No to mam spokój na 18 miesięcy :)
to miło że jeszcze mamy spokój z marketingowym szałem na conajmniej 6 miesięcy
No to chyba dodatek do wiedźmina, co? Wydaje mi się, że nowa część powinna byc na nowym silniku, a CDPR nie zdąży stworzyć niczego nowego tylko będą jechac na tym samym.
Wintermoon ===> Zapomniales napisac ze Mass Efect to super gra... Bez tego, twoja wypowiedz jest jakas taka nie pelna...
super!!!!!!! oby powstał...
Tzymische_3 ---> tak Mass Effect jest zdecydowanie najlepszą grą cRPG tego roku, szkoda że nie będzie go teraz na PC, ale za 18 miesięcy będzie już Mass Effect na PC.
bardzo sie ciesze, ze nie zapomniales o swojej robocie i zrobiles to za co ci wydawca placi.
Tzymische_3 ---> Twoim zdaniem CD Projekt płaci mu za gnojenie Wiedźmina i promowanie Mass Effecta?
jakie 50 tysięcy w polsce? Z tego co mi wiadomo w polsce sprzedąło ciut powyżej 100 tysięcy. A na całym świecie ponad milion sprzedanych kopii. W niemczech poniekąd jest narazie na drugim miejscu w sprzedaży.
A co do newsa - znakomita wiadomość
U.V. Impaler ===> Prostym jednak czlowiekiem jestes... Sproboj poszukac na www.pwn.pl, pod haslem ironia. Sproboj rowniez przypomniec sobie brednie wypisywane przez kolege Wintermoona. Dasz rade? Mozesz rowniez, poszukac na wikipedii co oznacza "teoria spiskowa"...
I ile tych teorii zdazyl kolega Wintermoon rozsiac odnosnie sukcesu Wiedzmina...
Wiesz, po tobie raczej nie mozna sie spodziewac ze zalapiesz. Moze popros jakiegos 6 latka zeby ci wytlumaczyl (ale pokaz mu wpierw watki z teoria spiskowa kolegi Wintermoona) rotfl.
Myslalem ze redaktorzy gola maja wyzszy poziom, jak zwykle pomylka...
TeRiKaY- 100tys w Polsce i 1mln to cel CDP, narazie sie nie chwalili zeby byl juz zrealizowany:)
osobiscie nie bardzo wierze w te 18 miesiecy, chyba az tak szybko by sie nie uwineli z nowa fabula, stylami walki etc (nie wspominajac o nowym engine`ie)
swoja droga polecam wywiad na temat Wiedzmina z Michałem Kicińskim, dyrektorem wykonawczym CD Projekt:
http://www.thewitcher.com/community/pl/articles_and_interviews/170.html
fragmencik:
Wkrótce planujemy też wypuszczenie toolsetu oraz dema. A co jeszcze ważniejsze, wraz z toolsetem lub wkrótce po nim wypuścimy dodatkowe przygody na nim opracowane. Na razie pracujemy nad jedną taką przygodą. Będzie ona oczywiście darmowa dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników gry.
Tzymische_3 ---> Ziew... Akurat, to że drwisz na każdym kroku z ludzi, którzy prezentują inne zdanie niż Twoje mnie nie dziwi, przyzwyczaiłem się. Bez względu na to jednak jak bardzo ironiczny będziesz w stosunku do Wintermoona, sugerowanie że ten sam wydawca płaci mu za promowanie jednej gry kosztem drugiej świadczy o tym, że jesteś idiotą. No ale przecież o tym, że CDP wydaje w Polsce Mass Effecta dowiedziałeś się przed chwilą, prawda?
Conath - Cdprojekt`s chief designer Michael Madej reports in a radio show that the Polish RPG The Witcher has sold 100,000 copies in Poland, and over a million worldwide.
"For Polish readers, Andrze Sapkowski and his The Witcher epic, are household names. The game hardly needs promotion either here or in Russia, the Czech Republic and Slovakia, where Sapkowski is widely read. But in the West he has been little known. As part of the promotion campaign, a collection of Sapkowski`s short stories about the witcher was translated into English. Signals on sales reaching the CD Projekt studio show the game is doing extremely well."
“For example it is the second best-selling game in Germany. It is only on PC and it is able to compete with games selling on different platforms, like consoles and play stations. We are in the first ten or even five best selling games in Great Britain and in all countries in Europe and America. In Poland, our success it is unbelievable, because in the first three days we sold more copies than some titles sell in ten years.”
http://akayuki.com/fullNews.php?newsId=40
U.V Impaler ===> nie moj drogi. O tym kto jest idiota, swiadczy nieumiejetnosc odczytania prostej emotki wrzuconej obok postu, wiesz takie przymruzone oczko. Zauwazyles to gluptasku?
Ale postaram ci sie to wyltumaczyc lopatologicznie, skup sie o glupiutki:
- Wintermoon stworzyl wielka teorie spiskowa o tym jak to CDP porejestrowal setki kont 5-10 lat temu na roznych serwisach zagranicznych widzac ze beda promowac w ten sposob wiedzmina.
Nastepnie po tych 5 latach podszywajac sie pod graczy wypisuja na tych ze serwisach ze to dobra gra..
- ZA kazdym razem Wintermoon nie zapominal sie dopisac ze ME to bedzie super gra a nie takie g. jak wiedzmin.
i teraz, najwazniejsza czesc skup sie glupatsku bo mozesz nie zajarzyc:
- Wpisalem sobie taki tekscik o ME, puszczajac wielkie oko. Piszac to dla zartu i robiac sobie najzwyklejsze jaja, ze niby to taka teoria spiskowa....
Ale niestety, zapomnialem ze oprocz zwyklych uzytkownikow sa tutaj jeszcze redaktorzy gola, no i U.V. Imapler nie grzeszacy inteligencja...
w cytatach ktore podales Michal Madej nigdzie nie mowi o takich liczbach. imho te "Michael Madej reports in a radio show..." to jakas kaczka dziennikarska bo te liczby dokladnie odpowiadaja planom CDP, o ktorych ten glosno mowil.
jeszcze fragment wywiadu, ktory polecalem kilka postow wyzej:
Bardzo ciekawi jesteśmy jak to przełoży się na raporty sprzedaży. Na pewno źle nie będzie. Pytanie raczej brzmi jak duży sukces udało się osiągnąć grze. W tej chwili na razie mamy bardzo wyrywkowe informacje.
(wywiad z okolic 08.11.2007)
oczywiscie spierac sie nie zamierzam, pzdr:)
jak ja nie lubie jak się robi off-topic :(
Wiedźmin 2 powinień raczej być to dodatek do 1 bo na bank nie zdążą zrobić nowego silniku gry itp..
Tzymische_3 ---> Dziękuję Ci krynico mądrości za błyskawiczny test mojej inteligencji. Wiedząc wreszcie co poeta miał na myśli, moje życie nabrało kolorów. Aż dziw bierze ileż to kretynizmów można wytłumaczyć zwykłą emotką.
U.V. Imbecyl ===> Wiesz, zwykla emotka zastepuje wszystko to czego sie nie da przekazac na forum w jednym zdaniu (intonacja, mimika itp) ale nie spodziwalem sie, ze ktos taki jak ty, ktorego umysl jest nie skazony zadna mysla moze to zrozumiec
Tzymische_3 ---> radzę się hamować, bo tracisz kontrolę nad tym co piszesz. Przypomnij sobie regulamin tego forum. A co do U.V. Impalera to możesz do niego się zwracać co najwyżej „proszę Pana”.
Tzymische_3 ---> widzę że się spóźniłem ze swoją uwagą, za "U.V. Imbecyl" dziękujemy ci już za twój udział w naszej społeczności
U.V. Impaler ===> Ah ta hipokryzja :). Fajnie ze wam wolno ludzi obrazac a samemu biegnie sie to wujka Soulcatchera ze skarga... Zalosnym chlopczykiem jestes :)
Soulcatcher ===> rotfl.
Kolega UVI przekrecil specjalnie mojego nicka i wyedytowal - stad napisaem U.V. Imbecyl- :) alez wy jestescie smieszni :D
Moim zdaniem powinni najpierw dopracować tego Wiedźmina, zanim zabiora się za cokolwiek innego. Takich problemów z różnymi konfigami PCtów to już dawno chyba żadna gra nie miała. Wystarczy poczytać sobie oficjalne forum by mieć pojęcie, jakie ludzie mają problemy. Masa bugów, długie czasy loadingów i zapisu, do tego wiesza się na niektórych systemach bez żadnej przyczyny. Gra jest bardzo wciągająca, ale technologicznie nie jest to pierwsza klasa. Mam nadzieję, że kolejna część nie będzie miała takich problemów.
conath - cokolwiek by to nie było, czy plotka czy prawda chciałbym, ale to bardzo chciałnym , żeby to była . Tak se pomyślałem, że CdP raczej nie ryzykował by z robieniem Wiedźmina 2, gdyby nie okazał się sukcesem na Całym świecie, więc moze jest to prawda.
Fajnie by było jakby Bioware zainteresował się wiedźminem - Wiedźmin na silniku mass effect to było by coś.
Tzymische_3 ---> Owszem, przypadkiem napisałem Tsymische zamiast Tzymische, co też poprawiłem, no ale widzę że koniecznie chcesz do tego dorobić ideologię, bywa. A co do skargi, cóż, żadnej nie było.
zuromil --> co jest smiesznego w mojej wypowiedzi?
oczywiscie ze zadnej nie bylo ;-) ah i ja tez niechcaco napisalem b zamiast p, e zamiast a, c zamiast l , y zamiast e i ompsnelo mi sie l zamiast r
ja zawiesilem granie do czasu solidnego patcha. Mam dosc ogladania loading screenow i tak kombinowania sciezki aby jak najmniej przechodzic "ekranow".
Pierwsze latki wyszly jeszcze prawie przed premiera, z wywaleniem autosave nie moga sobie poradzic przez ponad tydzien...
O widać że e-penis Tzymische_3 urósł o kolejny centymetr, coś takiego...
Co do Wiedźmina 2 to ja bym po prostu chciał ten sam świetny tryb SP ale z jeszcze lepszym trybem MP :)
Mazzeo -----> Rozbawiło mnie to, że przewidziałeś stronę techniczną jak i cel wydania Wiedźmina drugiego :)
No to chyba dodatek do wiedźmina, co? Wydaje mi się, że nowa część powinna byc na nowym silniku, a CDPR nie zdąży stworzyć niczego nowego tylko będą jechac na tym samym.
O nowej odsłonie Wiedźmina 2 Mazzeo nie wiemy kompletnie nic. Tyle tylko, że ma powstać.
zbm -----> A no wpadła :) Podziękowania są w wątku o premiowaniu :)
Niech wydadzą Patch POPRAWIAJĄCY STEROWANIE.
Większego shitu od czasów RE4 na PC nie widziałem.
Czemu nie dali do wyboru dwóch opcji, jedna NORMALNA - ale bez komb, gdzie prędkość zadawania ciosów jest zależna od naszych umiejętności i ciężaru miecza a drugiej takiej jak obecnie.
Z pośród moich znajomych na dwadzieścia kilka osób jedynie 2 się podobał sposób walki.
Doskonała gra zepsuta przez strowanie. W moim przypadku "wypakowąłem" znak i walczyłem metodą "Przewróć i Dobij" - w 100% skuteczna. Na h.... mi ów shitowa metoda sterowania? Gdzie tu nowatorstwo?
Gdyby nie to, że Wiedźmina zamówiłem w "ciemno" to bym go nie kupił, po 5 godzinach gry miałem dość KOSZMARNEGO sterowania.
Nauczka na przyszłość - ściągnąć pirata, zagrać i dopiero kupić. Kolega ściągnął pirata ukończyczył wstęp i wykasował grę.
Niech poprawią sterowanie walką i dopiero myślą o następnej części.
Zresztą obecnie gram w Gears of War na PC i Hellgate London - i w obu jak nacisnę klawisz to postać atakuje a nie zastanawia się czekając nie wiadomo na co :) :)
@ Miri
bredzisz... btw Wiedźmin pod względem sterowania naprawde jest na plus i to duży. To nie hack ans slash ale D2 (które kocham :) )
Bardzo podobny system walki był już w starym Summonerze , tylko był bardziej rozbudowany , ale też się łączyło sekwencje - kiedy się pojawiał znaczek łańcucha trzeba było wcisnąć jakiś klawisz ;)
Miri - nie rozumiem co Ci w tym sterowaniu nie odpowiada - klikasz co jakiś czas ... to takie trudne?
no może bedzie lepsze od 1
jak poprawia pare rzeczy to gra bedzie super!!!
Jak dla mnie to Wiedźmina 2 mogą robić na tym samym silniku. Grafika ma super klimat, wolę zmodernizowaną starą Aurorę niż np. kolejną grę z "plastikowym" Unrealem Engine 3. Jeśli będą robić Wiedźmina 2 na Aurorze to rzeczywiście możemy się go spodziewać za 1,5-2 lat.
Nie ważne jednak jaki silnik. Ważne, aby skupili się na fabule bo wszystko inne chyba już mają zrobione bardzo dobrze a niektóre rzeczy wymagają tylko nieznacznych poprawek.
No i dobrze. Bo Wiedzmin to RPG o jakości jakiej od czasu zgonu Troiki nie widzialem. Swietna fabula, genialny system walki, decyzje i konsekwecje. Naprawde, wspanialy RPG, wspaniala gra. Pierwsza Polska gra, ktora mi sie spodobala :)
Miri--->>>
''Czemu nie dali do wyboru dwóch opcji, jedna NORMALNA - ale bez komb''
Z tego samego powodu dla którego Geralt dzierży w ręce miecz, a nie BFG, którym walczy z potworami a nie ufokami....
Mówiąc w prost, koncepcja była taka a nie inna i nikt nie wypuści teraz patch'a bo garstce trolli nie chciało się przeczytać zapowiedzi. Jak widać odczytanie paru literek, o zgrozo, zestawionych w zdania, jest dla niektórych zbyt przerażającą perspektywą.
''Nauczka na przyszłość - ściągnąć pirata, zagrać i dopiero kupić. Kolega ściągnął pirata ukończyczył wstęp i wykasował grę. ''
Już nie mam serca się nad tobą pastwić za to zdanie, choć mnie korci, wiec ogranicze się jedynie do stwierdzenia ze to co napisałeś było żałosne.
Wracając do tematu:
Tomuś się wygadał i dostanie pewnie ładny opier....
Dziwi mnie tylko czemu prawie wszyscy upierają sie, że to będzie dodatek, a nie druga część. Czyżby któryś z was, był lepiej poinformowany niż Bagiński???
Nowa część STALKERA będzie działać na dopieszczonym silniku poprzednika. Moim zdaniem podobnie będzie z wiedźminem. Dopieszczą i doszlifują to co mają, okraszą to wspaniałą fabułą i gotowe.
Ludzie jeśli piszecie, że nowy silnik nie jest potrzebny to jesteście chorzy. W 2007 roku ładowanie co chwilę może jeszcze można przeżyć, ale w 2009 ? Kiedy wszystkie gry będą hulać na niesamowitych silnikach ? Do grafiki nic nie mam. Może zostać. Ale ładowania na Aurorze nie poprawią bo to wada samego rdzenia tego silnika.
KubeL666- nie mam nic przeciwko. STALKER i Wiedzmin to moje dwie ulubione gry z 2007 i sequele na poprawionym silniku (za to wypuszczone szybko a nie za 5 lat) sa dokladnie tym czego mi trzeba. Clear Sky zapowiada sie oblednie, mam nadzieje, ze z W2 bedzie podobnie
tribunal - bzdure piszesz... to, czy gra na UE3 wyglada plastikowo, zalezy tylko od jej tworcow, a nie od samego silnika :))
peter123456- moga za to inaczej levele zaprojektowac, zamiast ladowania odzielnie levelu i odzielnie wnetrz mozna np podzielic level na dwie i ladowac z tej polowki wszystko. Pozatym wydaje mi sie, ze Wiedzmin wogole nie cache'uje danych, a to mozna by poprawic.
Dziwne ze Baginski cos takiego powiedzial. Zwykle przy takiej pracy podpisuje sie NDA (a CDP jest na tym punkcie wyczulony) i zdradzanie takich rzeczy wtedy konczy sie niezbyt milo.
KubeL666
W Oblivionie też biegamy z BFG? W Two Worlds, Gothicu w końcu też mamy BFG? Póknij się w głowę człowieku.
Co do pirata : a GDZIE DO CHOLERY było DEMO? W zapowiedziach było INTUICYJNY, NOWATORSKI i to że każdy będzie mógł sobie poradzić.
Jak dla mnie KŁAMSTWO. Ja sobie nie radzę, a karierę w cRPG zacząłem jeszcze na Gumiakaku, Złomotorku i Katarynce, później była Amisia, ST i w końcu PC. Od nastu lat gram w gry komputerowe więc mam więc prawo oczekiwać wygodnego sterowania.
Miri --> Jest w miare nowatorski, a trudny to chyba tez nie jest skoro mozna walczyc uzywajac.. az jednego klawisza.
Oczywiscie zawsze znajdzie sie ktos komu system walki sie nie podoba, no ale nie mozesz generalizowac, ze zapowiedzi byly klamliwe (zreszta dokladnie opisywano, ze walka bedzie sie odbywac poprzez klikanie rytmiczne na wrogach)
Miri ---> Ja mam wrażenie, że próbujesz kopać się z koniem. Przyjąłeś zasadę, że skoro sterowanie jest inne niż oczekiwałeś, to jest to problem gry, nie Twój. Tymczasem dla mnie, po pierwszych problemach z celowaniem , system okazał się b. prosty i łatwy w obsłudze, tak naprawdę wystarczy obserwować ruchy Wieśka i wtedy widać (i słychać), kiedy należy wyprowadzić następny cios.
Aha, skoro system walki jest w jakiś sposób nowatorski, to bogate doświadczenie w grach o niczym nie świadczy, ba, jak widać po reakcjach starych wyjadaczy wręcz ono przeszkadza. Mam wrażenie, że wynika to z faktu, że jako doświadczeni gracze oczekujecie, że gra dopasuje się do waszych upodobań, a tu nie ma, nie da się, trzeba robić to z pomyślunkiem, nie na rympał.
Super, że Wiedźmin będzie miał swoją kontynuację. No ale znając życie to na konsole nie wyjdzie...
ecalt --> Niestety znajac sympatie ludzi z CDP i widzac jakich ludzi szukaja do pracy to sie mylisz.
No i super, nie moge się doczekać! :)
Teraz na język nasuwa mi się pytanie, czy aby na pewno zdołają dosłać mi moją EK zanim wyjdzie 2 cześć gry.... bo nadal mam wysyłka wstrzymana mimo, że mieli w zeszłym tygodniu wysłać już wszystkie....
Wiedziałem, że już wkrótce się o tym dowiemy, czekać tylko na oficjalne info. ;) Dziwi mnie jednak, że prace mają się niby skończyć tak szybko.
Pamir ---> na twoim miejscu już dawno zażądałbym oddania kasy i olał ich ciepłym moczem...
Miri masz racje. Oni są po prostu malo wymagający. dla nich jakby wprowadzic system taki jak byl w diablo to tez byloby fajnie.
Jak gram w Wieśka to mam wrażenie ze czytam ksiązke.. chodze sobie i niby coś zalezy ode mnie.. a wlasciwie prawie nic nie zalezy - wlasciwie podejmuje tylko kilka decyzji odnosnie fabyly i nic wiecej.
walka jest glupia i tak czy siak - wiadomo ze musze pokonać przeciwnika bo innego wyjscia nie ma.
walka jest glupia i tak czy siak - wiadomo ze musze pokonać przeciwnika bo innego wyjscia nie ma.
dobre, musze zwrocic uwage Pshemk'a na ten cytat, na pewno bedzie dobrym dodatkiem do jego listy perelek GOL'a.
...a co do walki to masz wybor - mozesz przegrac i przestac grac :)
the Night - wiem ze dla ciebie to za skomplikowane wiec nie analizuj moich textow
niczyj--->
walka jest glupia i tak czy siak - wiadomo ze musze pokonać przeciwnika bo innego wyjscia nie ma.
Ahaaa... No cóż, szczerze powiem, że nie znam żadnego cRPG'a, w którym podczas walki nie trzeba pokonywać przeciwników:)
A co do tematu: ciekawe, czy uda im się w tak krótkim czasie nową część. Biorąc pod uwagę "prędkość" powstawania pierwszego Wiedźmina, brzmi to wręcz nieprawdopodobnie:)
wiem ze dla ciebie to za skomplikowane wiec nie analizuj moich textow
rzeczywiscie, proba znalezienia w twoim tekscie choc krzty sensu mnie przerasta, ale i tak dobrze sie bawie, prosze, napisz cos jeszcze!
the night - wiem bo jestes za glupi.
chodzi o to ze koniecznie musze pokonać jakąś tam określoną liczbe przeciwników bo inaczej nie rusze z fabułą. nie moge w inny sposób tego obejść. gra jest liniowa prawie że do bólu i tylko mamy wrazenie ze twórcy dają nam swobodne pole do działania. co to za swobodne pole? nie moge przekupić przeciwnika, nie moge wybrać innej drogi, nie moge po prostu uniknąć walki czy wybrać jakiejś innej drogi do zdobycia celu.
rzeczywiscie, funkcjonujemy na innych plaszczyznach intelektu, twoj skrot myslowy gdzie
"walka jest glupia i tak czy siak - wiadomo ze musze pokonać przeciwnika bo innego wyjscia nie ma." = "chodzi o to ze koniecznie musze pokonać jakąś tam określoną liczbe przeciwników bo inaczej nie rusze z fabułą. nie moge w inny sposób tego obejść. gra jest liniowa prawie że do bólu i tylko mamy wrazenie ze twórcy dają nam swobodne pole do działania. co to za swobodne pole? nie moge przekupić przeciwnika, nie moge wybrać innej drogi, nie moge po prostu uniknąć walki czy wybrać jakiejś innej drogi do zdobycia celu."
mnie przerosl ...ale nadal dobrze sie bawie, pisz jeszcze :)
Pojadą na starej Aurorze - tej samej co obecnie. Pytanie czy za rok to wystarczy? Wg mnie nie, już teraz mając 8800GT czyli kartę za 900 zeta można grać płynnie w Crysis na HIGH (sprawdzone w DX 9 ) to za rok co bedzie?
Za 18 miesięcy za chiny nie napiszą nowego engine, jak znam zycie będzie DODATEK. To dobrze.
STEROWANIE - dlaczego mam się uczyć czegoś co na pierwszy rzut oka jest dla mnie NIE ERGONOMICZNE? Czemu nie dano mi wyboru?
Przykład z Oblivon'u - szybkie naciskanie nic nie daje, trzeba brać pod uwagę wielkość broni, to czy przeciwnik zadaje cis czy blokuje. Proste, łatwe i przyjemne. W końcu czt gra jest DLA MNIE czy ja dla gry? A że nie jestem od osobniony to inna sprawa.
Można była dać zwykły interfejs, jako opcję.
Jeżeli ta wiadomość się sprawdzi, to będzie to bardzo źle, nie tyle z powodów technicznych, a marketingowych. Nie ma nic gorszego niż firma znana tylko z jednego tytułu/serii - przed dwójką powinni wypuścić co najmniej jeszcze dwa hity, ale z zupełnie innej beczki, a najlepiej i z innego gatunku. Co powiedzą na Zachodzie? "Po prostu nie umieją robić nic innego i tyle."
Jestem ciekaw jak chcą grę zrobić w takim krótkim okresie czasu. Chyba, że pracę rozpoczęły się wcześniej, a to będzie dodatek.
oczywiscei ze gre zaczeli wczesniej... prace nad wiedzminem 2 trwają już hoho... może roku nie bedzie.. ale grube miesiące..
Jaro7788 :
Tobie sie na pewno nie pomylil wydawca z developerem?
Co do sposobu walki - rozumiem ze mozna mowic ze jest niewygodne, nieintuicyjne (z czym oczywiscie sie nie zgadzam) - ale zbyt trudne? To juz zakrawa na uposledzenie koordynacji reka-oko.
nie potwierdzona to informacja ze juz sa prace dot. ciągu dalszego, wieć nie podniecałbym sie aż za natto.
Duke Nuken Forever tez miał mieć kontynuacje... ;P
choć wiadomo ze trzeba iść za ciosem, trzeba mieć nadzieje, a my - dużo cierpliwośći
ja gre skonczylem akurat dzisiaj i naprawde jestem pod wrazeniem
zastanawialem sie o czym mogłby być dodatek lub nawet ewentualnie dwójka.... kurde sam.. nie wiem....
a na końcu usłyszymy....
....i żyli długo i szczęśliwie.....
hehe
Miri- a mnie sie system z Witcher a podoba. DLaczego nie ma go w Oblivionie? Dlaczego musze sie meczyc z tym pseudo-action-adventure? Dlaczego w Oblivion nie dano mi wyboru?
:)
a ja myslałem ze Wiedzmin jest 'OWNED' i nie ebdzie sequeli, dziwnie to troche wyglada...
poza tym mysle ze jak wyjdzie czesc druga to sie weme wtedy za pierwsza :]
To że "polactwo" będzie jechać po wiedźminie bylo wiadomo jak tylo zaczął zbierać dobre noty i dobrze się sprzedawać.
Ta gra ma ma pare wad (głównie technicznych), nie jest rewolucyjna (chociaz innowacji pare jest). Jednak w ogólny bilansie Wiedźmin jest naprawde porządną grą. A jechanie po niej to typowo polska zawiść!.
Macie to kurde chyba w genach że jak się komuś uda coś i odniesie sukces to się wam automatycznie ślina zbiera żeby na niego napluć????? Tak?????
A może to jest na zasadzie będe "oryginalny" mnie się nie podoba to co innym??? Wszyscy ładujący bezmyślnie kompost na Wiedźmina są po prostu żałośni.
Jest takie powiedzenie że jak bedziesz w piekle z polakami w kotle to sie nigdy nie wydostaniesz bo co wyplyniesz na powierzchnie to cie rodacy będą w dół ściągali. :)
Gratuluje Cd projek świetnej gry i niecierpliwie czekam kontynuacji (najprawdopodobniej dodatku).
co do newsa to nie musieliście od razu w tytule podawać jego nazwiska, jak sie dowiedza o wycieku informacji to jeszcze wyleją go z roboty
Tu nie chodzi o zadne 'polactwo', skoncz wasc ten watek u pseudozawisci i tym podobnych.
Imo miri ma racje, ale tylko w jednym - sterowanie na klawie jest totalnym nieporozumieniem. Tylko wydaje mi sie [tak wynika z wypowiedzi miri], ze nie zauwazyl on, iz sterowanie mozna zmienic [poza tym na samym poczatku gry mamy wybor, miedzy sterowaniem bazujacym na myszy lub klawie].
Poza tym CDP zrobili duzy blad wybierajac Aurore, ktora musieli mocno upgradowac [a ktora jest przestarzalym enginem], a co z kolei odbilo sie na sprzecie. Imo gdyby wybrali jeden z kilkunastu [dziesieciu?] innych enginow, osiagneliby wiecej efektow/detali, przy zblizonych/mniejszych wymaganiach.
Kiedy wyjdzie Encyklopedia Gier 2008 :D. I czy ten mega poradnik bedzie dodany ???
No.. no :D jeszcze trochę i będzie Wiedźmin 8 ;-)
Ijon - mylisz się.
Wiedźmina uważam za grę bardzo dobrą, jest ładny graficznie, fabuła jest spójna, sensowna.
Ale jeśli beznadziejne sterowanie walką powoduje, że po 10 godzinach nienawidzę interfejsu i mam ochotę rzucić myszą w monitor to coś nie tak.
Jak bede miał ochotę na komba to sobie zagram w Mortal Combat, DOA lub Soul Calibur - tam komba polegają na tym że trzeba W ODPOWIEDNIEJ CHWILI wciskać przyciski.
Wiedźmin to cRPG a nie mordobicie. Jeśli naciskam przycisk to postać ma ZAATAKOWAĆ - nie oczekuję, że imszybciej naciskam tym szybciej zadam cios - ale oczekuję że to JA decyduję kiedy ma paść a nie komputer.
W Oblivion'ie też trzeba było troszkę pomyśleć, kiedy blokować a kiedy uderzać. DAŁO SIĘ?
A w Wieśmaku klikam i przerwa na kawę, i obgryzanie paznokci połaczone z czajeniem się aż mieczyk otoczą płomienie.
Efekt jest taki, że opracowałem taktykę za pomocą której na Hardzie przeszedłem CAŁĄ grę z przysłowiowym palcem w d... - eliksiry + podpakowane znaki = obalenie i dobicie.
Wyjaśnij czym ta taktyka różni się od klikania a'la Diablo ? Jak dla mnie NICZYM. Więc równie dobrze mogli dać mi wybór.
Zagrajcie sobie w JADE EMPIRE - niby konsolówka przeniesiona na PC a sterowanie walką ma o niebo lepsze. Jeśli po przejściu CAŁEJ GRY nadal nie przyzwyczaiłem się do sterowania to jest ono złe. A nie mamspecjalnych wymagań i szybko się uczę.
Dla mnie Wiedźmin to 65/100 - gdyby miał normalną walkę to by było 90/100
I tak Hellgate London - zwykły Hack & Slash, brzydszy i fabularnie do piet nie dorastający Wiedźminowi oraz konsolowa wyżynka Jerycho - przyciągnęły mnie na dłużej niż Wiedźmin. Którego skończyłem właściwie ZMĘCZYŁEM dla fabuły i dlatego, że szkoda mi było kasy jaką zapłaciłem za niego. Po 5 godzinach chciałem ODINSTALOWAĆ go i pchnąć na Allego - co właśnie teraz robię. O ile w takie Morrowind, Oblivion czy Diablo gram z przerwami cały czas to do Wiedźmina ZA CHINY nie wrocę - walka z opornym sterowaniem odrzuca mnie i zniecheca - gra idzie na sprzedaż - bez żalu się jej pozbywam.
Kolega uczesniczył w Beta - Testach i ma takie samo zdanie - proponował aby dać wybór ale go olano.
Cóż nauczony doswiadczeniem nastepnym razem ściągnę pirata i jeśli dalej bedzie tak fatalne sterowanie to gry nie kupię i nie bedę grać.
Sterowanie podoba się nawet wybrednym recenzentom zachodnich serwisów. Podoba się 98% polskich graczy. No, ale zawsze trafi się jakiś malkontent. Grunt to nie przejąć się jego opinią.
Caine - Wow, 98%. To jest wynik badania reprezentatywnej grupy czy po prostu wyciągnąłeś numerek z dupy żeby coś napisać?
Slow Motion --> 97,6% statystyk jest robiona na poczekaniu*
spoiler start
* badane na grupie 2 ludzi
spoiler stop
"I tak Hellgate London - zwykły Hack & Slash, brzydszy i fabularnie do piet nie dorastający Wiedźminowi oraz konsolowa wyżynka Jerycho - przyciągnęły mnie na dłużej niż Wiedźmin."
to wiele tłumaczy ;d
jakby zrobili z wiedzmina hack'n'slasha, to by była porażka, nudnego klikania w potworki odechaciało mi sie juz przy drugim diablo...
silnika gry nie trzeba pisać od podstaw częściej sie go po prostu kupuje, a przesiadka na nowy silnik potrafi iść bardzo szybko, a przydało by się to, obecny silnik potrafi sie dusić nawet na mocnym sprzęcie, animacja twarzy to tez może być wina starej technologii...
Miri --> Co do badziewnego sterowania - calkowicie sie zgadzam. Wyszedl jakis niedorobiony h&s zamiast crpg, mam identyczne skojarzenia z Jade Empire (a wlasciwie zal ze nie jest tak fajnie, jak mogloby byc).
skąd wy te rewelacje bierzecie o silniku gry? że przy tej Aurorze procek sie dusi przy mocnym sprzęcie?
wy macie jakieś pojęcie na ten temat? to że gra łazi wolno może być zależne od miliona rzeczy..
'uzyskali by wiecej efektow/detali przy zblizonych/mniejszych wymaganiach'
no to masz obliviona - silnik unreal 3, super efekty a wygląda jak kupa w porównaniu do wieśka
Miri Daj sobie spokoj, mozna nie lubic systemu z Wiedzmina, ale i tak jest nieporownywalnie lepszy niz potworki takie jakie Oblivion, Morrowind, Hellgate czy Jade Empire. Ktore nie tylko byly denne jako RPGi, ale rowniez mialy potwornie slabe systemy walki.
System Wiedzmina strasznie mi sie podoba. Bierze typowe rozwiazania PCtowe i dodaje do nich timing i znaki, co w polaczeniu ze sterowaniem WASD dziala pieknie. I to wciaz jest system RPGowy, a nie jakas niedorobiona gra akcji jak Morrowind/Oblivion, Hellgate czy Jade Empire.
Jak bym chcial gry akcji to sobie zagram w Dark Messiah a nie bede probowal gier, ktore usiluja udawac gry akcji i wcisnac kiepski system tylko dlatego, ze "oh..przeciez to RPG, nie mozna za duzo wymagac". A wlasnie, ze mozna, jesli juz podrabiaja gry akcji to niech zrobia to porzadnie.
Mam nadzieje, ze inne firmy skopiuja system Wiedzmina.
niczyj -->
"no to masz obliviona - silnik unreal 3, super efekty a wygląda jak kupa w porównaniu do wieśka"
Hahaha LOL, szczegolnie w porownaniu do tych pieciu na krzyz modeli postaci z drewnianymi twarzami. Nie bylo czasu zeby wiecej zrobic? Czy za trudno?
wysiu@
Wole aby było mniej modeli, ale lepiej zrobone proporcje itp. W Obku przeciesz tragiczne były postaci nie wspominając już o Gothic 3 (Bezimienny wygląda jak kloc z teksturą na ryju, ala max payne 1). Wogóle grafa w Wiedźminie dla mnie jest najlepsza z rpg co tu mówić ma klimat i Geralt wygląda cudnie! W obku oczywiście nie przeszkadzały te animacje -_-?
Co do mass effect jako najlepszego rpg, z tego co wiem to ma być gra akcji, coś pod gear of war z dużym naciskiem na elementy rpg, ale nie można go uznać jako RPG tak jak np. Obka czy Gothica, a Wiedźmina można i jak narazie i chyba zostanie tak długo jest KRÓLEM wg. mojej opinii. Wiem bo z RPG mam dużo wspólnego mianowicie przeszedłem te najnowsze po pare razy, ale tylko Wiedźmina mam oryginalnego :]. Już nie wspominam o emocjach w walkach kiedy nie jesteś pewny czy dasz radę z kikimorami, sprawdzasz w bestiariuszu nie masz o nich info, ale że ich jest wiele decydujesz się na styl grupowy i aby zwiększyć przewagę używasz queen (tarcza) zarzywać zamieć(focus - zwiększony reflex) i rosomak'a(50% do obrażeń i do trafień) i dajesz radę, a w takim gothicu nawet na najłatwiejszym gdy wyjdzie ci pare stworów to zwyczajnie w świecie musisz spier***ać, bo nie ma bata czy masz pancerz z mysich ci*ek czy tam pancerz paladyna no i oczywiście nie potrzebnie tak wiele w g3 jest pancerzy bo są zbyt podobne atrybuty, za to wi wiedźminie masz 3 z czego ostatni najlepszy zależy jakie będzie miał parametry od tego jak fabuła szła (min. po jakiej stronie staniesz: scoiatel, neutralność, zakon). No i fabuła w wiedźminie w dalszym stopniu rozgrywki to istny majstersztyk. Nigdy się nie spotkałem w grze, aby mieć dylemat sercowy i spotykasz kolegę i opiojacie w karczmie problem, później wracasz do domu i rzycasz tekstem : "Ja nigdy nie żygam po wódce... hmpf.". Moge pisać i pisać wiem że nie przekonam, ale powiem wam tak ściągnijcie chociaż pirata wiedźmina i sami się przekonajcie gra dopiero w I akcie tak naprawde zaczyna się (bo początek[prolog] trochę zbyt standardowy ala gothic 2 ;p). Ja mam oczywiście oryginał z gry-online.pl edycję :] (4 dni przed premierą dostałem). No to tyle co mam do powiedzenia na dobry początek :]. Za bardzo na mnie nie bluzgajcie, ale ja wiem doskonale że ja mam rację... (Jak ktoś oglądał sarnie żniwo to skuma poniższą wypowiedź) "Ja słońce ty motyka!"; "Wprawdzie moderator jest najlepszy, ale ja jestem jeszcze lepszy"
PS. Wiecie, że ten domek dla ptaszków co macie za oknem to pomagały wiewiórki robić? (To też od Z.F.Skurcz)
Pozdrawiam fanów Wiedźmina, tylko tych co mają oryginał, aci co mają pirata to CH I W D ;p.
Tribunal oby nie robili Wiedźmina na tym samym silniku. Owszem udowodnili, że są dobrymi programistami ale wolałbym żeby teraz zainwestowali w jakiś porządny silnik i tam się ponownie sprawdzili, nawet jeśli miałoby to trwać dłużej. To już w takim Oblivionie zapis i ładowanie się lokacji trwał o niebo krócej. System zapisu i ładowania się lokacji po prostu odbiera mi przyjemność z cieszenia się w pełni tą grą. Może CryEngine? ;-] Hehe... marzenie, silnik Obliviona też byłby dobry albo ten użyty w STALKERZE czy Gothicu 3.
Do tych narzekających na system sterowania i walki. Nie wiem co wam się w nim nie podoba, według mnie jest bardzo dobry, jedyne czego mógłbym się czepić to nieco przekombinowane komba, głównie chodzi mi o te z saltami, reszta jest w porządku ;-)
Mass Effect -> cRPG? Cóż, po filmikach z gameplaya bardziej mi to wygląda na grę akcji z elementami RPG ale jak będzie przekonamy się w praniu.
Myślę też by zmienili silnik, chociaż moim zdaniem wystarczy pobawić się w kodzie. Dobry jest napewno silnik sourace od Hl2, a teraz bardzo rozpowszechniony UT3 np. w Bioshock czy Rainbowsix Vegas, ale trzeba powiedziedź sobie jasno, że potrzebny jest silnik do rpg, chociaż na UT3 jest Evelon. Tak czy siak chciałbym aby poprawili niektóre sprawy techniczne typu, że utknąć można gdzieś (np. krawężnik i postać stoi przy wyjściu) te zapisy gier też i mniejszy rozmiar. Napewno modele postaci więcej i bym dobrze widział podział pancerza na rękawice, buty, spodnie i korpus, chociaż to takie wymuszone. Koniecznie dodać pochwy na miecze. Talentów więcej i czas gry dłuższy. Bardziej dopracować walki z potworami, bo najlepsze walki to z humonaidami i ludźmi :]. A z takim zegulem głupio wyglądało jak jego korpus(?) skakał jakoś tak jak go lałem, ale i tak uważam że najlepsze walki z potworami są właśnie w The Witcher, co nie znaczy, że są doskonałe :]. Pare zmian powinno być. Najważniejsze to fabuła i lokacje :]. Bo reszta jest rewelacyjna, ale będzie lepsza jak poprawią :].
wysiu:
"no to masz obliviona - silnik unreal 3, super efekty a wygląda jak kupa w porównaniu do wieśka"
Hahaha LOL, szczegolnie w porownaniu do tych pieciu na krzyz modeli postaci z drewnianymi twarzami. Nie bylo czasu zeby wiecej zrobic? Czy za trudno?
ta... moze twoje tępe LOL powie co ma do tego silnik? slucham?
po pierwsze, to nawet w wieśku jest o wiele wiecej postaci niż powiedzmy w Gears of War (silnik Unreal), a po drugie to wolalbym miec mniej postaci, a lepiej zrobionych (chociaz w wiesku za dobrze nie są zrobione ale i tak lepiej wyglądają niz w oblivionie.) w ogole oblivion to tragedia nie gra.
daje ci głos LOLku
ok, no to sterowanie nie podoba się wysi, wintermoonowi, miriemu i temu czwartemu, jak mu tam...
Osoby, którym sterowanie się podoba: udzielają się w wątku seryjnym.
gre przeszedlem w wersji pro-zakonnej i naprawde bardzo mi sie spodobala :) az kupilem kilka ksiazek Sapkowskiego o Geralcie z Rivii :D najbardziej wkurzal mnie problem ze stabilnoscia gry, nawet mimo zainstalowanego patch'a i ciagle ladowanie kolejnych lokacji :( ale dalo rade :/
dobra wracam do opowiadania o Geralcie, Ciri i innych...
po przeczytaniu kolejnych czesci prozy tworcy Wiedzmina wychwytuje kolejne smaczki ukryte w grze :D jak np w akcie IV opowiadanie wiejskiego karczmiarza o Ksiezniczce, Wiedzmince i Czarodziejce (w jednym) :]
sorki za stary watek :)