To jakiś trend ostatnich lat, czy powoli każdy już deweloper po prostu pluje na swoich klientów i nawet nie udaje, że ma do nich jakikolwiek szacunek?
Mamy tu przykład już kolejnej gry, która zabija najnowsze sprzęty, a nie powinna, bo to co wizualnie oferuje mieliśmy już 10 lat temu. Jakby gra kosztowała max 80 zł, to może by się dało to znieść. Ale ten trend zaczyna to być żenujący.
Zaraz stado pajaców z 4090 napisze, że im działa, a wy powinniście wymienić tostery.
Ocenianie „podstawki” nowej generacji jest wyzwaniem, bo przecież ta gra ma być w zamyśle obudowana setkami modów i dziesiątkami DLC
Czyli co? znowu gracze mają tworzyć sami grę bo Paradox znowu stworzy masę mini DLC za chore pieniądze.
Trailer ładny, a wychodzi gra to się okazuje że brzydsza od pierwszej części sprzed dekady. Ogromnie szkoda, bo wydawało się że tego nie można zepsuć, a jedynym potencjalnym minusem będzie sama polityka dlc Paradoxu. A ta „jedynka” taka super była, dzień dobry na klatce mówiła…
"Do komfortowego grania przyda się pewnie 32 GB RAM-u, ale można to powiedzieć właściwie o większości gier w 2023 roku"
Wymień chociaż jedną..
Kolejna soczysta zielona mela na pysk graczy, którzy nadal łapią ją w zęby i jeszcze dziękują.
Z wiadomych względów jeszcze nie grałem w najnowszą odsłonę Cities: Skylines (podobnie jak zdecydowana większość graczy), no ale serio grafika jest aż tak brzydka, tak jak to napisał recenzent w wymienionych minusach? No bo ciężko mi z pamięci wymienić ładniejszy city-builder od zapowiadanego Cities: Skylines 2. Może Anno 1800 oraz Highrise City są odrobinę ładniejsze, ale pierwsza produkcja raczej nie jest typowym "nowoczesnym" city-builderem pokroju SimCity, a druga jest stworzona przez niszowe studio i zmaga się z licznymi błędami technicznymi.
Nie wiem, komu wierzyć w tych recenzjach. Graczom, którzy zjedli zęby na jedynce z "modami" i mają 1000 godzin i odwołują się do poprzedniczki bo z "modami" oferowała, więcej i z "modami" wyglądała ładniej i reasumując jest "totalnym syfem", który ma naciągnąć ludzi na kasę. Czy wysłuchać totalnych nowicjuszy, którzy wiedzą na czym ten symulator polega. Podoba im się dwójka, są zachwyceni, ale nigdy nie grali w jedynkę? Swoją drogą patrząc na recenzję to Paradox chyba nie otworzył portfela recenzentom. Zbesztanie gry i ocena na poziomie 5/6 w dzisiejszych czasach to rzadki widok. Chociaż może teraz się to zmienia?
Czy Colossal Order nie zauważyli, że Unity nie bardzo nadaje się do ich produkcji, więc muszą wydać drugą grę, żeby się przekonać?
No zobaczymy. Wychaczyłem wersje ultimate za 50% ceny premierowej więc skusiłem się na preorder, najwyżej zwrócę po niecałych dwóch godzinach. Skusiłem się mimo obaw bo tyle będzie kosztować najszybciej za rok, więc na jedno by wyszło gdybym czekał więc wrzucę też swoje spostrzeżenia pewnie w środę wieczorem i czy było aż tak źle, że grę zwróciłem czy nie.
Poszukam przed odpaleniem też czy ktoś nie wrzuci już savów z większym miastem do sieci bo zobaczyć jak działa. Sprzęt mam w profilu, więc plasuje się gdzieś pomiędzy wymaganiami minimalnymi a zalecanymi. Problemem może być monitor 21:9, więc pewnie będę musiał pokombinować z rozdzielczościami bo 3440x1440 na pewno nie wejdzie, więc zapewne 2560×1080 czyli ciut powyżej FHD (stosuję też przy cyberpunku dla lepszej płynności).
Niestety pozostanie na Unity zapewne zebrało spore żniwo, ten silnik trafił na szklaną ścianę niestety.
No i problem z performencem jest o tyle rozczarowujący, że zarówno Victoria 3 i CK3 działają mi w endgamie znacznie lepiej niż starsze Stellaris czy HoI IV. Skoro paradox potrafił ogarnąć swój silnik to dziwne, że nie dopilnował tego u CO.
Może zmniejszenie wielkości mapy rozwiązałoby problem z wydajnością? Pamiętam, że twórcy SimCity tak właśnie się tłumaczyli, że nie stworzyli dużych map, ponieważ obawiali się o optymalizację. Tylko, że w Cities: Skylines ogromne mapy są największym plusem i byłby to po prostu strzał w stopę - zarówno dla twórców, jak i dla graczy.
Dopiero teraz zauważyłem, że na GamePressure (angielskim klonie GOL-a) gra dostała w recenzji ocenę 8,5
Testy w Game pasie zakończone (skończył mi się opłacony na rok abonament a nie mam ochoty przedłużać z powodu kupki wstydu, która wystarczy mi na rok jak nie dwa) i jestem zadowolony. Jest sporo rzeczy do poprawy (optymalizacja, balans, wskaźniki potrzeb itd.) ale jednak podstawy są solidne. Dużo lepsze niż w jedynce i za kilka miesięcy planuje kupić na przecenie.
Gra jak ją trochę połatają zamiecie rynek city builderów bardziej niż jedynka, serio.
To jest jakaś masakra jeśli chodzi o kwestie optymalizacyjne na premierę. Mirrage zaszokował w tym roku tym, że nawet z Denuvo miał dobrą optymalizację, ale zdecydowana większość dużych tytułów ma ogromne problemy na premierę. Od Arkham Knight coraz więcej dziadostwa wchodzi na rynek. Nawet świetne Baldurs Gate III ma kompletnie skopany optymalizacyjnie trzeci akt a i tak wychodzi pod względem optymalizacji nawet znośnie w porównaniu do wielu pozostałych tytułów z ostatnich lat. Producenci po prostu mają GDZIEŚ optymalizację i wydają gry o przynajmniej miesiąc za wcześnie mając nadzieję, że stan techniczny jakoś nie będzie przykuwał większej uwagi. No niestety przykuwa i to bardzo, aż recenzenci muszą dawać wszystko na niskie by być w stanie grać a mają komputery i tak dużo lepsze od większości graczy...
Co za dramat... taki pewniak a recenzje zbiera fatalne, ta optymalizacja i kolorystka są tak złe, że ręce opadają.
Przez ostatnie lata, oprócz indyków, to chyba tylko jedna gra wyszła dobrze na premierę. Dead Island 2 studia Dambuster i to jeszcze z Denuvo. Studio to zrobiło wcześniej jedynie konsolowe wersje Homefront: The Revolution. Czyli tak małe studio bije na głowę deweloperów AAA mających po prostu klientów w d. Innego wytłumaczenia nie ma. W takim stanie nie włączę Cities: Skylines 2 nawet w game passie żeby się nie wkurwiać. Na screen'ach wygląda jak jedynka i tak jest brzydkie jak zresztą napisano w recenzji. Niczego na razie nie widzę na obronę tej gry.
Małe teorie spiskowe mi się rodzą w głowie, bo diwnym trafem od czasu odejścia UVa GOL przypomniał sobie o ocenach poniżej 7. To już kolejna taka recka z żółtą oceną.
Znaczy się nie narzekam, mi tam się podoba. Żadnych litości dla nowości.
Dwójka jest brzydka. Zupełnie tak samo jak jedynka. Ja szczerze mówiąc nie widzę różnicy
Unity3D.
Mówili, że to procek będzie mulił, czy autor artykułu sprawdzał w ogóle % wykorzystania karty graficznej?
do graczy
Ludzie.. gra wyjdzie za tydzień a wy już plujecie na tą gre..
do autora artykułu
kocham jak ktoś kto ewidentnie nie ma pojęcia o grze (2 i 1) twierdzi że gra ma brzydką grafikę, a co najlepsze.. nie jest rewolucyjną?!
Gra wprowadza wszystkie najważniejsze mody z 1 , usprawnia je, dodaje wiele funkcji od siebie, dodaje rzeczy które nikt nie wiedział że są mu potrzebne. nie mówiąc o symulacji która została mocno polepszona .Pojazdy już nie jeżdzą wg najkrótszej trasy, co powodowało wiele bolączek, szczególnie dla wersji konsolowej gdzie nie można było za bardzo zarządzać pasami. Teraz samochody mogą łamać prawo, zmienić trasę jak natrafi na korek, wypadek oraz zjechać z drogi służbą bezpieczeństwa. itd. itp.
czy gra jest zoptymalizowana? pewnie nie. Dajcie jej czas. A co do grafiki.. to jest duuużo lepsza od tej z jedynki, jednocześnie nie oczekujcie za wiele od gry która tyle rzeczy naraz musi ogarnąć.
co do potrzebnego DLC.. tak będzie potrzebne pare rzeczy, i na pewno będzie trzeba na to poczekać, ale większość rzeczy których brakowało jedynce (co doszło w modach i dlc), jest tu w podstawce.
Poczekajmy.. zobaczymy