@piotreksik23 tych prowincji nie można zając, one po prostu są, nie wiem może twórcy planowali jakiś dodatek czy coś i zostawili sobie furtkę, ale fakt jest taki że na niekontrolowanych prowincjach nic się nie dzieje.
Zdecydowanie najlepsza część nowej trylogii. Trochę zagmatwałem się z przychodami zasobów i torami ale ogarnąłem się na tyle, by skończyć grę (na szczęście nie wywalała mi się jak innym pod sam koniec). W ogóle zakończenie śmiechu warte ale kto gra w to to by przejść?
Gram drugi raz z ACM 2.02 i jest trudniej ale i więcej gratów do przetestowania. Braki w wyposażeniu na początku jeszcze bardziej dotkliwsze.
Co mi się w tej grze podoba
- bliska premiera,
- powrót do taktycznych korzeni??,
- gra w "przeciwnym kierunku" - tym razem to my zdobywamy Ziemię,
- realistyczne bronie - dobry pomysł , ale mam nadzieję że autocanony i tym podobne też się pojawią.
Co mi się nie podoba
- grafika - kiepskie tekstury (z screenów wnioskując), niezbyt duża szczegółowość obieków na mapach - mam nadzięje że można je przynajmniej demolować jak w pierwszych 3 częściach - w Apocalypse miało te spore znaczenie taktyczne, no i dawało satysfakcję :)
Taaa... zapomniałem, ze premiera "Aftershocka" już niebawem!
Zagram na 1000% będąc zagorzałym miłośnikiem całej serii.
Wnioskując na podstawie screenów, autocanonów raczej nie będzie :/
Aha - widziałem filmiki i to co mi się rzuciło najbardziej w oczy, to masowe używanie granatów. Czyżby miały się stać podstawową bronią? Choć... pewnie fimy traktowały o początku rozgrywki, gdzie granaty, istotnie, były najskuteczniejsze.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-04 14:05:16]
Wszystko fajnie, premiera juz nie długo szkoda tylko ze mowia tak juz od 30 maja. Juz nie bede mowil ile razy premiera byla przekladana i ile razy jeszcze bedzie. Jedynie mam nadzieje ze oplaca sie tak dlugo czekac, za to co robia gra powinna byc wielkim hitem, bo moim zdaniem wydawcy lekko sobie w ch.. leca i mogli by sie w oncu zdecydowac. Aha i nie sadze ze gra wyjdzie w listopadzie bo na listopad zapowiadziana jest inna czesc ufo i na grudzie nastepna czesc. Mozemy sie spodziewac ze gra wyjdzie w lutym 2006 :P ale to juz inna bajka.
morf ---> Zwracam uwagę na dwie kwestie:
Po pierwsze - ostatnia "przekładka" premiery przesunęła ją w czasie o dwa tygodnie.
Sądzę, że świadczy to o końcu pracy.
Po drugie - co mają wspólnego inne tytuły traktujące o ufokach z "Aftershock'iem"?
Nie widzę związku :)
Zwracam uwagę, że od piątku (14.10) mamy na GOLu dostępne demko "Aftershock'a" - polecam!
No i niestety premiera znowu sie przesunela, to juz chyba normalke. Z tego co mowisz matchaus to prace powinny byc zakonczone juz dawno (w maju). Moim zdaniem takie przesuwanie wcale nie zaostrza apetytu, tylko psuje krew (juz 5 miesiecy ). Mimo tego ze jestem zagozalym fanem calej serii (przeszedlem kazde ufo) nie potrafie ukryc mojego zniechecenia. Mam jedynie nadzieje ze po tak dlugim oczekiwaniu bedzie warto.
Jak to przesunięta?! Nie wychodzi jutro tj 21 ?!!!! Daj linka, gdzie pisze, że przesuneli z 21. Jeśli to prawda, to załamka, bo pisali już nawet, że jest w fazie gold.
flame ---->
Spokojnie, morf miał chyba na myśli przesunięcie z 17 października na 21. 17 gra miała zadebiutować w niemczech. U nas 18 listopad, cena 29,90 :D
:)
To dobrze, bo jako fan "ufoków" z niecierpliwością czekam na ten tytuł.
Tja - na razie termin 21.10 jest obowiązujący.
A więc... to już jutro :)
morf ---> W maju? Nie dawałem 10% szans na to by gra ukazała się w maju :))
Zagrałeś w demo? Możesz tam wstępnie ocenić jak Ci się "widzi" walka w terenie.
No i zapozać się ogólnie z mechaniką gry (choć wpływu na rozwój strategiczny nie mamy żadnego :/)
Czyli rozumiem, ze teraz sciagam od "cioci z ameryki" a za miesiac kupuje oryginala na poleczke? :)
No nareszcie :), ale i tak trzeba bedzie poczekac na pl, bo po angielsku to nie to samo. A co do dema to nie sciagalem, nawet gdyby gra byla do bani to i tak ja kupuje i przechodze :) A co do tej daty w maju, to sprawdzalem w lutym :P i juz sie psychicznie nastwailem ze po maturce bede ostro lupal ufokow, no niestety tak sie nie stalo. Mam tylko nadziejze ze bedzie gra dluzsza od poprzednich czesci(wiecej niz 3 dni :P)
To od razu pytanie: gdzie moge kupic UFO:Aftershock w wersji ANG?
Jesli da sie u nas w sklepach jestem w niebie. Jesli nie to jaki sklep netowy polecacie? (byleby tanio i szybki transport - czyli najlepiej cos z europy). Po prostu nie moge sie doczekac i dam nawet te 70-100zl wiecej aby juz zagrac :D
Co jest qrcze? Ta gra wyszła za granicą, czy nie? Na oficjalnej stronie żadnego newsa. Kompletnie nic.
Mam wielki sentyment do serii UFO, ale ta gra (a przynajmniej jej demo) ssie na calej lini. Skopiowali kazdy element starenkiego oryginalu, opatrzyli nedzna jak na koncowke 2005r grafika i probuja sprzedac to po raz n-ty.
Vasago<--no ale to chyba komplement jesli napisales ze skopiowali jak najwiecej ze starych gier,bo one byly doskonale, i mi bardzo by pasowalo jak by chociaz w polowie byla tak grywalna jak stare ufo,a jesli chodzi o grafike to pamietam po ufo apocalypse jak byly plotki ze powstaje ufo na enginie unreala:)
UFO bylo grywalne miedzy innymi ze wzgledu na swoja oryginalnosc. Chcialbys ogladac szosty remake tego samego filmu?
nie:) ale chcialbym zagrac w stare ufo z nowa grafika,i moge olac wsyzstkie mankamenty, jesli inteligencja ufokow bedzie chociaz na zblizonym poziomie co w starych wersjach
Wg mnie Aftershock nie ma niestety magii pierwowzoru. Chyba lepiej by sie stalo gdyby kolejne czesci UFO poszly w kierunku swietnego Incubation.
A ja sie uwazam za fana starej serii (X-1 skonczony 10x, X-2 cos kolo 10x, X-3 okolo 5x, X-4 2x, X-5 1x) i nowe UFO mi sie cholernie podoba :D Aftermatcha skonczylem 3x jak na razie (zgubilem plyte i dlatego tylko nie gram w niego ;p) i czekam teraz z niecierpliwoscia na Aftershock.
nadal jednak nie wiem czy sie oplaca kupic teraz za 150zl za granica czy tez czekac na wersje PL za grosze (30?40? zl). Chetnie bym kupil teraz za wiecej, ale... zanim przyjedzie do mnie to moze minac miesiac i juz u nas na polkach bedize tansza wersja :(
no na UFO: Alien Invasion to sie czeka:)
a incubation byl rewelacyjny,szkoda tylko ze mial z 10 misji,i nie byl losowy:(
Za to mial rewelacyjna misje do odblokowania. Jeden zolnierz z najciensza giwera, stojacy o pare krokow od wszystkich mozliwych przeciwnikow, jacy pojawiali sie w grze.
Chlopaki z BB wykazali sie genialnym poczuciem humoru.
Gralem w demo,sledze oficjalne forum regularnie i sadzez eta gra bedzie poprstu wsapniala:)
Jedna tlyko rzecz...prosze...ludzie, nie mowcie ze ta gra to kontynuacja UFO:Enemy Unknown i X-COM...Nie wszystko co ma w nazwie UFO to kontynuacja tamtej serii.
Pierwsze UFO bylo dobre,ale NIE idealne. Mialos swe bledy, braki ale ogolem zrobilo rewolte w swiecie gier.
@Asmodeusz:
Polecam poczekac do polskiej premiery. Kopia z zagrancy kosztuje co najmniej 35 Euro, plus koszty przesylki, razem da okolo45-50 euro...calkiem sporo jak widzisz :(
Wiele osob zarzuca tej grze system rozrywki(SAS)...Ze to nie tury itp...Ale czy to znaczy ze to gorsze? poprstu to przejaw konserwatyzmu i strachu przed nowym.
nie mam zamiaru nikogo obrazac,wybaczcie jesli ktos sie poczul urazony :)
A, zapraszam rowniez do czynnego udzialu w oficjalnym forum gry, na www.ufo-aftershock.com -> zakladka Board :)
No wlasnie cena mnie boli i chyba jednak poczekam. Ew. jesli wogole sie pojawi to sciagne z netu a pozniej kupie PL.
Gdybym mial mozliwosc kupic za 150zl ale bym dostal ja dzsiaj - bym skorzystal. A tak transport moze zajac kilka tygodni :/
Co do sciagania z netu... Jesli chodz o legalna,orginalna wersje... to nie ma co marzyc...Jiri Rydl, z ALTAR oficjalnie stwierdzil,ze nie maja zamiaru wypuszczac wersji do sciagniecia.
Jesli chodiz io mniej legalna wersje...Uwazam ze to zbyt dobra gra by znizyc ja do takeigo poziomu...Pozatym,jest zabiezpieczona najnowasza wersja StarProtect, niezbyt lubianym programem, i wiec moze troche czasu uplynac zanim pojawi sie na necie...choc co prawda pojawila si 1CD na E-mule,lecz nalezy zwrocic uwage ze ta gra wyszla WYLACZNIE na DVD...Wiec prawodpobnie jest to fake...
Mowie o not-legit :)
Wiem niestety ze ma StarProtect wiec sie nie ludze ze bede ja mial wczesniej :D
Pozostaje czekac... A szkoda - bo nie widze aby byl to taki problem dla Cenegi aby zamowic kilka kopii w oryginale wczesniej.
Jaki kuźwa StarProtect????!!! :O
StarForce! :O
A co do gry to jednak jest taka sobie :/
StarWhatever :) Jak dla kogo :) Poprzednia czesc podobala mi sie jak cholera (bylo nie bylo kupilem wersje kolekcjonerska :D). Jesli chodzi o ta czesc juz po demie widze ze bedzie fajnie :)
chmmm; UFO EU i TFTD ukonczylam; wczesniej oczywiscie Laser Squad. Potem dlugo, dlugo nic. Marzylem o turowej grze taktycznej na miare XXI w. z UFO w roli glownej. Pierwsza gra chlopakow z ALTAR byla dnem - sorry guys, porownywalem do najlepszych. Aftershock byla nadzieja ; nadzieja zostala pogrzebana. Nedzny system rozgrywki - real time w polaczeniu z pauza okraszony nedznym silnikiem z kiepska grafika. Ja rozumiem, zeby nie bylo wzorow do nasladowania,ale od 2 lat mamy genialnego Silent Storma (ktory trzyma mnie przy zyciu). System rozgrywki, fizyka , grafika; przeciez Aftershock to przy tym zart. :(
Unknown Enemy to była piękna gra:)
TFTD już nie, nie trzymało klimatu..
Ale z kolei właśnie Aftershock był geniealny jesli chodzi o klimat! Oprawa dźwiękowa, wszsytko okraszone spiskową teorią dziejów(Area 51, Reticulanie..), masa broni.. Ale fakt, element taktyczny był cieniutki.
Demko Aftermatch mi za to nie chodzi:/ Znaczy włącza się, ale to wszystko. Nie udaje się włączyć żadnej misji, bo zwiecha...
Tym niemniej jak się już pojawi to kupię :)
cri ---> Całkowicie się z Tobą zgadzam jeśli chodzi o S2!
(czekam niecierpliwie na Hammer & Sickle!)
Ta gra była absolutnym objawieniem i spektakularnym powrotem "do korzeni".
Marzę... ciągle marzę o tak wyglądającej i tak grywalnej grze w klimacie UFO...
Aftershock taki na pewno nie będzie :/
Choć... może go troszkę ratować część strategiczna (w demie tylko zarysowana).
Obaczymy...
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-25 14:18:54]
UFO:Aftermath chodzilo na Win98, a ta wersja nie! :( Spartolili sprawe na maxa! Nie mam zamiaru dla tej gry zmieniac systemu, na ktorym tak swietnie sie spisuja stare, lepsze wersje UFO/X-Com! :/
Pograłem troche i muszę stwierdzić (jako miłośnik całej serii), że jest to najsłabsza część ze wszsytkich. Czym jest to spowodowane? Błedy i brak zooptymalizowanego kodu. Po pierwsze, tak długo wczytających się misji nie widziałem w żadnej innej grze. Już nie wspomne o wczytaniu load. W początkowych misjach trwa to jeszcze w miare- ok 1 minuty, a potem to tragedia - rzędu od 5 min w zwyż. Testowane na 1 mega i 2 mega pamięci. Nie wiem, może się mylę, ale w tej grze load i save to jedna z najważniejszych rzeczy :) Drugi błąd jaki mnie denerwuje, to pojawianie się nie wiadomo skąd przeciwników (i to przed samym czubkiem nosa naszych bohaterów) Co to ma być ?! Mam nadzieje, że wyjdą jakieś patche, bo w tej chwili ta gra praktycznie nie daje żadnej zabawy tylko męczy. Pozostaje czekać na amatorka produkcje UFO: Alien Invasion. Bardzo żałuje, że nowe ufo okazało się grą bardzo słabą :(
Dzisiaj 18 listopada a więc premiera w Polsce. Czy już ktoś widział tą gre na półce sklepowej?
za trzy dyszki pewnie kupię ale demko mnie zniechęciło - będzie dokładnie tak jak z poprzednikiem, czyli decyduje nie myśl i planowanie ale łażenie całą grupą i silna broń o dużym zasięgu.
Można to było stwierdzić już po demie. Grafika słaba bo nieczytelna. Dodatkowo drażni mnie to, że w grze, która jest w 3d nie można ustawić widoku z pierwszej osoby (w celu przeglądu sytuacji) a taką opcję miało już przecież Incubation
hehe dzisiaj zakupilem sobie giere (w koncu) dalem 27,99 zł :) i to mi sie podoba, w koncu jakas przystepna cena. A co do gry to nie moge sie za duzo wypowiedziec bo dopiero zaczynam grac, ale na bank bedzie dobra (poza paroma malymi niedogodnosciami)
kupiłem w empiku za niecałe 15 złotych... na razie podoba mi się.
Ja już pogubiłem się w tych klonach UFO`ków. Apocalypse było już nieporozumieniem. I o ile dobrze kojarzę, to UFO Aftermatch jest kolejnym niewypałem z Altar Interactive. Wiem, że od trzech lat powstaje inna gra, miała być darmowa i prace zbliżają się ku końcowi. Chodzi o UFO: Extraterrestials. Ludzie odpowiedzialni za tę grę sami przyznają, że dokładnie przeanalizowali porażkę UFO Aftermatch i zrobili zwrot o 180 stopni od tego badziewia (tu polska zapowiedź tego lepszego produktu http://tiny.pl/x7bn). Myślę, że lepiej poczekać na ich produkt niż katować niedoróby...
czy możecie wyjaśnić, czemu ceny zakupionych przez was gier różnią się o 15 zł :D
bo to akie ten teges dziwne, chyba ze empik aż takie promocje strzela, żeby klientów przyciągnąc
Jeśli chodzi o UFO:AI - drugie temo techniczne juz od roku jest gotowe w 95% i już od roku lada moment wychodzi. Niestety, aktualny stan prac nie jest dostępny w żadnym publicznym repozytorium - gra jest open-source, ale model jej rozwoju niestety nie. Tak więc nie liczyłbym na to, że kiedykolwiek ujrzy światło dzienne...
Hehe za 15 zł :) nie wiem dlaczego tak tanio, ale nawet cd projekt ustawil cene na 29,90 , wiec cene 15 zł mzoemy zawdzieczac empikowi. Ja nie rozumiem dlaczego tak tyracie Ufo: Aftermath
i Aftershock. Podobno kazdy z was to fan tej gry, a fan tak nie sszykanuje swojej ulubionej gry. Caly czas skarzycie sie na aktywna pauze i brak tur. Moim zdaniem to dobre rozwiazanie bo nie traci sie tyle czasu na szukanie pojedynczych jednostek. Jak by byly tury to byscie pisali ze nic sie nie zmienia :), a moze poprostu nie potraficie szybko podejmowac decyzji :D Moim zdaniem gra jest dobra i polecam ja kazdemu (prawdziwemu) fanowi UFO.
Blahblahblah... jedyne co mnie wkurza w nowym UFO to.. BUGI! Powinni powiesic betatesterow, pocwiartowac, wskrzesic i powiesic jeszcze raz. Gre zaczynalem od poczatku PIEC razy (!) gdyz za kazdym razem nie dodawalo mi zdobycznego sprzetu do magazynu i nie moglem wynalezc broni palnej. Za piatym razem w koncu dodalo i moge grac dalej, ALE: znowu wykrzacza mi sie przy walce z Wartogami (czy jak oni tam maja). Czekam na latke, bo na razie niemoge grac dalej...
asmodeusz - kup oryginal :)
grajac na piracie krew mnie zalewala, po minucie od odpalenia na ekranie mialem pelno artefaktow, po dluzszym gierczeniu dzwiek sie kopal, wywalalo do windowsa itp.
chyba nawet odczyt i zapis dzialaja troche szybciej (ale to moze byc subiektywne wrazenie)
tak czy inaczej, trzymalem gre odpalona prawie caly dzien (nawet jak nie siedzialem przy kompie) i nie bylo ani artefaktow, problemow z dzwiekiem no i nie wywalilo mnie do windy
Grałem całą niedzielę :D, bugów nie stwierdzono. Również ładowanie misji i savów przebiega normalnie, nie ma mowy o zbyt długich czasach ładowania. Gra nie wykrzaczyła się ani razu.
Może plusy i minusy:
+ cena. Bez komentarza
+ gra nie jest zła, ma IMO sporo wspólnego z Ufo: Enemy unknown, które jednak pozostaje wzorcem niedoścignionym
+ graficzne nie wygląda najgorzej, z dźwiękiem gorzej - kwestie mówione są cienkie jak w "profesjonalnej polskiej", lepiej wyłączyć.
+ system rozwoju żołnierzy
+ miotacz ognia, chłe chłe...
+ wnętrza UFO. Takie naprawdę OBCE.
- zbyt łatwa, większość misji przechodzi się trzymając oddział w kupie i nawalając z ciężkich broni. Inna taktyka nie ma sensu. Może później będzie lepiej. wrogowie są głupi jak but, nie stosują żadnej taktyki. O ile w przypadku mutantów mogłoby to przejść, to już "trochę mądrzejsi" od ludzi Reticulianie mogliby się bardziej postarać.
- kiepsko rozwiązana kwestia produkcji - nie można ustawić kolejkowania do produkowania przedmiotów, czyli produkujemy JEDEN pancerz, potem KOLEJNY a potem JESZCZE JEDEN, za każdym razem wchodząc w opcje produkcji.
- brak możliwości produkcji "normalnej" broni a zwłaszcza amunicji. Znalazłem fajną snajperkę, ale mam do niej tylko 2 magazynki
- brak możliwości budowy baz. Niby nie minus, bo gra "tak ma", ale IMO sposób rozbudowy w UFO:EU był o niebo lepszy.
- mamy setki myśliwców - ich utrata nie ma specjalnego znaczenia, za każdym razem UFO przechwytuje kolejna trójka. A głupich nabojów nie możemy wyprodukować.
- za dużo broni. Powaga - pistolety zalegają magazyny, nie są do niczego potrzebne i niewiele różnią się między sobą. O ile w turówce, jaką było UFO, miało to jakiś sens - bo można było wziąć pistolet, z którego strzał zajmował mało punktów ruchu, to przy real time nie ma to sensu
- zarządzanie inwentarzem żołnierzy - masakra. Nie można zamienić przedmiotów - trzeba mieć wolne miejsce w plecaku, żeby włożyć tam karabin, nie można przenieść bezpośrednio z ręki na miejsce karabinu z plecaka. Niby nic, a wkurza.
- nazwy obcych po polsku. Może to nie minus, ale... Zwisogiez rozśmieszył mnie do łez, a miało być strasznie.
Kilka luźnych uwag "co ja bym poprawił". Nie są to może wady jako takie, ale:
1) Limit posiadanych oddziałów. Czemu tylko jeden? Sensowniej byłoby mieć możliwość stworzenia przynajmniej dwóch, z czego jeden miałby np. przewagę ciężkiego sprzętu albo broni do walki z bliska, np. miotaczy ognia czy tych różnych fajnych shotgunów.
2) rozwój baz i produkcja tak jak UFO: EU.
I pewnie jeszcze trochę, może dopiszę później.
I taka refleksja - tak naprawdę to zagrałbym w UFO: EU z dzisiejszą grafiką (nawet niekoniecznie 3D) bez kilku drobnych wad jak np. niemożliwość otwarcia drzwi bez wchodzenia do środka (poprawione w UFO: TD).
Ogólnie, nie żałuję 15 złotych wydanych na Aftershock, ale... dużo więcej bym nie dał.
Ja tu czegoś nie rozumiem, może to syndrom poniedziałku? To jest stronka gry:
Przecież to wygląda ZUPEŁNIE inaczej, niż to, co kupiłem wczoraj! Inna grafika, inne menu, inne bronie, inne zbroje, inni obcy... Zwłaszcza wygląd menu i jego układ jest jakby z zupełnie innej gry.
Screeny na GOL-u nie są screenami z gry, którą wczoraj kupiłem...
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-21 13:47:05]
gladius - wiesz ze kupiles 'starsze' ufo (tzn. aftermath - kolejne starcie) ?
nowe to aftershock - decydujace starcie
kosztuje co prawda 2x wiecej (btw. aftermath wyszedl chyba z cdaction) ale wg. mnie warto
co do aftershocka to polonizacja jest kinowa (kwestie mowione sa ciagle po angielsku), grafika jest podobna (przynajmniej u mnie), rozwoj wojakow jest troche utrudniony (mozna wybrac max. 3 sciezki rozwoju na osobe), miotacza ognia nie zauwazylem (jeszcze)
kolejkowanie produkcji jest troche sensowniejsze, no wlasnie - mozna produkowac bron i amunicje (najpierw trzeba ja oczywiscie wynalezc)
nie ma natomiast mysliwcow i przechwytywania UFO (przynajmniej do tej pory)
podobnie jak w aftermath trzeba zajmowac terytoria, tyle ze w nowym UFO terytoria sa albo kopalniami (umozliwiajacymi rozwoj baz, badania, produkcje ...) lub samymi bazami.
bazy mozna/trzeba rozbudowywac - wynajdujesz rozne budyki a potem je konstruujesz. bazy roznia sie tez rozmiarem (iloscia wolnych miejsc na budynki)
gladius --> to wrzuć proszę skriny z tego, co masz. Rzeczywiście dziwna sprawa, bo przykładowo w polskiej wersji UFO nie przypominam sobie niczego o nazwie "zwisogiez".
O qrwa rzeczywiście. Ale gupi jestem. Screeny zgadzają się z tą starszą wersją.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-21 13:41:00]
gladius --> dokladnie tak, jak napisal Dudek... chyba kupiles jednak starsza wersje.
To gdzie kupić tą nowszą?
ryslaw -> gladius kupil aftermatha:
- 15 zl - tyle toto kosztuje w empikach
- setki mysliwcow ktorych strata na nic nie wplywa
- miotacz ognia :)
- brak mozliwosci produkcji amunicji
gladius --> no wlasnie, te mysliwce, ten "zwisogiez", brak mozliwosci budowy bazy... wszystkich tych elementow nie ma w Aftershock. Zreszta nie przepuscilbym raczej "zwisogieza" :D
Wszystko przez tę cholerną polonizację... kolejne starcie, decydujące starcie. Weź to dopasuj do Aftermath i Aftershock.
Ryslaw - chyba "zwisogza". Ale gierka w sumie i tak dość fajna, ale muszę iść po tę właściwą. Tylko gdzie ją kupić?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-21 13:46:27]
gladius -> ja kupilem swoja wczoraj w empiku w ch targowek (wawa)
na stronach empiku masz kontakt do kazdego z salonow, puscilem im maila a w niedziele rano dostalem info ze maja juz gre na stanie
Gra jest interesująca. Ciekawie kręci się na początku fabuła, jest trochę tajemnic... To mi się podoba.
Niestety u kolegi na GF4MX nie ładują się tekstury postaci i drzewek :( A w demku działały...
21.11.2005 | 13:42
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
O qrwa rzeczywiście. Ale gupi jestem. Screeny zgadzają się z tą starszą wersją.
OMFG!!! :D To widzę, że już nie mam po co jechać po tą wersję za 15 zł :).
LOL
gladius ---> Cholera.. pierwszy raz widzę taką pomyłkę. Choć w pierwszej chwili się ciut uśmiechnąłem, to teraz współczuję.
Ja kupiłem na.. (link). Czekam na przysyłkę.
P.S. Chyba takie linii można wklejać? Jesli nie, to poprawcie mnie.
matchaus - mnie tam się chce śmiać, a tych 15 złotych to nawet nie liczę. Tę drugą część chętnie bym kupił, ale ludzie narzekają na bugi, zwiechy itp, więc chyba wstrzymam się do czasu wyjścia patcha.
gladius -> zanim kupilem oryginal gralem kilka dni na piracie, w odroznieniu od pirata (zabugowany jak cholera) polska wersja jest zadziwiajaco stabilna, nie wiem czy nie jest juz spatchowana (pokazuje wersje 1.0.3 o ile dobrze pamietam, niestety zapomnialem sprawdzic jaka wersje pokazywal pirat)
gladius ---> Za te pieniądze? Chleba nie jeść a dać! :D
Pyknij sobie w demko - polecam.
"Teren" jest podobny do Aftermath'a, ale strategia to nowa (wierzę, że lepsza) jakość.
P.S. A ja wczoraj troszkę pograłem w X-COM: TFTD (wersja działająca pod XP).
Taki mały test, czy nadal potrafię prać :))
(bez drżenia rąk ;P)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-21 14:30:47]
Też bym zagrał w stare UFO, ale obawiam się, że na 19" monitorze się nie da ;-)
A po Aftershocka chyba dzisiaj wyskoczę :)
dudek101 ---> Cóż mogę powiedzieć... Osiełłło :))
gladius ---> Gram na 19" panelu. Jako-tako.
Choć np. X-COM: EU (też wersja pod XP) chodził lepiej... to znaczy - jakby mniej "skakał" obraz (takie dziwne, subiektywne wrażenie).
Jeśli chcecie w to to pograć, to te wersje nazywają się bodajże "Defence".
I jeszcze jedno - nie zapomnijcie o dwóch rzeczach:
1. Wyłączenie przyspieszenia sprzętowego dxdraw w dxdiag.exe
2. Odpalenie programiku do zwolnienia proca. Polecam Cpukiller.
P.S. Nie pamiętam jakie to jest duże, ale mogę podesłać na maila jakby co :)
Generalnie - wersje są oczywiście z dźwiękiem i muzyczką (niepokojącą :D)
(BTW - w readme jest i tak wszystko wyjaśnione jak sprawić by działało)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-21 14:40:21]
A ja nie mogę odpalić gierki.
Napisałem już do cenegi ale u nich cisza.
Nie wiem co jest grane po sprawdzeniu poprawności płyty ekran robi się czarny i zasypia. Brak odpowiedzi.
Wie ktoś co jest grane?
Nawet odinstalowałem daemon tools'a
dootrader -> miales wczesniej pirata ?
matchaus -> twoj numer gg z profilu jest jeszcze aktualny ? :)
dudek 101 -> tak
matchaus--->
Ufo Defence i Terror from the Deep (poprawione tzn. działające bez problemu pod Windowsami) można pociągnąc z Underdogs
Doomtrader -> wywal stary klucz (od pirata) z rejestru - u mnie pomoglo :)
nie pamietam gdzie dokladnie siedzial ale szukaj calego stringa bez spacji i myslnikow w srodku, moge sprawdzic wieczorem w domu ktora to galez
dudek101 [ Konsul ]
asmodeusz - kup oryginal :)
-------- Za przeproszeniem: pierd* sie w leb. Oryginal kupilem jako jedna z pierwszych osob w Gdanskim Empiku juz w piatek. Ta gra jest zabugowana jak cholera co juz od dawna wiadomo. Zreszta rusz dupe i sprawdz sobie oficjalne forum gry a tym bardziej spis tego, co ma naprawic latka (u mnie czesc tych bledow wlasnie sie pojawila).
po przeczytaniu paru wątków na oficjalnym poczekam na patcha. A najlepiej na dwa kolejne.
gladius - najwieksze problemy jakie sa IMO (z tych wymienionych i co mnie spotkaly) to wlansie ten cholerny bug z podnoszeniem przedmiotow (stracilem na nim 8h czasu rzeczywistego bo zaczynalem kilka rayz od nowa) oraz wykrzaczanie sie w roznych sytuacjach (przed sekunda wykrzaczylo mi sie UFO po skonczeniu misji)...
Ale wracam grac dalej :D Ogolnie podoba mi sie :)
Zeby poprawnie grac w pierwsze X-Comy polecam pobrac DosBoxa - darmowy program do emulacji dosa i poprawnego uruchamiania starych gierek.
Pozdrawiam
dudek101 ---> Numer jest jak najbardziej aktualny, ale często w pracy nie odpalam GG.
EliEli ---> A po co tyle zachodu? Pobieramy wersje pod windę i gramy.
(a jest to o tyle prostsze, że te wersje nie wymagają np. ustawienia dźwiękówki..)
asmodeusz, jesli odwiedziles oficjalne forum to powinienes wiedziec ze w dziale support jest watek poswiecony obejsciom bugow, zastosowalem sie do tamtych wskazowek (przede wszystkim wylaczylem shadery i ustawilem dzwiek na software'owy) i ilosc bugow na piracie zmalala a na oryginale ... no coz, wczoraj pisalem o braku artefaktow, ale wieczorem pojawily mi sie niestety.
fakt ze przed odpaleniem gry mediaplayer wykrzaczyl mi sie przy odtwarzaniu czegostam innego i zostalo troche smieci w systemie. na szczescie po restarcie artefaktow juz nie bylo.
aha - jeszcze jeden maly tip - gra nie lubi podkrecania (sorki, ale nie chce mi sie przewalac calego internetu i szukac informacji o tym czy masz podkrecony sprzet czy nie)
d.
No to ta gra ma trochę "dziwne" wymagania, jak na niskobudżetówkę. Nie kupię, póki nie wyjdzie patch... W końcu te shadery nie są po to, żeby je wyłączać.
fakt, patch by sie przydal - ciekawe jak bedzie z ukazywaniem sie patchy do polskiej wersji ?
aha - na forum jakis gosciu opisal sztuczke z shaderami dzieki ktorej w praktyce (na ekranie) sa wlaczone a w ustawieniach gry nie dzieki czemu teoretycznie nie ma krzakow, ale jeszcze nie przetestowalem tego patentu :)
d.
dudek ---> pacze do polskiej wersji powinny ukazywać się razem z angielską. Zresztą chyba już niedługo przyjdzie czekać na takowy.
ryslaw -> to ze powinny to wiem :) pytanie czy beda ?
kurde chcialem zapytac cie o patcha do silent storma ale widze ze juz jest, tylko nie dostalem powiadomienia o jego pojawieniu sie: )
Orientujecie się w jakich rozdzielczościach można grąc w UFO:A? Chodzi mi konkretnie okolice 1200x1024
dudek --> na to pytanie Ci nie odpowiem. Mam takowa nadzieje.
muppi --> chyba maks to 1024x768. Niestety.
ryslaw - nie wiesz moze czy polska wersja gry zawiera juz jakiegos patcha/fragmenty patcha ?
wiem ze jest juz jakis w fazie testow
gra po uruchomieniu przedstawia sie co prawda jako wersja 1.0.3 (angielska tez ma chyba ten numer) ale w readme ponoc jest informacja ze jest to 1.0.4 - wiesz cos moze na ten temat ?
dudek --> wiem, że pacz jest przygotowywany. Polska wersja to 1.03, podobnie jak angielska. Niestety nie widziałem jeszcze finalnej wersji, więc trudno mi powiedzieć coś więcej.
Łatka miala sie pojawic juz kilka ladnych tygodni temu. Ostatnia data kiedy mial sie pojawic to 17 listopca, ale jak widac nadal nie ma... Pozostaje czekac.
ciekawa sprawa, wyslalem maila z zapyataniem do cenegi i czlowiek od nich odpisal ze faktycznie programisci z polskiego oddzialu cos tam zmodyfikowali w kodzie gry co poprawilo stabilnosc
czytam sobie oficjane forum - ponoc w misji treningowej obcy opisywani sa jako 'rydzykulaninie' :)
ryslaw - wiesz cos moze na ten temat ?
tak czy inaczej jak wroce do domu odpale trening :)
Sa. W wersji UK sa to "ridiculans"
EDIT:
ridiculans czy jakos tak :) (mialo byc) :D
chyba nie, z tego co pamietam to w samej grze sa okreslani jako 'reticulans' czyli poprawnie, tylko w intrze gosciu mowi cos w stylu 'riddiculans or something ...' ze niby nie pamieta jak sie dokladnie nazywali
hmm... chyba juz wiem gdzie ci rydzykulanie sie pojawili :)
Jednak zle napialem :) Chodzilo mi ze wlasnie w treningu sa nazwani ridiculanami, a w samej grze juz prawidlowo. Ale z drugiej strony trening wlaczylem na chwilke, przespacerowalem 10 metrow i wlaczylem normalna gre.
dudek --> napisz prosze koledze bezimiennemu z forum, ze "rydzykulianie" to celowy zabieg... bo on chyba tego nie za bardzo rozumie. No i chetnie sie dowiem czemu tlumaczenie jest "bad, very bad"
hehe - domyslilem sie o co biega z rydzykulaninami :)
a co do 'very bad translation' to tez chetnie sie dowiem o co biega ;)
chociaz specjalnie nie wglebialem sie w teksty, jedyne co rzucilo mi sie w oczy to niespojnosc nazw np. przy badaniach (autopsji) nazwa ktoregos tam ufoka (chyba to morelman w oryginale) brzmi inaczej niz w glosariuszu i na ekranie taktycznym
aha - tak w ogole to uwazam ze wersja PL to kawal dobrej roboty chocby tylko ze wzgledu na stabilnosc gry (nawet jesli to tylko sprawa nowszej wersji starforce'a)
dudek --> wiesz, ja nawet nie widziałem finalnej wersji. Napisz proszę, czy są podpisy do filmików w intrze?
musze sprawdzic w domu, intro i misje wprowadzajaca widzialem tylko w wersji angielskiej, ale sprawdze wieczorem i dam znac, ok ?
Dzieki za info odnosnie podpisow...
Widze tez, ze z oficjalnego forum zniknal watek o "bledach" polskiej wersji. :)
ryslaw - zauwazylem ciekawostke w wersji pl
w zakladce badania dla laboratorium medycznego mialem mozliwosc badan 'autopsja pustoglowa', badanie zakonczylem ale w glosariuszu nie ma wpisu o tym obcym/mutancie
z ciekawoscie wczytalem save'a ze stanem gry z pirata (wiem, jestem niedobry) i co mnie zdziwilo pustoglowa nie bylo tam wcale
wczesniej pisalem ze cos tam jest nie bardzo z nazwa morelmana, ale chodzilo mi wlasnie o to, sorki za zamieszanie
Kupiłem... tym razem prawidłową. Patch w końcu wyjdzie, prawda?
Mam nadzieję, bo na razie faktycznie nie da się grać. Swoją drogą, wydawca mógł się wstrzymać z wypuszczaniem na rynek półproduktu.
Rydzykulianie faktycznie są fajni. Przydałoby się jeszcze kilka specjalnych nazw dla obcych, np. Pisuarianie, Ziobrodornianie itp. Może w Master of Orion IV to wykorzystają?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-23 00:16:21]
gladius -> ciesz sie ze nie grales w pirata :) w to rzeczywiscie nie da sie grac
wylaczyles shadery i wylaczyles dzwiek hardware'owy ?
dudek - zabawne, bo znajomy gra na piracie nadal (pewnie i tak kupi oryginalke niedlugo) i chyba ma olbrzymiego farta bo gra mu sie razem wywiesila jakies 10x (a na oko jest w 3/4 gry). A na mojej oryginalce zaliczylem juz przynajmniej 30 zgonow :)
dudek - oczywiście, że wyłączyłem. Gra wywaliła się już w 2 misji, w trakcie walki. Otoczyłem ufoka, moi żołnierze zaszli go z 3 stron, rozpoczęła się wymiana ognia, po czym obraz się rozjechał, powstały artefakty i wywaliło się do windowsa.
Żałuję, że kupiłem betę. Tzn. Może tak - gra wydaje się naprawdę dobra, godny spadkobierca UFO pod względem rozwiązań strategicznych i taktycznych. Niestety jest to beta, jeśli nie Alfa. Nie chodzi mi nawet o te 30 wydanych, złotych - inicjatywę tanich (i niezłych) gier należy wspierać, natomiast czuję się robiony w wała przez wydawcę, zwłaszcza polskiego, który doskonale wiedział, że program nie działa, a mimo to go wydał.
I znowu kwestia piractwa - gdybym ściągnął pirata, mógłbym naocznie przekonać się, że nie ma sensu kupować tej gry. To jest największy ból przy kupowaniu oryginałów. Sprawdzić można na demie - do pewnego stopnia - czy gra jest fajna. Natomiast pod względem technicznym właściwie się nie da. Kupuje się bezwartościowy produkt, płaci kasę a potem jeszcze czeka nie wiadomo ile czasu, aż ktoś łaskawie raczy wydać patcha. W takiej formie, w jakiej toto jest sprzedawane nadaje się tylko do zwrotu kasy, a moim zdaniem jest to nawet próba oszustwa, bo wydawca świadomie wypuszcza nie działający produkt.
dzięki Dudku, kupiłem wczoraj
no i siedziałem do 24... faasaajna gierka, podpisuję się pod tym, żeby wspierac takie akcje: w mniejszych empikach nie mieli, i na moje informacjie o nowych tytułach za 29,90 kręcili głowami i ze zrozumieniem mówli: "tak, pomyliło się Panu, pewnie chodzi o tytuły z klasyki, czyli starocie":)
Podoba mi się, że w fazie taktycznej już czasem trzeba pokombinować: poszedłem na żywioł, najpierw pał mi jeden i jak go leczyłem walnął jakiś granat zapalający czy coś w tym stylu, wszystko zaczęło się palić. Z morza ognia wyszedł tylko cyborg, który potem sam z szotgana rozwalił 4 obcych i odbił innego cyborga. Jest klimacik. No i mam nadzieję, że nie będzie jak w poprzednich częściach, że się człowiek kurczowo trzymał swoich wojaków i dbał, żeby nikt nie był ranny. No ale z instrukcji nie wyczytałem, czy jak moi będąjuż level 10, to nowi dalej bęą 1? W silent stormie nowi też zwiększali swoje kwalifikacjie, dzięki czemu aż tak bardzo nie odstawali od "zawodników" pierwszej lini. Ciekawe jak tutaj?
niezle jaja,
chociaz u mnie dalej jest nienajgorzej, artefakty zaczely sie co prawda pojawiac, ale tylko raz mnie wywalilo do windy jak zaczalem na przemian wczytywac save'y z roznych profili (gra zaczeta na piracie, gra zaczeta na oryginale, gra zaczeta po raz 2gi - chcialem zobaczyc rydykulinina) ,
niestety to co piszesz o betach nie dotyczy tylko tanich gier ... plaga jakas kuzwa czy co? tytulami mozna sypac jak z kapelusza vampire bloodlines, civ4 teraz ufo najbardziej wk....a to ze sa to niezle gry ale te bugi dobijaja ....
mam nadzieje ze jak wyjdzie nowe jagged alliance wildfire (ciekawe tylko kiedy ?) to bedzie dalo sie w nie grac
d.
catan -> w aftershocku wojcy sami nie beda sie zglaszac do sluzby (w tym okresie nie biora juz w kamasze). nowych rekrutow 'kupujesz' od poszczegolnych frakcji. zaleznie od poziomu twoich relacji z dana frakcja bedziesz miec wiekszy lub mniejszy wybor, przy bardzo slabych stosunkach masz wojakow na 1szym poziomie, maksymalny poziom nowego zolnierza jaki mialem to 10.
aha - pilnuj wojakow, wyszkolenie kosztuje, a niektore profesje na odpowiednio wysokim poziomie sa ponoc krytyczne od pewnego momentu w grze
Już kupiłem... Gra zdecydowanie lepsza od poprzedniczki - udało się uratować klimat (choć nie jest to atak Obcych na Ziemię, to dobrym pomysłem jest odbijanie Ziemi z ich rąk). Mam jednak pytanie - w poprzedniej części można było zmieniać imiona swoich wojaków. Niby drobiazg, ale jakże cieszył! Do tej pory pamiętam, jak Lepper dostawał największe cięgi... :) Czyżby pozbawiono mnie tej przyjemności w najnowszym wydaniu serii????
Wczoraj udało mi się trochę pograć bez zwiech :) Gra jest naprawdę fajna i wciągająca. Nadal czekam jednak na patcha.
Czy można ustawić, żeby żołnierze strzelali do Ufoka, póki go nie ubiją i nie więcej? Ustawiam np. kilka strzałów, Ufok pada po dwóch, a żołnierz dalej strzela, co przeszkadza w pojamniu ufoka żywcem. Albo ustawiam 2 strzały, ufo nie zdycha, a żołnierz nie strzela. Trochę skryptów jednak by się przydało, bo kontrolowanie każdego strzału jest męczące, zwłaszcza w łatwiejszych walkach.
trzyem -> imion i nazwisk wojakow chyba nie da sie zmienic, ale mozna chyba zmienic ich pseudonimy
gladius -> wydaje mi sie ze zolnierze wala do ufokow az ich nie ubija, przerwac ogien moga chyba tylko gdy ufok np. zniknie im z pola widzenia lub sami przewroca sie od trafienia krytycznego/eksplozji. do obezwladniania wrogow pojawia sie z czasem fajne zabawki
SPOILER
jak masz sporo surowcow to mozesz sprobowac z rekrutacja jakiegos snajpera na wysokim poziomie, czasem maja pewne cudo ....
********************PYTANIE*****************************************************
Czy w dalszej części gry nowego UFO - pojawiają sie myśliwce? Tzn będę mógł zestrzeliwać UFO samolotami tak jak w poprzednich częściach UFO?
****************KONIEC PYTANIA**************************************************
MrXX - wydaje mi się, że nie. Myśliwce i UFO raczej nie pasują do całej fabuły gry.
mysliwcow raczej nie ma, ale bedzie chyba jakis statek kosmiczny
czolgow tez nie, sa za to roboty, ale jeszcze ich nie wynalazlem (statku zreszta tez ne)
Ja juz roboty wynalazlem, ale.. nie mam fabryk dla nich :) A ze wszystkie bazy nastawione sa na wynalazki nie mam nawet miejsca na nie :) Chociaz szykuje mi sie hcyba jazda do afryki i zdobywanie baz na wybrzezu :D
he he eh
w żołnierzach coś tam zmieniać można, może ksywkę, dzisiaj sprawdzę
buduje się statek kosmiczny z ilomaśtam modułami (chyba 8) do ataku za statek-bazę, w którejś części chyba był taki motyw (pamiętam walki na powierzchni a potem w środku)
A skąd nająć snajpera? Wiem że od frakcji ale nie wiedziałem że tam są profesje: no i na razie mi przychodzą goli i weseli-zero sprzętu, o jaki cudzie piszesz? Że niby z klamką przychodzi? Czy jak mam full wypas stosunki;) i mogę wziąść np 3 ludków, to jak wezmę 1 to już mi spadną notowania i reszta będzie do bani, czy mogę w ten sposób zrobić jednorazowy nabór np wszystkich na niezłym poziomie? Na razie mam dostępnych 1lvl-pocztątek gry
catan -> 'stosunki' spadaja gdy prosisz o surowce, jak bierzesz zolnierzy nie zmieniaja sie. jak bedziesz miec wysokie to bedziesz mial dostepnych wytrenowanych zawodnikow (1 sciezka dla ludzi + specjalistyczne szkolenia dla psioniczek i cyborgow)
a to cudo to pewien rodzaj broni energetycznej, mozna ja tez samemu wynalezc i wyprodukowac. mozna tez uzyc dmuchawki/blowpipe (niestety z gorszym skutkiem, ale przynajmniej mozna ja miec dosc szybko)
tak - wytrenowani przychodza juz z ekwipunkiem
asmodeusz -> no to produkuj te roboty i podziel sie wrazeniami, w tym tygodniu nie mialem czasu na zabawe aftershockiem :(
Gierka normalnie przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Po takim sobie aftermatchu Altar zrobił naprawdę fantastyczną strategię.
Jest co prawda parę denerwujących szczegółów m.in. w niedopracowanym ruchu, polu widzenia i automatycznej pauzie czy bazach ale jak się człowiek przyzwyczai to gierka jest genialna. Ale żeby dźwięk trzeba było na soft ustawiać jak się ma najpopularniejszą kartę dźwiękową na świecie? (sb_live5.1)
Spolszczenie też ekstra jakościowo i jeszcze ta cena.
Nie chcę was bardzo drażnić ale w ciągu kilkunastu godzin grania miałem tylko jedno wywalenie na pulpit.
nie martwisz, niestety ja juz zaliczylem 2gi CTP u siebie i niestety im dluzej gram (chodzi mi o postep w grze, podbite tereny itp.) tym gra chodzi gorzej :( artefakty pojawiaja sie znow ...
no ale i tak jest lepiej na piracie
Nie wiem czy to komuś pomoże ale podam swoją konfigurację gry (zero artefaktów i jak do tej pory jeden zwis):
Ati 9550XT gecube - sterowniki omega 2.5.97a
rozdzielczość tekstur-średnia
tryb graf. - 1024/768@75
Antyaliasing - 1
Jakość shaderów - średnia
Prawdziwe kolory - on
Użyj bezpiecznego odświerzania - on
Wymuś stary tryb VA - off
Użyj shaderów - on
Przetważanie gamma -off
Pokaż cienie jedn. - on
Dźwięk sw - on
Z tego co zaobserwowałem to mimo, że gra nie prosi o ponowne uruchomienie niektóre opcje po zmianie wymagają ponownego odpalenia
Mam problem, nie moge przejsc misja w ktorych mam zabijac ludzi, cyborgi..., bo pojawiaja sie na poczatku gry, ale jak mam przejsc skoro moje odzialy maja lipe bron i sa bez pancerza, a tamci opakowani na maxa. To chore, tylko posylam na smierc swoich ludzi. Do kitu ta gra jest.
Nie mam jeszcze wyprodukowanych pancerzy i broni tez nie moge jeszcze produkowac.
Gre mam od 3 dni.
Poradzcie co najpierw badac i budowac, oraz w jakich ilosciach stawiac budynki.
fx_neo:
1. jak tylko zaczynasz powinienes jak najszybciej isc w bron konwencjonalna - najlepiej XM8. Jesli jedziesz jeszcze na laserowkach retikulan - to nawet nie podchodz do kultystow.
2. jak zdobedziesz troche broni + pancerzy (wystarcza te z poczatku) to mozesz juz podjac walke z kultystami - ale glownie defensywna. Czyli: zajmujesz jakis budynek, obstawiasz wyjscia i idziesz jednym na wabia. Jak zobaczysz kultyste strzel w niego (chyba ze on ciebie widzi) i uciekaj do swojego "pokoiku smierci". Tam przy wejsciu powinienes rozalic wszystkich bez problemu. Tyle jesli chodzi o obrone bazy :)
Jesli chodzi zas o atak na kultystow... hmm... dopiero teraz majac najlepsza snajperke i snajpera 3lvlu atakuje na bazy kultystow: glownie snajper wycina wszystkich a reszta tylko ubezpiecza. Aha - jak pojawiaja sie wargoci to tez nie atakuje tylko uciekam :) Ale na wargotow przyjdzie niedlugo kolej: juz produkuja mi sie plasma/sonic guny :D
No a jesli pojawi sie misja ze mam komus dokopac z ludzi i pisze ze to jedyna szansa na zdobycie terenu?.
A ja to olewam i zostawiam na puzniej, ale puzniej ten sam teren poszedlem trzeci raz walczyc z obcymi, lecz po misji nie byl pod moja kontrola, i ciagle musze sie tam pchac w kulko.
Tez omijam niektore misje: jak tylko widze wargoty to po prostu rezygnuje - bo i tak dostane w plecy (jesli nie maja power armoura moze jeszcze cos zabije; jak maja - leze i kwicze...)
No jak takie misje/tereny sa na puzniej, to mozna je zdobyc bez utrady kontaktow dyplomatycznych (no te ze nie wkurzysz tych ludzi od dyplomacji i ze nie spadnie ci wskaznik w statysykach).
O i jeeszcze takie rzeczy:
- wynajmowanie ludzi (brac wszystkich czy tylko konkretnych i po ilu ludzi),
- mam problem z budowaniem i nie wiem co budowac i czy sie oplaca,
- kture badania z poczatku robic, bo nie mam jeszcze broni konwencjonalnej dostepnej.
I to narazie tyle.
Helo!
Jak dla mnie gra bomba!
Siedziałem pół weekendu:))
Wrażenia: boooskie:), grafika jak dla mnie bomba-szczególnie fizyka ciał. Miałem taki motyw: walka z kultystami u nich, ciężko jak diabli, stoję na wąskim pomoście pod ostrzałem snajperów. Jeden z moich kładzie się i rozkłada zdobyczny M60. Ogniem zaporowym kładzie dwójkę atakujących kultystów w pancerzach. Spoko. Myślę, obejdę snajperów i nie będzie źle. Gdzie tam-nagle atak psioniczny na jedna z moich tyłowych babek. Panikuje i puszcza serię z lasera prosto w głowę mojego faworyta (hm z moimi imieniem w dodatku), który w piękny acz drastyczny sposób SPADA z pomostu. Wyglądało to pięknie. Dalszy ostrzał snajperów, facio z km już nie wstał, spanikowana zgarnęła dwa strzały i padła, z czego oni walą? Jak patrzę jakieś wielkie rusznice normalnie. Biegnie lekarz, leczy ranną, po chwili ona wstaje, tylko po to, aby przyjąć na klatę kolejne pociski. Men (a raczej woman) down. Lekarz ucieka do odległego zaledwie o 2(!) metry budynku. Szok! A już myślałem, że mam wszytsko pod kontrolą: zresztą będzie lepiej jak ze szkoleń wróci trzon wojsk (3 snajperów 2 poziomu no i 2 łowców 2 poziomu-oburęczność!!!).
Wnioski: W obronie "pokój śmierci" ewentualnie "za rogiem" sprawdza się dobrze. Spartoliłem sobie deczko stosunki z ludźmi przejmując siłą dwie prowincje, a walka była baaardzo zaciekła, dopiero kultyści stawili większy opór, bo reszta misji była banalna. Zresztą na ludziach zdobyłem kupę sprzętu.
Niestety dalej nie mogę robić żadnych implantów. Pytania:
1. Jak zwiększyć obronę psioniczną?
2. Kto to są ci wargoci?
3. Za 10 dni przybywa statek, a ja nie mam robotów, implantów i sprzętu dla psioników. Co się dzieje jak statek przyleci , chyba nie koniec gry?
CATAN:
1. helmy psioniczne, ciezkie pancerze (troche zwiekszaja), psionik z odpowiednim sprzetem w teamie (moze dac druzynie bonus do obrony psionicznej), leader (dowodca - lvl1)
2. patrz pkt3 :)
3. nie, nie koniec gry :) spotkasz wargotow :) Proponuje miec dobrze wyszkolony team i dobra bron (przynajmniej XM8 na kazdym kolesiu i amunicje AP) - inaczej moze bolec :)
ryslaw -> sprostowanie odnosnie napisow w intrze - jednak pojawiaja sie, tyle ze dopiero po jakims czasie. dopiero wczoraj zauwazylem - odszedlem od kompa po uruchomieniu gry i intro mialo akurat szanse pokazac sie dluzej niz zwykle, sorki za zamieszanie.
dudek --> dzieki, tez sprawdzilem, ze jednak sie wyswietlaja. Kamien spadl mi z serca :)
XM8 to karabinek szturmowy tak? A jak wytwarzana broń laserowa?
Aha i pytanie baaardzo ważne: mam podwieszany pod klamkę granatnik, ale nie mogę z niego strzelać, kiedy będę mógł? Jakie szkolenie muszę ukończyć? Czy zamontowanie granatnika obniża celność? No i dlaczego po montażu akceleratora broń ma w statystykach takie same obrażenia? Oczywiście cały sprzęt zaawansowany zdobyłem na kolegach kultywistach:).
W misji treningowej miałem gostka z oburęcznością (2 lvl łowca), który mając dwa pistolety laserowe wymiatał! A jak mu dam dwa pistolety maszynowe? Momentalnie wypluwa dzisięć pocisków!!!
CATAN -- aby strzelać z granatnika musisz zmienić tryb ognia przy ikonie postaci. Masz tam serię, ogień pojedynczy i właśnie granatnik. No i musisz mieć amunicję czyli 20 mm granat
Sorry za drugi post ale zapomniałem dopisać, akcelerator z tego co pamiętam to chyba zwiększa zasięg broni. A broń laserowa jest do bani. Nawet na dalszym etapie XM8 wymiata potrzebna jest tylko amunicja AP. Polecam jeszcze karabin soniczny/ wymagany sniper/ i zabójcza broń ckm chyba M60 z amunicją explosive
ha ha ha []Agencie, dzięki za porcję humoru: ponieważ z serią jestem już od początku, więc wiem, że się przełącza rodzaj ognia. Nie takie gry się rozgryzało. Problem z tym, że przy próbie strzału wywala mi komunikat: postać ma za małe umiejętności. Logiczne jest więc, że trzeba przejść jakieś specjalistyczne szkolenie. Tylko jakie: technik, strzelec czy żołnierz?
Asmodeusz --> dzięki, o to jest odpowiedź:). A niech przyjdą Wargoci i inne bydło, już ja ich potraktuję:))). XM8? Ja mam w drugiej lini 2-3 snajperów, przynajmniej 1 z barretem, jak wrócą ze szkolenia to przetrenuję ich na kultywistach (hmm słuchają Kazika chyba:)
catan, twoj wojak musi miec skonczone szkolenie obslugi wyrzutni rakiet (2gi poziom technika lub 1szy poziom zolnierz (albo strzelca).
co do broni laserowej to ma 2 zalety:
- celnosc
- da sie nia w miare sensownie ubijac flatstery/plaskulce (jak wybieram sie na mutantobicie zawsze biore do plecaka jakis pistolecik laserowy, a jeszcze lepiej piec :) )
dudek101 - z tego co sprawdzalem bron laserowa (ogolnie energetyczna) o wiele lepiej dziala na wargot power armour niz kinetyczna (prawie 80% odpornosc na kinetyki i okolo 50% na energy)
Heja!
Ludzie ale jestem wkur....
Czy wy też macie taki BUG:
"Chodzi o strzelanie z granatników - często jest odgłos wystrzelenia granatu a granatu nie widać i nigdzie nie wybucha! Co za debilizm! Też tak macie?"
MrXX - bo strzelałeś ślepakami.
gladius ale smieszne. (ej zaraz to ty pomyliles tytuly i kupiles ta starsze czesc?) :))))
Ej powaznie - mial ktos jeszcze takiego buga?
Tak jak myślałem jest bug uniemożliwiający dalszą rozgrywkę- chodzi o pojawiające się znikąd bazy Cultystów po ich zniszczeniu. Jeśli ktoś spotaka się z nim to rozwiązanie jest w lince - post usera antony_ace. Jeszcze nie próbowałem ale podobno działa
Mialem blad. Skonczylem misje i nagle obraz sie skopal i pojawila se informacja ze: "Ufo.exe spowodowal blad i zostanie zamniety", co to kur**. Czasem jak jest ostra wymiana ognia to spowalnia mi:
Jeszcze innych bledow znalazlem:
- Glosariusz w Umiejetnosciach Cyborg (cos nie tak z textem w skrypcie w jednym miejscu)
- postac zostala zle w jakies misji zaladowana i stala w robu bez ruchu (jakis gosc z cywili)
- no i ten Ufo.exe zpowodowal blad i nastapi jego zamnieci.
- No i dlaczego mozna strzelac przez rozne obiekty np: wagon kolejowy... to chore.
No i co mam nie tak z kompem ze mi sie wieksze plansze wolno wczytuja:
Ufo wersja 1.03
AMD Athlon 3000+ 2.0GHz 64bit, 3x512DDR, Radeon 6600XT 256DDR, Dzwiek 7.1 zintegrowany na plycie ASUS.
Podajcie co jest nie tak.
fxneo: to proste, masz za dobry sprzęt, wyślij mi jedną kostkę 512:))
no niestety są bugi..
MrXX--> potwierdzam, miałem identycznie, w dodatku do końca na celu zostaje znacznik strzału (100%) i nic, bez sensu, miała być broń wsparcia jest big shit. Co do bugów: oprócz klasycznych (ehh..) uwaleń do windowsa, miałem podcza jednej misji, że dwie postacie były na jednym polu! I to w dodatku mój i alien (miałem im pomóc w obronie) misja niezaliczona.
Aha zdobyłem bazę kultystów ale było ciężko... Wydaje mi się, że najlepszy jest start ze środka (no, nie miałem snajperów). Wkurzyli mnie snajperzy kultystów: po jednym strzale (!) mój szturmmen mający obok dowódcę spanikował i walnął mu serię, z celnością 99%! Kurczę, ja rozumiem, ale w panice to powinien strzelaćna ślepio, a on uparcie strzelał do końca (aż dowódca padł martwy!). Jak można ratować sie w takiej sytuacji? Ja ratowałem się load:))
Ja mam dobry sprzet, karta graficzna jest lipa... to zabytek zakichany, bo mialem wczesniej 128/128, ale sie spalil proc na niej i dali mi ta co teraz mam, ale chodzi gorzej. Ale jak to dobry, cos mam nie tak, skoro mi w wiekszych i bardziej skomplikowanych planszach mi zwalnia, albo wolno sie wczytuje?
Bugi... no tak na patcha trzeba czekac.
dudek101 --->>> nie ma zadnego patcha jeszcze, bo sprawdzalem.
No ale wiesz czy bedzie dzialal do PL wersji.
na stronie gry jeszcze nie ma informacji o patchu,
rzuc okiem na oficjalne forum lub strone cenegi (angielska)
patch juz jest
chyba bedzie, patrz na posta od 'bezimiennego'
http://forum.ufo-aftermath.com/index.php?showtopic=2158
Ja mam pytanie: czy warto to kupić? Słyszałem, że gra jest mniej niż przeciętna i w zasadzie jedyną jej dobrą stroną jest cena. W każdym razie mnie interesuje jedno tylko: czy ta odsłona UFO jest w stanie konkurować z RTW? Innymi słowy czy jeżeli to kupię to jak duże jest prawdopodobieństwo, że po zainstalowaniu pogram godzinę lub dwie a nastąpnie wrócę do podbijania Galii lub obrony Panonii przed Huunami:D
Attyla - podejrzewam, że prawdopodobieństwo wynosi 100%. To jest inna gra, która z RTW nie ma niczego wspólnego. NIe uważam, że jest mniej niż przeciętna.
Jest kompatybilny z kazdym jezykiem. Znacznie sie poprawila szybkosc dzialania. Wiec mozna spoko instalowac.
A jeszcze jedno: Tory - budowac tyle ile sie da, bo strasznie kase zrzeraja?
Gladius - czy dobrze zrozumiałem? Jest 100% szans, że wrócę do RTW natychmiast po rozejżeniu się po UFO?
atylla -> tak jak pisal gladius to dwie zupelnie rozne gry, mnie na przyklad ufo wciagnelo znacznie mocniej - kwestia gustu :)
fx_neo -> staraj sie budowac jak najmniej torow, jesli masz mozliwosc skorzystania z drogi wodnej to buduj (kosztuje mniej niz po ladzie) pamietaj jednak ze aby dalo sie cokolwiek zrobic z baza i korzystac z surowcow z terenow wokol niej musisz podlaczyc ta baze z pozostalymi
Atylla---> proste, jak lubisz RTW i odpalisz UFO, to po prostu nie będziesz grał, bo to ZUPEŁNIE INNA GRA. Tu nie masz całych zastępów swych wojsk, ale przynajmniej jest jakaś fabuła, no i akcje na misjach:)) A w ogóle grałeś kiedyś w tego typu gry (lasersquad, jagged alliance1,2,2.5, wcześniejsze części ufo)? To tak jakby ktoś napisał, że gra w Need for speed, i czy wróci do N4S po odpaleniu UFO...
Attyla - myślę, że tak, choć oczywiście praktycznie jakaś szansa istnieje, że pograsz w UFO dłużej.
nie wiem czemu "s" mi się kasuje w gamerhell
http://www.gamerhell.com/download_11688.shtml
dlatego ze niedlugo za drobna oplata bedziesz mogl sciagnac go z GOL'a ;)
co do samego patcha u mnie poginely nazwy baz a w statystykach zolnierzy pomieszaly sie zrecznosc ze zwinnoscia
ciekawe kiedy wyjdzie patch do tego patcha ...
dudek ---> no właśnie widzę, że zamiast zaktualizować tekstów, pacz cofnął je do jakiejś starej wersji. Chyba tylko tak można wytłumaczyć brak nazw baz, itp.
Coś mi się wydaje, że niedłygo wyjdzie kolejny pacz.
A jak zrobić, żeby wróciło do angielskiego?
Ściągnąłem patch 1.4 ze strony Cenegi ale nie działa :D
Pisze, że nie mam zainstalowanej gry... :D
Zainstalowałem PACZA.
Wszystko jest ok poza tym że nie mam nazw baz - LOL!
Zauważyłem też że zmienił się wygląd pasków postępu oraz pasek statystyk.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PYTANIE - POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mam pytanie co do samej rozgrywki. Nie mogę zacząć opracowywania Amunicji PP bo nie mam (chyba broni) BROWNING 0.50. Nie wiem skąd to wytrzasnąć! POMOCY!
Indoctrine -----> bo sciagnoles pacza to UFO AFTERMATH A NIE AFTERSHOCK - zapewne....
kolejny babol - wyposazenie na przyciskach wyswietla sie jako wyposazenie\" troche to wk...a na dluzsza mete wiec to juz poprawilem - jak ktos chce zmodyfikowany LocalizationPack.vfs to moge podeslac
kurde, pol dnia napalalem sie na 'poprawionego' aftershocka wrocilem do domu i jak na razie pozytywnych zmian po spaczowaniu (spaczeniu raczej) nie widze.
probowalem doszukac sie czegokolwiek z obiecanek w readme i dupa, no chyba ze jestem slepy bo rzekomych zmian na ekranach produkcji i badan nie widze, a to wydawalo mi sie najlatwiejsze do zweryfikowania
ech... nawet artefaktow jakby po spaczowaniu wiecej sie pojawia ...
MrXX -> bron .50 to barret (tak to sie pisze ?) musisz albo zdobyc ja na wrogach albo wyprodukowac i przed koncem misji wyrzucic z ekwipunku zolnierza na ziemie, wtedy gra laskawie pozwoli rozpoczac badania nad amunicja PP :)
Kolejne buraki ------> W oknie wyposażenia wojaków nie ma wszystkich statystyk (obrażenia) w broni laserowej i plazmowej.
Mam nadzieje ze wynika to tylka stad iz Patch jest w wersji angielskiej......
kurcze, to nie wiem wrzucać pacza? Chyba tak, najwyżej zrobię backup wszytskich plików i tyle.
Wczoraj miałem kolejną utarczkę z kultystami: he he he, no problemo, moja ekipa docelowa: dwóch komandosów/łowców kazdy z dwoma pm, a z tyłu 2-3 snajperów 2 lvl, no i 1 wsparcie: M60 lub RPG. Na razie nie mam jeszcze oburęczności, ale snajperzy radzili sobie bez strat: no ale o dziwo nie napotkałem wrażych snajperów: w środku bazy szturmowało dwóch gostków z norzami na linię trzech snajperów :))
O dziwo wczoraj granaty z podwieszanego granatnika leciały prawidłowo. Skuteczność zadowalająca-przyjmuję na uzbrojenie
pogralem chwile, ale zrezygnowalem dosc szybko w ciej misji bojowej gdzies, denerwuja mnie glownie 3 rzeczy:
-gra sie cholernie wooolno laduje, a spzret nie mam najgorszy. DO tego niemrawo dosc mi chodzi a wyglada ciut lepiej od apocalypse i chyyba gozej od pioprzedniczki imho
-gra sie wiesza! juz ze 3razy sie wysypala mi
-kurde, nie moge porzejsc misji, gdzie mam zlapac jakiegos zwierzaczka, takie male pelzajace cos kosi mi druzyne :)
Chupacabra -> Wywal ta gre, to kolejna lipa produkcyjna. Mi sie tez wieszala itd. Nawet poprzednia czesc mimo zainstalowania patcha 1.4 to i tak mi do winXP wyskoczyla, oni sie nie znaja na programowaniu.
Juz wolalbym pograc a X-Com Apocalypse, gdyby byl tylko na WinXP.
Wkurzylem sie i polamalem CD i DVD z UFO (WIELKA LIPA).
Dwa pytania do grających:
- co trzeba odkryć aby mieć labolatorium do badania pancerzy
- czy zatrudniacie inne rasy i czy to się kalkuluje
cóż, każdy gra w co lubi, wiesz się owszem ale gram:))
Pancerze chyba w zwykłym laborator broni podstawowej. Inne rasy: no ja stawiam na cyborgów mam 5 level 9,8,8,7 i 5, mają dużo życia, wytrzymali są no a jeszcze w przyszłości zapodam im implanty i wtedy ho ho
Psioniczki: hmmm, nie wiem, mam dwie myślę że w późniejszych etapach mogą być konieczne (np wykrywanie lub obrona psi). Ja mam taki skład, że ok 1/3 w misji a ok 2/3 na szkoleniach i leczeniach, i zmiana grup w prawo:)
Co do Psioniczek.... mam jedną taką cizie. W zasadzie była nic warta ale raz wziąłem ją na misję z narzędziem PSI 2 stopnia.....
Co się okazało. Wargotów załatwia prawie odrazu. Dezorientuje ich i te jełopy stoją jak buraki. W tym czasie załatwiam ich żołnierzami.
Więc reasumując. 1 DOBRA psioniczka w misji przeciwko wargotom musi być. Bardzo ale to BARDZO ułatwia walkę z i tak trudnymi Wargotami.
Co do cyborgów nie wypowiadam się. Mam 1 snajpera i szkolę go by mu wstawić w oko infrawizję. Zobacze na ile będzie mocny.
A giera jest ZAJEBISTA. Mi się prawie w ogóle nie wywala (na 10 dni grania wywaliła mi sie ze 4 - 5 razy). Teraz jak wyszedł patch i naprawił te największe buraki (dla mnie to granatniki) to aż mi się jeszcze lepiej gra.
SUPER GIERA!
MrXX--> Hmm, wiesz, to możliwe, te tytuły mi się dziągle mylą :D W każdym razie gra jest zabugowana naprawdę porządnie. No ale trudno...
Mr XX no co ty! Przecież w instrukcji wyraźnie napisane, że cyborhi sprawdzają się w pierwszej linii:)))
czekam na implanty jak je produkujesz? Fabryki specjalne czy jak? Narzędzie Psi 2 stopnia? Co to takiego? Ten karwasz czy coś w tym stylu?
Przypominam Ci, że wczoraj bez patcha działał mi granatnik. Dziwne, ale widowiskowe:)
A tak przy okazji: to Ty jesteś ten MrX z A5 z mambą?
u mnie cyborgi calkiem niezle sobie radza tez z ciezkim sprzetem, na oficjalnym forum ludzie pisza ze sa tez niezle jako zwiadowcy
co do psioniczek wlasnie ich uzywam ich jako zwiadowcow i/lub snajperow - zauwazyliscie ze psionczka snajper 3go poziomu ma bonus do broni dalekiego zasiegu ?
znalazlem kolejnego babola - po przejscie z ekranu druzyny na ekran produkcji pojawiaja sie krzaki, na szczescie jak przejde na inny ekran (np. badania) i wroce na produkcje jest juz ok - tez tak macie ?
Nie wiem, co z tą grą. Wczoraj grałem non-stop 6h i żadnej zwiechy, natomiast przedwczoraj zaliczyłem na jednej sesji trzy zwałki do pulpitu. Zauważylem, że im dłużej gram, tym czas wgrywania misji się przedłuża - może pomogłoby gdyby co dwie godziny resetować kompa? Artefaktów żadnych nie miałem - gram na GF 6600.
dudaek ---> ten babol sie zdarza ale na szczescie nie boli....
CATAN ---> jestem inny MrXX. A co do pytań. Implanty z tego co kojarze produkuje sie w fabrykach implantów. Narzedzie II PSI stopnia to jakaś pukawka po rekutilanach. Ładnie powala Wargotów. Karwasza jeszcze nie wyprodukowałem.
Mi granatnik BEZ Patcha działał ale nie zawsze.
Właśnie włączyłem shadery i i tą opcję do gamma - ludzie! Grafika jest przepiękna, takie piękne odblaski mam teraz. Cudo - miód! Ula la...
WAŻNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czy ktoś wie co mówi Cenega na zniknięcie nazw baz? Czy zagraniczni gracze też mają ten problem?
zagraniczni gracze raczej nie maja problemu z nazwami baz, developerzy na forum milcza w tym temacie, napisalem maila do cenega@pl ale jak do tej pory bez odzewu z ich strony
To daj znać nam jak coś się dowiesz. Niech się wezmą do roboty i niech coś z tym zrobią.
Zastanawiam sie, czy nie wrocic do wersji 1.03. Dzialala stabilnie i w ciagu pierwszych kilku godzin gry nie wywalila sie ani razu.
Za bardzo denerwujacy w wersji 1.1 jest brak nazw prowincji i kwiatki w rodzaju "sanitariusza - specjalisty od min".
ps
witam wszystkich
Z tego co wiem, to wina tworcow, ktorzy uzyli jakichs starych plikow do stworzenia danych lokalizacyjnych. Czekam na info, kiedy zostanie to poprawione. Na razie najlepiej uzyc localizationpack.vfs z wersji sklepowej.
Luce ---> to chcesz móc strzelać przez np. wagony? Chcesz mieć porąbane granatniki strzelające śleapakami?
Wydaje mi się że bez nazw baz da sie żyć. Ja nie narzekam. Było gorzej bez patcha. Myślę że te kwatki to wina naszej wersji PL. Cenega jak nie da dupy to na dniach przystosuje patcha do naszej poslkiej wersji.
No chyba że jednak dzadzą dupy....... w końcu to żyjemy w Polsce.
ryslaw -> nie wiesz moze jak wyciagnac localizationpack.vsf z plytki ?
probowalem wczoraj otworzyc caby z instalki i kicha :(
kurde, nie chce mi sie przeinstalowywac calej gry
Jesli zastosowanie starego localizationpack zamieni snitariusza w technika a doktora:) w medyka, to brak nazw prowincji jakos przezyje...
Czy moge jakos 'wydobyc' stary localizationpack.vfs z plyty? Nie instalując gry od nowa?
dudek101, luce --->
Podajcie maile, mogę Wam przesłać ten plik z niezpatchowanej wersji, zajmuje tylko 270 KB
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-30 16:44:58]
A czy zamiana tego pliku na stary cokolwiek pomoże?
A może ten plik został też lekko zmodyfikowany przez patcha?
Hmmm?