wow!! DirectX 10 naprawdę czyni cuda... Fajnie że mam kartę obsługującą DX10.. teraz czas zakupić Vistę i cieszyć się cudowną grafiką w nowych grach z DX10 :)
A co do gry to jak już wspominałem DX10 uczyni z niej niezłe ciacho...
nice!
Skok grafiki wcale nie jest taki duży.
jest minimalny moim zdaniem, coraz bardziej wydaje mi sie, ze dx10 to jedna wielka sciema.
jasne, ze pewne obliczenia mozna wykonac szybciej, pewnie sam engine pod dx10 sie latwiej programuje ale opowiesci o nowych, niesamowitych efektach mozna wlozyc miedzy bajki (a przeciez takie opowiesci byly, jak w prezentacji Alan Wake gdzie pokazano obrazek namalowany w photoshopie i dodano komentarz "wierzmy, ze tak beda wygladac gry z dx10).
Wy chyba jaja sobie robicie?? Czyni cuda?? haha na pierwszym screenie toż to lepiej podciągnięty kontrast. A na drugim screenie żadnych zmian nie widze. Litości....
Ciekawe jakiego sprzętu potrzeba, żeby podziwiać grafikę na DX10?Tak między nami, to różnice, w tych obrazkach są widoczne.
A to wszystko aby zmusić ludzi do ponownej zmiany sprzętu.
Nowy 3DMark i Alan Wake - tylko pod Windows Vista.
Nowy Splinter Cell będzie prawdopodobnie wymagał kart z Shader Model 4.0.
Oni tylko myślą, aby wyciągnąć jak najwięcej kasy od graczy.
skok jest duzy. jednak pełny efekt zobaczysz dopiero na dynamicznym obrazie a nie na screenach.
wspomnisz na me słowa;)
Niech ktoś na Vista przed pachem puści benchmark w CoH. Później zainstaluje patch i puści go znów.
Jakoś wszystko póki co pod DX10 wygląda plastikowo... Bleee.
Gooz ==> Bo DX nie wnosi praktycznie nic graficznego :) Ta "plastikowość" to to samo co w DX 9 :)
DX 10 wnosi prędkość. I dlatego ciekawy jestem wydajności gry (ewentualnie różnicy w detalach przy tej samej liczbie klatek).
A ja wam mówię, że kiedyś dojdzie do tego iż nowe gry będą chodziły tylko pod najnowszymi kartami graficznymi, i będziemy je zmieniać co rok ;)
Ciesze sie, ze nie zdecydowalem sie zmieniac teraz kompa. Gdybym kupil 8800 albo 2900 chyba bym sie zalamal. Pierwsza generacja kart jest za slaba zeby udzwignac dx10, a i sam dx10 na razie nie uzasadnia wydawania na upgrade gory szmalu. Moze jak wyjdzie wreszcie Crysis to zdecyduje sie na upgrade. Na razie siedze na athloniexp 3200 (ponad 4 letnim) i x1950pro i dobrze mi z tym.
W CoHu seria 8800 nvidii dostaje po glowie, radek 2900 jest szybszy (odsylam na oficialne forum, ludzie z gtxami placza, ze maja ma maksymalnych detalach kilka klatek hehe...).
[15]_Luke_ --> stery do 8800 są jeszcze niedopracowane ;)
NN_Boy --> siur, siur... bo przeciez nvidia karty z serii 8800 wypuscila wczoraj :D (o ati nie mowie, bo karta jest swiezutka i dlatego wszystko jeszcze stoi pod znakiem "?")
legrooch ---> http://www.forumplanet.com/planetcompanyofheroes/topic.asp?fid=19917&tid=2060666
_Luke_ ---> Kilka klatek?
Coanth-> Podniesiony kontrast? Minimalne roznice? Ludzie! Nie widzicie jak swiatlo 100x bardziej realistycznie wyglada? Cienie, oswiatlenie, speculary wygladaja jak nalezy.
MasterekPL -> Dx10 jedna wielka sciema... no tak, przeciez to nic nie wnosi, ani SM4.0 ani cienie... niee to wszystko bajka. Obejrzyj sobie demka nvidii pod dx10, potem gadaj pierdoly.
Na marginesie przyznam, ze te tutaj porownanie nie przedstawia mozliwosci dx10, w koncu czego sie mozna spodziewac po latce.
Szkoda gadac wogole.
U.V. Impaler --> no chyba cos jest "nie teges":
http://forums.relicnews.com/showthread.php?p=2350709#post2350709
http://forums.relicnews.com/showthread.php?p=2350724#post2350724
_Luke_ --> Wklejony przeze mnie link również dowodzi, że rewelacji nie ma, no ale przecież ok. 35 FPS to nie "kilka" klatek.
http://youtube.com/watch?v=IPr9yBiLAAs ---> tyle powiem na temat porównywania statycznych obrazków.
Nigdy nie uwierze w to, że DX9 nie potrafi wykonać tych samych efektów co DX10. Producenci gier poprostu muszą to jakoś sprzedać to dają takie obrazki do porównania.
(nie mówie tu, że DX10 to totalny shit bo znosi on jakieś tam ograniczenia, ale to całe porównywanie dx'ów 9 i 10 to zwykłe robienie ludzi w konia; wmawianie im co jest im potrzebne, a co nie)
[22]U.V. Impaler --> 36 klatek ale w jakich ustawieniach graficznych? Bo jeśli z FSAAx8 to chyba nie ma się co dziwić.
Różnica jest ale nie gigantyczna, w DX9 też przecież można dorzucić więcej cieni, pytanie czy w DX10 da się osiągnąć lepszą grafikę przy takiej samej płynności jak w DX9, ale póki co testy za bardzo tego nie pokazują.
U.V. Impaler --> to sa wyniki tylko z tego wbudowanego testu, natomiast w rzeczywistej rozgrywce jest generalnie gorzej. Tak wiec, jesli ktos na potworze z Loch Ness ma min. 11 klatek/sek w tescie, to oznacza, ze podczas gry bedzie "cielo" - szczegolnie przy rozpierdziusze na 8 graczy (a wydal na sprzet 8 kafli...).
Ah te całe komputery. Nie ma jak konsole ;D
_Luke_ ---> Masz racje ten wbudowany test nijak sie ma do gameplaya nieraz jest znacznie gorzej niz pokazuja to wyniki testu. Fakt ze czasem jest lepiej :) Ale ten test napewno nie usrednia rzeczywistej wydajnosci w gameplayu.
Swoja droga o wiele bardziej ciesze sie z wprowadzonych zmian w balansie (koniec z bazookami/panzershrekami jak w quake'u gibbujacymi piechote), jej! niz z tego calego dx10 :D
czemu na drugim screenie z dx10 nie ma wogole cieni postaci? w dx9 sa a tam nie :p
Sa tam cienie, ale zlewaja sie z innymi - od innego zrodla swiatla, ktorego go nie ma w dx9.
edit: kolejne wyniki ludzi z potworami, jesli ktos chce sie podbudowac ;-) http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=150437
heh z tych testów wynika i można to powiedzieć z czystym sumieniem że dx 10 to jest SHIT,
Różnica jest naprawdę niewielka. Zgadzam się, że directx10 to komercyjna ściema...
Czego Wy chcecie? W końcu to wciąż ta sama gra:P I tak jest dobrze ale faktem jest że DX10 miał wprowdzac takie zmaiany żeby czszeny na miejcu opadały, cóż liczmy że już gry od początku robione z myślłą o DX10 rzeczywiście będą miały takie różnice
Wiedziałem zawsze ze dx10 to pic na wode fotomontaż.Sczególnie po filmiku z porównanie crysisa w dx9 i dx10 . zadna roznica. DX10 shit.
DX10 pokaze swoje pazury dopiero po wyjsciu Crysisa i Unreal Tournamnet 3 gdzie zostanie w pelni wykorzystany a nie zalatany jak w przypadku Company of Heroes :P
a jakie niby zmiany mial wprowadzic DX10 w grze zrobionej na DX9?
Te same textury, te same shadery, tylko zaadaptowane, te same obiekty. DX10 po prostu ladniej wykorzystal to co bylo.
Gdyby zrobic gre od nowa roznica bylaby znacznie wieksza.
Poczekajcie na gry, ktore beda robione docelowo pod DX10.
Jak nie widać różnicy to po co przepłacać :P
IronMask---> obejżyj porównanie crysisa w dźungli dx9 z dx10 to inaczej będziesz śpiewał.
Kojena ściemna na resorach
Współczuje frajerom którzy się na to nabrali i polecieli po Viśte i karty za 2000, są na pewno ulubieńcami kolesi od marketingu i sprzedaży Microsoftu, Nwadii i ati.
Tak na prawde to co do tej pory pokazano to jedno wielkie G.
Crysis - z deka lepsze oświetlenie, (te snopy światła były w far cry z patche wspierającym ps3)
Call of juarez - te cegły przy komunku (paralax mapping działa rewelacyjnie na dx9), wógle filmiki w których pokazywano działanie dx10 były podrasowane i miały lepsze tekstóry)
CoH - podrasowane cienie
A najlepsze że dx10 był robiony przedewszystki dla poprawy wydajności (komunikacja ram - cpu - chipset) a jak na razie wszystko na tym chodzi wolniej
Brawo!
Generalnie przemysł komputerowy uwielbia wprost ruchać graczy - zmiana agp na pci - guzik wydajności ale zmieniajcie całe sprzęty, mocne procki które w pełni nie są wykorzystywane, moniotory lcd które w 95% modeli są gorsze od crt i długo by tak można.
Eh i od tego wszystkiego ujawnia sie ze teraz na pierwszym miejscu liczy sie grafika , jak jedzie na DX10 , ogromnych wymaganiach i nalezy do Games for Windows to musi byc suuuuper... Dupa z fabula i grywalnoscia , wazne zeby ladnie wygladalo i frajerzy kupowali lepszy sprzet , ktory na nic sie zdaje poki co
Chudy --> akurat ten zarzut o braku grywalnosci w stosunku do CoHa jest chybiony, ta gra jest genialna (multi) i tyle
Racja COH to kawal dobrej giercy jest bo oprocz bardzo dobrej grafiki ma przede wszystkim grywalonść.
grywalność soory za bład :P
spokojnie - to tylko nakładka 'patch' sprawiajacy ze gierka może wykorzystywać featuresy dx10, poczekajmy na jakas gierke OD PODTSAW pisana pod dx10, wtedy moze wsio inaczej wygladac
dla mnie ta grafika to kupa jakas. Trzeba poczekac na gry dedykowane pod dx10 - MALO TEGO, trzeba poczekac na gry DOBRZE napisane, bo takie pozycje jak lost planet....
Niektórzy chyba nie biorą pod uwagę dwóch rzeczy:
1. Company of Heroes było robione na bazie wcześniejszej technologii - DirectX 9.0c, wobec czego twórcy nie byli w stanie wykorzystać całrgo potencjału drzemiącego w tych bibliotekach
2. Company of Heroes to RTS a nie gra FPS, TPP czy RPG - nie można więc porównywać tej gry do Crysisa czy Gears of War bo strategie z reguły mają "gorszą" grafikę od gier akcji i RPG.
Pierwsze gry, które od podstaw będą opracowane wyłącznie z myślą o DirectX 10 i na bazie tych bibliotek pokażą się najprędzej w drugiej połowie 2008 r. Nawet Crysis nie będzie pokazywał całego potencjału DirectX 10.
A co do najnowszego patcha do Company of Heroes - fajnie, że jest.
Tez mi dx10... Dziewiatka potrafi wyswietlac lepsze efekty niz te na zdjeciach... Moze po prostu zastosowali taki chwyt, pogarszajac grafike przy dx9.
Patch zupełnie niepotrzebny, zmian są widoczne tylko dla zwolenników zabawy "znajdź brakujący szczegół na obrazku" a tak naprawdę przyniósł ze sobą masę efektów ubocznych. Najważniejszym jest oczywiście drastyczny spadek FPS który jest nie do zaakceptowania, drugim są dziwne błędy jak niewidoczne pociski smugowe a najbardziej poirytowało mnie że przez cały ten cyrk zgubiłem optymalne ustawienia do gry. CoH już wcześniej miało problemy z kartami 8800 (drastyczny lag na ustawieniach ultra) i wydaje się że tego wciąż nie naprawiono.
Zmiany jakie wprowadził DirectX 10 do Company of Heroes w kwestii grafiki (ze strony CD Projekt):
1. Krawędzie cząsteczek są złagodzone przy przechodzeniu przez obiekty 3D.
2. Tysiące dodatkowych drobnych obiektów w świecie gry.
3. Poprawiona kontrola użytkownika nad funkcjami antyaliasingu.
4. Alfa pokrywa antyaliasing, aby poprawić wygląd obiektów z testowym kanałem alfa, takich jak krzaki.
5. Poprawiono jakość oświetlenia poprzez przeniesienie wszystkich obliczeń na każdy piksel.
6. Bardziej dokładne precyzyjne obliczenia punktów światła.
7. Punkty światła mogą teraz rzucać cienie.
8. Trójwymiarowa trawa na terenie.
9. Domyślnie włączona jest pionowa synchronizacja odświeżania, aby poprawić jakość grafiki uniemożliwiając wyświetlanie "poszarpanego" obrazu. Użyj komendy "-novsync", aby wyłączyć.
10. Sprzętowe PCF dla poprawienia jakości cieni.
Nieźle to wygląda w porównaniu z DX9
EDIT: sorry podwójny post
Niektórzy mają super komentarze:
"ale lipa", "ale kupa" - lol jak 5 latki :D
jak na razie to czytałem parę konstruktywnych wypowiedzi. Poza tym to jest patch to nie jest tak że 200MB przebuduje całą grę :D no już bez przesadyzmów :) po prostu dzięki temu gra wykorzystuje biblioteki DX10 tak jak ktoś powiedział. DX10 rozwinie skrzydła dopiero w połowie 2008 :)
DirectX 10 w grze Company of Heroes.... - jak na razie DX10 na identycznych ustawieniach jak w przypadku DX9 zabija mojego 8800 - a zatem musze usatwić w DX10 minimalne detale aby płynnie grać. Wniosek - wybieram max detale w DX9.... przynajmniej na razie - za kilka miechów jak ktoś na prawdę pokaże co potafi DX10 zobaczymy....
To tyle jeżeli chodzi o nowy patch :)
Zobaczycie, jeszcze XBoxowcy będą patrzeć z zazdrością na możliwości DX10 na PC za jakiś czas. Ktoś słusznie pisał, że sprawa z CoH jest inna, bo to po pierwsze tylko patch, a po drugie RTS. Nikt nie powinien mieć wątpliwości co do możliwości i postępu jaki niesie ze sobą DX10, a marudzenie, że DX9 był ok jest idiotyczne, bo tą drogą nadal siedzielibyśmy w "Montezumie".
Podobno aby zwiekszyc wydajnosc CoHa dx10 na kartach 8800 nalezy:
1. _wlaczyc_ AA
2. zmniejszyc fizyke na low
na pierwszy rzut oka wydawało mi się ze na drugim porównawczym screenie DX9 wygląda lepiej od DX10
Oczywiście, że zmiany są ogromne. Screeny tego nie oddadzą. Ale już nawet na tych dwóch skromnych przykładach widać, jak bardzo zmienia się dynamiczne oświetlenie i realistyczność tekstur. Fakt faktem, że w tej grze nie wykorzystano tych możliwości na jakąś ogromną skalę. Ale nadchodzące produkty, przygotowywane tylko i wyłącznie z myślą o DirectX 10 powalą na kolana, jestem tego pewien. Pozostaje tylko liczyć na to, że jakimś cudem stanę się posiadaczem mocnej karty obsługującej DX10.
Znalezione na forum Relic:
DX9 http://img470.imageshack.us/img470/8710/dx9lightus7.jpg
DX10 http://img470.imageshack.us/img470/8710/dx9lightus7.jpg
Na pierwszy rzut nie widać różnicy, ale przyjrzyjcie się żołnierzowi po prawej. Dla mnie to duży plus dla DX10 za takie oświetlenie :). Choć wydajność rzeczywiście nie poraża...
Dowódca - dałeś 2 takie same zdjecia.
No nie widać... bo dałeś 2 razy ten sam obrazek! :P
UPS, wielkie sorry ;)
DX9 http://img470.imageshack.us/img470/8710/dx9lightus7.jpg
DX10 http://img300.imageshack.us/img300/8088/dx10lightcr9.jpg
Może dla was to szczegół, ale nigdy nie lubiłem tych warstw, czy jak to tam nazwać, które przechodzą przez obiekty, brrr....
na IDG.pl widzialem test jakiejś gry na DX10 i DX9 różnica była kosmiczna ale przede wszystkim w liczbie klatek :C tam gdzie normalnie było ok 45 na DX10 bywało góra 5-6 ^^ i to na karcie za 1k :D. Współczuje osobą które obecnie kosztują 8500 dlatego że mają obsługe DX 10 nawet jak sie tam coś odpali to bedzie chodzić jak ............... na dobre karty tego rodzaju trzeba bedzie poczekac jeszcze z rok (CENA!!) a póki co zostaję przy swym "nędznym"7600GT"
AVE
WOW!! Wymiata!!
JOY--to lepiej powiedz co to za gra bo predko ci nie uwierze. Deixdziesieciofob :)