Ja nie wiem jak oni to zrobili ale nawet na dzisiejsze czasy ta gra ma feeling lepszy niż większość współczesnych gier. Dźwięki opadających łusek, urywane kawałki tynku ze ścian, kupa kurzu, dymu, iskier, łusek i krwi. Dobrze prowadzony klimat, a bardzo ciężko jest zrobić grę akcji w klimacie horror-u, tutaj twórcy się na prawdę bardzo dobrze spisali.
Świetny FPS z jeszcze lepszym klimatem. Gdy grałem w niego pierwszy raz, czyli jakieś 10 lat temu straszył nieźle, chociaż to po części zasługa tego że miałem wtedy 11 lat :D. Jedyne wady dla mnie to glitch'e oraz liniowość; w ogólnym rozrachunku nie wpływają bardzo negatywnie na odbiór gry. Jedna z moich ulubionych gier które zapamiętam do końca życia :).
Jak poprzednicy,jeden z najlepszych fps,ale jak to zazwyczaj bywa im dalej tym gorzej,kolejne części kompletnie bez klimatu,spartolili i tyle
Jeden z moich ulubionych FPS-ów - bardzo często do niego wracam. A teraz planuję zrobić maraton "F.E.A.R.-a" - ukończyć wszystko na najwyższym poziomie. No i właśnie, gra nie należy do najtrudniejszych - na najwyższym poziomie zginąłem zaledwie 3 razy - grałem bez robienia quick save'ów - i to głównie z moich błędów. Jeśli grasz taktycznie - gra nie sprawi zbyt wielu problemów. Nie dałem grze "dychy" z kilku powodów. Po pierwsze, są straszne dziury w fabule. Skoro gracz trafia do ściśle tajnego paranormalnego oddziału specjalnego, to chyba jego przeszłość powinna zostać prześwietlona... A tu? Trafia gość do oddziału, nikt nic o nim nie wie - nawet on sam - żadnego imienia... dosłownie zero! I nagle pod koniec się okazuje,
spoiler start
że jesteś pieprzonym eksperymentem i pierwszym dzieckiem Almy, a psychol Paxton to twój młodszy braciszek.
spoiler stop
Rozumiem, że miała być to niespodzianka, ale scenarzyści mogli stworzyć jakąś "oficjalną" legendę wokół głównego bohatera. Druga, rzecz, którą uważam za błąd to znikająca broń po "halucynacjach". Wchodzi graczowi wizja i nagle mamy w dłoniach pistolet, który dawno temu zmieniliśmy na inną broń.
Niektórzy komentują, że gra wcale nie straszna i tak dalej - F.E.A.R. to fps z elementami horroru, a nie horror z elementami fps.
Na pewno na duży plus zasługuje AI przeciwników. Wydają sobie polecenia, wykorzystują osłony, a nawet sami je robią, np. poprzez przesuwanie foteli czy przewracanie szaf. Ogólnie zachowują się bardzo taktycznie - potrafią prowadzić ogień zaporowy i próbują flankować. Grę ukończyłem kilkakrotnie i nie zdarzyły mi się żadne wpadki z AI.
Bardzo podobała mi się ścieżka dźwiękowa - klimatyczna. Grafika nadal utrzymuje poziom - zwłaszcza gra światła i cienia.
Niedawno wróciłem do tej gierki i muszę przyznać że współczesne fpsy mogą całować feara po stopach, sztuczna inteligencja potrafi na początku zaskoczyć, tutaj każda wymiana ognia to emocje, do tego te efekty, dziury po kulach, kurz, iskry, coś pięknego. Elementy horroru już nie straszą tak jak dawniej, ale wciąż dodają gęstego klimatu. Czas zabrać się za dodatki :)
[481] Nie wiem czemu, ale dwie pierwsze gry FEAR nie działają mi na W7. Zaliczyłem je na XP. FEAR 2 i 3 tak. Dead Space 1 mimo, że nie jest dla W7, śmiga mi aż miło. Dziwne i szokujące, nieprawdaż ?!
Postanowiłem sobie zagrać po wielu latach jeszcze raz we wszystkie części F.E.A.R.-a kiedyś grałem na 15 calowym monitorze teraz po uruchomieniu jej na 32 calowym telewizorze okazało się że tekst jest w takiej małej czcionce że ciężko coś rozczytać. Pogrzebałem w internecie i znalazłem rozwiązanie do podstawowej wersji i 2 dodatków;)
Należy:
1. Pobrać "F.E.A.R. small subtitles fix " z np. stąd
"community.pcgamingwiki.com/files/file/47-fear-small-subtitles-fix/" (Na początku dodać http://).
2. Po dodaniu pliku "FEARL_1920.Arch00" do głównego folderu z grą otworzyć plik "Default.archcfg" za pomocą np.notatnika. (!!!UWAGA!!! plik ten we właściwościach jest ustawiony "Tylko do odczyt" tak więc trzeba to będzie wyłączyć aby można zastosować zmiany w nim wprowadzone).
3. Na dole otwartego pliku dopisz linię "FEARL_1920.Arch00" i zapisz zmiany.
Teraz gra wyświetla normalny rozmiar czcionki;)
Kurna chciałem pokazać to na zdjęciu ale za pomocą klawisza "Print Screen SysRq" jedynie czarny ekran wkleja do painta. Tak więc pokarzę wam zdjęcie ze strony od gościa który zrobił tego fix-a.
"steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=169176813&insideModal=1" (Na początku dodać http://).
Po tylu latach od premiery, zdecydowałem się zagrać w F.E.A.R. ponownie. I muszę stwierdzić, że gra ma najlepszą sztuczną Inteligencje przeciwnika jaką kiedykolwiek widziałem. Dla mnie ta gra to po prostu Klasyk.
Full Game
spoiler start
https://www.youtube.com/watch?v=lnA0aJ3fTx0&list=PL4_jZmmAAATFiMnvTRJ3cX5q7xmuZ59Z1
spoiler stop
ehhh Panowie... jaka nostalgia. właśnie szukałem jakiejś płyty i natrafiłem na F.E.A.R.. zaraz instaluje :D i jak to mówią.... kuurła kiedyś to było heheh
Daje 8,5 ze względu na nostalgię, slow motion i klimat. Pod koniec gry zaczyna wkradać się monotonia i nuda. Szczególnie jak przechodziłem dwa dodatki to męczyłem się z nimi na siłę tak naprawdę. Gierka wybitna nie jest ale ma w sobie coś takiego że patrzy się na nią przychylnym okiem nawet po latach. Czy bym grał teraz? Raczej już nie ale wspominam pierwsze odpalenie za dzieciaka... Jedyna gra w którą rzeczywiście bałem się grać bo czułem ten mroczny niepokój.
Jeśli porównujesz tą grę do jakiegoś Wilczego Szańca ..
To albo jesteś bardzo głupi albo interesują Cię gry pokroju Minecrafta i spółka.
O czym Ty w ogóle piszesz ?
Nuda ? Zero plusów ?
Chyba graliśmy w dwie różne gry.
Okej każdy może mieć inną opinię na temat jakiejś gry ale wypisujesz brednie.
Gra wciągnęła mnie na długie godziny, przeszedłem ją z 5-6 razy i na pewno do niej wrócę.
Klimat aż wylewa się z monitora .. ale Ty dalej porównujesz to do gry z kiosku.
Dobrze, mów co chcesz ; )
Nie zmienia to faktu, że F.E.A.R. jest dalej jednym z najwyżej ocenianych FPS-ów.
Jak widać nie jest zbyt wiele osób, które podzielają opinię podobną do Twojej hmm ?
Nie będę się rozpisywał.
Gra zasługuje na 10, koniec, kropka.
Genialny FPS, przeszedłem go już dziesiątki razy i za każdym razem robił na mnie bardzo duże wrażenie. Kto uważa, że to badziewie ten bezguście.
Dobra gra polecam.
Ja mam windows 7 home premium i grę oryginalną ze sklepu i ona chodzi normalnie na win 7. Nie wiem w czym macie problemy. Ale gra jest wspaniała i mrocna.
zajebiste
F.E.A.R. i dodatki do niego.. gra sprzed tylu lat, a dalej lubię czasem pograć w nią po raz któryś, z zapartym tchem i zadowoleniem. Jedna z najlepszych gier w moim zyciu. "Jedynka" i dodatki do niej podobaly mi się najbardziej z całego cyklu. Byly moim zdaniem najstraszniejsze, najbardziej klimatyczne i ciekawe. Z zainteresowaniem wchodzilem do kolejnych lokacji, szukalem "ulepszaczy", laptopów, dzięki którym poznawałem całą historię Almy i projektu Origin.. W dwójkę juz nie grałem z takim zaparciem i oczyma jak 5zł, ale nocą, na słuchaweczkach, bylo calkiem sponio. Pomimo, że nie było już takie ciekawe i straszne (jak dla mnie), to w dwojeczkę grało się też całkiem fajnie i żeby nie ubliżać, byly momenty, w których nie chcialem robic kolejnego kroku na przód ^^ W trójke nie gralem jeszcze, ale jak obejrzałem gameplaye, to mi się odechciało. Ponoć najgorsza część cyklu.
W każdym razie wlasnie znowu kończę Perseus Mandate na swoim starym laptopie. Na kompie pewnie sobie puszczę dwojkę, bo lepszy sprzęt. Uwielbiam tak ograc cały cykl F.E.A.R.'ów jeden za drugim ^^ A że jeszcze nie wystawiłem tej grze nigdy żadnej oceny, tak odnoszac się tylko do części pierwszej i jej dodatków, nalezy się zdecydowanie 10/10. Ta gra idealnie trafiła w moje upodobania i żadnych minusow nie widzę.
Po dziesięciu latach, wciąż nikt nie stworzył lepszego AI w strzelankach. Dziś nieco nudzi i męczy. Wszystkie korytarze są identyczne. Przyzwyczaiłem się też do współczesnego systemu osłon. Oświetlenie nawet dziś robi wrażenie. Cieszę się, że wreszcie zdecydowałem się zagrać w tego klasyka.
Siemka. Gdy wlaczam f.e.a.r. wszystko ladnie pieknie - gra sie uruchamia. Ale gdy probuje uruchomic jakiegokolwiek save'a to wywala mnie do glownego menu z komunikatem ,,odlaczono od serwera'' i na tym sie konczy. O co chodzi? Jak to naprawic? Dodam ze Windows 7 64 bit. Pozdrawiam
Szkoda, że nic nie słychać o czwartej częsci :( swojego czasu jedynka obok max payne'a i gta vice city to była moja ulubiona gra. Jarałem się nią jak nie wiem co :P
Do dzisiaj z resztą to jeden z najlepszych fpsów. Przebiły go tylko Bioshocki i Far Cry 3, a ze starszych to Far Cry i Prey były równie dobre (riddicka do fpsów jako tako nie zaliczam).
Hl2 był trochę przereklamowany dla mnie, nudziłem się przy nim :F
wow i pomyśleć że ja dopiero teraz się skapłem że nie ma 2 dodatków do tej mega podstawki tylko istnieje ich aż 5 + jedna mini mapka !
Wróciłem do tej gry po wielu latach, pierwszy raz grałem bodajże w okolicach premiery myslę, że oscylowało to między 2005 a 2007 rokiem, także jeszcze dzieckiem byłem, nie rozumiałem z gry wiele po prostu strzelałem przed siebie z obsraną zbroją. Dobrze jednak było wrócić do tego tytułu poznałem tyle fantastycznych zawiłości fabularnych, że głowa mała, można na mnie dziwnie patrzeć, ale fabuła jest dla mnie bardzo fajna i fajnie było ją w końcu poznać tak naprawdę, grafika sie mocno zestarzała wg mnie, ale nie jestem typem który mocno na to zwraca uwagę, AI nadal trzyma jakis tam sensowny poziom, wrogowie sie chowają, flankują, komunikują ze sobą i nie stoją jak dupy czekając na ostrzał - bardzo na plus, choć nie straszy juz tak jak kiedys musze przyznać, kiedyś to bałem sie zrobić krok do przodu, mało tego, muzyka w menu już powodowała u mnie jakis dziwny niepokój, a teraz? Chyba najbardziej czego sie przestraszyłem to głośnego odgłosu przewalanego śmietnika gdy na niego przypadkiem wpadłem, ale nie uważam tego za minus, swego czasu potrafiła ta gra solidnie przestraszyć, może ja po prostu "ewoluowałem" przez te lata i mnie juz takie rzeczy nie chwytają bo sie uodporniłem, cóż mógłbym jeszcze dodać? Strzela się i eksterminuje wrogów bardzo bardzo przyjemnie jest ten taki przyjemny feeling przy strzelaniu, że sie to wręcz nie nudzi przez całą grę która zdaje się ma odpowiednią długość, no a jak komuś mało to są jeszcze dodatki, tak czy inaczej jeśli ktoś sie zastanawia czy zagrać po latach no albo... pierwszy raz to zdecydowanie polecam, ja sie bawiłem świetnie
Gra spokojnie na 8,5 punktu... no właśnie, czy orientuje się ktoś jak można zmienić tu swoją ocenę? Nie wiem jakim cudem, ale kiedyś musiałem tu coś źle wklepać, kiedy po raz pierwszy ukończyłem F.E.A.R. i przy grze widnieje u mnie nota '0'... nie wiem jak anulować tą notę..
Scenariusz nie porywa.
Pojawiająca się dziewczynka i postacie nie nadają klimatu grozy. Można do nich dolecieć i patrzeć jak się rozpadają. Nie czujemy zagrożenia. Ot taka sobie scenka.
Sceny z grubasem. Taki rozkrok gry pomiędzy tym czy chce być horrorem czy komedią.
Denerwuje zabieranie broni po scenkach.
Walka satysfakcjonująca. Gra się fajnie ale nie wciąga.
Bardzo efektowna i przyjemna strzelanina. Sztuczna inteligencja wrogów czasem zaskakuje. Niestety marny z tej gry horror. Cały ten wątek z Almą i te na siłę wciśnięte jumpskery/wizje bohatera kompletnie nie działają. Co najwyżej dają odpocząć od akcji i strzelania.
Fear 2005 6,5/10:
Gra jak na swoje lata ma dość dobrą grafike, po wgraniu patcha na czcionke i ustawienia FHD Max settings ładnie wszystko wygląda. Dobry rozrzut broni i tryb slow motion, dźwięki broni na plus. Fabuła taka średnia, wrogowie w miare trudni i ogarnięci. Doświadczyłem bugi np: Pistolet który zamieniłem zamiast karabinu utknął w ziemi i nie dało sie go podnieść. Koniec fabuły według mnie straszna lipa, spodziewałem się czegoś więcej. Czy gra mnie wystraszyła? Momentami jak grałem w nocy na słuchawkach na full to takie czasami lekkie napięcie. Bardziej traktowałem tą gre jako zwykły FPS niż horror. Na pewno nie raz wróce do tej gry, polecam wszystkim!
Mimo tylu lat do dzisiaj śni mi się ta dziewczynka...
Świetny klimatyczny szybki fps z duzą dawką horroru.Grafika nawet teraz bardzo dobra,niezła fabuła,sporo fajnych pukawek z doskonale oddanym strzelaniem.Dodatkowo w grze został udostępniony efekt spowolnienia czasu co znacznie ulatwiało walki z dosc inteligentnymi wrogami.Gra w czasie premiery wymiatała,nawet teraz 13 lat od debiutu gra sie bardzo przyjemnie.Do gry wyszły 2 duze dodatki fabularne;Extraction Point(2006) i Perseus Mandate(2007); które rowniez polecam.
Opis:
Rozgrywka przypomina Soldier of Fortune lub Max Payne w stylu horror.
Gracz poznaje fabułę przez automatyczną sekretarkę i przerywniki.
Nie jest aż tak straszna jak opowiadają, zwłaszcza, że koszmary pojawiają się tylko na początku i pod koniec gry. Mogłyby się pojawiać w bardziej regularnych odstępach czasu.
Wyjątkowymi cechami gry są: wiarygodne zachowanie przeciwników, wyróżnienie efektów cząsteczkowych i systemu ragdoll, ciekawe sekwencje horroru.
Zalety:
– ciekawe mapy z kilkoma ścieżkami prowadzącymi do celu.
– realistyczna taktyka przeciwników.
– dobrze wybrane momenty, w których pojawiają się strachy.
– bezpieczne chodzenie po drabinach.
– niezła grafika: modele i tekstury są przeciętne, za to oświetlenie i efekty błyszczą.
Wady:
– mała czcionka napisów.
– monotonia. Gracz strzela do tych samych przeciwników z tej samej broni i wykonuje te same akcje.
– bohaterowie poboczni, nie wiem po co w ogóle są? Pojawią się na chwilę, a potem przez 3 rozdziały nie widać ich. Same postaci są płytkie.
Błędy:
– ciała przeciwników mogą wnikać w obiekty.
– przy wczytywaniu gry na początku drugiego rozdziału broń przez kilka sekund nie wyświetla się poprawnie.
– strzelając w ścianę dziury po kulach mogą pojawić się na podłodze sąsiedniego pomieszczenia.
Przyjemna gra z bullet-time i ciekawa uczucie z paranormalnym zjawiskiem. ;-)
Świetna gra i jedna z najlepszych w klimacie horroru, w jakie grałem. Jak na rok powstania podobać się mogą grafika i płynność animacji. Niewątpliwie największym plusem gry jest jednak sama walka z przeciwnikami, którą możemy zakończyć na kilka sposobów.
Wspaniale, bez zarzutu zachowuje się cały arsenał broni jaki posiadamy, a trochę tego jest (dodatkowo mamy kilka rodzajów ładunków wybuchowych i granatów). Ale w tej walce najbardziej podoba mi się i tak to, jak świetną frajdę daje się podczas niej odczuć. Ze słuchawkami na uszach robi świetną robotę. Odgłosy strzałów brzmią realistycznie, ale słyszymy także to, co oddziały przeciwników mówią i jaką taktykę przyjmują. Zresztą inteligencja przeciwników stoi w F.E.A.R. na wysokim poziomie.
Fabularnie gra trochę mnie nużyła i tylko ten aspekt powstrzymuje mnie od przyznania najwyższej możliwej oceny. Zadania są trochę oklepane i właściwie bez przerwy robimy to samo i podążamy w tym samym kierunku. Nawet można było się tutaj obyć bez podziału na misje. Z drugiej strony fajne jest to, że całe tło historii nie jest tutaj podane jak na talerzu, a daje możliwość do własnych domysłów i interpretacji. Mam tu na myśli szczególnie wizje czy raczej halucynacje głównego bohatera z udziałem przerażającej Almy czy Fettela.
I właśnie te wizje są ogromnym plusem tej produkcji. Choć trochę dziwiłem się, że przy każdym niewyjaśnionym zjawisku Point Man słyszy jakiś sygnał z nieokreślonego położenia (zakłócenia na falach), co często zdradza nam, że coś się będzie działo i nie ma aż tak bardzo efektu przestraszenia. Ale i tak "jump scare'ów" jest tu dość i fanom kina grozy mogą się podobać. Zresztą czuć tą inspirację azjatyckim horrorem, a jako że sam jestem jego wielkim fanem, to nic dziwnego, że F.E.A.R. zwyczajnie przypadł mi do gustu. Poza tym zakończenie bardzo zwiększa napięcie, przy tym nie wyjaśniając wszystkiego co się da (a właściwie to niewiele wyjaśniając), ale ja akurat jestem zwolennikiem takiego rozwiązania.
P.S. Nigdy wcześniej nie grałem w single playera, ale dobry kawał czasu temu pamiętam te wieczory spędzone z F.E.A.R. Combat. Bardzo podobał mi się multiplayer w tej grze.
Właśnie ogrywam sobie po kilku latach(regularnie wracam do niej co jakiś czas, świetny klasyk) i normalnie musze przyznać, że nadal jest niesamowicie grywalna, potrafi sprawić, że zadrżę, a po dzisiejszych spłyconych do granic możliwości pod względem fizyki grach jak widzę w FEAR wszelkie fizyczne smaczki, to aż przyjemnie się na oku robi. Monolith wykonał kawał dobrej roboty. Naprawdę dobrej. Chętnie zobaczył bym remake tej gry, ale w tak dobrym wykonaniu, jak remake Dead Space'a, gdzie gra została naprostowana do dzisiejszych standardów jednocześnie zachowując wszystko to, co w grze było najlepsze. Sam pomysł na lore jest tu fajny i szkoda, że w FEAR 2 i - o zgrozo - FEAR 3 zostało to sponiewierane. Niemniej w FEAR gra się dobrze i dziś, oczy jeszcze nie pieką od poziomu grafiki, a strzelaniny i świetne AI wrogów sprawiają, że gra bywa nieprzewidywalna. "Sto lat temu" dałem tej grze 10 i podtrzymałbym tą ocenę. Kawał świetnego shootera. Kiedyś to były czasy, dziś to nie ma czasów :)
Bardzo dobra strzelanina, zresztą z rąk sprawdzonego studia Monolith (twórcy Blooda :)) Cóż można powiedzieć o tym zacnym tytule, z którego serię mam zdecydowanie do nadrobienia? Gdyby nie motyw grozy i strachu to ta gra nie wyróżniałaby się na tle innych w tamtym czasie, a właśnie te motywy są tym co w grze najbardziej mi się podobało. Szkoda, że najwięcej strachu jest głównie na początku, później przede wszystkim skupiamy się na akcji. Uzbrojenie jest z deka bez wyrazu, brakuje mi tego odrzutu jak w tradycyjnych strzelankach, miałem wrażenie że strzelałem z zabawek, lecz po pewnym czasie mimo wszystko i tak znalazłem coś dla siebie, szczególnie z ciekawym "bullet-time'em". Niektórym przeszkadza że w grze jest za mało wrogów, owszem nie ma ich zbyt wielu, lecz tu na pochwałę bardziej zasługuje nie różnorodność, a ich wykonanie i AI. Fabuła także ciekawa, na wspomnianym początku, pierwszych kilku etapach gry dość porządnie zdarzyło mi się przestraszyć, nawet mocniej niż przy Doom 3 :) Jednak gierka dosyć krótka, ale i tak jest ok.
Na tej grze spaliłem Pc!
Gra solidna, ale jednak nie jest to arcydzieło. Zabrakło mi np. interaktywności z otoczeniem.
Far Cry z roku 04 tez urywal dupsko...Pierwszy raz lubiłem strzelac w wodę
FEAR ogrywając w 2019r. wydawał mi się słaby (słaba mechanika, grafika), ale w chwili premiery musiał dawać radę, być dosyć innowacyjny i rzeczywiście budzić niepokój. Plusy i minusy niżej.
Minusy:
- gra krótka (ukończyłem w 6,5 godz.) i wydaje się kończyć przedwcześnie
- słaby początek (jakieś 1/3 gry)
- mechanika strzelania na początku odrzuca
- średnia fabuła, dziwaczna (oryginalny pomysł, ale niewykorzystany)
- rozgrywka jest tak niewyszukana i prosta,
praktycznie non stop powtarzalna walka, że nuży i może męczyć
- w kółko ci sami wrogowie
- bardzo powtarzalne i sterylne, nie urozmaicone lokacje (nuda)
- dziś nie straszy ani trochę
Plusy:
+ dobre oświetlenie jak na tamte czasy
+ znakomita fizyka i przede wszystkim efekty cząsteczkowe (jak na tamte czasy)
+ bullettime - miodny choć do fps średnio pasuje
+ czuć jakiś tam klimacik
+ przeciętna, ale idealnie pasująca muzyka budująca napięcie
+ najlepsza sztuczna inteligencja wrogów jaką kiedykolwiek widziałem
+ walki wymagające (trzeba być szybkim jak ninja)
Mimo, że gra po tylu latach od premiery raczej mnie wymęczyła niż zaintrygowała, to trzeba przyznać, że wprowadzała w tamtym okresie wiele nowinek do gier FPS i uważam, że jest pewną rewolucją, protoplastą współczesnych horrorów,
a mianowicie (raczej) po raz pierwszy wprowadzono tu:
+ częste automatyczne savepointy
+ świetne dynamiczne oświetlenie budujące nastrój
+ stopniowe poznawanie historii na podstawie zasłyszanych słów, znajdziek i elementów otoczenia
+ elementy skradanki, możliwość wybrania drogi walki
+ własne nogi, ciało i głos, zwiększające immersje
+ przeciwnicy, którzy rozmawiają ze sobą, reagują na nas w zależności od sytuacji
Pod tym kątem widać ogromny wkład w rozwój gier, w szczególności growego horroru. Sama gra na dzień dzisiejszy jest jednak tylko średnia.
F.E.A.R. moim zdaniem to jeden z najlepszych fpsów jakie kiedykolwiek powstały. Skończyłem ją po raz drugi pod koniec 2018r wraz ze wszystkimi dodatkami. To więcej niż zwykła strzelanka, to połączenie strzelanki i horroru. Gra wyróżnia się przede wszystkim świetnym klimatem, intrygującą i tajemniczą historią, zaawansowaną technologią (jak na 2005r) i genialną inteligencją przeciwników. Jedyną rzeczą do której można się przyczepić jest małe zróżnicowanie lokacji przez co gra momentami jest monotonna. Pod względem strzelania FEAR wypada bardzo dobrze. Gra jest bardzo efektowna. Moim zdanien nawet dzisiejsze gry nie dorównują efektownością walk pierwszemu fearowi. To co sie dzieje podczas niektórych potyczek w slow mo to poprostu dzieło sztuki. Dobrze wypadają również elementy horroru. Mimo że gra nie jest jakoś bardzo straszna, to ma swoje momenty.
Plusy:
-grafika i efekty specjalne
-klimat i elementy horroru
-efekty dźwiękowe (spadające łuski <3)
-świetna fizyka
-efektowne walki (strzelba <3)
Minusy:
-małe zróżnicowanie miejscówek
Polecam kto nie grał
Pierwszy raz w F.E.A.R grałem w okolicach premiery i dzisiaj po 14 latach premiery gra prezentuje się już troszeczkę inaczej. Grafice nie można nic zarzucić, bo ta wciąż systemem cieni i oświetleniem robi robotę i ma się świadomość tego, że gra była kiedyś technologicznym Crysisem. Gorzej już niestety z samą mechaniką. Strzelanie wciąż jest bardzo przyjemne, choć jak na grę z elementami survival horroru jest go tutaj za dużo i tutaj ujawnia się jej największy mankament - gra już nie straszy tak jak kiedyś. Często pojawiająca się Alma szybko zaczyna irytować, tak samo jak psychologiczne przebłyski głównego bohatera. A to w połączeniu z bardzo monotonnymi lokacjami w których to ciągle przemierzamy przez jakieś wiecznie ciągnące się korytarze, gdzie co kilka metrów zasypywani jesteśmy kolejnymi przeciwnikami szybko się nudzi. Jeszcze jakby zwiedzane przez nas poziomy bardziej się od siebie różniły, a tych znowu jak na FPS-a tak mało wcale nie jest. Z plusów warto natomiast wspomnieć o bullet-timie, bo spowolnienie czasu w grach pierwszoosobowych nawet dzisiaj stanowi rzadkość, a tutaj prezentuje się całkiem fajnie i dynamicznie. Broni nie ma za dużo, ale jest dość różnorodna i strzelanie z niej jest jedną z lepszych rzeczy w tym tytule. Niestety nigdy nie było mi dane zagrać w multika, a ten pamiętam robił kiedyś furorę. Do gry wyszły również dwa dodatki, które także ukończyłem, ale nie czuję obowiązku szerszego ich omawiania, gdyż z grubsza prezentują się tak samo, no i co najważniejsze, nie są fabularnie kanoniczne.
Jeśli ktoś chce kupić samą jedynkę bez 2 i 3 (które są tak właściwie klonami gier FPS z okresów w których wychodziły) to jedynie na GOGu można sobie zakupić za mniej niż dychę:
https://www.gog.com/game/fear_platinum
Słyszałem wiele dobrego o grze FEAR. Jaka to nie jest super strzelanka i horror najstraszniejszy. Ale muszę powiedzieć że się zawiodłem. I to srogo. FEAR to średniak. Mocny średniak ale do dobrych gier z swojej kategorii to się nie umywa. Ale może najpierw plusy:
+Dobra grafika i efekty cząsteczkowe. To jedyne co w sumie warto sprawdzić w FEAR. Kule wzbijają kurz tłuką szyby i tworzą iskry. Ładnie to wygląda a w slowmo naprawdę robi to wrażenie
+Slowmo i całe strzelanie w ogóle. Daje to sporo frajdy bronie dają kopa. Ogółem dobra zabawa. Szkoda tylko, że nie można celować przez przyrządy na broni, ale to detal.
Ale to wszystko. Teraz minusy
-Największy minus to przynajmniej w moim przypadku okropny level design. Może to ze mną problem, nie wiem w żadnej innej grze tak nie miałem. Poziomy są strasznie nieczytelne i często błąkałem się po nich nie wiedząc co zrobić. Na dłuższy czas odszedłem od gry i myślałem że jej nie skończę przez to właśnie. Inna wada to fakt, że lokacje są strasznie jednolite. Jakieś biura, slumsy i laboratoria. Wszystko w wąskich korytarzach. Nuda
-Przeciwnicy. AI jest na prawdę spoko, przeciwnicy się kryją rzucają granaty itd, ale zawsze stoi ich po trzech przez co włączam slowmo, koszę ich i następni. Powinno być ich znacznie więcej, bo momenty gdzie walczylo się z więcej niż kilkoma wrogami były super.
-Horror, a raczej jego brak. Nie rozumiem jak ktokolwiek mógł podpiąć ta grę pod horror. Nie ma w niej nic strasznego. Już Far Cry ze swoimi potworami był straszniejszy niż to.
Że smutkiem stwierdzam, że FEAR mi się nie podobał. To ładny sredniak z całkiem fajnym strzelaniem, ale za mała liczbą na raz wrogów aby nacieszyć się strzelaniem.
Moim zdaniem bardzo dobre połączenie FPS+Horror.Bardzo dobry bullet time,coś ala ulepszony z enter the matrix,path of neo,max payne.Momentami idzie naprawdę śię wystarszyć,jest to drugi tytuł zaraz po Far Cry 1 gdzie przypadło mi strzelanie,oraz są jeszcze apteczki.Bardzo dobre AI,można by powiedzieć że ulepszone z Half Life 1.Polecam grę na ostatnim poziomie trudnośći.Grafika moim zdaniem nie odrzuca tak bardzo w tych czasach,a klimat to wyrównuje.Jedynie z czasem jest monotonne chodzenie i strzelanie w kółko,wtedy polecam na chwilę odpocząć.Podsumowując ciekawa gra,ćiekawy klimat,jak również i zakończenie.Polecam zagrać jak również w dodatki.
AI z F.E.A.R. 1 i 2 to klasa sama w sobie skoro mają lepsze niż ponad 99,9% obecnych gier. Skopiowane w dużym stopniu z genialnego Half Life 1998 z pewnymi kosmetycznymi zmianami.
Wygląd F.E.A.R. 1 idzie obecnie mocno podrasować fanowskimi teksturami HD z grudnia 2020 + Reshade + Rivarez Mod.
Tekstury HD oferującą o wiele wyższą rozdzielczość tekstur i więcej detali, a zachowują klimat pierwowzoru.
Dzięki Rivarez Mod nie znikają już krew, ciała i uszkodzenia otoczenia, a modele postaci i otoczenia zawsze wyświetlane są w maksymalnych detalach nawet gdy znajdują się daleko od gracza.
Z nowszych gier inspirowanych grą pojawił się Trepang2
https://store.steampowered.com/app/1164940/Trepang2/
Nie wiem czemu wrzucili dwójkę w nazwie skoro to nie sequel
a niedługo nadejdzie Selaco działający na GZDoomie
https://store.steampowered.com/app/1592280/Selaco/
Twórca mówi że AI będzie dopracowane, trzymam za słowo
Będzie krótko i na temat. Gra jest dość przyzwoita, można zagrać.
+Gameplay
+Sztuczna inteligencja na wysokim poziomie
+Satysfakcjonujące rozwałki
+Bardzo przyzwoite jak na tamte czasy efekty i grafika
+Można grać z HD modem i gra wygląda dużo lepiej, tylko trzeba w opcjach pogrzebać, bo silnik niewyrabia
+Unikatowa w swoim rodzaju, po prostu klasyk
Do minusów można zaliczyć.
-Fabuła? było coś takiego?
-Słaby klimat
-Gra w ogóle nie była straszna, wręcz żenująca próbująca udawać horror
-Mała różnorodność poziomów
-
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony, gra dosyć dobrze zniosła próbę czasu - nadal wygląda nieźle, a inteligencja przeciwników powala; z drugiej strony, jest strasznie monotonnie. Przebijamy się przez poziomy wypełnione takimi samymi wrogami walcząc w takich samych pomieszczeniach. W zasadzie grę da się przejść używając podstawowego karabinka, który zdobywamy prawie na początku. Fabuła udaje strasznie oryginalną i tajemniczą, ale jest dosyć przewidywalna. Jak dla mnie, to niezła gra, ale daleko jej do moich ulubionych FPS. Gdyby nie AI, to bym momentalnie o niej zapomniał.
Po latach stwierdzam, że system spowolnienia czasu jest przesadzony. Każda walka polega na używaniu tego spowolnienia i chowaniu się dopóki znowu się nie załaduje, to znacznie ułatwia i spłyca walke.
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon to gra FPS wydana w 2005 roku z upiorną atmosferą, intensywną akcją, doskonałą grafiką i dźwiękiem oraz z fenomenalną sztuczną inteligencją. To z pewnością jedna z najbardziej intensywnych i klimatycznych gier stanowiąca spektakularne połączenie horroru i akcji. Nie można oprzeć się wrażeniu, że jest to gra będąca duchowym następcą oryginalnego Half-Life, ponieważ w oczywisty sposób jest inspirowana tym klasykiem. Niektóre lokacje, ale przede wszystkim wrogowie i AI bardzo przypominają to co mieliśmy wcześniej w Half-Life. To gra na którą duży wpływ miały japońskie horrory, a w szczególności Ringu i Ju On. Wykorzystuje wiele wizualnych sztuczek, aby przestraszyć, które widzieliśmy już wcześniej w japońskich horrorach z upiornymi zjawami.
Gameplay. Wcielamy się w najnowszego członka First Encounter Assault Recon, ściśle tajnej wojskowej grupy zadaniowej wyznaczonej do radzenia sobie z sytuacjami paranormalnymi. Szybko wkraczamy w paranormalną wyprawę, aby dowiedzieć się co dokładnie doprowadziło do tego dziwnego obrotu wydarzeń. Większość gry toczy się w słabo oświetlonych pokojach i korytarzach. Jedną z mocnych stron F.E.A.R. jest to, że jest naprawdę przerażająca jak na grę FPS. Niezależnie od tego czy taktyką zastraszania jest szybkie pojawienie się klasycznego, zaskakującego obrazu, groteskowe rozczłonkowanie nieszczęsnych dusz czy też zabawa światłami dostajemy reakcję walki lub ucieczki w pełnym zakresie. Gra posiada fantastyczną sztuczną inteligencję na miarę Half Life 1 i Halo 1-3. Wrogowie przychodzą w oddziałach i reagują na otoczenie, nasze działania i siebie nawzajem. Komunikują się ze sobą, flankują nas, reagują na każdy dźwięk lub nasz widok czy zbliżający się promień naszej latarki. SI może również wykorzystać system fizyki gry i przewracać obiekty, aby stworzyć osłonę. Zabijając kilku z wrogów wycofują się i wzywają wsparcie. Sztuczna inteligencja jest bystra, agresywna i niesamowicie taktycznie zorientowana na przyszpilenie i wyeliminowanie wroga. Musimy więc jak najczęściej korzystać z osłony i wychylać się za rogu, ponieważ nie potrzeba wiele, aby zniszczyć nasz pancerz i zdrowie do zera. Wszystko sprowadza się do tego, że wrogowie zachowują się realnie i działają zespołowo, a nie po prostu wykonują zaplanowane proste działania jak to często widzimy w innych grach FPS. Później mamy za wrogów zaawansowanych technologicznie ninja (na wzór szybkich najemniczek z Half Life 1), którzy pojawiają się w połowie gry. Ci goście potrafią maskować się, by być niewidzialnymi, potrafią wspinać się po ścianach i posiadają te same ultraszybkie zdolności co my. Spotkanie z nimi po raz pierwszy było pozytywnym zaskoczeniem i rozczarowujące jest to, że później rzadko się pojawiają. Ta sztuczna inteligencja zapewnia kilka naprawdę intensywnych bitew w których musimy polegać na refleksie SlowMo w desperackiej nadziei na przetrwanie. Aby walczyć skutecznie mamy do dyspozycji duży wybór broni z których każda zachowuje się inaczej i pozwala przystąpić do bitw z narzędziami odpowiednimi dla naszego stylu gry. Strzelba jest przydatna na bliskie starcia przez całą grę, a jako uzupełnienie mamy do dyspozycji szeroką gamę broni od standardowego pistoletu przez karabiny maszynowe, aż po niszczycielskie działo cząsteczkowe. Każda broń jest na swój sposób wyjątkowa. Działo cząsteczkowe powoduje, że wrogowie eksplodują krwią albo natychmiast spala ich skórę pozostawiając ciało jako zwęglony szkielet. F.E.A.R. ogranicza nas tylko do trzech broni na raz. Jest to znana mechanika rozgrywki, ale jest dobra, ponieważ trzeba rozważyć zalety i wady każdej broni. Oprócz broni w swoim arsenale mamy także granaty, miny zbliżeniowe i zdalne bomby. Efekty trafienia z broni zapewniają ekstremalną brutalność. Wrogowie trafieni we właściwe miejsce będą mieli oderwane ręce, nogi, a nawet głowy. Najważniejszą umiejętnością w grze jest ultraszybki refleks, który można aktywować w krótkich seriach. Wykonanie bullet time w F.E.A.R. jest zrobione tak dobrze jak w Max Payne. Kiedy wykażemy się refleksem wszystko inne zwalnia i możemy zobaczyć wiry w powietrzu utworzone przez kule. Możemy aktywować tę umiejętność tylko w krótkich seriach zanim się wyczerpie, ale odnawia się w przyzwoitym tempie więc ogólnie możemy mieć ją do dyspozycji w większości walk. Ta umiejętność zwolnionego tempa jest niemal niezbędna do przetrwania niektórych trudniejszych starć, a zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Gra zmusza nas do częstego wykorzystywania opcji szybkiego zapisu, ponieważ nigdy nie wiemy, kiedy wpadniemy w kolejną walkę. F.E.A.R. można ukończyć w około 10 godzin, ale warto przejść też dwa dodatki do jedynki i sequel.
Grafika i udźwiękowienie. Oprawa wizualna i dźwięk przestrzenny w F.E.A.R również świetnie ze sobą współpracują i zapewniają intensywne doznania zmysłowe wciągając nas w wirtualny świat. Chociaż środowiska są powtarzalne twórcy przywiązali dużą wagę do szczegółów. Wszystko wygląda realistycznie dzięki świetnym modelom i teksturom dzięki czemu obrazy są jeszcze bardziej niepokojące. Gra na premierę zdumiewała efektami cząsteczkowymi, a także doskonałym modelem oświetlenia i cieniowania, które tworzą nastrój, ale wymagała mocnego komputera na standarty 2005 roku. Oświetlenie utrzymuje nas w ciemności i zachęca do eksplorowania zakamarków z latarką w nadziei na znalezienie jeszcze jednej apteczki. Oświetlenie również zwiększa atmosferę na tyle, że utrzymuje nas w napięciu, a nie tylko ze względu na wygląd. Mamy wiele sztuczek świetlnych, które pomagają zwiększyć poczucie zbliżającego się niebezpieczeństwa, które tak często pojawia się w F.E.A.R. Kule wyrywają kawałki betonu i drewna, oślepiające chmury kurzu i gruzu wypełniają powietrze, ciała są rozdarte lub opadają na ziemię, a śmiertelna cisza po tym wydarzeniu tak ostro kontrastuje z czystym chaosem, który wybuchł zaledwie kilka chwil wcześniej. Dźwięk jest tu szczególnie istotny, bo jest niezwykle starannie wykonany, aby wywołać czysty psychologiczny terror. Niepokojący dźwięk i dobrze skomponowana muzyka sprawiają, że jest to całkiem przerażające.
Podsumowanie. Mimo, że strzelanki FPS istnieją na rynku od ponad trzydziestu lat bardzo niewielu produkcjom z XXI wieku udało się uchwycić emocjonujące doświadczenie strzelania z broni palnej z najlepszych FPSów z lat 90'. Poznaj F.E.A.R. od dewelopera Monolith, które jest wyjątkiem i posiada duszę jak uznane klasyki FPS zapewniając niesamowite, dynamiczne i niemal wyczerpujące doświadczenie od początku do końca. Grze z pewnością przydałoby się więcej różnorodności, jeśli chodzi o otoczenie, ponieważ w pewnym momencie mamy wrażenie jakbyśmy odwiedzali tę samą fabrykę lub kompleks biurowy po raz kolejny. Jednakże wszechobecne napięcie w połączeniu z wybitną walką sprawia, że F.E.A.R. to świetna gra FPS, gdzie grafika, efekty cząsteczkowe, fizyka i efekty dźwiękowe łączą się tworząc świetne wrażenie estetyczne. Przerażająca i satysfakcjonująca rozgrywka. Gra optymalnie wygląda po dograniu fanowskich tekstur HD i Rivarez Mod.
Najlepsze gry studia Monolith Productions to Blood 1997, The Operative: No One Lives Forever 2000, Aliens vs Predator 2 2001, No One Lives Forever 2 2002, F.E.A.R. 2005, F.E.A.R. 2 2009.
Oczywiście number one to The Operative: No One Lives Forever 2000.
https://www.youtube.com/watch?v=YShyMjt4iAo&ab_channel=P.B.HorrorGaming
To ma być gra która prezentowała najwyższe standardy w rozgryce i grafice? Litości. Przecież przynajmniej z 3 razy ładniej od tej gry są Far Cry i Half-Life 2 które wyszły rok wcześniej, a nazwane rozgrywki najwyższym standardem to już kompletne przegięcie, przecież ta gra nie miała nic nowatorskiego do zaoferowana oprócz nienadającego się do FPSów bullet time'a, TA GRA BYŁA PO PROSTU NIESAMOWICIE NUDNA i nie wynikało to tylko z samej rozgrywki ale też przede wszystkim z ogólnego stylu gry i grafiki, ja przeszedłem tą grę razem z oboma dodatakami, wiecie co zapamiętałem z tych dobrych kilku(nastu) godzin gry? NIC, kompletnie NIC, bo cały czas robiła się tam to samo w tych samych otoczeniach, nie było nic co mogło by nam zapaść w pamięć, tylko cały czas łazić z takimi samymi pukawkami w takich samych korytarzach i strzelać do tych samych osób korzystając z nudnego bullet time'a, żenada, od czasu do czasu przewijała się alma która wcale nie straszyła ale ok nie wiem w sumie po co ona tam w ogóle była. Zawód tyle mogę powiedzieć o tej grze, szczerze przypominała mi polskie szity z dawnych lat z kiosku pokroju wilczy szaniec albo inne tunele stalina.
Plusy:
+ można se "poszczelać" jak komuś się bardzo nudzi
Minusy:
- cała reszta
Grałem jakoś jak chodziłem do szkoły, pamiętam że jak na tamte czasy gra graficznie wymiatała, więc jakiś czas temu sobie ja zainstalowałem i na tym się skończyło, po mimo niezłej fizyki strzelania, gra szybko mnie znudziła. Fabularnie nieciekawa, cała gra to kolejne pomieszczenia i kolejna rozwałka.
Okropnie słaby, nudny i monotonny shooter. Levele wszystkie praktycznie identycznie wyglądające, mało zróżnicowane wręcz puste i identycznie nudne, wrogowie przez całą gre może 4 rodzaje w koło ci sami, atakujący w męczących i nużących falach. Ogólnie w ogóle nie straszny ten niby horror. Fabuła też dno i równie dobrze mogłoby jej nie być. O przeciętnej grafice nie wspomnę bo wiadomo, że gra już jest stara. Jedyna zaleta tej marnej gry to AI przeciwników. Nie wiem skąd ta zawyżona ocena, gra jest milion razy gorsza od Dooma (1993), Half Life, Duke Nukem 3D, Stalker czy choćby Quake. Podsumowując: NUDY NUDY NUDY, nie polecam.
Wczoraj zrobiłem trzecie podejście i... trzeci raz nie dałem rady się zmusić, aby ją przejść. Po raz trzeci po jakichś 2-3 godzinach F.E.A.R. poleciał z dysku mojego kompa.
Nigdy więcej.
Na szczęście kupiłem ją na GOG.com za jakieś śmieszne pieniądze, więc tylko trochę mi szkoda wydanej na F.E.A.R. kasy.
Strzelanie słabe, historia nie wciąga, monotonne poziomy. Wrogowie inteligentni, poziomy to swego rodzaje areny - można się chować, zachodzić wrogów od tyłu i to właściwie jedyny mocny punkt gry. Wątki horroru nie trzymają w napięciu, ani nie straszą. Po 1,5 godziny sobie odpuściłem :/
Jestem pod wrażeniem tej gry, a przede wszystkim jej oprawy graficznej. Zobaczcie sobie trailer z E3, bo jest naprawdę świetny.
rowniez widzialem, wzialem z plyty CDA z targow E3... zrobil na mnie wrazenie, zwlaszcza Bullet Time, cos z tego bedzie, byle tylko projekt nie upadl...
No jestem pod wrazeniem. Gra zapowiada sie bardzo ciekawie. czekam z niecierpliwoscia :]
grafika miodzio no i wydawca konkretny
Mógłbys dać link do trailera?
A z screenów widze, ze moze byc równie łądne jak Far cry tylko wo wiele lepszym stylu (nie cukierkowato :P).
hmm no no, może być niezła, tzn. grafa, a jak wyjdzie w praniu to się okaże...
Na 3dgamers.com jest 14-minutowy wycinek z gry. NIE-SA-MO-WI-TY! Nagromadzenie akcji i napięcia przyprawiło mnie o autentyczny ból głowy. Wgniata w fotel - taki powinien być Doom 3!
Gra będzie swietna szkoda tylko ze programiści nie chcą dodać realistycznych uszkodzeń ciała jak było SoF 2 i nie pamiętam żebym widział w jakiejś grze ze strzał z pistoletu powoduje jakies urazy na ciele po których jeszcze sie żyje np w SoF 2 jak sie strzeliło kolesiowi w kolano to troche pokwiczał i umierał. Jak kiedyś zrobią taką gre to osiagnie ona maksymalny sukces może
Quake 4 ....
shabso ---> dzięki bardzo za multiplayera, w którym dostanę z pistola w nogę, "trochę pokwiczę i umrę" :P
No własnie tutaj tak nie bedzie , niestety bedziesz dalej radosnie biegał z pewnościa ze strzał np w noge lub w reke nic ci nie zrobi...
moge powiedziec tylko tyle : WOW !!!
a ta dziewczynak prawie jka w The Ring
Klimat video z E3 powala na kolana!! Póki co gierka jest warta oczekiwania.
Po obejrzeniu 13 minutowego trailera z CDA jestem pod ogromnym wrażeniem. IMO może to być najlepsza gra tego roku. Świetna grafika, fajne efekty (spowolnienie, szkok po wybuchu, tłukące sie szyby itp), elementy horroru (jak pierwszy raz zobaczyłem te dziewczynke to - ...). Czekam na te grę niecierpliwie (i tak pewnie bede sie bał grać :P)
no i czekam też ja
jaka jest prognoza....
kiedy pogramy.....
Hej ! mam problem z tym demem mianowicie reinstalowałem windowsa i straciłem mój cd-key jak moge go odzyskac bo próbowałem sie już rejestrowac na fileplanet i gamespy ale nie przysłali mi tego tak jak to było przedtem, wie ktoś jak moge to naprawić?
U.V. Impaler
Nie masz pojęcia jak ci teraz zazdroszcze , że możesz w to grac :]
No i co ja mam teraz zrobic ?
MINIMUM SYSTEM REQUIRED
· Windows® XP or 2000 with latest service pack installed
· DirectX® 9.0c (April Edition) (included)
· Pentium® 4 1.7 GHz or equivalent processor
· 512 MB of RAM
· 64 MB GeForceâ„¢ 4 Ti or ATI® Radeon® 9600 or equivalent with hardware T&L and pixel shader support
· 5.0 GB free Hard Drive Space for installation
· 4x CD-ROM drive (for Director's Edition, this will have to be DVD-ROM)
· 16-bit DirectX® 9.0 compliant sound card with support for EAX™ 2.0
· Internet Connection Required
· Mouse
· Keyboard
RECOMMENDED HARDWARE
·Pentium® 4 3.0 GHz or equivalent processor
·1 GB RAM
·A 256 MB Radeon® 9800 Pro or equivalent DirectX® 9 compliant video car with hardware T&L and pixel shader 2.0 support
SUPPORTED CHIPSETS
Nvidia GeForce™ 4Ti, GeForce™ FX 5900, FX 5900 Ultra, 6800, 6800 GT, 6800 Ultra
ATI® Radeon® 9600, 9600 Pro, 9600 XT, 9700, 9700 Pro, 9800 Pro, x700 XT, x800 XT, x850 XT
to są wymagania pełnej wersji gry która wyjdzie 26 sierpnia .. Beta wersja byłą zle zoptymilizowana i dlatego tak ciężko chodzi
Mam nadzieje że nie będzie to bezmyślna strzelanka ;/ z rodu Doom 3 ;/
Mam nadzieje ze chociaż ci twócy którzy postawili na wysoką grafike to też nie zapomną i klimacie gry... chociaz narazie zapowiada się wszsytko pięknie .. no ale przed wypuszczeniem dooma było tak samo ;/
jeśli ta gra także straci na klimacie to już zawsze jeśli powstanie gra z grafiką dooma, riddicka to przestane się interesować ;/ bo szkoda nerwoów i czasu
Czy ta gra pojdzie na geforce3 Ti??czytalem wymagania, ale nadal mam wątpliwości.Proszę o odpowiedz.
Śliczny jak Far Cry ,mroczny jak Doom ,grywalny jak Half-Life 2
Taki będzie nowy król.
dlaczego to nie supportuje mojego radka 8500? :( ehh pora chyba zmienic karte
gra powinna byc hitem grafika jak z riddicka fizyka jak z half-life 2 i lekko straszny z dooma 3 to sa komponenty ktore powinny dac najlepsza gre roku.tylko czekac do 26 sierpnia.straszne ze tak dlugo.
I zaopmniales doać że ma też cos w rodzaju bullet time'a !! ahh... normalnie jak widze podczas akcji (przy wlaczonym BT) odpadajace kawalki scian i normalnie totalna rozwalka !!! gre jest super (przynajmniej demko jest fajowe :D)
ja mam r9600 pro i na minimum all czasem mi zwolni ale jest okay, ale sadze ze jest to wina tylko 512 ramu
SUPPORTED CHIPSETS
Nvidia GeForce™ 4Ti, GeForce™ FX 5900, FX 5900 Ultra, 6800, 6800 GT, 6800 Ultra
ATI® Radeon® 9600, 9600 Pro, 9600 XT, 9700, 9700 Pro, 9800 Pro, x700 XT, x800 XT, x850 XT
Co to? Nie ma GeForca 6600?! Nie ma, ale pewnie grać się będzie dało, tak jak w BF.
Poszlo!!!! na geforce3 ti ! I jestem pewien ze na 8500 tez pojdzie, chociaz by dlatego ze 8500 ma SM model 1.4 a GF3 ti 1.3
Co do gry to odczocia pozytywne, szczegolnie podczas walki kiedy pociski kszeszą snopy iskier, a wszystkie przedmioty latają w powietrzo, za sprawą doskonalej fizyki. mialem 800/600 rozdzielczość tekstor najniższą, wszystko na medium i tylko funkcje światla max.jak ktos ma mocnego kompa to w tej grze rzeczywiście można się wyżyć na funkcjach grafiki, bo na gf3 ti większości tych smaczków po prosto nie ma... Ale i tak duża frajda, polecam.
Aha, niezly byl momęt kiedy bochater odwrocil sie aby zejsc po drabinie, a tam to upiorne dziewcze. Taa morzna się przestraszyć.
Mam nadzieje ze pelna wersja bedzie lepiej zoptymalizowana niz demo, bo na moim sprzecie potrafi sie przycinac. A to troche dziwne bo nie mam az takego kiepskiego kompa (Athlon 3000+, 1GB, GF6800GT@Ultra)
A ja juz mam dosc tych małych dziewczynek w horrorach :/
The Ring
The Ring 2
Klątwa
The eye
Amityville
jeszcze jakieś? W każądym ta sama osoba - monotonia!
Grałem w demo i musze powiedzieć jedno: jeśli chodzi o optymalizację kodu, to twórcy się nie popisali. Na moim GF4Ti w rozdzielczości 800x600 i maksymalnych detalach idzie pograć, ale gra przycina. Wiele ma też do rzeczy RAM. Moje 512 MB jest często nie wystarczające. Graficznie gra oczywiście prezentuje wysoki poziom, ale DOOM'a 3 nie przebija, a w tego ostatniego grałem w 1024x768, detale na maks, a wydajność była dużo lepsza niż w F.E.A.R przy 800x600. Może w pełnej wersji optymalizacja będzie lepsza, bo ta w demie woła o pomstę do nieba. Wymagania DOOM'a 3 przy demie F.E.A.R to mały pikuś. Dodatkowo tak jak pisałem, DOOM graficznie prezentuje wyższy poziom.
Kriszo--doom niekoniecznie ma lepszą grafikę, na GF4 Ti naprawdę wiele różnych bajerow po prosto nie ma, bo karta jest juz stara(tak samo jak i moja) co nie znaczy ze jest zla. Zmienilem rozdzielke na 1024/768 i nie tnie! Jeśli chodzi o BF2 to EA, nVidia i ati musiały troche dać szmalu- jak ktoś ma shader modej 1.3 to nie pogra, dolny prog to 1.4 a to nie ma zadnego znaczenia jeśli chodzi o grafikę.Jest to zabieg czysto marketingowy. Mam nadzieje ze UBI nieda sie kupic przez EA
kajol ---> Ale skoro pewne bajery na GF4Ti w Doom'ie są, to znaczy, że karta je obsługuje. A w F.E.A.R np. latarka nie generuje cieni, podczas gdy w DOOM'ie oświetlenie latarką jakiegoś przemiotu powoduje powstanie dodatkowego cienia; mało tego, gdy zmienia się położenie latarki, zmienia się również położenie i/lub wielkość cienia. Pozatym wszystkie najważniejsze bajery GF4Ti obsługuje. Chodzi tu o Pixel i Vertex Shadery, Bump Mapping i Environment Mapping, dynamiczne cieniowanie i jeszcze pare innych. Zresztą miałem niedawno w kompie GF FX5600, czyli kartę DX9, odpaliłem Far Cry oraz Doom'a i naprawde różnic w jakości grafiki nie zauważyłem (za to spadek wydajności tak). Zapewne są jakieś mało znaczące różnice, ale na ogólny wygląd nie ma to większego wpływu.
Różnice w grafice zobaczymy gdy Shadery i Bump Mapping zostaną zastąpione całkowicie nowymi technologiami. Podobnie zmieni się sposób tworzenia oświetlenia. Nie pamiętam w tej chwili jakie nazwy noszą te technologie, ale producenci kart zapowiadają ich wprowadzenie. Podobnie Directx'a zastąpią jakieś całkowicie nowe biblioteki. Tutaj dopiero zobaczymy różnice w jakości grafiki, bo kolejne wersje Directx'a (od 8.1 wzwyż) i Shaderów to były raczej kosmetyczne zmiany.
F.E.A.R POMOCY
ŚCIĄGNĄŁEM DEMKO WSZYSTKO JEST OK TYLKO TRZESZCZY MI DZWIĘK W GŁOŚNIKACH I PRZY PRÓBIE WYJŚCIA Z GRY RESETUJE MI KOMPA INSTALOWAŁEM 2 RAZY I ZAWSZE TAK SAMO MAM KARTĘ DZWIĘKOWĄ ZINTEGROWANĄ NA PŁYCIE JEJ NAZWA TO C-MEDIA AC-97 AUDIO DEVICE POMOCY PRZY GRZE SPRINTEL CELL CHAOS THEORY BYŁO TO SAMO POMÓŻCIE DOBRZY LUDZIE INSTALOWAŁEM SYSTEM I NIE POMAGA
Dla mnie hicior roku jesli chodzi o fps ! Sluchawki na leb, ciemnosc w pokoju i sraczka gotowa. Do tego piekny silnik ! 10/10
pecetowiec --> Wylacz przyspieszenie sprzetowe w opcjach karty dzwiekowej. Na 99% pomoze. :)
Kurde, wkurzyłem się. Wczoraj dostałem upragnionego GF6600. Dlatego też ponownie sciągnąłem F.E.A.R. Uruchomiłem, ustawiłem 1024x768x32, wszystkie detale na maks, włączam gre i widze niemal pokaz slajdów. Tzn. do pokazu slajdów jeszcze troche brakło, bo miałem średnio jakieś 6 kl./sek. SIC!! Myśle sobie, tak nie może być, więc przeglądam dokładnie opcje i natrafiam na ustawienia, których jeszcze nie widziałem, a tam widze... no właśnie, AAx4 i Anisox16. Dziwne, że wogóle ruszyło :D. Po wyłączeniu AA i zmniejszeniu Aniso na 4x gra działa lux. Także ludziska, dokładnie przeglądać opcje.
Podsumowując, teraz gram na ustawieniach 1024x768x32, wszystko na maximum i Anisox4 (bez AA). Karta dzierży bez najmniejszego problemu, tylko 512MB RAM czasami nie wystarcza.
Gra prezentuje się bardzo ładnie, a najfajniejsza jest opcja zwolnienia czasu. Super to wygląda. Chociaż cieniowanie i oświetlenie odstaje od tego znanego z Doom'a 3.
Radeon 8500LE 512ddr ramu i procek cleron 2ghz, wszystko na minimum - zadnego przycinania nawet jak wieksza ilosc wrogow - ustawilem effect detail (to ze sciany odpadaja i te dymki rozne) na maxiumum i przycina sie tylko wtedy gdy rzuce granata :D zaraz ide potestowac na 800x600 :)
Dziś ściągnełem demko i od razu przeszedłem.
Gra ma niesamowity klimat, jak mawiał niejaki Alfred :
zaczyna sie od trzęsienia ziemi a później akcja powinna stale rosnąć !!!
Demo ustawiłem 1024x768x32 bity na Full detal i śmiga że aż miło, najlepsze są cienie brrr.
Sam siebie się przestraszyłem :-)
Dla tych co lubią horrory będzie to pozycja obowiązkowa.
Ogolnie do gry podchodzilem z dystansem (zawiodlem sie na Doomie) ale po przejsciu dema sadze ze gra moze byc zajebista naprawde klimat mi sie podoba. Motyw z drabina mnie rozbroil, balem sie isc dalej no ale jakos sie przelamalem i ukonczylem ;p . Czekam na premiere gry i musze jakos potrenowac na horrorach zebym nie padl ze strachu przy tej grze :)
Jeszcze byl fajny motyw z korytarzem na koncu dema ale nie robie spoilerow dla tych co jeszcze nie grali :)
Ekhm.....
Moim zdaniem gra jest jednym słowem WYPAS.Grafika bije na głowę wszystkie gry które wyszły dotychczas.Posiada mozliwośc pomniejszenia tekstur dzięki czemu gra wygląda porażająco.Pograja sobie w grę posiadacze kart obsłguących DX 8 dzięki wykorzystaniu przez grę textur z DX 8.Posiada swietny klimat (którego zabrakło w HL 2) grozy,przez co momentami idzie sie skichać w gacie.Świetna fizyka oraz mozliwośc poruszenia lub zniszczenia dosłownie wszystkiego daję świetne doznania podczas walki.Niestety ta gra ma swoja zalety jak i wady.Po pierwsze ma stranie duże wymagania przez co niektorzy moga miec piekny pokaz slajdów.Po drugie jest zle zoptymalizowana przez co moze sie przycinac nawet na GF 6800.Po trzecie demko posiada nieliczne błędy które czasami frustruja gracza.Moim zdaniem gra sie prezycina ponieważ zalecane jest Giga RAM-u.Mysle że full wersja zostanie zoptymalizowana i jak tak sie stanie to spokojanie da sie pograc na max detail na sprzęcie:GF6600,1024 RAM,PROC 2.5 GHZ
G-man 13 ---> Na sprzęcie, który wymieniłeś już w demo da się spokojnie pograć na max detalach. Czytałeś mój post? Przecież napisałem że grałem w demo w 1024x768x32, detale na max i Anisox4 (bez AA). Mój sprzęt to GF6600, P4 2,8GHz HT i 512 MB Ram. Ty piszesz, że potrzeba conajmniej 1024 MB Ram'u, a ja grałem na 512 z dodatkowo działającymi w tle Nortonem AntiVirus'em i Firewall'em oraz jeszcze paroma innymi aplikacjami. Czyli z tych 512 MB dla gry zostało jakieś 300 z hakiem. Demo działało bez problemów, tylko czasami przycięło na pół sekundy. Także naprawde wymagania nie są aż tak straszne. Tylko trzeba dokładnie przeglądać opcję, bo gdy pierwszy raz włączyłem demo to miałem jakieś 6 kl./sek. Co się później okazało, miałem włączony AAx4 i Anisox16. Ustawienia grafiki są w trzech różnych miejscach.
Co do grafiki, to się nie zgodze, że bije na głowę wszystkie inne gry. Cieniowanie i oświetlenie jest sporo gorsze od tego znanego z Doom'a 3, czy choćby Riddicka.
ej czy wedlug was gra pojdzie mi na takim sprzecie athlon xp 1800mhz geforce 5700le. 225/400@400/580 i 512 mb ddr
luki145 - Może na niskich detalach i wszystkim na low. Na sprzęcie z mojej sygnaturki demo chodzi z wszystkim na "maximum" i podwójnym anti-aliasingiem.
Demko zainstalowałem i... na maximum detalach gra chodziła beznadziejnie ( czyt. prawie wogóle) co krok to jakaś zwiecha :/. Mam ASUS GeForce 6800GT ( 256MB DDR3 ) + 1024MB ram'u RIMMY ( 800MHz) i procek :/.... PIV 2.2 GHz :P myśle ze wina lezy w procku bo mam go już od 3 lat a nie stać mnie na wymianę płyty głównej i na nowego proca, wiec zostanie jeszcze :). Dopiero gdy zmieniłem detale na medium gra chodziła w 100% płynnie. Szkoda bo chciałem zobaczyć co oferuje engine... Aha mam problem bo wogóle nie słychac było głosu w przerywnikach filmowych na początku i w samochodzie gdy ten koles mi cos tłumaczył :>
haha pogrzebałem w opcjach, zmieniłem tylko Aniso z x4 na x2 i działa BOSKO !! Na maxium oczywiście :D
P4CYFIK4TOR ---> Ciekawe... Nie stać Cię na płytę i procka a stać na GF 6800GT... No offence.
<------ SUPER GRA!
Misiolo---> przypuścmy że miałem ogromną zniżkę :) a za płytę główną wyszło by 500zł + proc 1 tyś czyli 1.5 tyś zł do tego ram ( 500-700zł) bo stary by nie wszedł ( mam Rimmy) a teraz płyt głównych nie produkują pod te ram'y. Do tego płytę główną TYLKO pod Pci-E a wtedy musiałbym wymieniac kartę graficzna która to jest pod AGP :) czyli cały komp :). A grafikę dostałem 30 sierpnia czyli w 2 miesiace po wyjściu serii 7 :)
Elemelek---> Masz 14 lat i grasz w takie gry ?? ZGROZA :D
pytasz z kąd wiem ?
Popatrz na opis :)
Super gra. IMO game of the year 2005 :)
skiper9 -> A co masz juz pelna wersje ? :P
Przeszedlem demko:P
Powiem jedno
WGNIATA W FOTEL!!!!!
P.S teraz mnie plecy bolą, bo mam drewniane krzesło;]
Ja chcę pełną wersję:(
demko niewyobrażalnie krótnie abym miał doznać jakieś emocje...
Ale gra ciekawi... Szczególnie że 2005 to raczej posucha w hitach!
Obiektywnie patrząc to w tym roku nic ciekawego nie wyszło.....
Grafika, fizyka i wszystko OK tyle że gra nie na moje nerwy :) fakt, faktem że w fotel wgniata ale ja nie lubie się B.A.Ć grając w gry :) co innego w kinie kiedy to jest czysty "kontrolowany" masochizm, ale w grze..... :)
aaa do tych co twierdza że optymalizacja enginu jest skopana, mi gra chodzi na ASUS GeForce 6800GT + PIV 2.2Ghz+ 1Gb ram'u na maximum ale z anisox2 i AAx2 całkiem płynnie :) wiem że część forumowiczów czytając nazwe karty mysli sobie *ale ten kamikazze szpanuje kartą* ale nic na to nie poradzę ze grafe mam taka a nie inną ;).
Czekam na tESIV: Oblivion :) może w tej gierce kompq rozwinie skrzydła :)
GIERKA WYMIATA I TYLE. JESLI CHODZI O KLIMAT TO JEST TROCHE LEPIEJ NIZ W DOOMIE, A TO ZNACZY ZE JEST BARDZO DOBRZE. A WYMAGANIA NIE TAKIE STRASZNE. U MNIE DEMKO NA MEDIUM W 1024*768 SMIGA OK. A MAM SPRZET NIE NAJNOWSZY (P4 2,2GHZ, RADEONA 9800PRO I 512RAM). FAKT GIGA RAMY WSKAZANE, BO DYSK CHWILAMI ZADYSZKI DOSTAJE (I GRA ZWALNIA). POZDRO DLA WSZYSTKICH
P4CYFIK4TOR ---> Procek za 1000 zł?? A po cóż Ci taki?? Za jakieś 650 zł kupisz P4 3.0 GHz albo Athlona 64 3000. Giga Ramu kupisz za 450 zł. Płyta główna niech kosztuje te 500 zł. I nie ma najmniejszego sensu zmieniać AGP na PCI-E, gdyż nie ma praktycznie żadnych różnic w wydajności. Zatem wszystko by Cię kosztowało jakieś 1600 zł. Niby sporo, ale i tak mniej niż twoja propozycja, czyli grubo ponad 2000 zł. Pozatym taki sprzęt starczy Ci na conajmniej na 2 lata. Naprawde. Powiem Ci tylko, że ja do niedawna miałem GF4Ti (teraz mam GF 6600) - karta jakby nie patrzeć sprzed kilku ładnych lat - i śmigały wszystkie nowe gierki w wysokich ustawieniach.
Kriszko---> skoro mialbym nie zamieniac plyty z AGP na PCI-E to po co mi by byla wogole nowa potrzebna ? Jak nardzie jestem ze swojej zadowolony :). Wystarczy wymienic proca za te 800zł np PIV 3.2Ghz EE HT ( S476) i znów mój komp bylby hight-endowy jak za dawnych lat :D
a jak gra bedzie smigac na athlon 64 3000, 1 gb ram, x600 pro ? wiem ze grafika nie najlepsza ale da rade ustawic ze niektore opcje na max a niektore medium?
P4CYFIK4TOR ---> No więc właśnie. Dla samego PCI-E nie ma sensu nic zmieniać. Wystarczy, że kupisz lepszy procek.
PS. P4 EE za 800 zł chyba nie kupisz. Zresztą po co??
Kriszo---> kupisz, kupisz :) na komputroniku jest ( 3.0Ghz EE HT (s476)) :)
Ehh, a ja mam 6600GT, AMD 3000+ więc raczej nie mam co liczyć, że pogram sobie w tą gierkę... :(
Szkoda...
Indoctrine --> co ty gadasZ?? to jak mi poszlo niezle demko a mam athlon 64 3000, x600 pro to jak tobie pojsc nie moze?? mialem polowe opcji na high i polowe na medium i hulaaa
glupoty piszesz
Azazell22--To była zwykła podpucha ze strony Indoctrine...Co do Fear to żeczywiście tak pięknie oddanych efektów z pola walki nigdy wcześniej nie widziałem.. A gdy połączymy to z umiejętnie wygenerowanym (i nie prymitywnym) elemętem horroru to wychodzi gra która emocjonuje i inspiruje.
DEMO mnie totalnie odraziło. Wszystko musiałem dac na "minimum" i powyłączac cieniowanie a i tak ciągnie mi ledwo ponad 25 fps. Mam radeona 9600Pro skręconego do 460 MHz i poczułem się o tyle zniesmaczony FEARem, że jak do tej pory HALF-LIFE 2 i NFS:U2 grałem w 1280x1024 wszystko na MAXA + AAx2, DOOMa 3 w tejże rozdzielczości na Medium co prawda (podobnie jak FarCry, czy SWAT4) ale żadnej gry nie musiałem ustawiać totalnie na minimum w rozdz. 1024x768.
Oby to tylko demo było takim bublem.
wszyscy się pytają czy pójdzie, więc i ja poproszę o ocenę. Mam P4 3 gig 256 ramu i radka 9600 pod AGP (128 ramu) ????
U mnie demko chodzi bez jakich kolwiek przycięć z anizo x 16 oraz AA x 8 w rozdzialce 1024 x 768 ... zaraz wypróbuje wyższe rozdziałki :)))
Zagrałem....pomyślałem i zwierdziłem że musze ją mieć!!!!! Grafa powalająca....ustawilem wszystko na max ale uzylem Directx8Shaders bo na 9.0cShaders cielo sie nieubłaganie....az sam sie zdziwilem ze na moim kompie tak dobrze mi chodzi czyli Athlon 64 3000+, GeForce FX 5200 i 512DDRam....żeby pograc na 9.0cShaders to trzeba miec wypasionego kompa...pozdro for all
Czy Radeon 9550 na tle reszty mojego kompa (Intel Pentium IV HT 3.000MHz, 1024mb ram) to kabaret?
ponoc 3ghz i 1 gb ram to minimum aby się nie cieła ani długo nie wczytywała - tak jest w przypadku dema
no i sie przesunela premierka na 18 ale chyba juz wyjdzie tego 18 bo nie mozna sie doczekac tego hitu.
No Panowie i Panie gra sie juz ukazala ,za 2h bede ZASZCZYCONY w nia juz grac :)
Pozdro dla wszystkich maniakow czekajacych na ten rodzyneczek :)
No nieźle się gra ale do perfekcji to tej grze sporo brakuje, na szczęście nie powtórzy "sukcesu" Dooma, a raczej Far Cry.
Czytałem dzisiaj recenzję owej gry w pewnej gazecie i tam napisali, że póki co nie ma kart graficznych, które mogą pociągnąć tą grę w wysokich usatwieniach. No jakże nie? Przecież grałem w demo na swoim GF6600 256MB w 1024x768 z detalami prawie na maksa, 4xAniso, bez miękkich cieni i AA. Czyli można z tego wnioskować, że taki np. GF7800 bez problemu uciągnie tą grę ze wszystkimi bajerami. Nawet GF6800.
Morgi, widze, że posiadasz Radeona X800XT i chyba nie masz problemu z wysokimi ustawieniami. Oczywiście nie masz (zapewne) miękkich cieni, ale pozatym chyba wszystko na maksa, nieprawdaż?
własnie grałem w ta gre. wymagania ostre ma 6800 czy radeon x700pro słabo ciagnie [umnie od 20-40 klatek amd 3000 64 1 gb ram x700pro 256]
7800 wystarcza, żeby wszystko ustawić na maksimum i gra się bardzo przyjemnie. Mowa oczywiście o obu trybach rozgrywki w wersjach demo.
duch29 ---> To że na X700 "słabo" (40 klatek to słabo do cholery?!) ciągnie, nie znaczy, że i na GF6800 też tak będzie. Wręcz przeciwnie, gdyż GF6800 to dużo lepsza karta od X700.
Napisz pozatym na jakich ustawieniach Ci tak "słabo" ciągnie.
UVI ---> Chyba pełna wersja nie różni się jakoś drastycznie od dema. Mogli co najwyżej poprawić optymalizację, czyli pełna będzie nawet lepiej chodzić.
Co wy gadacie wogóle ;/ Ja mam pełną wersje gry i jedynie mógłbym grać na LOW detalach. A kompa mam Sempron 2800, GFroce FX 5700 i 512 ramu. Nie da się grać, wole poczekać do nowego roku bo kompa wymieniam na lepszego, wtedy się naciesze tą grą na max detalach :)
mi FEAR śmiga mam A 64 3000, 1gb ram dual , Radeon x600 pro
i mam cienie i lighty zmniejszone lub wyłączone, rozzdialke ustawilem na 1024x768 , detale postaci, efekty, shadery na max detalach :))
a imho gra naprawde doskonała
morgi napisal ---> No nieźle się gra ale do perfekcji to tej grze sporo brakuje, na szczęście nie powtórzy "sukcesu" Dooma, a raczej Far Cry.
a to Doom odniósł sukces ? :) a myslalem że uznali gre za porażke roku lub niewypał roku
co do far cry to tez sie nie zgodze poza grafika to wieje nudą
Azazell22 ---> On napisał, że gra "na szczęście nie powtórzy "sukcesu" Dooma, a raczej Far Cry". Po pierwsze napisał, że nie powtórzy, a po drugie sukces jest w nawiasie. Dalej sam pomyśl.
Azazell22 ---> Hmmm, jak możesz mieć cienie skoro wyłączyłeś lub zmniejszyłeś "lighty". Przecież bez światła nie ma cienia.
PS. Cienie to Ty możesz mieć, ale nie miękkie.
kriszo --> naucz sie czytac napisalem " i mam cienie i lighty zmniejszone lub wyłączone " ;)
Czemy jak włączam demo to pisze mi: A required security module can not be activated. This program can not be executed.? Może mi ktoś pomóc? Z góry dzięki:)
Azazell22 ---> Dobra, jeśli masz "lighty" zmniejszone lub wyłączone, to cieni i tak masz mało :P. Bo, od wyłączonych świateł cieni wogóle niema, no bo niby jak, a od zmniejszonych są również zmniejszone cienie :P.
A pozatym, naucz się pisać, bo nie wiem, czy "zmniejszone i wyłączone" odnosi się tylko do cieni, czy również do świateł. Tak to jest jak się olewa zasady poprawnej i zrozumiałej pisowni.
No panowie nie ma co sie spierac o pierdoly :) A mi to popierdala wszystko na maxa cienie miekkie twarde i te zadkie hehe :) na 7800GTX 2GB ramu i procku 3.2 gra smiga ze az milo ,no to grac a nie gadac :)
Hmmm....
SUPPORTED CHIPSETS
Nvidia GeForce™ 4Ti, GeForce™ FX 5900, FX 5900 Ultra, 6800, 6800 GT, 6800 Ultra
ATI® Radeon® 9600, 9600 Pro, 9600 XT, 9700, 9700 Pro, 9800 Pro, x700 XT, x800 XT, x850 XT
A NAJNOWSZE Geforce 7800 i Radki 10xx ???
Nvidia ma zrobic nowe Nforce z mysla o tym tytule (rowniez o tym :-)
a ATI cos chrzani o driverach, co to niby maja miec 35% przyspieszenia
w OpenGL............(taka dygresja :-)
I JAKBY SIE OBIE TE FIRMY wziely za zrobienie porzadnych sterownikow
a tworcy gier za optymalizacje kodu, to by to pewnie poszlo na Pentium 800 Mhz :-)
Lenistwo wkrada sie we wszystkie dziedziny ludzkiej dzialalnosci,
widze po sobie :-)
Stary Wuj
na R8500 też jak najbradziej działa... nawet nie tak źle :)
Czemy jak włączam demo to pisze mi: A required security module can not be activated. This program can not be executed.? Może mi ktoś pomóc? Z góry dzięki:)
kupuje kompa jak bedzie nanim smigac gierka
Procesor PROCESOR AMD ATHLON 64 3500+ BOX (939 pin)
Wentylator SPIRE - Kestrelking IV ( SP779B3 ) - ATHLON 64 ~ 4000+
Płyta główna ASUS A8N-E nFORCE 4 ULTRA S939 (PCX/DZ/SA/RA/GLAN)
Pamięć RAM GeIL 2 x 512MB PC-400 CL2.5 1 szt. 439.00
Karta graficzna Radeon X800GTO Sapphire FireBlade 256MB DVI + TV Full BOX (PCI-E)
Dysk twardy IDE/SATA Samsung SpinPoint 120 GB HD120IJ (7200) Serial ATA II
Zasilacz Topower 400W P5
Obudowa Modecom Digital - srebrno-biała - bez zasilacza
Napędy optyczne DVD Asus E616P1 (16/48) BOX
Stacja dysków FDD 1,44MB 3,5" - black
Razem brutto: 3550.00 zł (jocilem juz na forum ) ale moze ktos ma pomysla co zmienic
może na srednich ustwawieniach zagrasz ale nie obiecuje
xsellos ---> Za procek przeplacisz nieziemsko. Wentylator hmm ... powiedzmy że cos Ci się tam bedzie kreciło. RAM ..... jeśli płacisz 439 zł za 512 MB DDR tylko dlatego że ma radiator to jesteś inny. No chyba ze to cena setu 2x512 ale wyraznie pisze "szt." Mały dysk ... co to jest 120 GB. Grafa może być. Zasilacz troche maly. Zainwestuj raczej w P6. Hmm sam odtwarzacz DVD ... i to tyle co na ten temat. No a z Floopem to zaszalałes :). Amen.
(umiescilem :-) juz na forum )
Pamięć RAM GeIL 2 x 512MB PC-400 CL2.5 1.szt to znaczy komplet (1GB)
zastanawiam sie czy nie zainwestowac w Pentium
xsellos ---> Nie wróże rewelacji. 640x480 i może średnie detale to góra.
Gra bez sensu!!
Ludzie - dajcie sobie spokój z tą gierką - szkoda tylko pieniędzy i zachodu. I tak będziecie rozczarowani. To kolejny Benchmark dla karty graficznej - mi na P4 3.0 GHZ, 1GB Ramu, GF 6600 GT TDH - w rozdz. 1024x768 i medium (parę na High) demko multi działało "znośnie" tzn. dało się grać, ale dalekie to było od komfortu. I wogóle szybko się nudzi w multi - ci sami przeciwnicy, 0 taktyki - zwykła arcadówka. Co prawda w demku single - czasem był fajny klimacik horroru - ale tylko w zwolnieniach i momentch gdzie ta upiorna dziewczynka pojawiała nam się przed oczyma - ale to juz powielany schemat z "tymi dziewczynkami" w horrorach. A poza tym nuda i jeszcze raz nuda - ci sami przeciwnicy i tak bez końca. To gra na godzinkę - aby nacieszyć się tą graficzką, która ma co prawda parę fajnych smaczków - ale i tak to tylko poprawiony w małym stopniu engine na ktorym bazował Swat 4 - a tamten śmigał mi pięknie w full. detalach i rozdz. 1280x1024. Dlatego wymagania tej gry są dla mnie niuzasadnione. Potrafię zrozumieć wymagania BF2 którę do małych nie należą i również trzeba posiadać solidny sprzęt ( ale tam mamy do czynienia z ogromnymi przestrzeniami - stąd te wymagania w przeciwieństwie do Fear - w którym mamy klaustrofobiczne klimaty) i dla BF2 właśnie dokupię drugie 1 GB ramu w dwóch kościach. Quake 4 pewnie podobnie jak Fear okaże się kolejną ładnie "opakowaną" bezsensowną strzelanką. Póki co czekam na Call of Duty 2 - który śmiga na maxa w 1280x1024 (lepiej niż stary CoD) za co brawa dla programistów. Ogólnie fajne rozwiązanie znajdziemy w CoD 2 - do wyboru w opcjach DirectX 7 albo 9 w zależności od posiadanego sprzętu. I tak ogólnie powiedzcie coś na temat multi Fear - tryby, mapy - jakość rozgrywki a nie dopisujcie kolejnych postów odnośnie wymagań gry ( co sam uczyniłem bo z pełną wersją nie miałem styczności ).
<|Mike_z_Polski|> <-- a mozesz mi powiedziec co ma wspolnego engine swata 4 z enginem feara? No chyba ze podajesz tylko jako przyklad swata
http://fear.gram.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=18&topic=4&newlang=
ja jeszcze bede moze kupowal dodatkowe 1GB :)
Mike --> mam to samo z kazdym FPS-em,
nuda jak ch.............
Ale to pewnie kwestia wieku, pamietam
pierwszego Unreala (nie Tournament) -
siedzialem przy tym dlugo i mialem mnostwo
radochy, a pozniej bylo coraz gorzej.
Teraz tylko Sturmovik i Rome: Total War jest mnie
w stanie przy kompie utrzymac :-)
No i licze na Civilization 4...........
Stary Wuj
fajne sie czyta te glupoty co tu wypisujecie :]
Co ma wsólnego - otóż to, że wyglądają łudząco podobnie (te same ciasne, ciemne pomieszczenia, ten sam klimat ) - stąd moje porównanie - dodatkowo Swat 4 był bardziej bogaty w detale pomieszczeń - chociaż brak mu wielu efektów w które naszpikowany jest Fear - dlatego pozwoliłem dla przykładu przywołać sobie znakomitego zresztą Swata 4.
w sumie racja,swat ma tez ta przewage ze sie go nie da przejsc w 1 dzien,w przeciwienstwie do quakea4 i feara:/
Widzę że na P4 2,4 z giga ramu i Radeonie 9800pro nie poszaleję. Detale na medium?
alez wy pierdolicie z tymi wymaganiami....chociaz graliscie w gre ze takie BZDURY pierdolicie ??
na moim sprzecie duron1.5 512 ramu radeon 9600 gram na srednich detala plynnie
gram w to . popluczyny po hl2
moze mi ktos powiedziec czy ta gra jest tylko na 5 cd czy jest tez na dvd.
peja stojakovic --> w polsce jest tylko na 5cd, wersja dvd jest dostępna za granicą więc jak chcesz wersję dvd to musisz zamówić za granicą
pr0fane > Swat 4 w jeden dzień? Ależ da się, da :) Uzbrój wszystkich w 'fasolki" i jedziesz na maksymalnym poziomie trudności aż piszczy (wręcz za łatwo), w multi fasola też się nadaje, masz obok efekt użycia; a co tam, niech się pochwalę ;)
Upps! nie ten screen dalem, na poprzednim jacyś Tkerzy psuli zabawę, a jeszcze te powszechne .45 (ver. 1.0).. juz daję prawidłowy obrazek.
Ps. Też coś podobnie wygląda to do Swata, ale SWAT 45 był chyba na na jakimś enginie z rodziny Unreal / American Army niż na Lithtech? Jak ktoś czytał readme proszę o poprawkę, ja tak 'na oko' :)
wszystko na max i ladnie chodzi - amd 3200+, 2x512 PDP Patriot, GF6600 128MB
Aristos<--- half lifa 2 tez mozna przejsc w 1.30,ale to chyba nie o to chodzi:)
mandars ---> Pod pojęciem wszystko na max, rozumiem: 1600x1200, AAx8, Anisox16, detale na maks, w tym miękkie cienie. W takich ustawieniach grasz? Nie wydaje mi się. Miałbyś gdzieś tak 1 FPS. Daruj sobie takie posty, bo z nich niewiele wynika. Pisz konkretnie na jakich usatwieniach grasz.
Jest dostępna w Polsce również wersja DVD gdzie jest dostępna można dowiedzieć sie u dystrybutora gry : Cd Project
Hmm Kriszo czy ja wiem czy by mial tak 1Fps ? Ja na swoim Athlonie 3gz troszke podkreconym :P GF 7800GTX i 2gb Ramu , gram w 1024x768 i mam ustawione wszystkie detale na maxa w tym AAx8, Anisox16 no i te miekkie cienie :)i co si etam tylko dalo dalem na na full :) i mi gra smiga jak szalona :)Pozdrawiam . ps. ale gra i tak jest do dupy non stop te same ryje i sciany :) zygac sie chce :) hehe :)
jankos ---> Ty piszesz, że grasz w rozdziałce 1024x768, a ja mówie o 1600x1200. Pozatym on ma GF6600, a Ty masz GF7800GTX. Już widzisz różnicę?
No widze widze ale mialem 2 tyg temu GF6600 GT extreme i wcale tak zle nie chodzil wiec 1fps to chyba przesada ;]ale co prawda nie pociagnie na maxa fera a nawet na medium cos charczalo :)
jankos ---> Dobra, jak nie 1 FPS, to 2 :). Zresztą sam piszesz, że "nawet na medium cos charczalo", to co dopiero w 1600x1200 i wszystko, dosłownie, co się da na maksa. Napewno by gra wtedy nie była grywalna.
Czy gra będzie działać płynnie na ustawieniach 1024na768 z ustawieniami na maxa karty graficznej i ustawiniami kompa ? Mój komp to 3Mhz 1024ram i karta graficzna GF6800GT.
No wiesz mysle ze z AAx8 i Anizo x16 to twoj 6800GT moze zadyszki dostac , ale bez tych efektow to bedzie smigac jak pojebana. u mnie jak mialem 1 7800GT to z AAx8 i Anizo x16 miejscami chrupała. Na szczescie juz załatwilem drugo karte jak narazie najmniejszego zwolnienia nie zauwazyłem (chyba ze bullet time:))
PS: pozatym musze dodac ze gra jak na swoj wyglad to wymagania ma troche przesadzone.z prockiem i ramem to ok jeszcze (jak wylozylem ram i zostawilem 1 GB problemow tez nie bylo). nie zebym mowil ze gra jest brzydka- kolejny udany FPS w tłumie tych spierdo***ych jakie ostatnimi czasy nas zalewaja. ale przykladem powinien tu byc H-L 2, nawet na starym kompie (tym z 9800pro) grafa powoduje opad szczeki i jest wspaniala plynnosc. w FEAR juz tak rozowo nie jest (ale jak sie nie ma co sie lubi:). wiem ze nie kazdego stac na takiego kompa, dlatego sam jestem zaniepokojony tym faktem. oby ewolucja grafiki nie niosła az tak wielkich wymagan sprzetowych, bo za chwile okaze sie ze w Unreala 2007 pogram tylko na low....
No ale jeśli włącze 2xAA i 8xAF , karta graf. na max i bez miękich cieni bedzie działać płynnie?
Molpi - wlacz i sprawdz..kazdy komp ma swoja diabelska dusze i zachowuje sie inaczej w pozornie tych samych warunkach.
Molip - nie bedzie. U mnie chodzi na 800x600 aax2 , afx2 i wszytsko na maxa w singlu, a w multi muszę dac tekstury na srednie i chyba oświetlenie na średnie z tego co pamiętam. Inaczej nie idzie grać bo spada poniżej 20 klatek.
przy singlu mam ok 70 klatek i da się grać a przy multi trzeba mieć minimum 80 - 100 żeby w razie ostrej akcji dobrze sie grało.
konfig mam taki jak Ty.
pozdro RR
RealRufus ---> "...przy singlu mam ok 70 klatek i da się grać a przy multi trzeba mieć minimum 80 - 100 żeby w razie ostrej akcji dobrze sie grało..."
O czym Ty mówisz? Jakie 80 - 100? Od 50 w góre już nie widać różnicy. Nawet od 40.
kriszo>>> chyba masz jakis cudowny wzrok bo ludzkie oko od stałych, podkreslam stałych 30fps nie widzi roznicy. owszem jak sie ma ok 50 fps to jest to zapas ktory przy wiekszej zadymie na ekranie daje szanse ze fremerate nie spadnie ponizej 30
Wiem, że od 30 FPS już ciężko różnicę zobaczyć, ale jednak jeszcze można. A i lepiej mieć zapas.
Z dema wnioskuje że gra wporzadku ale mam dylemat czy kupić, bo podobno są problemy z instalacją Polskiej wersji? Miał ktoś takie problemy?
Dobra i solidna gra ale w przeciwieństwie do np. HL2 raczej do niej już nie wróce.
Gra jest świetna. Moim skromnym zdaniem należy się ocena 10/10. Jeszcze wczoraj może bym nie dał takiej oceny, ale dzisiaj jestem już po przejściu ostetniego etapu i mówię wam ta gra zasługuje na taką ocenę. Podsumowując cały tryb single na plus zasługuje oprawa audiowizualna, zachowanie się przeciwników i co dla mnie najważniejsze fabuła zawierająca w sobie klimat japońskich horrorów (Ring, Dark Water, Grudge) w połaczeniu z czysta akcją w stylu Max Payne podniesioną do kwadratu. A minusy? Napewno jest ich wiele i każdy znajdzie coś dla siebie. Od siebie dodam jeszcze tylko tyle, że po tym co zobaczyłem na końcu gry, a moim zdaniem jest to jedna z najlepszych o ile nie najlepsza sekwencja końcowa jaką widziałem do tej pory w grze (Half-Life 2 może się schować), wszystkie wady o jakich wcześniej myślałem poszły w niepamięć.
800mhz,256sdr,rad9550,128mb i ustawinia medium, i robi srednio 25 klatek.Dobry engine graficzny, ale kojarzy sie z mixem hl2 i domma3.i niech mi nikt nie gada ze grafa jest lepsza od q4, bo go wysmieje.