Ale można było wydobywać rudę. Kilof, bryła i jazda. Czy źle pamiętam?
Byla animacja kopania, ale ze względu na balans nie dało sie nic wydobyć.
I to mi się podoba, remake ale z dodatkowymi rzeczami by wnieść powiew świeżości by ludzie nie narzekali " kupiłem to samo tylko w ładniejszej grafice". Trochę mnie tylko martwi ten " zwiększony survival" na początku gry. Gothic 1 i tak miało się ciężki początek ( mówię to jak się grało pierwszy raz) a oni chcą jeszcze to utrudnić( dla fanów)... Tak długo jak nie zrobią z tego " returninga" który przekombinowywuje walkę i sztucznie pompuje poziom trudności, tylko po prostu to lekko podkręcą tak by weterani mieli nowe wyzwanie na starcie ale też by nie zniechęcić nowych graczy to ok.
Kurcze brzmi to naprawdę fajnie, może wyjść z tego naprawdę solidna gra
No i supcio. Jak już wspominałem, jest duży potencjał na rozszerzenie jedynki, bo wiele wątków było niedokończonych (Bractwo w pewnym momencie po prostu się urywa, mimo tego że do końca gry do niego będziemy należeć), a i terenów było sporo pustych, błagających o wypełnienie.
Już po drugim rozdziale poza głównym wątkiem nie było za wiele do roboty, więc czekam z niecierpliwością. Najbardziej jednak ciekawi mnie system walki i ogólna rozgrywka, mam nadzieję że do końca roku albo na początku następnego coś dostaniemy.
Wszystkie te informacje są jak piękny sen. Chciałbym aby ta gra była pewnego rodzaju przełomem. Aby branża, tak jak po Dark Souls przypomniała sobie, że nie każda gra RPG fantazy musi być sandboxową papką, po Gothic Remake zauważy, że nie każda gra wymagająca uwagi musi być soulslikem, a określenie gothiclike będzie równie znaczące i popularne.
Wzywasz, oto jestem.
Gdybym mógł wymazać z historii Polski jedno wydarzenie, nie byłyby to rozbiory, druga wojna światowa, czy narodziny Beaty Kozidrak. Wymazałbym polską premierę Gotika, bo to ona poczyniła największe spustoszenia w naszej kulturze. Niemcom nie udało się nas zgermanizować, więc z zemsty i czystej złośliwości wysłali nam to, co mają najgorszego, skrzywiajac młodość i gust rzeszom Polaków.
hexx0... Nikt by się nie zgodził ze zdaniem Rosenkranza na temat arcanii. To co powiedział powiedział dlatego, że w mediach nie wypada wprost krytykować jakiejś marki czy firmy. Nie mógł powiedzieć, że to banda debili i powinni się zająć mobilkami. Ale problemem arcanii nie było to, że "nie oddawała ducha starych gothiców" bo nawet nie próbowała. Brak systemów gildii, rozwój postaci w kieszeni, zamiast otwartego świata jeden wielki tunel, który przemierza się w jednym kierunku ku potworom o większej sile. Nic w arcanii nie chciało być gothiciem. A ponadto była to gówniana gra.
Bardzo ciekawie się to zapowiada, czekam z niecierpliwością!
Nie mam problemów z graniem w stare gry, a pierwsze gry z serii Gothic należą do moich ulubionych. Tak więc teoretycznie można sobie, kolejny raz ograć oryginał, czy dograć moda. Ale powiem szczerze, że po Kronikach Myrtany (mod jest świetny, super się przechodziło) poczułem już po prostu przesyt gier na tym leciwym silniku. A nie jestem zwolennikiem katowania jakiejś gry po naście razy, nawet jeśli bardzo ją lubię.
Obie części ograłem po kilka razy. Do tego jakieś mody. Oglądało się też swego czasu na YT jakieś streamy, ciekawostki. No co można z tego starego Gothiczka jeszcze wydusić? Nawet modersko Kroniki Myrtany to już 'opus magnum' i nic lepszego, raczej nikt z tego archaicznego silnika już nie wyciągnie.
A ogrywanie pierwszego Gothica, z drobnymi usprawnieniami, na zupełnie nowym silniku do tego na TV to będzie zupełnie nowe doświadczenie. Czekam.
Ale badzmy szczerzy jest masa osob ktore wola gothic 3, dla mnie to najlepsza czesc, klimat jak i swiat bardziej mi przypadly do gustu tutaj niz w 1 i 2
Mam nadzię, że nie przesadzą z poziomem trudności. Poza tym zaopowiada sie świetnie.
Jeśli chodzi o poziom trudności to mi to zwisa, niech sobie nawet podwyższą o połowę, to i tak dam sobie radę(oczywiście to byłaby przesada, a gracze po raz pierwszy grający mieliby przechlapane, ale niech nie robią w drugą stronę, za łatwo by było). Ale tylko wojownikiem, jest takie właśnie 1 ale. Mag jest w jedynce bardzo słaby, na początku i przez środek. Czary ofensywne jakie może posiąść nie powalają, często były w sam raz na pojedynczy cel, ale problem zaczynał się przy 2 lub więcej co mocniejszych kreatur, które więcej wytrzymają. Jak podejdą to jest koniec. Od środka to się zaczyna zmieniać zdobywamy falę lodową i możemy jakoś bić grupki. Jednakże to było słabe, monotonne i irytujące. Nie dość, że mag długo castuje to jeszcze nikt nie może go w tym czasie uderzyć. I niestety od mida do początku końca to wygląda tak, że spamujemy falą lodową, a potem czymś mocnym ofensywnym i znowu fala lodowa i znowu ofensywa i tak w kółko aż padną. Fala uriziela to zmienia i jest lepiej, ale wciąż i tak nie najlepiej. Czasem i tak fala lodowa jest potrzebna. Muszą coś koniecznie z tym zrobić, np. podnieść próg wytrzymania i nie przerywania czaru, a to mogłoby tak działać, że cokolwiek co zada mniej niż 50 dmg(albo lepiej 5-10% życia bohatera, bo na początku dmg jest duży, a pod koniec mniejszy), nie przerwie castowania zaklęcia. Fajnie, że coś dłubią przy arenie, ciekawe czy coś też dłubią przy obozie bandytów. A co z niektórymi przedmiotami jak monety(może quest od kolekcjonera coś w tym stylu)? Skoro mają zrobić tę grę tak, żeby była spójna z następcami, to pewnie na końcu górskiej ścieżki obok starej kopalni, coś będzie, bo w dwójce jest tam jakaś palisada, a ścieżka prowadząca prosto w ścianę dziwnie wygląda. Nawet wspomniane jest, że świat będzie nieco większy.
zamierzają zmienić nieco świat i fabułę > by za bardzo nie naruszyć koncepcji oryginału.
Coś mnie Tutaj nie pasuje, tylko co to takiego hmm......
Mnie to tam cieszy, zobaczy sie.
Brzmi to idealnie, oby udało im się dowieść ten tytuł. No i jest szana, że zrobią trójkę od nowa.
Zamiast bawić się w czwórkę, czy inne gry w tej serii, to zrobienie tej części od nowa jestnajlepszym pomysłem.
"twórcy nie chcą przesadzić w żadną stronę, choć gracze domagają się wymagającego, iście survivalowego początku gry."
Zgadzam się, choć mam nadzieję, że za wzór nie postawią sobie R2.
Czekam z niecierpliwością, brzmi to jak gra, którą mógłbym kupić na premierę, czego nigdy nie robię (i teraz też nie zrobię, poczekam parę miesięcy aż stanieje i kupię używaną ;)).
ale bede w to gierczyl na ps5
Niewykluczone, że w Gothic Remake pojawią się także mechaniki, które z różnych powodów wycięto z pierwowzoru, takie jak możliwość wydobywania rudy czy wytwarzania strzał.
Ale można było wydobywać rudę. Kilof, bryła i jazda. Czy źle pamiętam?
W temacie poziomu trudności wystarczy dać ludziom wybór np easy dla 90% populacji graczya, dla weteranów gothica i dla sadomaso fanów soulsikow.
Jeśli już chcą zrobić grę trudną to zostawić możliwość zapisu i wycztania sejwa kiedy się chce, a nie checkpointy i jakoś po dwudziestym wgraniu sejwa uda się ubić przeciwnika :)
Mam nadzieję, że dalej będzie można wprowadzić troka górskiego do miasta Gomeza i pozbierać broń po zabitych strażnikach.
Co ten Rosenkranz pierdzieli? W Gothicu 3, czuć było klimat poprzednich części - szczególnie w soundtracku, jedyny problem G3 to że przez brak czasu nie skończyli jej do końca, co skutkuje brakiem szlifu, wszechobecnymi bugami i okropną optymalizacją(w późniejszych wersjach jeszcze wykroili używanie dwóch rdzeni, by zyskać na stabilności gry)