Najśmieszniejsze jest to że większość top buildow było mocne z powodu bugów. Dopracowanie poziom Wolcen :D
Patch rozczarowujący. Zmiany w cyferkach tu nie pomogą, tu potrzebna jest spora zmiana pod względem designu gry, tego typu zmian nie ma wcale. Nowy content sezonowy również biedny, zaledwie kilka legendarek i aspektów. No dojdą jeszcze te nowe gemy i tyle.
Kilka sensownych zmian i nerfów, ale moim zdaniem grzebanie w tym to strata czasu i powinni się przygotować na jakieś większe overhaule a nie numeryczne zmiany.
Dużo nerfów też idiotycznych. Czarodziejka wszystkie buildy znerfione gdy już teraz była najgorszą klasa w grze :P
Albo nerf na CDR. Gra jest siermiężna a walka nudna bez tego stata. Grinding do poziomu gdzie gracz może czerpać przyjemność z działającego builda znacznie zwiększony.
Niedziałające paragony u czarodziejki też bez zmian.
Ten patch to ogólnie śmiech na sali :D
i nawet jednego stash taba nie dodali :D
śmiech na sali zważywszy na to, że sezon ma trwać 3 miechy, gdzie po 2 tygodniach nie ma już miejsca dla jednej klasy :D
tez wrocilem ale po 2 dniach :)
zmienilem PC z 970 na takiego z 4080. Teraz grafa na max, zero scinek, zero gliczy, zero crashy. Az sie grac od nowa musze uczyc bo wszystko "zbyt" plynnie.
Trochę lipa ten journey, zrobiłem 4/7 i wszystko poszło do vendora. W D3 miałbym już całego seta ubranego i leciał przez greater rifty 20-30 pewnie.
Malaga - pozazdrościć osobom, które przygode z D4 zaczynają od sezonu... ktoś kto grał od premiery szybko sobie uświadomi, że zawartości sezonowej jest raptem na kilka dni
Może i tak, zawartości sezonowej jest mało, ale z perspektywy człowieka pracującego codziennie, to uwzględniając wszystkie aktywności które się zresetowały i że trzeba robić wszystko od nowa żeby mieć 100 % (oczywiście wszystkiego robić nie trzeba, ale jestem taki że zawsze chce mieć wszystko zrobione jak questy poboczne, podziemia itp.) to ogólnie jest masa rzeczy do robienia, jeśli to wszystko będzie trzeba robić co sezon to ja nie wiem, grając dziennie po 2-3h pewnie nawet do 100 lvl się nie dobije, ogólnie wbiłem 60 lvl ale to tylko dlatego że miałem urlop, a ludzie w klanie latają już z 80 lvl, to oni chyba wakacje mają i do szkoły chodzą jeszcze, no cóż, oby Bli$$tard coś wymyślił, żeby więcej rzeczy przechodziło na sezon które się wcześniej zaliczyło.
John, na 99% z sezonu na non-season przejdzie wszystko poza tym, co jest związane z mechaniką charakterystyczną dla tego sezonu, wiec w tym przypadku serca przepadną, a reszta zostanie.
W tej chwili gram druidem, po zakończeniu S1 bede go miał powyżej uszu i S2 bede grał inną postacią, a druid? Bedzie sie kurzył pewnie do końca świata ;)
Półtora miesiąca od premiery startuje sezon 1. Czy za wcześnie czy za późno, to jak zwykle kwestia sporna, faktem natomiast pozostaje że nowości nie wprowadza wiele, no ale podobno nie od razu Rzym zbudowano....
Anglojęzyczne strony ze sprawdzonymi buildami:
https://www.icy-veins.com/d4/
https://maxroll.gg/d4/
Interaktywna mapa świata gry:
https://www.diablofans.com/zones/d4/1-sanctuary
Kanał discorda dla chętnych diablomaniaków:
https://discord.gg/kaGMdZgx
Poprzednia odsłona wątku:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16236431&PAGE=1&N=1
Czy dla graczy robiących fabulę i nie bawiących się za bardzo w cyferki, tabelki itp też jest tak źle? I nie grających sezonów?
Pomijając zawartość patcha, to gra aktualizuje mi sie z prędkością liczona w jakiś śmiesznych KB/s.
Przed startem sezonu chciałem dokończyć robienie reputacji, ale dziś chyba grane nie będzie.
Zaniżenie lvl mobów I mniej expa za ubijanie tych o wyższym poziomie niż postać to chyba najgorsze co wchodzi :-/
Zestawiłem sobie posty z /r/Diablo i /r/Diablo4.
Podsumowując, community zadowolone.
To jest najlepsze
Blizzard sam przyznał miesiąc temu, że resistance nie działa i naprawią tą mechanikę w drugim sezonie. Tymczasem patch notes season 1:
Resistance to All Elements: Can now appear on Shields.
No drugi Wolcen jak nic
No dobra, zmiany juz poznalismy, dawac mi tu jakis uber killer build dla druida;)
Nadal sklaniam sie ku misiowi z pulverising
To co zrobili barbowi to poważny skandal, cały zamysł 4 broni barba to pomysł debila i tu właśnie wychodzi jak wielkiego :P Nerf affixów na broniach prawdopodobnie zabił tą klasę na wyższych ND będzie kompletnie do dupy. Do tego klasowe UBER serce z S1 jest defensywne WTF is dat shit.
No raczej pogram Drootem na sezonie, shred wciąż w 40 sekund uber lilith robi :) Stakujemy poison i 90% życia na 2-3 shredy :D
Ja myślałem o nekromancie, ale może być i drut.
Przez te ostatnie kilka tygodni grałem czarodziejem i mimo płaczu na stan tej klasy, jako casualowi grało mi się dobrze.
Wbiłem 65 lvl, wygrindowałem komplet reputacji, odblokowałem T4, można wiec na czas jakiś księgę zaklęć odłożyć na bok, i pójść w zwarcie.
Ah, jutro wieczorkiem po kilkunastu dniach przerwy wreszcie sobie zagram. Niby ciekawy jestem zmian, ale z drugiej strony tak jak mi pisaliście, pewnie ich nie zauważę. Przynajmniej wiem już, że trochę źle grałem łupiąc na T2. Poodgonię mocno z fabułą(może w weekend skończę) na T1 i odblokuję jak najszybciej to T3 :)
No ja tak sobie pooglądałem trochę na temat S1 i ten nerf na survi wszystkich klas ewidentnie ma związek z sercami sezonowymi. Blizzard tym nerfem chce wymusić żeby minimum jedno serce które założymy na postać było defensywne.
Zapowiada się sezon na jeden weekend, jakoś po nerfach XP mam w dupie wbijanie lvl 100 żeby pełny potencjał z postaci wyciągnąć. Cel zrobić seasonal journey + free battle passa, a czy pogram więcej ciężko powiedzieć.
Zacznę jednak Necro i będe grał shadow minions, albo shadow sever, a dlaczego ano dlatego że:
- Caged Heart of Creeping Death Your damage over time effects are increased by 30-40% for each different Crowd Control effect on the target. Unstoppable monsters and Staggered bosses instead take 110-130% increased damage from your damage over time effects
To będzie okrutne na necro to jest "mnożony" affix, a Corpse Tendrils dają 3 różne CC slow, pull, stun tak że 1 skill i mamy x120% dmg dla DoT i passiva Shadowblight będzie to okrutny dmg.
- Caged Heart of the Sacrilegious Walking near a Corpse automatically activates an equipped Corpse Skill every second, dealing 40-30% reduced damage.
Tu teoretycznie mamy źródło Corpse Tendrils cast co sekundę i wymagającego 1 zwłok, bo skill nie "znika" zwłok, jeśli to tak będzie działać to masakra i pewnie bardzo szybki hotfix :D
- Caged Heart of the Great Feast Each Minion drains 1.0-2.0 Essence per second but deals 50-75% increased damage. With no Minions, this bonus applies to you and drains 5 Essence per second.
Tu mamy kolejny X bonus do dmg, do tego opis jest okrutnie niejasny, bo ilość resów drainowanych zależy od ilości minionów. Teraz jeśli ten bonus też będzie się zwiększał od ilości mobów to hotfix będzie z prędkością światła, można mieć bodajże 11 minionów :D
Do tego mamy potrzeby mocny def gem w razie "W", ale jakby okazało się że będzie działać z minionami to już byłby OP i do hotfixa bardzo szybkiego :D
Caged Heart of Revenge 10-20% of incoming damage is instead suppressed. When you use a Defensive, Subterfuge or a Macabre skill, all suppressed damage is amplified by 250% and explodes, dealing up to 1360-2040 Fire damage to Nearby enemies.
* z tego co widzę, pewne wartości trochę pozmieniano na sercach, ale nie chciało mi się ich uaktualniać :)
Rozumiem, że journey jak w D3 będzie się resetował co sezon, a battlepass będzie "globalny" czy też per sezon?
Jak w poprzednich Diablo ogarniałem wszystko sam tak w czwórce jestem trochę pogubiony.
Gram Druidem, lvl 71 na ten moment i jak z atakiem nie mam problemów tak pierwszy lepszy stun albo nie daj boże obrażenia od trucizny i hp mi spada w zastraszającym tempie.
Nie gram żadnym buildem z neta, zbudowałem sobie postać według własnego uznania, z core itemów mam pancerz robiący ze mnie miśka, taki sam na wilczka i czapke vasilija czy jak to tam się nazywało.
Pytanie moje jest następujące, na jakie staty i na jakich przedmiotach się skupić żeby ta przeżywalność była większa? Niby oczywistą odpowiedzią są pancerz, +do max hp i odporności, tyle, że mam to wszystko a i tak padam jak szalony, najbardziej od trucizn, łuczników i banshee. To z moją postacią jest coś nie tak czy po prostu odporności nie działają wcale i nie warto sobie nimi zawracać gitary ?
ciesze sie ze blizzard zdecydował sie na kolejny patch właśnie dziś - od 40 minut ściągnęło sie może ze 40MB....
Skończyłem kampanie barbarzyńca na 52 lvl i mając 8 max mikstur zdrowia (z progresu na mapie świata). Zacząłem sezon nowa postacią o ile zgodnie z tym jak miało być widzę mapę i kapliczki to mikstury mam tylko 4 (jakby cofnęło to odblokowywanie 5 poziomów postępu świata)
Na Twitchu widzę wszyscy nowymi postaciami na niskim lvl z 9 miksturami.
Co robię zle? :/
Serwery chyba nie wyrabiają, nie mogę wejść do lokacji z pierwszego questa, tego przy drodze. Trzy razy ALt+F4 i bez poprawy, freeze na ekranie wczytywania.
Właśnie skończyłem sesje na sezonie. Utworzyłem sobie druta, wbiłem 16 poziom i idę spać.
Ktoś mi wytłumaczy w jaki sposób liczony jest postep w karnecie bojowym premium? Leci sobie pasek ale nie wiadomo w sumie z czego on wynika. W opisie jest ze dostajemy punkty za zabijanie potworków i robienie tych sezonowych wyzwań, ale ile jest potrzebnych tych punktów do odblokowania kolejnej nagrody w premium to gdzieś jest napisane?
ok, o ile z logowaniem sie dzis nie ma juz problemów, o tyle nagrody za reputacje mam odblokowane tylko dla poziomów 1 i 2, a reszte znow do grindu - to tak miało wyglądać??
Teleporty tez w 80% poblokowane.... :-/
[edit]
OK, doczytalem ze tak miało byc, takze wyglupilem sie grindujac przez ostatni tydzien reputacje na maxa, zeby miec to z głowy w sezonie.
Teraz zastanawiam sie za to, jak bedzie wyglądało zbieranie reputacji w sezonie, jesli przed odblokowaniem T3 zrobie juz niemałą częśc questów i dungeonów?
Ktoś coś?
Eh… głupi ja, ze o tym nie pomyślałem… sezon się zaczął, utworzyłem postać, wbiłem 10 poziom… ale coś mi nie grało… co się okazało? Ze postać utworzyła się na wieczności…. A gra się zaktualizowała. Gram na XSX. Wczoraj już nie miałem siły zaczynać od nowa, ale dzisiaj nie ma przebacz.
Mini kampania sezonowa jest powiązana z Journey, żeby ją skończyć trzeba zaliczyć pierwsze 3 części.
Beka wbiłem 45 lvl, a że za journey nie ma miejsca w skrzynce jak było w D3, to już mi się niechce grać. Szczególnie że okazuje się że serce od DoT jest dla magików i rogali, a na necro nie działa bo jest kur,..... wszystko zbugowane :D W weekend znajomy startuje może zrobie druida :)
Nie oglądałem streama z campfire, ale sobie sprawdziłem o czym sapali, tak więc inaczej niż jak było w przypadku D3, będą balance patche w trakcie tego sezonu, w sumie dobrze bo i tak laddera nie ma wiec who cares :)
Najważniejsze rzeczy odnośnie tego sezonu i pierwszego patcha:
Sorcerer and Barbarians buffs will be the primary focus of this Patch.
Monster density will be increased in Nightmare Dungeons and during Helltides.
There will be an additional Stash tab.
Elixir stack size will be increased to 99.
Respec costs will be decreased by 40%.
Level 50 - 100 experience will be adjusted so that leveling will become easier.
Patch 1.1.1 should be released within the next couple of weeks.
Będą nerfy na ND, co mnie nie dziwi nie da się grać contentu gdzie dosłownie wszystko ma cie na 1 strzała :)
Nightmare Dungeons are considered too difficult.
Nightmare Dungeons will be re-balanced so that in the future Tier 100 Dungeons will be more similar to the difficulty level of Tier 70 Nightmare Dungeons now.
A Hotfix will be coming out later today to decrease the difficulty of high Tier Nightmare Dungeons.
Co nieco o sezonie 2
There will be a new Endgame activity (i.e. Nightmare Dungeon, Whispers, World Boss, etc.) added in Season 2.
There will be more options to target-farm Uniques in Season 2.
Resistances will be reworked as a part of Season 2.
I kilka innych "dalekich" planów które niekoniecznie zrealizują, jak to mają w statucie firmy zapisane :D
Cóż zobaczymy, ja stawiam raczej na sezon 4 i to że będzie grywalny :D zdecydowanie za dużo rzeczy źle działa, źle zostało zaprojektowane, żeby ogarneli się w mniej niż rok, a muszą jeszcze sezony przygotowywać.
Wróciłem do gry po kilkunastu dniach przerwy. Nie rozumiem narzekań graczy po najnowszym patchu i rozpoczęciu sezonu :) W sezony nie grałem nigdy w żadnym diablo więc mogę nie mieć porównania i pewnie stąd mój brak zrozumienia. Ale w trybie fabularnym i zupełnie solo, gra się wybornie :)
Jako że skopałem start, niepotrzebnie poświęciłem +-30% czasu podczas levelowania 1-45 na strongholdach. :) Co wynikało z nieprzeczytania pewnego fragmentu zmian sezonowych Dokładnie zmiany w systemie renomy, gdzie dodali +10 za side questa i pierwsze przejście dungeona i zignorowania buffa dropu i XP z ND. Zmiany w renomie powodują, że naprawdę szybko można dobić max renomy, a w momencie jak już jesteśmy na T3, to wbijanie tej renomy to strata czasu, który można poświęcić na robienie ND, helltide. Dlatego najlepiej wbić maxa renomy podczas wbijania 1-50 w tylu krainach, ilu się uda. Rewardy za renomę dostaniemy, dopiero jak capstone dunga zrobimy, ale progress przechodzi, więc śmiało można wbić maxa 2000 i później tylko skasować reward. :)
Taki mini guide dla zaczynających lub z niskim level em, optymalne wbijanie poziomów dla tych, którzy nie rushują 100:
1. Robić questa sezonowego i pierwsze dwa etapy z seasonal journey, przy okazji odblokowywać sobie way pointy.
2. Jak dojdziemy do momentu, kiedy do kontynuacji questa potrzeba trzeciego etapu journey:
– najlepiej zrobić rundę po świecie i odblokować wszystkie way pointy tu wolny wybór, można to robić przy okazji
– zabieramy się za wbijanie lvl i renomy, czyli robimy strongholdy (warto zostawić onyx watchtower, bo dużo dropu ma), dungi i side questy. Dungi można sobie robić tak jak komuś pasuje, np. najpierw te co dają aspekty do buildu… Warto też kontynuować seasonal jurney, przynajmniej etap 3 mieć zrobiony.
Tu jest lista ND w sezonie 1, bo się dungi zmieniły. :) IMO nie ma to znaczenia, ale ktoś sobie może je zostawić na dokończenie renown.
https://www.wowhead.com/diablo-4/news/season-1-nightmare-dungeon-rotation-diablo-4-334172
3. Jak już mamy lvl 40+ można dokończyć sezonowy quest i te strongholdy, które mają lvl 40+, tu zależy od postaci, bo ostatni ziomek dość mocny jest :) i zrobić capstone dunga albo olać to i zrobić dopiero na lvl 49-50.
Nie wiem, ile krain na maxa można odblokować do lvl 50, wydaje mi się, że spokojnie 3 i sporo z 4 krainy. Ale zdecydowanie łatwiej jest przy wbijaniu 1-50 niż później, bo skalowanie powoduje to, że nawet obniżając poziom wiele na szybkości nie zyskujemy.
pozazdrościć osobom, które przygode z D4 zaczynają od sezonu... ktoś kto grał od premiery szybko sobie uświadomi, że zawartości sezonowej jest raptem na kilka dni. Masakra... niby 32 serca, ale ciągle właściwie wypadają te same, a garstka godnych uwagi i tak w sumie dupy nie urywa.
ja poki co jestem daleko do tylu z sezonem, ale zauwazylem mase pierscionkow z soketami na serca. Znaczy to ze nie ma pierscionkow z soketami na kamienie? A moze sa takie co maja oba sokety? jak to dalej wyglada?
Właśnie takie coś przeczytałem:
Diablo 4 Associate Game Director Joe Piepiora clarified the situation a bit on Twitter, stating that Stash tabs are memory hogs. Whenever you encounter another player, be it in Kyovashad or out in the wild battling enemies, the game loads not only the physical character and gear, but also that player's entire Stash.
Nie no jak tak można, i pytanie naważniejsze po ch.... to ktoś tak napisał w grze :P Dalej ktoś ma złudzenia że duże korpo z bilionami $$ oznacza jakość?
Tak pozatym z pozytywnych wiadomości, taxi jednak wciąż działa, jest może z 2x wolniejsze i trzeba to robić na ND :) Aler 1-70 w 4h jest możliwe, co jest świetne jeśli ktoś chce drugą postać :)
Leweluje sobie miska pulverizerka, dopiero 47 poziom wiec zero optymizacji ale dosc fajny build mi sie zrobil.
-Na broni mam aspekta co creeperowi dodaje landslide
-na pierscionku aspekta co dodaje landslide do trample
- na rekach aspecta co podwaja landslide, wiec obszarowka wali dwa razy
-na szyi mam shockwave dla pulverise
- i jeszcze serducho co absorbuje 20% obrazen i jak uzywam bulwarka to wali mobkom w ryja kolejna obszarowke z ognia.
IMO problemem tej gry jest brak mechanizmu grupujacego ludzi. Najlepszym elementem Diablo zawsze byla totalna rozpierducha w której nie było widać kursora. W D2 to już w ogole bajka bo można było lecieć w 8mke, z kolei w D3 pamiętam że ilekroć choć chwile afkował na Bounty czy riftach to od razu krzyczałem o votekicka. Tutaj poza party na gathering legions które robi się tylko dla boosta expa ciężko z kimkolwiek zagrać.
Mechanizm Looking for Group znany z WoWa zrobiłby tu imo robotę, choćby na początku dobierał ludzi w party do samych dungeonów, później można dodawać sukcesywnie kolejne aktywności jeżeli takowe się pojawią.
W razie czego uwaga przy tym zadaniu, po wybraniu opcji missing menu label grę zawiesza, niby działa ale nic nie można zrobić xD (zadanie na bagnach, nie daleko drzewa szeptów)
Zadanie 'Gdy Światłość się Mroczy' znowu nie działa, wcześniej nie działało bo się oczyściło z kanibali jaskinie i babka od questa nie dawała żadnego dialogu dalej, teraz stoi w jaskini barykada której rozwalić nie można, żeby quest dalej naprzód posunąć xD
ja swoj przydzial szczescia w RNG szybko marnuje. PO biciu 50 zrobilem sobie dwa ND i mi wypadl unikalny helm oraz zbroja.
Ja na 100h gry spotkałem po raz drugi Rzeznika. Udało się ubić, ale drop był taki, że szkoda gadać. Dwa żółte itemy ;-)
W ogóle to mogliby ogarnąć jakiś worek na uszy. Bo teraz bez sensu zajmują miejsce.
Skończyłem fabułę. Odblokowałem sobie tez T3, mój misiołak nie miał najmniejszych problemów w podziemiach wieńczących :) Pograłem tez trochę na T3 i tu tez radze sobie nieźle, czyli taki miksowy build daje radę. Zachciało mi się jednak zagrać nową klasą(chyba czarownik będzie). I tu miłe zaskoczenie. Można pominąć fabułę i wskoczyć od razu w świat który jest odkryty. Wszystkie zadania pobocznie i inne aktywności są. Tego nie wiedziałem. To sprawia, że nie trzeba przechodzić fabuły po raz kolejny by cieszyć się ogromem zawartości. Lubię co prawda przechodzić historię po kilka razy, ale ta sama klasą(jak w D3). Tu się tak nie da, więc dla mnie to rozwiązanie też jest ok:)
Czy w sezonie cala zawartość pofabularna też jest dostępna(endgame) ?Przy założeniu postaci sezonowej czytam, że po sezonie i tak trafia ona do sfery wieczności, co jest ok. Będzie można dalej nią grać. Pytanie co można robić w świecie gry w sezonach, oprócz aktywności sezonowych? Nigdy nie gram sezonów, ale skoro tu postacią po sezonie bedzie można dalej grać to czemu nie spróbować.
Na którym Tierze świata grać zakładając nową postać sezonową? Na fabułę grałem na T2 co było błędem, potem zmieniłem na T1 by szybciej skończyć. A jak w sezonie, T1 czy T2?
Nie chce mi się grać w D4 nawet w casual mode 1-2h dziennie, itemizacja ssie tak że brak słów, po prostu odechciewa się grać. Dość mam ślepienia w żółte itemy i sprawdzania ile dobrych affixów mi wylosowało, a później wydawania milionów na reroll 1 staty. Wbicie 100 solo jest niesamowicie trudne, bo gra po prostu zabija fun tak skutecznie że po 80 odechciewa się grać.
Ciekawe czy coś się zmieni, czy zatrudnią wg klucza z HR, czy kogoś kto ma umiejętności :D Nic tak nie pobudza do działania olanie przez graczy gry ze sklepem, mało graczy mało zysków :D
https://www.icy-veins.com/d4/news/blizzard-hiring-lead-season-designer-following-season-1-backlash/
Pograłem w sezonie nekromantą do 30 poziomu. Trochę nudny ten bohater. Właściwie nie ma alternatywy na włócznię z kości i wybuch. Postawiłem na czarodzieja ostatecznie. I tu się bardzo przyjemnie gra. Zwiększyłem poziom świata na T2 bo zbyt łatwo było :) Jak czytam o narzekaniu na itemizację i znerfienie czarodziejów to mam wrażenie, że my gramy w inna grę :)
Ciekawe jak będzie wyglądać po sezonie przejście postaci sezonowej do sfery wieczności. Serca wkładane w biżuterię pewnie znikną. Jakieś nagrody za postępy sezonowe też. Coś jeszcze zniknie? Jakieś unikatowe przedmioty wprowadzone wraz z sezonem?
W D4 z powodu skrzyni na nie sezonowej części konta mam tylko gold i matsy, wszystkie postacie po starcie sezonu zostały skasowane, a caly gear poszedl na matsy. Niestety jak się na sezonie chce zagrać więcej niż jedną postacią, pełno mułów potrzeba, a slotów tylko 10. Jak się sezon skończy i nic nie zmieni w sprawie skrzynki zrobie identyczną czystkę, jak sezon drugi wystartuje, nie chce kasować wszystkiego przed startem sezonu, bo jakoś nie wierze blizzardowi że progress przejdzie :D
Niestety kolejny raz w dniu w którym wychodzi patch gra jest niegrywalna ze względu na lag, a mamy rok pański 2023....
No jak na razie na plus zagęszczenie mobów w piekielnych przypływach, teraz co chwila komunikat że ktoś zginął hehe, podziemia jeszcze nie sprawdzałem, ogólnie przynajmniej u mnie stabilność gry się poprawiła, nie ma już freezów z pupy, na razie pozytywnie, zobaczymy co dalej będzie.
Tymczasem Barb bleed znów spierd.... Barber + bleed + berserking riping = 1 miliard dmg :P
Po łatce jest normalnie. Działa jak działało. Żadnych problemów z logowaniem, żadnych lagów, jest spokój. Zmian w balansie nie widzę, ale ja ich nigdy nie zauważałem. Nie bawię się w cyferki :) Mnie w tym patchu martwi tylko zwiększona częstotliwość wypadania legenarek. Ale co zrobić :) Reszta zmian to niezauważalne drobiazgi. Gra się nadal przyjemnie i to wystarczy :)
Fajnie Blizzard napisał w patch note że podnoszą HP bossom w ND i to znacznie:
Bosses above Level 60 will have more health. Examples:
Bosses at Level 60 and below remain unchanged.
Bosses at Level 80 have 50% increased health.
Bosses at Level 100 have 100% increased health.
Bosses at Level 120 have 120% increased health.
Bosses at Level 150 and above have 150% increased health.
Tymczasem ludzie mówili że nic się nie zmieniło, bossy padają tak samo szybko, więc wudijo zrobił test i to potwierdził, fajnie tam mają w blizzardzie. :D
Grając czarownikiem zostałem właśnie( 40 sty poziom) pionformowany o możliwości podbicia Katedry Światłości . Raczej marne mam szanse ;)
Tymczasem do D3 wyszedł PTR patch do „Final season”, czyli ostatniego sezonu, w którym coś dodadzą nowego. :) Później będą powtarzać sezony, które już były, a że ponad połowa z nich to było gówno, w którym zmienili parę itemów gra praktycznie zaliczy zgon. Pełne patch noty na w linku, ale zapowiada się jeden z lepszych sezonów w D3 ever.
https://www.wowhead.com/news/diablo-3-patch-2-7-6-ptr-preview-solo-self-found-mode-paragon-cap-season-29-334531
Wlasnie skonczylem kampanie w D4 i jestem happy. Fajnie sie gralo. Mam zwiedzona praktycznie cala mape, wiekszosc zadan, podbite twierdze. nie wiem, czy bedzie mi sie chcialo grac w endgame. Ktos poleca jakis fajny klan? ten gry-online chyba dead :)
btw ciagle jeszcze drobne bugi widac
W linku jak kalkuluje się koszt enchantigu w Diablo 4, IMO to x12 za drugie kliknięcie to blizzardowskie skurw.,..... po prostu :P Praktycznie ogranicza enchantera do jednej próby dla 99,9% itemów.
https://www.reddit.com/r/diablo4/comments/15s5lwa/how_enchanting_gold_costs_are_calculated/
Coś o nowym sezonie w D3, tak więc za skończenie mini dunga sezonowego jest skrzynka z której lecą baunty matsy 40 sztuk, tak więc SSF będzie o wiele przystępniejszy, bo nie będzie trzeba farmić bounty po matsy.
Pograłem trochę w D3 na PTR, chciałem sprawdzić jak będzie speed farma crusem wyglądać i wygląda nieziemsko :) Nowy sezon zapowiada się fajnie, SSF daje rade, sezonowe mini-rifty całkiem fajne, można robić niezależnie od poziomu, paragon cap-a nie testowałem. Ogólnie zapowiada się fajne +-30h grania, no chyba że ktoś będzie pushował leadera to pogra sobie więcej. Jako że nie było challange rifta na PTR ciekawi mnie czy dadzą możliwość startu SSF ze skrzynką za challange rifta, bez tego wbijanie 70 będzie o wiele dłuższe. Jeszcze jedna fajna rzecz związana z paragon cap-em to koniec dla itemów bez main stata, którego nadrabiało się paragonami, przez co troche łatwiej uzbierać end game gear.
Populacja aktywnych graczy faktycznie dramatycznie spadła - wskoczyłem na moment do gry na world bossa, 10 minut przed spawnem, do spawnu oprócz mnie nie pojawił sie nikt....
Kurcze, wyjaśnijcie mi o co chodzi z dropem w D4. Odblokowałem sobie barbem T3, ale mam 52 poziom i trochę tam się męczę jeszcze. Postanowiłem doexpić na T2. Niestety drop jaki mi wypada jest dużo słabszy, coraz słabszy ... Różnice w statystykach przedmiotów są drastyczne. Ten sprzęt który mam ulepszałem na bieżąco i jest najlepszy na ta chwilę. Gdzieś czytałem by pilnować mocy postaci, więc pilnuję. Nie ma szans znaleźć nic lepszego. Nie wypada lepszy ani w dungach ani za szepty, sam złom :(
Nigdy nie korzystałem z gotowców. zawsze wolę sam coś wykombinować. Ale spojrzę na jakieś, szukając inspiracji :)
Jedno jest pewne, nie zagram pod trabę powietrzną. Tak mi się ten skill nie podoba, że weźcie ;) Korci mnie młot starozytnych, zwłaszcza,że mam fajny aspekt pod niego :)
skończył się event z 25% buffem do expa i teraz dopiero widać jak sztucznie blizz chce wydłużać żywotność D4 i nie mówię tu o zachęcaniu do powrotu do gry, a o koszmarnie wolne wbijanie doświadczenia.
To jest właśnie problem endgame'u - jedyne co ma jakikolwiek sens farmienia to ND, wszystkie inne czynności w grze (a nie jest ich zbyt wiele) są stratą czasu :)
D4 R.I.P. co roku 60$ #jebaćblizzard
Annual Diablo 4 Expansions Confirmed By Blizzard
Final patch notes D3 season 29 live on September 15 at 17 CET, chyba 18 naszego czasu xD
https://news.blizzard.com/en-us/diablo3/23999068/season-29-visions-of-enmity-preview
Nowy pet za journey jest OP w ch... ja będe grał, do tego będą znów do zdobycia Galactic Wings :) Paragon celling będzie sezonowym ustrojstwem, więc będzie wszedzie i zastanawiam się czy grać SSF, czy olać to. Ten sezon oficjalnie będzie ostatnim w którym dają "nowy" content, ale devsi zapowiedzieli że w sezonie 30 mają kompletnie zmienić balans gry i naprawiać błędy. Ciekawi mnie jak to będzie, może nerfhammer będzie i znów zrobienie Gr 50 to będzie wyzwanie :D
Wątek umarł razem z grą xD, ale wkleję tu znamienite słowa blizztardów Quality of Life Updates Will Be Throughout Season 2. Tłumacząc z blizzardowskiego: niewiele naprawimy, więc będziemy to robić przez s2, i pewnie s3, a może s4 :D. Mam nadzieje że zrobią rework gry z pierwszym dodatkiem i coś będzie warte to truchło, beka jest taka że d3 strasznym gównem było, ale o wiele dłużej żyło, a do robienia praktycznie nic nie było :D
Patch noty do patcha 1.2 z 20 minut czytania.....
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23964909/diablo-iv-patch-notes
Dobre zmiany, dobry kierunek.
Poczytalem troche reddita i jesli ten kierunek i filozofia zostania zachowane, to za te jeszcze 2-3 takie patche to moze byc naprawde dobry HnS. Zwlaszcza przed itemizacja jeszcze kawalek drogi. Ale skrecilismy w zdecydowanie dobra strone.
Dungeony beda troche wieksze i immersyjniejsze, ale tez naprawde by sie przydal calkowity remodel. No i wiecej unikatowych bossow ogolnie, bo jest mega bieda tak czy siak z tym takze, do tego z kazdym walczy sie bardzo podobnie.
Nowy (?) koles od class designu Adam Jackson jest chyba pierwsza osoba z tego teamu, ktorej sluchalem z przyjemnoscia, i ktora sprawia wazenie ze lubi ta gre, grala w nia a do tego zna doskonale gatunek HnS (i wie czym powinna byc gra HnS).
Na pytanie w jakim stanie byly skille i klasy niech odpowie np to ze niektore skille dostaly 400% buffa do dmg (hydra).
Ludzi od designu itemow tez chyba wymienili calkowicie, bo zmiany niebo a ziemia w porownaniu do tego scieku ktory jest teraz.
Idealnie tez zmienili jak beda dzialac resisty. Proste, eleganckie rozwiazanie, funkcjonujace w gatunku od 20 lat.
Jako samozwanczy expert gatunku HnS ;), jestem milo zaskoczony ze ktos tam zaczal cokolwiek ogarniac.
Az miło poczytać jak dla odmiany wszyscy chwalą za cos blizzarda - byle tak dalej.
No to ja coś napiszę, żeby blizzard nie obrósł w piórka!
jeszcze 2-3 takie patche to moze byc naprawde dobry HnS.
Pobożne życzenie!
Przejrzałem te patch notesy i ok, na pewno jest to dobry kierunek, ale zabrakło tego co najważniejsze, czyli nowej zawartości!
Zmiany typu QoL powinny być wprowadzane w momencie, gdy są gotowe do wydania, a nie na nowy sezon, gdy większość graczy jest już zmęczona topornością produkcji i dała sobie spokój z grą... ale rozumiem, chcieli nabić ilość zmian w jednej łatce.
Jednak tego czego mi najbardziej brakuje to brak nowych skilli! D4 wystartowało ze śmiesznie małą ilością umiejętności! Już nawet nie będę tego porównywał do POE, bo byłoby to kopaniem leżącego, ale małe, niezależne studio robiące Last Epoch potrafiło wydać we wczesnym dostępie więcej umiejętności, niż blizzard w swojej wielomilionowej produkcji!
Zmienianie % do obrażeń na skillach co sezon jest bardzo leniwym, wręcz prostackim rozwiązaniem na zatrzęsienie "buildowej mety", dlatego liczę, że to ostatni tak suchy sezon i następne będą rozbudowywać biedne drzewko talentów, o nowe umiejętności, a także modyfikacje do nich.
Sezon 2 to dla mnie znowu skip. Naprawiają rzeczy o których wiedzieli, że są zepsute już w zeszłym roku podczas zamkniętej bety. Ten patch wygląda jak aktualizacja do gry w Early Access. W sumie to nawet nie, Last Epoch ma większe patche.
Nowego contentu jest tu niewiele. Mechanika ligowa to po prostu niebieskie helltide'y. Serio? Dopiero drugi sezon i już muszą reskinować stary content? Najbardziej mnie rozwaliły nowe potwory czyli wampiry. A potem na ekranie pokazują zreskinowane ghoule i szkielety :D
Dobrze, że Microsoft kupił ten pierdolnik, teraz tylko większość kadry trzeba wymienić i zatrudnić kogoś kto wie co robi.
https://youtu.be/vMeCtxyYZys?si=HpChXrnwA6skJYqQ
Ciekawy jestem czy zenujacy poziom tych "sezonow" byl cynicznie zamierzony od poczatku, czy moze sa sklejone jako tako za pomoca tasmy dlatego ze wiekszosc manpower zostala przesunieta do przerabiania polowy gry (a tam zejdzie im z rok, chyba ze znowu zaczna odpierdzielac po taniosci).
Tak czy siak zart a nie gra usluga. Do tego platna i mega droga. Porownujac to do contentu z PoE czy jakiegos Warframe to az sie smutno robi. Chyba nawet Bordelands 3 mialo lepsze patche.
Ludzie chyba za bardzo nastawili się na mega soczyste beczki contentu w stylu PoE a wyszło na jakieś totalne pierdoły, które mogliby wrzucać co tydzień albo i częściej. Normalnie bym wzruszył ramionami ale nie w tym przypadku - mówimy o mega korporacji i mega marce i jak na zasoby, którymi dysponują to zjada ich małe studio w 100 proc pracujące zdalnie - ludzie od Last Epoch. Poziomu PoE to tu nie będzie, nie ma co się nawet łudzić- dwójka zaora ich totalnie, ba, jedynka wsuwa nowego diabła bez popitki. Obawiam się, że zaora ich nawet Last Epoch, który ora jeszcze w fazie EA a co dopiero zrobi przy 1.0. Nie wiem dla kogo oni stworzyli tę grę i po co. Szkoda.
Nie wiem, czego wy oczekiwaliście, ja byłem pewien, że nic ciekawego przez +- rok nie wyjdzie, jak po premierze okazało się, że betę wydali. Cieszy mnie, tylko że łatają teraz, bo mogli mieć wszystko w dupie i połatać grę, wydając nowy dodatek i skasować ponownie hajs xD. Druga sprawa to nie ma się co napalać z powodu finalizacji zakupu przez M$, w duzych korpo słabe kierownictwo rzadko kopa w dupę dostaje, chyba że naprawdę są tak źli w swojej robocie, że aż w oczy szczypie :P Dodatkowo jeśli nawet będą wielkie zmiany wprowadzone przez M$, to sporo czasu upłynie, zanim przełoży się to na produkty.
OK Panowie, jutro nowy sezon, także lecimy z nową odsłoną wątku. Zapraszam:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16351234&N=1
Tak z ciekawości sprawdziłem staty z sezonu 1 z Diablo 3 prawie 400h crussem i ponad 500 riftów, a tam nawet sezonowej mechaniki nie było.... a w d4 sezon 1 lvl 71 i od tygodnia mam odruch wymiotny jak gre odpalam :P
Dobra wróżbici mogą się rozejść, stała się rzecz niespotykana Blizzard naprawdę wysłuchał ludzi i wprowadził od ch.... zmian, chyba wszyscy w blizzardzie pracują nad d4. Kilka znamienitych zmian:
- targetowalny loot
- szansa na uber uniq z The Echo of Duriel
- mega wiele zmian w ND backtracking, density, sporo objectives zostało wywalone, a i sigil teleportuje teraz do środka ND
- sporo zmian w xp dzieki czemu lvl 100 wbijać się będzie 40% szybciej.
- zmieniono xp glyphów
...niechce mi sie wypisywać tyle tego jest, dla ciekawych link :D
https://news.blizzard.com/pl-pl/diablo4/24009151/zanurzcie-si-w-morze-informacji-z-transmisji-z-informacjami-od-tworcow-diablo-iv
btw sezon startuje 17-ego :)