Gry często maja problemy techniczne w dniu premiery nawet z Day one Patch.
Gracze płacą 10 dolców więcej żeby mieć grę 3 dni przed premierą i są zdziwieni że gra ma problemy techniczne xD
Sami wystawiamy poślady żeby wydawcy i Deweloperzy nas wykorzystywali a potem szok że oni to robią.
"...trudno je wytłumaczyć tym, co akurat dzieje się na ekranie." - Ależ nie łatwo to wytłumaczyć zaciemnieniem kodu gry przez Denuvo powodującym wykonywanie się tysięcy triggerów w losowej części programu w zależności od konfiguracji sprzętowej. Rozwiązaniem jest: ponowne poprawne zaimplementowanie Denuvo lub zdjęcie Denuvo lub....
Beta test się skończą, tak zwana dla niepoznaki premiera gry, to będzie można kupić.
Rozumiem, że recenzja zostanie uzupełniona o wady PC i ocena zostanie obniżona?
Dobra, a jak te problemy rozwiązać na konsolach bo np. najlepszy tryb na konsolach pod względem wizualnym jest niegrywalny i jakoś nikt o tym nie wspomina tylko recenzent na GOL-u mówił w wideo recenzji, że nawet na nim nie grał ale zapomniał powiedzieć, że dlatego bo nie da się na nim grać?
Da się wyłączyć znaczniki i minimapę? Fajno. Ale bez minimapy to przesada. Z jednej strony jest inaczej, ale z drugiej strony jednak robi się irytująco, jak szukasz jakichś pierdół z misji, i musisz latać po całym zamku w poszukiwaniu jakichś gargulców. A z znacznikami i mapą znowu jest za łatwo. idziesz na znacznik, rozglądasz się, i masz.
No dobra po kilku godzinach gry moja opinia techniczna. Gra ogrywana na Ryzen 5 5500, 16 GB RAM i RTX 3050. Detale wysokie, Full HD. Gra przez większość czasu trzyma stabilne 60 klatek, zdarzają się dropy do 43 głównie w momencie wychodzenia z komnat zamku na dziedziniec. Ponadto czasami tekstury doczytują się lub dziwne załamania światła powstają zwłaszcza w miejscach gdzie światło przebija przez coś jak drzewa. Myślę, że spokojnie można to załatwić patchem. Grałem też z DLSS i bez ale większej różnicy nie zaobserowałem
No ja się niestety odbiłem mocno od tych spadków klatek bo to irytuje kompletnie, zwłaszcza gdy stoisz w miejscu, nic się nie dzieje a nagle klatki spadają do 4 FPS po czym wracają do 75 FPS choć nic się nie zmieniło.
Do tego cała masa cut-scenek jest po prostu przez to zepsuta.
Udało mi się ograniczyć ten efekt dając na minimum ustawienie jakości postaci, ale nie wyeliminować.
Problem nie jest ze sprzetem tylko z grą.
Choć co trzeba pochwalić, że po 5 godzinach gry w tak duży tytuł nie zauważyłem większych bugów. Z takich najpoważniejszych to raz mi po prostu NPC utknął na schodach i musiałem wczytać grę.
To całkiem dobry rezultat, zwłaszcza przed Day-0 łatką.
Wygląda na to, że głównie zgrzyty będą z RT On. Jak patrzyłem na porównanie to narzekają wszyscy na AOcclusion z włączonym RT. Ja zauważyłem choć być może to tylko przypadkowe sytuacje:
- wyłączyli animacje np. cienia drzew/liści,
- zmniejszyli ruch npc gdy kałuże są w pobliżu.
- cienie miejscami mają dziwną refrakcję - ciężko porównać czy RT On jest poprawne czy też RT Off.
RT ON on miał głównie sens gdy obiekt znajdował się blisko źródła światła, w ciemnym pomieszczeniu. Przy długiej drodze promieni zgaduję, że chyba jest to SSR dobrakowany przez RT, przez co może być mniej rozmyty. Rozmycie dla RT Off jest przez to raczej, że łatwiej załatać dziury tam gdzie SSR nie sięga, ale zazwyczaj nie widzę powodu aby SSR był bardziej rozmyty niż dla RT On. Lustra są naciągane - dało by radę dać je również bez RT On, ale nie warto na nie tracić wydajności, podobnie jak na kałuże.
Patrząc po filmikach na YT to działa zauważalnie lepiej niż kilka ostatnich dużych premier jak Dead Space, Forspoken, Callisto Protocol, Gotham Knights czy Plague Tale ale gorzej niż np. Dying Light 2. Czyli no nie ma aż takiego dramatu.
Czekam na recenzje oceniające grę przez pryzmat gry, a nie uniwersum.
Gram na 5/6 letnim PC, który ma w sobie: GTX 1080 GAMING X+ OC 8GB, 32 GB pamięci RAM i i7-7700K 4.2GHz. Rozdzielczość w grze 3440x1440. Gram na wysokich i nie narzekam. Fakt, są lekkie spadki (niespecjalnie często), ale da się spokojnie grać i dobrze bawić. Sama gra jest naprawdę przyjemna, nie jest rewolucyjna, tak, ale na tle wszystkich gier z serii HP i tych związanych z "czarowaniem", zdecydowanie się wyróżnia. Poza tym przedstawienie świata zachęca do eksploracji i zwiedzania.
Specjalnie się zalogowałem żeby to napisać mój pc to : ryzen 5 5600x,rtx 3060 ti plus 32 GB ram na takim sprzęcie gra działa bardzo dobrze w ustawieniach wysokich i rozdzielczości 2560 x 1440 płynne 80-100fps.Nie wiem na jakich sprzętach ludzie odpalają tą gre ale w większości to chyba karty typu gtx 1060 góra gtx 1080 i 16 gb ram a przypominam że mamy już 2023 rok .
W dzisiejszych czasach recenzje winny być dwie. Jedna na premierę, drugą po pół roku jak popatchuja (Cyberbug by się nie załapał, tego dwa lata patchuja i dalej nie mogą skończyć).
Najlepiej jakby recenzował ktoś, kto kupił swoje pieniądze i brał kasę za recenzje.
Jak sam zapłacić krwawica to nie będziesz twórcy w d.pe wchodził.
Czytam ten artykuł i po prostu oczom nie wierzę. Ta patologia sięga zenitu.
Mam taki postulat do branży. Zaorać i wystandaryzować rynek PC, tak aby pozostała tylko jedna targetowa PC-towa max konfiguracja obowiązująca twórców gier przez zdefiniowany okres czasu, konfiguracja a'la Alex dla pasjonatów i $-owych = defacto konsola delux z kilkuletnim cyklem życia, potem nowy standard. Konfiguracje nie targetowe i wydajność gier na nich nie byłyby w ogóle dyskutowane w branży i na portalach, a mogłyby być sobie przedmiotem pogawędek geeków w garażach. Rynek podzieliłby się wtedy na trzy tier-y:
1) Referencyjny PC-konsolowy-delux-max-konfiguracja dla pasjonatów i $-owych
2) XSX & PS5 dla ogółu
3) XSS budżetowa
Wtedy zaczniemy mówić o grach, a nie o patologii wydajności, konfiguracji i pieprz... klatkach i teksturach. :-) ;-)