Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Gracze toczą spór o endgame w Diablo 4, wywołali debatę wśród hardkorowych grinderów

06.06.2023 13:15
John_Wild
😒
7
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Kiedy awansuję i ulepszam swój ekwipunek, świat wokół mnie jednocześnie awansuje razem ze mną. Względna moc mojej postaci w porównaniu do zawartości zawsze pozostaje mniej więcej taka sama. Więc jaki to ma sens?
To dyskwalifikuje D4 całkowicie :(

06.06.2023 11:54
DocHary
😂
1
3
DocHary
72
Unclean One
Image

Domyślam się, że ci nielubiący być "odrywanymi od grindu" nie lubią być odrywani od krzesła w ogóle.

post wyedytowany przez DocHary 2023-06-06 11:56:26
06.06.2023 12:19
3
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1376576
5
Generał

Około Diablowe pogadanki i dyskusje oraz wiadomości na temat tej gry w ostatnich dniach pokazują mi w jak dużym dołku jest branża.

06.06.2023 23:44
17
3
odpowiedz
Friedman
24
Centurion

Skalowanie levelów to pójście na łatwiznę ze strony programistów. Ze strony gracza to nigdy nie kończąca się nudna sieczka. Elden Ring było pod tym względem ciekawe, a przecież to nic odkrywczego., że świat jest zróżnicowany. No ale dziś się prezentuje ludziom jednolitą papkę. Niby wszystko inne, a jednak takie samo.

07.06.2023 17:16
leaven
21
2
odpowiedz
leaven
146
Konsul

Fakt, że skalowanie potworów jest totalnie bez sensu. Cały czas walczymy z tak samo silnym przeciwnikiem. W 1 i 2 po jakimś czasie czuło się zdobytą moc i dawało to satysfakcję. Ze skalowaniem walka jest dobra na pół godziny, godzinę a potem nuży. Dwa razy dotąd zginąłem dlatego, że z nudów bezwiednie zamknęły mi się powieki, a potwory to zaraz wykorzystały :)

06.06.2023 15:43
😁
12
1
odpowiedz
YoYo
59
Centurion

Na szczęście D4 to nie całe moje życie - pogram tyle aż mi się znudzi i ruszę poszukać kolejnej przygody gdzie indziej :-D

06.06.2023 18:14
14
1
odpowiedz
RoZy
19
Chorąży

Przecież dopiero trwa wczesny dostęp i to normalne, że balansują rozgrywkę... jeszcze z 3-4 miesiące pewnie będą w miarę jak ludzie będą odkrywać mechaniki o których developerzy nie pomyśleli :)

06.06.2023 11:59
Drackula
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Drackula
238
Bloody Rider

endgame, czyli rozgrywkę toczącą się już po zakończeniu głównej kampanii.

Lol, mozna skonczyc kampanie na tier1 swiata i tam dalej grac ale na pewno nie bedzie to endgame. O endgame w pewnym sensie mozna mowic dopiero od tier 3.

06.06.2023 13:43
8
odpowiedz
13 odpowiedzi
wiesiugeralto
24
Konsul

Otwarty świat bez skalowania byłby bez sensu gdybyśmy chcieli wracać w stare krainy. Czuć moc postaci jeśli się dobrze buduje swoją postać. Mój barb robi pogrom na t3 co nie zmienia faktu że musi się też pilnować bo jak elita siada afixy ucieczka to jedyne wyjscie

06.06.2023 14:59
Zdzichsiu
11
odpowiedz
8 odpowiedzi
Zdzichsiu
142
Ziemniak

Narzekać na endgame w grze, która nie jest dostępna na rynku nawet 24 godziny (bo oficjalną premierę ma dziś, a nie w zeszły piątek), to szczyt piwniczenia. Come on, PoE wyrobienie jakościowego endgame'u zajęło lata. To oczywiste, że Diablo 4 nie będzie go miało "na już". Teraz grą mają się cieszyć normalsi chcący przejść kampanię i po prostu pobawić się grą. Diablo 4 nawet pierwszego sezonu nie ma aktywnego.

Gra przejdzie zmiany balansowe i jest to zupełnie normalne. Jedyny faktyczny zarzut to skalowanie.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2023-06-06 15:05:41
06.06.2023 17:50
FranticWolf
13
odpowiedz
FranticWolf
21
Centurion

Prawda jest taka, że nie da się zadowolić każdego. Co by nie wymyślili, to i tak płacz będzie z którejś strony.

06.06.2023 22:55
😂
15
odpowiedz
openforu0
67
Pretorianin

Jak przypisać emotki do 3 koła w grze? Czy musze dokupić to w DLC ?

06.06.2023 23:04
16
odpowiedz
kaagular
80
Generał

Na endgame to poczekamy ze trzy lata. Jedyna co jest absolutną tragedią to skalowanie świata do poziomu gracza. Za takie pomysły to powinni z roboty wywalać. To samo co w WoWie, w którego w ogóle nie ma co teraz grać...

07.06.2023 08:06
Bllazer
19
odpowiedz
Bllazer
118
Konsul

skalowanie ma plusy i minusy. co zauważyłem -są zadania na czas i na przykład nie wyrabiamy sie, farmimy lepszy sprzęt wracamy do tego samego zadania i zamiast efektownie i szybko zakonczyć event nie możemy bo mobki zeskalowały razem z nami. czy dobrym rozwiązaniem byłoby skalowanie ale ograniczone do pewnego poziomu?

07.06.2023 16:53
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Theddas
179
Mighty Pirate

Na premierę to pierwsze Diablo które ma jakikolwiek endgame sensowny, nie miało go ani D1, ani D2, ani D3.

Przypomnę, że w D3 na premierę były 4 poziomy trudności i w każdym graliśmy fabułę od nowa i to koniec aktywności był. Można było na inferno zostać i tam młócić mobki w akcie 3 i 4 (bo w 1 i 2 były za słabe i nie leciały wszystkie pożądane itemy), that's all.

Miało to swój urok w czasach D2 co przypomniało niedawno świetne D2R, ale już w czasach D3 trąciło myszką dlatego w D3 w ostatnich latach było już zupełnie inną grą niż na premierę, a w obecnych czasach Blizz zostałby zrównany z ziemią za coś takiego, zatem cieszmy się z tego co jest i że będzie ulepszane.

ALE

Zdecydowanie powinien być wybór czy chcemy grać ze scalingiem mobów czy bez, tak jak czy chcemy softcore czy hardcore - scaling jest niestety dla wielu graczy w tym dla mnie słabym rozwiązaniem, właśnie przez brak poczucia progresu innego rodzaju niż "all gear". Głównie odczuwamy to podczas levelowania postaci i przechodzenia fabuły, czyli ile, raz czy dwa per postać max? Nie widzę tutaj problemu zatem by bylo to opcjonalne, duża część graczy wtedy by sobie zrobił bez scalingu, dane lokacje byłyby trudniejsze, inne łatwiejsze, jak w początkowym D3 czy jak w D2, co w tym złego?

A w endgame scaling i tak nie ma znaczenia, bo max lvl postaci to 100, a mobki lecą w górę bez ograniczeń gdy gra się na T4, zatem wtedy już tylko build + gear + umiejętności + fart się liczą. Ale chodzi o ten etap przed 50., a nawet przed setnym levelem czy tam przed T4 po prostu.

06.06.2023 14:34
Ergo
10
odpowiedz
Ergo
99
Generał

Cóż mogę powiedzieć. Wasz kolega Piotr Maciejczak bardzo dobrze podsumował to Diablo w materiale na swoim kanale. :)

06.06.2023 12:21
Laktyka
💩
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Laktyka
25
Centurion

Dzięki waszym wiadomościom o D4 w liczbie 4+ dziennie nie pozostaje nic innego jak odsubskrybować tę grę na portalu. Mniej spamu dostaję na pocztę.

06.06.2023 12:30
Polterghost
5
odpowiedz
Polterghost
52
Pretorianin

W adventure mode w Diablo 3 moby też się skalowały i jakoś nikt nie miał problemu.

06.06.2023 12:52
DocHary
🤡
6
odpowiedz
1 odpowiedź
DocHary
72
Unclean One

Czepiają się skalowania? A co z napojami? Jakąż to traumę przeżyłem, jak w D3 odebrano mi możliwość kolekcjonowania i żonglowania flaszeczkami. Ciągły stres przed wyczerpaniem zapasów, układałem w głowie całe algorytmy w celu optymalnego ułożenia szkła w pasie, a tu cyk, odebrano mi to wszystko.

06.06.2023 13:55
ODIN85
😊
9
odpowiedz
ODIN85
35
Senator

Chciałbym mieć tylko takie problemy.

07.06.2023 07:51
18
odpowiedz
MleczarUs
0
Centurion

I dobrze, że gra jest wolniejsza. Jak chcą gówno rozgrywkę jak w PoE to niech klepią w mapy w PoE nawet i całe dnie, tylko portal / mapa / portal. Jak dobry chińczyk, tylko żeby im na nowy rok chiński na pewno zrobili nowe dekoracje.

08.06.2023 08:51
22
odpowiedz
FSB znowu nadaje
28
Konsul

Dlaczego gra singiel player miałaby mieć jakiś end game?
99% posiadaczy D3 ukończyło kampanię i zapomniało o tej grze.
Dalsze granie i tak nie ma sensu. Co to za "end game" w którym walczymy z rng o zwiększenie naszych cyferek i to marne zwiększenie.

post wyedytowany przez FSB znowu nadaje 2023-06-08 08:52:11
Wiadomość Gracze toczą spór o endgame w Diablo 4, wywołali debatę wśród hardkorowych grinderów