"Z pewnością jedną z największych przywar klasycznych Falloutów zawsze była powolna i niezgrabna specyfika walki turowej."
Jedyne, co mnie irytowało w walce w Falloucie, to brak kontroli nad towarzyszami, którzy mi nie raz zrobili z tyłka sito. Co tam więcej było niezgrabnego?
Trochę za mocna zrzyna na granicy pozwu.
W takim ATOM RPG czy Hedon inspiracje były odczuwalne, ale starano się zrobić coś nowego zamiast zrzynać i przypudrowywać.
Swoją drogą mogli jednak trzymać się schematu „eksploracja w FPP + walka z widokiem z góry" jak np. w grach Realms of Arkania czy Gold Box.
No ale wtedy musieliby się mierzyć z ludzkimi uprzedzeniami (ludzi którzy głównie o nich słyszeli) do walki ze starych Falloutów... Walka turowa w FPP to może w Wizardry i Might&Magic się udała bo tam jednak się postarano a tutaj?
Eksploracja w rzucie izometrycznym a walka w FPP? Dziwaczne, ja rozumiem odwrotną sytuacje, immersyjna eksploracja w FPP a podczas walki przejście do stylu izometrycznego przez co ma się większą kontrolę i pole widzenia na polu walki ale to? Ech udziwnianie...
A swoją drogą, nie jestem pewien czy to ta sama osoba, ale ponoć gość który będzie w tej grze odpowiadał za grafikę pracuje także nad pewnym modem do jednego z współczesnych portów Dooma dziejącego się w świecie Fallouta a także replikującego styl graficznym i animacje sprite'ów z oryginalnej gry. Jak dla mnie wygląda to bardzo ciekawie
https://www.youtube.com/watch?v=FMjJM9HAqqk
Skoro o RPGach z retro grafiką mowa - Wormwood Studios (znane z Primoridia i stylu graficznego) tworzy horror RPG w FPP.
https://www.youtube.com/watch?v=q4BvqjBJwmo
Via Tenor
Czyli walka turowa jak w dungeoncrawlerach albo jRPG?
Wygląda fajnie, tylko system walki zapowiada się na porażkę. No nie wiem - przecież w takim DOS/DOS2 potrafili zrobić turowy system walki, który wszyscy zainteresowani takimi tytułami bardzo chwalili.
EDIT - dokładnie, jak napisał powyżej DzaQ, w grach które wymienił w poście 11.2 także potyczka w turach była albo b. dobra, albo nawet perfekcyjna (nie wiem dlaczego, ale faktycznie z serii civilization najbardziej mi się cz.5 podobała, od 6 się odbiłem - i nie o walkę chodziło tylko o system zarządzania miastami i rozwojem cywilizacyjnym, grałem 3x na różnych poziomach trudności i zawsze wygrywałem zwycięstwem kulturowym)
wygląda koszmarnie, jak jakiś crap sprzed 30 lat w podbitej rozdzielczości, żerujący na nostalgii 50-latków, którzy są już tak starzy, że nawet nie pamiętają jak i dlaczego grali kiedyś w takie gry. to już chyba nawet chińskie porno czytanki są ciekawszą formą gry niż takie twory
Wasteland 2/3 pokazały, jak można zrobić świetnego, "nowoczesnego" Fallouta z kamerą na górze.
To wygląda po prostu średniawo, w najlepszym razie. Jako fan F1/2 nie czekam. Żerowanie na nostalgii tanim kosztem.
Zastanawiam się czy te lokacje do walk z pierwszej osoby, które odzwierciedlają miejscówkę z izometrycznego widoku są predefiniowane czy odwzorowują dokładnie lokacje bo jeśli to drugie musieliby zrobić wiele prerenderów
Przy takim widoku nie może zabraknąć celowania w konkretne części ciała jak w Falloutach.
Szykuje się petarda. Mody do F2 wyszły im znakomicie. Nic tylko czekać, co nam przyszłość przyniesie.
Ja, dla odmiany, jestem na nie. O ile mogę jeszcze przymknąć oko na "żerowanie na nostalgii", to już nie na plagiat, a właśnie tak to wygląda i takie miałem pierwsze skojarzenie.
Sorry :/
Wasteland 2/3 pokazały, jak można zrobić świetnego, "nowoczesnego" Fallouta z kamerą na górze.
^^Dokładnie - nic dodać, nic ująć.
Nie mam zamiaru nic ujmować klimatowi czy fabule, bo były genialne. Po prostu jak przerzuciłem się z innych rpg izometrycznych to sama walka dla mnie była zdecydowanie najsłabszym (i w sumie jedynym słabym) elementem pierwszych falloutów.
Zajebiste. Tak powinny wygladac wszystkie fallouty, a nie to 3d gowno od bethesdy.
Najważniejsze pytanie: czy gra będzie po polsku
fajnie aż chce sie zagrac nie to co te nowe RPG bez ladu i skladu kolorowe badziewiaki
Jak Fallout to tylko w fps w stylu Fallout 4, a nie te przestarzałe i nudne turówki z rozpikselowaną grafiką.