Nie wiem, dla mnie gry na UE5 wyglądają po prostu brzydko. Wszystko takie rozmyte albo ziarniste. No i wysokie wymagania. Nie wiem, może to kwestia implementacji, grałem tylko w kilka gier z tym silnikiem. Najbardziej przeraziły mnie Homeworld 3 i Talos Principle 2
Biorą się za niego nieudacznicy nie mający pojęcia o tym jak działa język C++, bo przecież wszystko łatwo samo się ustawia.. a potem w gierce stutter za stutterem, zawyżone wymagania sprzętowe, zjadanie pamięci RAM.
Przykłady gierek: Hogwarts Legacy, Silent Hill 2 R, Stalker 2 i wszystkie inne na tym silniku. Gry działające bez zarzutu to są wyjątki.
Dzięki temu firmom łatwiej jest zatrudnić ekspertów, którzy posiadają już jakąś wiedzę.
Ekspert, który posiada jakąś wiedzę. Brawurowa konstrukcja zdania. Z drugiej strony, ma swój sens. Zatrudnia się ludzi z jakąś wiedzą (jak zamówić pizzę, na przykład?) i ci piszą gierki, które później działają, jak kupa.
Unreal Engine = Unreal Stutter. Plus zgoda z
Z UE5 jest tak jak zawsze - na trailerach cud i mjut a na premierę bugi i taki downgrade, że nie wiesz czy się śmiać czy płakać.
Więcej tytułów na Decima Engine! Gry na tym silniku wyglądają pięknie i nie mają takich problemów jak UE.
Po co robić gry na czymś co jest niegrywalne np. obecnie gry robione na tym silniku które mają widok FPP są niegrywalne na konsolach.
UE5 zabił życie w Stalkerze 2, w żadnym stopniu nie przypomina to SoC, zabilem npc po quescie to pokazal sie 2h pozniej po innym. Jakby ulepszenie i przeportowanie Xray/Openxray na nowa wersje nie bylo dla nich latwiejsze niz pisanie wszystkiego od 0 i dostosowywanie UE pod siebie. No ale takie lata, stare silniki do wora a wor do jeziora.
Wszyscy się zachwycają tym silnikiem, a gier na nim znam raptem kilka. W tym Batman Arkham Knight działający bodajże na UE3. Epic zamiast zrobić soczystego Unreal Tournament, który pokazałby moc silnika i udowodnił, że można na nim zdziałać cuda, woli się skupiać na jakimś kolorowym syfie dla przedszkolaków, wiele gier wydanych na UE5 ma problemy techniczne, w UE4 gry wyglądały ładnie, ale też nie były idealne, bo ten silnik ma tendencję do generowania siatki kropek jak przy krawędziach przedniej szyby samochodowej. Taki widok jest w wielu miejscach, gdzie łączą się różne elementy, oraz w szczególności na granicy padania światła i ciemności. Widać to dobrze w Outlast Trials, choćby w lobby, wcale nie trzeba daleko iść. Krew zarówno w tej grze jak i w Calisto Protocol świeci się jak psu jajca, a nie wygląda jak krew. Efekty bryzgającej krwi wyglądają jak... nawet nie wiem do czego to porównać, ale jest to dziwne i nienaturalne. Rozczłonkowywanie wrogów w Calisto tworzy jakieś dziwne efekty bryzgającej krwi. Nad czym się tu tak zachwycać w tym silniku? Nad teksturami? Oświetleniem? Fizyką? Są dobre i po prostu spełniają dzisiejsze standardy, na innych silnikach również można stworzyć piękne gry, wystarczy mieć w składzie zdolnych programistów.
Szkoda, że Id Software się wypisało z rywalizacji, konkurowanie ID Tech 3 z UE2 to było coś.
Moim zdaniem taki Eunreal Engine idealnie można przyrównać do puzzli - chcemy dostać jakiś piękny obraz no to wysypujemy masę puzzli i składamy.
Tutaj nie trzeba wielkich umiejętności (pełno tutoriali i gotowych materiałów). Końcowe dzieło może być ładne, ale widać że to puzzle i z dziełem sztuki raczej niewiele ma wspólnego.
Autorski silnik graficzny to jak ręczne malowanie obrazu - trudne, mozolne, czasochłonne i wymagające wielu prób i błędów by osiągnąć pożądany efekt - nie ma żadnych gotowców, a tutoriale są ogólnikowe, bo liczy się przede wszystkim skill tego kto maluje.
Mimo to jak już dostaniemy obraz taki, jaki sobie wymarzył autor, to na ogół jest to dużo lepsze niż obrazek składany z puzzli - po prostu jest kreatywny i nie jest leniwy.
Wszystko takie rozmyte albo ziarniste.
Najbardziej przeraziły mnie Homeworld 3 i Talos Principle 2
Grałem w Lords of the Fallen, Fort Solis i Talos Principle 2, a jakoś nie pasują do słowo "rozmyte" i "ziarniste". Wyglądają piękne w moim odczucie.
Jeśli dobrze pamiętam, efekt "ziarniste" jest opcjonalny i można to wyłączyć w opcji graficzne. Jest domyślnie włączony nawet na Ultra. Twórcy to dodali do gry, aby gry wyglądają bardziej "filmowe". Nie wiem, po co to...
Monopolizacja, brak narzędzi do gier innych niż FPS i - częściowo - TPP, fatalna optymalizacja tak klasycznych technik renderingu, jak i nowych, wprowadzonych w UE5, wysokie wymagania, notoryczne problemy ze stutteringiem czy kompilacją cieni... Wspaniały silnik :) - do korytarzowych gier z małymi mapami, czyli do gier, które dziś nie powstają :)
Tylko, że pozycję znacznie bardziej dominującą ma Unity, nikt z tych ekspertów nie powiedział tego?
Może nie znają danych, ale takie są fakty, więc nie grozi nam monopolizacja od UE.
Zaletą natomiast jest to że im więcej użyje UE5 tym więcej zgłoszą do epic, który jest dość otwarty na zmiany, poprawki itp.
Zresztą samo CDPR mało już konferencję u epica w sprawie zmian w UE5 które wprowadzili na potrzeby swoich nadchodzących gier, część z tego została dodana do silnika dla wszystkich do użycia od 5.4, obecna wersja to 5.5.
Zresztą to nie jest tak, że nagle wszyscy na UE5 przechodzą, wiele firm i studiów od lat z ue w takim czy innym projekcie korzystało, tylko, że na ue4, więc 5 jest naturalnym przejściem.
Większość i tak nie ma kompletnie zielonego pojęcia jak się robi gry na tym silniku i co jest możliwe, tylko coś tam bredzą co zasłyszeli i tyle, co dobitnie pokazała ostatnio premiera stalkera 2 i jakieś zmyślone bzdury o choćby systemie A-life w grze....
I tak samo tutaj autor sobie stwierdził o UE, że ciężej jest na nim zrobić coś nieco bardziej „szalonego”, co też jest kompletną nieprawdą, a wręcz jest zupełnie na odwrót, jeżeli gdzieś jest łatwo zrobić coś "szalonego" to właśnie na UE.
Dlaczego? Bo epic daje pełne źródła silnika, więc można sobie zmodyfikować cokolwiek wam się zamarzy, i jak pisałem CDPR już to zrobiło nawet, o czym mówili na konferencji, i inni robią to samo, modyfikują silnik jak im się podoba.
Ale to nawet nie sama dostępność źródeł jest czynnikiem, a fakt, że cały ekosystem silnika jest zbudowany pod łatwą modyfikację i to jest bardzo wygodne.
Myślicie, że taki system jak rozwalanie zombie z dead island 2 jest w silniku? Nie ma, wszystko musieli sobie sami dodać, i nie było z tym problemu, dzięki ekosystemowi w ue, i dlatego jest popularny, choć są i inne zalety.
Więc jak chcecie sobie winić silnik i powielać wiecznie bzdury to proszę bardzo, korpo to nawet na rękę, a fakty się takie, że są gry które działają na ue5 przywozicie, więc się da, a jak jest źle to jest to wina wyłącznie twórców, wydawców, presja, i fakt, że dawno temu większość przyzwoliła na to, że można im wcisnąć kit, i niedokończoną grę, bo przecież i tak kupią, będą narzekać, a i tak kupią, także ten pociąg już dawno odjechał, teraz spijacie to co sami narobiliście i silnik nie ma nic do tego...
W dodatki chcecie pięknej grafiki, a nie chcecie za to zapłacić wydajnością, tak się nie da.
Jakoś nie zauważyłem by konkurencja ze swoimi silnikami wypadała niesamowicie lepiej, nadal mają źle działajcie, niedopracowane i nieskończone gry na premierę, a nawet po czasie ich już nie naprawiają, EA, ubi, czy nawet sony, które wydało the last of us na PC w tak żałosnym stanie jak nie widziałem żadnej gry na ue5 by było aż tak źle...
No, ale tak, to na pewno wszystko wina silnika, wystarczy nie używać ue i cyk wszystko działa idealnie jak pokazała konkurencja.. a nie czekaj...
Śmietanka gamedevu się odezwała ,narzekacze - sami gry róbcie i silniki jak to takie proste jak składanie lego.BTW za 2-3 lata wejdą silniki na prompty i nastąpi całkowity spadek wartośći inteligencji jak i jakości - UE będzie musiało się zmienić i to szybko. Muzyka u schyłku - software do tworzenia za moment pewnie zniknie i artysci będą jak kowale w dobie AI. Także każdy będzie mógł tworzyć gry dzięki wyobraźni. Gamedev jako taki zniknie zostanie tylko korporacyjny ściek w którym to nie będzie nic tworzone . Serwowane "dane" przez AI z upodobań użytkownika. Cała artystyczna otoczka zostanie zapodana live bez jakichkolwiek udziałów zewnętrznych - zestreamowana od korpoluda.
Nie wiedziałem ,że Homeworld 3 i Hogwarts Legacy to UE5 - teraz już wiem XDD
Czekamy na top graphics wg DF w tym roku. Wysoko na pewno będzie Hellblade 2 i BMW.
Takie gry jak Robocop robią wrażenie , nawet darmowy First Descendant wygląda świetnie.
Sporo pięknych jest w EA jak np. Gray Zone Warfare czy Ark SA.
Ale wiecie, na ziemniaku nie pójdzie to brzydkie gry i kupa engine.