Czy sony wydało już oświadczenie, że w związku ze stanem technicznym the last of crap part I gra wyleci ze sklepu steam?
Trzeba dodać jeszcze że gra była przekładana z 3 marca na 28 co miało na celu dopracowanie jej pod względem technicznym.
Nie wiem czy wiecie, ale portowała to firma Iron Galaxy, odpowiedzialna za Arkham Knight i UC Collection, więc nie dziwne, że nie wysłali żadnych kluczy do redakcji na premierę, nie chcieli straszyć klientów, który się nabiorą i będą "płatnymi beta testerami".
Mając 8 vram nie można ustawić tekstur na Wysokie, a RTX 4090 z Intelem 13gen miewa 41fps przy 50% użycia GPU.
Jak to leciało? Tylko HDZ miało problemy na premierę a reszta portów to super majstersztyk dopracowany na premierę? Kto mi to próbował wmawiać. Przyznać się teraz.
Kupujcie więcej preorderów to stan gier na premierę na pewno się poprawi.
Już 33% na stema. Tak złej premiery dla dużego tytułu to nie pamiętam od czasów NMS. Nawet CP2077 pomimo swojego stanu technicznego miał w większości pozytywne/bardzo pozytywne.
Iron Galaxy niczego nie nauczyli się na błędach po wpadce Batman: Arkham Knight i niektóre tytuły.
Trzeba tylko poczekać, aż Last of Us remake będzie odpowiednio załatany.
Ci kretyni z Iron Galaxy nadal dostają zlecenia na porty po Batman: Arkham Knight? Ja bym ich po takiej akcji na zatrudnił do takiej roboty
I cyk kolejna gra w którą na premierę nie da się grać. I na jedną porządnie działającą grę wychodzi 10 takich śmieciowych. Trzeba być frajerem żeby kupować gry w dzisiejszych czasach.
Szkoda że i tak nic z tego nie wyniknie bo ludzie popłaczą popłaczą ale gry nie zwrócą tylko poczekają jak za pół roku może ją doprowadzą do takiego stanu w jakim powinna być na premierę.
Kiedy wy sie nauczycie że sie nie kupuje gry w dniu premiery? a teraz bla bla bla bo nie chodzi jak mi przykro
Do znudzenia... preorderowcy nie mają prawa narzekać.
Martwi mnie to - Czekałem na tę grę, nigdy w nią nie grałem, a teraz, mimo...ekhm..."premiery", jestem zmuszony poczekać kilka miesięcy aż to połatają i zoptymalizują. Aż takie to, w dobie cyfrowych gier, trudne by się jeden z drugim spiął w robocie i wydał dopracowany produkt?
Nie wiem co mnie w tym wszystkim bawi bardziej - to że skopano tak porządnie port tej gry, czy Alex, który usilnie tu uprawia żonglerke słowną, ze TLOU Part 1 to arcydzielo graficzne a polaki biedaki nie mają do tego odpowiedniego peceta i grają na złomach, bo przecież naszemu mitomanowi KAŻDA gra chodzi dobrze i KAŻDĄ gre ma 5 dni przed premierą. xDD
Znane jest źródło crashy, to memory leak.
Jak się dowiedziałem z pewnego "szarego" forum, pełnego mózgów od DRMów, tworzenia emulatorów, narzędzi i innych bajerów do gier, okazuje się że twórczy korzystają z zbugowanej wersji biblioteki dekompresyjnej Oodle (v2.9.6)
Wersja v2.9.5 naprawia to.
Ograne 2 godziny. Zero crashy. Budowanie shaderów trwało +/- 45 minut. Najdłużej szło do 35% potem już wyraźnie przyspieszyło. Taka sytuacja jest u wielu spotykana, na zagranicznych forach o tym wspominali (że od około 40% budowanie shaderow przyspiesza). Tutaj zresztą też o tym pisali. A co do wydajności. Gram na Intel Core i5 12400f, RTX 3060 12GB, 16GB RAM. Rozdzielczość 1440p. Ustawienia grafiki niestandardowe (wszystkie tekstury na wysokie, śledzenie promieni wyłączone, kilka nierobiących różnicy opcji też, dlss ustawiony na wydajność, pozostałe opcje graficzne to mix ustawień średnie/wysokie). Przez większość czasu stałe 75 klatek na sekundę (monitor 75hz). Zdarzają się czasem dropy do 50 klatek, ale przez większość czasu gra trzyma te 75 fps.
Śmieszy mnie, kiedy ludzie twierdzą, że gdyby wszystkie gry wychodziły na wszystkie platformy to KAŻDY kupiłby sobie kompa, bo po co wtedy konsola. No właśnie po to.
Pod każdym tematem gry, która wychodzi na kompa 99% komci w stylu: "kartę mam taką i taką, klatek tyle i tyle, jak wyłączę to i to, to mam tyle, jak włączę tamto, to klatek mam tyle".
Żal mi was.
Właśnie dlatego nie kupuje już gier na premierę i to jeszcze na PC. Kupi się i zagra, jak już połatają, co mogą a do tego czasu będzie się grało w inne gry, których i tak mam sporo w bibliotece.
Optymalizacja gier na PC dzisiaj leży ale na szczęście większa cześć twórców poprawia po premierze, to co może i gry są w miarę grywalne i przyzwoicie wyglądają nawet na słabszych sprzętach. Poza tym, dziwne że Sony zatrudniło do portu jednej z najlepszych gier na konsole PS zewnętrzną ekipę, która nie słynie z dobrej jakości pracy. Chociaż też jest możliwe, że po słabszej sprzedaży ich ostatnich gier na PC, mogą mieć już trochę wywalone na wypuszczanie swoich exów na inne platformy.
Powinna by powstać firma o nazwie "The Last of Us", która wydawała by gry w normalnym stanie technicznym...
Masz sprzęt przewyższający zalecane wymagania to gra ma śmigać - a nie się zastanawiać , czy w skrzynce i z windą jest wszystko ok.
Ciekawe gdyby tak samochody produkowali jak te gry teraz.. Wyjeżdżasz z salonu ... a tu koło odpada, światła i hamulce nie działają. XD
https://www.youtube.com/watch?v=XfR9iY5y94s
A nie reklamowali tej gry ze bedzie super i wogole, ekspolzja, zdezorientowanie, grafika ze oczy wylupuje, ze aaaaaa!!! Chyba jednak nie...
No coraz lepszy ten AAA+ kejmink na pc xD
Gram w HZD wszystko na max i około 100fps jest w1080p widać ci z Iron Galaxy to niezli partacze są.
Dobrze, że ograłem to na PS3 jak wyszło. Przed całym tym syfem co się obok serii stworzył....
Przecież 2070 Super do remake''u starej gry w 60 kl/s w FHD to miała być bardzo dobra optymalizacja, tak przynajmniej pisali znawcy na GOL-u, w końcu chodzi o czteroletnią kartę-paździerz, czas kupić 4080!
Jak u was wygląda lądowanie shaderów? U mnie przez pół godziny 35%, ale potem wyraźnie przyspieszyło. Na reddicie się sporo osób wypowiada, że właśnie pomiędzy 30-40% znacznie przyspiesza. U mnie się to potwierdza. Jestem ciekaw jak u was.
Fajnie by było aby taka sama liczba negatywnych recenzji była odzwierciedleniem zwrotów, a jak wiemy większości i tak nie zwróci tylko czeka aż deweloper który i tak ma ich gdzieś wypuści naście pachy specjalnej troski aby gra była miarę grywalna za parę miesięcy
oho, debiut marzenie
ale ulomod aka blacktone juz zawraca kijem wisle, przeciez port nie jest zly tylko gracze nie chca czekac na kompilacje shaderow i oszczedzaja na chlodzeniu
jak zwykle wina graczy
jprdl jak mozna z siebie robic publicznie takiego debila
az tak ciezkiego przypadku to w calej historii tego forum jeszcze nie mielismy
Kutwa a miałem zamiar kupić grę aby dorzucić się portfelem i pokazać że chcemy gier od Sony na PC. Ale jak widać mają nas w dupie.
Ojej kolejna gra od Sony jest w gównianym stanie na PC? Nie możliwe! /s
TLOU ma też te same problemy co Uncharted, jednym z nich jest stuttering (spadek klatek) przy RUCHACH MYSZKĄ.
Pamiętacie post na tweeterze o obsuwie wersji PC? Napisało go Naughty Dog na swoim koncie sugerując że to oni pracują na wersją PC, kłamliwe żmije.
Ptaszki ćwierkają, że ten port powstawał na równi z portem kolekcji Uncharted.
W obu przypadkach Sony dało za mało czasu, tak jak WB z Batman Arkham Knight, o czym wtedy samo Iron Galaxy komunikowało.
Co ciekawe Iron Galaxy odpowiada też za porty takich gier jak: Crash 4, Bioshock Infinite, Bioshock 2, Rumbleverse oraz
Killer Instinct i z tymi grami nie było problemów.
Jak do tego portu można było wybrać partaczy od Arkham Knight? Nie wyciągami wniosków, na błędach innych?!
Shadery sie ladowaly dlugo. Gra dziala bez najmniejszych problemow na moim srednim kompie. Dla mnie jest to premiera gry AAA, bo nie mialem nigdy okazji grac osobiscie. Gra jest kapitalna.
Piotr.
NIE POWINNO BYĆ CZEGOŚ TAKIEGO JAK " PREORDER " TYLKO FINALNY PRODUKT DO KUPIENIA A I Z TYM BYWAŁO U GRACZY RÓŻNIE BO SIĘ SŁYSZAŁO NIE RAZ BUGI, BŁĘDY ITP...
Tak w ramach przypomnienia newsa z lutego:
> Nieco ponad trzytygodniowa obsuwa wynika z tego, że Naughty Dog pragnie dopracować pecetową wersję gry na tyle, by spełniała standardy zarówno studia, jak i graczy.
Jak widać powstał z tego drugi Cyberpunk, tylko że tutaj był port gry z PS do PC wykonany przez zewnętrzne studio.
Co nie zmienia faktu, że wszystkim, którzy w lutym pisali teksty w stylu "Dobrze, niech poprawią przez ten czas błędy" serdecznie pozdrawiam. Zostaliście pięknie oszukani.
Pozwolę sobie poczekać do jakiejś promocji na grę. Na tę chwilę 259 zł za ten port w obecnym stanie to zdecydowanie za drogo.
Ryzen 3600 + RX 5700 XT + 16 RAM 3200 na high z FSR na zrównoważone w większości 55-60 fps, ale zdarzają się dropy do 40-45 fps na kilka chwil. Optymalizacja porażka. Na PS3 rozumiałem dropy poniżej 30 fps, bo gra wyciskała wszystkie soki zwłaszcza z mojego fata, ale tu na całkiem znośnej konfiguracji jest żenada. Obniżenie detali gówno daje (+3-5 fps na medium-low)
standardowe problemy ale dla emulatorow playaka, a nie "ponoc" pelnoprawnej wersji dla PC za ktora biora ciezki hajs od naiwnych backerow.
Kurde, a myślałem ze chociaż 100k grających będzie w jednej chwili, no cóż szkoda.
To mi się fartnęło bo na 1440p 60 fps przy ultra działa dobrze i spadków nie ma, wykorzystanie karty czy procesora też w normie, tylko przy ładowaniu shaderów był samolot z wentylatorów. (4070Ti, I7 13700KF, 32GB)
Ja tego nie rozumiem, przecież mieli gotową grę i przez ten cały czas pracy na portem mieli zrobić żeby dobrze działała na PC. Gra wychodzi, i działa ch*** na PC, to ja się pytam co oni przez ten cały czas robili i po kiego grzyba to wydali w takim stanie?
Napisze raz jeszcze, bo mam juz za soba kilka godzin grania. Gra dziala swietnie. Na moim srednej jakoscki PCie nic sie nie wywala, nic nie chrupie, wszystko odbywa sie plynnie. Co do samej gry... kapitalna.
Piotr.
Mi się poszczęściło i chodzi ładnie. Sprzęt xeon 2678, rtx 3070, 32 gb ramu. Automat wykrył większość na wysokie 1440p.
No to panie i panowie czekamy na spartolony optymalizacyjnie silent hill 2 remake,tam blooper team dłubie a jak wiadomo u nich bardzo słabo z optymalizacją
Nie bardzo katuje. Tylko przy rozpakowaniu shaderow. A tak to - 60C na CPU, 40 GPU i rzadko spada ponizej 60 klatek na ULTRA w 4K. Gra cudowna! Ale przegralem dopiero 111 min. Byle do weekendu.
Ja czytałem, ze do tej gry trzeba mieć komputer kwantowy
Drugi test. Odczekałem załadowanie wstępne. Faktycznie kolejna gra na mocne sprzęty. Zmiana ustawień wszelkich efektów i detali na średnie nie pomaga, łącznie z FSR2 na ''zrównoważonym''.
Karta o mocy 3050 rtx nie wyrabia w 1080p. No cóż, ogra się może kiedyś w promocji
Gra z kosza. Najlepiej jakby tam została.
Niestety optymalizacja słaba na I5 12600K@5,2GHz + RTX 4080 i 16GB DDR4 gra potrafi wywalić do pulpitu, a wydajność w 4K High + DLSS Quality około 75-85fps z licznymi dropami i stutteringiem sprawiającym, że gra nie jest płynna. Kolejna gra która na premierę jest niegrywalna na mocnym PC i trzeba czekać aż ją połatają. Mam wersję na PS5 i różnicy w grafice nie widać dużej, a gra na konsoli chodzi płynnie trzymając stałe jak skała 60fps w trybie Wydajności.
Brzmi dosłownie jak problemy wersji emulowanej na RPCS3. Przy czym emulator dało się ogarnąć tak, aby poszło na PC jako tako.
Jedynym naprawdę dobrym portem Sony na PC było Days Gone. Reszta była średnia albo słaba.
radas_b
Podnoszę rękę.
Napisałem natomiast, że albo wychodzą w dobrym stanie technicznym, albo są dość szybko łatane.
I to jest właśnie problem - to nie gra ma "wysokie wymagania" tylko Sony dostaje po dupie za zamknięcie wiele lat temu swojego działu gier PC, a teraz Januszują na hajsie zatrudniając byle kogo. Zerowa optymalizacja, kretyńskie ograniczenia, badziewna grafika którą sztucznie pompują bo jakże to EKSKLIUZIW PS5 niby wygląda jak przeciętna gra?
Jakby wzieli Sabre Interactive albo najlepiej Feral Interactive, które pokazało że Switch potrafi mieć lepszą grafę niż Ps4, to gra by chodziła na GTX1060 na wysokich ustawieniach w 60 FPS, a na dzisiejszych GPU to ultra/120+. Ale po co jak można udawać że ich toster pod TV jest "potemżny". A teraz będzie pół roku wypuszczania łatek, poprawek i płakania do NVidii i AMD żeby sterownikami ogarnęli bałagan.
Mam nadzieję że naprawią tą grę , bardzo długo czekałem na wersję PC , wcześniej tylko oglądałem na yt ( na kanale Tivolta ;) )
Ja nie uświadczyłem żadnych problemów przez 3h ciągłej gry. Według mnie port rewelacyjny. Max detale z raytracing + 4K i włączonym DLSS wydajność (nie widać rozmycia). Mam stabilne 60 fps. Trochę spadało podczas początkowego etapu deszczowego. Rtx 2080 TI, i9, 32 gb
Pograne kilka godzin. Zero crashów, stutteringów ani innych problemów.
Gra wygląda przepięknie i równie dobrze działa.
Wszystko na max, fsr na jakość, radeon 6900 xt, średnia ilość klatek 90-100.
Gra działa bardzo dobrze, wystarczyło jedynie podpiąć pada i gra stała się o wieele płynniejsza. Rozglądanie myszą powoduje stuttering.
Nie ma co płakać. Ta gra to nie top liga jak na PC. Grze bliżej do filmogry w dodatku z bardziej średnią niż dobrą fabułą. Już na PS4 starsza wersja miała problemy - znikające i pojawiające się elementy, zwłaszcza przy obracaniu i niski poziom szczegółowości jak na zamknięty świat. Horizon Zero dużo, dużo więcej wyciągał dla porównania na tym samym sprzęcie.
Zbyt wiele w serialu i grze jest też rzeczy na jedno kopyto psujących grozę i te głupie pomysły na zużycie przedmiotów.
Więcej frajdy z relacji córka-ojciec było w The Walking Dead PC i serialu zNation (choć ten próbuje być prześmiewczy). Początek w serialu i w grze Last Of Us dość fajny. Później są zbyt często dość lipne, mało/klimatyczne wątki, choć w grze długo nie wytrzymałem w grze, a serialowa forma była w sam raz.
Teraz tech support będzie odsyłał ludzi z problemami do sklepu z konsolami PlayStation. Ostatnia z Dup działa najlepiej na konsoli, bo z myślą o konsoli została stworzona i zoptymalizowana. Jak ci coś nie pasuje, to wybierz konsole pececiarzu!
Chcialbym napisac jeszcze raz. Gra pod wzgledem technicznym u mnie bez problemow. Pokupowalem te rozne porty z konsol. RDR2, masowo i po calosci zjechany przez ludzi, dzialal u mnie bez najmniejszych problemow. Podobnie bylo z Days Gone. Natomiast Horizon byl tragiczny. Co chwila sie to wywalalo. Mam sredni sprzet, jako dokladnie mozna zobaczyc wchodzac w moj profil. Jezeli komus pomoze taka opinia, ze na takim sprzecie jest okej, to bede z tego powodu zadowolony. Sama gra jest fantastyczna. Oczywiscie tutaj mamy juz wielbicieli rosolu albo flaczkow, czy tez BMW albo Audi, Zenka Martyniuka albo Cradle Of Filth. Jeszcze sie taki nie narodzil, zeby wszystkim dogodzil. Ciesze sie, ze te exy mozna ogrywac na PCie. Serial super a jak skonczylem ogladac, to moge sie zabrac za granie. Naprawde fajnie jest :)
Piotr.
Co to za kociokwik pospolity? Budowanie ''szejderów'' fucktycznie zajęło prawie godzinę, ale gram na domyślnym trybie high, msi 2070super ( 113% wykorzystanej pamięci VRAM ), rozdziałka 2k na monitorze 4k. ryzen 1700, 16gb. Gra się świetnie, koniecznie w słuchawkach i z padem od PS5, po wyłączeniu ''steam input'' działa tak jak na konsoli. Jedyne co mnie irytuje to ten napis biały w dolnym lewym rogu, ''rendering preset, dlss v3..itd.. nie mam pojęcia po co to.
[edit] ten biały napis to info o trybie DLSS. Chwile poklikałem w opcjach i bez DLSS wzrosło u mnie zużycie VRAM do 130% ale klatki jakoś znacząco nie spadły tj. ok 8 kl/s. co przy moim sprzęcie daje ciągłe 35fps+ Teraz gram tryb DLSS na jakość i w 2k jest dobrze; kwestia oczekiwań.
Shader Compilation używa procesora i od jego szybkości zależy jak szybko się skończy i jeśli pojawiają się wysokie temp to problem jest w tym że ktoś widocznie poskąpił na chłodzenie a crashe według komentarzy pojawiają się kiedy ktoś nie poczekał i uruchomił grę bez nich
jak to mówi głośne hasło Sony: For The Frajers
na 4790k i 1070ti mam testowo ok 50 fps w mieszkaniu na ustawieniach Niestandardowych automatycznych gry. Uważam że spoko, gra działa płynnie, nie znalazłem póki co opcji FSR.
Ustawień jest sporo.
Ale widać coś jest nie tak skoro wysyp negatywów. ciekawe
(początkowe 2 godziny i jak widać bez żadnych problemów) zresztą możecie wybrać dowolnego innego twórcę i będzie tak samo. Gra wymaga dużo vramu dlatego jak macie go mało to trzeba rozsądnie wybierać ustawienia i tyle.
Prześmieszni są ci wszyscy posiadacze 4090 oraz te podjazdy Linka ;) 10x kasuje konto bo ktoś ma inne zdanie ;) Od premiery 4090 wszyscy nagle mają 4090 i u wszystkich wszystko źle działa. Rozwiązanie jest banalne jak ktoś wydał na kartę 2000 euro i mu sprawia granie problemu to niech ją wyjmie i wywali przez okno ;) Jeszcze te mityczne 120fps kupowali 4090 dla 120fpsów w 4K, prawdziwy PCmaster race ;) 4090 owszem daje możliwość pogrania w 120fpsach w 4K w starszych grach ale o nowych nie ma mowy co więcej przy dużym docisku na GPU i oprawę graficzną dobrze że trzyma powyżej 60fps stale. Zupełnie inną już kwestią jest to że środowisko PCtowe mając masę ustawień do wyboru i tak wszystko w prawo, a co najlepsze większość systemów ludzi jest tak zasyfionych różnymi trojanami, backdoorami czy innym syfem że można by było o tym książkę napisać. Jakoś ja nigdy nie mam ani crashy ani mi majty w tyłek nie uwierają, a wszyscy inni ciągle dostają piaskiem po oczach ;) Dlatego wszyscy którym jest źle z PCtami proponuje przejście na konsole tam wszystko działa ładnie pięknie i stabilnie.
Kolejna gra, która nie działa na PC za to działa wyśmienicie na konsoli. Można powoli już zakładać, że wszystkie duże tytuły które wyjdą w tym roku będą przechodzić to samo. I jeszcze niektórzy maja czelność się kłócić, ze granie to tylko na PC. Może kiedyś tak było, teraz najpotężniejsze maszyny sobie nie radzą, w momencie gdy konsole nie mają problemów. Granie na PC się kończy jak widać. PC do aplikacji i pod specjalistyczny użytek, konsole do grania. Widać to wyraźnie od jakiegoś czasu.
Via Tenor
posiadacze 4090 nigdy się nie nauczą ;)
chcesz grać i mieć najlepsze doświadczenie z grania włączać grę na sx/ps5 i graj, chcesz mając złoma 90% czasu które masz na granie zastanawiać się i szukać w internecie czemu na twoim ziemniaku gra się sypie musisz umieć coś więcej niż umiejętność wydania 2000 euro na kartę.