Może i optymalizacja nie istnieje i gra ścina bez względu na ustawienia, ale chociaż season pass z dodatkowymi animacjami już jest!
Oj tam oj tam.
Kto to widział w dzisiejszych czasach aby jakiś szanujący się wydawca dał na premierę grę w dobrym stanie i w pełni zoptymalizowaną.
Dajcie ludziom żyć i poczekajcie min 6 miesięcy na kilka łatek.
Dopiero wtedy się prujcie.
Ach ci gracze. W dupach im się poprzewracało...
Może i gra ma ... optymalizację, ale za to możecie sobie dokupić paczkę animacji śmierci za prawdziwe pieniążki.
Powtórka z Gotham Knights. Ostatnie implementacje Denuvo wołają o pomstę do nieba... Dlatego trzeba omijać szerokim łukiem produkcje z D.
To juz nie mozna wydac gry ktora nie bedzie miala zadnych problemow? I pomyslec ze kiedys gry byly wydawane tylko na nosnikach a o update'cie to zapomnij.
Via Tenor
Kolejna gra AAA z skopana optymalizacja. Jak zwykle standard. Idę się napić herbatę.
Czyli kolejne niezoptymalizowane dziadostwo na premierę. Już na pierwszych gameplayach widać było problemy z wydajnością więc wielkiego zaskoczenia nie powinno być.
Był czas, żeby się przyzwyczaić. Każda gra jest niedopracowana na premierę. Chyba tylko stary Blizzard robił najlepszą optymalizację. Ale czekało się wieki na ich grę. Z drugiej strony. Grę jeszcze nie wycofują ze sklepów jak kiedyś Cyberpunka 2077. Więc nie jest jeszcze tak tragicznie. :P
Mówiłem kiedyś, że jeśli deweloperzy czegoś się nauczą od Cyberpunka, to nie tego że grę trzeba opóźnić i dopracować - a wydać w bylejakim stanie, bo i tak się sprzeda.
Kurczę rok 2022 to chyba jeden z najgorszych, jeśli chodzi o dopracowanie gier. Czy jeśli chodzi o sam port PC, czy na wszystkich platformach, chyba tak kiepskiego roku nie było dawno (Elden Ring - tak, kocham tę grę ale optymalizacja leży, Gotham Knights, nowe tfu Saints Row, Plague Tale Requiem, Dying Light 2 - tak, jak na oferowaną warstwę wizualną to gra śmiga dość kiepsko, z czego na konsolach nowej generacji jest to 1080p z tego co pamiętam, o nowych Pokemonach wspominać chyba nie muszę). Chyba tylko Sony się przykłada do swoich portów, co jest niezmiernie ironiczne, biorąc pod uwagę to, że ich stanowisko na temat exów zmieniło się w zasadzie tylko w rok.
No nie może być! No jak to karta 4090 o gabarytach komputera ENIAC nie daje rady? To teraz wiadomo czemu obecne karty Nvidia służą, a mianowicie śmierdzącemu lenistwu tak zwanych tfurcof i dewajloperof w dziedzinie optymalizacji i wciskaniu kitu w postaci zbędnych tak zwanych technologii jak szajs tracing i inne dziadostwa służące tylko wyrwaniu kasy a kompletnie zbędnych w grach.Ja na ich miejscu dałbym następujące wymagania, chociaż nie wiadomo czy ten potworek by na tym ruszył. A mianowicie.
Ustawienia maksymalne
Procesor: Intel i7-97000k lub AMD Ryzen 70 27000X
Karta graficzna: GeForce RTX 20700 lub AMD Radeon RX 67000XT
Pamięć RAM: 160 GB
Dysk: 750 GB
Ustawienia ultra
Procesor: Intel i9-99000K lub AMD Ryzen 90 39000X
Karta graficzna: GeForce RTX 30800 lub AMD Radeon RX 69000XT
Pamięć RAM: 1600 GB
Dysk: 7500 GB
T dopiero rozmach. A tak na poważnie. To wydawanie gier powinno być znormalizowane a wydanie takiego czegoś powinno być traktowane przez prawo jako próba wyłudzenia i oszustwa.(Pomimo iż nikt nikogo nie zmusza do kupna gry)
Będę miał bekę jak później wyjdzie, że to wina denuvo XD Jeśli fps spada tak drastycznie to według mnie jest to wina CPU. A co siedzi na CPU? Denuvo XD Nie rozumiem po co wciskają ten ściek do gier jak i tak prędzej czy później gra zostanie złamana. Ja wiem, że ten syf ma ochraniać grę przez kilka miechów po premierze, ale nie oszukujmy się ten kto ma kupić to kupi, a ten co nie chce kupować to poczeka po prostu na cracka..... Gry nie są towarem pierwszej potrzeby......
Kolejna produkcja która potwierdza to że twórców całkowicie nie interesują beta-testy tylko kasę te inwestują w marketing, kupowanie teraz preorderów to jak strzał w kolano.
Mi pomógł sposób z forum Steam. Praktycznie wszystko przycięcia zniknęły. Szadery lądują się na początku lokacie a potem gra chodzi gładko. Sposób na zdjęciu.
Lenistwo i brak testerów przed premierą. Widać, że nawet tej gry nie uruchomili na PC.
Może mi ktoś powiedzieć czym jest to AAAA? Bo oglądam gameplaye i serio widzę takiego trochę innego i ładniejszego Dead Space... I się zastanawiam gdzie ten rozmach? No chyba że wywalili na to tyle kasy co na Star Citizena i to o to chodzi, tyle że wtedy była by to noezła wtopa.
Na pierwszym zdjęciu w newsie bohater ma twarz jak Karl Urban. Podkłada też głos w grze?
Nie gram na premierę w gry już od lat ale to co się dzieje w kwestii dopracowania technicznego tytułów na PC w okresie debiutu rynkowego, potrafi skutecznie zniechęcić do grania na tej platformie. Po pół roku, roku czasu jest już raczej okej, gra jest przyzwoicie naprawiona, połatana, dodane są nowe funkcje do grafiki, są promocje i wtedy na poważnie można się grą zainteresować. Jestem ciekawy z czego to wynika: z braku czasu na optymalizacje wszystkich wersji, olania/lenistwa, braku funduszów, poganiania przez wydawcę czy z wszystkiego po trochu?
I co, dokładnie tak jak pisałem przed premierą, podane wymagania to była kompletna ściema.
I jeszcze brak DLSS na premierę w grze z RT??? Co oni sobie myśleli. Żenada.
Robią teraz te gry z nastawieniem na kasę, niedokończnone...półprodukty.
W czasach C64 jak był "Load Error" wystarczył śrubokręt....XD.. a nie tam jakieś patche.
A na przedpremierowych pokazach siedział taki jeden z drugim i opowiadał farmazony jaka ta gra jest piękna, jakie przeżycia czekają na graczy. A tymczasem miał wziąść dupę w troki i ostro pracować nad optymalizacją a o premierze w grudniu 2022 zapomnieć.
PlayStation jednak psuje rynek
Optymalizacja leży i kwiczy i technicznie gra jest nie do przyjęcia, ale jeśli chodzi o samą grę, to murowany kandydat do GOTY. W zasadzie gra wyszła znienacka i rozwaliła system. Praktycznie wszystko, co wyszło w tym roku zostało zjedzone (taki ER to bez popitki - nie mogę się doczekać hejtu fanboyów :D). Tylko ten stan techniczny :/
A może Denuvo powoduje ten problem kto wie.
Po za tym brak wsparcia dla DLSS.3.0 i FSR2.1 to kpina i niechlujstwo zawsze to jakaś dodatkowa opcja.
Coś tak czułem, ze będzie problem z optymalizacją, bo ciągle o tej grafice trąbili, ale żeby aż tak źle było i to w zamkniętych lokacjach, jest co najmniej dziwne i żeby jeszcze zabrakło przy tym DLSS, to już zupełne nieporozumienie. Oby się okazało, że to jednak nie jest tylko kwestia optymalizacji, ale też jakiegoś przeoczenia przy programowaniu, które można szybko naprawić, tak czy siak, jeszcze się wstrzymam z zakupem.
Zacząłem grać od nowa i jest o wiele lepiej bardzo mało spadków animacji , ciekawe jak będzie dalej gdy dotrę do miejsca w którym skończyłem za pierwszym razem
Niestety, trzeba zapomnieć o optymalizacji, od optymalizacji jest DLSS 2.0, albo DLSS + upłynniacz rodem z TV (czyli DLSS 3.0)
A ja mam to wszystko w dupie. W sumie to trochę wiedziałem i czułem że tak będzie. Czasami trzeba się przejechać mocno na własnej skórze by pewne rzeczy zrozumieć. Od pewnego czasu gier na premierę raczej nie kupuję. Są oczywiście wyjątki dla mnie, a jest to m.in FIFA i CoDy jako że jestem fanem tych gierek i multi w nich. Nie kupuję nie z oszczędności a dlatego że przejechałem się mocno na Cyberpunk 2077 na którego czekałem i który notabene jest grą fenomenalną ale na premierę i długo po niej był po prostu niegrywalny. Od tamtego czasu powiedziałem - basta! Na premierę nie kupuję. Mógłbym chyba tylko zaryzykować z GTA VI bo na tę gierkę czekam i Rockstar jak dotąd na konsolach nie zawiodło, gry na premierę były grywalne. Deweloperzy mają, w sumie tak jak ja, wszystko w dupie i się tym nie przejmują. Gra i tak się sprzeda a łatki wydadzą po jakimś czasie i będzie się sprzedawać dalej bo już naprawiona. Śmieszne to i prawdziwe. Dlatego lepiej porobić sobie zaległości troszkę i kupować to co wyszło kilka miesięcy temu. Przynajmniej będzie to grywalny produkt i nie będzie powodował frustracji. Taka jest moja opinia.
Przynajmniej szczerzy są zgarnęli kasę to teraz będą przyznawać że są problemy i zaczną ją powolutku naprawiać a betatesterzy którzy kupili grę za pełną najwyższą cenę im w tym pomogą. Takie są teraz realia wydawania tytułów AAA:
tweeter CallistoTheGame
We’re aware that some users are experiencing stuttering issues on the PC. We’ve got a patch that will be available in a few hours to improve performance, with a number of additional updates on the way.
To da się zrobić technicznie grę jeszcze gorszą niż ostatnie Pokemony? Czy to jest legalne?
Ale u Was 8.5/10. Kolejna żenada po recenzji Midnight suns przez pana "nie lubię Marvela".
oooo pojawiła się łatka poprawiająca ładowanie shaderów i gra zaczęła być grywalna, mimo nadal aktywnego denuvo hahah
https://twitter.com/CallistoTheGame/status/1598898775950790658
patche pachami może i poprawia optymalizacje, ale już tak monotonnej i nudnej walki to wątpię
Gra jest przerażająco nudna, combat woła o pomstę do nieba;/
Prawo-lewo uderz, prawo-lewo uderz xD
Tyle czekania i zero efektu next gen brak slow ciekawe kiedy w koncu wyjdzie cos na ta generacje 100% jak wyjdzie kolejna generacja i znowu bedzie jak teraz ze dwa lata po premierze nadal gramy w last geny brak slow
Ta gra to prawdziwy fenomen. Nie kojarzę żadnej innej gry AAA/AAAA (bo czterema A oznaczają tą grę jej twórcy) miała tak fatalny start na PC. Zaledwie 25% pozytywnych opinii na Steamie. Na RTX4090, przycinki są tak irytujące i wybijające z rytmu że nie da się grać komfortowo. Sam byłem na nią ostro nastawiony, kupiłem na premierę, pograłem godzinę i zrobiłem zwrot gry - a zamiast niej kupiłem Midnight Sun, które swoją drogą polecam - gra świetna.
Ja wiem w czym tkwi problem. Lenistwo i niekompetencja deweloperów. Dodadzą do gry FSR (czy DLSS) i fajrant; będzie działać a jak nie to sobie włączą skalowanie rozdzielczości i wio. UE4 ma swoje problemy ale jakoś można zrobić na nim grę, która w miarę dobrze działa. Mamy 2022 rok a gry w większości wyglądają gorzej niż niektóre z 2015 roku a i działają sporo gorzej.
A na starych konsolach jak to działa?
Nie ma jeszcze dedykowanych sterowników Nvidii pod tą grę trzeba czekać niestety.
Doom nie chodził chyba nawet w 30 fpsach a bawiłem się świetnie. Rozpieszczone pokolenie graczy XD
Gdyby nie Pc to ta gra byłaby 100 razy lepsza te zacofane blaszaki .
Mnie te problemy nie dotyczą mam konsolę i patch sprawę załatwi ale ciekawi mnie czy to będzie warte zagrania.
BTW - ten UE, przyszłość gamingu... ale ja od dawna powtarzam, że Unreal Engine, wbrew pozorom, i - niestety, bo wiadomo jaki rak za nim stoi - ogromnym możliwościom, to nie jest silnik idiotoodporny, gdzie wszystko robi się samo. Wiele gier indie, które wychodziły na nim dwa-trzy lata temu, to była optymalizacyjna klęska. I nie sądzę, że Lumen i Nanite cokolwiek tu zmienią.
Dostaliście prostą, klaustrofobiczną korytarzówkę, z jakimi do tej pory nie było problemu bez rewolucji technologicznej, a mimo to zarzyna sprzęt. Teraz wyobraźcie sobie, że ten sam wydawca i to samo studio z takim samym workflow łapią UE5 z jego rewolucyjnymi Nanite i Lumen i robią wielki open-world... W teorii to może śmigać na konsolach, o PC z RTX 3xxx i 4xxx nie wspominając, a w praktyce?...
Wszyscy narzekają a mi gra dobrze działa. Sporadycznie lekki spadek fpsów ale do przeżycia. Na moim filmie na yt pokazuje jakie ustawienia wybrać aby cieszyć się grą i nie było problemów.
Takich teraz mamy specjalistów w IT.
Wstrzymać im wypłacanie wynagrodzeń do czasu aż gra będzie działać bezbłędnie, a jak już zapłacone to uruchomić kary umowne za złe wykonana pracę.
Za bardzo branża się modli do programistów, za mało od nich wymaga i takie efekty, ci biorą kilka x za dużo względem tego co dają od siebie i jaka jest jakość ich pracy.
Totalnie nie ma co kupować software na premierę.
Jak jest Denuvo to zawsze gra dostaje krytyczne oceny, bo nie można gry spiracić... ????
Żaden pirat nie chce czekać miesiąc na cracka.
Nie może chodzić tylko o ilość klatek, bo 20 może nie jest pożądanym wynikiem, ale nie uniemożliwia komfortowego grania. No chyba, że współczesny pecetowy gracz naprawdę jest aż takim mięczakiem, żeby z powodu takiej lekkiej niedogodności mieszać z błotem całą grę.