Tak jest. Wojna konsol, czyli wyższość Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi
Nie zebym sie czepial - dla mnie obrazki praktycznie takie same, na PS3 bardziej w stylu AA, na X30 jest 1 drzewo wiecej. Na obu ujecie sie rozni troche (inny odcinek trasy o kilka m). Rownie dobrze to drzewo moze sie pojawiac po osiagnieciu pewnej odleglosci lol. A czepiac sie - jak moze napisac "prezentuje sie znacznie lepiej", skoro fotki sa praktycznie identyczne. Poziom pro :E. Minimalne roznice - owszem. DLa mnie znacznie lepiej to jakby odpalic gre np. medium i high - o , wtedy sie roznice widzi juz znaczne.
Tylko, że nie widzę info o tym, że na PS3 gra chodzi dużo płynniej niż na X360, a szkoda.
Hmm... ja różnicy na obrazku nie widzę, prócz różnych efektów naświetlenia i kontrastów, charakterystycznych dla X360 i PS3.
Jak dla mnie to obrazki są zbyt różne( samochody są w różnych miejscach), żeby faktycznie się spierać. Osobiście bardziej podobają mi się screeny z PS3, są ciemniejsze, zachmurzone niebo wygląda jak zachmurzone i wszystkie białe/metalowe części nie świecą jak żarówki.
Impaler jak chciales napompowac kolejny fanbojowski flame to trzeba bylo chociaz zie postarac o lepsze screenshoty ;
Triber -> Jakbyś popatrzył na lewą stronę zauważyłbyś różnicę w wyglądzie drzew...
Ale to takie pieprzenie, wiadomo że gra wygląda inaczej bo to inna architektura i nie zawsze będzie można zrobić identyczny port (choć jakby się chciało to by się dało ale wiadomo czas, pieniądze - to się teraz liczy). Czy gra przez to że po lewej stronie są inne drzewa traci na grywalności? Nie wydaje mi się.
Drobna uwaga- Dirt na PS3 nie jest portem i robił go inny team. Poza oczywistymi różnicami w poziomie kontrastu, do czego już się chyba wszyscy przyzwyczaili, najważniejszych różnic pomiędzy wersjami (framerate i dźwięk) na fotkach nie widać.
Aha, osoby grające w obie wersje zauważają subtelne różnice w AI - w wersji PS3, jak jedzie za tobą pojazd kierowany przez konsolę i gwałtownie zahamujesz, to pojazd AI również mocno zahamuje i spróbuje ominąć, w wersji X360 nie zahamuje i pacnie w tył kierowanego przez gracza samochodu :
In the PS3 version of the demo, when you start a race, if you leave the car stood still for a while, the car that catches up actually slows down before it hits you to try and avoid impact, then tries to squeeze through, but usually just gets stuck as there's not enough room to escape without causing damage. On the 360 version, do the same, and the opponent does not slow down at all when he's coming up to you, instead he just rams straight in to you. Whether this is due to a difficulty setting difference, or because the devs improved AI for the PS3 version is unknown.
Specjalnie większych różnic poza framerate bym się nie spodziewał, dla mnie Motostorm ciągle jest lepszą propozycją ale każdy może mieć o tym inne zdanie.
Oba obrazki roznia sie przede wszystkim iloscia detali i draw distance. Nie wiem natomiast jak z teksturami, bo trzeba ujrzec je "w ruchu".
Thun -- niby jaką róznicę, skoro screeny są zrobione dwóch różnych miejscach.
A skoro w załączonym linku faktycznie widać różnice w ilości drzew to chyba tylko mądre posunięcie, bo w tego typu grach potrzebne są klatki na sekundy, a takowych wersji x360 i PC nieco brakuje.
hehe i x360 jest lepszy i basta :) żadne czary-voodoo-mary nie sprawią,
że nagle na ps3 będą lepiej wyglądające gry :)
z poważaniem:
2-tygodniowy mega-fanboy x360 :) no dobra możecie mnie teraz bić...
To są obrazki z dema na ps3. Możliwe też, że to dopracują do premiery.
cienie na PS3 ewidentnie sa bardziej szczegolowe :) ślepy by to zauważył :P
Nie widzę różnicy. A nawet jeśli jest, to gra będzie tak samo fajna na obu platformach.
Triber -->
Oczywiscie ze sa zrobione w tym samym miejscu ! i co zaskoczony ? wystarczy zobaczyc na mapke ... tylko wlasnie tak sie roznia te wersje.
tekstura piasku na PS3 jest bardziej prymitywna.
Nie wiem natomiast komu się chciało drzewa liczyć :D?
Coś wyraźnie jest na rzeczy, kolejna gra wygląda gorzej na PS3 niż na Xboxie, odpowiedź jest prosta, chip Nvidii RSX odpowiedzialny za grafikę w PS3 jest słabiutki. RSX jest to ledwo odpowiednik PCtowego gf68000, a po czymś takim już cudów spodziewać się nie można.
Co to za porównanie jeden obrazek a gdzie inne :D tu macie porównanie
obrazek 1 Xbox360
obrazek 2 PS3
obrazek 3 Xbox360
obrazek 4 PS3
1
2
Coś wyraźnie jest na rzeczy, kolejna gra wygląda gorzej na PS3 niż na Xboxie, odpowiedź jest prosta, chip Nvidii RSX odpowiedzialny za grafikę w PS3 jest słabiutki. RSX jest to ledwo odpowiednik PCtowego gf68000, a po czymś takim już cudów spodziewać się nie można.
Ciekawe jak ten Dirt wygląda na pececie z gf6800 :) I czy taka karta odpali w ogóle tryb 1920x1080 - bo w takiej jest renderowana grafika na PS3 w Dirt.
Wracaj lepiej do swojego Halo 2 Vista, pojęcia nie masz o architekturze konsol.
3
4
Te screeny to kwestia gustu. Dla jednego "ultra realistyczne" (ja jeszcze takich nie widziałem w rzeczywistości ;)) odbicia światła to rzecz bez której żadna gra działać nie może :P Ale popatrzcie choćby na ten numer 117 ile osób zobaczyło go (za 1 razem) na X360. Wg mnie ostatni trend w grafice (dodawanie na siłę blura i innych HDRów to przesada. Screen z PS3 jest o wiele czytelniejszy i lżej (czytaj wygodniej) przynajmniej dla mnie grało by się na PS3.
PS
Jak by co nie mam żadnej z rzeczonych konsol porównuję tylko po tym screenie i tylko tę grę.
albz74---> Oj niedobrze widzę że puszczają nerwy naszemu naczelnemu fanboyowi PS3:-)
Hmmm generalnie gry które ukazują się na kilka platform najgorzej wyglądają na PS3, przypadek, spisek czy może po prostu PS3 jest za słabe.
Napisz jeszcze raz ku pokrzepieniu serc fanboyów Sony, że nie ma znaczenia że chip RSX słabiutki, że wszystko policzy cell i że wszystko kiedyś jeszcze będzie dobrze lol.
PS. A co do Halo, to nie ukrywam że lubię tę gierkę:-)
Konfighter --- bez komentarza, chyba sam powinieneś zaskoczyć się swoją spostrzegawczością i poczuciem przestrzeni w obrazkach 2D. Dobrze że masz mapkę, inaczej byś chyba nie wiele zobaczył...
Oni ocipieli z tym diffuse shaderem ? Przeciez to wszystko wyglada jak ogladane na haju. Jak dla mnie lepiej wyglada ps3 bo przynajmniej cos widac.
Triber, zwroc uwage ze wersja PS3 - samochod stoi o wiele bardziej na lewo, i jak sie przyjrzec to wlasciwy fragment tekstury (z xbox360 shota) jest po prawej stronie
Lutz --- dokładnie o tym mówię ale widzę, że jak na tym forum wprost sie ludziom rzeczy nie mówi, to nie ma co liczyć na ich jednostki myślenia autonomicznego. Ludzie czytajcie uważnie.
Napisałem, że nie widać różnicy, a ludzie się podniecają i mówią że drzewa nie ma itd. No nie ma..... bo jest inna perspektywa.
Może i Dirt na xboxa na tych statycznych obrazkach wygląda lepiej, ale nie wiadomo jak obie gry prezentują się na żywo w "ruchu". Grałem w demo na 360 i muszę powiedzieć, że podczas szybkiej jazdy gdy dochodzą efekty rozmycia Dirt wygląda zupełnie inaczej, w wersji na PS3 również może wyglądać inaczej i to znacznie lepiej niż wersja na X'a. Jeśli jednak jest inaczej to jest to tylko i wyłącznie wina Codemasters, którzy olali tą wersję, gdyż wydany pół roku temu Motorstorm na PS3 wyglądał o niebo lepiej, a ponoć obie gry pracują na tym samym Neon enginie :)
O mój Boże! To to są AŻ takie ogromne różnice?!
Jakby zamienić podpisy pod screenami, to fanboystwo jednej i drugiej strony dalej by twierdziło że ICH ładniejsze...
Aha, osoby grające w obie wersje zauważają subtelne różnice w AI - w wersji PS3, jak jedzie za tobą pojazd kierowany przez konsolę i gwałtownie zahamujesz, to pojazd AI również mocno zahamuje i spróbuje ominąć, w wersji X360 nie zahamuje i pacnie w tył kierowanego przez gracza samochodu
Nie wiem gdzie wyszukałeś to zdanie, ale "niestety" nie jest ono prawda.Z Dirtem spędziłem na prawdę dużo czasu i za każdym razem po moim ostrym hamowaniu, samochód z tyłu zwalniał.
gdyż wydany pół roku temu Motorstorm na PS3 wyglądał o niebo lepiej
WTF? Może jeszcze raz spójrz jak wygląda motorstorm.
Prawie niczym się nie róznią ;/. Ehh muszę zakupić XBX360, bo mój piec jest ciut za słaby na DIrta.
Aż takie straszne to te różnice nie są. Obie wyglądają ładnie, chociaż widać, że na X360 gra prezentuje sie trochę lepiej.
rafaleon 2.2---> Miałem przyjemność grać w niego na 50 calowej Bravia FullHD w centrum Sony na dodatek z kinem domowym w systemie 5.1 i to jeszcze całkiem niedawno, radze Tobie jeszcze raz "spojrzeć jak wygląda Motorstorm". Natomiast u siebie grałem na 32 calowym TV HDReady w Dirta na 360, różnica jest i to spora- na korzyść Motorstorma, choćby ze względu na brak obsługi rozdzielczości FullHD w X'ie.
Marcinkiewiczius, Kozi89---> różnice na obrazkach są i to spore ( na korzyść Xboxa) i chyba staracie sobie wmówić że jest inaczej :), aczkolwiek są to tylko statyczne obrazki i nie oddają tego jak gra wygląda w ruchu.
IMHO Motorstorm wygląda dużo gorzej niż, Dirt:-)
Motorstorm tak dla przypomnienia--->
Piotr44-
Hmmm generalnie gry które ukazują się na kilka platform najgorzej wyglądają na PS3, przypadek, spisek czy może po prostu PS3 jest za słabe.
Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę, ale strzeliłeś kulą w płot, spośród kilku multiplatformowych gierek obecnie na tapecie wszystkich 'teoretyków' , Dirt jest akurat pozycją bezwględnie i absolutnie lepszą na PS3. Oprócz subtelnych różnic w generowaniu grafiki (kontrast, shadery) które mogą się jednemu podobać a drugiemu nie, rzeczą obiektywnie nie do podważenia jest framerate lepszy na PS3 momentami o 100% oraz 'ciut' wyższa rozdzielczość (1080p - ponad 2x więcej pikseli niż wyświetla wersja X360 - nie pytam ile wyświetla z rozsądnym framerate wersja pecetowa w rozdzielczości 1920x1080 bo nie chcę wprowadzać cię w zakłopotanie). Takie 'drobiazgi' jak dźwięk 7.1 pomijam bo mało kto ma sprzęt który to jest w stanie zagrać.
Co do reszty gier - nie jest tajemnicą że PS3 programuje się inaczej od X360. Jeżeli ktoś w założeniach oleje tę różnicę, to jest duży problem żeby wycisnąć z PS3 to samo co z X360. Ale ostatnie porty - R6, GRAW2, czy Darkness pokazują że programiści powoli się uczą robić gry na PS3. Duże różnice o jakich rozpisują się pewni 'teoretycy' (ulubiony cytat - w tym miejscu na PS3 nie ma czerwonego światła oświetlającego twarz !!!!) można między bajki włożyć.
Napisz jeszcze raz ku pokrzepieniu serc fanboyów Sony, że nie ma znaczenia że chip RSX słabiutki, że wszystko policzy cell i że wszystko kiedyś jeszcze będzie dobrze lol.
Odsyłam do lektyry - PS3 graphics pipeline. Cell jest integralną częścią rozwiązania. To co piszesz dowodzi o skrajnej niewiedzy. Jeżeli masz ochotę się czegoś dowiedzieć - proszę bardzo
http://www.cg.tuwien.ac.at/events/EG06/gmgfiles/perthuis-talkeg2006.ppt
PS. A co do Halo, to nie ukrywam że lubię tę gierkę:-)
Jak twoje oczy mogą to zdzierżyć - nie mam pojęcia. Toż to jest 1000x gorsze od Crysisa.
rafaleon -
Nie wiem gdzie wyszukałeś to zdanie, ale "niestety" nie jest ono prawda.Z Dirtem spędziłem na prawdę dużo czasu i za każdym razem po moim ostrym hamowaniu, samochód z tyłu zwalniał.
http://boards.ign.com/ps3_general_board/b8267/148591766/p1/?176
User nib95 - 2 jego posty. Sprawdź też jego sygnaturkę, jeżeli miałbym porównywać wiarygodność to nib95>>rafaleon
Piotr44 - szkoda ze screeny z dirta jakie dałes sa z przed 2 lat ..... Ta gra tak swietnie nie wyglada. Gdybys miał byc uczciwy to powinienes zamiescic screena z rendera Motorstorma tez z przed 2 lat. jeszcze ostatnio podawaliscie na Gol-u newsy ze kazdy mówi ze Dirt jest wrescie gra której konwersja na ps3 jest lepsza od pierwowzoru z 360tki a teraz znowu dajecie jaies porownania ktore maja lansowac x-boxa. Szkoda ze ten Screen który daliscie na porownanie jest zrobiony na ps 3 gdy samochod jest dalej od zakretu i około 10 metrow bardziej po prawej stronie a te drzewa których jest niby na ps3 mniej sa tylko ten screen jest tak bardzo w innym miejscu ze zle je widac. Nawet slady opon na piachu sa całkiem inne bo to zewnętrzna czesc trasy po której wiecej samochodów jezdziło przez co jest bardziej ubita wiec nie mówcie ze to inne tekstury.
apropo układu graficznego ps3:
"Staff at Sony were quoted in Playstation Magazine saying that the "RSX shares a lot of inner workings with NVIDIA 7800 which is based on G70 architecture. Since the G70 is capable of carrying out 136 shader operations per clock cycle, the RSX was expected to feature the same number of parallel pixel and vertex shader pipelines as the G70, which contains 24 pixel and 8 vertex pipelines. [2]
NVIDIA CEO Jen-Hsun Huang stated during Sony's pre-show press conference at E3 2005 that the RSX would be more powerful than two GeForce 6800 Ultra video cards combined"
Poza tym szkolne podejście typu "ładna grafika - dobra karta graficzna" po prostu bawi. W PS3 przede wszystkim rządzi CELL.
edit: o albz :) wlasnie przeczytalem Twoj post. 100% racji, jak napisalem powyzej
Motorstrom-->
albz-->Jego wiarygodność jest rzeczywiście ogromna:
Clan Affiliation: PS3 IGN / Interpol.
Jego GS również poraża:
NIBZY 1370 Underground
Poza tym po zdjęciach można poznać jaką konsole bardziej preferuje:
http://club.ign.com/b/about?username=nib95
Acha i na koniec najciekawsze.Według mygamercard nib95/NIBZY nigdy nie grał w pełną wersję Colina.
rafaleon - sorki ale nie wiesz za bardzo o czym mówisz. Poczytaj jego posty - nie tylko w tym wątku. Są wyjątkowo wyważone i nierzadko chwali gry z X360. A to że woli spędzać czas na boardzie PS3 i nie ma GS 30 000 - cóż, twój problem. nibzy ma wszystkie 3 konsole i głęboko w nosie problemy posiadaczy jednej maszyny na której gra jest gorsza niż na innej.
Chętnie sobie poczytam, tylko daj normalnego linka, a nie takiego który przekierowuje mnie do strony logowania na IGN Insider.
Grałem w demo tego na PS3 i powiem tylko tyle, że kupa dla mnie straszna. Do takiego Motorstorm to lata świetlne pod każdym względem. Drażniący wszędobylski HDR rozrywa moje gałki oczne. Jeżeli żarówna jest jeszcze większa na x360, a z tego co wiem to jest to nie mam pytań. MYDŁO, o biednym modelu jazdy nie wspominam. Co do scereenów, lepsze na PS3. Głównie chodzi o kolorystykę-to powoli staje się normą.
Ściema!! PS3= ok 218 GBFLOPS ,a X360= ok 150GBFlops mocy obliczeniowej,dla mnie NIEBO lepiej wygląda na wersji PS3,ale narazie i tak kupuje X360,bo jest tańsze,pozdro
Porónanie konwersji to trochę kiepskie porównanie. Wystarczy, że producent nie przyłoży się do wersji na jakąś konsolę, bo mu nie będzie się chciało i już jest gorzej.
PS3 to mocniejszy sprzęt od X360 i o ile obecnie nie we wszystkich grach to widać to im dalej tym różnice będą większe.
Wystarczy popatrzyć na zapowiadane PGR4 i GT5. Ten pierwszy owszem - wygląda bardzo dobrze, ale znacznie znacznie gorzej niż produkcja Polyphony.
Zdaje się, że po prostu Sony, dysponujące więszym doświadczeniem w projektowaniu konsol, stworzyło architekturę, która lepiej przebrnie kilkuletni dystans na jakim konsola musi sobie radzić.
X360 wygląda na projekt krótkoterminowy i im dalej tym coraz bardziej słabnie ;/
Ja nie widze ogromnej roznicy, zreszta te screeny byly juz kilka dni temu na xboxonline :P
Generalnie nie lubię gier, w których wszystko przesadnie świeci się jak psu... no, wiadomo co ;) ...ale muszę przyznać, że te konkretne screeny z X'a bardziej mi się podobają - więcej (większych) drzew, fajniej wykonane podłoże... a np. na tym screenie z PS3 https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=6780939&WID=6780598&N=1 trzeba się chyba domyślać, co jest wokół toru :)
Patrząc z punktu fotografii, screeny z X360 są daremne. Przepalenia :| Co mi po grze gdzie 20% ekranu jest BIAŁA i nie widać szczegółów? PS3 dla mnie górą pod tym względem.
Ilość drzewek? pfff...
Witam
Takie porównanie może sugerować jedno - ktoś chce się pośmiać z PS3. Dlaczego tak uważam? Ano z tego powodu, że ktoś sugeruje, że wersja na x360 jest bogatsza w szczegóły. Może i jest, nie zauważam jakiś szczególnych różnic między obrazkami, ale najbardziej bolące/śmieszne w tym porównaniu miało byc coś innego. Engine do Colina DRIT, zwany potocznie Neon stworzyło Sony w cooperacji z Codemasters. I teraz, jeśli taka gra mimo wszystko lepiej wygląda na x360, to znaczy, że Sony samo nie potrafi dobrze napisać enginu dla własnej konsoli, co więcej, engine napisany dla PS3 działa lepiej na X360.
No ale do takich wniosków można dojść jeśli znajdzie się jakieś różnice na niekorzyść PS3 w prezentowanych obrazkach, a ja ich tam nie widzę.
Moim zdaniem będzie tak jak z PS2 i Xbox-em, na pierwszą konsolę jak sami wiecie nadal wychodzą gry, na 2 jak również wiecie już nie za bardzo . PS3 na pewno przetrwa więcej niż Xbox 360. Według mnie Screen lepiej wygląda na PS3 , jest poprostu bliższy realizmu, a nie świeci się jak lampa jażeniowa. Z tym Overbrightem to duża przesada.
CZy wersja na X 360 jest bogatsza w szczegóły ????? Nie sądzę , wystarczy porównać cienie somochodów,gdzie na X 360 jest jakby PLAMA ,a na PS3 jest żeczywisty cień samochodu.Też odniosę się do tego nieba, na x 360 wygląda jak ciepły słoneczny dzień , za to na PS3 widać że zanosi się na burzę ,albo tylko po prostu się chmurzy.