Przecież to co pokazali to dokładnie to co od początku było zapowiadane: RT + tekstury z modów + parę ulepszeń. Jak się ktoś nastawiał na nie wiadomo co to może być teraz rozczarowany.
Mimo wszystko jednak wygląda to fajnie. Znacznie poprawiony został zasięg rysowania co w oryginale szczególnie bolało. Poprawiono streaming tekstur co pozwoli dobrze wybrzmieć pracy moderów. Nowe efekty pogodowe, więcej detali też swoje robią. Ray-Tracing nie jest może jakiś ultra widoczny, ale nie takie jest jego zadanie. Globalne oświetlenie nie ma na celu błyszczeć na pierwszy rzut oka lecz nadawać całości bardziej naturalnego wyglądu (jak to ktoś określił "Ty może nie zauważysz różnicy ale Twój mózg i owszem"). Oczywiście mogli dać zbliżenia na kałuże, które by wyglądały jak lustra ale to byłoby tanie efekciarstwo.
Co do wykorzystania modów - wiele osób pisze, że "to i tak wszystko było już wcześniej dostępne". Owszem ale trzeba było się każdorazowo bawić z kilkudziesięcioma modyfikacjami, sprawdzać ich zgodność, instalować dodatkowe poprawki oraz dodawać wszystko w odpowiedniej kolejności. A tutaj dostajemy wszystko ładnie zintegrowane z grą, doszlifowane, zoptymalizowane i dostępne z menu gry. Jak dla mnie jest to solidna poprawka. Zwłaszcza, że nie mówimy tu jedynie o modzie Hulka Hogana ale też o mnóstwie drobnostek jak np. bruk w Novigradzie w wersji 3D. Nie wiemy też ile rzeczy sami REDzi dodali od siebie. Podejrzewam, że roślinność była robiona w studiu bo nie przypominam sobie modów, które tak drastycznie by ją poprawiało (były mody na dęby w 4k, więcej trawy itd. ale nie na nowe rośliny).
Osobiście brakowało mi natomiast opcjonalnych trybów stylistycznych. Fanie by było gdyby wrzucili coś w stylu "Sword of Destiny style"; "VGX style" albo "Witcher 2" (ten ostatni ma zresztą świetny i rozbudowany mod przywracający klimat dwójki). Boli też brak poprawy ognia i dymu, który najbardziej został przycięty w stosunku do zwiastunów.
Należy również pamiętać, że nie wszystko zostało zdradzone. Przy takim CP77 i patchach 1.5 i 1.6 wiele rzeczy wyszło dopiero po ograniu patchy przez społeczność. Tutaj może być porządnie.
Ogólnie więc widać, że dostaniem po prostu doszlifowaną, dopasowaną pod społeczność wersję gry, który wyciśnie trochę więcej z nowych sprzętów. Nic co by miało drastycznie zmienić grę i przekonać tych, którym się ona do tej pory nie podobała. Ot, tyle co by przedłużyć żywot gry o kilka lat i dać fanom pretekst by przejść produkcję jeszcze raz. A, że dostajemy to za darmo to nie widzę powodu by narzekać.
Chyba co niektórzy zapomnieli, że to jest za darmo i że za takie remastery inni życzą sobie pieniądze
Poczekam na szczegółowe porównania jakiś screenów, bo jak na razie to nie widzę tam nic NextGen 0_o
Nie wiem na co narzekacie jak jedynym powodem wydania tego mini-remasteru były wersje na nowe konsole, ulepszenia na PC to tylko efekt uboczy ale też jest on darmowy, dodaje nowe zbroje i misję no i najważniejsze jest okazja żeby znowu odpalić grę po latach
Gdyby oni chcieli za to jakąś kasę to fakt, to byłaby straszna bieda i skok na kasę. Ale za darmo? Widziałem gorsze darmowe aktualizacje. Jak dla mnie całkiem ok, nie należało oczekiwać nie wiadomo czego.
Czyli tak jak pisałem wcześniej
A ja twierdzę że nie będzie rewelacji graficznej ponieważ ma być komtabilny z modami starszymi.
Jedynie Raytracing będzie trochę różnicy robił.
I to się sprawdziło na filmikach nie ma tam nic ciekawego tak jakbym grał grę 7 lat temu różnicy prawie żadnej.
ale jak będzie FSR 2.1 to pobiorę.
Wiedźmin 3 Next-Gen w szczegółach:
Globalne oświetlenie ray tracingu
FSR 2 i DLSS
Tryb fotograficzny
Nowy tryb graficzny "Ultra+".
Tryb wydajności
Tryb jakości z RTGI i FSR2
Nowe perspektywy kamery
Przerobione tekstury i liście
Ulepszona mapa
Oczekiwań nie miałem żadnych, więc się nie zawiodłem. Pobiorę, zobaczę i może przejdę kolejny raz dla samego klimatu.
Wygląda całkiem ładnie ale zamiast usprawnień gameplayu to photomode i ciuszki z serialu, dziękuję postoję.
W zasadzie dostane to co oczekiwałem. Lepsze tekstury, lepszy vr, drobne ulepszenia, paczkę z pancerzami i 60 klatek na PS5. Trochę dziwne, że na streamie pokazywali głównie PC i XsX, a prawie w ogóle nie pokazali PS5 po za kilkoma ujęciami.
Czekam. Mam zainstalowane na obu konsolach i sobie zaktualizuje i porównam jak wyjdzie.
No nie jest to jakość z pokazu z 2014 roku, na jaką liczyłem. Tekstury nadal wyglądają jak wyglądają, skóra nadal plastikowa i właściwie jedyne różnice na filmie można wyłapać wyłącznie w trzech/czterech miejscach. Dodali do wody nieco odbić przestrzeni ekranowej, flora podrasowana + cienie ze śledzenia promieni, ale to wszystko. W kilku chwilach zaledwie widać udział globalnego oświetlenia w śledzeniu promieni, którego w pełnym słońcu i tak nie widać.
Myślałem, że będzie przynajmniej powrót do gameplaya sprzed premiery - https://www.youtube.com/watch?v=xx8kQ4s5hCY , dla zapominalskich, ale chyba się przeliczyłem. Cóż.. poczekam, zobaczę u siebie na żywo na maksymalnych detalach. Wtedy wydam werdykt. Zapał nieco jednak ostudzony...
To wygląda jakby oni przez ponad 2 lata instalowali ze 4 średnie mody.
Ja tylko chciałbym zaznaczyć że mam nadzieję że ten patch na PC będzie OPCJONALNY.
Bo jeśli tym patchem podniosą wymagania sprzętowe (a raczej podniosą, chyba że na streamie zostało to zdementowane, wtedy poproszę o takową informację) to będzie płacz ludzi którzy grają sobie na starszych pecetach. Capcom przy aktualizacji na nextgeny RE2R, RE3R I RE7 dodał też do wersji PC raytracing czym podniósł wymagania a nawet niektórym osobom które kupiły grę aktualizacją uniemożliwił grę bo gra po aktualizacji wymagała win 10 a nie jak wcześniej win7. O zniszczeniu społeczności moderskiej nawet nie wspominam. Na szczęście 2 czy 3 dni po aktualizacji udostępnili na Steamie opcję zmiany na starszą wersję.
Wiadomo w którą stronę będzie działał ten crosssave? czy będzie można przenieść zapis z PC na Ps4? czy tylko PS4 na Ps5?
spokojnie poczekajmy do 14 grudnia dodano to co istotne resztę dodamy sami :) najważniejsze że jest pełna implementacja RTGI a wyciśniemy z tego co trzeba we właściwym czasie :) Tutaj screeny z RTGI ale tylko na 8 promieniach + pełne zmodowane zasięgi i właściwie wszystko co się dało więc jak RTGI będzie zaimplementowane + zasięgi to resztę zrobi się samemu. Poza tym będzie też pełny HDR a nie autoHDR z Windowsa 11.
Fajnie. Z przyjemnością wrócę po latach do tej wspaniałej gry w której spędziłem wiele godzin na świetnej zabawie.
Wiem, że to nie remake i nie będą zbyt dużo zmiany i nowe zawartości, ale to zawsze coś. Tym bardziej, że to darmowa aktualizacja.
Mi się podoba i już grzeję kompa na święta z Wieśkiem. Można by bić pianę jakby sobie za to zażyczyli 50 zł, a za darmo to sporo dodają.
No to będzie okazja znów ograć Wieśka i zrobię to z przyjemnością. Ja jestem zadowolony, bo dlaczego mam nie być? Mogli w ogóle nie robić żadnych ulepszeń a zrobili. Mnie cieszy dodany tryb fotograficzny, bo mam zamiar teraz przejść Wiesława na konsoli i tam nie było jak robić fajnych zdjęć.
A jeżeli mam pudełkową wersję "Edycja Gry Roku" to też będę mógł jakoś pobrać tą next-gen aktualizacje?
*Pierwotnie napisałem tu czepialski komentarz, ale usunąłem, bo w zasadzie po przeanalizowaniu był bezpodstawny.*
Swoją drogą, ciekawe czy są gdzieś statystki ile procent graczy konsolowych wybiera tryby jakościowe w gra? Osobiście odkąd mam ps5 gram tylko w tryby wydajnościowe(60fps). W ogóle wizualnie nie podchodzi mi to gra w 30fps z lepszą rozdzielczością oraz rt. Dla mnie Osobiście uważam za bezsensowne implementowanie rt do gier na konsolach. Uważam że twórcy powinni się skupić w pierwszej kolejności na 60fps a potem sobie dodawać np tryb 4K60, 1440p60-120fps 1080p120fps ale z gorszą oprawą graficzną.
Duży plus za dodanie opcji skalowania rozdzielczości renderingu w grze bez konieczności zmiany rozdzielczości interfejsu. Czyli tak zwane Resolution scaling, dostępne już w CP 2077.
Resolution scaling powinno być dostępne w każdej grze; nawet indie. Dzięki niemu można odpalić wiele wymagających tytułów na ziemniaku.
Szału ni ma... samemu można pomodować tak że będzie next gen
będzie fsr / dlss ale tak jak pisałem poprzednio pokazują performance mode 60fps na xbox series x... Z ray tracingiem będzie na 100% 30fps więc dla mnie to porażka. Nic wielkiego nie zrobili, lepsze tekstury można pobrać customowe jak 99% rzeczy które wymienili.
WOW! Moszno zbroje, normalnie na to czekałem xD
spoiler start
Niczym na Eskela zamienionego w drewno
spoiler stop
No... Wiem, że nie ma za dużo faktycznego gameplayu na tym zwiastunie, jednak mam wrażenie, że jakoś z modami (a nawet z samym Reshade'em) gra może wyglądać dużo lepiej:
https://www.youtube.com/watch?v=8ILcfqL-kGQ
https://www.youtube.com/watch?v=i2Qahz6oHus
Czekałem na tę łatkę z niecierpliwością.....ale, jakoś animusz wyparował.
No cóż, zobaczymy 14 grudnia, jednak, nie spieszy mi się już :/
W końcu będzie grane na PS5. :D Przydadzą się te 2 tygodnie urlopu na przełomie grudnia i stycznia. ;)
Straszna lipa ten "next gen" update. Nazwa nieadekwatna do zawartości.
Taki update trochę jako sztuka dla sztuki i mały wewnętrzny projekt na zaliczenie. Tekstur chyba nie dotknęli, poprawili cienie (Ray Tracing, ale czy stary Wiedźmin miał te cienie kiepskie?), mała poprawka na mapach i nowa kamera.
Alex, miały nam szczęki opaść. Jakoś nic mi nie opadło, znowu odklejka niezła z Twojej strony.
Jestem zadowolony, z tego co widziałem, to dostanę DUŻO więcej niż oczekiwałem :)
A oczekiwałem niewiele. Przypominam punkt wyjścia - to jest siedmioletni, singleplayerowy tytuł, który (IMO) zestarzał się niewiele, ale jednak jest już dość wiekowy. Co to oznacza? Ano tyle, że 99% tego typu gier już dawno nie jest supportowanych i NIKT nie ma o to pretensji. Co najwyżej robią to gracze PC, za pomocą modów, ale tutaj efekty bywają różne (nie zawsze wszystko działa jak trzeba, a i jakość artystyczna potrafi być marna) i czasem trzeba na nie czekać kilka lat :)
Wobec tego ten DARMOWY UPDATE, który wychodzi, po marnych dwóch latach oczekiwania (wiadomo, że byłoby szybciej, ale o zmianę dewelopera, przez wojnę, nikt normalny nie będzie miał pretensji), to całkiem spora i niespodziewana wisienka na torcie.
Mnie się podoba, największą różnice robi oświetlenie (piękne są te zachody słońca teraz), ray tracing (ładnie pokazany na gameplay trailerze, w dwóch miejscach) i więcej roślinności (ok - to podoba mi się najbardziej i od razu rzuca w oczy). Tekstury też są podbite i to widać, choć jeśli ktoś grał na PC, w ustawieniach ultra, to szczęka mu nie opadnie. Usprawnienia gameplayowe też ok, a o trybie fotograficznym pisałem jeszcze podczas premiery, ten tytuł od dawna się o niego prosił!
U mnie gra już zainstalowana, czekam na 14 grudnia i przejdę z przyjemnością trzeci raz :). Bo poza wszystkim innym, to przede wszystkim kapitalny tytuł, do którego mam ochotę wrócić!
Ostrzejsze tekstury + lepsza mapa ,Wiedzmin 3 next ultra remaster remastera odswiezonej wersji :lol: koniecznie wszysko musi sie swiecic bo smietanka bez RT uzna ze gra juz nie wyglada pieknie :lol:
Serio liczyliście na coś więcej? To było oczywiste że dowalą jedynie ray tracing, pewnie w dodatku pożerający jeszcze więcej FPS niż Hairworks. Nowe tekstury dla PC w sumie nie mają znaczenia bo najpopularniejszym modem na nexusie od zawsze jest HD Reworked Project, w dodatku chyba ciągle aktualizowany.
Najlepiej jakby zrobili kompletny remake, z grafiką na dzisiejsze standardy - oczywiście za darmo. W ramach rekompensaty za premierę Cyberpunka.
Lipa, ża na konsolach 30 FPS w trybie jakości. Na szczęście ten cały RayTracing jest nic nie warty i ja absolutnie nie zauważam różnicy poza spadkiem FPS. W Cyberpunku na prawdę przysięgam, nie wiem ślepy jestem czy co, ale ten obraz jest absolutnie taki sam. Ten RayTracing nic nie wnosi poza spadkiem FPS. Robiłem zrzuty ekranu porównywawcze i dużo czasu spędzam na sprawdzaniu. Horizon 2, Deathloop - no nigdzie nie widzę wzrostu jakości. Może LG OLED C2 już sam poprawia ten obraz tak, że nie da się zauważyć zmian. Chociaż też wcześniej grałem na monitorze LG-27GL850-B to też nie widziałem różnicy. Na PC przy Cyberpunku (ten sam silnik co Wiedźmin 3) ten RayTracing poza cieniami coś tam wizualnie zmienia (chyba najbardziej wodę), ale też nie jest to warte kupowania karty graficznej za 7 tysięcy. Mój RTX 2060 dawał radę spokojnie. Już kiedyś pod Metro Exodus pisałem o tym RayTracing, że on jest do w*jebania. To jest tak bardzo usless marketingowa papka, która ma jedynie sensowne zastosowanie w prerenderowanych filmach CGI, a nie gamingu. Wciskaja to gówno, aby karty się bardziej pociły i aby klienci byli zmuszani do kupowania więcej i częściej, bo MUSZĄ WYCISNĄĆ MAXA.
https://www.youtube.com/watch?v=2VGwHoSrIEU
Także ja będę w Wieśka śmigać w trybie wydajności przy 60 fps bez żadnych wyrzutów sumienia. Mam też kopię na PC to sobie też przetestuję, ale ciekawią mnie bardziej haptic triggery.
Kto niby czeka na wieśka 3, co niby ma być tam nexgenowego oprócz grafiki? Nie wiem jak można nie było ograć wieśka jak non stop za 20 albo 30zł chodzi czy tam 50 za komplet
Co tu dużo mówić, widać że gra wygląda trochę ładniej, ale nie nazwałbym tego "next genem". Szczerze to wygląda to po prostu jak Wiedźmin 3 na modach graficznych. Nie wiem co zabrało CDPR aż tyle czasu na stworzenie tego oficjalnego moda (może optymalizacja).
Redzi mają szczęście, że wydają to w formie darmowego update, bo gdyby kazali nam za to zapłacić to byłaby duża wtopa, a tak to właściwie nie ma na co narzekać, poza tym że człowiek liczył jednak na więcej usprawnień.
Im więcej siedzą i gadają tym mniej efektów. Wiesiek zmodowany na screenie sprzed 2 lat obok.
5 razy to ogralem jak wiekszosc graczy, nuda.
Czyli wyszło jak większość przewidywała. "Usprawnienia" graficzne i tyle.
Jeżeli bierzemy pod uwagę czas z jakim się tym obnosili to jedna wielka żenada.
Czy to jest jakiś, żart?
Nazwa wskazuje, że głównym beneficjentem tego patcha miały być next-geny (w sumie już current geny). To która z tych nowości jest faktycznie przełomowa na ps5/XSX?
Oczekiwałem co najmniej 4k 60 FPS i wsparcie dla DualSense.
Trailer tego patcha też zrobiony pod high end PC. Ludzie przecież ta gra na high end pc nadal wyglada dobrze, z reszta kto chciał miał mody.
Update kompletnie dla nikogo.
Bardzo mało tych zmian. Jeśli chodzi o grafikę to gdzie wolumetryczne chmury, dynamiczne oświetlenie, zwiększony zasięg rysowania szczegółów? Zmiany w rozwoju postaci, przywrócenie wyciętych scen i zadań z przed premiery.
Z racji tego ze jest to patch nazwany przez CDPR Next Genowy. A przepraszam bardzo Wiedzmin 3 z przed premiery wygląda sto razy lepiej niz ten z Ray Tracingiem. A i jeszcze jedno jeśli chodzi o tego patcha to wszystkie te drobnostki zrobili moderzy już bardzo dawno temu także no...
Z tą niesamowitością bym nie przesadzał. To już Red Dead Redemption 2 na konsolach w 2018roku wygląda o generacje lepiej niż ten niby "next genowy" wiedzmin. Przypominam że mamy 2022 a zaraz 2023 rok. Trochę za późno ten patch. On powinien wyjść maks 2 lata po Krew i Wino.
Czyli przez 2 lata produkcji tego dodali tylko nowe tryby kamer, kilka prostych quality of life, które można było wprowadzić patchem ważącym z 10 Mb i photo mode? Ray tracing niby jest, ale go nie widać, tekstur nie robili tylko dodali od Hulka co też rudy potwierdził (swoją drogą typ wygląda, jakby był zażenowany, ze musi to prezentować), poza tym zmian, które byłyby widoczne gołym okiem nie ma. Czyli na moim Xbox Series X mogłem grać w stara wersje w sumie natywnym niemalże cały czas 4K w 60 FPS, a teraz będę miał skalowane bo innych różnic nie zauważę? Brawo ekipa! Świetna robota wymagająca ewidentnie tych wszystkich opóźnień.
To mocne słowo NEXT GEN ma tyle wspólnego z tą treścią stojącą za tym wyrażeniem w grach które wyszły w ostatnie dwa lata i w grach aktualizowanych pod obecne konsole co ekologia ma wspólnego z ekologiem ....