 wyglada świetnie i naprawde nie interesuje mnie w jakiej jest rozdzaiłce, bo gdy odpalam ją na moim HDready to obraz jest jak żyleta. To poprostu szukanie dziru w całym, Połowa jak nie wiekszość grających na nextgenach nie ma pewnie nawet Tv HD;).
@albz: alez nie zamierzam niczego pisac :> Jdynie stwierdzam, ze 1080p do zycia nie jest potrzebne, tak samo, jak te twoje wychwalane 60 fps i nie robie z tego powodu rabanu, jak to robiles np ty przy okazji halo 3 :>
To już kolejna gra, która na X360 nie może działać w 720p ? Śmiech na sali... Niedość, że Halo 3 miało gorszą rozdziałke to jeszcze AA nie grzeszyło...
[koniec czasu edycji posta]
@Chriso25 [ Pretorianin ]: od kiedy CoD4 to najladniejsza gra na Xpudlo? Jest calkiem ladna, ale to zdecydowanie nie jest zaden szczyt mozliwosci.
Co do Unreal 4 Engine - za rok czy dwa? Raxczej za 3-4 lata, minimum [a w tym czasie oczywiscie beda pracowac nad 4, jesli jzu tego nie zaczeli robic].
@MastinoPL & ttwizard: o tym kto ma prawo sie wypowiadac, a kto nie, to akurat na pewno nie wy bedziecie decydowac.
Odnosnie jeszcze rodzialki. Roznica jest, owszem, po prostu nie widze sensu odkladania gry z tego powodu i jeczenia, ze tak sie nie da grac.
już kolejna gra, która na X360 nie może działać w 720p ?
Przecież cod4 działa w 600p również na PS3.
jak te twoje wychwalane 60 fps
w sumie dla ludzkiego oka płynnie jest już od 25fps.
sory mam duże v z obsługą 1080p i stwierdzam że jakby ta gra łaziła z rozdziałki 600p to chyba bym miał do dupy obraz , 720 p zgodzę się, ale nie 600p Poczekajmy na komentarz infinity bo mi TV cały czas wyświetla że jest sygnał w 1080p... (mjbi upscaling)
Windows XP 16 - nie, dla ludzkiego oka plynne jest 50 FPS i powyzej. ponizej tego zauwazysz juz roznice - bedzie plynnie, ale bedzie zauwazalne ze nie jest to tzw. "1 ramka". "25FPS" wzielo sie ze starych czasow i TV, ktory nadaje 25FPSx2 (co druga linie na 1 ramke, lacznie 50 klatek). Wiec realnie dla oka 50FPS i w gore dla plynnosci, powyzej tego nie ma znaczenia.
Jedna rzecz w przypadku konsoli - nie ma spowolnienia dotyczacego ladowania danych z dysku w trakcie gry itd. Nawiasem co do konwersji - przeciez zawsze na PC konwersje mozna bylo odpalac wwyzszych rozdzialkach i dlaczego to teraz mialoby sie zmienic (typu fifa na ps2/x w 640x480i, na pc w 1280x1024). PC tez ida do przodu.w konsolach chodzi o cos troche innego niz gry, ktore wychodza "na wszystkie platformy". w takie gry osobsiciez awsze gram na PC. na konsolach chocby w przerozne jRPG czy fighery, ktore poprostu nie wyjda na PC bo sie nie sprzedadza. no ale niektorzy jakos na sile ciagle chca polaczyc to wszystko razem.
realsolo i Windows XP 16 - akurat oboje macie troche racji, bo z tego co pamiętam dla naszego mózgu wystarczy 25 klatek/s zeby obraz był traktowany jako płynny. To nie zmienia faktu, że nasze oko potrafi wychwycić wiecej niż 25 klatek, czy granicą jest 50 czy 60 klatek tego nie pamiętam, a nie chce mi się szukać ;) W każdym razie 25 klatek pozwala na osiągnięcie uczucia płynności (nie widzissz poszczególnych klatek) ale jesteśmy w stanie zauważyć różnicę pomiedzy tymi 25 a 50 klatkami to fakt.
Fakt to fakt ale dlaczego dopiero teraz, kiedy wszyscy dowiedzieli sie o rozdzielczosci 600p z zewnetrzego zrodla zaczela sie ta wielka i zazarta dyskusja? Moze dlatego ze nikt nit z Was wczesniej tego nie zauwazyl? Mam to w d... czy konsoli brakuje mocy dla wiekszej rozdzielczosci czy to programisci stwierdzili ze skoro na 600p wyglada ladnie to po co tracic czas na optymalizacje pod wyzsza rozdzialke. Gra wyglada swietnie i na monitorze 19 i na duzym tv lcd. Na piecu wyglada lepiej? Bardzo dobrze, gdybym mogl wydac pare k na nowy sprzet nie omieszkalbym sobie zagrac w wyzszej rozdzielczosci na piecyku. Tak to pozostaje mi wersja dla ubogich, czyli konsolowa. U Win. Zadowoleni? ;D
Drau--> może pokarzesz mi, gdzie napisałem kto ma prawo się wypowiadać a kto nie?
Co do rozdzielczości, to pewnie, że grając na X360 nie masz możliwości jej podwyższyć, więc nie ma co jęczeć tylko trzeba grać na tym co się ma :) Nawet gdyby CoD4 wyszło na PS2 to i tak byłoby zarypiaste, a archaiczna grafika nie umniejszyłaby frajdy z gry i zapewne jak na możliwości techniczne PS2 wyglądałaby na niej nieźle w porównaniu do innych tego typu gier na tej konsoli. Nie zmieni to faktu, że przy takiej samej grywalności na jednym sprzęcie graficznie wygląda lepiej, a na drugim gorzej, a że historia lubi się powtarzać, to teraz PC jest góra, a za kilka lat panowania na rynku konsol X360 pojawi się pewnie kolejna generacja Xpudła na którą wyjdzie któreś z kolei CoD lub GoW i znowu będzie przez rok-dwa rządzić pod względem grafiki :)
"od kiedy CoD4 to najladniejsza gra na Xpudlo? Jest calkiem ladna, ale to zdecydowanie nie jest zaden szczyt mozliwosci. " - to jest twoje osobiste zdanie, ale wielu może się z Tobą nie zgodzić, bo dla nich najpiękniejsza będzie właśnie CoD4. Wszystko jest rzeczą gustu, jeden woli matkę a drugi córkę :)Podobnie ze szczytem możliwości, wg programistów chyba był to szczyt możliwości, skoro zdecydowali się na 600p a nie 720p :)
A co dla Ciebie jest najpiękniejsze i jest szczytem możliwości? GoW, BioShock, Halo3?
Windows XP 16--> 25 klatek jest płynne, ok, może na RTS to wystarczy ale w przypadku FPP/FPS to raczej niewiele. Nie mówię oczywiście o konieczności wyświetlania 120 klatek, ale okolice 50 to jest to, co winno być osiągane dla płynnej i komfortowej gry w bardziej dynamiczne tytuły, szczególnie w multi.
Wiadomą rzeczą jest, że przy 60fps gra się lepiej ale nie dramatyzujmy już. Skoro nasz mózg wychwytuje 25fps jako płynnyobraz więc po co pieprzenie, że w FPS-ach się to nie sprawdza skoro będzie płynnie? Poza tym trochę mnie wkurza postawa osób, które już piszą durnowate komenty, że konsole sobie nie radzą i, że nawet HD nie ma. Gra chodzi w 600p. Ludzie grają w nią na telewizorach HD i tak naprawdę gdyby miedia nie wywlokły całej sprawy to nikt by nawet nie pomyślał, że to może być 600p a nie 720p :/
Ale miedia wywlekły i pokazały jak to jest z wielką mocą konsol :)
A to , że ludzie grają na TV Full HD w gry np z PS2 czy X360 nie oznacza, że gry te są Full HD. To, że można oglądać filmy DVD na telewizorach HD nie oznacza, że nie ma sensu kupowanie odtwarzacza HD DVD czy BD, bo to samo mamy w domu dzięki rozdzielczości naszego mega wypasionego TV.
Ale miedia wywlekły i pokazały jak to jest z wielką mocą konsol :)
Już nie wywlekaj bo wystraczy poczytaj wątek Gears of War [PC] żeby zobaczyć jak świetnie sobie PC z Gearsami radzą a na X360 płynniutko i co najważniejsze w 720p.
A to , że ludzie grają na TV Full HD w gry np z PS2 czy X360 nie oznacza, że gry te są Full HD. To, że można oglądać filmy DVD na telewizorach HD nie oznacza, że nie ma sensu kupowanie odtwarzacza HD DVD czy BD, bo to samo mamy w domu dzięki rozdzielczości naszego mega wypasionego TV.
Nie rozumiem tej części postu. Co to ma do rzeczy?
<------------------------------------------------------
Co do tych 720p w GoW na X360 teraz też nie mam tak do końca pewności ;) A jeśli chodzi o opinie odnośnie wersji na PC to jakoś u siebie nie zauważyłem problemów z płynnością w 720p, za to ma inne bugi wynikające z kiepskiej konwersji, ale od tego są patche, żeby to naprawić :) Jeśli ktoś ma słabego kompa, to ma problem z graniem w wiele gier na PC, a co to ma do rzeczy? zawsze wolisz równać w dół? Ja widziałem GoW na kompach i jakoś dziwnym trafem chodziły tam w rozdziałce 1920*1200 płynniutko. Może do tego porównasz swoje X'pudło.
"Gra chodzi w 600p. Ludzie grają w nią na telewizorach HD i tak naprawdę gdyby miedia nie wywlokły całej sprawy to nikt by nawet nie pomyślał, że to może być 600p a nie 720p :/"- nie wiem czy nawet do końca rozumiesz to , co piszesz osobiście, to jak masz rozumieć obce wypowiedzi :)
Aristos <- z tym pc'towym syndromem mialem na mysli troche co innego. chodzilo mi o chodzenie lekko na latwizne przy towrzeniu gier. a z tym ze pc'ty lapia tez "konsolowy syndrom" jesli chodzi ocharakter gameplay'u, tez sie musze faktycznie zgodzic. ja nie odbieram tego tak ze konsolowe gry sa glupsze, bo np. takie rzeznickie strzelaniny typu doom czy serious sam sa typowo pc'towe, ale sa po prostu hmmm... inne. i dlatego miedzy innymi nie lubie jak przesadnie przenosza gry z konsol na pc i odwrotnie, bo czasami charakter gameplay'u w danej grze po prostu nie pasuje do charakteru danej platformy
na athlon 64 x2 6000+ 2gb ddr2 667 i geforce 7600 premium (630/1680)
1280x1024 bez aa i af oczywiscie :P wszystko full albo on oprocz cieni ktore mam na srednim bo miedzy wysokim roznicy wizualnej nie widze a spadek klatek jest
Przytoczyłem cytat z wątku o GoW na PC. Do tego dochodza spadki klatek z powodu złego fukcjonowania LIVE na PC. Jak na takim sprzęcie jak wyżej nie można nawet komfortowo pograć to ja podzękuje. Moc PC. haha.
nawet do końca rozumiesz to , co piszesz osobiście, to jak masz rozumieć obce wypowiedzi :)
To już jest szczyt hamstwa z twojej strony. Dobra jak chcesz to wytłumaczę ci jak przedszkolakowi. Chodziło mi o to, że po co dawać takie newsy skoro gra wygląda świetnie, a użytkownicy i tak nie widzą różnicy między 720p a 600p? To wywołuje tylko niepotrzebne konflikty. Kumasz teraz?
GF7600, szatan wydajności i szczyt marzeń posiadaczy PC, jak GoW może nie chodzić płynnie na tej karcie?
Nawet konfiguracja mojego kompa przewyższa ten przytoczony przez Ciebie przykład, a komp był składany ponad rok temu i nie służył wtedy bynajmniej do grania, bo do grania kupowałem zaraz X'pudło właśnie z GoW. Tyle, że niedługo po tym pojawiły się na rynku karty GF8800GTX, a następnie 8800GTS, które radzą sobie z całkiem nieźle z UE3.0. Może do nich porównasz? Obecnie po sprzedaniu X'a i 7900GS mam zamiar zakupić 8800GT lub nowe GTS, jeśli cena będzie atrakcyjna. Jak zaczniesz teraz wspominać o cenie sprzętu, to nie omieszkaj też porównać cen gier i funkcjonalności sprzętu:)
Windows XP 16 -> Jeśli przytaczasz cytat jakiegoś chłopaka co ma problem z GOW'em na takim sprzęcie to nie znaczy, że tak jest. Nie możesz polegać na jednej opinii jak naprawdę GoW chodzi na PC. GoW nie ma dużych wymagań w porównaniu z innymi tytułami i taka jest prawda. Co do newsów... jeśli tak Cię drażni ten news to go nie czytaj. To jest taka ciekawostka i nie widzę problemu w umieszczaniu podobnych newsów. Niepotrzebne konflikty nie wywołują newsy tylko forumowicze GOL'a robiąc z tego jakiś armageddon.
@MastinoPL: njladniejsza imo obecnie? Mass Effect/GoW + Bioshock pod wzgledem wody konkretnie. IMO, ofc. Ale czy to szczyt? nie powiedzialbym.
Natomiast co do mocy konsol i jak to media to pokazaly - ktora to gra w trej nizszej rozdzialce? druga ledwie? Wiec o co ten pisk. Nikt nie mowi, ze na PC nie da sie osiagnac co najmniej tego samego - mozna, tylko jakim kosztem $$ dla tych 1920x1200.
No i odnosnie porownywania karty gfx z Xpudla do gf8xxx - gdzie tu sens gdzie tu logika? przeciez to nowsze karty, nie mowiac juz o tym, ze xenos xboxowy to zdaje sie odpowiednik x1900, jelsi dobrze kojarze. Ot porownales. Cala filozofia konsol to dokupowanie nowszego sprzetu, tylko wykorzystanie jednego zestawu hardwaru do granic jego mozliwosci, co na konsolach wychodzi zwyczjanie dobrze.
Poza tym cieszy mnie raz obrany przez Polyphony kierunek: GT to gra o samochodach a nie o torach/asfalcie/widzach wokół torów !!!!
No to fajnie albz, mam więc rozumieć że w FPSach liczy się tylko model bohatera + model broni? A otoczenie się nie liczy?
MastimoPl ---> nie wiem czy ma sens kupowac karty z serii 8 jak jak za kilka miesiecy pojawia sie Geforcy z serii 9 ktore pewnie zmiazdza ta generacje kart graficznych pod wzgledem wydajnosci 7900 GS to nadal dobra karta wymienianie co roku nie ma sensu sam mam 7950 gt i nawet nie mysle o wymianie bo Bioshock, Rainbow Six Vegas czy dema Jericho i Unreal Tournament 3 chodzily na full detalach w 1280 x 1024 bez zadnego przyciecia takze te karty rowniez dobrze sobie radza z silnikiem unreala.
Znowu sie kłócą ,co jest lepsze pc czy konsola:D Ja was pogodzę najlepszy jest Pegasus z GF 8800 Ultra!!:D
Drau @albz: alez nie zamierzam niczego pisac :> Jdynie stwierdzam, ze 1080p do zycia nie jest potrzebne, tak samo, jak te twoje wychwalane 60 fps i nie robie z tego powodu rabanu, jak to robiles np ty przy okazji halo 3 :>
Oczywiście że nie jest. Ale odpowiedz mi na pytanie: wolałbyś grać w COD4 w 1080p i 60fps czy 600p 60 fps ? Dziękuję, znam odpowiedź :)
Coy2K -
no to wychodzi na to, ze odpowiadaloby Tobie gdyby te samochody jezdzily po "zawieszonej w powietrzu" przestrzeni, no bo w koncu chodzi tu o tylko o samochody :))
Ja w grze wyścigowej nie mam czasu sprawdzać czy trzeci widz od lewej strony w górnym rzędzie ma czapkę z daszkiem, czy bez, i czy barierka na mostku ma tyle samo szczebelków co w realu ! W grze wyścigowej są najważniejsze samochody a nie siatka wokół toru. Zresztą, w demowym torze GT5P i tak otoczenie (plus światło) wygląda lepiej niż w 'innej wiodącej grze wyścigowej' :)
NFSV Fan - (jak mniemam o to o tą "wiodącą grę wyścigową Ci chodzi).
Bynajmniej, chodzi mi o zupełnie inną grę, taką wiesz co to GT jest sto lat za tą grą :D
A te screeny 'rzekomo' z gry są z gry - mogę Ci podrzucić parę fotek z dema GT5P jak chcesz. Jedyne czego nie osiągnę to czystości obrazu bo jak to zrobić prstrykając fotkę TV - nie mam szans dostać takiej jakości jak Direct Feed.
Chriso25--> mam monitor 22' więc natywna 1680*1050 to już zbyt wiele dla mojego GS'a, ale faktycznie w 1280*1024 radzi sobie całkiem nieźle. Mam też kupca na tego GS'a, więc warto wykorzystać okazję. Do tego o GF9 tak na prawdę to na dzień dzisiejszy wielka niewiadoma, może wydajnościowo mile nas zaskoczy, ale jak będzie z ceną? a właśnie ze względu na cenę pewnie wybiorę 8800GT, mam nadzieję, że sytuacja trochę się uspokoi i karty będą osiągalne w Polsce w cenach zbliżonych do sugerowanych przez nVidię:) jak nie to przy okazji świątecznych rozmów ze szwagrem poproszę go o przysłanie jakiejś karcioszki ze stanów :)
Nie wiem jak wy ale ja widzę dużą różnicę pomiędzy 1024x768 a 1280x1024. Ci co nie widzą różnicy w jakości filmu z DVD oraz BL to naprawdę powinni się udać do okulisty ;D.
Co do tematu... co zmienia te kilka pikseli ? Bo liczy się grywalność !
MastinoPL -> Przesadzasz z GS'em. Sam posiadam 7900gs + slaby jak na dzisiejsze czasy procesor athlon 3000+ i gram w CoD4, Bioshock, GoW, Timeshift w 1680x1050. Jasne, ze bez AA i AF, ale wszystko inne wyśrubowane na max. Najgorzej CoD4 chodzi, wiec musialem zmniejszyc pare detali na medium i gram. Grafika i tak jest genialna, a grywalnosc... liczy sie grywalnosc. naprawde nie warto teraz kupowac karty z serii 8++, poniewaz wydatek ponad 800zl na karte, ktora bedzie zastapiana za jakis czas serią 9 jest marnotrawieniem kasy. W tej chwili na rynku mamy w czym wybierać jeśli chodzi o gry, więc wystarczy kupić to co chodzi płynnie i poczekać trochę czasu na tańsze karty graficzne. Jedyne gry, które naprawdę w tej chwili wymagają mocnej grafy to Crysis i Lost Planet. Oba tytuły to bardziej benchmarki niż gry na które warto wydać minimum 800zł.
Jeśli nVidia po premierze GF9 zaskoczy ceną niewiele wyższą niż 88GT to będzie błąd, ale jeśli będą to ceny jakie serwowali po premierze GTX/Ultra/GTS to wolę teraz zakupić 88GT, i zaczekać na tańsze wersje 9, być może nawet zmieniając razem całą konfigurację kompa. Do tego dochodzi zamieszanie wokół fizyki w grach, intel przejął havok'a, a AMD ma zamiar zakupić Ageia a największy gracz czyli nVidia zostaje sam :) Do tego sukces rynkowy 88GT może spowodować przesunięcie w czasie premiery nowego GF, chyba, że R700 okaże się na tyle mocny i tani, że skutecznie zagrozi nVidii i będzie zmuszona wypuścić coś nowego, bo jak do tej pory, to nVidia może się obawiać tylko o segment kart tańszych i mniej wydajnych, tym bardziej, że ATI jeszcze na dobre nie wypuściło na rynek HD3800 a już ogłaszają kolejną obniżkę cen :) będzie się działo :) Gdybym wydał na GTX'a 2k, to teraz bym raczej nie miał powodów do zadowolenia, ale np do 1k za kartę o takich samych lub nawet wyższych osiągach, to już brzmi dla mnie ciekawie:) szkoda "męczyć się" z GS'em, lepiej pograć komfortowo w natywnej mojego obecnego monitora, bo następny monitor może już mieć wyższą rozdz, jak tak dalej będą spadać ceny :)
albz74 [ Legend ] Oczywiście że nie jest. Ale odpowiedz mi na pytanie: wolałbyś grać w COD4 w 1080p i 60fps czy 600p 60 fps ? Dziękuję, znam odpowiedź :)
Znasz? A to ciekawe..
Poki gra jest plynna i ma te minimum 30 fps, rozdzialka w zasadzie jest mi obojetna, czy to bedzie 600p, czy 1080p [dowodem jest chociazby to, ze swietnie sie bawie grajac w CoD4 w tym claym ohydnym_wrecz 600p, jak i swietnie bawilem sie przy okazji Halo 3 i jego nieco_mniej_ohydnym_jednak_nadal 640p]. Naprawde, nie oznanizuje sie na mysl, ze moge grac w 1080p @ 60 fps.
Drau - i nic dziwnego że potem nikomu się nie chce. Jak większość ma takie niskie standardy.
Ja w grze wyścigowej nie mam czasu sprawdzać czy trzeci widz od lewej strony w górnym rzędzie ma czapkę z daszkiem, czy bez, i czy barierka na mostku ma tyle samo szczebelków co w realu ! W grze wyścigowej są najważniejsze samochody a nie siatka wokół toru.
ja tez nie mam czasu, co nie zmienia faktu, ze wlasnie otoczenie: barierki, wzgórza, asfalt czy chocby widzowie - wpływają na ogólny odbiór i realizm danej ścigałki... fajnie jest miec super modele aut, ale jak cała reszta jest sztuczna i kiepska to nie jest to prawdziwa scigalka, to tak jakby pisac, ze nie interesuje Cie szczegółowośc modeli przeciwnikow w grach fps, w koncu i tak im sie nie przyglądasz tylko ich zabijasz :)
Zresztą, w demowym torze GT5P i tak otoczenie (plus światło) wygląda lepiej niż w 'innej wiodącej grze wyścigowej' :)
czepiac sie nie chce, ale mialem okazje zagrac w prologue i jakos nie potrafilem dopatrzec sie tego super pięknego otoczenia, w kazdym razie do PGR4 sie nie umywa
@albz: uoj, spdoziewalem sie tego typu odpowiedzi z twojej strony.
Ale prawda jest taka, ze w gry sie gra, a nie podnieca specsami.