#wywalić_raytracing_z_gamingu
Największy szwindel dziesięciolecia branży gier komputerowych. Dodać efekt, który niewiele wnosi do odbioru gry, a który zżera zasoby i zmusza obsesyjnych konsumentów maksymalizacji ustawień do kupowania nowych kart graficznych.
https://www.youtube.com/watch?v=BWkktgDA7HA&ab_channel=ElAnalistaDeBits
Różnica jest kolosalna w zasięgu widzenia, cieni, teksturach czy oświetleniu. Pięknie się prezentuje.
Mam nieco inne zdanie na temat występu pana Rozenka i spojrzałbym na niego szerzej. Jeśli potraktować ten quest jako test, to nie wróżę powrotu jego Geralta do tej postaci w większym wymiarze. Nie da się ukryć, że brzmi inaczej, gorzej.
Ja w to nie grałem, znaczy się przeszedłem może z 10% choć byłem fanem Wiedźmina ale tylko z biznesowego punku widzenia . Był to pierwszy Polski ( po kiełbasie ) produkt który osiągnął sukces na świecie , oczywiście ten sukces był także moim sukcesem ;-)
A jak z haptyką na dualsense? W Cyberpunku było to zrobione świetnie, w patch note które redzi już udostępnili widnieje dodanie haptyki i adaptacyjnych triggerów, i zastanawiam się, jak dobrze jest to zrobione, bo nie ukrywam, że ewentualne kolejne przejście tej gry na PS5, bądź PC warunkuję od tego
Ale jak lepszy od pierwowzoru i 8 ?? cały świat daje 10 same .... wieta co chłopoki !! nieładnie!
"jednoczesne naciśnięcie obu analogów, w związku z czym bardzo często uruchamia się przypadkowo" jak można to zrobić przypadkowo? Wciskanie analogów to najtrudniejsza czynność jaką można zrobić z padem, dlatego jak gra wymaga wciskania joysticka celem wykonania biegu to gra ta ląduje w koszu.
Overwatch 2 nie zasługuje na recenzję, ale podrasowany wiedźmin 3 już tak? Ale z was hipokryci xD
A ja przypadkiem zacząłem wiedźmina jedynkę zanim dowiedziałem się, że będzie ten patch, tak z zamiarem przejścia jeszcze raz całej trylogii. Teraz jestem już w Loc Muinne a on wyjdzie idealnie gdy będę zabierał się za Dziki Gon :D
zbędny tryb ray tracingu;
Ja wychodzę z założenia, że jak coś jest opcjonalne to nie jest zbędne. Nawet jak niewiele daje (lub jest zasobożerne) to jednak ukłon w stronę tych co by chcieli tę opcję mieć włączoną. Jak nie teraz to za parę lat będzie to smaczek, któremu bez problemu podołają nowsze karty graficzne.
Czemu nie ma słowa o tym że gra w trybie Quality z RT gra nie trzyma 30fpsów w miastach z średnią rozdzielczością oscylującą w 1188p?
Nieskromnie przyznam że chyba jestem inicjatorem pomysłu zmiany kamery na bardziej immersyjną. Zabiegałem o to od premiery TW3 i w końcu kilka miesięcy przed premierą patcha na new gen jeden z deweloperów zainteresował się tematem i zaczął brać udział w wątku który założyłem na forum. Mała rzecz, a cieszy i duma na przemian z radochą rozpiera. Miłego grania w Wieśka i pozdrowienia dla całej ekipy CDPR!
Wojciech Man junior juz opublikował
https://www.youtube.com/watch?v=n5-axCJtpcs&ab_channel=TheXboxTester
https://www.youtube.com/watch?v=06Kp7qiSmTU
Tekstury wyglądają dużo lepiej, ale niestety największy mankament dalej jest widoczny, czyli widoczne doczytywanie się tekstur w niedużej odległości od postaci.
I coś jest nie tak z xboxową wersją, bo w Performance mode w Novigradzie tam gdzie na PS5 klatki spadają do 56, tak w wersji na xboxa klatki potrafią spaść do 46, różnica aż 10 fps! PS5 znacznie lepiej trzyma miejscami 60 fps, gdzie w xboxie gra wyciąga 53. Niestety do wersji xboxowej przyłożyli się mniej.
Z HDR to będzie prawdziwy mind blow oby tylko HDR był w końcu idealnie dodany do wersji PCtowej ;)
Jest powód do dokończenia Wiedźmina 3, jednak większość starań z Raytracingiem zamiast kontynuacji alternatywnych rozwiązań jest jak poniższy materiał video:
https://www.youtube.com/watch?v=wXYk2MwZY1I
PTGI - Raytracing (choć bez nvidii), Renewed (stara droga).
Wersja WindowsowaRTX też nie zrobiła na mnie wrażenia (nie ma w materiale YT)
Wynika z tego, że przez porzucenie dawnego stylu i rozwiązań gra zaczęła wyglądać brzydziej pomimo, że gdzieś promienie się poodbijały. Zginęła cała masa efekciarstwa na rzecz symulacji promieni.
No i co? No i nic. Gra może i wygląda ładniej, ale w trybie wydajności (XSX) mamy pokaz klatek w inwentarzu i gwincie, intro przycinało, a lektor chrupał jak cholera. Nie wspominam już nawet o literówce w podpisach intra (nie wiem, czy w podstawce 7 lat temu też była).
Tak więc poprawa dotyczy tylko tego, co widzimy zza pleców Geralta - pozostałe okienka, menu i dymki chodzą chyba w niecałych 30 klatkach - wstyd.
To już moje drugie spotkanie z grą Wiedźmin 3.
Oryginalnie kiedy wyszła ukończyłem fabułę i sporo pobocznych zadań plus oba dodatki. Grałem na konsoli w 2015/2016, to były czasy Xbox One (nawet nie X) więc w 1080p. Gra była świetna i do dziś jest jedną z moich najlepszych gier ever (lubuję się w RPG / action RPG).
Przy wydaniu na „nowe” konsole (już są z nami dwa lata!) trzeba było odświeżyć trójeczkę tym razem na PS5. Grafika jest świetna i mogłaby konkurować z niejednym dzisiejszym tytułem. Grałem w 60fps więc nie nacieszyłam oka za bardzo Ray Tracingiem jednak trochę tak pograłem co niestety odbijało się na fps i 30fps chrupały przy szybszym ruchu/ walce czy w mieście więc 95% gry spędziłem w Performance Mode 60fps.
Grając chciałem zdobyć platynę jednak dopiero po jakichś 15h przeczytałem w poradniku że jednym z trofeów jest gra na hard mode czyli Droga Ku Zagładzie a grałem od początku na medium czyli Krew, Pot i Łzy. Robiąc każde zadanie w grze które znalazłem, ulepszając wszystkie zbroje i miecze ze szkół wiedźmińskich, kończąc oba dodatki wyszło mi 145h i 57 poziom.
Dodatkowo odpaliłem NG+ i przeszedłem podstawkę na najtrudniejszym trybie ignorując wszelkie poboczne kwestie i przeklikując dialogi co dołożyło kolejne 11h i platyna wskoczyła :-).
Nie trzeba było robić wszystkich pytajników i wielu na Skellige nie tknąłem.
Polecam grę wszystkim fanom RPG / action RPG, dobrej fabuły, ciekawych zadań oraz fanom serialu z Netflixa czy książek Sapkowskiego!
Plotka niestety jest dalej chyba najgorszym odwzorowaniem zachowań konia w grach RPG No ale idzie to przeżyć. Taki AC Valhalla czy Ghost of Thushima w jeździe konnej jest o wiele płynniej.
Dla mnie to już kilka lat temu była gra na 10/10 i dalej podtrzymuje zdanie a teraz grafika jest ulepszona do 4K, mnóstwo extra bajerów, opcji, ustawień, nie ma na co narzekać.
Nawet polubiłem Gwinta na tyle ze zainstalowałem oddzielną grę na IPadzie i pykam od czasu do czasu dla rozrywki.
Gwintem nie interesowałem się w 2016 przy pierwszym podejściu jednak tutaj trzeba było zakumać zasady żeby zdobyć platynę. Poświęciłem kilka godzin na treningi jednego dnia i złapałem bakcyla, później było już z górki i wygrywałem większość partii grając z kimkolwiek popadnie.
Polecam
10/10
Jakby nie mogli dać dzisiaj tylko muszę czekać jak pajac do środy. I tak jest już wszystko gotowe i tak. Tak zacząłbym sobie już gierkowanie z Geraltem i porównania. Zainstalowałem specjalnie wersję na PC'ta aby zobaczyć jak i czy wymagania skoczą. U mnie na Uber w FullHD mam 50 klatek (w deszczu 45). A tak to planuje ogrywać na PS5.
Jedno ważne pytanie. Czy osiągnięcie na PS5 można nabijać od nowa czy nie?
I zaś będzie trzeba przejść całość...
Zróbcie żeby Święta miały z miesiąc ;(
ta pierwsza scena z RT przed gryfem to jest błąd oświetlenia i zostanie to poprawione pewnie małym update.
Niestety z niezrozumiałych dla mnie powodów nie przywrócili animacji z E3 na które tak liczyłem.
Przyjąłbym taki patch do RDR2 z otwartymi rękami, ale muszę wstać, bo się zesrałem, i Rockstar nigdy nie wyda takiego patcha za darmo.
jest i już wersja PC :) choć popupy są straszne i blur to załatwimy to modami bo dało się to poprawić już w poprzednim wydaniu :)
To się czasy pozmieniały, konsolowcy jeszcze kilka lat temu:
"Po co komu to 60 FPS, tylko się tymi FPSami podniecacie a ja gram w gry a nie mierze jakieś klatki"
Konsolowcy dziś:
"Bez 60 FPS się grać nie da, po co komu ten Rej Trejsing, niepotrzebne, ja gram w gry a nie oglądam odbicia"
Siemka nie wiem jak wy obejrzałem Gameplay na ps5 z trybem jakości i w Nowigradzie są spadki do 24 FPS serio mogli to zostawić to Ruskim bo chyba lepiej znają ich silnik graficzny niż oni sami . Redzi uwielbiam ich obiecanki cacanki serio. Dla mnie powinni dać oświetlenie z e3 z 2014 roku i było by miodzio. Bo sądzę że obecne Karty by to wytrzymały . Spoko że jest free upgrade , ale jednak sory. Mogli się bardziej postarać. Poczekam na remake 1 . Oby była spoko wizualnie. Wiecie co do Rozenka obawiam się że przy nadchodzącym remake'u czyli liczmy te nie wiem 5 lat zmienią go na innego aktora głosowego nie chciałbym ale to jest jednak bardziej prawdopodobne facet wiadomo miał wylew więc odbiło się to na jego zdrowiu i jego barwa głosu gwałtownie się zmieniła zobaczymy czas pokaże ja mu życzę jak najlepiej bo jest to idealny aktor głosowy do tej postaci i szkoda by było go nie usłyszeć w przypadku remake'u czy kolejnych części w których mógłby występować jako postać epizodyczna w której by użyczał głosu naszemu wiedźminowi.
No i w kropce jestem. Nie wiem czy instalować tego patcha czy nie, bo na pewno stracę wszystkie mody. Graficzne mody to pół biedy, ale tych użytkowych modów żal.
W3 dawno temu przeszedłem na Gogu. Teraz cyfrowa kopia na Steamie czeka na ponowną zabawę i to z wszystkimi upgrade'ami. Super!
Te plusy w tabelce "za/przeciw" są tak nic nie znaczące, że aż przykro się to czyta ;) "fajnie, bo ładnie i za darmo". To wszystko.
Dzis, jako uzytkownik xboxa, utozsamiam sie jako Australijczyk. Nie moge sie doczekac
Wolę oryginalną wersję a moja wyobraźnia sama dorobi grafikę i nie potrzebuję do tego raytracingu.
Najlepsze jest to, że mam kompa, który bez problemu uciągnie tego Wieśka na pełnych detalach, ale niestety nie jara mnie ładna grafika, wolę taką na poziomie Half Life 2.
Niech mi ktoś wytłumaczy jaki jest sens oceniania 7 letniej gry która nic się nie zmieniła. Dostała już jeden raz ocenę 10/10 i co tutaj się niby popsuło. Trochę lepiej działa, trochę lepiej wygląda a poza tym to ta sama GRA. Rozumiem oceniać REMAKE ale Remaster który właściwie nim nie jest tylko patchem. Dla mnie całkowicie niezrozumiałe i co właściwie się popsuło na tyle z samą grą która nagle z 10 zjechała do 8/10 ?