Jeśli chodzi o sprawy techniczne to grafika prezentuje się ładnie (grałem z lekko ulepszoną grafiką, za radą w CDA. Wystarczyło dodać niewielki plik tekstowy by znacznie poprawić grafikę, choć nadal nie przebija ona Obliviona, czy Gothica 3, które wyszły mniej więcej w tym samym okresie. Zbroje i bronie są ładne i ciekawie zaprojektowane. Najsłabszym jej punktem są modele postaci, które nie są wykonane zbyt starannie, a twarze często się powtarzają, no i roślinność, która już w bliskiej odległości zamienia się w bitmapy. Należy też wspomnieć, że filmiki na silniku gry są brzydkie i w niskiej rozdzielczości, dobrze, że jest ich niewiele. Obszar po którym się poruszamy jest dość duży i różnorodny. Jest pustynia, jest lodowiec, góry, niziny, lasy, mroczne ziemie orków na różnorodność nie można więc narzekać. Inną sprawą jest fakt, że warto poruszać się tylko wśród ścieżek zaznaczonych na mapie, bo poza nimi nie ma nic ciekawego. Ja "odkryłem" wszystkie ścieżki, poruszałem się też trochę poza nimi. Świat jest duży, twórcy więc nie musieli na każdym kroku czegoś upychać. Nie ma się więc nastawiać na eksplorację rodem z Gothiców gdzie w każdym niemal zakamarku jest coś ciekawego. Jest więc realistycznie, pod tym względem, że duże połacie terenu są, bo są. Ich rolą jest nadanie tego prawdziwości krainie, ponieważ jeśli z wysokiego szczytu spojrzymy w dół ujrzymy lasy pełne drzew, łąki, odległe miasta, czyli tak jak w rzeczywistości. Widać pod tym względem rozmach. Szkoda, że ten ciekawie zaprojektowany świat, nie żyje własnym życiem. NPC bez sensu łażą po miastach, nie spotykamy np. karawan pomiędzy miastami itp.itd. Animacje są słabe, zwłaszcza jeżeli włączamy grę świeżo po takim Mass Effecie, czy Risenie 2. Szybko można się jednak do nich przyzwyczaić i nie kłują w oczy. Efekty pogodowe jak i magiczne także są zrealizowane na poziomie.
Muzyka jest dobra i pasuje do klimatu gry, chociaż może czasami się już przejadać i nudzić.
Fabuła jest banalna i nie warto jej poświęcać wiele uwagi. Warto dodać, że gra ma dwa zakończenia, co jak na grę gdzie fabuła została potraktowana po macoszemu może dziwić. Dialogi też nie przykuwają uwagi i większość z nich pomijałem czytając napisy. Przyczyny są dwie: słaby angielski dubbing silący się by brzmieć na staroangielski i brak jakiegokolwiek wpływu na dialogi.
Rozwój postaci może satysfakcjonować, jest dużo umiejętności, jak na RPG połączone z hack&slash przystało. Pojawia się dużo niespotykanych w innych grach. Z większości umiejętności jednak nie korzystałem. Wg dostajemy za mało punktów umiejętności i zanim wyuczymy się tych naprawdę potrzebnych to zbliżamy się do końca gry.
W Two Worlds spotyka się kilka ciekawych pomysłów m.in. łączenie tych samych typów broni, bądź uzbrojenia ze sobą, czy kapliczki przy których się odradzamy, a także regenerujemy manę i zdrowie. Duży plus za alchemię. Radzę się jej jak najszybciej nauczyć na maksa, bo możemy tworzyć mikstury na trwale zwiększające nasze statystyki.
Walka polega na klikaniu, niczym w rasowym hack&slashu. Zauważyłem, że gra jest trochę źle zbalansowana. I o ile pod koniec gry większość potworów pokonywałem jednym ciosem, to były też takie które nas dosłownie miażdżyły. Na szczęście są niezastąpione kapliczki.
Przejście gry zajęło mi ok. 32 godziny. Zdaje mi się, że spędziłem z tym tytułem zdecydowanie dużo więcej czasu, ale to pewnie przez monotonię rozgrywki.
Two Worlds nie jest grą idealną, jednak Reality Pump miało ambicję i kilka ciekawych pomysłów. Grze zabrakło ewidentnie ostatniego szlifu strony technicznej, no i dopracowania fabuły. Gra stoi rozkrokiem pomiędzy RPG i hack&slash, więc myślę, że fani obu gatunków, będą się przy grze dobrze bawić. Two Worlds to gra na jeden raz i już raczej do niej nie wrócę. Przez całe 30 h robimy w kółko to samo, więc mi już wystarczy. Zwłaszcza, że pod koniec mi się już strasznie nudziło.
7.5/10
Mimo koślawych animacji, wszechobecnego drewna przypominającego Gothica i innych niedoróbek, ten niskobudżetowy Action RPG z 2007 jest dla mnie zaskakująco grywalny, jeżeli skupimy się na eksploracji świata, rozwoju bohatera i nie będziemy wykorzystywali kilku exploitów znajdujących się w grze, takich jak wspomniane wcześniej ukończenie gry poprzez ubicie głównego bossa na początku.
Plusy:
+ Świetny soundtrack
+ Bardzo dobry system rozwoju postaci: pułapki, trucizny, rozbudowany system magii (możliwość wzmacniania zaklęć, jeden z lepszych systemów grania magiem przywoływaczem)
+ Ciekawy system ekwipunku: możliwość łączenia przedmiotów w celu uzyskania ich wzmocnionych wersji
+ Dobry system alchemii, przypominający ten ze Skyrima (z dodatkową możliwością tworzenia mikstur wzmacniających współczynniki postaci na stałe)
+ Ogólny klimat gry, wspierany świetnym soundtrackiem (podczas eksploracji polecam przełączać się TABem na widok z oczu bohatera)
+ Pomijając modele i animacje, grafika taka jak krajobrazy czy lasy jest wciąż dobra
+ Moim zdaniem UI jest znacznie lepsze niż w Two Worlds II
Mogłoby by być lepiej:
+- Główna fabuła nie jest najgorsza, lecz jest za krótka, część zadań pobocznych to typowe zapychacze.
+- Lore świata przedstawionego jest ciekawy, ale za mało rozbudowany
+- System walki bronią białą jest średni (gra się lepiej gdy używamy uników - domyślnie Q i E na klawiaturze)
Minusy:
- Animacje i ogólna toporność
- Powtarzalne twarze NPC (efekt niskiego budżetu)
- Kilka bugów i exploitów do wykorzystania
Two Worlds 1 nie jest więc tytułem, w którym powinieneś rushować wątek fabularny, a raczej skupić się na powolnym eksplorowaniu świata gry. Mimo wszystko polecam Two Worlds 1 !
Według mnie jest to jedna z najlepszych gier RPG. Była to moja pierwsza styczność z takimi grami i naprawdę się przekonałem do takich gier. Bardzo gorąco polecam, a szczególnie kiedy zaczynacie przygodę z grami RPG.
Ogólnie jest warta zagrania.
Do przejścia w jeden dzień fabuła wielkie rozczarowanie, zakończenie zrobione chyba w 5 min, dwójka jest bardziej dopracowana, rozbudowana i ma mniej bugów lecz 1 też nie jest zła dużo ciekawych umiejetności rozbudowana magia spokojnie można dać 8/10.
Za szybko bohater staje się silny i bogaty, duży świat, ale nie zachęcający niczym do zwiedzania.Jak dla mnie niczym nie wyróżniający się średniak i najgorsze RPG w jakie do tej pory grałem.
Niedawno przeszedłem TW. Jak dla mnie mało wciągająca, pograć jednak można. Im dalej byłem w grze tym szybciej chciałem ja skończyć. Watek główny krótki, za to sporo misji pobocznych. Przyjemna grafika. Mam drugą część, jednak póki co nie chce mi się jej odpalać.
W końcu, w końcu - za czwartym albo piątym razem - się przełamałem i ukończyłem Two Worlds. I choć nadal uważam, że nie jest to dobra gra, to jednak również nie jest aż taka zła, jaką się wydaje przez kilka pierwszych godzin.
Zagrać można, choć nie trzeba. Przy czym fani Gothika przynajmniej powinni spróbować zagrać w nią dłużej, mając jednak świadomość, że do żadnego Gothika stworzonego przez Piranha Bytes ta gra nie ma startu.
Pamiętam jak chyba w drugiej gimnazjum kupiłem komputer za odłożone pieniądze. Nie miałem sterowników do karty dźwiękowej, ale koniecznie chciałem sprawdzić sprzęt i Two Worlds to była pierwsza gra, w którą na nim zagrałem i którą przeszedłem w weekend bodajże. Grałem bez przerwy, całą grę przeszedłem bez dźwięku :D Potem jak zagrałem z dżwiękiem to już nie grało mi się tak dobrze. Tak czy inaczej mam bardzo dobre wspomnienia związane z grą.
Powiem krótko: DRAMAT!
Główny bohater na temat najbardziej trywialnych pierdół wypowiada się tak dumnie jakby miał jajo znieść. Fabuła banalna, udająca coś wielkiego. Że niby jakieś królewskie rozgrywki, zmagania z buntownikami, etc.
Inteligencja potworów i zwierząt woła o pomstę do nieba. NPC zachowują się jakby mieli porażenie mózgowe. Zwierzęta potrafią atakować znikąd. Idziesz sobie, idziesz, aż tu nagle nie wiadomo skąd masz koło siebie 4 wilki (pomimo, że wcześniej dokładnie się rozglądałeś). Muzyka fatalna, a te wstawki rockowe... ech, to chyba miało udawać polski symfoniczny folk-rock.
No i te niezliczone bugi, słuchanie kwestii dialogowych kaleczy uszy, cały czas coś strzela, syczy, widać że gra była robiona na szybko, aby tylko skończyć.
Dla mnie "Two Worlds" to zdecydowanie brzydszy i o wiele bardziej ograniczony brat bliźniak "Obliviona", który jest o wiele bogatszy, przemyślany i po prostu lepszy.
Gra słaba ale czasami może dać radochę. Grając w Two Words wydaje się ze miała być w założeniu czymś pomiędzy Gothiciem 3 a Oblivionem. Niestety z tych gier dzieli tylko otwarty świat a cała reszta jest niedopracowana.
Zamiast solidnego Action Rpg wyszedł hack 'n' slash w TPP, bo schodzimy z góry i wybijamy dosłownie setki jak nie tysiące potworów.
Grafika z jednej strony może się podobać zwłaszcza otoczenie i roślinność ale z drugiej strony mamy fatalnie zrobione postacie a sam bohater jak przemawia to wygląda jakby miał w dupie kij.
Minusem jest brak postaci które na dłużej utknęłyby w pamięci, takich jak Gorn, Lester, Lee, Milten i innych znanych z Gothica. Tutaj ich odpowiedników nie znajdziemy.
Podsumowując Two Worlds to dla mnie 5/10. Jako hack 'n' slash się sprawdzi, ale jako Action Rpg z dobrą historią jaka jest w Gothic zawodzi na całej linii.
Kiedyś czytałem że Reality Pump celowało w gusta Amerykańskich graczy i tam głównie chcieli sprzedać swoją grę i być może dlatego nie dostaliśmy czegoś ambitniejszego jak Gothic.
Niby gra jak na tamte czasy zrealizowana porządnie to jednak brakowało jej tego "czegoś". Mechanika niby była w porządku, ale główny wątek mnie nie porywał.
Niby ją wlaśnie ukończyłem, tylko mam dwa pytania.
Jak rozumiem nie da się kontynuować zwiedzania i grania po uwolnieniu Kiry?
Drugie pytanie to na czym polega ten cały "Epic Edition"?
Co mi umknęlo? MIałby byc dodatkowe questy i zawartść. Coś przeoczyłem?
Szkoda jej. Gra ładna, z ogromnym jak na tamte czasy światem i nawet ciekawymi potworkami. Z jako-takim systemem walki (wówczas lepszych nie było). Grałem w nią w 2008.
Widać, że twórcy spieszyli się z jej wydaniem przez "Wiedźminem" aby coś ugrać na rynku. To był błąd. Gdyby posiedziano nad nią jeszcze rok i dopracowano świat oraz fabułę to wówczas mogłaby nas pozytywnie zaskoczyć (zważywszy na klapę GIII). Niestety miałkość historii i rażąca pustka nie motywowała do gry w tego RPGa. Dałem sobie spokój po kilkunastu godzinach. Kolejnej części w ogóle nie ruszyłem.
To jest ta gra w której wieśniacy z pierwszej wioski ubijają ostatniego bossa na początku gry?
Siema, może mi ktoś powiedzieć jak wypadaja questy poboczne i postacie? Są ciekawe czy takie bardziej meh?
Mam na steamie i się zastanawiam czy warto w TW ograć
Hej, to znowu ja
Postanowiłem jednak zainstalować i zagrać w two worlds, kończę gothica 3 i się zastanawiam jakim buildem grać
Czy walka mieczem jest grywalna? Czy polecacie na pierwszy raz grać łukiem czy magią?
Gra posiada kilka fajnych elementów rozgrywki tj. ciekawy system czarów oparty na kartach-znajdzkach, ulepszanie broni przez wazenie mikstur. Świat przedstawiony jest niespójny. Twórcy połasili się umieścić na kontynencie góry ,doliny, jest wybrzeże morskie, jest duza rzeka, jest pustynia, sa spalone przez Orki pustkowia, piaszczysta pustynia nawiązująca wyglądem i architektura do starożytnego Egiptu , jest tropikalny las bambusowy a nawet lodowiec. Jest kilka dużych miast, są wsie, osady, jaskinie, lochy,jeziora ogólnie rzecz biorą masa lokacji. Czytając to można odnieść wrażenie ze świat jest bardzo duży. I faktycznie jak na grę z 2007 roku taki jest jednak wrazenie z rozgrywki psują dwie bardzo ważne rzeczy. Pierwsza rzecz to panujaca wszedzie pustka. Połacie terenu są duże jednak nie ma w nich absolutnie nic wartego uwagi. Questów jest jak na lekarstwo, rzadko zdarza się aby od napotkanej postaci dostac więcej niż dwa zadania. Ponad to zadania nie są zbyt skomplikowane i zwykle ograniczają się do : idz do punktu A ,zabij napotkanych przeciwników , zabierz artefakt B i zanieś spowrotem do zleceniodawcy. Jedynym wyzwaniem moze byc rozpoczynanie pewnych zadan na zbyt niskim poziomie bez dobrej zbroji lub broni, ale to ogólnie cecha gier RPG wiec trudno tu mówic o jakimś wyjątkowym wyzwaniu lub skomplikowaniu rozgrywki. Podczas wędrówki przez świat często spotykamy rózne potwory. Problem jest taki że potrafią się one respawnować na oczach gracza. Napotkane obozowiska potworów lub bandytów można jedynie wytłuc. Nie ma innej możliwości. Drugą z rzeczy psujących rozgrywkę to pomimo tego relatywnie dużego świata niektóre lokacje mozna pokonać pieszo w około minutę. Jazda konno skraca ten czas do 20 sekund. Duża pustynia przez którą przelecisz jak pociąg ekspresowy przez mała wieś. Graficznie jest nie równie. Jak na 2007 rok , woda wygląda realistycznie. Sky Box daje rade. Dystans renderowania jest nie równy. Widać odległe budynki i drzewa, a przed nosem potrafi zrenderować się skała wielkości domu. Fatalna optymalizacja- gra z 2007 roku potrafi zaciać się i wypluwać ledwo 17 FPS w losowych momentach i lokacjach na high endowym sprzęcie z 2022 r....Głosy postaci są sztywne, twarze NPC-ów są powtarzalne. Fabuła gry jest dość banalna, nie wciąga, nie przekonuje że stanowi coś więcej niż najbardziej generyczna saga wsadzona w typowo erpegowy świat fantasy. Większości imion występujących bohaterów nie pamiętamy, nie zbudowana jest tu żadna konkretna historia która pokazywałaby wielowymiarowość osób. Napotkane postaci traktuje się zatem jako losowych npc-ów. Linie dialogowe są proste i do rozwiązania zadania zwykle prowadzi jedna ścieżka dialogowa. Reszta linii dialogowych próbuję wyjaśniać problemy napotkanych postaci, czy mitologie świata jednak robi to nie udolnie. I w sposób nie zachęcający do głębszego poznania tego w czym się obecnie znajdujemy. Ocena 6 tylko ze względu na sentyment do grania TWO WORLDS kiedy byłem mały.
Próbowałem grać w Two Worlds, ale niestety jazda koniem i walka wręcz to jakaś padaka ;D Dodatkowo nie można używać teleportów będąc na koniu, nie wiem co za dureń wpadł tam na taki pomysł ... Przez co gra mnie totalnie zniechęciła do siebie
Jakoś nie mogę się przekonać do tej serii. Zarówno część pierwsza, jak i druga niezbyt mi się spodobały. Jest wiele lepszych gier cRPG.
Gra jest warta uwagi, ale do ideału trochę jej brakuje.
Grało się kiedyś, te wspomnienia :)Niby nic oryginalnego nie wnosiła, ale klimat, ciekawy świat robiły swoje.
dziwne co ze 2 inne studia zrobily 2 gry o takich samych tytulach i prawie takich samych logach ?????? popatrzcie http://n-gage.gry-online.pl/s016.asp?ID=365 :P
ciekawe kiedy bedzie demo.
to bedze wielki hit na miare gothica :) tez z niecierpliwoscia czekam na ta gierke :)
Ja tam Myśle z Polskie gry pra sie do przodu i że staja sie coraz lepsze a Two Wolrds bedzie podwierdzeniem moich słow. [Tylko zeby bylo Demko]
To będzie lepsze niż Oblivion!! Jak na razie najlepszą polską grą był Painkiller, a tu wyskakują nam The Witcher i Two Worlds!! JJJJJJEEEEAAAAAAA!!!!!!
hmmm ciekawe skat ma gierka jeszcze nie wyszal a on juz pyka ???? moze mu sie przysnila :) kolego napoczatku zastanow sie co napiszesz a potem wez slownik bo robisz gorsze byki odemnie !!!!
napisalem zapowiedź... dość dawno bo około 2 tygodni temu... pierwsza w internecie ;] możecie ją przecfzytrać tutaj
http://www.bedzio.zagrosze.biz/thegameszone/articles.php?id=39
pozdrawiam,
Michał "Bedzio" Bednarski
KarolRadom ==> Chyba Ty nie tutejszy? :P
Oj tak czekam :) Grafika zapowiada się ładnie.
Jej, jeśli gra faktycznie wychodzi we wrześniu tego roku, to dość kiepsko świadczy o ludziach odpowiedzialnych za marketing - jeśli oczywiście są tacy. Chyba, że oczywiście przyjęto optymistyczne założenie o możliwości przebicia NWN 2 tak w jakości jak i w reklamie:D
nom, dlatego że prawie żadny portal nie ma zapowidzi tejże gry =] jedyna w necie jest moja =] sądzę że gra ma szanse przebić konkurentów, zapewne jak wiecie jak był np. promowany Driv3r a jaka to byłą kicha ;] a tu pocichutku sobie idzie, wychodzi i atakuje ;]
bedzio --> w pierwszym zdaniu "zapowiedzi" masz dwa rażące błędy. Poza tym w zasadzie przeredagowałeś zapowiedź z CDA, bo nic nowego w niej nie znalazłem. A wystarczyło napisać do Reality Pump, a nuż by odpowiedzieli.
"JJJEEEEEAAAA śfietna gierka, nie mam jeszcze ale muj ziom jórz pyka w to i muwi rze słaba !!! Leprza od Oblivion !"
napisz to po polsku (pomoge Ci)
śfietna - świetna
muj - mój
jórz - już
muwi - mówi
rze - że
leprza - lepsza
a teraz kilka wskazówek
tej gry nie ma! więc żaden twój "ziom" nie pyka w nią.
mówisz że gra jest "śfietna", ale jeszcze w nią nie grałeś. piszesz także że twój "ziom" ocenia ją tak słabo... a ty niby ją tak dobrze.
Ludzie, to ze gierka nie wyszla oficjalnie nie znaczy, ze ktos juz moze w nia nie grac, wystarczy ze jakis tester tej gierki skopiowal ja sobie na plyte i rzucil do jakiegos P2P typu eMule itp., juz takie rzeczy dzialy sie z Nero 7, ze testerzy nagrali ja sobie na plytki i piscili jakims P2P
Khelben ==> Nie widzę w tym nic śmiesznego (patrz spojler)
spoiler start
<----
spoiler stop
Gra osiągnie status bety mniej więcej w połowie tego lata. Ekipa Inside Two Worlds prawdopodobnie będzie miała przyjemność uczestniczyć w beta testach więc możecie się spodziewać ciekawych informacji i być może jakiegoś artykułu jeżeli RP nie będzie miało nic przeciwko. Tymczasem zapraszam do odwiedzin naszej strony www.insidetwoworlds.com jak zawsze mamy dla was garść informacji z pierwszej ręki (btw. już niedługo, bo 14-15 lipca, odbędzie się w Krakowie zjazd fanów serii Earth 21xx, innej gry autorstwa Reality Pump, jeżeli wszystko pójdzie z godnie z planem wkrótce potem możecie się spodziewać krótkiego artykułu o Dwóch Światach;)).
Mam nadzieje ze bedzie to dobra gra bo przydałoby sie aby polscy programisci odniesli wreszcie jakis większy sukces na arenie międzynarodowj
Asshilis ==> Najlepszą polską grą był Earth 2160 lub Gorky17...
Podstawowe pytanie. Czy ta gra będzie miała sterowanie podobne do gothica, oblivona i widok zza pleców czy znienawidzone przeze mnie i dyskwalifikujące nawet najlepiej zrobioną grę sterowanie a la Diablo?
Gra będzie bardzo przypominała w sterowaniu Obliviona i Gothica :).
Sterowanie a la Diablo to już raczej przeszłość i nie sądzę, aby w ogóle pojawiały się nowe gry oparte na takim interfejsie - choć ja nic przeciwko Diablo nie mam :)
Gra ma wyjść juz za parę miesięcy czy w ogóle coś o niej wiadomo? Nie ma żadnych filmów ani dema, a jeśli faktycznie wyjdzie na wiosnę to już powinna być wersja beta testowana. Albo producenci chcą ją wypuścić cichaczem na rynek i jeśli będzie taka dobra jak na screenach to doda jej to impetu, albo premiera będzie się dalej przeciągała w nieskończoność.
Fakt, twórcy w ogóle gry nie reklamują i ograniczają się tylko do swojej strony (znajdź w guglach).
Jeśli chcesz to pytaj, bo grę widziałem w akcji i całkiem sporo wiem na jej temat :) (oczywiście bez przesady ;))
Więc pytam:) Nie można się odnieść do tej gry inaczej jak tylko poprzez pryzmat najlepszej gry tego typu czyli Oblivion i Gothic. W jakim stopniu będzie ta gra czerpała z tych kultowych tytułów? bo jakoś czerpać musi jeśli ma ambicje stać się dobrą grą, a jakie elementy będą w niej inne niż w wyżej wymienionych.
Dalsze pytania:
1. Czy będzie otwarty świat do zwiedzania?
2. Jakie przybliżone wymagania sprzętowe?
i chyba tyle na razie:)
Ech ta cisza wokół tej gry daje mi do myślenia.... możliwe też, że gra będzie słabiutka i wyjdzie w wydaniu "kioskowym"
1. Gra będzie czerpała z tych gier garściami, jeśli chodzi o sterowanie :). Fabularnie ma być znacznie inna.
2. Jasne, tak jak w wymieionych przez Ciebie tytułach. Ma odpowiadać dzisiejszym standardom, czyli być ogromnym. Podróże przyśpieszy koń, i teleporty (stałe i ustawiane przez Ciebie) - nie ma map travellingu.
3. Nie mam pojęcia, ale pewnie takie jak Gothic 3 :).
Co do końcowej diagnozy - nawet tak nie bluźnij :D. Widziałem grę w sierpniu, na 1,5 miesiąc przed premierą Gothica III i już wtedy wyglądała napradę znacznie lepiej od wzmiankowanego, niemieckiego hitu (fakt, Gothic 3 w sierpniu wyglądał cienko, choć mało które pismo postanowiło to zauważyć xp).
Nie masz szansz na kioskową edycję - ma wspaniałą grafikę (bardziej mi Oblivione przypomina) rozglełgy i bogaty świat, system walki różnymi rodzajami broni: miecze, krótka broń, drzewcowa, łuki, kusze, etc (walka została stworzona na podstawie prawdziwego kombatu, mniej więcej tak jak w Wiedźminie), tryb multiplayer(!), min 8 miast do zwiedzenia, magia i alchemia...
Gra naprawdę zrobiła na mnie potężne wrażenie, biorąc pod uwagę, że to polska produkcja. Naprawdę nie wiem co można w niej byłoby popsuć, żeby stała się niegrywalna.
A wiesz dlaczego o grze jest cicho :)? Głównie chodzi o to, że gra jest polska i nie ma nad sobą poważnych wydawców. Jak za wydawanie gry zabiera się takie Depp Silvert/Koch Media, Aspyr czy Ubisoft, to zaraz o grze jest głośno, ludzi o niej słyszą, więc chcą czytać zapowiedzi/recenzje.
A chwilowo jest to produkcja niewiadoma - przy okazji premiery na pewno pojawią się recenzje (ale czy entuzjatyczne... w to trochę wątpię, bo niestety polska prasa komputerowa potrafi być nierzetelna).
Ciekawe czy będzie lepsza od gorąco reklamowanego Wiedźmina. Widziałem filmik i obrazki z Wiedźmina i wszystko pięknie, ale jeden drobny szkopuł. Dla mnie gra nie grywalna z powodu "diablowego" sterowania, chyba że coś się zmieniło bo newsy przestałem śledzić dawno temu po tym jak zobaczyłem to sterowanie. Więc trzymam kciuki za pierwszą polską dobrą grę z otwartym światem jaką miejmy nadzieje będzie Two Worlds.
Gothic 3 ma takie wymagania, że mało kto może w to grać teraz, co innego Oblivion na low detalach chodzi płynnie na kilkuletnim sprzęcie i do tego grafika bije na głowę gothicową. Lepiej, że by te wymagania nie były przesadzone. Oblivion chodzi mi na wysokich detalach z maksymalnym "zasięgiem widzenia". Gothic III niestety niegrywalny 10-20 fps .... dramat. Wniosek z tego taki, że producenci Obliviona potrafili zoptymalizować grafikę.
Wiedźmi na mieć podobno zarówno sterowanie point'n'click, jak i mix myszka-klawiatua jak i TPP... podobno tak mówią twórcy.
W każdym razie od Diablo różni się .. diablo :), bo walka wygląda na inteligentną kombinację ciosów i ruchów, a samo klikanie LPM.
Mam nadzieję, że Two Worlds to bardziej Oblivion niz Gothic 3 pod względem grafice :).
Dziś zarzucili w siecie zdjęcie kolekcjonerskiej, z mieczem do otwierania listów ;).
Całkiem spoko, choć koszulkę już mam ;).
Tymczasem znalazłem przy okazji datę oficjalnej premiery - 7 marca 2007 (od razu na PC i X360).
Cóż, czekam z niecierpliwością
Nie będzie polskiej wersji?
To bedzie hit i jeszcze ta edycja kolekcjonerska :) Miodzio :]
Czyli nie będzie polskiej wersji. Wstyd i hańba... polacy robią grę w trzech językach jak można się dowiedzieć na anglojęzycznej stronie, na którą wczoraj trafiłem a nie ma wśród nich polskiego. Stronki po polsku pewnie też nie ma. Super
Dlaczego myślisz, że gra nie wyjdzie po polsku :)? Była jakakolwiek polska gra, która by nie wyszał po polsku :)?
Nie wiem po prostu czy EK wyjdzie również u nas.
Strony nie ma po polsku i to faktycznie bardzo dziwne.
Już są wymagania sprzętowe.
Gra ma chodzi raczej bez problemu na kompie 2GHz, 512 MB RAM o karcie kraficznego z pixel shaderem 2.0
Tak więc wychodzi na to, że osoby, które wściekały się na brak płynności w animacjach Gothica III, będą mogły odetchnąć z ulgą odpalając Two Worlds, o grafice jakości Obliviona :)
Wymagania nie są duże jak na dzisiejsze czasy, choć lepiej mogliby jakieś demo dać. Gra ładnie wygląda na obrazkach, ale boję się, że nasze oczekiwania są duże a wyjdzie... jak zawsze. :(
Mam nadzieję, że się mylę i życzę autorom sukcesu, dużej sprzedaży i sławy. :)
Yee, http://www.gamershell.com/screenpop.php?id=227982 (na górze i dole screena jest panel Back/Next).
Coraz bardziej nie mogę się tego doczekać - pokładam w tej grze znacznie większe nadzieje niż pokładałem w Gothicu 3
to będzie zajebista gra, co tu więcej mówić, szkoda że trzeba na nią czekać aż do marca 2007 :(
Chciałbym że by ta gra była przynajmniej tak dobra jak Oblivon, ale.... lepiej się nie nastawiać za bardzo. Same screeny są ładne, jednak nic nie mówią. Nie widać na nich animacji, fabuły, rodzajów misji itp. Pamiętam taką znakomitą grę Seadogs z ciekawą fabułą, wszyscy czekali na jej kontynuację. Age of Pirates bo o niej mowa na obrazkach wyglądała dobrze a okazała się największą klapą jaką kiedykolwiek widziałem, pozbawioną fabuły z losowo generowanymi misjami i bugami, przez które mógłbym określić grę jako wersję alfa bo na beta nawet nie zasługiwała. Życzę wydawcą porządnej gry, tylko dlaczego nie uraczyli nas jeszcze żadnym demem ani nawet filmikiem
Cholera... Nie chce mi się czekać do marca :( Ale to będzie coś co będzie mogło podskoczyć do gier roku, ale jak narazie rządzi Gothic 3 i za nim równie świetny Oblivion a za niedługo może... Kto wie? Zapowiada się super zwłaszcza edycja kolekcjonerska gry!
Ta gra rozkłada Obliviona na łopatki;). Btw. wideo z gry jest tylko trzeba umieć szukać;). Na forum Inside Two Worlds (www.insidetwoworlds.com) w temacie "Relacja z GC2006" (oczywiście w polskiej sekcji językowej, no chyba że lubicie czytać po niemiecku lub angielsku). znajdziecie link do filmu na którym możecie zobaczyć rycerza wymachującego mieczem na zielonej łączce nieopodal brzóz;) (film jest dostępny także w serwisie Youtube. Poza tym na forum znajdziecie równiez odpowiedzi na 50 pytań zadanych twórcom gry przez fanów pod koniec roku 2006 (temat: Kwestionariusz społeczności - odpowiedzi). Warto zajrzeć.
Dawaj linki do wszystkiego .... komu by się chciało szukać. Ludzie teraz leniwi są
Uwaga! Kolejna okazja by zadać parę pytań twórcom Two Worlds. Więcej szczegółów na www.insidetwoworlds.com.
Jeśli o mechanikę to możliwości to możecie pytać też w tym wątku, bo trochę o TW wiem :).
Natomiast najbardziej interesuje mnie fabuła. Wisi mi wolność wyboru na miarę Morrowinda czy Tormenta - może ograniczyć się do gildii. Byle było przynajmniej jak w pierwszym Gothicu - wciągająca, pełna przygód, tajemnic i zwrotów akcja.
Jeden z twórców dość dziwnie tłumaczył fabułę, jakby nie chciał zdradzić albo nie była do końca gotowa - z jednej strony mamy walkę między orkami, wojownikami i magami (kto z kim nie wiem :)), a z drugiej strony osobisty wątek detektywistyczny i poszukiwanie jakiejś tam siostry czy narzeczonej. Może być i kobieta - byle było dostatecznie nieprzewidywalnie :)
Nie chce siac defetyzmu, ale Polacy nie maja szczescia do robienia growych hitow. Jesli polska gre zapowiada sie jako osmy cud swiata, w opinii prasy zachodniej bywa to najczesciej sredniak: Chrome czy Painkiller uwazane za nasze flagowe FPP sa na rynku wlasnie takimi sredniakami i nie maja co marzyc o konkurencji z Far Cry czy Doomem 3.
Niestety sadze ze i w wypadku Two Worlds, zostanie on odebrany zaledwie jako srednio udany nasladowca Gothica 3 czy Obliviona.
Odpowiedz jest chyba prosta - polskie studia developerskie nie maja tyle srodkow finansowych, zeby dopracowac gry w szczegolach. Nad stworzeniem swiata Obliviona, dopracowaniem tysiecy dialogow, ksiazek czy questow pracowaly setki osob. U nas nie ma na to pieniedzy, gra wiec bedzie ledwie ubogim krewnym.
Chyba ze odniesie sukces, i juz jej nastepna czesc bedzie tworzona zdecydowanie wiekszym nakladem srodkow.
Tak do swiatowej elity dolaczylo np studio Pirnaha Bytes ze swoja seria Gothic. Pierwsza czesc byla tylko mniej znanym produktem na rynku, trzecia to juz ogolnoswiatowy hit.
Wiecie co mnie wkurza w tej grze to że najpierw wydają ja na świecie a dopiero potem w Polsce a przecież to rodzima produkcja.
A już myślalam, że po oblivionie nie będzie w co grać, a tu proszę, proszę, jaka niespodzianka. Poczekamy i zobaczymy, czy to cudo jest takie naprawdę, czy to znowu tylko dobra reklama.
MGR ----> tak gdybasz dla samego gdybania, zresztą błędnie myślisz.
Doom 3 osiągnął sukces chyba tylko dlatego, że jest kontynuacją gry-legendy.
Zrobić hit jest trudno, ale grę która stanie się popularna i dobrze się sprzeda już łatwiej. Na serwisach z zagraniczną prasą Techland to przede wszystkim "makers of Chrome", pomijają, że zrobili bardzo przyzwoitego Call of Juarez.
Nad Oblivionem pracowało bardzo mało osób - to nad Gothiciem były całe sztaby, a i tak gra się okazała tragicznie niedopracowana i zawiodła wielu fanów. Zresztą Gothic jest popularny tylko w Europie, w Azji nie istnieje, w Ameryce był na tyle mało popularny, że nie wydali nawet dodatku do drugiej części.
Hity się rodzą na początku dzięki grafice. Two Worlds ma ją pierwszoklaśną i to już jest jakaś podstawa sukcesu - piszą o nim dobrze w zagranicznych serwisach, ma wydawcę w Stanach - to już jest coś.
A co do nakładu środków finanswoych to też bzdura - Gothic I stał się hitem, a startował w garażu ;p
nie do konca, gothic 1 i 2 hitami to owszem byly, ale w Polsce i Niemczech. Na rynek anglojezyczny ciezko bylo nawet znalezc dystrybutora.
Nie wiem czy w ogole do dzis wyszla angielska wersja Nocy Kruka, bo mase problemow bylo z tym.
A Gothic 1 nie byl zdecydowanie hitem na miare Morrowinda czy Newerwinter pozniej... wszedl do klasyki niejako dzieki swoim nastepnym czesciom.
I podtrzymuje opinie ze nad Oblivionem pracowal caly sztab ludzi, popatrzylem na liste plac. Znani aktorzy do dubbingu ( Patrick Stewart ) profesjonalny pisarz fantasy do pisania ksiazek ze swiata gry etc... my nie mamy na to kasy.
A kilka statycznych obrazkow z Two Worlds nie znamionuje jeszcze moim zdaniem dobrej grafiki. Chcialbym zobaczyc demo w ruchu i wtedy ocenic.
wymagani dosyc male :D
512 ram
karta z pixel shader 2 .0
i procek 2 GH .
bedzie chyba wiekszosci dzialalo :p
Oby tak zostało do końca.
Gothic 3 kilka miesięcy przed premierą miał nawet mniejsze wymagania.
MGR --> nawet jeśli Gothic I nie osiągnął kariery na miarę Morrowinda i NWN, jest grą poważaną i jakimś "archetypem". Potem można powiedzieć "gra w stylu TES/gra w stylu NWN/gra w stylu Gothica" - i wszyscy wiedzą o co chodzi.
Choć faktycznie zainteresowanie wokół Gothica wzrosło bardzo przy premierze części II, oferującej wówczas chyba jednej z bogatszych światów, który mogliśmy zwiedzać w TPP/FPP (ok, Morrowinda był głęboki, ale na pewno nudniejszy od mniejszego świata Gothica, który był bardziej przystępny). No i jeszcze ten fajny system machania mieczem, zamiast tradycyjnych "rzutów kością".
Co do sameh grafiki, to jestem pewien, że jest ekstra, bo widziałem ją osobiście na Games Convention. Wyglądała miejscami jak Oblivion, miejscami jeszcze lepiej. Całość trzymała się kupy, nie było koślawych animacji czy innych baboli.
Bardziej martwi mnie bogatość świata i fabuły. Co prawda wiem, że będzie min 8 miast, a mapę zapełnią setki malutkich lokacji, a twórcy siedzą od dawna nad samym wykańczaniem świata (questami itp). Ale mam nadzieję, że gry nie skończy się w 2 tyg., a potem będą powody, by zagrać jeszcze raz lub odkrywać księgi, profesje etc.
zacieram lapki na ta gre na konsolke ... jeszcze moze zdarze machnac Obliviona na rozgrzewke na x360.
A dzis doczytalem, iz TW ma oferowac multi do 8 osob - to juz kompletny i calkowity orgazm :)
Jak dojdzie opcja co-op dla fabuly to sie chyba posikam ze szczescia ;)
Widziałem trailer i niestety animacj nie była w nim najlepsza :( grafika (jak na polską produkcję) nawet bardzo dobra, ale animacja może popsuć zabawę. Choć oczywiście zobaczymy jak wyjdzie finalna wersja gry :)
Buuuuuuuuu premiera dopiero 9 maja :( :(
Widziałem nową prezentację walki na filmie i przynajmniej jeśli o nią chodzi to cofam wcześniejsze słowa. Nadal jednak pozostaje niefajna animacja ruchów konia na trailerze. Ale może i tu się coś poprawi. W każdym razie trzymam kciuki :)
Chodzi o ten filmik ?
http://www.gamershell.com/download_17512.shtml
Dziwię się, że publikują go dopiero teraz, bo dostępny jest już od pół roku :].
Niemniej jednak robi wrażenie, ale od premiery Gothica 3 nie mam dużego zaufania do nadchodzących cRPG'ów (poza Wiedźminem i Elveonem, gdzie walkę widziałem już na własne oczy).
Z zapowiedzi two worlds gra zapowiada sie lepiej niz oblivion i gothic 3 razem wziete a co z tego wyniknie przekonamy sie w maju, osobiscie czekam z niecierpliwoscia na ta gre i trzymam kciuki zeby cos jednak z tego wyszlo.
Myślę że gra będzie lepsza od Obliviona, a od G3 to wiadomo(Obek lepszy od g3) no i od NVN, ale będzie gra z którą przeha 2 worlds min. The Witcher :]. Jest to bardziej unikatowy projekt i będzie miał znacznie ciekawszą fabułę, klimat i walki :D. Ale też licze na 2 worlds, ale martwi mnie że to będzie następny zwykły RPG typu Oblivion, czyli standard tylko wiecej tego będzie, ale pograć będzie można. A tarcze i zbroje są śmieszne troche, takie niewymiarowe i postacie śmieszne jak w Gothic 3 taki duże napakowane zbrojami aż zza. Chciałbym RPG z średniowiecznymi zbrojami lepiej, a nie taki sprowadzane pancerze z kosmosu, w Obku niektóre zbroje są fajne. W 2 worlds te tarcze naprawde fatalne są dziwacznie tygląda to. Grafa lepiej wygląda na ss niż z G3, ale zobaczymy, mnie osobiście ten projekt mało interesuje ja czekam na Wiedźmina, bo to będzie wspaniały tytuł... Wszysko zależu od gustu. Życze polakom sukcesu :].
Filmik z bety http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=44519
no jeszcze dwa miechy i moim zdaniem będziemy mieli pogromcę obliviona(w dziale rpg) i painkillera,ew.infernala(w dziale polska gra)
Walka nie wygląda tak dobrze jak w Oblivionie, ale też nie gorzej niż w Gothic III- myślę, że nie będzie tak źle. Tylko wymagania zapewne mnie przerażą. W Gothica III już nie zagrałem, więc pozostaje czekać i zbierać na nowego kompa.
Widzieliście niemiecki filmik z gameplay'a? Gra nieźle przycinała. Patrzę na koniec a tam sprzęt na jakim była testowana. Athlon 4000+, 2 GB Ram i GF 7800GTX. Szok.
oooo gierka się niezle zapowiada to może by HIT te screeny mi się podobały ale czy fabuła bedzie jeszcze lepsza ............ aj te wymagania
<mURdOcK> --> Jeszcze sporo czasu do premiery, pewnie zoptymalizują silnik. Nie panikować ;)
Wcale nie panikujemy tylko zbieramy kasę na nowego kompa
Spore uznanie dla twórców. Biorąc pod uwagę dostępne nam do tej pory informacje Two Worlds może zostać prawdziwym "cukiereczkiem" w tegorocznej gammie gier. Warto wspomnieć, że jest on tworzony przez niezbyt liczną grupę osób, a to właśnie takie projekty trzymają klimat, są najbardziej wpływowe, zapadają w pamięć stając się (odważę się tu użyć tego słowa) kultowe (pamięta ktoś Gothica ? ;D;D). Z drugiej jednak strony rok ten będzie obfitować w RPG (taka moda ;]) także może być trudno wyróżnić się z konkurencji :) Dla mnie, jako fana wszelakich fabularek to jednak dodatkowy plusik (więcej konkurencji = wyższy poziom, chociaż i pośpiech oraz błędy). Póki co można powiedzieć jedno - poczekamy, zobaczymy ;)
Nie rozumiem tego Polska gra, a w wersji polskiej będą napisy :(
Niezła gierka na 100% ją sobie kupie. Czasami może zrobić małe zawirowanie na rynku gier RPG kto wie
Martwi mnie tylko trochę polski jak i zagrniczny wydawca. Polski ze względu na wydanie, polską wersję i takie tam bajery, a zagraniczny że nie będzie takiej reklamy na jaką ta gra zasługuje co może na Zachodzie źle się odbić na tej grze.
A może jednak to właśnie dzięki Two Worlds Zuxxez i TopWare Poland trochę zyskają na znaczeniu :) Zobaczymy.
Generalnie nie licze na to bym miał wydać na tą grę chociaż 10 zł, jedynie wydam na płytę dvd TDK 1.50 zł, z paru względów. Polska produkcja, a premiera później niż zza granicą i w dodatku kinowa wersja bez lektora. Też mi się nie podoba, że to raczej będzie coś na podobięstwo innych RPG, czyli nic specialnie nowego. No i się nie podobają mi te małe obciachowe tarcze i pancerze kosmiczne co niektóre są. Ale jakby nie było zagrać zagram, ale piracką wersję stanowczo. Poprostu to jest jak Call of Juarez dla mnie - zagraniczna gra praktycznie, przy okazji spolszczona, czyli czuję się jakby mieli mi powiedzieć twory gry:
"Ciesz się pierdolony kaszalocie że masz chociaż te napisy"
Albo coś na podobięstwo tego, zaś twórcy Wiedźmina wyraźnie pokazują że również zależy im na zagranicznych graczach i to bardziej niż może Two Worlds bo się bardziej promują, ale przedewszystkim chodzi im o polskich graczy i w ramach podziękowania kupię orginalną grę podstawową, ale możliwe że kupię kolekcjonerską jak będzie ciekawa :].
Na razie to dla mnie niepokojace jest sterowanie widac ze jest typowo konsolowe i to ze nie wypuscili zadnego trailera a przydalbysie zwlaszcza jak by byl w rozdzielczosci hd zobaczylibysmy jak to wyglada w ruchu na tym filmiku cos mozna zobaczyc ale to jest zlej jakosci i duzo nie widac.
Wydaje mi sie ze faktycznie tworcy troche olewaja polskich graczy na oficjalnej stronie mozna wybrac jezyk niemiecki, wloski czy nawet ruski a polskiego nie ma.
Co do polskiej wersji to pasuje mi wersja kinowa dla mnie jest to lepsze niz te sztuczne glosy lektorow wystarczy zobaczyc gothica tam w sumie tylko lektor podkladajacy glos pod bezimiennego dobrze wypadl a reszta byla do niczego no moze jeszcze dwoch by sie znalazlo ale to by bylo tyle.
Tribunal ----> gothic tez nie byl tak promowany a jaki odniosl duzy sukces ale miejmy nadzieje ze two worlds dorowna gothicowi i bedziemy w niego grali godzinami a jak skonczymy to jeszcze raz a potem dlugo bedziemy o tej grze pamietac.
Musze przyznac ze to dla mnie jedna z najbardziej wyczekiwanych gier w tym roku i mam nadzieje ze sie nie zawiode zwlaszcza ze tu mamy duzy otwarty swiat.
@Szaku
Właśnie przez taką postawę polskich graczy jak twoja twórcy Two Worlds skupiają się na rynku zachodnim, a nie polskim. Póki nie zmieni się mentalność Polaków nie będzie sensu w promowaniu gry na rodzimym rynku. Gra ma w końcu przynieść korzyści, ale na naszym rynku wciąż o to trudno. Nawet taki Painkiller który odniósł sukces globalny, w Polsce sprzedał się ponoć średnio, mimo przystępnej ceny.
Chriso25 ====> trailery i gameplaye są już dawno np. na www.gametrailers.com
bedzie niezłe
skopiowali gothica 3 i tyle.
Sp33dd_0 -----> Skąd wiesz? Grałeś? Zależy też jakie kopiowanie masz na myśli. Jeśli za kopiowanie uważasz, czerpanie z realistycznej do pewnego stopnia serii Gothic, który ma najlepsze sterowanie, otwarty świat i ciekawy średniowieczno- fantazy klimat bez cyrkowych salt i ciosów, oraz pokemonowych czarów. Jak na razie powstały tylko dwie gry z tej grupy gatunku RPG, czyli seria Gothic i Oblivion. Dla mnie jest za mało.
Wiąże nadzieje z tą grą, ale nie za duże bo już położyłem krzyżyk na Wiedźminie, którego przekreśliło idiotyczne sterowanie. W takiej grze jeden ważny element może przesądzić o tym czy ją kupię czy nie.
No, no zapowiada się ciekawie, premiera w czerwcu, bedzie co robic w te wakacje. Jezeli gra ruszy :-(.
W czerwcu 2008 chyba znając życie
Hej
Po obejrzeniu oficjalnej strony gry coraz bardziej czekam na tą grę
Zapowiada się naprawdę ciekawy produkt
Graficznie wygląda bardzo dobrze jeśli gra będzie mieć taką grafikę jak na screenach to już zacieram rączki na nią
Mam nadzieje, że reszta będzie również tak dobrze dopracowana jak grafika bo często gameplay nie idzie w parze z grafiką
Jedni mówią, że będzie to marna kopia Obliviona. Drudzy mówią, że będzie marną kopią Gothica. Żadni nie mają racji:). Jeżeli chcecie dowiedzieć się czy Two Worlds ruszy na waszym sprzęcie lub uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące samej gry to zapraszam na forum polskiej sekcji insidetwoworlds.com . Informacje czerpiemy prosto ze świata Antaloor;). Two Worlds będzie ok, ale to Wiedźmak będzie (action) cRPG roku 2007. Pozdrawiam
Gra może być nawet ciekawa.
Trochę tylko martwi mnie brak respawnowania potworów.
Nie mam na myśli siedzenia w jednym miejscu i tłuczenia królików przez 3 miesiące, żeby mieć 1 poziom więcej... Wyczyści się dany teren, za jakiś czas się tam wraca i pustka, żadnego stworka. Może być dosyć nudnawo w pewnym momencie.
Nie mogę się doczekać. Moim zdaniem ta gra będzie świetna, przynajmniej wszystko na to wskazuje.
Jeżeli rzeczywiście gry podobne to Oblivion I Gothic 3 to może być Hit
Tej no nie dopiero teraz wszystko przeczytałem i zobaczyłem screeny już to kupuje NIE MOGE SIĘ DOCZEKAĆ!!! bedzie się działo =P
ciekawe czy pójdzie mi to... konfig mam w opisie
Łii !!! Juz pojutrze premiera na zachodzie ^^ Oczywiscie najpierw sciagne se demo lub pelna wersje z jakiegos P2P , zeby sprawdzic czy warto pozniej kupic polska wersje :P Trzymam kciuki za Two Worlds , najbardziej oczekiwana przeze mnie gra roku , jak do tej pory :D
Gra Będzie SUPER ale i tak Wiedźmin ją pobije i będzie królował na polskim i światowym rynku gier RPG
debuch2- nie znam minimalnych wymagań gry, ale na byank przyda ci się 1 GB RAM.512 MB RAM to za mało.
Nie sadze ze wiedzmin ja pobije (=
to bedzie wymiatajaca gra trzymam kcuki pozyjemy zobaczymy jak to sie mówi =D
Szkoda ze tak jak oblivion tylko polskie napisy bez dialogów )=
Ciekawe kiedy pierwsza recka bedzie gdzies w necie. A wy sie nie napalacjcie tak, bo z tymi polskimi hitami to zawsze roznie bywa... zanim wyjda to sa super, ale jak juz sa recenzowane to lipa z makiem.
To będzie zawalista gra coś w stylu Gothic 3 i Oblivion lubie takie gry :D
bedzie zajebista :) musi byc .. w koncu sam ja robilem :) pozdr :)
Ta gra jest zaje....a u mnie się troche tnie jak jest dużo potworów ale tak to normalnie na Sempronie 3000+(2,4 GHZ) 768mb ram Radeon X300HM 256 MB
QQuel --> Nie moje opinie, więc nie bić. Może da Ci to jakiś przedsmak. :)
Ponoć wygląda tak jak na screenach, walka przypomina tę z G3.
Klik, Klik, Klik, Klik + PPM żeby czarem grzmotnąć. Można się uczyć dodatkowych umiejętności, tym samym walka później może będzie ciekawsza. Animacje postaci podobno wyglądają słabo.
Sporawo błędów, ale żaden nie jest tzw. game breaking.
Najważniejsze, że gra ma ciekawą atmosferę, która przyciąga...
Czegoś tu nie rozumiem. W Niemczech gra już się ukazała a w Polsce do czerwca mamy czekać... Zgaduję że to wina polskiego dewelopera. A na dokładkę będą pewnie dialogi mówione po angielsku.
Do bani
a co developer ma wspolnego z polska lokalizacja?? przeciez to sprawa wydawcy...
a jezykow trzeb sie uczyc:P
ps wlasnie animacje postaci sa niezle bo z mocapa...
O ile sie nie myle gra jest zrobiona przez polakow, wiec to troche idiotyczne, ze trzeba czekac na PL ponad miech :/
z moim angielskim nie jest aż tak źle ale gdy gra jest stworzona przez polaków dobrze by było zagrać w rodzimym języku panie sim_p. szkoda że nie jest mi pan w stanie odpowiedzieć dlaczego czekamy jeszcze miesiąc.
Moze kupie :) Ale nie wiem czy mi pójdzie :( Wydaje sie byc naprawde fajna gra. Sciagam wersje niemiecką z Torrenta. Jesli bedzie mi chodziła płynnie to Skusze się na polska i kupie. Jestem fanem Gothica wiec powinna mi sie spodobac :D. No zobaczymy czy pójdzie.
ta gra chyba bedzie nawet lepsza niz OBLIVION!ja musze jas miec!NOW!musze zmienic kompa!
rdzawy -> Odpowiedź masz w tym wątku:
https://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=6379477&N=1
min. posty 29 i 32
w sumie myślałem, że gierka będzie trochę lepsza, ale może jak trochę więcej pogram to zmienię zdanie.
jak dla mnie strasznie pamięciożerna...
jutro się bardziej rozpiszę
Gra jest ciekawa .. napewno szybciej śmiga od Gothica 3 i nie ma tych doczytywań .. graficznie no gra ma ładne drzewa itp ale ogólnie nie zachwyca. Troszke animacje postaci szfankują ale daje rade..
Czyżby gra była lepsza od G3 ? :)
Azazell3 > na jakim kompie / systemie to odpaliłeś? Mi na XP się sypie niestety, na Vista z patchem podobno jest lepiej.
no mam A64 3000, 1gb ram, galaxy gf 7600 GS Zalman i system XP sp 2 .. niby raz się zawiesil jak włączałem grę ale to zainstalowalem WM9 z plytki ..
Ok, dostaliśmy z Zuxxezu pudełkową wersję - ładny box z dwoma otwieranymi skrzydłami, grubaśna instrukcja i płytka w ładnym roskładanym pudełku - mam nadzieję, że polskie wydanie będzie wyglądać tak samo. Shuck pisze reckę, Lordareon poradnik ja sobie strzelam sreeny- tak to wygląda u nas :)
Na razie największym minusem są odgłosy (dokucza to zwłaszcza przy walce) i tacy sobie aktorzy w wersji angielskiej. Na razie 2 screeny (zmienjszyłem do 1024). Wszystykie ustawienia na Max.
A tu screen z dialogu - fajny mini bug się wkradł. Uciekałem przed golemem i rozpoczęła się scenka, jak widać potworek spokojnie czekał na jej zakończenie zanim mnie zaatakował :)
Fajnie wygląda głębia ostrości, szkoda, że jest tylko w dialogach.
Nic dziwnego, że na X360 gra jest przesunięta... chcą ją załatać.
Błędów jest cała masa, nie wiem, czy nie przebija G3 pod tym względem. Ta gra to śmiech na sali, praktycznie pod każdym względem.
Verminus mógłbyś wrzucić więcej takich screenów?? dwa to troche mało;P pokazałbyś jak wygladają opcje i różnice pomiędzy grafiką na min i max;P
Screeny z gameplaya będą w galerii, ale musimy sobie z pograć żeby nie były tylko z początkowych lokacji :).
Postaram się wieczorem powrzucać tu screeny z opcjami, oknem itemów i różnicami w grafice.
Verminus. już gracie? a więc może za jakiś czas będzie recenzja. super. ja jednak poszperałem i troche tekstów znalazłem, ale po niemiecku
http://www.krawall.de/web/Two_Worlds/preview/id,24483/s,,c#
http://www.gamecaptain.de/PC/Artikel/2814/Two_Worlds_Facts.html
może kogoś to zainteresuje
P.s. jak ma dużo bugów to na pewno zostaną poprawione łatkami. na razie tylko niemcy mają grę, a więc pozostali dostana pewnie lepsze wydanie gry
Tomas1987 --->
Tak jak prosiłeś screeny porównawcze - grafika na LOW (współczuje temu kto będzie grał w takich ustawieniach :)
fan realu --->
Jasne, będzie recka a przede wszystkim świetny poradnik, Lordareon ma naprawdę w tym duże doświadczenie.
hmm Verminus --> tobie śmiga na max? kurcze u mnie to cieżko tzn jest plynnie ale mam prawie max i mam od 20 - 30 fps .. musze chyba w końcu formata zrobić przed Polską wersją
wolalbym wiecej :( .. może jak wyjdą lepsze patche. a ty ile masz FPS ?
Azazell3 --->
Na otwartym terenie ok 50, w walce z kilkoma przeciwnikami spada do 30-40, jak wszedłem do miasta do mi lekko chrupnęło i miałem gdzieś koło 25. Gram na patchu 1.2.
na low jakos marnawo wygląda. jak jkaś starawa gra. na medium już o wiele lepiej
p.s. zapowiada się teraz wysyp patchy do gry. no i dobrze. lepiej wydać te łatki i przyznać się do kilku błędów niż dać ludziom niedokońcony produkt
czyżby ten patch 1.2 coś pomógł ??
różnica miedzy medium i High jest zauważalna ale nie aż taka wielka :) ..
Low natomiast to jest tragiczne :(
Czyli luz.
Mi Gothic III chodził co najwyżej na 48 klatkach jak ... się patrzyłem w ziemię. Generalnie od dwudziestu w dół. Czasami, z niezrozumiałych przyczyn, fps'y spadały do 1-3 i wtedy przyjemność z grania ulatywała.
Low to tragedia:/ dzięki Bogu medium wygląda bardzo dobrze;P
wie ktoś o czym jest fabuła??
Z tego co mówili prawie rok temu wynikało, że jest ... dość pokręcona :). Z jednej strony osobisty wątek detektywistyczny i poszukiwania porwanej siostry, z drugiej... jakaś walka między gildiami magów i wojowników czy nawet nie przeciw sobie, ale przeciw orkom :).
Niestety, pomimo kilku moich prób :), jeden z twórców nie był w stanie do końca tego określić ;).
Chociaż tak w sumie wydaje mi się, że we współczesnych crpg'ach fabuła może zejść nawet na 2-gi plan, a znacznie ważniejszy jest klimat i interakcja, czyli rzeczy, które sprawiają, że chcemy w tym świecie pozostać, wracać, eksplorować i przechodzić ponownie.
Podobno biedna ta gra :/ Kiepska grafika, skopane sterowanie, móstwo bugów (np jednej osobie kon wspial sie na sufit jaskini i bohater walczyl do gory nogami siedzac na tym koniu)
ffff --->
Tak, masz racje z tym rysem fabularnym, jest tak jak mówisz, a rozmawiałem dopiero z dwoma NPC-tami. :) Zobaczymy jak się to rozkręci, choć ja osobiście wolę jak fabuła jest mocnej zarysowana nawet kosztem swobody jak w Fable czy KOTORach. Idę grać :)
dobre pytanie, Verminus po tych kilku minutach gry co uważasz za lepsze gothica 3(nie patrz przy ocenie na G1 i G2) czy TW?? Chodzi o pierwsze wrarzenia
...NathaN... --> Jest jeszcze jeden ciekawy motyw. Pewnie nikt mi nie uwierzy. :D
Teleportujące się niedźwiedzie, które wspinają się BOKIEM na góry.
lol z tymi niedziedziami to dobre jest :)
Z tego, co piszą już grający na nforce ta gra to łajno.
Ta gra to jakaś pomyłka. Już na samym początku odrzuca sterowanie i grafa. Że nie wspomnę o wymaganiach. Te są po prostu czaderskie. Ani razu nie uwidziałem więcej niż 20fps (średnio 17) na sprzęcie: C2De4300@3GHz, 2GB, Radek X1950XTX 512MB przy ustawieniach na max, rozdziałka 1280 + AAx4 (dodam że przy tych ustawieniach Oblivion a nawet G3 śmigają aż miło)
Wiem że nie powinienem oceniać gry po zaledwie 5 min. grania, ale więcej nie byłem w stanie wytrzymać.
S.c.R -->
kupiles gre za 50€ i pograles tylko 5 minut? Respect... ;/
mikmac --> Na szczęście zanim kupię oryginał zawsze sprawdzam demo.
Jeśli te opinie negatywne się potwierdzą no to pozostaje mi harakiri bo w tym roku już nic w klimatach gothicowo\oblivionowych raczej nie wyjdzie a GTA 4 dopiero w przyszłym na pc I hope so - nie śmiać się GTA wbrew pozorom ma wile wspólnego z gothiciem i oblivonem:)
Dizy --> Wcele się nie śmieję. 100% racji.
Dodam że dla GTA 4 może szarpnę się na X360, pomimo że jestem 100% pecetowcem
S.c.R. ---> demo... równie dobrze wersja, którą ściągnąłeś z p2p mogła być jakąś niedoróbką.
Zresztą Verminus napisał, że ma 30-50 fps'ów, a nie 17
Może Verminus do jutra trochę w to pogra i powie nam czy szmira czy nie, bo części z was nie można słuchac
Ja grałem z 2 godziny ? i gra jest na bank lepsza od Gothic 3 jeśli chodzi o kod gry .. Gra ma sporo błędów i walki są troszkę dziwne no ale czekam na wersje PL .. Fabuła wydaje mi się interesująca
Tylko grafika no niewiem czy taka na max detalach jest taka wspaniała .. drzewa są śliczne ale krzaki itp.. to jakaś pomyłka..
Dlaczego nie można obniżyć bądź wyłączyć Cieni ??? w opcji nie ma nigdzie !!! a to na bank cienie tak zmniejszają ilość FPS
Heh, i pewnie dlatego lepiej, że Niemcy są królikiem doświadczalnym, bo my dostaniemy spaczowaną, może i zoptymalizowaną wersję gry :].
szkopy były królikiem doświadczalnym dla The Fall. Owszem, dostaliśmy - po dwóch latach :)
Tak coś czułem ze wielkie przedsiewzięcie przygniecie niedoswiadczonych developerów. Zeby zrobic taka gre, trzeba doswiadczonej ekipy - Ani G3 ani Oblivion nie byly pierwszymi z serii grami, i jakos nikt sie nie chcial odwazyc stworzyc cos rownie wielkiego.
Ale moze po spatchowaniu nie bedzie tak tragicznie ?
Tomas1987 --->
Nie oceniam w tej kategorii szmira czy nie, Gothic 3 do tej prory wzbudza kontrowersje jedni uważają pieją nad nim peany a drudzy mieszkają go z błotem. W Two Worlds najbardziej wkurzają z pozoru drobne bugi, które w oczach wielu graczy zapewne ją przekreślą. Np. wczoraj biegły na mnie trzy wilki i zawaliła kolizja postaci, i połączyły się w jednego atakującego mnie wilka. W scenkach dialogowych w mieście NPCty przechodzą przez postać z którą rozmawiam jakby była duchem, wygląda to żenująco. Jak już pisałem słabe są odgłosy i głosy. Muzyka w Gothicku 3 czy Dark Messiah była dużo lepsza, walka jest nieco chaotyczna i mało efektowna. Grafika jest niezła, ale nie podoba mi się jej styl, jest taki... przaśny. Mimo wszystko jej nie przekreślam, bo za mało grałem, może questy są fajne i z lepszą bronią oraz czarami walka będzie ciekawsza. Na razie taka naciągana 7.
Muszę zweryfikować swoje zdanie a propos wymagań. Tak się złożyło że nie zauważyłem iż odpaliłem tą grę na najbardziej 'mocożernym' profilu w sterach. Teraz śmiga średnio 25-35fps.
Dałem jej jeszcze jedną szansę i pograłem trochę dłużej. Nadal mnie nie przekonuje, ale to pewnie wpływ Obka. Chyba bym chciał aby każdy rpeg był przynajmniej tak dobry jeśli nie lepszy.
PS. Mam wrażenie że konie wcisneli tu na siłę. Jego animacja jest po prostu the best :)
Z tego co tu czytam to takiego szalu nie ma, ale spodziewalem sie tego (zawsze mam spory dystans do polskich gier), z drugiej strony nie od razu rzym zbudowano (a to ich pierwsza tego typu gra), choc musze samemu zagrac zeby cos powiedziec. Szkoda troche, bo bym sobie na Xa ja kupil, bo ile mozna Obka katowac? No ale bym byl kretynem gdybym skreslil gre w ktora jeszcze nie gralem, wiec w sparwie Two Worlds ostatniego slowa nie mowie... moze ktos cos jescze opowie, albo da jakies screeny.
A jeżeli na koniach da się walczyć, to dla mnie wielki plus - spróbuje pograć, chociaż mój laptop ledwo dzwigał Obliviona, z tym już może sobie nie poradzić...
Czy możecie mi powiedzieć na jakim sprzecie ta gra chodzi na fulla
Dobra jestem po pierwszym wrażeniu;P gra przypomina trochę Gothica 3 lecz jest bardziej rozbudowana z tego co zobaczyłem, co do wymagań racja są ogromne na low wprawdzie chodzi płynnie ale wygląda jak @#$@#$. Same animacje nie są tragiczne (na maxa wyglądają całkiem całkiem któraś opcja jest za to odpowiedzialna tak jak to było w LOTR MMORPG. Nie miałem intro :/ wiem że główny quest to uratowanie siostry głównego bohatera. Niestety gra ma błędów a błędów. Lecz zapewne klika patchy doszlifuje te grę;P 5-/6 Czekam z niecierpliwością na wersje PL;P
[post 130]
Co to, kurna, ma być?! :-D Ja rozumiem, Low to Low, ale przepaść pomiędzy tą jakością grafiki, a Medium jest KOLOSALNA. Wygląda to żenująco, a że raczej na wyższych ta gierka nie ruszyłaby mi, nie mam nawet zamiaru myśleć o jej kupnie. :)
Mogę jeszcze prosić o jakieś screeny na LOW? W końcu trudno gdziekolwiek znaleźć bardziej lipną grafikę 3D...
Tomas1987 ---> Tak się jeszcze zastanawiam: co to za zielone cudo na drugim tle, za drzewkami? :-) Chmura radioaktywna?
A tak nawiasem mówiąc - na najwyższych detalach Two Worlds prezentuje się naprawdę fajnie!
Na Low to to wygląda gorzej niż gothic 2 na min;P nie licząc widzenia w oddali;P
Verminus --->
Powiedz mi jedno. Są bugi w grze i o tym już wszyscy wiemy. Ale czy są to takie bugi, jakie może poprawić jakaś łatka itp. itd. ? No i czy takie rzeczy jak alchemia czy skradanie, które byłe zapowiedziane wcześniej są w grze i czy się sprawdzają?
Te błędy można na pewno poprawić w patchu, można poprawić nawet animacje postaci jeśli twórcy uznają ją za mało dopracowaną. Co do skillów to nie wiem czy są użyteczne ale są nawet dobrze rozbudowane. Zauważyłem ze w grze się łączy pancerze itp ( przykładowo znalazło się dwa takie same miecze klika isę jeden na drugim i się łączą dzięki czemu ma się lepsze obrażenia:D nawet fajne chodź mało realistyczne;P
Powiedzcie mi tylko, gdyby tak nie bylo tych wszystkich przerazajacych bledow, tzn. gra byla by bezbledna i chodzila wam miodnie to jak reszta sie prezentuje?
jak ktoś gra to nich powie czy mamy lepszą grę niż painkiller (czyli czy two worlds jest jak na razie najlepszą polską grą), czy nie
Moim zdaniem Two Worlds jest o niebo lepsze niz Gothic 3. Szkoda ze nie ma lip-syncu , mordy postaci sa brzydkie , jazda konna jest wkurzajaca cholernie bo jak sie lekko pod gorke wjedzie to nie da rady jechac i trzeba zlazic z niego a czasami nawet sie nie da , to samo z wejsciem jak sie go przywola gwizdem (spozerowali z Obliviona:P). Ja bym ocenil to gdzies tak na 8/10 , chociaz dopiero na poczatku jestem ale mam 9 lvl ;p Eh , mogli lepiej dopracowac ta gre... Mam nadzieje ze patche poprawia sytuacje.
Gra ma MNÓSTWO błędów, jednak nic czego patche by nie załatały (no... animacji raczej już to nie poprawi).
Na początku trzeba się zmuszać by w to grać, później jednak, gdy 'przyzwyczaimy' się do błędów to trzeba przyznać, że gra wciąga.
Nawet gówniany system walki (na początku) przestaje razić. Im dalej, tym lepiej.