Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat RTX 4090 wyciąga zaledwie 16 fps w Cyberpunku 2077 z nowym trybem

05.04.2023 19:13
dzl
10
32
odpowiedz
13 odpowiedzi
dzl
103
John Yakuza

Ray Tracing, który mamy obecnie w grach to trochę taka oszukana proteza. Zazwyczaj jest to RT albo odbić, albo cieni, albo AO, albo GI, w dość niskiej rozdzielczości wewnętrznej z małą ilością próbek. Potrafi to robić wrażenie, ale jest to proteza.

Tutaj mamy pełny path tracing i wcale się nie dziwię, że bez DLSS lata to ledwo w 16 klatkach co i tak jest imponujące. Path tracingu, który jest dużo bardziej zasobożerny od implantacji jaka jest obecnie stosowana w CP2077, i używa go Pixar w swoich filmach. A dlaczego imponujące? Bo tu mówimy o klatkach na sekundę, kilka lat temu taka scena renderowana by była w minutach na klatkę.

Przedsmak PT macie w Portalu RTX, który też korzysta z tej techniki, choć przy dużo prostrzej geometrii.

Nie wiem z czym niektórzy mają problem, skoro i tak to jest opcjonalny ficzer.

05.04.2023 19:07
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
pawel1812
62
Generał

W tytule brakuje najważniejszej informacji, że chodzi o 4k.
Czyli w FullHD będzie normalnie 60FPSów...
Gdyby to był pełny raytracing, jak ten używany przy renderowaniu scen, mam obawy, czy uzyskalibyśmy na RTX4090 kilka klatek.
Ta technologia jest zasobożerna. Tutaj nie silnik jest dużym problemem, tylko to, że to rzucanie się z motyką na słońce... Silnik może być problemem przy niskich ustawieniach... Przy wysokich to po prostu karty są zbyt słabe...

Nvidia od serii RTX2XXX regularnie kłamie, że można na tych kartach uzyskać pełny raytracing w normalnych grach (nie biorę pod uwagę gier na poziomie geometrii znanej z dooma).

Zobaczcie ile sekund renderują sie zwykłe sceny na RTX4090 na Cycles czy Octane.

post wyedytowany przez pawel1812 2023-04-05 19:12:07
05.04.2023 22:42
K I R O S H I
21
1
odpowiedz
K I R O S H I
37
Pretorianin

Jestem ciekaw ile jeszcze gier musi wyjść by ludzie zrozumieli że Ray Tracing to nadal nowa technologia która nie jest wymogiem by móc grać w gry, jest to dodatek który na pewno wiele osób może nie dojrzeć, pierwsza karta graficzna z tą opcją pojawiała się w 2018 roku i do dziś nie ma jeszcze sprzętu który w pełni mógłbyś grać w 4K w 60 klatkach
Zgaduję że ta technologia w pełni będzie korzystna dla wszystkich za dobre kolejne 5 lat albo i nawet dłużej, ja na razie dobrze bawię się przy moich grach starych i nowych.

05.04.2023 22:49
22
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Katoshi
40
Chorąży

Trochę ściema od NVIDII. Jestem pewien że te 16 klatek na Video bez DLSS to było celowo żeby sprzedać DLSS3 i najpewniej było to na słabszej karcie. Po drugie DLSS nie daje AŻ takich gainów, a nawet jeśli to co sugerujecie w artykule to prawda to oznaczało by to że ponad 85% klatek na sekundę generowały by technologie pokroju DLSS 2 i 3, a to oznaczało by latencje, że ja pie......le.

Jak dla mnie łykneliście pokrętny marketing od zielonych i tyle.

06.04.2023 02:02
Szefoxxx
24
1
odpowiedz
Szefoxxx
81
Doradca

I znowu same błędy albo celowo tak piszecie byle napisać, nie da się już czytać tych waszych newsów...

DLSS3 to nie jedyna opcja, jest jeszcze DLSS2

To czym jest DLSS3 to FG czyli frame generator + dlss2, FG nie używa żadnego AI

Więc z samym DLSS2 też będzie działać, ale to pomijają.

Komentujecie kłamliwy film marketingowy CDRP i NV, w którym nie pokazują porównania do samego DLSS2 dostępnego na każdej karcie nv od 2xxx, a wcześniej robią porównania do BEZ RT z nowym RT....

06.04.2023 03:22
25
1
odpowiedz
VODKA18
37
Chorąży

Już za 10 lat będzie można w to zagrać w 60 klatkach w 4k bez sztuczek.

06.04.2023 08:18
Wronski
😂
28
1
odpowiedz
Wronski
24
Generał

Czekam na RTX 5000 series bo to co sie dzieje z ta seria to padaka

05.04.2023 18:39
Asasyn363
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
Asasyn363
164
Senator

Trochę w sumie taki śmieszny paradoks, że technologia RT, która została przez Nvidie stworzona jest za mocna i zbyt zasobożerna nawet dla topowych kart za 10k z ich oferty i potrzebuje innej technologii czyli DLSS, która musi trochę pooszukiwać żeby po ludzku to wszystko działało.

post wyedytowany przez Asasyn363 2023-04-05 18:40:21
05.04.2023 19:11
Rumcykcyk
😂
9
odpowiedz
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Do TLoU nawet RT nie wrzucili, a i tak karty zajechali :D na "sucho" można się ratować DLSS.

05.04.2023 19:15
dzony85
👍
11
odpowiedz
dzony85
48
Generał

To dobre informacje

05.04.2023 22:01
19
odpowiedz
1 odpowiedź
bartii93
13
Legionista

Wydawanie czy to gier czy aktualizacji z którymi ma problem najlepszy obecnie sprzęt jak dla mnie powinno być grubo karane przez jakiś urząd ochrony konsumenta. Gry powinny wychodzić tak aby obecny sprzęt mógł to spokojnie uciągnąć oczywiście na różnych ustawieniach w zależności od sprzętu ale na najlepszej obecnie karcie graficznej nie powinno być opcji żeby takie rzeczy miały miejsce.

post wyedytowany przez bartii93 2023-04-05 22:02:34
06.04.2023 05:53
keeper_4chan
26
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Jak widać nowy pełny Path Tracing jest bardziej wymagający.
Lecz kiedyś te 15FPS miałem też jak na swoim starym PC uruchamiałem Gothic''a3 na średnich.

06.04.2023 08:31
29
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Lepiej byłoby dla graczy i nvidii zająć się tym co było - mniej pełny RT. Może i DLSS coś więcej potrafi, ale mam wrażenie, że całą masę istotnych detali będzie się wyłączało tylko po to aby RTX mógł być ON. Najbardziej wkurzające są doczytujące się przed oczami textury, ruch drogowy/pieszy.

Lepiej zajęli by się optymizacją, cachowaniem lepszym tych cieni i światła z lodówek, czy też nawet środowiska. Mam wrażenie, że obecnie każdy RT On robi całą masę niepotrzebnych operacji, które finalnie w krótkim czasie dogenerowywują masę szumów/zniekształceń. Nie mogę patrzeć na RTX2070 na twarze ludzi z szumami, wolę RT Off.

Pełny path tracing gwarantuje większą liczbę takich zjawisk, ale ciągle DLSS3 może jest tutaj rewelacją a nie ten PathTracing.

06.04.2023 13:52
Link
30
odpowiedz
Link
18
Generał

.

post wyedytowany przez Link 2023-04-06 13:53:08
06.04.2023 14:09
Mqaansla
😂
31
odpowiedz
1 odpowiedź
Mqaansla
41
Generał

Spokojnie Panowie, dwie duze firmy postanowily nasladowac steam'a i maja wypuscic gamingowe handheldy na x86 xD

post wyedytowany przez Mqaansla 2023-04-06 14:09:26
06.04.2023 20:14
A.l.e.X
👍
32
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

07.04.2023 14:19
33
odpowiedz
Mar3k
57
Pretorianin

Super nareście seria RTX 4000 daje radę w 4K + RT to Nvidia musiała wymyślić Path Tracing i witamy ponownie w 2018 i graniu w 1080p + RT/PT + DLSS. Za dwa lata wymyślą ultra realistyczne chmury w grach i znowu kupuj nowego RTX z najwyższej serii. Potem znowu coś dopi*rdoli .... Tylko Nvidia umie tak r*chać klientów.

08.04.2023 22:09
Bieniu05
34
odpowiedz
1 odpowiedź
Bieniu05
152
The100

po co miałby ktoś grać bez dlss?

post wyedytowany przez Bieniu05 2023-04-08 22:10:38
09.04.2023 19:31
Warfarrer77
36
odpowiedz
Warfarrer77
18
Centurion

A Aut na ulicy nadal parę na krzyż...

05.04.2023 18:33
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1376576
5
Generał
Image

Chyba jednak trzeba będzie poczekać na RTX 6090 bo RTX 5090 może być jeszcze za słaby

05.04.2023 19:35
Cainoor
👍
13
odpowiedz
Cainoor
271
Mów mi wuju

W końcu długo oczekiwany postęp technologiczny się szykuje :)

05.04.2023 20:32
😜
16
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

Teraz to ta gra dopiero będzie faworyzować karty zielonych.
Do tej pory było do dosyć zauważalne ;-)

05.04.2023 21:08
claudespeed18
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
claudespeed18
210
Liberty City Finest

Technologia przyszłości już dziś!

05.04.2023 22:09
20
odpowiedz
Lookinowt
45
Generał

Ray tracking został w ostatnich latach wypromowany żeby karty się sprzedawały jak ciepłe bułki inaczej nowoczesne gry nadal by bardzo dobrze działały na starych GeForce 1070 czy trochę lepszych.

06.04.2023 01:29
Avi0902
😐
23
odpowiedz
Avi0902
1
Junior

Via Tenor

.

06.04.2023 07:17
xkxtx
27
odpowiedz
1 odpowiedź
xkxtx
160
Stone Cold

w 3 letniej grze która po rko z zeszłego roku jest już w fazie wegetatywnej i dostanie jeszcze jednego boosta po wydaniu dodatku w 2024 , przy dobrych wiatrach na koniec 2023...

08.04.2023 22:35
Last_Redemption
35
odpowiedz
2 odpowiedzi
Last_Redemption
47
Senator

Bawią mnie te porównania Ray tracingu do wynalezienia koła itp
Fajnie jak technologia się rozwija, ale jak daje przy tym korzystne efekty na poziomie cena/jakość/wydajność

Jeżeli chodzi o różnice w obecnym rt a rt off to jest ona jak dla mnie śmiechu warta

Odbicia w grach dawniej dawały radę, dzisiaj jakimś dziwnym trafem bez rt, gra często gęsto nie ma w ogóle odbić

To co się osiąga przy pomocy rt da się zrobić bez niego, z nieco tylko gorszym efektem

Zamiast tego poprosiłbym o lepsze tekstury, lepsze ai, jeszcze lepsze modele postaci w grach

Rt to jest jakieś błędne koło

Rozwój nie polega na tym, żeby do fiata 500 wsadzać silnik 300 koni mechanicznych, bo to mija się z celem

post wyedytowany przez Last_Redemption 2023-04-08 22:37:04
16.04.2023 22:02
37
odpowiedz
Biedronczak
15
Legionista

A może znów spieprzyli optymalizację, olali błędy, obiecali cuda niewidy. Przecież im to ujdzie, bo to tacy "User friendly" devsi, którzy wydali dwie mało znane gierki, jednego średniaka, który podbił świat bo był tak naprawdę inny od całej reszty Fantasy arpg.

05.04.2023 19:36
ODIN85
14
odpowiedz
1 odpowiedź
ODIN85
34
Senator

Kiedyś się w tylu grało w Diablo 2 na Pentiumie 166 i nikt nie płakał jakoś.

post wyedytowany przez ODIN85 2023-04-05 19:37:03
05.04.2023 20:16
Lolek4312
15
odpowiedz
Lolek4312
0
Pretorianin

Ile fpsów taka karta.

05.04.2023 21:01
😍
17
odpowiedz
Andriej
46
Centurion

Dobrze, że nie ograniczają się mocą konsol czy współczesnych GPU. Za kilka lat wyjdą GPU, które uciągną to w sensownej płynności, a Cyberpunk dzięki temu nadal będzie wyglądał świeżo. Nareszcie jakiś większy postęp w grafice

05.04.2023 19:15
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Twoja stara 1993
52
Generał

Po co to gówno Nvidi wrzucać skoro i tak gra z tym nie grywalna przez kilka lat.

05.04.2023 18:33
Rumcykcyk
😂
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Ale kurła już z RTX-em 70xx albo 80xx będzie stabilne 60 fps.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2023-04-05 18:33:16
05.04.2023 18:55
kęsik
👎
7
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
155
Legend

I po co w ogóle wrzucać takie g do gier, skoro nawet najmocniejsze karty na rynku tego nie ogarniają? Szkoda czasu i zasobów, które można byłoby wykorzystać na coś bardziej przydatnego i potrzebnego.
Gram właśnie w Wiedźmina 3 Next Gen i on jest jeszcze bardziej zbugowany niż wersja GOTY 1.32 a już tamta wersja była bardziej zbugowana niż 90% gier na premierę. CDPR po prostu technicznie nigdy nie ogarniał swoich gier od samego początku, już od Wiedźmina pierwszego. Nic się przez te lata nie zmieniło.

post wyedytowany przez kęsik 2023-04-05 18:57:58
05.04.2023 18:46
😒
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
JUAREZ
82
Pretorianin

CP 2077 był, jest i będzie technologicznym koszmarkiem, nie rozumiem tylko tych wszystkich pochwał pod adresem tego tytułu. CD Project strasznie stracił w moich oczach i do kolejnych gier tego studia będę podchodził z dużą dozą dystansu.

05.04.2023 18:38
A.l.e.X
4
-22
odpowiedz
8 odpowiedzi
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Nieprawda bo ma 131 fpsów :)

05.04.2023 18:30
1
-24
BajoJajo
16
Konsul

Partacze znowu to zrobili.

Futurebeat RTX 4090 wyciąga zaledwie 16 fps w Cyberpunku 2077 z nowym trybem