1. Zrób portal na ścianie
2. Drugi na przeciwległej
3. Patrz, jak karta topi się, przeliczając każdy promień w nieskończoność
Rejtrejsing to przyszłość mówili. Kupuj RTXy mówili.
Nikt nie powinien się dawać nabrać na marketing zielonych. Konsumenckie karty NIE SĄ gotowe na RT. I nie będą jeszcze przez dobrych kilka generacji.
RT to ciekawostka i taką pozostanie przez lata. Portal RTX korzysta z pełnej gamy funkcji oferowanych przez tę technologię. Już Minecraft i Quake 2 RTX powinny ludzi obudzić. Stare, bądź proste graficznie gry, które kładły mocarne GPU przez sam Ray Tracing.
RTX 3080 do gry w 1080p60. Przepraszam - SKALOWANYM 1080p. Bo bez DLSS nie podchodź. To się nazywa przyszłość gamingu!
Implementacja RT tak jak będzie to robił Portal to zdecydowanie przyszłość. Robi wrażenie i różnicę widać gołym okiem. Tylko kładzie karty graficzne na kolana. I tylko pokazuje, jak wcześnie Nvidia próbowała wepchać RTXy na siłę z Turingiem.
RT to bajer na dziś i nic więcej. I długo takim pozostanie.
Delikatnie mówiąc to Nvidia robi ludzi w bambuko, to by spokojnie mogło śmigać na sprzętach sprzed 10 lat ale oni muszą mieć wymówkę aby wydawać nowe generacje kart graficznych, a RT to idealny pretekst aby z roku na rok podwyższać wymagania sprzętowe bo grafika cały czas stoi w miejscu więc musieli coś wymyślić, do trzech razy sztuka najpierw próbowali to zrobić przy okazji PhysX później HairWorks no i udało im się z RT, a ludzi to łyknęli.
Poprawcie w opisie bo zjedza was w komentarzach za maly blad.
Karta graficzna: RTX 4800
Ludzie nie mają na co kaski wydawać i takie niewidzialne wodotryski zaspokajają ich żądze wydawania swoich ciężko zarobionych oszczędności. Trzeźwo patrzący ludzie widza, że to pic na wodę, podobnie jak te rozdzielości 4k. Ja mogę sobie dzięki temu grać na wysokich detalach na mojej 6 letniej karcie graficznej w najnowsze gierki w FULLHD, a wy dalej sponsorujcie korpo :)
Macie miśki wasz RT bez potencjału.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=986&v=Y9XPCKQBg8E&feature=emb_title
Trochę to zabawne - niby to ma być wyłącznie pokaz możliwości RTX4XXX, ale działa to raczej zniechęcająco. Na RTX4090 osiągnę ZALEDWIE 100fpsów, przy włączonym DLSS3? Przecież to działa zupełnie na odwrót, zniechęca do zakupu. Przecież w takim Cyberpunku chwalą się fpsami około 100 przy DLSS3, co niby tutaj ma poziom wymagań zbliżonego do Cyberpunka?
Z tymi wymaganiami dla FHD/60FPS to chyba ich powaliło. Sam Portal świetna gra. Teraz będzie wyglądał trochę ładniej (podkreślam trochę), a wymagania jak do nie wiadomo czego.
Jak kupowałem RTX 3080 myślałem że na jakieś 5 lat wystarczy, a tu zonk. Co 2 lata wymiana karty żeby na ultra pograć? Lekka przesada.
Wymagania kosmiczne (rtx 20xx nawet się, oficjalnie, nie załapały), w zasadzie bez DLSS nie ma co podchodzić, ale na 99% ta wersja gry Portal, to będzie po prostu demko technologiczne NVIDII, zrobione (na tyle, na ile się da) bez kompromisów. Taka cząstka obiecującej przyszłości, dostępna już teraz.
Łapie się gdzieś bliżej minimalnych (choć laptopowy 3060 ma urżnięty VRAM, więc "się zobaczy"), sprawdzę, z ciekawości, jest to w końcu za friko, a sama gra jest przecież zacna.
Widzę że wielu spodziewa się jakiegoś dema technologicznego. Z zapowiedzi wymagania nie przekładają się na tekstury.
Niedawno ktoś napisał jedno zdanie najważniejsze: o wymaganiach świadczy silnik gry a nie widoczna grafika. Czemu zastosowano taki a nie inny ?
https://m.youtube.com/watch?v=3ETPRsXy3m8
Prawie bez różnicy. Wręcz łatwo znaleźć artefakty z odszumiania wersji RTX i stratę ostrości obrazu. Materiał też wyraźnie propagandowy, albo wreszcie zrobili sensowny ruch - użyli modułów ray-tracingu głównie do akceleracji zamiast do bezcelowego zwiększenia jakości.
Jak do tej pory RTX "prawie" przydał mi się jedynie do Blendera. Prawie, bo Eevee dużo lepiej radzie sobie z renderem dużej ilości obiektów i animacją. Raytracing choć realistyczny głównie wymięka przy klimatycznej mgle, szkle i ogólnie dużych scenach. Główna zaleta raytracingu to bezobsługowe doświetlenie zakamarków i lepsza jakość jednego zdjęcia, materiały emitujące światło np. dioda w teksturze, zamiast koniecznego doczepienia odrębnego źródła światła. Jak ktoś robi animację w ray-tracingu to raczej tak czy siak ją najpierw zrobi w gamingowym Eevee i potem czeka potem lata jak nie wyśle na wiele serwerów renderujących.
Ten kadr z lewej, tam niby pisze DLSS off, RT on, ale z drugiej strony RTX off. To w końcu jak jest? Co to znaczy RTX off? Że jedzie na integrze? Sama gra wygląda ok, ale za nic nie kupowałbym 4080, żeby zagrać w coś, co wygląda zaledwie średnio.
Przecież są gry, które korzystają z technologii RT i nie wymagają przy tym RTX3080 do grania w 1080p. Pierwsze lepsze przykłady to Doom Eternal, Control czy Metro Exodus, dla których 3060 Ti wystarczy do płynnej gry w 1080p i włączonymi odbiciami. Pewnie te wymagania nie uwzględniają włączonej technologii DLSS czy FSR i dlatego są takie duże.
Heh, znowu ten żenujący filmik porównawczy od NV, gdzie porównują DLSS3 do wyłączonego DLSS tak jakby karty poniżej 4xxx nie miały DLSS w ogóle.. nie wstyd wam tego wrzucać? Brać udział w marketingu nv, który traktuje ludzi najwidoczniej jak idiotów?
W dodatku nawet ich własne oznaczenia kłamią, bo z lewej jest RTX OFF, a tej wersji gry nie da się podpalić bez RT.
Mnie tylko ciekawi czy to jest zrobione z RTXDI, bo nie mogę nigdzie znaleźć, a jak nie wszyscy pewno jeszcze wiedzą, obecnie nie ma już jednej wersji RT pod gry, tylko parę możliwości, a RTXDI jest najlepsze.
Przecież te wymagania podane są z jednym aczkolwiek bardzo znaczącym błędem bo na oficjalnej grafice w konfiguracji jest podawany dlss2/3. Więc do:
1080p/30 rtx 3060 z dlss2
1080p/60 rtx 3080 z dlss2
2160p/60 rtx 4080 z dlss3
Czyli bez dlss taka 3080 w 1080p to pewnie będzie miała ze 30-40fps w porywach a nvidia podała, że w portalu dlss3 daje wynik x2,8 a więc w 4k 4080 trzyma okolice 20-25 klatek. Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
edit. Link do strony nvidii
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/portal-rtx-available-december-8/
Cytat:
Portal with RTX’s full ray tracing is incredibly demanding, stressing graphics cards to their limits. But with the help of DLSS 2, owners of the GeForce RTX 3060 will be able to achieve playable frames at 1080p at High settings. For a 60 FPS+ 1080p, High settings experience, we recommend the GeForce RTX 3080, accelerated by DLSS 2.
And to enjoy the ultimate Portal with RTX experience at 4K, with Ultra settings, at over 60 FPS, we recommend the GeForce RTX 4080 with the amazing DLSS 3 enabled.
Rtx off oznacza, że Ray tracing był włączony, ale gra działała na karcie AMD (bez dlss, bo nie obsługuje)
Taytracing jest jak antyaliasing w latach 90tych, kiedy dopiero akceleracja graficzną startowała.
Pamiętam jak kupiłem Geforce 1 (model 256 z 32 MB pamięci ddr) od Creative (Anihilator) i O ile transform&lightening działał super, o tyle antyalising zaczynał wydajność.
Na rivie TNT 2 też tak było.
Teraz RT zarzyna GF 3080 i tak to jest na początkach technologii. Na Raytracing prawdziwy, nie udawany to musimy mieć 10x wydajniejsze GPU niż są obecnie. Nie ma zmiłuj się.
Uważam, że za wcześnie jest na wrzucanie tego w gaming.
Pudrowanie trupa .. nom nom, spoko.
Rozumiem takiego Mass Effect'a, ale grę logiczną?
RTX 3080 na 1080p i 60 FPS!? Serio? Chyba oni na głowę upadli!
Przecież Portal (bez RT) to gra, który bez problemu uruchomi się na bardzo stary komputer (z i5-3570 i GTX 660 lub słabszy), a Cyberpunk 2077 dla ray tracking wystarczy tylko RTX 3060.
Poszli na łatwiznę, jeśli chodzi o optymalizacja... Albo NVIDIA dobrze za to zapłacił, żeby zmusić gracze do kupowanie droższe karty RTX 4000. Portal RTX jest dobrze "sponsorowany". XD
Po Calisto Protocol najważniejszy tytul miesiaca i jeden z pięciu najważniejszych tytułów roku. W dodatku za darmo. Oryginalnego Portala wraz z dwójką uwazam za jedna z najlepszych gier ever. I jeszcze ta piosenka na koncu przez GlaDos. (Ta z trailera). Poezja.