Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Piranha Bytes w trudnej sytuacji. Twórcy Gothica i Elexa proszą, aby jeszcze nie spisywać ich na straty

22.01.2024 14:52
T_bone
6
17
odpowiedz
1 odpowiedź
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Rozmawiałem dziś z Elonem Muskiem w Krakowie i poprosiłem go o wykupienie Piranha Bytes. Powiedział, że zobaczy co da się zrobić, na koniec dodał "Wood is Good".

22.01.2024 16:09
wytrawny_troll
12
4
odpowiedz
1 odpowiedź
wytrawny_troll
84
Exactor

Nie wiem co tu się..... . Ale to wygląda jak jakaś kiepska brazylijska telepierdziela. Jakiś sztuczny tłok i kilka płaczek za studiem, które jedzie od 20 lat na sentymentach i niczego nowego do branży gier poza dwoma pierwszymi grami nie wniosła. Nikomu źle nie życzę. Ale ich niemoc twórcza i brak rozwoju wieszczyły koniec od dawna. To studio umarło po trzecim Gothicu. Ta agonia trwała i trwała a nekrofilscy psychofani ciągle zachęcali trupa do większego i bardziej spektakularnego rozkładu. Teraz może nastąpi koniec tego melodramatu pełnego sztucznych łez. A na gruzach upadłego od dawna bezpłodnego i zacofanego studia powstanie coś nowego. I oby się tak stało. Chyba tylko Polaków i rusków to obchodzi. Reszta nawet już nie wie co to Piranhabites. Raczej Piranhaszajs. Niech już ta agonia się skończy. Dość tej kiepskiej telenoweli.

22.01.2024 18:55
marvin92
21
3
odpowiedz
marvin92
24
Pretorianin

Cóż, nic nie trwa wiecznie. Wiele legendarnych studiów w branży już upadło. Piranie miały swój czas kiedy stworzyły pierwszego i drugiego Gothica, które idealnie wstrzeliły się w tamte realia. Wówczas te 30-40 osób pracujących w PB to nie było tak mało i takie studio mogło tworzyć gry rywalizujące jak równy z równym z tymi największymi. Stworzenie "dwójki" zajęło im nieco ponad rok, bo silnik mieli gotowy i szli na pewnej fali spowodowanej ciepłym przyjęciem G1. Dzisiaj branża wygląda już całkowicie inaczej i by stworzyć erpega w otwartym świecie potrzeba mnóstwo czasu i pracy co najmniej 100 osób. Nie mówiąc już o tym, że same gry stały się bardziej złożone, a PB nie umiała tego postępu dogonić. Nie wiem czy jest sens utrzymywać szyld Piranha Bytes kiedy nikogo ze starej ekipy nie będzie. Nawet gdyby Mike Hoge z weteranami tworzącymi pierwsze Gothiki wrócił to nie odnaleźliby się na współczesnym rynku growym. Mogliby powrócić co najwyżej jako malutkie studio tworzące indyki finansowane z Kickstartera. W sumie to ciekawe byłoby gdyby weterani PB z Hogiem na czele mogli (gdyby mieli prawa) tworzyć gry na silniku drugiego Gothica (albo jakiś z podobnym poziomem skomplikowania) i dostalibyśmy coś w stylu Kronik Myrtany. Oni odnaleźliby się, bo znają silnik, a gracze otrzymaliby możliwość powrotu do lat młodości. Najważniejsze jest jednak to, że nawet jak PB upadnie to pierwszego i drugiego Gothica nikt nam nie zabierze, tak jak nikt nie zabrał nam dwóch pierwszych Falloutów po upadku Interplay. A świat idzie dalej...

post wyedytowany przez marvin92 2024-01-22 19:08:37
22.01.2024 20:49
-eca-
😃
22
3
odpowiedz
-eca-
59
Pancor Jackhammer

Już sama ta ramka/oprawka przypomina nekrolog.

22.01.2024 14:04
1
2
Felo74
121
Konsul

Piranie skończyły się na Nocy Kruka.

22.01.2024 15:11
Wrzesień
10
2
odpowiedz
Wrzesień
63
Stay Woke

Via Tenor

Twórcy Gothica i Elexa proszą, aby jeszcze nie spisywać ich na straty
NIGDY!

22.01.2024 16:33
Ignazzio
14
1
odpowiedz
Ignazzio
70
Konsul

Życzę im jak najlepiej. Mimo, że po Gothicu żaden ich świat nie był jakoś super, to jednak ich unikalny styl jest jednym z moich ulubionych. Zawsze będę się zastanawiał jak wyglądałby Gothic 3 i przyszłość Piranhy gdyby nie toksyczny wydawca.

22.01.2024 17:58
Luke_f
17
1
odpowiedz
Luke_f
58
Pretorianin

Zaraz, podsumowując to nie mają oni praw do Gothica, a zespołu wypadł ostatni człowiek z oryginalnej ekipy. Co oni chcą ratować, jak tu już nie zostało nic z oryginału, tylko ekipa stosunkowo świeżych ludzi, którzy nawet nie potrafią odtworzyć tego, co tworzyli ich poprzednicy? Dla mnie ostatni twór w klimacie oryginalnego PB to był pierwszy Risen, potem już był tylko stopniowe gubienie poszczególnych elementów. Przy Elexie to już nawet ich świat nie był tak fajny do eksploracji jak w poprzednich tytułach, a to zawsze było najmocniejsze ogniwo. Z kolei sam Elex II to była ich najgorsza gra, pod wieloma względami tak zła, że z bólem tyłka ją w ogóle ukończyłem.

PB umarło dawno temu, tylko już nazwa została...

22.01.2024 18:27
mohenjodaro
😃
20
1
odpowiedz
mohenjodaro
115
na fundusz i prywatnie

To oświadczenie brzmi trochę jak notka na co drugim blogu w sieci "Biorę się za bloga na poważniej, wpisy będą bardziej regularne" i jest to ostatni wpis od 8 lat.

24.01.2024 16:48
UrBan_94
25
1
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

CD-Action przeprowadziło wywiad z Andre Peschke, który jako jeden z pierwszych informował o możliwych problemach w PB. Ma on również wiele kontaktów w niemieckim rynku gier dzięki czemu uzyskał on nowe informacje o panującym zamieszaniu. Dowiadujemy się że:

* Björn opuścił studio już w listopadzie 2023;

* WIKI6 i Currywurst to te same gry. Różnica w nazwie wynika z zamieszania w papierach co zmusiło do zarejestrowania gry pod inną nazwą;

* Informacja o problemach w Piranha Bytes była dobrze strzeżona i nikt poza studiem nie wiedział o krytycznej sytuacji;

* Spięcie pomiędzy Björnem a zespołem wynikało z forsowania ELEXa przez Pankratza a Team preferował gry dark fantasy z mniejszym światem;

* Zarówno Piranha Bytes i THQ Nordic nie było zadowolone z daty premiery ELEXa 2, nie była to jednak ich decyzja i podjął ją ktoś „wyżej”;

* THQ Nordic zatrzymałoby studio PB w swoich rękach gdyby mogło. Niestety właściciel (Grupa Embracer) na inne zdanie na ten temat;

* Istnieje co najmniej dwóch potencjalnych nabywców, którzy są poważnie zainteresowani przejęciem studia;

* Jeśli przejęcie się nie uda planowana jest zbiórka na Kickstarterze, która jest ostatnią deską ratunku.

https://cdaction.pl/publicystyka/rewolucja-w-piranha-bytes-co-sie-dzieje-u-tworcow-gothica-tylko-u-nas

post wyedytowany przez UrBan_94 2024-01-24 16:50:48
24.01.2024 17:00
👍
26
1
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
112
Senator

Chętnie widziałbym kolejnego Risena od pirani w stylu Risena 1, bez żadnych piratów i broni palnej oraz voodo

post wyedytowany przez boy3 2024-01-24 17:02:30
22.01.2024 14:08
ODIN85
2
odpowiedz
1 odpowiedź
ODIN85
34
Senator

Microsoft ich nie chce?

22.01.2024 14:33
vanBolko
4
odpowiedz
vanBolko
49
Konsul

Jeśli się wybronią i przetrwają będziemy mieli okazje przekonać się czy to Bjorn był złym duchem Piranhy, czy winny jest zespół. Wiadomo jedynie że większość zespołu miała dość Elexa.

post wyedytowany przez vanBolko 2024-01-22 15:55:20
22.01.2024 14:43
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Smutny.Pan
23
Konsul

Czyli pomalutku zamykamy tartak. Nie ma co się oszukiwać. Patrząc na "jakość" oraz "sukcesy" ich gier, nie są oni zbyt łakomym kąskiem dla kogokolwiek dużego lub nawet średniego. Nie wróżę im sukcesu w znalazieniu nowego wydawcy.
Inna sprawa, że za obecną sytuację, Piranie mogą winić tylko i wyłącznie siebie.

post wyedytowany przez Smutny.Pan 2024-01-22 15:54:14
22.01.2024 15:02
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
boy3
112
Senator

Na rynku jest tak mało dobrych cprg robionych, że nie macie się z czego cieszyć, że pirania zostałaby zamknięta

22.01.2024 15:07
claudespeed18
9
odpowiedz
claudespeed18
208
Liberty City Finest

Premium VIP

Gdyby w Elex były bardziej przyziemne bronie XX wieku a nie lasery i bajery to byłoby o wiele ciekawiej. Tak to wyszło nie wiadomo co, które z początku ciekawi a potem jest zbyt łatwo gdy się nauczy jak oszukać system.

22.01.2024 15:13
UrBan_94
11
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Fajnie by było, jakby Focus ich wykupił.

22.01.2024 17:48
16
odpowiedz
GeDo
80
Konsul

Szkoda.Z checią bym zagrał w Elexa 3.Lepiej jak by zrobili mniejszą mape ale lepiej zapełnioną zawartoscią.

22.01.2024 18:00
Krypta76
18
odpowiedz
Krypta76
49
Generał

To oni jeszcze istnieją gdzie gothic?

23.01.2024 11:56
-eca-
24
odpowiedz
4 odpowiedzi
-eca-
59
Pancor Jackhammer
Image

W tej firmie jest ślepy grafik, ślepy programista i głupek na stanowisku decyzyjnym. Jak można było się zgodzić na takie twarze w Elexie2 ?

post wyedytowany przez -eca- 2024-01-23 11:57:05
22.01.2024 14:10
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
katai-iwa
50
Senator

Na CDAction jest artykuł o aktualnej sytuacji Piranii.
Byłoby ciekawie, jakby CeDeeP ich wykupił, bo tak szczerze, kto chciałby ich kupić?

22.01.2024 16:43
15
odpowiedz
6 odpowiedzi
hinson
134
Generał

Jedyna szansa pirani jest stanie sie niezaleznym deweloperem i robienie gier pod konkretnego odbiorce czyli fanow Gothica.
Fani Gothica nie potrzebuja fajerwerkow graficznych i nawet na silniku pierwszego Gothica wzieliby kazda gre ktora nadrabialaby gameplejem.
Swoj silnik graficzny maja a reszte np na marketing mozna wyzebrac u spolecznosci ktora wplacala by im pieniadze w $ lub Bitcoinie.

post wyedytowany przez hinson 2024-01-22 16:44:45
22.01.2024 18:20
TerleckiFalcon
19
odpowiedz
TerleckiFalcon
13
Konsul

Niech ich kupi MS od czasów gothic 3 ich gry to takie typowe średniaki w sam raz do gamepassa

23.01.2024 08:29
23
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Chyba powinni skończyć Elex'a na 2 części i od nowa przepisać universum, wydać Elex Nową Postać i historię, po czym może by wrócili do Elexa 3, jakby zrobili dobrego remastera Elexa1 Elexa2 i Gothiców z lepszymi rozwiązaniami - nie tylko grafiką.

Gothic 1 to było coś kiedyś, dzisiaj jakby zatrzymali się z pomysłami.

Podobny kierunek widać z kontynuacjami Skyrima - ten miał fajny rozwój postaci, Fallout 4 - dostał bardziej archaiczny z turówki, a już Starfield poszedł nieco po linii Ubisoftu czy też CDP. I tak każdy z tych systemów może ma większy sens niż to co zaprezentowało Diablo 4, to już skrajny regres.

Pomijam rozwój silnika graficznego, bo fotorealistycznie ładne bywają filmy i seriale, a fajnie by coś ciekawego robić w tej grze. Więcej godzin spędziłem w Rimworldzie pewnie niż w każdej pięknej grze jak na swoje czasy.

post wyedytowany przez Jaya 2024-01-23 08:30:19
22.01.2024 14:52
7
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1396190
4
Pretorianin

Odkad pamietam Piranhia zawsze miala jakies problemy , dlatego ze robia gry z duzymi otwartymi swiatmi i zawsze sa jakies niedorobki bo ich caly zespul liczyl mniej niz 50 osob , teraz 33 , ale pamietam ze jak robili Gothica 3 bylo 20 , taki Europejski Obisadian , maja duza grupe "fanboyow" ktorzy kupia wsztsko co zrobia niewazne jak niedopracowane jest.

22.01.2024 16:30
Szlugi12
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
Szlugi12
114
BABYMETAL

Piranie skończyły się na Nocy Kruka.
E tam, już bez przesady, to że Gothic 3 nie miał tak jak poprzednie gothici rozwiniętej i interesującej fabuły i systemu dołączania do gildii, wcale nie był taką złą grą, co prawda bugi odstraszały i błędy w dniu premiery, ale odkąd wyszedł Community patch z (Quest Pack, Content Mod, Update Pack) gra robi robotę i podniosła się z kolan, raz w roku robi się maraton od G1 po G2 z NK do G3 :P

post wyedytowany przez Szlugi12 2024-01-22 16:32:05
Wiadomość Piranha Bytes w trudnej sytuacji. Twórcy Gothica i Elexa proszą, aby jeszcze nie spisywać ich na straty