To i ode mnie kilka informacji.
Same gogle są niezwykle wygodne. Regulacja zarówno przedniej części, jak i pałąka, umożliwia bezproblemowe dopasowanie gogli do głowy. W czasie gry w ogóle ich nie czuć (przy około godzinnej sesji non stop). Ustawienie rozstawu źrenic też działa odpowiednio.
Obraz w miejscu, w które patrzymy, jest bardzo ostry i wyraźny (przy czym nie mam porównania z innymi goglami); obraz poza polem widzenia bardziej rozmyty. Czasem przy szybkim przeniesieniu wzroku widać lekkie opóźnienie w poprawie obrazu, ale w sumie to trochę podobnie jak w rzeczywistości (akomodacja).
Noszę okulary (średniej wielkości oprawki) minusy i trochę się bałem, jak gogle będą współpracować z okularami, ale nie ma żadnego problemu. Nic nie uwiera, nic nie uciska, nie traci się na jakości obrazu. Gogle dobrze izolują od światła zewnętrznego i po włożeniu słuchawek można się całkowicie zatopić w VR.
Przełączanie na zewnętrzny widok działa extra, można zobaczyć godzinę, sprawdzić telefon, czy sięgnąć po łyk wody. "klatka" bezpieczeństwa też działa doskonale. Od razu wiadomo, że wkroczyło się w obszar niebezpieczny.
Kontrolery bardzo wygodne, adaptacyjne triggery fajnie się sprawdzają w pistol whip. Prosto z pudełka były nienaładowane, więc wczoraj pograłem może ze 20min, ale dziś po ponad dwugodzinnej grze, wskaźnik baterii spadł o jedną kreskę, zakładam zatem, że zabawy wystarczy na około 5,6 godzin (więcej i tak się chyba nie wytrzyma z goglami w czasie posiedzenia).
Jak na razie VR skutecznie drenuje mi portfel, bo poza horizonem już kupiłem Kayaka, Drums rock i Pistol Whip. Do tego na sprawdzenie czeka GT7 (wraz z G923).
Drums Rock - cudowna zabawa przy metalowo rockowej muzyce (wprawdzie większość to covery, ale w grze to w ogóle nie przeszkadza i liczy się bit:) 6 talerzy perkusji do bicia nutek (tutaj pod postacią minionów jakiegoś demona - historia opowiadana w kampanii, ale wiadomo, że chodzi o rytm i masterowanie piosenek). Jak się człowiek wczuje w rytm, to wali się w perkusję z zamkniętymi oczami (gra to rozpoznaje i przyznaje odpowiednio wyższe mnożniki). Zagrałem dopiero 5,6 piosenek w kampanii i challenge, ale już widzę, że będzie to jedna z moich ulubionych gier (pewnie do czasu, jak wyjdzie beat saber 2).
Kayak - cudowna wirtualna rzeczywistość. Jakby się siedziało w rzeczywistym kajaku. W pewnym momencie złapały mnie lekkie nudności. Na pewno gra warta pokazania na imprezie jako potęga vr:)
Pistol Whip - tu też extra immersja. Czułem się jak jakiś rambo czy inny jason bourne, zabijając kolejnych przeciwników. Można strzelać, nie patrząc na rytm muzyki, ale w pewnym momencie i tak zaczyna się lekko podrygiwać i strzelać w rytm bitów:) Rewelacja.
Resident Evil Demo - tutaj to nie wiem, kto w to będzie grał. Ja horrorów nie lubię w ogóle, a co dopiero w postaci VR, gdzie z duszą na ramieniu zwiedzałem początkowy domek. Grafika jest bardzo ładna , piękne oświetlenie, fajne strzelanie (na strzelnicy, bo do żadnego przeciwnika nie miałem odwagi dojść:) Płynne poruszanie wywołuje trochę reakcji błędnika (w szczególności, gdy zacząłem dość szybko się przemieszczać), ale jak się trochę wolniej chodzi, to - przynajmniej u mnie - nie było żadnych problemów. Zagrałbym, ale nie mam odwagi:)
Star Wars Demo - super klimat. Przez dobre kilka minut stałem przy barze i gapiłem się na barmana. Oj będzie grane, jak tylko trochę stanieje.
Wieczorem sprawdzę GT7 a jutro pewnie Horizon.
Ogólnie absolutnie polecam, przy czym tak jak wspominałem wyżej, z goglami miałem dotychczas do czynienia jedynie przez około godzinę u kumpla. Tam jednak były jakieś dodatkowe anteny rozstawiane po pokoju, co chwila coś nie działało w windowsie, więc wrażenia na mnie wówczas nie zrobiły. W tym systemie, jak dla mnie idealne jest to, że wkładasz jeden kabel, odpalasz grę i już. No i wszystko jest białe, więc pasuje mi do wystroju wnętrza:) Czy warte swojej ceny? tego nie wiem, bo przestałem się tym przejmować, a przełożenie na liczbę godzin zabawy na pewno będzie bardzo korzystne.
The Walking Dead: Saints & Sinners Chapter 2 – [przed końcem marca 2023]
https://youtu.be/JcZrWhXdvM4
Czekam na środę. Gogle oczywiście z Horizon.
Poza tym czeka poniższy zestaw:
- Gran Turismo 7
- Resident Evil 8
- No Man Sky
Dodatkowo czaje się na:
The Dark Pictures: Switchback VR
Rez Infinite - tu nie byłem zainteresowany, ale sterowanie wzrokiem mnie zainteresowało.
Na pewno wleci też Beat Saber i jakieś inne casuale.
A naszej kompleksowej recki z detalami to już nie linkujesz.. ;)
Nie powiem byłem zainteresowany tym sprzętem. Ale nigdy nie przyszło mi do głowy że zaśpiewają za to więcej niż za Ps5. Na to nie ma żadnego wytłumaczenia jak szukanie jeleni co tyle za to dadzą.
Oby była sprzedażowa wtopa i szybka korekta ceny.
Podziwiam Sony, ze stawia wciąż na VR
Wg. mnie ta technologia nigdy nie przebije się do mainstrem''u (a zeby miala wiekszy sens to wlasnie tak musialoby sie stac)
Nigdy nie mialem okazji sprobowac vr w jakichkolwiek goglach i zastanawiam sie nad zakupem
Cena mnie nie przeraza, bardziej obawiam sie czy to w ogole jest sprzet dla mnie, czy nie okaze sie ze jednak nudnosci albo zawroty glowy nie pozwola mi korzystac z urzadzenia
No i jak bedzie z ich wsparciem, czy nie porzuca tego po jakims czasie, bo na pierwszego vr chyba wielu hitow nie bylo
Ale Residenta to bym sprobowal, przeciez to musi byc z +1000 do imersji
Nie wiem co zrobic, zaryzykowac czy poczekac ;)
Biorę na premierę, choć z VR miałem do czynienia tylko przez około godzinę u kolegi. Ale beat saber mnie urzekł. Tutaj nastawiam się na GT7 (kierownica też już czeka), Horizona i właśnie jakieś gry rytmiczne (drumm rock, beat saber).
Kupiłem i pewno zaraz dojdzie do mnie bundle z horizon a sprawdzę w przyszłym tygodniu bo akurat trafiło na czas ferii
Nie wiem za dużo o tych goglach - czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć czy taki Netflix i inne będą działały na starcie? I jakie są szanse na późniejsze działalnie z laptopem i oglądanie każdego filmu ? W psvr1 mozna było oglądać na konsoli chyba filmy normalnie
Wiadomość z Media Expert, że zamówienie (VR z Horizonem) zmierza do wybranego sklepu. Jaram się jak ksiądz w Smyku:)
Must Have, ale nie teraz. Pierwsza generacja nauczyła mnie, że najlepiej poczekać 2 lata od premiery i kupić na święta fajny zestaw. Do tego czasu wyjdą gry warte zakupy VR , teraz ich nie ma, choć biblioteka na start zacna.
Mam nadzieję że wyjdzie coś pokroju Beat Saber bo to dla mnie najlepsza zabawa na VR obok świetnego Rush Blood. I nie jakieś Horizony czy Blood & Truth, tylko takie proste, ale dające masę frajdy gierki są dla mnie najlepsze do zabawy w VR.
Jaką grę polecacie dla dzieci (7,8 latki). Choćby, żeby pokazać im wirtualny świat. Może być jakaś popierdółka, którą ogarną małolaty (jakieś strzelanie z łuku, czy zwiedzanie świata).
GT7 im pokażę, podobnie jak Horizona, ale obawiam się, że sama gra będzie wówczas zbyt trudna.
Wykonanie bardzo na plus jeśli chodzi o pierwsze wrażenie. Gogle są bardzo lekkie. Jedyne obawy jakie mam w tym momencie to jak je dobrze spasować na głowę w kontekście okularów. To znaczy obawiam się trochę odległości okularów od soczewek w goglach, żeby ich przypadkiem nie porysować, bo ciężko to wyczuć.
Planowałem kupić za jakiś czas, ale może zmienię zdanie jak obejrzę jutro State of Play i pokażą fajne gry na VR.
Czy ktoś wie czy PSVR 2 wspiera oglądanie filmów dla dorosłych tak jak w przypadku pierwszej wersji? Trzeba było subskrybować płatną aplikację ( z początku free ) LittleStar i tylko za jej pomocą oglądać filmy z pendrive. Czy serwisy już się dostosowują? Jak to wygląda? Bo nie samymi grami człowiek żyje hehe...
Konfiguracja bardzo łatwa i przyjemna. Rewelacyjne jest wyznaczenie klatki bezpieczeństwa, co pozwala uniknąć strat materialnych (po wkroczeniu w obszar wyznaczony od razu pojawia się czerwone kółko z alertem.
Jak na razie zagrałem tylko w demo Star Warsów i jest absolutny wypas:)
Już istnieje wątek poświęcony VR, nie można tego tam dorzucić?
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15200710&PAGE=1&N=1
czy ktos moglby powiedziec czy kabel jest "sztywny" czy ma ten mechanizm sciagania w momencie gwałtownego pociagniecia?
mam dwa psy, ktore lubia sie krecic wokol mnie, kiedy wykonuje duzo ruchow na srodku salonu, wiec troche sie obawiam, ze zle sie to skonczy.
Cieszy mnie ta cisza w temacie tu i na innych forach. Może to da do myślenia Sony że grubo odjechali z ceną.
Moje pierwsze wrażenia po kilku godzinach używania sprzętu.
Playstation VR2 - sam sprzęt robi dobre pierwsze wrażenie. Gogole wydają się lekkie i są dobrze wyważone. Pewne obawy budzi rozwiązanie części przylegającej do twarzy, czyli gumowej harmonijki. Jest ona wygodna i przyjemna w dotyku, ale dzięki temu, że jest tak miękka, to w przypadku noszenia okularów zbliżając wizjer do twarzy można podjechać nim zbyt blisko i doprowadzić do kontaktu okularów z soczewkami gogli.
Poza tym mam wrażenie, że "sweet spot" ma bardzo małą tolerancję i trzeba się postarać, żeby dobrze ułożyć gogle na głowie, tak aby w obu oczach złapać odpowiednią ostrość. Plusem jest to, że sposób mocowania gogli na głowie jest dobrze zaprojektowany i jeśli złapiemy ostrość i dociągniemy odpowiednio mocno opaskę, to jest mała szansa, żeby się coś przesunęło podczas grania.
Ogólnie minusem są na pewno ceny gier, bo nawet starsze produkcje zostały wycenione dość wysoko.
Horizon Call of the Mountain - graficznie petarda, piękny i szczegółowy świat Horizona do obejrzenia z bliska. Akurat w tę grę grałem najmniej, więc więcej wrażeń będzie pewnie po weekendzie, ale na pierwszy rzut oka ciekawie zaimplementowane jest rozpoznawanie ruchu gałek ocznych do kontroli menu/zasobów oraz wykrywanie położenia palców na kontrolerach, dzięki któremu można wykonywać różne gesty dłońmi.
Gran Turismo 7 - w połączeniu z kierownicą wrażenia z grania podskoczyły o kilkaset procent. Otoczenie zaliczyło lekki downgrade, ale podczas wyścigu i tak nie ma za bardzo czasu na wpatrywanie się w szczegóły. Lekki minus za brak możliwości ustawienia pozycji kamery wewnątrz pojazdu. Ta domyślna (i jedyna dostępna) jest dla mnie trochę za blisko.
Poza wyścigami doszedł tryb Salon VR. Można w nim zobaczyć jak nieziemsko szczegółowe są modele samochodów w GT7. Wszystko idealnie widać, różnice w stosowanych materiałach, inne odbicia światła przez poszczególne elementy, itp. Polecam zwrócić uwagę na felgi, szczęki i tarcze hamulcowe, absolutny majstersztyk.
Jedyna niedopracowana rzecz to odbicia w lusterku wstecznym. Te są wyraźnie słabszej jakości, a w niektórych samochodach w lusterku widoczne jest też odbicie wnętrza, które wygląda bardzo słabo, w porównaniu do całej reszty.
Rez Infinite - Nie mam pojęcia o co chodzi w tej grze, ale jest bardzo wciągająca. Dodatkowo przy ustawieniu celowania za pomocą ruchu gałek ocznych robi się z tego taki miks, że nie sposób się oderwać od grania.
Star Wars: Tales from the Galaxy''s Edge - demo jest dostępne w PSStore i koniecznie trzeba wypróbować. Bardzo ładna grafika i wysoka interaktywność otoczenia sprawiają, że nawet w pierwszej lokacji można spędzić kilkadziesiąt minut.
Resident Evil Village - ciężki klimat aż kipi z gogli. Bardzo szczegółowa grafika ze świetną grą świateł. Przy tym jak szczegółowe i pełne zalegających ozdobników są lokacje brakuje tutaj większej interaktywności, ale rozumiem, że przy tak wielkiej grze i darmowym trybie VR byłoby to karkołomne zadanie dla programistów.
Resident Evil:Village na tym sprzęcie to wrażenia nie do opisania. Jestem wielkim fanem horrorów i mało co mnie rusza, jednak tutaj przeżycia były bardzo intensywne. Bardzo polecam wszystkim!
I chciałbym przestrzec przed Swordsman VR. Jak nigdy nie miałem problemów z chorobą lokomocyjną tak przy kilkunastu minutach spędzonych z tą grą odpadłem zupełnie. Nie wiem w czym tkwi problem ponieważ nie jestem aż tak zaznajomiony z technologią VR, ale to zdecydowanie moje najgorsze doswiadczenie z jakąkolwiek grą na tego typu sprzęt.
A samym sprzętem jestem bardzo zadowolony, we Wroclavii z samego rana w środę była pokaźna kolejka chłopów :)
Drugi rzut gier i na razie już nie wydaje więcej kasy ;-)
Kayak VR Mirage - nie grałem jeszcze w wyścigi, ale w trybie free roam pełny relaks. Śliczne widoki i spokojna muzyczka. Mechanika pływania na kajaku też oddana bardzo wiernie. Szkoda że nie można puścić wiosła i zanurzyć ręki w wodzie jak w Horizon.
Pistol Whip - nie znałem tego wcześniej ale tempo i styl rozgrywki robi super wrażenie. Trzeba chwili żeby się wbić w rytm, ale warto, bo sprawia to sporo frajdy.
Thumper - grałem kiedyś trochę w płaska wersję i nie przekonało mnie, ale oczywiście w VR to zupełnie inna bajka. Wciąga jak chyba każda rytmiczna gra w VRach. Na minus zaliczka to, że podczas gry mimo żywych kolorów i ładnego HDR mocno rzuca się w oczy Moira/szum na ciemnym tle całej gry.
Humanity - ograć można również demo pokazanej wczoraj nowej gry w stylu lemingów. Granie w goglach daje poczucie bliskości i wszechwładzy nad małymi ludzikami. Teoretycznie gra mało dynamiczna, ale nawet w tych poziomach demonstracyjnych widać, że trzeba szybko kombinować, żeby ukończyć planszę.
google doszly rano
zagralem w Kayak i powiem ze robi mi sie lekko niedobrze juz na samym basenie:(
pistol whip bardzo dobre, mam nadzieje ze bedzie tez upgrade dla superhota
horizon sie sciaga a inne gry dema obczaje po pracy
pytanie o okulary jeszcze, bo z recenzji nie do konca zrozumialem.
czy ktos z watkowiczow gra w okularach? nie ma zadnych problemow z dopasowaniem?
i skoro
Mam kilka pytań:
- czy zgadzacie się z opiniami recenzentów, że obraz jest super wyraźny?
- czy w Gran Turismo 7 można jakoś dostosować pozycję siedzenia?
- jakie gry polecacie na start?
Miałem wcześniej Quest 2. Jakość obrazu rzeczywiście jest zauważalnie lepsza, ale nie podzielam opinii recenzentów z YouTube.
Granie np. w Call of Duty w trybie Cinema Mode wypada bardzo słabo. Gra wygląda jakby była uruchomiona w 480p. Bliskie obiekty wyglądają w porządku (np. broń) ale dostrzeżenie kogoś w oddali jest mało komfrotwe.
Podobnie wygląda to w Gran Turismo 7, gdzie fakt, wnętrze pojazdu jest wyraźne, ale oddalone obiekty (np. samochód 200-300 metrów przed nami) mają zwyczajnie niską rozdzielczość. Lepiej wygląda to w grach typowo VRowych, np. Pistol Whip, w której według mnie obraz jest zdecydowanie czystszy.
Trafiłem na jakiś wadliwy model, mam złe ustawienia czy recenzenci z YouTube są zbyt optymistyczni?
Pełniejszymi wrażeniami podzielę się za jakiś czas bo dopiero od wczoraj testuję ale obkupiłem się konkretnie - oprócz samego urządzenia (oczywiście bundle z Horizonem) wydałem w sklepie trochę ponad 300€ żeby mieć w czym wybierać i w sumie co bym nie odpalił to wciąga. :)
No ale tymczasem dwa pytania:
1. Sprawdzał ktoś z innymi słuchawkami? Ja mam SteelSeries 7 i pasują całkiem nieźle. Znaczy jak założyłem słuchawki pod goglami to jest prawie niezauważalne podczas grania ale trochę uciążliwe w przerwach bo żeby zdjąć albo zsunąć trzeba grzebać przy goglach. Można też założyć na gogle ale wtedy muszle samych słuchawek są dość spore i muszę zapiąć opaskę stosunkowo wysoko z tyłu głowy. Ale też nie na tyle żeby się obawiać zsunięcia w czasie zabawy.
2. Ma ktoś Pavlov VR albo inny tytuł kooperacyjny? Chętnie bym spróbował jak się w to gra w multi... :)
Uzywa ktoś ładowarki do Sense Controlerów tej oryginalnej? Bo widzę że sporo narzekania jest na necie, że słabo trzyma kontrolery i ciężko dobrze wcelować żeby ładowalo i było stabilnie.
Kolejne kilka godzin pykło, więc kilka nowych obserwacji.
Przede wszystkim słuchawki, bo musze skorygować wcześniejsze wrażenia. Trochę pokombinowałem (m.in. musiałem poluzować pasek na rzepę), zmieniłem ułożenie samych gogli na głowie i pasują do siebie naprawdę dobrze tak, że łatwo zapomnieć, że ma się obydwa urządzenia na głowie. Sam pałąk słuchawek jest cienki, więc można spokojnie założyć pod i na goglach - osobiście wolę jednak na żeby można było zsunąć na chwilę bez ściągania hełmu VR.
Ale jest jedna bolączka: dongiel na usb. Zarówno VR2 jak i SteelSeries mają wtyczkę usb-c a konsola ma tylko jedno wejście, więc bez przejściówek się nie obejdzie. Co więcej: dongiel słuchawek ma specyficzny kształt (jest bardzo szeroki) a wtyczka VR2 jest wyjątkowo długa w związku z czym pojawia się problem z podpięciem słuchawek. W efekcie musiałem lekko kombinować i jest tak, że VR2 wpinam bezpośrednio (nie chciałem kombinować z przejściówkami bo ilośc danych jest jednak dość duża) a słuchawki... no tu jest kombinacja: dongiel usb wpinam w adapter usb do usb-c (o taki: https://www.amazon.de/dp/B094XZ1CL6), adapter natomiast wpinam w hub usb, który dopiero podpinam do portu usb z przodu konsoli. Możnaby wpiąć do usb z tyłu konsoli ale nie chce mi się co chwilę wysuwać konsoli (jak dotychczas nie znalazłem opcji żeby PS5 ignorowała wpięty dongiel jak słuchawki są wyłączone jak ma to miejsce w przypadku Xboxa). Dziwnme to trochę ale działa :)
Co do gier natomiast.
Pistol Whip - naprawdę fajna zabawa. Można się lekko zmęczyć przy rozegraniu kilku plansz pod rząd... zdecydowanie polecam jako odskocznia.
Rez - dobre opinie ale mnie jakoś nie wciągnęło. Takie tam machanie bez większego ładu i składu. Choć może po prostu ja nie czaję idei albo muzyka nie w moim guście.
Testris Effect - Jedna z najlepszych wersji Tetrisa jakie można obecnie znaleźć (brakuje mi tylko trybu Battle Royale z Tetris99 dostępnego na Switchu). A efekty cząsteczkowe i muzyka przenoszą doświadczenie na zupełnie nowy poziom. Super sprawa ale... raczej nie za pełną cenę moim zdaniem.
Drums Rock - To dosłownie pierwsza gra rytmiczna jaka mi się kiedykolwiek spodobała (a pamiętam jeszcze czasy pierwszych mat Dance Dance Revolution i wszystkich Bandów od średniowiecza w postaci Wii). Po części do zasługa fajnej muzyki, po części świetna imersja. Jedyne co mi lekko doskwiera to to, że zdarzyło mi się kilka razy, że system zaliczył walnięcie lewą ręką w inny bęben niż chciałem - może to kwestia lepszego ustawienia wysokości perkusji w opcjach ale potrafiło wkurzyć. Niemniej polecam.
Horizon Call of the Mountain - Tu wiele nie napiszę, bo jak widzę Horizon to jestem sprzedany (wycalakowałem może z 7 gier w życiu i obydwa Horizony są na tej krótkiej liście ;) ). Wygląda obłędnie, parę razy mi się w głowie zakręciło jak patrzyłem w dół (mam lęk wysokości - pomogło mi to, że akurat mam w salonie gruby dywan o rozmiarze niemal idealnie pasującym do rozmiaru przestrzeni growej). Jakbym miał się czepiać to wspomnę tylko, że wybór rodzaju strzał jest niezbyt wygodny... no i postaci nie reagują na aktywność tak, jakbym się spodziewał po AAA - niby zmieniają wyraz twarzy i się odsuwają jak przysuwa się rękę ale nawet na moment nie przestają mówić... nie wspominając już o tym, że typowo "incelowe" akcje typu próba złapania za nieodpowiednie miejsca w ogóle nie jest zaimplementowana (wiem, gówniarskie zachowanie ale musiałem sprawdzić :D )
Les Mills Bodycombat - Dobra. To w sumie nie jest gra ale mimo to z miejsca trafiło na moją listę ulubionych. Jedna albo dwie sesje treningowe (tak 15-20 minut) i jestem zlany potem ale zadowolony. Mam wrażenie, że trafi do mojej codziennej listy "todo" na dłużej. Z wad mogę wspomnieć w sumie 3 rzeczy:
- akceptacja regulami na starcie jest lekko zbugowana i musiałem się konkretnie namachać żeby załapało kliknięcie w "accept"
- kopnięcia z kolana są dość specyficzne i trzeba dłuższej chwili, żeby się nauczyć jak je zrobić żeby "załapało". Ale może to po prostu kwestia prawidłowego wyprowadzenia "ciosu"? :)
- to bardziej życzeniowe podejście ale naprawdę fajnie by było jakby się dało zsynchronizować postępy z aplikacjami fitnesowymi w telefonie/zegarku (Samsung Health, MyFitnessPal, etc)
Pavlov VR - No to jest zupełnie inna liga wobec wszystkiego wymienionego wyżej. Nie grywam wprawdzie w FPS (sama perspektywa mnie odrzuca w "płaskich" grach) ale tu oczywiście pasuje. Z perspektywy laika powiem, że to praktycznie taki Counter Strike tylko VR - spory wybór broni, wybór trybów (PvP, Coop, zombie, etc), pojazdy z podziałem na pozycje (czołg z oddzielną pozycją maszynisty, działowego, kierowcy, etc)... do tego faktycznie trzeba "wymachać" obsługę broni: podnieść z ziemi albo zdjąć z pleców (główna) tudzież uda (pomocnicza), sięgnąć po magazynek, włożyć z odpowiednie miejsce, odciągnąć zasuwkę czy jak to się tam nazywa. A potem przy celowaniu można przytrzymać drugą ręką dla stabilizacji... do tego oczywiście instalacja "rozszerzeń" takich jak luneta (oczywiście bez oddzielnego przycisku do zooma - przysuwasz do oczu żeby przez nią zerknąć). No i wszystko w multi, więc koniecznie trzeba pomyśleć o słuchawkach z mikrofonem. Mam nadzieję, że uda się zbudować ekipę do grania choć na razie straszny kapeć ze mnie - przeładowanie broni zajmuje mi tyle czasu, że skończyłem tłukąc zombiaki pięściami jak spanikowałem (tak, naparzanie pięściami też działa).
Co do sterowania to (przynajmniej domyślnie) można się poruszać i rozglądać analogiem (przy rozglądaniu można szybko odwrócić o 1/8) co pomaga z błędnikiem (nie miałem absolutnie żadnych problemów). Ale za to już np. kucanie robi się naprawdę: jak kucniesz tudzież się położysz to model widziany przez innych graczy zrobi to samo.
Jedyne, co warto wspomnieć to samo celowanie... gra wyraźnie premiuje trzymanie obydwu kontrolerów tak, jakby się faktycznie trzymało broń, co nie jest takie znowu proste jak się nie ma punktu odniesienia i trzeba się do celowania przyzwyczaić. Widziałem, że jeden gość pracuje już nad bardzo obiecującym gun stockiem do PS VR2 (tu jest info: https://www.youtube.com/watch?v=3-Lpbr_X5MM&t=267s) ale cena mnie lekko "przeraża".
Nie ma się, co rozwodzić: Pavlov VR to absolutny MUST HAVE dla każdego, kto kupi PS VR2 i naprawdę szczerze się dziwię, że Sony nie zdecydowało się na oferowanie bundli z tą pozycją mimo, że jest też na PC.
----
Na koniec podzielę się drobną uwagą. Wiadomo, że PS VR2 korzysta z zestawu kamer z przodu obudowy do orientowania się w przestrzeni - dlatego pomieszczenie musi być oświetlone. Ale jest też tego pewien ciekawy skutek. Otóż mój salon jest dość minimalistycznie urządzony i ściana z telewizorem jest praktycznie pusta - ot czarny prostokąt TV powieszony na białej ścianie, pod nim biała szafka z konsolami i soundbarem, kable pochowane. Generalnie to tyle. Wygląda schludnie ale... wyraźnie nie podoba się goglom - jak próbowałem grać zwrócony w tym kierunku to co chwilę (nawet częściej niż raz na minutę) wyrzucało mnie z gry z błędem, że system ma problem z ogarnięciem, gdzie się znajduje. Rozwiązanie było proste - zacząłem grać patrząc w kierunku kuchni (salon jest połączony z kuchnią), gdzie jest znacznie więcej punktów odniesienia. No ale warto o tym wspomnieć jakby ktoś chciał urządzać całkowicie oddzielne pomieszczenie. ;P
Ja pograłem ciut więcej:
Pistol coś tam - ile musze skończyć plansz by odblokować kampanie? Podoba mi się ta gra choć kurde ginę często
Perkusja demoniczna - zajebiste;)
Star warsy - ładnie to to wyglada ale mnie nie powala
Hiorizon - no ładne ładne ale jak wszyscy narzekają na wspinanie to ja twz. Dużo za dużo
Gt7 - nie podoba mi sie pozycja w aucie, jakoś za blisko kierownicy. Niestety spodziewałem się lepszej grafiki po recenzjach. No i mi się po pewnym czasie robi ciut niedobrze;(
Residenta nie próbuje bo już na psvr1 robiło mi się niedobrze w stara wersje
No i mam pierwsze problemy ze sprzętem. Po 4 dniach korzystania (jakieś 2-3h dziennie) przycisk funkcyjny na goglach (ten domyślnie włączający podgląd otoczenia) przestał działa - reset konsoli, headsets, zmiana funkcji w ustawieniach... nic nie pomogło.
Po prostu super jak za sprzęt w tej cenie - "zaledwie" 150€ za dzień zabawy (nie licząc kosztuje gier)
Ktoś tutaj się może orientuje czy kontrolery z PSVR2 mogą być użyte do gier ruchowych takich jak np. Just Dance?
Jak tylko uda mi się dostać Pimax Crystal to zupdatuje temat odnośnie VR ogólny (wyszło sporo nowych headsetów). Na ten moment nadal Pimax 8KX jest na topie poniżej jest kilka innych. Niemniej jednak VR2 Sony wypada znakomicie na tle np. Questa 2.
Poniżej porównanie z Crystalem PC (który można już preoderować)
Jak ktoś kocha gry samochodowe to właściwie na ten moment to Sony dostarczyło najlepszą grę VR tego typu czyli GT7
Jaki jest sens porównywać bezprzewodowego Questa z czymkolwiek przewodowym?
Jaka jest faktyczna bezprzewodowa konkurencja dla questa?
Czy PSVR 2 można używać w całkowitej ciemności (dla mnie jedna z najważniejszych rzeczy w VR) ? Jeśli nie, to czy pomaga IR Illuminator jak w Q2 ? Jeśli nie to Sony strasznie sobie strzeliło w kolano
Pimax Crystal poza super obrazem bedzie mial tez super cene w okolicy 10k.
Gdzie dostane pimax 8K X w dobrej cenie?
Czy jest cos pomiedzy 8K X, a Q2 do PCVR, oprocz Index'a, Reverba G2 i Pico 4.
Co dostane (jezeli cokolwiek dostane) do 5k z jak najlepszym FOV?
Interesuje mnie tylko nowy sprzet.
Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie czy ktoś mierzył się z takim problemem. Chodzi o lekkie przesunięcie obrazu w lewo. Tak jakbym stał krok obok. W trybie kinowym, płaskim gdy przytrzymam options żeby wycentrować obraz tam gdzie patrzę "ekran" ucieka w lekko w lewo pod lekkim kątem. Dobrze widać to na przykładzie okienka z informacją o powrocie do poprzedniego ekranu w trybie podgladu otoczenia gdzie centrowanie przyciskiem options nie działa. W samych grach problem jest chyba mniejszy(jeszcze będę sprawdzać), ale też widoczny np. w RE8 napisy lekko w lewo i jakby głowa postacie nie była umiejscowiona centralnie w szyi. Szukałem po forach i problem znany ale nie trafiłem na żadne rozwiązania. Google mam od premiery i wcześniej problemu nie było, nie miały też żadnych wypadków itp. Dotychczas byłem z nich mega zadowolony. Próbował ktoś reklamować w takim przypadku? Powoływać się na Rękojmie?
Nie, w zasadzie od samego początku używane w tych samych nie zmiennych warunkach. Widzę przesunięcie odrazu po włączeniu gogli patrząc na okienko z prośbą o trzymanie kontrolera.
Tej opcji uzywales? ->
Nie widziałem nic podobnego w psvr2, a zdaję się ta instrukcja dotyczy innego zestawu?
Szukałeś tu?
Ustawienia > Akcesoria > PlayStation VR2 > Kalibracja kamery śledzenia.
Tak, wszystkie dostępne kalibracje również.
Teraz zdałem sobie sprawę, że gdy patrzę tylko lewym okiem wszystko jest ok idealnie na środku. Gdy patrzę prawym wszystko ucieka. Zaczynam się zastanawiać czy tak naprawdę nie było tak od początku i to przez jakąś wadę wzroku a ja dopiero się połapałem. Tylko dotychczas nie miałem wątpliwości co do zdrowotności moich oczu...
Jednak z oczami mam wszystko ok bo 2 osoby potwierdziły to co widzę.
Znalazłem na reddicie post typa który wymienił gogle na nowe i mają ten sam problem więc pojawia się teoria, że każde gogle tak mają. Czy będzie ktoś uprzejmy odpowiedzieć czy tak ma? Czy patrząc w każdą soczewkę z osobna tzn. jednym okiem w każdej obraz jest dobrze wyśrodkowany czy tylko w jednej?
https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/118t0hw/comment/j9syqm0/
Kilka gier sprawdziłem. Aktualnie gram w MMO Zenith, całkiem ciekawy otwarty świat zwłaszcza po wbiciu maksymalnego poziomu jest co robić.
Jeżeli ktoś chciałby zagrać w Polskim gronie zapraszam :)
Nick w grze: Wilku
Gildia: Polska
Jak sami wiecie już możemy już jest i już dla nas następca Sony VR czy VR2
Na początku gdzie można kupić i za ile ?
https://www.euro.com.pl/okulary-vr/sony-pakiet-playstation-vr2-horizon-call-of-the-mountain.bhtml
https://www.mediaexpert.pl/gaming/okulary-vr/gogle-vr-sony-playstation-vr2-horizon-call-of-the-mountain
Recenzja gogli na gryonline
https://www.gry-online.pl/hardware/recenzja-gogli-playstation-vr2-swietny-sprzet-tylko-gdzie-te-nowe/z0241f3
Recenzja gogli angelskie
https://youtu.be/3RMG5A3b_YQ
https://youtu.be/COjDjIfWYmo
https://youtu.be/Kqq_IWBjXKI
Recenzja gogli polskie
https://youtu.be/0OREt9Geur0
https://youtu.be/rAwxIE66SSQ
https://youtu.be/_IqYevkiHPw
Dostępne gry teraz i za chwilę
Gran Turismo 7 – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/oz-O74SmTSQ
Moss & Moss: Book II – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/awK1fgHbl4c
Horizon Call of the Mountain – [w dniu premiery w zestawie z goglami]
https://youtu.be/zxvsl34f_HM
Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge - [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/jF9_PVADzdY
Resident Evil Village – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/Q6kgFBKAfIk
Demeo – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/7kVLIo2U-TE
Kyak VR: Mirage – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/FxlRZYqLZWE
The Light Brigade – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/rJJFXw5KNao
Hello Neighbor: Search and Rescue [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/iJ-IfxLXjAg
Pistol Whip VR – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/mA75FYv6Nzg
Cities VR – Enhanced Edition – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/YCwiaxfu6tk
Cosmonious High – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/_-lY9ztjOig
Zenith: The Last City – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/SQs0t33BuxE
After The Fall – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/kPh_3R6TioA
Jurassic World Aftermath Collection – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/c2ovlUHRnKw
Altair Breaker – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/Y7YoXHoj4bo
The Last Clockwinder – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/6-nC4zVGAAs
Fantasvision 202X – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/uo1vJBQ97to
The Tale of Onogoro – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/yugXjF5sKDQ
Dyschronia: Chronos Alternate – [w dniu premiery gogli]
https://youtu.be/fkzb31nL01U
Resident Evil 4 - [w dniu premiery gry]
https://youtu.be/-L1EuRo54pI
No Man’s Sky – [przed końcem marca 2023]
https://youtu.be/5Zd61kKEAMA
The Walking Dead: Saints & Sinners Chapter 2 – [przed końcem marca 2023]
https://youtu.be/JcZrWhXdvM4
The Dark Pictures: Switchback VR – [przed końcem marca 2023]
https://youtu.be/HniskV3aJ7o
Firewall Ultra - [do końca 2023]
https://youtu.be/pqSJRTTiTtM
Crossfire: Sierra Squad - [do końca 2023]
https://youtu.be/tUFdhak4p3k
Behemoth - [do końca 2023]
https://youtu.be/EFTBVvPS3GE
Zapowiedziane na 2023-2024
2MD: VR Football Unleashed All-Star – Truant Pixel
Across the Valley – FusionPlay
Affected: The Asylum – Fallen Planet Studios
Aliens VR – Survios
Alvo – Mardonpol
Afterlife VR – Split Light Studio
Among Us VR – Schell Games and Innersloth
Awesome Asteroids – Strange Games Studios
Beat Saber – Beat Games
Before Your Eyes – Skybound Interactive
Black Top Hoops – Vinci Games
Black Trail – Red Horizon
Cave Digger 2: Dig Harder – VRKiwi
Creed: Rise to Glory – Championship Edition – Survios
Desperate: Vladivostok – MIROWIN, PM Studios
Distortion VR – Future Mental Games
Do Not Open – Nox Noctis
Dropship Commander – Strange Games Studios
Engram – Maze Theory
Firmament – Cyan Worlds
The Exorcist Legion VR: Sin – Pocket Money Games
Galaxy Karts – VR Monkey
Garden of the Sea – Neat Corporation
Ghostbusters VR – nDreams, Sony Pictures Virtual Reality (SPVR)
Ghosts of Tabor – Combat Waffle
Golf+ – Golfscope Inc
Green Hell VR – Incuvo
Grimlord – MetalCat Interactive Technology
Hellsplit Arena – DeepType Games
Hubris – Cyborn
Hypestacks – Squirrel Bytes
Job Simulator – Owlchemy
Kayak VR: Mirage – Better Than Life
Kizuna AI – Touch the Beat! – Gemdrops, Inc.
The Last Worker – Wired Productions
LONN – SixSense Studios
LOW FI – Iris VR
Madison – Bloodious Games
Medieval Dynasty – RenderCube
Mixture – Played With Fire
Neolithic Dawn – James Bellian
NFL Pro Era – StatusPro, Inc.
Pavlov – Vankrupt Games
Project Lousianna: The Bounds VR – Build the Light Studio
Propagation Paradise Hotel – Wannadev Studio
Puzzling Places – Realities.io
Requisition – Arcadia VR
Rez Infinite – Enhance
Rezzil Player – Rezzil
Runner – Truant Pixel
Samurai Slaughter House – Tab Games
Shadowgate VR: The Mines of Mythrok – Zojoi LLC. and Azure Drop Studios
Song in the Smoke: Rekindled – 17-BIT
Soul of Kaeru – BrainUp
Stranger Things: The VR Experience – Tender Claws
Synth Riders – Kluge Interactive
Super Kit: To the Top – Electric Hat Games
Tentacular – Devolver
Tetris Effect: Connected – Enhance
Thumper – Drool LLC
Tin Hearts – Rogue Sun
Townsmen VR – Handy Games
The Twilight Zone VR – Pocket Money Games
Ultrawings 2 – BitPlanet Games
Vacation Simulator – Owlchemy
Volcanic Core – Synthesis Universe
VR Skater – DEFICIT Games
The Walking Dead: Saints & Sinners Chapter 1 – Skydance Interactive
Wandering in Space – Moonseer Games
Windlands 2 – Psytec Games
What the Bat! – Triband
X8 – Thirdverse
Zombieland: Headshot Fever Reloaded – XR Games and Sony Pictures VR (SPVR)