Wow jaki ten ziomek jest Amerykanski "Zahintowalismy" "Karakter driwen", ze on juz nie pamietac jak mowic polski.
Wywiad ogólnie spoko ale mam dwa zastrzeżenia.
Jedno, takie bardziej czepialskie to co chwilę te anglojęzyczne wstawki. Tak samo ta "Siri", a nie Ciri :| no ale to już kwestia kosmetyczna, jak się robi w tej branży to pewnie takich naleciałości ciężko się pozbyć.
Druga sprawa, zostało zadane pytanie dlaczego zmieniono aktorki głosowe u Ciri. Otrzymaliśmy odpowiedź ale tylko w wypadku aktorki udzielającej głosu w angielskiej wersji językowej. O polskiej nic nie powiedziano i zero dopytania ze strony pana Mańki. Szkoda, bo raczej w tym wywiadzie bardziej interesuje polskich graczy polska aktorka.
Ja bym jeszcze zapytał czy zespół Percival nadal będzie współtworzył scieżke dźwiękową do wiedźmina. Bo z tego co mi wiadomo tak ale bez pani Joanny Lacher, która grała pierwsze skrzypce w wielu utworach swoim mocnym głosem. Przez wypadek parę lat temu jej droga z Percivalem się rozeszła ale z tego co wiem ona bardzo by chciała współtworzyć ścieżkę dźwiękową razem z nimi w "czwórce". Nie da się tego jakoś załatwic? Nie wyobrażam sobie Percivala w czwórce bez mocnego głosu pani Joanny, a chęci z jej strony są. Wiem, bo z nią o tym gadałem :(
Zastanawia mnie czemu w takim wywiadzie, zwłaszcza kiedy mamy do czynienia z polskim twórcą odpowiadającym rodzimemu portalowi, prawie zawsze mamy strasznie naokoło podane te pytania - zupełnie jakby nie można było dopytać jednoznacznie o jakiś aspekt, o którym redakcją portalu posiadającego tak zaangażowaną społeczność forum, wie że bardzo interesuje on graczy.
Nie mówię o jakiś kontrowersyjnych tematach na które nie chcieli by odpowiadać - np. pytanie "czy to prawda że będziecie teraz woke?".
Ale już pytanie konkretnie o polski głos Ciri mogłoby się pojawić. Albo zamiast krążyć wokół tematu gameplayu powiedzieć wprost - jak na razie wszystkie Wasze gry były bardzo chwalone za scenariusz, ale najczęściej pojawiającym się zarzutem jest płytki i mało rozbudowany gameplay, czy tym razem planujecie położyć większy nacisk na ten element? Jak chcecie to osiągnąć?
Albo - Wiedzmin 3 był śmiesznie latwy nawet na najwyższym poziomie trudności, czy W4 będzie oferować większe wyzwanie?
Albo - znaczniki na Skellige są powszechnie uważane za strasznie nudne i niepotrzebne przeciąganie gry, czy zdajecie sobie z tego sprawę i czy możemy spodziewać się czegoś innego po W4?
Albo - CP77 był zadziwiająco krotki w porównaniu do W3. W jaką długość fabuły celujecie tym razem, bardziej jak W3 czy CP77
Itd. Itd.
Nie chodzi mi o te konkretne pytania, ale o sposób ich zadawania. Naprawdę ktoś by się obraził i odmówił odpowiedzi gdyby jasno zaadresować problemy, które na forach dyskutowane są od dekady i które co i rusz są podnoszone?
Wiedźmin 1 miał najlepszy soundtrack, a tam żadnego Percivala nie było. Nie martwiłbym się o muzykę.
przeciez Woke,dei, gendery.zielone łady i inne łady to wszystko promowane jest przez środowiska lewicowe. za zaimki w grach także możemy podziękować środowiskom lewicowym. Jesli Bioware padnie to tez z powodu że lewica robi nam gry.
Dziwne, że na niektóre fajne i bardzo szczegółowe pytania nie wpadł Pan "redaktor", a użytkownicy powyżej, ale być może w przyszłości dostaniemy bardziej rozbudowane pytania i odpowiedzi odnośnie Wiedźmina 4.
Sam wywiad to raczej typowe, neutralne odpowiedzi. Nic nowego, nic ekscytującego, czasami nawet korpo gadka. Zobaczymy co przyniesie przyszłość.
Podchodzimy do poprzednich gier i do kanonu bardzo poważnie.
Typowa korpo gadka, którą zawsze trzeba czytać odwrotnie
Kiepski wywiad, z góry określone, delikatne pytania.
Swoją drogą, jak tam Cian Maher, który jest "Franchise and Lore Designer" ?
Dla nie wtajemniczonych, facet to straszny potwór, jego wpisy idealnie wpasowują się w ramy SBI i reszty tęczowych wojowników.
Chłop wprost piszę na swoich social mediach że nienawidzi graczy i dałby im w mordę, za to że tyle narzekają i marudzą na wszędobylską poprawność polityczną.
Znając życie nigdy nie dał nikomu w mordę, bo to typowy Soy Boy
Tłumaczenie zmiany głosu brzmią jak zwykła, tania wymówka. Głos postaci nie powinien być zmieniany dla samej zmiany, bo tak.
Dobrze, że chcą dokręcić gameplay bo mechanicznie i systemowo W3 był co najwyżej mocno przeciętny. Tylko, że tam trzeba by zmienić bardzo dużo, od lootu, przez ekwipunek, ekonomie w grze aż po rozwój postaci. A doświadczanie polowania na potwory w ogóle w W3 nie istniało. W RDR2 polowanie na króliki i wiewiórki jest lepszym doświadczeniem niż cokolwiek w W3.
Mnie trochę dziwiły pytania odnośnie tworzenia trójki, ile z tego zostanie i jaki wpływ będzie to miało na czwórkę. Odpowiedzi były ogólnikowe, skąpe i w zasadzie o niczym, a najpełniejsza odpowiedź była o nauce na Cyberpunku. Patrzę na LiknedIna i okazuje się, że nikt z tej dwójki nie pracował nad W3, jedynie Sebastian Kalemba załapał się chyba do pracy w rok premiery dodatku Krew i wino.
Jeśli nie mamy w CDPR już osób, które pracowały na W3 to jakoś słabo to widzę. Przy Cyberpunku tego jeszcze nie było widać, w końcu inny typ gry, inny świat, mechaniki, etc. Natomiast przy W4 porównania do W3 będą nieuniknione i będą bezlitosne... Szczerze mówiąc, ciężko to widzę.
Im bardziej "zachodnia" stanie się ta gra tym mniej będzie w niej tego za co pokochaliśmy Wiedźmina 3.
Do premiery tyle lat że cała wizja gry jaką mają będzie wywrócona do góry nogami z 5 razy :d
Wszystko fajnie, ale gość nie potrafi się wysłowić w rodzimym języku. Tak jakby się dopiero uczył angielskiego i za wszelka cenę chciał pokazać, że zna kilka nowych słówek.
A to Jagoda Jasnowska która podkłada głos Ciri. Mi ten głos bardzo przypadł do gustu.
Z wywiadu wynika, że twórcy mają poprawić elementy, które kulały w w3 np.walkę...ok, mam tylko nadzieje, że nie zrobią z tego kolejnego souslaika
kolejny news o w4, wiec warto przypominac, aby pozbyc sie zludzeń:
Dla przypomnienia
[link]
Oraz gadka szmatka "pół-prezesa" że niby CDP nie pcha się w ESG, DEI
[link]
CDPR dostało nagrodę DEI
[link]
Mają cały dział newsów o DEI i ESG
[link]
Ciekawe jak przy dzisiejszych modelach postaci wypadną takie znane postacie jak choćby Yennefer o ile będzie.
Czemu odnoszę wrażenie, że wiedźmin powoli traci to na czym osiągnął sukces czyli słowiańskie klimaty ? Powoli to wygląda, że będą starać się robić grę po amerykanów w stylu amerykańskim kiedy właśnie te słowiańskie klimaty najbardziej zainteresowały graczy bo to był powiew świeżości.
No to pozamiatane po wiedźminie :( Jak nam zaestabliszują karakter driven, jak nam zahintują plejer ejdżensi, jak nam zasetupują WIZJĘ, taką do oddychania, że nasza komiunity, WSZYSCY BĘDĄ ODDYCHAĆ WIZJĄ, to aż nam setup transparencji w feeling gejmplajowy pójdzie. Bardzo chciałbym się mylić ale doświadczenie ostatnich lat z wielu studiów gamingowych pokazuje jasno, co się stanie jak wypełniacze targetów są onbord. Wielka szkoda, bo Wiedźmin 3 był grą wybitną. A tu się nam kroi czwórka, w najlepszym razie, coś na miarę Mass Effecta 4. A obawiam się czegoś gorszego, coś pomiędzy ME4 a Concordem.
Małgorzata Mitręga: Warto dodać, że uczymy się na własnych tytułach, ale patrzymy też, co dzieje się na rynku, bo przez 10 lat ogromnie się zmienił
Czy tylko ja tu czuje nawiązanie do ,,zachodnich" trendów?
Mam nadzieję że jednak nie pójdą w postępowość, pozostaną przy słowiańskim klimacie.
Prawda też jest taka, że jeśli by zrobili wiedzmina 4 i poprawili właśnie te rzeczy o których piszą, nowy Świat, nowe questy i sukces murowany. No ale jednak cdprojekt wydał filmik esg score gdzie mówi jak to chcą iść w pragnienia inwestorów I stawiać na DEI... zobaczymy jak będzie!
Brawa za dobór nowej Ciri. Przyjemny głos.
Via Tenor
Czy tylko ja tu czuje nawiązanie do ,,zachodnich" trendów?
Jak wyczytałeś z tego fragmentu jakieś nawiązania do DEI... pozostanie tajemnicą spowiedzi lub twojego psychologa.
CDPR musi chyba zablokować wszelką komunikację do momentu wydania gry albo zatrudnić rzecznika prasowego, bo niektórzy ludzie będą nawet w esach-floresach szronu na szybie dostrzegać symbol wypaczonej inkluzywności.