Ale o co chodzi?
W artykule nie ma nic nowego, o czym już tutaj nie było pisane miesiące temu.
Może jutro napiszcie taki sam artykuł, a pojutrze też taki sam ale innymi słowami.
Ooo, zlećcie ChatGPT by to zrobił, a może już to robi, jak artykuł jest o "niczym", i równie dobrze AI mogła go napisać, na podstawie tego co było tu pisane miesiące temu... ;)
Odgrzewacie newsy na patelni?
Miesiąc temu niemal identyczny napisaliście tekst zaraz po showcase
Było w grafiku że 25 ma być artykuł o Starfield to jest - czego się czepiacie?
Osobiście nie jestem bojownikiem pięknej grafiki i 60 fpsów. Dla mnie o wiele ważniejsza w grze jest właśnie swoboda rozgrywki i bogactwo mechanik, którymi można się bawić przez długie godziny, do tego dodać ciekawą fabułę i zadania poboczne i jestem szczęśliwy :)
Ogólnie jakbym miał zrobić moją listę priorytetów w tworzeniu gier, to wyglądała by mniej więcej tak:
1. Mechaniki, rozgrywka
2. Fabuła, postacie, zadania,
3. Dopracowanie gry pod względem technicznym,
4. Grafika,
5. Muzyka.
Nie wiem o co sie konsolowcy pultają, jeszcze kilka lat temu pisali że nie ma różnicy między 30 a 60 fpsami xd.
Zaraz o co chodzi z tym 60fps - przecież:
Urządzenie Sony umożliwia wyświetlanie obrazu w 4K i 120 klatkach na sekundę.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/playstation-5-w-swietnej-promocji-w-takiej-cenie-szybko-zniknie/z225eb4
Hahahaha co to jest? Artykuł który zawiera informację z dwóch poprzednich artykułów? Serio? wy już jesteście gorsi niż PPE. Tam piszą głupoty, ale publikują o 100x szybciej, a przy odpowiednim filtrze można wyłapać to co istotne, a resztę olać.
Rozumiem. Ja natomiast poświęcę premierowe doświadczenie do czasu pojawienia się w sklepach Xboxa series x pro, aby otrzymać lepszą jakość grafiki i 60 fps.
Nowa Zelda - 30 klatek, grafika sprzed 15 lat - arcydzieło.
Inne gry - 30 klatek, wspolczesna grafika - niedopuszczalne, co za badziewie, jak można w to grać, pełno jęków w Internecie
Dobra dobra, wersja PC nie będzie miała żadnych limitów i się zobaczy ile to 60 fps wymaga, prawda z jakiego powodu jest 30 fps i tak wyjdzie na jaw.
Miejmy nadzieje że będzie lepiej niż przy Fallout 4 bo wymaganiami była podobna (ale brzydsza) do wydanego w tym samym czasie Wiedźmina 3 i na współczesnym sprzęcie śmiga ale ładowanie lokacji jest tam tragiczne, nie ważna jak szybki jest SSD jak się czasem zatnie po wychodzeniu z budynków, zwłaszcza w centrum Bostonu to trzeba minutę czekać, o ile sie nie zatnie na amen
I tego jakoś do tej pory nie naprawili
Standardowa śpiewka. Mogli by w końcu jakąś inną wymyślić. Optymalizacja leży albo konsole to padaki i nie są w stanie udźwignąć kiepsko zoptymalizowanej gry.
Coś mi się przypomniało. Niektóre gry po premierze dostały ubdate do 60FPS. Ciekawe czy też tu tak będzie.
Howard na ministra cyfryzacji! Jeden Pinokio to za mało.
Gówno gówno gówno... Jako gracz wole wybór. Jakość / wydajność a jak jeszcze twórcy sie postarają i jest coś pomiędzy... Widać że chodź odrobinę bardziej im zależało. Ale lepiej pieprzyć coś o jakiejś swobodzie. Co to zespół boys wydaje nowy singiel?
Widze ze Microsoft nie predko pozbedzie sie wersji XBOX S|S
Ale wy jestescie naiwni haha. Jak ten Bugfield wyjdzie zabugowany gorzej jak skyrim na premiere i nie pogracie sobie nawet w tych smiesznych 30 fps. Nie bedzie sie zapewne nawet dalo opuscic lokacji startowej nawet z powodu jakiegos glupiego bledu.. Przesuna zaraz premiere bo stan niegrywalny. Haha wspomnicie moje slowa.
A tak wielce ludzie płakali, że hur dur pastgeny spowalniajom generacje a tu proszę bardzo, next genowa gra a ma problemy
Gdy wychodzi jakiś technologiczny bubel który gubi klatki albo działa w 30fps to w przypadku PC można się zawsze jakoś ratować obniżając detale czy rozdzielczość.
Pamiętam dobrze jak kombinowałem z oldblivionem, modem do Obliviona. Wolałem doprowadzić do tego, że gra wygląda jak masło, bez oświetlenia, byle by tylko utrzymać jakiś ludzki framerate.
Ja się zastanawiam na ile te 30 fps to problem wydajności a na ile samego silnika, który wiąże wiele rzeczy z fpsami (w F76 był to spory problem, Skyrim i F4 były tez projektowane z myślą o 30fps, w 60fps działały, gdzie Zkyrim dopiero w wersji SE ale powyżej już roiło się od bugów).
Może dostosowanie gry pod 60 fps narobiło im za dużo problemów na tym archaicznym silniku.
I tak wiem, że wiele używanych silników ma korzenie w przeszłości, ale ten beci wciąż opiera sie na kilku antycznych założeniach, jak choćby tak silnie powiązanie tempa animacji czy ogólnie timerów w grze z licznikiem klatek wyświetlanych.
tytul mowi to samo gadanie co w skyrimie XD
a w fallout 4 mowili ze ich silnik jest troche stary mimo ze ulepszyli to co jest prawdą? to drugie xd ich nowy silnik tez lewdo daje rade.
w skrócie? OD ZAWSZE BYŁ TO WYNIK SILNIKA :D
wola miec swoj niz uzyc np unreal engine 5
Todd Howard już wcześniej zapowiadał, że Bethesda wolałaby poświęcić jakość grafiki i większą liczbę klatek na rzecz „większej swobody rozgrywki”.
szef Bethesdy zaznaczył, że nie ma nic przeciwko 30 fps-om, jeśli zapewniają one bardzo dobre wrażenia.
Dlatego, według Howarda, lepiej zrezygnować z większej liczby klatek na sekundę i zapewnić graczom większe możliwość w poznawaniu snutej historii
A no to jak Todd coś powiedział to faktycznie musi tak być xD Przecież ten gościu to najbardziej znany kłamca w całej branży gier.
Na trailerze czuć drewniane strzelanie z F76. Za 4zł w game passie można by ograć, ale za pełną cenę to trochę śmiech na sali, gdy mamy na rynku zatrzęsienie dużo lepszych technicznie looter shooterów, które epic rozdał za darmo. Jest nawet shooter z multi ze statkami kosmicznymi od EA, który nawet na lagach wydaje się lepszy od tego, co pokazano na trailerze. Nawet polskie shootery z niskim budżetem i dużo niższą ceną prezentują się lepiej(i tu nie o grafikę chodzi, bo to też, tylko ja po doświadczeniach ze strzelania w F76 już czuje jak się będzie w to grało).
Nie potrafię zrozumieć, jak to jest, że Bethesda przez tyle lat siedzi na tym swoim silniku, robiąc na nim shootery, w których nie potrafi zrobić płynnego strzelania. Jest to dla mnie niepojęte. W F76 myślałem, że to przez durnowate multi... które nie służy do niczego, ale nie, wychodzi na to, że te lagi przy celowaniu i tragiczna responsywność celownika to wina silnika.
No chyba, że takie ruchy ktoś padem robił, to też jest możliwe, ale robienie slowmotion z tego, to naprawdę nie jest najlepszy pomysł na trailer.
Przecież to nic nie znaczy, to jest jakaś mowa trawa. Na czym ma polegać większa swoboda w 30 klatkach?
RTX 3050 9.98 TFLOPS
PS5 10.29 TFLOPS
RTX 3050=PS5
RTX 3060 12.74 TFLOPS
X-BOX SerieX 12.15 TFLOPS
RTX 3060=X-box series X
Przykro mi 9 generacja konsol jest po prostu słaba było trzeba czytać co się kupuje ,to nie są karty do granie w 4K i w 60 fps,tylko w 1080p 45-60 fps dlatego nie oczekujcie cudów ,Interfejs w 4K :-) ,a grafika to scalowane albo do 1440p albo do 1080p z nołożonym filtrem wyostrzającym ,czyli mydło !!!! jak (NiS Nvidia image scaling) czy FSR ,jedyne co się jeszcze nada to DLSS ,to jest ewidentnie najgorsza generacja konsol zrobiona z najtańszych możliwtch grafik na rynku ,dla porównania PS4 był wydajności Radeon HD 7870 w 2012 roku czyli pratycznie TOP 5 Kart tamtego czasu dziś zrobili Konsole na LOW END 3050,3060 a powinni włożyć coś o mocy RTX 3080,RTX 3080 ti, a włożyli SYF
30 fps STANDARD a szczególnie w coraz to nowszych tytułach ,żeby to ciągło w 60 fps na pewniaka było by włożyć do wersjii PRO coś pokroju RTX 4080=48.74 TFLOPS 5x mocniejsze wtedy te natywne 4K 60-120fps jest pewne na lata a nawet 8K w 30 fps
Ja ostatnio oglądałem filmik o F3 i dopiero wtedy zrozumiałem jak upośledzone są konsole. Ten paskudny fallout 3 z grafiką z ziemniaka dopiero po 12 latach przy okazji premiery xbox series s/x dostało graficzny upgrade do poziomu, w którym gra chodziła na PC już w 2008 roku (ostre tekstury, zasięg rysowania itp.).
Więc czego wy oczekujecie po tych konsolkach? One obecnie są na poziomie grafiki, na jakim PC były gdzieś w 2013+ roku, przy premierze crysisa 2 i wiedźmina 3 (GTX 970).
Przy obecnej DEKLAROWANEJ wydajności konsol taka prosta gra jak starfield powinna oferować wybór między trybem wydajności 144fps a jakości w 60fps. Ale realnie widać jak to wygląda. To jest ten drugi next gen dla którego wymuszano kolejny upgrade konsol, który nie przyniósł żadnej poprawy grafiki XD
Todd powiedział 30 FPS i tak będziecie grać... bądźcie wdzięczni i idźcie się za niego pomodlić do słońca do neonów czy w co tam wierzycie... jak Todd powie że w 14 FPS jest zajebiście to tak będziecie grać...
Bethesda wolałaby poświęcić jakość grafiki i większą liczbę klatek na rzecz „większej swobody rozgrywki”.
Czyli? Na ten moment gra zdaje się oferować mniej swobody, niż konkurencyjne produkty sprzed kilku lat, zabierając nam m.in. pojazdy lądowe, latanie nad powierzchnią czy samodzielne lądowanie w czasie rzeczywistym i nie dając w zasadzie niczego w zamian. Poza tym do premiery został miesiąc z okładem, a my nadal nie widzieliśmy nawet sensownego kawałka niepociętej rozgrywki, więc ta cała "swoboda" brzmi co najmniej mgliście. Ogólnie mam wrażenie, że Bethesda wypuszcza relatywnie dużo materiałów o Starfieldzie (długie filmiki, wywiady, Q&A), z których jednak zaskakująco mało wynika.
W tekście połączyliśmy dwa wątki, które zostały podjęte przez Todda Howarda w odstępie kilku miesięcy, a które ostatecznie okazały się łączyć w ładną, spójną całość.
Tanie wymówki na tragiczny stan techniczny gry. Wygląda gorzej od Red Dead Redemption 1 z Xbox 360, a na Xboxie "najpotężniejszej konsoli" dostaniemy żałosne 30fps z poprzedniej epoki.
Póki co nie ma nic co by mnie intrygowało w tej grze poza kiepskimi technikaliami.