Pojedz jeden wyscig w iRacing.
Sorry, najpierw spedz godzine zeby przejechac samemu jedno czyste okrazenie a potem tydzien zeby zrobic czas, ktory pozwoli Ci w ogole wziac udzial w wyscigu z takimi samymi amatorami jak ty. Nastepnie sprobuj ukonczyc wyscig. Jak za miesiac jakims cudem ci sie uda to zajrzyj tu ponownie i zweryfikuj swoja wypowiedz.
Via Tenor
Kolejna farsa ze zmianą wyników 15 razy po wyścigu. Absolutnie żadne wnioski nie zostały wyciągnięte po zeszłorocznej GP USA...
"FIA, ile jeszcze razy będziecie zmieniać klasyfikację po wyścigu?!?"
"Hyhy, tabelka robi brrrrr"
Co jak co mem mnie rozwalił, ale szczerze to wątpię aby Fernando był w F1 jeszcze w 2026...
Ło kuhwa, ale wleciał news - Boberto Kubica poprowadzi hypercara Ferrari. Trochę szkoda, że nie Porsche, ale to i tak lepiej, bo będzie jeździł w fabrycznym, a nie prywatnym teamie.
https://powrotroberta.pl/2023/11/oficjalnie-kubica-kierowca-hypercara-ferrari-w-sezonie-2024.html
https://twitter.com/AlphaTauriF1/status/1618881498962075648
orlen związał się z AlphaTauri... no to trzeba będzie przestać im kibicować ;)
Fernando poprowadzi 2 bolidy ;)
Via Tenor
Alonso P2 i P1 w dzisiejszych treningach. Będą niezłe jaja jak wygra wyścig w Bahrajnie, a już w ogóle kosmos, jeśli ALO będzie walczył o MŚ.
Fajne kwalifikacje. Jak widać Red Bulle wcale nie są takie nieomylne.
Baku to jest tor, na którym wyścigi są emocjonujące albo nudne. Dużo zależy chyba od tego ile jest SC i żółtych/czerwonych flag. W tym roku ewidentnie ich zabrakło. Do tego "niezniszczalna" twarda mieszanka odebrała sporo potencjalnych zagrań taktycznych i martwienia się czy komuś nie pęknie guma pod koniec wyścigu.
Za nami GP Miami. Dawno nie pamiętam tak czystego wyścigu. Chyba nawet żółtej flagi nie było, a i wszyscy do mety dojechali. I w takich warunkach, gdy nie ma żadnej niespodziewanej sytuacji to Red Bull nie pozostawia rywalom żadnych szans. Od początku do końca kontrolowali wyścig. Max z środka stawki większość rywali omija jak tyczki, a końcówka to już pokaz szybkiej jazdy w jego wykonaniu. Alonso znowu podium, a i Mercedes całkiem solidnie pojechał.
Jak na Monako spoko wyścig, choć głównie przez deszcz i debilne akcje głównie Strolla. Z założeniem slicków Fernando to bym się nie śmiał, to było tak na granicy czy się rozpada czy przestanie i będą wygranymi. Poza tym mieli w tym momencie ogromną przewagę nad Russelem i to nie był totalny hazard na zasadzie, że spadnie na dół pierwszej dziesiątki. No a Max był dzisiaj nietykalny.
No i stało się. Od sezonu 2025 stawka prawdopodobnie powiększy się do 22 bolidów. Andretti dostał zgodą na starty w F1. Wciąż jednak na jedenastą ekipę nie zgadzają się kierowcy i władzę F1
Kacper Sztuka w przedostatnim wyścigu sezonu na torze Vallelunga zapewnił sobie tytuł mistrzowski włoskiej serii F4! Kacper zaliczył bardzo mocną drugą połowę, wygrywając 6 wyścigów z rzędu na torach Paul Ricard oraz Mugello. Dużo też dołożył od siebie Arvid Lindblad, który wydawało się, że zmierza pewnie po tytuł, ale często kończył na dalszych pozycjach, dorzucając do tego kraksę z Badoerem na Mugello, dzięki czemu Kacper odrobił stratę i wyszedł na prowadzenie.
Oby teraz udało się Kacprowi dostać do F3. Szkoda byłoby zmarnować taki sukces młodego pokolenia polskiego motorsportu i być może wielką szansę na starty w F1.
Na Netflix wlasnie wjechal nowy serial NASCAR: Full Speed.
Zdecydowanie warto sie zapoznac.
Nie. To nie jest sciganie w kolko. Te sciganie jest bardziej skomplikowane od tego co znamy w Europie a jazda tymi samochodami plus warunki w jakich odbywa sie rywalizacja to jest absolutny hardcore level.
Sam sie scigam na moto w realu, w iRacingu w ligach GT3 i wszedzie z sukcesami na wysokim levelu. Pol roku temu z kolega weszliśmy w iRacingu w NASCAR i do dzis koncze wyscigi w najlepszym wypadku w polowie stawki a do najlepszych to dzieli mnie przepasc. Bede sie uczyl tych technik jak tym jezdzic pewnie jeszcze bardzo dlugo zanim bede mogl myslec o lepszych pozycjach.
To jest cholernie skomplikowane, ale daje tez mnostwo funu i to w zupelnie nowym moto sportowym wydaniu.
No i tu nie ma zadnego pizdowatego oszczędzania i debilnych kar za dotkniecie palcem czyjegos samochodu.
V8, palenie gumy, walka kontaktowa, full opor gaz i rura do mety. Yeeeaaah :)
Witamy wszystkich w wątku dotyczącym sportów motorowych. Jest to miejsce dla pasjonatów, którzy bez problemu obudzą się w środku nocy by obejrzeć i usłyszeć najwspanialszy dla nas dźwięk świata – odgłos silnika.
Aktualna dyskusja
-F1 na żywo w Viaplay
-Inycar na żywo Viaplay
-WRC, ERC I WORLD RX na żywo na kanale Motowizja
-24h Le mans
-MotoGP
Polecane strony:
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://www.fiaformula2.com/ [oficjalna strona F2 - ANG]
https://www.fiaformula3.com/ [oficjalna strona F3 – ANG]
https://f1tv.formula1.com/ [F1 TV – ANG]
https://www.fiaformulae.com/ [oficjalna strona Formula E – ANG]
https://www.indycar.com/ [oficjalna strona INDYCAR – ANG]
https://www.fiawec.com/ [oficjalna strona FIA WEC – ANG]
https://www.wrc.com/en/ [oficjalna strona WRC – ANG]
https://www.fiawtcr.com/ [oficjalna strona WTCR – ANG]
https://www.motogp.com/ [oficjalna strona MotoGP – ANG]
https://www.worldsbk.com/ [oficjalna strona SBK – ANG]
http://www.autosport.com [info ANG]
https://www.crash.net/ [info ANG]
https://wtf1.com/ [info ANG]
https://www.planetf1.com/ [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
https://www.motorsport.com/ [info ANG]
https://www.planetf1.com/ [info ANG]
https://www.racefans.net/ [info ANG]
https://the-race.com/ [info ANG]
https://raceday.watch/ [kalendarz imprez i linki do transmisji, mnóstwo innych serii]
https://powrotroberta.pl/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://sokolimokiem.tv/ [info PL]
Aktualnie trwa transmisja na żywo z Rajdu Monte-Carlo na kanale Motowizja. Komentować będą same znane nazwiska takie jak: Mikołaj Sokół, Grzegorza Gac, Sławomir Szymczak, Michał Adamiuk i Gabriela Borowy.
Natomiast komentować F1 na Viaplay będą niemal wszyscy z Eleven :-). Cały sezon Indycar także na Viaplay!
A wiadomo już co z MotoGP? W tym roku jeszcze Polsat ma prawa?
Pamiętajcie że VIA niedługo podnosi ceny do 55 zł na miesiąc. ROTFL
Pewnie nikt nie zauważył, albo zauważył i wzruszył ramionami - Roberto zakończył karierę w F1 i może się teraz w pełni skupić na innych zajęciach. Oby znalazł miejsce w WEC.
W sumie decyzja późno podjęta, powinien był zrobić to po 2019/2020 roku, a nie łudzić się i dawać nadzieję największym fanom i psychofanom, że jeszcze się będzie ścigał w F1, do której wchodzi kolejne pokolenie młodych kierowców.
Boberto wraca do WRT na 2023 rok.
https://www.instagram.com/p/CoMcrWejPGK/
Cieszy wiadomość, że będzie razem z Deletrazem startował. Ciekawe jak się spisze Rui Andrade, ale jak na moje to będzie mocny skład. Oby tym razem sprzęt nie zawiódł w 24H du Mans.
Ładnie wkomponowana "bateria", ale Gulf chyba malutko zapłacił za sponsoring... hype train, że będzie powrót ich barw właśnie się wykoleił.
Bolid obklejony reklamami do granic możliwości.
Wg Race nie są do końca zadowoleni z projektu i liczą na pierwsze poprawki... wygląda na to, że już studzą zapał z dużym wyprzedzeniem. ;)
Znowu ten chrome będzie zżerał RAM temu mclarenowi i go spowalniał. A miałem nadzieję, że w tym roku obejrzę jak Norris i Piastrim będą szarpać punkty faworytom tak jak Mercedes rok temu. Taki brzydki bolid nie zasługuje nawet na miejsce na podium.
W sumie prawie wszystkie bolidy w tym roku wyglądają jak z włączonym ciemnym motywem. Oprócz tej duracellowej baterii na williamsie nic ciekawego się nie pokazało. Mam nadzieję, że nie zwiastuje to nudnego sezonu, cena się zwiększa to i oczekiwania większe:-P.
No bo jak przypuszczam te f1pro nie ma takich udogodnień, by dzielić konto ze znajomym i w dwóch miejscach jednocześnie oglądać wyścig? Bo na tym złodziejskim viaplayu pewnie się da, ale nie rozważam tam wysyłać swoich pieniędzy, a już szczególnie po tym jak się dowiedziałem, że na f1 da się obejrzeć w całości archiwalne wyścigi. Co za czasy, że łatwiej było o obejrzenie formuły kilkanaście lat temu niż teraz.
Choć dzisiaj światło dzienne ujrzał trailer piątego sezonu netfliksowego DtS, to wczoraj Sky udostępniło zapowiedź dokumentu o rywalizacji Villeneuve''a z Pironim:
https://www.youtube.com/watch?v=ry3olVhTRJU
Zdecydowanie lepiej się prezentuje niż zapowiedź DtS, który najpewniej znowu zbierze cięgi za budowanie sztucznych rywalizacji i wyrywanie wypowiedzi z kontekstu. Oglądając trailer dokumentu Sky można poczuć feeling i atmosferę "Wyścigu" oraz "Senny".
Btw z dobrych (bądź średnio dobrych, to zależy od odbiorcy) wieści odnośnie polskich juniorów:
Piotr Wiśnicki ogłosił starty w FIA F3 w debiutującym zespole PHM Racing. Na dniach odbyły się testy F3 i Piotrek w miarę dobrze prezentował się na tle partnerów zespołowych. Ogólnie nie ma co się nastawiać na mega wyniki ze względu na zespół, który ma doświadczenie jedynie z bolidami F4.
Tymek Kucharczyk ogłosił starty w GB3 Championship w zespole Douglas Motorsport. Spore zaskoczenie i mały krok do przodu zważywszy na niedawne wypowiedzi o możliwości powrotu do kartingu. Dobrze, że udało się mu znaleźć miejsce w wyższej kategorii niż hiszpańska F4.
Subskrypcja F1TV kupiona, choć dwa pierwsze dni testów mi w większości przepadną przez pracę. Dobrze, że chociaż w sobotę cały dzień sobie poobserwuje
Marc Marquez - All In (2023, Amazon)
Kilka dni temu miała premiera dokumentu o Marcu Marquezie. Serial liczy 5 odcinków po około 35 minut każdy, skupia się na minionych dwóch bardzo ciężkich dla niego latach czyli w zasadzie na walce o powrót do MotoGP. Jest dużo o jego życiu prywatnym, relacjach w zespole, są też ciekawostki m.in. ze słynnego konfliktu z 2015 roku (oraz jeszcze bardziej interesująca geneza tego sporu, która co jeszcze bardziej ciekawe zaczęła się tak naprawdę... w 2013 roku na ranczu Vale). Dokument mówi tez sporo o osobowości zawodniczej.
Zdecydowanie warto.
https://twitter.com/F1/status/1631292020525342720
No, w końcu pomyśleli i normalnie poszeregowali tych kierowców według tabeli tak jak być powinno.
Intro dużo lepsze niż od zeszłorocznego, jeśli nie najlepsze.
Harmonogram Grand Prix Bahrajnu:
Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – 09:40 – Trening F3
godz. 10:05 – 10:50 – Trening F2
godz. 12:30 – 13:30 – Pierwszy trening F1
godz. 14:00 – 14:30 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 – 17:00 – Drugi trening F1
godz. 17:30 – 18:00 – Kwalifikacje F2
Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 11:00 – Pierwszy wyścig F3
godz. 12:30 – 13:30 – Trzeci trening F1
godz. 14:15 – 15:00 – Pierwszy wyścig F2
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1
Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 10:35 – Drugi wyścig F3
godz. 11:20 – 12:20 – Drugi wyścig F2
godz. 16:00 – 18:00 – Wyścig F1
Swoją drogą jestem bardzo ciekaw formy Fernando Alonso w Astonie ;-)
To było najnudniejsze Q3 jakie w życiu oglądałem, z drugiej strony, quale dają nadzieję na całkiem ciekawy sezon. Osobiście jestem całkiem zadowolony.
Te F1 pro jest dojechane, co prawda na moim necie i tak raz na jakiś czas się zatnie, ale z tymi bajerami jakie tam są to będę miał wiele zabawy przez ten sezon. Już jeden archiwalny wyścig mam za sobą:-D
Dla innych sportów jeszcze zrozumiem (będzie mi brakowało darta), ale dla samej formuły nie rozumiem jak można było brać viaplaya przy takim konkurencie.
Kwalifikacje spoko. Trochę się zdziwiłem, że Leclerc odpuścił z ostatnim przejazdem, bo 3 dziesiąte sekundy to nie jest przepaść.
AM mniej więcej jak się spodziewałem, czyli wymieszany z bolidami Merca. Ciekawi mnie jak jutro sobie poradzą w wyścigu.
Gasly i DeVries na minus, Hulk na plus. Williams swoją drogą chyba nie jest największą taczką i szkoda, że Alex nie mógł ustanowić czasu w Q2.
To co, warto kupować to F1 Pro? Jak znawcy przewidują rozwój sezonu? :)
Wiem, teraz jakby co jest 7 dni za darmo - także ogólnie jak ktoś się waha, jak to działa, jak z komentarzem itp. to warto pewnie sprawdzić.
Po P1 myślę sobie - wypadek przy pracy
Po P2 myślę sobie - może zagrywka marketingowa
Po P3 myślę sobie - te Astony chyba naprawdę jeżdżą!
Po Q myślę sobie - czyżby Alonso w końcu trafił dobrze z transferem? Tak w zeszłym roku się ludzie nabijali, że zmienia samochód ze środka stawki na Minardi, a tutaj proszę :) Jest duża szansa że AM w tym roku będzie best of the rest ;) Wiadomo że to dopiero pierwsza miarodajna sesja w długim sezonie, ale to naprawdę pozytywny prognostyk
Z Sargeanta już robili następcę Latifiego, co będzie twardo okupował 20 miejsce, a tu proszę, przegrał Q2 o jedną tysięczną sekundy. Normalnie szkoda mi chłopaka...
A tak z odrobinę innej beczki, ktoś oglądał wczoraj F3 i debiut Wiśnickiego? Ładne frycowe zapłacił, najpierw start z pit lane po naruszeniu procedury startowej, później przy restarcie po SC wjechał w kolegę z zespołu (obracając go przy okazji) i musiał zmienić skrzydło, a wisienką na torcie była kara 5s za jakieś naruszenie podczas VSC - komentatorzy się domyślali że chodziło o utrzymanie delty. Oby to były tylko nerwy związane z pierwszym startem, wiadomo że nie liczę na zwycięstwa, podia itp., ale dobrze by było mieć w końcu jakiegoś solidnego reprezentanta w open wheel :)
Komentatorzy F3 niestety robią takie wielbłądy że szkoda gadać
"jak policzymy jaki dystans wczoraj pokonali kierowcy za samochodem bezpieczeństwa, to byłaby to większa połowa"
"I have a puncture!
Zostałem uderzony, jak słyszymy z komunikatu radiowego"
Czy na NC+ na którymś zagranicznym kanale będzie transmisja F1? Czy zostaje tylko oficjalna strona formuły?
Via Tenor
Dobrze jest, Ferdek. Tak trzymaj!
El Plan dziś zadziałał w pełni. Brawo Alonso. RBR zupełnie poza zasięgiem dzisiaj. Oby następne wyścigi były tak ciekawe
Mnie nadal ciekawi jakim cudem Papa Stroll, którego największym osiągnięciem było skopiowanie Mercedesa, tak o wyskakuje sobie nagle z bolidem na poziomie Ferrari i Mercedesa.
Piękny rezultat i piękne manewry Fernando (z odrobiną ślizgania się ;)). Myślę, że nawet gdyby Leclerc nie odpadł przez awarię to też miałby szanse z nim powalczyć. Bardzo dobry też wynik Gasly''ego - P9 z końca stawki.
Lando pewnie już szuka klauzuli w kontrakcie, a radio Ocona zacięło się od przeklinania. ;)
W ostatnich latach ten kto wygrywał w Bahrajnie nie wygrywał mistrzostwa, więc ja bym jeszcze nie rozdawał tytułu Verstappenowi. Ten sezon będzie bardzo długi, więc przetasowań w stawce będzie bardzo dużo. To, że RedBulle są obecnie najmocniejsze nie oznacza, że będą takie przez cały sezon.
Cofnijmy się równo rok, do GP Bahrajnu 2022 - Ferrari kończy z kompletem punktów, Red Bull wyjeżdża z okrągłym zerem, po dwóch DNF-ach z powodu usterek. A jak to się później potoczyło, nikomu nie trzeba przypominać. Dlatego nie rozdawajmy tytułów już teraz, to był pierwszy wyścig z dwudziestu trzech, tu jeszcze wszystko się może wydarzyć.
Fernando zawojował.
No i dziadek Alonso znowu dziś wyjaśnia młodym jak jeździć. Wiem, że to treningi, ale mam straszną radochę z tego co póki co pokazuje
Pierwszy wyścig, emocje jak kto wypadnie.
Drugi wyścig, emocje ile okrążeń zajmie Maxowi dojechanie do P1 (genialny SC call, btw). Brawo dla Alonso który idealnie wytypował że Max go capnie na 25 kółku. No ale nie ma takiej nudy jak tydzień temu.
3 wyścig i dalej - emocje na którym kółku może najpóźniej wyjechać SC, żeby Red Bull odjechał najbliższemu rywalowi na pół okrążenia?
Edit: dodatkowe punkty za to że pokazują niezadowoloną mordę Josa Verstappena, furiata, damskiego boksera i fatalnego ojca. Do dziś nie wierzę jakim cudem Max jest taki 'normalny' kiedy wychowywał go ten świr.
RBR znowu pojechało swój wyścig. Gratki dla Checo i Maxa. Australia może być ciekawa w tym roku. Martwi mnie McLaren, bo póki co nie jest za dobrze.
EDIT: O shit :O Jednak kara źle odsłużona i Alonso bez podium :O
Zaczyn być nudno jeśli chodzi o tytuł.
Ale przynajmniej to nie aż taka patologi jak za czasów mercedesa, że Hamilton ruszał z końca stawki, mógł po drodze do mcdrive zajechać, a i tak by kogoś zdublował...
Alonso jednak przywrócony. Jest setne podium. Ale nie zmienia to faktu, że sędziowie to banda klaunów
Jest dokładnie tak samo jak za Mercedesa i ta różnica w późniejszej fazie sezonu będzie jeszcze bardziej widoczna.
No tak mnie właśnie tchnęło, co to się z Mercedesem dzieje. To rzeczywiście tak przepisy (mniej czasu w tunelu aerodynamicznym np.) wpłynęły na to, że Mercowi zamiast obstawiać pierwszy, maks drugi rząd, zdarza się ocierać nawet o miejsca poza pierwszą 10?
Widzę do czego to zmierza. Jeszcze 3-4 lata i będą ich na torze suszyć. Zaczynają być kierowcy dla sędziów a nie na odwrót.
Gdyby to ode mnie zależało to najbardziej gorliwy sędzia by poleciał.
Pierwszy weekend z MotoGP za nami, a tu cisza? ;)
Najważniejszą zmianę w stosunku do lat poprzednich, czyli zmiana formatu weekendu i sobotni wyścig sprinterski - jak najbardziej na plus. Trochę to przypomina wyścigi wznowione po czerwonej fladze, gdy na krótkim dystansie każdy próbuje jak najszybciej i jak najwięcej ugrać.
W Moto3 można powiedzieć dzień jak co dzień, czyli grupa kilkunastu młodych gniewnych tasuje się co kilka zakrętów. Choć już w połowie wyścigu miałem przeczucie że Holgado to wygra. Nie wiem jakim sposobem on miał tak mocne wyjścia z ostatniego zakrętu - jak wychodził jako pierwszy, nikt nie był w stanie wyprzedzić go do linii, nawet mimo slipstreamu, natomiast jak on wyjeżdżał na prostą za kimś, wystrzeliwał zza jego pleców jak z procy i na kresce już był liderem.
Moto2 to profesorska jazda Acosty. Ten chłopak nie ma jeszcze 19 lat, a pojechał jak stary wyga, spokojnie kontrolując tempo przez cały wyścig, żeby w końcówce wybić Canetowi z głowy marzenia o zwycięstwie. Niech Ogura jak najszybciej wróci na tor i miejmy nadzieję w 100% zdrowy, to możemy mieć sporo ciekawych pojedynków.
MotoGP. Czy będą silni na Pecco? W Portimao zdemolował konkurencję, choć może różnice na mecie tego nie odzwierciedlają. Wczoraj jednak było ewidentnie widać, że mógł pojechać szybciej, tyle że nie było takiej potrzeby. Wysnuję nawet hipotezę, że gdyby w pewnym momencie Vinales miał okazję na atak i spróbował odebrać prowadzenie, Bagnaia szybko odzyskałby pierwsze miejsce, żeby później przycisnąć i tyle by go widzieli. Honda w dupie, a na Yamahę to określeń już w ogóle zabrakło, jak już Quartararo nie jest w stanie wycisnąć nic więcej niż koniec dziesiątki, to już jest naprawdę źle. Cieszy Alex Marquez, może odżyje po zejściu z Hondy, która ewidentnie nigdy mu nie leżała (jak zresztą sporej ilości innych jeźdźców na przestrzeni lat). Bo pomimo tego co niektórzy sugerują, że tylko się wozi na nazwisku brata, on potrafi jeździć. Inaczej mistrzostwa Moto2 by nigdy nie zdobył, takie fakty.
Szkoda bardzo Oliveiry, fantastyczny weekend przed własną publicznością i źle wyglądający wypadek kompletnie nie z jego winy. Na szczęście jest cały i zdrowy, skończyło się na ogólnym poobijaniu i stłuczonym biodrze. Marquez złamał kciuk, ale spytany w wywiadzie po wyścigu, czy będzie gotowy na GP Argentyny, powiedział tylko że ma jakiś drobny uraz, ale to nie jest w tym momencie ważne, grunt że Miguel jest cały. Dużo mniej szczęścia miał Bastianini, złamana łopatka po błędzie Mariniego i czeka go niestety przerwa od startów.
No i trzeba wypunktować brak konsekwencji w karaniu zawodników:
Marquez dostał double long lap za incydent z Oliveirą - w pełni zasłużenie, nikt z nim samym na czele nie ma wątpliwości
Mir dostał long lap za kontakt z Quartararo - bardzo dyskusyjna sprawa, Fabio po błędzie pojechał szeroko, zostawił mnóstwo miejsca dla Mira, ten chciał w tą lukę wjechać, Quartararo w tym momencie zacieśnił i dosłownie położył się na Joanie. Bardzo dziwna decyzja sędziów moim zdaniem
Marini nie dostał żadnej kary za wywalenie z toru Bastianiniego - rly? Ewidentny błąd Luci, skosił rywala równo z asfaltem i zero kary? No bez jaj...
Arabia to był mały pikuś, w Australli to dopiero emocje:-D
Nieee, nawet ja odpadam, rozpierdzielili jeden z najpiękniejszych sportów świata. Po cholerę ja te gówno na rok kupowałem.
Prawda jest taka, że po incydencie Magnussena nie było żadnego dobrego rozwiązania.
Nic by nie zrobili - co to ma być, tyle części na torze, to niebezpieczne!!
Safety car do końca - co to ma być, nie dali się ścigać do końca!!
Safety car i restart na sam koniec - co to ma być, powtórka z Abu Dhabi!!
Czerwona flaga i restart - co to ma być, ustawiają wyniki!!
Czerwona flaga i brak restartu - co to ma być, ustawiają wyniki!!
Chaos, chaos i jeszcze raz chaos. Tylko tak można opisać to co tu się działo. Na plus kolejne podium Alonso i całkiem niezły comeback Checo.
Niepotrzebne decyzje o czerwonych flagach, w obu przypadkach zwykły SC zdałby egzamin. I jeszcze jakiś geniusz wpadł na pomysł startów z miejsca zamiast rolling... no i drugi zniszczył cały weekend Alpine i omal nie zniszczył Astonowi.
Co do Kevina to z dwojga złego wolałbym zakończenie wyścigu za SC niż robienie cyrku z restartowaniem z miejsca na 2 kółka przed końcem, które zakończyło się rzeźnią.
No i Checo z kolejną wygraną i zbliżył się do Maxa. Bardzo w tym pomógł Safety Car, ale taka jest Formuła 1. Do końca sezonu jeszcze sporo wyścigów, więc wiele się jeszcze wydarzy. Na plus też Leclerc na podium i solidna jazda Alonso
Pitu pitu o F1, a w sobotę wyścig w LMP2 wygrał #41 Team WRT z Robsonem Kubicą w składzie, a historyczne P3 zdobył #34 Inter Europol z Kubą Śmiechowskim.
Pitu pitu, a tu po początkowych wyścigach fajne klasyfikacje są :)
Edit:
Ferrari to team mem. Żeby ich Merce objeżdżały w klasyfikacji, gdzie mają oni takie tempo....
GRAND PRIX EMILII-ROMANII ODWOŁANE!!!! Powodem warunki pogodowe we Włoszech
Jak nigdy chciałem żeby Alonso utrzymał pole position, ale to co Verstappen zrobił w ostatnim sektorze, to jakiś kompletny kosmos. Prawie 0.3s szybszy na odcinku który się jedzie ile, 18 sekund? Przecież jak po drugim miał 2 dziesiąte straty, to byłem przekonany że jest pozamiatane, a na linii mety ponad 8 setnych do przodu. Nie mam pojęcia jak to zrobił
Kacper Sztuka we wczorajszym wyścigu na Spa P6 po starcie z P2, mocno zabrakło prędkości na prostych. W dzisiejszym drugim wyścigu P2 po starcie z tej samej pozycji, nawet wyszedł na prowadzenie, lecz niestety na tym samym okrążeniu doszło do koszmarnego wypadku w Radillion:
https://www.youtube.com/watch?v=OQZ3N6bKgXo
FIA i władze toru niczego się nie nauczyły po śmiertelnym wypadku Huberta i dzisiaj ktoś z młodych kierowców mógł skończyć tak samo. Całe szczęście obyło się bez ofiar. Do GP Belgii trochę czasu, może da to organizatorom do myślenia, lecz nie liczę na jakiekolwiek działania w tym temacie. Tymczasem pozostaje nam trzymać kciuki za Kacpra w trzecim wyścigu, gdzie startuje z PP.
Piotrek Wiśnicki zaliczył całkiem solidne występy w Monako - w sprincie zajął P18, a dzisiaj po starcie z końca P22. W obu wyścigach był wyżej od swoich partnerów zespołowych.
Wracając do Spa - zawodnicy WTCR dali pokaz fajnego i twardego ścigania. Yann Erlacher dzięki zwycięstwu w pierwszym wyścigu i P5 w drugim, zbliżył się na trzy punkty do bohatera naszych węgierskich braci - Norberta Michelisza, który nie miał rewelacyjnego tempa w kwalifikacjach, jednakże z pewnością był zadowolony z podium w drugim wyścigu.
Co Aston zrobił z tą zmianą na mediumy przy rozlewającym się po torze deszczu... Może byśmy mieli walkę Astona o wygraną gdyby założyli intery, a tak to kolejne pewne zwycięstwo Maxa
Od początku czułem, że jak Max nie spieprzy startu to wygra. No i nie pomyliłem się. Deszcz dał trochę emocji, ale nie zmienił wiele. Aston naprawdę się ośmieszył tymi slickami jak zaczęło padać, ale nie zepsuli Alonso wyścigu na szczęście
Barcelona tradycyjnie nudny wyścig i żadne zmiany w układzie toru tu nie pomogą. Ciekawy jestem formy Merca w kolejnych wyścigach, bo w tym byli na pewnym drugim miejscu i wykorzystali to zbierając max możliwych punktów.
Szkoda kary dla Tsunody, moim zdaniem niezasłużona, bo nie wykonał dodatkowego manewru kierownicą i Zhou nie był wyraźnie z przodu. Jeśli już to powinni mu przynajmniej dać szansę na oddanie pozycji.
A co taka cisza w temacie. Po 16 godzinach Le Mans Inter Europol na pierwszym, a WRT na drugim miejscu w LMP2.
Mamy to! Polski zespół wygrywa Le Mans 24h w LMP2!
Specjalnie do tej pory nic się nie odzywałem, bo nie chciałem zapeszać, pamiętając dramat Premy sprzed dwóch lat. Ale teraz jak Piekarze są już na mecie, można oficjalnie odtrąbić ogromny sukces!
Wyścig bez większej historii i setna wygrana RBR w F1. Cieszy też drugie miejsce Alonso i heroiczna walka Alexa. To pokazuje, że Williams coś tam potrafi jak szczęście dopisze. Czuję też że po wyścigu Ocon dostanie karę za to luźne tylne skrzydło. Trochę martwi mnie to co się dzieje z Perezem. Oby to nie doprowadziło do jego zwolnienia
Do rozpoczęcia prawdziwego europejskiego tournee w F1 jeszcze został tydzień, to chociaż przyjdę się pochwalić swoim kibicowskim debiutem na torze wyścigowym. W sumie nie ma co porównywać do innych bardziej znanych wyścigów (choć jak na polskie warunki to jednak jest co docenić), ale wyścigi ciężarówek jednak mają duży potencjał, mogłyby być lepiej zareklamowane. Mam nadzieję, że to nie był jednorazowy wybryk i ta seria zostanie w Poznaniu na dłużej.
Bałem się, że nic na żywo ciekawego nie zobaczę i będę wolał odpalić sobie transmisję z neta, ale nie było tak źle, jakaś tam widoczność jest. Nudy też nie było, bo co chwila coś się na torze działo, a to jakiś pokazowy przejazd, albo wyścig serii towarzyszącej. Fajna zachęta do obejrzenia na żywo czegoś "większego".
No to już wiadomo, czemu McLaren jeździł tak kiepsko do tej pory. Od początku sezonu przygotowywali bolid wyłącznie pod Silverstone. Norris P2, Piastri P3
No Mclaren znalazł optymalne ustawienia i skumał opony na tym torze. A Perez kolejny raz zjeżdża windą do poziomu Albona w RBR. Trochę się chłopak męczy w tych kwalifikacjach, ale jest też pozytyw tej formy - nie ma całkowicie jednowymiarowego sezonu w wykonaniu byczków.
Podobno w kuluarach mówi się o rozmowach Ferrari z Albonem, który za 2 lata miałby zastąpić Sainza. Nie rozumiem tej zmiany, bo problemem Ferrari nie są kierowcy tylko zarządzanie i stratedzy, którzy IQ zostawili w misce z makaronem.
Dzbanami dnia jak zwykle Stroll i Ferrari. Brawo Norris i Piastri :)
No i kolejne zwycięstwo na konto Maxa pomimo spóźnionego startu. Brawa dla McLarena za wspaniały powrót w ten weekend. Szkoda, że Oscar nie zdobył tego podium, ale mówi się trudno. Tak pojechał bardzo dobry wyścig. Ferrari jak zwykle zawiodło co już chyba nie jest niespodzianką. No i oczywiście Alex z kolejnymi punktami dla Williamsa co jest plusem dla nich
Holenderskie GPToday informuje, że Nyck de Vries utracił posadę w AlphaTauri ze skutkiem natychmiastowym. Kokpit kierowcy od Grand Prix Węgier ma przejąć Daniel Ricciardo.
No to robi się ciekawie
EDIT: No i jest oficjalny komunikat. Danny powraca do końca sezonu
Niestety dziś mieliśmy zgon na SpeedDay / Tor Poznań.
Budowa toru z czasów PRL robi swoje. Gość wypadł za bandę... do lasu.
https://przegladsportowy.onet.pl/pilka-nozna/premier-league/viaplay-wycofuje-sie-z-polski-co-z-transmisjami-premier-league-i-f1/g56ww22
No to już chyba oficjalnie można pożegnać Viaplay z polskiego rynku. To raczej od początku nie miało prawa się udać no i tak się też stało. Ciekawe co z F1 i czy będzie powrót do Eleven czy ktoś inny się pokusi?
No to pierwsza część sezonu pod dyktando Czerwonych Byków i raczej się to nie zmieni. Obstawiam, że w Holandii bądź na Imoli można będzie ogłosić Maxa trzykrotnym mistrzem świata. Na plus też dziś Leclerc. Przynajmniej raz Ferrari nie spieprzyło strategii dla niego
Danny Ric out, Lawson in
Szkoda, że w takim głupim wypadku Daniel popsuł swój powrót do rodziny Red Bulla, ale z drugiej strony ciekawe co Lawson pokaże.
Ależ to było fajne GP :)
Przypomniało mi się słynne pierwsze kółko na Nürburgringu w 2007.
Pitami podobno dobito do Kanady Buttonowej.
No w tym roku dość szybko nam się zapełnia lista startowa na przyszłoroczny sezon
Mercedes: Hamilton, Russell
RBR: Verstappen, Perez
McLaren: Norris, Piastri
AM: Stroll, Alonso
Alpine: Ocon, Gasly
Ferrari: Leclerc, Sainz Jr
AR Racing: Bottas, Zhou? (Zhou na tę chwilę nie ma kontraktu na przyszły rok. Główni kandydaci: Schumacher, Pourchaire)
AlphaTauri: Ricciardo?, Tsunoda? (dałem znaki zapytania, bo obaj kierowcy nie są potwierdzeni. Główni kandydaci: Lawson, Iwasa)
Williams: Albon, Sargeant? (Możliwe, że Logan nie dostanie nowego kontraktu. Główni kandydaci: Schumacher, Vesti)
Haas: Magnussen, Hulkenberg
Polsat zabrał z otwartego Polsatu Sport już nawet niedzielne wyścigi MotoGP, trzeba wykupić premium, rewelacja... niech sobie w dudę wsadzą ten cały sport, co seria to inny streaming...
Ale fatalnie się zaczął wyścig MotoGP. Najpierw Bastianini zagrał w kręgle w pierwszym zakręcie ścinając czterech rywali, a chwilę później potężny highside Pecco, po którego nogach jeszcze przejechał Brad Binder, nie mając czasu na reakcję... Bagnaia w karetce zwieziony do centrum medycznego, nie wygląda to za dobrze, mocno się zdziwię jeżeli nie będzie żadnych złamań
Raczej bez złamań, za to będzie długo boleć. Obroty na 2-jce mu dobiły do limitera tak jakby TRC nie zadziałała, dziwne.
W tym sezonie raz podobnie latałem, czuć cokolwiek dopiero po parunastu minutach :> Adrenalina blokuje dość skutecznie.
Sam highside też dziwne doświadczenie, czas zwalnia, dosłownie - myśli idą normalnym tempem a akcja dzieje się jakby 4-5 x ktoś zwolnił video :)
Drugi dzień natomiast to jest tortura :D
Dwa matoły z Ferrari prawie się o siebie rozbiły.
No i dziesiątka na koncie Maxa. Trzecie mistrzostwo już na wyciągnięcie ręki. Ferrari też dało pokaz, ale byli o włos od kompromitacji po raz kolejny. Alex znowu heroiczna obrona pozycji. Widać, że jak nie musi robić za pomagiera to potrafi pokazać pazur
Dobre i złe wieści. Z dobrych to Pecco jest cały i zdrowy. Nie ma żadnych poważniejszych obrażeń czy złamań i jeszcze dziś wróci z ekipą do Włoch. Złe wieści to to, że Bastianini przejdzie operację złamanej lewej kostki oraz dłoni i będzie pauzował przez kilka tygodni
Szykuje nam się chyba mała wojenka na linii Liberty Media - FIA, gdyż FIA chce przyznać Andretti Global prawa do startów w F1. Zaś Liberty Media wraz z zespołami F1 dążą do tego, żeby stawka nie powiększyła się o nowe zespoły. Niezły cyrk może być z tego
Ja tam liczę na kolejne 2 bolidy w stawce.
Przez x lat była masa potworków, a jednak coś się tam działo. Pomyślcie o loterii w Monako :)
Ale to była końcówka. Vamos Carlos! Szkoda trochę Lando, bo po cichu liczyłem, że wygra. Russell największy przegrany tego wyścigu. Max zrobił co mógł, ale liczę, że w Japonii będzie świętował zdobycie trzeciego tytułu.
Max poza konkurencją i nagle mamy solidną walkę do samego końca o pierwszą pozycję :D
Fajnie, że chociaż jeden taki wyścig w sezonie
Nie powiedziałbym, że to był najlepszy wyścig tego roku, bo jednak w połowie lekko mi się przysnęlo. Dobrze, że ci ze Sky'a lubią się drzeć i mnie zdołali wybudzić podczas awarii Okonia.
Było wiele wyścigów, w których w środku stawki działo się dużo więcej, ale jednak tutaj do ostatniego okrążenia nie było wiadomo kto wygra, więc siłą rzeczy był to dla mnie najlepszy wyścig. Mam nadzieję, że RedBull będzie słabł i takich wyścigów będzie coraz więcej.
No i kolejne potwierdzenia. AT zostaje z Yukim i Danielem na przyszły sezon, a Alfa zatrzymuje Zhou. Zaś po dzisiejszych kwalifikacjach raczej można skreślić Logana
Mercedes: Hamilton, Russell
RBR: Verstappen, Perez
McLaren: Norris, Piastri
AM: Stroll, Alonso
Alpine: Ocon, Gasly
Ferrari: Leclerc, Sainz Jr
AR Racing: Bottas, Zhou
AlphaTauri: Ricciardo, Tsunoda
Williams: Albon, ? (Główni kandydaci: Schumacher, Vesti, Drugovic)
Haas: Magnussen, Hulkenberg
Piastri właśnie wygrał kwalifikacje do sprintu. Norris drugi, Verstappen trzeci.
No i Max zgarnia trzeci tytuł, a Piastri zgarnia pierwsze zwycięstwo w F1. Co prawda w sprincie, ale dla mnie się liczy. Całkiem fajny sprint nawet był
Teraz przeczytałem co tam się działo z kierowcami. Istna masakra. Logan nie wytrzymał i się wycofał, Alex zasłabł po wyjściu z bolidu, Lance niemal stracił przytomność w trakcie jazdy, a Esteban wymiotował do kasku w trakcie jazdy. Praktycznie cała stawka ledwo dawała radę. F1 musi się poważnie zastanowić nad wyścigami w takich warunkach, bo to trochę lekka przesada
Halo jak tam wyścig, oglądali ??
Nuda jak zawsze na COTA. Teraz będzie wyścig w Meksyku, lubię ten tor, zobaczymy jak będzie.
Ricciardo w taczce P4, Perez P5 w bolidzie wygrywającym mistrzostwa, w dodatku w Meksyku...
Wiadomo, że duża w tym zasługa dobrej strategii AT na kwalifikacje, ale liczy się wynik - a takiego obrotu spraw nikt się chyba nie spodziewał. Ja tam liczę, że Ricciardo zobaczymy jeszcze kiedyś w zespole obok Maxa.
No i piękny Robert z ekipą #41 WRT wygrali w klasie LMP2 w ostatnim wyścigu sezonu, przypieczętowując tytuły w klasyfikacji kierowców oraz zespołów LMP2. Dodatkowo WRT kończy zespół dubletem. Teraz pozostaje czekać na nowy sezon WEC i Kubicę w hypercarze - prawdopodobnie będzie to prywatna ekipa Joty śmigająca Porsche, która też się dobrze spisała dojeżdżając na P4, zaledwie 1,5 sekundy za trzecim Ferrari, z którym toczyła bój o podium do ostatnich sekund wyścigu.
Piękny finisz, najbardziej ekscytujący od czasu P2 Gasly'ego w 2019. :)
W ogóle też rekordowa liczba dnfów w tym wyścigu, rzadko się już zdarza żeby mniej niż 15 bolidów dojeżdżało do mety.
Znowu pewnie #nikogo, ale nieoficjalnie potwierdziło się, iż Kacper Sztuka dołączył do akademii juniorów Red Bulla.
https://twitter.com/i/status/1722296879784792385
Jeśli będzie tak dobrze jeździł jak we włoskiej F4, to kto wie, czy za 3-4 lata nie zobaczymy go w F1.
Ej, te Las Vegas nie było złe, tyle się nasłuchałem o nudnej nitce, ale jednak ma swoje ciekawe i charakterystyczne punkty takie jak ostatni szybki łuk na prostej startowej. No i długa prosta w otoczeniu światełek, miła odmiana od egipskich ciemności na arabskich torach.
Nawet podcast Verstappena uatrakcyjnili. Pod względem kiczu i tandety to jednak Miami pozostaje nie przebite.
Dobry wyścig. Kluczową rolę w widowisku odegrały temperatury i jak różne bolidy radziły sobie z różnymi mieszkankami na różnych etapach wyścigu. Charles zdecydowanie 'kierowca dnia', mam wrażenie, że wyciska 2137% z tego Ferrari. :)
Na liście startowej WEC na sezon 2024 już oficjalnie pojawiło się nazwisko Roberta. Co ciekawe nadal niepotwierdzone są pozostałe dwa miejsca, chociaż głośno i od dawna się mówi o Schwartzmanie i Yifei Ye. Pewnie jeszcze jakieś kontraktowe formalności zostały do dociągnięcia.
Mnie osobiście jara też sama ilość hypercarów, ma być ich aż 19 od 9 różnych producentów :)
Szkoda tylko że to dosyć ciężkie do oglądania widowisko. Wyścigów garstka, za to strasznie długie... Widowisko na poziomie snookera, tylko dla absolutynch zapaleńców.
Moim zdaniem zazwyczaj dzieje się sporo i fajnie się śledzi walkę w różnych klasach, męczące mogą być jedynie długie przerwy na czerwone flagi / SC.
Diggia zostaje w stawce. Pokazał pazur w tych ostatnich wyścigach i został kierowcą VR46 Racing
Ogólnie sezon pełny zawirowań i walki do samego końca, Oby przyszły rok był tak samo emocjonujący
Williams zdecydował. Logan Sargeant zostaje na kolejny rok i tym samym stawka na sezon 2024 została zamknięta
Mercedes: Hamilton, Russell
RBR: Verstappen, Perez
McLaren: Norris, Piastri
AM: Stroll, Alonso
Alpine: Ocon, Gasly
Ferrari: Leclerc, Sainz Jr
AR Racing: Bottas, Zhou
AlphaTauri: Ricciardo, Tsunoda
Williams: Albon, Sargeant
Haas: Magnussen, Hulkenberg
F1 planuje zmianę gospodarza GP Hiszpanii od 2026 roku. W miejsce Barcelony miałby wskoczyć tor uliczny w Madrycie
Z innej beczki, ściga się tu ktoś w iRacing?
Jakiś czas temu zbudowałem riga na Fanatecu i owszem, zabawa trochę kosztuje, ale system jest genialny. Chyba najlepsza opcja dla fanów motorsportu.
Hmm, no fakt abonament trzeba opłacać, ale to tak jakby kolejny Netflix czy HBO a funu jednak daje dużo. Są spore koszty wejścia, bo trzeba kupowac tory, ale jak się to zrobi rozsądnie i skupi np na jednej czy dwóch seriach to po sezonie ma się już wszystko. Natomiast system rankingowy i organizacyjny na jakim jest oparty iRacing jest naprawdę bardzo dobry, chociaż nie idealny, to żadna gra nawet się nie zbliżyła do niego. No, może poza Low Fuel Motorsport skomponowanym z ACC - tu koszty zerowe a fun tez spory, no ale wyłącznie GT3. Co ciekawe, własnie ruszyły testy LFM w oparciu o Assetto Corsę (tą pierwszą) - warto zajrzeć. Jest potencjał.
https://lowfuelmotorsport.com/
Guenther Steiner pożegnał się z Haasem, mówi się, że w nieprzyjemnej atmosferze po różnicy zdań z Genem, który pewnie chce utrzymać aktualny stan i wychodzić co sezon na plusie i sprzedać sobie zespół za X lat. Szkoda, że takie dziadygi utrzymują się w stawce podczas gdy robi się wszystko żeby Andretti nie dołączył.
No i Kacper Sztuka dołącza do MP Motorsport w F3. Trzymam kciuki bo ma chłopak talent
Ale się giga gówno teraz w F1 odwala, specjalnie czekali z hamiltonowymi plotkami żeby przykryć decyzję w sprawie Andrettiego. Jeszcze ten Visa Master Card Cash Bocian Pożyczki 0% RB i Kick Sauber STS Zakłady Bukmacherskie.
Pierwszy raz od wielu sezonów nie mam ani grama przedsezonowego zainteresowania formułą, nawet nie wiem kiedy są prezentacje bolidów i testy. Zaczynam poważnie myśleć o przestaniu finansowania zabawki Liberty Mafii, z drugiej jednak strony nie obejrzę wtedy poczynań naszego nowego redbullowego rodzynka w F3, a z miłą chęcią zainteresowałbym się tymi wyścigami, w końcu dużo więcej się tam dzieje.
Hamilton w Ferrari, dawałem tej plotce może z 1% wiary... Co to będzie za sezon w 2025 :D
Ja popieram jasonxxx jeśli chodzi o NASCAR. Nie grałem w iRacing, ale grałem w IndyCar, niby wszystkie tory owalne, ale jednak inaczej się jeździ w Teksasie, a inaczej na Indy 500.
Kto nie grał ten nie zrozumie.
Hamilton jednak w Ferrari, co to się narobiło. Może nie widzi szans na powrót Merca do mistrzowskiej formy, może sobie po prostu chce spełnić marzenie bycia kierowcą Ferrari. Będzie ciekawie, a jeszcze ciekawiej kto go zastąpi w Mercu. Raczej nie wezmą Carlosa, obstawiałbym bardziej Albona lub któregoś z kierowców Alpine.
Ależ ten sezon będzie nudny, VER sobie odjechał (normalnie miałem deja vu) i spokojnie jechał cały wyścig, PER prawie pół minuty przewagi nad trzecim, różnica kosmiczna, mam wrażenie że nawet w 2022 nie było takiej przepaści.
Ferrari i Aston Martin mogą się kopać, może Mercedes dogoni po pakiecie upgrade''ów ale generalnie to nie ta liga (sorry ale jak Stroll z rozwalonym nadgarstkiem objeżdża Russela z palcem w nosie to wiadomo że auto półka wyżej). Norris też chwilowo pokazał ładne tempo, no ale to były 2-3 okrążenia w całym wyścigu.
Jakby nie elementy komediowe (mechanical failure Fujari i penalty Ocona) i kilka fajnych pojedynków to bym zasnął.
Paradoksalnie, gdyby nie było Red Bulla, sezon byłby bardzo obiecujący.
Kto waszym zdaniem zawinił? Bagnaia czy Viniales? W sumie to chyba Vniales chciał wrócić na linię, po tym, jak pojechał za szeroko...
Nie śledzę już kompletnie co tam w cyrku, ale motóry w Indiach to jest to.
Swoją droga to był bardzo fajny tor dla F1...
Czytam mój post z marca:
Ależ ten sezon będzie nudny, VER sobie odjechał (normalnie miałem deja vu) i spokojnie jechał cały wyścig, PER prawie pół minuty przewagi nad trzecim, różnica kosmiczna, mam wrażenie że nawet w 2022 nie było takiej przepaści.
Ferrari i Aston Martin mogą się kopać, może Mercedes dogoni po pakiecie upgrade'ów ale generalnie to nie ta liga. Norris też chwilowo pokazał ładne tempo, no ale to były 2-3 okrążenia w całym wyścigu.
Jakby nie elementy komediowe (mechanical failure Fujari i penalty Ocona) i kilka fajnych pojedynków to bym zasnął.
Paradoksalnie, gdyby nie było Red Bulla, sezon byłby bardzo obiecujący.
Druga połowa 2022 to była masakracja przez Verstappena, byłoby 10/10 wygranych po przerwie letniej (było ''tylko'' 8/10, przez przypadki losowe) gdyby nie był zamieszane w problemy na które nie miał wpływu.
Gdyby nie wybryk w postaci Aston Martina, ktoś ewidentnie mógłby pomyśleć że to kontynuacja poprzedniego sezonu (dla realizmu nawet Ferrari się wysypało, zgodnie z tradycją).
Mam deja vu.
Jedyny sens oglądania jest chyba taki żeby sprawdzić czy Verstappen strzeli 20 zwycięstw, i czy Perezowi uda się być objechanym przez bolidy które mają +0,3s na okrążeniu.
Dajcie Verstappenowi Rosberga v2.0 albo sezonu 2024 nie wykupuję, teraz jakby nie drugi monitor to bym przysypiał.
Jazda w NASCAR to przede wszystkim jazda na milimetry przez 200, 300, 400 mil non stop. Najmniejszy blad konczy sie spotkaniem ze sciana lub karambolem. Samochody nie maja w ogole zadnych systemow elektroniki, silnik V8 o mocy 750 KM i proste zawieszenie, co powoduje ze prowadzenie tych aut jest bardzo trudne. Kazdy owal ma zupelnie inną charakterystyke, nachylenia zakretow, wzniesienia, szerokosc, rodzan nawierzchni, ktore w polaczeniu z odpowiednia technika jazdy trzeba wykorzystywać do wprowadzania samochodu w rotacje, bo samo skrecanie w lewo zjadloby opony po kilku okrazeniach. Jazda w kazdym zakrecie to jazda w kontrolowanym poslizgu i kluczem jest znalezienie kompromisu miedzy tempem a zuzyciem opon. W zaleznosci od wielkosci toru trzeba rowniez nauczyc korzystac sie z draftu oraz planowac startegie pitstopow, tankowania i wymiany opon majac na uwadze zolte flagi. Na najwiekszych torach kluczowa jest takze wspolpraca z innymi zawodnikami.
Wszystkie te skladowe powoduja ze w ogole ukonczenie wyscigu to wyzwanie.
Brawo Fujari.
Ale to jest jednak nudny, usypiający sport... Na snookerze bym nie usnął, tutaj usnąłem dwa razy.
Gdy ja narzekałem na nudę, bo Hamilton wygrywał piąty, szósty i siódmy sezon pod rząd, to mnie tu mieszano z błotem, a teraz co widzę? Ledwie dwa wyścigi sezonu za nami i stado płaczków lamentuje, że nudno, że Red Bull wygra wszystko, że nikt z nimi nie ma szans, że co to za sezon...