heh
i co tu traz wybrac
G80 z osobnymi PS i VS czy R600 z zunifikowanymi Shaderami ...
Pozostaje tylko dodać - Najwyższy czas na zmiany!
No nareszcie coś co pchnie wszystko do przodu miejmy nadzieje. Bo od kilkunastu miesiecy jest ciagłe ulepszanie kart, grafiki itd a rewolucji nie widac. Oby tym razem wypaliło.
Owszem, byle były to naprawdę duże zmiany. Przydałaby się rewolucja w skostniałych strukturach PC-towego światka i ostateczne zerwanie z archaizmami. A tego ja jeszcze nie widzę.
Nowy Direct da duze mozliwosci, a Vista rozszezy potencjal PC o nowe gry (czytaj. wiecej konwersji z next genow) bedzie po prostu wiecej gier i o to chodzi, mankament to wydanie kupy kasy na super sprzet w 100% dostosowany do nowego srodowiska Directu i Visty, ale jak juz sie uzbiera ta kase i sie taki komp kupi... coz napewno nie bedzie co nazekac, juz teraz Komputery staja sie centrum domowej rozrywki w kazdym zakresie, teraz efektownosc sie zwiekszy (takie zalozenie) i bedzie kul (musze uzbierac tylko 5tys na uber sprzet :>).
Zapowiada sie na wydatki - ale zobaczymy jak to będzie się sprawdzać w rzeczywistości.
Baalnazzar>> az tak duzo tych wydatkow wbrew pozorom nie bedzie. Jesli ktos ma juz platforme PCI-e to w sumie zostanie mu sama grafika do wymiany. pod warunkiem ze posiada dosc wydajny procesor. no i w sumie RAM to bedzie trzeba miec 1,5-2GB. Reszta bez zmian pozostaje. Ciekawe tylko jaka bedzie cena systemu....
"Witam, czy wszyscy Microsoft-haters są już na sali?"
- Ja juz jestem, ale pewnie jeszcze paru sie spozni ;)
"Nowy model współpracy systemu Windows Vista ze sterownikami oznacza, że drivery do poszczególnych urządzeń (kart graficznych czy dźwiękowych) nie są częścią kernelu, ale działają na poziomie użytkownika."
- Idziemy w slady Linux'a? Nie wierze :D
- Moze MS zalapal jakis nowych inzynierow, nieco mniej konserwatywnych. Milo to slyszec.
Ogolnie trzymam kciuki i powiem szczerze, ze mi sie to podoba.
Ile w tym wszystkim prawdy i ile obietnic spelni MS zobaczymy niedlugo.
A jak narazie pozostaje nam tylko czekac i zbierac kase na karty robione pod DX10.
W sumie nie chce wykrakac, ale program, szczegolnie tak wazny, pisany od nowa...
hmm, no mysle, ze w tygodniach bedzie wychodzic DX10b, DX10c, az dojdziemy do stabilnego DX11.
To moje obawy, ale wszystko wyjdzie w praniu.
Dobry artykul, Panie Microsoft-lover ;-)
jezeli to wszystko prawda + jezeli prawda jest, ze gry na viscie, beda dzialaly szybciej poprzez wylaczanie na czas gry jakis procesow chyba przejde na nowy system
w koncu minimalne tego systemu nie sa az takie ogromne, a nie liczac ramu wymagania aero tez spelnia moj komputer
a co z procesorami 64bitowymi ? Beda jakies korzysci z tego systemu w Viscie ?
Jak myslicie, czy nowe gry beda wychodzily z obsluga 64 bitowych systemow ? Ile takich tytulow jest na dzien dzisiejszy (ja przypominam sobie tylko Far Cry i to po wielgachnym patch'owaniu)
ciemek -> Vista będzie działać tylko pod prockami 64 bit, co chyba odpowiada na twoje pytanie :).
no wlasnie chodzi o to,ze docieraja do mnie sprzeczne informacje w sumie :-) Raz slysze, ze bedzie tylko pod 64bit'y, drugi raz ze bedzie specjalna wersja itd ... Dziwne to :-)
Ue tam. Prawdziwa rewolucja by była jakby wreszcie zaczęli robić karty graficzne pod kątem raytracingu. To by była droga do rewolucji graficznej ;)
Miałem po wakacjach kupować nowego kompa, ale się jeszcze wstrzymam, i to do czasu jak będę mógł sobie zakupić kompa z kartą z obsługą DX10...
Dobrze że nadal zwlekam z wymianą kompa ;p Czekam na ciebie Windows Vista i DirectX 10 !!!
Ludzie a na co tu czekac? Przeciez oprócz grafiki nic innego sie nie zmieni. nie trzeba bedzie zmieniac dysku, płyty , proca itd. a zanim DX10 sie upowszechni to jeszcze minie troche czasu.
Ja też czekam aż pojawi się Windows Vista oraz karty graficzne zgodne z DirectX 10.
Bo reszta już ''przestarzała'', niestety...
ciemek -> Owa edycja to Starter Edition, dla krajów rozwijających się i jako jedyna będzie korzystała z 32 bitów, więcej info na Wikipedii ;).
Half-Life--> ta "przestarzała" wg ciebie reszta jeszcze co najmniej bedzie śmigac 8 miesiecy we wszystkich nowych grach.
zastanawia mnie jednak ten brak wstecznej kompatybilnosci. Czy to ma znaczyc, ze zeby grac np w Obliviona i w Crisis na jednym kompie bede musial przeinstalowywac DX za kazdym razem odpowiednio do gry ? Bez sensu w sumie i bardzo utrudnia zycie.
ciemek--> ja tez niestety tak to zrozumiałem
riddickM5 --- To nie mój problem ;)
Nie kupuję wszystkich gatunków gier a tylko 2 serie: Half-Life oraz Duke Nukem...
Cóż te 8 miesięcy to pestka do czasu ukazania się np. gry DNF :)
Heh w takim razie jezeli czekasz na DNF to poczekaj na karty zgodne z DX12
McClanesHungOver2 --- są wątki na GOL-u, gdzie się wpisywało swoje lata.
Poza tym, a ile Ty masz tak z ciekawości?
Mam na pewno nie tyle co większość młódzi ;)
ciemek -> Raczej będzie alternatywny DirectX, lub wbudowayn moduł do 10, który będzie się uruchamiał podczas włączania gry wymagającej 9.0 lub starszej wersji, jednak w systemie na codzień będzie pracować 10.
Miejmy nadzieje ze DX 9.0 bedzie jakos wbudowany w DX10 lub cos innego, bo takie przeinstalowywanie byłoby koszmarne.
Typowe mydlenie oczu. Zero konkretów. Artykuł prawie jak broszurka reklamowa.
Miejmy nadzieje ze DX 9.0 bedzie jakos wbudowany w DX10 lub cos innego, bo takie przeinstalowywanie byłoby koszmarne.
to chyba jasne, ze nie bedzie trzeba dx'a przeinstalowywac... ms nie jest glupie, gdyby trzeba bylo jednak przeinstalowywac ms zostaloby zgnojone za dosc wazne utrudnienie
Zgadzam się z resztą, ciągle czekam na premiere Conroe i mam zamiar w to zainwestować, jednak na karte grafiki mam zamiar wydać pareset złotych do 800, a gdy będzie premiere kart na dx 10 po prostu zmienie karte grafiki :)
Przeciez w artykule jest napisane jak byk, ze specjalny build DX9 bedzie znajdowal sie w Visicie.
Potem ludzie placza jaka ta Vista jest tragiczna i w ogole, a nawet przeczytac prostego ekstu Wam sie nie chce :(
z tego co czytałem, gry wymagające DX9 będą pracować w trybie emulacji. ot i cała tajemnica wstecznej kompatybilności.
Tjaaaa, juz czekam na ten wyścig zbrojeń...
"Definitywny koniec niebieskiego ekranu? Miejmy nadzieję." Tak, bedzie to definitywny koniec niebieskiego ekranu gdyz... zostal zamieniony na czerwony xD ktory ma podkreslic dramatycznosc tego bledu ;]
Ja jestem tylko ciekaw ile bedą kosztowaly te nowe karty grafiki.Jak ktos wie niech da znac :P
Mogą kosztować nawet więcej, ze względu na przesiadkę na DX10. A to dlatego, że kupując nowe karty nie będzie żadnego wyboru, bo każdy starszy model oznaczać będzie brak obsługi nowego DX.
karty graficzne luzik, ale do grania potrzebna jest jeszcze nkarta muzyczna dobra, ja jestym z tych ludzi, ktorych nie zadowala dzwie na wbudowanym chipsecie AC'97. No i z pwoodu przeniesienia sterownikow z jadra bedzie problem z kartami sound blaster i ich efektami dodatkowymi, ktore nie nalezaly do directx. Wiec dzwiek bedzie w viscie dzialal, tylko jak na razie duzo gozej:( Gdzies czytalem, ze obecnie nad tym pracuja, ale to moze nie byc to samo
O, widzę że ATi wreszczie przegoni Nvidię. Brak zunifikowanych Shaderów w G80. Szkoda.
Reloaded>> co do zunifikowanych Shaderów - jesli te karty wyjdą wtedy bedziemy rozmawiac co jest wydajniejsze. w tej chwili skreślasz nvidie, nie majac pojecia (jak kazdy z nas) jaka bedzie wydajnosc poszczegolnych akceleratorów. W x360 tez są zunifikowane Shadery i co niektórzy developerzy twierdza ze tradycyjne rozwiazanie jest lepsze. Wszystko sie wyjasni niedługo. Martwi mnie jedynie oficjalne stanowisko M$ który jak widac faworyzuje rozwiazanie zunifikowanych Shaderów. Ale nvidia na pewno nie odpuści.
Hmmm ciekawa sprawa z tymi shaderami.Ale i tak cos mi mowi ze lepiej zainwestowac tym razem w Ati.
Dokładnie. Ja stawiam, że R600 będzie lepszy od G80, tak jak to było z Radkiem 9700 i GeForce 4 ;D
Tez mysle ze pierwsza generacja kart zgodnych z DX10 bedzie bardziej udana ze strony ATI. Jednak mozemy sie zdziwic. czas pokaze.
Warto najpierw poczekać na nowe karty, a później oceniać. Narazie nikt z nas nie ma pojęcia jak będzie wyglądać architektura NVIDII ani ATI.
Oto prawdopodobna specyfikacja R600:
* Technologia 65nm
* 64 Shader pipelines (Vec4+Scalar)
* 32 TMU's
* 32 ROPs
* 128 Shader Operations per Cycle
* Taktowanie rdzenia 800MHz
* 102.4 billion shader ops/sec
* 512GFLOPs for the shaders
* 2 Billion triangles/sec
* 25.6 Gpixels/Gtexels/sec
* Pamięć 256-bit 512MB 1.8GHz GDDR4
* 57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
* WGF2.0 Unified Shader
Ta "specyfikacja" została podana rok temu, przed premierą R520 i zanim powstał prototyp R600 więc na 99% nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
Oto specyfikacja z 12 kwietnia 2006 roku jak widzisz jest podobna
Specyfikacja nowego rdzenia wedle Cooltechzone.com to:
- ujednolicona architektura shader;
- 64 jednostki pixel/vertex shader (ujednolicona architektura shader - wszystkie jednostki mogą pracować jako PS, jako VS lub mogą być ich kombinacją; dla porównania - układ R580 dysponuje 48 jednostkami PS);
- technologia produkcji to 65 nm lub (mało prawdopodobne) 80 nm;
- prawdopodobnie będzie współpracował z pamięcią GDDR4;
- taktowanie nie będzie znacząco wyzsze od taktowania R580;
- oczywiście będzie zgodny z Windows Vista i (jak twierdzi Cooltechzone.com) będzie wspierał standard Microsoft DirectX 10.0;
- układ powinien również odciążyć procesor, gdyż sam będzie zajmował się obliczeniami oddziaływań fizycznych.
Przybliżony termin pojawienia się na rynku ATI R600 został określony na Święta Bożego Narodzenia tego roku.
To jest tylko powtórzenie wcześniejszych danych i brak większości podstawowych informacji, w takie zgadywanki to się można bawić w nieskończoność.
Narazie nikt poza ATI nie zna specyfikacji R600 i już.
a co ze starszymi gierkami które powstawały na directx 8 ?? nie da rady ich odpalić ??
Pryka - umiesz czytać? Było parę razy w wątku już o tym. Zresztą w informacji jest również.
Ciekawe jak to wykrywanie będzie w praktyce...
Oby nie tak jak kreator zgodności programów w XP ;)
Half-Life ==> A co? Działa źle?
Przeczytaj, co on dokładnie ma emulować i dopiero się wypowiedz.
ciekawe ilę będą nas kosztowały wydatki na sprzęt aby sobie pograć np.w (gdyby był) FEAR 2 na pełnych detalach i roździelczości 1600*1200 i przystosowaniem do direct 10?? koszmar...
to bedzie masakra - wszystkie stare akceleratory (nawet te nowe, ale kompatybilne z directem 9c bedzie mozna wywalic do kosza - Mysle ze microsoft popiepszylo dokumentnie - obecny direct jest dostatecznie dobry i nie wymaga "rewolucyjnych" zmian a ja za nowy sprzed do chorego windowsa visty placil nie bede I NAPEWNO nie bede wymienial monitora bo panowie z microsoftu cos sobie ubzdurali (bo niewiem czy wiecie ale jak sie nie bedzie mialo monitora ze specyfikacja do vindowsa visty to sie jakosc na ekranie pogarszala bedzie, albo jeszcze gorzej)
po 1. vista bedzie zrzerac nawet 1gb ramu - co oznacza ze bedzie trzeba miec w systemie ze 2gb aby programy dobrze pod tym dzialaly. zmuszaja nas do kupowania coraz mocniejszych komputerow a potem ich moc obliczeniowa jest trwoniona, ja jako gracz sie na to nie zgadzam i mam tego windowsa normalnie w dupie, bede dziala na starym xp.
ludzie z microsoftu ta "rewolucja" kopia sobie grob - skoro dx10 jest calkiem inny od dx9 znaczy ze karty akcelerujace dx10 beda musialy pracowac poprzez jakies emulacje zeby uruchamialy sie aplikacje dx9 - co spowoduje gigantyczny spadek mocy - wszystko sie zacznie wlec, nawet na szybkiej karcie, albo potrzebna jest karta graficzna z procesorem jak w PS3 - ktory sie moze przeprogramowywac w locie (a takie cudo to kosztuje tyle co samochod).
wiec vista nie jest systemem dla graczy i moim zdaniem firmy robiace gry wogule nie powinny robic na to gier, bo wiekszosc graczy (tak licze ze 90%) bedzie dzialala na starym windowsie xp.
ps. NIE NOWY DIRECT NIE DA WIECEJ MOZLIWOSCI - DA NOWE ZABEZPIECZENIA A NAM GRACZOM OGROMNE KLOPOTY NIC WIECEJ.