Chora branża.
Dzisiaj premiera filmu w kinie ale może nie być czasami dźwięku,czasami obrazu a ostatnie 15 minut filmu nie działa.
Zapraszamy.
Mogę się założyć że na silniku UE4 nie było by tylu problemów, gra wyglądała by tak samo, ale działała by o wiele sprawniej od strony technicznej oraz było by znacznie więcej klatek na sekundę.
Jak na 2024r graficznie szału nie robi (patrz RDR2 z 2018r), a animacje to jakaś porażka
Ok przeszedłem prolog i wykonałem kilka misji pobocznych w pierwszej lokacji. Nie będe się tutaj rozpisywał o klimacie bo jest z najwyższej półki, walka jest wymagająca, zasoby małe a poczucie zagrożenia duże - czyli to co tygrysy w tej serii lubią najbardziej. Przejdźmy do technikaliów, mój komputer:
i5-12400F
32 GB RAM
RTX 4070
Gram w trybie DSR na monitorze full HD w skalowaniu do 2k, ustawienia wysokie, DLSS Quality i generator klatek NVIDIA.
Gra nie schodzi poniżej 100 klatek poza pierwszą osadą, w niej mam od 40 do 80 FPS w zależności od pogody jaka aktualnie panuje i czy jest dzień lub noc. Sami oceńcie czy to dobrze czy to źle. Jeśli chodzi o bugi póki co widziałem przechodzących przez drzwi niektórych NPC, poza tym wszystko ok. Jeśli chodzi o AI przeciwników to ludzcy przeciwnicy flankują i starają się mnie zajść oraz obrzucają granatami jeśli takowe mają a mutanty np psy kiedy uciekne na auto to uciekają i atakują ponownie jak z niego zejdę. Więc wygląda na to że jest ok.
Tyle z początkowych wrażeń i technikaliów
Ciekawe co oni robili w czasie kiedy już była zaklepana premiera gry i wyszło tak, że teraz po premierze wzięli się za naprawianie, a dlaczego nie zrobili tego miesiąc temu.
Więc z tego co widzę z gameplayów na YT, z moim zestawem i7-12700k + RTX 3060ti OC GDDR6X nie mam się w ogóle co obawiać o płynne granie. Nawet na zwykłych RTX 3060 z nieco słabszymi prockami od mojego gra na wysokich lub nawet epickich ustawieniach z DLSS/Quality trzyma około 60 klatek, nawet z wyłączonym generatorem klatek, więc jest całkiem nieźle. Cieszę się też bardzo, że jest jedna bardzo istotna opcja w ustawieniach audio(której mi zawsze w innych grach brakowało), a mianowicie możliwość wyłączenia muzyki w trakcie walki. Genialny pomysł. Bardzo fajnie, kiedy w trakcie włóczenia się po świecie w tle leci delikatnie jakaś klimatyczna muzyka, no ale jak już jest walka to powinna być cisza i koncentracja, dlatego idealnie mi to pasuje.
Do wszystkich tych, którzy właśnie siedzą w Zonie: CHU..E, JAK JA WAM ZAZDROSZCZĘ!!!....., ale i tak poczekam chociaż ze dwa miechy do nowego roku, bo wiem że na bank się to opłaci, i że będę potem jeszcze bardziej zadowolony niż Wy teraz jesteście.
Jeszcze nie grałem bo kończę robotę ale po tym co widziałem to stary dobry stalker w nowoczesnej oprawie. Oby im się udało szybko łatać błędy a otwartość na mody też pewnie zrobi dużo dobrego. O optymalizację się nie boję mając RTX 4070 choć przeraża mnie, że to kolejna po Grayzone Warfrare gra na tym silniku do której bez 3070 w górę nie podchodź
Wydajność aż tak mi nie przeszkadza. Najgorsze są te artefakty i ziarno unrealu. Nie sądziłem, że błędy graficzne, które widziałem w "wyciekniętym" buildzie pojawią się też w premierowej wersji :D Ale ogólne wrażenia są pozytywne, od strony artystycznej jest kosmos
Klimat jest, czuć zagrożenie że to Zona, muzyka super, u mnie z DLSSQ+FG detale wysokie w 1080p, ładnie hula, jeszcze żadnego crasha nie uświadczyłem, ale dotarłem niedawno do wioski.
Ukończyłem prolog i zrobiłem kilka misji i mogę powiedzieć że jest, świetnie!
Ten klimat, ten mrok czy audio, robi robotę.
Graficznie też jest miód!
Optymalizacja daje rade na moim kompie, ultra plus Generator ponad 100 klatek.
Widziałem kilka bugów ale trudno jest mi powiedzieć, że kwestia techniczna jest słaba.
Moje duże oczekiwania zostały spełnione.
Miałem okazję zagrać zarówno w wersję recenzencką jak i to co wczoraj wyszło dla ludu. No trzeba przyznać, że różnica jest ogromna. Tym bardziej nie rozumiem tego strzału w kolano z tak kiepskim buildem przekazanym recenzentom. Wczoraj dużo nie pograłem (jakieś dwie godziny) ale w tym czasie nie uświadczyłem żadnego poważnego błędu. Dla porównania w CP2077 pierwsza sesja potrwała może raptem godzinę i musiałem zrobić sobie przerwę bo to był istny festiwal bugów i gliczy.
Potrzebny jest Redemption Story niczym w Cyberpunk 2077 i No Man's Sky. Może za 2 lata będzie można zagrać w ukończony produkt.
Po prawie 5 godzinach gry nie napotkałem kompletnie żadnego problemu. Nie wiem skąd narzekania na błędy i krasze. Zapewne są to problemy sprzętowe . Co do samej gry na moim RTX 2060 S i5-12600K 32 gb ram wygląda bardzo dobrze ustawienia średnie i wysokie bez RT. Cały czas około 50-60 FPS. Świat jest przepiękny i ogromny, bardzo dużo zadań i aktywności pobocznych, mega klimat. Jest bardzo dobrze a wygląda na to że będzie jeszcze lepiej. Polecam
Wiecie co jest smutne? Pewna grupa ludzi probuje tą gre dosłownie scancelować, nie grajac w nią tylko dlatego, ze jest ona pobugowana, jakby inne gry nie były pobugowane na premiere, do tego jeszcze patrzac na sytuacje z jakas zmagało sie to studio przez ostatnie 2 lata, pokazuje jak bardzo aroganckimi bufonami są niektorzy gracze. Wole zbugowanego na premiere Stalkera 2 niż "grywalne" guwno pokroju Deiguard, ktore nawet nie przebiło setki na steamie w przeciwienstwie do Stalkera 2. Gra wygląda obłednie nawet na medium, animacje, efekty, muzyka, gunplay i ten klimat zony jest wyśmienity. Oczywiscie nikt tej gry nie bedzie bronił newsami jak broniliscie newsmai Veilguarda, spamujac 5 newsów na tydzien o tym ,ze nie jest źle i że gra sie sprzedała. Gra sie sama obroni, moderzy pomogą a deweloperzy załatają. Dużo ludzi i fanów przede wszystkim myslało, że gra będzie flopem, a tu prosze. Ja tylko pozdrawiam takich pajaców jak AntyGimb czy innych lewaków, ktorzy rage baituja pod kazdym postem, bo nic innego nie maja do roboty, bo prawdopodobnie siedza na utrzymaniu rodziców albo na bezrobociu, bo kazdy szanujacy sie pracujacy czlowiek nie odwala takiej szopki
Teraz żeście mnie zmusili do tego Let's Play'a. Miałem odpuścić, ale potem co widzę, co się tu wypisuje, To aż muszę żeby rozwiać większość wątpliwości, głównie tych związanych z jakością grafiki i błędami