Pół roku później sequel wyszedł, jest gorzej niż się człowiek spodziewał.
Na dodatek pierwsza część nie jest już sprzedawana
https://steamcommunity.com/app/1049850/discussions/0/3051734364731575937/#c3051734364731687593
The main and sad reason is that TBS games does not sell well. So the income was poor. And there was an agent between Chaos Concept and the Steam. So the income was much more poor. The income from UFO2 is very very far from the breakeven point even though it was being developped in garage conditions. We are trying to get funds for the UfO2DLC/ new edition that could help us reach the break even point.. The second reason is that we thought about some improvements for UFO1ET: Perhaps a Tank Laser Cannon would be interesting(in tribute to 1993 Xcom/Ufoenemy Unknown. Perhaps Cyclop's brother equipped with Laser/ Akew Cannon could be good hammer against aliens. And last but not least the contract between CC and the agent expired so it freed our hands. Perhaps an UFO:ET Platinum edition could be created? We do not promise anything though, we are aging.. Your thoughts?
Actually now ufo1et works only for those who has bought it. The account to UFO1Gold has an agent between us and Steam. So the UFO1 Platinum makes us way how to get UFO1 on the Steam an offer it to those who want to buy it. I checked some UFO1ET gameplay and the tanks there are still cool. It has vast research tree, profound story, enabling the player to travel from Esperanza to the Earth and necessity to prevent aliens from mining Avonium is also cool because once aliens mine enough they move their armada to Esperanza. I think that the Alien Mind Control, Tank Laser Cannon, Tank Mortar, Cyclop Mortar/Laser, Greyone alien and some other alien race, hellicopters on the Geoscape and some other improvements could be fun. What we need is to reach break even point for UFO2. And it looks we will not without money from Ufo1Platinum. But first I have to convince my co-funder and programmer Fidak, to start working on it. It wont be easy coz, we are deep in red numbers.
zawód sprzedażą, obwinia trend globalny (strategie turowe nie sprzedają się dobrze), planuje nową wersję pierwszej części (zamiast dopracowywać sequela) m.in. dodając nowe pojazdy czy technologie.
żenada
Gra wróciła do sprzedaży w odmienionej formie - nowa zawartość (portrety anime??) i poprawki
https://store.steampowered.com/app/1662770/UFO_Extraterrestrials_Platinum/
Gra ukończona, generalnie finał bieda - ustrzel wielki mózg, tyle.
Gra w wersji Steam od razu w wersji Gold czyli zmodowanej poprawkami BMana.
Niestety dwie z nich nie działały jak należy. Pierwsza - zwiększony zasięg widzenia powodował wyloty. Druga - nie da się przełączać trybu strzelania podczas Reaction fire, albo jest to domyślnie strzał z biodra albo w modzie BMana seria trzech pocisków. Teoretycznie jego poprawki powinny działać tak, że na większe dystanse używasz czegoś celniejszego, ale tak nie działo się nigdy - zawsze był to tylko jeden tryb.
Druga rzecz to częste problemy z kolizjami - nawet jak widzimy ufoka to możemy dostać komunikat że nie ma szansy trafić. Za to tamten nie ma problemów z ustrzeleniem nas...
Warto wiedzieć, że każdy granat rzucony centralnie w czerep kosmity kładzie go na miejscu :]
Irytował brak przydatnych skrótów klawiszowych, ciągle autocentrowanie kamery nie tam gdzie chcemy, szczególnie przy dostawaniu komunikatu "no clear line of fire" gdzie ufoka widzimy ale nie strzelimy do niego... bo nie.
Czasem było to absurdalne gry lewitujący ufok nie mógł być zestrzelony z powodu kamieni, gruzów czy drzew nad którymi wisiał. Absurd i nonsens.
No i pod sam koniec gry, gdy miałem odlatywać na Ziemię (spoiler:] ) zaatakowali mi bazę.
Gra to mierna imitacja ufoków, dzisiaj jest dostęp do OpenXCOM oraz świetnych modów do niego np. XPirateZ i to lepiej z nimi spędzać czas.
Z trylogii UFO After- od twórców Original War najlepszy jest nadal Aftershock z modem ACM, to jedna z tych pozycji co się gnieździ na dysku od lat...
Tymczasem sequela jak nie było tak nie ma.
Kto wie czy Xenonauts 2 nie wyjdzie pierwsze D:
Od razu wspomnę że moja ocena dotyczy wersji stimowej Gold z zaimplantowanym modem Bman's Mod. Modem o tyle ważnym że bez niego trudno ukończyć grę :) Otóż w/w modyfikacji możemy ustawić kilka istotnych rzeczy, a pierwszą i chyba najważniejszą jest możliwość podwyższenia częstotliwości pojawiania się wrogich dowódców, bez przesłuchania których nie można ukończyć gry. Co do samego UFO to od pierwszej rozgrywki w 2007 zdania nie zmieniam, to naprawdę fajny i mocno grywalny tytuł, który ewidentnie został chyba zaraz po premierze olany przez swych twórców. Gra nafaszerowana jest niestety błędami które bardzo mogą utrudnić rozgrywkę, a zwłaszcza walkę, do najbardziej irytujących należą : brak możliwości strzelania przez przeszkody sięgające do pasa żołnierza oraz przez okna, nieczęste lecz mocno denerwujące strzelanie ufoków przez sufity no i oczywiście niemożność rzucenia granatem, poprzez swojego komandosa.. Natomiast w warstwie strategicznej najbardziej niezrozumiały dla mnie był brak możliwości załadowania dodatkowego sprzętu przed przylotem na Ziemię !
spoiler start
Do końca gry - 4 misje - musi wystarczyć to co komandosi mają w plecaku i kieszeniach.
spoiler stop
Nie mniej 92 godziny które spędziłem przechodząc grę nie jest czasem straconym, bawiłem się naprawdę dobrze, tym samym mogę polecić tytuł fanom klasycznych odsłon UFO :) oraz graczom dla których grafika ma drugorzędne znaczenie, a liczy się przyjemność z zabawy.
nie gralem w poprzednie czesci ufo tylko przegladnalem troche po instalacji, ale moim zdaniem najbardziej udana
wersja tej serii jest UFO: Extraterrestrials!
Grafa, animacja to dno jak na dzisiejsze standardy, fabula ujdzie, ale watek rpg jest niezwykle atrakcyjny.
Rozbudowa baz, dbalosc o ekonomie ich utrzymania, team leveling aby w ogole wygrywac bitwy przejmowania statkow obcych i samych obcych od ktorych zalezy czy nastapi przelom w naszych pracach badawczych nad obca technologia i jej adaptacja m.in. do nieustannie ulepszanego ekwipunku zolnierzy bo chmary najezdzcy sa coraz bardziej zaciekle w walce i mocniej uzbrojone.
POLECAM!
HA, czemu nikt nie naglasnia takiego tytulu, trafilem tu przez przypadek, toc jak tego nie spieprza to mamy PIEKNY tytul, juz nie moge sie doczekac, wlasnie wczoraj przeszedlem interceptora a wczesniej w ciagu miesiaca unknown enemy i xcoma ;) tylko apocalypsy jakos nie trawie, kiedys mi sie nie podobala i nadal mi sie nie podoba
Dziwne że nikt jej nie zauważył, sądząc z grafik to będzie najbardziej zbliżona gra do UFO"EU ze wszystkich dotychczasowych. Nawet zauważyłem jakieś pojazdy, super!!!
Czesc :) Gra zapowiada sie ciekawie szkoda tylko ze na oficjalnej stronce nie dali grywalnego dema ale stronka jest oki :) Juz po screenach widac ze gra bardzo przypomina pierwsze czesci UFO i to bardzo dobrze zawsze mialem slabosc do 2 pierwszych UFO-kow :P jesli polaczenie klasycznych straszych czesci uda sie polaczyc z mozliwosciami graficznymi nowych kart graficznych to zapowiada sie hicior :)
A jeszcze jedno mam nadzieje ze jakis z polskich wydawcow zainteresuje sie gra i zrobi spolszczenie do tej gry :)
czy to będzie turówka?
H3ZEKI4H ---> Nie znajduję logicznego wyjaśnienia...
Początek opisu gry z GOLa:
"Strategia turowa wyraźnie nawiązująca do klasycznej serii „UFO”...
Kurde :/ przelozyli premiere tej gry a juz myslalem ze jutro bede sobie ufokow zabijal :P mam nadzieje ze nastepnej zmiany daty premiery nie bedzie
niestety premiere przesuneli ale na ta gre warto poczekac zeby ja dopracowali bo naprawde bedzie hitem porownywalnym do pierwszych x kom. dziwne jedynie ze tak cicho o tej gierce no ale niestety ekipa od gry chyba niema zbytnio kaski na dobra reklame ale itak pewnie sie szybko rozprzestrzeni wiesc o tej gierce bo po samych screenach widze ze gra bedzie magicznie grywalna:) czekam joz 3 miechy na nia z niecierpliwoscia
Juz sie nie moge doczekac tej gry :) szkoda ze nie ma planow wydania jej w polsce :(
Ja :/ znowu poslizg :( kurde no a juz myslalem ze sobie wnia pogram :(
sledze newsy na bierzaco na forum oficjalnej stronki i jak narazie niesa w stanie dokladnej daty podac. w kazdym razie gra jest na etapie wykonczenia i naprawy bugow.bedzie duzym hitem:D. dziwne ze nikt sie jeszcze niezainteresowal jej sprzedaza w polsce. niemoge sie joz doczekac
Obawiam sie o silnik tej produkcji. Wszystkie screeny sa wykonane z tej samej perspektywy i dystansu. Czyzby sterowanie kamera i jakikolwiek zoom byl niemozliwy. Jesli tak, to np. havoc chocby w wersji 1.0, tez pozostaje w sferze marzen. Wielka szkoda, bo z tego co wiem Nival sprzedaje swoj genialny silnik (Silen Storm) za naprawde nieduze pieniadze. Poczekamy, zobaczymy.
cri ---> Celna uwaga! Obyś nie miał racji...
Ech... Silent Storm w konwencji UFO... marzenia! :/
mniejsza z grafika. grunt zeby byla ladna i przejzysta a kamera wcale nie musi sie obracac. im chodzi o grywalnosc a nie efekty jak np w ufo aftermach (gniot z fajna grafika). a znowu w mojej opini silent storm byl troche zbyt bardzo na szczesciu w celnosci a nie taktyce. przynajmniej ja takie wrazenie odnioslem. w kazdym razie ufo na enginie silent storma chyba by mi sie wcale nie podobalo az tak mysle ze na swoim lepszy klimat uzyskaja
Mam wielkie nadzieje co do tej gry bo jako jedyna w 100% wzoruje sie na pierwszej części XCOM. Jeśli wykonanie będzie conajmniej dobre to hit murowany. http://www.youtube.com/watch?v=WESMcX29lc0&mode=related&search= to robi wrażenie !
no gierka napewno bedzie najlepsza z ostatnio wydanych ufo "aftershit" serii gdzie niema taktyki i rownie dobrze mozna uzbroic po zeby swoj sklad i tylko chodzic i siekac po kolei jak w diablo. Ta gra natomiast jest moja ostatnia nadzieja na gre ktora chodz troche dorowna staremu ufo
jedyny problem to ze juz po raz niewiem nawet ktory przekladaja premiere gry. takze na dobra sprawe niewiadomo czy wyjdzie za miesiac czy za rok:/
Wiesz czemu nie bedzie lepsza? Bo nie wyjdzie. DNF tez mial byc "lepszy od wszystkich FPSow".
Oto nowa partia ciekawych screenow
Można na nich zobaczyć ze to stare podciwe ufo tylko w nowej szacie graficznej
16 już coraz bliżej.
Hej
Mam nadzieje ze nie przesuna premiery tym razem bo to juz sie zdarzylo :/
a i szkoda ze zaden wydawca polski nie zainteresowal sie tym produktem i nie bedzie polskiej wersji gry :(
Premiera została przesunięta... tym razem na 1 maja, więc o raptem dwa tygodnie ;) a na ichnim forum powiedziano, że przed 2-3 dniami gra trafiła do wydawcy, więc (chyba) kolejnego opóźnienia nie będzie. Dwa tygodnie to akurat dość by wydrukować instrukcje, wytłoczyć płytki, zapakować i rozesłać po sklepach.
Tytuł za bardzo niszowy by liczyć na krajowego wydawcę, dobrze że gra będzie dostępna jako download, tak więc jak opinie po premierze będą pozytywne, chyba się skuszę...
w ciagu kilku dni maja wypuscic nowy video gameplay. jestem ciekawy czy przez te miesiace przesuwania daty wydania zmieniloo sie cos na lepsze w grze
ale padlo. zapowiada sie niedobrze (=
kiedy w końcu światowa premiera tej gry ?
Za wschodnią granicą już jest, wersja "ściągnij sobie sam" będzie dostępna 4-go maja w sklepie Paradoxu (Gamers Gate) i Matrixgames. W Europie pudełkowa najwcześniej w czerwcu, w USA powinna być koło 10-15 maja.
Pierwsze opinie są całkiem pozytywne, ludzie podkreślają zwłaszcza duże podobieństwo (klimat i sposób rozrywki) do starego ufo, co zawsze jest dobrym sygnałem ;) i pozwala im przez palce patrzeć na kiepską grafikę (zwłaszcza brak animacji rzutu granatem!) i różnice względem oryginału (idiotycznie rozwiązany sposób "śmierci" żołnierzy) chociaż... tutaj autorzy musieli coś pozmieniać, inaczej zginęliby zadeptani przez prawników.
ja nie wiem po co oceniać grafikę .. mam nadzieję, że będzie równie klimatyczna jak w starym ufo :) .. Ja nie chce enginu Obliviona w tej grze :P
Ale brak animacji rzutu? Serio, to nawet w UFO było. Kiedy pierwszy raz oglądałem filmik z gry myślałem że to duże coś co wylatuje z luf to jakiś przerośnięty pocisk... a to granat był :)
Co jednak nie przeszkodziło mi zarezerwować odpowiednią kwotę na karcie. Waham się jedynie nad wyborem sklepu, GameGate będzie mieć grę taniej, z drugiej strony Matrix jest znany z ułatwiania życia klientom pomijając w grach co bardziej idiotyczne DRM-y...
z tym granatem ? może specjalnie dla klimatu aby ta gra jak najbardziej przypominała stare ufo lub inne gry z tamtego okresu ..
Również czekam na tę grę. Wygląda naprawdę klimatycznie.
Pal licho grafikę, ale animacja postaci woła o pomstę do nieba.
Tak jak mówi Thorvik, jak zobaczyłem na filmie, jak żołnierz rzuca granat to mnie zatkało. Myślałem wtedy, że może to jakiś film z alphy czy coś, a to już prawie finalny produkt był...
Cholera nie wiem jak w tej grze można zrobić by żołnierz kucał :| wie ktoś jak ?
Azazell3 --> Nie pamiętam dokładnie, ale warto spróbować. W filmiku z gry ktoś kliknął na żołnierza i obok pojawiło się menu z guzikami, strzałki w górę i w dół. Kliknięcie strzały w dół spowodowało, że żołnierz kucnął.
Sporo czasu temu oglądałem ten film, więc może mi się coś pokiełbasiło.
Hej :)
Ja juz mam gre troszke sobie wnia pogralem rzeczywisice grafika moze nie jest super i animacja postaci tez nie jest szczytem technicznych mozliwosci 2007 roku ale gra ma niesamowity klimat i strasznie mi sie podoba
Mam odrazu pytanie nie wiem jak uwas ale ja nie moge zmienic w tej grze rozdzielczosci nie ma zmiany jej w opcjach grafiki :/ czy to tak powinno byc czy cos umnie nie tak dziala ??
A zolnierzem kuca sie klikajac na niego lewym przyciskiem myszy pojawia sie opcja kucania :) zapodam screena zeby bylo wiadomo o co chodzi :P
ufo-et.ini - jest plik i tam jest rozdziałka i jakieś detale ale nie wiem czy zmiana coś da
Jednak dobrze pamiętałem, z wyjątkiem tych strzałek :P
Zmiana rozdzielczości w .ini podobno nic nie daje.
ja mam taką grafikę -->
tak Bone_man --> miałeś rację , dzięki
Gdzie wy kurna, kupiliście tę grę? Ja czekać muszę do piątku :)
Jak wygląda wielopoziomowość mapek? Jedynie na jednym filmiku i tylko w jednym miejscu widziałem, jak zmieniony został poziom mapy. Czy ufo może mieć więcej niż jeden poziom? Reaction fire działa podobnie jak w starym UFO? Dobrze widzę że niektóre misje mają więcej niż jedną mapkę? I dlaczego muszę czekać do piątku by sprawdzić to osobiście?!
czyli mozna ja kupic w polsce ale nie w polskiej wersji?
Throvik --> Co do wielopoziomowości map to na pewno są 3 poziomy, czy więcej - nie wiem.
Reaction fire - masz na myśli to, że stoisz przed drzwiami i dajesz koniec swojej tury. Z drzwi, przy których stoisz wyłazi ufok i Twój żołnierz wypala mu 'sam z siebie' w głowę? ;)
Mapy można podzielić na kilka typów. Same pola/pustynie/kaniony + ufo.
Pola + zabudowania + ufo. Dużo zabudowań + ufo. Bazy obcych i pewnie jeszcze coś się znajdzie. :P
lisio720 --> W Polsce tej gry nie można kupić... będzie trzeba ją sprowadzać, bo nikt tego u nas raczej nie wyda, co jest smutne. Dane mi było trochę nad nią posiedzieć i żałuję, że się skończyło.
Nie jest to może stary X-Com, ale imo zdecydowanie najlepsza gra, która go naśladuje. Te wszystkie Aftershocki i Afterlighty mogą się schować. Wciąga niesamowicie.
Grafika ze screenow wyglada niesamowicie biednie. Juz oryginalne ufo mialo lepsza...
Grałem z godzinkę może i no gra imho wciąga i to nawet bardzo .. ale zobaczymy czy jest na tyle dobra, że wciagnie mnie na wiele wiele godzin ...
po tych wszystkich średni / słabych klonach Ufo takich jak Aftershock, Aftermatch Ufo 3 to chyba jest najlepsza część .. lecz jeszcze podoba mi się Afterlight ale nie mam jeszcze o niej opinii.
_LuKe_ --> grafika jest ładniejsza niż w Ufo: eu , ale tutaj grafika nie gra roli .. i dobrze, że graficznie ni zrobili jej jak Aftershock. Tylko pytanie po co tej grze Pixel Shaders ?:) jak się nie mylę to wymaga ta gra ..
Bone_man oceniasz grę a w nią jeszcze nie grałeś ?:)
Giera dobra jest :)
kurde mam mało kasy mimo, że dostaje co miesiac z 1 mln zł ale i tak dużo idzie na wydatki .... jak zwiększać przypływ gotówki ??
co dają nowe bazy w sumie ?
może ktoś się podzieli swoją taktyką w grze ?
Zauważyłem nowość w porównaniu do pierwowzoru . po bitwie rosnie każdemu z żołnierzowi EXP i rozwijają się postacie :) fajna sprawa .. ktoś jeszcze znalazł coś nowego ??
W oryginale tez rozwilaly sie postacie.
Czy jest cokolwiek, czego nie bylo w ufo:enemy unknown? Bo z tego co widze, to grafika wyglada gorzej (jest strasznie paskudna), o animacji piszecie, ze kicha. Po diabla w to grac? Lepiej odpalic oryginal...
_Luke_ --> Ale ile razy można przechodzić oryginał (ja już nie pamiętam ile to było razy). Ja już znam oryginał na pamięć (no sporo zapomniałem, ale 5 minut wystarczy do przypomnienia).
Mam pytanko do tych co już grali. Czy interakcja z otoczeniem jest tak samo rozwinięta jak w UFO:EU (w terror form the Deep tą interakcje mocno ograniczyli - głównie przez występowanie dużej ilości metalowych konstrukcji). W jedynce największą frajdę sprawiały misje na wiosce w nocy. W jednej turze 1-2 na ładunki HE na każde piętro i domu nie ma, a ze środka słychać tylko krzyki ufoków, albo podpalanie sadów/domów w nocy (w x-com już się tak nie dało).
Jak wygląda sprawa AI ufoków. Z zapowiedzi wynika że ma być naprawdę dobre, czy to tylko część reklamy?
Szkoda że nikt w polsce tego nie wyda. Nie chce kupować za granicą, a ściągać też nie mam zamiaru :/
_Luke_ ==> jest sporo nowości :) dużo więcej bajerów typu bronie , więcej czołgów i więcej dupereli ..
lepsze tereny i bardziej wymagający chyba.. przeciwnik..
imho Luke masz rację w Ufo 1 tez się rozwijały postacie ale tu masz o tyle lepiej, że dostają one EXP i np z 5 pkt i rozkładasz w co chcesz aby się lepiej rozwijały albo w strenght, vitality itp okolo 10 cech.
Dbest ==> interakcja z otoczeniem ? hm no narazie odkryłem tyle, że jak rzucisz granaty czy z bazooki to sciany się rozwalają itp ale to już było w UFO 1 .
co do AI ? no jest wymagający. Wkurzyła mnie jedna misja, że nagle wychodze ze statku żołnierzami a tu booom 3 ufoków i po jednym strzale i kaput martwi :).. jest losowość straszna.. ale imho to też było w UFO 1 :)
Ja mam pytanie czy podczas misji warto zbierać i poświecać pkt ruchu na bronie obcych do plecaków ? czy i tak jak zakoncze sukcesem walke to wszystko automatycznie do mnie przechodzi ??
Azazell3 --> Napisałem przecież, że miałem okazje zagrać. Posiedziałem nad nią trochę czasu u kumpla. Sam jej nie mam, czego żałuję, bo grało mi się naprawdę pysznie.
Ja kasy dostawałem jakoś z 3 miliony, co miesiąc.
Po misji masz statystyki, kto jest ranny i co udało Ci się zabrać. Np. 6x Plasma grenade, 3x gravity etc.
_Luke_ --> Przecież nikt nie zmusza Cię, żebyś w to grał. Demo chyba ma być wypuszczone, to będziesz mógł sobie sprawdzić. Może akurat Ci się spodoba. :)
Najlepiej chyba opisuje tę grę zdanie z jednej recenzji - rewolucji tu nie ma, ale rozwija sprawdzone pomysły z UFO.
O grafice pisałem, wygląda naprawdę słabo (animacja jeszcze gorzej), ale jak zacznie się grać to od razu zapomina się o tym. Myślałem, że ciągle będę zwracał uwagę na to, jak ta gra wygląda, ale nic z tych rzeczy.
Dbest --> Wszystko można zniszczyć. Dziwne jest trochę, że można jednym strzałem z karabinu zrobić dziurę w ścianie... Imo coś cięższego powinno niszczyć ściany, a nie zwykłe pukawki.
To w jaki sposób można dostawać kasę z 3 mln ?:) oprócz polowania na ufo i wypełnienia misji z ufokami .. są jakieś inne rzeczy dla zarobku ?
BTW. zbudowałem 2 bazę i chyba zrobiłem bląd bo za szybko ale mogę się mylić .. wybudowany jest tam hangar itp podstawowe budynki .. lecz nie mogę budować workshop, laboratorek itp czemu ? w 1 bazie są
Za mało czasu siedziałem, żeby móc wybudować drugą bazę. Rozbudowywałem swoją, dodałem pokój do przesłuchań, stanowiska SAM etc.
Grałem na normal'u, tłukłem każde ufo, które było w zasięgu. Potem od razu oddział szturmowy i tyle. Nic innego, przychodził billing i dostawałem 2.7M, a to 3M. Nie rozgryzłem od czego zależy, kto nam da więcej pieniędzy i za co.
Popytałem kogo trzeba i teraz wiem trochę więcej:
1. Praktycznie jedynym źródłem dochodu są dotacje, produkcja nowego sprzętu jest droższa niż przychody z jego sprzedaży. Na szczęście da się podreperować trochę budżet sprzedając złom zdobyty w misjach.
2. Masz (niestety) jedynie jedną główną bazę, pozostałe to w zasadzie hangary + radary. Niezbyt dobrze rozwiązane. Z baz zniknęły też magazyny, a naukowcy i technicy pojawiają się automatycznie w chwili wybudowania odpowiednich budynków.
3. Uproszczono przechwytywanie ufo, np. nie produkuje się pocisków dla myśliwców, są uzupełniane automatycznie (dobrze że przynajmniej kosztuje to pieniądze), brak wyboru trybu przechwytywania.
4. AI wydaje się trochę kuleć, obcy wydają się nie szukać osłony przed kulami, po prostu wychodzą na widok i opróżniają magazynki (i punkty akcji) w stronę żołnierzy. Jak się potwierdzi to WIELKI minus. Być może da się tym sterować poprzez poziom trudności?
5. Brak wsparcia dla modów, pliki z danymi wydają się być kodowane (MSZ wielki minus).
6. Na szczęście klimacik jest. Nie jest to może stareńkie UFO gdzie po wyjściu z dropshipa witały cię na dzień dobry 2 granaty plus seria z plazmy, ale i tak najlepsza wersja jaka do tej pory wyszła.
Trochę mnie rozbrajają wymagania gry
Minimalne Wymagania gry:
1.5 Ghz Procesor
Karta Graficzna 128mb
256 Mb Ram
2.6gb Miejsca Na dysku
Zalecane Wymagania:
2.5 Ghz Procesor
Karta Graficzna 256 mb
512 mb ram
2.6 Miejsce na dysku
a ja sądziłem, że minimalne to będą gdzieś na pograniczu P2, Amd K 300 + 64 mb ram - dziwne
Thorvik --> Jeśli chodzi o te granaty na dzień dobry to raczej nie w UFO, a w X-COM. Ogólnie UFO:EU było dla mnie najlepszą częścią, poza AI. AI najlepsze było w X-COM, zresztą to była wizytówka drugiej części (niby grafika miała być lepsza i parę ulepszeń, ale w sumie imho im to nie wyszło). To w X-COMie przeciwnik zachowywał się zależnie od twojej taktyki. W jedynce ostrożność była punktowana. Lepiej było powoli oczyszczać teren i nie narażać się. W II taka taktyka powodowała, że ufoki czuły się pewnie i zaczynały atakować (granaty i strzały "znikąd", przejmowanie kontroli nad zespołem, panikujący komandosi). W II to był największy +. Trzeba było przeć jak najszybciej do przodu i nie dać szans przeciwnikowi na wykonanie skutecznego ataku i zbliżenie się, co znów premiowało tym że ufoki traciły pewność, a jeden strzał czy choćby draśnięcie wybuchem powodował panikę lub nawet ucieczkę przeciwnika. Gdyby nie ten aspekt to ideałem byłaby jedynka, a tak pogrywałem i w to i w to :) Mam nadzieje, że w tej wersji UFO AI stoi przynajmniej na poziomie X-COMu. Jak nie to raczej byłby to krok w tył (choć nie wiem - czekam na demo).
Dbest --> trochę nie rozumiem przecież X-COM = UFO :) np: X-COM: Ufo Enemy unknown .. to ta sama gra . czy ja o czymś nie wiem ???
Azazell3 --> W sumie racje. Ta różnica chyba wynikała z nazewnictwa amerykańskiej i europejskiej wesji, czy jakoś tak. Zresztą tyle tych nazw było, ale ni zmienia faktu że mój błąd :)
spoiler start
UFO a.k.a.
X-COM: UFO Defense
X-COM 未知なる侵略者
X-Com: UFO Defense Collector's Edition
X-COM: Terran Defense Force
X-COM: Michi Naru Shinryakusha
X-COM: Enemy Unknown
UFO: Enemy Unknown
spoiler stop
W sumie to ile było części ?
1. X-COM UFO: Enemy Unknown
2. X-COM: Terror from the Deep
3. X-COM: Apocalypse
4. X-COM Interceptor ( ale to już jakiś symulator kosmiczny )
5. UFO: Aftermath (Kolejne Starcie)
6. UFO: Aftershock (Decydujące Starcie)
7. UFO: Afterlight (Bitwa o Marsa)
8. UFO: Alien Invasion
9. UFO: Extraterrestrials
chyba wszystkie :) .. Część 1, 2 i 9 wymiatają lecz inne niestety słabiutkie no może poza Aftershock który w sumie był niezły oraz Afterlight którego jeszcze nie testowałem.
5. X-COM: Enforcer
(i ew. X-COM: Alliance ktory nigdy nie powstal)
1. X-COM UFO: Enemy Unknown
2. X-COM: Terror from the Deep
3. X-COM: Apocalypse
4. X-COM Interceptor ( ale to już jakiś symulator kosmiczny )
5. X-COM: Enforcer
6. UFO: Aftermath (Kolejne Starcie)
7. UFO: Aftershock (Decydujące Starcie)
8. UFO: Afterlight (Bitwa o Marsa)
9. UFO: Alien Invasion
10. UFO: Extraterrestrials
no teraz chyba całość :)
Dbest -> swoją karierę z serią zacząłem właśnie od TFTD, z jedynką zetknąłem się już w czasie gdy na rynek wchodziła Apokalipsa (gra byłaby śmiało najlepszą z części, gdyby a) poprawiono tryb turowy, b) dokończono wszystkie wycięte elementy c) zrezygnowano z tego idiotycznego "organicznego" designu sprzętu obcych), tak więc doświadczenia z nią wielkiego nie mam.
Ufo:AI się bardzo ładnie rozwija, należy pamiętać że ledwie rok temu projekt był martwy, a teraz co chwila wypuszczają uaktualnienia. Niestety, zastosowany silnik ma swoje ograniczenia, nie można np. niszczyć terenu a przecież w TFTD połowa zabawy wiązała się zaminowaniem wejść do ufo granatami, po czym szturm przez strategicznie umiejscowione "drzwi awaryjne" np. w suficie :)
Ponoć teren w ET można w znacznej części demolować, więc kto wie... można tutaj wynaleźć latające pancerze?
Hej
Mam kilka pytan :P :
Czy da sie wyladowac na ziemi dwoma statkami na raz ?? bo jak probowalem to wyladowal najpierw pierwszy pozniej drugi jak odlecialem tym poprzednim :P a chcialem ufolom zrobic niezla apokalipse :)
I jak mozna rannego zolnierza zabrac do bazy ?? kiedy jest prawie martwy i nie moze chodzic ??
Pluszak81 napisał ==> I jak mozna rannego zolnierza zabrac do bazy ?? kiedy jest prawie martwy i nie moze chodzic ??
no jak wygrasz misję to automatycznie ranni żołnierze trafiają do szpitala i się leczą przez kilkanaście dób .
oczywiście dziwne czy kiedyś w ogóle mogą umrzeć ? bo ciągle jak moi obrywają to są ranni
Hej Azazell3
Umieraja kiedy ich zostawiasz na polu bitwy :P kiedy odlatujesz jak ci ufole za bardzo spraly tylek i nie chcesz miec wiecej start
A szkoda ze przy ucieczce z misji nie da sie zabrac rannych zolnierzy :/ i nic nie dostajemy nawet kiedy zabilo sie kilku zielonych ludkow :/
A jeszcze jedno ktos wie czy da sie wyladowac dwoma statkami rownoczesnie na misje ??
oki rozumiem
e chyba dwoma statkami nie można lądować chociaż nie wiem :D w Ufo 1 można było ?
Azazell3 --> W jedynce się nie dało. Tylko 1 statek. Walka w ufo trwała dokładnie 0 sek, więc nawet gdyby się udało wstrzelić 2 statkami w tym samym czasie to i tak jeden przyleci na misje a drugi był traktowany jako spóźniony. Co do rannych to faktycznie szkoda. Pamiętam moje pierwsze dni gry w UFO 1, kiedy dostawało się nieraz od nich (słabe wyszkolenie + słaba broń + mocne ufoki). Do tej pory pamiętam akcje kiedy 1/3 oddziału panikuje, jeden z komandosów się pali, a 2 leży nieprzytomnych na ziemi. Szybki odwrót, rannych do plecaków :))) HE wyrzucone gdzie się tylko da i tylko liczenie na to że się uda być szybciej w statku niż ufo (ciężko się szło z ekwipunkiem i rannym żołnierzem jak siła była mała). Czasami udawało się wrócić bez strat i uratować misje, która wydawała się totalną klapą.
no właśnie a panika także jest w Ufo: Extraterrestrials ?? :)
Hej Azazell3
Raczej paniki nie ma. Grałem przez jakieś trzy godziny i żaden żołnierz mi nie spanikował
Dwoma statkami nie da się wylądować równocześnie na jedną misje próbowałem wszystkiego :P
rozumiem , i jak oceniasz grę ? podoba się ?
bo w/g mnie to gra naprawde dobra a nawet bardzo fajna lecz żadną rewolucją nie jest ani lepszą od Ufo EU. ale pograć można bo naprawdę warto .. ma to "coś" ten klimat
oraz właśnie jak oceniasz AI ? na jakim poziomie grasz ? bo ja na normal i w sumie nie jest tak łatwo.
widziałem na jakimś screenie, że Ufoludki tez będą przyjmować terytoria na ziemi ? to prawda? od czego to zależy ?
tu widać
Czy gra mi się podoba ??
Grafikę ma słabą animacja postaci jest strasznie słaba fabuły jak na razie nie uświadczyłem … ale …
Gra jest świetna ma niesamowity klimat wciąga jak cholera :) i to się najbardziej dla mnie liczy
Pamiętam jeszcze jak u kolegi na PC 386 zobaczyłem pierwszą część UFO-li od razu zakochałem się w tej grze :) a ta część bardzo mi przypomina starą wersje tej gry i to jej ogromny plus
Gdzieś wyżej ktoś się pytał ile poziomowe są lvle ja naliczyłem jak na razie 4 poziomy
Mnie się zdarzyło 2 razy, że Fightery lądowały na danym terytorium, przejmowały go i zakładały tam bazę. Trzeba myśliwcami (albo dropshipami) polatać nad takim terenem aż pojawi się znaczek bazy wroga. Wtedy wysyła się tam ludzi i walczymy na terenach kosmitów.
Teoretycznie w grze występują jeszcze cywile, wojsko i policja.
Podobno alieny mają z czasem przejmować miasta, laboratoria (etc.) gdzie jest wojsko i policja, ci z kolei mają nas wspomagać w walce, a cywile będą się chować po kątach.
Czy faktycznie tak jest to nie mam pojęcia. Bardzo możliwe, że to chwyt marketingowy.
Pluszak81 fakt gra ma niesamowity klimat :) i wciąga !
Bone_man ==> Teoretycznie w grze występują jeszcze cywile, wojsko i policja.
Podobno alieny mają z czasem przejmować miasta, laboratoria (etc.) gdzie jest wojsko i policja, ci z kolei mają nas wspomagać w walce, a cywile będą się chować po kątach.
myślę, że jednak to ściema bo grając pare 2h 3h nie uświadczyłem tego a może za krótko grałem :)
Azazell3 --> Tak samo myślę, że to pic na wodę. Szkoda, bo wyglądałoby to pewnie ciekawie.
Info wzięte z oficjalnej strony gry, więc niby powinno być... :/
Niestety, sporo wycięto w grze, pewnie Czechom skończyły się pieniądze (lub cierpliwość, grę tworzyli ponoć 7 lat!) i poskładali do kupy co się da by wreszcie grę wydać. Planowano np. aby pancerze chroniły w różnym stopniu w zależności od miejsca trafienia, a na starych obrazkach widać między innymi magazyny, a i dodatkowe bazy można było "trochę" mocniej rozbudowywać.
no szkoda że sporo wycieli .. ale mimo tego gra jest wreszcie na wysokim poziomie a nie jak te nędzne Aftermath czy Ufo 3 itp częsci ;)
Pograłem... i się zawiodłem. Już samo intro zawiodło. Całkowity brak klimatu, coś jak strzelanka Star Wars. Potem widok "ziemi" no OK. Widok bazy i cała reszta OK ale to nie zasługa Czechów tylko Microprose która storzyła taki interfejs który został skopiowany do UFO:EX. Walki "samolotów" z ufo to jest po prostu komedia. Patrze i nie wierze że można było zrobić coś tak marnego. Walka taktyczna... masakra. Poziom trudności zerowy (ustawiony na średni). Można chodzić jak w RTS'ie, wykonywać głupie ruchy a przy tym wymiatać odstrzeliwując ufoków jeden po drugim. Animacja postaci żenująca. Wolniej nogi się ruszają od terenu po którym się idzie, wszystko wygląda na plastikowe a żołnierzyki jak by mieli anoreksje. Do tego grafika twarzy żołnierzy przypominająca chłopa z pod budki piwnej narysowanego w 2 godziny. Muzyka jest dobra, klimatyczna... ale tylko dlatego że została również skopiowana z UFO 1/2. Nie sztuka skopiować kilka pomysłów z UFO 1/2 jeśli wykonanie całej reszty jest na żenująco niskim poziomie. Na godną kontynuacje UFO 1/2 trzeba czekać dalej :(
Jednak istnieją walki w miastach. :)
Dziwnie to trochę wygląda, bo cywile łażą sobie spokojnie, jakby nic się nie stało. Powinni uciekać, bo to przecież inwazja :P
Bo widzisz ta gra jest znacznie mniej dopracowana niż UFO:EN mimo że od premiery UFO:EN mineło już 13 lat :(
no dobra starczy tej krytyki .. jest gorsza ale warto pograć .. bo ma klimat i to "coś" co powoduje, że nie odrywa się wzroku od monitora i przykuwa na wiele wiele godzin.
Każda gra ma wady i trzeba z tym żyć :)
Wybacz ale jeśli gra z 2007r jest gorsza od gry z 1994r to nie da się tego inaczej nazwać niż niewypał.
Siemanko:) nie wiecie moze skad skołować spolszczenie do tego? bo sciagnalem z torrentu ale niestety wersja rosyjska...albo chociaz jak nie na polska wersje to na angielska bo przeciez o wiele bardziej zrozumiala niz te rosyjskie literki:P:P
Nie ma wersji rosyjskiej. Jest tylko Angielsko-Rosyjska więc widocznie przy instalacji wybierasz sobie j.Rosyjski.
Ciekawe... na Steamie pojawiła się informacja, że wkrótce do zakupu będzie UFO:TFTD! Cena niewygórowana, kilka dolców. Jest to o tyle interesujące, że dotąd tą grę uważano za abandonware, czyżby więc zaczęto dostrzegać możliwość zarabiania na grach o podobnej tematyce? Może więc jest jakaś szansa na kolejną część, albo przynajmniej odświeżoną wersję, jakiej ostatnio doczekał się Another World?
Gra właśnie się zainstalowała. Wygląda to na wersję Gold przystosowaną do współpracy z systemem Steam plus poprawki, łatające problemy z grafiką jakie ta wersja miała pod WinXP. Gra u mnie odpala się w 640x480 ALE w małym okienku na środku ekranu (czyli tak jak Gold). Przydałby się jednak fullscreen, chociaż aż strach myśleć jak to by wyglądało na 17 calowym monitorze... dlaczego kurna nikt nie wyda tej gry na jakąś konsolkę czy palma, gdzie taka rozdzielczość by wcale nie przeszkadzała? Dla tego tytułu wartoby zainwestować nawet w PSP!
640x480 w malym okienku? Wlaczyles skalowanie do rozmiaru pulpitu w sterownikach karty graficznej? Swoja droga, wole odpalic obie czesci UFO pod DosBoxem i wlaczyc ladny filtr graficzny z calej ich gamy...
btw. jest przerobka 1szego UFO na pocket pc, za darmo:
http://www.smksoftware.ru/index.php?lang=en&page=105
Nie. W ustawieniach sterownika nie widzę nawet takiej opcji.
Ciekawe na ile ta przeróbka jest zgodna z oryginałem, wątpię by autorzy mieli dostęp do kodu źródłowego, więc niektóre elementy (choćby ai) mogą szwankować. Ale jeśli nie... nagle zakup pocketPC zaczyna wydawać się całkiem sensowny :)
Aby nie było całkiem OT, komuś udało się rozpracować strukturę plików ET więc jest szansa na mody.
Smiem twierdzic, ze ta wersja jest praktycznie identyczna z oryginalem. Z reszta mozesz Sobie to sprawdzic Sam, sciagajac wersje pocket pc dla PCta (z tego linka wyzej).
Pograłem w to jeszcze... ludzie czy wy widzieliście jak w tej grze wyglądają czołgi ? Co to ma być ? Dmuchane zabawki ? Widzieliście twarze postaci ? Mapy z pustymi terenami bo się komuś nie chciało poświęcić nieco więcej czasu przy tworzeniu mapy ? Inteligencja wroga nawet w 10% nie dorastające do możliwości UFO z 1994r ? Tragedia. Jak tak mają wyglądać próby wydania następcy Ufo:EU to niech lepiej nic nie robią.
W co najlepiej rozwijać postacie gdy awansują ??
ja daję w vitality, strength, Shooting - w co jeszcze warto ???
w co wy rozwijacie postacie ?
oraz drugie pytanie do jakigo poziomu mogą się postacie rozwijać ?
oczywiscie mowa o UFO: Ekstraterrestrials
Azazell3->agility (więcej punktów ruchu). Pierwszy awans: 3xshooting,2xagi, albo wszystko w shooting. Później w zasadzie to samo plus siła i throwing jeżeli jest bardzo niski.
Bardzo dobra nowina odnośnie modowania ET. Wygląda na to, że modować da się niemal wszystko. Prawie cała "logika" gry znajduje się w skryptach i już są pierwsze mody, np. dodające klawisze skrótów.
Throvik --> Właśnie klawiszy skrótu mi najbardziej brakowało. Jedynie spacja działała, jako zatrzymanie akcji.
Swoje informacje czerpiesz na pewno z oficjalnego forum gry, czy jest jeszcze jakieś? :)
Oficjalne forum, podwieszony wątek o modowaniu. Nie znalazłem innego forum dotyczącego gry, choć nie szukałem zbyt solidnie.
Edit: http://www.ufo-extraterrestrials.com/forum/viewtopic.php?t=1573&postdays=0&postorder=asc&start=15
Gdy wrócę z pracy, sam spróbuję pozmieniać co nieco. Korci mnie by dodać konieczność produkcji/zakupu amunicji dla statków. Ciekawe do jakiego stopnia silnik gry jest elastyczny...
http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/review/R113227.html
chyba dobre opinie ma :) nawet bardzo dobre
MrXX -> Domyślnie to 1024x768, ale można zmienić ręcznie w pliku konfiguracyjnym, choć ponoć źle działa przy rozdzielczościach innych niż 4:3, np. panoramicznych.
Dalsze postępy na froncie modowania gry, jest już kod pozwalający na najem/zwalnianie żołnierzy. W tym tempie jeszcze miesiąc czy dwa i powstanie całkiem znośna kopia UFO ;-)
Throvik --> a można tekst spolszczyć ?:)
BTW. trzeba znać się na programowaniu ? by modować grę ? jeśli tak to raczej chyba ja nie będę umiał programować. więc liczę na ciebie :)
przydałoby się urozmaicić rozgrywkę typu trudniejszy AI jeśli faktycznie jest słaby :) itp ..
Spolszczyć, czemu nie? Problemem będą polskie ogonki (należałoby poprawić fonty) i... ogrom pracy. Sama ufopedia to kilkadziesiąt kilo czystego tekstu.
Język skryptowy jest podobny w składni do c++, więc przydałoby się trochę wiedzy. Na szczęście funkcje są dość dobrze nazwane, a sporo skryptów ma komentarze (po angielsku!), więc nie jest to aż tak trudne. Nie miałem zbyt wiele czasu na pogrzebanie w źródłach, ale największym problemem jest brak dokumentacji. Tych funkcji jest trochę, samych skryptów co najmniej kilkadziesiąt i po prostu trzeba troszkę pogrzebać by znaleźć to, co Cię interesuje.
Na szczęście, łatwo można zrobić prostsze "mody", np. poprawić zasięg widzenia, zwiększyć prędkość pocisków itepe, w większości wypadków sprowadza się to do zmienienia pojedynczej wartości w skrypcie... o ile oczywiście ten feralny skrypt znajdziesz ;-)
tylko gdzie leżą pliki zwiazane z tekstem i jak je edytować :|
Należy wypakować system.xbf, instrukcja jak to zrobić jest na forum, razem z linkiem do programiku. Gdzie szukać tekstów do tłumaczenia? Ufopedia to prosto, plik base\UfopediaComments.dat. Część pozostałych w ResourceBundle.dat, jeśli jakieś pozostaną to pewnie tkwią gdzieś w skryptach.
Same czcionki są w plikach graficznych tga, natomiast odpowiednie xfn zawierają położenie poszczególnych znaków. Wygląda na to, że dorobienie polskich czcionek nie będzie zbyt trudnym zadaniem.
Przy okazji mały pokaz możliwości ET: http://www.ufo-extraterrestrials.com/forum/viewtopic.php?t=1656
Najem/zwalnianie żołnierzy, najemnicy, dostęp do ekwipunku kosztuje punkty akcji, możliwość śmierci w trakcie misji i wiele innych w zaledwie tydzień po premierze.
Przy okazji mały pokaz możliwości ET: http://www.ufo-extraterrestrials.com/forum/viewtopic.php?t=1656
Najem/zwalnianie żołnierzy, najemnicy, dostęp do ekwipunku kosztuje punkty akcji, możliwość śmierci w trakcie misji i wiele innych w zaledwie tydzień po premierze.
wspaniale :D i to naprawdę działa ?
o kurde nowe bronie , lepsze AI ! wspaniały MOD :) ..
zaraz instaluje .. jezu i jak mam sie teraz uczyc do koła z matmy ? jak tu są takie perełki :)
hmm troche pograłem i mam zastrzeżenie nie można mieć w jednej dloni a wdrugiej granatu ? utrudnione to zostało bardzo :( i szkoda aby rzucać granatem to trza schować bron i wziasc do ręki granat - a to kupe punktów ruchu kosztuje
Azazell3 -->
All rifle-sized weapons require two hands to fire. A future feature will be some sub-machinegun sized weapons which can be fired single-handedly. If you want to throw a grenade, place your rifle on the ground, throw your grenade, and then pick the rifle back up.
edit: widzę tam pana odpowiedzialnego za mody w Stalkerze. :)
mod z tego linka jest teoretycznie fajny
http://www.ufo-extraterrestrials.com/forum/viewtopic.php?t=1656
Coś jest jednak z nim nie tak, AI wali non stop po ścianach mimo, że mnie nie widzą i są po drugiej stronie mapy. Punkty akcji przy zmianie w inventory niezbyt mi się podobają.
Resztę modów można samemu wpakować, więc jest git. ;) Ze mnie modder dupa, więc sam się w takie rzeczy nie bawię.
Później pozmieniam kilka rzeczy, przykładowo zasięg widzenia jednostek, wystarczy zmienić odrobinę w plikach. Wkurza mnie trochę, że AI obejmuje (chyba) 2 pola więcej widzenia od naszych ludzi.
acha czyli lepiej wrocić do podstawki :| i czekać na finalowy mod :D
Hej. Powie mi ktoś jak rozbudowywać kolejne bazy?? Bo jak się je buduje, to tylko 3 budynki są do wyboru i po ich wybudowaniu nic nowego nie dochodzi!! A sam hangar nikogo chyba nie zadowala....
Salvik ==> nie można .. twórcy tłumaczą, że kolejne bazy mają służyć głównie dla hangarów i transporterów z żołnierzami aby miały bliżej celu i nie tracili tyle paliwa .. itp ..
+ doliczenie wysokich kosztów utrzymania - gdzie kolejne "niepotrzebnie bazy" by zżerały za dużo forsy..
Długo nie grałem ale każdy znawca mówi, że jedna baza wystarczy aby w szybki sposób wynajdywać technologie , produkcje itp
może w jakimś Modzie będzie można ..
bone_man ==>
Coś jest jednak z nim nie tak, AI wali non stop po ścianach mimo, że mnie nie widzą i są po drugiej stronie mapy. Punkty akcji przy zmianie w inventory niezbyt mi się podobają.
ee u mnie jest normalnie ... chyba
-------------------
pogralem trochę na Modzie i zauważyłem, że komputer jest trudniejszy na poziomie normal ;) i kurcze trudniej jest bo teraz mogą ginąć nasi żołnierze.. szkoda będzie stracić takiego doświadczonego żołnierza.
Chyba produkcja przez nową technologie broni itp nie opłaca się ich sprzedawać :( koszty są bardzo małe. Jedynie chyba sprzedawać warto artefakty czy się mylę?
Azazell3 --> Żeby przeżyć do 1 ;) trzeba sprzedawać artefakty z ufo po misjach. Inaczej kaplica.
Szkoda, że koszta produkcji są większe od sprzedaży... w starym UFO na tym można było zarobić.
Trzeba pamiętać, że to inna gra jest :P
edit: oczywiście lepiej jest wynaleźć dany obiekt, bo wtedy jego wartość wzrasta trzykrotnie.
Salvik -> Przeglądaj od czasu do czasu forum gry, nie zdziwię się gdy jakiś moder znajdzie rozwiązanie... tym bardziej że jakiś czas temu, jeszcze przed premierą, gra zezwalała na rozbudowę dodatkowych baz. Pierwszy raz chcę skończyć grę bez modów, więc na razie staram się powstrzymać od przeglądania skryptów (i tak już się beznadziejnie zaspojlerowałem), ale to co widziałem wygląda obiecująco
No, może z małą poprawką - mam dość że po każdej misji traci się magazynki z częściowo zużytą amunicją, więc albo zmniejszę czas produkcji amunicji, albo zmienię by taki magazynek pozostawał.
Bone_man -> można to łatwo zmienić, trzeba przestawić jeden parametr. Sądzę że nie wpłynie to zbyt bardzo na grę, moi technicy za bardzo są zajęci produkowaniem sprzętu na bieżące potrzeby by robić coś na export ;) a tak przynajmniej można będzie z jakimś zyskiem pozbyć się starego sprzętu.
Przy okazji - ponoć to zachowanie, jakie widziałeś z strzelaniem na ślepo jest normalne. Gdy prawie wybijesz obcych włącza im się tryb berserek i strzelają gdzie popadnie. Sam widziałem podobne zachowanie na nie modowanej grze, choć tylko kilka razy.
Czytam ten wątek z wielką uwagą.
Grę pewnie kupię jak się pojawi wersja pudełkowa, bo 3 dychy $ to ja nie dam za elektroniczną dystrybucję...
Temat modowania jest strasznie ciekawy!
(jak dobrze pójdzie, to moderzy zrobią dużo lepszy produkt od 'podstawki' :))
matchaus ==> pewnie zrobią taki mod, dzięki któremu będzie można uznać tą część UFO za najlepszą część z serii i nawet będzie mogła przebić "chyba" Ufo Enemy Unknown :)
Wow widać Secoprardy i Snakemenów - cienko to widzę
Throvik --> To z magazynkami też mnie ździebko wkurza... przynajmniej dobrze, że w 'standardzie' apteczki są uzupełniane w bazie, a nie wywalane. ;)
Co do paniki obcych. W niezmodowanej grze tego nie widziałem, ale faktycznie w kodzie jest coś takiego, więc zwracam honor. Myślałem, że to błąd.
btw. wie ktoś, gdzie trzeba zmienić coś, żeby żołnierze szybciej byli leczeni w szpitalu? Przy otrzymaniu 30dmg lub więcej idą do szpitala i nie ma znaczenia czy ich uleczymy w trakcie gry, czy nie. Strasznie to wkurzające, gdy żołnierz dostanie 31dmg w czasie bitwy i ląduje na 35 dni w szpitalu... tragedia. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę liczbę DOBRYCH żołnierzy - nie mogę wyszkolić już rekrutów, giną jak muchy w szkole.
Przydałoby się jakieś training facility w bazie... lub chociaż otrzymywanie doświadczenia za udział w misjach, a nie za zabijanie gremlinów.
Wybaczcie drugi post, skończył mi się edit, a coś mi się przypomniało.
Jeszcze czy ktoś wie, jaką co zmienić, żeby zwiększyć zasięg widzenia naszych ludzi. Z tego, co pamiętam gremliny widzą o 2 pola dalej od nas.
Chciałem zwiększyć zasięg widzenia naszych ludzi o jedno pole, lub 2, żeby wyrównać z obcymi.
odnosnie tych ginacych magazynkow - czy w starych ufo tez nie bylo tak, ze trzeba bylo przed koncem misji wyjac magazynek z broni, bo inaczej ginal?
moze tutaj ten sposob tez sie sprawdza? niestety nie mam na razie gry wiec nie sprawdze :(
Jest Pierwsza ocena pewnego serwisu ( nie będę spamował ) przyznał grze :
4.25 / 5 czyli 85% to dużo i bardzo dobra ocena na taką grę
trzeba pamiętać, że takie hity jak Stalker, C&C3 też dostały niema identyczne noty.
oczywiście, to dopiero 1 serwis zobaczymy jak ocenią pozostałe.
niezla giera Ufo Afterlight przy tym wysiada... I znowu sie sprawdza stara zasada ze grafika to nie wszystko, gra musi miec jeszcze to cos co nazywamy "miodnością" :) Poleeecam
Llordus -> zgadza się, ale w ET nie ma możliwości rozładowania broni. Ale od czego mody:
http://www.ufo-extraterrestrials.com/forum/viewtopic.php?t=1696
Trochę zabugowany, ale pewnie zaraz będzie uaktualniona wersja
Zanosi się na to, że ET będzie wśród strategii tym, co Oblivion wśród rpg (oczywiście, jeśli Obliviona można uznać za rpg ;) )
bone_man->
W pliku consts.xscr
const int SIGHT_RANGE = 12;
const int AI_SIGHT_RANGE = 14;
Oraz sekcja hospital w rpgvalues.config
Nie wiem czy zadziała, ale można sprawdzić :) Oba problemy były omawiane i (chyba) rozwiązane na forum, w razie czego możesz tam popatrzeć.
Throvik --> Dzięki, zrobione. :)
Sam wolę się nie bawić w takie rzeczy, bo pewnie coś bym spaprał.
Zmieniam jedynie te, które już rozgryziono, jak właśnie leczenie/magazynki/zasięg widzenia etc.
Ehhh, w UFO EU budowało się bazy-fabryki i się kaskę trzepało na sprzedaży że hey, wiadomo że od twórców nowego UFO nie można wymagać, aby wszystko było jak dawniej, to przecież nie remake UFO EU, tylko gra wykorzystująca jego pomysły (i to w znaczącym stopniu na szczęście). Ale dobrze że modami da się stworzyć klona pierwowzoru.
Ahh te czasy, Amiga 1200 i UFo na 4 dyskietkach + 1 na save`y.........
Mam mały problem, nie mogę opracować technologii Plasmy, opracowałem juz wszystko a broni plazmowej nie mogę, jest widoczna w laboratorium lecz nie aktywna. Zna ktoś może przyczynę?
Dokurobee --> Schwytaj dowódcę Viponów (są zielone). Pamiętaj, że wcześniej musisz wybudować pokój do przesłuchań. Jak już schwytasz dowódcę to każ go 'opracować' naukowcom.
bone_man -> jak mam to zrobić? We wcześniejszych wydaniach usypiało się kolesia odpowiedną bronią, tutaj nie wiem czym. Zawsze po zakończonej akcji nie mam ocalonego obcego. Mam do uśpić za pomocą miotacza gazu?(nie pamiętam nazwy :))
Dokurobee --> Rakietami usypiającymi (Stun Rockets, niebieskie), lub granatami usypiającymi. Walisz w gremlina i w zdecydowanej większości padają po 1 pocisku.
Dzięki :)
Jak wprowadzić w życie te mody? Ściągnąłem od skrótów klawiszowych i nie mam pojęcia, gdzie to wypakować?
Może mi ktoś napisać jak dokładnie schwytać ufoki ? czy można każde łapać ?
oraz jak się nazywają granaty które je usypiają :P ...
Witam
Prosze jak sie stosuje ten chelm PSI ja moge tylko nim rzucac lol jak mam go w rece
buczek --> Chodzi Ci o mind shield? Wystarczy, że będzie w plecaku, nie musisz go trzymać w ręce. Zwiększy się wtedy odporność na ataki PSI.
Można łączyć mody ? znalazłem 2 fajne mody ale nakładce plików działa jakby jeden bo widzę po opcjach
Można łączyć mody, ale trzeba samemu pododawać/pozmieniać różne linijki tekstu w plikach, żeby nie nadpisać modów.
kurcze to tylko odpornosc a nie da sie ich uzyc czy mone pozniej bedzie taka bron ??
Mam pytanie odnośnie pozyskiwania nowych żołnierzy, gram na poziomie hard, i w ciągu czterech miesięcy czasu gry otrzymałem tylko dwóch rekrutów (prawie wszyscy moi wojacy są nieustannie ranni i leżą w szpitalu). Czy poprzez zbudowanie nowej bazy, otrzymam do niej nowych ludzi? Czy może jest jakiś inny sposób na werbunek?
obraz gry ma 790 MB a instalka potrzebuje 15 GB hehehe dobre po godzinie rozpakowywania dałem se luzu !
Pierwsze skojarzenie po odpaleniu gry? Ufo Enemy Unknown. Gra jest niemalże klonem legendarnego hitu sprzed ponad 10 lat, chociaż zawiera niestety sporo błędów (które są wymienione w recenzji). Dla nowych graczy (którym prawdopodobnie nowe ufo do gustu i tak nie przypadnie ze względu na grafikę i animacje) może nie być to jakieś wielkie uchybienie, bo i tak nie wiedzą jak być powinno. Za to boleśnie odczują błędy fani serii, do których przede wszystkim adresowana jest ta pozycja. Ze względu niedopatrzenia ciężko ocenić grę na więcej niż 6 :(
Ale czy na pewno? Nie do końca. Okazuje się, że gra jest bardzo łatwo modowalna. Wystarczy ściągnąć odpowiedni mod i... wszystkie błędy znikają! Obecnie najlepszy zestaw modow to Bman Easy of Use Mod, dostępny na forum Ufo:et - http://www.ufo-extraterrestrials.com/forum/index.php
Mogę powiedzieć, że to najlepsza część ze wszystkich Ufo, ale niestety bez moda jest tylko średnia. A co do grafiki? Cóż... fani Ufo będą zadowoleni, a nowi gracze będą narzekać na brak firewerków graficznych. Mi taka grafika podoba się bardzo. Jest czytelna, przejrzysta, nie trzeba machać kamerą, i... jest podobna do klasycznego Ufo :)
Hej powiedzcie gdzie szukac tych dowódców Viponów???
Gram i gram wynalazłem juz wszystko co było mozliwe i sie zatrzymałem szukam tego dowódcę ale jakos nie moge znaleźć. Jak on wygląda (ktoś pisał ze jest zielony) - moze jakis screen??
Tych viponów co spotkałem to byli raczej koloru brazowego.
Rozumiem ze tylko na wybranych statkch sa ci dowódcy???
Pomóżcie bo zaczynam sie troche irytować :)
Jak możesz pisac że to najlepsza cześć odnośnie UFO?? Przecież jedynki nic nie pobije ! Mi brakuje rozbitych spodków kosmicznych po zestrzeleniu. Ufoki za duzo wala broniami pseudo wybuchowymi. Za dużo róznokolorowego dymu unosi się w powietrzu co psuje ogólną estetykę rozgrywki :) Pograłem chwile i wyłączyłem. Może jeszcze się zmuszę.
tak zgadzam się gra po zmodowaniu przegoni i nawet 1 część :) to jest oczywiste :)
Bieda niestety, totalna bieda - pierwsze UFO mieściło się na 3-ech dyskietkach + 4-ta na save'y. Ta gra zajmowała prawie 2GB na dysku - a nie umywała się grywalnością do ... nie wiem do czego to można porównać, ale grałem w nią całe 2 godziny i dałem sobie spokój :/ Nie polecam fanom XCOM - szkoda czasu i pieniędzy.
Ale cieńka grafika! o ciulu! Próbuje udawać ufo. Jeszcze nie grałem, ale screen'y jakoś nie zachęcają.
Mody naprawdę działają cuda. Wszystko powinno być od razu w grze, ale przynajmniej dobrze, że fani poprawili grę.
Zniszczone UFO/budynki, martwi kosmici po zestrzeleniu statków. Dodanych wiele funkcji, poprawione AI (teraz kosmici walą granatami na lewo i prawo).
Miodzio, gra po zmodowaniu jest naprawdę przednia.
Azazell3 jeszcze żadnych konkretnych modów nie ma a Ty już tak jesteś przekonany o sukcesie UFO:ET że nawet nie widzisz jak ta gra jest marna. Mody musiały by zmienić praktycznie wszystko. Czyli musiało by to być UFO:EN w oprawie UFO:ET. To jest NIEWYKONALNE. I nawet nie chce mi się czytac bzdur przyrównujących to coś do UFO:EN z przed 13 lat które mimo swojego wieku przebija UFO:ET pod KAŻDYM względem. Lepsze AI, lepszy dźwięk, lepszy interfejs, lepszy klimat, więcej możliwości, ładniejsza grafika mimo że w niższej rozdzielczości. Za kilka lat nikt nie bedzie pamiętał o UFO:ET a UFO:EN było, jest i niestety jeszcze długo będzie wzorem nie do osiągnięcia przez obecnych partaczy myślących tylko jak szybko zarobić kase używając do tego sukcesu pierwszych części UFO. Wszystko co dobre (a nie ma tego wiele) w UFO:ET jest bezpośrednio skopiowane z UFO:EN.
Daj graczom czas i szansę .. a zobaczysz za minimum 3 miechy będzie już Mod dzięki któremu gra dorówna UFO EU a za jakiś czas powstanie mod ktory ją przegoni .. lecz niestety popularność będzie zbyt mała i możemy się o tym nie dowiedzieć :(
No właśnie trzeba dać im szanse a nie wyrokować już o sukcesach których nie ma. I raczej nigdy nie będzie bo porządny mod to bardzo dużo darmowej pracy. Popularność UFO:ET jest marna (bo gra jest marna) więc nie nastawiał bym się na poważne projekty modów.
ps.
Do UFO:EU też są mody, niektóre bardzo przyzwoite więc po co grać w marną kopie UFO skoro można grać w oryginał.
mam jedno pytanie : czy ktos moze mi powiedziec jak sie uzywa mind
shield ???
Pamiętam głosy narzekające na UFO: Bitwa o Marsa, która mnie osobiście wciągnęła. Wypróbowałem więc U:E. No i co? Oprócz tego że przypomniały mi się czasy, kiedy jako komodorkowiec szydziłem z grafiki w atarynkach, no i oczywiście czasy pierwszych Ufo, nie mogę więcej powiedzieć dobrego. Dla mnie kupa, sorry.
Co to wogóle jest!!! Takiego gniota to dawno nie widziałem.
Ja rozumiem, że mały budżet,, że wiele innyych spraw uniemożliwiających stworzenie bardziej profesjonalnego produktu ale zrobić takie coś!!!??? To ma nawiązywać do X-Com-a niby w czym, chyba tylko tematyką bo w niczym innym te UFO Extraterrestrials nie umywa się do tej antycznej już turówki.
Dlaczego wszyscy upierają się na tworzeniu bezsensownych kontynuacji typu - 100/1000 lat później po tym jak skopaliśmy obcym tyłki oni nadal nas atakują i mimo to że jak same intro wskazuje latamy w przestrzeni kosmicznej walimy do obcych z rakiet z jakimś ładunkiem fusyjnym czy cuś takiego (i nie możemy ich zestrzelić) to wlake na planecie zaczynamy z marną bronią palną i jeszcze broni laserowej nie wymyśliliśmy. Absurdalna fabuła
Totalny śmiech na sali.
Grafika niby lepsza ale czy na pewno bo mam takie wrażenie że odświeżone są teksturki i to wszystko. Do fanów serii oryginalnej X-Com - darujcie sobie szkoda czasu i nerwów.
Moim zdaniem takich gier jak X-Com nie powinno się ruszać bo to prawdziwe ikony pośród całej masy gier tego gatunku. Ewentualnie wystarczyło by odświeżyć elementy graficzne, dodać jakiś większy arsenał broni (taki aktualny - coś jak w Aftermatch + czołgi i samoloty taka niby Wojna światów w stylu X-Com) połączyć Enemy unknow z Terror from the Deep a elementy typu fabuła, elementy ekonomicze i strategiczne zostawić na podobnym poziomie co w pierwowzorze.
UFO: Extraterrestrials - to delikatnie mówiąc - walenie kotka za pomocą młotka
Witam
Mam problem z uruchomieniem gry mowa o UFO Extraterrestrials
To znaczy gra się uruchamia ale grafika jest cała w( podrapane kwadraciki) .Nie widać prawie w ogóle menu.
witam miałem ten sam problem przeinstalowałem gre i wszystko było ok.
pozdro
Już przeinstalowywałem 6 razy i kapa. Dalej to samo.
Przeszedłem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Całkiem całkiem jak coś to służe radą :)
Fajna gierka końcówka miło zaskakuje
pozdro
Ludzie ma ktoś jakiegoś patcha do tego UFO po angielsku bo mam wersje po rosyjsku i nic nie rozumiem ???
Co to ma niby być ?
Gościu stoi i z 5 metrów nie może trafić w jakąś poczwarę. Broń jest do kitu. A te lasery wielkie mi rzeczy celność fatalna i do tego nie ma lepszych pancerzy bo te tłumoki w laboratorium sie obijają.
Obcy są coraz silniejsi a ja coraz słabszy i jakby tego było mało brakuje mi kasy!!!
Ta gra pozostawia wiele do życzenia myślę że to wkrótce ulegnie zmianie i to chyba na dobre.
I tak nic sie nie może równać z głupotą fabuły :) Ktoś chyba zdrowo popijał przy jej tworzeniu bo jest całkowicie niespójna. Warto sobie przypomnieć jaką technologią dysponowali ludzie w 1999r czyli podczas działań pokazanych w UFO:EU a jaką dysponują w odległej przyszłości ukazanej w UFO:ET. Nawet gdyby nie zwracać uwagi na poprzednie części to całkowitą sprzecznością jest fakt że ludzie podbijają nowe planety i latają sobie swobodnie w przestrzeni kosmicznej a do walki używają historycznych karabinków na naboje i pancerza z epoki kamienia łupanego (czyli 1999r). Już wtedy były "czołgi" używające technologii obcych, mocne granaty, broń laserowa, broń plazmowa a w UFO:ET nie wiadomo czemu technologia bojowa jest daaleko przed stanem jaki był w 99r. Całkowity bezsens.
kad20 --> mozesz mi powiedzieć co musze zrobic zeby rozwijac dalej techologie. jetsem teraz na etapie gdzie mam wynalezione technoilogie broni particle rilfe (3 poziom myśliwców itp. ...) Przez jakis czas chwytałem żywcem vipon commanderów i ich przesłuchiwałem potem chyba zasób ich wiedzy sie wyczerpał :) chwytam Phantom commandera ale jego tez nie moge przesłuchać (nie pokazuje mi sie w labolatoruim)
Powiedzcie co trzeba zrobic zeby rowijac dalej technologie???? obecnie wszystko wynalazłem co mozliwe, a w "statku-matce" (że go tak nazwę) jest jeszcze kilka elementów do wynalezienia i wyprodukowania.
Pomóżcie!!!!!!!!!!!!
witam MI4
Ja poprostu latałem na wszystkie misje i z każdej starałem sie przywieźć 1-2 żywych UFO-ków obojętnie jakich. Nie tylko commanderzy są przydatni ja sporo dowiedziałem sie od nawigatorów i medyków bo tacy też są ale niczym sie nie odróżniają. Poprostu musisz latać na misje i przywoż jak najwięcej jeńców :)
pozdrawiam
Też miałem kłopoty z zablokowaniem się w Technologiach, ale skończyłem.
Otóż. nigdy nie udało mi się trafić ani medyka, ani nawigatora, chociaż całęgo Battlecruisera położyłem w kimono, tracąc połowę składu, ale nie o to chodzi.
Łapanie commanderów w końcu przestaje dawać efekty, bez względu czy złapiecie VIPONA, PRACHERA, czy ostatniego Vampira, nic już wam oni nie dadzą. Liczą się tylko nowe Ufoki i czołgi (ich nie nasze). MI przełom przyniosło dopiero ZESTRZELENIE wpierw Cruisera, później Battlecruisera i dopiero zaczęły pojawiać się BATTLESHIP'y (tego mi się zestrzelić już nie udało, ale i nie trzeba). Po ubiciu ich czołgu (lewitujące UFO-niemiłosiernie mocne, trzeba mieć szczęście żeby koleś w najmocniejszym pancerzu strzał wytrzymał), dostaniecie dostęp do ostatnich technologii i później już tylko trzeba kasy uzbierać wpierw na ostatni transportowiec, później na dokończenie Centaurusa i lot na...... sami zobaczycie, dodam że mnie zaskoczyli.
UWAGA, przed odlotem weźcie dajcie każdemu z żołnieży minimum po 5sztuk amunicjii i full granatów, możecie też wszystko z bazy jak i same bazy posprzedawać bo już to nie ma znaczenia, liczy sie tylko ostatni lot.
PS> Ktoś ma gre po rusku? sciągnął z neta pirata i nie potrafi zainstalować, przy instalacji jest wybór języka:)
Witam
Zacząłem pykać sobie w UFO:ET i mam parę pytań.
Wgrałem sobie "Iskandar's Mod aka FrankenMod", który ponoć jest kompilacją modów MIAB i Bman's Ease of Use Mod. Czy jest lepszy od samego Bman's Ease of Use Mod?
Jak rozpakować plik sound.xbg?
Żeby opracować technologię plazmy, trzeba schwytać pierwszego commandera. Gdzie go znajdę?
Gra wiesza mi się na misjach antyterrorystycznych :/
W czasie przechodzenia z 1 do 2 tury, kiedy są ruchy obcych gra zawiesza się, zawsze w tym samym miejscu.
Czy ktoś się spotkał już z tym problemem?
Z problememi wymienionymi we wcześniejszych postach już się uporałem, ale mam kolejny.
Mając zainstalowanego FrankenModa nie mogłem znaleźć żadnego dowódcy. Zmieniłem moda na AugumentedFrankenMod (bardziej rozbudowany) i od razu złapałem trzech pod rząd na Cruiserach. Jest lipiec pierwszego roku, a ja mam już złapanych trzech dowódców, czy to jest normalne czy jakiś bug?
Commander Frequency jest wyłączone (very rare), a mimo to trzy cruisery i trzech złapanych dowódców.
Zainstalowalem wlasnie ta gre i gralem w nia doslownie 30 min. Teraz juz jest po deinstalacji i kilka przemyslen.
Graficznie nie jest lepsza od UFO: Enemy Unknown ktory pokazal sie PONAD 10 LAT TEMU!!!!!!!!!!!!!!!
ZERO innowacji jakiejkowliek kreatywnosci, to samo powielanie schematow co w 1 grze z serii...
Przeszedlem Ufo Aftermath 2 lata temu i myslalem ze skoro to jest gra wydana w 2007 roku to bedzie duzo lepsza niz Aftermath. SROGO sie pomylilem - coz za cholerna strata czasu! Tych projektoantow gry powinni powiesic! To co zrobili to jest obraza z obecnych osiagniec graficznych i kpina z graczy. Jak dobrze ze za to nie placilem inaczej bym sie chyba wsciekl. Omijac szerokim lukiem!
http://cenega.pl/gra_opis.php?ID=2096 <-- Premiera polskiej wersji gry .. za 49.99zł :)
tylko jak to będzie współgrało z modami ? ;]
Gra już w ten piątek pojawi się w sklepach z grami.
Co do modów. Cóż. Powinny działać. Dowiecie się tego już jutro!
Pozdrawiam wszystkich fanów old-schoolowego UFO :-)
Krooger --> mogę dostać jakoś prywatnie sie z tobą skontaktować ?
bo mam problem pisałem do Cenegi w sprawie gry Ufo: Afterlight i nawet nie dostałem odpowiedzi :( .. Może ty wiesz. czy jest możliwość usunięcia tego "niemiłego" zabezpieczenia Starforce na oryginalnych płytkach ? kurde bo przez tego Starforce resetuje mi się system i sprawia on nie lada kłopoty .
Panowie, proszę o pomoc !!
Kupiłem polskie wydanie gry, no i co się dzieje ?
Ano gra po odpaleniu okazuje się kompletnie niegrywalna ! Usiłowałem dla przykładu rozpocząć badania naukowe. Po prawej stronie ekranu, gdzie są umieszczone wynalazki, jakie możemy badać, są one tak mikroskopijnie małe <buttony>, że nawet nie wiadomo co się wybrało. POza tym najechanie kursorem na ów button w ogóle go nie uaktywnia, trzeba podjechać w wydawałoby się martwe miejsce powyżej tego buttona, by się on podświetlił. Podobnie jest w przypadku wyboru liczby naukowców - button z aktualnie opracowywaną technologią podświetla się dopiero gdy kursor znajdzie się na martwym <pustym> polu powyżej, czyli nie można nawet zwiększyć ilości naukowców. I jeszcze jedno, do polskiego wydania gry nie pasuje patch umieszczony m.in. w serwisie gryonline. Nie mam pojęcia, czy gra wydana w PL jest już spaczowana czy nie, dodzwonić się w dodatku do działu pomocy technicznej Cenegi nie sposób. Proszę, poradźcie co robić !!??
Witam Grynio
Tez mam zamiar kupic Ufo ET ale po tym co Napisałeś to się waham
Napisz czy sobie poradziłeś czy ogólnie lipka
pozdrawiam
Grynio -> u mnie wszystko chodzi gites, wszystko jasne i czytelne. Przeinstaluj może drivery do karty graficznej i direct-x.
Ogólnie gra jest oldchool, tylko naukowców się nie "kupuje" - wydaje mi sie ze sa na sztywno przypisani do laboratorium, po 10 na pokoik. To zła wiadomość. Pewnie mechanicy będą podobnie zafiksowani. Średnio mi sie gra podoba.
A mi tam sie dobrze gra :)
Miła i wciągajaca gra ( przypomniały mi się popczątki mych przygód z grami - UFO i X-com ).
Od soboty pogrywam w polską wersję i nie ma najmniejszych problemów z tekstem.
Najbardziej kuriozalne są kaski- czapki osłony umysłu. :)) - podpowiadają wyżej na forum , że trzeba nosić w plecaku ??? - jakoś nie zauważyłem aby po włożeniu do plecaka rosły jakiekolwiek statystyki.
Też miałem problem z rozpoczęciem badań plazmy ale w misjach Terorr zawsze jest jakiś dowódca.
Ma on inny kolor niż ine robaki (normale Vipony mają odwłoki brązowe a szef jest zielony) i jego trzeba potraktować granatami obezwładiajacymi własej produkcji. Do sali przesłuchań i dalej leci.
Ciekawe i ndzwyczaj skuteczne są miotacze chemiczne :)) super mały zasięg ale skuteczniść !!!
Noszę w plecaku i przekładam do ręki jak jest jakaś wieksza kupka robaków .
Sytuacja u mnie wygląda tak:
próbowałem manewrów na 3 kompach:
1. Mocny Pentium IV u mnie w pracy - sytuację opisaną powyżej wyeliminowałem faktycznie przez aktualizację driverów do karty graficznej. Ale pojawił się kolejny babol - gra po 2-3 minutach po prostu się wysypuje, a Panowie z serwisu nic mi nie potrafią poradzić. Pytałem mojego informatyka, twierdzi że może jakiś programik działający równolegle na kompie powoduje kreszowanie. Wyłączyłem wszystko co było do wyłączenia, nie pomogło, więc dałem sobie spokój z grą.
2. Mój domowy komp, stareńki Celeron 850 MHz, 256 MB RAM, grafika GF Mx400 64. I cóż ? Ano gra nie chodzi, bo pojawia się komunikat, że moja karta graficzna nie obsługuje pixel shaderów czy coś takiego !! Jaja jakieś ??!! Gra z tak śmieszną grafą ma niebotyczne wymagania ? Odinstalowałem więc cholernie wkur...ny.
3. Laptop moich rodziców - instalka spoko, gra chodzi płynnie, pełna stabilność. Parametry laptoka to Celeron 410 + 512 MB + zintegrowany układ graficzny Radeon Express 200.
Ale co mi po tym, skoro rodziców odwiedzam raz na tydzień, czasem raz na dwa. Przecież nie będę siadał wtedy do kompa.
Tak więc, jak dla mnie, jest to najgorzej wydane 5 dych w tym roku...
Gra jest świetna, tylko trzeba zainstalować moda który poprawia między innymi błędy wymienione w recenzji. Gra zasługuje na wyższą ocenę przynajmniej o 2 oczka. Dziwi tylko dlaczego sami gracze muszą naprawiać błędy twórców gry i wydawać mody polepszające rozgrywkę.
Grynio---> Nie wiem czemu masz takie problemy, ja grałem u siebie na: core2duo e6550, gf8800gts, 2GB RAM i co ciekawe na uchodzącym za mało przyjazny dla gier systemie Vista 64Bit (co swoją drogą uważam za niezgodne z prawdą). U mnie zero problemów z grafiką, gra stabilna, wszystko tak jak być powinno. Grałem na referencyjnych driverach 163.69 dla Vista64 , ale i z poprzednią wersją driverów nie było problemów.
Nie zmienia to jednak faktu że uważam tę grę za marną:-(
witam wszystkich
już sobie ostrzyłem zęby na UFO: Extraterrestrials .Ech takie wspomnienia z przeszlości.
Ale nie dane było mi pograc, otóż po uruchomieniu gry tzn wyborze poziomu trudności pokazuje się pasek postępu ładowania i za każdym razem komp się restartuje. Pomóżcie Panowie , może macie na to jakieś rozwiązanie.
Konfig PC to Celeron 2,53 GHz , 2GB ram, Radeon X1950 więc nie jest tak źle
Witam mam pytanie jak wynalesc lepszy pancerz nic bk01?????????????????
pomocy!!!!!!!!!
giera bardzo fajna w zasadzie o to chodziło poczciwy stary x com w nowej szacie i pare nowych pomyslów. ale z ta plazma to załamka. wiem ze zielonego vifona czy jakos trzeba przebadac. ale morduje juz 4 miesiace i zaczyna sie robic nudnawo bo siagle skałłty i fajtery jatają. ani jednego terroru czy innej napasci. jak mozna prosze o jakies podpowiedzi kiedy fabuła ruszy do przodu bo juz tematy badan sie koncza.
polska wersja jezykowa z najnowszym paczem:
pytania dotyczące gry:
1, czy na zasieg radarow ma wplyw ich liczba w bazie.??? w starym ufo były w bazie wskazniki obrazujace ich zasieg. tu nie ma. na poczatku zbudowalem kilka. potem je zburzylem. zadnego nie zostawiajac. ufa są wykrywane tak jak wczesniej (gdy miałem wybudowane radary) ???? błąd???
2. gram kilka dni i co zauwazyłem - zestrzelone ufa nie sa uszkodzone !?! mało tego - nie miałem okazji zajrzec do srodka bo wszystkie ufoki sa na zewnątrz!!! niedopatrzenie programistów??? w starym to było dopiero plądroweanie........ ma ktoś inne spostrzezenia????
3. moze polecicie jakies mody do wersji pl??? (linki opis instalacji)
nie bede oceniac stare ufo i nowe bo stare jest bezkonkurencyjne
w nowe gram z ciekawosci i z sentymentu
czy obcy atakuja miasta? "terror" slynny ze starego ufo bo nie zauwazylem.....
informacja dla osób chcących pograc w stare ufo na XP: aby spowolnic gre (mam wersje ufo gold) należy pobrac plik turbo ze strony http://www.xcomufo.com/x1dl.html - wystraczy uruchomic plik i wytbrac predkosc gry - rewelacja!!!!
uwielbialem klasyczne ufo i x-com, aftermatch byl za bardzo zbugowany, ale aftershock juz dawal rade, alien invasion staje sie coraz lepsze.... niektore gry z tego worka lepsze, inne slabsze, ale extraterrestials siega dna. grafika nie tyle slaba, co przykra, chociaz przy innych wadach to i tak jest jedna z mocniejszych stron gry. w polowie produkcji skonczyl sie budzet i wypuscili to co bylo gotowe, czy jak?
Grafika jest rzeczywiście słaba, aczkolwiek po zainstalowaniu najnowszego patcha można już śmiało grać, no pod warunkiem że nikt nie spodziewa się super wodotrysków itp.
Czy zdazył wam się kiedyś atak nie na główną bazę bo buduje te obrony jonowe i rakietowe w drugiej bazie i nie wiem za bardzo po co skoro nikt nie atakuje
Mi ufoki jeszcze nigdy nie zaatakowały bazy, ale wiadomo - musi być ten pierwszy raz :)
W marcu 2010 wyszła wersja GOLD (generalnie dodali sporo rzeczy np. nowe uzbrojenie itp...). Poczytajcie na stronie producenta. U nas oczywiście Cenega olała sprawę. W 4Q 2010 wyjdzie UFO Extraterrestrials 2. Również na stronie producenta można już zobaczyć arty koncepcyjne. A teraz z innej beczki. Ta gra to w odróżnieniu od serii UFO aftermarch (która nie jest najgorsza ale jest poprostu inną serią a z X-com łączy ją tylko luźno temat inwazji obcych i tyle) można uważać za prawdziwego spadkobiercę serii X-COM. Nie ma co liczyć na wodotryski bo nie o to w takich grach chodzi. Tutaj ważniejsze od grafiki jest AI przeciwnika. Szachy są proste ale poprzez swoje zasady każda rozgrywka jest emocjonująca. Tak samo z tą grą, w zasadzie powinna znudzic się już po kilku misjach a jest właśnie odwrotnie. I o to chodzi. Tak więc fajnej grafiki nigdy za wiele ale lepiej dla tej serii jak będzie szła w dobre AI i realizm oraz interakcję z otoczeniem podczas walki :-). PS. A może jednak Cenega wyda i wersję GOLD (może jakiś specjalny patch dla posiadaczy normalnej wersji z 2007, dodajacy nowe elementy z GOLD'a) i część 2?
Oj fajnie by było, gdyby w Polsce została wydana w pełni zlokalizowana wersja GOLD, o drugiej części już nie wspominając, po przyznać trzeba że faktycznie jest to bardzo grywalna gra.
Dziwi mnie tylko średnia ocena na Gry-OnLine i olewatorskie podejście Cenegi :\
jesli zginą Ci standardowi zolnierze (8) z poczatku to koniec gry? Bo nie widze opcji rekrutacji czy kupna nowych. Cos takiego skreslaloby gre na wstepie wiec chyba czegos nie wiem.
nie wiem czy to poprawili w patchu gry, ale jesli nie, to aby normalnie korzystać z żołnierzy i wielu innych rzeczy odwiedź http://www.ufo-scene.com/download.php?list.5 i ściągnij paczkę modów Bman's Ease of Use Mod
żołnierzy można rekrutować, zwalniać, a przede wszytskim dobierać w zakresie statów jakie mają
poza tym w jest tam pełno drobnych, a użytecznych modyfikacji
Jedyne co mnie wkurzalo to te obce roboty z miotaczem ognia. Stanie taki dokladnie przed wrotami wahadlowca, strzeli 3x w ciagu tury do srodka i wszyscy sie spala bez wzgledu na pancerz. Zaden nasz pojazd, ani pancerz nie chroni przed tym ogniem. Nic nie zrobisz. W takim wypadku pozostaje cofnac sie do save i uciec, po czym przyleciec jeszcze raz. Ufoki sa losowe - raz trafi sie na slabiakow z pistolecikami, a raz na prawdziwych terminatorow.
No i brak mi opcji ataku psi.