A gdzie takie Insomniac Games czy Naughty Dog? O Polyphony Digital nie wspominając. Sony zbyt święte?
Można by tu wymienić każdą liniową gierkę która ma więcej niż jedną część np The last of us czy Gears of War, ale te gry bardziej stoją historią niż jakimiś ciekawymi mechanikami.
Gry rpg raczej zostawiłbym w spokoju bo tam pomimo recyklingu zawsze znajdzie się coś ciekawego.
Jakbym miał już wymienić studia stosujące kopiuj/wklej to na pierwszym miejscu byłby chyba Ubisoft, a potem FromSoftware bo w każdą ich grę, gra się tak samo.
Pomimo, że jestem fanem Soulsow to niestety taka jest brutalna prawda. Jedynie Sekiro wyróżniało się z tych wszystkich soulslike, podeszło trochę inaczej do tematu co było dość ciekawe.
A co do Ubisoftu to chyba każdy wie o co chodzi ;P
"Artykuł" o studiach które wypuszczają kopie poprzedniach gier a w nim nintendo, firaxis i larian xDDDD Spodziewałem się ubishitu który wykorzystuje niektóre assety od ponad 10 lat, bethesdy, ea, creative assembly xD Autor to ogólnie gra w jakieś gry, czy zrobił copypastę i zlepił kilka głupich artykułów zagranicznych (może nawet postów z reddita) w "to coś"?
Nawiskajcie im jeszcze! - Jak Gry-Online robi recenzje gier od największych wydawców (Skala minimum 7/10).
nie narzekajcie na piranie
wieczne tworzenie gothica 2 jest karą za zbrodnie wojenne z drugiej wojny światowej którą przyjęli by odkupić naród niemiecki
U Piranii jest tak że każda kolejna trylogia jest coraz gorsza. Chciałbym zwrócić uwagę na pewną rzecz. W 2001-2002 wyszły dwie odsłony Gothic. Mówimy na te gry drewno ale umówmy się. Z budżetem jakim dysponowali to i tak wyszedł porządny produkt. W każdym razie dla mnie nie miał widocznych błędów które by sprawiały problemy, grafika i design były dobre, animacje i fizyka były przeciętne. Jak na tamte czasy, budżet i ilość osób które tworzyły te gry to było kurna coś.
Riseny nie były takie złe i dobrze się przy nich bawiłem jednak lata leciały i mimo dobrych wspomnień z pierwszą trylogią człowiek nie powinien przymykać oczu na problemy nowej trylogii. Walka uległa zmianie i sposób podróżowania po mapie. Raz był nasz dub a dwa razy go nie było. Słabo. No i te nieszczęsne Elexy teraz powstają. Dobre wspomnienia i nostalgia są silne przy pierwszej trylogii. Tutaj nie ma miejsca na sentymenty. To już nie 2001 bądź 2002 rok. To po prostu zastój. Dlatego Elexy mi kompletnie nie przypadły do gustu. Są drewnem którym Gothic nie był gdy wyszedł. Gothic stał się drewnem po latach. Elex nim był od początku. Nie chce się zbytnio rozpisywać bo to tylko moja skromna opinia a pewnie sporo osób już pisało o ich grach.
-------------
Nie rozpatrywałbym powtarzalności gier tylko jako wadę. Czasami wystarczy zmienić fabułę i można dalej dobrze się bawić w niezmienionym gameplayu. Chociażby gry samochodowe albo długie serie gier.
Taka prawda, ludzie lubią pluć na Ubisoft, a w rzeczywistości praktycznie cały segment AAA tak wygląda i ta lista mogłaby być dużo dłuższa...
Huberciku, a gdzie ty Ubisoft zgubiłeś?
Co do Larian Studios to jedyna rzecz jaka nigdy nie powinna ulec drastycznej zmianie to system walki, który jest chyba najlepszym jaki w życiu widziałem. Nakrywa czapką aktywną pauzę
Z Arkane to Panu bardzo nie wyszło/się nie chciało.
"Można, się skradać." ...ODGRZEWANY KOTLET!
I to jeszcze pomimo omówienia tematu pt. "Nacisk na skradanie": z pominięciem 2 gier, ale whatever.
Ww jeszcze, jakoś, ujdzie. Zarzutów wobec Gbx, na podstawie jednej konkretnej serii, nawet nie ma co komentować. Pominięcie Blizzard Ent. dyskredytuje wszystkie.
Baldurs i Divinity? o0
Czytając tytuł od razu pomyślałem ''pewnie na pierwszym miejscu będzie Ubisoft i EA z Fifą'' a tu ani tego ani tego nawet nie ma, za to mamy takie bezsensowne przykłady jak Larian czy Arkane. Swoją drogą Beyond Divinity to większa kalka Divine Divinity (tylko gorsza) niż D:OS 2 jest kalką D:OS 1 lub BG 3 kalką D:OS 2.
Mam wrażenie że autor trolluje tym artykułem :P
Łapka w dół za bezsensowne pierdy. TVN24 bez komentarza:-) Może lepiej zatrudnić kurę co głośno gdaka:-)
Tacy artyści jaka jest publiczność, skoro powstaje kolejna odsłona z cyklu Assassin's Creed i ludzie ją kupują to chyba sygnał dla producenta że można dalej trwać w tym samym bo i tak to się sprzeda mimo jęków i stęków, może i są jak to nazwałeś regularnie opluwani za wtórność ale ta wtórność się ludziom podoba skoro powstaje kolejna odsłona assassina
Ludzie, wyście w ogóle czytali artykuł czy tylko przejrzeliście listę gier?
Przecież jak wół stoi napisane, a i z treści wynika, że chodzi o sytuacje, w których ten model się sprawdza, a więc Ubi czy EA nie ma siła rzeczy, bo tam to się przestało sprawdzać i wszyscy na to narzekamy. W treści są twórcy, którzy choć też to robią, to robią to w ten sposób, że gracze są koniec końców zadowoleni i nawet nie zauważają wtórności.
Ciekaw jestem tylko czemu na liście nie ma NG, bo w ich gry tez gra się tak samo i czy autor tego nie zauważył, czy tez uznał, że to ta sama kategoria co Ubi czy EA?
Typowy "artykuł" aby narobić kontrowersji w komentarzach, nie warto tracić czasu.
Jeszcze dwa pierwsze były przynajmniej naciągane, ale przy przyczepianiu się do tego że sequel gry jest podobny do poprzedniej części to już niezły odjazd xD
Wszystkie studia tak robią tylko, że jedne są za to chwalone, a inne ganione w zależności na co jest aktualnie moda.
From Software to najgorsze studio w branży, oni wypuszczają same przeciętne, słabe i przereklamowane gry. Elden Ring jest tego przykładem, beznadziejna gra.
Trudno zestawiać studio takie jak Pirania Bytes z RPG i Palyground Games z Forzą.
Wiadomo, że samochodowe "ścigałki" będą podobne do siebie, bo raczej w tego typu grach oczekujemy zbliżania do realizmu (nawet tych bardziej arkadowych), podobnie różnego rodzaju Fify.
Z kolei w RPG jedyne co nas ogranicza w kreowaniu światów to nasza wyobraźnia, legitymizacja do używani ctrl+c, ctrl+v w tym przypadku jest więc znacznie mniejsza.
Tym bardziej należy zwrócić uwagę na fakt, że o koronę studia Playground Games spróbuje w tym roku powalczyć zespół Kylotonn, który pracuje nad Test Drive Unlimited: Solar Crown.
No i właśnie dlatego Playground od 2012 roku klepie odgrzewanego kotleta, po prostu nikt nie potrafi podjąć rękawicy, TDU3 tworzy studio znane ze średniaków, które nigdy nie stworzyło jeszcze żadnej większej gry. Niestety, póki nie ma na tym polu żadnej walki, to każda kolejna odsłona Horizon będzie do złudzenia przypominać poprzednią. I to jest bardzo przykre, bo akurat TDU się należy solidna kontynuacja, Eden Games 15 lat temu potrafiło dokonać rzeczy, które twórcom Horizon się do dzisiaj nie udały.
A Giants Software? Ich symulatory są do siebie podobne lecz wciąż się w nie przyjemnie gra i wiele osób go kupuje.
Brak ubisoft i rockstar gdzie każda odsłona GTA oferuję porządny symulator skoku na bank, oraz far cry gdzie archetyp rozgrywki się nie zmienił od 15 lat.
Pisząc takie artykuły obraża się prawdziwego gracza. Potwarz. Powinni zjeść autora w komentarzach
Dziwna jakaś lista. Kogoś miałoby dziwić, że kolejne części Halo, Gearsów czy innych Borderlandsów są do siebie bardzo podobne? Naturalnym jest, że gry z jednej serii są do siebie podobne i kopiują wiele elementów. Równie dobrze można by było wrzucić niemal wszystkie istniejące serie gier na świecie.
A to nie jest tak, że jak kupiłem Civilization 1, a potem Civilization 2 i tak dalej to się spodziewam, tego że podstawy rozgrywki będą takie same? Myślałem, że kolejne części gier polegają na tym, że są podobne.
Autor próbuje forsować rozwiązanie, że np, Civ1 było udaną strategią, podobała ise i dobrze sprzedała, to w takim razie powinno powstać Civ2 jako izometryczne RPG, później Civ3 jako FPS, Civ4 RTS, CIV5 Action RPG i docieramy do CIV6 Soulslike xD
Piranha Bytes zdecydowanie.
Już pomijam kwestie mechanik i techniczną, ale każda ich gra robiona jest na to samo kopyto. od drugiego Gothica
Zmienią setting, fabułę, postacie, ale od początku gry do jej końca schemat wygląda identycznie. Budzisz się jako nikt/odebrano Ci w jakiś sposób moce. Żadna frakcja nie chce Cię wpuścić i musisz robić durne fetch questy "przeżuć dwa kopce gnoju widłami graczu".
Wpuszczają Cię do miasta. Latasz z jednego końca mapy do drugiego robiąc więcej nijakich zadań by piąć się w hierarchii. Spotykasz kogoś ważnego.
Uuuuuu.... nad światem wisi "wielkie zagrożenie". Pogadaj z innymi frakcjami (więcej łażenia), Finałowa konfrontacja (oczywiście bez żadnego polotu) z nijakim bossem. Przepowiednia jeszcze większego zła w sequelu.
Sorry, ale oni robią jeszcze większy recykling niż Ubisoft.
Jak to się stało, że nie wymieniliście Acti/Blizzard/MS czyli COD i EA/DICE i BF.
Co tu się dzieje z tymi artykułami. Taką listę trzeba zacząć od Ubi, które ma hurtownie odgrzewanych kotletów, które są UWIELBIANE przez graczy.
Dalej EA z Fifą, jak można pominąć chyba absolutny wzór copy pasty, która jest jedną z najpopularniejszych gier w ogóle. Ale EA ma jeszcze w rękawie asa copy pasty - SIMSY (słyszał autor o takiej niszowej mikro giereczce, której nikt nie lubi?).
Rockstar z GTA to kolejny przykład szalenie popularnej i z resztą pierwszorzędnej copy pasty (6 odsłon).
Insomniac? W ostatnich latach odpowiedzialne za nowego Ratcheta, Spidermana i Sunset Overdrive, wczesniej calkowicie rozne od siebie platformowki(spyro i ratchet), pozniej takze romans z fpsami(resistance). Faktycznie copy/paste.
Naughty Dog? Crash, nastepnie swieze podejscie do tematu platformowek z Jakiem(swoja droga pierwszy prawdziwy openworld) gdzie juz druga czesc rewolucjonizuje zalozenia rozgrywki i w koncu rownie rozne od siebie Uncharted i Tlou, ktore laczy co najwyzej silnik. LOL
Polyphony Digital ze swoim GT wpisuje sie natomiast doskonale, ba, jest duzo lepszym przykladem na copy/paste niz wiele wymienionych w artykule(te modele z ps2 w gt6 lol). Tyle, ze Gran Turismo jest od poczatku wierne obranej drodze, nie wychodzi co roku, a z racji samego gatunku raczej ciezko tu o efekt wow. Wstawmy obok od razu Fife, NHL i NBA.
Ps. Miala byc odpowiedz do
A gdzie Codemasters? No proszę.... F1 to z zasady reskiny poprzednich części i recycling pomysłów.
nie musimy udawać, że nam to smakuje – i to coraz bardziej
Źródło: https://www.gry-online.pl/opinie/kopiuj-i-wklejaj-mi-jeszcze-12-studiow-ktore-robia-copypaste-a-my/z8da3
Co ? xD Soulsy mają jeden z lepszych gameplayów i fani nawet nie chcą dużych zmian. Żałosny artykuł dla kontrowersji
Zresztą oczywiste jest to że takie Dark Soulsy 2 są podobne do 1,w końcu to KOLEJNA CZĘŚĆ