Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: koniec aut spalinowych

08.06.2022 23:12
Minas Morgul
11
3
odpowiedz
Minas Morgul
247
Szaman koboldów

Jeżdżę dieslem.
I pewnie jeszcze nim pojeżdżę.
A kiedyś przesiądę się na elektryka.
I będę jeździł elektrykiem.
A później zostanę starym zgredem z demencją i zacznę opowiadać wnukowi, że kiedyś to była motoryzacja.

I ten wnuk mi powie, że nie rozumie. Bo jak widział spalinówkę w muzeum, to to tylko pierdzi, ryczy i śmierdzi.

Tak jak i mój dziadek zawsze mawiał, że dziś prawdziwych parowozów już nie ma. Że jak nie robi ciuf ciuf to nie pociąg.

Kiedyś ktoś zacznie to sprzedawać. Ktoś poprawi ogniwa, ktoś dobuduje ładowarek. Ktoś nauczy się je naprawiać. A ja sobie będę jeździł tak jak teraz.
Ja po prostu czuję to, że kiedyś jakiś producent zrobi taki model samochodu, który mi się spodoba, a który przestanie być produkowany w wersji spalinowej. Nie zamierzam wówczas zabijać się za spalinówkę. Może na początku będzie to miało sens, ale im dalej w las, tym technologia elektryków będzie lepiej dofinansowana. Zwykła konkurencja.
I tak mówimy o pokoleniowej perspektywie czasowej, nim taka zmiana będzie w ogóle odczuwalna.
Natomiast portfolio fajnych elektryków może pojawić się dużo wcześniej.

post wyedytowany przez Minas Morgul 2022-06-08 23:51:55
10.06.2022 15:42
36
3
odpowiedz
zanonimizowany1189783
56
Konsul

Jaki koniec. Lambo i Ferrari danej będą produkować. Elyty będą jeździć super furami, latać prywatnymi odrzutowcami, a plebs w imię dbania o środowisko do pracy na rowerze.

09.06.2022 08:39
Widzący
😁
17
2
odpowiedz
Widzący
242
Legend
Image

Tak wygląda koniec auta spalinowego.

09.06.2022 12:43
ODIN85
😒
25
2
odpowiedz
ODIN85
34
Senator

Pewnie się skończy jak ze słomkami w Maku. Eko dla picu.

09.06.2022 22:22
28
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
robak8
140
Pretorianin

Jest jakiś kraj, który jest już dość mocno nasycony elektrykami? Właściwie to pytam odnośnie wypadków samochodowych. Nie o drobne stłuczki, tylko poważne uszkodzenia samochodu takich jak zakleszczonych pasażerów czy wręcz sprasowanych samochodów. Interesują mnie jakieś dane odnośnie gaszenia płonących elektryków czy prób wycinania poszkodowanych przy zmiażdżonych akumulatorach.

Nie pytam aby udowodnić wyższość jednych samochodów nad drugimi, a jedynie z ciekawości jak z elektrykami sobie radzi Straż Pożarna.

10.06.2022 07:54
elathir
29
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
elathir
103
Czymże jest nuda?

Ale wiecie, ze z tymi elektrykami to będzie zapewne jak z likwidacją elektrowni atomowych w Niemczech. Głośne deklaracje dzisiaj a na dwa lata przed wejściem w życie uznają, że jednak ze względu na sytuacje gospodarczą UE nie jest jednak gotowa i zmodyfikują przepisy tak by jednak mogły to być również hybrydy z jakąś wysoka normą spalinową czy cos w ten deseń.

A co do samej energii elektrycznej, w sumie jeszcze długa droga. Dużo zależy od trzech rzeczy:
1) czy fuzja jądrowa wypali
2) w kontekście energii słonecznej i jej przechowywania, to właśnie samochody stały by się tymi akumulatorami, ładowane w szczycie energetycznym przed miejscem pracy w ciągu dnia pobierały by nadmiar energii z sieci. Wymaga to ogarnięcia infrastruktury, czy to poprzez okablowanie parkingów i doprowadzenie wydajnej sieci energetycznej do nich, albo co logiczniejsze poprzez wdrożenie wymienialnych w szybki i łatwy sposób akumulatorów (czyli akumulatory ładowane by były bezpośrednio przy panelach i rozwożone do punktów lądowania) albo poprzez przeprowadzanie elektrolizy wodoru o tej porze i popularyzacje ogniw wodorowych zamiast akumulatorów.
3) ceny paliwa, ponieważ widzę, że wiele osób w tym temacie przyjmuje tłumaczenie o tym, że ten przepis jest spowodowany troska o środowisko jako jedyny powód. Ja sie zastanawiam, czy te przepisy nie mają drugiego dna, a mianowicie chęci uniezależnienia sie od importowanej ropy powoli. Może analitycy wyliczyli, że czeka nas wzrost cen ropy i w tym okresie jej cena zacznie robić się na tyle wysoka, że auta spalinowe staną sie nieekonomiczne i dużym obciążeniem dla UE. Tym bardziej, że mowa o nowych samochodach, proces wymiany zajmie kolejne 20 lat.

post wyedytowany przez elathir 2022-06-10 08:01:21
08.06.2022 21:11
Mr. JaQb
2
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Mr. JaQb
110
Legend

Przez 13 lat całkowitego skupienia na rozwijaniu elektromobilności może się jeszcze dokonać spora ewolucja jeśli chodzi o zasięg/ceny pojazdów elektrycznych, do tego stopnia, że staną się naprawdę konkurencyjne dla pojazdów z silnikami spalinowymi.

A nawet jeśli transport nie będzie przygotowany na taki zakaz, to go pewnie odroczą. W innym przypadku będziemy mieć kolejną Kubę, z łataniem starych złomów czym popadnie :)

No i pytanie, co się stanie z importem?

post wyedytowany przez Mr. JaQb 2022-06-08 21:13:34
08.06.2022 22:40
Iselor
8
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Iselor
32
Generał

Jest to wszystko o tyle kuriozalne że UE będzie wydawać jakieś zakazy, jaki typ samochodów może jeździć czy być produkowany, ale.....to tylko Europa a i to nie cała. Cała reszta świata będzie miała to gdzieś. I jeszcze będziemy mieć sytuację że Europejczycy będą sprowadzać auta z Indii, Chin, Ameryk a może nawet Japonii.

09.06.2022 02:21
13
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1189783
56
Konsul

Mam z elektrykami jeden problem. Ewentualnie naprawy. Będziesz miał stłuczkę to zapomnij że ziomek z warsztatu wyklepie ci za 500 zł. Koszty idą w dziesiątki tysięcy. Norwegowie wolą złomować, niż naprawiać. Poza tym w Polsce infrastruktura elektryczna jest przestarzała. Nie wyobrażam sobie aby 500 samochodów na osiedlu ładowało się przez noc. Awaria sieci jak nic.

https://spidersweb.pl/autoblog/koszt-naprawy-samochodu-elektrycznego-stluczka-samochodem-elektrycznym/

09.06.2022 07:52
16
1
odpowiedz
damianyk
144
Nośnik Treblinek

Ciekawe tylko z czego będzie produkowany prąd do tych elektryków. Jak narazie Niemcy, lider produkcji zielonej energii, gorący orędownik polityki ekologicznej, wymuszający siłą przestawianie gospodarek krajów ue na zeroemisyjność, bez ruskiego gazu i ropy siedzi w ciemności i marznie.

09.06.2022 08:58
Szynkożerca
18
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Szynkożerca
27
Pretorianin

co za problem będzimy kupować używane elektryki z cyklu niemiec płakał jak sprzedawał

09.06.2022 09:32
Wiedźmin
😁
20
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
Wiedźmin
44
Legend

Przypomina się mi schyłek ery VHS czy monitorów CRT jak ludzie podobnie płakali, że teraz będzie gorzej :)

Wystarczy porównać jaką drogę przeszły spalinówki przez 130 lat. A już zwłaszcza jakie były najlepsze amerykańskie wozy jeszcze w latach 30' i 40' XX, a jakie osiągi miały kultowe ich auta z lat 60' i 70'. To była przepaść. I to samo będzie z elektrykami. Będą unowocześniane i co raz lepsze pod względem osiągów, awaryjności i wygody.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-06-09 09:36:26
09.06.2022 10:45
Iselor
21
1
odpowiedz
Iselor
32
Generał

Jest mnóstwo niewiadomych:
- jak będzie wyglądała sieć energetyczna i ilość stacji ładowań
- jak technika pójdzie naprzód na tyle by auto elektryczne długo jeździło, by wyjazd na wypizdowo w Bieszczadach był opłacalny
- jak długi będzie czas ładowania aut bo póki co trwa to cholernie długo
- czy będzie to tak masowa technika że każdy samochód spalinowy/dieslowy/gazowy będzie się dało przerobić na elektryka
- co z ciężarówkami i autobusami
- ile w 2035 i w 2050 będzie jeździć wciąż aut spalinowych i co z posiadaczami spalinowych aut zabytkowych na żółtych tablicach
- czy ludzie będą sprowadzać na dużą skalę auta spalinowe z innych stron świata
- jak będzie wyglądać sama Unia, czy w międzyczasie tego nie cofną bo zmieni się władza, kto wciąż w UE będzie siedział i czy sama UE dalej będzie istnieć.

10.06.2022 19:59
eJay
39
1
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Problemem tej utopijnej, ekologicznej wizji jest brak okresu przejściowego. UE postanowiła leczyć pacjenta poprzez wyrwanie zęba z korzeniem.

Niezrozumiałe jest dla mnie odejście od próby promowania LPG i udoskonalenia tej technologii. Już teraz emituje ona o 20-30% mniej szkodliwych związków a przecież sam pomysł na wykorzystanie LPG nie jest żadnym rocket science i nie jest ruszany od 10 lat. Elektryki nie dość że są drogie, to jeszcze ich wytworzenie wcale nie jest zeroeomisyjne, a na dodatek ładowanie ich będzie przy takiej skali dużym problemem bo skądś ten prąd trzeba brać. Więc albo każdy Orlen znajdzie kabel z podłączeniem do własnej elektrowni albo będziemy planowali wycieczki nie na 3-4 godziny za miasto tylko na 3-4 dni na grzyby.

No chyba że komuś wyraźnie zależy aby ludzi uzależnić od transportu publicznego. No ale to temat na osobną dyskusję.

10.06.2022 23:53
44
1
odpowiedz
plolak
45
Generał

Do tego czasu układ sił może się zmienić i nie wiadomo co z unią się stanie.

15.02.2023 20:22
49
1
odpowiedz
Sebcza_k
27
Pretorianin

Poerdolenie … już widzę jak ktoś kogo ledwie stać na auto kupuje elektryka … tak tak …

08.06.2022 21:04
1
Annac1
22
dziad5

https://next.gazeta.pl/next/7,172392,28560304,sprzedaz-diesla-i-samochodow-benzynowych-zakazane-od-2035-roku.html#s=BoxOpImg1

Jak żyć. Używane znacznie podrożeją, o nowe będzie trudno i zapomnijmy o rabatach. Kogo będzie stać na elektryka. Używany elektryk to chyba jakiś oksymoron plus serwis u Wiesia nie wchodzi w grę.

To tak miał wyglądać koniec świata chyba.

08.06.2022 21:16
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1367084
19
Pretorianin

W Polsce koniki wrócą do łask xD Tanie w utrzymaniu, ekoligiczne. brak przeglądów technicznych i OC :D

o kosztach paliwa i napraw nie wspominając.

post wyedytowany przez zanonimizowany1367084 2022-06-08 21:18:38
08.06.2022 21:38
mirko81
5
odpowiedz
1 odpowiedź
mirko81
70
Slow Gaming

To dopiero wstepny zakaz sprzedaży nowych. Spalinowymi 10-30 letnimi będę jeździć jeszcze zapewne następne 20-40 lat.

post wyedytowany przez mirko81 2022-06-08 22:07:19
08.06.2022 23:02
9
odpowiedz
Kcin
0
Centurion

Wszystko wskazuje na to ( są już na to daleko posunięte plany ) iż w przyszłości samochód będzie mógł służyć tylko przez określona liczbę km. . Czyli kupujesz samochód możesz nim przejechać określoną liczbę km po czym go oddajesz , ten przechodzi całkowite odnowienie i zostaje ponowne sprzedany.

09.06.2022 07:21
Ppaweł
😉
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Ppaweł
63
Senator
Wideo

taki ,nawet ciekawy filmik o "ekologiczności" elektryków

https://www.youtube.com/watch?v=FzqWFrO2Mc4&list=FLYAPZm5Y5ZIHTFeL65tKueQ&index=1

post wyedytowany przez Ppaweł 2022-06-09 07:22:09
09.06.2022 12:00
22
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany869910
114
Legend

Wszystko ewoluuje. Kiedyś były bryczki, telefony stacjonarne, kasety VHS. Można takich rzeczy używać, ale zasadniczo zostały wyparte przez coś innego.

09.06.2022 12:09
PrzemoDZ
23
odpowiedz
2 odpowiedzi
PrzemoDZ
133
Legend

I po co panikujecie? Napęd elektryczny jest nieporównywalnie prostszy w budowie od spalinowego. Budowa silnika spalinowego, przy elektrycznym to jest kosmos. W elektryku nie masz skrzyni biegów. Do serwisu w elektryku tak naprawdę zostaje układ hamulcowy, zawieszenie, ew elektronika. No i bateria. A w technologię rozwoju baterii w tej chwili pakowane są gigantyczne pieniądze. Może się okazać że za te 10-15 lat, będziemy mieć ogniwa X razy bardziej wytrzymałe, Y razy bardziej pojemne i Z razy tańsze. A kupując używane auto elektryczne, będzie się wymieniało akumulatory i resztę miało w D. Bez ryzyka trafienia na minę, gdzie wymiana sprzęgła, rozrządu, filtra DPF i koła dwumasowego za łącznie jakieś 6-7 tys, to dopiero początek niespodzianek dla nowego właściciela.

post wyedytowany przez PrzemoDZ 2022-06-09 12:11:41
09.06.2022 12:35
papież Flo IV
24
odpowiedz
papież Flo IV
90
Prymas Polski

Tylko żeby nie poszło to w odwrotnym kierunku. Jak elektryki nie stanieją, to ludzie będą zajeżdżali do końca swoje stare auta i będzie jeździło jeszcze więcej szrotów niż teraz.

10.06.2022 08:03
Ppaweł
😉
30
odpowiedz
Ppaweł
63
Senator
Wideo

nie taki zero emisyjny był chyba ten autobus

https://www.youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM

post wyedytowany przez Ppaweł 2022-06-10 08:05:09
10.06.2022 13:15
32
odpowiedz
Kcin
0
Centurion
Wideo

Wszystko super. Oprócz pojemności baterii.

[link]

10.06.2022 13:44
Rumcykcyk
33
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Podobno mają być samochody na wodór.

10.06.2022 15:12
[Gammorin]
34
odpowiedz
[Gammorin]
88
Konsul

Nie widzi mi się to, że do 2035 całkowicie odejdą od aut spalinowych. Wszystkie koncerny naftowe na to nie pozwolą, za duży biznes z tego jest. Skończy się pewnie tylko na gadaniu i tyle.

10.06.2022 15:39
Widzący
😂
35
odpowiedz
Widzący
242
Legend

Samochody na wodór albo na wodę sodową, zresztą z czego będą robić plastik?
Też z fotovoltaiki?
A gumę z wiatraków, razem z lakierem zresztą. Stal na obudowy do akumulatorów bez rudy i koksu?
A blachy na elektrosmrodoblachy?
I komputery razem z konsolami z gipsu makulatury.

10.06.2022 17:28
😁
37
odpowiedz
1 odpowiedź
hinson
134
Generał

Nie wyobrazam sobie tego zeby do 2035 infrastruktura energetyczna byla przygotowana na dziesiatki milionow elektrykow ktore beda jezdzic po drogach nawet w tych najbardziej rozwinietych krajach a co dopiero w Europie Srodkowej i Wschodniej.
Na autostradzie co 60 km maja byc stacje ladowania. Ale jedna stacja przecietnie potrzebuje 50 kW a sa i 150 kW czy nawet 350 kW.
Miejsce na ladowanie 10 samochodow moze okazac sie za malo skoro szybkie ladowanie samochodu to godzina i chyba nikt nie chce stac w kolejce po dwie lub trzy godziny aby naladowac swoj.
Autostrady sa w w szczerych polach i do kazdej takiej stacji ladownia trzeba bedzie stawiac trafoka, rozdzielnie i dociagnac srednie napiecie zeby ja zasilic.
Koszty ogromne i byc moze dla malych kraikow typu Dania, Holandia, Luksemburg itp nie bedzie to az taki problem ale Francja, Niemcy, Polska, Hiszpania beda miec problem ze swoimi setkami kilometrow autostrad zeby je wypelnic stacjami ladowania.
Nie mowiac juz o poteznym wzroscie zapotrzebowania na energie. Jak oni chca to zasilic skoro wegiel jest be, gaz tez juz be i atom tez jest be.
Z tych wiatrakow, fotowoltaiki? Nie ma hu.a we wsi ze odnawialne zrodla energii wytrzymaja takie obciazenie.
Juz przynajmniej mogli poczekac do 2050 i najpierw miliardy zainwestowac w infrastrukture energetyczna i badania na fuzjami termojadrowymi ale i tak przypuszczam ze elektrownia termojadrowa to kwestia jeszcze kiludziesieciu lat zanim taka powstanie.

10.06.2022 18:40
38
odpowiedz
6 odpowiedzi
gro_oby
229
Senator

A co z tymi samochodami na wodór? Dalej pieśń przyszłości?

10.06.2022 21:44
mirko81
😁
42
odpowiedz
mirko81
70
Slow Gaming

a gdzie telewizory 4k/8k 3D nadal zabronione? sprzeczne z naturą?

10.06.2022 23:41
43
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1189783
56
Konsul
Image

.

12.06.2022 02:20
DURSON69
46
odpowiedz
3 odpowiedzi
DURSON69
18
Chorąży

Chciałbym elektryka, ale tak do zabawy, bo jebać baterie, ich zasięg i żywotność. Elektryk to nie jest żadne rozwiązanie jeśli chodzi o ekologie, tutaj może pomóc tylko wodór

15.02.2023 20:13
48
odpowiedz
miloslawg
1
Junior

A co z agregatami prądotwórczymi - też będą elektryczne?

15.02.2023 20:30
Ppaweł
50
odpowiedz
Ppaweł
63
Senator
Image

to idzie w takim kierunku że na koniec będziemy się takimi samochodami poruszać

post wyedytowany przez Ppaweł 2023-02-15 20:31:11
08.06.2022 21:29
A.l.e.X
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Ja tam lubię i taką i taką motoryzację. Elektryczna to taka gadżeciarska ma swoje niebywałe plusy jak totalne wbicie w fotel jak przyspieszamy i widzimy 3s lub i poniżej do 100 właściwie z momentalną dostępną mocą. Spalinowa i dźwięk V8 przy 6.2 lub 6.4l to prawdziwa symfonia dla uszu. Nawet stojąc na światłach dźwięk silnika zaciekawia ludzi nie mówiąc już jak przyspieszamy nawet przy niskich obrotach. Tutaj wozy spalinowe szczególnie wszystkie kultowe amerykańskie muscle car to prawdziwa uczta dla uszu ale i dla wzroku. Duże masywne krążowniki vs elektryczne gadżety. Fakt nowe Audi GT etron zachęca wyglądem i osiągnięciami ale nadal jest to audi w cenie 700K. O wiele lepiej wypada tutaj porsche taycan ale jest szarym tłem na drodze i nikt nigdy na niego nie spojrzy a już na pewno nie obróci się za rykiem silnika. Bezsensowne zakazy które tylko będą podbiały ceny kultowych starych aut. Slogany że elektryczność to tani transport to tylko slogan i prawda tylko dla tych co mają przy domu własny słupek i fotowoltaikę. Jeśli chcemy naładować na mieście to trzeba się liczyć z kosztami nawet 3PLN za 1kWh co w zasadzie daje nam jakieś 100 PLN za 100km fakt nadal taniej niż dociśnięte 30l+/100 w V8 ale zdecydowanie drożej niż przy samochodach z silnikami z kosiarek a czasem jeszcze zagazowanych.

Pozostaje jeszcze otwarte pytanie gdzie znajdą się te wszystkie GWh mocy które będą zasilały te wszystkie samochodu w Polsce ;)

08.06.2022 22:04
6
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1371550
4
Pretorianin

Do 2035 mają zniknąć z dróg samochody osobowe i lekkie pojazdy osobowe, a do 2055 reszta. Przynajmniej tak to idzie zrozumieć jak się czyta newsy na ten temat. Dokładnie tu to jest wyjaśnione https ://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-priorytety-ue-w-dobie-pandemii/aktualnosci/news-parlament-europejski-zdecydowal-o-przyszlosci-aut-spalinowyc,nId,6079842

09.06.2022 09:02
😜
19
odpowiedz
zanonimizowany1371143
0
Konsul

Ten, kto ma swój samochód, który mu wystarczy ma wy...ane. a że tutaj wszyscy takowy mają, to po co się czymś martwić?

10.06.2022 12:30
Hayabusa
31
odpowiedz
Hayabusa
238
Tchale

Ja tam i tak planuję jakoś niedługo kupić hybrydę. Dociągnie spokojnie do 2035, może nawet dłużej. A potem - zobaczymy.

10.06.2022 20:20
41
odpowiedz
Kcin
0
Centurion

A może by po prostu w dużych miastach nie zastawiać klinów napowietrzających o których już dawno sie zapominało i zminimalizować zabudowę równoległą do ulic. I przede wszystkim zwiększyć liczbę lasów miejskich ( parki przekształcić na parki leśne ). Zakazać tez stawania długich budynków przed samą linią lasów. Przyroda bardzo dobrze dała by sobie rade z neutralizacją CO2 gdyby jej nie przeszkadzać. Ale to by było za proste.

post wyedytowany przez Kcin 2022-06-10 20:22:05
12.06.2022 00:39
45
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kcin
0
Centurion

,, spokojnie, jest nadzieja dla „spalinowej motoryzacji”
Nazywa się „poprawka 121” i jest jedną z propozycji, które przegłosowali urzędnicy Parlamentu Europejskiego. Wynika z niej, że ograniczenia nie będą dotyczyły producentów, którzy w ciągu roku sprzedają mniej niż 1000 samochodów, a ci, którzy sprzedają między 1000 a 10 000 szt. będą mogli ubiegać się o odstępstwo od ogólnej reguły.

Żebyśmy mieli jasność – mowa o firmach, które produkują najdroższe, najbardziej zaawansowane technologicznie supersamochody jakie zna świat. Markach, których klienci mają ten komfort, że niespecjalnie przejmują się cenami. I te marki, które dysponują ogromnymi budżetami i pewnie mogą liczyć na zrozumienie ze strony majętnych i świadomych ekologicznie klientów, zamiast przewodzić w dążeniu do zeroemisyjności, będą się mogły zupełnie nim nie przejmować. ,,

To dokładnie tak jak z wydaniem decyzji na budowę hotelu ,, gołebewski,, . Władze miasta mają usta pełne frazesów o ekologii i jednoczesne wydają pozwolenie na dewastacje nadmorskiej przyrody na gigantyczną skale.

Czy lewicowa ideologia oparta na równości jednak nie uprawia podwójnych standardów ?

post wyedytowany przez Kcin 2022-06-12 00:44:29
12.06.2022 20:11
47
odpowiedz
Kcin
0
Centurion

Można jeździć choćby furmanką byle się na nowoczesnego lansować.

08.06.2022 23:11
Last_Redemption
😐
10
odpowiedz
5 odpowiedzi
Last_Redemption
47
Senator

Ekoswiry z UE szukaja ewidentnie hajsu, bo wpływ na srodowisko ta zmiana przyniesie niewielki...
Pewnie tez chodzi o całkowite odciecie się od Rosji, ale nie tylko Rosja ma paliwo, wiec?

Elektryczny samochod to gówno, a nie samochód.
Daleko tym nie zajedziesz, zywotnosc bardzo niska, ceny z kosmosu za jakiegos gowno Fiata 500, tu nie ma ZADNYCH plusów :D

Na dodatek taka decyzja zapada w trakcie trwania najwiekszego kryzsu od lat, kryzysu, który bedzie się pewnie tylko pognębiał.
Kto wie, moze czeka nas 3 wojna swiatowa

09.06.2022 00:31
Persecutor
😂
12
odpowiedz
6 odpowiedzi
Persecutor
44
Tosho Daimosu
Wideo

Zagłosujmy na Lewice oni wiedzą jak ten przepis ominąć :D
https://www.youtube.com/watch?v=3Bfv43K8eqM

post wyedytowany przez Persecutor 2022-06-09 00:31:54
09.06.2022 12:46
Ppaweł
😒
26
odpowiedz
3 odpowiedzi
Ppaweł
63
Senator
Image

orły ....

09.06.2022 13:07
27
odpowiedz
8 odpowiedzi
Kcin
0
Centurion

,, Zielona energia ,, jest zero emisyjna na etapie jej produkcji. Dochodzi do tego wytworzenie elementów fotowoltaicznych / turbin. Bilans środowiskowy / finansowy do tego momentu wydaje sie być dodatni.

Ale jak ma to wyglądac dalej ?

Obecnie jest ona dodatkiem do tej konwencjonalnej , wraz ze wprowadzeniem zero emisyjności i wyparciem przez ,, zielona energię tej konwencjonalnej trzeba bedze ja jakoś magazynować. Na dzień dzisiejszy wygląda to tak ze kupujemy akumulator i jesteśmy niezalezni. Tyle ze taki akumulator to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych a to nie koniec wydatków. Ten z czasem traci pojemność i trzeba go co kilkanaście lat wymieniać. Tu nie wydaje się aby cokolwiek miało się zmienić. Nie ma żadnych nowych pomysłów jak obniżyć koszty i zapobiec utracie pojemności z czasem. Jest wiec to rozwiązanie na szeroką skale nie do zrealizowania. Pozostają wiec duże magazyny energii. Tutaj tak samo koszty będą olbrzymie. Jak myślicie kto je pokryje ? Produkcja prądu bedzie tania ale co z pozostałym etapami jego dostarczenia ? Co do samej ekologii, do produkcji akumulatorów wykorzystuje sie metale rzadkie , ich wydobycie to zaprzeczenie ekologii , występują zaś na duza skale poza Europą , głównie w krajach Afrykańske ale w 20 % na Ukrainie.

Czy nie skończymy wiec tak ze wytworzenie prądu będzie tanie i w miarę ekologiczne ale bardzo drogie dla końcowego odbiorcy ze względu na wysokie pozostałe koszty. Pewnie tez obarczona limitami..

10.06.2022 20:06
40
odpowiedz
1 odpowiedź
masztyrozum
14
Centurion

Do 2035 nie będzie UE w obecnym kształcie, a nie aut spalinowych. Przedwojenna agenda brukselska, która sfinansowała wojnę Putina i zamierzała finansować Rosję przez całe dekady, totalnie odklejona od rzeczywistości, jest jak aktor kina niemego, kiedy 3 miesiące temu kino przemówiło. Coś tam sobie wymyślają jakieś kransoludy, ale nie ma to już żadnego znaczenia.
Jakby elektryki były takie świetne, to nikt by nie zakazywał spalinówek, bo wolna ludzka wola wybrałaby, to co lepsze. Nie dlatego Ford zrewolucjonizował raczkującą motoryzację, że rząd zakazał koni.

post wyedytowany przez masztyrozum 2022-06-10 20:10:36
08.06.2022 22:39
Drackula
👍
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
Drackula
237
Bloody Rider

Ja popieram, wywalic na ryja spalinowe auta. A ze elektryki drozsze? To tez zaleta bo dzieki temu moze skoncza sie obrazki gdzie pod domem jednorodzinnym 5 aut zaparkowanych bo kazdy musi miec swoje auto. Po zmianie nie bedzie stac na 5 to beda 2, luzniej i bezpieczniej sie zrobi na drogach.

09.06.2022 05:42
Alba_Longa
😂
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Alba_Longa
95
Generał
Image

Znowu artykuł z tego brukowca?
A co z ciężarówkami?
Nie będzie żadnego końca spalinowych ani początku elektrycznych. Będą jeździły powozy konne i zaprzęgi.

Forum: koniec aut spalinowych