Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość „Stworzyliśmy nieodpowiedzialnie wielką grę” - twórca Starfielda o „grzechach” Bethesdy

25.08.2023 14:03
😢
3
4
odpowiedz
Samaritan
19
Konsul

Na razie to nieodpowiedzialnie wielkie zapowiedzi.

25.08.2023 15:56
basil698
7
2
odpowiedz
1 odpowiedź
basil698
72
Pretorianin
Image

Jak słyszę o "nieodpowiedzialnie wielkiej grze" to od razu przypominają mi się słowa Howarda o Fallout 76 posiadającym "16 times the detail" w porównaniu do F4 albo o "ponad 200 zakończeniach Fallout 3". Poczekamy, zobaczymy, nie psioczę dla psioczenia, fajnie żeby to była dobra gra ale proceduralnie generowane planety plus poziom jaki reprezentowały Fallout 4 i F76 jak dla mnie nie wróżą niczego dobrego. Obym się mylił.

25.08.2023 16:35
10
2
odpowiedz
1 odpowiedź
wonskyy
3
Junior

według mnie powinni zrobić dla tych planet generowanych pulę zdarzeń które by się losowo pojawiały coś jak w RDR2. Tylko ta pula musiałaby być pokaźna i rozbudowana i można by było dorzucać patchami czy modami. Marzy mi się aby np w kosmosie spotkać obcą rasę (nieznaną w świecie gry) czyli tzw pierwszy kontakt , trafiać np na jakieś dziwne zjawiska w kosmosie np lecimy w nadprzestrzeni a tu nas coś wyciąga napęd się wyłącza i trzeba zbadać co się stało. Obejrzałbym też jakieś mgławice, czarne dziury czy rożne rodzaje gwiazd lub inne zjawiska w kosmosie. Można dodać jakieś losowe awarie układów statku itd .Tu można wymyślać godzinami i czerpać z seriali s-f. Ciekawe co z tego tam będzie. Nie mogę się doczekać oby mi mina nie zrzedła po premierze :)

25.08.2023 23:17
SerwusX
13
1
odpowiedz
SerwusX
97
Marszałek

Premium VIP

Spokojnie, gra wyjdzie, minie tydzień-dwa i dowiemy się wszystkiego, łącznie ze stanem technicznym. Nie ma co się spinać.

25.08.2023 23:42
14
1
odpowiedz
plolak
45
Generał

Gra ma być ciekawai grywalna A nie jak największa.

27.08.2023 22:39
John_Wild
😉
17
1
odpowiedz
John_Wild
40
Okropnie_Wściekły_Dzik

Warto wspomnieć, iż potwierdzono, że w Starfieldzie znalazł się tryb Nowa Gra Plus, który umożliwi graczom po ukończeniu gry jej ponowne przejście z pewnymi funkcjami, przedmiotami i umiejętnościami zdobytymi w trakcie pierwszego podejścia. To mnie przeraża...Fallout 4 fabularnie ukończyłem po raz pierwszy po ok 1800 h grania ;) Jeśli w Starfielada będe grał dłużej( a na 100% tak będzie) to tryb "Nowa Gra Plus" będzie dla mnie dostępny ..... chyba nigdy ;)

post wyedytowany przez John_Wild 2023-08-27 22:41:45
25.08.2023 14:15
5
odpowiedz
18 odpowiedzi
Rufjan
51
Konsul

Warto wspomnieć, iż potwierdzono, że w Starfieldzie znalazł się tryb Nowa Gra Plus, który umożliwi graczom po ukończeniu gry jej ponowne przejście z pewnymi funkcjami, przedmiotami i umiejętnościami zdobytymi w trakcie pierwszego podejścia.

Ale zaraz, taka "nieodpowiedzialnie wielka gra" i oni już wrzucają tryb plus, żeby można było przechodzić ją jeszcze raz? zwykle takie tryby pojawiają się po paru miesiącach od premiery, gdy gracze realnie ją ukończą...

25.08.2023 15:57
8
odpowiedz
rniczypo
135
Starchaser

Hype! Hype! Hype!

26.08.2023 19:52
Bllazer
15
odpowiedz
Bllazer
117
Konsul

Dla mnie wystarczy że będzie średnia i już będę zadowolony. Z czasem wyjdą poprawki i dlc, potem moderzy a przy tak dużym świecie będzie na to miejsce.Pamiętam na poczatku w Skyrim bug z Ogma infinium gdzie po odłożeniu na półkę przy ponownym przeczytaniu wszystkie umiejętności wbijały na lv 100. Alchemię i kowalstwo można było podnosić elixirami i zaklinaniem w nieskończoność kraftując pancerze o absurdalnych parametrach.wszyskie błędy poprawiono,doszły dlc i mody.gierka miodzik.Przeszedłem 6 razy.przeszedłbym i 7 ale już nie mogę.Znam na pamięć lwią część gry a to co zapomiałem to mi się zaczyna przypominać i nie ma już niestety niespodzianek.

26.08.2023 20:03
Todzik
👍
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
Todzik
0
Pretorianin

Gra roku, moi drodzy!

28.08.2023 10:04
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaya
62
Generał

Czyli, że co, w grze nie będzie budowania ? Nowa gra + trochę brzmi jak budowanie od nowa wszystkiego.

W F4 brakowało restartu questów, zwłaszcza jak grałem lata temu, ale z zachowaniem baz.

Schematy baz by rozwiązały wiele problemów wielu graczy, takich też którzy nie chcą się bawić w budowanie i też nowej gry + w tej kwestii. Osadnicy już nie są tacy istotni ich gromadzenie, chyba, że mieliby jakiś lvl postaci i byliby nieśmiertelni.

Mod SS2 dużo usprawniał tą kwestię, choć pozbawiał grę trochę kreatywności.

25.08.2023 13:53
Haziii
😍
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Haziii
25
Centurion

Jeszcze tydzień i jedziemy z koksem

25.08.2023 14:13
Bllazer
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bllazer
117
Konsul

Trochę się martwię żeby nie wyszło jak D4.

25.08.2023 17:24
xandon
11
odpowiedz
6 odpowiedzi
xandon
42
Generał

Widać trend, że te najlepsze produkcje stawiają dziś na szeroko pojmowaną wielkość w otwartych światach.

Kiedyś Skyrim był wielki. Zelda BotW była wielka, naprawdę wielka. Elden Ring był nieodpowiedzialnie wielki, ale jeszcze do ogarnięcia. Zelda TotK, która przebiła BotW tak z 2,5 razy pod względem wielkości, jest onieśmielająco wielka i może powodować autentyczne zagubienie, gdzie i w co w ogóle ręce włożyć, zwłaszcza w podziemnych głębinach pod Hyrule, czy w podniebnych wyspach.

Starfield to będzie mega niespodzianka zobaczyć jak spina ten kosmiczny świat, przestrzeń, planety, bazy w przestrzeni, miasta, mechaniki, aktywności itd. Nie wspominając o modach pozwalających graczom tworzyć nowe planety. Wielkość to nie tylko wymiar przestrzenny, ale ilość mechanik i sposobów na rozgrywkę. Może dlatego Bethesda unika pokazywania jakiegoś fragmentu gameplay'a. Słusznie, bo jednemu on coś tam może da. Ale co by mi np. dało jakieś przykładowe strzelanie, którego w ogóle nie zamierzam używać i nie ma lepszego sposobu, aby mnie zniechęcić do gry. Komuś innemu jak się pokaże budowanie statku czy bazy, to pomyśli że sam będzie musiał to dziergać i zacznie narzekać. Itp. itd. Wielkość Starfielda widzę dokładnie w tym, o czym wspomina Pete, czyli że każdy może sobie stworzyć w głowie swój scenariusz co tam chce robić w tym świecie i potem go rozwijać. I to będą zupełnie inne gry, a nie tylko inne sposoby przechodzenia fabuły. Szczerze to po Direct i historii dotychczasowych wydarzeń jakoś mało mnie interesują dyskusje o gameplay'u czy fabule. Nie ma na to czasu, bo zeszyt już zapisany pomysłami do eksperymentów i realizacji.

25.08.2023 18:37
Persecuted
12
odpowiedz
8 odpowiedzi
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Na razie mogę potwierdzić tylko tyle, że prowadzą nieodpowiedzialnie głupi marketing, nieustannie pompując balonik oczekiwań wielkimi obietnicami i deklaracjami, ale nie dostarczając przy tym nawet cienia dowodów na ich pokrycie...

Wierzę, że sama gra jest co najmniej niezła, ale tak cynicznej i wyrachowanej kampanii promocyjnej nie widziałem od lat.

25.08.2023 13:38
1
kubsts
10
Konsul

Gdzie znajdę przecieki nieoficjalne, o tym, jak się w to gra, jakie są odczucia recenzentów?

25.08.2023 16:03
mgr. Kuba
9
odpowiedz
mgr. Kuba
154
-

proceduralnie generowane planety
Tylko że te planety stworzone przez ai bedę pewnie totalnie nie istotne, obojętne fabularnie, dla chętnych ew. dla jakiś prostych zadań dla danej frakcji, tak jak w nieskończoność mogliśmy brać questy w F4. Planet ma być 1000, nie całe 10% (nie całe 100!!! planet) ma być przygotowanych ludzką ręką, przecież to i tak jest prze ogromna liczba na której mogliby poprzestać. Na bank te generowane będą odstawać ale pytanie czy w czasie rozgrywki będziesz w ogóle miał jakąkolwiek potrzebę, nie chęć, a potrzebę się na jakąkolwiek wybrać.

U mnie wciąż mocno ambiwalentne odczucia, gry Bethesdy są dla mnie, kosmos lubię ale ten realny (czyli jaki? ;) ), w grach/filmach zawsze się odbijam od takich tematyk. Przeraża mnie wielkość tego wszystkiego. Już BG3 mnie momentami przytłacza gdzie tak naprawdę lokacje nie są zbyt duże. Chyba wolę ostatnio bardziej skomasowane gry i obawiam się że się odbije od Starfielda.

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2023-08-25 16:08:21
25.08.2023 15:42
Smoke
👎
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
Smoke
58
Konsul

Duży, pusty, losowo wygenerowany świat to nie jest wcale taka zaleta.

Wiadomość „Stworzyliśmy nieodpowiedzialnie wielką grę” - twórca Starfielda o „grzechach” Bethesdy